Ben ik nu helemaal abuis als ik het vreemd vind dat diablo13 enorm hoge scores haalt met 1 SSD?
Of ligt dit aan Crystaldiskmark (+500 MB Test) ?
----
On a sidenote, ben ik dit weekend geupgrade naar DZ87KLT-75K + Core i7 4770K samen met een volledig verse installatie van Windows 8.1 Pro (met enkel de settings gemigreerd van mijn Windows 7 install van applicaties die ik belangrijk vind en veel gebruik).
Anyway... ik had al sinds geruime tijd 2, Intel 520 SSD's (voor in RAID0) nog in de kast liggen als eventuele vervanger voor mijn 2, Intel 510 SSD's (in RAID0).
Ik heb hier een poos geleden al getracht mee te upgraden, echter bleef ik stabiliteits problemen houden met de 520's. Echt, al het mogelijke wat op internet is gepost al geprobeerd (LPM fixes etc. etc.), maar de problemen bleven aanhouden.
Nu bij deze upgrade trachtte ik de SSD's weer te gaan gebruiken. Op het testsysteem ging dit goed, totdat ik bij mijn nieuwe desktopje aan kwam... Na 1 hele dag, kreeg ik alweer spontaan freezes etc.
Uiteindelijk, was mijn hoop dat de SSD's goed zouden werken en wilde ik in combinatie met het nieuwe Intel bord graag alle 4 de SSD's in RAID0 zetten. Maar ik heb geen vertrouwen in de stabiliteit van de 520's. Bij iedere freeze dropped 1 van de SSD's uit de RAID array... en na een power down/power up werkt het zaakje weer prima (tot de volgende freeze...).
Ik ben nu dus eigenlijk op zoek naar iets nieuws en zal vervolgens de 510's in mijn LAN bakje hangen en de 520's een tijdje als single drive stress testen en ergens anders in het huis gebruiken dan wel verkopen.
Nu ik dus op zoek ben naar iets nieuws viel mijn oog al snel op een setje Sandisk Extreme II 120GB drives (waarschijnlijk zal ik er dan ook 4 aanschaffen, omdat ik nu potverdorie ook zin heb om 4 drives te gebruiken ook!...

).
Maar wat ik mij nu eigenlijk af vroeg is of iemand hier mssn aan kon geven of er een duidelijke reden was om niet eventueel voor de reeds geïntroduceerde Intel DC S3500 SSD's te gaan? Volgens mij ontlopen de prestaties elkaar nauwelijks en ook de prijzen wijken maar zo'n 10 EUR. af.
Na het lezen van talloze reviews kom ik er niet echt uit, alhoewel de Sandisk Extreme II SSD's misschien marginaal beter presteren?
Overigens zou de DC S3500 wel power capacitors on-board hebben en de Sandisk II Extreme niet. Is dit een overbodige luxe? (ik heb tot op heden nooit SSD's gehad, die dit gebruikte).
Ik heb met mijn huidige raidsets (X-25M, 510, 520), eigenlijk nooit corruptie van data gehad tijdens crashes. Enkel dan heel uitzonderlijk programma's als Google Chrome de user config volledig lijken te resetten omdat deze juist in het RAM zat en corrupt raakte.
[
Voor 8% gewijzigd door
Da_maniaC op 28-10-2013 05:31
]