Hallo Tweakers..
Ik heb een +- 4 jaar oud systeem Met de volgende specs:
CPU: Intel Core 2 duo E8400 @ 3.0 Ghz
RAM: Corsair dominators DDR2 1033 Mhz ( 6GB )
MOEDERBORD: Gigabyte GA-P35-S3G
HDD: 320 GB Western digital ( wd3200aaks-00b3a0)
Voor zo ver nodig dus bovenstaande specs, op mijn moederbord heb ik de volgende aansluitingen
South Bridge:
4 x SATA 3Gb/s connectors (SATAII0, SATAII1, SATAII4, SATAII5) supporting up to 4 SATA 3Gb/s devices
Voor zover mijn kennis rijkt is SATA 3GB/s gelijk aan SATAII is gelijk aan Sata300?
Nu wil ik wel graag mijn systeem upgraden ( naar bijvoorbeeld een I7 DDR3 geheugen etc etc..)
echter rijkt mijn budget daar nu niet naar. Om toch een leuke boost te geven aan mijn oude systeempje ben ik uit gekomen bij een SSD.
Nu heb ik mij zelf al het 1 en ander in gelezen en weet dat de benodigdheden voor een ssd niet zo groot zijn, naar mijn weten alleen een open plek voor in je bays ( letop adapter voor plaatsen in 3,5") en een sata aansluiting.
Nu heb ik gezien dat er inmiddels al SATA600 ssd's zijn, maar zoals jullie hebben gelezen heb ik 'maar' een Sata 300 poortje op mijn toch wel (destijds) budget moederbord.
Nu is mijn hoofdvraag eigenlijk, wat is wijsheid?
Moet ik gaan voor een goedkopere oplossing en voor een 'verouderde' ssd gaan met Sata300 ( aangezien ik toch niet meer haal?) of moet ik gaan voor bijvoorbeeld een Samsung 830 gaan met een Sata600 aansluiting?
Zou ik in die zin meer performance uit een 600 halen dan uit een 300?
Zou ik uberhaupt een performance winst zien in mijn huidige situatie ?
Wie o wie helpt me verder

?