Beetje confused na van alles door te hebben gelezen maar nou wil ik het toch echt weten...
Zijn de Vertex 3 snelheden marketing-bs of heb ik een bottleneck?
Ik kom niet hoger dan 90MB/s aan writes (getest met AS SSD), mijn reads zijn met 385MB/s redelijk te noemen denk ik?
Ik zie in de OP van dit topic dat een Agility ook bijlange na niet de ''beloofde snelheid'' produceert maar dat het zo erg zou zijn kijk ik nogal van op.
Ik heb voor de aankoop allerlei benchmarks (500+/500+ is de normaalste zaak van de wereld) en reviews gelezen waar die vertex 3 allerlei gouden medailles krijgt aangemeten totdat ik dit topic tegenkwam.... zucht
Het betreft een 60GB versie met de laatste (2.15) firmware er al op.
Ik heb een Gigabyte UD3R en ik had al wel gelezen dat een raid config op de marvell controller een drama zou worden/zijn met SSD's dus ik heb 1 schijf gekocht om daar mijn OS op te draaien (W7) en heb mijn raid config van HDD's verplaatst naar de Gigabyte raid-controller.
Het moederbord is voorzien van de laatste firmware.
Ik heb alle tweaks die ik kon vinden toegepast (Write caching, S.M.A.R.T., Superfetch, Prefetch etc etc)
Alles draait op AHCI.
De hoogste snelheid behaal ik, in tegenstelling tot wat ik weer op tig andere sites lees, toch op mijn Marvell 6Gb/s controller, ik heb ook op de Intel controller geprobeerd met Native aan/uit maar dat resulteert in lagere snelheden.
Het enige dat ik (nog) niet gedaan heb is een clean install met AHCI al aan in het bios, dit heb ik later ingeschakeld.
Ik heb bij mijn weten geen sata-3 kabels maar als sata2 max 300MB/s is en ik wel 385MB/s aan reads haal..... dunno, rechtvaardigd mijns inziens niet de ''lage'' writes
Dus.... is dit het en zijn de benches die overal op het net te vinden zijn BS of kan ik ergens nog wat proberen?
Elk advies is welkom.