Hallo,
Even het volgende, ik wil mijn huidige pc een upgrade geven d.m.v. een SSD. Ik heb de SSD inmiddels al in mijn bezit, namelijk de Samsung 830 128 gb versie. Ik zit wel met het volgende: mijn pc setup stamt nog van het 2007 era.
Het belangrijkste van mijn systeem even als volgt:
-moederbord:Gigabyte DS3P socket 775 P35 chipset Rev. 1.0 (zie onderstaande link)
http://www.gigabyte.com/p...uct-page.aspx?pid=2639#ov
- processor: Intel core2duo E6850 3.0 GhZ
- geheugen: 4 gb kit DDR2 800 GEIL geheugen (4 x 1 gb)
- hard disks: 3 x 500 GB Samsung (Samsung SpinPoint T166 HD501LJ) Sata2
Momenteel staan de disks in RAID0 opgesteld, maar wil ik met de komst van de SSD de raid setup verbreken, en een nieuwe Windows 7 versie op de SSD installeren. De disks wil ik dan gewoon los naast de SSD draaien. Ik zal dan back-ups gaan maken via bijv. Shadow Protect, en instellen dat deze geschreven moet worden naar 1 van de 500 gb disks.
Alleen het volgende, is het verstandig om de 3 disks op dezelfde sata-controller te laten draaien naast de SSD? Er zitten ook nog 2 aparte SATA aansluitingen op, die over een Jmicron controller lopen. Uiteraard wil ik de SSD dan aansluiten op de ICH9R chipset, aangezien de TRIM-feature dan werkt, en mijn schijf niet snel zal gaan degraderen over tijd.
Verder is het verstandig om het BIOS te flashen naar de nieuwste versie? Momenteel draait deze nog op stock, en is eigenlijk niet geflashed (F4 versie, als je op de website van gigabyte kijkt.)
Uiteraard zal ik de samsung SSD disk ook flashen naar de nieuwste versie.
Ik weet dat het niet het nieuwste systeem meer betreft, maar zou toch nog even met deze setup door willen gaan.
Graag hoor ik van wat mensen een advies, zodat ik niet naderhand of tijdens installatie pas achter bepaalde dingen ga komen, alhoewel je dat niet helemaal in de hand hebt gezien de setup.