Ik heb deze vraag wel eens eerder gesteld, maar antwoord was eigenlijk dat je niet op de WEI score moet letten... En ik weet dat de WEI score weinig uitmaakt, maar ik kan het gewoon niet uitstaan.
Ik heb een OCZ Vertex 2 120GB 3.5"
Aangesloten op de derde SATA2 poort van dit moederbord:
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=X58%20Extreme6
Vorig jaar haalde ik een score van 7.5. Een paar maanden geleden zag ik dat dit ineens 5.9 werd... Ik kon online niet veel erover vinden hoe het kon komen, dus dacht dat het misschien aan mijn installatie lag.
eerst:
recent:
Eergisteren heb ik alles opnieuw geïnstalleerd met nieuwste Bios, firmwares, drivers etc... (SSD op AHCI), maar gister toen ik de WEI testen toch weer 5.9. Verder geen gekke trucen uitgehaald nog. En heb niks aan de hardware veranderd, (Maar wel inmiddels een nieuwe videokaart, maar die is een maand oud, en daarvoor gaf die 5.9 aan)
Ik weet echt niet hoe het komt. OCZ zelf zegt alleen maar stuur een test en Secure Erase de boel... Maar ik denk eerlijk gezegd dat, dat weinig uit gaat maken. En ik heb ook geen 2de sata schijf om die als boot te gebruiken (Ik zet alles op me NAS aan data). Maar goed dat kan ik ooit nog is doen.
Heeft iemand een idee?
CMD (hier lijken de scores slecht):
100:
1000:
Atto (wat OCZ wou dat ik gebruikte en lijkt de score prima, maar volgens startpost opgeblazen cijfers):
Ik heb het idee dat er misschien dan toch wat met me schijf gebeurd is aangezien ik hardwarematig niks veranderd heb of "trucjes" toen en nu.
Ben benieuwd wat jullie hierover zeggen, want heb er zelf niet erg veel koek van gegeten.