Goedenavond,
Ik ben nu al een poosje in het bezit van twee
MX100 256GB SSD's. Ik dacht zonet even laat ik even de snelheden van mijn SSD's lezen.
Tot mijn verbazing kwam mijn desktop tot de volgende snelheden:
En mijn laptop tot de volgende snelheden:
Hoe kan het zijn dat hier zo'n grootte verschillen in zitten? Zover ik weet zijn de SSD's gewoon goed aangesloten en geinstalleerd. De read/write snelheden van mijn laptop komen overeen met de read/write snelheden die hier op de PW staan aangegeven. Maar die van mijn desktop dus niet.
Iemand een idee waardoor dit komt of hoe ik hierachter kan komen? Ik had al een eerdere benchmark gehad van mijn desktop, waar ik de halve snelheid haalde van wat er nu staat.
Ik had eventjes gegoogled en kwam op het volgende uit:
1) Run the Registry Editor (regedit.exe)
2) Navigate to Key: HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Servic es\Msahci
3) Set the "Start" value to 0 (zero)
4) Navigate to Key: HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Servic es\Pciide
5) Set the "Start" value to 0 (zero)
6) Shut down
7) Start up again, but before Windows boots go into the BIOS configuration screens and change the disk mode to "AHCI". Save the new BIOS configuration and restart so that Windows boots.
Hierdoor verdubbelde de snelheid wel, maar kwam ik nog niet in de buurt van de snelheden die worden aangetikt op mijn laptop.
Wat misschien ook van belang is: Op mijn laptop heb ik nog ongeveer 200GB schijfruimte vrij, en op mijn desktop bijna 90GB.