Vandaag in mijn 2009 asus m3n78-em mobo systeem (6GB ram, dualcore amd cpu)
een Crucial mx100 256GB SSD installed. Voorheen duurde het wel 5 min voor al mijn windows7 programmas en services geladen waren bij koude start. Nu duurt het nog wel 3 min voor alles is gestart en dan nog vanaf mijn dualboot menu win7 keuzescherm. dus excl bios POST testen.. (ik heb een win8.1 op een 2e hdd staan, niet op ssd)
Ik had sneller boottijd vewacht van mn ssd.

maar systeem reageert nu wel lekker vlot.
*Ik heb sata2 (3gb/s) mobo/poorten. (alle 5 poorten zijn sata2). satacontroller van nvidia.
*Ik heb: ahci mode aan, (alle) 5 sataporten+1 esata in gebruik : 3 interne HDDs, een sata dvd-rw drive, een esata drive maar die is meestal uit. Een SSD dus. de eerste interne hdd heeft ook nog eens meerdere partities. De tweede ook. de derde éen partitie.
En nog een ide-(pata) dvdrom drive erbij. en permanent 3 usb-hdd's (usb2) en een usb3-hdd via een pci-e uitbreidingskaart (2 poorten usb3).
Kortom veel apparaten erop en best wat startende software (w.o. een traag startende mezzmo mediashare serversoftware. )
*64bit win7 home pr. naar de ssd gekloond (partition clone met paragon harddisk manager 15 pro )
*alignment in orde 1024kb.
AS SSD Benchmark 1.7.4739.38088
------------------------------
Name: Crucial_ CT256MX100SS SCSI Disk Device
Firmware: MU01
Controller: nvstor64
Offset: 1024 K - OK
Size: 238,47 GB
Date: 25-11-2014 4:07:06
Sequential:
Read: 252,59 MB/s
Write: 208,43 MB/s
4K:
Read: 23,16 MB/s
Write: 50,36 MB/s
4K-64Threads:
Read: 123,51 MB/s
Write: 95,67 MB/s
Access Times:
Read: 0,101 ms
Write: 0,076 ms
Score:
Read: 172
Write: 167
Total: 434
Is dit een aanvaardbare score bij sata-2?
of wat aan de lage kant?
Is de boottijd zo lang wegens al die usb-hdd's eraan enz?
Heb al een paar opstart-services die niet perse nodig waren , uitgezet. scheelt wel iets maar niet veel.
Kan ik mijn boottijd nog naar beneden krijgen? Ik was juist van die snelle boottijden gaan smullen in de ssd-verhalen op div fora, daar hoopte ik ook op.....
groet, RR