Dat zijn scores die ik met de mx4 al haalde, met een asrock extreme 4.
Intel chipset drivers up to date ?
Intel chipset drivers up to date ?
[ Voor 27% gewijzigd door Luxicon op 01-10-2014 18:46 ]
...
Marvell controlled SSD's: Afhankelijk van de staat van de geheugen cell is er een verschil tussen snelheid... "laag" is beschreven cell, "hoog" is onbeschreven.Swordlord schreef op maandag 29 september 2014 @ 19:10:
Dat is omdat HDtach op LBA niveau functioneert... Hij wilt sector per sector aanroepen...
Maar een SSD werkt niet puur sector voor sector... Dit geeft dus andere resultaten terug dan je zou willen, afhankelijk hoe de controller omgaat met die low level requests...
[ Voor 28% gewijzigd door Swordlord op 01-10-2014 18:58 ]
Ehm, het is mijn OS schijf, op het moment van schrijven 92% gevuld. Wat er opstaat is: Windows, Office, Revit, Autocad, BF4 en dan kleine programmatjes als Chrome etc. Documenten, downloads etc staan allemaal allemaal extern opgeslagen, met offline sync op een andere schijf. Op zich niet zo'n hele zware werklast voor mijn ssd's.Luxicon schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 18:26:
Dat ziet er goed uit. Heb je er veel data opstaan en zitten daar ook kleine bestanden bij?
Ik heb zelf niet stabiele snelheden bij de HD Tach en de resultaten zijn minder dan een MX100 hoort te presteren. Voordat de EFI-partitie op de SSD geïnstalleerd was was HD Tach sneller en was de gemiddelde bovenlijn 400 MB/s. Het valt me op dat m'n MX100 op bepaalde gebieden duidelijk minder scoort dan z'n collega's. Ik ben zeer tevreden, maar ook benieuwd hoe dat zou kunnen komen. De schijf is nu 50% vol.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Verwijderd
Verwijderd
Klopt, in dit korte filmpje vervangen ze inderdaad een reeds geïnstalleerde mSATA.Swordlord schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:27:
Samsung gaat waarschijnlijk uit van vervanging van een huidige mSATA SSD. Dan zul je de SSD eerst extern moeten aansluiten met een USB adapter.
Een HDD systeem dat een mSATA upgrade krijgt heeft dat probleem niet.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
HDtach leest geen echte data valide uit, het leest de inhoud van een geheugen cel uit, zonder erbij na te denken dat een SSD bestaat op parallellisme... Wil hij echte valide data uitlezen, dan zal de data gezocht moeten worden verdeeld over tich NAND blocks...sdk1985 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 03:47:
Kunnen we dan niet onderhand concluderen dat juist AS SSD en Crystaldisk de onzin benchmarks zijn aangezien die met eigen data testen? HD Tach en HD Tune Pro lezen immers 'echte' data uit. De traces van Pcmark stellen helaas ook niet zo veel voor. De gametest bestaat bijvoorbeeld uit 123 MB aan data. Dat is veel te weinig. (Zie PCMark 7 Whitepaper).
[ Voor 20% gewijzigd door Swordlord op 02-10-2014 09:20 ]
Dat is het juist, dat kan enkel de SSD omdat die weet waar welke data staat. Sector 1024 gevraagd vanuit het FS komt overeen met bepaalde pages op een SSD die ie in zijn eigen table moet opzoeken en als de SSD niet bijhoudt hoe "oud" een page is, dan weet je het niet. Het kan ook omgekeerd zijn, dat een oud ongebruikt bestand (in het OS) al meermaals fysiek verplaatst of herschreven is op de SSD._JGC_ schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 19:59:
Daarnaast, hoe herken je oude vs nieuwe bestanden? Ik heb vandaag met robocopy data van een oude server naar een nieuwe gemigreerd, bestanden krijgen gewoon dezelfde eigenschappen, mtimes en ctimes als op de oude server, maar ze worden wel opnieuw geschreven.
[ Voor 4% gewijzigd door Phuncz op 02-10-2014 22:20 ]
Verwijderd
Jerrythafast schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 20:35:
HD Tach doet dus eigenlijk geen sequential, maar (uiterst voorspelbare) random reads. Dat is wel een belangrijk dingetje inderdaad. En wat nou als je HD Tune op 'Full test' zet (zie ik in het screenshot hierboven)? Als die knop doet wat hij zegt dat hij doet moet dat een beter beeld geven.
Wat je daar zegt over file times is inderdaad ook een lastig punt, helemaal zuiver zal niet mogelijk zijn. Ik heb het altijd al rommelig gevonden hoe die file times worden bijgehouden. Echter zijn er in het geval van de 840 en 840 EVO wel hele duidelijke trends gezien bij de files die wél een bruikbaar tijdstip hebben.
[ Voor 15% gewijzigd door sdk1985 op 03-10-2014 17:48 ]
Bij het opvragen van een bestand worden sectoren opgevraagd waarin data is opgeslagen. Bij het opvragen van 'willekeurige' sectoren is er een kans dat er geen data in een sector is opgeslagen. Een SSD weet of er data in een sector staat of niet, en als dat niet het geval is zegt de controller 'Hier, een rij nullen', zonder dat de geheugenchips worden uitgelezen. Sectoren uitlezen is dus onhandig, opslaan is dan weer een ander verhaal maar daar ging de discussie niet echt over.sdk1985 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 17:39:
Verhalen over wat de SSD 'het fijnste' vindt blijven mij te abstract. Het is mij niet duidelijk wat er mis is met een sector uitlezen en vervolgens timen hoe lang dit duurt. Resultaat van die rekensom is toch gewoon de transferspeed? Hoe een SSD dat intern oplost lijkt mij het probleem van de SSD. Dat is het OS denkt iets in een bepaalde sector op te slaan terwijl de SSD het anders op lost is inherent aan de SSD. Waarom is hoe HD Tune werkt niet vergelijkbaar met een user die een bestaande file opvraagt? Waar wordt die aanname van die alternatieve werking op gebaseerd?
En hoe is het nu afgelopen?Southern Sun schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 12:20:
Ik heb gisteren de Curcial MX100 500GB besteld. Heb een 3 jaar oude Vaio core i5 2.4ghz met 4gb ram en de laatste tijd werd deze steeds trager en trager. Clean install hielp iets, maar niet veel. Nu dus maar over naar de SSDWel weer een investering, maar had toch liever weer 500gb (heb ik nu ook) zodat ik nooit het gevoel heb er op te hoeven letten. Vanavond monteren en hoop verrast te worden.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Toch ff memtest draaien.Phuncz schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 16:53:
Inderdaad, dergelijke zaken zijn ook vaak issues met geheugen. Heb laatst nog een toestel gehad waar vage fouten mee waren, ook fouten met opslag en en vage bootissues. Uiteindelijk dus was er iets mis met een RAM-latje.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Dit is op een nieuwe verse Windows7(x64pro) installatie, naast de drivers is er eigenlijk nog niets op geinstalleerd, dus ook nog geen anti-virus ed.sdk1985 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 17:52:
@Madshark
Dat is wel erg laag, ik haal meer MB/s van 7200.14>SSD.
Real time anti-virus scanner? Bij de Disk to Disk zijn het McAffee, Panda en Trend micro die de boel vertragen Aldus Passmark (AVG etc ongetest).
Of last van de trage read speeds van 60 mb/s: nieuws: Samsung brengt 15 oktober fix uit voor snelheidsdegradatie 840 EVO-ssd's
Meer dat ik het richting 500 had verwacht. Merk zeker wel verschil ten op zichte van de HDD natuurlijk, maar als er nog iets verbeterd kan worden is dat altijd leuk. Maar goed, ben er inmiddels ook achter dat Sony niet de meest goede keuze was als ik iets wil aanpassen in de bios bijv., dus volgens mij valt er verder ook vrij weinig aan te doen.dcm360 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 18:13:
Dit ziet er uit als een SATA-300 controller, en op zich niet verkeerd. Wat is het probleem dan verder?
[ Voor 18% gewijzigd door Southern Sun op 05-10-2014 18:22 ]
Nope, niet te vinden. Moet nog even onderzoeken of dat te omzeilen valt. Heb de SSD ipv de HDD geplaatst. Als het idd sata-300 controller is (wat wel wat hits oplevert met vaio en ssd) doe ik het er gewoon mee.
[ Voor 17% gewijzigd door Southern Sun op 05-10-2014 18:57 ]
De controller draait al op AHCI, NCQ is iets dat alleen in AHCI modus werkt, zorgt ervoor dat meerdere threads verwerkt kan worden, wat zorgt voor hogere doorvoer in 4k threaded benchmark.sdk1985 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 18:50:
Beetje oud van Ome tom:
(Bios>AHCI wel gevonden?)
Welke laptop heb je überhaupt?Southern Sun schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 18:08:
Dit weekend de MX100 512GB in m'n laptop gezet en vandaag windows opnieuw geinstalleerd + drivers van sony.
[afbeelding]
Lijkt me toch niet helemaal wat het moet zijn
Maar eens wat onderzoek doen in dit topic.
[ Voor 90% gewijzigd door Swordlord op 05-10-2014 19:34 ]
Te kort door de bocht, zowel inhoudelijk als toon. Leuk dat je iets weet, maar moet je dan steeds de zeikert uithangen? Nee tochSwordlord schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 18:58:
De controller draait al op AHCI, anders was er geen NCQ,
NCQ is actief want 4k VS 4k threaded is verschillend.
@ Southern Sun..
Voordat je ons verder gek maakt met allerlei wilde dingen en ideeën..
Welke laptop heb je uberhaupt?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2014 21:11 ]
Die laptop idd. Ik heb geen IT achtergrond dus m'n kennis op dit gebied is niet zo diepgaand. Tnx voor de reacties!Swordlord schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 18:58:
Welke laptop heb je überhaupt?
Beantwoord dat eens eerst, daarna zeg ik jouw of het allemaal klopt of niet...
Gezien je reactie "deze heb ik ook" bij een user review ga ik uit dat je
pricewatch: Sony Vaio VPCF11M1E/H hebt..
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2014 22:29 . Reden: probeer lange quotes in te korten zodat je reageert op een specifiek gedeelte van de quote ]
Heb het intussen opgelost.Madshark schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 17:08:
Iemand misschien een goede tip voor een benchmark tool wat specifiek kan benchmarken met I/O tussen 2 drives ?
Sinds vorige week een platformupdate gedaan van een X79 met 840pro naar een X99 (+40lane CPU) en een Plextor M6e in het nieuwe M2 slot.
Hoewel de SSD's op zich goed laten benchmarken (zowel AS SSD als Crystal mark) is de filetransfer onderling op zijn minst slecht te noemen. Gemiddelde snelheid blijft ergens steken tussen 95 en 110MB/sec, queue lenght gemiddeld op 2, aldus de Win7 resource monitor.
Een game (43GB, WorldofWarcraft) kopieren in explorer vanuit de 840PRO naar de M6e duurt onderhand een half uur, waarbij de grote MPQ bestanden nauwelijks boven de 120MB/sec uitkomen.
---KNIP---
[ Voor 155% gewijzigd door Swordlord op 06-10-2014 19:36 ]
Hij had er echt last van, hij kon met slechts 120 MB/s zijn data overzetten.Phuncz schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 08:20:
Zoals Swordlord al aangeeft is de "beperkende" factor de chipset van de laptop maar daar ga je enkel iets van merken tijdens het draaien van benchmarks. Je zal zelf wel gemerkt hebben dat de laptop nog nooit zo snel aangevoeld heeft
[ Voor 13% gewijzigd door sdk1985 op 06-10-2014 22:21 ]
Geen idee waar hij last van zou hebben, maar op het bericht waarop ik oorspronkelijk reageerde was het de vraag waarom de max continuous speeds niet hoger zijn:sdk1985 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 19:37:
[...]
Hij had er echt last van, hij kon met slechts 120 MB/s zijn data overzetten.
Southern Sun schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 18:08:
Dit weekend de MX100 512GB in m'n laptop gezet en vandaag windows opnieuw geinstalleerd + drivers van sony.
Lijkt me toch niet helemaal wat het moet zijn
Maar eens wat onderzoek doen in dit topic.
[ Voor 4% gewijzigd door Phuncz op 06-10-2014 22:00 ]
[ Voor 163% gewijzigd door sdk1985 op 06-10-2014 22:21 ]
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
[ Voor 44% gewijzigd door Swordlord op 07-10-2014 08:45 ]
PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone
[ Voor 30% gewijzigd door Swordlord op 08-10-2014 09:42 ]
Zou ik hem gewoon ook als normale storage kunnen configureren? Denk dat ik dat in de bios zou moeten doen als dat mogelijk is?Swordlord schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 09:39:
Over het algemeen zal het systeem merken dat de standaard HDD+cache combo is opgebroken, waardoor dus de cache SSD niks meer gaat doen, totdat je hem opnieuw ergens voor zou configureren.
Die 16GB cache wordt nutteloos zodra er een SSD bij komt te zitten.
Als je de M.2 SSD vervangt kun je de HDD blijven gebruiken als mass storage. Maar ik zou zeggen, ieder zijn keuze
[ Voor 27% gewijzigd door Phuncz op 08-10-2014 11:17 ]
Zou het niet mogelijk zijn om de cache ssd anders in te stellen dat het een gewone ssd van 16gb wordt? Ik heb namelijk al het idee om mijn normale hdd te vervangen, omdat ik merk dat ik last heb van freezes van een seconde om de zoveel tijd als ik game. Als ik dan kijk in het tabblad prestaties van taakbeheer zie ik dat op die freeze momenten de hdd piekt op 100% schrijf/lees. Terwijl mijn processor en geheugen pas op de helft zit van hun maximale kracht/ruimtePhuncz schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:02:
Volgens deze site zou het moeten werken door de M.2 cache SSD te vervangen door een gewone SSD. Echter moet je wel opletten dat je een M.2 type 2242 neemt. Mijn persoonlijk advies zou zijn om de Plextor M6G-2242 128GB te nemen, dan heb je een SSD groot genoeg voor OS, paar AAA games en zowat alle programma's terwijl je ook de prestaties van een volwaardige SSD (zelfde controller als Crucial M500) hebt en van een gerenomeerd merk.
[ Voor 4% gewijzigd door Lonestander op 08-10-2014 11:44 ]
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | € 0,- | € 0,- |
1 | Sapphire HD 6950 2GB OC GDDR5 | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Corsair Obsidian 650D | € 122,95 | € 122,95 |
1 | Scythe Mugen 3 | € 39,99 | € 39,99 |
1 | Scythe Kaze Master 5.25 | € 29,- | € 29,- |
1 | G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL | € 73,08 | € 73,08 |
1 | XFX PRO750W | € 83,18 | € 83,18 |
1 | Crucial MX100 256GB | € 90,50 | € 90,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 438,70 |
Kijk, dit wist ik niet eens. Mijn tweede harde schijf, waar voordat ik mijn SSD had mijn OS op stond staat namelijk wel in die lijst. Weer wat wijzer geworden.Swordlord schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:07:
In je BIOS heb je misschien nog een lijst verstopt staan. Waar je kun selecteren welke HDD/SSD primair is.
De selectie die je daar maakt, heeft effect op de algehele boot prioriteit lijst, want het apparaat wat je als primaire HDD hebt gezet, verschijnt in die lijst.
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Op 16GB krijg je geen Windows of (grotere) games, dus daar is het waardeloos voor. Sowieso zijn caching SSD's echt de bodem van de prestaties.Lonestander schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:40:
Zou het niet mogelijk zijn om de cache ssd anders in te stellen dat het een gewone ssd van 16gb wordt? Ik heb namelijk al het idee om mijn normale hdd te vervangen, omdat ik merk dat ik last heb van freezes van een seconde om de zoveel tijd als ik game. Als ik dan kijk in het tabblad prestaties van taakbeheer zie ik dat op die freeze momenten de hdd piekt op 100% schrijf/lees. Terwijl mijn processor en geheugen pas op de helft zit van hun maximale kracht/ruimte
Ah, er verschijnt namelijk wel een wit-streepje na dat intro beeld van mijn moederbord en voor het intro-beeld van Windows, dit is echter maar héél erg kort.sdk1985 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:42:
@JST94
Let wel even op je "bootsector" als je de SSD hebt geïnstalleerd met je andere schijven nog aangesloten dan bestaat de kans dat de bootsector NIET op de SSD staat. Als je dan de harde schijf loskoppelt start Windows niet meer en staar je naar een zwart scherm met een wit streepje bij het opstarten van je pc.
Erg handig om te weten VOOR je harde schijf overlijdt.... Er bestaan gratis tools om die sector te clonen.
Jep, bedoelde formatteren.sdk1985 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 15:45:
Denk dat je formateren bedoelt? Je kunt het testen door de sata kabel van je harde schijf los te koppelen (als je pc uit staat). Start je pc normaal op dan is er niets aan de hand. Blijf je op het witte streepje hangen dan wel.
[ Voor 44% gewijzigd door JST94 op 08-10-2014 18:22 . Reden: Aanvulling op post. ]
Waarom zou een SSD niet werken op dat bord? Het heeft sata aansluitingen dus dat zou geen problemen moeten geven.chim0 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 20:45:
Weet iemand een goede SSD voor dit moederbord pricewatch: ASRock A780GM-LE?
Ik zat zelf te denken aan de pricewatch: Crucial MX100 128GB maar ik weet niet of ie werkt op die chipset.
Tenzij er een prutscontroller op het bord zit (en er bestaan ruim te veel prutscontrollers), of de SSD een prutscontroller heeft (daar bestaan er helaas ook te veel van). Dat is hier bij beiden niet het geval, dus de kans op problemen is minimaal.Snowwie schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 23:35:
[...]
Waarom zou een SSD niet werken op dat bord? Het heeft sata aansluitingen dus dat zou geen problemen moeten geven.
Heel goed:). Easy BCD werkt prima inderdaad. Je ziet ook op tweakers nog weleens meldingen over Windows reïnstall maar dat hoeft dus helemaal niet.JST94 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:03:
[...]
Jep, bedoelde formatteren.Ik zal vanavond eens kijken, ben op het moment nog niet thuis.
-
Als ik de SATA-kabel van mij HDD loshaal en dan mijn systeem probeer op te starten krijg ik de melding 'NLHTDR is not found' (Iets in die strekking) en dan press ctrl+alt+detele to restart.
De bootsector staat dus op mijn HDD, en niet op mijn SSD. Enig idee hoe ik deze vanaf mijn HDD naar mijn SSD krijg?
Ik heb er even naar gegoogled, en ik kwam via een forum uit op EasyBCD. Hiermee heb ik mijn bootsector kunnen veranderen naar mijn c: .
Vervolgens even getest door SATA-kabel van mijn HDD los te halen en te checken of ik kon booten, en voila. Er werd geboot![]()
Thanks sdk1985!
[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 10-10-2014 00:29 ]
Er is overigens ook nog wel een andere makkelijke oplossing: de Windows-installatieschijf biedt op het 2e scherm (na de taal en toetsenbordkeuze) naast het installeren ook de optie om een installatie te repareren aan. Mijn ervaring is dat die het genoemde probleem ook prima kan oplossen (al kreeg een Windows 7-installatie die gerepareerd werd met een schijfje van Windows 8 ineens het laadbalkje van Vista in plaats van de animatie met Windows-logo. Werkte verder prima, maar ik kan aanraden om een bijpassend schijfje te gebruiken).sdk1985 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 00:25:
[...]
Heel goed:). Easy BCD werkt prima inderdaad. Je ziet ook op tweakers nog weleens meldingen over Windows reïnstall maar dat hoeft dus helemaal niet.
[ Voor 20% gewijzigd door sdk1985 op 10-10-2014 00:57 ]
Omdat er in het verleden combinaties waren van SSD's en controllers, die niet werkten. Vandaar dat ik het vraag, misschien dat iemand hier ervaring mee heeft.Snowwie schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 23:35:
[...]
Waarom zou een SSD niet werken op dat bord? Het heeft sata aansluitingen dus dat zou geen problemen moeten geven.
Dat inderdaad.dcm360 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 00:09:
[...]
Tenzij er een prutscontroller op het bord zit (en er bestaan ruim te veel prutscontrollers), of de SSD een prutscontroller heeft (daar bestaan er helaas ook te veel van). Dat is hier bij beiden niet het geval, dus de kans op problemen is minimaal.
Verwijderd
Dat is tegenwoordig 14 dagen.Snowwie schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 04:39:
Mocht de SSD niet goed werken op dat bord dan heb je altijd het recht het product binnen 8 dagen (zonder opgave van reden) te retouren. Mits online besteld uiteraard.
Dat gebeurt in ieder geval niet als het slechts gaat om een missende of defecte bootloader, dan wordt er alleen een werkende nieuwe bootloader geïnstalleerd.sdk1985 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 00:57:
Is dat niet die reparatie procedure die alle programma's uit je register gooit als een soort half bakken clean install?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik zou kiezen voor de Crucial MX100 vanwege de Power loss protection. Ook is de MX100 iets goedkoper , en snelheidsverschil is niet te merken.TuffScout schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:39:
Ik zoek een ssd 256GB voor mijn macbook pro. Welke type en merk is goed?
De 840 schijnt problemen te hebben, is een crucial een goede optie?
http://www.anandtech.com/...sd-review-nda-placeholderIn the MX100 review, I was still under the impression that there was full power-loss protection in the drive, but my impression was wrong. The client-level implementation only guarantees that data-at-rest is protected, meaning that any in-flight data will be lost, including the user data in the DRAM buffer. In other words the M500, M550 and MX100 do not have power-loss protection -- what they have is circuitry that protects against corruption of existing data in the case of a power-loss.
[ Voor 99% gewijzigd door sdk1985 op 10-10-2014 15:58 ]
[ Voor 23% gewijzigd door Swordlord op 10-10-2014 16:24 ]
[ Voor 16% gewijzigd door sdk1985 op 15-10-2014 15:33 ]
Waarschijnlijk omdat HD Tach, die serieus verouderd is en helemaal niet is bedoeld voor SSD's, de problemen zeer vet onderstreept, waar die Bruno app juist specifiek is ontwikkeld om dit probleem in kaart te brengen.sdk1985 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 15:31:
Ze hadden ook nog "Bruno try SSD Read Speed Tester" waar het wat minder overtuigend was. Maar nog steeds een verbetering.
Samsung recommended running HD Tach to evaluate the fix, but we also had Bruno try SSD Read Speed Tester, which was developed specifically in response to the EVO issue.
Zelf viel mij op dat er bij de "before" test ongeveer 11 outliers waren onder de +- 425 MB/s en na de fix 5.The differences here aren't as striking, but there's a definite improvement in read performance for older files. Some of the individual files load more than 2X faster after the fix, and one of them experienced a massive 6X speedup. Your mileage may vary, of course, but Samsung's fix seems to work as advertised.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
[ Voor 36% gewijzigd door Horza2011 op 18-10-2014 13:49 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
| PCI\VEN_8086&DEV_8C02&CC_0106.DeviceDesc = "Intel(R) 8 Series/C220 Chipset Family SATA AHCI Controller" PCI\VEN_8086&DEV_8C03&CC_0106.DeviceDesc = "Intel(R) 8 Series Chipset Family SATA AHCI Controller" PCI\VEN_8086&DEV_8C82&CC_0106.DeviceDesc = "Intel(R) 9 Series Chipset Family SATA AHCI Controller" PCI\VEN_8086&DEV_8C83&CC_0106.DeviceDesc = "Intel(R) 9 Series Chipset Family SATA AHCI Controller" PCI\VEN_8086&DEV_9C02&CC_0106.DeviceDesc = "Intel(R) 8 Series/C220 Chipset Family SATA AHCI Controller" PCI\VEN_8086&DEV_9C03&CC_0106.DeviceDesc = "Intel(R) 8 Series Chipset Family SATA AHCI Controller" PCI\VEN_8086&DEV_9C82&CC_0106.DeviceDesc = "Intel(R) 9 Series Chipset Family SATA AHCI Controller" PCI\VEN_8086&DEV_9C83&CC_0106.DeviceDesc = "Intel(R) 9 Series Chipset Family SATA AHCI Controller" |
[ Voor 83% gewijzigd door MegaTronics op 18-10-2014 19:53 ]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
[ Voor 12% gewijzigd door AvK op 19-10-2014 20:17 ]
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
⏩ PVOutput☀️
Nee. Zijn andere schroefjes, je hebt er ook maar 1tje nodig.StrongArmLance schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 10:18:
Heel kort aankoopadvies vraagje, niet eens over een SSD, maar over schroefjes.
Ik ben plan plan de Acer V5 te kopen, en een mSata er in te zetten. Een crucial m500 of een Samsung evo 840.
Deze schroefjes zijn daar toch oke voor: http://www.yorcom.nl/comp...r-schroefjes-per-12-stuks ?
⏩ PVOutput☀️
De Samsung kloon software heeft het altijd goed gedaan (tot nu toe). Daarom ook mijn vraag.Quad schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 17:09:
MBR wel mee gekloond?
[ Voor 46% gewijzigd door AvK op 19-10-2014 20:15 ]
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Hmm oke. Enig idee welke wel? Of toch gewoon uit iets anders halen en hopen dat het stevig is?Quad schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 17:20:
[...]
Nee. Zijn andere schroefjes, je hebt er ook maar 1tje nodig.
"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]
Quad schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 23:25:
Ik heb een driver update voor de Intel ME gepakt, nu heb ik al wat betere resultaten:
[afbeelding]
Jouw conclusie is inderdaad juist, de SSD draaide op SATA3 ipv SATA6. Vanmorgen weer gekeken en hij draaide weer op SATA3 ipv SATA6. De laatste Intel Storage driver weer gepakt en hij zit op SATA6, en de resultaten zijn iets beter weer:Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:12:
Eerste benchmark draait waarschijnlijk op SATA/300 en nu op SATA/600. Waar dat door komt?!
[ Voor 8% gewijzigd door Quad op 30-10-2014 12:21 ]
⏩ PVOutput☀️
[ Voor 15% gewijzigd door Swordlord op 30-10-2014 13:00 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq