We lijken hier wel op het Crucial fanboy forum te zitten, alsof er geen andere relevante merken zijn
De Samsung 850 Pro prijzen zijn MSRP-adviesprijzen en zijn dezelfde als die van de 840 Pro in de tijd van de lancering. Laten we de gigantisch hoge write cycle count hier niet vergeten, dit zijn bijna enterprise drives zonder Power Loss Protection. Met gigantische write cycles en zeer hoge IOPS, mogen deze drives het opnemen tegen duurdere enterprise drives.
Reepje heeft op dat aspect wel gelijk in mijn ogen: we praten over Power Loss Protection alsof het de heilige graal is, maar de SSD's zijn in het laatste jaar ook niet meer met de bosjes weggevallen zoals in de tijd met de OCZ drives.
Dat je niet 1,5x zoveel moet betalen voor wat betere prestaties die je niet boeien, ga ik mee akkoord. Maar dat wil niet zeggen dat elk merk maar moet stoppen met betere prestaties te zoeken (lage latency, hogere IOPS, betere 4K snelheid) en mikken op de laagste prijs/GB zoals Crucial, omdat SATA in de weg staat.
Als iedereen prijsvechter wordt, krijg je straks crap drives met lage write cycle count en hoge uitval omdat we teveel naar dat prijs/GB getalletje kijken.
Dat is wel heel kort door de bocht, de Samsung SSD's zijn doorgaans bij hun introductie en lang erna bij de top, dat was zo bij de 830, de 840 en de 850 nu. Ik zal ook niet snel een Samsung GSM kopen, maar de SSD's van hun zijn topmateriaal.
rikadoo schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 13:23:
[...]
Zo`n adapter he is dat gebruikt dan alleen de PCI-e lanes toch? Ik heb een NAS staan met een M.2 SATA SSD gelijk op het moederbord aangesloten, hierdoor worden SATA 5 en 6 afgesloten. Als ik deze gebruik is dit probleem over gok ik?
Ja die adapter gaat via PCIe alleen, maar let op want er zijn ook adapters die dan weer via de SATA-bus verbinden. Asus heeft ook zo'n adapter zoals die van Addonics.