Pff, beetje klote weekje geweest.. Begon afgelopen weekend, toen ik een demo probeerde te installeren kreeg ik telkens een rare foutmelding welke betrekking heeft op datacorruptie (error 80010038) daarbij kreeg ik ook een 'beschadigd databestand' waar ik verder niets mee kon dan verwijderen..
Dit was het eerste moment dat ik een beetje nattigheid begon te voelen en het eerste vermoeden, dat mijn PS3 de geest gaat geven..

Aangezien ik 'm ergens eind 2007 gekocht had en zo ongeveer de laatste in NL was met hardware matige backward compatibility, ging ik al vrezen dat als ik 'm zelf niet goed aan de praat zou krijgen, hij ingeruild zou gaan worden en ik niet zo'n oude bak met bc terug ging krijgen..
Beetje zoeken naar die fout en kom er achter dat je in de veilige modus nog wat trucs uit kan halen..
Dus PS3 in veilige modus opgestart en eerst maar eens een 'Restore file system' uitgevoerd, leek mij de meest logische keus aangezien er data corruptie zou zijn.. Nadat dit afgerond was opnieuw opgestart en alles leek in orde. Aangezien ik op dat moment ook eten aan het klaarmaken was, maar even wat MP3-tjes afgespeeld..
Was het na ongeveer een kwartier opeens stil.. Playstation vastgelopen op het afspelen van een MP3..?! Ja dus..

Opnieuw opstarten en vervolgens kwam de XMB niet meer op het scherm..
Weer in veilige modus opgestart en deze keer voor 'Restore default settings' gekozen (zou het XMB probleem mogelijk kunnen oplossen volgens het playstation knowledge center)
Opnieuw opstarten, gaf de PS aan dat er gebruikersprofielen gevonden waren en gaf de vraag of ik deze wilde herstellen.. Ja natuurlijk, erg handig, doe maar (dacht ik nog) Maar helaas, als ik na dit herstel onder mijn eigen account wil inloggen, gebeurt er niets (ja het lijkt alsof er 'iets' geladen wordt, maar na een half uur nog niets..)
Dus wederom veilig modus opgestart en deze keer de meest vervelende optie gekozen 'Restore PS3 system' hiermee wordt de harddisk geformatteerd en ben je dus alles kwijt (waar je geen backup van hebt)
Eindelijk iets dat wel goed resultaat gaf, alles doet het weer naar behoren.. Ik had nog een backup van 1,5 jaar geleden, toen heb ik de 60Gb schijf vervangen door 1 van 320Gb, deze teruggezet.. Heb ik in ieder geval nog iets en hoef ik niet al mijn spelen opnieuw te spelen..
Nu kom ik er als PS-Plus lid toch achter dat blij ben met de cloud, want voor aantal van de laatst gespeelde games waren de savegames naar de cloud gekopieerd.. Natuurlijk nog een hoop zooi opnieuw te downloaden (staan inmiddels 300+ items in de PSN download lijst)
Oooowh wat ben ik blij dat mijn PS3 het weer doet

en hem zelf heb kunnen fixen, paar vrienden van mij hebben hun PS3 al omgeruild (dat waren nieuwere versies), omdat die de geest gaf..
Nu nog game tijd inhalen, saves voor FFXIII, Dead Nation, Shift 2, Infamous, Blur, Split second en nog een aantal, zijn allemaal kwijt..
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850