Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:43
Bellerophon schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 08:18:
[...]

Ik ben namelijk vooral benieuwd hoe dit spel zich meet met spellen zoals Killzone 3 en Battlefield 3, ja ik weet het... appels en peren met elkaar vergelijken. Maar ik scheer even ruksichloos alle shooters nu over één kam
waarom zou je die niet kunnen vergelijken? Ik speel ze echter allebei niet dus kan je geen antwoord geven.

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-04 16:56

Bellerophon

Persona non grata

Svennie schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 08:51:
[...]

waarom zou je die niet kunnen vergelijken? Ik speel ze echter allebei niet dus kan je geen antwoord geven.
Omdat, mijns inzien, de insteek (offline singleplayer) van Killzone / Resistance wat anders is dan die van Battlefield. Het online segment daarentegen kan je wel goed met elkaar vergelijken

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:56

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Gebruiken jullie ook de officiele PS3 afstandsbediening? Een universele? Of enkel de controller?
Ik wil eventueel alleen nog de PS3 gebruiken voor mijn dvd's (plaatsbesparing in de kast), maar vind de "filmbesturing" met de controller "een gedoe". Jammergenoeg is de PS3 niet geschikt om IR-signalen te ontvangen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Jorgen schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 10:51:
Gebruiken jullie ook de officiele PS3 afstandsbediening? Een universele? Of enkel de controller?
Ik wil eventueel alleen nog de PS3 gebruiken voor mijn dvd's (plaatsbesparing in de kast), maar vind de "filmbesturing" met de controller "een gedoe". Jammergenoeg is de PS3 niet geschikt om IR-signalen te ontvangen.
Ik gebruik gewoon m'n Harmony One, dit in combinatie met de Logitech Harmony Adapter for Playstation 3

Werkt perfect !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr7Br
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:12
Ik gebruik ook een harmony, maar dan in samenwerking met een Nyko Media Hub. Die werkt wel op IR en is veel goedkoper dan die logitech adapter. Je kan er wel niet je PS3 mee aanzetten, maar dat is maar een klein gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:54
Wat kost zo'n ps3 dvd remote eigenlijk? Ik zit er zelf ook aan te denken om exact de bovengenoemde redenen, maar heb em nog niet vaak zien liggen in de standaard shops.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:19:
Wat kost zo'n ps3 dvd remote eigenlijk? Ik zit er zelf ook aan te denken om exact de bovengenoemde redenen, maar heb em nog niet vaak zien liggen in de standaard shops.
1] € 24,94 pricewatch: Sony Blu Ray Remote Control Zwart, PlayStation 3
2] € 26,94 http://www.bol.com/nl/p/g...04004011171092/index.html
3] € 15,- (excl. bezorgkosten) http://www.gameshoptwente...43FC-98B4-5D114DDF2E35%7D

[ Voor 10% gewijzigd door OPSLAGHOND op 09-09-2011 11:50 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-05 12:31
Het is jammer dat bij de PS3 Slim de DVD speler regio locked is, anders had ik mijn oude DVD-speler gelijk losgekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speel jij nog DVD' tjes af? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
ik kan me de laatste keer eerlijk gezegd niet herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-04 12:50
Ik gebruik de afstandsbediening en daar heb ik verder niets over te klagen. Bij zavvi, the hut, play etc is hij voor ca € 17,50 op de kop te tikken! Dan heb ik het wel gewoon over de originele van sony natuurlijk...

[ Voor 24% gewijzigd door Frenkovic op 09-09-2011 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:05
Even een vraagje, een hele tijd geleden zag ik hier ergens een playseat met 3 schermen naast elkaar die je zo op een site kon kopen. Ik kan het alleen niet meer terug vinden (heb heel tweakers al door gezocht). Weet iemand wat ik bedoel en kan daar ook een linkje bij?

Edit: ook nog even een vraagje over die nieuwe 7.1 headset van sony? Kan je die bijvoorbeeld ook op mijn ipad aansluiten of mijn telefoon? Of moet je die dongel echt gebruiken voor alle apparaten?

[ Voor 27% gewijzigd door giganielsie op 09-09-2011 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooie verkooplijst van games afgelopen week in nederland:

1 DRIVER/SAN FRANCISCO (PS3) UBISOFT
2 RESISTANCE 3 (PS3) SONY

3 DRIVER/SAN FRANCISCO (XBOX 360) UBISOFT
4 DEAD ISLAND (XBOX 360) DEEP SILVER
5 DEAD ISLAND (PS3) DEEP SILVER
6 DEUS EX/HUMAN REVOLUTION (PS3) SQUARE ENIX

7 DEUS EX/HUMAN REVOLUTION (XBOX 360) SQUARE ENIX
8 CALL OF DUTY/BLACK OPS (PS3) ACTIVISION BLIZZARD
9 NEW SUPER MARIO BROS (Wii) NINTENDO
10 WARHAMMER 40000/SPACE MARINE (XBOX 360) THQ

Een mooie lijst met veel nieuwe titels en zelfs weer eens twee Multiplatform games die beter verkopen op 360 dan op PS3 wat alweer een tijdje geleden is: Dead Island en Warhammer.

Resistance 3 heeft voor een PS3 exclusive game een mooie 2e plek te pakken en verder zijn 5 van de 10 games verkocht op PS3. Ik ga zelf morgen Resistance 3 oppikken want de reviews liegen er niet om... Een must have voor sci-fi shooterfans met zeer mooie GFX, goed beladen verhaal en goede afwisselende gameplay. Een mooie game om lekker van te genieten voordat de SP van Uncharted 3 en de MP van Battlefield binnen komt rollen.

50 euro op play.com scheelt weer 15 euro op de nederlandse prijzen voor RE3.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giganielsie schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:46:
Verhaal over de 7:1 playstation headset.... Of moet je die dongel echt gebruiken voor alle apparaten?
Ja

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swopdark schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 22:23:
Resistance 3 heeft voor een PS3 exclusive game een mooie 2e plek te pakken en verder zijn 5 van de 10 games verkocht op PS3. Ik ga zelf morgen Resistance 3 oppikken want de reviews liegen er niet om... Een must have voor sci-fi shooterfans met zeer mooie GFX, goed beladen verhaal en goede afwisselende gameplay. Een mooie game om lekker van te genieten voordat de SP van Uncharted 3 en de MP van Battlefield binnen komt rollen.

50 euro op play.com scheelt weer 15 euro op de nederlandse prijzen voor RE3.
Kijk eens voor de gein hier: pricewatch: Resistance 3, PlayStation 3
Laagste prijs is €47,95 inc verzenden en de hoogste prijs is € 83,24 ... |:(
Ik heb zelf € 64,95 betaald voor de special edition bij de Free Record Shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315662

ja antwoorden op een vraag met 2 opties.

ja, je moet de dongel gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-05 08:28
meer mensen hier die Bloodrayne : Betrayal hebben gekocht?

ik las een review erover maar kon het haast niet geloven een goede bloodrayne game? maar ik was echt verrast door de demo, de normale bloodrayne spellen(en films) kunnen mij echt niet bekoren maar dit speelt ala Castlevania op de SNES. en dat is toch wel even een hele verbetering :) daarnaast zijn de graphics zeer goed en lekker bloederig.

Toppertje dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackazz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08-2021
Als ik me via http://nl.playstation.com/registration/ probeer te registeren voor Platstation Network krijg ik al een aantal dagen "Under Maintenance". Iemand enig idee wanneer de site weer gewoon online is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-04 08:05

Blindfold

Donde estan los conejos?

Jackazz schreef op zondag 11 september 2011 @ 17:13:
Als ik me via http://nl.playstation.com/registration/ probeer te registeren voor Platstation Network krijg ik al een aantal dagen "Under Maintenance". Iemand enig idee wanneer de site weer gewoon online is?
Heb je het al direct via de Playstation geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinned123 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 19:09:
Zojuist ps3 wireless headset bestel bij planetaxel.com.
Was in totaal 78euro kwijt.

http://www.planetaxel.com/productDetails/711719807704
Zojuist ook mijn exemplaar bij axel besteld, thx voor de tip! De vele youtube reviwes zijn veelbelovend! nog geen 80 euro voor een wireless headser die ik ook op men pc kan gebruiken is een goede koop. Geluidskwaliteit zou gelijk staan met de turtlebeach PX5 twv 250 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Thanks! voor (naar ik verwacht) 17-18 inc verzending euro ga ik maar is gauw een ordertje plaatsen bij gameshoptwente.

Ik speel idd nog wel is dvd's af btw. Legale die ik voor weinig meepik, (tijdje terug voor 2 euro ofzo 'the decent' gevonden, voor dat geld ga ik niet eens nadenken over downen) en ik vind 20+ voor br te duur voor 90% van de films.
Voor mijn 'back ups' doe ik ze nog fikken omdat ik te lui ben om een media server te installeren en uit te zoeken enzo (staat wel op mijn to do lijstje, als stok achter de deur mag ik van mezelf geen nieuwe lege dvd's kopen :X )
Daarnaast heb ik een redelijke colectie aan bestaande dvd's.

Maar volgens mij is zo'n remote ook zeer makkelijk als je een media servert hebt.

edit:
hrmm, gst heeft dus een nepperd......toch nog even nadenken of die 10 euro die je minder betaald opweegt tegen niet echt Sony (en hoewel ik sowieso al neig naar officieel, betekent dat in dit geval ook nog is dat je geen dongel hoeft aan te sluiten, antwoord dus eigenlijk al gegeven....)

[ Voor 10% gewijzigd door Sagat op 12-09-2011 09:05 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

je mag de mijne overnemen die is overbodig omdat ik de ps3 bedien met de ab van
mn tv, 20 euro inc verzendkosten. dm me maar :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Donnie Darko schreef op zondag 11 september 2011 @ 11:32:
meer mensen hier die Bloodrayne : Betrayal hebben gekocht?

ik las een review erover maar kon het haast niet geloven een goede bloodrayne game? maar ik was echt verrast door de demo, de normale bloodrayne spellen(en films) kunnen mij echt niet bekoren maar dit speelt ala Castlevania op de SNES. en dat is toch wel even een hele verbetering :) daarnaast zijn de graphics zeer goed en lekker bloederig.

Toppertje dus!
Ik heb de review gezien op gametrailers. Het ziet er goed uit, maar ik kreeg wel het idee dat je continu door de levels glijdt en vliegt. Ik vind het ook wel apart dat je door/langs je tegenstanders kan lopen. Ik heb liever wat directere gameplay, het oogt wat zweverig. Maar ik ga eerst nog eens de demo proberen, misschien speelt het wel hartstikke lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:50
Voor mensen die nog weleens een blu-ray kijken op hun PS3: The Lord of the Rings Extended Edition Blu-ray nu €39 bij V&D.

*LuPo heeft 'em besteld

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
LuPo schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:18:
Voor mensen die nog weleens een blu-ray kijken op hun PS3: The Lord of the Rings Extended Edition Blu-ray nu €39 bij V&D.

*LuPo heeft 'em besteld
heb hem net op de HDD staan, schitterend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Svennie schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:57:
[...]

heb hem net op de HDD staan, schitterend!
d:)b

Ik ben een beetje begonnen aan een Blu-ray collectie. Had hiervoor ook een kleine DVD-collectie maar die heb ik verkocht toen Blu-ray echt goed doorkwam.

Misschien leuk om hier een keer de collecties te showen? Ik vind het nog steeds jammer dat ik de Harry Potter 1-6 box set niet heb gekocht. Die was een tijd geleden iets van 14 pond. Geen geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-05 08:38
LuPo schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 10:16:
[...]
Misschien leuk om hier een keer de collecties te showen?
Persoonlijk vind ik dat buiten geheel oninteressant ook niet echt on-topic. Misschien denkt de rest anders :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Brad Pitt schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 15:57:
[...]

Persoonlijk vind ik dat buiten geheel oninteressant ook niet echt on-topic. Misschien denkt de rest anders :)
Het blaast het topic wel wat extra leven in vind ik, en tja... de PS3 is niet alleen een gaming console. Het is ook een blu-ray speler. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Ik vind ook dat dit eigenlijk niet in dit topic thuishoort, je kan ook muziek spelen, gaan we dan ook muziek collecties doen? Je kan ook surfen via ps3, favo websites, etc etc.

Maar ik vind films ook interessant dus ik zal me er niet aan storen tenzij het topic ALLEEN nog maar over films gaat.
Maar misschien leuker om een 'show je film collectie' topic te maken? Er zijn tenslotte ook legale gamecollectie, en ook game room show topics.

Anders misschien een poll?
* Sagat is groot voorstander van democratie

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Oh en dan gelijk een legitieme vraag, weet iemand of Gradius ook in de europese store te vinden is? Ik las op wiki dat ie op psn uit was, maar ik vermoed dus niet europees. Vanavond geen tijd om het zelf te checken. Maar de persoon die het wil kon het niet vinden via de store pc client.

nm, al gevonden, niet europees uitgekomen. Ook niet usa, alleen japans.........link

[ Voor 23% gewijzigd door Sagat op 13-09-2011 16:37 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Uniciteit schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 16:06:
[...]

Het blaast het topic wel wat extra leven in vind ik, en tja... de PS3 is niet alleen een gaming console. Het is ook een blu-ray speler. :)
Tja, en de ps2, xbox, xbox360 werken met dvd's. Zullen we alle films voortaan maar in de consoletopics bespreken? :Z

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Boeboe schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:06:
[...]

Tja, en de ps2, xbox, xbox360 werken met dvd's. Zullen we alle films voortaan maar in de consoletopics bespreken? :Z
Je hoeft niet hele films te bespreken, maar ik zie het probleem niet echt als iemand even meldt dat-ie een nieuew blu-ray heeft en die zo gaat bekijken op de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:06

FeaR

In GoT we trust

Uniciteit schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:38:
[...]
Je hoeft niet hele films te bespreken, maar ik zie het probleem niet echt als iemand even meldt dat-ie een nieuew blu-ray heeft en die zo gaat bekijken op de PS3.
Op zich is daar natuurlijk al Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deeltje 117 voor. En dat was ook niet het punt. Volgens mij was de intentie om hier hele Blu-raycollecties te gaan showen. Iets wat mij inderdaad ook erg offtopic lijkt en niet wenselijk. Maar goed, ik ben geen modje hier dus eigenlijk doet mijn mening niets :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

FeaR schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 18:13:
[...]

Op zich is daar natuurlijk al Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deeltje 117 voor. En dat was ook niet het punt. Volgens mij was de intentie om hier hele Blu-raycollecties te gaan showen. Iets wat mij inderdaad ook erg offtopic lijkt en niet wenselijk. Maar goed, ik ben geen modje hier dus eigenlijk doet mijn mening niets :P
Het helpt natuurlijk niet echt dat er genoeg zijn (waaronder ik) die niet toegang hebben tot dat topic. ;)
Misschien is het een idee om ook zo'n topic te maken op een plek waar iedereen er toegang tot heeft?

Nog even een normale vraag over de PS3: waarvoor gebruiken jullie de PS3 het meest? Bij mij op nummer 1 gaming, nummer 2 muziek afspelen en drie films of series. Van de foto galerij maak ik eigenlijk nooit gebruik. :)
PromoX schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 18:21:
[...]

Ik zie de meerwaarde niet van zo'n (loze) mededeling, maar films zijn wat mij betreft ook gewoon offtopic. Betekent niet dat ik me er direct aan stoor als het incidenteel een keer langskomt, maar als dat regelmatig gebeurt toch wel. Als je dit topic dan toch wat meer leven in wilt blazen, vertel dan iets over je PS3-gamecollectie :).
Persoonlijk vind ik dat veel minder interessant om te lezen. De meeste goede games kent een gamer toch wel.
Help je zelf dan door toegang te vragen :) : Forum FAQ #hktoegang
Ik had het al gelezen, ja. Verandert niks aan het feit dat er dan nog genoeg anderen zijn die nog niet lang genoeg lid zijn of simpelweg geen toegang krijgen. :9

[ Voor 52% gewijzigd door Uniciteit op 13-09-2011 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Uniciteit schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:38:
[...]

Ik zie de meerwaarde niet van zo'n (loze) mededeling, maar films zijn wat mij betreft ook gewoon offtopic. Betekent niet dat ik me er direct aan stoor als het incidenteel een keer langskomt, maar als dat regelmatig gebeurt toch wel. Als je dit topic dan toch wat meer leven in wilt blazen, vertel dan iets over je PS3-gamecollectie :).
Uniciteit schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 18:19:
[...]

Het helpt natuurlijk niet echt dat er genoeg zijn (waaronder ik) die niet toegang hebben tot dat topic. ;)
Help je zelf dan door toegang te vragen :) : Forum FAQ #hktoegang of overleg dat zo'n topic ergens anders geplaatst wordt. Of men dat wil vraag ik me af aangezien dergelijke opsomtopics al snel in de HK terechtkomen/horen.

[ Voor 27% gewijzigd door PromoX op 13-09-2011 18:24 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Final Fantasy X HD remake/remaster voor PS3 en PS Vita; :9~
http://www.insidegamer.nl...emake-op-Vita-en-PS3.html
Ook Metal Gear Solid HD-collectie en Zonde of the Enders HD-collectie voor PS3 en PS Vita;
http://www.psfocus.nl/2_2...s_komen_naar_PS_Vita.aspx

[ Voor 41% gewijzigd door OPSLAGHOND op 14-09-2011 08:20 ]

• Svennie
Uniciteit schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 18:19:
[...]
Nog even een normale vraag over de PS3: waarvoor gebruiken jullie de PS3 het meest? Bij mij op nummer 1 gaming, nummer 2 muziek afspelen en drie films of series. Van de foto galerij maak ik eigenlijk nooit gebruik. :)
1 gamen

er is geen nummer 2, ik heb ooit wel eens dat muziek afspeel programma gebruikt maar dat was maar een paar keer.
PromoX schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 18:21:
[...]

daar zit ik persoonlijk dan weer niet op te wachten, het boeit me niet zo veel wie welke games heeft en ook foto's van de collectie (games of BR) hoeven van mij persoonlijk niet.

[ Voor 40% gewijzigd door Svennie op 14-09-2011 07:41 ]

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Svennie schreef op woensdag 14 september 2011 @ 07:36:
[...]

1 gamen

er is geen nummer 2, ik heb ooit wel eens dat muziek afspeel programma gebruikt maar dat was maar een paar keer.
Dat dus :')
Gamen. Punt. Niks en niks minder

• BlackEyedAngel
  • Laatst online: 19:04

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Er komt een Final Fantasy X HD uit voor de PS3 _/-\o_ *O*

http://uk.ps3.ign.com/articles/119/1194253p1.html
Square-Enix dropped a bombshell at today's Sony press conference at Tokyo Game Show. With the tenth anniversary of Final Fantasy X coming up, Square thought it would release an HD version of Final Fantasy X.

Details are currently scarce, as the game is still in development. But Final Fantasy X HD will be coming to both PlayStation 3 and PlayStation Vita.

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Ik zeg, steek dat spel maar weer de zo'n niet schijnt en kom goddoemme met een HD remake van FFVII

• LuPo
Jammer. Je PS3 kan zoveel meer en dan game je er alleen op. :P

Ik kijk toch regelmatig films (Blu-ray) en luister ook vaak muziek via Vidzone of m'n eigen muziek.

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Tja, FFX...je mag hem houden :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Boeboe schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:17:
[...]

Tja, FFX...je mag hem houden :p
Aeons... kom op zeg :') Hou het gewoon lekker bij Summons

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
*O*

FFX vind ik de beste PS2 game.

Ben benieuwd hoe lang ze al bezig zijn met deze 'upgrade'.

Hopelijk komt Final Fantasy Type-0 ook snel uit in in de EU voor PSP ;(

[ Voor 32% gewijzigd door Ike. op 14-09-2011 12:32 ]

Ike. schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:27:
[...]*O*

FFX vind ik de beste PS2 game.

Ben benieuwd hoe lang ze al bezig zijn met deze 'upgrade'.
Het is beter dan niks, maar ik had ipv een 10-jarige FFX HD remake liever een 15-jarige FFVII HD-remake gezien.
De kaartspellen van Final Fantasy VIII en IX zijn ook 100x leuker dan Blitzball ...
Bellerophon schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:53:
[...]
Aeons... kom op zeg :') Hou het gewoon lekker bij Summons
Summons > Aeons > Espers

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Laten we het rijtje dan maar gelijk afmaken met Eidolon's ;)

Mijn dag kan in ieder geval niet meer stuk.

Ik heb me echt met elk Final Fantasy deel vanaf VII vermaakt ( uitgezonderd XI / XIV )

Dit was toch wel 1 van de meest pittige titels in mijn ervaring, niet alleen was het moeilijk om alle ultimate weapons te bemachtigen ( Dodge 200 lightning strikes ! )

Bovendien had je een zeer uitgebreide mingame ( monsterhunt, met een uitermate moeilijke eindbaas penance )

En als je dacht dat het dan eindelijk allemaal voorbij was, had je nog de Dark Aeons.

Defitnely 1 van de leukste titels ooit, waar je ongelooflijk veel gameplay krijgt voorgeschoteld.
Kan dus werkelijk niet wachten, om nog een keer ~ 150 - 200 uur aan te wagen ;)

Denk alleen dat ik de Vita zal laten varen en hem zal spelen op de PS3.

Kunnen we ervan uitgaan dat er Trofeeën worden geïntegreerd met HD remake titels ?

[ Voor 7% gewijzigd door Greatsword op 14-09-2011 13:22 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• BlackEyedAngel
  • Laatst online: 19:04

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Hopelijk krijgen we dit keer wel de keuze tussen US en JAP audio :9

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Destianto schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:15:
[...]Laten we het rijtje dan maar gelijk afmaken met Eidolon's ;)
Sorry, niet uitgeslapen, ik heb vanacht Live zitten kijken naar de TGS (06:00 uur) en daarna slechts een paar uurtjes geslapen.
En als je dacht dat het dan eindelijk allemaal voorbij was, had je nog de Dark Aeons.
Die dark Magus sisters waren vrij pittig wat ik me kan herinneren.
Defitnely 1 van de leukste titels ooit, waar je ongelooflijk veel gameplay krijgt voorgeschoteld.
Kan dus werkelijk niet wachten, om nog een keer ~ 150 - 200 uur aan te wagen ;)
Ik hoop alleen dat de game niet tegelijkertijd of vlak na/voor Final Fantasy vs XIII uitkomt.
Denk alleen dat ik de Vita zal laten varen en hem zal spelen op de PS3.
Ik hoop dat de savegames uitwisselbaar zijn, die Vita komt er sowieso. :9

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

op Final Fantasy gebied hebben we voorlopig genoeg voor de boeg.

Met de komst van Final Fantasy XIII-2 ( EU vroeg in 2012 ) / ( NA Januari 2012 ) en natuurlijk de DLC's zullen we ons allen aardig wat uurtjes kunnen vermaken ;)

Bovendien is Versus nu in Full Production ( na 6 jaar ) dus dit zal waarschijnlijk pas 2013 worden. Zou wel heel opmerkelijk zijn als Square binnen 1 jaar twee Final Fantasy titels op 1 platform zou uitbrengen.

[ Voor 11% gewijzigd door Greatsword op 14-09-2011 13:41 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

OPSLAGHOND schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:42:
[...]

Het is beter dan niks, maar ik had ipv een 10-jarige FFX HD remake liever een 15-jarige FFVII HD-remake gezien.
De kaartspellen van Final Fantasy VIII en IX zijn ook 100x leuker dan Blitzball ...
Ik blijf erop hopen :/ Ben bang dat die nooit zal komen

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
OPSLAGHOND schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:42:
[...]

Kaartspel van VIII zeker, maar die van IX was echt 3x niks! Had je een uber kaart verloor je toch nog door de random factor |:( Overigens vond IX wel weer leuker dan VIII (het spel zelf dan), dus dat heft elkaar wel een beetje op.

Ben net een uur of 20 opnieuw bezig met FFX (samen met mn vrouw) en ga dus toch de remake maar even afwachten voordat ik verder ga!
Zij vind FFVII en VIII toch helemaal niet leuk en IX hebben we al samen gespeeld, dus voor mij is het een goede keus!

-edit-
Destianto schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:40:
op Final Fantasy gebied hebben we voorlopig genoeg voor de boeg.

Met de komst van Final Fantasy XIII-2 ( EU vroeg in 2012 ) / ( NA Januari 2012 ) en natuurlijk de DLC's zullen we ons allen aardig wat uurtjes kunnen vermaken ;)

Bovendien is Versus nu in Full Production ( na 6 jaar ) dus dit zal waarschijnlijk pas 2013 worden. Zou wel heel opmerkelijk zijn als Square binnen 1 jaar twee Final Fantasy titels op 1 platform zou uitbrengen.
en ik las ergens vandaag ook nog dat het domein voor XIII-3 geregistreed is....zit er dus waarschijnlijk ook nog aan te komen (of je er op zit te wachten mag iedereen zelf bepalen, ik iig wel)

[ Voor 35% gewijzigd door Coolsnarf op 14-09-2011 13:51 ]

• Sinned123
  • Laatst online: 01:40
Alle andere HD Collections kwamen voor een nieuwe release van die franchise (behalve Gow Collection 2 dan)
Ik hoop dat FFX gepland staat voor de release in 2012, dan zouden we hem in November kunnen hebben :)
Zo lang duurt het opschroeven van de graphics volgens mij niet, zeker niet in verhouding tot een complete remake.

Trouwens Gow collection 2 is vandaag uitgekomen op psn en natuurlijk gelijk aangeschaft :)

[ Voor 12% gewijzigd door Sinned123 op 14-09-2011 19:46 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Coolsnarf schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:47:
[...]Kaartspel van VIII zeker, maar die van IX was echt 3x niks! Had je een uber kaart verloor je toch nog door de random factor |:( Overigens vond IX wel weer leuker dan VIII (het spel zelf dan), dus dat heft elkaar wel een beetje op.
Ik vind VIII realistischer dan IX, de hoofdpersonen zijn ook allemaal mensen net als bij XIII.
Vrijwel alle andere delen zijn qua (hoofd)personages een stuk fantasierijker (Vivi rules!)
Ben net een uur of 20 opnieuw bezig met FFX (samen met mn vrouw) en ga dus toch de remake maar even afwachten voordat ik verder ga!
Zij vind FFVII en VIII toch helemaal niet leuk en IX hebben we al samen gespeeld, dus voor mij is het een goede keus!
Vind ze FFX-2 dan niets? Of heb je die game (bewust) verzwegen? :P
en ik las ergens vandaag ook nog dat het domein voor XIII-3 geregistreed is....zit er dus waarschijnlijk ook nog aan te komen (of je er op zit te wachten mag iedereen zelf bepalen, ik iig wel)
Elke Final Fantasy heeft wel iets goeds als je het mij vraagt.
Ookal vind ik XIII alleen grafisch erg goed, een slechte game zal ik het nooit noemen.

• SuperflipNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-03 12:26
Heeft iemand ervaring met het kopen en/of gebruiken van de nieuwe Sony Wireless Stereo headset (model SCPH-98077)?

Wordt gesproken over een verkoop datum van 6 september. Echter is de verkoop in Europa nog niet bevestigd.

Website Sony
Verkoop Gamestop
Verkoop Amazon

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41lpxuiY38L.jpg

BFV: SuperflipNL [PS4]

• LuPo
Misschien even lezen in dit topic? :) Er zijn een paar users die hem besteld hebben. Die zullen hem waarschijnlijk nog niet binnen hebben. Ze zullen t.z.t. vast wel wat schrijven.

• SuperflipNL
LuPo schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:05:
Misschien even lezen in dit topic? :) Er zijn een paar users die hem besteld hebben. Die zullen hem waarschijnlijk nog niet binnen hebben. Ze zullen t.z.t. vast wel wat schrijven.
Gevonden! Maar word wel gek van terug bladeren. Zoeken op wireless headset kom je wel heel veel tegen.

Ik ga hem denk ik ook bestellen. Ben benieuwd hoelang het duurt voor die hier is...

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-05 10:19
Om maar even een discussie aan te wakkeren.

Ik betrap mijzelf er het laatste jaar op dat ik vaker achter de PS3 kruip om een game te spelen, dan dat ik achter de pc zit om een game te spelen.

Niet dat ik anti pc ofwel anti ps3 ben, aangezien ik allebij de platformen goed vind. Toch vind ik het het laatste jaar fijner om voor de ps3 een spel op te starten. Redenen voor mij zijn dan ook simpel, een mooi groot scherm, goede graphics, geen install nodig en het draait in 90% van de gevallen geweldig.

Om maar even to the point te komen, ik lees vaak op internet dat consoles ver achter pc's aanhuppelen als er over "Graphics" word gepraat. Nu heb ik al enkele jaren geen high end video kaart meer gehad, dus helemaal reeël kan ik er misschien niet over zijn.

Maar als ik zo kijk naar pc games en PS3 games vind ik het verschil niet ontzettend groot, granted het gras is altijd groener aan de andere kant. Maar het grote verschil zoals in het verleden bij de PSX en een computer was is er niet meer.

Toch lees ik ontzettend vaak de ontwikkeling word door de consoles tegengehouden, grafisch valt de ps3 of Xbox360 titel ontzettend tegen. Ben ik nu degene die oogkleppen op heeft en zoiets heeft van goh, het valt allemaal toch wel mee. Grafisch is het toch niet zo slecht? Welke revolutionaire ontwikkeling word er tegengehouden?

Wie kan deze mening met mij delen? Of wie kan deze mening niet met mij delen? De PS3 vind ik zelfs in deze tijd nog een revolutionair apparaat. Grafisch kan het nog zat mee sterker nog ik krijg soms het gevoel dat de titels alleen maar mooier worden.

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Dark Master schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:01:
Om maar even een discussie aan te wakkeren.

Ik betrap mijzelf er het laatste jaar op dat ik vaker achter de PS3 kruip om een game te spelen, dan dat ik achter de pc zit om een game te spelen.

Niet dat ik anti pc ofwel anti ps3 ben, aangezien ik allebij de platformen goed vind. Toch vind ik het het laatste jaar fijner om voor de ps3 een spel op te starten. Redenen voor mij zijn dan ook simpel, een mooi groot scherm, goede graphics, geen install nodig en het draait in 90% van de gevallen geweldig.

Om maar even to the point te komen, ik lees vaak op internet dat consoles ver achter pc's aanhuppelen als er over "Graphics" word gepraat. Nu heb ik al enkele jaren geen high end video kaart meer gehad, dus helemaal reeël kan ik er misschien niet over zijn.

Maar als ik zo kijk naar pc games en PS3 games vind ik het verschil niet ontzettend groot, granted het gras is altijd groener aan de andere kant. Maar het grote verschil zoals in het verleden bij de PSX en een computer was is er niet meer.

Toch lees ik ontzettend vaak de ontwikkeling word door de consoles tegengehouden, grafisch valt de ps3 of Xbox360 titel ontzettend tegen. Ben ik nu degene die oogkleppen op heeft en zoiets heeft van goh, het valt allemaal toch wel mee. Grafisch is het toch niet zo slecht? Welke revolutionaire ontwikkeling word er tegengehouden?

Wie kan deze mening met mij delen? Of wie kan deze mening niet met mij delen? De PS3 vind ik zelfs in deze tijd nog een revolutionair apparaat. Grafisch kan het nog zat mee sterker nog ik krijg soms het gevoel dat de titels alleen maar mooier worden.
Je hebt helemaal gelijk hoor. Je hoort PC gamers dan vaak ook over hoe mooi de graphics wel niet zijn en hoe hoog de gemiddelde fps wel niet is (en granted, 60 fps is fijner dan 30 fps, maar iemand die 30 fps is gewend heeft daar toch geen problemen mee?).

Echter worden ook vaak de voordelen vergeten: games werken in vrijwel alle gevallen beter op een console dan op een PC. Dat is omdat consoles meer aandacht krijgen (grotere groep) en iedereen dezelfde hardware wilt. Hoe vaak hebben we bijvoorbeeld nu al niet gehoord dat bijvoorbeeld FIFA zo slecht is op de PC, terwijl iedereen heel blij is op de 360 en PS3? En dat terwijl FIFA in Full HD kan draaien op een PC, en op een console niet.

Daarnaast doet bijvoorbeeld de PS3 meer dan games: blu-ray, muziek, fotos, etc. - dat kan natuurlijk ook op een computer (bijv. blu-ray bij de meeste PC's), maar dan heb je toch niet het grote fijne scherm.

De graphics op consoles zijn prima, maar we willen het nog beter. Kijk naar Call of Duty: het is zeker niet de lelijkste game, maar het is iets van 540p en dan geupscaled naar 720p zodat ze op 60fps kunnen draaien. Die graphics kunnen echt veel beter, en dat is volgens mij ook het probleem.

Echter is het nog netjes wat de PS3 en Xbox 360 doen: er zijn een paar Full HD games (op de PS3 iets meer dan de 360), en dat voor een GPU uit 2004/2005! Toen was er nog amper HD gaming en dat hebben de consoles ingeluid. Ik verwacht dan ook dat zodra de PS4 en Xbox 360 uitkomen, de zwaarste games op dat moment soepel op 60 fps in 3D kan draaien (dus eigenlijk 120 fps). En aangezien we nu al échte Full HD kaarten hebben, zal dat ook veel beter gaan. Tegen het einde van de generatie zal het wel weer terugvallen naar 30 fps (en wellicht 720p*) maar dat zal je altijd houden: games worden steeds uitgebreider en vereisen dus ook steeds meer kracht.

* 720p lijkt me echter onwaarschijnlijk, hooguit een paar op het einde. De enige rede waarom we nu tevreden zijn met 720p, is omdat we vanaf het begin af aan al 720p gebruiken. Als ze echter van 1080p naar 720p gaan, dan loopt de kwaliteit verschrikkelijk terug en kunnen ze dus minder snel doen.

En nogmaals: consoles zijn gewoon makkelijker. Je stopt de kabel in het stopcontact, één HDMI kabel in de TV (+ eventueel ééntje voor apart geluid). Vervolgens druk je op de knop, en hij start direct op. En de eerste keer loop je even een simpel proces door voor je standaard instellingen. Daarna kan je eigenlijk altijd binnen een minuut beginnen met gamen: console aan, diskje erin, game laadt en start op en je begint! En het werkt altijd. :)

• Dark Master
Uniciteit schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:12:
[...]

Je hebt helemaal gelijk hoor. Je hoort PC gamers dan vaak ook over hoe mooi de graphics wel niet zijn en hoe hoog de gemiddelde fps wel niet is (en granted, 60 fps is fijner dan 30 fps, maar iemand die 30 fps is gewend heeft daar toch geen problemen mee?).

Echter worden ook vaak de voordelen vergeten: games werken in vrijwel alle gevallen beter op een console dan op een PC. Dat is omdat consoles meer aandacht krijgen (grotere groep) en iedereen dezelfde hardware wilt. Hoe vaak hebben we bijvoorbeeld nu al niet gehoord dat bijvoorbeeld FIFA zo slecht is op de PC, terwijl iedereen heel blij is op de 360 en PS3? En dat terwijl FIFA in Full HD kan draaien op een PC, en op een console niet.

Daarnaast doet bijvoorbeeld de PS3 meer dan games: blu-ray, muziek, fotos, etc. - dat kan natuurlijk ook op een computer (bijv. blu-ray bij de meeste PC's), maar dan heb je toch niet het grote fijne scherm.

De graphics op consoles zijn prima, maar we willen het nog beter. Kijk naar Call of Duty: het is zeker niet de lelijkste game, maar het is iets van 540p en dan geupscaled naar 720p zodat ze op 60fps kunnen draaien. Die graphics kunnen echt veel beter, en dat is volgens mij ook het probleem.

Echter is het nog netjes wat de PS3 en Xbox 360 doen: er zijn een paar Full HD games (op de PS3 iets meer dan de 360), en dat voor een GPU uit 2004/2005! Toen was er nog amper HD gaming en dat hebben de consoles ingeluid. Ik verwacht dan ook dat zodra de PS4 en Xbox 360 uitkomen, de zwaarste games op dat moment soepel op 60 fps in 3D kan draaien (dus eigenlijk 120 fps). En aangezien we nu al échte Full HD kaarten hebben, zal dat ook veel beter gaan. Tegen het einde van de generatie zal het wel weer terugvallen naar 30 fps (en wellicht 720p*) maar dat zal je altijd houden: games worden steeds uitgebreider en vereisen dus ook steeds meer kracht.

* 720p lijkt me echter onwaarschijnlijk, hooguit een paar op het einde. De enige rede waarom we nu tevreden zijn met 720p, is omdat we vanaf het begin af aan al 720p gebruiken. Als ze echter van 1080p naar 720p gaan, dan loopt de kwaliteit verschrikkelijk terug en kunnen ze dus minder snel doen.

En nogmaals: consoles zijn gewoon makkelijker. Je stopt de kabel in het stopcontact, één HDMI kabel in de TV (+ eventueel ééntje voor apart geluid). Vervolgens druk je op de knop, en hij start direct op. En de eerste keer loop je even een simpel proces door voor je standaard instellingen. Daarna kan je eigenlijk altijd binnen een minuut beginnen met gamen: console aan, diskje erin, game laadt en start op en je begint! En het werkt altijd. :)
Kijk ik ben dus niet de enige, de reden van een console zet je heel duidelijk neer, disk erin en spelen maar.

Over het hele verhaal van full hd naar 720p. Ik heb nooit de indruk gehad dat het veel mooier kon, waarschijnlijk inderdaad dat de reden hiervan is dat ik nooit 1080p heb zien draaien.

Cod heb ik nooit gespeeld op de ps3, is dit trouwens 540p in multiplayer only of ook in sp? Heeft dit misschien ook niet te maken met het feit dat de game niet geoptimalisseerd is voor de playstation?

Ik heb ook alsnog het gevoel dat de volledige potentie van de ps3 nog niet bereikt is. We zullen vast wel ergens tegen het einde aanzitten. Maar ik heb wel het gevoel dat vlak voor de onthulling of vlak voor de verkoop van de ps4 de ware kracht van de ps3 nog eens goed getoond word.

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080

• Sagat
Same here.
Niks tegen pc gaming, meer idd het echt plug en play van een console is zo fijn.
En tuurlijk kan je ook een groot scherm aan je pc hangen (of je pc aan je grote scherm :+ ).
Maar dan nog is er het kosten plaatje. Als je vol met de grafische race wil blijven meedoen dan is de pc een bodemloze put. Tuurlijk het is niet meer zoals vroeger dat je pc na een half jaar al weer hopeloos verouderd was, maar het gaat nog steeds hard.

Verder vind ikzelf fps nog steeds fijner op pc puur door de controls maar das natuurlijk harstikke persoonlijk. Zelfde geld ook voor rts games, en diablo 3 zal ik straks niet snel voor mijn console kopen.

Dat gezegd hebbende ben ik wel van plan de prince of persia games en de tomb raider games op pc te gaan spelen (heb ze goedkoop op de kop getikt met de steam sales). Denk niet dat ik mijn pc aan mijn tv hang, maar een 24" scherm op niet meer dan 1 meter (stoel naar bureau afstand) trek ik nog wel.

Maar iets met teveel spellen en te weinig tijd enzo |:(

10 second ninja DONE

• Frenkovic
SuperflipNL schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:34:
[...]

Gevonden! Maar word wel gek van terug bladeren. Zoeken op wireless headset kom je wel heel veel tegen.

Ik ga hem denk ik ook bestellen. Ben benieuwd hoelang het duurt voor die hier is...
Ik dacht, doe eens flauw en zoek in dit topic naar "wireless headset" en er kwamen welgeteld 7 reacties uit; bovenstaande van jou meegerekend :p

Maarre; ontopic, ik wil 'm zelf eigenlijk ook wel graag hebben. Ik denk alleen dat ik 'm vrij weinig ga gebruiken en dat hij in dezelfde hoek gaat liggen als mijn move, bluetooth headsetje, guitar hero gitaar en street fighter IV fight stick. Het heeft alleen een super groot "hebben, hebben, hebben"-gehalte... Ik wacht toch nog maar eens een maandje. Voor zover ik het op internet kan lezen schijnt het wel een super fijne headset te zijn!

Wat de andere discussie betreft: Ik was vroeger ook een echte pc-gamer en moest niks van consoles hebben. Toen kocht ik een ps2 en begon ik daar ook een beetje op te gamen. Sinds ik de ps3 heb gekocht speel ik geen enkel spel meer op de pc (Behoudens een jaar of 2 geleden grim fandango :) ). Ik vind vooral het bankhang gevoel en lekker op je 42 inch flatscreen spelen een groot voordeel. Ik ben verder helemaal geen graphics liefhebber meer. Het is zeker mooi meegenomen maar gameplay boven graphics! Ik geniet ook echt super van die hd remakes die allemaal worden uitgebracht!

• Dark Master
Frenkovic schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:31:
[...]

Ik dacht, doe eens flauw en zoek in dit topic naar "wireless headset" en er kwamen welgeteld 7 reacties uit; bovenstaande van jou meegerekend :p

Maarre; ontopic, ik wil 'm zelf eigenlijk ook wel graag hebben. Ik denk alleen dat ik 'm vrij weinig ga gebruiken en dat hij in dezelfde hoek gaat liggen als mijn move, bluetooth headsetje, guitar hero gitaar en street fighter IV fight stick. Het heeft alleen een super groot "hebben, hebben, hebben"-gehalte... Ik wacht toch nog maar eens een maandje. Voor zover ik het op internet kan lezen schijnt het wel een super fijne headset te zijn!

Wat de andere discussie betreft: Ik was vroeger ook een echte pc-gamer en moest niks van consoles hebben. Toen kocht ik een ps2 en begon ik daar ook een beetje op te gamen. Sinds ik de ps3 heb gekocht speel ik geen enkel spel meer op de pc (Behoudens een jaar of 2 geleden grim fandango :) ). Ik vind vooral het bankhang gevoel en lekker op je 42 inch flatscreen spelen een groot voordeel. Ik ben verder helemaal geen graphics liefhebber meer. Het is zeker mooi meegenomen maar gameplay boven graphics! Ik geniet ook echt super van die hd remakes die allemaal worden uitgebracht!
Ik denk dat de sterke daling van prijzen voor hd tv's ook flink heeft geholpen voor het console gaming.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
TV's, geluid, comfort..totaalplaatje is gewoon tig keer beter.

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Exorcist schreef op donderdag 15 september 2011 @ 15:00:
TV's, geluid, comfort..totaalplaatje is gewoon tig keer beter.
Op de bank zitten, ontspannen een controler vast houden.

I.p.v. met je plakaat te dicht op een beeldscherm, muis en toetsenbord vasthouden, wetende dat iedere minuut die je speelt... je videokaart aan het verouderen is. Nee bedankt :')

Ik wil een spel erin plaatsen en gewoon kunnen spelen, basta

• Sinned123
Vroeg deed ik om de 2 a 3 maanden een complete reinstall van mijn pc, standaard vergat ik natuurlijk de savegames te kopieren.
Op de console blijft alles lekker bewaard en kan ik desnoods een jaar later alsnog verder.

Enige wat wel lastig blijft zijn fps,rts en misschien hack&slash rpg's zoals diablo.

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Sinned123 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 15:04:
Vroeg deed ik om de 2 a 3 maanden een complete reinstall van mijn pc, standaard vergat ik natuurlijk de savegames te kopieren.
Op de console blijft alles lekker bewaard en kan ik desnoods een jaar later alsnog verder.

Enige wat wel lastig blijft zijn fps,rts en misschien hack&slash rpg's zoals diablo.
FPS lastig? CoD, BF, valt wel mee hoor...

• Svennie
@Dark Master:
geen install? steeds meer spellen installeren een deel op de HDD. Maar het is stukken minder dan op de PC.

@Uniciteit: het eerste keer in gebruik nemen heeft bij mij heel wat langer geduurd, wat een ellende was het kiezen van een PSN-ID zeg, en maar afkeuren die naam en maar niet zeggen waarom en dan moest je weer opnieuw de naam invoeren.... Toen ik daar eindelijk aan voorbij was was het inderdaad zo gedaan en spelen maar! Enneuh: de XBox 360 is al een tijdje uit :P

Wat ik het grote voordeel vind aan console gaming is dat het altijd werkt, geen geneuzel met nieuwe drivers, DirectX, disc erin en spelen. En daarnaast speel je lekker op de bank met grote TV en 5.1 geluid, heerlijk.

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Svennie schreef op donderdag 15 september 2011 @ 15:27:
@Dark Master:
geen install? steeds meer spellen installeren een deel op de HDD. Maar het is stukken minder dan op de PC.

@Uniciteit: het eerste keer in gebruik nemen heeft bij mij heel wat langer geduurd, wat een ellende was het kiezen van een PSN-ID zeg, en maar afkeuren die naam en maar niet zeggen waarom en dan moest je weer opnieuw de naam invoeren.... Toen ik daar eindelijk aan voorbij was was het inderdaad zo gedaan en spelen maar! Enneuh: de XBox 360 is al een tijdje uit :P

Wat ik het grote voordeel vind aan console gaming is dat het altijd werkt, geen geneuzel met nieuwe drivers, DirectX, disc erin en spelen. En daarnaast speel je lekker op de bank met grote TV en 5.1 geluid, heerlijk.
Die online nickname heeft natuurlijk niks met de console an sich te maken hè ;) :P

• Svennie
Bellerophon schreef op donderdag 15 september 2011 @ 15:43:
[...]

Die online nickname heeft natuurlijk niks met de console an sich te maken hè ;) :P
nee, op zich niet, maar het proces van het creeeren ervan op de PS3 wel.

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
OPSLAGHOND schreef op woensdag 14 september 2011 @ 20:14:
[...]

Ik vind VIII realistischer dan IX, de hoofdpersonen zijn ook allemaal mensen net als bij XIII.
Vrijwel alle andere delen zijn qua (hoofd)personages een stuk fantasierijker (Vivi rules!)
Op zich wel waar, maar boeit me nooit zo. Sowieso hebben mensen altijd veel aan te merken op de personages van een game...iedereen ergert zich altijd aan de personages, mij interesseert het nooit zoveel. Als het verhaal maar boeit (is natuurlijk ook altijd voor discussie vatbaar), kan ik me daar altijd wel overheen zetten
[...]

Vind ze FFX-2 dan niets? Of heb je die game (bewust) verzwegen? :P
hmmm, had ik eigenlijk nog niet eens aan gedacht. Ik heb m nog liggen voor de PS2, dus misschien die ook maar eens opstarten op mn PS3 (heb me er toen prima mee vermaakt)!
[...]

Ookal vind ik XIII alleen grafisch erg goed, een slechte game zal ik het nooit noemen.
Eens!!!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Svennie schreef op donderdag 15 september 2011 @ 15:52:
[...]

nee, op zich niet, maar het proces van het creeeren ervan op de PS3 wel.
Ik had dat probleem gelukkig niet, had mijn psn naam al geclaimed voordat de PS3 er was :D

• Frenkovic
Ik heb een nieuw idee gekregen! Ik wel een surround setje voor mijn ps3! Ik heb een samsung le42c550.

Allereerst. Wat is een geschikt setje? Ik wil niet meer dan 300 euro uitgeven (gewoon een startersetje dus). Ik hoef geen dvd-speler of wat dan ook erbij. Mijn oog viel meteen op de logitech z-5500. Het is mss een oud beestje maar hij ziet er goed uit en heeft ook goede recensies. Iemand advies?

Ten tweede. De tv heeft een optical out. Ik wil zowel mijn tv als mijn ps3 door de boxen heen hebben. Ik kan natuurlijk beide kabels richting setje leggen en ompluggen als ik wissel van input. Kan ik ook gewoon mijn ps3 via HDMI naar mijn tv aansluiten en vervolgens met de optical out van mijn tv naar mijn setje of heb ik dan kwaliteitsverlies? Oftewel, kan ik beter de output van mijn ps3 over zijn eigen optical out laten lopen? Lijkt me wel, toch?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Frenkovic schreef op donderdag 15 september 2011 @ 17:40:
Ik heb een nieuw idee gekregen! Ik wel een surround setje voor mijn ps3! Ik heb een samsung le42c550.

Allereerst. Wat is een geschikt setje? Ik wil niet meer dan 300 euro uitgeven (gewoon een startersetje dus). Ik hoef geen dvd-speler of wat dan ook erbij. Mijn oog viel meteen op de logitech z-5500. Het is mss een oud beestje maar hij ziet er goed uit en heeft ook goede recensies. Iemand advies?

Ten tweede. De tv heeft een optical out. Ik wil zowel mijn tv als mijn ps3 door de boxen heen hebben. Ik kan natuurlijk beide kabels richting setje leggen en ompluggen als ik wissel van input. Kan ik ook gewoon mijn ps3 via HDMI naar mijn tv aansluiten en vervolgens met de optical out van mijn tv naar mijn setje of heb ik dan kwaliteitsverlies? Oftewel, kan ik beter de output van mijn ps3 over zijn eigen optical out laten lopen? Lijkt me wel, toch?
De Z-5500 is EOL, en opgevolgd door de Z906. De Z906 heeft als één voordeel ten opzichte van de Z-5500 dat er twee optische inputs zijn. Dus dat scheelt al wisselen. Maar verder heeft de Z906 ook wat minpunten ten opzichte van zijn voorganger. Maar voor 300 euro moet het ook wel lukken een kant en klaar setje van Onkyo of Yamaha te kopen. Heb je toch iets meer kwaliteit en een stuk meer ingangen.

Alles met HDMI naar de TV en dan vanaf de S/PDIF Out van de TV naar een geluidsset kan, maar is niet aan te raden. Genoeg TV's die geen Dolby Digital 5.1 en DTS 5.1 doorzetten via de optische uitgang. Verlies in kwaliteit is er niet aangezien het digitaal blijft, maar wel verlies in codec. Want als de TV maar Dolby 2.0 uit spuugt terwijl de PS3 vrolijk 5.1 aan kan is gewoon zonde.

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-04 08:05

Blindfold

Donde estan los conejos?

Als je gebruik wilt maken van Dolby HD, dan moet je het sowieso niet via optical aansluiten. Als ik me niet vergis speelt de PS3 dit alleen via HDMI af.

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

OPSLAGHOND schreef op woensdag 14 september 2011 @ 20:14:
Dat dacht ik vroeger ook altijd. Bv FF-X was een game waar ik genoeg op aan te merken had, maar tegelijkertijd was het nog steeds een heel goede game. Daarna heeft FF me eigenlijk nooit meer kunnen boeien. Terwijl ik in 1e instantie erg uitkeek naar eerst FF12 en later FF13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-RazieL- schreef op donderdag 15 september 2011 @ 23:54:
[...]
Dat dacht ik vroeger ook altijd. Bv FF-X was een game waar ik genoeg op aan te merken had, maar tegelijkertijd was het nog steeds een heel goede game. Daarna heeft FF me eigenlijk nooit meer kunnen boeien. Terwijl ik in 1e instantie erg uitkeek naar eerst FF12 en later FF13.
XII had beter op de PS3 als een launchgame kunnen komen, de game kwam eigenlijk te laat voor de PS2.
De erg grote userbase van de PS2 is waarschijnlijk doorslaggevend geweest.
Grafisch vond ik de game niks, maar qua verhaal en de side-quests/hunts vond ik dan weer heel erg goed.

XIII vind ik grafisch een pareltje, qua gameplay een ruime voldoende en qua verhaal een krappe voldoende waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
Bellerophon schreef op donderdag 15 september 2011 @ 16:11:
[...]

Ik had dat probleem gelukkig niet, had mijn psn naam al geclaimed voordat de PS3 er was :D
ik niet, maakte mijn PSN-id aan op de PS3, je wil spelen en je naam wordt afgekeurd zonder reden, daarna mag je de hele naam weer opnieuw intypen, een drama was het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Svennie schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 07:38:
[...]

ik niet, maakte mijn PSN-id aan op de PS3, je wil spelen en je naam wordt afgekeurd zonder reden, daarna mag je de hele naam weer opnieuw intypen, een drama was het.
Een "argh-sterf-krijg-de-griebus" moment, ja ik kan mij de frustratie goed voorstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-05 12:04
Pff, beetje klote weekje geweest.. Begon afgelopen weekend, toen ik een demo probeerde te installeren kreeg ik telkens een rare foutmelding welke betrekking heeft op datacorruptie (error 80010038) daarbij kreeg ik ook een 'beschadigd databestand' waar ik verder niets mee kon dan verwijderen..
Dit was het eerste moment dat ik een beetje nattigheid begon te voelen en het eerste vermoeden, dat mijn PS3 de geest gaat geven.. :'( Aangezien ik 'm ergens eind 2007 gekocht had en zo ongeveer de laatste in NL was met hardware matige backward compatibility, ging ik al vrezen dat als ik 'm zelf niet goed aan de praat zou krijgen, hij ingeruild zou gaan worden en ik niet zo'n oude bak met bc terug ging krijgen..

Beetje zoeken naar die fout en kom er achter dat je in de veilige modus nog wat trucs uit kan halen..

Dus PS3 in veilige modus opgestart en eerst maar eens een 'Restore file system' uitgevoerd, leek mij de meest logische keus aangezien er data corruptie zou zijn.. Nadat dit afgerond was opnieuw opgestart en alles leek in orde. Aangezien ik op dat moment ook eten aan het klaarmaken was, maar even wat MP3-tjes afgespeeld..
Was het na ongeveer een kwartier opeens stil.. Playstation vastgelopen op het afspelen van een MP3..?! Ja dus.. :( Opnieuw opstarten en vervolgens kwam de XMB niet meer op het scherm..

Weer in veilige modus opgestart en deze keer voor 'Restore default settings' gekozen (zou het XMB probleem mogelijk kunnen oplossen volgens het playstation knowledge center)
Opnieuw opstarten, gaf de PS aan dat er gebruikersprofielen gevonden waren en gaf de vraag of ik deze wilde herstellen.. Ja natuurlijk, erg handig, doe maar (dacht ik nog) Maar helaas, als ik na dit herstel onder mijn eigen account wil inloggen, gebeurt er niets (ja het lijkt alsof er 'iets' geladen wordt, maar na een half uur nog niets..)
Dus wederom veilig modus opgestart en deze keer de meest vervelende optie gekozen 'Restore PS3 system' hiermee wordt de harddisk geformatteerd en ben je dus alles kwijt (waar je geen backup van hebt)

Eindelijk iets dat wel goed resultaat gaf, alles doet het weer naar behoren.. Ik had nog een backup van 1,5 jaar geleden, toen heb ik de 60Gb schijf vervangen door 1 van 320Gb, deze teruggezet.. Heb ik in ieder geval nog iets en hoef ik niet al mijn spelen opnieuw te spelen..
Nu kom ik er als PS-Plus lid toch achter dat blij ben met de cloud, want voor aantal van de laatst gespeelde games waren de savegames naar de cloud gekopieerd.. Natuurlijk nog een hoop zooi opnieuw te downloaden (staan inmiddels 300+ items in de PSN download lijst)

Oooowh wat ben ik blij dat mijn PS3 het weer doet 8) en hem zelf heb kunnen fixen, paar vrienden van mij hebben hun PS3 al omgeruild (dat waren nieuwere versies), omdat die de geest gaf..
Nu nog game tijd inhalen, saves voor FFXIII, Dead Nation, Shift 2, Infamous, Blur, Split second en nog een aantal, zijn allemaal kwijt..

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Je ps3 gaat vroeg of laat stuk hoor volgens mij.
Was het nu geen goed moment om te switchen savegames ben je voor het grootste deel toch al kwijt.

Bovendien heeft de cloud maar 150MB aan ruimte, veel te weinig.
Savegame Mafia 2 is bijvoorbeeld al 50MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperflipNL
Sinned123 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 11:27:
Je ps3 gaat vroeg of laat stuk hoor volgens mij.
Was het nu geen goed moment om te switchen savegames ben je voor het grootste deel toch al kwijt.

Bovendien heeft de cloud maar 150MB aan ruimte, veel te weinig.
Savegame Mafia 2 is bijvoorbeeld al 50MB.
WTF! 50MB voor een savegame.... 8)7 Meeste games hebben bij mij rond de 2MB, maar 50MB |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Sinned123 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 11:27:
Volgens mij hecht hij waarde aan de ps2 compatibility......

[ Voor 64% gewijzigd door Sagat op 16-09-2011 11:46 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanssuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-12-2022
mr_zippey schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 10:42:
Pff, beetje klote weekje geweest.. Begon afgelopen weekend, toen ik een demo probeerde te installeren kreeg ik telkens een rare foutmelding welke betrekking heeft op datacorruptie (error 80010038) daarbij kreeg ik ook een 'beschadigd databestand' waar ik verder niets mee kon dan verwijderen..
Dit was het eerste moment dat ik een beetje nattigheid begon te voelen en het eerste vermoeden, dat mijn PS3 de geest gaat geven.. :'( Aangezien ik 'm ergens eind 2007 gekocht had en zo ongeveer de laatste in NL was met hardware matige backward compatibility, ging ik al vrezen dat als ik 'm zelf niet goed aan de praat zou krijgen, hij ingeruild zou gaan worden en ik niet zo'n oude bak met bc terug ging krijgen..

Beetje zoeken naar die fout en kom er achter dat je in de veilige modus nog wat trucs uit kan halen..

Dus PS3 in veilige modus opgestart en eerst maar eens een 'Restore file system' uitgevoerd, leek mij de meest logische keus aangezien er data corruptie zou zijn.. Nadat dit afgerond was opnieuw opgestart en alles leek in orde. Aangezien ik op dat moment ook eten aan het klaarmaken was, maar even wat MP3-tjes afgespeeld..
Was het na ongeveer een kwartier opeens stil.. Playstation vastgelopen op het afspelen van een MP3..?! Ja dus.. :( Opnieuw opstarten en vervolgens kwam de XMB niet meer op het scherm..

Weer in veilige modus opgestart en deze keer voor 'Restore default settings' gekozen (zou het XMB probleem mogelijk kunnen oplossen volgens het playstation knowledge center)
Opnieuw opstarten, gaf de PS aan dat er gebruikersprofielen gevonden waren en gaf de vraag of ik deze wilde herstellen.. Ja natuurlijk, erg handig, doe maar (dacht ik nog) Maar helaas, als ik na dit herstel onder mijn eigen account wil inloggen, gebeurt er niets (ja het lijkt alsof er 'iets' geladen wordt, maar na een half uur nog niets..)
Dus wederom veilig modus opgestart en deze keer de meest vervelende optie gekozen 'Restore PS3 system' hiermee wordt de harddisk geformatteerd en ben je dus alles kwijt (waar je geen backup van hebt)

Eindelijk iets dat wel goed resultaat gaf, alles doet het weer naar behoren.. Ik had nog een backup van 1,5 jaar geleden, toen heb ik de 60Gb schijf vervangen door 1 van 320Gb, deze teruggezet.. Heb ik in ieder geval nog iets en hoef ik niet al mijn spelen opnieuw te spelen..
Nu kom ik er als PS-Plus lid toch achter dat blij ben met de cloud, want voor aantal van de laatst gespeelde games waren de savegames naar de cloud gekopieerd.. Natuurlijk nog een hoop zooi opnieuw te downloaden (staan inmiddels 300+ items in de PSN download lijst)

Oooowh wat ben ik blij dat mijn PS3 het weer doet 8) en hem zelf heb kunnen fixen, paar vrienden van mij hebben hun PS3 al omgeruild (dat waren nieuwere versies), omdat die de geest gaf..
Nu nog game tijd inhalen, saves voor FFXIII, Dead Nation, Shift 2, Infamous, Blur, Split second en nog een aantal, zijn allemaal kwijt..
Damn, dat is wel zuur. Hoop dat je niet teveel geïnvesteerde tijd qua save games bent kwijt geraakt. Kan natuurlijk iedereen overkomen dat PS3 defect raakt. Dat is wel ook de reden dat ik altijd zoveel mogelijk probeer te backup-en. Zou wel even opletten, kan zijn dat ie misschien binnenkort toch helemaal de geest geeft.

PSN ID: Hanssuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
SuperflipNL schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 11:40:
[...]

WTF! 50MB voor een savegame.... 8)7 Meeste games hebben bij mij rond de 2MB, maar 50MB |:(
Dat vindt ik ook nogal grof.. 50mb.. blij dat ik mafia niet heb.. De meeste zitten idd onder de 2mb..

@Sagat: ja zeker, dat scheelt anders moet ik m'n ps2 van de kinderkamer afhalen als ik 'n ps2 game wil spelen.. hahaha.. Bij dit oude ding is de cardreader ook wel handig en vindt ik het niet vervelend dat er 4 USB poorten op zitten..

Daarnaast vindt ik het wel cool zo'n oude bak, die het blijft doen.. itt de nieuwere versies die blijkbaar sneller kapot gaan..

Trouwens ook nog een voordeel aan de ellende gevonden.. Heb nu 10 Gb meer tot mijn beschikking dan voorheen, want er stond nog een YellowDog Linux partitie van 10Gb op m'n HDD..

[ Voor 47% gewijzigd door mr_zippey op 16-09-2011 12:14 . Reden: aanvulling ]

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
hanssuh schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 11:48:
[...]

Damn, dat is wel zuur. Hoop dat je niet teveel geïnvesteerde tijd qua save games bent kwijt geraakt. Kan natuurlijk iedereen overkomen dat PS3 defect raakt. Dat is wel ook de reden dat ik altijd zoveel mogelijk probeer te backup-en. Zou wel even opletten, kan zijn dat ie misschien binnenkort toch helemaal de geest geeft.
Genoeg, maarja daar doe je niets meer aan..

Backup had ik laatste tijd ook al vaker aan zitten denken, maar het ook doen is wat anders.. Duurt altijd zo verrekte lang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:12

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Ik weet niet of je boxen voor een hifi set heb, maar anders kan je zoeken naar een receiver die hdmi in en out heeft,

Ik heb me PS3 aangesloten op mijn harman kardon set en die weer doorverbonden aan mijn TV (alleen hdmi)
Ik kan je zeggen het geluid is echt supet VEEEETTTT..

Surround Sound all the way.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
crzyhiphopazn schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 12:12:
[...]
Ik weet niet of je boxen voor een hifi set heb, maar anders kan je zoeken naar een receiver die hdmi in en out heeft,

Ik heb me PS3 aangesloten op mijn harman kardon set en die weer doorverbonden aan mijn TV (alleen hdmi)

Surround Sound all the way.
Ik heb ook een surround set met HDMI, ik wil niet meer zonder, bij CoD:BO bv hoor je mensen echt achter je lopen, dan kan je je al omdraaien ipv dat je niet weet van waar de persoon aan komt lopen. En ook bij andere spellen klinkt het allemaal erg goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

crzyhiphopazn schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 12:12:
[...]Ik heb me PS3 aangesloten op mijn harman kardon set en die weer doorverbonden aan mijn TV (alleen hdmi)
Svennie schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 12:15:
[...]Ik heb ook een surround set met HDMI, ik wil niet meer zonder, bij CoD:BO bv hoor je mensen echt achter je lopen, dan kan je je al omdraaien ipv dat je niet weet van waar de persoon aan komt lopen. En ook bij andere spellen klinkt het allemaal erg goed
Nu komt het redelijk over of je voor surround sound altijd HDMI nodig hebt. Op zich gaat de PS3 verbinden via optisch ook gewoon goed. Games zijn in 99,9% van de gevallen in Dolby Digital of DTS en dat gaat gewoon over S/PDIF. Enige game die ik ken die LPCM ondersteunt is Uncharted, daarvoor zou je dan wel HDMI nodig hebben. Maar goed, dan is het weer de vraag of je met een dergelijk setje überhaupt het verschil hoort tussen iets als Dolby Digital en de LPCM van een HD track. En nee, met een setje van een paar honderd euro hoor je dat niet. "Gehoorde" verschillen zitten veelal tussen de oren. Wil je echt nut hebben van HD Audio dan mag je toch kijken naar speakers van toch wel een duizend euro de stuk.

Maar goed, lange verhaal kort is dat een simpele 5.1 met optisch voor de PS3 al genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Hoe maak je eigenlijk een back-up van de belangrijke data zoals savegames? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanssuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-12-2022
Uniciteit schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 13:47:
Hoe maak je eigenlijk een back-up van de belangrijke data zoals savegames? :)
Even op google zoeken en je hebt het antwoord zo gevonden. Let op! Alleen de beveiligde savegames kun je niet zomaar backuppen naar bijv. externe schijf. Deze kun je alleen backuppen naar de cloud (PS plus) of middels een volledige backup naar externe schijf. Volgens mij kun je ze ook overkopieren van PS naar PS via de aparte functie hiervoor.

[ Voor 5% gewijzigd door hanssuh op 16-09-2011 14:12 ]

PSN ID: Hanssuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
FeaR schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 13:41:
[...]

[...]

Nu komt het redelijk over of je voor surround sound altijd HDMI nodig hebt. Op zich gaat de PS3 verbinden via optisch ook gewoon goed. Games zijn in 99,9% van de gevallen in Dolby Digital of DTS en dat gaat gewoon over S/PDIF. Enige game die ik ken die LPCM ondersteunt is Uncharted, daarvoor zou je dan wel HDMI nodig hebben. Maar goed, dan is het weer de vraag of je met een dergelijk setje überhaupt het verschil hoort tussen iets als Dolby Digital en de LPCM van een HD track. En nee, met een setje van een paar honderd euro hoor je dat niet. "Gehoorde" verschillen zitten veelal tussen de oren. Wil je echt nut hebben van HD Audio dan mag je toch kijken naar speakers van toch wel een duizend euro de stuk.

Maar goed, lange verhaal kort is dat een simpele 5.1 met optisch voor de PS3 al genoeg is.
Absoluut mee eens. Kijk, ondersteunt je versterker DTS-MA en Dolby THD dan is het handig(er) om het gelijk via HDMI te verbinden (en makkelijker overigens), daar heb je met blu-ray films/concerten en andersoortig materiaal die dat ondersteunt baat bij.

Mits je dus inderdaad de juiste setup hebt staan ;). Ik heb ook een DTS-MA/DTHD set maar met rukspeakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
Tot nu toe goed advies! Het wordt waarschijnlijk een onkyo; ik moet alleen nog even kijken of het een s3305, s5305, s3405 of s5405 wordt...

Ik moet dan vervolgens de ps3 met hdmi aan de versterker hangen. Dan de versterker met hdmi out naar de tv. Als ik dan het geluid van mijn tv ook over de set wil laten lopen (ziggo module) moet ik dan ook weer een hdmi kabel naar mijn setje trekken naar een hdmi-in op de versterker? Ik denk dat ik ook de ps3 op de tv en de tv op het setje. Maar ik vertrouw er niet zo op dat wanneer het geluid via mijn tv naar de versterker wordt doorgestuurd dat er dan geen kwaliteitsverlies optreedt. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Frenkovic schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 14:25:
Tot nu toe goed advies! Het wordt waarschijnlijk een onkyo; ik moet alleen nog even kijken of het een s3305, s5305, s3405 of s5405 wordt...
Ik ken de specificaties van die setjes niet uit mijn hoofd, maar mocht er een versie tussen zitten met actieve subwoofer neem die dan. Dat is een stuk beter dan een versie met passieve subwoofer.
Ik moet dan vervolgens de ps3 met hdmi aan de versterker hangen. Dan de versterker met hdmi out naar de tv.
Klopt :)
Frenkovic schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 14:25:Als ik dan het geluid van mijn tv ook over de set wil laten lopen (ziggo module) moet ik dan ook weer een hdmi kabel naar mijn setje trekken naar een hdmi-in op de versterker?
Als je TV HDMI ARC ondersteunt is een extra kabel niet nodig, maar dat zou je dus even in de handleiding na moeten kijken. Een HDMI kabel tussen de TV en de receiver gaat niet werken. De HDMI van de TV zijn ingangen en geen uitgangen (alleen ARC is één ader in HDMI die een uitgang is als het ware). Mocht je TV geen ARC ondersteunen dan kan je gewoon een optische kabel trekken van de TV naar de receiver.
Ik denk dat ik ook de ps3 op de tv en de tv op het setje. Maar ik vertrouw er niet zo op dat wanneer het geluid via mijn tv naar de versterker wordt doorgestuurd dat er dan geen kwaliteitsverlies optreedt. Iemand een idee?
Lees mijn eerste post op je vraag nog eens door. De PS3 eerst met HDMI naar de TV en dan met optisch naar de receiver heeft wel degelijk nadelen. Hoe en wat heb ik daar al uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

En zo gaan we van PS3 naar versterkers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
Bellerophon schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 14:34:
En zo gaan we van PS3 naar versterkers :D
Excuses voor het lichtelijke offtopic; ik denk wel dat het handig is voor mensen die een optimale geluidservaring willen voor hun ps3. Als er over graphics en gameplay gepraat mag worden dan mag geluid ook wel door de vingers gezien worden ;)

Fear: Bedankt voor je commentaar. 5405 it is! Actieve sub en voor ca. 400 euro heb je 'm in huis. tis 100 euro boven mijn gestelde budget, maar zo gaat dat altijd. Ik zal er verder over ophouden. Ik ga mijn ps3 met hdmi aan mijn receiver hangen en de receiver van hdmi out naar de tv. Nog even uitvogelen wat die ARC betreft en anders hang ik een optisch kabeltje van mijn pc naar de receiver. Bedankt voor alle input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Frenkovic schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 14:47:
[...]

Excuses voor het lichtelijke offtopic; ik denk wel dat het handig is voor mensen die een optimale geluidservaring willen voor hun ps3. Als er over graphics en gameplay gepraat mag worden dan mag geluid ook wel door de vingers gezien worden ;)

Fear: Bedankt voor je commentaar. 5405 it is! Actieve sub en voor ca. 400 euro heb je 'm in huis. tis 100 euro boven mijn gestelde budget, maar zo gaat dat altijd. Ik zal er verder over ophouden. Ik ga mijn ps3 met hdmi aan mijn receiver hangen en de receiver van hdmi out naar de tv. Nog even uitvogelen wat die ARC betreft en anders hang ik een optisch kabeltje van mijn pc naar de receiver. Bedankt voor alle input!
Het maakt mij niks uit, maar dan zou ik het hypocriet vinden dat recentelijk een off topic stuk over blu-ray films de kop werd ingedrukt, en dat dit dan wel helemaal in orde is. Just my two cents.

En zelf heb ik een Onkyo versterker met Yarno boksen, leuk voor mij, minder leuk voor de buren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr_zippey schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 10:42:
Heb je het hier over games die je al hebt uitgespeeld? Zo ja, waarom zou je die dan opnieuw moeten gaan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Bellerophon schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 14:59:
[...]
Het maakt mij niks uit, maar dan zou ik het hypocriet vinden dat recentelijk een off topic stuk over blu-ray films de kop werd ingedrukt, en dat dit dan wel helemaal in orde is. Just my two cents.
IMHO is een paar posts over een surroundsetje voor samen met de PS3 wel wat anders dan het posten van complete Blu-raycollecties. Gekker zou ik dan vinden dat het posten van games niet interessant gevonden werd. Zeker omdat Blu-ray maar een klein deel is van wat de PS3 kan, als main goal heeft dat ding nog steeds gamen. Dingen als PS3-games horen meer in dit topic dan Blu-rays, genoeg mensen met complete Blu-rayverzamelingen die geen PS3 hebben maar een dedicated speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Tsja, hier zouden mensen in ieder geval nog reageren op je post. In dat andere topic (in HK) post je het eigenlijk voor niks want niemand reageert op elkaars dingen. Ik vind het altijd wel leuk om elkaars spullen een beetje te bespreken.

Ik post binnenkort wel een keer m'n game-collectie en dan leg ik m'n blu-ray-collectie er gewoon even 'per ongeluk' naast. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

LuPo schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 15:32:
Tsja, hier zouden mensen in ieder geval nog reageren op je post. In dat andere topic (in HK) post je het eigenlijk voor niks want niemand reageert op elkaars dingen. Ik vind het altijd wel leuk om elkaars spullen een beetje te bespreken.

Ik post binnenkort wel een keer m'n game-collectie en dan leg ik m'n blu-ray-collectie er gewoon even 'per ongeluk' naast. :P
:D :D :D

Pagina: 1 2 ... 47 Laatste