Onmisbare tools & software voor macOS - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 16 ... 23 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Smultie schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 20:58:
[...]

Klinkt allemaal erg goed. Erg spijtig dat het niet werkt op een 2010 MBP. Enig idee waarom niet?
Ik vermoed dat je Mac een bepaalde chipset / CPU van Intel moet hebben met hyper-V support. Dat zal wellicht pas vanaf de late 2010 / early 2011 modellen het geval zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Volkan1984 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 20:45:
[...]

Ja, zo wen je er nooit aan. Een Mac is een Mac en geen Windows-computer.
Inderdaad, leg de duim 1 toets naar rechts en hij doet precies hetzelfde. Die had ik mij zo aangeleerd.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max2k9
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-05 13:31
BeardedSpice
BeardedSpice is a menubar application for Mac OSX that allows you to control web based media players with the media keys found on Mac keyboards. It is an extensible application that works with Chrome and Safari, and can control any tab with an applicable media player.
Gratis app om naast allerlei soorten web-based media met je media-toetsen te besturen. Klein maar fijn, doet precies wat het moet doen en niks meer of minder. Zeer gebruiksvriendelijk imho :)

Ondersteunt qua web-based media o.a.:
  • YouTube
  • Netflix
  • SoundCloud
  • Mixcloud
  • Deezer
  • 22tracks
  • Bandcamp
En qua native apps:
  • iTunes
  • Spotify
  • VLC
Complete lijst hier te vinden:
https://github.com/beardedspice/beardedspice#supported-sites

Download: http://beardedspice.github.io

[ Voor 15% gewijzigd door max2k9 op 30-03-2016 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:18
Xanion schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 10:52:
[...]

Inderdaad, leg de duim 1 toets naar rechts en hij doet precies hetzelfde. Die had ik mij zo aangeleerd.
SuperTab is een geweldige uitbreiding op de bestaande AppSwitcher.
Van
Afbeeldingslocatie: http://www.supertab.me/Images/SuperTab/FromThis.png

Naar
Afbeeldingslocatie: http://www.supertab.me/Images/SuperTab/ToThis.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
kazuka schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:11:
De gratis versie werkt met Linux VM's
Yep, ik gebruik het voor testen van software (alleen voor Linux) en ik vind het best okay werken. Je klikt vrij snel een Ubuntu server bij elkaar. Booten en klaar :)

Het is ongelofelijk light-weight; er wordt werkelijk he-le-maal niks geinstalleerd behalve de Veertu app uit de Mac App Store. Geen kernel drivers, geen installatie procedure, niks. Het is echt heerlijk om een dergelijke cleane installatie te houden.

Ik moet wel zeggen dat ik, voor het incidentele gebruik van een VM, net zo gemakkelijk op DigitalOcean een VM start.

[ Voor 29% gewijzigd door cerberusss op 30-03-2016 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de makers van Boom 2 en Voila; Capto. Een onmisbare applicatie die ik (ook) gebruik. Om schermafbeeldingen te maken en bewerken. Ook om van een video een afbeelding te maken. Een fantastisch pakket welke ook in de Mac App Store te vinden is vanaf vandaag. Het is handig voor iedereen en aan te bevelen. Neem 's een kijkje op de site van Global Delight of in de Mac App Store. Ik ben er blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-09 15:48
Hebben jullie de Stacksocial al gezien? Apps als Screen3, Marked2, Pomodoro Time Pro, FilePane, iClip en Hands Off! voor nog geen 16 dollar in totaal!! Alleen voor Marked2 zou ik het al betalen.

[ Voor 2% gewijzigd door Daedalus op 29-04-2016 21:37 . Reden: referral ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:43

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2016 @ 18:45:
Van de makers van Boom 2 en Voila; Capto. Een onmisbare applicatie die ik (ook) gebruik. Om schermafbeeldingen te maken en bewerken. Ook om van een video een afbeelding te maken. Een fantastisch pakket welke ook in de Mac App Store te vinden is vanaf vandaag. Het is handig voor iedereen en aan te bevelen. Neem 's een kijkje op de site van Global Delight of in de Mac App Store. Ik ben er blij mee!
App ziet er prima uit en is snel. Maar het gemis van een Safari extension geeft hem nog niet echt een voorsprong op zijn voorgangen ' Voila' of de grote concurrent Snag-it.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:38

CasGas

.

Veertu

Native virtualization en alternatief voor Fusion of Parallels.

Zover ik weet de eerste App die gebruik maakt van OS X's ingebouwde Hypervisor.framework (beschikbaar sinds 10.11) en dus ook geen kernel extensions gebruikt en netjes in de MAS staat :)

Op dit moment ondersteunen ze Windows en Linux en bovendien zeggen ze binnenkort OS X als Guest OS te gaan ondersteunen:

[afbeelding]

De gratis versie werkt met Linux VM's, de betaalde (EUR 39.99) werkt ook met Windows.
Dat ziet er veelbelovend uit. Ik gebruik nu altijd parallels maar als ik mijn Windows 10 VM heb draaien dan doe ik niet echt lang met mijn accu. Ook gebruikt parallels out-of-the-blue opeens weet ik veel hoeveel CPU waardoor mijn mac gaat blazen als een gek, terwijl er geen eens een app open staat binnen de VM.

Is een image ook te importeren vanuit een parallels installatie? Als ik zo lees wat het doet zou ik denk ik toch al heel snel over zijn als het allemaal klopt..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:46
CasGas schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:33:
[...]

Is een image ook te importeren vanuit een parallels installatie? Als ik zo lees wat het doet zou ik denk ik toch al heel snel over zijn als het allemaal klopt..
Ik zit ook te kijken naar Veertu. Eens zien hoe anders dat werkt dan Parallels. Inmiddels al wel gedownload. En volgens de site kun je inderdaad dus oude VM's inladen (da's dan wel een paid upgrade a 40 EUR), maar valt een beetje in het niet in vergelijk met Parallels, waarbij je nagenoeg ieder jaar moet upgraden a 50 EUR omdat een OSX versie dan niet meer wordt ondersteunt... |:(

Yes, VM import feature enables you to bring Vm images from other tools like vbox/fusion/parallels and import them into Veertu. To take advantage of this feature you have to do the In-App purchase to get the full product..

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OkselFris schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 21:25:
[...]

App ziet er prima uit en is snel. Maar het gemis van een Safari extension geeft hem nog niet echt een voorsprong op zijn voorgangen ' Voila' of de grote concurrent Snag-it.
Dank je wel voor deze kennis, vriendelijk van je! De vraag omtrent de Safari extensie heb ik per e-mail voorgelegd aan 't team van Global Delight. En dit is het antwoord welke ik kreeg vandaag:
>> Voila Safari extension works fine for now. Currently we do not have plans of using extension, but it is mentioned in the future plans.
Nogmaals mijn dank en 'n fijne dag! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

xsess schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 20:31:
[...]

Ik zit ook te kijken naar Veertu. Eens zien hoe anders dat werkt dan Parallels. Inmiddels al wel gedownload. En volgens de site kun je inderdaad dus oude VM's inladen (da's dan wel een paid upgrade a 40 EUR), maar valt een beetje in het niet in vergelijk met Parallels, waarbij je nagenoeg ieder jaar moet upgraden a 50 EUR omdat een OSX versie dan niet meer wordt ondersteunt... |:(

Yes, VM import feature enables you to bring Vm images from other tools like vbox/fusion/parallels and import them into Veertu. To take advantage of this feature you have to do the In-App purchase to get the full product..
Het is dan wel weer jammer dat je het meteen moet kopen om het te proberen, ik zou liever eerst een trail van een paar dagen willen zodat ik kan zien of het ook echt goed werkt..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
CasGas schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 23:05:
[...]

Het is dan wel weer jammer dat je het meteen moet kopen om het te proberen, ik zou liever eerst een trail van een paar dagen willen zodat ik kan zien of het ook echt goed werkt..
Ik heb dan wel de sprong gewaagd en de 'in-app' purchase gedaan, aangezien ik nog een oude versie van Parallels heb die het dus niet meer op 10.11 doet :P

Aangegeven dat ik mijn oude .pvm van Parallels wilde importeren, duurde heel even, maar daarna werkte het vlekkeloos. Vergeet niet om vervolgens de 'Guest add-ons' te installeren (voor full-screen en file-sharing). Werkt inderdaad prima. Moet het nog even verder uittesten, maar wel gelijk m'n W7 VM ge-upgrade naar W10 :)

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

xsess schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 07:59:
[...]

Ik heb dan wel de sprong gewaagd en de 'in-app' purchase gedaan, aangezien ik nog een oude versie van Parallels heb die het dus niet meer op 10.11 doet :P

Aangegeven dat ik mijn oude .pvm van Parallels wilde importeren, duurde heel even, maar daarna werkte het vlekkeloos. Vergeet niet om vervolgens de 'Guest add-ons' te installeren (voor full-screen en file-sharing). Werkt inderdaad prima. Moet het nog even verder uittesten, maar wel gelijk m'n W7 VM ge-upgrade naar W10 :)
Is het ook "soepeler" dan met parallels? Anders waag ik de gok ook maar denk ik. Ik zit al wel op de laatste versie, maar dat gekloot met hoge cpu en dergelijke komt mij echt de strot uit ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
xsess schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 07:59:
[...]

Die verplichte jaarlijkse upgrade van Parallels en VMWare zijn ook echt verschrikkelijk irritant. Dat heeft dit dan niet? Ik gebruik namelijk nog maar zeer sporadisch Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
Cyleo schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 19:15:
[...]

Die verplichte jaarlijkse upgrade van Parallels en VMWare zijn ook echt verschrikkelijk irritant. Dat heeft dit dan niet? Ik gebruik namelijk nog maar zeer sporadisch Windows.
Het voordeel van de MAS is dat het over het algemeen een eenmalige aankoop is, waarna de updates gewoon gratis zijn (zeg maar net als 1Password). Maar omdat er natuurlijk vrij weinig aan te verdienen valt als je eenmalig een aankoop doet en vervolgens de updates gratis krijgt, doen Parallels en VMWare dat waarschijnlijk niet (overigens een slecht voorbeeld, want die draaien niet in een sandbox, wat verplicht is als je een app in de MAS wilt verkopen).

Overigens, om antwoord te geven op jouw vraag: Veertu zit nu nog op v1, dus is het nog te vroeg om te zeggen wat zij doen als er een v2 aan gaat komen, maar de updates die er zijn geweest, zijn gratis...
CasGas schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 09:53:
[...]

Is het ook "soepeler" dan met parallels? Anders waag ik de gok ook maar denk ik. Ik zit al wel op de laatste versie, maar dat gekloot met hoge cpu en dergelijke komt mij echt de strot uit ;(
Ik heb uiteraard ook wel iets van CPU verbruik, maar het is voornamelijk GPU (m'n dGPU slaat aan). Het is maar net hoe je je VM instelt (hoeveel CPU's, RAM e.d.). Moet wel zeggen dat ik rustig Veertu kan open laten staan, met nagenoeg geen CPU verbruik (tussen de 10 - 12%) ;)

Al met al, valt het mij reuze mee dus. Veel minder dan met Parallels en VMWare (komt ook omdat Veertu echt de power settings van OSX gebruikt (AppNap staat namelijk standaard aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:47
CasGas schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 09:53:
[...]

voelt soepeler aan, letwel dat deze versie nog geen 2d/3d acceleratie heeft en de 'GUI performance' wat minder voelt. zelf los ik dat op door een RDP connectie te maken naar de betreffende VM (=windows VM) en op die manier te werken. voelt lekkerder aan dan werken op de console.

verder is het super software! wat spartaans in features maar dat is nu nét de kracht van het pakket, je kan een VM draaien en meer niet. wil je wel meer: dan neem je fusion of parallels

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wellicht is handiger om een nieuw topic te openen om ervaringen met Veertu te delen :) Dan kunnen we dit topic houden voor het posten van programma's waar je enthousiast over bent.

[ Voor 5% gewijzigd door Daedalus op 07-05-2016 14:43 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:31
Ben ook geïnteresseerd in Veertu. Ik word een beetje moe van al die maand / jaar abonnementen (overigens niet alleen Parallels, ben sinds kort ook afgestapt van Adobe Illustrator en Photoshop en deze vervangen door Affinity Photo en Design).

[ Voor 10% gewijzigd door Galvatron op 09-05-2016 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 09:24
Eperium schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:57:
Ben ook geïnteresseerd in Veertu. Ik word een beetje moe van al die maand / jaar abonnementen (overigens niet alleen Parallels, ben sinds kort ook afgestapt van Adobe Illustrator en Photoshop en deze vervangen door Affinity Photo en Design).
Ik was ook nieuwsgierig en testte het even uit dit weekend. De performance valt tegen. Gelijkaardige instellingen in Parallels & Fusion werken veel beter. Vooral de interface in bijv. Ubuntu is slopend traag onder Veertu.

Edit: vond o.a. deze thread over het probleem. Blijkbaar is er geen hardware acceleration, waardoor de interface traag is en hapert.

[ Voor 18% gewijzigd door Aegir81 op 09-05-2016 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:31
Aegir81 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 18:30:
[...]

Ik was ook nieuwsgierig en testte het even uit dit weekend. De performance valt tegen. Gelijkaardige instellingen in Parallels & Fusion werken veel beter. Vooral de interface in bijv. Ubuntu is slopend traag onder Veertu.

Edit: vond o.a. deze thread over het probleem. Blijkbaar is er geen hardware acceleration, waardoor de interface traag is en hapert.
Thanks, toch nog maar even bij Bootcamp blijven...werkt volgens mij nog steeds het beste maar als grote domper dat je steeds opnieuw moet opstarten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Je Moeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-08 09:55
http://meetfranz.com

Multi protocol chat app, kwam hem net tegen op de FP, erg handig!

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-09 12:19
Ik gebruik Franz een 3tal weken nu en werkt prima!

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:24

Jrz

––––––––––––

Vaganzza schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:30:
Ik gebruik Franz een 3tal weken nu en werkt prima!
Same here.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 20:13

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Raveon schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:51:
http://meetfranz.com

Multi protocol chat app, kwam hem net tegen op de FP, erg handig!
Ook maar even geinstalleerd :) Werkt beter en sneller dan SuperTab for Whatsapp :) En doet me herinneren aan Pidgin dat je meerdere chat clients kunt combineren in 1 client :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:57

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

WhatsApp heeft nu trouwens ook een officiele desktop app: https://www.whatsapp.com/download/
Maar lijkt precies zelfde als 'ChitChat' die ik eerder gebruikte en Franz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
kaassouffle schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 18:05:
WhatsApp heeft nu trouwens ook een officiele desktop app: https://www.whatsapp.com/download/
Is alleen wat beter omdat je hiermee ook opnames kunt doorsturen.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-09 15:48
Maar helaas nog steeds een wrapper om de bestaande oplossing. M.a.w. je hebt nog steeds een telefoon nodig die verbonden is. Zuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 15:29
Veertu

Zover ik weet de eerste App die gebruik maakt van OS X's ingebouwde Hypervisor.framework (beschikbaar sinds 10.11) en dus ook geen kernel extensions gebruikt en netjes in de MAS staat :)

Op dit moment ondersteunen ze Windows en Linux en bovendien zeggen ze binnenkort OS X als Guest OS te gaan ondersteunen:

[afbeelding]

De gratis versie werkt met Linux VM's, de betaalde (EUR 39.99) werkt ook met Windows.
Als er een native framework is in OS X voor virtualisatie dan ben ik benieuwd of er ook niet iets in nieuwe versies van OS X Server komt :-) dat zou het voor mij een stuk interessanter maken :-O
(momenteel terug bij ESX omdat OS X Server echt niet kon voldoen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Xantios schreef op maandag 16 mei 2016 @ 21:36:
[...]

Als er een native framework is in OS X voor virtualisatie dan ben ik benieuwd of er ook niet iets in nieuwe versies van OS X Server komt :-) dat zou het voor mij een stuk interessanter maken :-O
(momenteel terug bij ESX omdat OS X Server echt niet kon voldoen )
OS X Server is tegenwoordig niets meer dan een losse app voor standaard OS X. Maar je bedoeld dat je OS X puur als type-1 hypervisor wilt gebruiken i.p.v. ESX? Denk zelf niet dat Apple zover wilt gaan eerlijk gezegd (of de partnership van Apple met IBM en SAP moet hier in de toekomst iets gaan opleveren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
kaassouffle schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 18:05:
De officiële Whatsapp app werkt niet op mijn macbook pro met OS X 10.9.5.

De volgende foutmelding krijg ik bij het opstarten van Whatsapp:
Terminating app due to uncaught exception 'NSInvalidArgumentException', reason: '-[AtomNSWindow titleVisibility]: unrecognized selector sent to instance 0x7f9d7a70ad70'
Wat zou dat kunnen zijn? Ik vind alleen antwoorden op vragen van developers, maar dat is niet van toepassing op mijn situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Veertu

[afbeelding]

Er was dacht ik al eerder een gratis bhyve port voor Hypervisor.framework, staat op github en wordt ook actief aan gewerkt. Qua Windows support is het enige wat je nodig hebt een CSM (SeaBIOS) of EFI (bijv. OVMF) stack. Denk dat Veertu lekker gaat cashen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:45
darkdesign schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 15:21:
[...]

De officiële Whatsapp app werkt niet op mijn macbook pro met OS X 10.9.5.

De volgende foutmelding krijg ik bij het opstarten van Whatsapp:

[...]

Wat zou dat kunnen zijn? Ik vind alleen antwoorden op vragen van developers, maar dat is niet van toepassing op mijn situatie.
Ziet eruit als een slecht programmeer foutje, error zegt het ook "uncaught exception" even een bug inschieten en dan wachten op de volgende release

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-09 12:54
*snip* Zoals duidelijk in de topicwaarschuwing staat: Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.

Voor verzoeken mag je een nieuw topic openen, waarin je duidelijk vermeld waar je naar opzoek bent, wat je gevonden hebt en waarom het niet voldeed.

[ Voor 86% gewijzigd door Daedalus op 18-05-2016 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
johnkeates schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 15:27:
[...]

Er was dacht ik al eerder een gratis bhyve port voor Hypervisor.framework, staat op github en wordt ook actief aan gewerkt. Qua Windows support is het enige wat je nodig hebt een CSM (SeaBIOS) of EFI (bijv. OVMF) stack. Denk dat Veertu lekker gaat cashen :p
Je bedoeld xhyve welke inderdaad een port is van bhyve. Bhyve is de hypervisor van FreeBSD vergelijkbaar met KVM en staat nog in de kinderschoenen. Je hebt bij zowel bhyve als xhyve vrijwel alleen maar de cli tot je beschikking om er iets mee te kunnen doen.

Veertu is daarentegen een heel ander product. Ze hebben een goede en simpele grafische schil (erg vergelijkbaar met die van Parallels) om de hypervisor framework waardoor de drempel aanzienlijk lager is. Hierbij hebben ze ook een complete library met vm's waar je uit kunt putten. Wil je echter gebruik maken van je eigen ISO's dan kan dat alleen tegen betaling en die is niet mals, een euro of 40 (krijg je ook de mogelijkheid om bestaande vm's te importeren).

Het verschil in features is niet zo heel groot want ze gebruiken dezelfde framework en die is momenteel nog zeer simplistisch. Echt veel instelmogelijkheden voor de vm zijn er niet. Het is een prima alternatief voor wie dan ook niet al te veel dingen wil kunnen doen. Wil je iets meer zonder te betalen dan kun je beter naar VirtualBox of je investeert in Parallels of Fusion. De framework kan al wat meer dan in de eerste versie en met ieder nieuwe OS X release zal de feature-set ook wel weer uitgebreid worden dus het is zeker iets om in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
ppl schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:00:
[...]

Je bedoeld xhyve welke inderdaad een port is van bhyve. Bhyve is de hypervisor van FreeBSD vergelijkbaar met KVM en staat nog in de kinderschoenen. Je hebt bij zowel bhyve als xhyve vrijwel alleen maar de cli tot je beschikking om er iets mee te kunnen doen.

Veertu is daarentegen een heel ander product. Ze hebben een goede en simpele grafische schil (erg vergelijkbaar met die van Parallels) om de hypervisor framework waardoor de drempel aanzienlijk lager is. Hierbij hebben ze ook een complete library met vm's waar je uit kunt putten. Wil je echter gebruik maken van je eigen ISO's dan kan dat alleen tegen betaling en die is niet mals, een euro of 40 (krijg je ook de mogelijkheid om bestaande vm's te importeren).

Het verschil in features is niet zo heel groot want ze gebruiken dezelfde framework en die is momenteel nog zeer simplistisch. Echt veel instelmogelijkheden voor de vm zijn er niet. Het is een prima alternatief voor wie dan ook niet al te veel dingen wil kunnen doen. Wil je iets meer zonder te betalen dan kun je beter naar VirtualBox of je investeert in Parallels of Fusion. De framework kan al wat meer dan in de eerste versie en met ieder nieuwe OS X release zal de feature-set ook wel weer uitgebreid worden dus het is zeker iets om in de gaten te houden.
Dat klopt, xhyve was dat inderdaad ja. Dat er nog geen GUI omheen hangt kan inderdaad kloppen, qua frameworks zijn behalve het feit dat ze allebei Hypervisor.framework gebruiken de vergelijkingen echter wel op, wat overigens een framework is dat de VT functies etc beschikbaar stelt aan non-kernel software, wat inhoudt dat geemuleerde hardware, dan wel VirtIO devices er niet in zitten, net als firmware enz. In de source van xhyve is ook wel te zien dat je zelfs je initiele virtuele CPU setup nog moet doen voordat je überhaupt aan het virtualiseren kan :p

Wat dan wel weer leuk is, is dat Qemu al een tijd geleden naar OSX geport was, en je in principe er van uit kan gaan dat Qemu net als met KVM ook acceleratie met Hypervisor.framework op OSX gaat krijgen, of de andere kant op, dat iets als xhyve de Qemu devices gaat gebruiken zodat niet alles opnieuw uitgevonden hoeft te worden. Volgens mij krijgen we dan ook automatisch de virtuele Q35 chipset devices in plaats van de standaard 440X of PIIX achtige emulatie. VirtIO is natuurlijk leuker, maar daar moet het OS dan weer support voor hebben, en OSX en Windows hebben dat om te beginnen al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Modbreak:Zoals al eerder is gezegd; dit topic is bedoeld voor het posten van programma's waar je enthousiast over bent. De discussie over hypervisors als veertu, bhyve, xhyve qemu is hier niet op z'n plaatst en mag in een apart topic worden gevoerd.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:43
Af en toe spendeer ik tijd met video editing, en hoewel het prima gaat met sneltoetsen en je muis is het fijn om een apart jogwheel te hebben voor meer controle. Helaas zijn dat soort controllers al snel een bak geld, en daar ben ik lang niet professioneel genoeg voor bezig. Maar daar heeft het internet natuurlijk al lang iets op gevonden. :D

CTRL+Console
Afbeeldingslocatie: http://cdn.crowdfundinsider.com/wp-content/uploads/2015/03/CTRL-Console.png
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1900448/Tweakers.net%20plaatjes/cntrl%2B.jpg

Met deze software kun je je iPad omtoveren tot een jogwheel voor editing. Je download de software op je mac die connectie maakt met je iPad, en je kunt beginnen.

Editen op deze manier is bijzonder plezierig, de software werkt zeer goed het is net iets fijner werken dan puur met sneltoetsen en je muis werken. Er is geen noemenswaardige lag in interactie op de tablet en het resultaat op je mac, het werkt gewoon direct.

De simpele controller voor Premiere of Final Cut kost je maar €5,- en dat is het zeker waard in mijn ogen.
Je kunt een uitgebreidere versie kopen welke direct al 30 euro kost, maar dat is denk ik voor de meeste mensen niet interessant. Dan kun je denk ik beter door sparen voor een echte controller.

Dus edit je af en toe een video, en wil je ook het gemak van een apart jogwheel maar niet de kosten. Dan zou ik zeker even deze app proberen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulleknul
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:17
Ik vind full screen en de Dock (auto hide) niet lekker werken. Soms krijg je auto hide wel het dock boven water en soms gaat dat erg lastig is mijn ervaring. Eindelijk iets gevonden waar ik blij van wordt. uBar

Deze reageert direct zoals het hoort zonder haperingen. Vormgeving en mogelijkheden zijn prima.

[ Voor 0% gewijzigd door mulleknul op 30-05-2016 18:54 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:07
mulleknul schreef op maandag 30 mei 2016 @ 18:47:
Ik vind full screen en de Dock (auto hide) niet lekker werken. Soms krijg je auto hide wel het dock boven water en soms gaat dat erg lastig is mijn ervaring. Eindelijk iets gevonden waar ik blij van wordt. uBar

Deze reageert direct zoals het hoort zonder haperingen. Vormgeving en mogelijkheden zijn prima.
Ik krijg hem altijd standaard in fullscreen uit de auto-hide, maar je moet wel iets meer de tijd nemen.
Je moet niet alleen je muis tegen de onderkant zetten, maar iets langer doorduwen, verder naar beneden (als je dock beneden staat). Dat gaat hier altijd zonder uitzondering gewoon goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulleknul
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:17
Toch werkt dat erg krampachtig vind ik vooral als je het vergelijkt met uBar. Dat zal dan ook de reden zijn dat er alternatieven zijn :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Mijn nas downloadt series/films via Sabnzbd+/Sickbeard, maar soms wil ik ff snel iets downloaden op mijn mac zonder al te veel gedoe. Heb een tijdje geleden NZBin eens geprobeerd, en moet zeggen het werkt prima. Nederlands fabricaat ook nog ;) Lekker licht programma, pakt automatisch uit, pakt zelf de parretjes erbij die nodig zijn, niet te veel blabla, gratis, kortom: prima :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 20:42

RoyK

Hobby tekenaar

Wie soms wel eens zijn scherm moet capturen, kan ik iShowU pro zeker aanbevelen!

https://shinywhitebox.com

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
RoyK schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 08:48:
Wie soms wel eens zijn scherm moet capturen, kan ik iShowU pro zeker aanbevelen!

https://shinywhitebox.com
Wat is de meerwaarde tov. Quicktime? (Behalve de shortcut key)

(Geen troll, oprechte belangstelling)

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

RobV schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:11:
[...]

Wat is de meerwaarde tov. Quicktime? (Behalve de shortcut key)

(Geen troll, oprechte belangstelling)
Er zijn een heleboel opties. Picture in picture, de shortcuts op het scherm dus voor het maken van tutorials erg handig. Ik kan een bepaald gebied kiezen dat je wilt filmen of een heel scherm. Hij export de video ook als een H.264 en ik denk dat Quicktime het in .mov exporteert. Je zou eventueel de video automatisch naar YT kunnen laten uploaden, etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

MenN schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:58:
Af en toe spendeer ik tijd met video editing, en hoewel het prima gaat met sneltoetsen en je muis is het fijn om een apart jogwheel te hebben voor meer controle. Helaas zijn dat soort controllers al snel een bak geld, en daar ben ik lang niet professioneel genoeg voor bezig. Maar daar heeft het internet natuurlijk al lang iets op gevonden. :D

CTRL+Console
[afbeelding]
[afbeelding]
[video]

Met deze software kun je je iPad omtoveren tot een jogwheel voor editing. Je download de software op je mac die connectie maakt met je iPad, en je kunt beginnen.

Editen op deze manier is bijzonder plezierig, de software werkt zeer goed het is net iets fijner werken dan puur met sneltoetsen en je muis werken. Er is geen noemenswaardige lag in interactie op de tablet en het resultaat op je mac, het werkt gewoon direct.

De simpele controller voor Premiere of Final Cut kost je maar €5,- en dat is het zeker waard in mijn ogen.
Je kunt een uitgebreidere versie kopen welke direct al 30 euro kost, maar dat is denk ik voor de meeste mensen niet interessant. Dan kun je denk ik beter door sparen voor een echte controller.

Dus edit je af en toe een video, en wil je ook het gemak van een apart jogwheel maar niet de kosten. Dan zou ik zeker even deze app proberen.
Wauw, erg vet dit zeg!!!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Voor diegene die een fatsoenlijke Window'snapper' tot hun beschikking willen hebben. Magnet is nu tijdelijk maar 99 cent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben echt een onwijze fan van 1Password.

Het werkt heel relaxed, snel. En de interface is modern en intuïtief. Je kunt wachtwoorden aanmaken vanuit het programma zelf, je kunt je accounts en wachtwoorden heel makkelijk doorzoeken of sorteren door slimme mappen of de zoekfunctie in het programma zelf. En hoe het samenwerkt met diverse browsers en met iOS is fantastisch. Het is een duur programma maar ik heb er nu al bijna 3 jaar plezier van. En ik vind het ook fijn dat je het ook lokaal kunt syncen met je iPhone of iPad om daar ook je wachtwoorden op te hebben. Je kunt namelijk inloggen op Safari met diverse browsers door middel van je vingerafdrukscan.

En de formulieren zijn erg uitgebreid!

https://1password.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• page404
  • Laatst online: 15:33

page404

Website says no

Hyperdock is lang geleden al eens genoemd (uitbreiding op de dock), maar er zitten een paar gimmicks in die ik jullie niet wil ontzeggen. Je kan namelijk ook met twee vingers rechts of links swipen op de titelbalk van een window en dan schiet je dat window naar de volgende of vorige desktop. Superhandig, ik mis het ook meteen als het niet geinstalleerd is. Ook kun je het volume van iTunes regelen door met twee vingers te scrollen op het iTunes icoon.
Volgens mij kost de licentie iets van 5€, maar het is echt de moeite waard.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Nu online

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

JST94 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:11:
Voor diegene die een fatsoenlijke Window'snapper' tot hun beschikking willen hebben. Magnet is nu tijdelijk maar 99 cent.
Thanks, deze is inderdaad erg handig! Als je veel met zowel OSX als Windows werkt, dan zul je deze snel waarderen. Voor 99 cent een prima koopje. Laatst ook Commander One Pro via aanbieding op mijn Mac gezet, ook al zo'n handige toevoeging. _/-\o_

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Voor window snapping gebruik ik BetterTouchTool. https://www.boastr.net Kan je het gelijk combineren met sneltoetsen en mouse gestures. Een voor mij onmisbare tool voor OSX.

Ik gebruik een Magic Trackpad van Apple en zo heb ik ingesteld:

Drie vingers omhoog swipen = volgend tabblad
Drie vingers naar beneden swipen = vorig tabblad
Drie vingers tap = open link in nieuw tabblad
Vier vingers tap = sluit window (Cmd+W)

Dit geldt niet alleen voor Safari/Chrome, maar werkt in veel andere applicaties, waaronder Finder.

Heb zelfs een sneltoets die specifieke applicaties opent en ordent (window slapping) over 2 schermen. Handig wanneer ik aan een bepaalde taak moet werken die deze applicaties vergt.

[/fanboy]

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Nu online

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Sinds kort heb ik Monity draaien. Deze tool geeft inzicht over processor gebruik etc. Helaas niet gratis, maar wel een leuke tool. Eventueel kun je ook nog een gratis uitbreiding installeren, die laat o.a. temperaturen, voltages en ventilatorgegevens zien. Redelijk veel opties en je kunt zelf bepalen hoe één en ander wordt gepresenteerd. Zowel op mijn Mac Mini als MacBook Pro Retina doet het in ieder geval wat het moet doen.

Op de MacBook laat deze ook de status van de batterij zien: percentage, resterende tijd, capaciteit en cycli. Ook laat deze de status van bepaalde randapparatuur zien, bijvoorbeeld de Magic Mouse en Magic Keyboard. Kun je dus meteen zien of je die ook op moet laden.

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Loopback, van Rogue Amoeba

Handige App om audio bronnen door te geven tussen verschillende Apps middels virtual audio devices. Erg veel mogelijkheden! zo kun je bijvoorbeeld een Lync Meeting opnemen met Quicktime, inclusief de audio van de meeting. Of game captures inclusief opname van microfoon voor voice-over of in-game chat.

Afbeeldingslocatie: https://rogueamoeba.com/loopback/images/splash.png

Gratis versie geeft na 20 min. recorden een mindere geluidskwaliteit door, een licentie is wel wat aan de prijs: $99

Heeft ook al macOS 10.12 support sinds kort.

[ Voor 4% gewijzigd door kazuka op 10-08-2016 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:58
Welke mail client gebruiken jullie?
Ik heb altijd Thunderbird gehad maar ik ben op zoek dat minder resources verbruikt en sneller aanvoelt.

Ik heb een Macbook Pro mid2010 met El Capitan en daar merk ik toch dat Thunderbird trager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Laatst online: 10:59
Asterion schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:19:
Ik heb altijd Thunderbird gehad maar ik ben op zoek dat minder resources verbruikt en sneller aanvoelt.

Ik heb een Macbook Pro mid2010 met El Capitan en daar merk ik toch dat Thunderbird trager is.
Al eens naar Airmail gekeken? Werkt prima:)

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Modbreak:Zoals duidelijk in de topicwaarschuwing staat: verzoeken horen in een apart topic. Dit topic is enkel bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
djkavaa schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:41:
[...]

Al eens naar Airmail gekeken? Werkt prima:)
Airmail had ik zelf al gevonden maar ik zou eerst graag een gratis alternatief willen zoeken.
Voor mij hoeft het geen uitgebreide app te zijn. Ik maak enkel gebruik van Gmail welke ik via IMAP zou willen verbinden.

Er zijn veel alternatieven voor Thunderbird maar om deze allemaal één voor één te proberen is mij een beetje te veel werk.
Daarom dat ik graag op ervaring zou willen verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Laatst online: 10:59
Asterion schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 23:01:
[...]

Airmail had ik zelf al gevonden maar ik zou eerst graag een gratis alternatief willen zoeken.
Voor mij hoeft het geen uitgebreide app te zijn. Ik maak enkel gebruik van Gmail welke ik via IMAP zou willen verbinden.

Er zijn veel alternatieven voor Thunderbird maar om deze allemaal één voor één te proberen is mij een beetje te veel werk.
Daarom dat ik graag op ervaring zou willen verder gaan.
Je kunt Airmail gratis proberen. Als het bevalt is het de 9.99 zeker waard!

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 09:24
Asterion schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:19:

https://polymail.io/ heb ik even geprobeerd en dat werkte best ok, al gebruik ik nu terug de gewone Mail-client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:44
Polymail is leuk maar als deze geen Office365 / MS Exchange ondersteund als mail client kan heb je er niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:21

vooghel

Cunning linguist

Als je, zoals Asterion aangeeft, enkel gebruik maakt van Gmail is het een prima client.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Op het moment maak ik gewoon gebruik van de Microsoft Office Outlook client. Op mijn iPad en iPhone maak ik gebruik van Spark Mail App. Dit is wellicht geen onmisbare tool/software voor je Mac, maar wel een erg fijne mail client. Ze zijn trouwens bezig een Mac-versie te ontwikkelen. Dus wellicht het proberen waard zodra hij uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-09 12:19
Aegir81 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 09:24:
[...]

https://polymail.io/ heb ik even geprobeerd en dat werkte best ok, al gebruik ik nu terug de gewone Mail-client.
Net hetzelfde verhaal hier... De gewone standaard mail client van de mac werkt prima.

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Daedalus schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 23:00:
[modbreak]Zoals duidelijk in de topicwaarschuwing staat: verzoeken horen in een apart topic. Dit topic is enkel bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent.[/]
Ik lees nu al de zoveelste modbreak over verzoeken... waarom is het niet toegestaan om een zelfde topic als deze maar dan voor verzoeken te openen?
Voor elk verzoek een nieuw topic is voor kleine verzoekjes overkill. En blijkbaar is er veel behoefte aan een dergelijk topic. De mijne werd maanden terug snoeihard gesloten 8)7

En om maar even ontopic te blijven: om Final Cut Pro X te bedienen is deze (gratis) app er ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spidey
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 19:46
Zeker als er alleen gmail wordt gebruikt (doe ik ook) werkt KiwiForGmail perfect.
Ook een gratis versie, waarbij je maar 1 account kan configureren.

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Vaganzza schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 09:18:
Net hetzelfde verhaal hier... De gewone standaard mail client van de mac werkt prima.
Niet alleen dat, hij maakt gebruik van de betreffende mailserver zelf en hevelt niets over naar een eigen infrastructuur zoals al die andere mail apps dat wel doen en daarmee dan ook een zeer groot security risk vormen buiten dat je ook weer geheel van hun infrastructuur afhankelijk bent naast die van de e-mailprovider. Het is een architectuur die ook absoluut niet nodig is voor een goede werking van e-mail.

Gebruik je een mailaccount die de gangbare standaarden gebruikt dan kun je ook iedere mailclient die er maar is gebruiken, zonder problemen. Helaas steekt Gmail zo niet in elkaar met als gevolg dat het in geen enkele client echt lekker werkt. De Gmail website levert je de beste ervaring.

[ Voor 5% gewijzigd door ppl op 15-08-2016 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Aegir81 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 09:24:
[...]

Prachtige app, maar ik mis wel ergens een instelling dat mijn mappen onder Gmail synced?
Thunderbird toonde deze wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

iAmRenzo schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 09:47:
[...]

Ik lees nu al de zoveelste modbreak over verzoeken... waarom is het niet toegestaan om een zelfde topic als deze maar dan voor verzoeken te openen?
Voor elk verzoek een nieuw topic is voor kleine verzoekjes overkill. En blijkbaar is er veel behoefte aan een dergelijk topic. De mijne werd maanden terug snoeihard gesloten 8)7
Policydiscussies horen in MS Feedback. Zie daar ook mijn antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 12:26

Masselink

Voor de dorst

Ik heb polymail ook geprobeerd, maar ben helemaal enthousiast over de interface van "Canary"

http://canarymail.io

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

JST94 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 19:11:
Op mijn iPad en iPhone maak ik gebruik van Spark Mail App. Dit is wellicht geen onmisbare tool/software voor je Mac, maar wel een erg fijne mail client. Ze zijn trouwens bezig een Mac-versie te ontwikkelen. Dus wellicht het proberen waard zodra hij uitkomt.
Heb een tijdje terug met ze gemaild of ze binnenkort aan de alpha/beta gingen, ik wilde wel proefkonijn spelen want het werkt echt ideaal op iOS. Ze bedankten me voor de interesse en hebben me op de mailinglijst gezet voor betatesters :) Mocht je daar dus interesse in hebben zou je eens een mailtje die kant op kunnen gooien.

---

Om 't weer over onmisbare apps te hebben: wil graag weer eens de aandacht vestigen op Carbon Copy Cloner: geweldig handige app is dat, overweeg om em toch eens aan te gaan schaffen. Gebruikte hem vooral voor 1:1 klonen voor overstappen tussen hdd > ssd, maar je kan ook back-ups laten wegschrijven in mappen/op netwerkstorage, waarbij hij de volgende keer alleen de wijzigingen/toevoegingen overgooit: ook veel gebruik van gemaakt. Je mag de licentie op alle macs binnen je huishouden gebruiken :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Spidey schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 09:59:
Zeker als er alleen gmail wordt gebruikt (doe ik ook) werkt KiwiForGmail perfect.
Ook een gratis versie, waarbij je maar 1 account kan configureren.
Toevalllig ook ervaring met Mailplane voor Gmail? Ben wel benieuwd naar de ervaringen. Van Mailplane ben ik recent afgstapt vanwege het gigantische geheugengebruik (500mb tot 800mb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spidey
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 19:46
ronwiel schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:40:
[...]

Toevalllig ook ervaring met Mailplane voor Gmail? Ben wel benieuwd naar de ervaringen. Van Mailplane ben ik recent afgstapt vanwege het gigantische geheugengebruik (500mb tot 800mb).
Ik heb mail plain t/m versie 2 gebruikt. Toen moest ik voor versie 3 een compleet nieuwe licentie aanschaffen. Ben er toen vanaf gestapt. Toen de browser voor de mail gebruikt.
KiwiForGmail heb ik aangeschaft voor 5 euro toen ze in de kinderschoenen stonden. Vond dat nog wel een leuk bedrag.

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren

• Rhy
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Zie veel al genoemd staan. Franz ruled inderdaad. En is https://softorino.com/waltr al voorbij gekomen? Mega handig i.c.m. wat oudere iPads.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 23:35

OMX2000

By any means necessary...

Masselink schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 00:26:
Ik heb polymail ook geprobeerd, maar ben helemaal enthousiast over de interface van "Canary"

http://canarymail.io
Kijk die is cool. Vooral omdat ze beweren dat ze je mail niet op een 3rd party server opslaan. Deze review van Polymail in spot on. https://medium.com/@dusti...l-7c5ab94855c1#.hu65lj51z

Ik ga dus niet overstappen op een app die over een paar jaar overgenomen wordt en eventueel gekilled en mijn data voor allerlei andere dingen gaat gebruiken.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Wat mij van al die mail apps opvalt naast hun datamining (alles moet via hun servers wat echt absoluut nergens anders voor nodig is dan datamining) is de valse belofte dat het beter zou zijn dan Mail. Veelal is het exact dezelfde interface maar hebben ze er een paar extraatjes ingestopt waardoor je e-mail als todo kunt misbruiken. Meestal ontbreken dingen als Exchange en/of IMAP support.

Geen van de tools maakt fatsoenlijk gebruik van wat het onderliggende OS al aanbiedt zoals Services in OS X en sharesheets in iOS. Via die weg kun je heel mooi mails overhevelen naar een todo app die ook echt gemaakt is voor todo's (denk aan Omnifocus, 2Do, enz.). Het enige nadeel is Mail op iOS waar je dit niet zo makkelijk kunt doen. Je moet de tekst selecteren en dan voor "delen" kiezen; je kunt dus niet de mail zelf maar alleen de inhoud van het mailtje overzetten. De alternatieve mail apps kunnen dit dan weer wel. Om daar nou je hele hebben en houden op e-mail gebied aan af te staan...hell no!

Dus bij dezen een nominatie voor een onmisbare e-mail app in OS X en iOS: Mail. Simpel, werkt samen met andere apps en heeft een fatsoenlijke en vrij degelijke Exchange ondersteuning (in diverse gevallen zelfs beter dan Outlook for Mac/iOS). Met name dat laatste is een zeer groot gemis bij al die andere apps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9NbDXizpyISgLDi6AfVdMQGK/full.pngSuspicous Package
Suspicious Package is een Quick Look plugin en tegenwoordig ook een OS X macOS app waarmee je de inhoud van installatiebestanden kunt bekijken. Voor mensen die nieuwsgierig zijn welke bestanden er nu worden geïnstalleerd en scripts worden uitgevoerd. Of voor mensen die het niet vertrouwen als ze weer iets vaags hebben gedownload :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:47
*snip* Zoals duidelijk in de topicwaarschuwing staat: dit topic is bedoeld voor het delen van onmisbare tools & software. Voor verzoeken mag je een nieuw topic openen.

[ Voor 83% gewijzigd door Daedalus op 30-09-2016 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

https://www.sketchapp.com
Meer dan een goedkope tegenhanger, in de professionele wereld is het ook al veelgebruikt. Het is meer gericht op UI-ontwerp dan Photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
voor mij zijn spectacle, extrafinder en scrollreverser onmisbaar.
Zoek daarnaast nog een goed de-installeer programma. Want iets de-installeren op mac is echt een crime (troep die diep in je systeem achterblijft zoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golles
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:56
eL_Jay schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 15:16:
voor mij zijn spectacle, extrafinder en scrollreverser onmisbaar.
Zoek daarnaast nog een goed de-installeer programma. Want iets de-installeren op mac is echt een crime (troep die diep in je systeem achterblijft zoeken)
Ik gebruik AppCleaner, staat ook in de openingspost. Ik ben er erg tevreden over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 13:42

-SaveMe-

-klik-

*snip* verzoeken mogen in een apart topic.

[ Voor 112% gewijzigd door Daedalus op 01-10-2016 14:29 ]

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*snip* dit topic is bedoeld voor het posten van je onmisbare tools & software, niet voor rants.

[ Voor 75% gewijzigd door Daedalus op 07-10-2016 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obimk1
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-04 08:53
Hoi,

Proggie wat mij goed heeft geholpen, Etrecheck.

Etrecheck is een soort "system informatie on steroids"

Het scant een mac op systeemniveau, genereert een rapport over de mac en
flagt potentiële problemen.(bv verouderde software, of niet geladen systeem bestanden)

Het scant oa KEXT, systeem extensies, en het kan helpen om de oorzaak aan te wijzen
voor een mogelijk probleem.

https://etrecheck.com/#about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:18

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Voor mijn hobbyprojectjes en freubelarijen heb ik zo langzamerhand mijn favoriete software verzameld. Heb op vrijwel elk onderdeel wel diverse opties geprobeerd maar onderstaand lijstje is het dan geworden:

EditorCoda
WebserverMAMP
Translation EditorPoEdit
MySQL clientQuerious
FTP clientTransmit
Git clientTower
Snippets ManagerSnippetslab

Waarom specifiek deze apps? Zoals gezegd er zijn voldoende alternatieven (behalve voor PoEdit) maar een app moet naast functioneel er ook goed uit zien. En bij deze voelde ik mij zowel qua functionaliteit, looks & feel en prijssetting het prettigst bij.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
ma9ma schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 08:44:
Voor mijn hobbyprojectjes en freubelarijen heb ik zo langzamerhand mijn favoriete software verzameld. Heb op vrijwel elk onderdeel wel diverse opties geprobeerd maar onderstaand lijstje is het dan geworden:

EditorCoda
WebserverMAMP
Translation EditorPoEdit
MySQL clientQuerious
FTP clientForklift
Git clientTower
Snippets ManagerSnippetslab

Waarom specifiek deze apps? Zoals gezegd er zijn voldoende alternatieven (behalve voor PoEdit) maar een app moet naast functioneel er ook goed uit zien. En bij deze voelde ik mij zowel qua functionaliteit, looks & feel en prijssetting het prettigst bij.
Over een tijd je lijstje updaten met Transmit in plaats van Forklift ;) Die kan je sites syncen met Coda (Panic Sync) en ziet er ook goed uit (eigenlijk alle software van Panic is goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Executor16 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:40:
[...]

Over een tijd je lijstje updaten met Transmit in plaats van Forklift ;) Die kan je sites syncen met Coda (Panic Sync) en ziet er ook goed uit (eigenlijk alle software van Panic is goed).
Hmpf, wil je wel geloven dat ik ook Transmit gebruik in plaats van Forklift? :o Heb ze beide, Forklift ooit een keer gratis kunnen downloaden maar vond Transmit beter werken. Wil ze qua naam nog wel eens door elkaar halen. Mijn post heb ik dus maar even aangepast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
ma9ma schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 18:38:
[...]

Hmpf, wil je wel geloven dat ik ook Transmit gebruik in plaats van Forklift? :o Heb ze beide, Forklift ooit een keer gratis kunnen downloaden maar vond Transmit beter werken. Wil ze qua naam nog wel eens door elkaar halen. Mijn post heb ik dus maar even aangepast...
Hahah, hier ook. Had forklift tijdens zo'n actie voor "erbij" gekocht voor 0,79 :) Stond toen ook in dit topic volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Leuk lijstje hierboven.

MailVan de Mail applicatie naar Canary, Polymail, terug naar Outlook for Mac. Blijkt toch het meest betrouwbaar.
KalenderItsycal, kleine kalender in de menu bar die de dag laat zien en de huidige maand met weeknummers en weekenden als je dr op klikt.
MenumetersOmdat ik soms werk op een onstabiele internetverbinding heb ik de up en download snelheid in de menu bar staan. Nieuwe versie die werkt met Sierra: http://member.ipmu.jp/yuji.tachikawa/MenuMetersElCapitan/
ScreenshotsSnip, snel een screenshot maken en simpel annoteren. snip.qq.com
Terminal vanuit FinderGo2Shell, snel vanuit de huidige Finder map de terminal openen
App ShortcutsCheatsheet, laat alle keyboard shortcuts zien van de app die open is als je CMD een paar seconden ingedrukt houdt
Text EditorAtom, omdat het gratis is. Overgestapt van Coda, Textwrangler, Sublime Text.
Password ManagerMacpass
RSS ReaderReeder, overgestapt van Google Reader. Heeft offline support
Foto's van telefoon importerenImage Capture, onbekend maar zit standaard in macOS.

En verder Flux, Evernote, Chrome, OmniFocus, OmniGraffle, Sketch, Transmission, VLC, MS Office.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekbezoer
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11-2024
Da's mooie software! Global autotype is een hele handige toevoeging. Dit is voor mij de doorslaggevende reden om Keepass eens te proberen, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 15:18
ma9ma schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 08:44:

Lalala MAMP...
XAMPP! <3
https://www.apachefriends.org/

Dan heb je alle shizz die je met MAMP Pro ook hebt, maar dan voor kratis. Inclusief mail versturen vanaf je localhost en SSL dingen! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Gr0wLiThE schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 21:31:
[...]

XAMPP! <3
https://www.apachefriends.org/

Dan heb je alle shizz die je met MAMP Pro ook hebt, maar dan voor kratis. Inclusief mail versturen vanaf je localhost en SSL dingen! O+
Ik ken Xampp, gebruik het zelf op mijn windows machines. Maar heb voor mijn MacOS device toch gekozen voor Mamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Sinds afgelopen vrijdag ook weer eigenaar van een Macbook. Met veel plezier heb ik dit topic gelezen.

Ik ben zelf erg enthousiast over Todoist. Nu zijn er al redelijk veel to do apps beschikbaar maar deze heeft voor mij een aantal goede voordelen.
  • Volledig cross platform te gebruiken. macOS, Windows, Android, iOS, ChromeOs en veel plugins voor browsers
  • Goede integratie met verschillende mail clients, iCal en Outlook
  • Gratis versie is al heel goed bruikbaar
  • premium biedt onder andere locatiegebonden herinneringen en custom labels en filters
  • Filters goed aan te passen aan bestaande workflows zoals GTD
  • Makkelijk in te voeren dmv Nederlandstalige steekwoorden. Het programma begrijpt bijvoorbeeld als je typt "elke tweede maandag van de maand beginnend vanaf juli iets doen"
Nadeel is wel dat het een jaarlijks abonnement is van 28,-. Voordeel is wel dat dit dan voor al je devices geldt. Ik gebruik het nu sinds januari als premium user en ben wel van plan om te verlengen.

ps. de OP kan wel een update gebruiken

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:58

talin

ES-MA

voor de mensen die nog steeds hun PPTP VPN niet over hebben gezet naar iets wat Apple veiliger vind was er alleen maar SHIMO VPN maar die gratis versie duurt maar 30 dagen.
daarna is het 49 euro voor dit mooie stukje software.

na wat zoeken kwam ik het volgende tegen: FLOW VPN
je kan na installeren je eigen IP ingeven op de plek waar vooringegven adres staat en werkt!

Afbeeldingslocatie: https://www.flowvpn.com/wp-content/uploads/2016/10/Screenshot-2016-10-28-15.04.49-273x300.png

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SublimnAll
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-05-2023
Weer een paar nieuwe:
Xmarks Bookmark Sync (https://www.xmarks.com/) - Cross-browser bookmark syncing en backup. Met name de backup heeft me al een paar keer gered!

Postgres.app (http://postgresapp.com/) - Voor de developers onder ons die lokaal een PostgreSQL database willen draaien

PG Commander (https://eggerapps.at/pgcommander/) - Voor makkelijke en snelle naslag van PostgreSQL databases. Minder features dan zijn jongere broertje Postico, maar wel volledig gratis!

4K Youtube to MP3 (https://www.4kdownload.com/nl/products/product-youtubetomp3) - verreweg het fijnste programmaatje wat ik heb kunnen vinden om makkelijk en snel Youtube videos en playlists als mp3'tjes te downloaden. Werkt razendsnel en geeft veel handige opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roawser
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Arq is alleen vandaag of dit weekend met 40% korting: https://store.arqbackup.com

[ Voor 9% gewijzigd door Daedalus op 26-11-2016 15:49 . Reden: referral ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• golles
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:56
Window Tidy in de aanbieding $7.99 -> Free
http://appshopper.com/mac/utilities/window-tidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
JST94 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 19:11:
Op het moment maak ik gewoon gebruik van de Microsoft Office Outlook client. Op mijn iPad en iPhone maak ik gebruik van Spark Mail App. Dit is wellicht geen onmisbare tool/software voor je Mac, maar wel een erg fijne mail client. Ze zijn trouwens bezig een Mac-versie te ontwikkelen. Dus wellicht het proberen waard zodra hij uitkomt.
De Mac versie is laatst uitgekomen en te downloaden vanuit de app store op je Mac. Hij werkt fijn. Voor mij de beste mailclient die er is voor zowel mijn Macbook, iPad en iPhone. <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
JST94 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 08:00:
[...]

De Mac versie is laatst uitgekomen en te downloaden vanuit de app store op je Mac. Hij werkt fijn. Voor mij de beste mailclient die er is voor zowel mijn Macbook, iPad en iPhone. <3
Zeker mooie client alleen je credentials en nog veel meer informatie worden bij hun opgeslagen, client is gratis maar kost je wel je privacy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Samplex schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 12:41:
[...]

Zeker mooie client alleen je credentials en nog veel meer informatie worden bij hun opgeslagen, client is gratis maar kost je wel je privacy.
eerder in dit topic zag ik Canary voorbij komen. Erg fijne simpele client die claimt niets op een server op te slaan.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
SirLenncelot schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 17:05:
[...]

eerder in dit topic zag ik Canary voorbij komen. Erg fijne simpele client die claimt niets op een server op te slaan.
Ja deze heb ik ook voorbij zien komen en het jammere is dat Canary alleen IMAP ondersteund :(

[ Voor 7% gewijzigd door Samplex op 06-12-2016 17:14 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 23 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.

Mocht je opzoek zijn naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.