MS Feedback Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:
  • 13.934 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:54
Welkom in het Apple Computers feedback topic!

Het beleid in Apple Computers is voornamelijk een éénrichtingssysteem: het wordt opgesteld door ons moderators aan de hand van de forumbrede policy en onze eigen visie op hoe Apple Computers zou moeten zijn. Vervolgens zijn wij ook degene die dit beleid uitvoeren, om er voor te zorgen dat Apple Computers binnen die visie blijft.

Dit topic dient als klankbord, een plek om feedback te leveren op het beleid en de uitvoering daarvan. Je kunt hier terecht met kritiek, maar ook met suggesties en ideeën. In het kort, de volgende zaken:
  • Policy discussie
  • Moderator feedback
  • Algemene vragen en ideeën met betrekking tot Apple Computers
We zien hier graag inhoudelijke discussies over algemene zaken binnen Apple Media Devices
Het is daarbij uitdrukkelijk niet de bedoeling hier te reageren over de volgende zaken:
  • Oneens met een actie van een moderator. Daarvoor kun je zoals altijd contact opnemen met de moderator in kwestie via DM, email of IM.
  • Dit topic niet bedoeld als een alternatief voor de topicreport ([img=12,15][/img]) functie.
We zien hier graag inhoudelijke discussies over algemene zaken binnen Apple Computers.

[ Voor 14% gewijzigd door Kees op 19-06-2013 13:47 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Welkom in het Apple Software & Diensten feedback topic!

Het beleid in Apple Software & Diensten is voornamelijk een éénrichtingssysteem: het wordt opgesteld door ons moderators aan de hand van de forumbrede policy en onze eigen visie op hoe Apple Software & Diensten zou moeten zijn. Vervolgens zijn wij ook degene die dit beleid uitvoeren, om er voor te zorgen dat Apple Software & Diensten binnen die visie blijft.

Dit topic dient als klankbord, een plek om feedback te leveren op het beleid en de uitvoering daarvan. Je kunt hier terecht met kritiek, maar ook met suggesties en ideeën. In het kort, de volgende zaken:
  • Policy discussie
  • Moderator feedback
  • Algemene vragen en ideeën met betrekking tot Apple Software & Diensten
We zien hier graag inhoudelijke discussies over algemene zaken binnen Apple Software & Diensten
Het is daarbij uitdrukkelijk niet de bedoeling hier te reageren over de volgende zaken:
  • Oneens met een actie van een moderator. Daarvoor kun je zoals altijd contact opnemen met de moderator in kwestie via DM, email of IM.
  • Dit topic niet bedoeld als een alternatief voor de topicreport ([img=12,15][/img]) functie.
We zien hier graag inhoudelijke discussies over algemene zaken binnen Apple Software & Diensten.

[ Voor 3% gewijzigd door Kees op 19-06-2013 13:48 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:29

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Allereerst: helemaal prima dat 'Apple Computer' topics nu niet meer 'verdrinken' tussen de iPhone/iPod topics :) Waar ik nog niet helemaal uit ben is wat ik moet vinden van de scheiding tussen 'Apple Computer' en 'Software & Diensten', waar dus ook OSX onder valt.

Macbook krijgt geen IP hoort imho namelijk bij dezre scheiding niet thuis in Apple Computer, maar daar staat het wel. Dit even om aan te geven dat het nog wel eens lastig kan worden om de scheiding tussen die 2 goed te definiëren. Ik verwacht dat het dus nogal eens voor gaat komen -zeker bij problemen waarvan niet goed aan te duiden is op voorhand of het door hard- of software veroorzaakt wordt- dat topics in het 'verkeerde' subforum belanden.

Hier zal door de APL modjes vast over nagedacht zijn dus ik ben benieuwd hoe jullie dit willen gaan ondervangen :)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Macbook krijgt geen IP hoort in dit geval in Software & Diensten thuis, omdat het een softwareprobleem is. De reden dat het nu in Apple Computers staat, is omdat automatische de verdeling van topics m.b.v. keywords is gegaan. 'Macbook' valt onder computers en daarom is het automatisch verplaats naar Apple Computers. De komende tijd zullen we waarschijnlijk meer van dit soort topics verplaatsen.

Maar het is inderdaad soms lastig om de scheiding te bepalen tussen hardware en software. Soms ontkom je er niet aan om in een hardware topic een stuk software te bespreken. Soms kom je er na een tijdje achter dat je niet een hardware probleem maar een software probleem hebt, of andersom.

Het lijkt me geen probleem dat als topics in de eerste instantie in het verkeerde subforum belanden. Een topic is zo verplaatst. Daarnaast hebben we hier op GoT al heel lang de scheiding tussen harde waren en softe goederen. Maar mocht in de praktijk blijken dat deze scheiding hier in Apple Talk niet werkt, dan gaan we gewoon op zoek naar een andere oplossing :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Nog een kleine aanvulling, als je een topic ziet waarvan je denkt dat het verkeerd staat, maar dan even een topic report aan Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif Dat wordt altijd gewaardeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jns1986
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-04 09:53
Wat betrefd de nieuwe sub-topics;
Ik moet zeggen dat ik liever alleen een scheiding zou zien tussen de Apple media devices en de Apple computer gerelateerde zaken.

Ik zie de meerwaarde van de nieuwe scheidingen niet en kan eigenlijk alleen nadelen vinden. (minder overzichtelijk bijvoorbeeld)

[ Voor 6% gewijzigd door Jns1986 op 05-09-2008 15:42 ]

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wat vind je er minder overzichtelijk aan? :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:04

franssie

Save the albatross

Daedalus schreef op donderdag 11 september 2008 @ 23:48:
Wat vind je er minder overzichtelijk aan? :)
er staat een vrij goed voorbeeld hier boven, wel goed dat de media uit het forum gehaald is maar juist bij apple is de scheiding software/hardware wat vager dan bij windows/linux systemen lijkt me?

[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 12-09-2008 01:10 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Jns1986
  • Laatst online: 18-04 09:53
Persoonlijk vind ik het jammer dat niet alle mac (hard/software) gerelateerde zaken op 1 pagina staan.
Het is al gezegd maar het is inderdaad soms niet makkelijk een probleem op in te delen onder één noemer, ik vind het ook niet echt nodig.
franssie schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 01:06:
[...]

er staat een vrij goed voorbeeld hier boven, wel goed dat de media uit het forum gehaald is maar juist bij apple is de scheiding software/hardware wat vager dan bij windows/linux systemen lijkt me?
Daar ben ik het mee eens

[ Voor 64% gewijzigd door Jns1986 op 13-09-2008 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Een stukje feedback: ik mis de URL rewrites die voorheen wel aanwezig waren :(

got.tweakers.net/apl -> gathering.tweakers.net/forum/list_topics/76
got.tweakers.net/76 -> gathering.tweakers.net/forum/list_topics/76

Dat werkt nu niet meer voor Apple Computer, maar nog wel voor Software & Diensten (/76 en /asd). Zouden die alsnog aangemaakt kunnen worden? :) (/101 en /ac oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:20

crisp

Devver

Pixelated

Whieee schreef op maandag 15 september 2008 @ 09:35:
Een stukje feedback: ik mis de URL rewrites die voorheen wel aanwezig waren :(

got.tweakers.net/apl -> gathering.tweakers.net/forum/list_topics/76
got.tweakers.net/76 -> gathering.tweakers.net/forum/list_topics/76

Dat werkt nu niet meer voor Apple Computer, maar nog wel voor Software & Diensten (/76 en /asd). Zouden die alsnog aangemaakt kunnen worden? :) (/101 en /ac oid)
'apl' als afkorting is voor Apple Software & Diensten gewijzigd in 'asd' sinds de opsplitsing
Apple Computers heeft als afkorting 'acs'

got.tweakers.net/acs werkt gewoon, /101 niet - blijkbaar gaat de code er niet van uit dat we wel eens meer dan 100 fora zouden krijgen :P

edit: laatste ook gefixed :)

[ Voor 10% gewijzigd door crisp op 15-09-2008 11:16 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

crisp schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:02:
[...]

'apl' als afkorting is voor Apple Software & Diensten gewijzigd in 'asd' sinds de opsplitsing
Apple Computers heeft als afkorting 'acs'

got.tweakers.net/acs werkt gewoon, /101 niet - blijkbaar gaat de code er niet van uit dat we wel eens meer dan 100 fora zouden krijgen :P

edit: laatste ook gefixed :)
*O* :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 10:40
Wat mij opviel was dat er in de macbook faq een paar verouderde dingen in staan en in de macbook pro faq ook 1.
bijvoorbeeld: Als ik extra geheugen bestel is het zo enorm duur! Kan dit niet goedkoper?

Tuurlijk kan dat goedkoper! Ik heb zelf ook mijn geheugen zelf ingebouwd.
Kijk gewoon even op de pricewatch! Let wel op dat je MacBook standaard 2 reepjes van 256 MB heeft. Dus als je los geheugen koopt, moet je eerst een reepje eruit halen. Het is helaas dus niet zo, dat als er er 1 GB bijkoopt, je 1,5 GB hebt.

Er zit allang geen 512 MB geheugen meer in de macbooks.

En de link naar het memory topic verwijst nog naar het oude topic in de macbook pro faq.

Verder nog een kleine suggestie, om de verschillende faqs over geheugen bij de macbook faq enigzins samen te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
In overeenstemming met het nieuwe Algemeen Beleid zijn de beleidstopics voor de verschillende subfora van Apple Talk aangepast.

Daarnaast zijn de FAQs vernieuwd. De oude FAQ van Apple Talk was grotendeels verouderd en helaas is het experiment met de user contributed FAQs in deze vorm geen succes geworden. De nieuwe FAQs bestaan voorlopig uit de bruikbare informatie uit de oude FAQs. We zijn van plan deze in de loop van de tijd aan te vullen. Als je ook wilt meehelpen met een bijdrage neem dan contact op via email of DM met een van de moderators. Overigens hopen we in de toekomst ook weer user contributed FAQs aan te kunnen bieden in een andere vorm, die participeren meer stimuleert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
In overeenstemming met het nieuwe Algemeen Beleid zijn de beleidstopics voor de verschillende subfora van Apple Talk aangepast.

Daarnaast zijn de FAQs vernieuwd. De oude FAQ van Apple Talk was grotendeels verouderd en helaas is het experiment met de user contributed FAQs in deze vorm geen succes geworden. De nieuwe FAQs bestaan voorlopig uit de bruikbare informatie uit de oude FAQs. We zijn van plan deze in de loop van de tijd aan te vullen. Als je ook wilt meehelpen met een bijdrage neem dan contact op via email of DM met een van de moderators. Overigens hopen we in de toekomst ook weer user contributed FAQs aan te kunnen bieden in een andere vorm, die participeren meer stimuleert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:22

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Leeg in dit topic zeg. Laat ik eens een vraag poneren waar feedback me wel een geschikt topic voor lijkt :)

Een hoop mensen hebben inmiddels via MacHeist softwarebundel 2009 een bundel applicaties aangeschaft. De bundel is inmiddels niet meer verkrijgbaar. Kunnen we dit topic nu ook gebruiken voor vragen over de programma's? Ik zit zelf met een vraag over Times, en ik denk dat buiten mensen die die bundel hebben aangeschaft weinig mensen dit programma zullen hebben. Verder zijn de meeste applicaties lichtgewicht programma's die misschien niet direct een eigen topic verdienen/nodig hebben. Dus, is dat topic ook geschikt voor kleine feedback-vragen over applicaties uit de bundel?

Ik wil over een week of zo, als ik me alle applicaties heb gespeeld, een korte review over ieder programma opnemen, dus het topic hoeft iig nog niet op slot :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:16
Ik mag dan geen moderator zijn, maar volgens mij is dat helemaal geen probleem, aangezien dat hele topic een soort van 'Macheist Ervaringen' is, dus een paar vraagjes over de software kunnen geen kwaad lijkt me. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Het MacHeist topic is nu inderdaad voornamelijk gebruikt om de referrals uit te wisselen. Daar komt bij dat we het liefst zoveel mogelijk de discussie in losse topics zien (per programma), dan is de informatie ook weer makkelijker terug te vinden. Op zich kun je in het Macheist topic ook wel wat kleine vraagjes posten, maar liever niet :).

Overigens zouden de reviews of iig de programma's waar je enthousiast over bent ook in Onmisbare tools / software - Deel 5 kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-04 13:48
Is het een idee om een (tijdelijk) topic te openen mbt de levering van de nieuwe iPhone? Wat vinden de mods?

Nu loopt het leveringentopic een beetje door elkaar, rommelig zo.

[ Voor 34% gewijzigd door --Christiaan-- op 24-06-2009 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
--Christiaan-- schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 11:57:
Is het een idee om een (tijdelijk) topic te openen mbt de levering van de nieuwe iPhone? Wat vinden de mods?

Nu loopt het leveringentopic een beetje door elkaar, rommelig zo.
Dit had beter gepast in het AMD feedback topic. Maar het idee van de levertijdentopics is vooral om de vervuiling in de andere topics tegen te gaan. Het is immers totaal niet informatief of interessant voor mensen die het product al hebben :). We snappen dat er vraag naar is om dat te delen, en het is leuk om te vergelijken als je zit te wachten op je bestelling. Maar het is niet echt de doelstelling van GoT. Sterker nog, in andere subfora wordt het zelfs helemaal niet toegestaan. Daarom is er maar één groot topic voor de levertijden van alle Apple producten. De andere (wel interessante) informatie proberen we zo toegankelijk en overzichtelijk mogelijk te houden. Dat doen we op allerlei manieren...

Je mag wat mij betreft een topic openen in AMD, maar ik denk dat je dan al te laat bent. Immers de grote drukte zal nog hooguit een paar weken duren, waarbij het zwaartepunt op morgen ligt. Als mensen liever het gewone levertijden topic willen gebruiken dan gaan we daar ook niet op modereren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
Hoedje schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:15:
[...]

Dit had beter gepast in het AMD feedback topic. Maar het idee van de levertijdentopics is vooral om de vervuiling in de andere topics tegen te gaan. Het is immers totaal niet informatief of interessant voor mensen die het product al hebben :). We snappen dat er vraag naar is om dat te delen, en het is leuk om te vergelijken als je zit te wachten op je bestelling. Maar het is niet echt de doelstelling van GoT. Sterker nog, in andere subfora wordt het zelfs helemaal niet toegestaan. Daarom is er maar één groot topic voor de levertijden van alle Apple producten. De andere (wel interessante) informatie proberen we zo toegankelijk en overzichtelijk mogelijk te houden. Dat doen we op allerlei manieren...

Je mag wat mij betreft een topic openen in AMD, maar ik denk dat je dan al te laat bent. Immers de grote drukte zal nog hooguit een paar weken duren, waarbij het zwaartepunt op morgen ligt. Als mensen liever het gewone levertijden topic willen gebruiken dan gaan we daar ook niet op modereren ;)
Daar heb je opzich wel gelijk in inderdaad :). Had niet gezien dat het ACS FB was, kwam vanuit het levertijdentopic hier en dat staat natuurlijk ook hier en niet in AMD, beetje dom. Maar wellicht is de druk inderdaad niet meer zo hoog, en kan het prima samen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
--Christiaan-- schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:21:
[...]

Daar heb je opzich wel gelijk in inderdaad :). Had niet gezien dat het ACS FB was, kwam vanuit het levertijdentopic hier en dat staat natuurlijk ook hier en niet in AMD, beetje dom. Maar wellicht is de druk inderdaad niet meer zo hoog, en kan het prima samen ja.
Het levertijden topic staat ook in AMD, middels een alias :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
Hoedje schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:22:
[...]

Het levertijden topic staat ook in AMD, middels een alias :?
Ah dan is het daar wellicht fout gegaan :P. Nouja, maakt niet uit verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:21
Is het geen idee om de levertijden topic's op te splitsen? (vanaf het volgend nummer) Een apart iPhone levertijd topic en eentje voor Apple producten vanuit de Apple shop en resellers? Ik vind namelijk dat de (terechte) iPhone levertijden discussie compleet losstaat van de levertijden van Apple hardware en daardoor ook beide beter in een apart topic thuis horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Hoedje schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 14:24:
Nog een kleine aanvulling, als je een topic ziet waarvan je denkt dat het verkeerd staat, maar dan even een topic report aan [afbeelding] Dat wordt altijd gewaardeerd :)
We zijn inmiddels ruim een jaar verder, en ik ben best benieuwd hoe er nu gedacht wordt over de scheiding ACS/ASD. Daarnaast ben ik stiekem ook wel benieuwd naar mijn TR-stats :+

Het lijkt er namelijk op dat ofwel de scheiding kennelijk erg onduidelijk is, danwel dat de gemiddelde user gewoon ongelofeloos lui is en topics maar simpelweg in ACS neerkegelt ook al hebben ze niets te maken met Apple hardware.

Voorbeeldje: [OSx86] Netwerkkaart wordt niet herkend Een OSx86 topic in ACS? 8)7 Laatste keer dat ik checkte ging het hele OSx86 project om het draaien van OSX op non-Apple hardware :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
simplendi schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:03:
Is het geen idee om de levertijden topic's op te splitsen? (vanaf het volgend nummer) Een apart iPhone levertijd topic en eentje voor Apple producten vanuit de Apple shop en resellers? Ik vind namelijk dat de (terechte) iPhone levertijden discussie compleet losstaat van de levertijden van Apple hardware en daardoor ook beide beter in een apart topic thuis horen...
Sorry, dat hier nog geen antwoord op is gekomen. Ik had je post iig helemaal gemist. We hebben hier ook over gedacht. Het heeft nu niet directe prioriteit, maar het opdelen van het levertijdentopic is wel de bedoeling. Het zal dan waarschijnlijk gebeuren op basis van subforum.
Whieee schreef op zondag 20 september 2009 @ 13:22:
[...]
We zijn inmiddels ruim een jaar verder, en ik ben best benieuwd hoe er nu gedacht wordt over de scheiding ACS/ASD. Daarnaast ben ik stiekem ook wel benieuwd naar mijn TR-stats :+
Ik denk dat we daar geen stats meer voor nodig hebben :+
Het lijkt er namelijk op dat ofwel de scheiding kennelijk erg onduidelijk is, danwel dat de gemiddelde user gewoon ongelofeloos lui is en topics maar simpelweg in ACS neerkegelt ook al hebben ze niets te maken met Apple hardware.
De waarheid zal in het midden liggen. Ik denk dat er toch veel grensgevallen zijn ([MacBook] Gaat niet in of uit sleep mode is een goed voorbeeld). Soms kan een probleem immers veroorzaakt worden door hardware of software. Dat probleem blijf je houden bij Apple, omdat de hardware en software zijn geïntegreerd. Dus dat leidt tot onduidelijkheid. Daarbij zijn er natuurlijk ook genoeg luie users :) .

Ik moet daarnaast toegeven dat ze er bij mij veelal tussendoor glippen. Ik bekijk Apple Talk vaak nog op de "oude" manier: Topics in category 'Apple Talk'. Dan valt het minder snel op als een topic in het verkeerde subforum staat.
Voorbeeldje: [OSx86] Netwerkkaart wordt niet herkend Een OSx86 topic in ACS? 8)7 Laatste keer dat ik checkte ging het hele OSx86 project om het draaien van OSX op non-Apple hardware :+
Die hoort natuurlijk gewoon in ASD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Hoedje schreef op zondag 20 september 2009 @ 13:40:
[...]
Ik denk dat we daar geen stats meer voor nodig hebben :+
Neemt niet weg dat ik wel benieuwd ben :+
[...]
De waarheid zal in het midden liggen. Ik denk dat er toch veel grensgevallen zijn ([MacBook] Gaat niet in of uit sleep mode is een goed voorbeeld). Soms kan een probleem immers veroorzaakt worden door hardware of software. Dat probleem blijf je houden bij Apple, omdat de hardware en software zijn geïntegreerd. Dus dat leidt tot onduidelijkheid. Daarbij zijn er natuurlijk ook genoeg luie users :) .
Dat topic is dan wel weer een typisch voorbeeld van een grensgeval, maar die report ik dan ook meestal niet, of pas als duidelijk is dat het een software issue is :P
Ik moet daarnaast toegeven dat ze er bij mij veelal tussendoor glippen. Ik bekijk Apple Talk vaak nog op de "oude" manier: Topics in category 'Apple Talk'. Dan valt het minder snel op als een topic in het verkeerde subforum staat.
Gij... gij... moddereter!!! Doe je werk eens goed!!! }:|

:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Whieee schreef op zondag 20 september 2009 @ 13:51:
[...]

Neemt niet weg dat ik wel benieuwd ben :+
Dat kan ik me voorstellen. Maar ik kan niet aan die stats komen, anders zou ik ze graag aan je geven. Ik geloof dat alleen de server admins die heel soms posten. Maar dat zijn dan de algehele TR-stats voor heel GoT :).

• JottemJ
  • Laatst online: 18:51
*Schopt ACS Feedback hard omhoog*

Nu wil ik toch wat kwijt over die tags ... hartstikke leuk en gaaf en 2.0 enzo ;) maar waarom kan iedereen zomaar tags toevoegen? Dat zou prima zijn als ze ook weer makkelijk te veranderen zijn, maar dat is dus helaas geen optie als normale gebruiker.

Neem bijvoorbeeld het iMac ervaringen topic, dat valt onder de HW Apple spullen, maar iemand heeft het getagd met os x. Dat lijkt mij onjuist en iemand die os X spul zoet die zal niet opzoek zijn naar (bijna alleen maar) hardware ervaringen, toch? Hoe is het beleid omtrent het aanpassen van tags?

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Moderators kunnen tags verwijderen. Het lijkt mij daarom het beste dat om een topicreport aan te maken als een topic verkeerde tags heeft. In dit geval lijkt mij de tag "mac os x" niet echt van toepassing en ik heb 'm daarom ook verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Laatst online: 22-04 22:59

SmartDoDo

Woeptiedoe

Onlangs is er eea gewijzigd in APL en hebben we het MS subforum gekregen. Ik moet zeggen dat ik dat erg verwarrend vind omdat MS doorgaans niet voor Macs & Software staat maar voor Microsoft. Het subforum valt me dan ook een stuk minder op in de active topics dan voorheen. Is hier bij de besluitvorming voor een andere benaming naar gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Helemaal mee eens! Ik vond het een leuk grapje, maar het is zo te zien permanent. Wij hadden Mac als afkorting voorgesteld, maar blijkbaar hebben we daar als moderators niet het laatste woord over :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404972

Hallo, ik heb een vraag en ik weet niet precies waar ik terecht kan, dus ik stel hem hier maar even

Ik wil met mijn 20 jaar oude Powerbook 170 online komen op 1 of andere manier, alleen dit beslaat meerdere subfora, zoals macintosh (daar gaat het over), providers (zijn er providers waarbij je nog kan inbellen) en technischere dingen (wat heb ik allemaal nodig om het oude apparaat online te krijgen). Ik ben vrij nieuw op tweakers en wil geen flater slaan.

Mijn vraag is dan ook, welk subfora kan ik het beste gebruiken voor mijn project om mensen om hulp te vragen?

(Uiteraard zal het een uitgebreide openingspost worden met alle benodigde informatie.)

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323791

Ik wil een vraag stellen over de MacPro (videokaarten) maar kan het centrale topic hierover niet vinden.
Is dat er wel 1 zo ja, waar?

Bedankt alvast voor de hulp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Het Mac Pro topic kun je hier vinden: [Mac Pro] Discussietopic en Mini-FAQ Deel 2. Voor dat soort specifieke vragen mag je overigens ook een nieuw topic openen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03 20:07
sorry verkeerde topic..... 8)7

[ Voor 89% gewijzigd door Queenfanmichel op 07-06-2012 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch-gabber
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-04 14:51
Word het niet eens tijd dat de "Mac en Software" beschrijving eens wordt veranderd?
Alles weten over de Macbook? Is de flux capacitor van je Time Capsule stuk? Zit je met MobileMe in de wolken of sta je door Mac OS X met beide benen op de grond? Dan kun je hier je appel kwijt.
Aangezien MobileMe is gestopt en je nu iCloud hebt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:24

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Is het inmiddels niet zinvol om het [MacBook Pro Ervaringen & Discussie]-topic te splitsen in een gedeelte over de retina-MBP's en de overige 'reguliere' MBP's? Ik zie nu erg veel berichten langskomen over 'image-retention' van de rMBP's waar ik als non-retina gebruiker eigenlijk geen z*k mee van doen heb...

De retina's zien er anders uit, hebben andere hardware en spreken door hun prijs eigenlijk een hele andere doelgroep aan. In de toekomst zullen er meer retina-MBP's komen (waarschijnlijk) dus dan bloedt het huidige topic een beetje dood en zal het retina topic leidend worden had ik zo bedacht. Maar dat is dan ook prima toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Daar heb je een punt. Maar in principe hebben we ervoor gekozen om per productgroep een algemeen topic te doen zonder types en versie nummers. Maar als iemand zich geroepen voelt om een TS te maken over de Retina MBP, dan is het geen probleem om het op te splitsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Dutch-gabber schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 17:29:
Word het niet eens tijd dat de "Mac en Software" beschrijving eens wordt veranderd?

[...]

Aangezien MobileMe is gestopt en je nu iCloud hebt? :)
Een beetje laat, maar het is aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-01 12:04
Zou het ook leuk zijn om een topic te openen over de mogelijk komst van nieuwe Officiële Apple Stores in Nederland? Er zijn op dit moment behoorlijk wat geruchten. Ik zou als Apple liefhebber in ieder geval willen weten wanneer er bij mij 1 in de buurt komt (Rotterdam). Daarbij staat Apple erom bekend om locaties en panden uit te kiezen die in het oog springen. Welke locatie & welk pand zou een mogelijke kandidaat zijn voor een nieuwe Apple winkel, dat lijkt mij een amusant topic. Nog meer mensen die dit leuk zouden vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-12-2023

mdoe

Be Awesome Instead

hytash schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 17:11:
Zou het ook leuk zijn om een topic te openen over de mogelijk komst van nieuwe Officiële Apple Stores in Nederland? Er zijn op dit moment behoorlijk wat geruchten. Ik zou als Apple liefhebber in ieder geval willen weten wanneer er bij mij 1 in de buurt komt (Rotterdam). Daarbij staat Apple erom bekend om locaties en panden uit te kiezen die in het oog springen. Welke locatie & welk pand zou een mogelijke kandidaat zijn voor een nieuwe Apple winkel, dat lijkt mij een amusant topic. Nog meer mensen die dit leuk zouden vinden?
Agreed. Ik hoor de geruchten naar Den Haag of Rotterdam. Zou het waarderen dat er gewoon een officiële winkel komt i.p.v. de re-sellers met incapabel personeel. (wil het niet over een kant scheren, maar dat is helaas wel mijn algemene ervaring)

Be Awesome Instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Het is prima om daar een topic over te openen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
In het Harde waren gedeelte bestaan er 2 aankoopadvies-subforums. Is het een idee om aankoopadvies-subforums over/voor een Mac daar neer te zetten of om die binnen het Mac-gedeelte een eigen plekje te geven? Nu staan de aankoopadvies-topics tussen de vragen en ervaringen over Macs terwijl het andere soort vragen zijn.

Binnen het Harde waren gedeelte wordt daar hard onderscheid in gemaakt, binnen het Mac gedeelte niet echt, als ik het zo bekijk. Dit lijkt me wel een punt waard om eens naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
sypie schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 17:29:
In het Harde waren gedeelte bestaan er 2 aankoopadvies-subforums. Is het een idee om aankoopadvies-subforums over/voor een Mac daar neer te zetten of om die binnen het Mac-gedeelte een eigen plekje te geven? Nu staan de aankoopadvies-topics tussen de vragen en ervaringen over Macs terwijl het andere soort vragen zijn.

Binnen het Harde waren gedeelte wordt daar hard onderscheid in gemaakt, binnen het Mac gedeelte niet echt, als ik het zo bekijk. Dit lijkt me wel een punt waard om eens naar te kijken.
Je maakt een heel goed punt. We houden dit ook regelmatig in de gaten. Intern hebben we hier ook al discussie over gehad.

Op dit moment zijn er niet voldoende topics om dat te rechtvaardigen. CSL liep op een gegeven moment gewoon over. In Apple Talk (met name: MS) hebben we dat probleem absoluut niet. Daarbij worden mensen hier vaak goed geholpen, omdat hier veel gebruikers rondhangen met Apple kennis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Anders zou een AAA-subforum een idee kunnen zijn binnen het Mac-gebeuren? En dan de AAA van Apple Aankoop Advies. Is dat ook meteen duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Als er voldoende topics zijn, dan zullen we dat zeker doen. Maar op dit moment is dat nog niet echt aan de orde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-01-2024
Is er ergens een centraal Windows / bootcamp op mac topic?

Heb even gezocht maar kon niets vinden maar wil ook niet een zinloos topic openen terwijl er een centraal topic voor bestaat.

[ Voor 3% gewijzigd door martijnm71 op 24-08-2015 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je een vraag of een probleem hebt is het beter om een nieuw topic te openen. Een dergelijk centraal topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen en discussiëren over. Vragen en problemen sneeuwen daar vaak onder, en zijn later ook weer lastig terug te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-01-2024
Ok, dank je voor je antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

iAmRenzo schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 09:47:
[...]

Ik lees nu al de zoveelste modbreak over verzoeken... waarom is het niet toegestaan om een zelfde topic als deze maar dan voor verzoeken te openen?
Voor elk verzoek een nieuw topic is voor kleine verzoekjes overkill. En blijkbaar is er veel behoefte aan een dergelijk topic. De mijne werd maanden terug snoeihard gesloten 8)7
Het Onmisbare tools & software voor Mac OS X topic is enkel bedoeld voor het delen van programma's waar je enthousiast over bent. Als je een bepaald programma zoekt, is het geen enkel probleem en een kleine moeite daar een nieuw topic voor te openen. We verwachten daar wel, net als met ieder topic hier op GoT, dat je eerst zelf wat moeite doet. Een 'groot topic' voor dit soort 'kleine verzoekjes' werkt niet. Dat soort topics verzanden in het dumpen van vragen, zonder enige moeite, waar uiteindelijk niemand meer zin heeft om antwoord op te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Daedalus schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 23:56:
[...]
Het Onmisbare tools & software voor Mac OS X topic is enkel bedoeld voor het delen van programma's waar je enthousiast over bent. Als je een bepaald programma zoekt, is het geen enkel probleem en een kleine moeite daar een nieuw topic voor te openen. We verwachten daar wel, net als met ieder topic hier op GoT, dat je eerst zelf wat moeite doet. Een 'groot topic' voor dit soort 'kleine verzoekjes' werkt niet. Dat soort topics verzanden in het dumpen van vragen, zonder enige moeite, waar uiteindelijk niemand meer zin heeft om antwoord op te geven.
Jammer dat je er zo over denkt. Ik denk juist dat de discussie wel door blijft gaan omdat er veel software is en de ontwikkeling door blijft gaan. Juist losse topics lijken me irritant want "daar heb je er weer een".
Maar goed, er zijn gelukkig andere fora...

[ Voor 4% gewijzigd door iAR op 16-08-2016 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

De ervaring leert dat 'grote topics' voor vragen niet werken (zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast). Losse topics voor problemen en specifieke vragen (zoals 'ik zoek een programma dat..') werken veel beter dan een groot verzameltopic. In een groot verzameltopic sneeuwen dit soort vragen vaak onder en ze zijn moeilijk weer terug te vinden, waardoor sommige vragen keer op keer gesteld worden. Ze zijn juist irritant, omdat een verzameltopic vaak uitmondt in het dumpen van verzoeken, zonder enige mate van eigen inzet.

Dat is wat anders dan discussiëren over en het delen van ervaringen met een bepaald soort programma (bijvoorbeeld e-mail clients). Voor dat soort discussies is het prima om een 'groot' topic voor te openen.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.