[OSx86] Netwerkkaart wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307359

Topicstarter
hallo daar,
ik heb mac op mijn laptop geinstalleerd maar als ik me op mijn router aan wil melden dan geeft die aan dat ik geen apple netwerkadapters heb.

moet ik dan ook nog zo'n ding apart kopen of kan het ook met mijn huidige adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279364

effe iets duidelijker! heb je een macbook of een hackintosh? iets meer info ook over je netwerkkaart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Knap om Mac op je laptop te zetten ;(

Neem aan dat je bedoeld Hackingtosh. Geef eens meer info om je uberhaubt te helpen hier kunnen we vrij weinig mee. Zoals type netwerkadapter en besturingssysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kik heb hackintosh ja en daarnaast vista home basic en ik heb een hp 550 laptop en geen netwerkadapter erlangs alleen die draadloze die erin zit gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik heb de titel aangepast van "mac op laptop geinstalled maar kan niet op internet" naar "[OSx86] Netwerkkaart wordt niet herkend" zodat het wat beter de lading dekt. Zou je misschien de volledige specificaties kunnen geven en wat je zelf al geprobeerd hebt om het probleem op te lossen (waar heb je naar gezocht? wat heb je gevonden? wat heb je geprobeerd? waarom werkte het niet?).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishlip
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-04 07:18
Hackintoch werkt alleen als je hardware hebt die compatible is. Waarschijnlijk is je netwerkadapter dat niet. Onemorething heeft een hackintosch podcast, ik geloof podcast #164. Daar raden ze een andere laptop aan. Ikzelf vind hackintosh een beetje stom, ik zeg: koop gewoon een mac of gebruik windows of linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Jappper ik zie dat je net nieuw bent op Tweakers.net

Maar het is handig om zoveel info te geven als mogelijk dus precieze type netwerkkaart en wat je zelf al hebt geprobeerd om dit probleem te verhelpen.

Dit is makkelijker voor jezelf en voor anderen om je probleem z.s.m. te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb zelf alleen op google gekeken naar soortgelijke problemen maar kon niks vinden en mijn netwerkkaart is Broadcom 802.11b/g; HP Integrated Module with Bluetooth Wireless Technology

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hier zie ik wel wat tussenstaan, maar je moet een wat uitgebreider type nr/code hebben.
http://wiki.osx86project.org/wiki/index.php/HCL_10.5.3

[ Voor 27% gewijzigd door HaterFrame op 18-09-2009 23:14 ]

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
voor de rest weet ik niks over mijn netwerkkaart. maar is er anders geen programma/driver die ik moet installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ja, maar die zijn vaak specifiek gemaakt voor 1 soort. Ga eens op zoek naar het type nr... En zoek anders eens op je laptop naar de specificaties van je netwerk kaart.

[ Voor 29% gewijzigd door HaterFrame op 18-09-2009 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
waarnaar zou ik specifiek moeten zoeken dan? ik heb wel dit gevonden BCM43XX heb je daar wat aan?

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 307359 op 18-09-2009 23:44 ]

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Zo en nu word het tijd dat je zelf eens wat gaat doen: http://www.google.nl/sear...gle+zoeken&meta=&aq=f&oq=

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-01-2024
Een HP zet het type van je draadloze netwerkkaart vast in de BIOS, zodat je die alleen met dat type kan vervangen.

Om dit werkend te krijgen moet je je BIOS aanpassen.

Ook worden draadloze netwerkkaarten van Intel niet ondersteund door hackintosh.

Topicstarter
bedankt voor jullie hulp ik heb het probleem al gevonden en dat is een patch van airport. de versie die ik heb ondersteunt hem nog niet
Pagina: 1