[MacBook] Gaat niet in of uit sleep mode

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viking_warlord
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:15
Ok, mijn macbook komt niet meer uit slaap of in slaap.
Zodra ik hem dicht klap gaat het lampje branden maar niet knipperen. Volgens mij komt hij dus niet inde slaap modus. Wakker worden gebeurd dus ook niet meer. Heb de disc utility gebruikt om een hd test te doen enzo, maar dat had geen effect. pram gereset enzo maar dat had ook geen effect. Nu kan ik alles opnieuw installeren of hem terug naar de winkel brengen voor inderhoud(geen garantie meer) kost dus geld om te onderzoeken waar het aanligt. Probleem ligt hem er voornamelijk in dat ik geen zin heb om te betalen om te horen dat het logic boord vervangen moet worden want daar heb ik geen geld voor en voor dat ik alles opnieuw ga installeren wil ik eerst weten of ik alles ben na gelopen en niks heb gemist.
Iemand nog iedeeen wat er mis mee zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wat voor 'n MacBook is het precies? Wat voor uitvoer krijg je als je in Terminal intikt pmset -g? Heb je nog programma's draaien als Caffeine of InsomniaX? Wat je nog kunt proberen (als een laatste redmiddel) is een SMC reset, aangezien deze over het power management gaat.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viking_warlord
SMC reset had geen effect macbook(zwart halverwege 2007) blijft zodra deze in sleep wil hangen led blijft branden ipv knipperen en is daarna niet meer wakker te krijgen. Hier is het resultaat van de pmset -g
Active Profiles:
Battery Power -1
AC Power -1*
Currently in use:
sleep 0
sms 1
acwake 0
displaysleep 20
autorestart 0
hibernatefile /var/vm/sleepimage
hibernatemode 0
womp 1
halfdim 1
disksleep 10
lidwake 1
ttyskeepawake 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:23

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

laten we eens beginnen om SafeSleep weer aan te zetten.
sudo pmset -a hibernatemode 3
sudo rm /var/vm/sleepimage

Ontkoppel nu de AC adapter en klap je MacBook dicht.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viking_warlord
Alvast bedankt voor de hulp.
Maar helaas heeft dit niet geholpen.
Hij heeft wel weer een nieuwe sleepimage aangemaakt dus hij kan wel schrijven naar die file, had eerst verwacht dat het daar aan lag omdat er wel meer rechten problemen waren( gecheckt en gefixed met disk Utility).
Denk dat ik maar een schone install doe en hopen dat dan alles weer werkt, tenzij er nog meer opties zijn om te proberen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:23

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Gebruik Console.app eens om in je logs te kijken naar events die plaats vinden net voor of net na 'System Sleep'

Launching containers into space

• Viking_warlord
Heb net een re-install gedaan(eerst helemaal leeg gehaald). Dit heeft helaas niet geholpen. Het duurde alleen extreem lang(+- 2 uur) ook het opstarten duurt lang, ongeveer een minuut of 5. Ik verdenk de hdd ervan dat die de geest heeft gegeven.
Ik heb hem al geckecked met Disk Utility en fsck gedraait maar alles lijkt goed te gaan.Ook de smart status staat op Verified.
Weet iemand of er nog andere tools zijn om de hdd te checken of iemand die denkt dat het een ander probleem is, hopelijk met oplossing.

• Viking_warlord
Nog even een update.

Heb met behulp van Techtool Pro een complete scan gedaan. Geen bad blocks op de hdd te vinden. Ondertussen dus echt geen idee wat het nog zou kunnen zijn, behalve een hardware probleem aan het logic board hoewel ik niet zou kunnen bedenken wat er fout zou kunnen zijn. Iemand nog ideeën wat het probleem zou kunnen zijn of testen die ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:19
Hier

Wordt ook melding gemaakt van een macbook die niet meer wil slapen.
Verschillende dingen hebben geholpen
  • Bluetooth module verwijderen uit de macbook
  • Bluetooth uitzetten bij de menubar en daarna sleepen
Het gaat bij de mensen van die thread echter om de situatie waarbij sleep wel werkt maar héél kort.

Heb je hetzelfde probleem als je via het apple menu sleept?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don_Gulio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-06 08:47
Heb je de laptop onlangs opengeschroefd? Er zit een magneet in het scherm, waarmee de sleepmode geactiveerd wordt. Bij het openschroeven kan die er heel makkelijk uit vallen. Dus evt is je magneet eruit, of is er iets mis met het contact (wat wel heel vreemd zou zijn).
Pagina: 1