Macbook krijgt geen IP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-04 12:42
Ik heb mijn macbook gisteren terug gekregen van een reparatie en nu heb ik opeens een heel raar probleem.

In welk netwerk ik het apparaat ook hang (zowel draadloos als bedraad) ik krijg geen ip adres via dhcp. Het ip adres blijft op 169..... staan. Zelfs van m'n parallels interfaces (NAT en Guest).

De interfaces staan allemaal op "Using DHCP" en het werkt wel allemaal wel als ik een statisch adres invul.

Verder zie ik ook dat de dhcp pakketjes wel over het netwerk gestuurd worden 8)7 (wireshark).

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

En welk apparaat deelt de IP adressen dan uit? En wat bedoel met dat DHCP pakketjes over het netwerk gestuurd worden? Zijn dat alleen de request pakketjes of ook de response pakketjes?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
Ik heb hem op mijn eigen netwerk getest, daar is de dhcp server een expedia box van kpn. Het andere netwerk (waar ik nu in hang) is het netwerk op mijn werk, waar we een US-Robotics router hebben staan die dit afhandeld.
De pakketjes die ik over het netwerk zie zijn de response pakketjes waar ook werkelijk het ip adres in staat dat ik zou moeten krijgen.
Btw, ik zie het dhcp discover ook langs komen (pakketje met mijn mac adres erin. daarop reageert de router direct met het offer pakketje). DHCP lijkt dus echt goed te werken. (werkt hier op andere pcs ook). Het zit hem dus in de mac. Wat kunnen ze bij een reparatie veranderd hebben zodat je opeens geen ip via DHCP kunt krijgen (btw, service punt is nu gesloten, dus daar kan ik ook niet.

Het probleem is "opgelost" door de firewall uit te zetten, kennelijk worden opeens die pakketjes door de firewall geblokkeerd... Raar, aangezien het altijd wel heeft gewerkt..
weet iemand welke applicaties ik moet doorlaten om te zorgen dat de dhcp gegevens door de fw heen komen?

[ Voor 51% gewijzigd door trinite_t op 30-08-2008 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Exact hetzelfde probleem hier. Mijn MBP heb ik teruggekregen na reparatie en ik moet nu ook firewall uitzetten om een ip te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
Fijn dat je even reageerde, heb hier nl updateje, heb nu alles weer werkend met firewall aan.

Wat ik gedaan heb om het weer werkend te krijgen is het volgende;
  1. fw instellingen op "Set access for specific services and applications" gezet (hier staat hij bij mij standaard ook op)
  2. Hierna alle dingen die me niets zeiden/de osx services weggehaald. (dus alleen nog maar geinstalleerde programma's in de lijst staan waarvan ik zeker wist dat ze goed stonden. Er stond nl een osx service bij die ik weggehaald heb)
  3. Hierna even alle netwerk adapters uitzetten en daarna weer aanzetten.
  4. Nu vraagt osx of je een paar dingen wilt doorlaten, (enkele systeem dingetjes). Deze doorlaten en toen werkte alles weer vlekkeloos.
Btw, had jij ook dat de geluidjes van osx gereset waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb de stappen die jij opnoemde gevolgd en met ipfw de regel met poort 67 verwijderd. Dan pas werd de toegewezen IP geaccepteerd.
Btw, had jij ook dat de geluidjes van osx gereset waren?
Als je het opstartgeluid bedoeld, dan is het ja. Ik zet het zelf altijd uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
Pinata schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 17:02:
Als je het opstartgeluid bedoeld, dan is het ja. Ik zet het zelf altijd uit. :)
Ik had zelf het geluidje voor het indrukken van een toets op momenten dat het niet kan door een tikje vervangen. Na reparatie was het weer dir iritante boing... :X

Pagina: 1