http://osxhackers.net/macpostfactor.html ... (opvolger van MLpostfactor); handig voor maken van USB (multi) bootsticks van OSX.
Verwijderd
Ik heb sinds vandaag Prizmo 3 gekocht. voor 50 euro. Ik vond het een hele smak geld. Maar ik zit al meer dan een halfjaar te azen op een goed OCR-pakket. En er zijn tot nu toe alleen maar teleurstellende apps.(in mijn ogen). Prizmo wordt goed ondersteund, ziet er mooi uit en het werkt als een trein. En het is behoorlijk uitgebreid! Moet helaas nog 24 euro bijleggen om alle functies te unlocken(zoals een hele batch OCR'en), maar dat heb ik nu niet nodig. Wat een mooi programma zeg. Altijd handig.Zeker als je veel scant. Heb op mijn iPad en iPhone ook Scanbot. Met OCR. Heerlijk. Kan je altijd al je documenten prima doorzoeken.(Zeker met spotlight die ook in documten kan zoeken!)
Je gaat me niet vertellen dat je nog POP wil gebruikenSamplex schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 17:13:
[...]
Ja deze heb ik ook voorbij zien komen en het jammere is dat Canary alleen IMAP ondersteund

Het is geen 1992 meer
I reject your reality and substitute my own
Misschien wilt hij wel Exchange gebruiken, niet gelijk zo slecht denkennelizmastr schreef op donderdag 8 december 2016 @ 16:26:
[...]
Je gaat me niet vertellen dat je nog POP wil gebruiken![]()
Het is geen 1992 meer
@Psycho_Mantis precies ik wil Exchange gebruiken in niet thuis hobby bob imap.
???Samplex schreef op donderdag 8 december 2016 @ 17:14:
@Psycho_Mantis precies ik wil Exchange gebruiken in niet thuis hobby bob imap.
KeepingYouAwake is een modern alternatief voor Caffeine (is al meerdere jaren niet meer geüpdatet). Ondersteuning voor Retina-beeldschermen, de ‘dark mode’ van Yosemite en ook nog eens open source. Lijkt ook net iets zuiniger te zijn dan Amphetamine, als je de extra functionaliteit niet nodig hebt.
Cookie/Cookie 5 is een app om cookies en local-storage van Safari (en andere browsers) automatisch te verwijderen, waarbij je per website kunt aangeven of je deze wilt bewaren of niet. Tracking-cookies kunnen apart worden verwijderd. Ik gebruik deze app al jaren om onnodige cookies regelmatig op te schonen, voor meer privacy.
Cookie/Cookie 5 is een app om cookies en local-storage van Safari (en andere browsers) automatisch te verwijderen, waarbij je per website kunt aangeven of je deze wilt bewaren of niet. Tracking-cookies kunnen apart worden verwijderd. Ik gebruik deze app al jaren om onnodige cookies regelmatig op te schonen, voor meer privacy.
[quote]Eitot schreef op donderdag 8 december 2016 @ 18:40:
KeepingYouAwake is een modern alternatief voor Caffeine (is al meerdere jaren niet meer geüpdatet). Ondersteuning voor Retina-beeldschermen, de ‘dark mode’ van Yosemite en ook nog eens open source. Lijkt ook net iets zuiniger te zijn dan Amphetamine, als je de extra functionaliteit niet nodig hebt.
Een alternatief is Wimoweh (€0,99)in de app store. Wordt regelmatig bijgewerkt en je kunt hem per programma instellen.
Ik gebruik het al jaren.
Een alternatief is Wimoweh (€0,99)in de app store. Wordt regelmatig bijgewerkt en je kunt hem per programma instellen.
Ik gebruik het al jaren.
Have Fun Funske
http://www.crystalidea.com/macs-fan-control ... beter dan HDDfancontrol / SDDfancontrol, wanneer je 2e of vervangende harddisk/SSD inbouwt
Neptunes is een lichte scrobbler voor last.fm die werkt met iTunes/Apple Music en Spotify. Draait vanuit je menu bar (of verborgen). Je logt in bij je account via de app zelf. Prijs is € 4,99.
Met img.urls kun je makkelijk uploaden naar imgur. Droppen in dock icon (kan verborgen), in het venster van de app zelf, via contextmenu, rechtstreeks vanaf klembord. Je krijgt meteen de link naar de afbeelding. Gratis.
Met img.urls kun je makkelijk uploaden naar imgur. Droppen in dock icon (kan verborgen), in het venster van de app zelf, via contextmenu, rechtstreeks vanaf klembord. Je krijgt meteen de link naar de afbeelding. Gratis.
Voor mij redelijk onmisbaar: Dapper
Na het overlijden van mijn iPod Classic heb ik een Fiio X1 gekocht (portable DAC / audio-speler). Om mijn iTunes playlists etc te syncen met de X1 gebruik ik dus Dapper. Je kan playlists kiezen om te syncen en alleen nieuwe bestanden worden gekopieerd. Playlist-bestanden worden bijgewerkt en ook naar de speler gekopieerd. (Iets omslachtiger dan je iPod syncen, maar dat krijg je met een non-Apple device.)
Na het overlijden van mijn iPod Classic heb ik een Fiio X1 gekocht (portable DAC / audio-speler). Om mijn iTunes playlists etc te syncen met de X1 gebruik ik dus Dapper. Je kan playlists kiezen om te syncen en alleen nieuwe bestanden worden gekopieerd. Playlist-bestanden worden bijgewerkt en ook naar de speler gekopieerd. (Iets omslachtiger dan je iPod syncen, maar dat krijg je met een non-Apple device.)
Sinds kort moet ik voor mijn werk een REST API ontwikkelen. Om dit makkelijk te testen gebruikte ik normaal altijd Postman van Chrome. Echter heb ik sinds kort Paw mogen aanschaffen. Deze HTTP client is ongelofelijk uitgebreid. Met name de authenticatie mogelijkheden zijn handig. Zo hoef ik nu nooit meer handmatig een OAuth token op te vragen, maar deze worden dan automatisch opgevraagd en gerefreshed door Paw.
Voor mijn (huidige) werkzaamheden bespaart me dit zeker bij het handmatig testen 20% van mijn tijd.
Voor mijn (huidige) werkzaamheden bespaart me dit zeker bij het handmatig testen 20% van mijn tijd.
KAP, omdat een animated gifje 1000 plaatjes waard is
Gewoon direct (een deel van) je scherm opnemen. Heeft ook een aantal praktische instellingen, zoals framerate, of het moet loopen en of je het een ander bestandsformaat wil laten hebben
Ik kan niet meer zonder
Gewoon direct (een deel van) je scherm opnemen. Heeft ook een aantal praktische instellingen, zoals framerate, of het moet loopen en of je het een ander bestandsformaat wil laten hebben
Ik kan niet meer zonder
Heel blij met The Clock. https://www.seense.com/the_clock/
http://www.marathono.com/ (Launcher, handig voor development stuff).
http://radioformac.com/ (Nederlands :-))
Ben Mountain Duck en Cloudmounter aan het testen als vervanging voor expandrive
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Nog niet echt een onmisbaar stukje software, maar zeker iets waar ik jullie graag op attent wil maken: Opera Neon.
Een concept browser van Opera. Hierin hebben ze een aantal functionaliteiten die je bij andere browsers alleen met extensies kunt bereiken:
Een concept browser van Opera. Hierin hebben ze een aantal functionaliteiten die je bij andere browsers alleen met extensies kunt bereiken:
- split screen tabs
- makkelijk printscreens maken van webpaginas
- muziek/video bedienen zonder naar het desbetreffende tabblad te gaan
- tabbladen verticaal geordend
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Verwijderd
[quote]SirLenncelot schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 22:13:
Nog niet echt een onmisbaar stukje software, maar zeker iets waar ik jullie graag op attent wil maken: Opera Neon.
Als (ex-) Opera-gebruiker en (huidig) Vivaldi-gebruiker vind ik deze Opera Neon wel iets revolutionairs hebben, hij geeft wel een verrassend nieuwe kijk op het begrip "webbrowser"...
Van mij mag het....
Als (ex-) Opera-gebruiker en (huidig) Vivaldi-gebruiker vind ik deze Opera Neon wel iets revolutionairs hebben, hij geeft wel een verrassend nieuwe kijk op het begrip "webbrowser"...
Van mij mag het....
Lol, die radio app is wellicht leuk in elkaar gezet, maar 6,99 is echt veuls te duur. Voor niks importeer je gewoon de internet streams van deze radio stations in iTunes en kun je ze net zo makkelijk afspelen.Jrz schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:38:
Heel blij met The Clock. https://www.seense.com/the_clock/
zo ziet mijn lijstje er uit

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark
Kun je die files of afspeellijst (XML) exporteren en ergens plaatsen voor me?MenN schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:15:
[...]
Lol, die radio app is wellicht leuk in elkaar gezet, maar 6,99 is echt veuls te duur. Voor niks importeer je gewoon de internet streams van deze radio stations in iTunes en kun je ze net zo makkelijk afspelen.
[afbeelding]
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Mja ben zelf niet echt een itunes gebruiker. Scheelt me een cmd-tabMenN schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:15:
[...]
Lol, die radio app is wellicht leuk in elkaar gezet, maar 6,99 is echt veuls te duur. Voor niks importeer je gewoon de internet streams van deze radio stations in iTunes en kun je ze net zo makkelijk afspelen.
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Dat is echt handig! Heb je wellicht een linkje en/of meer informatie over hoe ik dit kan doen? Ik heb wel gezocht, maar een aantal links van de 'grote' stations werken bij mij niet op deze manier (desnoods via DM om niet teveel off-topic te gaan).MenN schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:15:
[...]
[afbeelding]
Voor audio, waar ik mee bezig ben, heb je ook dit soort oplossingen. Voor het werken met een DAW, zoals ik dat doe met Adobe Audition gebruik ik AC-7 Core HD om mijn iPad als mixer te gebruiken. Het knip- en plakwerk heb ik daar nog niet mee kunnen ontdekken.MenN schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:58:
Af en toe spendeer ik tijd met video editing, en hoewel het prima gaat met sneltoetsen en je muis is het fijn om een apart jogwheel te hebben voor meer controle. Helaas zijn dat soort controllers al snel een bak geld, en daar ben ik lang niet professioneel genoeg voor bezig. Maar daar heeft het internet natuurlijk al lang iets op gevonden.
Ow, en voor Final Cut word ik net gewezen op FinalCutX voor op de iPad en iPhone. Een complete editor voor noppes.
[ Voor 7% gewijzigd door sypie op 14-01-2017 19:29 ]
Zo'n lijst ben ik kwijt geraakt met de overstap naar mijn nieuwe machine :(!MenN schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:15:
[...]
[afbeelding]
Heb je toevallig de lijst bij de hand om te delen, scheelt weer een half uur copy/paste

Precies dit! Hier dus ook interesse om de links weer werkend te krijgen. (Bv 538 werkt al jaren niet meer bij mij)VeeGee schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 19:01:
[...]
Dat is echt handig! Heb je wellicht een linkje en/of meer informatie over hoe ik dit kan doen? Ik heb wel gezocht, maar een aantal links van de 'grote' stations werken bij mij niet op deze manier (desnoods via DM om niet teveel off-topic te gaan).
Die sites hebben inderdaad veel radiostation stream erop staan. Maar toen ik mijn playlist maakte (een maand of 2 terug) kwam ik toch veel stations tegen die niet via die url's wilde afspelen in iTunes.
Maar waar je een jaar of 5 terug op elke omroep wel een link voor iTunes of Windows Media Player zag staan is dat totaal niet meer het geval. En wordt je alleen nog maar de speler op hun website aangeboden. Zo zie je maar weer dat het web steeds minder een open plek wordt, en meer en meer in gesloten kringen opereert.
Maar een beetje slim de dev mode van je browser gebruiken en je hebt de url zo te pakken. Je moet in Safari eerst de radio stream starten waarna je in debug mode kunt kijken welke resources de site gebruikt. Specifiek voor safari gebruik je de resources tab en dan onder XHR's staat de url van de radio stream.
Klik hier voor een screenshot ervan (te groot om hier te plaatsen)
En hier is mijn radio playlist in xml.
Maar waar je een jaar of 5 terug op elke omroep wel een link voor iTunes of Windows Media Player zag staan is dat totaal niet meer het geval. En wordt je alleen nog maar de speler op hun website aangeboden. Zo zie je maar weer dat het web steeds minder een open plek wordt, en meer en meer in gesloten kringen opereert.
Maar een beetje slim de dev mode van je browser gebruiken en je hebt de url zo te pakken. Je moet in Safari eerst de radio stream starten waarna je in debug mode kunt kijken welke resources de site gebruikt. Specifiek voor safari gebruik je de resources tab en dan onder XHR's staat de url van de radio stream.
Klik hier voor een screenshot ervan (te groot om hier te plaatsen)
En hier is mijn radio playlist in xml.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark
Over radio apps gesproken. Ik gebruik zelf al tijden naar aller tevredenheid myTuner Radio Pro.

He who controls the Spice, controls the Universe.
@wverveer
Kijk eens naar de een na laatste reactie op de vorige pagina.
Kijk eens naar de een na laatste reactie op de vorige pagina.
[ Voor 34% gewijzigd door sonderpa op 17-01-2017 11:53 ]
Radium had ik hiervoor, maar bij elke upgrade weer 10 euro betalen (r1->2->3) werd me een beetje te gortig, daarnaast was er nog iets met de interface, maar weet niet meer watRonvgs schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:26:
[...]
Radioformac lijkt sprekend op Radium.
https://itunes.apple.com/...t-radio/id597611879?mt=12
Deze week een verse install gedaan omdat ik per ongeluk 10.12.1 had geïnstalleerd met 't File system: Mac OS Extended (Case-sensitive, Journaled, encrypted). Dat gaat niet werken met Lighroom, fotosoep en diverse andere programma's; Case-sensitive is nog steeds een grote no-go voor veel apps!
Nu de versche install van 10.12.3 achter de rug is en alles weer staat, kwam ik de nodige tools tegen die ik toch echt weer moest installeren:
Nu de versche install van 10.12.3 achter de rug is en alles weer staat, kwam ik de nodige tools tegen die ik toch echt weer moest installeren:
- 1Password - letterlijk de eerste app die ik installeer
- Little Snitch
- Net Monitor
- BlockBlock
- KnockKnock
- f.lux
- MacGesture - mouse gestures per app, in het hele OS
- Carbon Copy Cloner
- Cookie
- TimeMachineEditor - elk uur een backup van TM vind ik onzin
Top programma idd. Maar als je hem nog niet hebt, zou ik een paar maandjes wachten tot APFS mainstream is. Dat zal wel weer een nieuwe betaalde versie worenGrin schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:53:
..
....
- Carbon Copy Cloner
Hele fijne apps inderdaad!Grin schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:53:
- 1Password - letterlijk de eerste app die ik installeer
- f.lux
Beide apps zou ik graag willen testen, maar ergens vertrouw ik het nog niet helemaal. Zo'n tool heeft volgens mij ook Elevated Privileges nodig om goed te kunnen functioneren.
- BlockBlock
- KnockKnock
KnockKnock is bijvoorbeeld een rewrite van een open-source project, maar dat zegt niets over de code die in deze app is verwerkt. Hoe kan ik er achterkomen of deze apps daadwerkelijk betrouwbaar zijn?
Objective-See vind ik betrouwbaar. 100% garanties kan niemand je geven - ook grote bedrijven niet - Patrick is een zeer kundig ontwikkelaar. En ik deel zijn visie mbt veiligheid in macOS. Deze tools zijn niet voor beginners; een bovengemiddelde kennis/ervaring is gewenst. Heb je de kennis om te begrijpen wat deze tools doen EN kan je de rapportages op waarde schatten? Dan zou ik geen seconde twijfelen, ik gebruik KnockKnock al jaren naar volle tevredenheid.
M.i. zijn virusscanners voor deze 'kundige groep' gebruikers van macOS weinig zinvol. Maar een periodieke scan op enkele key-locaties, en allerts bij wijzigingen hierop, kan erg waardevol zijn - als je weet waar je op moet letten(!).
M.i. zijn virusscanners voor deze 'kundige groep' gebruikers van macOS weinig zinvol. Maar een periodieke scan op enkele key-locaties, en allerts bij wijzigingen hierop, kan erg waardevol zijn - als je weet waar je op moet letten(!).
[ Voor 1% gewijzigd door Grin op 05-02-2017 20:05 . Reden: Te generiek statment aangepast. ]
Deze wil ik ook even benadrukken: Little Snitch-licentie vanuit een bundel jaaaaren gelee geldt tig versies later nog steeds..niks bijlappenGrin schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:53:
Little Snitch
Carbon Copy Cloner
Carbon Copy Cloner: bij het teruggaan van 2 partities naar 1: de partitie gekloond naar de andere inmiddels al leeggemaakte partitie. Dit moest vanwege een of andere debiele aanpassing aan mac OS/disk util: kon eerdere keren gewoon simpel een van de twee partities wissen en dan weer 1 geheel maken, maar nu gaat dat gepaard met een onhandige UI (taartpunten slepen, seriously?) en errors zonder duidelijk redenen.
Lifesaver + ook erg fijn voor "af en toe" backups maken, werkt ook met netwerkschijven.
Da's een prima tip, ik ga dat ook zeker doen, tool heeft me al vaak genoeg prima geholpenJrz schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:52:
Top programma idd. Maar als je hem nog niet hebt, zou ik een paar maandjes wachten tot APFS mainstream is. Dat zal wel weer een nieuwe betaalde versie woren
En ben recent overgestapt van TextWrangler naar Atom: onder Windows hou ik van Notepad++, en Atom komt daar imho het dichtst bij in de buurt. Lekker tabjes om snel ff brainstormpjes te noteren enzo, fijn
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Same!2Dutch schreef op zondag 5 februari 2017 @ 22:19:
[...]
Deze wil ik ook even benadrukken: Little Snitch-licentie vanuit een bundel jaaaaren gelee geldt tig versies later nog steeds..niks bijlappenNiet alleen handig om te kijken wat voor een -phoning home- toestanden gaande zijn, maar ook welke opties binnen macOS data verstoken/verbinding maken zonder nuttig voor je te zijn > gericht googlen > optie uitschakelen en je bent er vanaf. Tip: de regels na verloop van tijd even backuppen naar dropbox oid zodat je ze weer kunt importeren na een herinstallatie
Scheelt erg veel werk.
[...]
Nog afgezien van alle firewallfunctionaliteiten, wat ik ook regelmatig gebruik is de PCAP functie per process. Deze kan je vervolgens met Wireshark uitlezen om te kijken wat die nieuwe app allemaal uitspookt. Zo krijg je toch een aardig beeld van wat een app allemaal uitspookt, bv. bij een phone home.
Regels terugzetten uit een backup doe ik niet, eens per jaar bouw ik de firewall-regels weer opnieuw op. Is idd wat extra werk maar dat is het me wel waard. Zet je tevens weer even aan het denken: waarom wil die app dat, wil ik dat die app dat doet? Het gedrag van apps verandert met de jaren, je firewall zou daarin mee moeten gaan.
Ah kijk nog iemand die KnockKnock ook gebruiktGrin schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:53:
Deze week een verse install gedaan omdat ik per ongeluk 10.12.1 had geïnstalleerd met 't File system: Mac OS Extended (Case-sensitive, Journaled, encrypted). Dat gaat niet werken met Lighroom, fotosoep en diverse andere programma's; Case-sensitive is nog steeds een grote no-go voor veel apps!
- BlockBlock
- KnockKnock
- f.lux
en f.lux kan je er binnenkort wellicht weer afgooien, Nigh Shift zit nu in de 10.12.4 beta
Nou, night shift is nog altijd een erg basale variant van F.lux. Zo rekent F.lux zelf uit aan de hand van je lokatie wanneer de zon ondergaat en je scherm van kleur moet veranderen. Night shift is (op iOS) puur op tijd gebaseerd, dus bijv. elke dag vanaf 7 uur. Daarnaast kan je bij F.lux uitzonderingen per applicatie instellen. Zo gaat bij mij F.lux uit zodra ik een foto bewerk programma of VLC opstart. Kortom nightshift is wellicht leuk in de basis maar het is lang niet zo goed als f.lux.kazuka schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:28:
[...]
en f.lux kan je er binnenkort wellicht weer afgooien, Nigh Shift zit nu in de 10.12.4 beta
Ja dat Duet zit te klooien is nogal een logische, die moet ook nogal wat data uitlezen om een output te geven.kazuka schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:28:
[...]
Ah kijk nog iemand die KnockKnock ook gebruiktWij gebruiken het zakelijk ook om te zien welke kexts een user nou weer heeft geïnstalleerd en problemen geeft met het booten van macOS. Grootste boosdoeners die wij zien zijn Duet en Logitech Center nogwat..
Ik ging pas voor de lol om wat niet nader te noemen redenen spelen met LittleSnitch, dat werkte ook nog een tikje indrukwekkender dan ik dacht. Ik vond het altijd een beetje onzin gezien de default firewall (en iptables via terminal) prima z'n werk doet. Maar zo'n extra GUI en monitor is helemaal zo slecht nog niet, zolang ie maar met z'n klauwen van m'n normale rules afblijft.
Doet me eraan denken; is dit topic ook voor terminal tooltjes of enkel voor normale apps/tweaks?
Vind het wel interessant om tools uit te wisselen voor terminal enhancement.
Om een paar random tooltjes te noemen:
- thefuck (fixt typo's in je laatst ingetikte commando als je "fuck" draait.)
- glances (mooie tool voor cpu/memory monitoring)
- iotop (mooie tool om I/O uit te lezen, MAARRR die wil perse DTrace toegang. Dat moet je uitschakelen in SIP)
- exiftool (enorme zooi aan metadata uit je foto's halen (voor je ze upload bijv.))
- youtube-dl (tooltje dat van bijna alle sites waar een videospeler op staat (youtube, dumpert, vimeo, kijk.nl, etc.) het filmpje/audio kan rippen.
- iStats (gem. output wat statistieken over je CPU temperaturen e.d.)
- mtr (gewoon betere traceroute)
- whatmask (voor de enorm luie netwerkadmin; netmasks berekenen
[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 07-02-2017 02:40 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Verwijderd
World Clock by Alex Komarov Inc., and it’s FREE now! >> http://appshopper.com/mac/utilities/world-clock
More info: http://minimuminc.com/clock/
Kan niet meer zonder door de buitenlandse contacten. Zo handig en functioneel!
More info: http://minimuminc.com/clock/
Kan niet meer zonder door de buitenlandse contacten. Zo handig en functioneel!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2017 19:52 ]
FREE TRIAL ja, toch een verschil.Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 19:49:
World Clock by Alex Komarov Inc., and it’s FREE now!
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Verwijderd
Je hebt gelijk! Ik had dat over het hoofd gezien, excuseer! Overigens heb ik contact gelegd met de ontwikkelaar. Voor huidige gebruikers, die het gekocht hebben, komt er geen subscription/trial.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2017 22:10 ]
Uiteraard kan niemand een garantie geven en deze developer zal zonder twijfel zeer kundig zijn en mooie software ontwikkelen.Grin schreef op zondag 5 februari 2017 @ 19:32:
Objective-See vind ik betrouwbaar. 100% garanties kan niemand je geven - ook grote bedrijven niet - Patrick is een zeer kundig ontwikkelaar. En ik deel zijn visie mbt veiligheid in macOS. Deze tools zijn niet voor beginners; een bovengemiddelde kennis/ervaring is gewenst. Heb je de kennis om te begrijpen wat deze tools doen EN kan je de rapportages op waarde schatten? Dan zou ik geen seconde twijfelen, ik gebruik KnockKnock al jaren naar volle tevredenheid.
Bij grote bedrijven zoals een Google of Microsoft, heb je de zekerheid dat ze jouw gegevens gebruiken voor bepaalde statistieken en of advertentiedoeleinde, maar je kan er ook bijna zeker vanuit gaan dat je computer niet highjacked wordt of dat er malware zoals bijvoorbeeld keyloggers geïnstalleerd worden (om maar een voorbeeld te noemen).
Deze software is niet open-source waardoor je de bron niet kan controleren op dergelijke zaken. Anyway, ik zal het eens proberen. Ik kan ook maar weinig (gratis) tools vinden die deze mogelijkheid bieden.
Je kan natuurlijk altijd de internetverbinding van de app blokkeren. Ik heb wel eens gekeken wat er met de internetverbinding gedaan wordt bij BlockBlock: dat lijkt niets meer te zijn dan 1x per dag een get request om de laatste versie te controleren. Verder werd er geen data uitgewisseld met hun servers of andere servers, puur een query naar de site en klaar.HomeMade schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 22:36:
[...]
Uiteraard kan niemand een garantie geven en deze developer zal zonder twijfel zeer kundig zijn en mooie software ontwikkelen.
Bij grote bedrijven zoals een Google of Microsoft, heb je de zekerheid dat ze jouw gegevens gebruiken voor bepaalde statistieken en of advertentiedoeleinde, maar je kan er ook bijna zeker vanuit gaan dat je computer niet highjacked wordt of dat er malware zoals bijvoorbeeld keyloggers geïnstalleerd worden (om maar een voorbeeld te noemen).
Deze software is niet open-source waardoor je de bron niet kan controleren op dergelijke zaken. Anyway, ik zal het eens proberen. Ik kan ook maar weinig (gratis) tools vinden die deze mogelijkheid bieden.
KnockKnock maakte daarnaast een verbinding met VirusTotal.
Dat klinkt goed! Ik heb zowel BlockBlock als KnocKnock geïnstalleerd, het is prettig dat het zo simpel is dat je er verder ook geen omkijken naar hebt. Na de installatie van de Brave browser (ook een fijne app trouwens!) maakte KnocKnock overigens netjes een melding over een aanpassing die Brave door wilde voeren.WhatsappHack schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 02:34:
[...]
Je kan natuurlijk altijd de internetverbinding van de app blokkeren. Ik heb wel eens gekeken wat er met de internetverbinding gedaan wordt bij BlockBlock: dat lijkt niets meer te zijn dan 1x per dag een get request om de laatste versie te controleren. Verder werd er geen data uitgewisseld met hun servers of andere servers, puur een query naar de site en klaar.
KnockKnock maakte daarnaast een verbinding met VirusTotal.
Ik ben erg te spreken over paragon hard disk manager mac.
https://www.paragon-software.com/nl/home/hdm-mac/
Atom is ontzettend traag en qua extensions is er nou niet bepaald een universele standaard wat sneltoetsen betreft. Ergo: het is al snel een puinzooi. Microsoft heeft, net als Atom, ook gebruik gemaakt van Electron voor hun code editor (Visual Studio Code) maar zijn daarbij zo slim geweest om er hun eigen schil omheen te bouwen. Het grote voordeel is dat daar de sneltoetsen wel goed geregeld zijn en het ook aanzienlijk sneller opstart (waarbij er momenteel een project loopt om de snelheid nog verder te verbeteren). De extensions vind ik vaak ook van een iets betere kwaliteit wat wellicht ook komt door het feit dat naast Microsoft ook andere grote bedrijven zoals een IBM en Red Hat zelf extensions voor Visual Studio Code maken. Het zijn dus geen hobby projectjes.2Dutch schreef op zondag 5 februari 2017 @ 22:19:
En ben recent overgestapt van TextWrangler naar Atom: onder Windows hou ik van Notepad++, en Atom komt daar imho het dichtst bij in de buurt.
Inmiddels is ook de hot edit functie van Notepad++ toegevoegd aan Visual Studio Code en dat werkt ideaal.
TextWrangler heeft echter nog wel steeds een groot voordeel op snelheid (het start echt veel sneller op dan Atom en Visual Studio Code).
+1, geniale software.Havelock schreef op maandag 13 februari 2017 @ 17:26:
Ik ben erg te spreken over paragon hard disk manager mac.
Ik had sowieso al hun mooie ExtFS en NTFS for Mac gekocht, en zat steeds via diskutil in de terminal schijfjes te formatteren als ik EXT4 of NTFS nodig had.
... Toen kwam ik erachter dat ze ook gewoon die tool hebben.
Alles van Paragon is absoluut aan te raden software.
Verwijderd
*snip* dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.
Mocht je ervaringen zoeken voor naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.
Mocht je ervaringen zoeken voor naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.
[ Voor 76% gewijzigd door Daedalus op 14-02-2017 02:26 ]
Recentelijk heb ik PiPifier ontdekt. Een heel handig stukje software dat je binnen Safari meer mogelijkheden geeft om de Picture in Picture functie van macOS Sierra te gebruiken.

Veel sites gebruiken eigen video spelers die nog niet altijd deze functie ondersteunen, maar PiPifier stelt je dan wel in staat om deze functie te gebruiken. Zo kun je dan heel makkelijk Netflix, NPO gemist en vele andere sites picture in picture kijken. Echt een aanrader deze!!

Veel sites gebruiken eigen video spelers die nog niet altijd deze functie ondersteunen, maar PiPifier stelt je dan wel in staat om deze functie te gebruiken. Zo kun je dan heel makkelijk Netflix, NPO gemist en vele andere sites picture in picture kijken. Echt een aanrader deze!!
Op mijn iPhone staat Nightshift van "Sunset to Sunrise" hoor?MenN schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:18:
[...]
Nou, night shift is nog altijd een erg basale variant van F.lux. Zo rekent F.lux zelf uit aan de hand van je lokatie wanneer de zon ondergaat en je scherm van kleur moet veranderen. Night shift is (op iOS) puur op tijd gebaseerd, dus bijv. elke dag vanaf 7 uur. Daarnaast kan je bij F.lux uitzonderingen per applicatie instellen. Zo gaat bij mij F.lux uit zodra ik een foto bewerk programma of VLC opstart. Kortom nightshift is wellicht leuk in de basis maar het is lang niet zo goed als f.lux.
Ja...maar ook neeWhatsappHack schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 01:28:
[...]
Alles van Paragon is absoluut aan te raden software.
Hun licentiebeleid is de laatste 1-2 jaren drastisch veranderd. Waar je vroeger - 2015 en eerder - 1 licentie kon gebruiken voor je desktop en laptop heb je nu 2 licenties nodig.
Hun NTFS driver is inderdaad een van de weinig goede en eenvoudige oplossingen voor NTFS schrijven @ macOS. Maar wees je bewust van hun strikte licentiemodel, je ontkomt er ook niet aan omdat je elke installatie moet activeren.
Opzich niet zo'n last van, en vind het best een redelijk model bij de prijzen die ze hanteren.Grin schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:26:
[...]
Ja...maar ook nee
Hun licentiebeleid is de laatste 1-2 jaren drastisch veranderd. Waar je vroeger - 2015 en eerder - 1 licentie kon gebruiken voor je desktop en laptop heb je nu 2 licenties nodig.
Hun NTFS driver is inderdaad een van de weinig goede en eenvoudige oplossingen voor NTFS schrijven @ macOS. Maar wees je bewust van hun strikte licentiemodel, je ontkomt er ook niet aan omdat je elke installatie moet activeren.
Ik heb voor in totaal iets van €74,95 lifetime licenties (dus m'n license blijft ook geldig bij de nieuwste versies) voor de onderstaande software:
- Hard Disk Manager for Mac
- ExtFS for Mac 10
- ExtFS for Mac 9
- ExtFS for Windows
- NTFS for Mac 14
- NTFS for Mac 12
- NTFS for Linux
- HFS+ for Windows 11
- HFS+ for Linux
- NTFS-HFS Converter
- Ergens is VMDK Mounter (heel erg handig als je veel VMWare gebruikt en de harde schijven zonder geklooi wil benaderen; zonder de VM te booten
Dat vind ik zeer acceptabele prijzen en voorwaarden, zelfs als elke licentie maar op één machine tegelijk actief mag zijn.
-edit- Ik zie net dat ik voor €30 in totaal een 2e licentie (met lifetime upgrade!) kan krijgen voor de volgende software: NTFS for Mac, HFS for Windows, ExtFS for Mac en ExtFS for Windows. Mocht ik dus in licentie nood komen, dan is een upgrade naar een 2e apparaat toegestaan erg goed betaalbaar. Althans, ik vind het een prima prijsje.
Gezien ik voor Mac van alle software dubbele versies heb, die beiden geactiveerd kunnen worden, vind ik het prima; al zal die oude versie op een gegeven moment kappen met werken. Maar ik werk bijna nooit op andere Mac apparaten (die deze software nodig hebben)
Verder als ik een keer HFS for Windows nodig heb op een PC van bedrijven/familie/vrienden, dan laadt ik dat gewoon in vanaf de FAT partitie op m'n externe schijf en start je ff de 10-day trial. Tadaa.
Op zich kan je één licentie ook gebruiken op meerdere Mac's trouwens als je creatief bent met de firewall, maarja... Dat mag eigenlijk niet.
[ Voor 14% gewijzigd door WhatsappHack op 14-02-2017 15:55 ]
Sinds kort maak ik gebruik van Caption om subs te zoeken bij films & series: https://getcaption.co
Hele simpele en overzichtelijke app!
Hele simpele en overzichtelijke app!
Er zijn er meerdere die dat zo doen maar die zijn bij lange na niet zo goedkoop als Paragon en bieden ook geen levenslange upgrade licentie aan. Mijn 2e licentie is voor hun software voor NTFS, ext en HFS+ en dat kostte in totaal maar een eenmalige (!) 30 euro (10 euro om te upgraden naar de juiste NTFS for Mac versie en dan nog eens 20 euro voor die lifetime upgrade warranty). In totaliteit ben ik iets van 60 euro kwijt geweest om 2x licenties van NTFS, HFS+, ext met lifetime upgrade te verkrijgen. Daarmee kan ik dus mijn 2 Macs en de enige Windows machine van de software voorzien.Grin schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:26:
[...]
Ja...maar ook nee
Ze zijn heel actief met die upgrades, daar hebben ze namelijk een eigen tab voor in je account waar je al je mogelijke upgrades te zien krijgt. Als je het niet weet kun je ze e-mailen, dan helpen ze je ook aan de juiste upgrade. Vanuit datzelfde account kun je ook je activatie weer terugnemen en daarna uitdelen aan een andere machine. Je hoeft dus niet voor herinstallatie eerst vanaf de machine zelf een release te doen en dat is ideaal bij een gecrashte machine.
Qua activatie zijn ze dan strikt maar qua upgrade mogelijkheden en prijzen absoluut niet. Dat is bij overige partijen wel even wat anders. De software werkt verder ook prima; doet geen gekke dingen.
Verwijderd
O.k. (Wel streng hoor!)Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 02:10:
[mbr]*snip* dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.
Mocht je ervaringen zoeken voor naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.[/]
Als ik met deze link hier paragon hard disk manager mac bestel is dat gelijk met life time update I.V.M nieuwe bestand systeem van Apple ?WhatsappHack schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:48:
[...]
Opzich niet zo'n last van, en vind het best een redelijk model bij de prijzen die ze hanteren.
Ik heb voor in totaal iets van €74,95 lifetime licenties (dus m'n license blijft ook geldig bij de nieuwste versies) voor de onderstaande software:
- Hard Disk Manager for Mac
- ExtFS for Mac 10
- ExtFS for Mac 9
- ExtFS for Windows
- NTFS for Mac 14
- NTFS for Mac 12
- NTFS for Linux
- HFS+ for Windows 11
- HFS+ for Linux
- NTFS-HFS Converter
- Ergens is VMDK Mounter (heel erg handig als je veel VMWare gebruikt en de harde schijven zonder geklooi wil benaderen; zonder de VM te booten) meegekomen, ik gok met de Hard Disk Manager.
Dat vind ik zeer acceptabele prijzen en voorwaarden, zelfs als elke licentie maar op één machine tegelijk actief mag zijn.~€7,50 per applicatie gemiddeld, met lifetime upgrades. Dat is te overzien.
-edit- Ik zie net dat ik voor €30 in totaal een 2e licentie (met lifetime upgrade!) kan krijgen voor de volgende software: NTFS for Mac, HFS for Windows, ExtFS for Mac en ExtFS for Windows. Mocht ik dus in licentie nood komen, dan is een upgrade naar een 2e apparaat toegestaan erg goed betaalbaar. Althans, ik vind het een prima prijsje.
Gezien ik voor Mac van alle software dubbele versies heb, die beiden geactiveerd kunnen worden, vind ik het prima; al zal die oude versie op een gegeven moment kappen met werken. Maar ik werk bijna nooit op andere Mac apparaten (die deze software nodig hebben)
Verder als ik een keer HFS for Windows nodig heb op een PC van bedrijven/familie/vrienden, dan laadt ik dat gewoon in vanaf de FAT partitie op m'n externe schijf en start je ff de 10-day trial. Tadaa.![]()
Op zich kan je één licentie ook gebruiken op meerdere Mac's trouwens als je creatief bent met de firewall, maarja... Dat mag eigenlijk niet.
http://www.iculture.nl/gids/apple-file-system-apfs/
En is het nog handig om er een back up cd bij te bestellen of voeg dat niks toe ?
[ Voor 4% gewijzigd door Havelock op 15-02-2017 01:08 ]
Ik geloof dat die tegenwoordig geen major upgrades meer krijgt, maar gewoon steeds updates krijgt als er weer iets nieuws is.Havelock schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 00:52:
[...]
Als ik met deze link hier paragon hard disk manager mac bestel is dat gelijk met life time update I.V.M nieuwe bestand systeem van Apple ?
http://www.iculture.nl/gids/apple-file-system-apfs/
En is het nog handig om er een back up cd bij te bestellen of voeg dat niks toe ?
Ze hadden 't pas nog over APFS, volgens mij zijn ze het van plan in te bouwen.
Ik heb het voor de lol even voor je nagevraagd, laat het je wel weten.
Ik heb ook nog een couponcode voor 20% korting, die schuif ik wel ff naar je door.
Daar maak je me erg blij mee nogmaals bedankt.WhatsappHack schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 01:18:
[...]
Ik geloof dat die tegenwoordig geen major upgrades meer krijgt, maar gewoon steeds updates krijgt als er weer iets nieuws is.
Ze hadden 't pas nog over APFS, volgens mij zijn ze het van plan in te bouwen.
Ik heb het voor de lol even voor je nagevraagd, laat het je wel weten.
Ik heb ook nog een couponcode voor 20% korting, die schuif ik wel ff naar je door.
Zullen we weer ontopic gaan met het posten van programma's waar je enthousiast over bent? Voor discussie over licenties kun je beter een nieuw topic openen. Voor het uitwisselen van kortingscodes hebben we zelfs een compleet subforum.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Dat komt waarschijnlijk omdat versie 3 nu uit is.
Klopt, maar versie 2 is prima qua functionaliteit
Koffie en meer...
*snip* zoals in de topicwaarschuwing staat; Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.
Mocht je opzoek zijn naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.
Mocht je opzoek zijn naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.
[ Voor 87% gewijzigd door Daedalus op 07-03-2017 11:50 ]
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
http://mark.gg/2015/07/18/useful-utilities-paste-typer/
Paste typer.
Omdat ik niet van Tim Cook mijn 40 tekens lange warboel mag pasten als ik een externe schijf met encrypie aansluit.
Paste typer.
Omdat ik niet van Tim Cook mijn 40 tekens lange warboel mag pasten als ik een externe schijf met encrypie aansluit.
Na vele scripts etc. om mijn Nas te mounten vond ik toevallig remount. Simpel tooltje wat doet wat ie moet doen, Scheelt weer gedoe....
Verwijderd
Voor wie af en toe dan wel vaker gein heeft in het maken van muziek onder OSX is er, naast tal van andere software natuurlijk, Caustic: http://www.singlecellsoftware.com/caustic
Heb er al menig uurtje plezier van gehad. En nog gratis ook voor OSX (i.t.t. iOS).
Heb er al menig uurtje plezier van gehad. En nog gratis ook voor OSX (i.t.t. iOS).
Dan zou ik eigenlijk mijn eigen stukje software willen pluggen in dit topic: Transnomino.
Dit is een mass file rename tool met vele mogelijkheden waaronder het invoegen van EXIF data van fotobestanden waarbij o.a. ook de eventueel aanwezige GPS coordinaten automatisch omgezet kunnen worden naar adresinformatie. En bijvoorbeeld ook id3 tags van muziek bestanden kunnen in de filename opgenomen worden.
Ik gebruik het momenteel zelf voornamelijk om mijn foto bibliotheek te organiseren.
Het is gratis te downloaden vanaf: https://transnomino.bastiaanverreijt.com
Dit is een mass file rename tool met vele mogelijkheden waaronder het invoegen van EXIF data van fotobestanden waarbij o.a. ook de eventueel aanwezige GPS coordinaten automatisch omgezet kunnen worden naar adresinformatie. En bijvoorbeeld ook id3 tags van muziek bestanden kunnen in de filename opgenomen worden.
Ik gebruik het momenteel zelf voornamelijk om mijn foto bibliotheek te organiseren.
Ik geef hem nog eens een bump: ControlPlane.
Heerlijk stukje software waarbij je allerlei in-context acties kan laten uitvoeren.
Bijvoorbeeld als je de power adapter unplugged, dat je Bluetooth uitschakelt; en als je hem terug inplugt dat Bluetooth weer inschakelt. Of als je een netwerkadapter aansluit, dat hij dan automatisch je WiFi uitschakelt; of als je een monitor erin propt dat ie dan automagisch naar die monitor moet switchen voor geluid, etc.
Je kan ook bijvoorbeeld zeggen als <conditie> dan <voer mijn eigen script uit>, met tal van parameters waarop je hem kan laten triggeren.
Erg vernuftig tooltje.
Soms kan ie wel een beetje raar traag zijn.
Daarnaast nog aan te raden, sommigen zullen vast (heel lang terug, topic is al oud) al eens genoemd zijn:
- Deeper (flink aantal systeeminstellingen die je kan wijzigen, soms handig. Wel mee oppassen.)
- Onyx (Om soms wat overtollige zooi op te ruimen.)
- Disk Inventory X (mooi overzicht van alle bestanden/mappen en gebruik, soort van du maar dan met een GUI)
- Forecast Bar (Buienalarm en weeroverzicht voor je Mac. Je kan er radarbeelden aan toevoegen van je favoriete site (eg: buienradar. Alleen die API van hun accepteert onweer niet; dus ik gebruik zelf om *alles* te kunnen zien een API van weerslag, laat NL & BE zien))
- Bartender (is al eens genoemd, maar geniale software.)
- Sublime 3 (mooie code-editor, en fijn notitieboekje als je lazy bent.)
- iStat Menus
- GPGTools (Tooltje dat integreert in Mail, zodat je encryptie kan ondersteunen naast s/mime.)
- Textual (Mooie IRC client. Eventueel gratis te compilen als je te lazy/gierig bent om €5 te lappen.)
- GNS3 (Kan je bwvs switches/routers e.d. als virtuele machine draaien; bijv. Cisco IOS of JunOS)
- WhatsApp Desktop (spreekt voor zich)
- Xee3 (Image previewer. Werkt imho stukken beter dan de default.)
- Affinity Photo & Designer (Photoshop alternatief. Werkt erg strak, vind t stukken beter dan Pixelmator)
- SoundFlower (Wat uitgebreidere mixing mogelijkheden voor je Mac, kan je virtuele devices aanmaken om te combineren e.d. Niet al te stabiel, maar is nog in beta voor Sierra - dus het zij ze vergeven.)
- Alle Paragon tools. (Hard Disk Manager, NTFS for Mac, ExtFS for Mac, etc.)
- NoSleep (Om op power adapter en/of accu te voorkomen dat je Mac gaat slapen.)
- BetterTouchTool (Vele aanpassingen aan (externe) muis en keyboard acties e.d.. Handig als je force touch op je magic mouse wilt emuleren
)
- Itsycal (Klein kalender tooltje. Handig voor naast je klok.)
- KeePassX (Password manager)
- Cydia Impactor (Om .ipa files te signen en naar je iPhone te pushen. Sideloaden van apps dus. (zonder JB))
- Android File Transfer (Doet wat de naam beloofd.)
- iFunBox (Om door bepaalde delen van je iPhone filesysteem te bladeren. Handig om foto's eraf te trekken zonder gelazer.)
En voor op de commandline nog wat addities in navolging wat ik eerder heb geschreven:
- ack (Soort van grep + find combinatie)
- convert (Via de commandline afbeeldingen manipuleren. Vereist/is onderdeel van ImageMagik.)
- Sips (Een ander tooltje om afbeeldingen te manipuleren.)
- ffmpeg (Video manipulatie, zeer uitgebreid. Blijft onmisbaar imho, maar ligt er vast aan wat je doet
)
- textutil (Tool om documenten te manipuleren. Bijvoorbeeld omzetten van doc naar pdf, of auteursdata verwijderen/toevoegen, etc.)
- filetree (ik gok dat je wel kan bedenken wat deze doet
)
Er zijn trouwens ook nog tig default commando's die wel fijn zijn, maar dat is vast een andere thread.
En dan zijn er nog wat tooltjes die ik persoonlijk onmisbaar vind, maar ik denk dat die buiten de scope van dit topic vallen omdat we dan wat meer richting it-sec duiken... En ten tweede omdat ik niet weet of het benoemen van sommige van zulke tools wel slim is gezien misbruik maken van die tools te makkelijk is.
Dus die hou ik maar ff voor me.
Trouwens, het tooltje "Burn" dat in de beginpost staat functioneert hier sinds El Capitan al niet meer.
Of hij crashed, of hij schrijft audio CD's zo belabberd dat je soms zelfs liedjes door elkaar krijgt, haperingen in de tracks, et cetera. Het doet in ieder geval niet meer wat ie moet doen. Idem dito voor Disco, die is ook helemaal gaar geworden.
(En dat was m'n favo tool
)
Tegenwoordig maar weer op de brakke wijze CD's branden: iTunes. *kots* Dus een vervanging voor Burn lijkt me wenselijk!
Heerlijk stukje software waarbij je allerlei in-context acties kan laten uitvoeren.
Bijvoorbeeld als je de power adapter unplugged, dat je Bluetooth uitschakelt; en als je hem terug inplugt dat Bluetooth weer inschakelt. Of als je een netwerkadapter aansluit, dat hij dan automatisch je WiFi uitschakelt; of als je een monitor erin propt dat ie dan automagisch naar die monitor moet switchen voor geluid, etc.
Je kan ook bijvoorbeeld zeggen als <conditie> dan <voer mijn eigen script uit>, met tal van parameters waarop je hem kan laten triggeren.
Erg vernuftig tooltje.
Daarnaast nog aan te raden, sommigen zullen vast (heel lang terug, topic is al oud) al eens genoemd zijn:
- Deeper (flink aantal systeeminstellingen die je kan wijzigen, soms handig. Wel mee oppassen.)
- Onyx (Om soms wat overtollige zooi op te ruimen.)
- Disk Inventory X (mooi overzicht van alle bestanden/mappen en gebruik, soort van du maar dan met een GUI)
- Forecast Bar (Buienalarm en weeroverzicht voor je Mac. Je kan er radarbeelden aan toevoegen van je favoriete site (eg: buienradar. Alleen die API van hun accepteert onweer niet; dus ik gebruik zelf om *alles* te kunnen zien een API van weerslag, laat NL & BE zien))
- Bartender (is al eens genoemd, maar geniale software.)
- Sublime 3 (mooie code-editor, en fijn notitieboekje als je lazy bent.)
- iStat Menus
- GPGTools (Tooltje dat integreert in Mail, zodat je encryptie kan ondersteunen naast s/mime.)
- Textual (Mooie IRC client. Eventueel gratis te compilen als je te lazy/gierig bent om €5 te lappen.)
- GNS3 (Kan je bwvs switches/routers e.d. als virtuele machine draaien; bijv. Cisco IOS of JunOS)
- WhatsApp Desktop (spreekt voor zich)
- Xee3 (Image previewer. Werkt imho stukken beter dan de default.)
- Affinity Photo & Designer (Photoshop alternatief. Werkt erg strak, vind t stukken beter dan Pixelmator)
- SoundFlower (Wat uitgebreidere mixing mogelijkheden voor je Mac, kan je virtuele devices aanmaken om te combineren e.d. Niet al te stabiel, maar is nog in beta voor Sierra - dus het zij ze vergeven.)
- Alle Paragon tools. (Hard Disk Manager, NTFS for Mac, ExtFS for Mac, etc.)
- NoSleep (Om op power adapter en/of accu te voorkomen dat je Mac gaat slapen.)
- BetterTouchTool (Vele aanpassingen aan (externe) muis en keyboard acties e.d.. Handig als je force touch op je magic mouse wilt emuleren
- KeePassX (Password manager)
- Cydia Impactor (Om .ipa files te signen en naar je iPhone te pushen. Sideloaden van apps dus. (zonder JB))
- Android File Transfer (Doet wat de naam beloofd.)
- iFunBox (Om door bepaalde delen van je iPhone filesysteem te bladeren. Handig om foto's eraf te trekken zonder gelazer.)
En voor op de commandline nog wat addities in navolging wat ik eerder heb geschreven:
- ack (Soort van grep + find combinatie)
- convert (Via de commandline afbeeldingen manipuleren. Vereist/is onderdeel van ImageMagik.)
- Sips (Een ander tooltje om afbeeldingen te manipuleren.)
- ffmpeg (Video manipulatie, zeer uitgebreid. Blijft onmisbaar imho, maar ligt er vast aan wat je doet
- textutil (Tool om documenten te manipuleren. Bijvoorbeeld omzetten van doc naar pdf, of auteursdata verwijderen/toevoegen, etc.)
- filetree (ik gok dat je wel kan bedenken wat deze doet
Er zijn trouwens ook nog tig default commando's die wel fijn zijn, maar dat is vast een andere thread.
En dan zijn er nog wat tooltjes die ik persoonlijk onmisbaar vind, maar ik denk dat die buiten de scope van dit topic vallen omdat we dan wat meer richting it-sec duiken... En ten tweede omdat ik niet weet of het benoemen van sommige van zulke tools wel slim is gezien misbruik maken van die tools te makkelijk is.
Dus die hou ik maar ff voor me.
Trouwens, het tooltje "Burn" dat in de beginpost staat functioneert hier sinds El Capitan al niet meer.
Of hij crashed, of hij schrijft audio CD's zo belabberd dat je soms zelfs liedjes door elkaar krijgt, haperingen in de tracks, et cetera. Het doet in ieder geval niet meer wat ie moet doen. Idem dito voor Disco, die is ook helemaal gaar geworden.
Tegenwoordig maar weer op de brakke wijze CD's branden: iTunes. *kots* Dus een vervanging voor Burn lijkt me wenselijk!
[ Voor 9% gewijzigd door WhatsappHack op 14-04-2017 02:12 ]
Zeer handig, een omissie aan het os dat het niet ingebakken is. Check ook eens het alternatief Mini Calendar, vind dat een beduidend fraaiere oplossing.WhatsappHack schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 01:58:
ik heb Monthly Cal in de sidebar staan. Voor mij een prima oplossing.JSt1983 schreef op zondag 16 april 2017 @ 10:37:
[...]
Zeer handig, een omissie aan het os dat het niet ingebakken is. Check ook eens het alternatief Mini Calendar, vind dat een beduidend fraaiere oplossing.
FireWolf OS X PE handige boot util.
gebaseerd op OS X Yosemite 10.10.4
https://www.firewolf.science/firewolf-os-x-pe-v7/
het is een soort van uitgebreide recovery environment inclusief handige apps / utils
te gebruiken voor de echte mac en hackintosh
gebaseerd op OS X Yosemite 10.10.4
het is een soort van uitgebreide recovery environment inclusief handige apps / utils
[ Voor 8% gewijzigd door joosthekman op 16-04-2017 19:32 . Reden: iets vergeten toevoegen ]
Leuke set, vraag me alleen af hoe vaak ik dit nu nog zon gebruiken. Vroeger in mijn windows periode nog wel eens zo'n oplossing nodig om überhaupt windows aan de praat te krijgen. mijn mijn mac nog nooit in de positie gekomen dat ik er niet uit kwam met de standaard recovery.joosthekman schreef op zondag 16 april 2017 @ 19:31:
FireWolf OS X PE handige boot util.
gebaseerd op OS X Yosemite 10.10.4![]()
He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.
Ik vraag me ook af wat de toegevoegde waarde is tov de standaard recovery waar je gewoon de complete UNIX tooling tot je beschikking hebt. Heb je nog veel meer tools dan wat Firewolf lijkt te bieden. Misschien dat @joosthekman hier nog wat meer over kan vertellen.
Deze tools gebruik ik momenteel in mijn workflow;
Airmail - Email client
nvAlt - Lichtgewicht notebook met markdown ondersteuning
Papers - Handig voor opzoeken van bronnen voor studieverslagen
Pages - Tool waarin alle verslagen worden gemaakt
iThoughtsX - Ideale tool om gedachten op een digitaal canvas te zetten
OmniPlanner - Vooruit plannen van projecten
OmniOutliner - Tool voor outlines/informatie opslag/administratie
PyCharm - Voor het Python geweld
Atom - Voor het overige programmeerwerk
OmniFocus - ToDo list, cross platform waarmee ik nooit meer een deadline mis
Balsamiq Mockups 3 - Maken van Mockups van websites en applicaties
OmniGraffle/Sketch - Maken van visualisaties voor in verslagen
CloudMounter - Tool waarmee alle coulddiensten worden beheert, voordeel hiervan is dat de clouddiensten zelf geen data op de schijf innemen
VMWare Fusion - Draaien van virtuele omgevingen
Be Focused - Tool om werktijd mee in de gaten te houden en pauzes in te lassen
Focus - Tool waarmee afleiding kan worden uitgeschakeld
CleanMyMac - Opschonen van Mac
1Password - Wachtwoord manager
Spotify - Muziek
Keka - .zip/.rar tool
Transmission - Torrent client
SABnzbd icm. nzbserver.com - Nieuwsgroepen downloads
Bartender - Beheren taakbalk
Clean - Archiveert dagelijks bestanden op desktop
Avast Antivirus
Paragon NTFS - NTFS ondersteuning
BetterSnapTool - Window beheer á la Windows
ForkLift - FTP Client
Homebrew - beheren van unix based tools
Airmail - Email client
CloudMounter - Tool waarmee alle coulddiensten worden beheert, voordeel hiervan is dat de clouddiensten zelf geen data op de schijf innemen
Spotify - Muziek
Keka - .zip/.rar tool
Avast Antivirus
ForkLift - FTP Client
Een hackintosh heeft niet altijd een recovery omgeving, denk dat daar het nut voornamelijk inzitppl schreef op zondag 16 april 2017 @ 23:58:
Ik vraag me ook af wat de toegevoegde waarde is tov de standaard recovery waar je gewoon de complete UNIX tooling tot je beschikking hebt. Heb je nog veel meer tools dan wat Firewolf lijkt te bieden. Misschien dat @joosthekman hier nog wat meer over kan vertellen.
bied vooral toegevoegde waarde voor hackintoshers, en de wat minder unix tooling georiënteerde users,
vond deze wel tof omdat dacht ik wel uniek in zn soort is, heb nog niet eerder voor osx dit gezien.
verder niet iets wat je vaak gebruikt, je zou em naar eigen smaak kunnen aanpassen
vond deze wel tof omdat dacht ik wel uniek in zn soort is, heb nog niet eerder voor osx dit gezien.
verder niet iets wat je vaak gebruikt, je zou em naar eigen smaak kunnen aanpassen
[ Voor 18% gewijzigd door joosthekman op 17-04-2017 11:47 . Reden: nog wat comment added ]
leuke lijst, weer een paar applicaties die ik even ga proberenneonite schreef op maandag 17 april 2017 @ 11:02:
Dat klopt inderdaad. Tussen Mac en iPhone werkt het prima, maar heb zelf een paar maanden zonder Mac gewerkt en toen liep er inderdaad tegenaan dat het totaal niet werkt met Windows. In deze periode heb ik gebruik gemaakt van Todoist. Voor het samenwerken gebruik ik meestal AsanaSirLenncelot schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:53:
[...]
leuke lijst, weer een paar applicaties die ik even ga proberenmaar omnifocus vind ik met enkel apps voor macOS en iOS nou niet bijzonder cross-platform. Met name samenwerken aan lijsten/projecten wordt dan nogal bemoeilijkt door bijvoorbeeld collega's die enkel windows draaien.
Daar noem je dan ook iets waar deze app totaal niet voor is gemaakt. Tools als OmniFocus en 2Do zijn bedoeld als persoonlijke takenmanager waarbij men het GTD principe als basis heeft gebruikt. Voor projectmatig werk zijn er weer andere tools zoals Asana en Trello of welke projectmanagement tool dan ook. Velen gebruiken dan ook beide systemen.SirLenncelot schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:53:
leuke lijst, weer een paar applicaties die ik even ga proberenmaar omnifocus vind ik met enkel apps voor macOS en iOS nou niet bijzonder cross-platform. Met name samenwerken aan lijsten/projecten wordt dan nogal bemoeilijkt door bijvoorbeeld collega's die enkel windows draaien.
Ik doelde stiekem op alle programma's van de OmniGroup. Fantastische osx en iOS software, maar dus niet handig wanneer je buiten dat ecosysteem treedt.ppl schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 22:32:
[...]
Daar noem je dan ook iets waar deze app totaal niet voor is gemaakt. Tools als OmniFocus en 2Do zijn bedoeld als persoonlijke takenmanager waarbij men het GTD principe als basis heeft gebruikt. Voor projectmatig werk zijn er weer andere tools zoals Asana en Trello of welke projectmanagement tool dan ook. Velen gebruiken dan ook beide systemen.
Maar goed, dis is dan ook de OSX software trend
Verwijderd
Dank voor je tips!neonite schreef op maandag 17 april 2017 @ 11:02:
Deze tools gebruik ik momenteel in mijn workflow;
Airmail - Email client
Spotify - Muziek
Keka - .zip/.rar tool
Avast Antivirus
ForkLift - FTP Client
Focus geïnstalleerd, de kwadranten van Covey (al noemen sommigen die die van Eisenhower) op zowel OSX als iOS. Tools moeten niet te tijdrovend worden om lekker te werken. Anders schieten ze hun doel voorbij.
Die tip van Paragon ga ik ook nog eens naar kijken. Wel zo handig soms.
Als mindmap software ben ik niet zo gek op iThougts. Gebruik onder OSX nu al jaren Freeplane (heb je wel Java voor nodig (geen probleem wanneer je het gebruik in je browser uit zet)). Onder iOS werkt SimpleMind+ lekker (is ook voor OSX beschikbaar, en een Nederlands product). Onder iOS heb je ook nog het gratis Mindjet Maps wat goed werkt. Heb dat ook jarenlang gebruikt.
Volgens mij heb je dan de verkeerde Focus app geïnstalleerd, namelijk Focus Matrix. De app welke ik gebruik is enkel een app om online afleiding uit te schakelen. Heb voor de grap nu ook even gespeeld met Focus Matrix, maar in mijn optiek is de app iets te oppervlakkig voor dagelijks gebruik. Zoals ppl aangeeft, is Omnifocus gericht op de GTD methodiek welke ik hiervoor hanteer.Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2017 @ 00:24:
[...]
Dank voor je tips!![]()
Focus geïnstalleerd, de kwadranten van Covey (al noemen sommigen die die van Eisenhower) op zowel OSX als iOS. Tools moeten niet te tijdrovend worden om lekker te werken. Anders schieten ze hun doel voorbij.
Die tip van Paragon ga ik ook nog eens naar kijken. Wel zo handig soms.
Als mindmap software ben ik niet zo gek op iThougts. Gebruik onder OSX nu al jaren Freeplane (heb je wel Java voor nodig (geen probleem wanneer je het gebruik in je browser uit zet)). Onder iOS werkt SimpleMind+ lekker (is ook voor OSX beschikbaar, en een Nederlands product). Onder iOS heb je ook nog het gratis Mindjet Maps wat goed werkt. Heb dat ook jarenlang gebruikt.
Er zijn inderdaad veel tools mindmap tools beschikbaar. Freeplane is een fork van Freemind, welke door mijn studie wordt aangeraden voor het maken van mind maps. Zelf maak ik echter zulke grote mind maps dat meestal de software het begeeft. Freemind, mindjet en mindnode konden het geweld niet aan, maar iThoughtsX heeft er vooralsnog geen problemen mee. Ben nog aan het wachten op de 2017 versie van Mindjet, hopelijk is hiervan dan de performance verbeterd.
Verwijderd
Aha! Klopt dat ik die Focus Matrix heb geïnstalleerd. Voor mij prima.neonite schreef op woensdag 19 april 2017 @ 09:27:
[...]
Volgens mij heb je dan de verkeerde Focus app geïnstalleerd, namelijk Focus Matrix. De app welke ik gebruik is enkel een app om online afleiding uit te schakelen. Heb voor de grap nu ook even gespeeld met Focus Matrix, maar in mijn optiek is de app iets te oppervlakkig voor dagelijks gebruik. Zoals ppl aangeeft, is Omnifocus gericht op de GTD methodiek welke ik hiervoor hanteer.
Er zijn inderdaad veel tools mindmap tools beschikbaar. Freeplane is een fork van Freemind, welke door mijn studie wordt aangeraden voor het maken van mind maps. Zelf maak ik echter zulke grote mind maps dat meestal de software het begeeft. Freemind, mindjet en mindnode konden het geweld niet aan, maar iThoughtsX heeft er vooralsnog geen problemen mee. Ben nog aan het wachten op de 2017 versie van Mindjet, hopelijk is hiervan dan de performance verbeterd.
Gebruik overigens ook nog Ninox op iOS. Is een relationele database uit Duitsland. Is volgens mij gratis. Onder OSX niet. Kunt ze, mits je ze onder beiden OS-en hebt, wel synchroniseren. En, zo je dat wilt natuurlijk, er een groep-app van maken, wederom tegen extra kosten dacht ik.
Misschien ligt het aan mij persoonlijk maar ik hecht er wel waarde aan dat de output van het ene programma als input van het andere programma kan fungeren en vice versa. Om die reden wil toch minimaal wel CSV-bestanden kunnen in- en uitlezen, zij het bij databases zij het bij mindmaps.
Gezien het aantal requests is er inderdaad een duidelijke vraag, maar helaas mag er geen request topic komen... rede nwas zoiets als dat je dan allerlei luie mensen krijg die niet meer zelf zoeken enzo
Ik gebruik Better Finder Renamer en Better Finder Attributes. Zeer volledige renamers.Synth4NTAGONIST schreef op zondag 9 april 2017 @ 16:36:
Dan zou ik eigenlijk mijn eigen stukje software willen pluggen in dit topic: Transnomino.
Daarnaast gebruik ik Paperless voor mijn administratie. De software is nogal buggy (hij leest bijvoorbeeld geen filenames maar via OCR (waardoor de datum altijd verkeerd gaat). Ook heten 20 documenten die je tegelijkertijd importeerd hetzelfde. Ze zijn al tijden bezig met een nieuwe versie voor macOS en iOS maar het duurt maar en duurt maar.
Verkapt request: als er nog iemand een betere documenten manager heeft met niet al te veel opties. Please!
https://github.com/iCHAIT/awesome-macOS
^ Dat is best een leuk lijstje!
Zo te zien kan je er aan contributen ook.
^ Dat is best een leuk lijstje!
Zo te zien kan je er aan contributen ook.
Ik gebruik sinds kort ook Soda Player. (https://www.sodaplayer.com)
Mooie player met ondersteuning voor chromecast. Werkt ook met acestream op de mac (via optionele plug-in)
Mooie player met ondersteuning voor chromecast. Werkt ook met acestream op de mac (via optionele plug-in)
Koffie en meer...
Herinnerde me net bij een ander topic van het bestaan van deze af 
Nog wat aanvullingen voor handige terminal spulletjes, allen in homebrew beschikbaar:
- ncdu: "du", maar dan met een tekst interface en zeer overzichtelijk.
- speedtest-cli: een tooltje om Ookla speedtest.net tests vanaf de terminal te draaien. Je kan zelfs de server kiezen en een "share with friends" linkje genereren. Echt veel handiger en beter dan die grafapp en site van ze.
Commando zelf draaien start speedtest. --simple voor enkel eindresultaat. --list voor server lijst, --server om vervolgens de server te kiezen. Door --list te pipen naar grep kan je zoeken naar je favo mirror.
- ccrypt: tooltje om bestanden mee te versleutelen
- geoip: tooltje om snel land van herkomst van een IP te zien.
(Usage: geoiplookup en geoiplookup6. Af en toe geoipupdate.)
En ik heb voor mezelf een klein dingetje toegevoegd aan m'n .bash_profile om filmpjes om te kunnen zetten naar GIF. Kon daar geen enkele tool voor vinden helaas. Mocht iemand zoiets ook wel handig lijken (ik bedoel... in combinatie met youtube-dl is 't best fijn
), hier is het gedrocht als je 't wil hebben:
Gebruik: vid2gif input.mp4 output.gif
Let op: vereist dat je eerst ffmpeg en imagemagick installeert. (Beiden beschikbaar in homebrew)
De bestandjes zijn wel redelijk inefficient in grootte, en ik moet nog een keer van m'n luie aars afkomen om de resolutie gewoon via het commando in te kunnen stellen; nu zit ie altijd op dezelfde tenzij je het handmatig aanpast in het profiel. Komt nog wel een keer.
En nog een klein stukje troep dat ik persoonlijk wel erg handig vind voor in het profile:
En nog twee trucjes voor 't geval je ze nog niet kende:
- option/alt ingedrukt houden = om de cursor te kunnen verplaatsen met je muis. Handig als je een rete lang commando hebt ingeragd en je ziet echt halverwege een spelingsvaut staan.
- ctrl + r = reverse search door je gegeven commando's
- softwareupdate = via terminal software updaten, i.p.v. via de appstore.
Voorts qua normale software:
- Duplicate File Finder (spreekt voor zich. Redelijk ver gratis.)
- SimplyBurns (Simpele, spuuglelijke doch doeltreffende, cd/dvd burner app. Gratis.)
- Sequel Pro (Al eens genoemd in startpost, meer hee... Gratis.)
- PhpStorm (betaald)
- VeraCrypt (Om encrypted containers te maken. Gratis.)
- WiFi Explorer (Netwerken scannen. Soort van inssider zegmaar. Betaald.)
Nog wat aanvullingen voor handige terminal spulletjes, allen in homebrew beschikbaar:
- ncdu: "du", maar dan met een tekst interface en zeer overzichtelijk.
- speedtest-cli: een tooltje om Ookla speedtest.net tests vanaf de terminal te draaien. Je kan zelfs de server kiezen en een "share with friends" linkje genereren. Echt veel handiger en beter dan die grafapp en site van ze.
Commando zelf draaien start speedtest. --simple voor enkel eindresultaat. --list voor server lijst, --server om vervolgens de server te kiezen. Door --list te pipen naar grep kan je zoeken naar je favo mirror.
- ccrypt: tooltje om bestanden mee te versleutelen
- geoip: tooltje om snel land van herkomst van een IP te zien.
(Usage: geoiplookup en geoiplookup6. Af en toe geoipupdate.)
En ik heb voor mezelf een klein dingetje toegevoegd aan m'n .bash_profile om filmpjes om te kunnen zetten naar GIF. Kon daar geen enkele tool voor vinden helaas. Mocht iemand zoiets ook wel handig lijken (ik bedoel... in combinatie met youtube-dl is 't best fijn
code:
1
2
| function vid2gif { ffmpeg -i "$1" -vf scale=480:-1 -r 10 -f image2pipe -vcodec ppm - | convert -delay 10 -loop 0 - "$2"; } export -f vid2gif |
Gebruik: vid2gif input.mp4 output.gif
Let op: vereist dat je eerst ffmpeg en imagemagick installeert. (Beiden beschikbaar in homebrew)
De bestandjes zijn wel redelijk inefficient in grootte, en ik moet nog een keer van m'n luie aars afkomen om de resolutie gewoon via het commando in te kunnen stellen; nu zit ie altijd op dezelfde tenzij je het handmatig aanpast in het profiel. Komt nog wel een keer.
En nog een klein stukje troep dat ik persoonlijk wel erg handig vind voor in het profile:
code:
1
| alias lf='ls -la | grep "^d" && ls -la | grep "^-" && ls -la | grep "^l"' |
En nog twee trucjes voor 't geval je ze nog niet kende:
- option/alt ingedrukt houden = om de cursor te kunnen verplaatsen met je muis. Handig als je een rete lang commando hebt ingeragd en je ziet echt halverwege een spelingsvaut staan.
- ctrl + r = reverse search door je gegeven commando's
- softwareupdate = via terminal software updaten, i.p.v. via de appstore.
Voorts qua normale software:
- Duplicate File Finder (spreekt voor zich. Redelijk ver gratis.)
- SimplyBurns (Simpele, spuuglelijke doch doeltreffende, cd/dvd burner app. Gratis.)
- Sequel Pro (Al eens genoemd in startpost, meer hee... Gratis.)
- PhpStorm (betaald)
- VeraCrypt (Om encrypted containers te maken. Gratis.)
- WiFi Explorer (Netwerken scannen. Soort van inssider zegmaar. Betaald.)
[ Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 16-07-2017 04:42 ]
Video omzetten naar GIF -
- Gif Brewery 3 (gratis) van Gfycat.com
- Giphy Capture (gratis) van Giphy.com
Laatste is erg handig. Is een eigenlijk een screen recorder, dus niet meer nodig om de video eerst te rippen
Voor batch convert, meerdere files omzetten, heb ik evt nog Permute.
- Gif Brewery 3 (gratis) van Gfycat.com
- Giphy Capture (gratis) van Giphy.com
Laatste is erg handig. Is een eigenlijk een screen recorder, dus niet meer nodig om de video eerst te rippen
Voor batch convert, meerdere files omzetten, heb ik evt nog Permute.
[ Voor 12% gewijzigd door kaassouffle op 16-07-2017 08:52 ]
Meta
Fijne muziek tagger
https://www.nightbirdsevolve.com/meta/
FolX
No-nonsens download manager en torrent cliënt met handige functies
https://mac.eltima.com/download-manager.html
Airy
Tool om YouTube video’s mee te downloaden, van dezelfde makers als FolX hierboven
https://mac.eltima.com/youtube-downloader-mac.html
Fijne muziek tagger
FolX
No-nonsens download manager en torrent cliënt met handige functies
https://mac.eltima.com/download-manager.html
Airy
Tool om YouTube video’s mee te downloaden, van dezelfde makers als FolX hierboven
https://mac.eltima.com/youtube-downloader-mac.html
Meta ga ik ook eens proberen. Heb nu Kid3 (gratis), die bevalt mij op zich wel.k7of9 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 14:00:
Meta
Fijne muziek tagger
Ik gebruik Scapple om mindmaps mee te maken. Het is erg eenvoudig in gebruik, maar maakt mooie weergaven die ik graag gebruik om uit te legggen wat mijn gedachtegang is voor bepaalde beslissingen. Van de makers van Scrivener, de software voor schrijvers. Ze bieden een 30-day trial aan, ik was na 2 dagen overtuigd. De versie via de app store biedt icloud integratie.
[ Voor 15% gewijzigd door Cartoon op 17-07-2017 06:55 ]
Ik ben gister eens gedoken in Better Touch Tool vanwege mijn Touch Bar. Ik kom er nu pas achter wat voor krachtige software dat is. Je kon al meer gestures op je touchpad maken, globaal of per applicatie. Maar dat kan dus nu ook voor de Touch Bar. Zo kun je menu commando's koppelen aan tekst (of icons) en daarmee heb je dus non-Touch Bar apps die wel werken met de TouchBar.
Better Touch Tool is een geweldig programma; ik gebruik het al een paar jaar!iAmRenzo schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:58:
Ik ben gister eens gedoken in Better Touch Tool vanwege mijn Touch Bar. Ik kom er nu pas achter wat voor krachtige software dat is. Je kon al meer gestures op je touchpad maken, globaal of per applicatie. Maar dat kan dus nu ook voor de Touch Bar. Zo kun je menu commando's koppelen aan tekst (of icons) en daarmee heb je dus non-Touch Bar apps die wel werken met de TouchBar.
Have Fun Funske
De prijs van Meta is wellicht een nadeel te noemen, echter heb ik heel wat tag apps geprobeerd op OSX en dit is eigenlijk de enige die voor mij net zo prettig werkt als Foobar2000 vroegah op Windowskaassouffle schreef op zondag 16 juli 2017 @ 20:28:
[...]
Meta ga ik ook eens proberen. Heb nu Kid3 (gratis), die bevalt mij op zich wel.
Het is het me waard geweest
[ Voor 3% gewijzigd door k7of9 op 17-07-2017 12:59 ]
Ditk7of9 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:58:
[...]
De prijs van Meta is wellicht een nadeel te noemen, echter heb ik heel wat tag apps geprobeerd op OSX en dit is eigenlijk de enige die voor mij net zo prettig werkt als Foobar2000 vroegah op Windows
is voor mij een reden om niet van Meta gebruik te maken. Maar een echt goede alternatief voor Tag&Rename voor Windows ben ik ook nog niet tegengekomen.Does Meta support pulling track information and cover art from online services such as FreeDB or Discogs ?
Unfortunately, not yet.
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
Kan ik me voorstellenma9ma schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:02:
[...]
Dit
[...]
is voor mij een reden om niet van Meta gebruik te maken. Maar een echt goede alternatief voor Tag&Rename voor Windows ben ik ook nog niet tegengekomen.
Het gebruikt ook de layout van Foobar of niet ? Is eigenlijk een punt dat me meteen al beetje tegenstaatk7of9 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:58:
[...]
De prijs van Meta is wellicht een nadeel te noemen, echter heb ik heel wat tag apps geprobeerd op OSX en dit is eigenlijk de enige die voor mij net zo prettig werkt als Foobar2000 vroegah op Windows
Ik tag meestal per album, dus iets van 10 tracks. Dan heb ik rechts een heel leeg stuk wat ik niet gebruik. De linkerkolom wil ik dan breder, die zou dan wel over de volle breedte onder de tracklist mogen. Als ik de kolom nu breder maak dan is het artwork-veld ook weer zo groot (en de kolommen rechts weer heel smal).
Voelt voor mij wat onlogisch. Misschien gewoon ff wennen
Mwah, dat was eigenlijk nu juist een van de fijne dingen aan Foobar, het had eigenlijk geen layoutkaassouffle schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:33:
[...]
Het gebruikt ook de layout van Foobar of niet ? Is eigenlijk een punt dat me meteen al beetje tegenstaat
Ik tag meestal per album, dus iets van 10 tracks. Dan heb ik rechts een heel leeg stuk wat ik niet gebruik. De linkerkolom wil ik dan breder, die zou dan wel over de volle breedte onder de tracklist mogen. Als ik de kolom nu breder maak dan is het artwork-veld ook weer zo groot (en de kolommen rechts weer heel smal).
Voelt voor mij wat onlogisch. Misschien gewoon ff wennen
Al met al kan ik zeggen dat Foobar een van de weinige dingen is van Windows die ik echt nog wel af en toe mis

Let op:
Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.
Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.