Onmisbare tools & software voor macOS - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 15 ... 23 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-09 16:31
SublimnAll schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 22:07:
Kleine shoutout naar de USB Overdrive prefpane, die als enige gratis tool het voor elkaar kreeg om de buttons van mijn merkloze gaming muis van DX.com te herprogrammeren *;
Correctie SublimnAll.
Het is shareware, dus wordt je geacht ervoor te betalen.
USB Overdrive - Why buy?

€ 19,00 voor nieuwe licentie
€ 10,00 voor upgrade
Buy

Lijkt me toch dat je je dat wel kunt veroorloven als je daarmee je merkloze gaming muis van DX.com werkend hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:41
SublimnAll schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 22:07:
Kleine shoutout naar de USB Overdrive prefpane, die als enige gratis tool het voor elkaar kreeg om de buttons van mijn merkloze gaming muis van DX.com te herprogrammeren *;
Werkt dit ook met bluetooth muizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-05-2023
sonderpa schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 08:53:
[...]

Correctie SublimnAll.
Het is shareware, dus wordt je geacht ervoor te betalen.

Lijkt me toch dat je je dat wel kunt veroorloven als je daarmee je merkloze gaming muis van DX.com werkend hebt gekregen.
Mwah, als je bereid bent 10 seconden te wachten alvorens je bij je instellingen kan (dan verdwijnt de betaal-popup) is het gewoon gratis :*)

[ontopic]
Toch ineens weer ForkLift van stal gehaald toen ik via diverse ssh-verbindingen naast elkaar door directories heen moest spitten. Blijft een fijne tool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekbezoer
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11-2024
SublimnAll schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:47:
[...]

Mwah, als je bereid bent 10 seconden te wachten […] is het gewoon gratis :*)
-O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
SublimnAll schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:47:
Mwah, als je bereid bent 10 seconden te wachten alvorens je bij je instellingen kan (dan verdwijnt de betaal-popup) is het gewoon gratis :*)
Afbeeldingslocatie: http://www.energysmartbirmingham.com/documents/10179/12907/Sad-small.png/570fcf10-49a1-4914-82d1-3f2a24c81874?t=1389605978637

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
Wat een gehuil zeg. Wat is nou het probleem? Sowieso is het niet eens een vereiste om hier tools te plaatsen die gratis zijn.

[ontopic] Nog een leuk tooltje (JA JE MOET ERVOOR BETALEN NA 30 DAGEN, BOEHOE) mocht je meerdere SFTP folders, Google Drives, Dropboxes, Amazon Cloud Drives of wat dan ook naast elkaar willen kunnen mounten als een netwerk drive: ExpanDrive. Werkt erg makkelijk en vlekkeloos.

[ Voor 6% gewijzigd door SublimnAll op 08-10-2015 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
@SublimnAll
Het gaat erom dat jij dankbaar gebruik maakt van de software en vervolgens de ontwikkelaar niet beloont door voor de software te betalen.
De bedoeling van Shareware is dat je betaalt als je de software blijvend gebruikt.
Blijkbaar heb jij daar geen boodschap aan.
Kom dan a.u.b. hier niet huilen als de ontwikkelaar het bijltje er bij neergooit omdat er niet voor zijn software betaalt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
sonderpa schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 08:50:
@SublimnAll
Het gaat erom dat jij dankbaar gebruik maakt van de software en vervolgens de ontwikkelaar niet beloont door voor de software te betalen.
De bedoeling van Shareware is dat je betaalt als je de software blijvend gebruikt.
Blijkbaar heb jij daar geen boodschap aan.
Kom dan a.u.b. hier niet huilen als de ontwikkelaar het bijltje er bij neergooit omdat er niet voor zijn software betaalt wordt.
Als iemand wil dat alle gebruikers voor zijn software betalen, moet hij geen optie inbouwen zodat het permanent gratis te gebruiken is. Ik voel me in dit geval dus ook niet, zoals jij zegt, geacht om te betalen.
En natuurlijk ben ik niet zo dom dat ik hier kom huilen als het niet meer werkt.

[/offtopic, voor de laatste keer]

Kennen jullie Hammerspoon al? De ultieme gratis (nu wel echt ;) ) window management tool voor mensen die alles preciés willen hebben zoals zij dat willen: je kunt namelijk zelf de grootte en positie van vensters programmeren. Enige programmeerervaring is handig, maar de taal (Lua) is eenvoudig op te pakken en de documentatie is erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Modbreak:Discussies over betalen voor shareware is hier niet op z'n plaats. Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar jij enthousiast over bent, gratis of niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Daedalus op 08-10-2015 13:37 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 12:15
Ik ben een fan van Default Folder X, gebruik eigenlijk alleen de functie om bij een save dialog een map op de achtergrond aan te klikken maar er zitten wel meer handige functies in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat toch wel een erg leuke applicatie is, en zowel beschikbaar op OSX als iOS, is GeoGebra. Voor iedereen die wiskunde toch eigelijk wel leuk vind is er veel in te vinden. Bijkomend voordeel is natuurlijk dat het ook nog een gratis is én ook een Nederlandse vertaling heeft, met ook hier een aardig actieve community. Voor schoolgaande kids ook niet te versmagen lijkt mij. *O*

http://www.geogebra.org
https://nl.wikipedia.org/wiki/GeoGebra

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• n8n
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 15:07

n8n

mpv

Afbeeldingslocatie: http://mpv.io/images/mpv-logo-128-4c17f733.png

Omdat ik ooit VLC een log monster vond worden, met bovendien een matige weergave was ik overgegaan op MPlayerX. Nu ben ik net over op een Retina Mac en nu valt erg op hoe lelijk de upscaling van MplayerX is. Na even zoeken ben ik op mpv gekomen, nog spartaanser dan MPlayerX - zo kan je het volume niet wijzigen in de player zelf - maar de weergave is uitmuntend. De pijltjestoetsen om te skippen zit er ook in dus ik ben helemaal om.

[ Voor 4% gewijzigd door n8n op 25-10-2015 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
n8n schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 16:38:
mpv

[afbeelding]

Omdat ik ooit VLC een log monster vond worden, met bovendien een matige weergave was ik overgegaan op MPlayerX. Nu ben ik net over op een Retina Mac en nu valt erg op hoe lelijk de upscaling van MplayerX is. Na even zoeken ben ik op mpv gekomen, nog spartaanser dan MPlayerX - zo kan je het volume niet wijzigen in de player zelf - maar de weergave is uitmuntend. De pijltjestoetsen om te skippen zit er ook in dus ik ben helemaal om.
Bedankt voor deze tip! Ik gebruik ook MPlayerX wegens GPU video encoding wat beter is voor je accuduur, MPV ondersteunt dit ook. In de laatste versie van MPlayerX zit malware in de installer, ik zocht dus al naar een alternatief: http://www.thesafemac.com/mplayerx-adware-behaving-like-malware/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fiftyhillswest
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-09 10:41
Vergeef mij als deze al eerder gepost is, maar ik zocht en kon hem niet vinden in dit topic.
In het begin las ik iets over mensen die KeePass lelijk vonden.
Gelukkig is er tegenwoordig het alternatief MacPass.

Het is een OS X native password manager welke compatabiel is met KeePass(2).
Het is nog aardig in ontwikkeling maar verrassend stabiel en feature compleet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:14
Maandag komt er hier voor het eerst een iMac 27” 5K te staan :)

Nu zou ik deze graag eens aan enkele testen wil onderwerpen om te kijken of deze voor de komende jaartjes onder stress zijn mannetje kan staan.

Zelf had ik de volgende software al gevonden om de iMac eens flink te stressen!
Graag wilde ik weten of en nog interessant tools zijn die de moeite waard zijn :?

TGPro: https://www.tunabellysoftware.com/tgpro/
Keep your Mac cool. Control fan speeds, monitor temperatures and find faulty sensors.

Istatmenus: https://bjango.com/mac/istatmenus/
Monitors: CPU & GPU, Memory, Network, Disk usage & activity, Sensors

Cpusetter: http://www.whatroute.net/cpusetter.html
It can also enable/disable hyperthreading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:35
Moris schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 18:46:
Maandag komt er hier voor het eerst een iMac 27” 5K te staan :)

Nu zou ik deze graag eens aan enkele testen wil onderwerpen om te kijken of deze voor de komende jaartjes onder stress zijn mannetje kan staan.

Zelf had ik de volgende software al gevonden om de iMac eens flink te stressen!
Graag wilde ik weten of en nog interessant tools zijn die de moeite waard zijn :?

TGPro: https://www.tunabellysoftware.com/tgpro/
Keep your Mac cool. Control fan speeds, monitor temperatures and find faulty sensors.

Istatmenus: https://bjango.com/mac/istatmenus/
Monitors: CPU & GPU, Memory, Network, Disk usage & activity, Sensors

Cpusetter: http://www.whatroute.net/cpusetter.html
It can also enable/disable hyperthreading.
Ik zou de ingebouwde Diagnostics mode gebruiken voordat je al die externe tools gebruikt. Ik probeer een zo clean mogelijke installatie te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Laatst online: 15-09 14:14
Volkan1984 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 19:37:
[...]
Ik zou de ingebouwde Diagnostics mode gebruiken voordat je al die externe tools gebruikt. Ik probeer een zo clean mogelijke installatie te behouden.
In een testomgeving niet erg hoor, ik kan na een succesvolle stresstest terug naar een clean install :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je kunt voor deze vraag beter een nieuw topic openen. Dit topic is bedoeld voor het posten van programma's waar je enthousiast bent. Niet om te vragen welke programma's je kunt gebruiken om je Mac te stresstesten.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:16

OMX2000

By any means necessary...

JST94 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 13:27:
Een nadeel van Telegram vind ik dat vrijwel niemand uit mijn contacten hier ook gebruik van maakt.
Het grappige is dat vrienden waar ik veel mee chat en mijn vrouw het wel gebruiken. Als ze het de moeite waard vinden willen ze vaak wel een andere app proberen. En qua features is loopt het steeds harder uit op WhatsApp.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
Ik kwam net achter portingkit: http://portingkit.com/en/

Ideaal voor mij om Age of Empires 2 HD te kunnen spelen vanaf mijn Mac, zonder dat dit via Parallels moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

*snip* Verzoeken mogen in een apart topic.

[ Voor 87% gewijzigd door Daedalus op 01-11-2015 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Star65
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 22:37
Nu TotalFinder niet meer werkt onder El Capitan ben ik op zoek gegaan naar een vervanger en uitgekomen bij Commander One. Lijkt erg veel op Total Commander wat ik dagelijks met veel plezier gebruik in de windows omgeving.

Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Ik gebruik zelf muCommander. Ik heb hiervoor gekozen boven Commander One vanwege het rustiger uiterlijk doordat er een stuk minder lijnen gebruikt worden. Wel even de Retina Fix uitvoeren.

Verder mijn lijstje met favoriete tools:
  • Better Touch Tool - enkel voor window-snap
  • RawTherapee - zeer compleet RAW-photo editor. Ik mis alleen local editing.
  • Amphetamine - handig om je Mac een tijdje wakker te kunnen houden
  • InVisible - Verborgen bestanden en bibliotheek (on)zichtbaar maken
  • LastPass - De enige software waar ik voor betaald heb. Ben benieuwd wat de overname voor ze doet.
  • Chit Chat - M'n telefoon (iPhone) kan echt in m'n zak blijven zitten
  • XLD - Hoogwaardige ripper en prima bruikbaar om o.b.v. CUE losse FLAC bestanden te maken
  • MusicBrainz Picard - Handige (spartaanse) tagger o.b.v. zeer complete database (prima FreeDB alternatief)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Laatst online: 23-09 22:06
fiftyhillswest schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:49:
Vergeef mij als deze al eerder gepost is, maar ik zocht en kon hem niet vinden in dit topic.
In het begin las ik iets over mensen die KeePass lelijk vonden.
Gelukkig is er tegenwoordig het alternatief MacPass.

Het is een OS X native password manager welke compatabiel is met KeePass(2).
Het is nog aardig in ontwikkeling maar verrassend stabiel en feature compleet :)
Bedankt voor de tip! Ik gebruik al jaren KeePass op Windows & Android en gebruikte KeePassX op Mac. MacPass ziet er inderdaad meteen een stuk aantrekkelijker uit en lijkt op het eerste zicht over dezelfde mogelijkheden te beschikken.

Het is wel nog een alpha-versie. Geen schrik om met een corrupte database te eindigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Aegir81 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 23:11:

Het is wel nog een alpha-versie. Geen schrik om met een corrupte database te eindigen?
Voor alsnog geen corrupte bestanden. Werkt erg prettig tot nu toe.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

n8n schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 16:38:
mpv

[afbeelding]

Interessant, vind VLC ook niet echt je van het. Deze ga ik een dezer dagen even proberen. :)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Geteisem schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:35:
[...]

Interessant, vind VLC ook niet echt je van het. Deze ga ik een dezer dagen even proberen. :)
Heb 'm ook even geprobeerd, maar was toch snel terug naar VLC.
mpc is als speler prima, maar wel érrug kaal. Ik heb gelezen dat veel middels sneltoetsen wel kan, maar dat is mij iets te kaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:19:
DevStorm's DCommander is een onwijs handige file manager en nu voor € 1,99 te koop in de Mac App Store. Voor een voormalig pc gebruiker begint dit toch aardig te lijken op Total Commander.

[afbeelding]

edit: inmiddels weer de oude prijs van € 19,99
=> 0,99 (heel tijdelijk!!) en ook blij mee. Bedankt voor de tip!
Update: ik was in de war met een andere app, sorry! Ik doel(de) op Commander One PRO in de MAS.
Update 2: De ontwikkelaar van Total Commander raad deze app aan, met link.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2015 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:02
Hier bezig met het opruimen van bakcups en mijn bestandsystemen.
Iemand een goede tool om (visueel) directories met elkaar te vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-09 16:06

talin

ES-MA

Asprine schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 08:25:
Hier bezig met het opruimen van bakcups en mijn bestandsystemen.
Iemand een goede tool om (visueel) directories met elkaar te vergelijken?
lees de eerste 2 regels eens wat in het rode kader staat hieronder!

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• wouter.janson
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-09 13:40
Voor iedereen die zijn nieuwe Siri Remote wilt gebruiken op zijn mac.
Momenteel bruikbaar met o.a. de volgende apps:
  • Itunes
  • Keynote
  • QuickTime Player
  • VLC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neonite
  • Laatst online: 23:24
Voor mij twee onmisbare tools om mijn gebruikersomgeving een beetje clean te houden;
  • Clean: Ruimt elke 24 uur het bureaublad op en archiveert de bestanden welke er aanwezig waren.
  • Bartender: Ruimt de menubalk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Pixelmator (OS X) is nu gratis te verkrijgen: http://www.pixelmator.com/special/
Je moet één vraag beantwoorden, het antwoord is terug te vinden in het magazine Mac|Life.

Ik hoefde alleen mijn geboortejaar in te vullen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Canaria op 23-12-2015 02:10 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-09 15:48
Canaria schreef op woensdag 23 december 2015 @ 02:06:
Pixelmator (OS X) is nu gratis te verkrijgen: http://www.pixelmator.com/special/
Je moet één vraag beantwoorden, het antwoord is terug te vinden in het magazine Mac|Life.

Ik hoefde alleen mijn geboortejaar in te vullen ;)
Werkt niet meer :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:28

Quakie

quakelen

Ik heb het tijdens black friday gekocht.. voor zowel MAC OS X als voor IOS.. Totaal iets van 17euro.

Heerlijke integratie via icloud.. Op mac os x nog niet helemaal gewend en het ondersteunt niet mijn RAW files:( (van fuji)... het is alleen in het engels en ik ben niet thuis in het bewerken an sich... maar op IOS is het echt een wereld app.. Heerlijk correcties uitvoeren met je duim :)

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 14:26

CR1691

Hero of Time

Al sinds mijn overstap van Windows naar Mac OS was ik op zoek naar een waardige vervanger van Irfanview voor het simpel bewerken van foto's. Met Seashore heb ik die eindelijk gevonden. Open source en zeer fijn in gebruik. Natuurlijk is Gimp veel uitgebreider maar voor mijn gebruik voldoet Seashore meer dan voldoende :) !

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Laatst online: 24-09 10:21
Zo! Het wordt weer eens tijd voor een update. Ik heb de posts sinds de vorige update () wel gevolgd, maar nooit de tijd genomen ze goed te verwerken. Maar nieuw jaar, nieuwe voornemens, etc etc, dus: cleanup! :Y)

Ik zal deze post aanpassen (of opnieuw reageren als we een mooie discussie krijgen) met de wijzigingen.Stuur een DM of reageer hier met op en/of aanmerkingen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Wat betreft development: Atom! https://atom.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-09 19:57

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Voor mijn muziek beleving kan ik niet meer zonder Swinsian en Boom 2 :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-09 17:32
Ziet er wel goed uit, maar Apple Music krijg je daar niet mee aan de praat zeker? :)

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Vaganzza schreef op maandag 18 januari 2016 @ 10:03:
[...]

Ziet er wel goed uit, maar Apple Music krijg je daar niet mee aan de praat zeker? :)
Nope, daar heb je iTunes voor nodig. Heb Apple Music een tijdje gratis geprobeerd. Hou het wel bij Spotify :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roawser
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Arq, de offsite backup client voor OSX is vandaag met 25% korting wegens Data Privacy Day.
Even de members-only tag proberen:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb commander One een tijdje geprobeerd, maar ik hou het voorlopig toch nog bij Pathfinder, blijft een zeer fijne en stabiele bestandsbeheerder, aardig wat aan te customizen. Lekker met tabjes, dualpane, preview onderin.. Ze hadden even wat stabiliteitsprobs onder El Cap, maar dat is zover ik kan zien allemaal opgelost nu :) Trial van 30 dagen beschikbaar, helaas is de tool niet echt 'goedkoop'.

[ Voor 8% gewijzigd door 2Dutch op 29-01-2016 09:54 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-09 16:06

talin

ES-MA

het door mij de hemel ingeprezen Boom is jarig en heeft een actie.

met mogelijkheden om een gratis exemplaar te verkrijgen: http://www.globaldelight.com/offers/

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 16:27
talin schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 18:43:

met mogelijkheden om een gratis exemplaar te verkrijgen: http://www.globaldelight.com/offers/
Bedankt voor de tip, eerste spin leverde me een gratis versie op!

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roawser
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
J0HAN schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 21:01:
[...]

Bedankt voor de tip, eerste spin leverde me een gratis versie op!
Ja, ik ook na een aantal pogingen. Sindsdien alleen een mailtje dat "our representative" contact gaat opnemen. Heb jij iets gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

roawser schreef op zondag 31 januari 2016 @ 10:10:
[...]

Ja, ik ook na een aantal pogingen. Sindsdien alleen een mailtje dat "our representative" contact gaat opnemen. Heb jij iets gehoord?
Ik kreeg vandaag een tweede mailtje, met registratiecode :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 16:27
Canaria schreef op zondag 31 januari 2016 @ 15:07:
[...]

Ik kreeg vandaag een tweede mailtje, met registratiecode :)
Me too.

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-09 14:40

WHiZZi

Museumdirecteurtje

2 tooltjes waar ik niet meer zonder kan:

ForkLift - $30 voor een licentie.
Gewoon een hele fijne filemanager met support voor SSH, (S)FTP en Samba en sneltoetsen om bijvoorbeeld een editor (naar keuze) te starten.

iTerm2 - Gratis
Gewoon een veel fijnere terminal dan de standaard van MacOS :)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waltman
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10-2022

Bedankt voor de tip, mijn derde spin leverde mij een gratis versie op. De bevestiging heb ik al ontvangen, nu wachten op de sales representative 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xIO3Y
  • Laatst online: 07-09 19:14

Thx. Jackpot gedraaid en zonet mijn code ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Voor wie graag meerdere dingen tegelijk wil doen, waaronder naar online video kijken: Helium

Heeft o.a. ondersteuning voor YouTube en Netflix. Zorgt voor een videovenster op je desktop of app (werkt ook bij fullscreen apps) die je vrij kunt verplaatsen en kunt vergroten en verkleinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 20:08

Grin

Ride si sapis.

xGestures

Wat ben ik blij met dit stukje software!
Eindelijk een fatsoenlijke mousegesture implementatie @ OS X, zowel in de Finder als Safari kan je nu supersnel commando's geven middels je muis. Werkt perfect in 10.11, dus geen gedonder met dat vreselijke SIP die veel van je oudere programmatuur ineens onbruikbaar maakt (SIMBL plugins ;w :-( ).

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 17:16
Grin schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 10:58:
xGestures

Eindelijk een fatsoenlijke mousegesture implementatie @ OS X, zowel in de Finder als Safari kan je nu supersnel commando's geven middels je muis. Werkt perfect in 10.11, dus geen gedonder met dat vreselijke SIP die veel van je oudere programmatuur ineens onbruikbaar maakt (SIMBL plugins ;w :-( ).
Je kunt SIP makkelijk uitschakelen als je functionaliteit mist in je huidige software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 20:08

Grin

Ride si sapis.

Pendora schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:22:
[...]

Je kunt SIP makkelijk uitschakelen als je functionaliteit mist in je huidige software
Makkelijk zou ik het niet willen noemen maar je kan SIP inderdaad uitschakelen. Wat ik hiermee wou aangeven is dat xGestures geen problemen geeft voor users die SIP hebben ingeschakeld -i.t.t. SIMBL plugins, die gaan wel stuk door SIP.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Laatst online: 22:03

muhda

Time & Space traveler

Nou, al paar dagen prober ik een exemplar te bemachtigen, maar hoe vaak ik ook spin het eindigt op 15% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
muhda schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:35:
[...]

Nou, al paar dagen prober ik een exemplar te bemachtigen, maar hoe vaak ik ook spin het eindigt op 15% korting.
Ook ik probeer het al een paar dagen, maar 50% is het hoogste dat ik heb gehaald.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
funske schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:57:
[...]

Ook ik probeer het al een paar dagen, maar 50% is het hoogste dat ik heb gehaald.
Hier precies hetzelfde met meer dan (circa) 50 spins.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Modbreak:Zullen we weer ontopic gaan met het posten van programma's waar je enthousiast over bent?

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
Ik heb al veel Todo applicaties geprobeerd. Maar deze is tot nu toe wel de fijnste. Het is een mix van het door velen wel bekende iA Writer en een todo app. Je maakt de lijsten gewoon met Markdown.

Het filmpje op de website (helaas geen Youtube zodat ik hem niet kan embedden) maakt het één en ander wel duidelijk.

Afbeeldingslocatie: http://up.indev.nl/xb0BMQU9u2.png

Heb zelf een map icoontje in de stijl van OSX voor de applicatie gemaakt. Voor als je een map met de todo's bijvoorbeeld in je Dock wil plaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://support.hogbaysoftware.com/uploads/db8375/original/1X/c19933ce1d01d27c2d79027d9d3ff8fbf2275b9a.png

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacFeek
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-09 16:00
@ZpAz, FoldingText is zeker een prima app. Ik gebruik deze app vooral voor Markdown tekst bewerkingen. Echter de maker van deze app, Hog Bay Software, heeft voor ToDo zelfs een nog betere app, namelijk TaskPaper, de plain text ToDo app. De app is nu in ontwikkeling naar V 3.0 en je kan hem daarom goedkoop aanschaffen! TaskPaper gebruik ik al jaren voor mijn ToDo lijsten.

===

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neonite
  • Laatst online: 23:24
Voor het beheren van To-Do list gebruik ik zelf al een enige tijd OmniFocus. Vooral de integratie met andere apps (als AirMail) en cloud synchronisatie zijn voor mij de redenen om deze applicatie te gebruiken. Nadeel is wel dat er een fors prijskaartje aanhangt, maar je krijgt er wel kwaliteit voor terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt ook al jarenlang TaskCoach, van origine door een Nederlander gebouwd dacht ik: http://www.taskcoach.org al is dat wel van een andere grootte dan de programmaatjes die jullie aandragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 18:33

page404

Website says no

Mijn onmisbare apps op dit moment zijn:

Sublime Text
Een van de weinige (gratis) tools die in de buurt komt van Notepad++. Ik heb de evaluatieversie die je onbeperkt kan gebruiken. De licentie vind ik wat te gortig.

PathFinder
Lekker nerdy tooltje zonder dat je meteen richting Norton Commander gaat ;) Moet wel nog een keer uitzoeken hoe ik de key bindings alsnog standaard Mac maak. Ik vind niet zoveel mis met CMD-c CMD-CTRL-V om te knippen/plakken.

Quickpassword
In de categorie klein maar fijn een password generator. Heb niet altijd zin in de standaard Safari wachtwoorden die wel sterk zijn maar volstrekt niet te onthouden. Dit appje genereert ook dictionary passwords.

Helaas werkt TakeOff niet meer. Er was een Mac App Store versie maar die is verdwenen en de geinstalleerde versie is kaputt. Gebruikte ik wel graag om snel code reference te doen.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Squidoo
Frontend voor iTunes, Spotify en Pandora. Laatste werkt niet in Nederland ivm. licentie perikelen.
Klein maar fijn geplaatst in de menubalk.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/H4lZ2wxhtlvvBIpCIxY2dyid/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 18:33

page404

Website says no

SandsOfArrakis schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 18:23:
Squidoo
Frontend voor iTunes, Spotify en Pandora. Laatste werkt niet in Nederland ivm. licentie perikelen.

[afbeelding]
Nice! die ga ik eens proberen!

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 16:08
Grin schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 10:58:
xGestures

Hier bestaat al jaren de gratis plugin Bettertouchtool voor. Helaas zijn zij nu overgestapt naar een pay what you wnat model. Goedkoopste optie is alsnog maar $3 dus valt mee. Hierin kan je veel meer instellen dan alleen muis en werkt ook gewoon onder El Cap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een programma waar ik graag mee werk om mij ook op de tekst te concentreren: TextNut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
neonite schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 00:10:
Voor het beheren van To-Do list gebruik ik zelf al een enige tijd OmniFocus. Vooral de integratie met andere apps (als AirMail) en cloud synchronisatie zijn voor mij de redenen om deze applicatie te gebruiken. Nadeel is wel dat er een fors prijskaartje aanhangt, maar je krijgt er wel kwaliteit voor terug.
Die integratie is niet nodig wanneer je een recente OmniFocus versie gebruikt en OS X Mavericks of hoger. Dan kun je gewoon de sharesheets binnen OS X gebruiken. Bovendien kun je ook een handige toetscombinatie registreren voor de quick entry en ook voor de clippings (deze is system wide). Gebruik je de OmniFocus sync dienst dan kun je ook vanaf andere systemen (Windows systemen bijv. zoals je werkcomputer) de todo naar een speciaal mailadres sturen waarna deze automatisch aan je inbox wordt toegevoegd.

Mocht OmniFocus je niet helemaal liggen, een heel goed alternatief is 2Do. Die biedt heel wat meer opties en is minder GTD specifiek dan OmniFocus. Dat kan soms ook teveel zijn trouwens. 2Do is goedkoper dan OmniFocus, zowel voor iOS als OS X. De sync opties van OmniFocus zijn dan weer aanzienlijk beter (je kunt het tenminste zonder verlies van functionaliteit op je eigen webdav server draaien mits je die mailfunctie niet gebruikt).

• JB
  • Laatst online: 07:46

JB

Cédric roelt!

Disclaimer niet goed gelezen.

[ Voor 89% gewijzigd door JB op 18-02-2016 19:13 ]

Mijn boefje is liev!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2016 @ 14:20:
Een programma waar ik graag mee werk om mij ook op de tekst te concentreren: TextNut.
Heb hier iA Writer. Maar deze lijkt net wat meer te kunnen. Nice.

@hierboven, requests en alles mag niet. Maar met iMovie of Quicktime kan je in filmpjes knippen.

[ Voor 14% gewijzigd door ZpAz op 18-02-2016 17:58 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank en graag gedaan ZpAz!

Ondertussen ben ik enthousiast geworden over het fotoprogramma Polarr Photo Editor. Het is momenteel (ten tijde dat ik dit post nog) afgeprijsd. Een iTunes-kaartje met tien euro 'voordeel' en deze app is 'gratis'. Info: https://www.polarr.co. Een programma om je foto's te bewerken en het werkt intuïtief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2016 @ 19:02:
Dank en graag gedaan ZpAz!

Ondertussen ben ik enthousiast geworden over het fotoprogramma Polarr Photo Editor. Het is momenteel (ten tijde dat ik dit post nog) afgeprijsd. Een iTunes-kaartje met tien euro 'voordeel' en deze app is 'gratis'. Info: https://www.polarr.co. Een programma om je foto's te bewerken en het werkt intuïtief.
Ziet er goed uit :)

Ik zweer zelf bij Affinity Photo en zusje Affinity Designer :)

Ze staan beiden in de App Store :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtink
  • Niet online
SandsOfArrakis schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 18:23:
Squidoo

[afbeelding]
Oh dit is echt een fijne app! Vroeger altijd Bowtie, maar dat vond ik te intrusive en dit is echt geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:44

Typhone

Who Dares Wins

Sinds lange tijd al plezierig in gebruik op OSX: Airmail. Nu ook beschikbaar voor iPhone (sinds een weekje of 2 volgens mij). Perfect en zeer plezierig. Kwam uit dit topic ook maar ik noem hem toch maar vanwege de iPhone update.

[ Voor 16% gewijzigd door Typhone op 22-02-2016 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-09 08:43
Voor de genen die nog old school fotos ordenen in finder, hier een paar tools die ik onmisbaar acht voor foto management in finder.

Je kent het wel, je gaat op een trip en hebt verschillende camera's zoals je smartphone compact en dslr, maar de datum staat niet overal goed ingesteld. Waar je natuurlijk achterkomt als je thuis bent en probeert je fotos te ordenen. Voor wie dan zijn fotos in finder organiseert, wordt het een complete chaos. Naast verschillende manier waarop de camera's de fotos nummeren en de fucked up tijdsregistratie moet er dus getweakt worden.

Enter ShootShifter:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1900448/Tweakers.net%20plaatjes/shootshifter.png

Het is echt een ideaal programma, beetje prijzig want je zou het zelfde kunnen doen met exifTool wat gratis het trucje voor je fix in de terminal. Maar ik vind een GUI toch prettiger werken. Er zitten echt tientallen kleine handigheidjes in als je diep in de settings gaat klooien. Maar voor snel fotos van meerdere camera's chronologisch correct te krijgen is die echt een heerlijk programma.

Als tweede kan ik iedereen GeoTag aanraden. Een UI front voor exifTool, welke je erg gemakkelijk lokatie laat toevoegen aan een foto. Je laad gewoon een hele serie fotos in, en de fotos met locatie laten dan prima hun coördinaten zien, en de fotos zonder kun je met een paar klikken toevoegen. Handig als je bijv op vakantie met smartphone en compact/dslr zonder gps schiet.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1900448/Tweakers.net%20plaatjes/geoTag.png

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 16:57

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

eXtink schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:59:
[...]

Oh dit is echt een fijne app! Vroeger altijd Bowtie, maar dat vond ik te intrusive en dit is echt geweldig!
Wat bedoel je met 'intrusive' ?

Ik vind Bowtie eigenlijk nog steeds het fijnst. Squidoo moet ik nog even goed testen. Heb ook tijdje Simplify gebruikt, maar die heeft nog wat bugjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtink
  • Niet online
kaassouffle schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:00:
[...]

Wat bedoel je met 'intrusive' ?

Ik vind Bowtie eigenlijk nog steeds het fijnst. Squidoo moet ik nog even goed testen. Heb ook tijdje Simplify gebruikt, maar die heeft nog wat bugjes.
Het feit dat het een reguliere app is die op je desktop draait. Squidoo draait volledig in je menu en vind ik toch wel erg fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 16:57

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

eXtink schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:19:
[...]

Het feit dat het een reguliere app is die op je desktop draait. Squidoo draait volledig in je menu en vind ik toch wel erg fijn
Ah zo, ik heb 'Hide Dock Icon' aangevinkt, dan draait hij ook alleen in menu. Maar Bowtie is niet meer actief in ontwikkeling dus dat is wel een reden voor mij om verder te kijken ook naar iets nieuws.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

ShareMouse

Met ShareMouse kun je muis en toetsenbord met verschillende computers delen.

Ik heb zelf twee Dell-schermen naast elkaar staan, links aangesloten op de Mac en rechts op de pc. Muis en toetsenbord zijn verbonden met de pc. Aan de Mac is een Magic Trackpad gekoppeld via bluetooth.

Als ik ShareMouse opstart op Mac en pc, kan ik met de muis van de pc naar het linkerscherm gaan en daarmee de Mac bedienen. Het toetsenbord is dan ook actief op de Mac. Ga ik weer naar rechts, dan kan ik verder typen op de pc. Ook copy/paste tussen Mac en pc werkt. Met de Pro-versie kun je zelfs bestanden slepen.

Het leuke is dat het twee richtingen op werkt. De Magic Trackpad werkt dus ook op de pc.

Het werkt heel smooth en het mooiste is dat het voor persoonlijk gebruik gewoon gratis is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleBrownie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-12-2024
neonite schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:22:
Voor mij twee onmisbare tools om mijn gebruikersomgeving een beetje clean te houden;
  • Clean: Ruimt elke 24 uur het bureaublad op en archiveert de bestanden welke er aanwezig waren.
  • Bartender: Ruimt de menubalk op.
Bartender, super fijn! Helaas merk ik wel dat m'n mac ietswat slomer is dan voorheen door deze app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
LittleBrownie schreef op zondag 06 maart 2016 @ 23:46:
[...]

Bartender, super fijn! Helaas merk ik wel dat m'n mac ietswat slomer is dan voorheen door deze app.
De laatste tijd merk ik met Bartender dat er soms ineens icoontjes weg zijn; er ontstaat daar dan een lege plek waar je niets mee kunt doen.
Als ik Bartender dan quit en weer meteen opstart staat alles weer goed. Wel raar, want dit heb ik voor El Captan nooit gehad.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Laatst online: 12-03 21:20
funske schreef op maandag 07 maart 2016 @ 18:32:
[...]

De laatste tijd merk ik met Bartender dat er soms ineens icoontjes weg zijn; er ontstaat daar dan een lege plek waar je niets mee kunt doen.
Als ik Bartender dan quit en weer meteen opstart staat alles weer goed. Wel raar, want dit heb ik voor El Captan nooit gehad.
Vermoed dat dit een fout is van El Capitan. Want ik gebruik geen Bartender en heb met regelmaat lege plekjes in de menubalk. Keer op de lege plek klikken tovert ze meestal weer terug.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Xanion schreef op maandag 07 maart 2016 @ 18:54:
[...]

Vermoed dat dit een fout is van El Capitan. Want ik gebruik geen Bartender en heb met regelmaat lege plekjes in de menubalk. Keer op de lege plek klikken tovert ze meestal weer terug.
Dat probeer ik dan wel in Bartender, maar dan gebeurt er niets.
Maar dat het een fout is in El Capitan lijkt me dan wel voor de hand liggen.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-09 15:48
*snip* zoals in de topicwaarschuwing staat: dit topic is voor het posten van programma's waar je enthousiast over bent. Voor verzoeken mag je een nieuw topic openen.

[ Voor 76% gewijzigd door Daedalus op 19-03-2016 14:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JaQ
  • Laatst online: 24-09 11:57

JaQ

Nadat ik jaren allerlei trucje heb uitgehaald om meerdere google drive accounts te kunnen syncen onder 1 account op mijn Mac, ben ik sinds kort overgestapt op [url="http://www.odrive.com]odrive[/]. Eindelijk 1 client voor all mijn cloud storage die werkt vanuit finder. In combinatie met de unsync optie is de interne SSD ineens niet meer zoveel te klein.

Rest nog om e.e.a. te encrypten voordat ik het naar de cloud stuur :) boxcryptor is de voorlopige kandidaat.

[ Voor 5% gewijzigd door JaQ op 21-03-2016 21:23 ]

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 09:25
Ik weet niet of het al langs is gekomen, maar ik ben laatst tegen Display Menu aangelopen omdat ik op mijn LG ultrawide splitscreen wilde doen met een fatsoenlijke resolutie in plaats van een geschaalde 1920x1080. Met Display Menu kun je eenvoudig alle resoluties van een display instellen om te gebruiken, dus nu kan ik keurig op 1720x1440 draaien in plaats van een niet passende resolutie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 18:11
Canaria schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 22:17:
ShareMouse

Met ShareMouse kun je muis en toetsenbord met verschillende computers delen.

Ik heb zelf twee Dell-schermen naast elkaar staan, links aangesloten op de Mac en rechts op de pc. Muis en toetsenbord zijn verbonden met de pc. Aan de Mac is een Magic Trackpad gekoppeld via bluetooth.

Als ik ShareMouse opstart op Mac en pc, kan ik met de muis van de pc naar het linkerscherm gaan en daarmee de Mac bedienen. Het toetsenbord is dan ook actief op de Mac. Ga ik weer naar rechts, dan kan ik verder typen op de pc. Ook copy/paste tussen Mac en pc werkt. Met de Pro-versie kun je zelfs bestanden slepen.

Het leuke is dat het twee richtingen op werkt. De Magic Trackpad werkt dus ook op de pc.

Het werkt heel smooth en het mooiste is dat het voor persoonlijk gebruik gewoon gratis is!

[video]
Moet ik even bij melden dat gratis gebruik tot maximaal twee monitoren is beperkt. Een MacBook + Dual Monitor Windows PC werkt dan niet ;) (Proefondervindelijk ondervonden zojuist)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

omgwtfbbq schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:09:
[...]

Moet ik even bij melden dat gratis gebruik tot maximaal twee monitoren is beperkt. Een MacBook + Dual Monitor Windows PC werkt dan niet ;) (Proefondervindelijk ondervonden zojuist)
Als alternatief kun je Synergy gebruiken. Werkt ook onder Linux (naast Windows en OS X). Het is open source, alhoewel ze wel erg hard hun best doen om binaries te verkopen. Je kunt natuurlijk zelf de sources compileren, maar als je daar geen zin in hebt kun je ook een stablenightly downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 18:11
Daedalus schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:18:
[...]
Als alternatief kun je Synergy gebruiken. Werkt ook onder Linux (naast Windows en OS X). Het is open source, alhoewel ze wel erg hard hun best doen om binaries te verkopen. Je kunt natuurlijk zelf de sources compileren, maar als je daar geen zin in hebt kun je ook een stablenightly downloaden.
Thanks, hun pricing is ook iets beter te behappen :) (ShareMouse voor multimonitor kost 50 dollar voor lifetime license)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Veertu

Native virtualization en alternatief voor Fusion of Parallels.

Zover ik weet de eerste App die gebruik maakt van OS X's ingebouwde Hypervisor.framework (beschikbaar sinds 10.11) en dus ook geen kernel extensions gebruikt en netjes in de MAS staat :)

Op dit moment ondersteunen ze Windows en Linux en bovendien zeggen ze binnenkort OS X als Guest OS te gaan ondersteunen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/o07GGRZEPh2jNQ2MP7EChxtX/full.png

De gratis versie werkt met Linux VM's, de betaalde (EUR 39.99) werkt ook met Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09 17:30
kazuka schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:11:
Veertu

Jammer, doet het niet op de oude MB 7.1. Hardware moet van eind 2010 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Mijn MBP 2010 (mid?) doet het helaas ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
Veertu

Zover ik weet de eerste App die gebruik maakt van OS X's ingebouwde Hypervisor.framework (beschikbaar sinds 10.11) en dus ook geen kernel extensions gebruikt en netjes in de MAS staat :)

Op dit moment ondersteunen ze Windows en Linux en bovendien zeggen ze binnenkort OS X als Guest OS te gaan ondersteunen:

[afbeelding]

De gratis versie werkt met Linux VM's, de betaalde (EUR 39.99) werkt ook met Windows.
Schitterende tip! Installatie van Ubuntu 15.10 verliep zeer vlot, nu even de performance testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aegir81
Ik was op zoek naar een eenvoudige tool die me toe zou laten om snel de resolutie te wijzigen. Ik vond o.a. Display Menu, Pupil, DisplayRes & SwitchResX. Maar BestRest is de eenvoudigste en biedt exact wat ik zocht: snel wisselen tussen de standaard resolutie en één van de geschaalde.

http://icyberon.com/bestres/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawmoret
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11-2024
Voor mensen die net van Windows afkomen en de alt-tab functie van Mac echt niet onder de knie krijgen ( O-) ) probeer eens HyperSwtich.

Ik ben er super blij mee! :P

https://bahoom.com/hyperswitch

Do the math: sin adds to your troubles, subtracts from your peace, multiplies your sorrows and divides you from God.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
Veertu

[afbeelding]

Hoe presteert deze t.o.v. Parallels? Ik vind vooral die min of meer verplichte jaarlijkse update van Parallels extreem irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Cyleo schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 18:57:
[...]

Hoe presteert deze t.o.v. Parallels? Ik vind vooral die min of meer verplichte jaarlijkse update van Parallels extreem irritant.
Zeer goed, er zit geen extra laag tussen zoals bij Fusion en Parallels. Het is een erg lichtgewicht client en gebruikt de ingebouwde frameworks van OS X. Ze zijn momenteel nog bezig met display hardware acceleration en andere functionaliteit toe te voegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Laatst online: 22:35
jawmoret schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 15:35:
Voor mensen die net van Windows afkomen en de alt-tab functie van Mac echt niet onder de knie krijgen ( O-) ) probeer eens HyperSwtich.

Ik ben er super blij mee! :P

https://bahoom.com/hyperswitch
Ja, zo wen je er nooit aan. Een Mac is een Mac en geen Windows-computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
kazuka schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 20:19:
[...]

Zeer goed, er zit geen extra laag tussen zoals bij Fusion en Parallels. Het is een erg lichtgewicht client en gebruikt de ingebouwde frameworks van OS X. Ze zijn momenteel nog bezig met display hardware acceleration en andere functionaliteit toe te voegen.
Klinkt allemaal erg goed. Erg spijtig dat het niet werkt op een 2010 MBP. Enig idee waarom niet?
Pagina: 1 ... 15 ... 23 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.

Mocht je opzoek zijn naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.