Onmisbare tools & software voor macOS - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 23 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
marvingfx schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 20:07:
Recentelijk een aantrekkelijk alternatief voor Caffeine tegengekomen: Amphetamine. Deze software biedt net wat meer opties om de mac uit de slaap :z te houden.
Ik gebruik hiervoor insomniaX, dat is voor mij de enige die echt consequent werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelli
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-09 09:23

Michelli

LL.M

RobV schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:34:
OS X Calculator. Misscien zat hij er voor Yosemite ook al in, maar deze 'programmer' mode is echt heel handig bij het bouwen van drivers (SPI bit banging)

[afbeelding]
Deze zit er inderdaad al een tijd standaard in, volgens mij sowieso sinds Lion. OS X heeft trouwens ook een andere ingebouwd: Grapher. Deze is echter waarschijnlijk minder interessant bij programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrikje1
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Sinds enkele dagen maak ik van de app Alfred. Hier wel bekend _/-\o_ .
Werkt geweldig, zeker met het Powerpack erbij.

Een workflow die ik zelf niet meer kan missen: Better IMDB search. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Dit topic is natuurlijk niet bedoeld om je eigen creaties te spammen ;)

[ Voor 76% gewijzigd door Hoedje op 21-05-2015 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik onder Windows nog wel eens wilde gebruiken maar waarvoor ik een .dmg-installatiebestand mis onder OSX is Nip2 voor VIPS. Daar baal ik eigelijk best wel een beetje van. Ja, ik vond instructies hoe een build te maken voor OSX maar dat gaat mij op dit moment iets te ver ;(

http://en.wikipedia.org/wiki/VIPS_(software)
http://eprints.soton.ac.uk/262371/
http://www.vips.ecs.soton...x.php?title=Build_on_OS_X

Wanneer iemand daar wel een mogelijkheid toe zou zien zou ik diegene dankbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 15:29
Ik weet niet of deze al voorbij is gekomen, maar Duet is toch ook wel echt een aanradertje.
gebruik dit regelmatig om mijn iPad als 2e scherm voor mijn macbook te gebruiken.

als developer is het best handing ( lees: praktisch onmisbaar ) om twee ( of meer ) schermen te hebben.
prijs is niet heel erg laag helaas. maar voor 15,- krijg je dan ook wel echt een mooi stukje software

http://www.duetdisplay.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
Gebruikte voorheen altijd CloudApp om snel wat up te loaden en te delen. Maar om één of andere reden kon ik laatst niet uploaden (hij zei dat ik door mijn gratis limiet heen was, hoewel ik die dag niets had upgeload). Dus op zoek naar een alternatief.

Kwam FileShuttle tegen wat hetzelfde doet, maar dan op een eigen (s)ftp. Helemaal prachtig dus, hij kan de namen randomizen en ook short url's maken.

Afbeeldingslocatie: http://up.indev.nl/fK8fbTJGTn.png

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 21:42
ZpAz schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:22:
Gebruikte voorheen altijd CloudApp om snel wat up te loaden en te delen. Maar om één of andere reden kon ik laatst niet uploaden (hij zei dat ik door mijn gratis limiet heen was, hoewel ik die dag niets had upgeload). Dus op zoek naar een alternatief.

Kwam FileShuttle tegen wat hetzelfde doet, maar dan op een eigen (s)ftp. Helemaal prachtig dus, hij kan de namen randomizen en ook short url's maken.

[afbeelding]
Super! Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-09 16:06
Voor de developer die met LESS/SASS of andere shizzle zit dat gecompiled moet worden en/of voor de developer die rap gebruik wil maken van frameworks en ze up to date wil houden:

Wat is Codekit een pareltje <3.

Voorheen deed ik niks met LESS etc, maar sindskort ben ik er wat mee aan het klooien. De workflow bevalt me nu zo goed, dat ik niet meer zonder wil

Hier te halen voor een belachelijk klein bedrag voor de comfort die het oplevert: https://incident57.com/codekit/

Afbeeldingslocatie: https://incident57.com/codekit/images/codekit-icon.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:27

Martinspire

Awesomeness

Als je het in je workflow met Grunt/Gulp/Taskrunner hebt, dan heb je die tool ook niet nodig. En heeft meteen als voordeel dat je nog meer dingen kunt automatiseren of gemakkelijker maken. Dat je JSHint gebruikt bijvoorbeeld om errors te vinden in je code of de browser te refreshen als er veranderingen zijn.

En dan hoef je alleen wat versienummers aan te passen om componenten te updaten. Maar goed, dan ben je dus met wat serieuzer werk bezig dan alleen de css van een pagina.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8n
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 15:07

n8n

Kan met Codekit ook allemaal maar ik vond Codekit juist zeer omslachtig overkomen tov een gulp-bootstrap die ik zo in elk project dump.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLion01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:50
Gyazo, een geweldig tooltje om snel screenshots te maken en meteen te delen met anderen. Hier te downloaden (officiële site).:D

Ik weet dat er een tooltje bestaat waarmee je snel van resolutie kan wisselen en waarmee je ook de native resolutie (2560x1600) op een rMBP 13" kan instellen. Weet iemand toevallig welk tooltje dat is :?

iPhone 13 mini (iOS 26) [daily driver]
Jolla C2 (Sailfish OS 5)
Xiaomi Pad 6 (Sailfish OS 5)
OnePlus 6T (Ubuntu Touch 20.04)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

SwitchResX
http://www.macupdate.com/app/mac/8355/switchresx voor alternatieve tools

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
TheLion01 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 00:44:
Gyazo, een geweldig tooltje om snel screenshots te maken en meteen te delen met anderen.
Grappige tool, werkt snel (direct naar de URL), maar er zijn geen sizing options (en een thumbnail tonen is wel handig hier op GoT). Annotions kan wel, maar dan houdt het 'gratis' snel op.

Ben overigens bezig met een OS X sharing plugin om direct naar ImgUr te sharen vanuit Photos (shameless plug), omdat ik de drag-drop optie uit iPhoto echt heel erg mis.

Update: enkele uren later heb ik een werkend prototype voor deze tool. Aangezien de forum rules geen advertentie voor eigen apps toestaan, zal ik volstaan met een kleine screenshot:

click for large
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/a5BDtwz.png

[ Voor 23% gewijzigd door RobV op 31-05-2015 16:30 . Reden: update ]

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLion01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:50
Kent er iemand toevallig een tooltje om cmd-c en cmd-v in te schakelen in de Finder. Ik mis deze functie eigenlijk heel erg.

iPhone 13 mini (iOS 26) [daily driver]
Jolla C2 (Sailfish OS 5)
Xiaomi Pad 6 (Sailfish OS 5)
OnePlus 6T (Ubuntu Touch 20.04)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:30

breinonline

Are you afraid to be known?

In mijn Finder zit gewoon een cmd-c en cmd-v hoor :?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
TheLion01 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:58:
Kent er iemand toevallig een tooltje om cmd-c en cmd-v in te schakelen in de Finder. Ik mis deze functie eigenlijk heel erg.
Finder kent overigens alleen copy-paste, wil je een bestand verplaatsen dan moet je CMD+C en CMD+OPTION+V gebruiken. (Bij Windows is dat CTRL-X Cut, en CTRL-V Plakken).

Dit is precies andersom dan met de muis, dan is slepen ook echt verplaatsen. Als je een kopie wilt maken houd je OPTION ingedrukt voordat je loslaat (dus CLICK, MOVE, OPTION, RELEASE). Je muis pointer veranderd in een grote groene '+'.

[ Voor 22% gewijzigd door RobV op 01-06-2015 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-09 21:12
RobV schreef op maandag 01 juni 2015 @ 22:24:
[...]

Finder kent overigens alleen copy-paste, wil je een bestand verplaatsen dan moet je CMD+C en CMD+OPTION+V gebruiken. (Bij Windows is dat CTRL-X Cut, en CTRL-V Plakken).
_/-\o_

Dat heb ik nooit geweten en mij altijd aan geërgerd. I like to move it move it :)

[ Voor 12% gewijzigd door joint_me op 01-06-2015 22:30 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Graag gedaan! Zo zie je maar dat sommige onmisbare dingen niet altijd een App nodig hebben...

[ Voor 1% gewijzigd door RobV op 02-06-2015 10:22 . Reden: Typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:32
joint_me schreef op maandag 01 juni 2015 @ 22:29:
[...]

_/-\o_

Dat heb ik nooit geweten en mij altijd aan geërgerd. I like to move it move it :)
Je kunt ook XtraFinder gebruiken...erg handige tool/app. Dan kun je bijv met rechtermuis knippen&plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-09 21:12
dafmay schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:21:
[...]

Je kunt ook XtraFinder gebruiken...erg handige tool/app. Dan kun je bijv met rechtermuis knippen&plakken.
Ik heb liever een stabiele finder (veel crashes gehad met xtrafinder in het verleden) en ik prefereer shortcuts boven muis handelingen.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:32
joint_me schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:17:
[...]

Ik heb liever een stabiele finder (veel crashes gehad met xtrafinder in het verleden) en ik prefereer shortcuts boven muis handelingen.
Duidelijk...ieder zijn voorkeur. Ikzelf heb overigens nog nooit een crash gehad met Xtrafinder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-09 16:31
dafmay schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:21:
Dan kun je bijv met rechtermuis knippen&plakken.
Dat kan ook in gewoon in de Finder
Rechterknop indrukken en kiezen voor 'Kopieer' en dan op de bestemming Option (Alt) + rechterknop en kiezen voor 'Verplaats'.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

TimeMachineEditor

Dit is een tool die je na installatie al snel vergeet, maar die wel dagelijks nuttig is. Je kunt hiermee de intervallen tussen twee Time Machine-backups instellen. Ik deed dat altijd met een terminalcommando:
code:
1
sudo defaults write /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.backupd-auto StartInterval -int 14400
maar dat werkt niet meer.

In TimeMachineEditor heb ik ingesteld dat de backup elke 48 uur plaatsvindt. Vaker hoeft van mij niet, want mijn bestanden staan in OneDrive. Op deze manier blijven oudere backups langer bewaard wanneer de Time Capsule vol gaat lopen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Canaria schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 20:40:
TimeMachineEditor

Dit is een tool die je na installatie al snel vergeet, maar die wel dagelijks nuttig is. Je kunt hiermee de intervallen tussen twee Time Machine-backups instellen. Ik deed dat altijd met een terminalcommando:
code:
1
sudo defaults write /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.backupd-auto StartInterval -int 14400

In TimeMachineEditor heb ik ingesteld dat de backup elke 48 uur plaatsvindt. Vaker hoeft van mij niet, want mijn bestanden staan in OneDrive. Op deze manier blijven oudere backups langer bewaard wanneer de Time Capsule vol gaat lopen.
Cool, eindelijk een opvolger voor TimeMachineScheduler dat niet meer onderhouden wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Smultie schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 20:55:
... dat niet meet onderhouden worst.
*O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thundermo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-09 09:14
Tools en software die voor mij onmisbaar zijn:

- Alfred
- VLC
- Plex Media server
- CleanMyMac 3
- SickBeard
- SabNZBD+
- Transmission

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrikje1
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Canaria schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 20:40:
TimeMachineEditor

code:
1

TimeMachineEditor gebruik ik ook al een tijdje. Een keer instellen en je hebt er geen last meer van. Werkt heerlijk :).

[ Voor 4% gewijzigd door Hendrikje1 op 04-06-2015 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-05-2023
Vandaag gevonden op Reddit: ImageShareUr

Rechtermuisknop op een image, "share on Imgur" klikken en je ontvangt direct een url van de afbeelding op Imgur. EINDELIJK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
SublimnAll schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 23:21:
Vandaag gevonden op Reddit: ImageShareUr

Rechtermuisknop op een image, "share on Imgur" klikken en je ontvangt direct een url van de afbeelding op Imgur. EINDELIJK!
1 pagina terug: RobV in "Onmisbare tools & software voor Mac OS X - Deel 7"

Bedankt voor de mention! _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 19:02
- oeps requests mogen niet -

[ Voor 87% gewijzigd door elcastel op 05-06-2015 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-05-2023
Haha wow, kleine wereld :+ Je app is echt fantastisch, dankjewel! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
SublimnAll schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 10:58:
[...]

Haha wow, kleine wereld :+ Je app is echt fantastisch, dankjewel! _/-\o_
* RobV gaat aan de slag met een Donate knopje, lol

UPDATE:
Net laatste de 10.10.4 beta geupdate en ik heb goed nieuws (te vroeg geoordeeld, we gaan gewoon door)

[ Voor 60% gewijzigd door RobV op 10-06-2015 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irundaia
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-05-2022
Ik heb onlangs Tuck gekocht voor c.a. 7 dollar. Het is ook gratis te gebruiken. Dan krijg je wel periodiek een dialoog venster of je toch niet liever de app wilt kopen.

Tuck maakt het mogelijk om een veel gebruikt venster langs je scherm te verstoppen/terug te halen zonder tussen apps te schakelen. Als je dan met je muis naar die kant van het scherm gaat, komt het venster weer tevoorschijn. Het werkt dus als een soort popup.

Ik gebruikt het om Messages/Skype en een DB applicatie te verstoppen als ik aan het werk ben.

[ Voor 11% gewijzigd door irundaia op 11-06-2015 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 09:22

RnB

Werkt dat nou echt vele malen beter dan gewoon een minimize van de apps?

Minimizen met cmd+m en weer naar voren halen door met je muis op de desbetreffende app in de dock te gaan klikken. Tuck lijkt mij in ieder geval overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 07:30

breinonline

Are you afraid to be known?

Of cmd+h om de actieve app te hiden en cmd+tab om erop terug te komen?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DevStorm's DCommander is een onwijs handige file manager en nu voor € 1,99 te koop in de Mac App Store. Voor een voormalig pc gebruiker begint dit toch aardig te lijken op Total Commander.

Afbeeldingslocatie: http://a5.mzstatic.com/us/r30/Purple5/v4/cc/4c/22/cc4c22cb-d31d-a2c8-5742-4d11853ac649/screen800x500.jpeg

edit: inmiddels weer de oude prijs van € 19,99

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2015 19:23 . Reden: prijswijziging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
Het begint aardig te lijken op mijn eerste ervaringen met computers,...1984. Dan zit ik liever op de commandline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 24-09 08:47
RobV schreef op maandag 01 juni 2015 @ 22:24:
[...]

Dit is precies andersom dan met de muis, dan is slepen ook echt verplaatsen. Als je een kopie wilt maken houd je OPTION ingedrukt voordat je loslaat (dus CLICK, MOVE, OPTION, RELEASE). Je muis pointer veranderd in een grote groene '+'.
Voor de ex-Windows muis schuivers: CMD + ALT + V. Wel CMD + ALT eerst indrukken (tegelijk) voordat je V indrukt, wants OS X is soms wat nukkig.... ik zie soms dat ie de file op de oude plek niet delete.

Wat ik wel mis een bandbreedte en ETA indicatie die Windows (sinds Win8) wel heeft. Geloof dat El Cap zo waar een pause knop toevoegt.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 24-09 08:47
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:19:
DevStorm's DCommander is een onwijs handige file manager en nu voor € 1,99 te koop in de Mac App Store. Voor een voormalig pc gebruiker begint dit toch aardig te lijken op Total Commander.

[afbeelding]
Helaas geen (bulk) file renaming. Ik weiger om daar 10-20 euro voor te betalen. Ik zoek nog steeds iets als http://www.advancedrenamer.com/ maar dan gratis/freeware.

Er is bv. A Better Finder Rename, maar die is 20 dollar.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loekf2 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:00:
[...]

... Ik weiger om daar 10-20 euro voor te betalen...
Het kost dan ook maar een fractie van de prijs maar daar heb je kennelijk overheen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thundermo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-09 09:14
[...]

Helaas geen (bulk) file renaming. Ik weiger om daar 10-20 euro voor te betalen. Ik zoek nog steeds iets als http://www.advancedrenamer.com/ maar dan gratis/freeware.

Automator al een keer geprobeerd hiervoor? Wordt standaard meegeleverd met OS X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-09 22:03

muhda

Time & Space traveler

1Password is nu in de aanbieding, ongeveer 20 euro/dollar goedkoper.
(je kan de App store versie kopen (installeren daarna verwijderen) en dan de online versie installeren, licentie wordt dan omgezet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
muhda schreef op zondag 21 juni 2015 @ 02:05:
1Password is nu in de aanbieding, ongeveer 20 euro/dollar goedkoper.
(je kan de App store versie kopen (installeren daarna verwijderen) en dan de online versie installeren, licentie wordt dan omgezet)
Waarom is die appstore versie niet goed dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:20

Nitai

Live the life you love.

gnauw schreef op zondag 21 juni 2015 @ 08:16:
[...]

Heeft met de licentie te maken (zie laatste alinea):
Upgrade Policy

When you purchase AgileBits software your license will never expire and you can use it on the current version of the licensed application indefinitely. While the license itself will never expire, system updates from Apple could cause certain aspects of some software to stop working. For example, the Safari 5 upgrade stopped 1Password 2 from working correctly and required an updated version of 1Password.

Historically, AgileBits has been very generous with upgrades. Your purchase entitles you to free updates until the next major version upgrade. That means if you buy a license for version 2 of a product, you will get all 2.x releases for free, but upgrading to version 3 might require another purchase.

Please note that this upgrade policy is valid only for software sold and distributed directly by AgileBits. This policy is not applicable to software sold by other distributors, including the Mac App Store, iTunes App Store and Android Marketplace.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
Nitai schreef op zondag 21 juni 2015 @ 08:46:
[...]

Heeft met de licentie te maken (zie laatste alinea):

[...]
Kun je die licentie ook achteraf omzettten, ga ik dat maar ff doen namelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:36
Let op dat de niet Appstore versie van 1pasword niet met iCloud werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Laatst online: 24-09 22:03

muhda

Time & Space traveler

gnauw schreef op zondag 21 juni 2015 @ 08:16:
[...]
Er is niks mis met de App Store versie, ze zijn bijna het zelfde ze hebben alleen paar verschillen.
De Appstore versie heeft bijvoorbeeld de iCloud (sync)?. Maar de versie direct van AgileBits heeft sneller updates, de Appstore versie loopt vaak achter.

Volgens mij kan je het achteraf omzetten, maar dat weet ik niet zeker. Hier link met meer info: link

[ Voor 18% gewijzigd door muhda op 21-06-2015 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 17:38

iMars

Full time prutser

Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:19:

[afbeelding]
Ik maak gebruik van deze: Midnight Commander OSX
Via de command line en gratis ;) (Ik maak er zoveel gebruik van, ik heb een donatie gedaan _/-\o_ )
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Be16OPY.png

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
[...]

Al eens de rename functie van Finder gebruikt?

Forklift heeft ook een multi rename functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

XtraFinder of muCommander wellicht iets voor je? Beiden zijn gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neonite
  • Laatst online: 23:24
Focus! om alle afleiding eventjes uit te schakelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
neonite schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 19:29:
Focus! om alle afleiding eventjes uit te schakelen :)
Als je niet de discipline hebt om een poosje bepaalde sites niet te bezoeken, dan werkt een app (die je uit kunt schakelen) toch ook niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Smultie schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 20:11:
[...]

Als je niet de discipline hebt om een poosje bepaalde sites niet te bezoeken, dan werkt een app (die je uit kunt schakelen) toch ook niet??
Ik heb ooit een zelfde soort plugin er in gezet, dit werkte bij mij wel degelijk :) tuurlijk kan je het uitzetten maar bij mij was het vaak ook gewoon een gewoonte door ff naar Facebook etc te gaan... Om dan geconfronteerd te worden met een scherm die je er ff op wijst heeft een soort "oh ja" effect. Werd juist geconfronteerd met 'm'n gedrag'

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Botste pas ergens tegen Audioswitcher. Via de menubalk simpel van uitvoerapparaat wisselen, samplerate aanpassen, maar ook per in/uitvoerapparaat aangeven wat het volume moet zijn. Dus mijn mac volume 100% als ik m'n speakers (usb) gebruik, zodat ik met de knop op de speakers het volume kan bepalen. Schijnt ook erg handig te zijn voor Bluetooth spullen en AirPlay, maar daar maak ik (nog) niet zo'n gebruik van.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8XEZ5pS.png

Wel even goed de FAQ lezen mocht je het overwegen, ivm hardwarematige beperkingen.
For example:
1. You can't change HDMI volume - that's a hardware limitation with HDMI itself
2. You can't plug in headphones and switch to internal speakers - that's a hardware limitation with your Mac
3. You can't output to wireless and non wireless and expect them to be in sync - that's partly software, partly hardware and partly physics.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 21-09 15:23
Smultie schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 20:11:
[...]

Heb de trail geïnstalleerd, en vind een focus toch wel fijn (had zelf een script gemaakt waarmee ik verschillende hosts files kon uitwisselen om sites snel te blokkeren.) Maar vaak ben je even met iets bezig, tik je even "tweakers.net" in, en voor je het weet ben je drie nieuwsberichten verder terwijl je in een verhitte discussie zit.

Als je dan voor je krijgt dat het toch echt werk tijd is, heb je zulke momenten minder snel.

Vind hem in ieder geval beter werken dan mijn eigen geknutseld scriptje. En hij blokkeert ook nog eens apps.

Over het zo uitschakelen, er zit een "hardcore modus" in, waarbij de "zet blokkade uit" knop uitgeschakeld wordt. De app afsluiten of de computer opnieuw starten werkt dan ook niet.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hardware Monitor

Hardware Monitor is een applicatie om allemaal toegankelijke hardware sensoren uit te lezen in Macintosh-computers welke zijn uitgebracht tussen augustus 2002 en oktober 2012.

Meer info: http://www.bresink.com/osx/HardwareMonitor.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Niet online
Ik gebruik sinds vrijdag een iTunes alternatief genaamd Swinsian, en dat bevalt tot nu toe uitstekend. Het is een pure muziekspeler zoals iTunes lang geleden begonnen is, maar dan met meer mogelijkheden zoals Flac support etc. Ook iPhones en iPods zouden met Swinsian overweg moeten kunnen, ik heb dat echter nog niet geprobeerd. De iTunes library werd netjes uitgelezen en alle playlists zijn overgenomen tijdens installatie.

Maar de belangrijkste eigenschap die Swinsian voor mij voor heeft op andere iTunes altenatieven, is dat het een iTunes library kan laden over het home network, waardoor ik mijn iTunes Server Mac Mini setup kan blijven gebruiken (Mac Mini met Thunderbolt storage eraan gekoppeld). Al met al zeer tevreden tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAbdel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-04 08:07
*snip* Zoals in de topicwaarschuwing staat: Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit. Voor dit soort vragen kun je beter een nieuw topic openen

[ Voor 78% gewijzigd door Daedalus op 06-07-2015 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Ik ben fan van remotemouse, maakt een trackpad van je iOS device. Handig met als m'n MacBook op tv is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
PDFScanner

Een tool die simpel documenten scant en OCR en Deskew toepast en opslaat in PDF-formaat. Het werkt perfect.

Meer info: https://itunes.apple.com/...ocument/id410968114?mt=12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor dit soort verzoeken graag een nieuw topic openen. Dit topic is bedoeld om software te delen waar je echt enthousiast over bent.

[ Voor 69% gewijzigd door Hoedje op 18-07-2015 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roawser
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Volgens mij is Betterrename http://www.publicspace.net/BetterRename/ nog niet genoemd in dit topic. Kost 20 dollar, maar is regelmatig te vinden in bundles en aanbiedingen. Ik weet zeker dat ik er nooit het volle bedrag niet voor betaald heb want ik doe er te weinig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Notities app in El Capitan zou wel eens heel erg populair kunnen gaan worden denk ik. Wat er aan engin achter zit weet ik vooralsnog niet maar het zou mij niet verbazen wanneer het SQLite zou betreffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelli
  • Laatst online: 23-09 09:23

Michelli

LL.M

ppl schreef op zondag 21 juni 2015 @ 16:42:
[...]

Al eens de rename functie van Finder gebruikt?

Forklift heeft ook een multi rename functie.
Ik wou ook al Forklift aanraden, totdat ik zag dat die inmiddels 20 euro kost :|

(Ik heb er destijds €0,79 voor betaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:31:
[mbr]Voor dit soort verzoeken graag een nieuw topic openen. Dit topic is bedoeld om software te delen waar je echt enthousiast over bent.[/]
Wat was mijn verzoek dan ook weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Voor het gemakkelijk omschakelen van Retina Display resoluties: https://dl.dropbox.com/u/87351306/RDM.tar.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golles
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-09 17:56
Michelli schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:48:
[...]

Ik wou ook al Forklift aanraden, totdat ik zag dat die inmiddels 20 euro kost :|

(Ik heb er destijds €0,79 voor betaald)
Hij kost nu weer 2 euro
http://appshopper.com/mac/utilities/forklift

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Cinch imiteert de SNAP functionaliteit van Windows. Dus venster naar rechts slepen halveert hem op je scherm

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 16:08
2Dutch schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 16:02:
Botste pas ergens tegen Audioswitcher. Via de menubalk simpel van uitvoerapparaat wisselen, samplerate aanpassen, maar ook per in/uitvoerapparaat aangeven wat het volume moet zijn. Dus mijn mac volume 100% als ik m'n speakers (usb) gebruik, zodat ik met de knop op de speakers het volume kan bepalen. Schijnt ook erg handig te zijn voor Bluetooth spullen en AirPlay, maar daar maak ik (nog) niet zo'n gebruik van.

[afbeelding]

Wel even goed de FAQ lezen mocht je het overwegen, ivm hardwarematige beperkingen.

*quote:*
3. You can't output to wireless and non wireless and expect them to be in sync - that's partly software, partly hardware and partly physics.
*/quote*
Hoezo niet? Airfoil kan dat prima. de vertraging op de non wireless moet dan gewoon net zo hoog zijn als de vertraging die je hebt met wireless. Airplay ondersteund syncing van de draadloze clients en stuurt dit aan vanaf de source. non-wireless sync is dus prima mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 16:08
PZOOO schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:27:
Cinch imiteert de SNAP functionaliteit van Windows. Dus venster naar rechts slepen halveert hem op je scherm
BetterTouchTool heeft deze functie ook. Daarnaast introduceert deze tool een scala aan gestures van 1 tot 11 vingers. Echt een aanrader om eens naar te kijken. Gebruik het al jaren en is gratis verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

supersnathan94 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:47:
[...]

Hoezo niet? Airfoil kan dat prima. de vertraging op de non wireless moet dan gewoon net zo hoog zijn als de vertraging die je hebt met wireless. Airplay ondersteund syncing van de draadloze clients en stuurt dit aan vanaf de source. non-wireless sync is dus prima mogelijk.
Heb geen idee hoor :+ Ik denk ik zet even de beperkingen die worden gemeld eronder voor het geval het relevant is voor iemand. Goed dat je er feedback op geeft.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-09 23:40
Sinds de laatste WhatsApp update is het mogelijk om nu op alle platformen WhatsApp Web in de browser te gebruiken. Met ChitChat heb je een native app. Erg handig en gratis!

[ Voor 13% gewijzigd door robbinonline op 25-08-2015 17:04 ]

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Laatst online: 24-09 18:11
robbinonline schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:04:
Sinds de laatste WhatsApp update is het mogelijk om nu op alle platformen WhatsApp Web in de browser te gebruiken. Met ChitChat heb je een native app. Erg handig en gratis!
Pssst, voor mac is superhandig, bedankt! Heb je enige idee voor een Windows variant er van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:38
omgwtfbbq schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:40:
[...]

Pssst, voor mac is superhandig, bedankt! Heb je enige idee voor een Windows variant er van?
Dit misschien? https://github.com/Aluxian/WhatsApp-Desktop

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nog niet genoemd in dit topic, maar ik kan niet meer zonder: Telegram.
Echt een stuk relaxter dan Whatsapp en ten minste met goede support en veel updates. Snel en altijd je devices in sync.

Afbeeldingslocatie: http://a1.mzstatic.com/us/r30/Purple1/v4/30/85/8d/30858da5-2e09-7bea-c241-9b2fde1695ee/screen800x500.jpeg

Gewoon in de App Store voor de stable of via deze link de beta (met bijna dagelijkse updates):
https://rink.hockeyapp.ne...ae5d0ad254df29f71a1b5f0e/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Laatst online: 09:39
Thnx dat vind ik een stuk plezieriger werken dan een tab in de browser! Ik ben zelf ook enthousiast over Copy'em Paste. Een zeer uitgebreide clipboardmanager (http://www.apprywhere.com/copy-em-paste.html).

Ik vind het handig dat je bij pasten (cmd + shift + V) een venstertje krijgt waar je kan selecteren wat je wil kopiëren. Je kan ook favorieten maken en die dan snel plakken. Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een site die ik jullie niet wilde onthouden: http://www.goappstream.com/mac-app-deals
en gebruik ik DesktopShelves, van Kitestack Software, met plezier: http://kitestack.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 16:01
Ik heb hem al eens eerder genoemd in dit topic, maar das inmiddels bijna een jaar geleden: programma wat ik echt elke dag de hele dag door gebruik:

Spectacle

Gratis, en ik kan eigenlijk niet eens meer zonder.

Super makkelijk je schermen re-sizen en van scherm naar scherm sturen, met een paar keystrokes heb je zo 5-6 schermen naast elkaar (werk met 3 monitors) en kan je aan de slag.

* ik ben erg tevreden, maar mocht iemand een ander programma aanraden voor window-management hoor ik dat graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skatebiker
  • Laatst online: 08-08 07:41
Raar, als ik naar die site web.whatsapp.com ga (met Chrome, Safari of Firefox) krijg ik een webpagina die naar de mobiele apps verwijzt.