geweldig daar was ik naar op zoekNickeyboy schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 10:24:
Voor degene die op zoek naar een programma voor organiseren en zoeken naar wetenschappelijke artikelen. Ik ben al enige tijd heel erg tevreden over Readcube! Ik gebruik het ook om notities te maken en om referenties te verwerken in mijn eigen stukken.
https://www.readcube.com/
Door niet de MAS versie te kopen, maar direct bij de maker zelf. Maar als je de MAS versie hebt, kan je inderdaad de weg volgen die TwentyForce heeft aangegeven.Dreamvoid schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 17:55:
Forklift heeft wel als nadeel dat je niet in systeemfolders als bv /Library/ kan komen, is daar een oplossing voor?
Ken je Mendeley ook? http://www.mendeley.com
Daar ben ik heel tevreden over
Ik ben eigenlijk al jaren op zoek naar een goede muziek app met database, die diverse formaten (vooral FLAC) kan afspelen en denk dat ik nu een hele goede kandidaat heb gevonden: Swinsian.
Kost € 17,82 maar het geld meer dan waard: snel (ook bij grote libraries), customizable, makkelijk organiseren en tags aanpassen, etc.
Kost € 17,82 maar het geld meer dan waard: snel (ook bij grote libraries), customizable, makkelijk organiseren en tags aanpassen, etc.

Arrived anxious, left bored
Ik maak ook al een tijdje gebruik van Swinsian. Werkt geweldig. Ik heb zelf een aardig grote libarie, maar ondanks dat blijft alles lekker snel. Dat was bij Vox wel anders in mijn geval.Puck schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 16:25:
Ik ben eigenlijk al jaren op zoek naar een goede muziek app met database, die diverse formaten (vooral FLAC) kan afspelen en denk dat ik nu een hele goede kandidaat heb gevonden: Swinsian.
En hoe zit het met netwerklocaties? Kan hij die ook goed aan qua snelheid? Gezien alles op een 20+ TB Nas staat waarvan dik 5TB muziek.Puck schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 16:25:
[afbeelding]
ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?
Bij mij staat alle muziek ook op een NAS. FLAC speelt hij feilloos af hier.
Arrived anxious, left bored
Clementine is ook een goede muziekspeler met database en veel formaten en is gratis.
https://www.clementine-player.org/
Hoe groot is groot? Ik zit iets boven de 100.000 items, en ik blijft het irritant van iTunes vinden dat elke keer als er een major update is, er enorme responsiveness problemen zijn bij zo'n grote library, die dan in de loop van 1-2 jaar weer worden weggewerkt. Nu is iTunes weer prima, maar op zich is een fallback player geen gek idee.Hendrikje1 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 18:42:
Ik maak ook al een tijdje gebruik van Swinsian. Werkt geweldig. Ik heb zelf een aardig grote libarie, maar ondanks dat blijft alles lekker snel. Dat was bij Vox wel anders in mijn geval.
Ziet er ook gratis uit jakarel1 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 12:23:
Clementine is ook een goede muziekspeler met database en veel formaten en is gratis.
Verwijderd
FocusWriter, eveneens gratis; http://gottcode.org/focuswriter/ is één van (ook) mijn onmisbare applicaties.
Tip voor mensen die het soms lastig vinden om de aandacht bij het werk te houden:
SelfControl
Via deze applicatie kan je een blacklist maken van sites die jouw aandacht opeisen en deze voor en door jou bepaalde tijd blokkeren. Je kan het ook andersom doen: alleen sites die op de whitelist staan zijn nog te bekijken terwijl de rest geblokkeerd wordt.
http://selfcontrolapp.com
SelfControl
Via deze applicatie kan je een blacklist maken van sites die jouw aandacht opeisen en deze voor en door jou bepaalde tijd blokkeren. Je kan het ook andersom doen: alleen sites die op de whitelist staan zijn nog te bekijken terwijl de rest geblokkeerd wordt.
http://selfcontrolapp.com
Geniaal tooltje: Drops. 
Je stelt een FTP server in en je kunt files drag-and-droppen in het menubar icon. Drops maakt een shortened URL en zet die in je clipboard. Oftewel direct pasten in je browser om de file te sharen.
Je stelt een FTP server in en je kunt files drag-and-droppen in het menubar icon. Drops maakt een shortened URL en zet die in je clipboard. Oftewel direct pasten in je browser om de file te sharen.
Ik heb nog 3 codes om het programma postbox te downloaden. http://postbox-inc.com
Deze heb ik gekregen omdat ik 0,01 cent moest betalen bij het downloaden van het programma dat ik gekocht had bij Macheist.
Wie heeft er belang bij en kunnen we anders nog ruilen voor een andere code :-).
Als dat niet zo is zet ik ze later wel gewoon hier en wie het eerst komt...
Deze heb ik gekregen omdat ik 0,01 cent moest betalen bij het downloaden van het programma dat ik gekocht had bij Macheist.
Wie heeft er belang bij en kunnen we anders nog ruilen voor een andere code :-).
To boldly go where no man has gone before...
@fjs, Postbox ziet er veelbelovend uit. Die wil ik graag gaan proberen en gebruiken. Er wordt hier geregeld wat uit dropbox verstuurd...
PM verstuurd
Ik zou ook wel graag een key van het het programma krijgen. Ik kan je er echter geen andere key van een ander programma voor in de plaats geven, aangezien ik er geen heb.fjs schreef op maandag 26 januari 2015 @ 17:24:
Verwijderd
Heel graag, aub!!
fjs schreef op maandag 26 januari 2015 @ 17:24:
Ik heb nog 3 codes om het programma postbox te downloaden. http://postbox-inc.com
VIP4PB4MBHW
VIP4PB4NCXN
Hierbij de overige 2 keys (wie het eerst komt...) Een dank je wel zou fijn zijn :-)
VIP4PB4NCXN
Hierbij de overige 2 keys (wie het eerst komt...) Een dank je wel zou fijn zijn :-)
Dankjewel.
VIP4PB4MBHW is gebruikt nu.
VIP4PB4MBHW is gebruikt nu.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
VIP4PB4NCXN ook
Thanks! Echter, welke username moet ik gebruiken?
[ Voor 62% gewijzigd door smeerbartje op 26-01-2015 20:36 ]
Jammer, bij mij wilde die voor geen meter met gmail.
Username? Hoeft toch niet?smeerbartje schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:32:
VIP4PB4NCXN ookThanks! Echter, welke username moet ik gebruiken?
Airmail 2.0 Beta
Heb Postbox en Mailbox ook getest maar vind Airmail beter werken icm met Gmail.
Heb Postbox en Mailbox ook getest maar vind Airmail beter werken icm met Gmail.
[ Voor 23% gewijzigd door martijn007 op 28-01-2015 11:22 ]
Bettertouchtool
Shortcuts, swipes, window snapping etc.
Dashlane
Wachtwoordbeheer. Vroeger 1Password gebruikt, maar ik vond het vreselijk irritant worden hoe de balk met het verzoek voor je Masterpassword continu opdook terwijl het wachtwoord reeds bekend was..
Goodsync
Backups & Sync naar FTP en Webdav. Cron draait vlekkeloos.
Coda
FTP en Code editor in 1. Veel overzichtelijker dan andere (gecombineerde) apps.
Voor e-mail momenteel Mailbox (beta), misschien naar Airmail overstappen t.z.t. Kan iemand mij vertellen of Airmail e-mails ook goed terug te vinden zijn in Spotlight? Dat is een vereiste namelijk..
Shortcuts, swipes, window snapping etc.
Dashlane
Wachtwoordbeheer. Vroeger 1Password gebruikt, maar ik vond het vreselijk irritant worden hoe de balk met het verzoek voor je Masterpassword continu opdook terwijl het wachtwoord reeds bekend was..
Goodsync
Coda
Voor e-mail momenteel Mailbox (beta), misschien naar Airmail overstappen t.z.t. Kan iemand mij vertellen of Airmail e-mails ook goed terug te vinden zijn in Spotlight? Dat is een vereiste namelijk..
Ik gebruik Airmail met veel plezier, maar helaas (nog) geen spotlight integratie.herofruit schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 00:36:
Helaas. Toch jammer dat (waarschijnlijk door de opbouw van de software) dit niet mogelijk is..
Is de interne search van Airmail wel goed?
Met 1 vinkje zet je dit uit. Om nou alleen hiervoor alles om te gaan gooien naar andere software (waarvoor je neem ik aan zelfs betaald had op al je devices) xDherofruit schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 00:36:
Dashlane
+1 fantastische tool! Alleen na het rebooten van mijn Mac mag het indexen van alle tasks wel iets sneller.herofruit schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 00:36:
Goodsync
+1 Kan niet meer zonder. Hoop alleen dat ze Transmit nog updaten met Panic Sync. Gebruik die er nog steeds bij. Beide wel onmisbaar.herofruit schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 00:36:
Coda
Heb zelf altijd alles nog terug kunnen vinden, en gooi weinig wegherofruit schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 10:55:
Helaas. Toch jammer dat (waarschijnlijk door de opbouw van de software) dit niet mogelijk is..
De nieuwe beta van Airmail werkt goed (mavericks draai ik nog grotendeels), de oude is bij mij ineens gestopt met werken met een rare error over 2 factor authentication die nergens op slaat: ondersteuning is niet zo best helaas. Het nadeel is ook dat ze weer (te veel) geld vragen voor de nieuwe versie die imho alleen vooral qua looks is aangepast, maar goed da's een andere discussie
Blijf er ook gewoon Mailbox naast draaien, blijft heerlijk om zo je mail onder controle te hebben
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Zeker, alleen dan heb je niet de mogelijkheid om je wachtwoord op te slaan na een eerste keer. De functie zelf is onmisbaar, alleen de uitvoering ervan in 1Password vond ik waardeloos. Werkt in Dashlane imo een stuk beterExecutor16 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:16:
[...]
Met 1 vinkje zet je dit uit. Om nou alleen hiervoor alles om te gaan gooien naar andere software (waarvoor je neem ik aan zelfs betaald had op al je devices) xD
Mailbox op iOS voor als ik onderweg ben (snooze functie is dan top) en Airmail beta had ik geïnstalleerd voor een proefperiode. Moet zeggen dat het inderdaad erg prettig werkt. Ook de functie delay send (15 seconden) is ideaal, zodat je die vergeten bijlage nog kan toevoegen.. Nu in 2 dagen al 3 keer gebruikt.2Dutch schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 10:36:
[...]
De nieuwe beta van Airmail werkt goed
Blijf er ook gewoon Mailbox naast draaien, blijft heerlijk om zo je mail onder controle te hebben
Ik ben ook fervente mailbox iOS fan, maar wat ik nog mis is support voor andere mail servers dan gmail en iCloud. Ik ben nu verplicht om een andere mail client te gebruiken voor mijn hosted mail (tenzij ik iets mis, dan hoor ik dat graag).herofruit schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:38:
[...]
Mailbox op iOS voor als ik onderweg ben (snooze functie is dan top) en Airmail beta had ik geïnstalleerd voor een proefperiode. Moet zeggen dat het inderdaad erg prettig werkt. Ook de functie delay send (15 seconden) is ideaal, zodat je die vergeten bijlage nog kan toevoegen.. Nu in 2 dagen al 3 keer gebruikt.
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
True. Gelukkig zijn al mijn hosted domeinen w.b.t. e-mail ondergebracht bij Google Apps en dus toegankelijk met Mailbox App.RobV schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:04:
[...]
Ik ben ook fervente mailbox iOS fan, maar wat ik nog mis is support voor andere mail servers dan gmail en iCloud. Ik ben nu verplicht om een andere mail client te gebruiken voor mijn hosted mail (tenzij ik iets mis, dan hoor ik dat graag).
Dit topic is bedoeld voor het posten van programma's waar je enthousiast over bent. De discussie over mail-apps kan daarom het beste in een apart topic gehouden worden
Gaarne weer ontopic.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

TVShows 2
Voor alle series die (nog) niet op Netflix staan, je abonneert op een serie en de rest wordt afgehandeld door je torrent applicatie.
Goede tipn8n schreef op zondag 15 februari 2015 @ 11:18:
[afbeelding]
TVShows 2
Voor alle series die (nog) niet op Netflix staan, je abonneert op een serie en de rest wordt afgehandeld door je torrent applicatie.
Ik heb de laatste tijd Sublime 3 en Brackets naast elkaar gebruikt en heb uiteindelijk Brackets gekozen. Sublime gebruik ik nu als notitieapplicatie.
Enige nadeel vind ik de code completion, ik ben gewend om tabs te gebruiken in plaats van enters.
Verder gebruik ik graag Sketch. Heerlijke tool voor wireframes en heel basic ontwerpen.
Enige nadeel vind ik de code completion, ik ben gewend om tabs te gebruiken in plaats van enters.
Verder gebruik ik graag Sketch. Heerlijke tool voor wireframes en heel basic ontwerpen.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Ik gebruik Pencil voor het wireframen en business analyse. Voordeel hiervan is dat het voor meerdere platforms beschikbaar is. Ik kan het daarom uitwisselen met andere collega's die geen OSX hebben.Canaria schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 23:19:
Is het vergelijkbaar met Sketch? Heeft Sketch specifieke voordelen?
[ Voor 3% gewijzigd door Nitai op 02-03-2015 13:26 ]
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Pencil is meer een wireframetool, met Sketch kun je ook designen.
Voor alleen wireframes gebruik ik ook Pencil (ik moet Axure nog voor mezelf goedpraten). Axure heeft als grote voordeel dat je ook interactie en functionaliteit kunt weergeven.
Voor alleen wireframes gebruik ik ook Pencil (ik moet Axure nog voor mezelf goedpraten). Axure heeft als grote voordeel dat je ook interactie en functionaliteit kunt weergeven.
Dit topic is niet bedoeld voor requests, zoals in de TW en TS staat. Graag een nieuw topic daarvoor openen.
[ Voor 80% gewijzigd door Hoedje op 03-03-2015 15:11 ]
https://chrismatic.io/ublock/
https://github.com/gorhill/uBlock#safari
pronounce you-block as in "you decide what enters your browser" / see the "µ" as a stylish "u", to emphasize small resource footprint. sorry for the dubious name, we are coders, not marketers
Goeie vervanger van bijvoorbeeld AdBlock voor Safari. Ik heb het idee dat Safari pagina's sneller laadt met deze extensie (in vergelijking met adblock bijvoorbeeld)
pronounce you-block as in "you decide what enters your browser" / see the "µ" as a stylish "u", to emphasize small resource footprint. sorry for the dubious name, we are coders, not marketers
Goeie vervanger van bijvoorbeeld AdBlock voor Safari. Ik heb het idee dat Safari pagina's sneller laadt met deze extensie (in vergelijking met adblock bijvoorbeeld)
jep, pagina's laden zeker sneller t.o.v. adblock. Werk nu 2 weken met bovenstaande vervanger van AdBlock en merk degelijk snelheidswinst.panbami schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 22:45:
Zeer content so far!
iA Writer Pro, een app voor al je schrijf stuff. App is wel aan prijzige kant, maar erg fijn om mee te werken voor veel en weinig tekst. App maakt gebruik van markup als opmaak wat het ideaal maakt om te exporten naar Word, PDF en HTML. Op mij kanaal heb ik de app besproken, mocht je twijfelen om 'm te kopen.
App store: https://itunes.apple.com/...ter-pro/id775737590?mt=12
App store: https://itunes.apple.com/...ter-pro/id775737590?mt=12
[ Voor 9% gewijzigd door JaPPa03 op 04-03-2015 12:54 ]
Flight & Race simulation Discord // Mijn YouTube kanaal / Subscribe
Dit topic is niet bedoeld voor requests, zoals in de TW, TS en een paar posts hierboven nog staat.
[ Voor 87% gewijzigd door Hoedje op 04-03-2015 19:13 ]
De laatste tijd weer een paar goede tips langs zien komen hier!
Een aantal heb ik toegevoegd op mijn overzicht van productivity apps voor de Mac op ZEEF: https://mac-productivity-tools.zeef.com/robin.eggenkamp
Een aantal heb ik toegevoegd op mijn overzicht van productivity apps voor de Mac op ZEEF: https://mac-productivity-tools.zeef.com/robin.eggenkamp
Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro
Ik heb de 21-day trial van deze app eens geïnstalleerd, maar ik snap het verschil tussen de Note en de Write workflow niet helemaal. Is het enige echte verschil de typografie? Waar ik in eerste instantie vanuit ging was dat ik de notes in een aparte 'tab' kon plaatsen, los van mijn tekst. Dat zou voor mij ideaal zijn, in één tab of venster notities maken en informatie kopiëren/plakken en in het andere venster een tekst uitwerken. Hoewel ik de syntax opties erg interessant vind, is deze app me denk ik geen 20 euro waard, maar wellicht verandert dat nog..JaPPa03 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 12:54:
iA Writer Pro, een app voor al je schrijf stuff.
Nice thanks!n8n schreef op zondag 15 februari 2015 @ 11:18:
[afbeelding]
TVShows 2
De note workflow is voor je opzet en dan door naar het schrijven. Het is dus puur cosmetisch om jezelf niet te verleiden om meteen te gaan schrijven. Of dat nou een toevoeging is waar jij wat aan hebt weet ik niet. Je kunt die notes wel als een checklist bovenaan je document toevoegen maar een echt notitieblad zit er niet in.El Caballero schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:14:
[...]
Ik heb de 21-day trial van deze app eens geïnstalleerd, maar ik snap het verschil tussen de Note en de Write workflow niet helemaal. Is het enige echte verschil de typografie? Waar ik in eerste instantie vanuit ging was dat ik de notes in een aparte 'tab' kon plaatsen, los van mijn tekst. Dat zou voor mij ideaal zijn, in één tab of venster notities maken en informatie kopiëren/plakken en in het andere venster een tekst uitwerken. Hoewel ik de syntax opties erg interessant vind, is deze app me denk ik geen 20 euro waard, maar wellicht verandert dat nog..
Soms is de app 9,99 tijdens een actie, dat vind ik een mooie prijs, 19,99 is inderdaad wat prijzig tenzij je veel schrijft en er geld mee verdient natuurlijk.
Ik heb hem er net weer afgegooid.panbami schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 22:45:
Bij diverse sites waar ik op een foto klikte om deze te vergroten had ik problemen.
De foto's werden te klein en verwrongen weergegeven.
Als ik dan doorbladerde, dan zag de foto niet of ik kreeg weer de eerste foto.
Nadat ik uBlock had uitgeschakeld werkte deze sites weer normaal.
Met Adguard AdBlocker totaal geen probleem.
see the "µ" as a stylish "u"

µ is de Griekse letter mu, dat is geen "stylish u" en die wordt ook niet uitgesproken als "you".
OMG fantastische app.n8n schreef op zondag 15 februari 2015 @ 11:18:
[afbeelding]
TVShows 2
Loop wel tegen een beperking aan, veel oude episodes verschijnen niet in het overzicht om handmatig te downloaden. Weet iemand hier een oplossing voor? Misschien een extra feed toevoegen via settings? en zo ja welke?
Just grow old with grace
Geen idee voor feeds dan doe ik het nog handmatig per seizoen.Silverscope schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 11:36:
[...]
OMG fantastische app.
Loop wel tegen een beperking aan, veel oude episodes verschijnen niet in het overzicht om handmatig te downloaden. Weet iemand hier een oplossing voor? Misschien een extra feed toevoegen via settings? en zo ja welke?
Je bedoelt dat je ze dan gewoon zelf via internet zoekt?n8n schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 12:15:
[...]
Geen idee voor feeds dan doe ik het nog handmatig per seizoen.
Just grow old with grace
Precies, gebruik dit alleen om automatisch de nieuwste afleveringen binnen te harken.Silverscope schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 12:32:
[...]
Je bedoelt dat je ze dan gewoon zelf via internet zoekt?
Het is maar vanuit welke hoek je het bekijkt. Vanuit de ene hoek is het een Griekse letter, vanuit een ander gewoon het zoveelste tekentje in een codetabel. Driemaal raden vanuit welke hoek ontwikkelaars (ze zeggen het nota bene zelf!) het zullen bekijkenCanaria schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 11:20:
[...]
![]()
µ is de Griekse letter mu, dat is geen "stylish u" en die wordt ook niet uitgesproken als "you".
Verder is het ook qua werking een prima app en beschikbaar voor de meest gebruikte browsers waar het allemaal goed werkt (dat kun je van bepaalde concurrenten niet zeggen).
[ Voor 15% gewijzigd door ppl op 06-03-2015 18:35 ]
Het is een beetje in de mode om meer aandacht te geven aan de naam, de vormgeving en de reclamecampagne dan aan het daadwerkelijke product. Ik vind het tof dat de ontwikkelaars hier gewoon zeggen 'we vonden het leuk staan'. En als je de μ interpreteert als 'micro' dan past het weer bij 'very small footprint'.
sinds de update willen ze geld zien...krizzziz schreef op woensdag 03 september 2014 @ 08:28:
Ben altijd nog zo blij als een kind dat in dit topic iemand het programma Subtitles heeft aangeraden.
Voorheen altijd aan het kloten geweest met subs voor onder mijn (voor backup doeleinden!) gedownloade series en films. Deze App neemt alles uit handen en zoekt meestal de correct subtitle voor bij de film en serie. Werkt echt goed!
http://subtitlesapp.com/
is er nog een ander (gratis) alternatief?
signature
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Blijft het werken zonder de update ?GJ007 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 21:19:
[...]
sinds de update willen ze geld zien...![]()
ik had een maand geleden een oorontsteking en daarbij vond ik altijd dat het geluid wat mijn MBpro 13" 2011 nogal weinig geluid produceerde.
na wat zoekacties kwam ik Boom tegen:

dus ik eerst een trial gedownload maar nu met de update gekocht want kan niet meer zonder.

dus ik eerst een trial gedownload maar nu met de update gekocht want kan niet meer zonder.
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Verwijderd
Ga het geluid dan niet harder waarvoor het bedoeld is? Wellicht dat je hiermee je speakertje beschadigd?
Boom is leuk, maar onhandig als je je MacBook ook wel eens aan een scherm aansluit. Ik had geen problemen met geluid, het gaat altijd via de analoge uitgang naar mijn speakers. Toen ik Boom had geïnstalleerd, kreeg ik er een uitgang bij die soms wel en soms niet actief bleef. Beetje vaag, maar dan had ik dus helemaal geen geluid meer.
Ik weet niet of het met de versie in de App Store anders werkt (ik vermijd de App Store indien mogelijk).
Ik weet niet of het met de versie in de App Store anders werkt (ik vermijd de App Store indien mogelijk).
Verwijderd
Ik heb een beetje nieuwsgierig[b][message=43921729,noline] (ik vermijd de App Store indien mogelijk).
Zelf vind ik het wel een uitkomst om alles via de appstore te laten verlopen.
Zonder gedoe je meest recente updates binnen halen toch wel erg fijn.
het enige probleem wat ik heb is dat ik soms bij een Lync gesprek even het audioapparaat moet wisselen.Canaria schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:55:
Boom is leuk, maar onhandig als je je MacBook ook wel eens aan een scherm aansluit. Ik had geen problemen met geluid, het gaat altijd via de analoge uitgang naar mijn speakers. Toen ik Boom had geïnstalleerd, kreeg ik er een uitgang bij die soms wel en soms niet actief bleef. Beetje vaag, maar dan had ik dus helemaal geen geluid meer.
ik gebruik naast Boom Duet met een iPad air dat is mijn vaste opstelling als ik werk dus altijd overal hetzelfde.
en ik heb altijd mijn oortjes in op het werk en thuis aan een paar speakertjes nog nooit problemen gehad.
deze ook niet via de app store aangeschaft.
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Meerdere redenen:Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 10:06:
[...]
Ik heb een beetje nieuwsgierigHeb je daar een speciale reden voor?
Zelf vind ik het wel een uitkomst om alles via de appstore te laten verlopen.
Zonder gedoe je meest recente updates binnen halen toch wel erg fijn.
- Updates komen eerder doordat ze niet via het reviewproces van Apple hoeven (bijvoorbeeld 1Password, soms wel een paar weken).
- App Store is traag. Ik zoek liever via MacUpdate, de comments zijn daar vaak ook zinniger.
- Onmogelijkheid voor upgrade- of bundlekorting (StackSocial, MacHeist, BundleHunt)
- Trials omzetten naar full versions door alleen een licentie in te voeren is handig.
- Mogelijkheid om ook zakelijk applicaties te kopen zonder twee Apple ID's te moeten gebruiken.
- Ik bewaar de disk images, ook van de voorlaatste versie.
Voor updates gebruik ik MacUpdate Desktop, hoewel veel applicaties ook een autoupdatefunctie hebben.
Overigens vind ik Boom onder andere fijn om de lage tonen in mijn simpele speakersetje at work toch enige body te geven.
linkje http://www.macupdate.comCanaria schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:10:
[...]
Meerdere redenen:
- Updates komen eerder doordat ze niet via het reviewproces van Apple hoeven (bijvoorbeeld 1Password, soms wel een paar weken).
- App Store is traag. Ik zoek liever via MacUpdate, de comments zijn daar vaak ook zinniger.
- Onmogelijkheid voor upgrade- of bundlekorting (StackSocial, MacHeist, BundleHunt)
- Trials omzetten naar full versions door alleen een licentie in te voeren is handig.
- Mogelijkheid om ook zakelijk applicaties te kopen zonder twee Apple ID's te moeten gebruiken.
- Ik bewaar de disk images, ook van de voorlaatste versie.
Voor updates gebruik ik MacUpdate Desktop, hoewel veel applicaties ook een autoupdatefunctie hebben.
ik heb deze ook geprobeerd maar 2 dingen, je moet een account aanmaken en je moet rekening houden met updates van apps waarvan je die niet geüpdatet wil hebben ( via het zwarte circuit verkregen apps zal hij ook apps gaan updaten )
Voor de gene is ook last heeft van te lang doorwerken achter een computer is Awareness een handige tool. Deze app monitort hoe lang je actief achter je mac zit en geeft elke x (45 standaard) minuten een gom geluid om je te attenderen om te pauzeren, wil je doorwerken, dan ga je gewoon verder, waarbij veel andere tools je computer opslot gooien of je lastigvallen met pop-ups. Ook handig is dat je in je balk ziet hoelang je al bezig bent.
Ik heb de app besproken op mijn YouTube kanaal als je de app in actie wilt zien. Je kunt de app gratis downloaden :-)
Ik heb de app besproken op mijn YouTube kanaal als je de app in actie wilt zien. Je kunt de app gratis downloaden :-)
Onlangs heb ik flashlight geïnstalleerd. Dit is een applicatie die plugins voor de native spotlight mogelijk maakt. Sommige handige plugins zijn bijv:
- Een afspraak aanmaken in je agenda;
- FaceTime gesprekken beginnen;
- IMessages versturen;
- etc.
- IMessages versturen;
- etc.
Verwijderd
Gratis mindmapping tool die ik nog niet zo lang geleden altijd onder Windows gebruikte heb ik sinds een poosje ook op Mac OS staan: Freeplane.
http://www.freeplane.org/wiki/index.php/Macintosh
http://www.freeplane.org/wiki/index.php/Macintosh
Heel fijn! Eigenlijk had ik stiekem gehoopt dat Apple deze mogelijkheid standaard in Yosemite zou stoppen, maargoedirundaia schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 19:25:
Onlangs heb ik flashlight geïnstalleerd. Dit is een applicatie die plugins voor de native spotlight mogelijk maakt. Sommige handige plugins zijn bijv:
- IMessages versturen;
- etc.
Yummy FTP
Perfecte FTP tool. Ik heb een tijdje verschillende programma's getest (oa Transmit en Cyberduck), maar Yummy kwam het beste uit mijn test. Snel, simpele interface, eerlijke prijs, bookmarks openen met Alfred, etc..
Perfecte FTP tool. Ik heb een tijdje verschillende programma's getest (oa Transmit en Cyberduck), maar Yummy kwam het beste uit mijn test. Snel, simpele interface, eerlijke prijs, bookmarks openen met Alfred, etc..
lijkt veel op filezilla, die gratis is.martijn007 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:01:
Yummy FTP
Ziet er aardig uit, ik gebruik fireftp in firefox en dat voeldoet prima.martijn007 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:01:
Yummy FTP
Ik gebruik sinds kort PhoneExpander om mijn iPhone/iPad op te schonen. Vooral de optie om oudere foto's van mij ios device te verwijderen vind ik fijn. Daarnaast werkt het opschonen van de individuele app caches ook makkelijk.
En het is no nog gratis.
http://www.phoneexpander.com/
En het is no nog gratis.
Een gratis alternatief (van Apple zelf) is AU Lab, als je soundflower installeerd icm AU Lab, dan kun je absurd veel meer mee doen dan boom.talin schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 08:14:
ik had een maand geleden een oorontsteking en daarbij vond ik altijd dat het geluid wat mijn MBpro 13" 2011 nogal weinig geluid produceerde.
Ok niet zo gelikt, maar wel flexibel.
Ik gebruik dat nu al jaren, en is inderdaad niet supergebruiksvriendelijk, maar wel een groot scala aan mogelijkheden, bovendien kan je kan presets opslaan.z1rconium schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 06:46:
[...]
Een gratis alternatief (van Apple zelf) is AU Lab, als je soundflower installeerd icm AU Lab, dan kun je absurd veel meer mee doen dan boom.
Ok niet zo gelikt, maar wel flexibel.
No trees were cut down or harmed sending this message, however several electrons were severely inconvienced.
Dank voor de tip, app ziet er goed doordacht uit, handiger dan zelf handmatig zitten priegelengolles schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:33:
Ik gebruik sinds kort PhoneExpander om mijn iPhone/iPad op te schonen. Vooral de optie om oudere foto's van mij ios device te verwijderen vind ik fijn. Daarnaast werkt het opschonen van de individuele app caches ook makkelijk.
En het is no nog gratis.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
*snip* Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Voor vragen en problemen kun je beter een nieuw topic openen.
[ Voor 90% gewijzigd door Daedalus op 04-04-2015 14:15 ]
Verwijderd
Ziet er goed uit, maar werkt totaal niet hier. Vind niets.krizzziz schreef op woensdag 03 september 2014 @ 08:28:
Ben altijd nog zo blij als een kind dat in dit topic iemand het programma Subtitles heeft aangeraden.
Voorheen altijd aan het kloten geweest met subs voor onder mijn (voor backup doeleinden!) gedownloade series en films. Deze App neemt alles uit handen en zoekt meestal de correct subtitle voor bij de film en serie. Werkt echt goed!
http://subtitlesapp.com/
Even gezocht naar alternatieven en kwam uit bij SubsMarine
Die doet het hier wel. Overigens niet gratis, maar wel 15 dagen te proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2015 00:25 ]
Misschien handig voor de web developers: Met de iOS simulator (installeren met XCode) kun je 'virtueel' je localhost website testen in IOS Safari, dus ook voor @2x en @3x en details. Op de simulator verwijst localhost namelijk naar de fysieke machine en niet naar de simulator zelf. Tik gewoon in Safari 'localhost/site' je surft op je macbook.
Ik heb op mijn rMBP Apache en mySQL draaien om onder andere PHP sites te ontwikkelen. Het kunnen testen van de css voor mobile op een groot scherm werkt echt lekker. Stukken handiger dan site uploaden (of publiek maken) en dan via de klein schermpje op refresh drukken. Het is natuurlijk geen vervanging voor een goede UX test, dus zorg dat je buttons groot genoeg blijven voor dikke vingers.
Ik heb op mijn rMBP Apache en mySQL draaien om onder andere PHP sites te ontwikkelen. Het kunnen testen van de css voor mobile op een groot scherm werkt echt lekker. Stukken handiger dan site uploaden (of publiek maken) en dan via de klein schermpje op refresh drukken. Het is natuurlijk geen vervanging voor een goede UX test, dus zorg dat je buttons groot genoeg blijven voor dikke vingers.
Dat is niet erg. Maar betalen in window van de app zelf vind ik verdacht. Ik wil de transactie in bijv Safari doen en niet in een schermpje wat weet ik wat doet met de input.GJ007 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 21:19:
[...]
sinds de update willen ze geld zien...![]()
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Had er ook beetje dubbel gevoel bij. Uiteindelijk besloten te betalen; ook omdat het me niet lukte de oude versie terug te krijgen.OMX2000 schreef op maandag 13 april 2015 @ 23:50:
[...]
Dat is niet erg. Maar betalen in window van de app zelf vind ik verdacht. Ik wil de transactie in bijv Safari doen en niet in een schermpje wat weet ik wat doet met de input.
Prima app voor het geld, doet precies wat ik wil.
signature
ziet er goed uittalin schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 08:14:
[afbeelding]
maar zoek nu nog iets wat het eigenlijk per applicatie kan regelen; ik zit bijvoorbeeld te face timen wat op een iets zachter niveau mag dan het nummer wat meespeelt. of applicatie dat ook draait.
signature
Is de Mac App Store een ghost town?
http://www.iculture.nl/ma...lheid-downloads-hitlijst/
1 keer op geweest nooit meer, google
Ik kijk er alleen af en toe, maar als het kan koop en download ik applicaties via de site van de developer of via MacUpdate. Of via softwarebundles van bijvoorbeeld MacHeist of StackSocial.icegodd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 22:23:
Is de Mac App Store een ghost town?
Veel developers zijn er ook niet blij mee, gezien het succes van de MacHeist Anarchy Bundle, een softwarebundel die vorig jaar werd aangeboden met applicaties die niet in de App Store te vinden zijn omdat ze niet aan de strikte toegangseisen voldoen.
Bij sommige uitgevers krijg je met een 'onafhankelijke' installatie van de applicatie ook eerder updates en meer functionaliteit (1Password is een voorbeeld) en kun je als bestaande gebruiker met korting upgraden.
Pixelmator, een stamgast van deze topicreeks, is een apart verhaal. Je kunt op de site wel een trial downloaden, maar als je het wilt aanschaffen moet je de bestaande versie verwijderen en dezelfde applicatie opnieuw downloaden via de App Store. Je bent dan nog net niet je preferences kwijt.
iVI los of via de MAS scheelt ook in functionaliteit; de MAS-versie kan geen dvd's rippen en de losse wel. Sowieso is het een fijne app voor het converteren van media voor iTunes/aTV.
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Ik vind ze vaak tegenvallen. Meestal zit er software in waar je weinig tot niks aan hebt en/of een oude versie. Heb je dan vaak wel weer een goedkope upgrade. Vooral MacHeist had er een handje van om oude versies te gebruiken.Canaria schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:09:
Of via softwarebundles van bijvoorbeeld MacHeist of StackSocial.
Die meer functionaliteit zijn meestal zaken die niet mogen in de MAS. Waar het hier ook in scheelt is de licentiemogelijkheden en soms is dat ook een nadeel. De MAS geeft je een licentie om het op al je Macs te gebruiken, iets wat nog wel eens beperkter is bij de standalone licentie (mag dan maar op 1 Mac of 5 Macs). Het voordeel is dan weer wat Omni Group en Agilebits (1Password) doen. Zo heb je daar 1 licentie voor zowel de OS X als Windows versie van 1Password en bij Omni Group heb je korting als je in het onderwijs zit. Beiden kennen ook een upgrade prijs. Allemaal zaken die de MAS niet kan en een goede reden zijn om juist buiten de MAS om te kopen.Bij sommige uitgevers krijg je met een 'onafhankelijke' installatie van de applicatie ook eerder updates en meer functionaliteit (1Password is een voorbeeld) en kun je als bestaande gebruiker met korting upgraden.
Die eerdere updates hebben vooral te maken met het review proces van de MAS, dat duurt vaak minstens een week. Meestal worden de MAS versie en de versie op hun eigen site tegelijk vrijgegeven. Echt een probleem is het niet, je krijgt ze beiden wel en veel mensen updaten niet direct. Dat is bij sommige zaken ook niet handig om te doen, dan wil je liever even de kat uit de boom kijken.
Pixelmator is geen apart verhaal. Ze doen namelijk exact zoals Apple dat met de MAS bedacht heeft. Kopen via de MAS en een trial versie buiten de MAS aanbieden. De app store voor Windows 8 doet dit beter trouwens, die hebben een trial optie ingebouwd.Pixelmator, een stamgast van deze topicreeks, is een apart verhaal. Je kunt op de site wel een trial downloaden, maar als je het wilt aanschaffen moet je de bestaande versie verwijderen en dezelfde applicatie opnieuw downloaden via de App Store. Je bent dan nog net niet je preferences kwijt.
MacUpdate heeft trouwens ook wel een aardig handige app die op updates controleert. Is wat handiger dan al je apps af te gaan en je kunt er ook makkelijk je via hun gekochte software zien (incl. license key!).
Binnen hetzelfde netwerk doe je gewoon 192.0.168.XXX of wat het IP van de Mac dan ook mag zijn, dan kom je ook op de localhost van je Mac.RobV schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:12:
Misschien handig voor de web developers: Met de iOS simulator (installeren met XCode) kun je 'virtueel' je localhost website testen in IOS Safari, dus ook voor @2x en @3x en details. Op de simulator verwijst localhost namelijk naar de fysieke machine en niet naar de simulator zelf. Tik gewoon in Safari 'localhost/site' je surft op je macbook.
Klopt. Ik had het specifiek over het gebruik van de simulator, omdat ik thuis geen iPhone 3,4,5/5s,6/6s en iPad Mini/Mini2/Air/2/3 heb liggen. Op deze manier kun je toch alles testen.n8n schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 17:52:
[...]
Binnen hetzelfde netwerk doe je gewoon 192.0.168.XXX of wat het IP van de Mac dan ook mag zijn, dan kom je ook op de localhost van je Mac.
Ik ben een enorm fan van Sublime en Quicksilver. Waar Sublime gewoon cross-platform beschikbaar is Quicksilver dit niet.
Koekje voor degene die een windows alternatief weet voor Quicksilver
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Recentelijk een aantrekkelijk alternatief voor Caffeine tegengekomen: Amphetamine. Deze software biedt net wat meer opties om de mac uit de slaap
te houden.

Op het werk (Windows 8.1) gebruik ik gewoon Windows toets en typen van het eerste lettertje van het programma dat ik wil starten.Bospa01 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 11:27:
Ik ben een enorm fan van Sublime en Quicksilver. Waar Sublime gewoon cross-platform beschikbaar is Quicksilver dit niet.
Op de Mac kan ik gewoon uit de voeten met Search. Vroeger wel veel gebruik gemaakt van QS.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Ik heb bij de allereerste MacHeist 1Password en Pixelmator gescoord en dat maakt dat ik voor eeuwig bundlefan benppl schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:32:
[...]
Ik vind ze vaak tegenvallen. Meestal zit er software in waar je weinig tot niks aan hebt en/of een oude versie. Heb je dan vaak wel weer een goedkope upgrade. Vooral MacHeist had er een handje van om oude versies te gebruiken.
Jaren later zat 1Password weer bij een bundle, die licentie heb ik toen na een mailtje naar Agilebits kunnen omzetten naar een Windows-licentie. Volgens mij is hij nog een keer langsgekomen, waarbij ik de licentie aan iemand anders heb gegeven.
Voor mij was die bundle dus heel waardevol en voor de uitgever ook, want ik koop inmiddels wel elk jaar de upgrade en met mij een aantal mensen die het mede door mij zijn gaan gebruiken.
OS X Calculator. Misscien zat hij er voor Yosemite ook al in, maar deze 'programmer' mode is echt heel handig bij het bouwen van drivers (SPI bit banging)

En het mooie aan dat ding is dat hij ook conversions kan doen (tijd, valuta, lengte, volume, temperatuur, etc.).
Let op:
Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.
Mocht je opzoek zijn naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.
Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.
Mocht je opzoek zijn naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.