Onmisbare tools & software voor macOS - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 12 ... 23 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrikje1
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ik maakte al gebruik van Airmail, en daar was ik al erg tevreden over. Na het installeren van Yosemite heb ik Airmail geüpgraded naar versie 2.0 (designed for Yosemite).
Het nieuwe design ziet er gelikt uit moet ik zeggen.

Het upgraden naar Airmail 2.0 is helaas niet gratis. Wel krijg je momenteel 50% korting.

Op dit moment ben ik alleen wat aan het stoeien met het toevoegen van rules. Dat lijkt, bij mij, nog niet helemaal lekker te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Jammer dat zo'n redesign weer geld moet kosten. Ik vind €8,99 veel te veel, omdat ik voor de eerste volgens mij maar €1,79 heb betaald. Ik heb echter geen idee of dat een actieprijs was of de normale prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:33

Ethirty

Who...me?

Ik snap 'designed for Yosemite' niet helemaal. Lijkt me toch dat interface elementen standaard zijn vanuit het OS en dat je daar niks voor hoeft te updaten?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 16:57

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Ethirty schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 12:29:
Ik snap 'designed for Yosemite' niet helemaal. Lijkt me toch dat interface elementen standaard zijn vanuit het OS en dat je daar niks voor hoeft te updaten?
Alleen de menubalk is dat, de rest van het venster gaat niet meteen mee qua design. Die vormgeving zit nog vol verloopjes, schaduwen, andere kleuren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Ethirty schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 12:29:
marketing.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 16:57

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Nou ze hebben wel een nieuw design + Yosemite only functies zoals een widget etc. Maar wel stom dat ze met dit verhaal je een nieuwe versie laten betalen ipv een gratis update. Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 20:42

The Milkman

█████░░░░░ 50%

RnB schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 12:25:
Jammer dat zo'n redesign weer geld moet kosten. Ik vind €8,99 veel te veel, omdat ik voor de eerste volgens mij maar €1,79 heb betaald. Ik heb echter geen idee of dat een actieprijs was of de normale prijs.
Heb Airmail maar links laten liggen. Achterlijk bedrag...
Mail.app :) Nieuwe kans! Lijkt prima om te springen met m'n 30.000 berichten..

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de Mail.app ook een veel betere keus vind. Zo gek veel anders is Airmail namelijk niet maar je betaald er wel voor. Met Yosemite kunnen apps allerlei extensions gebruiken naast services. Daardoor heb je al integratie met andere apps (denk aan OmniFocus, Todo, Things).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-06 11:37
Canaria schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 02:28:
BetterTouchTool
Deze tool is heel uitgebreid, maar ik heb slechts twee gestures ingesteld: 'Three Finger Swipe Up' voor 'End' en 'Three Finger Swipe Down' voor 'Home'. Op mijn MacBook mis ik de Home- en End-button en met BetterTouchTool kan ik op bijvoorbeeld GoT met 200 posts per pagina met één swipe helemaal naar beneden scrollen.
CMD + pijltjes is de standaard sneltoets voor Home en End :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:35
sonderpa:
Op mijn MacBook Pro heb ik Bartender
Even een repost van Bartender, wat een heerlijk app. Ben ik eindelijk af van die afschuwelijk gekleurde icoontjes in mijn menu bar en kan ik zonder schroom 'Use dark menu bar and Dock' optie aanvinken in mijn Sys prefs.

Is de £9.65 ($18,15 USD) driedubbel waard wat mij betreft. :) O ja, ook een partij die de licentie-activatie goed op orde heeft, na betaling direct vanuit de browser de app in.

[ Voor 30% gewijzigd door Willem op 23-10-2014 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik maakte voorheen mijn HTML mails met Mail Designer en Mail.app, maar aangezien ik nu mijn WordPress site helemaal heb draaien ben ik voor groeps-communicatie overgestapt op een WPNewsMan Mailing List plugin. Ik hoefde alleen mijn design maar opnieuw naar Html om te zetten voor een custom template, maar ik heb nu eindelijk de mailing management functies die ik van mail.app had verwacht. Dus een dikke helaas voor mail.app, airmail.app en mailbox.app

offtopic: met de combinatie WPNewsMan en osTicket heb ik eindelijk mijn customer support regelijk op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

zork schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:48:
[...]

CMD + pijltjes is de standaard sneltoets voor Home en End :Y)
Ik gebruik zelf altijd fn + -> en fn + <- maar daarvoor heb ik twee handen nodig. Voor een swipe niet :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Willem schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:25:
[...]

Even een repost van Bartender, wat een heerlijk app. Ben ik eindelijk af van die afschuwelijk gekleurde icoontjes in mijn menu bar en kan ik zonder schroom 'Use dark menu bar and Dock' optie aanvinken in mijn Sys prefs.

Is de £9.65 ($18,15 USD) driedubbel waard wat mij betreft. :) O ja, ook een partij die de licentie-activatie goed op orde heeft, na betaling direct vanuit de browser de app in.
Die staat hier ook nog op het verlanglijstje, maar vind em aardig prijzig geworden. Zal er weer eens een trial erbij pakken. Verbergen als in weglaten doen meer apps, maar het grote voordeel is dat je de icoontjes in een menuutje kunt stoppen: snel bereikbaar maar minder clutter :)

Gelukkig hebben de meeste apps ook een zwart/wit icoontje in de aanbieding tegenwoordig :) Sowieso handig ivm het donkere thema van Yosemite.

[ Voor 7% gewijzigd door 2Dutch op 24-10-2014 09:15 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Twee apps die ik (verplicht) gebruik in elk geval niet, helaas:
ESET security en Junos Pulse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een Desktop programma waar je zowel facebook updates & twitter updates kan bekijken? (En misschien nog andere sociale media ..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Hootsuite?

Maar misschien de rode topicwarning ook even lezen!
Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roawser
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Een onmisbare tool om facebook en twitterupdates en nog veel meer te lezen via een desktopprogramma is Slack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 15:29
En als je alleen twitter gebruikt ( want Faceboek is niet mijn favo :-P ) dan is de twitter app ook prima ! :-)
( gebruik ik hier, zit prima in elkaar )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zoals ThinkPad al zei; dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit. Hiervoor mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Caballero
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:11
Op aanraden van diverse personen in dit topic heb ik PopClip geïnstalleerd. Best handig inderdaad, maar ik heb nu 12 extensies in gebruik en kan het zo zijn dat Chrome hierdoor erg traag wordt?

Als ik de URL-balk selecteer en begin te typen komen de eerste tekens die ik typ vaak gewoon niet in beeld. Heb hetzelfde probleem regelmatig met het invoeren van wachtwoorden. Ook zit er een vertraging in van een halve seconde ofzo tot de tekens in beeld komen. Dacht eerst dat het aan de Yosemite update zou kunnen liggen, maar misschien is dit een logischer verklaring omdat het heel even duurt voor PopClip in beeld komt. Begint nu wel een beetje vervelend te worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Ik was nog op zoek naar een fijne OpenVPN client voor OS X. Deze heb ik gevonden in Viscosity. Werkt eigenlijk net als de ingebouwde VPN client van OS X, vanuit je menubalk kun je een VPN-verbinding kiezen om mee te verbinden. Tunnelblick heb ik ook gezien, maar die vond ik wat omslachtig.

Viscosity werkt prima! En met $9 ook niet eens duur :)

Voordeel van OpenVPN tegenover bijv. L2TP is dat OpenVPN met de juiste instellingen zo'n beetje via elke verbinding te gebruiken is. De poorten van L2TP zijn vaak geblokkeerd op bedrijfsnetwerken/wifi-hotspots, maar als je een OpenVPN server draait op poort 443 via TCP dan kun je het bijna overal wel gebruiken, aangezien die poort (HTTPS) niet geblokkeerd is. Ik draai de OpenVPN server op m'n Synology NAS, is een ingebouwde package voor.

[ Voor 45% gewijzigd door ThinkPad op 11-11-2014 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-09 21:56
ThinkPadd schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 12:17:
Ik was nog op zoek naar een fijne OpenVPN client voor OS X. Deze heb ik gevonden in Viscosity. Werkt eigenlijk net als de ingebouwde VPN client van OS X, vanuit je menubalk kun je een VPN-verbinding kiezen om mee te verbinden. Tunnelblick heb ik ook gezien, maar die vond ik wat omslachtig.

Viscosity werkt prima! En met $9 ook niet eens duur :)

Voordeel van OpenVPN tegenover bijv. L2TP is dat OpenVPN met de juiste instellingen zo'n beetje via elke verbinding te gebruiken is. De poorten van L2TP zijn vaak geblokkeerd op bedrijfsnetwerken/wifi-hotspots, maar als je een OpenVPN server draait op poort 443 via TCP dan kun je het bijna overal wel gebruiken, aangezien die poort (HTTPS) niet geblokkeerd is. Ik draai de OpenVPN server op m'n Synology NAS, is een ingebouwde package voor.
Voor een OpenVPN connectie naar huis gebruik ik Tunnelblick is ook nog eens gratis.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Viscosity is wat robuuster en heeft weinig moeite met nieuwe OS X releases itt Tunnelblick. Die $9 heb ik een jaar of 4 geleden betaald en tot dusver heb ik nog geen nieuwe licentie hoeven aan te schaffen. Vroeger was Viscosity qua GUI ook een verademing maar dat is inmiddels door Tunnelblick ingehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Ik zie net dat Viscosity ook aan student discount doet, gaat er nog eens 20% van die $9 af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:46
Naast dat je met cDock het uiterlijk van de Dock kan tweaken vind ik vooral deze optie handig: "Dim hidden items". Dit zorgt ervoor dat de apps die draaien maar die gehided zijn, een doorzichtig icoon hebben. Ik kan niet zo even benoemen waarom maar de controlfreak in mij vindt het erg plezierig om dit soort zaken in één oogopslag te zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een goede gmail plugin voor Safari?
Ik mis steeds mails...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 08:48:
Ik mis steeds mails...
Altijd een tab open laten staan met Gmail is geen optie voor je?
Gebruik zelf Firefox, en die biedt de optie om apps te pinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:26

Rudios

Lost in space?

Ik mis steeds mails...
Let op:

Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.

Mocht je opzoek zijn naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, VersionTracker of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Word tijd voor een algemeen app request topic denk ik... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 12:26:
Word tijd voor een algemeen app request topic denk ik... ;)
Inderdaad een goed plan 8)

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 14:11
Ik gebruik al jaren filezilla, zowel op osx als Windows. Gratis (s)ftp client en server. Die mag toch niet ontbreken in de lijst. https://filezilla-project.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:06
Can2 schreef op zondag 06 november 2011 @ 11:31:
Ik kwam een goed gratis alternatief tegen voor iStat Menu: MenuMeters.
Hiermee kun je eenvoudig je CPU, memory, netwerk en schijven monitoren vanuit je menubar. Je hebt veel verschillende weergave opties.

[afbeelding]

Hier kun je MenuMeters downloaden:
http://www.ragingmenace.com/software/menumeters/index.html
Even een oude koe uit de sloot gehaald. Wat een geweldige toevoeging! Vooral the netwerk doorvoer vind ik érg fijn.
Afbeeldingslocatie: http://www.ragingmenace.com/software/menumeters/MenuMetersMenubar.png

[ Voor 6% gewijzigd door Napsju op 15-11-2014 14:10 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt 'm gelukkig wel zo customizen dat hij niet uit de toon valt ten opzichte van de rest van je menubar, bovenstaande is de standaard look.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/58PQdNN.png
Daedalus in "Request topic: onmisbare tools & software voor OS X"

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2014 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik gebruik al heel lang iTools als iTunes vervanger :D
Althans voor het mediamanagement gedeelte.

Je kunt bijvoorbeeld heel makkelijk:
Al je apps updaten
Al je apps met inhoud op je pc backuppen en terugzetten op een fresh install (vooral handig voor whatsapp enzo en je wilt niet de cloud gebruiken, ik gebruik zelf geen cloud)
Je contacten backuppen en terugzetten.
Makkelijk foto's toevoegen en verwijderen.
Je iPhone etc als externe HDD gebruiken :)
Makkelijk ringtones maken etc etc

http://itoolsdownload.com/

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
Ik mis steeds mails...
Hier het zelfde probleem. De Apple mail client heeft wat rare synchronisatie issues, dus ik sluit me bij deze request aan.

( gezien het request topic meteen dicht gemetseld word, heerlijk weer die tweakers mentaliteit )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Xantios schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 21:18:
[...]

Hier het zelfde probleem. De Apple mail client heeft wat rare synchronisatie issues, dus ik sluit me bij deze request aan.

( gezien het request topic meteen dicht gemetseld word, heerlijk weer die tweakers mentaliteit )
Dit is een site voor mensen die meer doen met IT dan een consument. Dan behoort het niveau in de topics daar ook naar te zijn. Als je graag wil dat er iemand je handje komt vasthouden bel dan je verkering of mama op. Daarom zit dat topic op slot en kent dit topic een waarschuwing. Misschien dat je nu je puberhormoontjes weer in het doosje kan doen en je gewoon weer aan de regels kunt houden.

Dat gemiep over die regels ook steeds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xantios schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 21:18:
Daedalus schreef op woensdag 05 november 2014 @ 16:14:
Het is uiteraard geen probleem om een nieuw topic te openen voor je verzoek, waarin je dus ook vermeld wat precies zoekt, wat je gevonden hebt (of waar je naar gezocht hebt) en waarom het niet voldeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:14
Dat lijkt me prima advies. Dus nu weer graag ontopic :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Ik heb deze zomer een Workflow gemaakt voor Alfred 2 die hier volgens mij zeker en vast thuis hoort. De workflow heet Up en heeft de functie om screenshots naar je eigen webruimte te uploaden, hierdoor heb je volledige controle over je bestanden :)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=5GintyRt154]

www.filenox.net/up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*snip* Zoals duidelijk in de topicwaarschuwing staat: Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit. Als je een stuk software zoekt, mag je daarvoor een nieuw topic openen

[ Voor 95% gewijzigd door Daedalus op 18-11-2014 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Breeze

Handig om windows mee te herpositioneren binnen je scherm. Ik unplug mijn rMPB een x aantal keer per dag van mijn externe monitor om er na het aansluiten ervan achter te komen dat ik mijn mail, agenda en dat soort geneuzel handmatig moet herpositioneren op de secundaire beeldscherm. Niet handig.

Je kunt custom keyboard shortcuts definieren om vensters een andere positie te geven. Enige wat ik mis is een mogelijkheid om ze met een toetsenbordcombinatie naar je externe scherm te transformeren.

€ 3,59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
Dit is natuurlijk niet de bedoeling.

[ Voor 93% gewijzigd door Hoedje op 22-11-2014 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 08:26
Niet geheel zeker of ik dat hier kan plaatsen :/

Gooi hem anders maar weer weg, maar zag een hele leuke aanbieding bij Paralles.

http://www.parallels.com/eu/products/desktop/

Bundel:
Parallels Desktop 10 for Mac

1Password 5 for Mac
Super secure passwords and more - 21st century digital wallet on any device

Camtasia for Mac
Screen Recording & Video Editing

CleanMyMac 2
Keep your Mac clean, organized, and free of files that slow it down

Parallels Access (2-Years)
Fastest, simplest and most reliable remote access from your mobile device

Acronis True Image for Mac
Backup locally or to the cloud, and access your files anytime, anywhere

Gemini
Stop wasting precious disk space on duplicates

Bundelprijs: 79,99 euro of wanneer je al een eerdere versie van Parallels hebt 49,99

Best een leuk aanbod, geldig tot 28 nov.

Mocht het hier niet horen mik deze posting maar weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:02
http://9to5mac.com/2014/1...e-it-is-only-a-buck-or-2/

Dit is ook een mooie aanbieding met een hele boel onmisbare tools, o.a. intensify Pro. Ik weet niet of het hier thuishoort. Anders plaats ik het wel in het Aanbiedingen forum. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
Regelmatig dit soort bundels te vinden bij Stacksocial
https://stacksocial.com

Overigens, is de CoCoa rest client al genoemd?
http://mmattozzi.github.io/cocoa-rest-client/

Super handig om even een API te testen.
handig voor de developers misschien?

• Willem
Simplify Artiest en nummerweergave in de top menu bar
BetterTouchTool Window management (moven, resizen, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
Willem schreef op donderdag 27 november 2014 @ 23:50:
Simplify Artiest en nummerweergave in de top menu bar
BetterTouchTool Window management (moven, resizen, etc)
MusicControl was volgens mij ook een gratis versie van?
( ik weet tenminste zeker dat ik geen 4,- neer heb gelegd voor die software )

helaas is ie ook niet helemaal vlekkeloos, maar hij doet t vrij aardig :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pBook
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:57
Xantios schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:25:
Regelmatig dit soort bundels te vinden bij Stacksocial
https://stacksocial.com

Overigens, is de CoCoa rest client al genoemd?
http://mmattozzi.github.io/cocoa-rest-client/

Super handig om even een API te testen.
handig voor de developers misschien?
Ik gebruik altijd Postman - REST Client hiervoor. Deze format ook meteen nice in HTML of JSON (of gewoon raw als je dat wilt :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
pBook schreef op maandag 01 december 2014 @ 18:12:
[...]

Ik gebruik altijd Postman - REST Client hiervoor. Deze format ook meteen nice in HTML of JSON (of gewoon raw als je dat wilt :)).
Heb ik hier inderdaad ook op het appeltje staan, echter vind ik deze persoonlijk wat complex.
goed natuurlijk dat er wat meer functionaliteit in zit, maar voor de dingen die ik wil doen red ik het met de cocoa variant ook prima.

Maar inderdaad, dank voor de toevoeging :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Zo nu en dan moet ik wat aanpassen in HTML of CSS. SublimeText was al snel een fijne tool. Eén van de twee* dingen die ik aan Mac nooit heb begrepen is de manier waarop de ogenschijnlijke END-toets werkt. Deze toets wekt de indruk dat je naar het einde van een regel (code) zou kunnen springen maar als je dat denkt kom je van een koude kermis thuis: Je wordt naar de onderste regel van het document gestuurd.

Nu is er DoubleCommand, dat met één vinkje deze toetsen (home en end) de gewenste functionaliteit geeft.

* Dat andere ding is de manier waarop je in Finder meerdere bestanden kunt selecteren. Een hele lijst is sim-pel: Klik op het eerste bestand, houd SHIFT ingedrukt en klik op het laatste bestand. Multiple select is ook koekie: Selecteer bestand 1, houdt CMD ingedrukt, selecteer bestand 2 en klaar. MAAR: Wat nu als ik deze lijst heb

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

....en ik wil 1-3 en 7-10 selecteren. Dan moet ik dat óf handmatig doen (6x met CMD klikken) maar wat handiger zou zijn is: SHIFT klik op 1, dan op 3. Laat SHIFT los. CMD klik op 7 en houd SHIFT ingedrukt en klik op 10. Dat is namelijk de manier waarop Windows selecteert en daarvan moet ik tot mijn eerlijkheid bekennen dat ik het veel logischer vind. Of in elk geval bijzonder dat deze functionaliteit niet in OSX is ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Laatst online: 08:46
Willem schreef op donderdag 04 december 2014 @ 14:54:
Zo nu en dan moet ik wat aanpassen in HTML of CSS. SublimeText was al snel een fijne tool. Eén van de twee* dingen die ik aan Mac nooit heb begrepen is de manier waarop de ogenschijnlijke END-toets werkt. Deze toets wekt de indruk dat je naar het einde van een regel (code) zou kunnen springen maar als je dat denkt kom je van een koude kermis thuis: Je wordt naar de onderste regel van het document gestuurd.
Welke toetsencombinatie gebruik je dan? Of welke toets (op het wired keyboard)? Aangezien CMD + rechtse pijltjestoets doet wat jij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Ik vind twee toetsen in plaats van één niet handig voor die functie :)
En buiten dat vind ik het veel logischer dat zo'n toets naar het einde van een regel gaat in plaats van naar het einde van een document. Die functie gebruik ik minder vaak, en, op een andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:23

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

iAmRenzo schreef op woensdag 24 september 2014 @ 08:53:
[...]

Een beetje off topic maar voor rules gebruik je? Ik heb het een tijdje geprobeerd maar merk dat ik voor bestanden van het zelfde type niet hetzelfde wil doen... Ik vond het dus niet zo heel praktisch.
Als ik in m'n Hazel config kijk zie ik:
  • een combinatie van rules die MP3s zonder meer naar iTunes slingert, en FLACs eerst converteert en dan naar iTunes gooit
  • een combinatie van rules die ingescande PDF documenten op basis van [jaar][maand] in de juiste privé of zakelijke Dropbox map gooit, en in het laatste geval, ook in het juiste /Facturen/In/[Jaar]/[Kwartaal] map
  • een rule die Epub-bestanden naar Mobi converteert en automatisch naar m'n Kindle e-mailt
Helpt dat?

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Willem schreef op donderdag 04 december 2014 @ 14:54:
Eén van de twee* dingen die ik aan Mac nooit heb begrepen is de manier waarop de ogenschijnlijke END-toets werkt. Deze toets wekt de indruk dat je naar het einde van een regel (code) zou kunnen springen maar als je dat denkt kom je van een koude kermis thuis: Je wordt naar de onderste regel van het document gestuurd.
Dat komt omdat je eigenlijk het verkeerde gedrag gewend bent. Home, end, pgup en pgdn zijn toetsen die aan een pagina gebonden zijn en niet zozeer aan een regel. Windows gebruikt home en end voor zowel pagina's als regels, OS X kent een scheiding daarin die voor het gehele systeem geldt en Linux heeft een mix: in de GUI is het vooral zoals Windows, op de commandline zoals OS X. Ctrl-a en ctrl-e zijn in OS X/Linux veelal de toetscombinaties voor begin/eind van de regel. In OS X heb je ook nog eens option icm de pijltjes toetsen. De option is veelal voor tekst, denk aan diakritische tekens en navigatie. Vanuit dat opzicht bekeken is het ineens wat logischer op dan niet de home en end te gebruiken.

Er zijn een aantal tools waarmee je dit soort dingen weer op de Windows manier kunt krijgen (Karabiner, DoubleCommand) maar of het ook handig is... Wel fijn als je echt niet aan bepaalde combinaties in OS X kunt wennen of wanneer je een 3rd party toetsenbord dezelfde functionaliteit wil geven als de Apple toetsenborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek1986
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Willem schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:36:
Breeze

Handig om windows mee te herpositioneren binnen je scherm. Ik unplug mijn rMPB een x aantal keer per dag van mijn externe monitor om er na het aansluiten ervan achter te komen dat ik mijn mail, agenda en dat soort geneuzel handmatig moet herpositioneren op de secundaire beeldscherm. Niet handig.

Je kunt custom keyboard shortcuts definieren om vensters een andere positie te geven. Enige wat ik mis is een mogelijkheid om ze met een toetsenbordcombinatie naar je externe scherm te transformeren.

€ 3,59
Ik gebruik hiervoor Window Tidy. Kan niet meer zonder ;) (Weet niet hoe het omgaat met een extern scherm.) Het is nu €6,99, ruim een jaar geleden gekocht voor €3,99 geloof ik.

En verder 1Password en Growl maar die zijn vast al genoemd.

En vrij recent Launchpad Manager gedownload om wat icoontjes van Launchpad te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 21-09 15:23
Willem schreef op donderdag 04 december 2014 @ 16:42:
Ik vind twee toetsen in plaats van één niet handig voor die functie :)
En buiten dat vind ik het veel logischer dat zo'n toets naar het einde van een regel gaat in plaats van naar het einde van een document. Die functie gebruik ik minder vaak, en, op een andere manier.
CMD pijltjes naar links en rechts om naar het begin en eind van een lijn te springen, alt pijltjes om per woord te springen.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Zelf heb ik er de handleiding nog maar eens op nageslagen. Ja, ik weet hij is voor Mavericks maar veel is nog hetzelfde gebleven. Ik denk dat valt binnen de categorie: 'handige tools voor OS X':

http://shop.oreilly.com/product/0636920029069.do
of ebook:
http://it-ebooks.info/book/3308/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-05-2023
Is 2,5 jaar geleden al eens genoemd in deze topic maar ik noem hem nog maar eens: ControlPlane.

Laat je Mac bepaalde acties uitvoeren wanneer er iets in de omgeving verandert (verbinding met een bepaald wifi-netwerk, een monitor die aangesloten wordt, noem maar op). Duurt even om te begrijpen, maar als je het werkend hebt echt een verademing als je regelmatig op verschillende locaties werkt waar je altijd wisselende instellingen wil hebben :)

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:27

Typhone

Who Dares Wins

Die software bundels die soms komen, zijn er speciale sites waar je die in de gaten kunt houden? Plaats het maar even hier in dit topic omdat er veel van de genoemde programma's daar regelmatig in te vinden zijn.

• Willem
ZpAz:
CMD pijltjes naar links en rechts om naar het begin en eind van een lijn te springen, alt pijltjes om per woord te springen.
Weet ik, en toch vind ik een END-functie prettiger werken :)
Alleen werkt de software die ik er voor heb geïnstalleerd niet (meer) goed...
SublimnAll:
Is 2,5 jaar geleden al eens genoemd in deze topic maar ik noem hem nog maar eens: ControlPlane.

Laat je Mac bepaalde acties uitvoeren wanneer er iets in de omgeving verandert (verbinding met een bepaald wifi-netwerk, een monitor die aangesloten wordt, noem maar op). Duurt even om te begrijpen, maar als je het werkend hebt echt een verademing als je regelmatig op verschillende locaties werkt waar je altijd wisselende instellingen wil hebben :)
Hm, interesting. Ik ben een beetje nomade hier binnen het bedrijf, wat betekent dat ik met mijn rMBP wekelijks ergens anders inplug, en daar vaak een externe monitor gebruik. Eén van de meest irritante zaken daarbij is dat al mijn property windows van Adobe CC (breed) van secundair naar primaire monitor verhuizen op het moment dat ik de monitor disconnect. Kijken of ik dat hiermee kan oplossen :)

• karel1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Niet iedereen vindt de systeem fonts van Yosemite een vooruitgang. In OSX zelf zijn er opties om eea te verbeteren. De systeem fonts zelf zijn ook te wijzigen / wat dikker te maken:
http://www.thegraphicmac....mites-default-system-font

en ook gemakkelijk weer terug te zetten naar de originele system fonts als het niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ben sinds kort overgestapt van Win7 op een MBPr, dus ik probeer een klein beetje wegwijs te worden in de wereld van OSX. Een van de dingen die ik uiteraard moest installeren, was een torrent client. Daarbij ben ik afgegaan op de tip uit de openingspost en heb Transmission geïnstalleerd. Dat werkt nu, maar ik heb 2 vragen daarover, die ik denk ik (hopelijk) hier kan stellen.

1. Op mijn desktop is nu een soort disk-icoontje gekomen met daarbij Transmission. Wat is dit voor een icoontje? Anders dan een tweetrapsraket naar het opnemen van het programma zelf? Als ik het weg wil halen, zegt OSX dat het in gebruik is. Ik laat het dus nog maar even staan, maar wil graag weten wat het is. Kan het vreemd genoeg niet vinden met Google (zal het beestje wel de verkeerde naam geven).

2. Waar stel ik in dat als ik op een magnet-link klik, dat dan automagisch Transmission wordt geopend en dat Transmission direct gaat downloaden. Nu zitten daar een paar schermpjes tussen en dat moet sneller kunnen. Ik heb het al geprobeerd via de instellingen van Transmission zelf, maar daar vink ik kennelijk niet de juiste dingen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:08
Oscar Mopperkont schreef op zondag 04 januari 2015 @ 18:25:
Ben sinds kort overgestapt van Win7 op een MBPr, dus ik probeer een klein beetje wegwijs te worden in de wereld van OSX. Een van de dingen die ik uiteraard moest installeren, was een torrent client. Daarbij ben ik afgegaan op de tip uit de openingspost en heb Transmission geïnstalleerd. Dat werkt nu, maar ik heb 2 vragen daarover, die ik denk ik (hopelijk) hier kan stellen.

1. Op mijn desktop is nu een soort disk-icoontje gekomen met daarbij Transmission. Wat is dit voor een icoontje? Anders dan een tweetrapsraket naar het opnemen van het programma zelf? Als ik het weg wil halen, zegt OSX dat het in gebruik is. Ik laat het dus nog maar even staan, maar wil graag weten wat het is. Kan het vreemd genoeg niet vinden met Google (zal het beestje wel de verkeerde naam geven).

2. Waar stel ik in dat als ik op een magnet-link klik, dat dan automagisch Transmission wordt geopend en dat Transmission direct gaat downloaden. Nu zitten daar een paar schermpjes tussen en dat moet sneller kunnen. Ik heb het al geprobeerd via de instellingen van Transmission zelf, maar daar vink ik kennelijk niet de juiste dingen aan.
1) Als je in Transmission bent sluit het programma dan even helemaal af. (CMD+Q, of bovenin menubalk klikken op transmission en dan onderin 'stop transmission'). Vervolgens ga je naar finder en dan zie je links transmission staan onder het kopje apparaten. Klik op het icoontje wat er naast staat en dan unmount die de installer.

2) Je moet inderdaad elke keer even het pad selecteren waar je naartoe wilt downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

OSX koppelt de installer van een app als een virtuele drive. Veel beginners "starten" het programma per abuis vanuit de image in plaats van de app naar de apllications-map te slepen omdat ze dat gewend zijn vanuit Windows. Daardoor krijg je ook een foutmelding als je de disk image wilt sluiten terwijl je het programma nog hebt draaien. Als je die images niet meer wilt zien op je desktop kun je ze uitvinken in de preferences van Finder (ze vallen onder de noemer external disks).

Heb sinds de reclamerommel in uTorrent (kun je wel weghalen, maar vind andere apps proberen wel okee) Transmission eens geprobeerd, en moest ook even rommelen met de settings om het goed te krijgen. Heb een vaste downloadmap ingesteld + start transfer when added aangevinkt. Hij start torrents en magnet links zonder gemor direct en gaat aan de slag.

[ Voor 4% gewijzigd door 2Dutch op 04-01-2015 22:04 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Ben recent Hocus Focus tegen gekomen. Dit programma minimaliseert automatisch niet gebruikte applicaties. Werkt erg handig!
http://hocusfoc.us

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

@SquareOne en 2Dutch: Thx! Deze beginner snapt het weer een stukje beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asaki
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-09 21:28
Ik gebruik deze topic vaak als ik een macje heb geinstalleerd. Maar volgens mij kan de lijst wel iets uitgebreid worden met de onderstaande applicaties :)

iTerm past prima in deze lijst als volwaardige vervanger van de terminal applicatie!
https://iterm2.com/

Voor DLNA video/audio streaming (doorgaans naar je TV) gebruik ik al een tijd Universal Media Server!
http://www.universalmediaserver.com/

ClamXav is een open source antivirus programma met fatsoenlijke real-time directory monitoring!
http://www.clamxav.com/

Om processor en geheugen performance te meten gebruik ik altijd Geekbench, helaas niet gratis.
http://www.primatelabs.com/geekbench/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Post verwijderd. Hoort hier niet thuis :)

[ Voor 90% gewijzigd door SirMemeAlot op 08-01-2015 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

SirMemeAlot schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 21:48:
Ik heb een mac mini aangeschaft als HTPC, ik heb daarnaast nog een windows laptop en een ipad en iphone. Ik zat even uit te zoeken of het mogelijk is om het beeld van de Mac mini te besturen op mijn ipad. Zodat ik downloads aan kan zetten met de ipad. Ik heb wel wat apps gezien zoals de Microsoft remote desktop of de logmein maar met de laatste moet je dan weer een abonnement hebben.

Heeft iemand ervaring met een app met deze functionaliteiten?
Topicwaarschuwing ;)

Mocht je opzoek zijn naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, VersionTracker of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.
Maar ... je zou eens kunnen kijken naar Splashtop (http://www.splashtop.com/personal), dat werkt heel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
@Canaria, dat ziet er precies uit wat ik nodig heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:32

talin

ES-MA

had paar weken geleden gelezen over die Duet app, zodat je je iPad als extern beeldscherm kon gebruiken.

die wa dus nu beschikbaar, gratis software voor Mac en een app ( wel aan de prijs 14 nogwat ) voor op je device.
maar na een review gelezen te hebben op iCulture was ik toch best benieuwd.

http://www.iculture.nl/ap...w-ipad-tweede-scherm-mac/

http://www.duetdisplay.com

net geïnstalleerd, werkt perfect!

( maar niet met een display link driver voor nog 2 grote beeldschermen, dan wil het iPad beeldscherm maar op 1 plek en dat is rechtsonder blijven staan, ff een mailtje aan wagen )

maar ik ben veel onderweg en dan is dit ideaal!

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Wat betreft de apps die je hier tegenkomt toch een vraag. Ik heb redelijk wat apps gekocht naar aanleiding van dit topic. Hoe werkt het nu met de purchased list? Is die onbeperkt toepasbaar op andere Macs? Ergo: ik heb een iMac, Macbook Pro 13", Macbook Pro 15". Overal kan ik deze apps in mijn purchased list vinden en installeren. Als ik echter inlog in iTunes op het systeem van mijn vriendin dan kan ik ze zo ook installeren en zijn ze te gebruiken. Hoe zit dat precies? Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling toch?

Komt een wat duurdere app (OmniGraffle) aan die ik ga aanschaffen maar die heb ik vooral op de MBp15 en de iMac nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:54

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Van de Apple-site:
Can I use apps from the Mac App Store on more than one computer?
Apps from the Mac App Store may be used on any Macs that you own or control for your personal use.
http://support.apple.com/en-us/HT202152

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Laatst online: 11:32

talin

ES-MA

Typhone schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 21:58:
Wat betreft de apps die je hier tegenkomt toch een vraag. Ik heb redelijk wat apps gekocht naar aanleiding van dit topic. Hoe werkt het nu met de purchased list? Is die onbeperkt toepasbaar op andere Macs? Ergo: ik heb een iMac, Macbook Pro 13", Macbook Pro 15". Overal kan ik deze apps in mijn purchased list vinden en installeren. Als ik echter inlog in iTunes op het systeem van mijn vriendin dan kan ik ze zo ook installeren en zijn ze te gebruiken. Hoe zit dat precies? Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling toch?

Komt een wat duurdere app (OmniGraffle) aan die ik ga aanschaffen maar die heb ik vooral op de MBp15 en de iMac nodig.
dat is ook met iPhone en iPad apps, ik heb dit een keer nagevraagd tijdens een sessie bij Apple in Amsterdam, iOs devices for business, ik geef iPhone's en iPads uit voor mijn bedrijf, heb toen 1x tomtom aangeschaft op 1 beheer account en deze standaard op alle devices gezet die ik uit geef, ( stuk of 150 ) en ik had ooit ergens gehoord dat dit maar voor 5 apparaten kon.
het Volume purchase program voor Nederland was er toen nog niet, en heb ze daar de vraag gesteld hoe doe ik dat het beste, als antwoord kwam toen, het is een grijs gebied maar zoals jij aangeeft werkt het ook.
wat ik had moeten doen is iedereen budget geven ( itunes te goed ) en dan dat ze het allemaal zelf konden aanschaffen op hun eigen account.

zo heb ik mijn macbook vol staan met apps en wat schetste mijn verbazing toen ik onlangs mijn mac mini G4 verving door een nieuwe mac mini, die ging opeens al mijn apps downloaden toen ik ingelogd was met zelfde account.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Thanks! Dat is wel een erg prettige bijkomstigheid met het oog op een toekomstige Macbook Air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Niet online
Hier een fijne gratis app om per bestandstype de default app te wijzigen die gebruikt wordt om dat bestandstype mee te openen: RCDefaultApp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickeyboy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-09 09:45
Voor degene die op zoek naar een programma voor organiseren en zoeken naar wetenschappelijke artikelen. Ik ben al enige tijd heel erg tevreden over Readcube! Ik gebruik het ook om notities te maken en om referenties te verwerken in mijn eigen stukken.
https://www.readcube.com/

[ Voor 1% gewijzigd door Daedalus op 16-01-2015 16:45 . Reden: referral ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Lounge Deluxe schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 10:13:
Hier een fijne gratis app om per bestandstype de default app te wijzigen die gebruikt wordt om dat bestandstype mee te openen: RCDefaultApp
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4OmnDXsoKXZceaLCR965Rg4Z/full.png

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

De MacHeist Bundle is er weer: http://macheist.com

Nog even en Little Snitch (uit de topicstart) komt erbij!
Wanneer dat mogelijk is vermijd ik de App Store, dus deze bundle kan ik wel waarderen. Altijd fijn als developers hun software gewoon via een eigen site of iets als MacUpdate blijven distribueren, met rechtstreekse updates en de mogelijkheid van korting op nieuwe versies of andere software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Little Snitch had ik maar toen ik geen illegale software meer draaide fijn er vanaf gemikt weer. Gek werd ik van al die vragen. Laat maar gewoon brabbelen. Vind het wel goed. Gebruikte het alleen om toegang naar Adobe te blocken :X
Heb een incoming firewall en dat vind ik goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Dat was het eerst wat ik ook dacht.
Net Duet Display gekocht. Gave app, super handig met iPas (en iPhone!) als secondary screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Niet online
Uiteraard kan dat op die manier, maar met de app die ik noemde hoef je dat niet omslachtig via cmd-i te doen en heb je alle bestandsformaten binnen handbereik om te wijzigen. Pff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Lounge Deluxe schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 11:02:
[...]

Uiteraard kan dat op die manier, maar met de app die ik noemde hoef je dat niet omslachtig via cmd-i te doen en heb je alle bestandsformaten binnen handbereik om te wijzigen. Pff.
Hoeveel keer verander jij met welk programma je een bepaalde extensie by default wilt openen? Elke dag? Imho is even op cmd+i drukken minder omslachtig dan zo'n tool te gaan zoeken :P

[ Voor 45% gewijzigd door filenox op 15-01-2015 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Laatst online: 12-03 21:20
Lounge Deluxe schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 11:02:
[...]

Als ik dat gewijzigd moet hebben klik ik rechts op bestand kies voor 'Open met' - 'Andere'
Dan selecteer ik app en vink aan 'Open altijd met dit programma' Dat doet dan toch hetzelfde?

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Niet online
filenox schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 11:16:
[...]

Hoeveel keer verander jij met welk programma je een bepaalde extensie by default wilt openen? Elke dag? Imho is even op cmd+i drukken minder omslachtig dan zo'n tool te gaan zoeken :P
Iedere keer als ik een app installeer die iets grafisch doet of met video, bijvoorbeeld.
Xanion schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 12:18:
[...]

Als ik dat gewijzigd moet hebben klik ik rechts op bestand kies voor 'Open met' - 'Andere'
Dan selecteer ik app en vink aan 'Open altijd met dit programma' Dat doet dan toch hetzelfde?
Tuurlijk, iedereen weet dat, maar daar gaat het niet over in dit topic! Ik vind het een handige app, en met mij nog vele gebruikers zo blijkt uit Macupdate en andere sites/fora. Doe met deze tip wat je wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-09 18:08
Iterm 2 voor Terminal vervanger

Sublime text = Als je een goede texteditor wilt zoals notepad++ in windows is

Zoc6: Een soort "putty" voor mensen die vaak moeten SSH'en of telnetten naar netwerk devices of servers ofzo. Hij zegt dat het betalend is, maar het zo als winrar gewoon niet activaten en je kan blijven gebruiken

SecureCRT = Voor als je een meer "pro" SSH/Telnet app wilt, kan veel dingen, macro's opslagen. Bepaalde commando's op tijdstippen uitvoeren.

MailTab for Gmail = Mega tof ding voor als je een toffe hebbeding als gmail wil hebben in je notification bar, maakt ook een geluidje. Soms eens een bericht voor het te liken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 22:08
RightZoom
Heeft iemand een tool zoals RightZoom welke de groene knop aanpast zodat je applicatie maximaliseert ipv Full screen, sinds de switch naar Yosemite een groot gemis.

[ Voor 36% gewijzigd door Samplex op 16-01-2015 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 01:27
Samplex schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 09:47:
RightZoom
Heeft iemand een tool zoals RightZoom welke de groene knop aanpast zodat je applicatie maximaliseert ipv Full screen, sinds de switch naar Yosemite een groot gemis.
Alt induwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8n
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 15:07

n8n

UltraSub schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 10:40:
Little Snitch had ik maar toen ik geen illegale software meer draaide fijn er vanaf gemikt weer. Gek werd ik van al die vragen. Laat maar gewoon brabbelen. Vind het wel goed. Gebruikte het alleen om toegang naar Adobe te blocken :X
Heb een incoming firewall en dat vind ik goed genoeg.
Heeft bij mij op de academie ook iedereen terwijl je voor specifieke blokkades ook gewoon je hostfile aan kan passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8n

n8n

Samplex schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 09:47:
RightZoom
op de titelbalk dubbelklikken, bijvoorbeeld net naast de groene knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
n8n schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 10:36:
[...]

Heeft bij mij op de academie ook iedereen terwijl je voor specifieke blokkades ook gewoon je hostfile aan kan passen.
Agree, maar het is makkelijker om te zeggen dat een bepaald programma helemaal niet naar buiten mag, versus het aanpassen van een host file en een adres missen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8n

n8n

UltraSub schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 11:51:
[...]

Agree, maar het is makkelijker om te zeggen dat een bepaald programma helemaal niet naar buiten mag, versus het aanpassen van een host file en een adres missen ;)
ik word helemaal para van little Snitch, het is een alternatief dat niet continue aan je kop zeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Simpel maar doeltreffend:
Radio Silence :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Nu online
Nickeyboy schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 10:24:
Voor degene die op zoek naar een programma voor organiseren en zoeken naar wetenschappelijke artikelen. Ik ben al enige tijd heel erg tevreden over Readcube! Ik gebruik het ook om notities te maken en om referenties te verwerken in mijn eigen stukken.
https://www.readcube.com/
Dank je wel (maal twee, meteen een collega erop gewezen :))

[ Voor 1% gewijzigd door Daedalus op 16-01-2015 16:46 . Reden: referral ]

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
Canaria schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 10:36:
De MacHeist Bundle is er weer: http://macheist.com

Nog even en Little Snitch (uit de topicstart) komt erbij!
Wanneer dat mogelijk is vermijd ik de App Store, dus deze bundle kan ik wel waarderen. Altijd fijn als developers hun software gewoon via een eigen site of iets als MacUpdate blijven distribueren, met rechtstreekse updates en de mogelijkheid van korting op nieuwe versies of andere software.
Goeie tip, zitten een paar apps bij die me erg handig lijken. Voor alleen Parallels Access lijkt het me de moeite al waard.

Maar een virusscanner? Noem me naïef, maar die heb je toch helemaal niet nodig op een Mac? :9

Om nog een nuttige toevoeging aan het topic te geven:
Tuxera NTFS
Zorgt ervoor dat je schijven die NTFS-geformatteerd zijn ook volledig met je Mac kan gebruiken. Een van de weinige apps waar ik daadwerkelijk geld voor over heb.

[ Voor 4% gewijzigd door Smitovic op 16-01-2015 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

Mijn lijstje is de afgelopen jaren niet echt veranderd:

- Forklift
Deze applicatie gebruik ik als alternatief voor Finder. Met een gecustomizede toolbar en twee windows, kan ik snel en gemakkelijk files kopiëren, verplaatsen, synchroniseren en nog veel meer.

- Beamer
Al een paar x voorgekomen in dit topic, maar wat een fantastische applicatie! Gebruik ik vooral voor series en films die niet op Netflix staan.

-Alfred
Alleskunner Alfred is zelfs met de gewijzigde Spotlight in Yosemite een onmisbare applicatie voor mij!

- iStat menus
De status van mijn MacBook in mijn menubar

-Shazam
Ik was wat sceptisch in het begin, maar wanneer ik muziek stream via Airplay, kan ik de Shazam app op mijn iPhone niet gebruiken. Dan is het toch wel handig dat de app er ook op OS X is. :+

- The Unarchiver
Het feit dat ik bij iedere unzip kan aangeven waar de bestanden moeten komen, maakt The Unarchiver voor mij onmisbaar.

[ Voor 87% gewijzigd door RnB op 17-01-2015 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Forklift heeft wel als nadeel dat je niet in systeemfolders als bv /Library/ kan komen, is daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreamvoid schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 17:55:
Forklift heeft wel als nadeel dat je niet in systeemfolders als bv /Library/ kan komen, is daar een oplossing voor?
Middels de eerder genoemde en dankbare tip van The Otherside: (gevonden middels de zoekfunctie)
'Via de (niet meer werkende) link kwam ik er achter dat je contact op kan nemen met de support afdeling + receipt van de appstore om een licentiesleutel te krijgen van de website versie van Forklift.' Althans, hierna kan ik (ook) gewoon de systeemfolders induiken en zo.
Pagina: 1 ... 12 ... 23 Laatste

Let op:

Mocht je opzoek zijn naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.