Onmisbare tools & software voor macOS - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 11 ... 23 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golles
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:07
Om een notificatie te krijgen voor ios/osx app aanbiedingen heb je appshopper, zo heb ik ook 1Password en andere apps goedkoop/gratis gekocht:

http://appshopper.com/mac/productivity/1password

Het werkt simpel, maak een account aan en klik bij de apps op "I want it" en je krijgt een email als hij in de aanbieding is. Zelf heb ik hun discount rss feed in mijn feedly staan, zodat ik dagelijks zie wat er in de aanbieding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-06 09:48
Zijn jullie bekend met de " Memory Clean" app?
Staat vrij hoog in de App store en lijkt vrij veel werk geheugen op te schonen.
Werk dit echt? Het lijkt mij vrij vreemd dat daar een app voor nodig is, dan zou apple het wel beter geprogrammeerd hebben toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Daar is ook geen app voor nodig. Ik meen mij te herinneren dat er "vieze" trucjes uitgehaald kunnen worden om een app hoog in de ranglijsten te krijgen. Dat zegt dus niks (wat ik met vele apps heb btw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Apple heeft het ram managment in OS X prima geregeld en dat soort apps zijn dus ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sterker nog, die apps doen bar weinig. Het enige wat er gebeurd is dat een en ander in het geheugen dat naar disk geschreven kan worden naar disk wordt weggeschreven (dat kan gratis en voor nop in OS X met het ingebouwde purge commando; kun je zo in Terminal intikken). Wie geheugentekort heeft, heeft daarna nog steeds geheugentekort ;)

[ Voor 18% gewijzigd door ppl op 29-08-2014 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-06 21:51

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Arthur-M. schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:41:
Apple heeft het ram managment in OS X prima geregeld en dat soort apps zijn dus ook niet nodig.
Inderdaad. Apple gebruikt gewoon al je geheugen. Das tenminste efficient :) Management is inderdaad perfect.

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
The Milkman schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:04:
[...]

Inderdaad. Apple gebruikt gewoon al je geheugen. Das tenminste efficient :) Management is inderdaad perfect.
Wat heb je anders aan geheugen als het niet gebruikt wordt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-07 18:49
ppl schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:57:
Sterker nog, die apps doen bar weinig. Het enige wat er gebeurd is dat een en ander in het geheugen dat naar disk geschreven kan worden naar disk wordt weggeschreven (dat kan gratis en voor nop in OS X met het ingebouwde purge commando; kun je zo in Terminal intikken). Wie geheugentekort heeft, heeft daarna nog steeds geheugentekort ;)
Niet helemaal waar, die tools (ik gebruik memory diag) benutten de mogelijkheden die apple in het moderne geheugenbeheer heeft zitten, zoals het comprimeren van data bijvoorbeeld. Het laatste wat ze doen is naar disk cache schrijven. Een dergelijk tool kan handig zijn na een flinke hoeveelheid fileoperaties die je geheugen vol laten lopen, en dan versneld weer voor wat ruimte zorgen.

Voor mij is het handig omdat er nogal eens langdurig een VM draait die vast 3GB in gebruik heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-06 09:48
Zo iets verwachte ik al, bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Mijn toolset bestaat o.a. uit de volgende (bekende en minder bekende) apps/tools:

iTerm 2: Terminal emulator met net even wat handigere functies dan de standaard Terminal.app, o.a. Input Broadcasting en splitscreen support.
Gratis: ja.

1Password: Password manager die al vaker genoemd is in dit topic.
Gratis: nee.

SublimeText 2: mijn favoriete editor, met syntax highlighting voor alle talen die ik gebruik, code completion, snippet support, git support, en nog veel meer.
Gratis: nee, maar de trial verloopt nooit. Wel zeker het geld waard imho.

SizeUp: een voor mij onmisbaar stuk window management in OSX. Snel met je keyboard een window resizen, verplaatsen naar een andere monitor of een andere workspace.
Gratis: nee.

Mactracker: even iets opzoeken over een bepaald model Apple device, altijd handig
Gratis: ja.

Alfred: launcher met veel extensiemogelijkheden. Files zoeken, apps starten, muziek afspelen, command chaining, google searches, snelle uploads naar clouddiensten, etcetera. Voor mij compleet onmisbaar.
Gratis: ja. Het powerpack kost echter wel geld, maar is het geld meer dan waard.

Atlassian Sourcetree: voor het meer complexe gepruts met git. Meestal heb ik aan de CLI tool 'git' wel genoeg, maar soms geeft een GUI net even meer overzicht, of heb je niet de beschikking over webbased diensten als Bitbucket, Github of Stash.
Gratis: ja

Vagrant: wrapper om Virtualbox die het eenvoudig maakt om vanuit je terminal snel virtuele (Linux) omgevingen te starten, middels een 'Vagrantfile'. Tevens ondersteunt Vagrant deployment van VMs met shellscripts, Puppet, Chef, en Ansible en is het beschikbaar maken van je code in je VM eenvoudig. Ideaal als je wilt ontwikkelen op een omgeving die gelijk is aan productie.

Boot2Docker: Werken met Docker op je Mac. Waar je met Vagrant een complete server (of meerdere) virtualiseert, werkt Docker op basis van 'containerization'.

Homebrew: mis je je favo Linux tooltje op OSX? Grote kans dat het via Homebrew alsnog beschikbaar is :)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Mijn onmisbare tools '14

Scroll Reverser
Op mijn trackpad staat natural scrolling aan, maar het scrollwiel van een muis moet normaal scrollen. Met Scroll Reverser kun je per invoerapparaat de scrollrichting instellen.

BetterTouchTool
Deze tool is heel uitgebreid, maar ik heb slechts twee gestures ingesteld: 'Three Finger Swipe Up' voor 'End' en 'Three Finger Swipe Down' voor 'Home'. Op mijn MacBook mis ik de Home- en End-button en met BetterTouchTool kan ik op bijvoorbeeld GoT met 200 posts per pagina met één swipe helemaal naar beneden scrollen.

1Password
Vaak genoemd, maar ik kan echt niet meer zonder.

MacUpdate Desktop
Sinds kort is deze tool gratis, dat scheelt weer $20 per jaar. MacUpdate Desktop houdt bij of er updates beschikbaar zijn van geïnstalleerde applicaties en kan deze ook automatisch updaten. De eerste vijf updates per maand zijn gratis, wil je vaker geautomatiseerd updaten dan moet je alsnog een abonnement afsluiten. Ik gebruik de tool alleen om te zien of er updates zijn, maar downloaden en installeren doe ik zelf wel. De OS X App Store probeer ik waar mogelijk te vermijden. Niet zelden verschijnen updates van apps daar pas later (voorbeeld: 1Password).

Fantastical
Kalender die in de menubar leeft, toont Calendar- en Reminder-items van alle accounts die in het OS zijn ingesteld.

Pocket
Webclipping

AppZapper
Uninstaller, verwijdert automatisch bestanden en preferences die normaal zouden achterblijven wanneer je de applicatie naar de Trash sleept. Ik wil geen resten van verwijderde applicaties in ~/Library.

Naast deze tools staan op mijn MacBook meestal de volgende applicaties open (naast de standaard geïnstalleerde):
• VMware Fusion
• Photoshop CC

Ik zoek nog een plain text 'kladblok' omdat TextEdit sinds een tijdje elke keer over iCloud zeurt. Nu gebruik ik Notes maar dat vind ik ook niet ideaal. Eigenlijk wil ik gewoon Notepad++ op de Mac! En ja ik heb heel wat editors geprobeerd en heb een licentie voor Espresso, toch mis ik Notepad++.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:13

Nitai

Live the life you love.

Hazel, http://www.noodlesoft.com/hazel.php (niet gratis)

Persoonlijk vind ik dit een van de meest geweldige tools. Elke week ontdek ik weer zaken die Hazel voor mij uit handen neemt. Van back-up ondersteuning tot verwijderen van Apps.

@Canaria, gewoon Winebottler gebruiken, je hebt er geeneens een Windows install voor nodig. Draait geweldig. http://mike.kronenberg.or...install-notepad-on-a-mac/

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:55
Canaria schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 02:28:
Mijn onmisbare tools '14

Scroll Reverser
Op mijn trackpad staat natural scrolling aan, maar het scrollwiel van een muis moet normaal scrollen. Met Scroll Reverser kun je per invoerapparaat de scrollrichting instellen.

BetterTouchTool
Deze tool is heel uitgebreid, maar ik heb slechts twee gestures ingesteld: 'Three Finger Swipe Up' voor 'End' en 'Three Finger Swipe Down' voor 'Home'. Op mijn MacBook mis ik de Home- en End-button en met BetterTouchTool kan ik op bijvoorbeeld GoT met 200 posts per pagina met één swipe helemaal naar beneden scrollen.

1Password
Vaak genoemd, maar ik kan echt niet meer zonder.

MacUpdate Desktop
Sinds kort is deze tool gratis, dat scheelt weer $20 per jaar. MacUpdate Desktop houdt bij of er updates beschikbaar zijn van geïnstalleerde applicaties en kan deze ook automatisch updaten. De eerste vijf updates per maand zijn gratis, wil je vaker geautomatiseerd updaten dan moet je alsnog een abonnement afsluiten. Ik gebruik de tool alleen om te zien of er updates zijn, maar downloaden en installeren doe ik zelf wel. De OS X App Store probeer ik waar mogelijk te vermijden. Niet zelden verschijnen updates van apps daar pas later (voorbeeld: 1Password).

Fantastical
Kalender die in de menubar leeft, toont Calendar- en Reminder-items van alle accounts die in het OS zijn ingesteld.

Pocket
Webclipping

AppZapper
Uninstaller, verwijdert automatisch bestanden en preferences die normaal zouden achterblijven wanneer je de applicatie naar de Trash sleept. Ik wil geen resten van verwijderde applicaties in ~/Library.

Naast deze tools staan op mijn MacBook meestal de volgende applicaties open (naast de standaard geïnstalleerde):
• VMware Fusion
• Photoshop CC

Ik zoek nog een plain text 'kladblok' omdat TextEdit sinds een tijdje elke keer over iCloud zeurt. Nu gebruik ik Notes maar dat vind ik ook niet ideaal. Eigenlijk wil ik gewoon Notepad++ op de Mac! En ja ik heb heel wat editors geprobeerd en heb een licentie voor Espresso, toch mis ik Notepad++.
Je gebeden zijn gehoord notepad++ is beschikbaar gekomen voor de Mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-07 18:01

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Textwrangler ? http://www.barebones.com/products/textwrangler/download.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Nu online

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Mijn onmisbare tools '14

Het gezeur over icloud kan je uitzetten. Als ik straks achter m'n mac zit zal ik even kijken welke setting dat ook al weer was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:09

4POX

Everybody is wired

Zspirit schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:35:
Zijn jullie bekend met de " Memory Clean" app?
Staat vrij hoog in de App store en lijkt vrij veel werk geheugen op te schonen.
Werk dit echt? Het lijkt mij vrij vreemd dat daar een app voor nodig is, dan zou apple het wel beter geprogrammeerd hebben toch?
Dit zit standaard al in OSX. Als je toch je geheugen om wat voor reden wil legen. Dan kun je in de terminal "sudo purge" doen. Zoals iedereen al schreef. Lekker je Apple het geheugen beheer laten doen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Nitai schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 05:18:
@Canaria, gewoon Winebottler gebruiken, je hebt er geeneens een Windows install voor nodig. Draait geweldig. http://mike.kronenberg.or...install-notepad-on-a-mac/
Dat zou met VMware Fusion Unity view ook wel kunnen, maar ik wil Mac en Windows gescheiden houden :)
Dus geen Windows-applicaties onder OS X en andersom. Geen MS Office for Mac en geen iTunes onder Windows.

Ik heb Sublime gedownload en dat komt goed in de buurt. Had er wel eens eerder naar gekeken maar toen vond ik het te duur voor een kladblok. Door dat "trial verloopt nooit" is het toch weer een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Nu online

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Canaria schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 13:00:
[...]

Dat zou met VMware Fusion Unity view ook wel kunnen, maar ik wil Mac en Windows gescheiden houden :)
Dus geen Windows-applicaties onder OS X en andersom. Geen MS Office for Mac en geen iTunes onder Windows.

Ik heb Sublime gedownload en dat komt goed in de buurt. Had er wel eens eerder naar gekeken maar toen vond ik het te duur voor een kladblok. Door dat "trial verloopt nooit" is het toch weer een optie.
Als je er eenmaal aan gewend bent en ziet wat ermee kan valt de prijs wel mee. Als je niet alle functionaliteit gebruikt of simpelweg een alternatief zoekt dat geen geld kost kan je ook eens kijken naar Atom
Whieee schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:32:
[...]

Het gezeur over icloud kan je uitzetten. Als ik straks achter m'n mac zit zal ik even kijken welke setting dat ook al weer was ;)
Belofte maakt schuld ;)

Als je verlost wilt zijn van iCloud dialogs bij het openen van TextEdit en andere apps, kan je dat op de volgende manier oplossen. Open je favoriete terminal (of gewoon Terminal.app) en typ het volgende:
defaults read -g NSShowAppCentricOpenPanelInsteadOfUntitledFile

Als de output '1' is, of 'true', staat het iCloud window dus aan. Je kan het vervolgens uitzetten met het volgende command:
defaults write -g NSShowAppCentricOpenPanelInsteadOfUntitledFile false

Even controleren:
$ defaults read -g NSShowAppCentricOpenPanelInsteadOfUntitledFile
false

Profit!

[ Voor 0% gewijzigd door Whieee op 30-08-2014 13:34 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:13

Nitai

Live the life you love.

Canaria schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 13:00:
[...]

Voor Fusion moet wel je VM aanstaan, dit draait prima zonder VM, nou heeft Notepad++ ook niet een typische Windows look, maar goed het kan gewoon. Office draai ik ook gewoon op m'n Mac (lijkt niet op z'n Windows broer). iTunes heb ik sinds iCloud, Spotify, Sonos en Plex al bijna twee jaar niet aangeraakt (ook niet op m'n Macs). Ik draai alles door elkaar, als het m'n workflow ondersteunt dan ben ik niet zo gebrand op de scheiding qua OS.

Wat zijn je eisen qua Kladblok Apps dan? Als je geen highlighting, syntax etc nodig heb dan kun je ook Evernote of OneNote gebruiken? OneNote ben ik eigenlijk gaan gebruiken door je ex-collega Michiel (Sparked) toen hij bij ons een sharepoint implementatie deed. Wist niet dat er zo veel functionaliteit in OneNote zat.

Textwrangler vind ik beter dan Sublime, support en bugfixes zijn ook beter.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
satya schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:20:
Niet helemaal waar, die tools (ik gebruik memory diag) benutten de mogelijkheden die apple in het moderne geheugenbeheer heeft zitten, zoals het comprimeren van data bijvoorbeeld.
De geheugen compression doet niet datgene wat velen denken dat het doet. De compressie geldt alleen voor inactief geheugen en ook alleen wanneer er meer geheugenadressen nodig zijn. Het enige wat het echt doet is je swap size verminderen. Het levert dus niet meer vrij geheugen voor je op (of althans, wat velen als vrij geheugen zien).

In geval van geheugen spelen er ook nog een aantal andere factoren mee waardoor 3rd party applicaties niet zomaar het geheugengebruik aan kunnen passen, het zou een immens groot security risico zijn en voor instabiliteit zorgen. Het kunnen bewerken van niet-actief geheugen ligt dan ook meer voor de hand. Niet zo raar dat geheugenapps dus niet zo veel doen dan dat purge.
Het laatste wat ze doen is naar disk cache schrijven. Een dergelijk tool kan handig zijn na een flinke hoeveelheid fileoperaties die je geheugen vol laten lopen, en dan versneld weer voor wat ruimte zorgen.
De genoemde file operaties waar je het hier over hebt flush je naar disk met dat purge. De winst die je ziet komt dan ook alleen van dat purge.
Voor mij is het handig omdat er nogal eens langdurig een VM draait die vast 3GB in gebruik heeft.
Waar het dus niets mee kan omdat bij het draaien van die vm die 3GB gewoon gereserveerd worden en onder actief geheugen zal vallen. Daarmee morrelen betekent een security risico en ongetwijfeld een crash van de app dus kan dit ook niet. Het enige waar het wat mee kan is het inactief geheugen.

Voor geheugenbeheer zullen applicaties veelvuldig samen moeten werken met het OS zelf. In dit geval heeft het OS een heleboel automatismen ingebouwd om dat geheugenbeheer zo efficiënt mogelijk te doen. Bijna alle applicaties houden zich hier netjes aan, waardoor geheugentools nutteloos zijn. Als er problemen zijn met het geheugen dan is dat een bug van een applicatie (en heb je er meer aan om het te melden zodat het opgelost kan worden) of geheugentekort die alleen op te lossen is door meer geheugen in de computer te stoppen. Die geheugentools spelen vooral in op de switchers van Windows waar het vroeger normaal was (sinds Windows Vista/7 is ook daar het geheugenbeheer op de schop gegaan) en die gevoelig zijn voor marketingtaal.
Nitai schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:34:
Wat zijn je eisen qua Kladblok Apps dan? Als je geen highlighting, syntax etc nodig heb dan kun je ook Evernote of OneNote gebruiken? OneNote ben ik eigenlijk gaan gebruiken door je ex-collega Michiel (Sparked) toen hij bij ons een sharepoint implementatie deed. Wist niet dat er zo veel functionaliteit in OneNote zat.
OneNote en EverNote zijn hele andere tools dan Notepad++ en consorten. Ze richten zich meer op het maken van aantekeningen terwijl Notepad++ en consorten zich meer richten op het schrijven van code en vergelijkbare geavanceerde tekstbewerkingen. Als je een applicatie zoekt voor aantekeningen en documentatie dan zijn OneNote en Evernote hele goede keuzes. Enige wat er bij die twee mist is het kunnen gebruiken van een andere sync dienst (bijv. je eigen webdav server). De OneNote versie die bij Office 2013 zit heeft die optie overigens wel (het zijn files die je lokaal opslaat, bij de versies van de website en voor niet-Windows kunnen diezelfde files alleen maar op OneDrive staan). Wat de iOS en de OS X versie van OneNote mist is het kunnen tekenen (de Windows en Android versies hebben het wel).
Voor Notepad++ zou ik het ook eerder bij vim, emacs (beiden in Terminal), Textwrangler of Sublime zoeken. Laatst genoemde heeft als voordeel dat je het ook op Linux en Windows kunt gebruiken (vim ook trouwens).

Voor wie graag iets als AppZapper wil maar dan gratis, kijk eens naar AppCleaner!

Het meest onmisbare hier is inmiddels Karabiner met noejectdelay. Hierdoor kan ik mijn mechanische toetsenborden gebruiken alsof het Apple toetsenborden zijn (tot aan de function keys aan toe; denk aan Fn-F3 voor Mission Control). Met de noejectdelay zorgt hij ervoor dat de F12 toets gewoon F12 is en niet eject. Karabiner werkt inmiddels al voor Yosemite, noejectdelay wordt daar nog geschikt voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Whieee schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 13:33:

Belofte maakt schuld ;)

Als je verlost wilt zijn van iCloud dialogs bij het openen van TextEdit en andere apps, kan je dat op de volgende manier oplossen. Open je favoriete terminal (of gewoon Terminal.app) en typ het volgende:
defaults read -g NSShowAppCentricOpenPanelInsteadOfUntitledFile

Als de output '1' is, of 'true', staat het iCloud window dus aan. Je kan het vervolgens uitzetten met het volgende command:
defaults write -g NSShowAppCentricOpenPanelInsteadOfUntitledFile false

Even controleren:
$ defaults read -g NSShowAppCentricOpenPanelInsteadOfUntitledFile
false

Profit!
Thanks! :)
Nitai schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:34:
[...]

Voor Fusion moet wel je VM aanstaan, dit draait prima zonder VM, nou heeft Notepad++ ook niet een typische Windows look, maar goed het kan gewoon. Office draai ik ook gewoon op m'n Mac (lijkt niet op z'n Windows broer). iTunes heb ik sinds iCloud, Spotify, Sonos en Plex al bijna twee jaar niet aangeraakt (ook niet op m'n Macs). Ik draai alles door elkaar, als het m'n workflow ondersteunt dan ben ik niet zo gebrand op de scheiding qua OS.

:)
Ik zocht een kladblok met verschillende tabs, waarin ik af en toe wat tekst kan plakken en bewerken. De ene keer is dat een url, een stukje html of javascript, de volgende keer is het een GoT-post met quotes van meerdere posts of een blog of wil ik een log uitlezen. Of gewoon tijdens een gesprek een telefoonnummer of naam. Het idee is dat ik een nieuw tabje open voor nieuwe gegevens en als ik de gegevens heb verwerkt of niet meer nodig heb, sluit ik het tabje weer zonder opslaan. Syntax highlighting zou handig zijn, maar spellingcontrole gebruik ik nooit. Tot slot moet het monospaced plain text gebruiken.

OneNote en Evernote zijn geen geschikte opties, omdat die alles bewaren en ik wil de teksten juist niet bewaren. Ik werk erg gestructureerd en overdreven precies en in OneNote wil ik dan ook alleen gestructureerde notities, keurig gemetadateerd. Geen losse ongestructureerde krabbels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-07 12:11

LoneWolf

Just a Byte

Hmm. Apple zelf heeft ook een notepad..... Werkt bij mij prima als scrap book.

Wat ik zelf ook gebruik is notefile, deze kan je met een hotkey oproepen..

[ Voor 33% gewijzigd door LoneWolf op 31-08-2014 12:15 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-07 12:51
TextMate2; gratis en übergoed. Beter dan notepad++. Vooral de "rmate" optie is killing: waar je ook zit (in welke ssh sessie ook), open je files met 'rmate' en edit ze alsog ze lokaal staan. Echt heerlijk.

[ Voor 60% gewijzigd door smeerbartje op 01-09-2014 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Bedankt voor de TextMate tip. Tot nu gebruikte ik TextWrangler maar ik denk dat dit nu mijn editor of choice wordt. Dat rmate werkt ook lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:08
smeerbartje schreef op maandag 01 september 2014 @ 08:24:
TextMate2; gratis en übergoed. Beter dan notepad++. Vooral de "rmate" optie is killing: waar je ook zit (in welke ssh sessie ook), open je files met 'rmate' en edit ze alsog ze lokaal staan. Echt heerlijk.
Dat kan ook met sublime text :)

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
rutgerw schreef op maandag 01 september 2014 @ 10:49:
Bedankt voor de TextMate tip. Tot nu gebruikte ik TextWrangler maar ik denk dat dit nu mijn editor of choice wordt. Dat rmate werkt ook lekker
Check Comodo edit ook als je toch bezig bent :-)

http://komodoide.com/komodo-edit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-07 15:16
Ben altijd nog zo blij als een kind dat in dit topic iemand het programma Subtitles heeft aangeraden.
Voorheen altijd aan het kloten geweest met subs voor onder mijn (voor backup doeleinden! :) ) gedownloade series en films. Deze App neemt alles uit handen en zoekt meestal de correct subtitle voor bij de film en serie. Werkt echt goed!

http://subtitlesapp.com/

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-07 13:32

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Hmm, interessant! Hoewel Sickbeard/Plex meestal de goede subs weet te vinden gaat het toch wel eens mis.
Ik ga vanavond eens met Subtitles aan de slag :)

[ Voor 3% gewijzigd door Oscar the Grouch op 03-09-2014 09:25 ]

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:30
krizzziz schreef op woensdag 03 september 2014 @ 08:28:
Ben altijd nog zo blij als een kind dat in dit topic iemand het programma Subtitles heeft aangeraden.
Voorheen altijd aan het kloten geweest met subs voor onder mijn (voor backup doeleinden! :) ) gedownloade series en films. Deze App neemt alles uit handen en zoekt meestal de correct subtitle voor bij de film en serie. Werkt echt goed!

Eens!
Weinig apps die zo'n vervelend proces zo eenvoudig maken. _/-\o_

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Oscar the Grouch schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:24:
Hmm, interessant! Hoewel Sickbeard/Plex meestal de goede subs weet te vinden gaat het toch wel eens mis.
Ik ga vanavond eens met Subtitles aan de slag :)
75% van alle download worden voorzien van de correcte subs door Subtitles. Het overige gedeelte zoek ik wel op een andere manier.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongewoongewoon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-08-2024
Sluuz schreef op maandag 01 september 2014 @ 10:53:
[...]

Dat kan ook met sublime text :)
Ga dan voor Atom ?
Die is gratis, open source en "hackable". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Laatst online: 12-03 21:20
krizzziz schreef op woensdag 03 september 2014 @ 08:28:

Ik heb zelf vorig jaar subsmarine gekocht. http://www.cocoawithchurros.com/subsmarine.php
Wist toen nog niet dat er ook een gratis app voor was :)
Doet volgens mij hetzelfde, zal deze ook eens proberen en kijken of er verschillen zijn.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipvD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-07 12:57

PhilipvD

Ondertiteld

Wingie schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 06:59:
[...]

Je gebeden zijn gehoord notepad++ is beschikbaar gekomen voor de Mac
Really? Ik kan namelijk niks vinden over een versie voor Mac.. ook Google helpt me niet verder. Zou wel mooi zijn namelijk! :D

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
PhilipvD schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 15:45:
[...]

Really? Ik kan namelijk niks vinden over een versie voor Mac.. ook Google helpt me niet verder. Zou wel mooi zijn namelijk! :D
Zo zou het moeten kunnen:

http://mike.kronenberg.or...install-notepad-on-a-mac/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipvD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-07 12:57

PhilipvD

Ondertiteld

Eenzelfde effect bereik ik nu al met Parallels, ik mikte op een 'dedicated' Mac versie. Die is er dus niet helaas.

Wel hulde aan de tips die hier gegeven worden over o.a. 1Password en de Subtitles app. Die maken het digitale leven weer een stukje makkelijker!

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
PhilipvD schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 16:59:
Eenzelfde effect bereik ik nu al met Parallels, ik mikte op een 'dedicated' Mac versie. Die is er dus niet helaas.
Het is niet helemaal hetzelfde want met Parallels draait er een windows guest op de achtergrond in een hypervizor. Om de genoemde manier draait notepad++ nagenoeg native op je mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:47

John

🚀

Een native app net als Notepad++ is Sublime. Werkt erg goed, gratis als je het thuis gebruikt.

http://www.sublimetext.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Het draait op OS X maar daar is ook alles mee gezegd want er is verder ook geen enkele integratie. Juist dat maakt iets als SublimeText een heel stuk prettiger in gebruik. Het gebruik van WINE/Crossover zou ik alleen doen voor de apps waarmee dit kan en waar je echt geen alternatief voor hebt. Voor een advanced text editor zijn er zat alternatieven waarvan de meesten zeer goed zijn en een prima integratie hebben in OS X. Daar kan Notepad++ op een WINE laagje totaal niet aan tippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Modbreak:*kuch* Zoals duidelijk in de topicwaarschuwing staat: Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.

[ Voor 86% gewijzigd door Daedalus op 07-09-2014 22:31 ]

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:35

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

krizzziz schreef op zondag 07 september 2014 @ 19:12:
Ik zoek een freeware tool wat de resolutie van mijn beide monturen beter kan aansturen dan OSX zelf... wie heeft wat?
Je zou Displaymenu uit de App Store kunnen proberen. Die is Freeware. Gebruik zelf Pupil, maar DisplayRes en SwitchresX worden ook nogal eens aangeraden. Volgens mij is die laatste ook gratis, maar dat weet ik niet 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
John schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 23:21:
Werkt erg goed, gratis als je het thuis gebruikt.
Waar staat dat je het thuis gratis kunt gebruiken?
Ik zie alleen dit op de site staan:
Sublime Text may be downloaded and evaluated for free, however a license must be purchased for continued use.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:34
Smultie schreef op maandag 08 september 2014 @ 10:50:
[...]

Waar staat dat je het thuis gratis kunt gebruiken?
Ik zie alleen dit op de site staan:

[...]
Je krijgt eens in de zoveel tijd een popup die vraagt of je een license wilt kopen, klik je op ok i.p.v. purchase dan kun je gewoon verder werken, zonder beperkingen. Het is dus een soort van freeware.

Ik zou graag een license aanschaffen, ik gebruik Sublime echt mateloos veel, maar ik vind het net iets te duur als student, en de popup is niet irritant genoeg om echt een license te kopen. Als ik straks centjes verdien is Sublime het eerste programma waar ik voor ga betalen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
Voor wie ook wel eens een high fidelity prototype moet maken voor bijvoorbeeld een app:

Quartz Composer
Afbeeldingslocatie: http://images.scribblelive.com/2014/2/7/1b4bcb45-4c7c-4d84-9cf0-a1199b531914_500.jpg
Te halen via een dev-account bij Apple

Origami
Afbeeldingslocatie: http://facebook.github.io/origami/images/origami.png
http://facebook.github.io/origami/

Waarom handig?

Via QC en Origami heb je de volledige controle over de transities en animaties van je prototype. In veel gevallen kan je prima uit de weg met Keynote, Axure etc, maar er komt een moment dat je veel met animatie bezig gaat zijn, en dan is het handig om een toolkit te hebben waarmee je naar hartelust kan experimenteren, zonder dat je direct een developer erbij moet trekken.

Heeft wel een behoorlijk stijle learning curve, maar het is het zeker waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
^^ top!

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Pastetyper

Een Applescript waarmee je wachtwoorden kunt pasten in velden die het niet toelaten. Zoals het encryptieveld van een harddisk.

http://d43.me/blog/1741/p...s-x-password-dialogs-etc/

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:00
4POX schreef op maandag 08 september 2014 @ 13:32:
Pastetyper

Een Applescript waarmee je wachtwoorden kunt pasten in velden die het niet toelaten. Zoals het encryptieveld van een harddisk.

http://d43.me/blog/1741/p...s-x-password-dialogs-etc/
Handig, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203064

Het is nog niet gepost, maar toch vermeld ik dat Readkit (een uitgebreide RSS-lezer) tijdelijk 0,89 kost in de Mac App Store momenteel. 'Excuseer voor de interruptie!' ;)

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 203064 op 12-09-2014 21:23 . Reden: topics doorgezocht, app niet gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203565

Als we het over aanbiedingen hebben. Locko, de password manager van BinaryNights (die van Forklift) is tijdelijk gratis in de Mac App Store. Aanbieding geldt totdat de iOS app van Locko uitkomt. Zal dus niet lang meer duren denk ik.

Vind het zelf een fijne app. Mist nog wel wat functies t.o.v. 1Password, maar het is pas v1.2.

Afbeeldingslocatie: http://www.binarynights.com/locko/images/screenshot-1.png

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 203565 op 12-09-2014 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

krizzziz schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:34:
[...]

75% van alle download worden voorzien van de correcte subs door Subtitles. Het overige gedeelte zoek ik wel op een andere manier.
Nu een tijdje in gebruik. Van de 20 ofzo zoekopdrachten heeft het programma slechts van 2 episodes van een serie geen goede subs kunnen vinden. Ik ben tevreden :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Oscar the Grouch schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 14:55:
[...]

Nu een tijdje in gebruik. Van de 20 ofzo zoekopdrachten heeft het programma slechts van 2 episodes van een serie geen goede subs kunnen vinden. Ik ben tevreden :)
Ook NL subs??

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:34
Ja, Substitles doet ook nederlandse subs :)

• krizzziz
Oscar the Grouch schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 14:55:
[...]

Enige probleem dat ik soms vind, is dat de subs wel worden gevonden maar de timing van de subs in de serie gewoon niet goed is. Worden bv de subs van 2 scenes later weergegeven.

ehhhh..HOI

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07 15:28
Misha schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:03:
Voor wie ook wel eens een high fidelity prototype moet maken voor bijvoorbeeld een app:

Quartz Composer
[afbeelding]
Te halen via een dev-account bij Apple

Origami
[afbeelding]
http://facebook.github.io/origami/

Waarom handig?

Via QC en Origami heb je de volledige controle over de transities en animaties van je prototype. In veel gevallen kan je prima uit de weg met Keynote, Axure etc, maar er komt een moment dat je veel met animatie bezig gaat zijn, en dan is het handig om een toolkit te hebben waarmee je naar hartelust kan experimenteren, zonder dat je direct een developer erbij moet trekken.

Heeft wel een behoorlijk stijle learning curve, maar het is het zeker waard :)
Ik ben hiervoor FramerStudio (http://framerjs.com/) aan het proberen, ook best een leercurve. Maar is gebaseerd op Javascript/ Coffeescript. En werkt met Sketch & Photoshop.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Nu online
Een tool die ik zo vaak gebruik dat ik vergeet dat het niet standaard is is Get Plain Text. Bij kopiëren van tekst komt vaak formatting mee en dit tooltje verwijdert (desgewenst altijd) de formatting. Scheelt de omweg via een plain text editor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
rutgerw schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 14:11:
Een tool die ik zo vaak gebruik dat ik vergeet dat het niet standaard is is Get Plain Text. Bij kopiëren van tekst komt vaak formatting mee en dit tooltje verwijdert (desgewenst altijd) de formatting. Scheelt de omweg via een plain text editor.
Erhm... is dat niet hetzelfde als Paste and Match Style, dat standaard overal ingebakken zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07 15:28
Misha schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 14:15:
[...]

Erhm... is dat niet hetzelfde als Paste and Match Style, dat standaard overal ingebakken zit?
shortcut: shift + command + v

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Nu online
AFAIK niet altijd & overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Weet er nog iemand een goede tool om adware en/of spyware om te verwijderen van je mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-07 23:18
Frank!in schreef op maandag 22 september 2014 @ 09:38:
Weet er nog iemand een goede tool om adware en/spyware om te verwijderen van je mac?
Ik moet de eerste adware/spyware voor de Mac nog tegenkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Nu online
Dan hoop ik deze week screenshots aan je te laten zien :P

Kreeg namelijk een berichtje van een vriendin van me gisterenavond dat als ze in safari en chrome op een link klikte een nieuwe venster opende met reclame :D

Ik dacht ik zoek een malware bytes achtig programma voor OSX maar tot zo ver nog niks betrouwbaars kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:33
Adware is wel een veel voorkomend probleem op Mac OS Safari of chrome.

Met dit simpele tooltje ben je er zo vanaf: http://www.thesafemac.com/downloads/TSMART.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
sweebee schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:28:
Adware is wel een veel voorkomend probleem op Mac OS Safari of chrome.

Met dit simpele tooltje ben je er zo vanaf: http://www.thesafemac.com/downloads/TSMART.zip
Ik ken de hele app niet, maar op de site zelf staat er het volgende over:
The Adware Removal Tool is now obsolete, and will no longer be receiving updates.

I hit some limits to what I was able to accomplish with AppleScript, so the Adware Removal Tool has now been replaced by a “real” app: AdMedic. Please use AdMedic rather than the Adware Removal Tool. It detects adware more reliably, and detects things that the Adware Removal Tool does not.

http://www.thesafemac.com/admedic/ en die is weer veranderd in
http://www.adwaremedic.com/index.php

[ Voor 6% gewijzigd door Smultie op 22-09-2014 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Nu online
Het was inderdaad rommel, 1 of andere extensie die in Chrome en Safari zat. Het bovengenoemde programma heeft dit wel verwijderd. Al blijf ik het een beetje shady programma vinden :P

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Nitai schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 05:18:
Hazel, http://www.noodlesoft.com/hazel.php (niet gratis)

Persoonlijk vind ik dit een van de meest geweldige tools. Elke week ontdek ik weer zaken die Hazel voor mij uit handen neemt. Van back-up ondersteuning tot verwijderen van Apps.
Een beetje off topic maar voor rules gebruik je? Ik heb het een tijdje geprobeerd maar merk dat ik voor bestanden van het zelfde type niet hetzelfde wil doen... Ik vond het dus niet zo heel praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Dit is al eens eerder genoemd maar ik vind PopClip een erg handig tooltje (https://itunes.apple.com/us/app/popclip/id445189367?mt=12). Standaard al een aanvulling op de workflow maar nog handiger als je de extensies gebruikt die je hier kunt vinden: http://pilotmoon.com/popclip/extensions/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Volkan1984 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 11:00:
Dit is al eens eerder genoemd maar ik vind PopClip een erg handig tooltje (https://itunes.apple.com/us/app/popclip/id445189367?mt=12). Standaard al een aanvulling op de workflow maar nog handiger als je de extensies gebruikt die je hier kunt vinden: http://pilotmoon.com/popclip/extensions/.
Blijft een epic tooltje, heb er dagelijks enorm veel profijt van. De lijst met extensions blijft ook maar groeien. Levert enorm veel gemak op, money well spent d:)b

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ23
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-07 15:13
Voor m'n werk gebruik ik PDF X-Change viewer om aantekeningen te maken op PDF bestanden. Ik vind deze functie in Preview niet zo goed werken. In X-change viewer kan ik bijv.een kader maken om tekst, dit kader open klikken en dan aantekeningen maken in een tekstvlak. Ik zoek eigenlijk een zelfde soort programma voor OSX die nagenoeg dezelfde functies heeft als PDF X-change viewer. Iemand die dit weet?

IG: @festenfotografie | Sony a7III + Tamron 28-75mm F/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacks0nxD
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:13
MJ23 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 09:19:
Voor m'n werk gebruik ik PDF X-Change viewer om aantekeningen te maken op PDF bestanden. Ik vind deze functie in Preview niet zo goed werken. In X-change viewer kan ik bijv.een kader maken om tekst, dit kader open klikken en dan aantekeningen maken in een tekstvlak. Ik zoek eigenlijk een zelfde soort programma voor OSX die nagenoeg dezelfde functies heeft als PDF X-change viewer. Iemand die dit weet?
Ik meende dat je dit met Adobe Reader standaard kon, je moet hem daarna wel "printen als pdf" om er voor te zorgen dat anderen je aantekeningen niet kunnen wijzigen maar er staat mij iets bij dat dit er standaard in zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

O-) Niemand kijkt? Ik doe even een verzoekje.

Een goede epub viewer. Met quicklook en search mogelijkheid. Maar dan niet zoals ibook dat je eerst een boek in de library moet importeren.

Wil er zeker wel een paar euro voor betalen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-07 00:35
Dát zou ik ook wel willen hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-07 09:47
4POX schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 13:12:
O-) Niemand kijkt? Ik doe even een verzoekje.

Een goede epub viewer. Met quicklook en search mogelijkheid. Maar dan niet zoals ibook dat je eerst een boek in de library moet importeren.

Wil er zeker wel een paar euro voor betalen.
Calibre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roawser
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Kitabu komt in mijn gedachten. Nog "lichtgewichter" dan Calibre, maar geen zoekmogelijkheid en werkt (net als Calibre) óók met een library. Maar wel heel lichtgewicht allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144479

Ik vind iBooks erg fijn werken (het importeren van non Apple Store boeken is nog steeds wel een gedoe). Helaas wil je die niet. Calibre gebruik je alleen om DRM te verwijderen I guess. Voor de rest past het niet binnen OSX (UI is afschuwelijk.)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 144479 op 03-10-2014 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ23
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-07 15:13
Kent iemand gratis OCR software voor PDF-bestanden? Ik kan alleen maar gratis versies vinden die dan 1 pagina doen.

IG: @festenfotografie | Sony a7III + Tamron 28-75mm F/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
MJ23 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 12:46:
Kent iemand gratis OCR software voor PDF-bestanden? Ik kan alleen maar gratis versies vinden die dan 1 pagina doen.
Niet gratis (heb ook heel lang moeten zoeken), maar WonderShare PDF Converter Pro is regelmatig in de aanbieding, en die doet het.

Ook zit het vaak in de programma's die worden meegeleverd door HP en Canon bij all-in-ones.

[ Voor 16% gewijzigd door Pyrone89 op 05-10-2014 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:26
Voor de duidelijkheid: voor requests / verzoeken mag een nieuw topic worden geopend. Dit topic is bedoeld om software te delen waar je zelf enthousiast over bent :)

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 06-10-2014 20:03 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:39
2Dutch schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 23:27:
[...]

Blijft een epic tooltje, heb er dagelijks enorm veel profijt van. De lijst met extensions blijft ook maar groeien. Levert enorm veel gemak op, money well spent d:)b
Welke extensions gebruik je dan bijvorbeeld?
En copy/paste etc. zijn toch gewoon toets combinaties voor?
Ik mis alleen de control-insert en shift-insert varianten... iemand een tip daarvoor naast deze tool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-07 14:08
Eindelijk (weer) een fatsoenlijke, kleine, snelle tool die je Dock transparant maakt. Yosemite supported :)
cDock on Sourceforge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:05

mvds

Totally awesome!

GeeMoney schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:14:
[...]

Welke extensions gebruik je dan bijvorbeeld?
En copy/paste etc. zijn toch gewoon toets combinaties voor?
Ik mis alleen de control-insert en shift-insert varianten... iemand een tip daarvoor naast deze tool?
Als ik door de lijst heen ga, dan zijn er genoeg hele handige, zoals meteen zoeken in Google, item naar xxx sturen, vertalen, omzetten enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Willem schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:32:
Eindelijk (weer) een fatsoenlijke, kleine, snelle tool die je Dock transparant maakt. Yosemite supported :)
cDock on Sourceforge.
\o/ Zenks. Veel beter zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 11:18

Rudios

Lost in space?

Aangezien ik nog weleens wat films en muziek kijk/luister en het geluid - softwarematig - van OSX niet al te best vind en er in OSX geen equalizer zit, gebruik ik;

Boom
(https://itunes.apple.com/nl/app/boom/id415312377?mt=12)

Het maakt het geluid zoveel beter! Met name over je headset, je kunt geheel alles traploos instellen naar je eigen wensen. Mooie, duidelijke en makkelijke interface. Ik ben er erg blij mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Rudios op 12-10-2014 09:39 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Rudios schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 09:07:
Aangezien ik nog weleens wat films en muziek kijk/luister en het geluid - softwarematig - van OSX niet al te best vind en er in OSX geen equalizer zit, gebruik ik;

Boom
(https://itunes.apple.com/nl/app/boom/id415312377?mt=12)

Het maakt het geluid zoveel beter! Met name over je headset, je kunt geheel alles traploos instellen naar je eigen wensen. Mooie, duidelijke en makkelijke interface. Ik ben er erg blij mee.
Regelt dat ook je geluid(sniveau) dat je over toslink uitstuurt?

Ik gebruik op dit moment soundflower, en daar ben ik niet helemaal tevreden over.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekbezoer
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11-2024
Rudios schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 09:07:
[…] en er in OSX geen equalizer zit, gebruik ik;
Standaard zit er geen equalizer in OS X, maar dat is met Soundflower en AU Lab volledig — en gratis — op te lossen.

Sterker nog, met deze combinatie kun je een volledig pakket aan audio effecten real-time over je audio heenleggen. Ik gebruik het enkel om de matige kwaliteit van Apple's dopjes wat op te krikken, maar de sky is de limit. Als je bijvoorbeeld zin hebt om al je Skype gesprekken met een Zeus stem te voeren (gebruikelijk in ontvoeringssituaties), dan kan dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:17
Kypo schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:14:
Eentje waar ik veel gebruik van maak is Spectacle, aangezien ik m'n M(h)ac(kintosh) ook op m'n tv aangesloten heb en daarop veel series kijk.

Je kan met deze app dmv toetscombinaties je huidige venster naar je andere scherm 'gooien' en nog veel meer, echter gebruik ik voornamelijk het verplaatsen van m'n venster :X .
Hier nog een groot van fan Spectacle. Ik gebruik mijn Mac in een 3 scherm setup, en zeker als je veel schermen hebt kan je met een paar toets combo's heel snel alles netjes van scherm naar scherm sturen en daar positioneren. Scheelt me dagelijks veel tijd en moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Ramzzz schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 11:14:
[...]

Regelt dat ook je geluid(sniveau) dat je over toslink uitstuurt?

Ik gebruik op dit moment soundflower, en daar ben ik niet helemaal tevreden over.
Dat durf ik je niet met zekerheid te zeggen, het geluids nivo over de tulpaansluiting en interne speakers kan je boosten (overigens zonder dat het geluid 'breekt') dus neem aan dat hij de toslink ook meeneemt. Maar pin me er niet op vast. ;)

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 627048

Iemand ervaring met een split screen programma. Dus twee venster naast elkaar op een scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-07 10:34
Ik vind zelf bettersnaptool zeer handig daarvoor, maar je kan dan niet tweevensters volledig scherm doen of iets dergelijks, wel met het normale bureaublad en tweevensters naast elkaar. Je blijft dan gewoon de dock en top bar zien. maar ben echt groot fan van het progammatje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-07 18:01

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Anoniem: 627048 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:13:
Iemand ervaring met een split screen programma. Dus twee venster naast elkaar op een scherm.
Of Moom - http://manytricks.com/moom/ (als je dat bedoeld met split screen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:33
SizeUp werkt hiervoor ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Ik gebruik HyperDock (http://hyperdock.bahoom.com). Dan heb je window management en ook previews van de windows als je op het Dock-icoon van de betreffende app "hovert". Kost wat maar ik vind het wel handig.

Je kan hiermee je window laten resizen op de linkerhelft/ rechterhelft van het scherm, fullscreen of linksboven, linksonder, rechtsboven of rechtsonder.

Behoorlijk uitgebreide tool dus, uitgebreider dan een aantal alternatieven die hier genoemd worden.

[ Voor 23% gewijzigd door Volkan1984 op 15-10-2014 10:31 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Cinch van dezelfde site is ook fijn. Dan heb je het net als in Windows 7. Venster naar linkerrand slepen en hij halveert en blijft aan linkerkant staan, rechts zelfde. Naar bovenrand van scherm slepen = maximaliseren.

Geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-07 10:34
ThinkPadd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:11:
[...]

Cinch van dezelfde site is ook fijn. Dan heb je het net als in Windows 7. Venster naar linkerrand slepen en hij halveert en blijft aan linkerkant staan, rechts zelfde. Naar bovenrand van scherm slepen = maximaliseren.

Geniaal.
Dat zelfde heeft BetterSnapTool ook, met als toevoeging dat wanneer je in de hoeken sleept hij hem naar een kwart verdeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-07 12:51
Ik ben zelf meer van het "stick to the minimum OS". Ik probeer dus echt te leven met een standaard OSX; wat op zich goed werkt. Reden: je moet altijd nog maar zien dat de volgende OSX de tooltjes ook ondersteunt (of niet zelf met een vergelijkbare oplossing komt).

Zo had ik eerst altijd Alfred, maar nu mis ik het eigenlijk niet.. ik kan met spotlight eigenlijk (voor mijn gebruik) hetzelfde.

[ Voor 20% gewijzigd door smeerbartje op 15-10-2014 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-07 23:54
Ik gebruik Window magnet, kan je ook twee schermen naast elkaar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

smeerbartje schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 19:37:
Ik ben zelf meer van het "stick to the minimum OS". Ik probeer dus echt te leven met een standaard OSX; wat op zich goed werkt. Reden: je moet altijd nog maar zien dat de volgende OSX de tooltjes ook ondersteunt (of niet zelf met een vergelijkbare oplossing komt).

Zo had ik eerst altijd Alfred, maar nu mis ik het eigenlijk niet.. ik kan met spotlight eigenlijk (voor mijn gebruik) hetzelfde.
Ben zelf juist wel voorstander van tooltjes, dat deed ik al toen ik nog 100% op Windows werkte, gewoon omdat het voor mij efficiënter was/meer naar mijn eigen manier van dingen doen om te buigen. Zet bewust geen Timemachine-backups compleet terug (alleen docs en co), om te kijken waar ik zonder kan. Meestal installeer ik een aantal apps weer heel snel (Popclip, SizeUp, Captur, Pathfinder, Airmail, Mailbox), maar vallen er ook een paar apps af.

Natuurlijk heb je als iemand die alles zo standaard mogelijk houdt er minder werk aan, maar ik heb geleerd om sommige dingen gewoon maar eens uit te proberen: fijn als het je tijd bespaart/gemak oplevert en als het niet bevalt is de prullenbak dichtbij, toch? ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-07 22:56
Mijn nieuwe MBA heeft i.t.t. mijn oude 2007 MBP geen Enter knop rechts van de Command toets rechts van de spatiebalk. Deze Enter knop gebruikte ik bijna altijd en zelden de staande grote Enter toets. Met Karabiner heb ik nu de rechter alt toest geremapped tot Enter toets. Zeer handig om zaken te customizen.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:45
1password heeft vandaag 30% korting. Nu voor €30,99

Misschien handig voor mensen die het nog niet hebben .

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Das mooi! Echter, mij MBP is weg ter reparatie, kan ik deze via een iPad alvast aanschaffen ergens? Met iOS kom je de OSX shop niet in.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Via hun eigen store kan dat prima. Kun je ook een bundel nemen waarin de OS X en de Windows versie zit. Voordeel is ook dat je de updates veel sneller krijgt dan de Mac App Store versie.
Pagina: 1 ... 11 ... 23 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.

Mocht je opzoek zijn naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.