[Mac OS X Lion] Ervaringen & Discussie - deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 17 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/Fail again met de Scanner op een nieuwe Lion installatie.

je moet ook trouwens de rechten herstellen als je bluetooth wil gebruiken... lekker voor een thuisgebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:29
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 01:45:
Ik wil expose terug voor alle apps!
Alle apps is mission control en voor individuele apps met twee vingers dubbel klikken op icoontje in de dock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
App expose is toch 4 vingers naar beneden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 21:30
GoTCoast schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 00:00:
[...]
- De Natural Scrolling van Lion & iOS vind ik echt heerlijk! Zo heerlijk dat ik op mijn PC echt denk "goh, dat MOET Microsoft implementeren". Hoor veel mensen erover zeuren maar ik mis het echt op mijn PC.
Elke maandagochtend op het werk begin ik verkeerd om te scrollen in windows tegenwoordig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dcl! schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 11:18:
[...]

Elke maandagochtend op het werk begin ik verkeerd om te scrollen in windows tegenwoordig :D
Dat heb ik dus ook :) het went erg snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dcl! schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 11:18:
[...]

Ik vind het echt verre van logisch dat scrollen, ik vind het meer de Apple "I wanna be different" manier.

Het is hetzelfde als die halfautomaten in auto's... als ik hard wil remmen rem ik mee op de motor, dus wil ik terug schakelen.... zit de - naar achteren.... lekker die zwaarte kracht met remmen dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Het is niet per se onlogisch, het is een kwestie van perspectief: ben je al lezend bezig een lange rol papier die voor je neus op tafel ligt met je hand omlaag te trekken (iOS) of ben je bezig je hoofd boven het papier op en neer te bewegen terwijl je door een koker (Window ;)) kijkt...

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 30-10-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Cap schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 11:46:
Het is niet per se onlogisch, het is een kwestie van perspectief: ben je al lezend bezig een lange rol papier die voor je neus op tafel ligt met je hand omlaag te trekken (iOS) of ben je bezig je hoofd boven het papier op en neer te bewegen terwijl je door een koker (Window ;)) kijkt...
Op een touch screen is het inderdaad logisch om het scherm naar beneden te 'trekken'. Met name als de pagina met dezelfde snelheid meebeweegt als dat je met je vinger over het scherm gaat. Als het scrollen sneller gaat is het alweer raar, en is het in feite hetzelfde als normaal scrollen.

Voor muiswieletjes had ik altijd het idee dat de onderkant van het wieletje de pagina de andere kant op duwt. Dus, als je naar beneden scrollt, gaat de onderkant van het wieletje omhoog en duwt de pagina die kant op, waardoor je naar beneden scrollt... Voor mij is scrollen op een trackpad een metafoor voor een scrollwiel, vandaar dat ik 'natural' scrollen bloedirritant vindt. Dit is natuurlijk ook omdat ik niet alleen met OS X werk en ik liever alles consistent heb tussen Windows, Linux en OS X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

De muis voelt volgens mij vooral anders omdat het contact minder direct voelt en ten tweede omdat er sprake is van sterke gewenning aan het "window scrollen".

Maar vergeet niet dat er in de mac wereld ook erg veel (steeds meer?) touchpads zijn, zowel voor laptops als losse voor desktops (magic trackpad) en daarbij vind ik het natuurlijk aanvoelen.

Het is uiteindelijk vooral een kwestie van wat je gewend bent en of je aan iets nieuws kan wennen. Iemand die, niet 'belast' met en scroll-verleden, niet beter weet die vindt het waarschijnlijk heel logisch dat ie ook met het draaien van het muiswieltje gewoon de pagina die onder het wieltje ligt omhoog duwt, en vindt daar niets onlogisch aan.

PS Dat Windows / Linux / OSX onderling verschillen in de bediening blijft inderdaad lastig. Maar aan de andere kant moet er natuurlijk atlijd wel eentje beginnen om een verandering te bewerkstelligen. Gelukkig kan je in alle OS-en (bij Windows en Linux mbv van een extra tooltje) je scrollvoorkeur naar believen instellen. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Cap op 30-10-2011 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er geen acht opgeslagen of het al voorbij gekomen is hier in dit topic, maar ik las dat als je de icons in launchpad na een update naar 10.7.2 weer klein wilt krijgen, je de Dock.app teug kunt zetten van een 10.7.1 backup en het dan gefixed is.

De link: http://osxdaily.com/2011/...icon-size-large-to-small/

Edit: en het werkt! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2011 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:38:
Ik heb er geen acht opgeslagen of het al voorbij gekomen is hier in dit topic, maar ik las dat als je de icons in launchpad na een update naar 10.7.2 weer klein wilt krijgen, je de Dock.app teug kunt zetten van een 10.7.1 backup en het dan gefixed is.

De link: http://osxdaily.com/2011/...icon-size-large-to-small/
Er is ook een youtube tutorial voor wie dat handig vind:
YouTube: 072 ★ Decrease Mac OS 10.7.2 Launchpad icons size ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds 1,5 weer trots MBA bezitter.
het meeste kom ik wel uit maar ik mis nog een applicatie van windows.
namelijk windows media center.
heerlijk vanuit bed mijn filmpjes met AB selecteren en afspelen.

weet iemand een goed en eenvoudig alternatief voor mac os?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsaj_Nav
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-10 14:05

Repsaj_Nav

Hallo, ik ben Jasper

Dit topic is niet voor vragen, maar vooruit.
Je kunt kijken naar Plex, XMBC, Boxee en vast nog allemaal dingen waar ik niet aan gedacht heb maar die wel in dit topic staan: Mac Mini als Media Center

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:40

breinonline

Are you afraid to be known?

Of gewoon Frontrow, dat is de standaardapplicatie die daarvoor wordt meegeleverd.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breinonline schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 12:41:
Of gewoon Frontrow, dat is de standaardapplicatie die daarvoor wordt meegeleverd.
Probeer jij Frontrow maar eens te vinden op een Mac met Lion. ;-)
Die zit er namelijk niet meer bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Laatst online: 10:39

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 12:58:
[...]

Probeer jij Frontrow maar eens te vinden op een Mac met Lion. ;-)
Die zit er namelijk niet meer bij...
Misschien hebben jullie hier wat aan, bij mij werkt het.
http://www.mac-hatter.com/blog/frontrowenablerforlion

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-10 09:14
Na een paar dagen werken met Lion zie ik nog nauweljiks verbeteringen. Sneller? Ja, ietsje maar niet veel, het oude systeem was ook al heel snel.

De nieuwe mission control? Vind ik geen verbetering (of verslechtering) vergeleken met de oude. Kan iemand me uitleggen wat er precies beter is dan de oude?

De LaunchPad. Best handig, niet meer dan dat.

Het scrollen? Vreselijk onhandig, meteen weer teruggezet naar de oude manier. Sowieso moet Apple eens ophouden steeds aan de gestures te sleutelen. Het is net zo irritant als een supermarkt die z'n indeling de hele tijd verandert. Ik heb meteen BetterTouchTool geïnstalleerd om een aantal oude gestures weer terug te krijgen (3 vingers omlaag = einde pagina).

[ Voor 15% gewijzigd door havana op 31-10-2011 16:08 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
havana schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:05:
Het scrollen? Vreselijk onhandig, meteen weer teruggezet naar de oude manier. Sowieso moet Apple eens ophouden steeds aan de gestures te sleutelen. Het is net zo irritant als een supermarkt die z'n indeling de hele tijd verandert. Ik heb meteen BetterTouchTool geïnstalleerd om een aantal oude gestures weer terug te krijgen (3 vingers omlaag = einde pagina).
Inderdaad onwenselijk. Ik zou willen dat ze de functionaliteit van bettertouchtool in het OS zelf zouden inbakken. Alhoewel BTT voor zo'n programma uitstekend werkt, is het nog steeds een dikke hack. Om dit volledig in het OS geintegreerd te hebben zou beter zijn. Het neemt niet weg dat het een ontzettend krachtig stuk software is, vooral omdat er overal keyboard shortcuts zijn die je specifiek per programma aan gestures kan binden. Persoonlijk kan ik eigenlijk niet zonder BTT meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het nieuwe scrollen juist een verbetering :) Zo doen we het ook op onze smartphones, dus waarom nou weer anders op onze computer? Raakte er snel aan gewend.

Full screen PDF e-books in preview lezen is de upgrade al waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Omdat we op een computer niet met onze handen aan het scherm zitten.

Het is de eerste optie die ik uit zet bij een verse Lion installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:40

flexje

got-father

Ik krijg overal de melding dat ik geen verbinding heb met het internet waardoor het niet mogelijk is om software automatisch te downloaden....

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Ik snap dat met bijv. een magic mouse het leuk is (of een trackpad), maar met een muis met een balletje (of scrollweel) is het gewoon 10x niks dat "natural" scrolling.

[ Voor 7% gewijzigd door D-TECH op 31-10-2011 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-10 10:27

Terrestraeon

END OF LINE

Ik ondervind 2 bizarre probleempjes in Safari onder OSX Lion.

1) Als ik een site bezoek waar een Youtube-filmpje in geplaatst staat (behalve op Youtube zelf) en ik start dat, dan wordt het filmpje helemaal linksboven in het Safari-venster afgespeeld ipv. op de originele locatie op de pagina. Bijzonder irritant is dan nog het feit dat je de knopjes (zoals Play/Pauze) niet kan aanklikken in dat filmpje linksboven maar enkel de originele locatie op de pagina (waar je dus blind in een zwart kadertje moet zoeken totdat je een handje krijgt...). Ook blijft het filmvenster vaak gewoon zwart en krijg ik gewoon niets.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZIZsopicvx7OL7KVHYvfJgDe/thumb.png

2) Als ik in Google (op de site zelf) iets opzoek, een gegeven link eens bekijk, terugga en in het zoekveld klik (om mijn zoekterm uit te breiden/aan te passen) revert deze soms naar de vorige zoekterm die ik eerder deed. Voorbeeld: Ik deed een eerdere zoekopdracht naar 'appel' en klik nu op het zoekvak om 'peer' in te geven, ik klik een zoekoplossing naar 'peer' aan en ga even later terug naar de zoekoplossingen van google, wanneer ik DAN in het zoekvak klik veranderd het woordje 'peer' en de bijhorende zoekresultaten die er nog stonden automatisch in 'appel' en bijhorende zoekresultaten!
Hoogst irritant als ik mijn zoekopdracht wil verfijnen

Het gaat over Safari in OSX Lion met enkel de extensies 'Adblock' en 'Ultimate Status Bar'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 11:24:
Ik vind het echt verre van logisch dat scrollen, ik vind het meer de Apple "I wanna be different" manier.
Ik vind dit weer echt zo'n 'ik moet iets over Apple zeiken' uitspraak. Werk een tijdje met een smartphone of tablet (van welk merk dan ook) en je bent zo gewend aan die manier van scrollen, dat je de ouderwetse manier van scrollen op de desktop totaal niet handig meer vindt. Zeker als je een trackpad gebruikt, maar ook met een muiswieltje.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Exirion schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 23:24:
[...]

Ik vind dit weer echt zo'n 'ik moet iets over Apple zeiken' uitspraak. Werk een tijdje met een smartphone of tablet (van welk merk dan ook) en je bent zo gewend aan die manier van scrollen, dat je de ouderwetse manier van scrollen op de desktop totaal niet handig meer vindt. Zeker als je een trackpad gebruikt, maar ook met een muiswieltje.
+1 voor deze opmerking...
Zelf was ik in het begin ook wat pessimistisch gauw de instelling veranderd. Maar later toch eigenwijs weer terug veranderd en ik was binnen twee dagen het scrollen gewend. veel natuurlijkere bewegingen

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Exirion schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 23:24:
[...]
Ik vind het op zich wel handig werken ja, met een trackpad. Het voelt veel directer aan. Maar niet met een muiswieltje, omdat ik op mijn werk met Windows moet werken en het daar altijd andersom werkt. Dan heb je nooit de kans om te wennen.

Wat mij nogal stoort aan de Apple 'manier' is dat je het niet voor Trackpad en Muis apart in kan stellen. Er zijn wel aparte vinkjes voor in System Preferences, maar als je de ene aan zet gaat de andere ook mee. Als dat apart zou kunnen dan zou ik het wel voor de trackpad gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een +1 ;-) Toen ik erover las dacht ik, waarom nou weer veranderen? Maar toen ik eenmaal Lion zelf geïnstalleerd had kreeg ik al vrij snel door dat deze manier van scrollen veel beter is.

Ja, je beweegt je hand niet over het scherm, maar de logica is hetzelfde. Je duwt de content in een bepaalde richting. Nu Windows nog dit invoeren, want daar zal ik op mijn werk wel mee moeten gaan werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 21:30
Heb iemand op oudere leeftijd leren computeren en die deed heel lang over de unnatural way of scrolling, vond die richting niet logisch. Deze persoon zou de Apple methode meteen begrepen hebben!

En overigens dat verband met de muis met wiel snap ik niet. Als ik het hele weekeinde op mijn touchpad heb gewerkt, en ik kom maandagochtend op het werk met windows + muis met scrollwiel, begin ik steevast eerst andersom te scrollen. Dus als je de logica voelt, maakt het verder niet meer uit welk device je gebruikt wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Laatst online: 31-07 10:23
dcl! schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:24:
Heb iemand op oudere leeftijd leren computeren en die deed heel lang over de unnatural way of scrolling, vond die richting niet logisch. Deze persoon zou de Apple methode meteen begrepen hebben!
En was dat met een muis of een trackpad? :) Bij een muis vind ik het zelf ook niet helemaal logisch voelen maar bij een trackpad wil ik niets anders.

[ Voor 13% gewijzigd door filenox op 01-11-2011 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000

Exirion

Gadgetfetisjist

dcl! schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:24:
En overigens dat verband met de muis met wiel snap ik niet. Als ik het hele weekeinde op mijn touchpad heb gewerkt, en ik kom maandagochtend op het werk met windows + muis met scrollwiel, begin ik steevast eerst andersom te scrollen. Dus als je de logica voelt, maakt het verder niet meer uit welk device je gebruikt wat mij betreft.
Op het werk gebruik ik OSX met tegelijk Windows en Linux in VMWare, dus ik switch snel tussen OS'en. Op OSX heb ik m'n muiswieltje gewoon met reversed scrolling ingesteld, en switchen naar de andere manier op Windows en Linux gaat vanzelf :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Ik wil morgen een ocz vertex 3 240gb inbouwen, maar ik twijfel nog hoe ik dat ga doen.

De mogelijke manieren:
- 'oude' hdd in externe enclosure aansluiten en via usb booten.
- ik heb al eens een usb met Lion installatie aangemaakt die ik kan gebruiken.
- HD recovery (internet recovery)

Is er een verschil tussen de eerste 2?
De internet recovery is er speciaal voor gemaakt, maar dan moet hij eerst heel Lion downloaden en dat gaat langer duren.

Welke manier zou jullie voorkeur hebben of werkt het allemaal hetzelfde?
Als Lion hierna geïnstalleerd is en ik mijn time machine schijf aansluit, krijg ik dan gelijk een scherm waar ik de juiste back-up kan kiezen of zet hij automatisch de laatste terug?
Ik kan nergens de exacte stappen van zo'n installatie vinden, of is het daadwerkelijk zo makkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToCuS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:43

ToCuS

It begins in the brain!

ik heb sinds een paar dagen Lion, ben toch nog niet helemaal tevreden hoor.
Hier en daar een hapering en zelfs een beetje hangen, naast dat ben ik wel tevreden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
ToCuS schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 23:46:
ik heb sinds een paar dagen Lion, ben toch nog niet helemaal tevreden hoor.
Hier en daar een hapering en zelfs een beetje hangen, naast dat ben ik wel tevreden..
Wat zijn de specs van die Mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-10 14:58
Ik ondervind problemen met mijn wireless wanneer ik de macbook air 2011 aansluit aan mijn externe display (Samsung Syncmaster BXL 2450) Het zit namelijk zo dat mijn internet stopt met werken wanneer ik de mac op mijn extern display aansluit. De connectie lijkt wel te blijven bestaan, maar doet niets meer. Na wat googlen heb ik wel verschillende personen gevonden met hetzelfde probleem maar nergens een oplossing...Sommigen hebben dezelfde problemen icm een ethernet kabel en externe display.
Ik werk trouwens met een routeer van Cisco. Iemand die dit probleem kunnen oplossen heeft?

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Hi,

Ik heb een time capsule geinstalleerd op het netwerk. Op deze time capsule stond voorheen een netwerkprinter gekoppeld via de USB (rmhprinter01), deze is er inmiddels allang afgekoppeld (en verwijderd uit de mac bij printers).

Helaas blijf ik deze printer nog steeds zien in de navigatiekolom, zie afbeelding.

Hoe krijg ik deze verwijderd uit de navigatiekolom???

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/15608845/netwerkprinter.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:01
@flexje mac kijkt naar welke servers/printers etc in het netwerk zitten waarop je zit. dus of je de printer nu wel of niet geïnstalleerd hebt, hij zal daar blijven staan, je kunt enkel door bij deling/netwerk instellingen het zoeken naar servers uit zetten ( iets in die geest, weet zo niet waar het zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-8X5fHrBQvVM/TrFWbQGa5OI/AAAAAAAABJw/g8NmvmEOz4U/s520/printer.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Die staat al uit, heeft ook nooit aangestaan omdat de printer via de TC was geshared.

@sweebee, ik kan die optie ook niet vinden, ben even aan het googlen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Kun je niet in de Airport utility de optie printersharing uitschakelen? Het probleem lijkt mij in jouw TC te zitten, niet in Mac OS X. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Krisp schreef op woensdag 02 november 2011 @ 16:03:
Kun je niet in de Airport utility de optie printersharing uitschakelen? Het probleem lijkt mij in jouw TC te zitten, niet in Mac OS X. :)
Staat ook uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg find my mac niet aan de praat. Er staat werk bij. Als ik op update ga zoeken. Is mijn systeem up to date.

Heeft iemand een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Iemand een idee waarom het sinds een paar dagen wat langer duurt voordat mijn MBA uit gaat? Krijg vrij lang een wit scherm, daarna een draaiend wieltje en pas een tijdje daarna een zwart scherm.

Okee, dit ligt dus aan LogMeIn. Wanneer ik het handmatig sluit, sluit OS X aanzienlijk sneller af.

[ Voor 20% gewijzigd door THE_BASE op 02-11-2011 22:44 ]

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flexje schreef op woensdag 02 november 2011 @ 15:23:
Hi,

Ik heb een time capsule geinstalleerd op het netwerk. Op deze time capsule stond voorheen een netwerkprinter gekoppeld via de USB (rmhprinter01), deze is er inmiddels allang afgekoppeld (en verwijderd uit de mac bij printers).

Helaas blijf ik deze printer nog steeds zien in de navigatiekolom, zie afbeelding.

Hoe krijg ik deze verwijderd uit de navigatiekolom???

[afbeelding]
Wellicht heb je dit ook al gedaan, maar cmd ingedrukt houden en dan wegslepen werkt ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Onderhoud veriest" op mijn MB.... tijd voor een nieuwe accu it seems...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Ik heb even snel een vraagje en wil er geen nieuw topic voor aanmaken en een algemeen iTunes topic kon ik niet vinden met de zoekopdracht..

In finder krijg ik bij alle bestanden extensies te zien, iets wat ik niet wil, dus vink ik uit ''Toon alle bestandsnaamextesies'' om ze te vebergen.. echter als ik die optie uitvink en dus mijn extensies moeten verdwijnen gebeurt er niks en blijven ze allemaal staan, is er nog een andere manier?

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 10:40

breinonline

Are you afraid to be known?

Als je finder herstart dan zijn ze ook niet weg als je die optie hebt uitgevinkt?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb hem sinds gisten er op staan moet nog wat aanwennen.ziet er wel weer nice uit moet ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
Zijn er hier nog tweakers die problemen hebben met wireless internet icm externe display?

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
CK3v1N schreef op donderdag 03 november 2011 @ 14:49:
Zijn er hier nog tweakers die problemen hebben met wireless internet icm externe display?
Geen problemen hier, welke Mac heb je?

+ Een hidden file recovery feature in Lion? Nee? :+
Afbeeldingslocatie: http://p.twimg.com/AdWRSroCQAA6eK-.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Leg eens uit, hoe moet ik problemen met wireless internet combineren met een extern display? Ik zie het verband niet zo direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Iemand problemen met Outlook 2011 voor de mac?

Send/receive werkt niet uit zichzelf...? Outlook haalt niet automatisch mails op (push).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
Niet zo moeilijk om te begrijpen. Als ik mijn MacBook Air 13inch model 2011 aansluit op een externe display in clamshell modus, dan werkt mijn draadloos internet niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
En wat heb je er al over uitgezocht? Heb je meer mensen met hetzelfde probleem gevonden? Heb je er al een apart topic over aangemaakt? Wij zijn hier geen helpdesk. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

En "clamshell modus" is het toverwoord: dat is helemaal niet evident als je een extern display aansluit. Werk je onder Lion?

De eerste hit op google levert in ieder geval dit topic (en nog veel meer soortgelijke topics) op met een voorgestelde oplossing voor Lion:

https://discussions.apple.../3190802?start=0&tstart=0

[ Voor 17% gewijzigd door Cap op 05-11-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Hackenbacker
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-10 11:22
Ik ook niet. Ik ben wel tevreden met Lion, ik heb alleen klein probleempje wat ik geen heel nieuw topic waard vind. Ik heb 1 extern beeldscherm en een iMac, maar wanneer ik iTunes wil maximaliseren op het externe scherm, verplaatst hij automatisch naar het iMac scherm?
De vastlopers met flash zijn ook 'verholpen'.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieno
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-10 12:23
Even iets wat ik hier nog niet heel duidelijk naar voren krijg: hoe gaat Lion het doen op mijn eind 2008 iMac? De specs die gegeven worden haal ik, maar voor ik overstap is het niet onbelangrijk om te weten of ik er met Lion op achteruit ga qua prestaties :)

Iemand met ervaring die hier zijn of haar lichtje op kan schijnen?

I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
CK3v1N schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 11:11:
Niet zo moeilijk om te begrijpen. Als ik mijn MacBook Air 13inch model 2011 aansluit op een externe display in clamshell modus, dan werkt mijn draadloos internet niet meer...
Ja, toen ik nog een Air had, had ik ook veel slechtere ontvangst in Clamshell mode. Vooral als ik hem rechtop met de achterkant naar beneden zette (zoals je in sommige houders ook doet).

Volgens mij komt het gewoon door de metalen behuizing. Als die open staat kan het WiFi signaal naar 2 kanten toe, naar voren via het toetsenbord (tussen de scharnieren) en naar achteren via de zwarte plastic rand.

Als je hem in clamshell hebt, heb je alleen die achterste rand nog open, en als je die tegen iets metaals zet (of zelfs een muur met metaal er in, bijv. gewapend beton.) dan scherm je dat ook nog eens voor een groot gedeelte af. Kooi van Faraday principe.

Als je naast het access point gaat zitten zou je wel enige ontvangst moeten hebben, zelfs in clamshell mode. Anders is er iets anders aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-10 22:20

RoyK

Hobby tekenaar

Ik zie dat Qnap nieuwe firmware heeft gelanceerd (v3.5). Een paar weken geleden zat ik in paniek omdat mijn timemachine niet meer werkte na het upgraden. Ik vreesde dat al mijn werk kwijt was. Gelukkig kon ik OSX weer netjes terugzetten.

Zijn er mensen hier die een Qnap hebben en Timemachine daarop backupen met Lion?

bron:
http://www.qnap.com/nl/PressRelease_detail.asp?pr_id=251

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToCuS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:43

ToCuS

It begins in the brain!

Rieno schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:19:
Even iets wat ik hier nog niet heel duidelijk naar voren krijg: hoe gaat Lion het doen op mijn eind 2008 iMac? De specs die gegeven worden haal ik, maar voor ik overstap is het niet onbelangrijk om te weten of ik er met Lion op achteruit ga qua prestaties :)

Iemand met ervaring die hier zijn of haar lichtje op kan schijnen?
Ik heb hem draaien op een Imac van begin 2008; her en der stottert ie en soms duurt het opstarten van een programma wat langer dan normaal. heb nog geen vast lopers mee gekregen en alles werkt eigenlijk ook prima.

Mocht je mee doen aan de DNETC-projecten, dan moet je ff opletten want dan is je MAC nog trager..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-10 11:23
Bij het bestellen wordt gevraagd welke Mac OS-taal je wilt.
Nu wilde ik eigenlijk Engels maar zie dat ik dan 3 dagen langer moet wachten worden het product verzendklaar is (Apple Store).

Vraag
Kun je OS X later nog herinstalleren in een andere taal?
Of werkt het met "language packs" en blijf je altijd iets houden als een hoofdtaal? (bijvoorbeeld login scherm)

Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/8638/taalw.jpg

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
kraades schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 20:31:
Bij het bestellen wordt gevraagd welke Mac OS-taal je wilt.
Nu wilde ik eigenlijk Engels maar zie dat ik dan 3 dagen langer moet wachten worden het product verzendklaar is (Apple Store).

Vraag
Kun je OS X later nog herinstalleren in een andere taal?
Of werkt het met "language packs" en blijf je altijd iets houden als een hoofdtaal? (bijvoorbeeld login scherm)

[afbeelding]
Kan gewoon later. Dus zeker niet waard om er op te wachten (plus dat hij dan uit China komt zodat het verzenden ook veel langer duurt, het is dan een Configure to Order).

Alleen of er een hoofdtaal blijft weet ik niet, ik denk dat je dat ook wel kan veranderen, maar ik heb het nooit geprobeerd. Volgens mij niet.

Je kan hem trouwens ook gewoon opnieuw installeren zodra je hem krijgt.

Het enige verschil met die bestelling is eigenlijk dat je de boekjes dan in het Engels krijgt, maar ik denk niet dat het je daar om gaat. Er zit tegenwoordig trouwens toch al bijna niks meer bij.

[ Voor 16% gewijzigd door GekkePrutser op 08-11-2011 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:10

Quakie

quakelen

Iemand ook last van het volgende?

Als ik Safari sluit en ik herstart dan is Safari blank. Als ik dan via geschiedenis , alle vensters heropenen opent die netjes de gesloten vensters.

Volgens mij moet dit gewoon automatisch gaan?
Ik heb het nl op een andere machine echt uitgeschakeld maar dit is een standaard configuratie en staat dus aan onder systeem voorkeuren/algemeen.

Ik vind het zwaar irritant bij textedit, voorvertoning maar bij Safari is het juist echt handig....

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wacht nog steeds op de nieuwe drivers voor printer en mijn nas.
beetje kutje dat lion opeens niet meer compatible is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
GekkePrutser schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 20:35:
Het enige verschil met die bestelling is eigenlijk dat je de boekjes dan in het Engels krijgt, maar ik denk niet dat het je daar om gaat. Er zit tegenwoordig trouwens toch al bijna niks meer bij.
Thanks, dus naast het verzendklaar maken moet het ding ook nog eens met de boot. Hoe lang duurt dat dan wel niet...

Ik ben een developer, dus ik moetwil perse Engels...

Edit: bij MediaMarkt e.d. hebben ze zeker ook alles in het Nederlands?

[ Voor 6% gewijzigd door technorabilia op 08-11-2011 20:50 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
kraades schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 20:48:
[...]
Ja, maar daar geldt ook: Gewoon taal veranderen onder System Preferences (geen idee hoe dat in het Nederlands heet, ik heb nog nooit Nederlands op mijn Mac gebruikt (ja ook developer :)))

Sterker nog, nu bedenk ik me net dat een nieuwe Mac je bij het aan zetten zelfs netjes vraagt welke taal je wil hebben. Als ik het me goed herinner deed mijn 2011 mini dat laatst.

Oh en zoals ik al zei, je kan ook gewoon Command-R drukken bij het opstarten en gelijk een nieuwe installatie er overheen rausen :D Doe ik toch al meestal omdat ik dan bepaalde zooi weg kan laten, allerlei obscure fontjes en printerdrivers enzo.

[ Voor 20% gewijzigd door GekkePrutser op 08-11-2011 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraades schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 20:48:
[...]

Thanks, dus naast het verzendklaar maken moet het ding ook nog eens met de boot. Hoe lang duurt dat dan wel niet...

Ik ben een developer, dus ik moetwil perse Engels...

Je kan gewoon een Nederlandse bestellen. Ik heb mijn MBP in een Amerikaanse Apple Store gekocht en alle software in het Nederlands in kunnen stellen. Er zijn echter wel een paar kleine verschillen tussen het Amerikaanse toetsenbord en het Nederlandse toetsenbord; op de Nederlandse versie staat bijvoorbeeld een €-teken op een toets, bij de Amerikaanse niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Duidelijk! Ik ga de Mini "in het Nederlands" bestellen... Dank jullie wel!

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 20:48:
ik wacht nog steeds op de nieuwe drivers voor printer en mijn nas.
beetje kutje dat lion opeens niet meer compatible is :(
Vertel mij wat, ik word er helemaal niet meer goed van...!! Ik gebruik de iMac(s) op kantoor nu zonder printer haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

haha ik had van de week een update van hp via software update. Je gaat denken dat je erna kunt scannen.

niet dus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
kraades schreef op woensdag 09 november 2011 @ 07:06:
Duidelijk! Ik ga de Mini "in het Nederlands" bestellen... Dank jullie wel!
Vandaag een Mac Mini instapper gekocht bij de Saturn. Wat is dat ding stil zeg!
Er zit een Nederlandse handleiding bij maar de installatie kun je inderdaad volledig Engels uitvoeren.

Ik heb het volgende toetsenbord en muis er aan hangen:Beide werden tijdens de installatie door Mac OS herkend.
De muis reageert echter verschrikkelijk slecht en hakkelt over het scherm.
Zowel voor als na de installatie van de Microsoft IntelliPoint software.

Waarom deze vraag in dit topic?
Ik weet zeker dat de hardware in orde is omdat deze prima werkt op Windows 7.
Mijn vraag is dus of dit te maken kan hebben met Mac OS?

Gebruikt iemand anders dezelfde muis?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Quakie schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:51:
haha ik had van de week een update van hp via software update. Je gaat denken dat je erna kunt scannen.

niet dus.....
Bij mij heeft ie ook een update via software update , maar ik krijg em niet binnen omdat ik volgens Software Update niet ben aangesloten op het internet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Java geïnstalleerd via de software update onder Lion, maar mijn app pakt het niet in FireFox.

Is dat een bekend probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online
kraades schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:11:
Vandaag een Mac Mini gekocht.

Ik heb het volgende toetsenbord en muis er aan hangen:De muis reageert echter verschrikkelijk slecht en hakkelt over het scherm.
Zowel voor als na de installatie van de Microsoft IntelliPoint software.
Een microsoft muis en toetsenbord is natuurlijk opzich al vloeken in de kerk.
Het probleem is echter de muis acceleratie, dit is heel anders in OSX ten opzichte van Windows.
Zie ook het Het grote Windows naar Mac frustratie topic topic.

Waarom heb je eigenlijk de keuze gemaakt om voor dit setje te kiezen ? Puur uit financieel perspectief ?
Een Magic Trackpad is naar mijn mening echt onmisbaar mede door de combinatie van OSX Lion en de oh zo fijne gestures. Doe jezelf niet tekort zou ik zeggen ;)

Verder discussie graag in [Mac mini] Ervaringen en Discussie, deel 5

[ Voor 4% gewijzigd door Greatsword op 09-11-2011 23:02 ]

• Rieno
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-10 12:23
ToCuS schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:30:
[...]

Ik heb hem draaien op een Imac van begin 2008; her en der stottert ie en soms duurt het opstarten van een programma wat langer dan normaal. heb nog geen vast lopers mee gekregen en alles werkt eigenlijk ook prima.

Mocht je mee doen aan de DNETC-projecten, dan moet je ff opletten want dan is je MAC nog trager..
Bedankt voor je input :) Heb 'm nu draaien en ik merk geen verschil met SL, ben benieuwd hoe het is na langer gebruik.

I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-10 09:14

tomk94

Developer

Heb Lion nu al een tijdje draaien. Het is het geld natuurlijk waard, maar ik vind de Resume functie eerlijk gezegd waardeloos.

Daarnaast heb ik gister ook lekker veel tijd uitgegeven aan een clean install. Lion stond er al op, en wou dus een clean install doen. Dus ik ga naar de recovery partition en kies daar voor de partition waar ik lion opnieuw wil installeren. Het begint te downloaden(dat deed 2 uur) en dan begon het te installeren. Na de install bleek hij alleen de systeem overschreven te hebben(denk ik) want alles was nog zoals voorheen. Bleek dat je eerst de partition moet wissen xd. Dit hadden ze wel wat beter kunnen aangeven.

Voor de rest weer een geweldig OS.

• filenox
Mmm great, de laatste versie van Growl is nu betalend. Geen probleem dat ze het betalend maken (ik blijf wel bij de gratis versie) maar zorg dan wel dat alles goed werkt.. http://itunes.apple.com/u...9042?mt=12&ign-mpt=uo%3D4

Enkel de versie voor Lion is betalend trouwens. :)

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-10 08:13
Zo je maar weer dat die appstore ratings afentoe nergens op slaan. Hier werkt het zonder problemen. En om nou 1x 2 dollar uit te geven in de 6 jaar dat ik het programma gebruik mwahhh

Verwijderd

tomwebfreak schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:57:
Heb Lion nu al een tijdje draaien. Het is het geld natuurlijk waard, maar ik vind de Resume functie eerlijk gezegd waardeloos.

Daarnaast heb ik gister ook lekker veel tijd uitgegeven aan een clean install. Lion stond er al op, en wou dus een clean install doen. Dus ik ga naar de recovery partition en kies daar voor de partition waar ik lion opnieuw wil installeren. Het begint te downloaden(dat deed 2 uur) en dan begon het te installeren. Na de install bleek hij alleen de systeem overschreven te hebben(denk ik) want alles was nog zoals voorheen. Bleek dat je eerst de partition moet wissen xd. Dit hadden ze wel wat beter kunnen aangeven.

Voor de rest weer een geweldig OS.
Als je even een paar replies terug had gelezen.... was ik allang achter ;)

• filenox
lowfi schreef op donderdag 10 november 2011 @ 14:17:
Zo je maar weer dat die appstore ratings afentoe nergens op slaan. Hier werkt het zonder problemen. En om nou 1x 2 dollar uit te geven in de 6 jaar dat ik het programma gebruik mwahhh
Het enige programma dat hier gebruik maakt van Growl is Adium.. 2 dollar is inderdaad niet veel nee maarja, dan kunnen ze evengoed bij Adium 3euro vragen, bij de Twitter-client 2 dollar, etc etc :)

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-10 05:41
ík vind het jammer dat Apple geen system-wide Airplay heeft ingebouwd. Ik vind het niet erg om voor Airfoil te betalen, maar vind het niet bepaald handig, extra software (je moet een extra applicatie installeren + draaien) Het zou mooi zijn als meer applicaties op dezelfde manier zoals iTunes dat doet, native Airplay zouden ondersteunen. Of bijv. gewoon in het systeem menu: ALT - speaker icoontje -> uitrolmenu van Airplay apparaten. :9

[ Voor 4% gewijzigd door autoreverse op 10-11-2011 16:17 ]

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-10 09:14

tomk94

Developer

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 14:41:
[...]

Als je even een paar replies terug had gelezen.... was ik allang achter ;)
Haha, ik zie het had me veel tijd bespaard |:(

Verwijderd

hoe zit dat eigenlijk met data die ik op ntfs fat32 schijven heb staan?
ik had 2 mappen gekopieerd van een ext. schijf maar dat werkt dus niet.

• filenox
Geen idee wat je bedoeld hoor maar ik zal maar wat algemene informatie geven. FAT32 is leesbaar en schrijfbaar in OSX Lion, NTFS is standaard alleen leesbaar. Er zijn wel enkele tweaks waardoor NTFS beschrijven wel mogelijk is :)

Verwijderd

autoreverse schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:16:
ík vind het jammer dat Apple geen system-wide Airplay heeft ingebouwd. Ik vind het niet erg om voor Airfoil te betalen, maar vind het niet bepaald handig, extra software (je moet een extra applicatie installeren + draaien) Het zou mooi zijn als meer applicaties op dezelfde manier zoals iTunes dat doet, native Airplay zouden ondersteunen. Of bijv. gewoon in het systeem menu: ALT - speaker icoontje -> uitrolmenu van Airplay apparaten. :9
Helemaal mee eens + het is inconsistent aangezien het bij de meeste thirdparty apps op de iPhone/iPad wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-10 16:20
Heb een vaag probleem met Lion en de Mac App Store. Er staat een update voor iPhoto klaar maar deze krijg ik niet geinstalleerd. De App Store geeft dan de foutmelding dat ik moet inloggen met het account waarmee dit product is gekocht. Ter info: dit is op een nieuwe MBA.

Ik heb echter maar 1 App Store account dus deze melding is mij onduidelijk. Opnieuw inloggen heeft niet geholpen. Meer mensen dit euvel ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomwebfreak schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:45:
[...]

Haha, ik zie het had me veel tijd bespaard |:(
Als jij nu eens uit kan zoeken hoe ik mijn HD van Naamloos1 naar MAC HD kan wijzigen zijn we weer vriendje ok ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C00KW4US schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 10:08:
Heb een vaag probleem met Lion en de Mac App Store. Er staat een update voor iPhoto klaar maar deze krijg ik niet geinstalleerd. De App Store geeft dan de foutmelding dat ik moet inloggen met het account waarmee dit product is gekocht. Ter info: dit is op een nieuwe MBA.

Ik heb echter maar 1 App Store account dus deze melding is mij onduidelijk. Opnieuw inloggen heeft niet geholpen. Meer mensen dit euvel ervaren?
Heb je die iPhoto gekocht toen je in het buitenland zat ?

Ik had dat in Frankrijk, een installatie van OSX wilde checked of het "mijn" Lion was... ging niet werken via de Appstore omdat ik in een ander land zat... Apple checkt dat.

Even zorgen dat je op de Appstore van je land zit waar het aangekocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 10:21:
Heb je die iPhoto gekocht toen je in het buitenland zat ?
Nee heb iPhoto niet gekocht. M'n MBA is standaard geleverd met iPhoto. Heb het apparaat net 2 dagen ;)

Zal eens kijken of switchen van NL naar US store nog iets gaat uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsaj_Nav

Repsaj_Nav

Hallo, ik ben Jasper

Moet je dan niet gewoon updaten via "Software Update"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
Repsaj_Nav schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 10:43:
Moet je dan niet gewoon updaten via "Software Update"?
Nee daar verschijnt de update voor iPhoto namelijk niet. Alleen in de App Store. Heb ook de update los gedownload van de Apple website en deze geprobeerd te installeren. Dan krijg ik de melding dat het via de App Store moet :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Dat is het rare, als je hem zelf geinstalleerd heb, komt het via software update.

Is het een nieuwe machine na lancering app store, dan komt het via de app store.

Ik heb het zelf nl ook, mijn iPhoto op mijn iMac 2010 wordt via software update geupdate, mijn MacBookAir 2011 via de AppStore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik Mail en heb daar mijn Gmail account ingesteld. Nu is het bij Gmail dat je een map "All Mail" hebt. Nu is het echter zo dat als ik een mailtje verstuur dat ik in het dock altijd een 1tje erbij krijg van nieuw mail. Dit komt omdat de verzonden berichten ook bij "All Mail" komen te staan. Ik heb al geprobeerd om "Store Messages on server" uit te schakelen, maar dit mocht niet helpen. Bekend probleem voor iemand die er ook een oplossing voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsaj_Nav

Repsaj_Nav

Hallo, ik ben Jasper

Je kunt bij de opties "aantal ongelezen in dock" op "alleen inbox" zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Repsaj_Nav schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 12:17:
Je kunt bij de opties "aantal ongelezen in dock" op "alleen inbox" zetten.
Maar dan krijg ik geen notificatie als een mailtje in één van m'n mappen komt, aangezien ik met filters werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Ligt het niet aan een instelling van GMail? Ik gebruik het ook en als ik een mail verstuur verschijnt die niet als ongelezen in mijn 'Alle berichten'.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-10 22:24
Wordt binnenkort maar eens clean install SL + update naar Lion doen (of kijken of ik Lion direct kan installeren middels bootable disc oid).
Safari blijft traag, Finder blijft traag en kuren hebben. Prullenbak legen wat vaak lang duurt, files die blijven hangen omdat die zogenaamd in gebruik zijn (wat niet het geval mag zijn), file transfers die bij laatste 5sec nog een halve minuut bezig zijn. Widget dashboard is vaak evengoed traag, lijkt het systeem bijna te hangen, blijft memory en cpu gewoon laag. Etc etc.

[ Voor 12% gewijzigd door VincentG op 12-11-2011 16:36 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VincentG schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 16:34:
Wordt binnenkort maar eens clean install SL + update naar Lion doen (of kijken of ik Lion direct kan installeren middels bootable disc oid).
Safari blijft traag, Finder blijft traag en kuren hebben. Prullenbak legen wat vaak lang duurt, files die blijven hangen omdat die zogenaamd in gebruik zijn (wat niet het geval mag zijn), file transfers die bij laatste 5sec nog een halve minuut bezig zijn. Widget dashboard is vaak evengoed traag, lijkt het systeem bijna te hangen, blijft memory en cpu gewoon laag. Etc etc.
Geen upgrade doen, directe install van Lion... ander krijg je weer hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-09 02:46
C00KW4US schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 10:23:
[...]

Nee heb iPhoto niet gekocht. M'n MBA is standaard geleverd met iPhoto. Heb het apparaat net 2 dagen ;)

Zal eens kijken of switchen van NL naar US store nog iets gaat uitmaken.
Heb je de betreffende programma's al aan je appstore account toegevoegd?

en anders(komt van het apple discussie fora);

1. Click  > System Preferences
2. Click "User & Groups"
3. Click on Your account and look for "Apple ID" under Full name
4. Click "Set..." and sign in your account apple id
5. Click  > App Store..
6. Click "Sign in" under Quick Link tap (right side)
7. Click "Update" tap on top
8. Click update your app

Hopefully this will help.

[ Voor 35% gewijzigd door shytah op 13-11-2011 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jizzaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-04 22:50
Ik heb een klein vraagje:

Ik zou graag osx lion installeren op mijn mbp, maar ik vroeg mij af, eenmaal ik het heb aangeschaft, kan ik het dan ook op de macbook van mijn vriendin installeren met dezelfde itunes account? (Dus geen 2x ervoor moeten betalen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online
Je mag Lion op 5 devices installeren.
Pagina: 1 ... 7 ... 17 Laatste

Let op:
Specifieke vragen en problemen moeten in een nieuw topic worden gepost. Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem of vraag de aandacht die het verdient. Dit topic is alleen bedoeld om goed onderbouwde ervaringen te delen.