Imac 2011, had wel probemen met 10.7.0 ik heb toen een map weggegooid(weet even niet meer welke, maar staat ook in dit topic) en daarna deed tie het gewoon goed. Nu met 10.7.2 één keer gehad dat ik geen verbinding had. Valt me 100% mee :-)
Tot nu toe lijkt het erop dat mijn wifi-problemen weg zijn. Ik heb nu wel wat lastige situaties meegemaakt (802.1X, werken met profielen) waarin hij veel stabieler was. De gemiddelde thuisverbinding trekt hij nu goed.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)
Zeg hoe kan ik eigenlijk m'n fotootjes van iPhoto op iCloud.com krijgen? Dit moet toch kunnen nu?
Uhm, klik op Photostream in iPhoto of selecteer via het iCloud menu.smeerbartje schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 13:47:
Zeg hoe kan ik eigenlijk m'n fotootjes van iPhoto op iCloud.com krijgen? Dit moet toch kunnen nu?
Ik denk dat 'smeerbartje' de gallery bedoelt die bij MobileMe was inbegrepen. Dit is niet meer mogelijk sinds iCloud in de plaats is gekomen.
Wie heeft er nog meer last van een enorm traag werkende Safari icm 10.7.2?
antihipsteralliance
Daar had ik vanochtend ook last van. Ik tikte iets in het google zoekveld, gevolg het scherm ging alle kanten op. Safari afgesloten en daarna duurde het verbinden een eeuwigheid om dan de pagina in een halve seconde te laden. Macbook herstart en toen werkte het weer prima.DeVins schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:09:
Wie heeft er nog meer last van een enorm traag werkende Safari icm 10.7.2?
Verwijderd
Het hele systeem, maar met name Safari, lijkt wel een aantal milli/micro-seconde trager geworden ofzo.. 
Als je ergens op klikt, is er duidelijk een licht delay merkbaar, of het nu invulvelden zijn in Safari, of dat je iets moet afsluiten in het OS zelf.
Toch geeft de Activity Monitor geen gekke dingen aan m.b.t. geheugen of disk I/O.
Na update 10.7.1 voelde het systeem sneller aan, nu met 10.7.2 is dit precies andersom- alsof ze het weer log hebben gemaakt. Rare jongens, daar in Cupertino..
Het zal door die grote icons in Launchpad komen, ook zoiets- don't fix if it isn't broken please; voorheen was dit zeer overzichtelijk vond ik, nu moet je echt zoeken naar de app tussen de kingsize iconen op een 20" lcd.
Beter maakten ze een schuifje in "dock" of "universal acces" om iconen te vergroten/verkleinen.
Maar goed, vandaag of morgen maar even een rollback uitvoeren met CCC, back to 10.7.1.

Als je ergens op klikt, is er duidelijk een licht delay merkbaar, of het nu invulvelden zijn in Safari, of dat je iets moet afsluiten in het OS zelf.
Toch geeft de Activity Monitor geen gekke dingen aan m.b.t. geheugen of disk I/O.
Na update 10.7.1 voelde het systeem sneller aan, nu met 10.7.2 is dit precies andersom- alsof ze het weer log hebben gemaakt. Rare jongens, daar in Cupertino..
Het zal door die grote icons in Launchpad komen, ook zoiets- don't fix if it isn't broken please; voorheen was dit zeer overzichtelijk vond ik, nu moet je echt zoeken naar de app tussen de kingsize iconen op een 20" lcd.
Beter maakten ze een schuifje in "dock" of "universal acces" om iconen te vergroten/verkleinen.
Maar goed, vandaag of morgen maar even een rollback uitvoeren met CCC, back to 10.7.1.
Trager geworden? Het spijt me maar dat heb ik niet
Eerst draaide ik SL, toen de upgrade naar Lion GM gedaan en steeds weer de update. Ik heb nergens last van, en zeker niet in Safari. Maar het kan ook dat de SSD daar flink in helpt 
Het enige wat ik heb is dat Finder niet altijd up to date weergeeft wat er in m'n mappen zit (op de harddisk iig). Ik moet handmatig refreshen of een paar seconden wachten voordat ik de actuele inhoud zie (bv bij downloaden van nieuwsgroepen, maar ook met kopiëren)
Het enige wat ik heb is dat Finder niet altijd up to date weergeeft wat er in m'n mappen zit (op de harddisk iig). Ik moet handmatig refreshen of een paar seconden wachten voordat ik de actuele inhoud zie (bv bij downloaden van nieuwsgroepen, maar ook met kopiëren)
Ik heb nog steeds zo nu en dan een wegvallende wifi verbinding.breinonline schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 18:58:
Ik draai nog op Snow Leopard (Mac Mini early 2009). Ik ben afhankelijk van wifi en na de eerste berichten over Lion heb ik de overstap niet gewaagd. Na de 10.7.1 update waren de wifi problemen niet verdwenen. Nu, na de 10.7.2 update, zie ik niets meer over wifi. Zijn die problemen nu opgelost en meldt niemand dat, of bestaan ze gewoon nog steeds?
Precies! Het is enkel de photostream die je in de clous kunt zetten? Niet gewoon een paar albums selecteren in iPhoto en vervolgend die uploaden om ze via het web benaderbaar te maken?RoelJuun schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:40:
Ik denk dat 'smeerbartje' de gallery bedoelt die bij MobileMe was inbegrepen. Dit is niet meer mogelijk sinds iCloud in de plaats is gekomen.
Apple is daarmee gestopt omdat we Flickr, Picasa, Facebook etc. hebben, en waarschijnlijk zagen ze het niet zitten daarmee te concurreren. iPhoto heeft ook integratie of er zijn plugins voor al de bekende diensten.smeerbartje schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 07:11:
[...]
Precies! Het is enkel de photostream die je in de clous kunt zetten? Niet gewoon een paar albums selecteren in iPhoto en vervolgend die uploaden om ze via het web benaderbaar te maken?
Hier stond achterhaalde informatie…
Ik heb dat ook nog helaas. Sinds ik Adium uitgezet heb is het wel een stuk minder, maar nog steeds een paar keer per dag. Dit is zeer vervelend aangezien ik een NAS draai voor time machine en deze nu niet altijd kan voltooien. Teven heb ik mapping naar deze drive die me nu steeds uitvallen.rutgerw schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:10:
[...]
Ik heb nog steeds zo nu en dan een wegvallende wifi verbinding.
Ik hoop dat Apple snel een oplossing vindt hievoor.
Hier zou wat zinnigs moeten staan...
dit heeft voor mij het probleem opgelost!Fritske schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:51:
[...]
Ik heb dat ook nog helaas. Sinds ik Adium uitgezet heb is het wel een stuk minder, maar nog steeds een paar keer per dag. Dit is zeer vervelend aangezien ik een NAS draai voor time machine en deze nu niet altijd kan voltooien. Teven heb ik mapping naar deze drive die me nu steeds uitvallen.
Ik hoop dat Apple snel een oplossing vindt hievoor.
http://rys.pixeltards.com/2011/09/04/osx-lion-wifi.html
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Ik heb last van keiharde crashes in Lion, zowel met mijn mid2011 Mini als MBA. Het gebeurt eigenlijk altijd terwijl ik in iTunes zit, maar dat kan ook toeval zijn. Het is nu in totaal 2x gebeurd op mijn Mini en 1x op mijn MBA. Zie het onderstaande filmpje (beeld freezet en uit de boxen komt geruis):
http://dl.dropbox.com/u/171059/MVI_6354.mov
Wat kan er aan de hand zijn? Hardwarefout (zijn beide van dezelfde generatie) of toch software? Op de mini staat eigenlijk helemaal niks, alleen maar plex.
Upd over filmpje: let niet op mijn zeurende vriendin
http://dl.dropbox.com/u/171059/MVI_6354.mov
Wat kan er aan de hand zijn? Hardwarefout (zijn beide van dezelfde generatie) of toch software? Op de mini staat eigenlijk helemaal niks, alleen maar plex.
Upd over filmpje: let niet op mijn zeurende vriendin
[ Voor 17% gewijzigd door M_V op 19-10-2011 17:53 ]
Verwijderd
Je moet even kijken bij 'delen', rechtsonderin in iphoto, waar ook facebook en mail zit daar zit de optie webstream(o.i.d.) in.(ik zit effe niet achter mijn mac)smeerbartje schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 13:47:
Sinds de update van Lion heb ik een probleem met mijn widgets, ik had altijd de 4 standaard widgets, maar naar de update waren er opeens 3 weg. Toen na wat hebben geprobeerd had ik iCal opeens weer terug maar nu krijg ik Weather en de wereldklok niet meer terug. Ik heb geprobeerd om ze vanaf de map Widgets vanaf m'n Macintosh te laden door er op te klikken, normaliter zou de gekozen Widget dan vanzelf in je dashboard moeten verschijnen, echter als ik er op klik gebeurd er helemaal niks.
Dan staan er nog 2 Widgets in de balk die het ook niet doen als ik ze op me dashboard wil slepen, lijkt wel of de corrupt zijn oid ook omdat ze de algemene Widget icoon hebben en geen apart icoon zoals ze wel zouden moeten hebben.
Voorbeeld
http://i56.tinypic.com/2r6fvxv.png
Dan staan er nog 2 Widgets in de balk die het ook niet doen als ik ze op me dashboard wil slepen, lijkt wel of de corrupt zijn oid ook omdat ze de algemene Widget icoon hebben en geen apart icoon zoals ze wel zouden moeten hebben.
Voorbeeld
http://i56.tinypic.com/2r6fvxv.png
Is het nog mogelijk om de widgets gewoon over je actieve desktop heen geprojecteerd te krijgen? En dus niet in een soort aparte dektop? Ik vind dit niet handig zo..
(Gebruik vaak de rekenmachine, en dan in combinatie met data die ik in een open file heb staan, nu moet ik die data gaan onthouden voordat ik het in de rekenmachine kan intypen, niet zo heel erg, maar voorheen werkte het prettiger
)
(Gebruik vaak de rekenmachine, en dan in combinatie met data die ik in een open file heb staan, nu moet ik die data gaan onthouden voordat ik het in de rekenmachine kan intypen, niet zo heel erg, maar voorheen werkte het prettiger
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Er is ook een losse rekenmachine hoor
En je kunt sommen altijd in je spotlight zoekbalk intikken. Druk je op enter, dan start ie meteen rekenmachine op.
System Preferences > Mission Control > Show Dashboard as a space (afvinken)Japie.G schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:44:
Is het nog mogelijk om de widgets gewoon over je actieve desktop heen geprojecteerd te krijgen? En dus niet in een soort aparte dektop? Ik vind dit niet handig zo..![]()
(Gebruik vaak de rekenmachine, en dan in combinatie met data die ik in een open file heb staan, nu moet ik die data gaan onthouden voordat ik het in de rekenmachine kan intypen, niet zo heel erg, maar voorheen werkte het prettiger)
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Allemachtig, dat was simpel. Kom er maar eens op! Blijkbaar heb ik daar al 100 keer overheen gekeken. Tnx man!Rivanov schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:12:
[...]
System Preferences > Mission Control > Show Dashboard as a space (afvinken)
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Verwijderd
Het lijkt erop dat de 10.7 drivers voor een Canon MP270 niet goed werken.
Ik heb er hier een op deze locatie staan en het scannen begint, de scannerlamp blijft halverwege stil staan en het programma hangt.
Na enige tijd komt er een error en kun je alles loskoppelen.
Balen, want OSX herkent dat ding vanzelf.
Ik heb er hier een op deze locatie staan en het scannen begint, de scannerlamp blijft halverwege stil staan en het programma hangt.
Verwijderd
Heeft er iemand al een goed programma gevonden voor lion voor Screen Capturing?... Snagit is onlangs uitgekomen voor de MAC maar zonder video capture.
Verwijderd
Met Quicktime, de gratis versie, kan dat gewoon.Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:42:
Heeft er iemand al een goed programma gevonden voor lion voor Screen Capturing?... Snagit is onlangs uitgekomen voor de MAC maar zonder video capture.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2011 10:06 . Reden: typo ]
Mijn inziens is dat ik nog even wacht met de upgrade naar Lion. Ook ik ben afhankelijk van WiFi en een goed werkend systeem. Draai nog op Snow Leopard en dat hou ik nog maar even zo.
Apple | Marantz | B&W
Verwijderd
Deze printer/scanner werkt hier prima met lion..Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:56:
Ik heb een MP970 en ben ook eindeloos aan het prutsen geweest. Bij mij deed hij helemaal niets (begon zelfs niet met scannen; via fotolader werkte hij wel dus inderdaad typisch de Canon driver). Ik heb toen een andere driver geinstalleerd, een die niet voor Lion was maar een update voor nog onder SL. Gek genoeg deed hij het toen wel....Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:56:
Ik heb sinds gisteren een nieuwe MacBook Air. Ik wil apps overzetten vanaf mijn MacBook Pro, handmatig, zonder Migratie Assistent.
Tot zover lukt dat. Maar mijn voorkeuren kan ik nergens vinden. Bij Leopard zaten die in de map Library/Aplication Data. Daar zit nu niets meer in.
Adium bijvoorbeeld: al mijninstellingen, thema's zijn foetsie. Die zaten dus in die map Application Data/Adium.Dit geldt ook voor bijvoorbeeld MSN Messenger, Skype en alle andere overgezette apps.
Heeft er iemand enig idee waar dit in Lion wordt verstopt?
En de Widgets voor Dashboard? Ook die kan ik niet vinden?
Tot zover lukt dat. Maar mijn voorkeuren kan ik nergens vinden. Bij Leopard zaten die in de map Library/Aplication Data. Daar zit nu niets meer in.
Adium bijvoorbeeld: al mijninstellingen, thema's zijn foetsie. Die zaten dus in die map Application Data/Adium.Dit geldt ook voor bijvoorbeeld MSN Messenger, Skype en alle andere overgezette apps.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Zijn er mensen die last van harde crashes van hun iMac hebben met Lion? Ik lees nu zelfs na de 10.x.2 update nog veel te veel issues met Lion. Ik krijg een beetje te indruk dat dit tot zover de minst succesvolle overstap naar een nieuwe OSX versie aan het worden is.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Weet niet of het met lion te maken heeft, maar donderdag is mijn imac (mid 2007 model) met lion redelijk de mist in gegaan na het erop zetten van dropbox.Exirion schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:16:
Zijn er mensen die last van harde crashes van hun iMac hebben met Lion? Ik lees nu zelfs na de 10.x.2 update nog veel te veel issues met Lion. Ik krijg een beetje te indruk dat dit tot zover de minst succesvolle overstap naar een nieuwe OSX versie aan het worden is.
Na dropbox verwijdert te hebben deed finder het niet meer, ook niet na opnieuw opstarten en heb ik een clean install gedaan.
Maar dit gebeurde pas toen ik dropbox installeerde, dus hoeft niet echt lion te zijn.
Wat ik wel vreemd vind, ik had vectorworks 2008 die gewoon werkte onder lion. Maar die kan ik nu niet meer installeren omdat het een powerpc programma is. Gelukkig hebben we nu autocad voor osx, maar toch minder leuke ontdekking.
Leica MM + Sony A9
Die map heb ik wel gevonden, maar daar zit niets meer tussen van apps. Wat bij Leopard nog wel zo was.Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 10:41:
users/username/library/application support
Nu zou ik dus Adium volledig opnieuw moeten instellen bijvoorbeeld.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Heb al aardig wat gezocht maar ik kan het niet vinden. Maar heeft iemand (ja het is misschien vloeken in de kerk) ervaring met de microsoft touch mouse in Mac OSx. Ik zou deze muis wisselend willen gebruiken voor Mac OSX (Lion) en Windows 7.
http://www.microsoft.com/...ts/touch-mouse/microsite/
http://www.microsoft.com/...ts/touch-mouse/microsite/
Die staan gewoon in:THE_BASE schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 09:00:
Ik heb sinds gisteren een nieuwe MacBook Air. Ik wil apps overzetten vanaf mijn MacBook Pro, handmatig, zonder Migratie Assistent.
code:
1
2
| users/username/Library/Preferences users/username/Library/Application Support |
Widgets staan in:
code:
1
| users/username/Widgets |
Ik heb mijn Adium preferences e.d. gewoon in Application Support/Adium staan
Dit is sinds Snow Leopard gewoon hetzelfde gebleven
[ Voor 8% gewijzigd door iMick op 22-10-2011 12:33 ]
@ Exirion,
Hier geen enkel probleem. Alles loopt lekker soepel. ( iMac 2011 ) 10.7.2
Hier geen enkel probleem. Alles loopt lekker soepel. ( iMac 2011 ) 10.7.2
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Wat vreemd. Ik zal er wellicht geheel overheen kijken, maar ik zie daar geen mapje staan.iMick schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:31:
[...]
Die staan gewoon in:
code:
1 2 users/username/Library/Preferences users/username/Library/Application Support
Widgets staan in:code:
1 users/username/Widgets
Ik heb mijn Adium preferences e.d. gewoon in Application Support/Adium staan.
Dit is sinds Snow Leopard gewoon hetzelfde gebleven.
Zal het vanavond dan maar eens checken.
Het kan ook makkelijk door naar je Gebruikersmap te gaan in de Finder. Je ziet dan de Bibliotheek map niet meer staan in OS X Lion. Kies bovenin het menu voor "Ga". Wanneer je nu op ALT drukt, komt er een optie bij: "Bibliotheek".
Hebben meer mensen last van een niet werkende hp scanner onder lion 10.7.2?
Ik kon gewoon scannen tot aan 10.7.1 maar nu werkt het ineens niet meer. Scanner kan geen sessie openen...
Al van alles geprobeerd:
verwijderen installeren
SL drivers van hp, werkt ook niet
opnieuw installeren van drivers via apple, werkt ook niet
het gaat om de hp actie van juli 2011. Ik heb toen gekozen voor een photosmart b110a.
Ik kan wel gewoon via webscan scannen. Scanner gaat gelijk scannen.. ook scant ie gewoon via windows7.
En je raadt het al, via een andere lion machine doet ie het ook niet.. Iets is veranderd met lion 10.7.2
Ik kon gewoon scannen tot aan 10.7.1 maar nu werkt het ineens niet meer. Scanner kan geen sessie openen...
Al van alles geprobeerd:
verwijderen installeren
het gaat om de hp actie van juli 2011. Ik heb toen gekozen voor een photosmart b110a.
Ik kan wel gewoon via webscan scannen. Scanner gaat gelijk scannen.. ook scant ie gewoon via windows7.
En je raadt het al, via een andere lion machine doet ie het ook niet.. Iets is veranderd met lion 10.7.2
Ik teken nergens meer voor
Volgens mij heb ik dit hier nog niet zien voorbijkomen, na een upgrade naar Lion 10.7.2 van SL
Heeft mijn Imac model medio 2010 last van veel Tearing bij het scrollen als hij uit de sluimerstand ontwaakt.
Ook het geluid doet het dan niet meer.
Na een herstart is alles weer normaal.
Ik had hier in het begin net na het uitkomen van Lion hier ook al last van, dus heb ik het toen maar weer een downgrade gedaan naar SL en gewacht tot deze bugs verholpen waren.
Nu na Enkele maanden weer geprobeerd te hebben nog steeds last van deze zaken.
Heeft mijn Imac model medio 2010 last van veel Tearing bij het scrollen als hij uit de sluimerstand ontwaakt.
Ook het geluid doet het dan niet meer.
Na een herstart is alles weer normaal.
Ik had hier in het begin net na het uitkomen van Lion hier ook al last van, dus heb ik het toen maar weer een downgrade gedaan naar SL en gewacht tot deze bugs verholpen waren.
Nu na Enkele maanden weer geprobeerd te hebben nog steeds last van deze zaken.
Verwijderd
Ik heb dus ook zware problemen met Lion en een Canon scanner.Quakie schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 14:36:
Al van alles geprobeerd:
verwijderen installeren
Ik zit er soms over te denken om Ubuntu op mijn MacBook te zetten....
Draai Lion sinds ie beschikbaar was in de App store. Echter, zitten er voor mij een aantal grote minpunten aan.
- Safari is traag en toont met regelmaat een beachball.
- Finder lijkt ook wat trager, onthoudt veelal niet meer goed waar je zat, met als gevolgd dat ik regelmatig vanuit home folder helemaal moet doorklikken naar waar ik een bestand wil opslaan. Laatst paar files van blackboard voor school moeten downloaden, was 12+ klikken verder per file, ipv 2 ofzo.
- Widget space / window is af en toe traag, terwijl er weinig in staat. Weer widget verspringt steeds van positie, maar dat was volgens mij in SL ook al zo.
- Inloggen is traag. Vond oude login venster sowieso al mooier. Sinds laatste update met gast account is inloggen nog trager, en duurt het zelfs al even voordat je wachtwoord kan invoeren, nadat je op je naam / account hebt geklikt. Zit er dan ook aan te denken om gast account definitief uit te schakelen.
Lion voelt voor mij nu veel instabieler en slomer aan dan SL en dat met een 2011 i7 MBP. Met oude MB white had ik jaren nooit problemen met traag worden etc, maar nu sinds Lion...
- Safari is traag en toont met regelmaat een beachball.
- Finder lijkt ook wat trager, onthoudt veelal niet meer goed waar je zat, met als gevolgd dat ik regelmatig vanuit home folder helemaal moet doorklikken naar waar ik een bestand wil opslaan. Laatst paar files van blackboard voor school moeten downloaden, was 12+ klikken verder per file, ipv 2 ofzo.
- Widget space / window is af en toe traag, terwijl er weinig in staat. Weer widget verspringt steeds van positie, maar dat was volgens mij in SL ook al zo.
- Inloggen is traag. Vond oude login venster sowieso al mooier. Sinds laatste update met gast account is inloggen nog trager, en duurt het zelfs al even voordat je wachtwoord kan invoeren, nadat je op je naam / account hebt geklikt. Zit er dan ook aan te denken om gast account definitief uit te schakelen.
Lion voelt voor mij nu veel instabieler en slomer aan dan SL en dat met een 2011 i7 MBP. Met oude MB white had ik jaren nooit problemen met traag worden etc, maar nu sinds Lion...
Oh oh Mr. B, oh oh!
Vincent, heb je een schone install gedaan of gewoon SL geüpdate? Had dezelfde klachten met mijn installatie en na lang twijfelen toch een schone install gedaan. En tot nu toe moet ik zeggen dat het zeker wel te merken is. Ook d problemen met de batterij uur lijken iets minder. Alles draait sneller. Dat zou ook kunnen liggen aan de troep die er swiesoop zat na lange tijd gebruik en die nu af is. Maar in ieder geval werkt het nu wel weer goed.
Verwijderd
Ik zit daar ook aan te denken... maar dan nog... je zou anders willen.dangerpaki schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 16:40:
Vincent, heb je een schone install gedaan of gewoon SL geüpdate? Had dezelfde klachten met mijn installatie en na lang twijfelen toch een schone install gedaan. En tot nu toe moet ik zeggen dat het zeker wel te merken is. Ook d problemen met de batterij uur lijken iets minder. Alles draait sneller. Dat zou ook kunnen liggen aan de troep die er swiesoop zat na lange tijd gebruik en die nu af is. Maar in ieder geval werkt het nu wel weer goed.
Ik vind het package management van OSX toch al niet geweldig moet ik zegen... te vaag.
Waarom maak je geen shortcuts van de folders in je Favorites (navigatiekolom) in finder, dan is het zelfs 1x klikken.
[ Voor 5% gewijzigd door Greatsword op 23-10-2011 16:47 ]
Nu ben ik bevooroordeeld omdat ik vanaf een 2007 MacBook naar een 2010 MacBook Pro (met i7) ben gegaan, maar op mijn MBP gaat Lion op steroïden? Safari gaat ook bijzonder snel en crasht vrijwel niet. Nu laat ik heel veel elementen van webpagina's niet (met behulp van Ghostery), dat scheelt zomaar 300-500KB aan scripts e.d., waardoor het sowieso een stuk sneller gaat. Wellicht ook een tip voor jou om Safari wat te versnellen.VincentG schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 15:31:
Weet iemand nog een goede manier om bepaalde progamma's zoals Adobe Uninstallers in je Launchpad te vebergen? Ik gebruikte een tijdje Launchpad Control maar dat werkt eigenlijk voor geen meter, telkens gooit hij mijn hele Launchpad door elkaar als ik hem heb opgestart en soms zijn opeen alle programma's die ik had uitgevinkt weer terug..
Bij mij werkt het prima. Heb alleen mijn meestgebruikte apps er in staan en in Folders geplaatst.Richard! schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 10:52:
Weet iemand nog een goede manier om bepaalde progamma's zoals Adobe Uninstallers in je Launchpad te vebergen? Ik gebruikte een tijdje Launchpad Control maar dat werkt eigenlijk voor geen meter, telkens gooit hij mijn hele Launchpad door elkaar als ik hem heb opgestart en soms zijn opeen alle programma's die ik had uitgevinkt weer terug..
Ik heb de bio van steve jobs gekocht op mn iphone, maar ik had verwacht dat ik hem dan ook kon lezen op mn MBP. Maar dat lijkt niet te kunnen?
Verwijderd
Het heeft geloof ik niet veel met Lion te maken maar goed.
Ik wil de positie van mijn safari scherm graag "vastzetten". Ik heb nu mijn Safari zo:

En dat wil ik graag zo houden, alleen steeds als ik een nieuw tabblad open, springt het scherm een stuk omhoog en als ik het tabblad weg klik weer omlaag.
Dus, is er een manier om het een soort van vast te zetten?
Ik wil de positie van mijn safari scherm graag "vastzetten". Ik heb nu mijn Safari zo:

En dat wil ik graag zo houden, alleen steeds als ik een nieuw tabblad open, springt het scherm een stuk omhoog en als ik het tabblad weg klik weer omlaag.
nm
[ Voor 99% gewijzigd door kamerplant op 25-10-2011 17:35 ]
🌞🍃
Heeft er iemand na het upgraden ook problemen met het importeren van video's in FCPX?
Toen ik nog SL had crashte het programma nooit, nu opeens crasht ie iedere keer als ik een video wil openen (dv, mp4, mov(aic) etc)
Toen ik nog SL had crashte het programma nooit, nu opeens crasht ie iedere keer als ik een video wil openen (dv, mp4, mov(aic) etc)
Niet in FCPX, maar wel in iPhoto en iMovie. Bleek een bekende bug onder Snow Leopard (en iLife '11) te zijn met de 3ivx plug-ins op je Mac. Die verwijderd, was het probleem verdwenen. Misschien dat dit toch ook een mogelijke oorzaak bij jou kan zijn?
Damn, prullenbak legen duurt de laatste tijd ook steeds een eeuwigheid. Lion begint me steeds meer tegen te staan. Zit je dan met een App store aankoop, ipv dat je een fatsoenlijke disc kunt kopen ipv downloadable SL upgrade. Ook de laatste keer dat ik dat doe. Zoek op het net wel naar een bootable disc oid om direct een clean Lion instal te doen.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Ik weet wat je bedoelt. Ik heb dat ook, wil het gewoon, net als iTunes, in het midden van het scherm. Vastzetten gaat volgens mij niet. Gewoon als je een tab opent laten staan.Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:33:
Het heeft geloof ik niet veel met Lion te maken maar goed.
[afbeelding]
Een ding stoort me enorm en dat is dat mijn Safari venster na elke herstart kleiner wordt. Ik heb er een filmpje van gemaakt (overdreven) maar na elke restart gaat er een stukje vanaf. Meer mensen hier last van? Ik heb als workaround nu even het venster zo groot gemaakt dat het tegen het dock en de menubalk aankomt, maar dan schuift het venster heel vaak een stukje naar rechts. Daarbij, ik vind een 'zwevend' venster fijner.
YouTube: Safari probleem
YouTube: Safari probleem
Quakie schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 14:36:
Al van alles geprobeerd:
verwijderen installeren
Ik kan gewoon scannen hoor, met 10.7.2 uiteraard... (HP Photosmart C4580 via Wi-Fi met Fotolader)Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 12:09:
[...]
Ik heb dus ook zware problemen met Lion en een Canon scanner.
Ik zit er soms over te denken om Ubuntu op mijn MacBook te zetten....
I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets
De volgorde van mijn apps in Launchpad worden niet onthouden op de een of andere manier. Iedere keer wanneer ik reboot, staan ze weer in een andere volgorde. Ik gebruik wel Launchpad Control om onnodige apps niet te laten zien.
Andere mensen hier ook last van?
Verwijderd
Ik kreeg deze week zowaar weer een update voor de printer/scanner software te zien.jamy015 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:09:
[...]
[...]
Ik kan gewoon scannen hoor, met 10.7.2 uiteraard... (HP Photosmart C4580 via Wi-Fi met Fotolader)
En je raad het al... helaas niet werken!
Heb ik ook, ik gebruik geen tools verder.RnB schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:02:
De volgorde van mijn apps in Launchpad worden niet onthouden op de een of andere manier. Iedere keer wanneer ik reboot, staan ze weer in een andere volgorde. Ik gebruik wel Launchpad Control om onnodige apps niet te laten zien.
Vanmorgen was mijn HD 43GB. Nu is het ineens 53GB, terwijl ik niets bijzonders heb gedaan.
Is er een manier om in te zien wat er is gebeurd? Ik heb iStat, daar haal ik deze informatie vandaan. Ik vind 10GB nogal aardig.
Is er een manier om in te zien wat er is gebeurd? Ik heb iStat, daar haal ik deze informatie vandaan. Ik vind 10GB nogal aardig.
Is onderstaande verhaal misschien op jou van toepassing?THE_BASE schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 22:21:
Vanmorgen was mijn HD 43GB. Nu is het ineens 53GB, terwijl ik niets bijzonders heb gedaan.
http://www.macpoint.be/li...ackup-devours-disk-space/
Ik heb gisteren een clean Lion-installatie gedaan. Was even wat werk maar ik ben tevreden met het resultaat. Diverse tools geïnstalleerd om de boel te customizen zoals ik wil.
Het enige waar ik nog niet blij mee ben is het feit dat Lion om een password vraagt als ik mijn Macbook open klap. Ik heb al zitten loeren bij preferences maar ik kan niet vinden hoe ik dit uit moet zetten
Het enige waar ik nog niet blij mee ben is het feit dat Lion om een password vraagt als ik mijn Macbook open klap. Ik heb al zitten loeren bij preferences maar ik kan niet vinden hoe ik dit uit moet zetten
Altijd het eerste wat ik juist wel aanzet. 
Je kunt het vinden bij Security & Privacy, eerste tab, bovenste vinkje.
(Require... screen safer begins.)
Je kunt het vinden bij Security & Privacy, eerste tab, bovenste vinkje.
Je bent geweldig
[ Voor 156% gewijzigd door havana op 28-10-2011 08:27 ]
Juist, dit is het. Nu uitgeschakeld. Bedankt!Smultie schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 07:50:
[...]
Is onderstaande verhaal misschien op jou van toepassing?
http://www.macpoint.be/li...ackup-devours-disk-space/
Ik ben op zoek naar een USB controller voor Mac die 'out of thé box' werkt. Daarnaast gaat mijn voorkeur uit naar een 'Xbox' indeling, PS3 speelt helaas niet lekker
. Iemand tips?
Verwijderd
Snelheid is ook beter ?havana schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 07:50:
Ik heb gisteren een clean Lion-installatie gedaan. Was even wat werk maar ik ben tevreden met het resultaat. Diverse tools geïnstalleerd om de boel te customizen zoals ik wil.
Bij mij scheelt het merkbaar veel. (mbp 2011)
Out of the box is het niet, maar misschien is dit een optie? Er staat alleen niet bij of hij op Lion werkt, maar als je toch al een 360 controller hebt liggen dan kan je het proberen.ronwiel schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:36:
Ik ben op zoek naar een USB controller voor Mac die 'out of thé box' werkt. Daarnaast gaat mijn voorkeur uit naar een 'Xbox' indeling, PS3 speelt helaas niet lekker. Iemand tips?
Ik heb het helaas zelf nog niet getest, maar ik heb een wireless ontvanger liggen, ik kan die over 3 weken testen op de Mac (ik heb hem eerder niet onder handbereik).
Verwijderd
Sinds ik Lion en Safari 5.1 heb gebeurd er ook iets erg irritants met de tab (in Safari dus) van Gmail.
Als ik reload van de pagina doe blijft het 'wieltje' (hoe heet dat ding..) oneindig draaien. Ook als de pagina met mijn mailbox al lang opnieuw is geladen en er verder dus niets meer binnen komt of gebeurd.
Het wieltje stopt en verdwijnt alleen als ik in de adres-balk nogmaals reload aan klik.
Ik heb me al een ongeluk gezocht op mijn Mac en op het web maar kan er nergens iets over vinden.
Weet iemand hier een oplossing voor?... Please?!?
Als ik reload van de pagina doe blijft het 'wieltje' (hoe heet dat ding..) oneindig draaien. Ook als de pagina met mijn mailbox al lang opnieuw is geladen en er verder dus niets meer binnen komt of gebeurd.
Het wieltje stopt en verdwijnt alleen als ik in de adres-balk nogmaals reload aan klik.
Ik heb me al een ongeluk gezocht op mijn Mac en op het web maar kan er nergens iets over vinden.
Chrome, die ook webkit gebruikt, heeft dit ook al eens voor.Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 13:04:
Sinds ik Lion en Safari 5.1 heb gebeurd er ook iets erg irritants met de tab (in Safari dus) van Gmail.
Dit is gewoon omdat de GMail webinterface achter de schermen nog Javascript heeft draaien om op mails etc. te checken. Hier kan je niet echt iets aan doen lijkt me
Verwijderd
OK, dan ga ik dat vanavond ook maar doen.-TheNose- schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 12:16:
[...]
Bij mij scheelt het merkbaar veel. (mbp 2011)
Even een USB stick kopen voor alleen OSX, of deed jij het via een DVD ?
Ik heb een witte macbook, mag voor de snelheid opzich niet uitmaken... wil wel een keer SSD
Net install deed ik.Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 13:38:
[...]
OK, dan ga ik dat vanavond ook maar doen.
Even een USB stick kopen voor alleen OSX, of deed jij het via een DVD ?
Ik heb een witte macbook, mag voor de snelheid opzich niet uitmaken... wil wel een keer SSD
Verwijderd
Echt niet?!? AAaaarrrggghhh !!!Pyr0wl schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 13:37:
[...]
Dit is gewoon omdat de GMail webinterface achter de schermen nog Javascript heeft draaien om op mails etc. te checken. Hier kan je niet echt iets aan doen lijkt me
Wel dank voor de reactie natuurlijk!
Ik vond die netinstall erg handig. Installeerd met de allernieuwste files (net als bij veel linux distros al een tijdje kan), erg netjes.Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:20:
[...]
Ik ben op "vakantie" en kan even een USB stick halen of leegmakenvandaar
Als ik boven op mn kamer zit heb ik nog wel eens dat internet uitvalt omdat ik op het randje van het bereik zit.
M'n probleem is alleen dat video's op youtube of vimeo stoppen met afspelen als het internet uitvalt. Ookal is het hele filmpje geladen..
Dat m'n internet ontvangst boven niet optimaal is, is al vervelend, maar als een video gewoon helemaal geladen is ga ik er wel vanuit dat ik hem ook kan afspelen. Of ik op dat moment nou internet heb of niet..
Herkent iemand dit probleem?
M'n probleem is alleen dat video's op youtube of vimeo stoppen met afspelen als het internet uitvalt. Ookal is het hele filmpje geladen..
Dat m'n internet ontvangst boven niet optimaal is, is al vervelend, maar als een video gewoon helemaal geladen is ga ik er wel vanuit dat ik hem ook kan afspelen. Of ik op dat moment nou internet heb of niet..
Vorige week 2x iMac 27inch, voorgeinstalleerd met Lion, aangeschaft voor op kantoor. Eerder nog nooit met een mac gewerkt.
Misschien moet ik er nog aan wennen, maar had eigenlijk wel meer verwacht qua snelheid. Het loopt niet helemaal soepel (laden folders, opstarten programma's etc).
Dan gisteren ook een splinternieuwe HP All-in-one Laserjet 2320nf gekocht.
Blijkt dus dat er helemaal geen drivers beschikbaar zijn voor Lion.
Gelijk de klantenservice van HP gebeld, kreeg als antwoord dat ik dan maar een andere printer moet kopen!!! haahah ongelooflijk.
Scherm is wel mooi
Misschien moet ik er nog aan wennen, maar had eigenlijk wel meer verwacht qua snelheid. Het loopt niet helemaal soepel (laden folders, opstarten programma's etc).
Gelijk de klantenservice van HP gebeld, kreeg als antwoord dat ik dan maar een andere printer moet kopen!!! haahah ongelooflijk.
Scherm is wel mooi
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Drivers onder OS X bestaan niet. Sluit de printer aan en automatisch wordt het hele zaakje geregeld.flexje schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 20:31:
Vorige week 2x iMac 27inch, voorgeinstalleerd met Lion, aangeschaft voor op kantoor. Eerder nog nooit met een mac gewerkt.
Scherm is wel mooi
Dat is natuurlijk onzin, drivers bestaan wel degelijk. Of denk je dat een Mac op magische wijze alle typen printers ter wereld kent en ondersteunt?
En ik weet niet welke no-no flexje gesproken heeft, maar er zijn wel degelijk drivers voor de 2320nf.
De drivers voor deze printer zouden inderdaad standaard in Lion aanwezig zouden moeten zijn, danwel via een softwareupdate binnengehaald moeten worden. Aansluiten en het wordt geregeld klopt dus wel.Sluit de printer aan en automatisch wordt het hele zaakje geregeld.
[ Voor 53% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 28-10-2011 20:44 ]
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Klaarblijkelijk weet je niet erg veel van hardware componenten af. Het probleem is natuurlijk de HDD. CPU/GPU/RAM zal allemaal dik in in orde zijn.flexje schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 20:31:
Vorige week 2x iMac 27inch, aangeschaft voor op kantoor. maar had eigenlijk wel meer verwacht qua snelheid. Het loopt niet helemaal soepel (laden folders, opstarten programma's etc).
Wil je echt performance dan zal je een SSD moeten inbouwen. Pas dan haal je werkelijk alle kracht uit je iMac.
Een Quad Core processor is leuk, maar voor dagelijks office gebruik zal je waarschijnlijk de CPU amper intensief gebruiken.
Beetje apart dat je 2 dure machines koopt, maar eigenlijk niet eens weet waar je geld aan besteed.
[ Voor 8% gewijzigd door Greatsword op 28-10-2011 20:49 ]
Het zijn allereerst kexts, geen drivers. Daarnaast pakt Software-Update automatisch als er een nieuwe printer wordt aangesloten en de bijbehorende kexts worden gedownload.Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 20:37:
[...]
Dat is natuurlijk onzin, drivers bestaan wel degelijk. Of denk je dat een Mac op magische wijze alle typen printers ter wereld kent en ondersteunt?
En ik weet niet welke no-no flexje gesproken heeft, maar er zijn wel degelijk drivers voor de 2320nf. Voor Lion helaas (nog) niet in het Nederlands, maar wel in het Engels.
Leg dan eens uit hoe kernel extensions voor randapparatuur iets anders zijn dan drivers? Dit is hetzelfde als zeggen: "drivers bestaan niet onder Windows, het zijn DLLs".me_mrtn schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 20:45:
[...]
Het zijn allereerst kexts, geen drivers. Daarnaast pakt Software-Update automatisch als er een nieuwe printer wordt aangesloten en de bijbehorende kexts worden gedownload.
Bovendien blijft mijn punt gewoon overeind: Apple levert niet voor alle printers ter wereld drivers/kexts. Voor de printers op kantoor moet ik handmatig een driver van Xerox installeren, anders werkt het echt niet.
[ Voor 6% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 28-10-2011 20:51 ]
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Destianto schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 20:44:
[...]
Klaarblijkelijk weet je niet erg veel van hardware componenten af. Het probleem is natuurlijk de HDD. CPU/GPU/RAM zal allemaal dik in in orde zijn.
Wil je echt performance dan zal je een SSD moeten inbouwen. Pas dan haal je werkelijk alle kracht uit je iMac pc/imac/macbook/laptop/etc.
Een Quad Core processor is leuk, maar voor dagelijks office gebruik zal je waarschijnlijk de CPU amper intensief gebruiken.
Verwijderd
Ah dat bedoel je met netinstall.-TheNose- schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:59:
[...]
Ik vond die netinstall erg handig. Installeerd met de allernieuwste files (net als bij veel linux distros al een tijdje kan), erg netjes.
Ik hoop eigenlijk dat de nieuwe OSX welke ik nu download ook een .2 versie in zich heeft.
Die netinstall is niet te pakken denk ik van je systeem en mijn 20M lijn hier performt van geen meter!
Een kext (kernel extension) is doorgaans een driver, al kunnen kext bestanden ook andere zaken bevatten. Apple zelf noemt het ook gewoon drivers in haar supportdocumenten. De bestandsextensie is echter wel .kext.me_mrtn schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 20:45:
[...]
Het zijn allereerst kexts, geen drivers. Daarnaast pakt Software-Update automatisch als er een nieuwe printer wordt aangesloten en de bijbehorende kexts worden gedownload.
[ Voor 6% gewijzigd door Frietsaus op 28-10-2011 20:57 ]
Het beestje bij de juiste naam noemen gaat het hier om. Wat DLL's hier te maken hebben is mij onduidelijk. Overigens zal het best zijn dat er bij de exotischere printers zelf wat gedaan moet worden (camera ondersteuning is ook niet altijd linea directa aanwezig in OS X, maar nog altijd sneller dan onder Windows). Maar deze printer bestaat al langere tijd en is gewoon via Software Update te gebruiken.Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 20:48:
[...]
Leg dan eens uit hoe kernel extensions voor randapparatuur iets anders zijn dan drivers? Dit is hetzelfde als zeggen: "drivers bestaan niet onder Windows, het zijn DLLs".
Bovendien blijft mijn punt gewoon overeind: Apple levert niet voor alle printers ter wereld drivers/kexts. Voor de printers op kantoor moet ik handmatig een driver van Xerox installeren, anders werkt het echt niet.
Edit: goed, als het voor sommige mensen drivers zijn, so be it. Als ik fout zit, dan zit ik fout.
[ Voor 5% gewijzigd door me_mrtn op 28-10-2011 20:59 ]
Ja dat dacht ik dus ook. Bij het aansluiten van de printer probeert hij inderdaad verbinding en de drivers te zoeken met Software Update. Maar na een tijdje krijg ik gewoon een melding: "Software Update is niet te bereiken omdat u niet bent aangesloten op het internet" (zoiets). Terwijl ik wel gewoon internet heb.me_mrtn schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 20:34:
[...]
Drivers onder OS X bestaan niet. Sluit de printer aan en automatisch wordt het hele zaakje geregeld.
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Weet iemand hier iets over?Scirocco schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 16:59:
Als ik boven op mn kamer zit heb ik nog wel eens dat internet uitvalt omdat ik op het randje van het bereik zit.
Ik denk niet dat dit een software probleem is... Als je router beneden staat en jij zit boven, heb je nou eenmaal kans dat je verbinding slecht is
Zet er is een ander apparaat naast met wifi, als de verbinding van die wel goed is, dan ligt het aan ja mac. Zo niet, dan is je router niet sterk genoeg...
Na een tijdje met 10.7 gewerkt te hebben, heb ik ook besloten om te 'upgraden' naar 10.6. Dit is jammer, want er zitten wel redelijk dingen in Lion die me erg aanspreken en het draaide ook prima op mijn Macbook uit 2010. Wat me aanspreekt zijn met name de dingen die meteen opvallen zoals de verbeterde beveiliging, filevault, versions en resume. Ik neem aan dat er ook talloze kleine verbeteringen zijn die je als gebruiker nooit ziet. Ik moest ook aanzienlijk langer klooien om alle juiste settings weer in te stellen ('natural' scrolling... wtf) en alle doelloze animaties uit te schakelen/versnellen dan met 10.6, maar dat terzijde.
Versions is een leuk idee, maar je zou dit per bestand in moeten kunnen stellen. Als ik snel even een boodschappenlijstje opstel of een pdf maak heb ik dit dus echt niet nodig, maar voor scripts en programma's die ik schrijf is dit best handig. Helaas niet de keuze om dit in te stellen, en zit me vaker in de weg dan dat het nuttig is. Bovendien heb ik via Dropbox al significante automatische version control, elke keer dat ik een bestand opsla, wordt er een online backup gemaakt. Versions is dan dubbelop en om alles twee keer te doen is een beetje nutteloos. Hopelijk denken ze hier in de toekomst beter over na.
De negatieviteit over Launch pad snap ik niet echt. Ik heb het niet heel veel gebruikt, maar ik denk wel dat dit potentie heeft als het wat meer opties heeft. Het zou een soort van snelkoppelingenscherm moeten zijn, in plaats van dat het alle zooi uit je /Applications/ erin dumpt. Dit kan misschien een beetje in combinatie met Spotlight, zoals Microsoft dat doet met het nieuwe start menu in Windows 8.
Ik merk ook dat ik aanzienlijk trager werkte. De grootste boosdoener hiervoor is Mission Control. En dit is dan ook de voornaamste reden om te upgraden naar Snow Leopard. Ik kan er gewoon niet mee overweg. Ik had met 10.6 een prima work flow, omdat ik 6 virtuele desktops had opgezet, en met Spaces snel (muscle memory) en efficient tussen schermen kon wisselen en windows kon herschikken. Ook zijn de grotere vlakken makkelijker te bereiken met de van nature toch al wat inprecieze touch pads. Met een simpele gesture naar de hot corner linksonder en dan ongeveer de goede Space zat ik zonder na te denken waar ik moest zijn. De layout was altijd consistent en ik had een goed overzicht van wat er gaande was, en met alleen al 10+ text editors open is dat ook wel nodig.
Ik had al wat negatieve dingen gelezen over Mission Control en ik dacht dat het wel mee zou vallen. Ik neem aan dat er een boel slimme mensen bij Apple goed over na hebben gedahct, maar dat viel dus flink tegen. Helaas krijgen we niet de keuze om te kiezen tussen beide systemen. Er is naar mijn mening geen reden dat deze niet naast elkaar kunnen bestaan. Jammer.
Versions is een leuk idee, maar je zou dit per bestand in moeten kunnen stellen. Als ik snel even een boodschappenlijstje opstel of een pdf maak heb ik dit dus echt niet nodig, maar voor scripts en programma's die ik schrijf is dit best handig. Helaas niet de keuze om dit in te stellen, en zit me vaker in de weg dan dat het nuttig is. Bovendien heb ik via Dropbox al significante automatische version control, elke keer dat ik een bestand opsla, wordt er een online backup gemaakt. Versions is dan dubbelop en om alles twee keer te doen is een beetje nutteloos. Hopelijk denken ze hier in de toekomst beter over na.
De negatieviteit over Launch pad snap ik niet echt. Ik heb het niet heel veel gebruikt, maar ik denk wel dat dit potentie heeft als het wat meer opties heeft. Het zou een soort van snelkoppelingenscherm moeten zijn, in plaats van dat het alle zooi uit je /Applications/ erin dumpt. Dit kan misschien een beetje in combinatie met Spotlight, zoals Microsoft dat doet met het nieuwe start menu in Windows 8.
Ik merk ook dat ik aanzienlijk trager werkte. De grootste boosdoener hiervoor is Mission Control. En dit is dan ook de voornaamste reden om te upgraden naar Snow Leopard. Ik kan er gewoon niet mee overweg. Ik had met 10.6 een prima work flow, omdat ik 6 virtuele desktops had opgezet, en met Spaces snel (muscle memory) en efficient tussen schermen kon wisselen en windows kon herschikken. Ook zijn de grotere vlakken makkelijker te bereiken met de van nature toch al wat inprecieze touch pads. Met een simpele gesture naar de hot corner linksonder en dan ongeveer de goede Space zat ik zonder na te denken waar ik moest zijn. De layout was altijd consistent en ik had een goed overzicht van wat er gaande was, en met alleen al 10+ text editors open is dat ook wel nodig.
Ik had al wat negatieve dingen gelezen over Mission Control en ik dacht dat het wel mee zou vallen. Ik neem aan dat er een boel slimme mensen bij Apple goed over na hebben gedahct, maar dat viel dus flink tegen. Helaas krijgen we niet de keuze om te kiezen tussen beide systemen. Er is naar mijn mening geen reden dat deze niet naast elkaar kunnen bestaan. Jammer.
Klopt helemaal, maar als een filmpje al helemaal geladen is zou hij toch sowieso moeten kunnen afspelen? Of ik nou verbinding heb of niet.Mdehoog schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:35:
[...]
Ik denk niet dat dit een software probleem is... Als je router beneden staat en jij zit boven, heb je nou eenmaal kans dat je verbinding slecht is
Zet er is een ander apparaat naast met wifi, als de verbinding van die wel goed is, dan ligt het aan ja mac. Zo niet, dan is je router niet sterk genoeg...
Verwijderd
Great !
Herdownload gedaan, op USB gezet en een herinstall.
Je moet alleen wel eerst via de diskmanager de schijf even opnieuw partitioneren, want anders krijg je zo'n Window 98 overschrijf actie en dus GEEN nieuwe installatie.
Nu even kijken hoe ik mijn HD van Naamloos 1 naar iets anders krijg, ik dacht dat er een image terug gezet werd en dit dus ook gedaan zou worden... wrong.
Maar Lion is zoooo veel sneller, heerlijk en direct 10.7.2 erop via de herdownload
Herdownload gedaan, op USB gezet en een herinstall.
Je moet alleen wel eerst via de diskmanager de schijf even opnieuw partitioneren, want anders krijg je zo'n Window 98 overschrijf actie en dus GEEN nieuwe installatie.
Nu even kijken hoe ik mijn HD van Naamloos 1 naar iets anders krijg, ik dacht dat er een image terug gezet werd en dit dus ook gedaan zou worden... wrong.
Maar Lion is zoooo veel sneller, heerlijk en direct 10.7.2 erop via de herdownload
Zijn er nog meer mensen de nog steeds problemen hebben met de ical agenda en gmail? weghalen van afspraken gaat niet en komen steeds terug. ook heb ik regelmatig last van mn gmail in mail app. blijft vragen om ww en kan berichten soms niet zenden.
Over de niet gekopieerde dingen ben ik het met je eens, maar over deze dingen dus totaal niet.tarlitz schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:37:
Ik moest ook aanzienlijk langer klooien om alle juiste settings weer in te stellen ('natural' scrolling... wtf)
- De Natural Scrolling van Lion & iOS vind ik echt heerlijk! Zo heerlijk dat ik op mijn PC echt denk "goh, dat MOET Microsoft implementeren". Hoor veel mensen erover zeuren maar ik mis het echt op mijn PC.
- Mission Control. Ik heb juist het tegenovergestelde als jij, ik voelde mij juist niet productief met SL, en nu met MC in Lion juist veel meer.
Omgekeerd scrollen is niet zo moeilijk om te doen onder Windows met AutoHotKey:GoTCoast schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 00:00:
[...]
Over de niet gekopieerde dingen ben ik het met je eens, maar over deze dingen dus totaal niet.
- De Natural Scrolling van Lion & iOS vind ik echt heerlijk! Zo heerlijk dat ik op mijn PC echt denk "goh, dat MOET Microsoft implementeren". Hoor veel mensen erover zeuren maar ik mis het echt op mijn PC.
- Mission Control. Ik heb juist het tegenovergestelde als jij, ik voelde mij juist niet productief met SL, en nu met MC in Lion juist veel meer.
http://www.howtogeek.com/...indows-reverse-scrolling/
(sorry, kon het niet laten deze link te pakken van google
Over je tweede punt, daarom is het juist goed dat er keus is. Ik kan me voorstellen dat mensen liever Mission control gebruiken. En het feit dat je on-the-fly virtuele desktops aan kan maken is best handig. Het werkt gewoon echt te tegenintuitief voor me.
pricewatch: Logitech Gamepad F310ronwiel schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:36:
Ik ben op zoek naar een USB controller voor Mac die 'out of thé box' werkt. Daarnaast gaat mijn voorkeur uit naar een 'Xbox' indeling, PS3 speelt helaas niet lekker. Iemand tips?
Niet te duur, werkt meteen (of je hem nou onder Mac OS X of Windows gebruikt), lekkere lange kabel, met Xbox indeling, en met een switch achterop waarmee je kan wisselen tussen 'DirectInput' en 'XInput' modus (games voor de Mac hebben veelal geen ondersteuning voor XInput, maar games voor Windows ondersteunen dan weer vaak geen DirectInput).
Ik heb hem zelf ook, héérlijk ding

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets
Let op:
Specifieke vragen en problemen moeten in een nieuw topic worden gepost. Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem of vraag de aandacht die het verdient. Dit topic is alleen bedoeld om goed onderbouwde ervaringen te delen.
Specifieke vragen en problemen moeten in een nieuw topic worden gepost. Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem of vraag de aandacht die het verdient. Dit topic is alleen bedoeld om goed onderbouwde ervaringen te delen.