niet voor europa, wel voor de usaDonnie Darko schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 10:43:
[...]
icloud functies zitten in 10.7.2 niet in itunes..
Verwijderd
Zit inderdaad, zoals hierboven vermeld, in 10.7.2 (en natuurlijk via iCloud.com):smeerbartje schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:18:
Zojuist iTunes 10.5 geïnstalleerd op m'n iMac, maar ik zie nergens opties terug voor iCloud....

Ik heb er ook last van..zou vast snel gefixt worden!aartje1975 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:53:
Ik heb zojuist itunes 10.5 geinstalleerd, alleen kent deze nu mijn iphone 4 niet meer, hebben hier meer mensen last van ??
@Allstar...
Ik zie dat jij 10.7.2 draait...(aangezien je icloud hebt
) wat zijn jou ervaringen op dit moment?
Je leest van alles op het internet... waar ik voornamelijk naar kijk is:
- Accutijd (als je MBP heb...)
- Warmte productie (als je MBP heb...)
- Reactie snelheid
Hoe ervaar jij dit in 10.7.2?
Ik zie dat jij 10.7.2 draait...(aangezien je icloud hebt
- Reactie snelheid
[ Voor 13% gewijzigd door xppn op 12-10-2011 12:25 ]
Verwijderd
Draait prima, maar heb het alleen op m'n Mac Pro draaien, niet op m'n MBP. Dus kan over vraag 1 en 2 niet veel zeggen . . De MBP heb ik voor mijn werk nodig dus daar neem ik geen risico's meexppn schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 12:23:
@Allstar...
Ik zie dat jij 10.7.2 draait...(aangezien je icloud hebt) wat zijn jou ervaringen op dit moment?
- Reactie snelheid
Verder werkt alles gewoon perfect, geen bugs tegen gekomen, alles gewoon lekker vlot. Ook iOS5 op mn iPone draait echt prima, sneller dan iOS4
Draai nu ook een paar dagen 10.7.2..Ervaar tot nu toe nog geen problemen, lijkt wat sneller aan te voelen maar dat kan ook maar zo lijken. Voor de rest iCloud nog niet echt bestudeerd, binnenkort maar eens uittesten.
antihipsteralliance
Ja, dat las ik ook inderdaad. Maar ik was even het tijdsverschil vergeten...
Deze zal vanavond zo rond zessen dan wel te downloaden zijn. Ik meen me te herinneren dat vele releases hier 's avonds uitkomen (wanneer het daar 10am is).
Deze zal vanavond zo rond zessen dan wel te downloaden zijn. Ik meen me te herinneren dat vele releases hier 's avonds uitkomen (wanneer het daar 10am is).
Verwijderd
Ga er maar vanuit dat 7.2 vandaag uitkomt, gezien iOS5 en iCloud ook uitkomen en 7.2 nodig is voor iCloud 
Apple-nerds gaan vandaag internet plat leggen met hun downloads
En ik kan eindelijk Lion installeren, wacht altijd liever tot er een paar service packs verschenen zijn.
Apple-nerds gaan vandaag internet plat leggen met hun downloads
Hmm ik moet dus per se een nieuwe apple ID aanmaken, dan ga ik mijn Amerikaanse kaart maar gewoon gebruiken om Lion te kopen, dan heb ik geen gedoe met een nieuwe apple ID. Ik wacht nog even een paar dagen om Lion te kopen dan zal iCloud er wel al in verwerkt zitten neem ik aan.autoreverse schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:05:
[...]
Je kunt idd gewoon inloggen in de NL Mac App Store door een nieuwe NL-se Apple-ID account aan te maken. Een NL account kun je koppelen met je bank rekening middels een Click&Buy account. Een CreditCard is echt niet verplicht. Of natuurlijk tegoed kopen met behulp van de good old fashion iTunes Gift Card, te koop bij de winkel om de hoek.
Verwijderd
Met mijn ipad geen last van gehad, vanavond zal ik het even met de iphone checken
aartje1975 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:53:
Ik heb zojuist itunes 10.5 geinstalleerd, alleen kent deze nu mijn iphone 4 niet meer, hebben hier meer mensen last van ??
Nice, 7.2 is er 
2 onderdelen, totaal 888mb.
iOS5 is ook bezig
2 onderdelen, totaal 888mb.
iOS5 is ook bezig
Hm, ik download hier met 50KBps, dat vind ik vies tegenvallen van Apple... Toen Lion miljoenen keren werd gedownload, pakte ik die gewoon met full speed.
Hm, een cancel en een restart en ik download weer met full speed. Heel apart.
[ Voor 22% gewijzigd door RnB op 12-10-2011 19:28 ]
Bij mij gaat de recovery image update veel trager dan 10.7.2. Dus heb ik eerst maar 10.7.2 gedaanRnB schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 19:27:
Hm, ik download hier met 50KBps, dat vind ik vies tegenvallen van Apple... Toen Lion miljoenen keren werd gedownload, pakte ik die gewoon met full speed.
Het downloaden ging snel maar het installeren duurde wel lang zeg (oude MacBook 2.16Ghz C2D, 3GB). Hij moest er echt zwaar op zwoegen, de installatie duurde zeker een half uur. En het opstarten daarna 5 minuten
Ik hoop dat het er wat sneller van wordt. Wel cool dat je automatisch het iCloud scherm voor je neus krijgt om alles netjes in te stellen.
Hier net ook al problemen.

Vindt het enigszins wel teleurstellend dat er een paar elementen niet meer geïntegreerd zullen zijn in iCloud.
iDisk is verwijderd heb ik begrepen, ( noodgedwongen naar dropobox dus ) en Syncing of Mac Dashboard widgets, keychains, Dock items, and System Preferences will not be part of iCloud
Anderzijds wel blij met find my mac, ben trouwens benieuwd of Photostream net mooi is als Gallery en Back to my Mac nu stabieler is.

Vindt het enigszins wel teleurstellend dat er een paar elementen niet meer geïntegreerd zullen zijn in iCloud.
iDisk is verwijderd heb ik begrepen, ( noodgedwongen naar dropobox dus ) en Syncing of Mac Dashboard widgets, keychains, Dock items, and System Preferences will not be part of iCloud
Anderzijds wel blij met find my mac, ben trouwens benieuwd of Photostream net mooi is als Gallery en Back to my Mac nu stabieler is.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Linkje voor degenen waarbij de update via Software Update te lang duurt: http://support.apple.com/kb/DL1459
Danku, aan het downloaden.Smultie schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:13:
Linkje voor degenen waarbij de update via Software Update te lang duurt: http://support.apple.com/kb/DL1459
Heb die updates van Lion net geïnstalleerd en ik merk dat die iconen van de launchpad nu echt wel groter zijn... Oogt minder mooi vind ik... Nog mensen die dit ondervinden of die een oplossing hebben?
MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3
sorry maar je link komt op een 404 pagina van apple uit...Smultie schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:13:
EDIT: na een paar keer refreshen werkt hij wel
[ Voor 8% gewijzigd door Hansie_P op 12-10-2011 21:34 ]
Deed hij bij mij de eerste keer ook. 5 seconden later werkte de link wel....Hansie_P schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:34:
[...]
sorry maar je link komt op een 404 pagina van apple uit...
Blijven proberen dus
Ik heb de update net geinstallleerd. nu probeer ik photo stream icm iOS5 en iCloud aan de praat te krijgen. Nu gebruik ik iPhoto hiervoor, alleen ik heb een update nodig van iPhoto om dit te gebruiken. iPhoto zat bij Lion volgens mij, en in de App Store staat dat ik het programma kan kopen maar ik heb deze toch eigk al?
This is the Way.
Even opnieuw naar updates laten zoeken. Na de update van lion geeft hij een nieuwe update van iPhoto
Thanks, mijn lieveMarkW800i schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:41:
Even opnieuw naar updates laten zoeken. Na de update van lion geeft hij een nieuwe update van iPhoto

This is the Way.
Leuk iCloud! Kan blijkbaar niet in combinatie met Google sync als je die gebruikt voor je contacten
Vindt ik wel vervelend eigenlijk, zeker als je een Android telefoon hebt die je nog gebruikt.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Verwijderd
Mijn iPhone 4 wordt wel goed herkend door de nieuwe itunes. Ik heb de rest nog niet geüpdatet, ik wacht wel even de verhalen af. De phone zit nog wel op 4.3.5.
Waarschuwing - Airport Extreme + Externe USB disk + Time Machine werkt niet
Tot en met Snow Leopard maakte ik altijd backups via Time Machine naar een USB disk die was aangesloten op een Airport Extreme.Dat wordt expliciet door Apple niet meer ondersteund sinds Lion. Dat is best wel zonde als je net een nieuwe Airport Extreme hebt gekocht om er dan pas achter te komen dat alleen Time Capsules werken met Time Machine.
Het is ook niet meer aan de praat te krijgen, ook niet door wat trucjes uit te halen.
http://docs.info.apple.co...th=Mac/10.6/en/15139.html
Het schijnt ook dat je dit niet zou moeten willen omdat het niet betrouwbaar zou zijn. Whatever. Beetje zonde.Time Machine can’t back up to an external disk connected to an AirPort Extreme, or to an iPod, iDisk, or disk formatted for Windows.
Ik ga nu gewoon door met een reguliere Time Machine backup naar de USB disk die ik achter mijn Mac heb verstopt.
Met Rsync ga ik alsnog een backup maken naar de Aiport Extreme.
[ Voor 24% gewijzigd door Q op 13-10-2011 02:14 ]
Vreemd, aangezien ik 10.7.2 draai en precies met bovenstaande manier backup....Q schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 02:12:Waarschuwing - Airport Extreme + Externe USB disk + Time Machine werkt niet
Tot en met Snow Leopard maakte ik altijd backups via Time Machine naar een USB disk die was aangesloten op een Airport Extreme.
Dat wordt expliciet door Apple niet meer ondersteund sinds Lion. Dat is best wel zonde als je net een nieuwe Airport Extreme hebt gekocht om er dan pas achter te komen dat alleen Time Capsules werken met Time Machine.
Het is ook niet meer aan de praat te krijgen, ook niet door wat trucjes uit te halen.
http://docs.info.apple.co...th=Mac/10.6/en/15139.html
[...]
Het schijnt ook dat je dit niet zou moeten willen omdat het niet betrouwbaar zou zijn. Whatever. Beetje zonde.
Ik ga nu gewoon door met een reguliere Time Machine backup naar de USB disk die ik achter mijn Mac heb verstopt.
Met Rsync ga ik alsnog een backup maken naar de Aiport Extreme.
edit:
Volgens mij moet je eerste je harde schijf mounten voordat Time Machine Backup 'm ziet, though
Volgens mij moet je eerste je harde schijf mounten voordat Time Machine Backup 'm ziet, though
[ Voor 4% gewijzigd door Smultie op 13-10-2011 08:17 ]
Gisteren 10.7.2 erop gezet, vandaag al 2 keer een scherm van 'You need to restart your computer . Hold down ... '
IS een imac 21.5 van eind 2009 . Nog nooit gehad eigenlijk .
IS een imac 21.5 van eind 2009 . Nog nooit gehad eigenlijk .
Gister ook 10.7.2 er op gezet, kreeg ook een update van flash. Nu geen problemen meer met video op insidegamer.nl , verder heb ik nog niet kunnen kijken.
Na het installeren van de update 10.7.2 en het gebruik maken van de Panda filter ( http://appletips.nl/os-x-lion-een-zwarte-menubalk-activeren/ ) zijn mijn Launchpad iconen SUPER groot. En ik heb daar niks aan veranderd en het ziet er niet uit als ik Launchpad open. Iemand weet hoe ik dit verander?
Precies; zo sync ik ook mijn contacten.... op m'n iOS devices sync ik door mijn Google Apps account in te stellen als "Exchange". Dus eigenlijk heb ik niets aan iCloud (voor contacten/mail/etc).Soepstengel schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 22:06:
Leuk iCloud! Kan blijkbaar niet in combinatie met Google sync als je die gebruikt voor je contactenVindt ik wel vervelend eigenlijk, zeker als je een Android telefoon hebt die je nog gebruikt.
Zijn er al mensen die 7.2 op een Macbook Pro hebben geïnstalleerd? Zo ja, wat zijn de ervaringen?
Gister geinstalleerd op MBP, werkt zonder probleem. Heb nu ook meteen 'Zoek mijn Mac' erop staan. Wireless synchronisatie met een iPad werkt ook goed. Eigenlijk nog niets noemenswaardig kunnen vinden.
Verwijderd
Gisteren ook de update geïnstalleerd, prima allemaal, lauchpad lelijk inderdaad.
Maar nu starte ik zojuist mijn mac op en ik kom bij het inlog scherm, staat er ineens een guest account naast mijn account? Iemand? Idee?
Maar nu starte ik zojuist mijn mac op en ik kom bij het inlog scherm, staat er ineens een guest account naast mijn account? Iemand? Idee?
Die gastaccount heeft te maken met Find My Mac, meer weet ik er ook niet over aangezien ik 7.2 nog niet heb kunnen installeren. Verder lees ik op OneMoreThing.nl:
Klinkt goed- De verandering van Launchpad vindt ik ook wel goed, ik merk dat minder lang hoef te zoeken naar het goede icoon, omdat het minder klein is, en minder ver uit elkaar staat. Het wordt nu nog wat functioneler.
- De batterijtijd wordt weer correct(er) aangegeven op mijn MBP. Eerst begon die standaard rond 4:30, maar liep zo langzaam terug dat het alsnog 8 a 9 uur duurde voordat mijn batterij pas leeg was. Nu begint die keurig rond de 8-9-10 uur en een minuut op de teller is ook ongeveer gemiddeld een minuut op de echte klok.
- De AMD-kaart (2011 MBP) wordt minder snel ingeschakeld voor toepassingen die hem niet nodig hebben zoals Google Chrome, nu kan dat allemaal keurig met de Intel HD Graphics 3000, die wel wat zuiniger in energie is.
EDIT: goede antwoord staat al boven dit berichtVerwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:22:
Gisteren ook de update geïnstalleerd, prima allemaal, lauchpad lelijk inderdaad.
[ Voor 9% gewijzigd door dcl! op 13-10-2011 10:38 ]
Klopt, de reden is trouwens dat als je je Mac wil laten vinden als hij gestolen is, moet de dief wel internet op kunnen en zich aanmelden op zijn wifi netwerk. Vandaar dat ze dan standaard het Guest account aan zetten.dcl! schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:38:
[...]
EDIT: goede antwoord staat al boven dit bericht
Dat is niet helemaal waar. Het enige wat aan moet staan is de ''Wake for network access'' bij de energy saver opties.
Wat zijn nu precies de problemen die voorkomen bij de update naar 10.7.2?
En wat bedoelen ze met de lauchpad icons?
En wat bedoelen ze met de lauchpad icons?
ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?
Is dat zo? Zat iPhoto standaard al bij Lion? In dat geval heb ik hem gisteren voor niets gekocht, beetje zonde...NoTimeRemains schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:36:
Ik heb de update net geinstallleerd. nu probeer ik photo stream icm iOS5 en iCloud aan de praat te krijgen. Nu gebruik ik iPhoto hiervoor, alleen ik heb een update nodig van iPhoto om dit te gebruiken. iPhoto zat bij Lion volgens mij, en in de App Store staat dat ik het programma kan kopen maar ik heb deze toch eigk al?
iPhoto krijg je bij je Mac als het goed is. En voor Photostream heb je idd de iPhoto 9.2 update nodig, die als het goed is gewoon te vinden is bij Sofware update.
Hmmm, dat is wel zonde dan. Dan heb ik 13(?) euro voor niets betaald dus. Zou ik dat nog terug kunnen krijgen?RnB schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 11:54:
iPhoto krijg je bij je Mac als het goed is. En voor Photostream heb je idd de iPhoto 9.2 update nodig, die als het goed is gewoon te vinden is bij Sofware update.
Waarschijnlijk niet nee.... Wanneer heb je je Mac gekocht?
Het is een MacBook pro, de 2011 editie. Ergens in maart dus geloof ik.filenox schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 12:10:
Waarschijnlijk niet nee.... Wanneer heb je je Mac gekocht?
Nou ja, van die 13 euro ga ik niet dood, maar het is wel zonde natuurlijk. Ook wel flauw dat je de optie tot kopen hebt.
[ Voor 20% gewijzigd door posttoast op 13-10-2011 12:45 ]
Heb je iPhoto via de App Store gekocht? Normaal zou er dan moeten staan dat je 'm al had gekocht...
Ja, ik heb hem in de App Store gekocht en er stond dus gek genoeg niet bij dat ik hem al had gekocht. Vreemd he?filenox schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 13:14:
Heb je iPhoto via de App Store gekocht? Normaal zou er dan moeten staan dat je 'm al had gekocht...
Weet je zeker dat je App Store reeds is ingelogd?
Anders ziet hij het dacht ik niet...
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ik ben wel tevreden over 10.7.2 op mijn MBP
Alleen dat launchpad, hé?
Verder heb ik zelf ook nog geen problemen ondervonden.
Alleen dat launchpad, hé?
Verder heb ik zelf ook nog geen problemen ondervonden.
Ja, want ik zie wel andere purchased apps er tussen staan.Thalaron schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 13:36:
Weet je zeker dat je App Store reeds is ingelogd?
iPhoto is onderdeel van iLife, dat als het goed is op een DVD-tje bij je Macbook zit/zat.
Als jij die nooit geïnstalleerd hebt en hem dan gaat kopen via de App store, weet die natuurlijk niet dat jij hem al op een DVD-tje hebt staan.
Als jij die nooit geïnstalleerd hebt en hem dan gaat kopen via de App store, weet die natuurlijk niet dat jij hem al op een DVD-tje hebt staan.
Bij mijn Macbook Pro 2011 zat er geen dvd meer bij hoor, deze is natuurlijk al meteen met Lion geleverd wat in maart 2011 niet het geval was..
Edit: net 7.2 geinstalleerd, programma's starten wel wat sneller op ja. En inderdaad ja, de Launchpadiconen zijn een stuk groter geworden...
Edit: net 7.2 geinstalleerd, programma's starten wel wat sneller op ja. En inderdaad ja, de Launchpadiconen zijn een stuk groter geworden...
[ Voor 33% gewijzigd door filenox op 13-10-2011 16:12 ]
Maar kan je die gast account nou wel of niet weghalen zonder dat de find my mac functie verdwijnt?RnB schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 11:43:
Dat is niet helemaal waar. Het enige wat aan moet staan is de ''Wake for network access'' bij de energy saver opties.
Klopt, als je nu een MBP koopt dan krijg je OS X Lion voorgeinstalleerd met als het goed is een uitgeklede versie van iLife: iPhoto, iMovie en Garageband. iDVD en iWeb zijn alleen te krijgen als je het iLife '11 pakket los koopt.filenox schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:30:
Bij mijn Macbook Pro 2011 zat er geen dvd meer bij hoor, deze is natuurlijk al meteen met Lion geleverd wat in maart 2011 niet het geval was..
Maar degene waar het over ging heeft zijn laptop in maart gekocht, net als ik. En toen zat er dus nog een Snow Leopard DVD bij én een iLife DVD (volledige versie).
Ik zie het nut er sowieso niet van in, dat hele Launchpad. Mijn MBP is geen iPad en heeft geen touchscreen. Wie kan het me uitleggen?Edit: net 7.2 geinstalleerd, programma's starten wel wat sneller op ja. En inderdaad ja, de Launchpadiconen zijn een stuk groter geworden...
Ik vind de launchpad best nog wel aardig, ik gebruik het steeds vaker eigenlijk ipv de Finder. Dat zegt dan ook vooral iets over de Finder. Waar ik me juist wat zorgen over maak, is de wat inconsequente UI elementen. Zo is Launchpad echt totaal anders, maar ook Siri op de iPhone gebruikt elementen die totaal anders zijn dan de rest van iOS. Hopelijk houden ze dat een beetje in toom.
Je moet een @me.com mailadres hebben, ik had alleen gmail. Toen ik in iCloud de mail optie aanvinkte vroeg ie vanzelf een nieuw @me.com mailadres aan te maken, dat kon direct vanuit die dialoog. Ik heb het dan over de iCloud instellingen in Systeemvoorkeuren he, niet de icloud.com website!magnifor schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 16:51:
Ik kan geen mail instellen in Lion 10.7.2 via iCloud. Meer die dat hebben?
Die van mij komt ook uit maart en ik heb iLife '11 gewoon op de dvd staan... Ik zou nog eens goed in de doos kijken als ik jou was.posttoast schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 12:44:
[...]
Het is een MacBook pro, de 2011 editie. Ergens in maart dus geloof ik.
Nou ja, van die 13 euro ga ik niet dood, maar het is wel zonde natuurlijk. Ook wel flauw dat je de optie tot kopen hebt.
Ja dat kan.Alcides schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 17:51:
[...]
Maar kan je die gast account nou wel of niet weghalen zonder dat de find my mac functie verdwijnt?
[ Voor 49% gewijzigd door RnB op 13-10-2011 18:14 ]
Goed, misschien moet ik mijn Macbook dan toch meer als mijn iPhone gaan behandelen en de Launchpad een kans geven.vgroenewold schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 18:10:
Ik vind de launchpad best nog wel aardig, ik gebruik het steeds vaker eigenlijk ipv de Finder. Dat zegt dan ook vooral iets over de Finder.
Dat Finder niet ideaal is als file manager daar ben ik het wel mee eens. Maar eerlijk gezegd gebruik ik Finder nauwelijks voor het opstarten van programma's, dat is toch de hele functie van Launchpad? Voor het opstarten van programma's maak ik gebruik van een gezonde indeling van mijn dock, gedeeltelijk met behulp van mapjes op de dock, dus naast de standaard programma's / hulpprogramma's mappen heb ik ook mappen voor o.a. iLife, iWork, Office, Muziek, Social Media.
Oke, maar hoe doe je dat dan? Want ik heb bij systeemvoorkeuren > gebruikers en groepen alles wat een beetje met gast account te maken heeft uitgeschakeld, er staat ook bij dat de gast account is uitgeschakeld, maar toch staat ie er nog steeds wanneer ik in log.RnB schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 18:13:
[...]
Die van mij komt ook uit maart en ik heb iLife '11 gewoon op de dvd staan... Ik zou nog eens goed in de doos kijken als ik jou was.![]()
[...]
Ja dat kan.
Verwijderd
Apple heeft daar echt de plank mis geslagen, Linux doet dit veel beter, of eigenlijk Gnome... (of wat je wil gebruiken).Cap schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 18:16:
[...]
Goed, misschien moet ik mijn Macbook dan toch meer als mijn iPhone gaan behandelen en de Launchpad een kans geven.
Dat Finder niet ideaal is als file manager daar ben ik het wel mee eens. Maar eerlijk gezegd gebruik ik Finder nauwelijks voor het opstarten van programma's, dat is toch de hele functie van Launchpad? Voor het opstarten van programma's maak ik gebruik van een gezonde indeling van mijn dock, gedeeltelijk met behulp van mapjes op de dock, dus naast de standaard programma's / hulpprogramma's mappen heb ik ook mappen voor o.a. iLife, iWork, Office, Muziek, Social Media.
Ik ken zelfs jongen van 17 die Finder gebruiken om programma's te starten..... en die noemen zich modern ?
Had ik al gedaan, had alles draaiend. Vandaag liep hij te pitchen over authenticatie. Heb iCloud compleet verwijderd van mijn Mac en wilde het opnieuw toevoegen. Het toevoegen van mail wilde niet lukken. Op Twitter hebben meer mensen last van het probleem.Cap schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 18:11:
[...]
Je moet een @me.com mailadres hebben, ik had alleen gmail. Toen ik in iCloud de mail optie aanvinkte vroeg ie vanzelf een nieuw @me.com mailadres aan te maken, dat kon direct vanuit die dialoog. Ik heb het dan over de iCloud instellingen in Systeemvoorkeuren he, niet de icloud.com website!
Inmiddels werkt het weer bij mij.
Ik heb mijn MBPro in augustus gekocht en er zaten 2 dvd's bij snow leopard en de app dvd hierin zat iphoto etc in.filenox schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:30:
tikfouten? tjah..m..
Gewoon blijven proberen. Heb niets bijzonders gedaan.Cap schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 18:38:
Ok! Maar hoe is het je dan gelukt? Wel interessant voor andere mensen met hetzelfde probleem.
Kijk zo dacht ik er precies ook over toen ik m'n werk nog deed op m'n Mac Mini uit 2007Cap schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 18:08:
Ik zie het nut er sowieso niet van in, dat hele Launchpad. Mijn MBP is geen iPad en heeft geen touchscreen. Wie kan het me uitleggen?
Sinds ik een Macbook Pro erbij heb is die gedachte helemaal anders, door een simpele gesture heb je een full screen overzicht van all je apps, wat niet mogelijk is bij de Finder.
Het werkt dus gewoon een stuk sneller (en bij een laptop met touchpad zeker ook fijner) dan via de Finder.
Ook een preview kunnen bekijken van de inhoud van mapjes is soms handig.
Verder over 10.7.2; het blijft jammer dat de fullscreen-modus nog altijd niet gebruik maakt van mijn extern aangesloten scherm. Full screen op 13" is leuk maar zou logischer zijn op 22"....
[ Voor 11% gewijzigd door filenox op 13-10-2011 19:32 ]
Een aantal vervelende problemen (gehad) met 10.7.2.
- Safari kon niet meer opstarten. Opgelost met het verwijderen van de cache files.
- iTunes is nu constant aan het proberen te connecten met de iTunes store.
- Het delen van iTunes library via lokaal netwerk werkt ook niet meer (beide computers iTunes 10.5, werkte nog voor 10.7.2).
iTunes cloud proberen in te stellen resulteert ook in een eindeloze strandbal...
Als iemand oplossingen weet dan hoor ik het graag.
- Safari kon niet meer opstarten. Opgelost met het verwijderen van de cache files.
- iTunes is nu constant aan het proberen te connecten met de iTunes store.
- Het delen van iTunes library via lokaal netwerk werkt ook niet meer (beide computers iTunes 10.5, werkte nog voor 10.7.2).
iTunes cloud proberen in te stellen resulteert ook in een eindeloze strandbal...
Als iemand oplossingen weet dan hoor ik het graag.
Als eens opnieuw opgestart? Opstarten kan grote dingen soms...
Heb je dezelfde instellingen?Alcides schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 18:16:
[...]
Oke, maar hoe doe je dat dan? Want ik heb bij systeemvoorkeuren > gebruikers en groepen alles wat een beetje met gast account te maken heeft uitgeschakeld, er staat ook bij dat de gast account is uitgeschakeld, maar toch staat ie er nog steeds wanneer ik in log.

Ik denk uit je bericht van wel, maar wanneer ik inlog, krijg ik dus geen guest account te zien.. Alleen mijn eigen.
Jep, precies hetzelfde.RnB schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:40:
[...]
Heb je dezelfde instellingen?
[afbeelding]
Ik denk uit je bericht van wel, maar wanneer ik inlog, krijg ik dus geen guest account te zien.. Alleen mijn eigen.
Misschien heb jij bij inlog opties (onder de gebruikers) wat anders? Zou je daar een screen van willen maken?
Controlleer je iCloud-instellingen eens? Ik zelf kan het niet controleren aangezien ik niet genoeg apparaten heb voor iCloud (iPhone 3G, Mini uit 2007 en een Pro uit 11)
Stom van me dan. Nou ja, van die 13 euro ga ik ook niet dood.Cap schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:00:
iPhoto is onderdeel van iLife, dat als het goed is op een DVD-tje bij je Macbook zit/zat.
Alcides schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:46:
[...]
Jep, precies hetzelfde.
Misschien heb jij bij inlog opties (onder de gebruikers) wat anders? Zou je daar een screen van willen maken?

Ik heb bij automatisch inloggen die functie uit staan en bij jou staan ie aan.
Dan zie je daarna inderdaad geen gastgebruikers account meer, maar dan hoef ik ook niet meer een wachtwoord in te vullen maar logt ie gewoon in.
Ik weet niet of jij gebruik maakt van een wachtwoord? Want als je geen gebruik maakt van een wachtwoord dan zie je de gast account inderdaad niet, maar ik heb wel een wachtwoord nodig dus kan die functie niet aan zetten, en blijf de gast account dus nog steeds zien.
Hmm, wel jammer maar goed.
Dat klopt inderdaad, maar ik maak wel gebruik van een wachtwoord. Wanneer ik dus uitlog, moet ik mijn wachtwoord intikken om weer in te loggen.
Toen ik was uitgelogd zag ik geen gastaccount, alleen de mijne.
Oke, vreemd dan? Want ik heb net even jouw instellingen overgenomen en dan vraagt ie niet meer om een wachtwoord maar logt ie gewoon automatisch in.RnB schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 00:00:
Dat klopt inderdaad, maar ik maak wel gebruik van een wachtwoord. Wanneer ik dus uitlog, moet ik mijn wachtwoord intikken om weer in te loggen.
Ik heb een aantal vragen over Lion OSX, ik heb zelf een (Amerikaanse) MBP met Snow leopard en wil graag OSX Lion op mijn MBP gaan zetten ivm met iCloud. Dit is mijn eerste product van Apple en heb er niet zoveel verstand van als met Windows
1. Als ik OSX Lion op mijn MBP zet, moet ik dan alle programma's opnieuw installeren en zo ja, dan heb ik dus als het ware een fresh install.
2. Als het antwoord ja is op de vorige vraag, kan ik dan mijn time machine backups gebruiken om alle programma's, foto's, documenten, apps in iTunes terug te krijgen?
3. Ik heb een tijd geleden ergens iets gelezen dat Office 2011 niet helemaal lekker zou werken op OSX Lion, is dit nog steeds het geval?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen
Alvast bedankt,
1. Als ik OSX Lion op mijn MBP zet, moet ik dan alle programma's opnieuw installeren en zo ja, dan heb ik dus als het ware een fresh install.
2. Als het antwoord ja is op de vorige vraag, kan ik dan mijn time machine backups gebruiken om alle programma's, foto's, documenten, apps in iTunes terug te krijgen?
3. Ik heb een tijd geleden ergens iets gelezen dat Office 2011 niet helemaal lekker zou werken op OSX Lion, is dit nog steeds het geval?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen
Alvast bedankt,
1.) Hoeft niet, je kan ook een upgrade doen, dan blijven je applicaties staan. Ik raad echter wel een clean install aan om eventuele problemen te voorkomen.
2.) Ja dat is mogelijk, wanneer Lion is geïnstalleerd, vraagt ie ergens of je bestanden van een back up wilt terug zetten.
3.) Ik heb sinds de eerste versie van Lion gebruik gemaakt van MSO 2011 zonder problemen. Nu met 10.7.2 werkt ie nog steeds zoals het hoort.
Dat betekent dus ook dat wanneer mijn MBP al aanstaat en ik uitlog (dus niet uitzet), dan moet ik mijn wachtwoord opgeven om weer in te loggen. Zo bedoelde ik mijn vorige respons.
Bij dat uit en inloggen terwijl mijn systeem aanstaat, zie ik dus geen guest account.
2.) Ja dat is mogelijk, wanneer Lion is geïnstalleerd, vraagt ie ergens of je bestanden van een back up wilt terug zetten.
3.) Ik heb sinds de eerste versie van Lion gebruik gemaakt van MSO 2011 zonder problemen. Nu met 10.7.2 werkt ie nog steeds zoals het hoort.
Hm, sorry voor mijn onduidelijkheid. Wanneer ik mijn MBP aanzet, logt ie inderdaad automatisch in. Maar ik maak wel gebruik van een wachtwoord, dus bij instellingen of installaties waar er een wachtwoord voor nodig is, moet ik die intikken.Alcides schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 00:27:
[...]
Oke, vreemd dan? Want ik heb net even jouw instellingen overgenomen en dan vraagt ie niet meer om een wachtwoord maar logt ie gewoon automatisch in.
Dat betekent dus ook dat wanneer mijn MBP al aanstaat en ik uitlog (dus niet uitzet), dan moet ik mijn wachtwoord opgeven om weer in te loggen. Zo bedoelde ik mijn vorige respons.
Bij dat uit en inloggen terwijl mijn systeem aanstaat, zie ik dus geen guest account.
[ Voor 21% gewijzigd door RnB op 14-10-2011 16:25 ]
Nee dat heb ik dus ook. Dat hele iCloud is een beetje achterhaald. Voor mij alleen nuttig voor het syncen van de bookmarks.smeerbartje schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 09:20:
[...]
Precies; zo sync ik ook mijn contacten.... op m'n iOS devices sync ik door mijn Google Apps account in te stellen als "Exchange". Dus eigenlijk heb ik niets aan iCloud (voor contacten/mail/etc).
En m'n gmail adres wil ik eigenlijk gewoon houden. Als je de sync voor contacten op iCloud aanzet dan kan je niet meer contacten syncen met google (wat ik belangrijker vind omdat ik wel eens via de webinterface mail en dan daar ook mn contactne nodig heb). Calendar gaat ook allang via google goed.
En aangezien alleen apps compatible zijn met iCloud daar alleen bestanden in kunnen zetten (en ik de niet compatile office 2011 gebruik) moet ik daarnaast dus alsnog DropBox aanhouden. Bijna compleet nutteloos dat iCloud voor mij dus. Als je er nou gewoon zoals op DropBox bestanden op kon zetten?
Als er een oplossing zou zijn dat ik alles via iCloud kon laten lopen en dan mn contacten ook nog eens gesynced zouden zijn met google dan zou ik iCloud wel gebruiken, puur omdat het instellen beter gaat en de webinterface handiger uitziet. Maar m'n emailadres weer switchen ga ik niet doen. En die contactenlijst in google heb ik toch echt nodig als ik mensen mail.
Ondertussen ben ik alle sloomheid van Lion echt zat. Waar SL super werkte ben ik eigenlijk sinds Lion erg ontevreden. Werkt slomers, batterij sneller leeg. Ben nu alles aan het backuppen en ga straks maar eens een clean install doen van Lion en hopen dat het dan wel goed werkt.
[ Voor 12% gewijzigd door dangerpaki op 15-10-2011 10:36 ]
Hoe krijg ik mijn login naam rechtsboven UIT de menubalk?
ehhhh..HOI
Volgens mij ctrl inhouden en op je bureaublad slepen.krizzziz schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:32:
Hoe krijg ik mijn login naam rechtsboven UIT de menubalk?
cmd en slepen.tiswat schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:35:
[...]
Volgens mij ctrl inhouden en op je bureaublad slepen.
Vanmorgen de laatste updates geïnstalleerd (o.a. iCloud), en ik moet zeggen dat het algehele OS "sneller" aanvoelt. Komende dagen even in de gaten houden of het inderdaad zo is; ik ervaar het in ieder geval ook op mijn andere machines.
HENG HENG
Verwijderd
Ik heb juist hetzelfde probleem gehad, maar toen ik reacties las dat dit moest voor 'zoek mijn Mac' met iCloud heb ik dus de gastaccount terug uitgeschakeld maar dit hielp inderdaad niet. Je moet dus ook de functie 'zoek mijn Mac' uitschakelen. Normaal gezien is dan het niet meer te zien in het inlog scherm!Alcides schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 23:18:
[...]
Ik heb bij automatisch inloggen die functie uit staan en bij jou staan ie aan.
Dan zie je daarna inderdaad geen gastgebruikers account meer, maar dan hoef ik ook niet meer een wachtwoord in te vullen maar logt ie gewoon in.
Ik weet niet of jij gebruik maakt van een wachtwoord? Want als je geen gebruik maakt van een wachtwoord dan zie je de gast account inderdaad niet, maar ik heb wel een wachtwoord nodig dus kan die functie niet aan zetten, en blijf de gast account dus nog steeds zien.
Hmm, wel jammer maar goed.
Weergave -> Toon navigatiekolomVerwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:15:
Finder geeft mijn navigatiekolom niet weer. Hebben der nog dit probleem?
Verwijderd
Weet ik wel maar als ik bijvoorbeeld een submap zoals Programma's via mijn bureaublad open dan toont hij de navigatiekolom wel en als ik gewoon dan op finder druk in mijn dock dan opent hij finder zonder navigatiekolom.
vind ik wel raar dat hij dit opeens niet meer doet.
Idd! Ik krijg ook alleen maar meer strandballen en een langere boot tijd. Tijd voor een clean install!dangerpaki schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 10:34:
[...]
...
Ondertussen ben ik alle sloomheid van Lion echt zat. Waar SL super werkte ben ik eigenlijk sinds Lion erg ontevreden. Werkt slomers, batterij sneller leeg. Ben nu alles aan het backuppen en ga straks maar eens een clean install doen van Lion en hopen dat het dan wel goed werkt.
Dat iCloud lijkt me met een iphone combo wel weer handig. Ik sync contacten ook via Gmail, die optie wil ik ook niet kwijt.
Nu heb ik 10.7.2 nog niet (zit nog op 1) en ik heb geen schone install gedaan van Lion: gewoon alles laten gaan. Heb een macbook pro van 2010. Alles werkt nog steeds net zo snel als toen ik 'm kocht, geen problemen.
Fijn dat het voor jou wel snel blijft werken, maar er zijn toch een hoop mensen die deze vertragingen en vage errors ervaren.dcl! schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:59:
Nu heb ik 10.7.2 nog niet (zit nog op 1) en ik heb geen schone install gedaan van Lion: gewoon alles laten gaan. Heb een macbook pro van 2010. Alles werkt nog steeds net zo snel als toen ik 'm kocht, geen problemen.
Ja, maar er zijn met dezelfde vaart dus ook heel veel mensen die het niet hebben. Maw dit lijkt me een complexer probleem, wat je niet zomaar enkel Lion kan aanrekenen. Blijkbaar is het een combinatie van factoren.
Zoals iemand eerder hier al heeft gemeld. Ook ik krijg TimeMachine niet aan de praat met Lion + Airport Extreme + USB stick. Beetje zonde. Zou prima moeten werken. Apple loopt een beetje verhalen de wereld in te helpen dat het niet betrouwbaar zou zijn. Waarom niet vraag ik me af. Als alle gewone transfer betrouwbaar daarheen kan zonder verlies van data waarom zou dat dan opeens niet kunnen als dat voor backup doeleinden is? Ik zie de USB stick wel in TimeMachine onder "Browse other backup disks" (staan nog oude backups op) maar kan die niet in de lijst krijgen om te selecteren als backup drive.
[ Voor 99% gewijzigd door dangerpaki op 15-10-2011 19:53 ]
Nogmaals, hier werkt het gewoon...dangerpaki schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 19:50:
Zoals iemand eerder hier al heeft gemeld. Ook ik krijg TimeMachine niet aan de praat met Lion + Airport Extreme + USB stick. Beetje zonde. Zou prima moeten werken. Apple loopt een beetje verhalen de wereld in te helpen dat het niet betrouwbaar zou zijn. Waarom niet vraag ik me af. Als alle gewone transfer betrouwbaar daarheen kan zonder verlies van data waarom zou dat dan opeens niet kunnen als dat voor backup doeleinden is? Ik zie de USB stick wel in TimeMachine onder "Browse other backup disks" (staan nog oude backups op) maar kan die niet in de lijst krijgen om te selecteren als backup drive.
Ik heb http://lowendmac.com/zisman/09az/airdisk-time-machine.html gevolgd. Kijk met name naar puntje 3.
Het is in elk geval wel een stuk trager dan met een Time Capsule. In AnandTech's review van de 2011 Time Capsule en Airport Extreme wordt hier uitgebreid op ingegaan. Hetzelfde geldt trouwens voor USB drives die je aan de Time Capsule hangt, het is allemaal veel trager dan de interne drive. (En ook veel trager dan de USB 2.0 interface dus dat is niet de enige verklaring).dangerpaki schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 19:50:
Vaag dit: Heb net een clean install van Lion gedaan, prima verlopen middels recovery/net install. Nu wil ik echter mijn Gmail gebeuren instellen (adresboek/mail/kalender) en als ik dat gewoon via de systeemvoorkeuren doe, dan staan mijn contactpersonen er niet bij.
Ik kan alleen e-mail en notities/kalender/ichat instellen en dus geen contacten. Als ik via mijn adresboek het los in wil stellen (in eerste instantie wilde het maar niet werken via systeem voorkeuren en moest ik alles afzonderlijk per applicatie instellen), dan staat de optie Google er niet bij!
Ik ben wel erg gehecht aan mijn Gmail account (zeker in combinatie met mijn android telefoon), iemand hier een oplossing voor?
Edit: Opgelost > http://www.brothershoppin...cts-with-Mac-OS-Lion.html
Raar dat dit niet allemaal centraal werkt zeg, beetje omslachtig. Maar goed het werkt.
Ik kan alleen e-mail en notities/kalender/ichat instellen en dus geen contacten. Als ik via mijn adresboek het los in wil stellen (in eerste instantie wilde het maar niet werken via systeem voorkeuren en moest ik alles afzonderlijk per applicatie instellen), dan staat de optie Google er niet bij!
Ik ben wel erg gehecht aan mijn Gmail account (zeker in combinatie met mijn android telefoon), iemand hier een oplossing voor?
Edit: Opgelost > http://www.brothershoppin...cts-with-Mac-OS-Lion.html
Raar dat dit niet allemaal centraal werkt zeg, beetje omslachtig. Maar goed het werkt.
[ Voor 12% gewijzigd door -TheNose- op 16-10-2011 01:09 ]
Ik draai nog op Snow Leopard (Mac Mini early 2009). Ik ben afhankelijk van wifi en na de eerste berichten over Lion heb ik de overstap niet gewaagd. Na de 10.7.1 update waren de wifi problemen niet verdwenen. Nu, na de 10.7.2 update, zie ik niets meer over wifi. Zijn die problemen nu opgelost en meldt niemand dat, of bestaan ze gewoon nog steeds?
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Verwijderd
Jij bent dan een van de weinigen met wifi problemen. Zal vast wel te maken hebben met je router of je instellingen.
Dat lijkt me stug, zoals ik al zei: ik draai geen LionVerwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 20:53:
Jij bent dan een van de weinigen met wifi problemen. Zal vast wel te maken hebben met je router of je instellingen.
Vanaf de 10.7.0 release werd er veel en hard geklaagd, na 10.7.1 minder maar er gingen ook geluiden op dat het probleem vooral cosmetisch aangepakt was. Vandaar mijn vraag.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Let op:
Specifieke vragen en problemen moeten in een nieuw topic worden gepost. Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem of vraag de aandacht die het verdient. Dit topic is alleen bedoeld om goed onderbouwde ervaringen te delen.
Specifieke vragen en problemen moeten in een nieuw topic worden gepost. Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem of vraag de aandacht die het verdient. Dit topic is alleen bedoeld om goed onderbouwde ervaringen te delen.