Hetzelfde heb ik twee jaar geleden ook gehad bij de verkoop van een nieuwe iphone 4. Ik had zelfs 80 euro
wisselgeld teruggeven! Het is mijn voornaamste reden nu dat ik alleen via de bank betalingen accepteer en geen contant geld, als ik zaken via internet te koop aanbied. Zelfs nepbankbiljetten lijken tegenwoordig echt, alleen blijkt het serienummer volgens een bepaald logaritme niet te bestaan, zodoende worden ze onderschept door geldautomaten bij het storten. Verder bezitten die biljetten alle echtheidskenmerken, dus voor een leek zijn ze niet te onderscheiden van echt geld. Ik kan je woede en teleurstelling dus heel goed begrijpen, zie het als verlies en probeer er niet meer aan te denken. Het slijt vanzelf.
Er valt weinig aan te doen. In mijn geval werd de iphone wel getraceerd door de recherche maar de bezitter had hem van de dader gekocht zei die. Officier van Justitie vond het verder niet waard om de verkeersgegevens na te gaan (kosten-baten verhaal) en hebben het hierbij laten zitten. Ik heb de iPhone dus zelfs niet eens teruggehad want hij is niet eens in beslag genomen.
Dus nu weet je als burger waar je belastinggeld naar toe gaat. De heler gaat ongestraft te werk en de provider blokkeert het imeinummer niet omdat ze anders omzet mislopen, want ook gestolen telefoons generen omzet.
Mooie wetgeving hebben we hier in Nederland he?
Het enige wat jezelf kan doen is het imeinummer registreren op
www.telefooncheck.nu als gestolen en dat je op een eerlijke medeburger rekent die als koper het toevallig checkt en evt. de moeite wil doen de politie te bellen om de heler aan te geven.
Succes!
Kev7381 schreef op maandag 12 november 2012 @ 21:53:
Gisteren met blij gezicht bij Apple store een iPhone 5 32GB Wit gekocht.
maar blijkbaar wilt mijn vriendin een zwarte 32GB. dus had besloten via marktplaats ruilen of verkopen (en dan een nieuwe kopen bij een andere marktplaats verkoper)
Heb vandaag mijn iphone 5 verkocht en wat blijkt! al het geld zijn NEP geld

(het leek zo echt ook watermerk etc)
Hele gedoe voor procesverbaal gedaan en de imei nummer doorgegeven.
Persoon had met anoniem nummer gebeld.
Hebben jullie nog tips wat ik nog meer kan doen?
[
Voor 56% gewijzigd door
danda op 13-11-2012 22:17
]