• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:11
donvalentino schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 09:23:
Hoi,

Een collega van mij heeft ook een sensation en heeft het volgende probleem:

Een paar keer per dag "flikkert" zijn display. Vaak gebeurt dit wanneer hij aan het opladen is.
Wanneer je de uit/aan knop indrukt gaat het scherm aan maar ook weer direct uit en gaat dan een paar seconde uit en aan.

Heeft één van jullie dit ook is gehad?
Ik heb hier ook last van, maar ik heb nog geen oplossing kunnen vinden,

• donvalentino
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08-2023

donvalentino

psn: Walllie-G

beste,

Ik weet dat dit in de faq deels beschreven wordt maar wil toch duidelijkheid over het beste opladen van een nieuwe accu.
Ik heb zojuist met HTC gesproken en die beweren het volgende:

Dries Wrote:
Het beste is in principe om het toestel te gebruiken totdat deze zichzelf uitschakeld omdat er geen genoeg batterij meer is. Pas dan om deze op te laden.

Echter, Vodafone geeft weer aan dat je direct je toestel moet opladen als je hem hebt ontvangen...

Kan iemand mij voor eens en altijd duidelijkheid geven?

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-06 09:52
donvalentino schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:09:
beste,

Ik weet dat dit in de faq deels beschreven wordt maar wil toch duidelijkheid over het beste opladen van een nieuwe accu.
Ik heb zojuist met HTC gesproken en die beweren het volgende:

Dries Wrote:
Het beste is in principe om het toestel te gebruiken totdat deze zichzelf uitschakeld omdat er geen genoeg batterij meer is. Pas dan om deze op te laden.

Echter, Vodafone geeft weer aan dat je direct je toestel moet opladen als je hem hebt ontvangen...

Kan iemand mij voor eens en altijd duidelijkheid geven?
http://batteryuniversity....g_lithium_based_batteries

Het wordt eigenlijk per definitie afgeraden lithium batterijen helemaal leeg te laten lopen. Vaak wordt er nog geadviseerd om de batterij helemaal leeg te laten lopen, maar dit is omdat veel mensen nog steeds niet weten dat nickel batterijen anders zijn dan lithium batterijen.

Ik zou hem gewoon gelijk op de lader zetten. En vooral niet elke keer leeg laten lopen.

• ThomasVdBerge
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09-2024
Zo....

Momenteel erger ik mij blauw aan dynafix. Mij toestel is al sinds de 22ste gerepareerd en wacht op verzending. Graag had ik deze nog deze week terug gekregen aangezien er vanaf volgende week niemand hier thuis is en dus niemand het toestel in ontvangst kan nemen...

Eerst gechat met dynafix... Chat van 50 minuten waar er alleen maar premade antwoorden kwamen van hoe druk het wel niet was en ik even geduld moest hebben. Pas dus na die 50 min een concreet antwoord gekregen.

Vandaag via de telefoon geprobeerd... Ik was 7de in de wachtrij en heb maar liefst 35min moeten wachten voor ik iemand aan de lijn kreeg... Ik stelde de dame in kwestie onmiddellijk de vraag van hoelang dat zij dacht dat ik moeten wachten heb, waarop ik een gefrustreerd 'het is druk' antwoord terugkreeg...

En nu nog niets verder geholpen... Mijn toestel wacht dus enkel nog op een doosje en een etiket, en dat al 3 dagen lang :( en dat terwijl het probleem zelf een fabrieksfout is :(

Het heeft dus nu al meer tijd in beslag genomen om mijn toestel klaar te maken voor verzending dan de eigenlijke herstelling zelf 8)7
Dit zou dus echt niet mogen

[ Voor 6% gewijzigd door ThomasVdBerge op 25-08-2011 12:33 ]

MS100D | Deep Blue | Black > Bestelling: 19/01 | RN 19/01 | Prep for delivery 23/01 | VIN 6/2/2020

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-06 10:18
paulklooster schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 20:47:
[...]

HTC heeft aangekondigd in de nieuwe versie van Sense het mogelijk te maken om bepaalde apps te verwijderen. Nu maar afwachten! (of anders rooten idd, nu kan het nog niet)
Dat had ik zelf nog niet gevonden, bedankt _/-\o_

• Tiroz
  • Laatst online: 24-06 21:36
davevanuden schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 00:06:
Hallo Allemaal!

Ik heb sinds een week de htc sensation en ben er zeeeer tevreden mee! Heb al jaren alleen maar htc en ze worden steeds maar beter! :p Behalve de accu's dan! Maar nu is mijn vraag: Mijn ledlampje voor meldingen werkt niet. Ik heb bij alles ingesteld dat hij aan moet gaan, maar bij niets doet ie het. Weten jullie misschien waar dit aan kan liggen? Bij mijn vorige haalde ik hem uit mijn broekzak en zag meteen of ik iets gemist had..
Volgens mij stopt de LED na een bepaalde tijd met knipperen. Bij mij knippert hij net na een melding namelijk wel, maar blijft niet knipperen totdat ik de telefoon na de melding voor het eerst unlock.

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 13:45

emzed

*

Degene die met het probleem van een slecht functionerend touchscreen zitten, probeer DIT eens. De aluminiumfoliemethode werkt voorlopig bij mij!

• paulklooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06 22:57
ThomasVdBerge schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:31:
Zo....

Momenteel erger ik mij blauw aan dynafix. Mij toestel is al sinds de 22ste gerepareerd en wacht op verzending. Graag had ik deze nog deze week terug gekregen aangezien er vanaf volgende week niemand hier thuis is en dus niemand het toestel in ontvangst kan nemen...

Eerst gechat met dynafix... Chat van 50 minuten waar er alleen maar premade antwoorden kwamen van hoe druk het wel niet was en ik even geduld moest hebben. Pas dus na die 50 min een concreet antwoord gekregen.

Vandaag via de telefoon geprobeerd... Ik was 7de in de wachtrij en heb maar liefst 35min moeten wachten voor ik iemand aan de lijn kreeg... Ik stelde de dame in kwestie onmiddellijk de vraag van hoelang dat zij dacht dat ik moeten wachten heb, waarop ik een gefrustreerd 'het is druk' antwoord terugkreeg...

En nu nog niets verder geholpen... Mijn toestel wacht dus enkel nog op een doosje en een etiket, en dat al 3 dagen lang :( en dat terwijl het probleem zelf een fabrieksfout is :(

Het heeft dus nu al meer tijd in beslag genomen om mijn toestel klaar te maken voor verzending dan de eigenlijke herstelling zelf 8)7
Dit zou dus echt niet mogen
Bij mij is ie sinds gisteren gerepareerd volgens Dynafix/HTC. Staat alleen nog steeds op de logistieke afdeling te wachten om verzonden te worden. Ik had toch wel verwacht dat ie vandaag opgestuurd zou worden, maar ik kan niet veel hoop putten uit jouw verhaal..

• ThomasVdBerge
paulklooster schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 16:14:
[...]

Bij mij is ie sinds gisteren gerepareerd volgens Dynafix/HTC. Staat alleen nog steeds op de logistieke afdeling te wachten om verzonden te worden. Ik had toch wel verwacht dat ie vandaag opgestuurd zou worden, maar ik kan niet veel hoop putten uit jouw verhaal..
Net dynafix nog maar eens gecontacteerd en het verzenden zou pas tegen eind volgende week gebeuren wegens een grote achterstand... Ik vind het niet kunnen maar sta helaas met de rug tegen de muur...

MS100D | Deep Blue | Black > Bestelling: 19/01 | RN 19/01 | Prep for delivery 23/01 | VIN 6/2/2020

• paulklooster
ThomasVdBerge schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 16:18:
[...]

Net dynafix nog maar eens gecontacteerd en het verzenden zou pas tegen eind volgende week gebeuren wegens een grote achterstand... Ik vind het niet kunnen maar sta helaas met de rug tegen de muur...
Volgende week?? Het kan toch niet zijn dat dat ding daar gerepareerd en wel in een doosje ligt te wachten..?
Echt belachelijk, dan zal ik nog wel later zijn..

• ThomasVdBerge
paulklooster schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 16:21:
[...]

Volgende week?? Het kan toch niet zijn dat dat ding daar gerepareerd en wel in een doosje ligt te wachten..?
Echt belachelijk, dan zal ik nog wel later zijn..
Ik vermoed dat het bij jou ook dynafix in Nuth is?

Het grappige is dat de vrouw aan de telefoon bleef volhouden dat ze slechts een kleine achterstand hebben :P
Dit noem ik dus geen kleine achterstand. Ik vroeg als ik het toestel niet zelf kon komen ophalen (is 2 uurtjes rijden voor mij, maar bon...) maar... je raad het... dat kan pas NA het verwerkt is door de logistieke afdeling :P Dus het komt erop neer dat het toestel dus enkel nog verpakt dient te worden (naar wat ik begrepen heb...)

In ieder geval, de communicatie is zwak en de tijdsindicaties ben je niets mee... Ze zeggen het zelf, zo spoedig mogelijk kan binnen een uur zijn, maar ook binnen een week.

Ik heb spijt dat ik mijn toestel verzonden had... Had ik maar het internet beter gecontroleerd, staat immers vol dynafix problemen...

Ondertussen blijf ik (en jij, haha, ik ben niet alleen :P) wel Sensation-loos en ik had toch echt gedacht deze gisteren (de dag na de herstelling) al ontvangen te zouden hebben... Dit is enorm teleurstellend

[ Voor 4% gewijzigd door ThomasVdBerge op 25-08-2011 16:41 ]

• paulklooster
ThomasVdBerge schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 16:40:
[...]

Het grappige is dat de vrouw aan de telefoon bleef volhouden dat ze slechts een kleine achterstand hebben :P
Dit noem ik dus geen kleine achterstand. Ik vroeg als ik het toestel niet zelf kon komen ophalen (is 2 uurtjes rijden voor mij, maar bon...) maar... je raad het... dat kan pas NA het verwerkt is door de logistieke afdeling :P Dus het komt erop neer dat het toestel dus enkel nog verpakt dient te worden (naar wat ik begrepen heb...)

In ieder geval, de communicatie is zwak en de tijdsindicaties ben je niets mee... Ze zeggen het zelf, zo spoedig mogelijk kan binnen een uur zijn, maar ook binnen een week.

Ik heb spijt dat ik mijn toestel verzonden had... Had ik maar het internet beter gecontroleerd, staat immers vol dynafix problemen...

Ondertussen blijf ik (en jij, haha, ik ben niet alleen :P) wel Sensation-loos en ik had toch echt gedacht deze gisteren (de dag na de herstelling) al ontvangen te zouden hebben... Dit is enorm teleurstellend
Ik zit inderdaad ook bij Dynafix in Nuth. Net ook even contact opgenomen, ik wilde m ook op gaan halen! Maar helaas dus, ze zeiden dat het tot volgende week zou duren.. Ook ik zag dat ie gerepareerd was en dacht m max twee dagen later weer in mn handen te kunnen hebben. Maar er is geen alternatief voor Dynafix toch? Ik had 4 jaar geleden al problemen met hen..

Anoniem: 26512

Een vriend van me heeft een nieuwe Sensation liggen welke ik wil overnemen (ruilen voor iPhone)
Dit toestel komt echter van T-Mobile en ik heb zelf een KPN sim gaat dit werken?

• ThomasVdBerge
paulklooster schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 16:43:
[...]

Ik zit inderdaad ook bij Dynafix in Nuth. Net ook even contact opgenomen, ik wilde m ook op gaan halen! Maar helaas dus, ze zeiden dat het tot volgende week zou duren.. Ook ik zag dat ie gerepareerd was en dacht m max twee dagen later weer in mn handen te kunnen hebben. Maar er is geen alternatief voor Dynafix toch? Ik had 4 jaar geleden al problemen met hen..
In België hebben (of hadden?) we dat wel... Toen werden de toestellen gerepareerd door een bedrijf genaamd eurotwice. Schitterende service en enorm snel afgehandeld...

Waarom ik plots by Dynafix in Nederland zit heb ik geen idee.

Ik heb nu gewoon schrik dat mijn toestel tijdens die lange tijd dat het daar ligt beschadigd zou kunnen geraken door een medewerker van de logistieke afdeling...

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Anoniem: 26512 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 16:47:
Een vriend van me heeft een nieuwe Sensation liggen welke ik wil overnemen (ruilen voor iPhone)
Dit toestel komt echter van T-Mobile en ik heb zelf een KPN sim gaat dit werken?
Wat dacht je van je KPN sim kaart in de Tmobile Sensation plaatsen en kijken of je bereik hebt? 8)7 8)7 8)7

Sorry maar zulke vragen kan jezelf oplossen/beantwoorden!

ChiMan schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 16:50:
[...]

Wat dacht je van je KPN sim kaart in de Tmobile Sensation plaatsen en kijken of je bereik hebt? 8)7 8)7 8)7

Sorry maar zulke vragen kan jezelf oplossen/beantwoorden!
Dat probeer ik uiteraard ook eerst, maar als dit niet werkt valt dit dan op te lossen?
Ik ben liever voorbereid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
ThomasVdBerge schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 16:40:
[...]

Je kan overwegen om een officiële klacht over Dynafix neer te leggen bij HTC. Twee weken moeten wachten op een toestel dat al gerepareerd is slaat natuurlijk nergens op, Ik kan me voorstellen dat HTC ook niet gelukkig is met dat soort geluiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 420365

Daar is het [HTC Sensation] levertijden- en abonnemententopic topic voor.

[ Voor 90% gewijzigd door janvanduschoten op 26-08-2011 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspertje19
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:29
emzed schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:33:
Degene die met het probleem van een slecht functionerend touchscreen zitten, probeer DIT eens. De aluminiumfoliemethode werkt voorlopig bij mij!
<sarcastische mode aan>
Ohjaaaa ! Dat stond op pagina 54 rechtsboven in de handleiding van mijn HTC. Stom, overheen gelezen....
</sarcastische mode uit>

ik heb die van mij gewoon opgestuurd voor de touchscreen problemen. Ik krijg vandaag of morgen me telefoon terug, want net zoals anderen hier, ligt die van mij al vanaf de 22ste gereed bij dynafix, alleen de postzegels waren even zoek haha. Er is een onderdeel vervangen en een softwareuodate uitgevoerd. Ik ben erg benieuwd wast ze vervangen hebben en hoop dit te ontdekken dmv een begeleidend schrijven bij mijn gerepareerde telefoon. Want zeg nou zelf: ik hoef toch niet aan de slag te gaan met alu foloe? Of met batterijen eruit halen? Of zonder achterkantje werken? Kon er namelijk niet veel over vinden in de handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspertje19
1 x posten is voldoende ;)

[ Voor 97% gewijzigd door janvanduschoten op 26-08-2011 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed

emzed

*

Daar is de topic report knop voor, niet in het forum zelf reageren aub.

Die van mij is 1x extern gerepareerd (glas), dus ik zit met een slecht functionerende smartphone van ca 500,- waar geen garantie op zit. Iedereen die garantie heeft moet het XDA topic sowieso niet lezen maar het toestel per ommegaande terugsturen naar HTC.

[ Voor 21% gewijzigd door janvanduschoten op 26-08-2011 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmotaX
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-06 16:10

AmotaX

Developer

Gebruik hiervoor de topic report knop aub.

[ Voor 93% gewijzigd door janvanduschoten op 26-08-2011 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasVdBerge
ralph075 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 00:04:
[...]

Je kan overwegen om een officiële klacht over Dynafix neer te leggen bij HTC. Twee weken moeten wachten op een toestel dat al gerepareerd is slaat natuurlijk nergens op, Ik kan me voorstellen dat HTC ook niet gelukkig is met dat soort geluiden.
Al geprobeerd... Het enige wat ik te horen kreeg van HTC is dat ze er ook niets kunnen aan doen...

Overigens snap ik dynafix toch niet helemaal... Het lijkt me als bedrijf praktisch onmogelijk om een probleem te hebben met de verzendingen wegens personeels te kort... Je ziet toch al minstens een week op voorhand dat er meer toestellen binnen komen, dan heb je toch wel even tijd om na te denken hoe je dat het beste opvangt 8)7

Edit:

Nou nou, mss heeft het dan toch geholpen... Mijn toestel is klaar voor verzending sedert zonet!
Er is een onderdeel vervangen (mijn scherm) en mijn toestel is gedowngrade naar versie 1.35 terug (En volgens mij had ik toch echt al 1.45 ofzo :P?)

Bon, fingers crossed voor maandag

Edit2:
Ik moet nu contact opnemen met hun voor een 'lever' datum. Ziehier mijn chatsessie:
Rebecca :
Goedendag Tom, er is een chatsessie opgestart met het Dynafix Customer Care Center. U wordt nu geholpen door Rebecca ,waarmee kan ik u van dienst zijn ?

Tom:
Na 3 a 4 Dagen is mijn toestel (EINDELIJK) klaar voor verzending.. Wat gebeurt er nu nog allemaal? <RMA NUMMER HIER>

Rebecca :
Geachte klant, ik vraag u een moment geduld. Ik doe al het mogelijke om u spoedig van dienst te kunnen zijn.

Tom:
En stop aub met die pre-made replies.. is om gek van te worden

Tom:
*bump*

Rebecca :
Dank u Tom, voor uw vraag en ik wens u nog een prettige dag.

Rebecca : Rebecca heeft de chatsessie verlaten
Deze chat heeft 45 min tijd in beslag genomen en ik weet nog niets -_- Ik geraak er nu ook nietmeer op, ban?

[ Voor 42% gewijzigd door ThomasVdBerge op 26-08-2011 10:35 . Reden: Update! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino

donvalentino

ralph075 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 00:04:
[...]

Hmm, mijne was woensdag gefixed en gisteren geleverd:), ik hoefde dus gelukkig niet te wachten, echter....

Mijn probleem is niet opgelost door ze!!! Heb nu al 3 keer me telefoon opgestuurd en 2x is er hardware vervangen (boardswap + accu) & een software flash maar helaas.

Heb het nu laten escaleren bij HTC want dit kan zo niet eerlijk gezegd.
Heb een toestel wat blijft opladen terwijl hij niet meer aan de lader zit, MAAR, hij loopt kei snel leeg ipv dat hij oplaadt, tevens brand het led lampje continu...

Ben benieuwd of ik een keer een nieuwe krijg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulklooster
Gisteren zeiden dat ie volgende week opgestuurd zou worden:
Logistiek - Product is verstuurd naar de klant of naar de winkel 26-8-2011 12:19:05
Hoezee! Denk dat ze een blik uitzendkrachten hebben opengetrokken of iets dergelijks. Wordt ie trouwens via de TNT terug gestuurd of hebben ze hier ook hun eigen mannetjes voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 16:52

E-Rick

I love it :7

Het zal mij benieuwen, mijn sensation is vorige week dinsdag door dynafix opgehaald wegens stof in het scherm. Is nu al voor de derde keer op onderdelen aan het wachten:

STATUS DATE/TIME
Order - Data complete 12-8-2011 16:40:17
Order - Confirmed 12-8-2011 16:40:18
Transport order succesful 16-8-2011 12:51:00
Logistics - Product received by Dynafix Care 17-8-2011 10:45:11
Logistics - Product sent to internal repair facility 17-8-2011 10:45:12
Logistics - Product arrived at repair center 19-8-2011 8:02:49
Repair at repair center - Started 19-8-2011 8:13:44
Internal repair - Waits for parts 19-8-2011 8:15:01
Repair at repair center - Started 23-8-2011 9:02:40
Internal repair - Waits for parts 23-8-2011 14:29:24
Repair at repair center - Started 25-8-2011 14:30:59
Internal repair - Waits for parts 26-8-2011 12:33:37

Ik wil mijn sensation terug!

Choose life - Shapeways shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasVdBerge
paulklooster schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:27:
Gisteren zeiden dat ie volgende week opgestuurd zou worden:
Logistiek - Product is verstuurd naar de klant of naar de winkel 26-8-2011 12:19:05
Hoezee! Denk dat ze een blik uitzendkrachten hebben opengetrokken of iets dergelijks. Wordt ie trouwens via de TNT terug gestuurd of hebben ze hier ook hun eigen mannetjes voor?
Snap ik toch niet.. jouwe is al verzonden en de mijne staat nu sinds deze morgen nog steeds op 'Klaar voor verzending' 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino

donvalentino

volgens mij dwalen we weer een beetje af...(is er niet een dynafix sub forum ofzo:P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411339

Ik zie nu iets raars. Ik probeer locatie even te beschrijven. Precies onder het glas helemaal links boven op het zwarte gedeelte van mijn HTC. Dus links van de letters HTC ter hoogte van het begin van speaker zit onder het glas een soort van kleine 'luchtbel' ofzo. Kan moeilijk uitleggen. Maar kijken jullie eens of dat ook bij jullie zit. Je moet het licht er een beetje tegen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 16:52

E-Rick

I love it :7

Dat is de lichtsensor. Of de nabijheidssensor.

nummer 6 op het plaatje hier: http://www.htc.com/hk-en/...?id=50621&type=1&p_id=399

[ Voor 87% gewijzigd door E-Rick op 26-08-2011 16:10 ]

Choose life - Shapeways shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:13

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Is het misschien een idee om een "klachten over Dynafix" topic te maken? Een beetje vjammer dat er weinig ervaringen staan en het voornamelijk over het wel/niet postzegels plakken van Dynafix gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
  • Laatst online: 20-06 15:45
Daar sluit ik me volledig bij aan Floris-K!
Ik heb dit toestel nu 2 dagen en ben er nu al zeer tevreden mee. Alles werkt lekker soepel, het toestel is ontzettend degelijk.. fantastisch!

Wat me opvalt is als ik door bijv. het instellingen menu slide de lettes een beetje vaag worden (als ik stop met sliden up and down is het gewoon normaal) Is dat normaal?!:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05:58

Pos

Ik heb nogal problemen met mijn power button sinds 2.3.4 en ook maakt ie om de haverklap screenshots als ik op de home-knop druk terwijl ik de power button NIET indruk..

Komt vaak voor dat als ik op de power button druk, om hem in stand-by te zetten, dat een fractie van een seconde mijn scherm uitgaat en daarna gewoon leuk terug gaat naar het lockscreen.. Dit soms wel 4 keer achter elkaar. Dus als ie terug de lockscreen in springt, ik op de powerbutton druk om hem alsnog standby te krijgen, hij dus weer gewoon in het lockscreen terecht komt..

Ik vermoed dat de duo knop voor screenshots een kleine bug bevat bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r132546e
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:56
Paar hele stomme vraagjes maar ik ben het hier niet tegen gekomen of ik moet er stomweg overheen gelezen hebben. Ik draai alles standaard, unbranded met de laatste update.

- Wanneer ik een fototje maak en deze wil uploaden, het zei via Whatsapp of met bv TweetDeck, moet ik eerst een album kiezen waar de afbeelding staat die ik wil uploaden. Nadat ik vrijwel altijd dezelfde map kies, sorteerd ie vervolgens de afbeeldingen van oud naar nieuw. Dus hoe meer foto's je in welke map ook hebt staan, wanneer je een van de laatste foto's wilt gebruiken, en dat wil je 99% van de gevallen omdat je die foto net gemaakt hebt, moet je eerst die hele lijst naar beneden scrollen. Valt dit ergens om te draaien?

- Wanneer ik geen toepassing open heb staan en ik wil mijn Sensation unlocken, draaien de schermpjes in een animatie naar mijn homescreen. Kan deze animatie ergens uitgezet worden? Vind hem nergens terug in de instellingen?

- Ooh en ik durf het bijna niet te vragen maar any updates over niet krakende vervangende backcovers btw?

Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-06 20:36
Pos schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 19:46:
Ik heb nogal problemen met mijn power button sinds 2.3.4 en ook maakt ie om de haverklap screenshots als ik op de home-knop druk terwijl ik de power button NIET indruk..

Komt vaak voor dat als ik op de power button druk, om hem in stand-by te zetten, dat een fractie van een seconde mijn scherm uitgaat en daarna gewoon leuk terug gaat naar het lockscreen.. Dit soms wel 4 keer achter elkaar. Dus als ie terug de lockscreen in springt, ik op de powerbutton druk om hem alsnog standby te krijgen, hij dus weer gewoon in het lockscreen terecht komt..

Ik vermoed dat de duo knop voor screenshots een kleine bug bevat bij mij.
Ha, eindelijk iemand met hetzelfde probleem! Super irritant... Denk je de telefoon gelockt te hebben, springt het scherm weer aan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulklooster
r132546e schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 20:57:
Paar hele stomme vraagjes maar ik ben het hier niet tegen gekomen of ik moet er stomweg overheen gelezen hebben. Ik draai alles standaard, unbranded met de laatste update.

- Wanneer ik een fototje maak en deze wil uploaden, het zei via Whatsapp of met bv TweetDeck, moet ik eerst een album kiezen waar de afbeelding staat die ik wil uploaden. Nadat ik vrijwel altijd dezelfde map kies, sorteerd ie vervolgens de afbeeldingen van oud naar nieuw. Dus hoe meer foto's je in welke map ook hebt staan, wanneer je een van de laatste foto's wilt gebruiken, en dat wil je 99% van de gevallen omdat je die foto net gemaakt hebt, moet je eerst die hele lijst naar beneden scrollen. Valt dit ergens om te draaien?

- Wanneer ik geen toepassing open heb staan en ik wil mijn Sensation unlocken, draaien de schermpjes in een animatie naar mijn homescreen. Kan deze animatie ergens uitgezet worden? Vind hem nergens terug in de instellingen?

- Ooh en ik durf het bijna niet te vragen maar any updates over niet krakende vervangende backcovers btw?

Ik hoor het graag!
Betreffende die backcovers: Ik heb mijn Sensation dus op laten halen door Dynafix en verwacht nu eindelijk morgen het toestel terug. Ik heb het op laten halen vanwege het gebroken glas maar heb meteen duidelijk gemaakt dat ik ook van het gekraak af wilde zijn. Als ik morgen mijn telefoon terug heb hoor je of ze er iets aan gedaan hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staffie666
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-05 18:09
paulklooster schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 00:01:
[...]

Betreffende die backcovers: Ik heb mijn Sensation dus op laten halen door Dynafix en verwacht nu eindelijk morgen het toestel terug. Ik heb het op laten halen vanwege het gebroken glas maar heb meteen duidelijk gemaakt dat ik ook van het gekraak af wilde zijn. Als ik morgen mijn telefoon terug heb hoor je of ze er iets aan gedaan hebben!
Als die backcover niet kraakt wil het niet zeggen dat die dat niet nog gaat doen, ik ga inmiddels voor sensation nummer 4... En wellicht de laatste, ik ben vrij woest over de qc van htc. Altijd verhalen gehoord van slechte qc maar bij de sensation is het gewoon waardeloos

nmr 1 had binnen 3 dagen stof onder het scherm, nummer 2 een defecte camera en nummer 3 wederom stof na slechts 3 dagen. en allemaal hadden ze een kraakloze cover. De eerste 2 dagen dan, nummer 1 en 2 hadden wel een krakende cover toen ik ze terug bracht. En nee ik heb alleen de cover verwijderd bij het invoeren van de sim.

Edit: Rubber hoesje voorkomt trouwens dat hij kraakt. Nou ja voorkomt, dempt de mogelijkheid tot bewegen.

[ Voor 4% gewijzigd door Staffie666 op 27-08-2011 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335189

caspertje19 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 04:48:
[...]

<sarcastische mode aan>
Ohjaaaa ! Dat stond op pagina 54 rechtsboven in de handleiding van mijn HTC. Stom, overheen gelezen....
</sarcastische mode uit>

ik heb die van mij gewoon opgestuurd voor de touchscreen problemen. Ik krijg vandaag of morgen me telefoon terug, want net zoals anderen hier, ligt die van mij al vanaf de 22ste gereed bij dynafix, alleen de postzegels waren even zoek haha. Er is een onderdeel vervangen en een softwareuodate uitgevoerd. Ik ben erg benieuwd wast ze vervangen hebben en hoop dit te ontdekken dmv een begeleidend schrijven bij mijn gerepareerde telefoon. Want zeg nou zelf: ik hoef toch niet aan de slag te gaan met alu foloe? Of met batterijen eruit halen? Of zonder achterkantje werken? Kon er namelijk niet veel over vinden in de handleiding
WTF! Ik wou het niet geloven dat dit zou werken. Omdat ik helemaal gek werd van het slechte unlocken heb ik het toch maar geprobeerd. Tot mijn grote verbazing reageert het touchscreen echt veel beter. Het unlocken gaat constant goed, terwijl ik dit eerst soms wel 3/4/5 keer moest proberen. De carrousel ging al beter na de update. Maar nu ik kon er niet voor zorgen dat hij bleef draaien door achter elkaar snel over het scherm te vegen. Ik dacht dus dat niet softwarematig gewoon niet mogelijk was. Het is natuurlijk ook maar eye-candy. Maar nu probeerde ik het en ik kon hem blijvend laten ronddraaien. Voor een klein aluminiumfolie wil ik mijn telefoon niet 3/4 weken kwijt zijn hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Ik heb hetzelfde met kraken (opgelost met wat tape) en stof. Overigens is dit wel na de ervaringen met Dynafix te hebben gelezen, 3/4 weken is echt onacceptabel. Stof zie je eigenlijk ook niet, tenzij je direct in de zon zit. Tja, ik let er al niet meer op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335189

Dit is niet onacceptabel. Dit is al jaren standaard bij reparatie voor je telefoon. Tenzij je een Nokia hebt en naar een Nokia Service Center kunt. Dan duurt het vaak maar 1 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulklooster
Anoniem: 335189 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:38:
Dit is niet onacceptabel. Dit is al jaren standaard bij reparatie voor je telefoon. Tenzij je een Nokia hebt en naar een Nokia Service Center kunt. Dan duurt het vaak maar 1 dag.
Het is wel onacceptabel als het zo lang duurt omdat je gerepareerde telefoon twee weken op de logistieke afdeling heeft liggen wachten op een stickertje. Dat gezegd hebbende: Ik was mijn telefoon 2 en een halve week kwijt, valt mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspertje19
Anoniem: 335189 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 16:52:
[...]

WTF! Ik wou het niet geloven dat dit zou werken. Omdat ik helemaal gek werd van het slechte unlocken heb ik het toch maar geprobeerd. Tot mijn grote verbazing reageert het touchscreen echt veel beter. Het unlocken gaat constant goed, terwijl ik dit eerst soms wel 3/4/5 keer moest proberen. De carrousel ging al beter na de update. Maar nu ik kon er niet voor zorgen dat hij bleef draaien door achter elkaar snel over het scherm te vegen. Ik dacht dus dat niet softwarematig gewoon niet mogelijk was. Het is natuurlijk ook maar eye-candy. Maar nu probeerde ik het en ik kon hem blijvend laten ronddraaien. Voor een klein aluminiumfolie wil ik mijn telefoon niet 3/4 weken kwijt zijn hoor.
Helaas hebben ze bij mij nergens vermeld welk onderdeel vervangen is. Zelf vermoed ik het touch screen, omdat ik eerst één dode pixel had en ik deze nu niet meer zien. Ik weet dat je een Sharp en een AUO scherm hebt; dit is hetzelfde gebleven na de reparatie: AUO.

De backcover is ook niet vervangen, deze had ik gemerkt door ergens een klein krasje te zetten.
Batterij en/of oplader is ook niet vervangen, deze waren niet meegestuurd.

Hij doet het toch nog toe super, maar ik juich niet te vroeg: voorheen kwamen de problemen ook pas na een dag of 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Anoniem: 335189 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:38:
Mja reparatie, als wat stof onder het scherm verwijderen zo lang duurt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Erg tevreden met m'n Sensation! Super dingetje, lekker snel, loopt bij mij nooit vast, heerlijk ding. Zeker vergeleken met de Hero die ik daarvoor had.

Alleen gaat mijn Sensation niet meer als HTC door het leven, maar als H tegenwoordig. De letters op de achterkant vallen er namelijk spontaan vanaf. Deze zitten er in gelijmd, en ik denk dat die lijm gewoon los laat door warmte of iets dergelijks.

Vind ik wel redelijk slordig, meer mensen die dit gehad hebben? Zal de helpdesk komende week even bellen, benieuwd wat die er van zeggen.

Afbeeldingslocatie: http://hotproxy02.twitpic.com/photos/large/381965603.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hymnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-04 15:59
Ik zelf ben zeer tevreden over de sensation. Nu probeer ik mijn batterijgebruik te optimaliseren en vroeg me af of iemand hier al iemand een underclock heeft? en wat dat doet met de batterij?

Vandaag zit ik aan: 8u31min en 71% vol.

weliswaar licht gebruik. Maar kan nog beter denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:21
never mind

[ Voor 96% gewijzigd door tiguan op 27-08-2011 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Laatst online: 24-06 17:50
@Tralapo:

Valt die H er nu ook bijna uit? Hij lijkt er op de foto iig iets uit te steken? Als ze allemaal zo waren lijkt het me dat ze er makkelijk uit vallen bij het in je zak doen van het toestel. Als ik bij mij kijk liggen de letters namelijk verzonken in de cover.

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164762

Ik hoor het graag!
Veeg eens met 2 vingers van boven naar beneden. Dan scrollt het apparaat als een dolle naar beneden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-06 15:28
Anoniem: 164762 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 12:06:
[...]

Veeg eens met 2 vingers van boven naar beneden beneden naar boven. Dan scrollt het apparaat als een dolle naar beneden!
:z O-) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Harmani schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 01:53:
@Tralapo:

Valt die H er nu ook bijna uit? Hij lijkt er op de foto iig iets uit te steken? Als ze allemaal zo waren lijkt het me dat ze er makkelijk uit vallen bij het in je zak doen van het toestel. Als ik bij mij kijk liggen de letters namelijk verzonken in de cover.
Ik weet niet precies hoe diep hij dan hoort te zitten, maar ik zie hem niet echt uitsteken of iets dergelijks als ik er langs kijk. Heb dus niet het idee dat hij echt uitsteekt. HTC Nederland reageerde op Twitter wel heel verbaasd op mijn verhaal, hadden ze nog niet meegemaakt. Ben dus ook wel benieuwd wat de helpdesk zegt.
Euhm, wel gewoon van boven naar beneden hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOnAt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-05 11:40
Tralapo schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:12:
Erg tevreden met m'n Sensation! Super dingetje, lekker snel, loopt bij mij nooit vast, heerlijk ding. Zeker vergeleken met de Hero die ik daarvoor had.

Alleen gaat mijn Sensation niet meer als HTC door het leven, maar als H tegenwoordig. De letters op de achterkant vallen er namelijk spontaan vanaf. Deze zitten er in gelijmd, en ik denk dat die lijm gewoon los laat door warmte of iets dergelijks.

Vind ik wel redelijk slordig, meer mensen die dit gehad hebben? Zal de helpdesk komende week even bellen, benieuwd wat die er van zeggen.
Zelf een tijd terug mijn C verloren. Backcover meegestuurd bij de reparatie vanwege stof onder het scherm en kreeg weer een verse C terug.

BTW nog meer mensen met slechtere 3G dekking sinds de 2.3.4 update? Heb steeds vaker dat hij geen 3G maar de gewone g weergeeft en mijn snelheid is ook drastisch omlaag. Standaard netwerk ontvangst is ook minder.

[ Voor 38% gewijzigd door jOnAt op 28-08-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r132546e
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:56
Tralapo schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 16:34:[...]
Euhm, wel gewoon van boven naar beneden hoor?
Ja gewoon van boven naar beneden. Hij scrolt met twee vingers op een andere manier dan met 1 vinger, ben momenteel met 1 beweging onderaan de fotomap!

Erg handig, bedankt voor de tip wouter_vandijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-06 15:28
r132546e schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 18:40:
[...]

Ja gewoon van boven naar beneden. Hij scrolt met twee vingers op een andere manier dan met 1 vinger, ben momenteel met 1 beweging onderaan de fotomap!

Erg handig, bedankt voor de tip wouter_vandijk!
Oh, dacht dat dit gewoon hetzelfde zou werken als op een Desire HD. ;)

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hymnir schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 20:22:
Ik zelf ben zeer tevreden over de sensation. Nu probeer ik mijn batterijgebruik te optimaliseren en vroeg me af of iemand hier al iemand een underclock heeft? en wat dat doet met de batterij?

Vandaag zit ik aan: 8u31min en 71% vol.

weliswaar licht gebruik. Maar kan nog beter denk ik.
Het probleem met underclocken is dat je langer moet wachten op het starten van apps etc, en laat nou net het scherm de grootste energieverbruiker zijn ;)

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Omdat ik van teveel apps wel leuk vind wat de makers ons meer willen laten zien dan wat wij op hun website(s) kunnen zien, heb ik al meer dan 100 apps geïnstalleerd op de Sensation.

Sinds de laatste update(s) heeft Sense echter moeite met veel apps en widgets.

Het witte Sense-reboot-schermpje kwam naar mijn smaak niet een beetje te veel langs.

Inmiddels heb ik wat geëxperimenteerd met launchers en de Launcher Pro Plus met Sense-feel doet eigenlijk hetzelfde maar houdt daarvoor de dubbele hoeveelheid RAM vrij (was ong. 70MB bij Sense en is ong. 140MB bij de Launcher).

Verder vind ik de Sense-widgets van de Launcher maar vooral van Pure (Deslandes) veel praktischer. De laatste heeft één inbox voor alles (gemiste oproepen/sms/mail/facebook/twitter).

Het mail-programma bij de Pure Widget (K-9) is fantastisch. Kan alles en is ook nog eens in zwart te configureren.

Ondanks alles -gebruik nu bijna geen Sense meer- ben ik toch nog blij met de keuze voor de Sensation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed

emzed

*

Ik hoor het graag!
Ja. Installeer Quickpic en zeg dat hij altijd plaatjes voor je moet zoeken. Per folder kun je sortering vastzetten. Default staat hij van oud naar nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino

donvalentino

is het mogelijk om je led flitser te activeren wanneer je batterij bijna op is?
wanneer ik energie besparing uitzet gaat hij namelijk nog niet aan...
Is er ergens nog een instelling hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 12:05

Shunt

Boe

Nu breekt mijn klomp heb al meer dan een stomme vraag mogen ontvangen van een service desk maar nog nooit zo'n domme als van de HTC service desk. Of ik even een foto wou maken van de achterkant die kraakte om de klacht te demonstreren. ><

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasVdBerge
Shunt schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:53:
Nu breekt mijn klomp heb al meer dan een stomme vraag mogen ontvangen van een service desk maar nog nooit zo'n domme als van de HTC service desk. Of ik even een foto wou maken van de achterkant die kraakte om de klacht te demonstreren. ><
Neem een foto en zet er in paint 'Kraak kraak' bij >:)

[ Voor 10% gewijzigd door ThomasVdBerge op 29-08-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fbikker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-06 16:43
Vanochtend de nieuwe update geinstalleerd, en het lijkt erop dat het wifi probleem is opgelost.
Ik had problemen dat bij bepaalde wifi netwerken de Gateway op 0.0.0.0 bleef staan. als je dhcp had ingesteld
maar nu werkt alles zonder problemen.:)
verder nog geen negatiefe dingen opgemerkt mbt de update, (voor de update werkte hij ook al vlekkeloos)
(vodafone branded geleverd rond 15juni)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:05
Shunt schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:53:
ook die vraag gehad, eerst ook niet meegestuurd, daarna wel omdat ze er nogmaals naar vroegen. Is meer om te bewijzen dat je er echt een hebt zeiden ze toen.

Inmiddels mijn vervangende cover ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 12:05

Shunt

Boe

Camiel schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 11:28:
[...]

ook die vraag gehad, eerst ook niet meegestuurd, daarna wel omdat ze er nogmaals naar vroegen. Is meer om te bewijzen dat je er echt een hebt zeiden ze toen.

Wel daar is het SN dus voor die kan je niet eventjes eentje van het internet af plukken want die kan je op naam registreren een fto kan je maken :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasVdBerge
Shunt schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:30:
[...]

Wel daar is het SN dus voor die kan je niet eventjes eentje van het internet af plukken want die kan je op naam registreren een fto kan je maken :P
Denk eerder ter bewijs dat je zelf nog een backcover hebt en dat die niet stuk is ofzo...

Wel mooi dat ze dat zonder probleem vervangen _/-\o_

(Overigens wacht ik nog steeds tot mijn toestel bij dynafix verzonden is :( )

[ Voor 16% gewijzigd door ThomasVdBerge op 29-08-2011 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Op welke manier kraakt de behuizing bij jullie eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-11-2023
Kan ik de "snel instellen" opties ook ergens instellen? Ik zou graag bv "vliegmodus" graag bij "snel instellen willen hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 19:15
bartbh schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:45:
Op welke manier kraakt de behuizing bij jullie eigenlijk?
Op geen enkel manier, ik gebruik hem in een hoesje.
sretlow schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:52:
Kan ik de "snel instellen" opties ook ergens instellen? Ik zou graag bv "vliegmodus" graag bij "snel instellen willen hebben staan.
Nee, het is zelf niet mogelijk om dit te veranderen (of je moet een custom rom gaan draaien) maar in de stock sense kan je dit niet veranderen. Ik had er anders ook wel meer mogelijkheden tot meer instellingen in willen hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door Bullet NL op 29-08-2011 13:13 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Nu online
Upbeat schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 22:32:
[...]

Ik heb em al een aantal dagen, maar ik kan nu nog niks zinnigs over zeggen. De batterij gaat natuurlijk pas goed werken na een aantal keer opladen.
Kan je je ervaring met ons delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
ChiMan schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:27:
[...]

Je vroeg het niet aan mij, maar kan desondanks wel mijn ervaring delen met je.

Ik heb gemerkt dat de batterijduur tot wel 48 uur kan zijn, bij licht gebruik. Bij alleen maar stand-by staan is zelfs 72 uur of langer mogelijk.

Ik doe er tegenwoordig makkelijk een dag mee (vanaf 's ochtends 7:00 uur tot 's avonds 23:00 uur redelijk intensief gebruik) en hou dan nog batterij over (20-40%).

De grootste truc is om applicaties in de gaten te houden, met name op "partial wake usage". In dit topic is daar al een tooltje voor voorbij gekomen (Battery history for Gingerbread (op XDA te vinden)). Daarmee kan je achterhalen welke applicaties je telefoon ongevraagd wakker houden. Alle applicaties die dat deden heb ik bij mij verwijderd. Sindsdien ben ik tevreden met de levensduur van mijn batterij. Daarvoor redde mijn telefoon het nauwelijks tot de lunch (6 uurtjes vanaf het moment dat ik hem van de lader haalde...) en nu dus makkelijk tot ik weer naar bed ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Wat voor apps bijvoorbeeld? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

jOnAt schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 16:55:
[...]

BTW nog meer mensen met slechtere 3G dekking sinds de 2.3.4 update? Heb steeds vaker dat hij geen 3G maar de gewone g weergeeft en mijn snelheid is ook drastisch omlaag. Standaard netwerk ontvangst is ook minder.
Ik heb in z'n algemeen gewoon slechte dekking. Het is wel verbeterd nadat ik de instellingen op CDMA/GSM PRL gezet heb. Stond eerst op WCDMA preffered.
Camiel schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 11:28:
[...]

Ik kreeg enkel dit antwoord: |:(

Dank u wel voor uw email met betrekking tot uw HTC Sensation.
Helaas kunnen wij u geen nieuwe back cover opsturen, omdat wij niet zeker weten dat het probleem daar ligt. Wij zouden graag uw toestel laten repareren. In het reparatiecentrum zal uw toestel onderzocht worden, zodat we kunnen vaststellen waar het probleem ligt.

[ Voor 26% gewijzigd door Dj-sannieboy op 29-08-2011 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Nu online
ralph075 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:26:
[...]

Je vroeg het niet aan mij, maar kan desondanks wel mijn ervaring delen met je.

Ik heb gemerkt dat de batterijduur tot wel 48 uur kan zijn, bij licht gebruik. Bij alleen maar stand-by staan is zelfs 72 uur of langer mogelijk.

Ik doe er tegenwoordig makkelijk een dag mee (vanaf 's ochtends 7:00 uur tot 's avonds 23:00 uur redelijk intensief gebruik) en hou dan nog batterij over (20-40%).

De grootste truc is om applicaties in de gaten te houden, met name op "partial wake usage". In dit topic is daar al een tooltje voor voorbij gekomen (Battery history for Gingerbread (op XDA te vinden)). Daarmee kan je achterhalen welke applicaties je telefoon ongevraagd wakker houden. Alle applicaties die dat deden heb ik bij mij verwijderd. Sindsdien ben ik tevreden met de levensduur van mijn batterij. Daarvoor redde mijn telefoon het nauwelijks tot de lunch (6 uurtjes vanaf het moment dat ik hem van de lader haalde...) en nu dus makkelijk tot ik weer naar bed ga.
Thanks! Effe ter bevestiging: je gebruikt de EVO 3D batterij icm je Sensation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
ChiMan schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:33:
[...]

Thanks! Effe ter bevestiging: je gebruikt de EVO 3D batterij icm je Sensation?
Ah, ging jouw vraag daarover. Nee, ik draai (nog) met de stock Sensation accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:05
Dj-sannieboy schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:30:
[...]

Ik heb in z'n algemeen gewoon slechte dekking. Het is wel verbeterd nadat ik de instellingen op CDMA/GSM PRL gezet heb. Stond eerst op WCDMA preffered.

[...]

Ik kreeg enkel dit antwoord: |:(

Dank u wel voor uw email met betrekking tot uw HTC Sensation.
Helaas kunnen wij u geen nieuwe back cover opsturen, omdat wij niet zeker weten dat het probleem daar ligt. Wij zouden graag uw toestel laten repareren. In het reparatiecentrum zal uw toestel onderzocht worden, zodat we kunnen vaststellen waar het probleem ligt.
Gewoon nogmaals aanmaken en dat meerdere mensen al een cover hebben gekregen. Dat je daar niet je telefoon voor kwijt wil zijn. Is duur ding, moet goed zijn. Heel netjes blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Pooh.... daar vraag je wat...

Wat ik in ieder geval kan herinneren:
Appie (AH app)
Maps (i.c.m. Latitude)

Maar heb daarnaast sowieso een sh*tload aan ongebruikte apps verwijderd (voordat ik ging checken met dat tooltje). Ben uiteindelijk na handmatige verwijdering en verwijdering op aangeven van "partial wake usage" terug gegaan van 90+ naar ca. 50 apps.

Nu heb ik geen noemenswaardige partial wake usage meer en als ik nieuwe apps installeer houd ik het een tijdje extra goed in de gaten. Zodra ik zie dat een app partial wake usage veroorzaakt, knikker ik die er gelijk af (hoe handig, leuk of mooi een app ook is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmotaX

AmotaX

Developer

Ik heb voor nog geen 10 euro een accu-lader en 2 extra accu's besteld voor mijn HTC Sensation en switch die gewoon als er één leeg is. ;)
De accu's werken prima, maar zijn iets zwakker dan de originele (maar wat verwacht je dan ook voor $4.40)

Links voor de mensen die interesse hebben:
Accu: http://www.dealextreme.co...g14-sensation-z710e-72823
Lader: http://www.dealextreme.co...r-htc-sensation-g14-72841

Waarschuwing! De bestelling duurt lang (mede omdat het uit China komt), maar ze rekenen geen verzendkosten. Ik heb een maand moeten wachten tot ik het binnen had, maar ben er zeer tevreden mee! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Ik kan me voorstellen dat iemand fanatiek bezig is om zo'n laag mogelijk stroomverbruik uit z'n toestel te krijgen, persoonlijk heb ik liever gebruiksgemak. Ik heb een stock Sensation en heb veel programma's draaien die dingen checken op het internet. Zo checkt hij om de 10 min mijn e-mail, Whatsapp en Laditude staan ook aan. Ook maak ik gebruik van Facebook en Twitter. Kortom ik weet met redelijke zwaar gebruik toch nog zo'n kleine 24uur uit een stock accu te halen.

Dit is voor mij voldoende, de telefoon gaat aan de lader als ik lig te slapen en binnen 2 uur nadat hij aan de stroom hangt is hij weer klaar voor gebruik.... Aangezien ik per dag iets meer dan 2 uur slaap is dat prima voor mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino

donvalentino

Bullet NL schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:11:
Ik kan me voorstellen dat iemand fanatiek bezig is om zo'n laag mogelijk stroomverbruik uit z'n toestel te krijgen, persoonlijk heb ik liever gebruiksgemak. Ik heb een stock Sensation en heb veel programma's draaien die dingen checken op het internet. Zo checkt hij om de 10 min mijn e-mail, Whatsapp en Laditude staan ook aan. Ook maak ik gebruik van Facebook en Twitter. Kortom ik weet met redelijke zwaar gebruik toch nog zo'n kleine 24uur uit een stock accu te halen.

Dit is voor mij voldoende, de telefoon gaat aan de lader als ik lig te slapen en binnen 2 uur nadat hij aan de stroom hangt is hij weer klaar voor gebruik.... Aangezien ik per dag iets meer dan 2 uur slaap is dat prima voor mij ;)
Mee eens, overigens is het vrij normaal / juist goed als het toestel vaak aan de lader hangt.
@bullet: heb jij die 3 x 8uur cycle gedaan om je batterijduur te verbeteren (dus 8 uur uit aan lader, daarna 1 uur aan etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspertje19
sretlow schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:52:
Probeer quicksettings anders even uit de market te downloaden, gebruik ik al geruime tijd naar volle tevredenheid en snap niet waarom zoiets niet standaard in Android zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online

Ik lever weinig in aan gebruiksgemak, vind ik persoonlijk. Ook ik gebruik applicaties die dingen checken op internet. Heb gmail, exchange en whatsapp draaien met push. Twitter en weer met 1x per uur updates (en nog wat dingetjes). Dit zijn echter ook geen applicaties die je telefoon langdurig in "partial wake usage" laten draaien. Als je een "foute" applicatie hebt, dan houdt deze je telefoon langdurig in wake-up status en dat merk je wel aan je batterijverbruik, dan haal je echt geen (kleine) 24 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Laatst online: 19:13

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Heb al gezocht op XDA en google, maar kan geen antwoord vinden.

Welke kleuren kunnen jullie uit het LED-lampjes krijgen? Ik heb bijvoorbeeld WhatsApp op blauw gezet en hij knippert nu helemaal niet.

Op mijn Desire kon ik allerlei kleurtjes gebruiken. Gaf ik iedere app een andere kleur, whatsapp, sms, e-mail etc. Moet zeggen dat ik dat toch wel fijn vond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-06 19:25
Floris-K schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:10:
Heb al gezocht op XDA en google, maar kan geen antwoord vinden.

Welke kleuren kunnen jullie uit het LED-lampjes krijgen? Ik heb bijvoorbeeld WhatsApp op blauw gezet en hij knippert nu helemaal niet.

Op mijn Desire kon ik allerlei kleurtjes gebruiken. Gaf ik iedere app een andere kleur, whatsapp, sms, e-mail etc. Moet zeggen dat ik dat toch wel fijn vond :)
De sensation kent alleen groen en rood/oranje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
Floris-K schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:10:
Dat was ook een functionaliteit die ik verwachte van dit toestel. Aangezien volgens mij zowat ieder HTC toestel vanaf de Hero dit had. Jammer, maar kan er mee leven.

Waar ik echter niet mee kan leven is het geforceerd uitschakelen van de LED flits bij lage batterij. Is hier al een oplossing voor gevonden? Kan dit met een custom roms worden ondervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
caspertje19 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:03:
Probeer quicksettings anders even uit de market te downloaden, gebruik ik al geruime tijd naar volle tevredenheid en snap niet waarom zoiets niet standaard in Android zit.
De knoppen zijn wel als standaard widgets meegeleverd in Sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
ChiMan schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:27:
[...]

Sure :)

Ik merk dat ik langer met een volle lading doe. Ik hou aan het einde van de dag soms rond de 50% met licht/medium gebruik. Dat was met de Sensation accu stukken minder. Ik laad hem dan wel alsnog op want met nog de helft over haal ik de nacht en volgende dag niet mee. Maar wel handig voor een keer als je de telefoon wat meer gebruikt bv. navigatie o.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
ralph075 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:26:
[...]
Is dit de app waar je op doelt? Iets andere naam, maar volgens mij wel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:56
Upbeat schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 22:43:
[...]

Sure :)

Ik merk dat ik langer met een volle lading doe. Ik hou aan het einde van de dag soms rond de 50% met licht/medium gebruik. Dat was met de Sensation accu stukken minder. Ik laad hem dan wel alsnog op want met nog de helft over haal ik de nacht en volgende dag niet mee. Maar wel handig voor een keer als je de telefoon wat meer gebruikt bv. navigatie o.d.
Ben benieuwd, zelf gisteren ook de evo3d batterij besteld en vandaag een testje gedraaid met de huidige batterij: 240 minuten 720p film kijken en 5% over hebben (incl wifi en syncen ed.)

Van de week maar eens kijken hoeveel ik met de andere batterij haal.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Harmani schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 23:53:
[...]

Is dit de app waar je op doelt? Iets andere naam, maar volgens mij wel toch?
Nee, maar zal evengoed helpen met het zoeken naar slechte apps. Die heeft ook wakelock stats, dat heb je nodig.

Ik gebruik deze.

Ter info, het nut van dit tooltje om regelmatig de partial wakelocks te checken (uit jouw link trouwens :+ ):
What are wakelocks and why should you care about them?
When it comes to Android the most discussed and commented topic that I know is battery drain / battery life. I'm a quite heavy user because I spend a lot of time on the train every day reading my mails, surfing and listening to music but still my phone is off for a long time during the day and while I accept the battery being drained while I use the phone I care about it draining slowly while "doing nothing".
And here's the point: my SGS2 drains about 2-10 mAh where it was up at 20-100 mAh before I started cleaning stuff up (readings were taken with "Battery Monitor Widget" after leaving the phone alone 1/2 hour).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino

donvalentino

zojuist met htc contact gehad, krijg een nieuwe tel. Mijn toestel laadt namelijk heel de dag op (althans, het icoontje en het led lampje brandt maar zit niet aan de lader) maar loopt heel snel leeg.

Helaas moet ik hem opsturen zonder klepje, enig idee wat er gebeurt als ik die wel mee stuur? Hij kraakt namelijk wel een beetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Nu online
Hier een demo video met HTC Sense 3.5.

http://pocketnow.com/andr...ming-htc-bliss-demo-video

Ben benieuwd of deze ook voor de Sensation komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
ChiMan schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:21:
Hier een demo video met HTC Sense 3.5.

http://pocketnow.com/andr...ming-htc-bliss-demo-video

Ben benieuwd of deze ook voor de Sensation komt.
Ik hoop het niet... vooral die icoontjes onderin :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik gebruik nu redelijk vaak de navigatie van android.
Ik mis alleen de functie om je snelheid weer te geven. Is die er helemaal niet?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
De HTC Sense 3.5 video staat inmiddels ook op GoT: video: HTC Sense 3.5 incl. de mogelijkheid om te discussiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hymnir

Met die intensiteit van gebruik houdt de mijne het dus 12uur max uit en dat vind ik wat weinig. Gebruik je wifi of 3g? En de brightness?

Maar goed , voorlopig ga ik even die partial wake apps in de gaten houden. Misschien ligt het daar wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu een paar dagen een Sensation, dit is onderhand al weer mijn 4de Android toestel.
Echter loop ik tegen 1 "probleem" aan, veel apps verliezen hun icoon, ze hebben vrijwel allemaal het "default" Android app logo.

Het gebeurt echter alleen op de desktops, bij "Alle toepassingen" staan de iconen wel?
Wat kan dit zijn, de meeste apps staan op de SD kaart.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 26512 op 30-08-2011 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:56
Anoniem: 26512 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:56:
Ik heb nu een paar dagen een Sensation, dit is onderhand al weer mijn 4de Android toestel.
Echter loop ik tegen 1 "probleem" aan, veel apps verliezen hun icoon, ze hebben vrijwel allemaal het "default" Android app logo.

Het gebeurt echter alleen op de desktops, bij "Alle toepassingen" staan de iconen wel?
Wat kan dit zijn, de meeste apps staan op de SD kaart.
Dat is het dus ;) oplossing is updaten naar de laatste versie. Van de rom dus he, niet van de applicaties ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Puc van S. op 30-08-2011 13:20 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Hymnir schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:48:
[...]

Met die intensiteit van gebruik houdt de mijne het dus 12uur max uit en dat vind ik wat weinig. Gebruik je wifi of 3g? En de brightness?

Maar goed , voorlopig ga ik even die partial wake apps in de gaten houden. Misschien ligt het daar wel aan.
Ik maak gebruik van Wifi en buiten van 3G, normaal gesproken is hij veel verbonden met Wifi. De Brightness van het toestel staat op automatisch. Wanneer het donker is dimt hij zich zelf dus, Wanneer de zon op het toestel schijnt gooit hij de helderheid dus omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hymnir
Bullet NL schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:32:
[...]

Ik maak gebruik van Wifi en buiten van 3G, normaal gesproken is hij veel verbonden met Wifi. De Brightness van het toestel staat op automatisch. Wanneer het donker is dimt hij zich zelf dus, Wanneer de zon op het toestel schijnt gooit hij de helderheid dus omhoog.
thx , Bij mij exact dezelfde settings. Ligt waarschijnlijk aan een drain ergens. Even uitzoeken. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Puc van S. schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:17:
[...]

Dat is het dus ;) oplossing is updaten naar de laatste versie. Van de rom dus he, niet van de applicaties ;)
De huidige versie is 2.3.3 mijn Nexus One heeft idd al geruime tijd 2.3.4
Via de update functie op de telefoon geeft hij aan dat dit de meest recente versie is.
Op de website van HTC staan ook geen 2.3.4 ROM's welke ROM doel jij op dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Anoniem: 26512 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:42:
[...]

Via de update functie op de telefoon geeft hij aan dat dit de meest recente versie is.
Dat is vreemd, ik heb 2 weken geleden mijn Sensation binnen gekregen, standaard zat hij op 2.3.3 na een update van een kleine 50Mb had ik versie 2.3.4

2.3.4 staat dus wel degelijk online voor de Sensation, misschien kan je HTC even bellen en kunnen ze heb opbasis van je IMEI en of SN nummer voor je vrijgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmotaX

AmotaX

Developer

Anoniem: 26512 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:42:
[...]

Ik weet niet of de update al beschikbaar is voor (Vodafone) branded telefoons, maar mijn unbranded Sensation heeft ook 2.3.4 en sinds die versie heb ik geen last meer van icoontjes die verdwijnen.

[ Voor 0% gewijzigd door AmotaX op 30-08-2011 16:10 . Reden: Schoonheidsfoutje ]

Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.