Wii4all schreef op maandag 18 april 2011 @ 13:32:
[...]
Wat ik alleen niet snap is dit.
Stel je wilt een nieuw abbo, wat kan je nou het beste doen?
- Naar de provider zelf bijv. de vodafone winkel
- Naar een 3rd party verkoper, belcompany/phonehouse
kan me voorstellen dat je via een belcompany extra korting krijgt, maar dan zit je weer met de situatie naar welke winkel moet je als de telefoon het niet meer doet.
Het is sowieso niet slim om toestellen te pre-orderen

. Je betaalt altijd veel meer dan 2 maanden wachten, er zijn nog geen echt goede reviews beschikbaar omdat bij de huidige reviews niet echt gekeken kan worden naar bugs door "normaal gebruik" (voorbeeld: Iphone 4 antenne probleem kun je in een kwartier op de beursvloer niet ontdekken).
Ontopic: De telefoonwinkels zijn niet per se goedkoper dan de websites, en ook is er eigenlijk geen verschil tussen de originele winkel en de 3rd party-winkels. Die laatste groep is voornamelijk handig als je niet weet welke provider je wil, omdat die je goed het verschil tussen de verschillende abonnementen kunnen vertellen. Bij vodafone zelf krijg je alleen te horen dat de abonnementen van vodafone de beste zijn, dus daar heb je niet zo veel aan.
Ook qua service zit een vodafone-winkel niet dichter bij de bron dan een belcompany. De meeste problemen met telefoons gaan namelijk over het merk telefoon, en niet over de provider. En als een winkel er zelf niet uitkomt, dan belt de belcompany hetzelfde nummer als bij de vodafone winkel (bij wijze van spreken).
Als je voor goedkoop wil gaan kun je het beste wachten totdat de telefoon bij alle providers uit is, en dan simpelweg op internet of in het winkelcentrum de prijzen vergelijken per winkel.
Ik heb inmiddels al wat telefoons gehad, en gekocht via:
Belcompany + Studentmobiel.nl + PDAshop.nl + Orangewinkel, en het enige verschil wat ik kan bedenken is dat je bij garantie via een website contact op moet nemen via telefoon/email, en dat je misschien zelf je toestel op moet sturen, en dat gebeurt in een fysieke winkel door het personeel, maar daarvoor zou ik zelf geen fysieke winkel hoeven.
Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.