• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:06
Inhoudsopgave
Inleiding
Dit topic is bedoeld voor ervaringen en discussies over de nieuwe HTC Sensation. Deze TS is nog in de maak, dus als er verbeterpunten zijn, of heb je nog nuttige info DM me. Deze TS is nu zo goed als af, misschien ga ik nog eens een FAQ ofzo erbij maken, maar voor het grootste gedeelte is dit zijn uiteindelijke vorm! _/-\o_
Specificaties

Afmetingen126.1mm X 65.4mm X 11.3mm
(12.61cm X 6.54cm X 1.13cm)
Gewicht148 gram, inclusief accu
Scherm4.3" (109mm) touch-screen
qHD resolutie (540X960) pixels
logo CPUCPU 1.2GHz, dual core
logo storageStorageIntern geheugen: 1GB
RAM: 768MB
Uitbreiding: microSD-kaartje, tot 32GB (SD 2.0 compatible)
logo connectors
Connectors3.5 mm stereo audio jack
micro-USB 2.0 (5-pin) met Mobile Highdefinition video Link (MHL), voor USB of HDMI
logo platformPlatformAndroid met HTC Sense
logo storageCamera8 megapixel color camera: auto focus en dual LED flits
Front camera: fixed focus VGA colr camera
Video-opname:1080P HD video-opname
logo multimediaMultimediaMusic, Gallery, FM-radio. SRS voor koptelefoon, DLNA voor streamen naar tv
Audio-formaten: Afspelen: .aac .amr .ogg .m4a .mid .mp3 .wav .wma Opnemen: .amr
Video-formaten: Afspelen: .3gp .3g2 .mp4 .wmv .avi .xvid Opnemen: .3gp
logo power&batteryPower & BatteryOplaadbare lithium-ion battery, capacity: 1520mAh
Gesprekstijd: Tot 495 minuten via GSM
Standby-tijd: Tot 350 uur, met GSM
logo sensorsSensorsGyrosensor, G-sensor, Digital compass, proximity sensor, ambient light sensor
logo internetInternet3G: Download: tot 14.4Mbit/s, Upload: tot 5.76 Mbit/s
GPRS: tot 114 Kb/s, EDGE: tot 560 Kb/s
Wi-Fi: IEEE 802.11 b/g/n
logo bluetoothBluetoothBluetooth 3.0, met AD2P, FTP en OPP, PBAP
logo social networkingSocial NetworkingFacebook en Twitter voor HTC Sense, Friendstream
Deel foto's via Twitter, Facebook, Flickr en YouTube
logo networkNetworkHSDPA/WCDMA: Europe: 900/AWS/2100 MHz
Quadband GSM/GPRS/EDGE: 850/900/1800/1900 MHz
logo tetheringTetheringUSB en Wi-Fi tethering is mogelijk
logo locationLocationInterne GPS-antenne
Geen data-roaming, geen dead-spots
logo system req.Recommended Windows System RequirementsWindows 7, Windows Vista of Windows XP
HTC Sync installeren op je pc
Foto's
Inhoud van de doos
Onderstaande foto's komen van de review van Engadget, alle credits zijn voor hen!
HTC Sensation van SlashGear.com
Onderstaande foto's komen van de review van SlashGear, alle credits zijn voor hen!
HTC Sensation van Kolonel_E
Onderstaande foto's zijn gemaakt door [b]Kolonel_E[/b], alle credits zijn voor hem! Hier wordt de HTC Sensation ook vergeleken met een iPhone 3G.
Vergelijking met de HTC Desire HD
Vergelijking met Samsung Galaxy SII
Vergelijking met de Desire, Wildfire en iPhone 3G
Foto's gemaakt met de HTC Sensation
Klik hier voor nog meer samples die in Parijs gemaakt zijn, met de HTC Sensation
Overige foto's van de HTC Sensation
Onderstaande afbeeldingen zijn de saaie renders van de HTC-site, door de goede foto's van SlashGear zijn deze eigenlijk niet meer nodig.
HTC Sensation 1HTC Sensation 2HTC Sensation 3HTC Sensation 4HTC Sensation 5HTC Sensation 6
Video's
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=aN_ch48mGac]

(P)Reviews
Previews
HTCsensation.nl: HTC Sensation vs. iPhone 4
reviews: Hands-on: HTC Sensation - snelle vooruitgang
Vergelijking: HTC Sensation vs. Samsung Galaxy SII
SlashGear: Unboxing en first impressions

Reviews
SlashGear.com: Review HTC Sensation
Electricpig.co.uk: HTC Sensation Review
reviews: Shootout: dualcore-smartphones tegenover elkaar
TechRadar.com: Review HTC Sensation
Engadget: Review HTC Sensation (inclusief veel foto's!)
PhoneArena.com: Review HTC Sensation
HTC Sensation in het nieuws
Handige en nuttige links

HTC Sensation.nl
Verwachte leverdatum, bij verschillende winkels/webshops, overzicht
HTC.com: Nederlandstalige handleiding
Galaxy S 2 vs. HTC Sensation
[HTC Sensation] levertijden- en abonnemententopic
Accessoires voor de HTC Sensation
[HTC Sensation] Rooten en Custom ROM's
pricewatch: HTC Sensation Zwart
Prijs:

Frequently Asked Questions
:? Wat kan ik het beste met mijn batterij doen?
d:)b Zie: yannickie111 in "HTC Sensation: Ervaringen & Discussie (Deel 2)"

:? Help! Ik heb een zwarte rand op een deel van mijn scherm bij een bepaalde app
d:)b Meld dit aan de ontwikkelaar van de app. Dit komt omdat de Sensation een hogere resolutie heeft.

:? Help! Mijn icoontjes van mijn app's zijn allemaal groene poppetjes? Hoe komt dit!?
d:)b Waarschijnlijk heb je de betreffende app's verplaatst naar je SD-Kaart, hierdoor kunnen de icoontjes niet correct getoond worden. Om de icoontjes terug te krijgen moet je de Apps weer terugzetten naar je telefoon geheugen.

:? Is het mogelijk om een meescrollende wallpaper te gebruiken, i.c.m. Sense?
d:)b Nee, dit is niet mogelijk in Sense. Zie dangerousp in "HTC Sensation: Ervaringen & Discussie (D..."

:? Help! Mijn Sensation kraakt!
d:)b Probeer de telefoon zo min mogelijk open te maken, na een aantal keer sluit hij (soms) niet meer helemaal lekker. Het is eventueel met wat papier op te lossen:

:? Als ik de Sensation in de carkit stop, start hij automatisch de navigatie op! Hoe stop ik dit?
d:)b Een echt antwoord is er nog niet. Case HTC mbt carkit issue navigatie

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:06
*Welkom in deel 3 van dit topic*

Volgens deze poll wil meer dan de helft van de Tweakers na 1000 posts een nieuw deel, dus bij dezen.

De TS is al behoorlijk uitgebreid, en blijft ook (ongeveer) zo. Alleen de FAQ gaat nog uitgebreid worden, wat moet daar nog allemaal bij komen? Post het of DM me!

Happy Posting!

[Voor 23% gewijzigd door yannickie111 op 10-06-2011 10:39]

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:03
Hou voor het posten rekening met de Topic Waarschuwing

Cogitationis poenam nemo patitur

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:21
even herhaling van mijn laatste vraag:
als ik op de beginpagina op zoeken druk en vervolgens op iets zoek, had ik eerder last van een vertraging, op 3g vooral.. nu niet meer.. niemand anders met dit 'probleem'?
hiervoor heb ik dit geprobeerd en lijkt te werken:
I've noticed that the data on the Sensation seems to have a bit of latency. I decided to poke around in the phone as much as I can and I found a setting called "toggle ciphering". When I turned "toggle cyphering" off, my data seemed to greatly improve. I am not getting the same data lag that I was previously getting. Hopefully this isn't just some coincidence. Well without further delay, here's what I did:
-Go into the dialer and dial *#*#4636#*#*
-Select Phone Info
-Go to the "toggle cyphering" button and disable it
-For good measure turn off radio and then turn it back on
-Then reenable the "toggle cyphering" button

This seems to have made a difference for me, hopefully this helps everyone. Please post your results after doing this.
Iemand anders dit geprobeerd en zou het echt kwaad kunnen?

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 16:37

PaulX

Beyond your imagination...

grandioze topic start.... hulde! Echt goed gedaan.

Ik heb een vraagje:
Weet iemand misschien of het mogelijk is om voor SMS & E-mail berichten
een aparte ringtone (notificatie-geluid) in te stellen? (dus voor ontvangst van nieuwe sms berichten bijvoorbeeld sound1.mp3 en voor e-mail sound2.mp3)

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Anoniem: 164762

PaulX schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 12:16:
grandioze topic start.... hulde! Echt goed gedaan.

Ik heb een vraagje:
Weet iemand misschien of het mogelijk is om voor SMS & E-mail berichten
een aparte ringtone (notificatie-geluid) in te stellen? (dus voor ontvangst van nieuwe sms berichten bijvoorbeeld sound1.mp3 en voor e-mail sound2.mp3)
In je homescreen op aanpassen drukken (palet + kwast rechtsonderin) - meldingsgeluid - voila

Anoniem: 361496

dangerousp schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 11:53:
even herhaling van mijn laatste vraag:

[...]

hiervoor heb ik dit geprobeerd en lijkt te werken:

[...]

Iemand anders dit geprobeerd en zou het echt kwaad kunnen?
Nee ken het niet, maar hij geeft, als ik het goed lees toch ook niet aan of het kwaad kan? Maar voor jou heeft dus ook verbetering opgeleverd?

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:37
Om nog even op het Hotmail 'probleem' terug te komen:

Hotmail werkt op de Sensation voor 100% perfect met Exchange ActiveSync. Oftewel: agenda, mail en contacten synchroniseren en in beide richtingen bij te werken, inclusief push. Je moet hem dan alleen wel instellen als een Exchange account en mogelijk (niet geprobeerd hoor) als Mail account.

Op de Desire werkte dit inderdaad niet, omdat de applicaties van HTC hier niet mee overweg konden. Maar vanaf android versie 2.X werkt het wel vanuit Android zelf. Vanaf de Desire HD heeft HTC zijn apps een update gegeven, zodat ze ook netjes met Hotmail werken.

FabianNL schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 12:39:
Om nog even op het Hotmail 'probleem' terug te komen:

Hotmail werkt op de Sensation voor 100% perfect met Exchange ActiveSync. Oftewel: agenda, mail en contacten synchroniseren en in beide richtingen bij te werken, inclusief push. Je moet hem dan alleen wel instellen als een Exchange account en mogelijk (niet geprobeerd hoor) als Mail account.

Op de Desire werkte dit inderdaad niet, omdat de applicaties van HTC hier niet mee overweg konden. Maar vanaf android versie 2.X werkt het wel vanuit Android zelf. Vanaf de Desire HD heeft HTC zijn apps een update gegeven, zodat ze ook netjes met Hotmail werken.
Waar kan ik dat instellen?

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:04
Whii, net een HTC sensation gekocht.

Na lang wikken en wegen toch de HTC boven de samsung galaxy SII geplaatst.
Moet zo meteen weg, dus alvast aan de lader gehangen :p.

Straks spelen ermee.
Weet iemand of het keyboard naar azerty te zetten is (vlaming he :D).

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:43
Waar ik net nog even iets over lees en wat ik ooit ook in een filmpje zag: moeten widgets als de kalender telkens opnieuw laden als je op dat homescreen terecht komt?

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-04 12:44
Op mijn Desire kon ik door middel van *#*#4636#*#* zien wat het CPU-gebruik e.d. was van het toestel. Ik zie dat alleen niet terug op de Sensation?!

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-05 10:31
Southern Sun schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:11:
Waar ik net nog even iets over lees en wat ik ooit ook in een filmpje zag: moeten widgets als de kalender telkens opnieuw laden als je op dat homescreen terecht komt?
Nee dat hangt af van de update frequentie die je instelt in je synchronisatie instellingen

• Upbeat
Southern Sun schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:11:
Ik heb dat ook ja. Mijn agenda-widget staat op 1 van mijn homescreens en als ik iedere keer langs blader dan moet ie opnieuw laden. Ik heb als agenda's PC Sync, Facebook en Exchange (Hotmail).

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-06 10:55
Vroeg me af of het is in te stellen dat ik smsje niet zie op mijn Lockscreen.
Als mijn telefoon gelocked is en ik krijg een smsje binnen dan is dat smsje al te lezen op het lockscreen.

Ik wil alleen een melding links boven krijgen dat ik een bericht heb.

Weet iemand waar je dat kan instellen?

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-06 17:15
Een voordeel van de dualcore-soc van Qualcomm ten opzichte van de Tegra 2 van Nvidia, de processor van de onlangs uitgekomen LG Optimus 2X Speed, is dat de kernen asynchroon zijn. De processorkernen hoeven niet gelijk geklokt te zijn, waardoor in inactieve stand een van de kernen kan worden uitgeschakeld om stroom te besparen.............zou dit ermee te maken hebben dat die benchmarks zo achter blijven t.o.v de galaxy s2 ???? of praat ik onzin :-)

iPhone 12 Pro Max

• Stokpaard
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-12-2022
Vecodo schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 14:20:
Vroeg me af of het is in te stellen dat ik smsje niet zie op mijn Lockscreen.
Als mijn telefoon gelocked is en ik krijg een smsje binnen dan is dat smsje al te lezen op het lockscreen.

Ik wil alleen een melding links boven krijgen dat ik een bericht heb.

Weet iemand waar je dat kan instellen?
Onder Privacy in het instellingenmenu :)

Heb het toestel sinds gister, mooi apparaat! Maar het is wel wennen en er zitten ook nog wel wat onvolkomenheden in helaas...

- Mijn Magic deed automatisch spatie achter voorspelde woorden, Sensation niet... irritant!
- "Swype" (volgtoetsenbord) werkt alleen bij SMS'en, verder nergens...
- Friendstream doet alleen notificaties voor Twitter, niet voor Facebook
- Facebook en Twitter vrienden uitgeschakeld in contacten, staan ze wel gewoon in 'telefoon' als je gaat bellen...
- Laatste maar waarschijnlijk het ergste, "death grip", wifi-signaal valt weg als je de antenne aanraakt en in land scape kun je bijna niet anders dan de antenne aanraken...

[Voor 43% gewijzigd door Stokpaard op 10-06-2011 15:03]

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-06 10:55
Stokpaard schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 14:36:
[...]

Dank je wel :)

• dangerousp
[...]

Heb het toestel sinds gister, mooi apparaat! Maar het is wel wennen en er zitten ook nog wel wat onvolkomenheden in helaas...

- Mijn Magic deed automatisch spatie achter voorspelde woorden, Sensation niet... irritant!
- Facebook en Twitter vrienden uitgeschakeld in contacten, staan ze wel gewoon in 'telefoon' als je gaat bellen...
- Laatste maar waarschijnlijk het ergste, "death grip", wifi-signaal valt weg als je de antenne aanraakt en in land scape kun je bijna niet anders dan de antenne aanraken...
trace 'werkt' bij mij ook in mail en whatsapp bijvoorbeeld.

• Stokpaard
dangerousp schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 14:49:
[...]

trace 'werkt' bij mij ook in mail en whatsapp bijvoorbeeld.
Ik heb ook even wat andere apps geprobeerd en het lijkt inderdaad te verschillen per app... In de standaard Gmail app van Android werkt het niet, in Google Talk wel weer...

Ik weet niet wat ik nu anders doe of ingesteld heb, maar nu lijkt het opeens wel overal te werken...

Inmiddels weet ik het wel: het werkt blijkbaar niet in alle velden, het "aan" veld in de Gmail App werkt niet met het "swypen", terwijl het in het gewone berichtveld wel werkt.

[Voor 29% gewijzigd door Stokpaard op 10-06-2011 15:01]

• dangerousp
Stokpaard schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 14:58:
[...]

Ik heb ook even wat andere apps geprobeerd en het lijkt inderdaad te verschillen per app... In de standaard Gmail app van Android werkt het niet, in Google Talk wel weer...

Ik weet niet wat ik nu anders doe of ingesteld heb, maar nu lijkt het opeens wel overal te werken...
ik kan er niet mee werken (grr.. ding weet niet wat ik wil typen).. maar in de gmail app werkt het gewoon hoor! had je edit nog niet gelezen.

Ik zie dat op XDA steeds meer S-off te vinden zijn.. hopelijk kan het met reverse engeneering ook op de S-on!

• Kyoshi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 12:40
quote: pikabeer
hallo iedereen weet iemand toevallig of je android ook in het chinees kan krijgen ? want bij deze versie heb je alleen nl/duits/frans/en engels ??

zijn daar bv extra doenloads voor op de htc site ?
Je kan met MoreLocale je taal veranderen, die van mij draait prima in het Japans, ook Sense.

• paulklooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-06 17:06
dave1972 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 14:22:
Een voordeel van de dualcore-soc van Qualcomm ten opzichte van de Tegra 2 van Nvidia, de processor van de onlangs uitgekomen LG Optimus 2X Speed, is dat de kernen asynchroon zijn. De processorkernen hoeven niet gelijk geklokt te zijn, waardoor in inactieve stand een van de kernen kan worden uitgeschakeld om stroom te besparen.............zou dit ermee te maken hebben dat die benchmarks zo achter blijven t.o.v de galaxy s2 ???? of praat ik onzin :-)
Nee, volgens mij kan de soc van samsung ook asynchroon werken. De mindere prestaties zijn waarschijnlijk vooral te wijten aan de hogere resolutie en het lagere geheugen. Die benchmarks vind ik nooit zo belangrijk, wel jammer dat de Sensation af en toe nog wel wat lag kent..

• donvalentino
  • Laatst online: 02-06 10:20

donvalentino

psn: Walllie-G

paulklooster schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 17:05:
[...]

Nee, volgens mij kan de soc van samsung ook asynchroon werken. De mindere prestaties zijn waarschijnlijk vooral te wijten aan de hogere resolutie en het lagere geheugen. Die benchmarks vind ik nooit zo belangrijk, wel jammer dat de Sensation af en toe nog wel wat lag kent..
Over welke Lag hebben jullie het allemaal? Ik ervaar echt vrij weinig vertraging..
Overigens zit ik wanneer mogelijk op wifi... :), maar 's avonds niet en dan ervaar ik geen vertraging (uiteraard moet je ff wachten voordat je pagina laadt maar goed)

• Tiroz
  • Laatst online: 08-06 13:26
[...]

Ik had Friendstream ook, zie op internet ook wel meer met dat probleem, wat kan helpen, bij mij iig, is de cache/gegevens verwijderen bij Friendstream en de cache van Facebook (gegevens kan ook, maar dat houdt ook in dat je je account moet verwijderen en weer toevoegen). Nu werkt het prima bij mij.

Ik heb wel wat problemen met WIFI-signaal behouden, is niet constant hier in m'n kamer. Heb de optie 'WiFi- optimalisatie" nog niet aanstaan, vind dat sowieso een beetje rare optie -> waarom zou je dat niet willen? Waarom staat dat niet gewoon standaard aan vraag ik mij af.

Qua batterij gaat het hier aardig trouwens, 10 uur van de lader gehaald en nu nog 62%, optimalisatie nog niet gedraaid. Whatsapp/Tweetdeck/Friendstream/Nu.nl/agenda syncen, als lockscreen het weer.

Vooral gewhatsapped en net even filmpje gekeken, gaat goed!

[Voor 8% gewijzigd door Tiroz op 10-06-2011 17:12]

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:22
[...]

Wat ik niet snap is waarom er niet meer geheugen in zit, als dat de snelheid ten goede komt.
In desktops zit zoveel geheugen, en is het prijsverschil tussen 4 en 8 GB zo klein dat een paar honderd MB extra op een telefoon toch niet zo veel kan kosten?

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:24
jopie schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 18:08:
[...]

Wat ik niet snap is waarom er niet meer geheugen in zit, als dat de snelheid ten goede komt.
In desktops zit zoveel geheugen, en is het prijsverschil tussen 4 en 8 GB zo klein dat een paar honderd MB extra op een telefoon toch niet zo veel kan kosten?
Hahaha, die is goed 8)7
Probeer jij maar eens dimm-geheugen of iets kleiner sodimm geheugen in een telefoon te passen >:)

Maar, ik snap je gedachtegang wel hoor

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 14 Pro Zilver  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:37
Menu > Instellingen > Accounts > Nieuwe account toevoegen > Exchange ActiveSync.

Moet lukken dan, HTC pakt automatisch de goede instellingen!

• Southern Sun
Lol ik ga voorlopig maar even niet meer op XDA kijken. Lees net een heleboel reacties over problemen met het lock screen te unlocken, de death grip en vooral stof onder het scherm. Dat tempert het enthousiasme eventjes. Zijn er hier mensen die er last van hebben?

[Voor 8% gewijzigd door Southern Sun op 10-06-2011 21:29]

Southern Sun schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 21:29:
Lol ik ga voorlopig maar even niet meer op XDA kijken. Lees net een heleboel reacties over problemen met het lock screen te unlocken, de death grip en vooral stof onder het scherm. Dat tempert het enthousiasme eventjes. Zijn er hier mensen die er last van hebben?
Geen stof onder het scherm, meerdere malen per dag moeite met het unlocken van het scherm, erg veel last van de deathgrip. Verder heb ik ook veel last van de hitte die de telefoon produceert.

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-06 19:04
Stof onder het scherm heb ik (tot nu toe iig) totaal geen last van, unlocken van het scherm zit ik ook af en toe mee te klooien, death grip heeft iedereen mbt WiFi maar dat heb ik juist niet en wel met gewoon GSM bereik.. Hitte van het toestel dan totaal weer niet. Was met men Desire wel anders, die kon echt behoorlijk heet worden.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:22
Geen stof onder het scherm hier, alleen de eerste dagen misschien een enkele keer last gehad van het lockscreen ''probleem'', nu al hele tijd niet meer gehad. Tja, de death grip... ik merk dat hoe verder je van de router af zit, hoe meer impact het heeft. Dus stel dat de router beneden staat en je zelf ook beneden bent dan heb ik er in ieder geval geen last van, boven wel als je de bovenkant in de palm van je hand houdt. Als ik 10/15 minuten Angry Birds speel, wordt die aan de onderkant aardig warm, maar iedere telefoon wordt warm bij zulke games. Bij andere games, die niet zoveel van de cpu en gpu vragen, wordt die ook wel warm, maar dat is totaal niet storend. Oftewel, naar mijn idee wordt de Sensation net zo warm/koel als andere telefoons (iPhone 3GS).

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 14:22
De achterkant heeft 3 gebieden qua kleuren.
Nu is het zo dat bij het gedeelte van de onderste kleur bij mij het toestel kraakt als je er op drukt.
Meer mensen daar last van?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:22
Nee, geen last van.

• henkyyyyyyy
Hmm is dit nou iets om voor terug te gaan naar de Vodafone shop?

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

henkyyyyyyy schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 23:03:
[...]

als ik het toestel dicht bij mijn oor houd dan hoor ik wel wat gekraak. was me verder in dagelijks gebruik niet opgevallen verder dus echt storend vind ik het niet.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• silvester6
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-06 22:53
Bij mij kraakt die niet bepaald.
lockscreen geen problemen mee gehad.
Wifi wordt idd iets minder maar signaal is sterk zat in huis.
Nog geen vastlopers of andere klachten gehad.
Ik ben zeer tevreden met deze telefoon en heb er zeker geen spijt van.
Morgen me nieuwe 32 gb sd kaart er in en ik kan voorlopig weer vooruit

• Tiroz
Upbeat schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:21:
[...]

Ik heb dat ook ja. Mijn agenda-widget staat op 1 van mijn homescreens en als ik iedere keer langs blader dan moet ie opnieuw laden. Ik heb als agenda's PC Sync, Facebook en Exchange (Hotmail).
Dit heeft ook te maken met de standaard agenda widget van HTC, ik gebruik nu Smooth Calender http://www.bestandroidapp...ooth-calendar-widget.html, ziet er precies hetzelfde uit maar laat 3 afspraken zien + laadt niet elke keer als je op het betreffende homescreen komt.

Ik had overigens bij mijn Sensation die overleden is wat lekkend licht linksonder en licht gekraak onderaan, dat is bij mij nieuwe exemplaar allebei weg :O

Ik zou graag weten hoe heet jullie toestel wordt. Ik gebruik Battery monitoring widget om dit te checken. Bij zwaar gebruik zoals games, wat surfen, een tijdje whatsappen piekt de temperatuur op 42 graden. Hoe zit dat bij jullie?

Anoniem: 265288

Ik was van plan om morgen een samenvattende review te schrijven, maar aangezien het nu over zaken als kraken en stof etc. gaat toch even besloten ook wat te posten.

Tot nog toe bevalt de Sensation prima, alleen schrok ik vandaag wel toen ik merkte dat er hele kleine puntjes zichtbaar werden op het scherm. Het viel me voor het eerst op toen ik de notification bar naar beneden trok en het overgrote deel van het scherm wit was. aan de linkerzijde, ter hoogte van het onderste deel van de volume knop zitten een aantal zwarte puntjes. In eerste instantie was ik bang voor dode pixels, maar toen ik het wat beter bekeek bleken ze in grootte te verschillen. Met poetsen verdwenen ze ook niet, dus vervolgens de telefoon uitgezet en nog eens bekeken. En nog altijd waren de puntjes zichtbaar, echter waren ze nu wat lichter vanwege de donkere achtergrond.

De enige conclusie die ik kan trekken is dat het kleine stofdeeltjes zijn, die op de een of andere manier onder het scherm terecht zijn gekomen. (Belangrijk stukje context, ik ben bijzonder zuinig op mijn spullen, zeker bij dit soort apparatuur. Oftewel ik doe er geen gekke dingen mee, toestel is niet in de buurt geweest van heel stoffige omgevingen of iets dergelijks). Op dit moment is het nog niet zo heel storend, omdat het nog om een klein aantal zeer kleine deeltjes gaat. Echter ben ik wel bang, dat het in de loop der tijd erger gaat worden. Ik kijk het nog heel even aan, mocht het op heel korte termijn erger worden, dan ga ik terug naar de VF winkel om te kijken wat er aan te doen valt. Ik heb de telefoon nu een week in huis. Van de overige problemen die gemeld worden heb ik nog niets gemerkt.

Hier een draadje waar een VF medewerker (in Ierland, dat dan weer wel) reageert en waar andere mensen ook wat ervaringen delen mbt stofdeeltjes...

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 265288 op 11-06-2011 00:08]

Anoniem: 410014

Ook pas een sensation aangeschaft geweldig :D

Heeft iemand al een film op htc watch kunnen bekijken? Ik kan dit namelijk niet..
En als iemand weet of de sensationele op azerty kan, dat zou ik ook graag weten..
Thanks

Anoniem: 103399

ik denk dat HTC Watch niet werkt in Nederland..je kan alleen de trailers bekijken die er al op zaten

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Anoniem: 103399 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 00:57:
ik denk dat HTC Watch nog niet werkt in Nederland..je kan alleen de trailers bekijken die er al op zaten

• henkyyyyyyy
Hmmm nu weer de Sensation van mijn vriendin.

Het is nu al 3 keer achter elkaar gebeurd dat als het toestel standby staat en ze wilt hem aanzetten dat ze dan een quickboot krijgt.

Dus ipv een lockscreen het opstartscherm.

hm gebruik hem net één uur na het uittrekken van de netstroom en de batterij is al 80% ging nog net iets sneller dan ik mij op had voorbereid

• jOnAt
  • Laatst online: 12-05 14:10
Ik ga vandaag terug naar VF met de volgende problemen. Ik ben de afgelopen twee weken erg zuinig geweest met het toestel maar toch gaat er een hoop mis:

- Stof onder het scherm
- Soms idd die quick boot als ik op de aan/uit knop druk voor het locken
- Het ''geen geluid probleem'' waardoor ik mij versliep omdat mijn wekker niet afging
- De zwarte vulling van de letter 'c' op de achterkant (HTC logo) ligt eruit.

Ik hoop dat ik snel een nieuw toestel krijg, vind het verder namelijk echt een topding.

• Southern Sun
Hmm ik ben eens benieuwd hoe de problemen van iedereen worden opgelost door HTC. Ik wacht sowieso tot het eind van de maand omdat ik bij Hi wil blijven, maar mochten deze problemen blijven bestaan ga ik me toch eens afvragen of het wel verstandig is een Sensation te nemen. Echt jammer, vind het eigenlijk het mooiste toestel wat er nu is.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Southern Sun schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 11:16:
Hmm ik ben eens benieuwd hoe de problemen van iedereen worden opgelost door HTC. Ik wacht sowieso tot het eind van de maand omdat ik bij Hi wil blijven, maar mochten deze problemen blijven bestaan ga ik me toch eens afvragen of het wel verstandig is een Sensation te nemen. Echt jammer, vind het eigenlijk het mooiste toestel wat er nu is.
Ik hoop niet dat deze klachten jou doen besluiten om af te buigen naar bv. de Galaxy.
Zoals al vaker vermeld; mensen met klachten komen eerder op dergelijke fora dan mensen die tevreden zijn.
(die zijn waarschijnlijk te druk met spelen met hun prachtige toestel ;))
Verder kent Htc geweldige aftersales. Mocht je toch problemen hebben met je toestel dan wordt dit (uit eigen ervaring) perfect opgelost.
Dergelijke service ga je bij een prijsvechter als Samsung echt niet vinden!

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Anoniem: 265288

jOnAt schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 10:36:
Ik ga vandaag terug naar VF met de volgende problemen. Ik ben de afgelopen twee weken erg zuinig geweest met het toestel maar toch gaat er een hoop mis:

- Stof onder het scherm
- Soms idd die quick boot als ik op de aan/uit knop druk voor het locken
- Het ''geen geluid probleem'' waardoor ik mij versliep omdat mijn wekker niet afging
- De zwarte vulling van de letter 'c' op de achterkant (HTC logo) ligt eruit.

Ik hoop dat ik snel een nieuw toestel krijg, vind het verder namelijk echt een topding.
Zou je ons op de hoogte willen houden van de gang van zaken ivm het terugbrengen/omruilen van het toestel? Ik merk helaas dat de hoeveelheid stof onder het scherm toeneemt. Het lijkt alsof er een soort van lek is of zo, waardoor er een bepaalde druk ontstaat, omdat de deeltjes niet bepaald willekeurig verdeeld worden. Er is een hogere concentratie direct aan de rand van het scherm en dan van daaruit een steeds dunner wordend spoor naar rechtsonder 8)7. Eens zien of ik later vandaag een foto kan maken...
Southern Sun schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 11:16:
Ik vrees dat dit soort problemen iets van de laatste jaren is. De druk op de fabrikanten om apparatuur sneller uit te leveren wordt steeds groter. Alles moet sneller, waardoor het productieproces er kwalitatief gezien niet beter op wordt. Ik heb het al met verschillende soorten electronica gemerkt, van laptops tot monitors en telefoons. Ik weet niet of het zo is, maar het lijkt me niet meer dan logisch eigenlijk, gezien de hedendaagse mentaliteit en de snelheid waarmee nieuwe apparatuur op de markt wordt gebracht.

Wat ik er mee wil zeggen is, dat je vandaag besluit om de Sensation niet te kopen en vervolgens voor een ander toestel gaat, dat ook weer zijn "kinderziektes" blijkt te hebben. Wat mij betreft is dat dan ook een loterij, waarbij je mazzel moet hebben om een apparaat te krijgen dat vrij is van al de problemen die gemeld worden. Zou ik je op dit moment de Sensation aanraden? Ja, eigenlijk wel. Het is een schitterend stukje hardware, alleen kampt het hier en daar met wat kinderziektes. Ik zou dan wel weer even afwachten (wat je zelf ook al aangeeft) hoe de providers/HTC met deze problemen omgaan, om vervolgens te besluiten wat je wilt.

• Southern Sun
Switchie schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 11:25:
[...]

Ik hoop niet dat deze klachten jou doen besluiten om af te buigen naar bv. de Galaxy.
Zoals al vaker vermeld; mensen met klachten komen eerder op dergelijke fora dan mensen die tevreden zijn.
(die zijn waarschijnlijk te druk met spelen met hun prachtige toestel ;))
Verder kent Htc geweldige aftersales. Mocht je toch problemen hebben met je toestel dan wordt dit (uit eigen ervaring) perfect opgelost.
Dergelijke service ga je bij een prijsvechter als Samsung echt niet vinden!
Oh de Galaxy wordt het sowieso niet, ik heb al een keer een Samsung gehad ;) Daarbij ook de GS2 in m'n handen gehad en zag gelijk weer dat ik me vroeg of laat aan de typische Samsung dingetjes ga irriteren. Dikke kans ook dat het alsnog de Sensation wordt, maar ik ga de komende maand eens kijken of deze problemen goed worden aangepakt :)

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Southern Sun schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 11:31:
[...]

Oh de Galaxy wordt het sowieso niet, ik heb al een keer een Samsung gehad ;) Daarbij ook de GS2 in m'n handen gehad en zag gelijk weer dat ik me vroeg of laat aan de typische Samsung dingetjes ga irriteren. Dikke kans ook dat het alsnog de Sensation wordt, maar ik ga de komende maand eens kijken of deze problemen goed worden aangepakt :)
Dat komt vanzelf wel.
De hardware is dik in orde en de meeste kinderziektes zijn dan ook te danken aan bugs in de software van android/htc zelf. Natuurlijk kom je altijd afwijkende toestellen tegen, maar dat krijg je met massa-productie/technologie in het algemeen.

Zodra (binnenkort) de bootloader van het toestel unlocked is ben ik er van overtuigd dat je aan de Sensation het beste toestel van dit moment hebt!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:55
Zijn er meer mensen bij wie het installeren van apps op de SD kaart niet goed gaat mbt de icoontjes?

Anoniem: 326804

realphoenikx schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 12:18:
Zijn er meer mensen bij wie het installeren van apps op de SD kaart niet goed gaat mbt de icoontjes?
Nadat ik een paar apps had verplaatst naar de SD-kaart waren deze veranderd in groene android-icoontjes,die heb ik verwijderd en de apss opnieuw van het menu teruggezet naar het homescreen en daarna geen problemen meer mee gehad, kleine bug denk ik.

• realphoenikx
Anoniem: 326804 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 12:26:
[...]

Nadat ik een paar apps had verplaatst naar de SD-kaart waren deze veranderd in groene android-icoontjes,die heb ik verwijderd en de apss opnieuw van het menu teruggezet naar het homescreen en daarna geen problemen meer mee gehad, kleine bug denk ik.
Heb je daarna nog de telefoon opnieuw opgestart?

• dave1972
[...]

Die van samsung werken niet asynchroom is mij verteld, dat verklaard dus waarom die benchmarks zo achter blijven t.o.v de galaxy s2.....en heeft dus niet of nauwelijks te maken met het aantal pixels van het scherm :P :9

iPhone 12 Pro Max

Anoniem: 401930

dave1972 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 12:59:
[...]

Die van samsung werken niet asynchroom is mij verteld, dat verklaard dus waarom die benchmarks zo achter blijven t.o.v de galaxy s2.....en heeft dus niet of nauwelijks te maken met het aantal pixels van het scherm :P :9
Samsung niet asynchroon en daarom blijven de benchmarks achter t.o.v. Galaxy S 2? :P

heeft ook al iemand last gehad van het feit dat je meer dan 3 sms'e stuurt deze automatisch worde omgezet naar een mms?
dit is nergens uit te zetten en als je op internet opzoekt is er ook geen oplossing te vinden.. ik vind dit het meest irritante wat ik de laatste jare met gsm's aan de hand heb gehad.. ik kom van een nokia E71 en deze kon 12 berichten in één maal versturen en nee deze kwamen niet afzonderlijk aan maar in 1 maal.. deze sms was naar mijn vriendin heb het dus met eige ogen gezien..

ik betaal namelijk niks voor sms'e en mms vind ik gewoon niet handig ook omdat mijn vriendin haar gsm zeer moeilijk doet met mms berichten..

dan zijn er weer andere die zeggen dat ik een 3rd per app moet gebruiken ik heb handcent geprobeerd ma na een half uur, het er weer afgegooit LELIJK man, ik wil gewoon met de standaard app werken en niet elke 3 sms'e op verzende duwen als ik eens iets uitgebereid moet uitleggen!

dus als iemand iets meer weet van mogelijk oplossingen.. pleassseeeee let me know

• dave1972
Anoniem: 401930 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 13:16:
[...]

Samsung niet asynchroon en daarom blijven de benchmarks achter t.o.v. Galaxy S 2? :P
8)7 blijft de sensation achter t.o.v de galaxy2 aaaaggggrrrrr :P :9

iPhone 12 Pro Max

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-05 12:29
Anoniem: 410014 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 13:23:
heeft ook al iemand last gehad van het feit dat je meer dan 3 sms'e stuurt deze automatisch worde omgezet naar een mms?
dit is nergens uit te zetten en als je op internet opzoekt is er ook geen oplossing te vinden.. ik vind dit het meest irritante wat ik de laatste jare met gsm's aan de hand heb gehad.. ik kom van een nokia E71 en deze kon 12 berichten in één maal versturen en nee deze kwamen niet afzonderlijk aan maar in 1 maal.. deze sms was naar mijn vriendin heb het dus met eige ogen gezien..

ik betaal namelijk niks voor sms'e en mms vind ik gewoon niet handig ook omdat mijn vriendin haar gsm zeer moeilijk doet met mms berichten..

dan zijn er weer andere die zeggen dat ik een 3rd per app moet gebruiken ik heb handcent geprobeerd ma na een half uur, het er weer afgegooit LELIJK man, ik wil gewoon met de standaard app werken en niet elke 3 sms'e op verzende duwen als ik eens iets uitgebereid moet uitleggen!

dus als iemand iets meer weet van mogelijk oplossingen.. pleassseeeee let me know
Voorzover ik weet is de 3 sms = mms regel vrij standaard..

Wombat13 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 13:32:
[...]

Voorzover ik weet is de 3 sms = mms regel vrij standaard..
nog nooit meegemaakt, maar dit is mijn eerste android toestel..
dat hier geen optie van hebbe gemaakt om dit af te zette, baah zo irritant als je gewoon bijna altijd langere sms'e stuurt

• Odysseus253
  • Laatst online: 23-05 10:19

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

3 sms = mms is belachelijk. Oude telefoons kunnen het vaak niet openen en moeten op de computer het berichtje lezen.

Veel fora raden Hancent aan als sms app, waar je wel langere sms berichten kan sturen.

https://market.android.co...sms&feature=search_result

Odysseus253 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 13:36:
3 sms = mms is belachelijk. Oude telefoons kunnen het vaak niet openen en moeten op de computer het berichtje lezen.

Veel fora raden Hancent aan als sms app, waar je wel langere sms berichten kan sturen.

https://market.android.co...sms&feature=search_result
zoals ik al gezegd had, ik heb handcent geprobeerd, ik vind het geen leuke app.. ik hoop iemand te vinde die weet ook die standaard app er mee kan late ophouden. Hm dead end heel waarschijnlijk

Anoniem: 326804

realphoenikx schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 12:54:
[...]

Heb je daarna nog de telefoon opnieuw opgestart?
nee, nadat ik de icoontjes weer had neergezet bleven ze normaal :)

• dangerousp
Anoniem: 410014 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 13:37:
[...]

zoals ik al gezegd had, ik heb handcent geprobeerd, ik vind het geen leuke app.. ik hoop iemand te vinde die weet ook die standaard app er mee kan late ophouden. Hm dead end heel waarschijnlijk
Handcent heeft vele skins en heel veel instellingen.. Het niet mooi vinden heeft dus veel oplossingen.. Het is denk ik de meest gebruikte sms app op android!

• Corman
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-06 13:29
Je kan ook bellen als je iets uitgebreid moet uitleggen ;)

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Anoniem: 401930 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 13:16:
[...]

Als ik me niet vegis is de SGSII beperkt asynchroon en kunnen de processoren los van elkaar op 0, 50 en 100% draaien. Maar zoals gezegd, ik kan me vergissen.

Edit: was bedoeld als reactie op deze post van dave1972:
dave1972 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 12:59:
[...]

[Voor 35% gewijzigd door ralph075 op 11-06-2011 13:56]

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:06

Termy

valt er nog wat te fragge?

Ik heb m'n sensation nu 2 weken en het valt me op dat ik tegenwoordig geen last meer heb van traag scrollen door lijstjes waar dat in't begin echt raar schokkerig was. Het lijkt nu ook wel wat soepeler door de homescreens te gaan (ik heb wel ook 2 htc widgets weggehaald, locations en contacts, dus tja) en ook in de browser merk ik, op bepaalde dingen na, geen vertraging meer. Best leuk natuurlijk, maar ik snap alleen niet waarom dit het geval is.

Verder heb ik geen last van stof onder m'n scherm, maar wel de Death Grip. "Last" gaat misschien wat ver aangezien het nog niet echt in de weg gezeten heeft, maar het effect is er 100% zeker, voor zowel WiFi als data.
Als ik m'n hand om de onderkant houd (dus m'n handpalm om de onderkant telefoon), dan zie ik m'n 3G van ~-90 dBm (3 bars) naar ~-110 dBm (1 bar) vallen. Als ik de telefoon helemaal bedek aan de onderkant (dus voor/achter) verlies ik 3G zelfs volledig zodat ie terug valt naar GPRS. Zodra ik hem anders vast pak (tussen vingers aan zijkanten bv) dan heb ik zo 3G weer terug.
Als ik m'n hand om de bovenkant houd op dezelfde manier, dan dipt de WiFi ontvangst ook ruim 20 dB, iets van -35dBm naar -55 dBm, zelfs met de AP hier op 1 meter afstand.

Dit heb ik gemeten voor data bij de netwerk info in de opties en voor WiFi met WiFi analyzer. Zoals ik al zei, echt last heb je hier niet van normaal gesproken omdat ik m'n telefoon over het algemeen niet zo vast grijp met m'n handpalm strak tegen de telefoon aan, maar als je in een gebied zit met matige ontvangst, dan zul je het zeker merken.

Ook lijkt het alsof het nu beter met de batterij gaat. Ik kom nu met gemak door de dag heen en m'n gebruikspatroon is niet veranderd. Sterker nog, dat is vrij regelmatig (door de weeks) dus het verschil met m'n HD2 op android is duidelijk te merken. Nu nog even een update naar 2.3.4. om van die dual core drain bug af te komen (naar het schijnt, het gaat ook wel hard met de batterij als je "echt" bezig bent) en/of een unlockte bootloader en ik heb geen klachten meer :).

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• litemotiv
Termy schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 14:05:
Ik heb m'n sensation nu 2 weken en het valt me op dat ik tegenwoordig geen last meer heb van traag scrollen door lijstjes waar dat in't begin echt raar schokkerig was. Het lijkt nu ook wel wat soepeler door de homescreens te gaan (ik heb wel ook 2 htc widgets weggehaald, locations en contacts, dus tja) en ook in de browser merk ik, op bepaalde dingen na, geen vertraging meer. Best leuk natuurlijk, maar ik snap alleen niet waarom dit het geval is.
Dat wilde ik ook net posten. :)

Misschien dat het touchscreen moet 'inwerken' ofzo, want het swipen gaat hier in het algemeen soepeler nu.

• paulklooster
  • Laatst online: 07-06 17:06
Om even wat mensen gerust te stellen, dit zijn tot nu toe mijn ervaringen:

Stof & scherm:
Nog geen last van stof gehad, scherm is nog mooi en goed leesbaar. Ik vind m echter iets stroever 'touchen' dan mijn hero. Dit komt echter omdat ik gewend ben aan het gladde plastic (screenprotector) dat mn hero had, ik moet nog wachten tot mijn screenprotector voor de sensation eindelijk binnen komt. Verder is het scherm fantastisch mooi, niet te groot en is de resolutie wel echt een pluspunt!

Lockscreen:
Nog 0 keer gehad dat ik m niet in een keer kon unlocken. Ik moet zeggen dat ik Sense 3.0 naast wat mooier niet veel vind toevoegen, behalve dit lockscreen. Hoe weinig tijd het ook scheelt, het is echt ontzettend handig dat je apps meteen starten kan.

Death Grip:
Dit is wel een probleem. Het is niet zo als bij elke telefoon dat je het signaal wat kan verminderen, als ik wil kan ik het signaal gewoon laten verdwijnen. Dat is echter alleen bij wifi het geval en ik moet mn hand in een kommetje om de bovenkant doen, dit heb ik nog nooit per ongeluk gedaan. Ik denk wel dat het een probleem kan worden met normaal gebruik in landscape modus wanneer men al slecht signaal hebt.

Hitte:
Het ding kan inderdaad aan de onderkant wat verwarmd aanvoelen maar dit vormt verder geen probleem. Het is enkel en alleen als je er actief mee bezig bent geweest

Accu:
Hoewel de eerste keer nogal hard ging ben ik nu wel tevreden over de accu. Ik heb niet het htc-calibreer proces gedaan maar ben m gewoon gaan gebruiken. De accu is nu dik in orde, als je een beetje zuinig doet hoef je m niet perse elke avond op te laden. Valt me op dat bijvoorbeeld angry birds helemaal niet zoveel accu kost (toch het dualcore voordeel?). Bijvoorbeeld filmen in 1080p gaat wel hard

Apps:
Pas één app gehad die zich niet aanpaste aan de resolutie. (Ik had deze ook nog eens per ongeluk gedownload, moest een gitaarstemapparaatje hebben, klikte op de verkeerde)

• realphoenikx
Anoniem: 326804 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 13:40:
[...]

nee, nadat ik de icoontjes weer had neergezet bleven ze normaal :)
Het lijkt mij niet gewenst om telkens na opnieuw opstarten de icoontjes terug te moeten zetten. Ik heb met de helpdesk van HTC gechat hierover en volgens ene Farouz ligt het aan de apps, niet aan de telefoon. Ik vroeg hem toen waarom alle apps er last van hadden. Kon hij geen antwoord op geven.

• KangaroeHenkie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09-2022
Mijn Sensation is vandaag op weg gegaan voor garantie.

- Luchtbel onder glas, op de bezel.
- Pinnetje op de plastic cover die over het mobo e.d heenzit, is blijven hangen achter de batterycover bij het openen. Daardoor brak 'ie af.

Tevens vrij veel crashende apps en m'n SD kaart werd een tijdje niet herkend.

Ben ondanks deze fouten toch erg tevreden met de telefoon.
Ik denk dat ik een nieuw toestel krijg. Hopelijk is er dan al Root, en ben ik ook gelijk van dat softwareprobleem af.

• Stokpaard
Mijn telefoon heeft zich zojuist hersteld na een "crash", spontane reboot en daarna de vraag of ik HTC op de hoogte wilde brengen van het voorval. Geen idee wat er nou precies gebeurde...

• Tiroz
Ik sluit mij aan bij Paulklooster, precies ook mijn ervaring met de Sensation. Ben er tot nu toe heeeeeeel tevreden mee :D en hij ziet er toch ook wel echt mooi uit!

• donvalentino
  • Laatst online: 02-06 10:20

donvalentino

psn: Walllie-G

Ook lijkt het alsof het nu beter met de batterij gaat. Ik kom nu met gemak door de dag heen en m'n gebruikspatroon is niet veranderd. Sterker nog, dat is vrij regelmatig (door de weeks) dus het verschil met m'n HD2 op android is duidelijk te merken. Nu nog even een update naar 2.3.4. om van die dual core drain bug af te komen (naar het schijnt, het gaat ook wel hard met de batterij als je "echt" bezig bent) en/of een unlockte bootloader en ik heb geen klachten meer :).
[/quote]

Wanneer komt die 2.3.4. dan :P

• Upbeat
KangaroeHenkie schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 16:21:
Mijn Sensation is vandaag op weg gegaan voor garantie.

- Luchtbel onder glas, op de bezel.
Volgens mij heeft iedereen die 'luchtbel'.... _O-

• r132546e
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-06 21:57
Switchie schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 23:14:
[...]

als ik het toestel dicht bij mijn oor houd dan hoor ik wel wat gekraak. was me verder in dagelijks gebruik niet opgevallen verder dus echt storend vind ik het niet.
Mijn Sensation is momenteel nog in reparatie hiervoor (dat "gekraak" dus). Ik verwacht hem komende week weer in mijn handen te hebben. Tot nu toe is de HTC service mij prima bevallen. Afgelopen week even gebeld, meteen de volgende ochtend een koerier aan de deur gehad om hem mee te nemen, en je kan via hun trace systeem zien wat de status is. Wanneer ie terug is zal ik een update posten.
henkyyyyyyy schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 23:03:
[...]
Ja, ik vind van wel. Ik vind dit niet horen bij een toestel van een dergelijke prijs. De service-balie van de Vodafone shop waar ik hem kocht zei meteen dat het een productie fout was. Echter waren er bij mij al ruim twee weken overheen gegaan en wilde ze hem niet meer omruilen. Ik kon hem bij hun achterlaten maar heb er dus voor gekozen om het zelf met HTC af te handelen.

Mijn advies voor mensen die hem in een winkel kopen:

Maak hem meteen open, druk goed op meerdere plaatsen op het scherm door het toestel tussen je duim en wijsvinger te plaatsen, en hou hem een beetje in de buurt van je oor i.v.m eventueel veel geluid om je heen. Hoor je hem kraken/tikken/klikken, meteen omruilen. Het gekraak was op mijn toestel rechtsonder goed te horen wanneer je je in een enigzins stille ruimte bevond. Ik heb er een filmpje van, mocht iemand dat willen horen/zien...

Afijn, jullie horen van me.

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 18:07
r132546e schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 18:21:
[...]

Mijn Sensation is momenteel nog in reparatie hiervoor (dat "gekraak" dus). Ik verwacht hem komende week weer in mijn handen te hebben. Tot nu toe is de HTC service mij prima bevallen. Afgelopen week even gebeld, meteen de volgende ochtend een koerier aan de deur gehad om hem mee te nemen, en je kan via hun trace systeem zien wat de status is. Wanneer ie terug is zal ik een update posten.

[...]

Ja, ik vind van wel. Ik vind dit niet horen bij een toestel van een dergelijke prijs. De service-balie van de Vodafone shop waar ik hem kocht zei meteen dat het een productie fout was. Echter waren er bij mij al ruim twee weken overheen gegaan en wilde ze hem niet meer omruilen. Ik kon hem bij hun achterlaten maar heb er dus voor gekozen om het zelf met HTC af te handelen.

Mijn advies voor mensen die hem in een winkel kopen:

Maak hem meteen open, druk goed op meerdere plaatsen op het scherm door het toestel tussen je duim en wijsvinger te plaatsen, en hou hem een beetje in de buurt van je oor i.v.m eventueel veel geluid om je heen. Hoor je hem kraken/tikken/klikken, meteen omruilen. Het gekraak was op mijn toestel rechstonder goed te horen wanneer je je in een enigzins stille ruimte bevond. Ik heb er een filmpje van, mocht iemand dat willen/horen zien...

Afijn, jullie horen van me.
Ik zou dat filmpje wel graag willen zien als het kan?

Uncomfortable silence can be so loud...

• r132546e
erickov schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 18:38:
[...]

Ik zou dat filmpje wel graag willen zien als het kan?
Bij deze:
HTC Sensation clicking, cracking noise.mp4
Klik wel even op de download button, aangezien de video hier in Firefox versneld afspeeld. Opgenomen in een kleine kamer met een PC aan (op de achtergrond).

• erickov
r132546e schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 18:49:
[...]

Bij deze:
HTC Sensation clicking, cracking noise.mp4
Klik wel even op de download button, aangezien de video hier in Firefox versneld afspeeld. Opgenomen in een kleine kamer met een PC aan (op de achtergrond).
Thx! Dit is wel heel extreem. Die van mij maakt ook een heel klein beetje geluid. Maar het lijkt of het toestel gewoon een beetje beweegt in zn behuizing? + het is bij mij echt alleen in het rechter hoekje. Bij jou neemt het wel een groot deel van je toestel in beslag lijkt het.

[Voor 10% gewijzigd door erickov op 11-06-2011 18:57]

• Anoniem: 264884
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik heb ook sinds donderdag de HTC Sensation, mijn eerste smartphone en bevalt me prima.

Nu lees ik jullie allemaal praten over dat gekraak, ik heb zelf als ik aan de onderkant van mn scherm druk (niet aanraken ofzo, maar echt drukken) dat hij ook kraakt. Is dat nou zo erg?

• erickov
Anoniem: 264884 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 18:58:
Ik heb ook sinds donderdag de HTC Sensation, mijn eerste smartphone en bevalt me prima.

Nu lees ik jullie allemaal praten over dat gekraak, ik heb zelf als ik aan de onderkant van mn scherm druk (niet aanraken ofzo, maar echt drukken) dat hij ook kraakt. Is dat nou zo erg?
Nou, bij R123456e is het wel erg extreem. Bij mij moet ik ook drukken. Lijkt mij niet zo erg, en volgens mij heeft het te maken met de behuizing die een klein beetje tegen het toestel beweegt. Voel maar bij het randje.

• Stokpaard
Anoniem: 264884 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 18:58:

Een klein beetje gekraak oid heb je al snel, het zijn immers twee delen die in elkaar geschoven en vastgeklikt zitten. Klein beetje speling lijkt me geen ramp. Maar het getik van r132546e Sensation is wel heel erg!

• Anoniem: 264884
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Stokpaard schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 19:02:
[...]

Een klein beetje gekraak oid heb je al snel, het zijn immers twee delen die in elkaar geschoven en vastgeklikt zitten. Klein beetje speling lijkt me geen ramp. Maar het getik van r132546e Sensation is wel heel erg!
Bedankt, had het filmpje ff gedownload en moet zeggen dat dat inderdaad een stuk extremer is

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-06 08:48
Als ik een video afspeel en op full screen klik gaat hij nog niet in full screen mode.
Ik blijf een gecentreerd beeld houden met zwarte randen.
Dit is zo met de standaardspeler maar ook met mVideoplayer.

Ligt dit aan de sensation of zie ik iets anders over het hoofd?

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06 20:11
Ik heb me rotgezocht naar de bezel.
Zou Wombat13 3 x sms = mms het sarcastisch bedoeld hebben?
Ik heb nu 3 weken de Sensation en behalve dat icoontjesverhaal nog geen enkel probleem gehad.
Alleen aan 't wachten op een vrije bootloader.

Clevonotebook, MacBook pro, oneplus 5, 7+ iPhone

• r132546e
erickov schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 18:54:
[...]
Thx! Dit is wel heel extreem. Die van mij maakt ook een heel klein beetje geluid. Maar het lijkt of het toestel gewoon een beetje beweegt in zn behuizing? + het is bij mij echt alleen in het rechter hoekje. Bij jou neemt het wel een groot deel van je toestel in beslag lijkt het.
Ongeveer 1/4 denk ik, maar dan niet precies dat rechterondervlak zo verdeeld zeg maar. Het scherm veerde in de rechteronderhoek naar mijn mening wel ietsjes meer in dan normaal.
Stokpaard schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 19:02:
[...]
Ik hoorde het niet altijd met het aanraken van het scherm, maar deed je dit soms net iets te hard dan wel. Met name als ik hem in de rechterhand had liggen en hem met mijn duim bediende. En bij het oppakken dus ook. In mijn geval ga ik ook wat minder voorzichtig met het toestel om naarmate ik hem langer in bezit heb. Daardoor begon het me wat later echt op te vallen. Of misschien dat het later pas erger is geworden, geen idee.

Ik heb geprobeerd te achterhalen wat het kon zijn. De twee kleine schroefjes onderaan de cover zaten vast, en de cover los gaf zelf niet van deze kraakjes. Hetzelfde voor het toestel zonder de cover. Dus het lijkt een combinatie te zijn. Alleen waar het dan in zit, de achterkant van de Sensation of de binnekant cover... Vodafone kon me in de winkel niet even een cover van een ander toestel geven om dit uit te sluiten helaas. Heb er geen papiertje tussen gedaan btw.

Anoniem: 394048

r132546e schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 19:34:
[...]

Ongeveer 1/4 denk ik, maar dan niet precies dat rechterondervlak zo verdeeld zeg maar. Het scherm veerde in de rechteronderhoek naar mijn mening wel ietsjes meer in dan normaal.

[...]
Ik hoorde het niet altijd met het aanraken van het scherm, maar deed je dit soms net iets te hard dan wel. Met name als ik hem in de rechterhand had liggen en hem met mijn duim bediende. En bij het oppakken dus ook. In mijn geval ga ik ook wat minder voorzichtig met het toestel om naarmate ik hem langer in bezit heb. Daardoor begon het me wat later echt op te vallen. Of misschien dat het later pas erger is geworden, geen idee.

Ik heb geprobeerd te achterhalen wat het kon zijn. De twee kleine schroefjes onderaan de cover zaten vast, en de cover los gaf zelf niet van deze kraakjes. Hetzelfde voor het toestel zonder de cover. Dus het lijkt een combinatie te zijn. Alleen waar het dan in zit, de achterkant van de Sensation of de binnekant cover... Vodafone kon me in de winkel niet even een cover van een ander toestel geven om dit uit te sluiten helaas. Heb er geen papiertje tussen gedaan btw.
ik heb zelf ook dat mijn toestel extreem loszit in de behuizing. Toen ik hem net had was dit niet maar het gebeurde toen ik hem een keer open maakte en toen ik hem dichtdeed zat hij opeens heel los. Als ik op de Search button drukte dan gaf het toestel erg mee en als ik aan de zijkanten van het scherm druk dan voelde ik de hele behuizing meegaan. Ik heb het zelf opgelost met (aardig wat) papier en nu is alles weer prima.

http://imageshack.us/photo/my-images/31/imag0016ty.jpg/

• KangaroeHenkie
Upbeat schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 18:20:
[...]

Volgens mij heeft iedereen die 'luchtbel'.... _O-
WTF, het is dus wel een sensor?! 8)7 lol. Daar dacht ik eerst aan, Maar ik zie wel gewoon de rand van het scherm eronder verder lopen in fel licht..

Naja, dat afgebroken pinnetje is ook een goede reden om hem terug te sturen.

[Voor 5% gewijzigd door KangaroeHenkie op 11-06-2011 20:07]

KangaroeHenkie schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 20:07:
[...]

WTF, het is dus wel een sensor?! lol. Maar ik zie wel gewoon de rand van het scherm verder lopen in fel licht..
Naja, dat afgebroken pinnetje is ook een goede reden om hem terug te sturen.
Als je die "luchtbel" bedoelt links onder de speaker dan ja, dat is gewoon een sensor. Staat zelfs duidelijk aangeven in de Quickstart Guide

• KangaroeHenkie
Anoniem: 394048 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 20:09:
[...]

Als je die "luchtbel" bedoelt links onder de speaker dan ja, dat is gewoon een sensor. Staat zelfs duidelijk aangeven in de Quickstart Guide
Ik zie het nu ook ja. Erg dom van me om die niet even eerst te checken.
Maar ik heb contact gehad met HTC en duidelijk de plek beschreven, en niks gehoord van hun kant over een sensor, hoewel ik daar wel eerst zelf aan dacht. 8)7

Maargoed, dat is toch niet het grootste "probleem" waarvoor 'ie terugging. Dat afgebroken pinnetje kan ook echt niet bij een toestel van +500 pegels ;)

• r132546e
Anoniem: 394048 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 20:06:
[...]
ik heb zelf ook dat mijn toestel extreem loszit in de behuizing. Toen ik hem net had was dit niet maar het gebeurde toen ik hem een keer open maakte en toen ik hem dichtdeed zat hij opeens heel los. Als ik op de Search button drukte dan gaf het toestel erg mee en als ik aan de zijkanten van het scherm druk dan voelde ik de hele behuizing meegaan. Ik heb het zelf opgelost met (aardig wat) papier en nu is alles weer prima.

http://imageshack.us/photo/my-images/31/imag0016ty.jpg/
Bedankt voor je post WindowsUser112! Ik heb hem meerdere keren open gehad, en dit altijd voorzichtig gedaan. Maar dat er zoveel speling kan optreden bij het openmaken (nog geen tien keer in mijn geval) vind ik wel slecht. Handig zo'n "unibody" design? Een algemene tip is, maak hem zo min mogelijk open?

r132546e schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 20:23:
[...]

Bedankt voor je post WindowsUser112! Ik heb hem meerdere keren open gehad, en dit altijd voorzichtig gedaan. Maar dat er zoveel speling kan optreden bij het openmaken (nog geen tien keer in mijn geval) vind ik wel slecht. Handig zo'n "unibody" design? Een algemene tip is, maak hem zo min mogelijk open?
bij mij was het zelfs al na de 4/5e keer openmaken en er zijn volgensmij ook echt geen pootjes of andere dingen afgebroken. ik heb nog overwogen de mijne terug te sturen, maar nu geeft hij helemaal niet meer mee (mag ook wel, met zoveel papier ertussen) dus ik laat het denk ik maar zo. Ik heb ook nog last van stof onder m'n scherm, wat ik alleen zie als ik er met een felle lamp op schijn, als dat erger wordt dan stuur ik 'm denk ik wel terug.

• lenn2l
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09-2022
Eindelijk heb ik ook mijn Sensation aan mogen nemen van de koerier gistermiddag! Na nog een paar uur door te moeten hebben gewerkt, terwijl het pakketje klaar lag om open gemaakt te worden, een paar apps kunnen installeren en me wegwijs kunnen maken binnen Android. Wat een verschil met dat crappy Symbian!

Wat me echter wel opviel was dat na een nachtje opladen artifacts te zien waren door de widgets (grijzen balken met ruis), gelukkig was dit op te lossen door de widgets te verwijderen en opnieuw te plaatsen. Ook heb ik 2 homescreens niet in gebruik, is er een manier om deze te verbergen?

Anoniem: 149100

Op de Sensation zit ook standaard een aandelen app.
Helaas is die op de Amerikaanse markt afgestemd.

Graag wil ik de Amsterdamse beurs hebben, zodat ik ook een aantal standaard NL fondsen kan volgen.
Iemand hier die weet hoe je dat voor elkaar krijgt?

• luukfw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-06 00:10
Vaag probleem hier. Een aantal van mijn contacten staan niet in de contactenlijst (via het applicatiemenu) maar staan wel in de lijst van contacten als ik op de knop bellen druk in het home menu. Ik kan ze gek genoeg niet verwijderen en vervolgens opnieuw toevoegen aan mijn contacten. Ze waren afkomstig van mijn simkaart. Iemand een idee hoe dit kan? Sim2contact herkent ze wel als nummers die op de telefoon staan.

Anoniem: 408269

Trollen is niet nodig! *Weg*

[Voor 95% gewijzigd door Bullet NL op 12-06-2011 11:39]

• litemotiv
Anoniem: 408269 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 22:31:
[...]

Dat is ook niet nodig aangezien het toestel van samsung, hiermee bedoel ik de samsung galaxy s2 beter is dan de sensation. Ik heb beide toestellen en de s2 werkt veel sneller en soepeler. Leg ze maar eens naast elkaar. Het beeldscherm van de galaxy s2 is in mijn optiek beter. De games zien er op de s2 veel beter uit en lopen ook soepeler. Ook is de batterij van de s2 beter.
Het is al vaker gezegd maar voor de volledigheid: de voorkeur voor de kleurweergave van amoled is subjectief, de Sensation moet veel meer pixels aansturen wat meer resources vraagt en meer batterij verbruikt, en Android 2.3.3 is nog niet geoptimaliseerd voor dualcore, zeker niet asynchroon.

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:35
Als jullie een video bekijken bijvoorbeeld een .avi of .mp4 dat de audio out of sync is? Ik heb ook al verschillende videospelers geprobeerd maar het blijft altijd out of sync, terwijl dit op de PC niet zo is.

Anoniem: 408269

litemotiv schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 22:36:
[...]

Het is al vaker gezegd maar voor de volledigheid: de voorkeur voor dEr staat e kleurweergave van amoled is subjectief, de Sensation moet veel meer pixels aansturen wat meer resources vraagt en meer batterij verbruikt, en Android 2.3.3 is nog niet geoptimaliseerd voor dualcore, zeker niet asynchroon.
Er staat toch duidelijk in mijn optiek. Tevens kan de s2 ook a synchroom draaien. Althans de 9100.Face it de s2 is net iets beter.

Anoniem: 103399

wat doen al die plastic fanboys hier, haha

in ieder geval mijn htc sensation heeft bijna tot geen speling..dus ipv het zelf op te lossen met papiertjes zou ik het toch liever opsturen...
Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over: Levertijden, Beschikbaarheid en abonnementen mogen hier:

HTC Sensation levertijden- en abonnemententopic.

Post over accessoires voor deze telefoon mogen hier

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee