Ik heb m'n sensation nu 2 weken en het valt me op dat ik tegenwoordig geen last meer heb van traag scrollen door lijstjes waar dat in't begin echt raar schokkerig was. Het lijkt nu ook wel wat soepeler door de homescreens te gaan (ik heb wel ook 2 htc widgets weggehaald, locations en contacts, dus tja) en ook in de browser merk ik, op bepaalde dingen na, geen vertraging meer. Best leuk natuurlijk, maar ik snap alleen niet waarom dit het geval is.
Verder heb ik geen last van stof onder m'n scherm, maar wel de Death Grip. "Last" gaat misschien wat ver aangezien het nog niet echt in de weg gezeten heeft, maar het effect is er 100% zeker, voor zowel WiFi als data.
Als ik m'n hand om de onderkant houd (dus m'n handpalm om de onderkant telefoon), dan zie ik m'n 3G van ~-90 dBm (3 bars) naar ~-110 dBm (1 bar) vallen. Als ik de telefoon helemaal bedek aan de onderkant (dus voor/achter) verlies ik 3G zelfs volledig zodat ie terug valt naar GPRS. Zodra ik hem anders vast pak (tussen vingers aan zijkanten bv) dan heb ik zo 3G weer terug.
Als ik m'n hand om de bovenkant houd op dezelfde manier, dan dipt de WiFi ontvangst ook ruim 20 dB, iets van -35dBm naar -55 dBm, zelfs met de AP hier op 1 meter afstand.
Dit heb ik gemeten voor data bij de netwerk info in de opties en voor WiFi met WiFi analyzer. Zoals ik al zei, echt last heb je hier niet van normaal gesproken omdat ik m'n telefoon over het algemeen niet zo vast grijp met m'n handpalm strak tegen de telefoon aan, maar als je in een gebied zit met matige ontvangst, dan zul je het zeker merken.
Ook lijkt het alsof het nu beter met de batterij gaat. Ik kom nu met gemak door de dag heen en m'n gebruikspatroon is niet veranderd. Sterker nog, dat is vrij regelmatig (door de weeks) dus het verschil met m'n HD2 op android is duidelijk te merken. Nu nog even een update naar 2.3.4. om van die dual core drain bug af te komen (naar het schijnt, het gaat ook wel hard met de batterij als je "echt" bezig bent) en/of een unlockte bootloader en ik heb geen klachten meer

.