Ik zit erg te twijfelen tussen de Sensation en de S2... Ik heb altijd HTC toestellen gehad en ben er best tevreden over. De S2 beschikt over iets betere hardware vandaar mijn twijfel, om toch de overstap te maken. Ik ben alleen bang voor de levensduur van S2 aangezien deze van plastic is... Lijkt mij dat als je hem 1 keer laat vallen er meteen grote schade is, terwijl mijn Desire wel tegen een stootje kan. Wat vinden jullie....??
Ik kan het niet onderbouwen met praktijk ervaring, maar ik zou voor de HTC gaan. Tot nu toe erg tevreden over HTC toestellen en de Sense UI is echt een mooie toevoeging. Hardware specs zijn ook niet alles, het ligt er ook aan of je de hogere specs echt nodig hebt en/of het verschil merkbaar is? Ik denk dat een "plastic" toestel ook prima tegen een stootje kan, maar persoonlijk vind ik het minder mooi materiaal om te zien. Voor de rest hebben beide toestellen + en - punten. GSII heeft een mooi S-AMOLED scherm, maar de HTC heeft meer pixels. Kijk en vergelijk in de winkel, beide zijn een goede keuze, maar door positieve ervaringen met HTC+Sense ga ik in juni/juli voor de Sensation.
Specs vergelijking:
http://bit.ly/ldPds7
Specs vergelijking:
http://bit.ly/ldPds7
Tenzij de Sensation een zelfde soort scherm heeft als de Motorola Atrix. Dan zit je met een in de praktijk veel lagere effectieve resolutie vanwege het brakke Pentile matrix geneuzel. Die kans acht ik persoonlijk vrij groot.bsmpower schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:54:
...maar de HTC heeft meer pixels.
Nickname does not reflect reality
Het is altijd lastig omdat ieder zijn eigen voorkeur heeft. Mijn voorkeur ligt duidelijk bij Samsung. Ik heb de eerste Galaxy S en dat is qua hardware gewoon een erg goed toestel. Hij voelt heel plastic, maar ik heb nooit het gevoel gehad dat ik er voorzichtig mee moest zijn i.t.t. andere toestellen. Hij ziet er dan ook nog als nieuw uit.
Ik heb onlangs een HTC Incredible S geretourneerd omdat de belspeaker heel brak klonk. Daarnaast heb ik in het verleden een spontaan rebootende Desire gehad. Mijn HTC Hero had 2 keer last van een niet werkend scherm. De service van HTC is in dat opzicht wel in orde, alles is netjes opgelost, maar persoonlijk nooit problemen gehad met Samsung. Ik heb bij HTC altijd het gevoel dat hij er ieder moment mee op kan houden.
Dit is puur persoonlijk en begrijp dat andere misschien hele andere ervaringen hebben. Het is dan ook niet bedoeld om HTC af te vallen of iets dergelijks. Ik vind ze in het algemeen wel een stuk mooier dan bijvoorbeeld Samsung. Maar uiteindelijk gebruik ik het scherm toch het meest en dan maken looks me minder uit.
Daarnaast ben ik momenteel wel tevreden met de software updates van Samsung, al zullen andere daar ongetwijfeld heel anders over denken. We zijn van 2.1 naar 2.2 gegaan en krijgen binnenkort een update naar 2.3.
Het zou alleen fijn zijn als ze een iets betere GPS zouden gebruiken
Ik heb onlangs een HTC Incredible S geretourneerd omdat de belspeaker heel brak klonk. Daarnaast heb ik in het verleden een spontaan rebootende Desire gehad. Mijn HTC Hero had 2 keer last van een niet werkend scherm. De service van HTC is in dat opzicht wel in orde, alles is netjes opgelost, maar persoonlijk nooit problemen gehad met Samsung. Ik heb bij HTC altijd het gevoel dat hij er ieder moment mee op kan houden.
Dit is puur persoonlijk en begrijp dat andere misschien hele andere ervaringen hebben. Het is dan ook niet bedoeld om HTC af te vallen of iets dergelijks. Ik vind ze in het algemeen wel een stuk mooier dan bijvoorbeeld Samsung. Maar uiteindelijk gebruik ik het scherm toch het meest en dan maken looks me minder uit.
Daarnaast ben ik momenteel wel tevreden met de software updates van Samsung, al zullen andere daar ongetwijfeld heel anders over denken. We zijn van 2.1 naar 2.2 gegaan en krijgen binnenkort een update naar 2.3.
Het zou alleen fijn zijn als ze een iets betere GPS zouden gebruiken
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Er zijn 4 punten waarom ik twijfel om de overstap naar de Galaxy S2 te maken.
-Behuizing
-Batterij duur
-Intern geheugen
-Scherm
Met name het intern geheugen vind ik belachelijk weinig op de Sensation. Ik heb gemerkt dat dit toch wel een belangrijk punt is, aangezien ik met mijn Desire altijd te weinig geheugen heb. Ondanks een 16 GB sd kaart geeft mijn desire vaak aan dat ik te weinig geheugen heb, terwijl mijn kaart niet vol zit. Tegen dit probleem wil ik gewoon niet meer aanlopen...
Het scherm...
De sensation heeft een hogere resolutie, maar aan alle kanten hoor ik dat het scherm van de S2 velen malen mooier is. Maar wat zijn de verschillen nog op dit niveau? Zijn de verschillen zo overduidelijk wanneer je deze twee schermen naast elkaar houdt?
-Behuizing
-Batterij duur
-Intern geheugen
-Scherm
Met name het intern geheugen vind ik belachelijk weinig op de Sensation. Ik heb gemerkt dat dit toch wel een belangrijk punt is, aangezien ik met mijn Desire altijd te weinig geheugen heb. Ondanks een 16 GB sd kaart geeft mijn desire vaak aan dat ik te weinig geheugen heb, terwijl mijn kaart niet vol zit. Tegen dit probleem wil ik gewoon niet meer aanlopen...
Het scherm...
De sensation heeft een hogere resolutie, maar aan alle kanten hoor ik dat het scherm van de S2 velen malen mooier is. Maar wat zijn de verschillen nog op dit niveau? Zijn de verschillen zo overduidelijk wanneer je deze twee schermen naast elkaar houdt?
In principe wilde ik al voor de SII gaan voor dat de Sensation aangekondigd werd. Maar nu ben ik ook hard aan het twijfelen. Toch denk ik dat het de SII gaat worden. En dan vooral door het SAMOLED scherm en het feit dat HTC toch in het verleden vaak heeft laten zien dat hun toestellen niet altijd van even goede kwaliteit waren.
Maar het blijft een HELE moeilijk keuze. Wat hebben we het toch zwaar hè....
Maar het blijft een HELE moeilijk keuze. Wat hebben we het toch zwaar hè....
Ik heb zelf op dit moment een Desire HD, en maar 1 echt probleem: de batterij duur.
Ik ben wat rond aan het kijken naar een opvolger en vind de specs van de Galaxy S2 erg indrukwekkend. Ook de batterij duur schijnt een stuk beter te zijn dan die van mijn Desire HD. Het grootste probleem van de Galaxy S2 vind ik dan weer dat TouchWiz. Ik heb er zelf nooit mee gewerkt, maar op alle filmpjes die ik van de Galaxy S2 gezien heb lijkt TouchWiz me niet erg prettig. De Sensation heeft dan misschien iets mindere specs, maar heeft wel het veel prettigere Sense...
Ik denk dat ik gewoon wacht tot ze allebei uit zijn en tot die tijd de fora in de gaten hou. Als er voor de Galaxy S2 gauw custom roms uitkomen (liefst met Sense) waardoor TouchWiz er niet meer op zit lijkt het me een fantastisch toestel. Aan de andere kant zijn de specs van de Sensation misschien in theorie wat minder maar kan die in de praktijk net zo snel werken als de Galaxy S2. En dan is er nog de Evo 3D die misschien naar Europa komt..
Op basis van specs kan ik deze keer echt geen keuze maken. Het zal voor mij een kwestie zijn van alle toestellen eens echt aanvoelen en ervaringen van anderen lezen voordat ik een keuze kan maken.
Ik ben wat rond aan het kijken naar een opvolger en vind de specs van de Galaxy S2 erg indrukwekkend. Ook de batterij duur schijnt een stuk beter te zijn dan die van mijn Desire HD. Het grootste probleem van de Galaxy S2 vind ik dan weer dat TouchWiz. Ik heb er zelf nooit mee gewerkt, maar op alle filmpjes die ik van de Galaxy S2 gezien heb lijkt TouchWiz me niet erg prettig. De Sensation heeft dan misschien iets mindere specs, maar heeft wel het veel prettigere Sense...
Ik denk dat ik gewoon wacht tot ze allebei uit zijn en tot die tijd de fora in de gaten hou. Als er voor de Galaxy S2 gauw custom roms uitkomen (liefst met Sense) waardoor TouchWiz er niet meer op zit lijkt het me een fantastisch toestel. Aan de andere kant zijn de specs van de Sensation misschien in theorie wat minder maar kan die in de praktijk net zo snel werken als de Galaxy S2. En dan is er nog de Evo 3D die misschien naar Europa komt..
Op basis van specs kan ik deze keer echt geen keuze maken. Het zal voor mij een kwestie zijn van alle toestellen eens echt aanvoelen en ervaringen van anderen lezen voordat ik een keuze kan maken.
Anoniem: 404512
Ik denk zelf voor de HTC Sensation te gaan, maar twijfel ook nog ontzettend! De voorkeur voor HTC is meer een gevoelskwestie dan gebaseerd op harde feiten. Uitleggen waarom is dan ook best lastig nu ik erover nadenk. Ik vind de HTC er beter uitzien, waarbij de metalen behuizing ook een groot pluspunt is tegenover het plastic van de samsung. Het weegt wat meer, maar dat vind over het algemeen wel prettiger. Verder zal de SII waarschijnlijk qua hardware beter uit de bus komen, met name gekeken naar het interne geheugen dat al aanwezig is (16 of 32 GB) en het ietwat hogere RAM geheugen. Maar als er zich inderdaad problemen voordoen over gezeur qua intern geheugen dan moet ik toch maar eens over de SII na gaan denken, want mijn huidige N97 heeft daar ook een handje van. Nokia begrijpt het ook nog niet helemaal.
Ik vraag me verder ook af of intern geheugen verschilt van een geplaatst microSD-kaartje op het gebied van performance. Laden de applicaties van een microSD kaartje langzamer dan van het interne geheugen of is er geen wezenlijk verschil?
Wat betreft het scherm... wat komt er nu in Nederland uit? Het is een beetje tegenstrijdig wat je leest hier op Tweakers bijvoorbeeld.
nieuws: 'Tegra 2-versie Samsung Galaxy S II krijgt Super Clear LCD'
In Nederland wordt de Galaxy S II eveneens uitgebracht met Super Clear LCD, maar de verwachting is wel dat de variant met Samsungs eigen Exynos-cpu hier op de markt komt.
nieuws: Nederlandse Samsung Galaxy S II krijgt 1,2GHz-soc
De Nederlandse versie krijgt een Super Amoled Plus-scherm.
Dit laatste bericht is recenter dus kan ik dan aannemen dat Nederland een Super Amoled-Lus scherm krijgt? En was dat eerste bericht misschien van het idee: we krijgen super amoled plus, maar later OOK galaxy sII met super clear LCD.
En wat betreft Sense vs Touchwiz heeft Sense toch wel de absolute voorkeur! Weer een pluspunt voor HTC.
Al met al is het gewoon een lastige keuze (luxe probleem) en moeten we gewoon even wachten tot ze beide uitgekomen zijn. Dan zullen er ongetwijfeld erg veel uitgebreide reviews worden gegeven over deze twee. En ze beide uitproberen in de Hi winkel is een goed plan, maar voor ze ze daar hebben ben je wel een paar maand verder ben ik bang...
Ik vraag me verder ook af of intern geheugen verschilt van een geplaatst microSD-kaartje op het gebied van performance. Laden de applicaties van een microSD kaartje langzamer dan van het interne geheugen of is er geen wezenlijk verschil?
Wat betreft het scherm... wat komt er nu in Nederland uit? Het is een beetje tegenstrijdig wat je leest hier op Tweakers bijvoorbeeld.
nieuws: 'Tegra 2-versie Samsung Galaxy S II krijgt Super Clear LCD'
In Nederland wordt de Galaxy S II eveneens uitgebracht met Super Clear LCD, maar de verwachting is wel dat de variant met Samsungs eigen Exynos-cpu hier op de markt komt.
nieuws: Nederlandse Samsung Galaxy S II krijgt 1,2GHz-soc
De Nederlandse versie krijgt een Super Amoled Plus-scherm.
Dit laatste bericht is recenter dus kan ik dan aannemen dat Nederland een Super Amoled-Lus scherm krijgt? En was dat eerste bericht misschien van het idee: we krijgen super amoled plus, maar later OOK galaxy sII met super clear LCD.
En wat betreft Sense vs Touchwiz heeft Sense toch wel de absolute voorkeur! Weer een pluspunt voor HTC.
Al met al is het gewoon een lastige keuze (luxe probleem) en moeten we gewoon even wachten tot ze beide uitgekomen zijn. Dan zullen er ongetwijfeld erg veel uitgebreide reviews worden gegeven over deze twee. En ze beide uitproberen in de Hi winkel is een goed plan, maar voor ze ze daar hebben ben je wel een paar maand verder ben ik bang...
Wat betreft sAMOLED scherm verwijs ik je naar de Samsung.nl pagina: http://www.samsung.com/nl...ype=prd_detail&returnurl=
Lijkt me dat deze dus in Nederland uitkomt.
Lijkt me dat deze dus in Nederland uitkomt.
Anoniem: 145867
Het lastige aan deze keuze is gewoon dat beide sterke en zwakke punten op verschillende gebieden liggen.
Daarom is het lastig een VS te maken omdat beide in verschillende gebieden uitblinken. Ga dus zelf opzoek welke punten voor jou persoonlijk belangrijk zijn.
Wanneer deze punten bij de Sensation vallen koop de Sensation en wanneer deze punten bij de SGS2 vallen, koop je die toch?
Ik zie hier geen probleem. Mijn persoonlijke keuze zou de SGS2 zijn. Maar jij moet 'zelf' kiezen.
Daarom is het lastig een VS te maken omdat beide in verschillende gebieden uitblinken. Ga dus zelf opzoek welke punten voor jou persoonlijk belangrijk zijn.
Wanneer deze punten bij de Sensation vallen koop de Sensation en wanneer deze punten bij de SGS2 vallen, koop je die toch?
Ik zie hier geen probleem. Mijn persoonlijke keuze zou de SGS2 zijn. Maar jij moet 'zelf' kiezen.
Goede review:Brad Pitt schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:57:
[...]
Tenzij de Sensation een zelfde soort scherm heeft als de Motorola Atrix. Dan zit je met een in de praktijk veel lagere effectieve resolutie vanwege het brakke Pentile matrix geneuzel. Die kans acht ik persoonlijk vrij groot.
http://www.engadget.com/2...msung-galaxy-s-ii-review/
enThe Galaxy S II's screen is nothing short of spectacular. Blacks are impenetrable, colors pop out at you, and viewing angles are supreme. This would usually be the part where we'd point out that qHD (960 x 540) resolution is fast becoming the norm among top-tier smartphones and that the GSII's 800 x 480 is therefore a bit behind the curve, but frankly, we don't care. With a screen as beautiful as this, such things pale into insignificance. And we use that verb advisedly -- whereas the majority of LCDs quickly lose their luster when you tilt them away from center, color saturation and vibrancy on the Galaxy S II remain undiminished. It is only at extreme angles that you'll notice some discoloration, but that's only if you're looking for it and takes nothing away from the awe-inspiring experience of simply using this device.
http://www.oled-info.com/super-amoled-plus
die subpixels doen een hoop volgens mij.Samsung's Super AMOLED Plus displays are an upgrade to the company's first generation Super AMOLED. The new displays offer 50% more sub-pixels, and in fact use regular RGB matrix (as opposed to the Pentile Matrix used in the first generation displays). The displays are also thinner, brighter and more efficient (by 18%) than the old Super AMOLED displays.
Ik zie echt 0 voordelen voor de sensation tov de SGS2. De vermeende plasticfeel en de verdere vormgeving is natuurlijk subjectief, maar verder is de SGS2 dé smartphone van het jaar (voorlopig
Toch krijg ik steeds meer het gevoel om voor de Galaxy S2 te gaan, beter scherm, batterij duur, intern geheugen en meer RAM. Touchwizz ben ik helemaal niet bekend mee, maar op de filmpjes ziet 4.0 er goed uit. Zeer overzichtelijk, lijkt een beetje op WP7. Sense is idd een zeer gebruiksvriendelijk shell, maar ik vind dat er weinig veranderd is in Sense 3.0. De weer animaties en HTC watch is toegevoegd, meer kan ik niet vinden. Je kan dan zeggen, het is ook niet nodig om het drastisch te veranderen, omdat het goed werkt. Ik heb dan toch het gevoel dat ik iets nieuws wil, een stap verder dan de Sense op mijn Desire. Damn dit is echt een moeilijke keuze....
Ik twijfel ook tussen deze 2 toestellen maar denk dat het de Sensation wordt, metalen behuizing en sense geven waarschijnlijk de doorslag, Touchwizz vind ik verschrikkelijk.
Ik had de sensation al besteld bij vodafone, heb hem net geannuleerd... over twee dagen verleng ik mijn abonement met de galaxy S2 ipv de Sensation.
Goede keuzeRandyAmsterdam schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:23:
Ik had de sensation al besteld bij vodafone, heb hem net geannuleerd... over twee dagen verleng ik mijn abonement met de galaxy S2 ipv de Sensation.
Ik vind het knap dat je twijfelt over de batterij duur terwijl er geen vergelijkingsmateriaal is tussen de 2 toestellen. De SGS2 heeft inderdaad op papier een hogere capaciteit accu, maar dat zegt helemaal niks hoe dat in de praktijk zal zijn. En zeker niet met de verschillende processoren die in de toestellen zitten.RandyAmsterdam schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:15:
-Behuizing
-Batterij duur
-Intern geheugen
-Scherm
En over je standpunt over de Desire ben ik het met je eens, het is ook veel te weinig. De Desire heeft 512MB geheugen en daarvan wordt een flink deel al ingenomen door de voorgeinstalleerde software. Er blijft uiteindelijk maar +/- 130MB over voor je apps. Bij de Sensation is dat 1GB, wat ongeveer 8x zoveel is.
Mijn keus om voor de Sensation te gaan, is de betere bouwkwaliteit van HTC. Ik hoef geen plastiek lichte telefoon in mn handen. En dat het een HTC is, maakt het alleen maar beter, ik heb nu een jaar een Desire en hij bevalt prima
Tja, ik heb ook geen ervaring met TouchWiz maar toch lijkt het me een stap terug ten opzichte van Sense.RandyAmsterdam schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:00:
Touchwizz ben ik helemaal niet bekend mee, maar op de filmpjes ziet 4.0 er goed uit. Zeer overzichtelijk, lijkt een beetje op WP7. Sense is idd een zeer gebruiksvriendelijk shell, maar ik vind dat er weinig veranderd is in Sense 3.0. De weer animaties en HTC watch is toegevoegd, meer kan ik niet vinden. Je kan dan zeggen, het is ook niet nodig om het drastisch te veranderen, omdat het goed werkt. Ik heb dan toch het gevoel dat ik iets nieuws wil, een stap verder dan de Sense op mijn Desire. Damn dit is echt een moeilijke keuze....
Applicaties die op volgorde van installeren staan (ipv alfabetisch) wat alleen handmatig veranderd kan worden, het toevoegen van widgets die alleen klein in een lange lijst onderin staan... Het lijkt mij allemaal wat minder gebruiksvriendelijk dan Sense.
Een Galaxy S2 met Sense 3.0 lijkt mij ideaal
Met de behuizing van de Sensation dan ook maar meteen please
Velen vinden Amoled mooier dan S-LCD. Maar ik zelf vind de S-LCD schermen van de meeste telefoons mooier omdat de kleuren correcter zijn. Ik heb vaak genoeg een Galaxy S gezien waar het groen haast turquoise werd. En het rood te verzadigd was.
Dat het zwart minder goed is neem ik dan maar op de koop toe. En de qHD resolutie van de Sensation is ook een grote plus voor mij.
Dat het zwart minder goed is neem ik dan maar op de koop toe. En de qHD resolutie van de Sensation is ook een grote plus voor mij.
Dit is op de S2 verholpen dan wel zelf in te stellen d.m.v. kleurprofielen.We.are.cake schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:43:
Ik heb vaak genoeg een Galaxy S gezien waar het groen haast turquoise werd. En het rood te verzadigd was.
Mits het geen Pentile is. En die kans is vrij groot. Wat betekent dat de (effectieve/reëele) resolutie dus stukken láger zou zijn. Maar goed, misschien zit er wel een "echt" 960x540 scherm in, dat zou cool zijn. Doubt it though.En de qHD resolutie van de Sensation is ook een grote plus voor mij.
[ Voor 10% gewijzigd door Brad Pitt op 04-05-2011 13:50 ]
Ook ik heb lang met het idee gelopen om voor een Galaxy S2 te gaan na 4 HTC's. Maar het uiterlijk van de Sensation en het fijn werkende en zeer strak ogende Sense hebben mij doen besluiten om toch bij HTC te blijven. Enige wat mij nog kan doen bedenken is dat de release van de HTC bij andere providers dan Vodafone nog lang op zich kan laten wachten.
Ik zou er niet van uit gaan dat het scherm van de Sensation beter is dan die van de Galaxy S2, in de praktijk.We.are.cake schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:43:
Velen vinden Amoled mooier dan S-LCD. Maar ik zelf vind de S-LCD schermen van de meeste telefoons mooier omdat de kleuren correcter zijn. Ik heb vaak genoeg een Galaxy S gezien waar het groen haast turquoise werd. En het rood te verzadigd was.
Wtf is er mis met de behuizing van de s2? Lekker sleek, licht en toch heel sterk.
Die melding wordt niet gegeven omdat je geheugen vol zit, maar omdat je geheugen voor applicaties vol zit.. Verplaats eens wat apps naar je SDkaart, dan ben je er vanafRandyAmsterdam schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:15:
-Behuizing
-Batterij duur
-Intern geheugen
-Scherm
Het scherm...
| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |
Ik zat even te twijfelen tussen de HTC Sensation en de Samsung Galaxy S2, maar mijn keuze was al snel gemaakt. Touchwiz lijkt me gewoon niks en Sense wel. Ook al is de hardware wat beter dan die van de Sensation, maar ik ga toch voor de HTC Sensation. Ik wil liever met iets fijns op zak lopen dan met iets wat ik niet zo lekker vind werken.
@hieronder: Natuurlijk heb ik Sense en Touchwiz uitgeprobeerd in onder andere de Media Markt. Alleen zijn het wel de oudere versies.
@hieronder: Natuurlijk heb ik Sense en Touchwiz uitgeprobeerd in onder andere de Media Markt. Alleen zijn het wel de oudere versies.
[ Voor 16% gewijzigd door RobinNL op 04-05-2011 14:02 ]
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Contradictio in terminisRobinNL schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:56:
Touchwiz lijkt me gewoon niks en Sense wel.
...
iets wat ik niet zo lekker vind werken.
Pentile wordt, zover ik weet, alleen toegepast op AMOLED schermen omdat ze toen nog niet zo'n kleine pixels konden maken. (S-)LCD hebben nooit pentile gehad (is namelijk ook nergens voor nodig). Dat de Sensation Pentile heeft, lijkt me dan ook uitgesloten (gezien deze een S-LCD heeft).Brad Pitt schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:49:
[...]
Mits het geen Pentile is. En die kans is vrij groot. Wat betekent dat de (effectieve/reëele) resolutie dus stukken láger zou zijn. Maar goed, misschien zit er wel een "echt" 960x540 scherm in, dat zou cool zijn. Doubt it though.
Zoek op "Motorola Atrix"Anteros schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:04:
Pentile wordt, zover ik weet, alleen toegepast op AMOLED schermen omdat ze toen nog niet zo'n kleine pixels konden maken. (S-)LCD hebben nooit pentile gehad (is namelijk ook nergens voor nodig).
Hier twee voorbeelden hoe brak een 960x540 Pentile scherm relatief is: Pentile LCD vs een "echte" 960x640.
[ Voor 31% gewijzigd door Brad Pitt op 04-05-2011 14:11 ]
En idd, toevallig en als eerste gebruikt Motorola Pentile in hun LCDs. De %$^$#. Nergens voor nodig! Anandtech had dat ook nog nooit eerder gezien. Begrijp niet dat ze deze onzin gebruiken voor LCD. Als de Sensation dit ook heeft, valt deze meteen voor mij af (maakt mijn keuze dan iig een stuk makkelijker
Zal "dus" wel goedkoper zijn om te maken. En aangezien de Sensation toevallig precies dezelfde resolutie heeft als de Atrix acht ik de kans relatief groot dat deze ook hetzelfde scherm zal gebruiken. Enorme dealbreaker ja.Anteros schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:10:
En idd, toevallig en als eerste gebruikt Motorola Pentile in hun LCDs. De %$^$#. Nergens voor nodig! Anandtech had dat ook nog nooit eerder gezien. Begrijp niet dat ze deze onzin gebruiken voor LCD. Als de Sensation dit ook heeft, valt deze meteen voor mij af (maakt mijn keuze dan iig een stuk makkelijker).
Waarbij de Motorola Atrix een 4" scherm heeft en de HTC Sensation een 4,3", dus dat gaat niet op..
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ah okay dan vervalt die theorie inderdaad geheel! Mfg ff wakker worden, pfffCLB schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:14:
Waarbij de Motorola Atrix een 4" scherm heeft en de HTC Sensation een 4,3", dus dat gaat niet op..

Dan is de kans op een RGB-paneel inderdaad wel erg groot
[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 04-05-2011 14:17 ]
Weet iemand misschien de maker van het scherm van de Atrix? Ik dacht dat de Sensation een scherm van Sony heeft.
Anoniem: 103399
Het word de Sensation voor mij omdat:
Qhd en s-lcd is vele malen beter met tekst en surfen (white backgrounds)
Sense 3.0 is superior vergeleken met Touchwiz
Bouwkwaliteit ( mercedes/sensation vs getuned bmw/sgs2 )
Htc Watch !/ Netflix
subjectief: de HTC ziet er gewoon stukken beter uit, straalt ook kwaliteit uit. De meeste HTC's liggen lekkerder in je hand dan de sammies (compared with sgs1)
Htc Watch !/ Netflix
subjectief: de HTC ziet er gewoon stukken beter uit, straalt ook kwaliteit uit. De meeste HTC's liggen lekkerder in je hand dan de sammies (compared with sgs1)
Brad Pitt schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:17:
Ah okay dan vervalt die theorie inderdaad geheel! Mfg ff wakker worden, pfff
Dan is de kans op een RGB-paneel inderdaad wel erg groot
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Anoniem: 8504
Volgens mij zijn zo ongeveer al je punten subjectiefAnoniem: 103399 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:34:
Het word de Sensation voor mij omdat:
Htc Watch !/ Netflix
- Amoled scherm van de SGS er vele malen beter uitziet in de praktijk dan alle andere schermen
- Ik touchwiz echt makkelijk en goed vind werken
- Het toestel super dun en licht is (erg belangrijk voor in de broekzak/binnenzak)
- Ik het niet zo heb op de HTC designs van tegenwoordig (lelijke achterkant!)
- Foto kwaliteit van de Samsung superieur is
- Samsung support erg goed is (ook qua firmware updates, was bij mijn Hero wel ff anders)
- De SGS1 het fijnste toestel is wat ik ooit gehad heb, op grote afstand
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 04-05-2011 15:32 ]
Nog een reden om toch voor de SG2 te kiezen is het aantal telefoons die HTC op de markt brengt. Dit vind ik echt belachelijk. Ik weet dat een mobiel binnen een paar maanden is verouderd, maar HTC presteert het om binnen 2 maanden 3 high end toestellen uit te brengen. Je zal onlangs maar een Incredible S hebben gekocht... En binnen een maand wordt de Sensation uitgebracht!
Wat maakt dat nou uit? Als een telefoon daadwerkelijk zo snel verouderd, dan geldt dat net zo hard voor de SGS II. Dat het een ander merk betreft heeft mijns inziens niets te maken met of iets wel of niet verouderd is.RandyAmsterdam schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 15:41:
Nog een reden om toch voor de SG2 te kiezen is het aantal telefoons die HTC op de markt brengt. Dit vind ik echt belachelijk. Ik weet dat een mobiel binnen een paar maanden is verouderd, maar HTC presteert het om binnen 2 maanden 3 high end toestellen uit te brengen. Je zal onlangs maar een Incredible S hebben gekocht... En binnen een maand wordt de Sensation uitgebracht!
'RandyAmsterdam schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 15:41:
Volgens mij heb jij je keuze al gemaakt.
Ik denk dat hij bedoelt dat je na een maand al niet meer kan zeggen dat je het huidige topmodel in bezit hebtRoD schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 15:46:
[...]
Wat maakt dat nou uit? Als een telefoon daadwerkelijk zo snel verouderd, dan geldt dat net zo hard voor de SGS II. Dat het een ander merk betreft heeft mijns inziens niets te maken met of iets wel of niet verouderd is.
Waar ik op doel is het laatste model van een fabrikant! De samsung galaxy s heeft toch een tijd meegrdraaid. Kijk eens naar HTC, hoeveel zogenaamde high end toestellen hebben ze wel niet uitgebracht binnen 3 maanden?? Ik persoonlijk zou flink balen als ik een Incredible S zou hebben gekocht vorige maand. Dit staat los van de technologie.
Klopt. De HTC Incredible S heb ik nu (gewonnen met een HTC Event), en hij werkt wel héél goed en lekker. Velen malen beter dan de Galaxy S. Die moet je ook eerst rooten voordat je er iets mee kan. Ik vind alleen de bouwkwaliteit van HTC wat minder, zeer krasgevoelig, soms wat gekraak... Ik zou voor de Galaxy S 2 gaan.RandyAmsterdam schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 15:59:
Waar ik op doel is het laatste model van een fabrikant! De samsung galaxy s heeft toch een tijd meegrdraaid. Kijk eens naar HTC, hoeveel zogenaamde high end toestellen hebben ze wel niet uitgebracht binnen 3 maanden?? Ik persoonlijk zou flink balen als ik een Incredible S zou hebben gekocht vorige maand. Dit staat los van de technologie.
Dat is inderdaad balen ja als je net voor de bekendmaking van de sensation een incredible s of zo aangeschaft had. Dat neemt niet weg dat de HTC sensation alsnog gewoon een toptoestel is, waarvan ik niet verwacht dat ze de komende tijd een overtreffende phone zullen bekend maken, laat staan uitbrengen. En anders is dat gewoon jammer maar helaas en heb ik alsnog een toptoestel van HTC in m'n pocket!
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 404512 op 04-05-2011 16:06 ]
De Incredible S is volgens mij nooit als topmodel uitgebracht de meeste specs komen over een met de Desire HD die in september 2010 al was uitgebracht.
Klopt, maar HTC had geen dualcore o.i.d. aangekondigd tijdens het world mobile congress 2011 en dus hadden mensen die destijds mochten verlengen de keuze uit ik dacht 3 nieuw uitgebrachte modellen. In mijn ogen was de incredible s daar de beste van. Het was op zich best lastig peilen of HTC vrij snel met een echt high-end model kwam al mocht dat wel verwacht worden van zo'n snelgroeiend bedrijf.
Ik zit ook heel erg te twijfelen.. Heb op dit moment mijn eerste HTC (desire) en ben er echt super tevreden mee, vooral met het touch jasje. Hoewel de specs van de SG2 beter zijn, zoals het geheugen, beeldscherm en frontcam, zal ik (denk ik) uiteindelijk toch kiezen voor de HTC, vanwege de touch en de looks. Ikzelf vind namelijk de achterkant van de Sensation echt super mooi.
Het is zoals eerdere mensen hierboven hebben gezegd:
• Laten we niet vergeten dat de SG1 de eerste goede smartphone is/was van Samsung.
Het is zoals eerdere mensen hierboven hebben gezegd:
• Volgens mij is HTC ook veel sneller met updaten (wie kan dat bevestigen).quote:
Wekko306 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:35:
Een Galaxy S2 met Sense 3.0 lijkt mij ideaal
Met de behuizing van de Sensation dan ook maar meteen please
• Laten we niet vergeten dat de SG1 de eerste goede smartphone is/was van Samsung.
[ Voor 30% gewijzigd door limp_1983 op 04-05-2011 20:52 ]
Dus jij vindt het vervelend dat je niet langer het nieuwste model hebt? Tsja, dan moet je gewoon een iPhone kopen. Weet je zeker dat je een tijdlang het "topmodel" hebtRandyAmsterdam schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 15:59:
Jah, samsung volgt een beetje dezelfde (slimme) manier van aanpakken.. Maak een toestel dat net wat boven de top op dat moment uitsteekt en hou daar de verkoop zo lang mogelijk voor op gang.. HTC loopt ondertussen moeilijk te doen met allemaal nieuwe modellen en slightly andere specs, samsung is ondertussen weer aan het ontwikkelen voor de opvolger..RoD schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 19:48:
[...]
Dus jij vindt het vervelend dat je niet langer het nieuwste model hebt? Tsja, dan moet je gewoon een iPhone kopen. Weet je zeker dat je een tijdlang het "topmodel" hebt
Als je naar de specs kijkt dan lijkt me het toch duidelijk dat de GS2 handsdown beter is. Tenzij je je druk maakt over HTC Sense, type behuizing/uiterlijk of eh...
Het bevalt jouw blijkbaar niet. Dat mag, maar je kan niet zeggen dat HTC het niet slim doet, want nieuws: HTC ziet smartphoneverkopen verdrievoudigenAnoniem: 8504 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 20:24:
[...]
Jah, samsung volgt een beetje dezelfde (slimme) manier van aanpakken.. Maak een toestel dat net wat boven de top op dat moment uitsteekt en hou daar de verkoop zo lang mogelijk voor op gang.. HTC loopt ondertussen moeilijk te doen met allemaal nieuwe modellen en slightly andere specs, samsung is ondertussen weer aan het ontwikkelen voor de opvolger..
Van mij hoeft het ook niet zo. Die Incredible S hadden ze van mij niet uit hoeven brengen, maar ondanks dat ik nog met de allereerste Desire zit interesseert het me weinig als er weer een nieuw model uitkomt. Mijn Desire wordt er niet minder van
de adreno 220 gpu is beter dan de gpu van de sgs2..
Mensen die sense 3.0 rom op hun sammy willen porten komen van een koude kermis terug want ten eerste de resoluties kloppen niet en bovendien zijn de htc roms incompatible met die van sammy. (sgs1 heeft daarom dan ook nooit een sense rom gekregen)
Mensen die sense 3.0 rom op hun sammy willen porten komen van een koude kermis terug want ten eerste de resoluties kloppen niet en bovendien zijn de htc roms incompatible met die van sammy. (sgs1 heeft daarom dan ook nooit een sense rom gekregen)
Zijn er al ergens benchmarks?Anoniem: 103399 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 22:58:
de adreno 220 gpu is beter dan de gpu van de sgs2..
Verder volg ik dit topic ook met veel intresse. Enkel zou ik graag weten als niet HTC Sense kenner welke functies echt werkelijk beter zijn dan bij andere merken?
Kan je niet veel oplossen/vervangen door alternatieven uit de market?
Ik heb altijd een HTC, mijn huidige telefoon is een Desire.... Maar ik vind die nieuwe Touchwizz versie er niet verkeerd uitzien. Iedereen klaagt erover, maar zo op het eerste gezicht vind ik het er vrij gebruiksvriendelijk uitzien, zelfs minder saai als Sense! Mocht het wel tegenvallen gooi ik er SPB Shell over, vind ik er ook niet verkeerd uitzien.
De reden waarom ik voor de Sensation gekozen heb is omdat hij van alu is gemaakt, hij is iets zwaarder daardoor.. Maar hij is ook smaller en hierdoor denk ik beter in de hand te houden tijdens het typen. Hij heeft 4gb ROM geheugen, maar slechts 1 gb is helemaal beschikbaar.. de rest is voor sense en android en dat is meer dan zat voor ongeveer 400 apps. De batterij duur is vooral afhankelijk van de software en hoe vaak je het scherm aan doet en ik denk dat de Sensation het bij mij zeker 2 a 3 dagen uit moet gaan houden. En natuurlijk sense met lockscreen en de nieuwe methode om instant capture foto's te maken. Daarbij heb ik mijn HTC Hero inmiddels 2x helaas voor reparatie op moeten sturen, maar dit is super afgehandeld en telefoon nadat ze hem hebben opgehaald 3 en 4 dagen later weer ontvangen.. misschien is dit bij samsung ook zo, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Kijk eens naar de Omnia HD i8910.. dat was de mobiel die ik voor de Galaxy S gebruikte en die heeft gewoon een 3,7" 640x360 (Symbian resolutie) Amoled scherm met RGB matrix. Het eerste wat me opviel bij m'n Galaxy S was het beeld, tekst was een stuk grover en minder scherp, zitten door het gebrek aan subpixels rode stipjes langs kleinere letters.Anteros schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:04:
[...]
Pentile wordt, zover ik weet, alleen toegepast op AMOLED schermen omdat ze toen nog niet zo'n kleine pixels konden maken. (S-)LCD hebben nooit pentile gehad (is namelijk ook nergens voor nodig). Dat de Sensation Pentile heeft, lijkt me dan ook uitgesloten (gezien deze een S-LCD heeft).
De wijzen komen uit het Oosten!
http://www.mobiletechworl...-show-that-it-is-a-beast/DorkoTheBeast schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 10:12:
[...]
Zijn er al ergens benchmarks?
Verder volg ik dit topic ook met veel intresse. Enkel zou ik graag weten als niet HTC Sense kenner welke functies echt werkelijk beter zijn dan bij andere merken?
Kan je niet veel oplossen/vervangen door alternatieven uit de market?
So what’s the verdict? The Adreno 220 came out on top in every single test and followed by the SGX540 found in the LG Optimus 3D TI OMAP4630 and the Tegra 2.
Randy je zit er nu al over na te denken of je rom je customizen en te veranderen omdat je weet dat de touchwiz niet al te geweldig is, wij de htc users hebben dat zo gauw niet en vooral niet met de sense 3.0
In hands on van beide toestellen worden de kwaliteit van de schermen geprezen. Ik denk dat SLCD los niet onder doet voor SAMOLED+, maar pas als je ze naast elkaar ziet een klein verschil isNoepZor schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:49:
[...]
Kijk eens naar de Omnia HD i8910.. dat was de mobiel die ik voor de Galaxy S gebruikte en die heeft gewoon een 3,7" 640x360 (Symbian resolutie) Amoled scherm met RGB matrix. Het eerste wat me opviel bij m'n Galaxy S was het beeld, tekst was een stuk grover en minder scherp, zitten door het gebrek aan subpixels rode stipjes langs kleinere letters.
Het is geen kwestie van of het me bevalt of niet, ik observeer iets en geef daar een mening over.. Ik zeg ook niet dat HTC wellicht niet meer toestellen dan Samsung verkoopt, maar ik vraag me wel af hoeveel marge je overhoudt als je voor een 3voudige verkoop zo'n 6 modellen moet gaan ontwikkelen en fabriceren. Er zijn 10 miljoen Galaxy S toestellen verkocht en dat is allemaal (min of meer) afkomstig van dezelfde productie lijn met minder investering aan de achterkant.. Overigens gaat het met Samsung (op de telefoon markt) ook lang niet slechtRoD schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 20:44:
[...]
Het bevalt jouw blijkbaar niet. Dat mag, maar je kan niet zeggen dat HTC het niet slim doet, want nieuws: HTC ziet smartphoneverkopen verdrievoudigen
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 05-05-2011 14:02 ]
Maakt toch niet uit of het TW of Sense heeft. Mijn Hero heeft al een hele tijd geen sense meer. Rooten en custom rom er op! En dan zijn de specs van de SII beter. (in mijn ogen dan)Anoniem: 103399 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:56:
[...]
Randy je zit er nu al over na te denken of je rom je customizen en te veranderen omdat je weet dat de touchwiz niet al te geweldig is, wij de htc users hebben dat zo gauw niet en vooral niet met de sense 3.0
Samsung heeft talloze verschillende versies van de Galaxy S ontwikkeld. Blijkbaar is er toch iets wat fabrikanten ertoe zet om kleine updates door te voeren en daarmee weer een ander model op de markt te brengenAnoniem: 8504 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 14:01:
[...]
Het is geen kwestie van of het me bevalt of niet, ik observeer iets en geef daar een mening over.. Ik zeg ook niet dat HTC wellicht niet meer toestellen dan Samsung verkoopt, maar ik vraag me wel af hoeveel marge je overhoudt als je voor een 3voudige verkoop zo'n 6 modellen moet gaan ontwikkelen en fabriceren. Er zijn 10 miljoen Galaxy S toestellen verkocht en dat is allemaal (min of meer) afkomstig van dezelfde productie lijn met minder investering aan de achterkant.. Overigens gaat het met Samsung (op de telefoon markt) ook lang niet slecht
Op dit moment heb ik een HTC Desire, ik ben dus bekend met Sense. Er wordt veel gesproken over Sense en Touchwizz. Ik vind het shell verhaal een beetje overtrokken, welke voordelen levert Sense nu daardwerkelijk op?? Vaak hoor ik dat er gezegd wordt, het werkt beter...?? Maar wat werkt er dan beter? En nogmaals ik ben geen Samsung en ook geen HTC fanboy. Maar ik kan me "persoonlijk" niet voorstellen dat wanneer ik toch voor de SGS2 kies ik een minder gebruiksvriendelijke shell krijg. Ik vind een shell namelijk weinig toevoegen.Randy je zit er nu al over na te denken of je rom je customizen en te veranderen omdat je weet dat de touchwiz niet al te geweldig is, wij de htc users hebben dat zo gauw niet en vooral niet met de sense 3.0
Beide phones zijn gewoon topmodellen no doubt ! Is de sgs2 qua hardware op sommige fronts beter, ja ! Maar de user experience met een htc vind ik gewoon echt stukken beter dan een sammy. Voor mij is het gewoon erg subjectief dat ik voor de HTC kies omdat het gewoon een compleet plaatje is. Bouwkwaliteit en gebruiksgemak van een sense rom doen het gewoon voor mij.
Kleine irritaties.. beginscherm van touchwiz wat niet in het midden zit en bij sense heb je juist een carrousel en dus altijd dat je 2 kanten op kunt scrollen.. lockscreen dat meer doet dan unlockenRandyAmsterdam schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 14:14:
[...]
Op dit moment heb ik een HTC Desire, ik ben dus bekend met Sense. Er wordt veel gesproken over Sense en Touchwizz. Ik vind het shell verhaal een beetje overtrokken, welke voordelen levert Sense nu daardwerkelijk op?? Vaak hoor ik dat er gezegd wordt, het werkt beter...?? Maar wat werkt er dan beter? En nogmaals ik ben geen Samsung en ook geen HTC fanboy. Maar ik kan me "persoonlijk" niet voorstellen dat wanneer ik toch voor de SGS2 kies ik een minder gebruiksvriendelijke shell krijg. Ik vind een shell namelijk weinig toevoegen.
Zonder afbreuk te willen doen, maar deze vergelijking is toch niet echt eerlijk? Is getest met een dualcore die op 1,5Ghz geclocked is en er staan ook geen scores voor de Samsung Mail-400 @1,2Ghz
Dus veel vergelijken zit er niet in?
Qua hardware lijkt de sgs2 mij prettiger (met name gewicht en batterijduur), qua software lijkt de Sensation mij prettiger. Op dit moment heb ik een Desire Z met Sense en dat werkt toch wel erg prettig. Ik ga eens kijken of ik ergens kan spelen met Touchwiz (oude versie weliswaar) om te kijken of het echt zo anders is. Wat ik aan Sense prettig vindt:
- applicaties op alfabet
- bij het bellen een deel van de naam of nummer intoetsen
- sms'en en mailen werkt lekker snel en intuïtief
- makkelijk bedienbare FM-radio
- mail client (Exchange) werkt prima
Let wel, ik heb geen idee of dit bij Touchwiz anders/minder is. Ik ga het gewoon eens proberen.
- applicaties op alfabet
Let wel, ik heb geen idee of dit bij Touchwiz anders/minder is. Ik ga het gewoon eens proberen.
Gewoon doen inderdaad! Door het smallere scherm, rondere vormen en iets meer gewicht denk ik dat hij juist fijner in de hand ligt!Frank Martin schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 15:56:
Qua hardware lijkt de sgs2 mij prettiger (met name gewicht en batterijduur), qua software lijkt de Sensation mij prettiger. Op dit moment heb ik een Desire Z met Sense en dat werkt toch wel erg prettig. Ik ga eens kijken of ik ergens kan spelen met Touchwiz (oude versie weliswaar) om te kijken of het echt zo anders is. Wat ik aan Sense prettig vindt:
- applicaties op alfabet
Ik ga voor de sensation denk ik. Ik heb nu een SGS en ik moet zeggen dat ik toch niet helemaal tevreden ben. De bouwmaterialen van samsung voelen zo goedkoop aan, samsung heeft prachtige hardware (cpu, gpu, amoled,...) maar alles is spijtig genoeg in een goedkoop jasje gestoken waardoor het meer aanvoelt alsof je een samsung star in je handen hebt, dan een toptoestel.
Ik ben ook geen fan van touchwizz. Op de SGS is dit enorm laggy, hoe dat nu zit weet ik niet, maar sense lijkt mij enorm veel beter en mooier. Ook de support van samsung valt mij enorm tegen.
De sensation heeft ook een paar minpunten, namelijk minder ram, maar 1 gb intern geheugen, vga-camera (hoewel dat voor videobellen toch moet volstaan) en geen amoled (hoewel ik SLCD met qHD resolutie ook wel fijn vind). De nadelen van de sensation wegen niet op tegen de voordelen in mijn ogen. En met htc heb je wel het gevoel een toptoestel in je handen te hebben, wat ik bij samsung toch wel veel minder heb. Door het plastic en het lage gewicht heb ik soms echt de indruk een goedkope telefoon in mijn handen te hebben met de SGS.
De sensation heeft een alu-body, wat beter aanvoelt en het toestel iets zwaarder laat wegen (echt een pluspunt voor mij) en heeft sense en een goede support. Daarom ga ik denk ik voor de sensation
Ik ben ook geen fan van touchwizz. Op de SGS is dit enorm laggy, hoe dat nu zit weet ik niet, maar sense lijkt mij enorm veel beter en mooier. Ook de support van samsung valt mij enorm tegen.
De sensation heeft ook een paar minpunten, namelijk minder ram, maar 1 gb intern geheugen, vga-camera (hoewel dat voor videobellen toch moet volstaan) en geen amoled (hoewel ik SLCD met qHD resolutie ook wel fijn vind). De nadelen van de sensation wegen niet op tegen de voordelen in mijn ogen. En met htc heb je wel het gevoel een toptoestel in je handen te hebben, wat ik bij samsung toch wel veel minder heb. Door het plastic en het lage gewicht heb ik soms echt de indruk een goedkope telefoon in mijn handen te hebben met de SGS.
De sensation heeft een alu-body, wat beter aanvoelt en het toestel iets zwaarder laat wegen (echt een pluspunt voor mij) en heeft sense en een goede support. Daarom ga ik denk ik voor de sensation
Ik heb nu een desire hd. Gisteren een update gehad. Ik ben zeer tevreden over het toestel. Alleen de camera is bagger. En de speaker. Nu weet ik niet of ik mijn desire hd zou verkopen om een sgs 2 te kopen of een sensation. Is het de upgrade waard. Ik heb geen idee
Touchwiz 4.0 is veel beter door ontwikkeld nu, ziet er ook een stuk strakker uit dan sense als ik de filmpjes zie.
Touchwiz 3.0 was wat jammer misschien, maar 4.0 maakt een hoop goed.
Kijk wat je mooier vind, en makkelijker vind werken, kun je niet zo beoordelen vanuit de filmpjes. Qua prestaties zullen ze elkaar niet ver ontlopen. Dusja, wacht totdat ze in de winkels liggen, doe een vergelijking, en selecteer het toestel wat beter bij je past. En Samoled+ is natuurlijk wat mooier dan de S-LCD, zul je los niet gauw zien, maar naast elkaar wel, veel helderder en scherper.
Ik had ook een SGS2 op het oog, en toen kwam de Sensation, leek me een leuk toestel, maar vind de SGS2 toch wat mooier en strakker dan de HTC. Puur smaak en wat je zelf fijn vind werken.
Wij kunnen hier alleen maar de specs op gaan noemen voor je.
Touchwiz 3.0 was wat jammer misschien, maar 4.0 maakt een hoop goed.
Kijk wat je mooier vind, en makkelijker vind werken, kun je niet zo beoordelen vanuit de filmpjes. Qua prestaties zullen ze elkaar niet ver ontlopen. Dusja, wacht totdat ze in de winkels liggen, doe een vergelijking, en selecteer het toestel wat beter bij je past. En Samoled+ is natuurlijk wat mooier dan de S-LCD, zul je los niet gauw zien, maar naast elkaar wel, veel helderder en scherper.
Ik had ook een SGS2 op het oog, en toen kwam de Sensation, leek me een leuk toestel, maar vind de SGS2 toch wat mooier en strakker dan de HTC. Puur smaak en wat je zelf fijn vind werken.
Wij kunnen hier alleen maar de specs op gaan noemen voor je.
Zucht...
Een probleem met letterlijk elk HTC toestel zijn de geluidskwaliteit (met headphones), de speaker, en de camera. Deze zijn alle 3 telkens minderwaardig dan bijvoorbeeld bij Samsung.
Plus, vroeger kon HTC gelden als kampioen in het tijdig leveren van software updates, maar sinds de Galaxy is Samsung daar sneller en consequenter in.
Plastic lijkt verder "minder degelijk" dan een aluminium behuizing, totdat je je dure smartphone een keertje laat vallen: plastic zal dan in het slechtste geval een krasje vertonen, terwijl er in je alumiunim casing een leuke deuk staat.
Maar verder heb je ook aan de HTC Sensation een goed toestel hoor, maak je geen zorgen.
Plus, vroeger kon HTC gelden als kampioen in het tijdig leveren van software updates, maar sinds de Galaxy is Samsung daar sneller en consequenter in.
Plastic lijkt verder "minder degelijk" dan een aluminium behuizing, totdat je je dure smartphone een keertje laat vallen: plastic zal dan in het slechtste geval een krasje vertonen, terwijl er in je alumiunim casing een leuke deuk staat.
Maar verder heb je ook aan de HTC Sensation een goed toestel hoor, maak je geen zorgen.
Hmm ik denk dat ik voor de sgs2 ga. Omdat ik eigenlijk camera en speaker zeer belangrijk vind. Degzlijkhzid spzzlt ook een rol maar zoals je zegt als je alle 2 de toestellen laat vallen heb je het zitten. Elk jaar veranderen de meeste tweakers toch van phone dus zal degelijkheid niet ooo zo een grote rol spelzn.
Volgens mij is het redelijk makkelijk te concluderen dat iedereen met allebei erg blij zal zijn, het zijn allebei hoge kwaliteit toestellen en ik moet eerlijk bekennen dat de situatie om nu een telefoon uit te zoeken echt ruk is. Er is gewoon niet echt een duidelijk vlaggenschip
Over 5 maand worden de echte fruit fanboys pas weer verblijd, tot die tijd kunnen we rustig genieten van onze Android flagships
Ik neig zelf het meeste naar de Galaxy S II vanwege het design en het Amoled scherm (wat deze keer is zoals het hoort te zijn, zonder Pentile).
Ik vraag me trouwens af wat er zoveel beter is aan Sense, ik kan mijn weg prima vinden in Touchwiz 3, lijkt een beetje op de iphone interface met her en der wat handigheidjes nog, zoals over een contact vegen om te bellen of sms'en. Verder werkt het qua sms ook prima. Enige nadeel is dat de apps niet op alfabet worden gezet, maar dat de nieuwste achteraan komen.
Ik vraag me trouwens af wat er zoveel beter is aan Sense, ik kan mijn weg prima vinden in Touchwiz 3, lijkt een beetje op de iphone interface met her en der wat handigheidjes nog, zoals over een contact vegen om te bellen of sms'en. Verder werkt het qua sms ook prima. Enige nadeel is dat de apps niet op alfabet worden gezet, maar dat de nieuwste achteraan komen.
Daar mis je gewoon de SGSII en de bijbehorende GPU.Anoniem: 103399 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:56:
[...]
http://www.mobiletechworl...-show-that-it-is-a-beast/
So what’s the verdict? The Adreno 220 came out on top in every single test and followed by the SGX540 found in the LG Optimus 3D TI OMAP4630 and the Tegra 2.
De SGX540 is de GPU van de SGS1 en ja die verslaat die met 50% marge MAAR wel een jaar later hè.
Deze bench is best nutteloos. de Mali400 in de SGS2 presteerd ook ver beter dan alle GPUs in die line-up.
Maar ik moet toegeven dat ik ook een tijdje zat te twijfelen.
1.
Hier wat van mijn punten: Ik weet niet zeker welk scherm er in de praktijk beter uit ziet. Dat is voor mij een erg groot punt (misschien wel het meest belangrijke). Ik moet echter zeggen dat als ik mijn SGS1 met SLCD toestellen vergelijk ik de kleuren van de SGS toch veel mooier vind en de lichte onscherpte is dankzij de RGB in SA+ ook opgelost. Echter is qHD natuurlijk wel een stuk meer pixels en dat zou me ook wel trekken.
Screen: Tie
2.
Er werd in het begin veel geklaagd over de bouw van de SGS1 maar nadat ik hem nu inmiddels 10 maanden heb kan ik zeker zeggen: Daar is weinig mis mee. De achterkant krijgt misschien redelijk makkelijk krassen (dat is bij alu net zo btw) maar itt kan je die bij de SGS gewoon vervangen voor een tientje. Over het design ga ik niet twisten. Ik vind beide toestellen gewoon wel mooi zonder specifieke voorkeur. Enig groot punt dat dan nog blijft: De SGSII is nog lichter dan de SGS1 (dat is enorm genieten vergeleken met toestellen als de iPhone4 die zelf nog lichter is dan de sensation).
Build/Body: SGS2
3.
Bij de specs was het toch een vrij duidelijke beslissing. De SGS2 proc is gelijk, de GPU van de SGS2 is minimaal evensnel, het werkgeheugen 256MB groter, de camera beter (samsung weet gewoon hoe dat moet), de frontcamera van de SGS2 is 2MP tov de 0.3MP van de sensation (Dat wordt binnenkort belangrijk voor gtalk video chat), veel groter intern geheugen bij de SGS2. GPS doet het op de SGS2 gewoon goed (ipv matig zoals op de SGS1).
HW-Specs: SGS2
4.
Toen kwam er tweakbaarheid en hoewel HTC deze lang in handen had zijn die tijden over. HTC heeft een gelockte bootloader terwijl Samsung met de SGS2 de modding community enorm tegemoetkomt. Unsigned recovery, makkelijke flash-procedure voor kernels etc etc. Er zullen voor de SGS2 ongetwijveld minimaal evenveel modificaties uitkomen als voor de Sensation zo niet veel meer.
Modding:SGS2
5.
Dan blijft er nog de interface. TW valt biet bij iedereen in de smaak en Sense is wel er goed. Dat wou ik ook graag eens proberen. Vooral kwa ingebouwde software features zal het de HTC hier ruim winnen.
Interface: Sensation
En toen: Ik denk uiteindelijk dat ik toch voor de Samsung ga. Vooral omdat het enige punt met een duidelijk overwinning voor de sensation op een open bestuuringsysteem zoals android juist een moot-point is. Ik zou sense waarschijn toch meestal niet gebruiken omdat ik launcher pro plus gekocht heb, widget op de lockscreen is zo oud als de app widgetlocker en er zijn tig gemodificeerde lockscreens die heus wel geport gaan worden naar de SGS2 en de Sensation en last but not least zie ik het voordeel van een videostreaming service op je mobiel nog niet als de batterij maar 1520mAh heeft. Komt bij dat mobiel internet ontvangst in NL in de treinen alles behalve constant is en dus streaming op de meest interessante momenten al weer bijna niet mogelijk is.
Edit: En om even in te hakken op het verhaal met high-eng/vlaggenschip toestel:
De SGS1 was 10 Maanden vlaggenschip van Samsung. 8 Maanden daarvan was het onaangevochten leider op performancevlak (als je een minimale hoeveelheid kan tweaken). Ik hoop en vermoed persoonlijk dat Samsung dat best kan herhalen met de SGS2. CPU/GPU/RAM zijn daar iig wel goed genoeg voor.
[ Voor 10% gewijzigd door Darkstriker op 06-05-2011 15:19 ]
Met de meeste punten ben ik het met je eens. Lichter is niet per definitie beter.. het gaat er om hoe hij in de hand voelt. Net als een autodeur die dichtvalt vind ik kwalitatieve beleving hierin erg belangrijk (ook al wilt dat niet zeggen dat dat ook zo is). Daarbij is de Sensation iets smaller zodat typen met 1 hand denk ik gemakkelijker zal zijn.Darkstriker schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 15:13:
[...]
Daar mis je gewoon de SGSII en de bijbehorende GPU.
De SGX540 is de GPU van de SGS1 en ja die verslaat die met 50% marge MAAR wel een jaar later hè.
Deze bench is best nutteloos. de Mali400 in de SGS2 presteerd ook ver beter dan alle GPUs in die line-up.
Maar ik moet toegeven dat ik ook een tijdje zat te twijfelen.
1.
Hier wat van mijn punten: Ik weet niet zeker welk scherm er in de praktijk beter uit ziet. Dat is voor mij een erg groot punt (misschien wel het meest belangrijke). Ik moet echter zeggen dat als ik mijn SGS1 met SLCD toestellen vergelijk ik de kleuren van de SGS toch veel mooier vind en de lichte onscherpte is dankzij de RGB in SA+ ook opgelost. Echter is qHD natuurlijk wel een stuk meer pixels en dat zou me ook wel trekken.
Screen: Tie
2.
Er werd in het begin veel geklaagd over de bouw van de SGS1 maar nadat ik hem nu inmiddels 10 maanden heb kan ik zeker zeggen: Daar is weinig mis mee. De achterkant krijgt misschien redelijk makkelijk krassen (dat is bij alu net zo btw) maar itt kan je die bij de SGS gewoon vervangen voor een tientje. Over het design ga ik niet twisten. Ik vind beide toestellen gewoon wel mooi zonder specifieke voorkeur. Enig groot punt dat dan nog blijft: De SGSII is nog lichter dan de SGS1 (dat is enorm genieten vergeleken met toestellen als de iPhone4 die zelf nog lichter is dan de sensation).
Build/Body: SGS2
3.
Bij de specs was het toch een vrij duidelijke beslissing. De SGS2 proc is gelijk, de GPU van de SGS2 is minimaal evensnel, het werkgeheugen 256MB groter, de camera beter (samsung weet gewoon hoe dat moet), de frontcamera van de SGS2 is 2MP tov de 0.3MP van de sensation (Dat wordt binnenkort belangrijk voor gtalk video chat). GPS doet het op de SGS2 gewoon goed (ipv matig zoals op de SGS1).
HW-Specs: SGS2
4.
Dan blijft er nog de interface. TW valt biet bij iedereen in de smaak en Sense is wel er goed. Dat wou ik ook graag eens proberen. Vooral kwa ingebouwde software features zal het de HTC hier ruim winnen.
Interface: Sensation
En toen: Ik denk uiteindelijk dat ik toch voor de Samsung ga. Vooral omdat het enige punt met een duidelijk overwinning voor de sensation op een open bestuuringsysteem zoals android juist een moot-point is. Ik zou sense waarschijn toch meestal niet gebruiken omdat ik launcher pro plus gekocht heb, widget op de lockscreen is zo oud als de app widgetlocker en er zijn tig gemodificeerde lockscreens die heus wel geport gaan worden naar de SGS2 en de Sensation en last but not least zie ik het voordeel van een videostreaming service op je mobiel nog niet als de batterij maar 1520mAh heeft. Komt bij dat mobiel internet ontvangst in NL in de treinen alles behalve constant is en dus streaming op de meest interessante momenten al weer bijna niet mogelijk is.
Een argument van de camera *omdat samsung weet hoe ze dat moeten doen* vind ik niet sterk. De voorbeelden van het pre productie exemplaar van de sensation vond ik erg netjes! Daarbij heb je bij de sensation instant capture, wat ik een erg groot pluspunt vind! De frontcamera is inderdaad voor videobellen en daarvoor dien je sowieso een lagere resolutie te hebben om dat allemaal een beetje soepeltjes te houden omdat upsnelheid vaak stuk lager is als downsnelheid.
Anoniem: 144601
Ik denk dat ik me behoorlijk kan vinden in darkstriker's argumentatie maar ik zal sense toch wel behoorlijk missen.
Verder wat updates betreft heeft samsung het goed gedaan afgelopen jaar htc is een beetje achtergebleven en met de gelockte bootloader van de sensation zou custom-built ROM flashen wel eens een probleem kunnen worden. De sgs 2 heeft al root terwijl de nieuwe s serie van htc dat nog steeds niet heeft.
Maar goed ik ben nog steeds erg tevreden met mijn desire en sense enige nadeel het ietwat kleine scherm wordt dit opgelost in de sgs2 want de resolutie is wel hetzelfde?
Weet iemand trouwens of het zo is dat je bij alle providers tegenwoordig ook móet betalen voor minuten binnen je bundel?
Verder wat updates betreft heeft samsung het goed gedaan afgelopen jaar htc is een beetje achtergebleven en met de gelockte bootloader van de sensation zou custom-built ROM flashen wel eens een probleem kunnen worden. De sgs 2 heeft al root terwijl de nieuwe s serie van htc dat nog steeds niet heeft.
Maar goed ik ben nog steeds erg tevreden met mijn desire en sense enige nadeel het ietwat kleine scherm wordt dit opgelost in de sgs2 want de resolutie is wel hetzelfde?
Weet iemand trouwens of het zo is dat je bij alle providers tegenwoordig ook móet betalen voor minuten binnen je bundel?
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 144601 op 08-05-2011 11:16 ]
Verbaast me altijd weer dat men een zwaardere telefoon beter vindt dan een lichtere. 
We leven niet meer in de vorige eeuw waarbij zwaar gelijk staat aan kwaliteit/duurzaamheid. Ik heb mijn galaxy s1 tig keren laten vallen, geen krassen, niks mee aan de hand. En ik vind het ook helemaal geweldig dat de galaxy s1 zo handzaam is door het lichte gewicht.
Plastic in de winter is ook een grote plus, vriezen je vingers minder snel.
We leven niet meer in de vorige eeuw waarbij zwaar gelijk staat aan kwaliteit/duurzaamheid. Ik heb mijn galaxy s1 tig keren laten vallen, geen krassen, niks mee aan de hand. En ik vind het ook helemaal geweldig dat de galaxy s1 zo handzaam is door het lichte gewicht.
Kijk, het is voor iedereen persoonlijk.lordMocro schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 11:36:
Verbaast me altijd weer dat men een zwaardere telefoon beter vindt dan een lichtere.
Ik geef de voorkeur aan een zwaardere telefoon omdat ik dat beter in mijn hand voel vasthouden. Het heeft bij mij niks te maken met kwaliteit/duurzaamheid. Ik heb vaak een SGS1 vastgehouden en daar had ik het gevoel dat ik een speelgoed telefoon vasthield. En ja tuurlijk kunnen die heel stevig en sterk zijn
Nogmaals, ik vind het een kwestie van smaak.
in perspectief gezien is de HTC sense framework al lang bekend waardoor er snel mee te werken valt voor de devs.
Ik merk nu dat de dev community bij de SGS ook meters begint te maken, met anderen woorden ze hebben de samsung android versie onder de knie en de ontwikkelingen gaan nu gestaag. CM7 is goed te gebruiken als daily driver net als MIUI en de HTC Sense port is ook stabiel te gebruiken maar mist nog data.
het is dus te hopen dat de dev community gebruik kan maken van deze vooruitgang voor de SGSII.
Ik kan over een maandje verlengen dus ik hoop dat er rond die tijd er wat meer duidelijkheid over is, want nu is het eigenlijk gokken.
Ik merk nu dat de dev community bij de SGS ook meters begint te maken, met anderen woorden ze hebben de samsung android versie onder de knie en de ontwikkelingen gaan nu gestaag. CM7 is goed te gebruiken als daily driver net als MIUI en de HTC Sense port is ook stabiel te gebruiken maar mist nog data.
het is dus te hopen dat de dev community gebruik kan maken van deze vooruitgang voor de SGSII.
Ik kan over een maandje verlengen dus ik hoop dat er rond die tijd er wat meer duidelijkheid over is, want nu is het eigenlijk gokken.
Volgens mij is het eerder gewenning dan smaak.Upbeat schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 12:09:
[...]
Kijk, het is voor iedereen persoonlijk.
Ik geef de voorkeur aan een zwaardere telefoon omdat ik dat beter in mijn hand voel vasthouden. Het heeft bij mij niks te maken met kwaliteit/duurzaamheid. Ik heb vaak een SGS1 vastgehouden en daar had ik het gevoel dat ik een speelgoed telefoon vasthield. En ja tuurlijk kunnen die heel stevig en sterk zijn
Nogmaals, ik vind het een kwestie van smaak.
Anoniem: 405632
Ik zou je sterk aanraden om even ergens een shop binnen te lopen en te kijken wat ze beide zijn. HTC is goed bezig op dit moment. Maar Samsung ook. Specs ontlopen elkaar nauwelijks dus het is, zoals vele hierboven al zeiden, wat je voorkeur is. Het SuperAMOLED scherm is wel even iets om te overwegen. Sommige mensen vinden deze extreem kleurrijke displays geweldig terwijl andere het wat teveel van het goede vinden.
Kijk en vergelijk, dat is het advies. Loop een mediamarkt of phonehouse ofzo binnen en je weet direct wat je in handen hebt. Zo viel de Xperia Play mij wat tegen toen ik hem in handen had terwijl ik er erg naar uitkeek. Heb hem toch laten liggen. Ga nu voor de iPhone 4.
Succes
Kijk en vergelijk, dat is het advies. Loop een mediamarkt of phonehouse ofzo binnen en je weet direct wat je in handen hebt. Zo viel de Xperia Play mij wat tegen toen ik hem in handen had terwijl ik er erg naar uitkeek. Heb hem toch laten liggen. Ga nu voor de iPhone 4.
Succes
Om dit topic ook weer een beetje leven in te blazen.
De keuze is natuurlijk geheel persoonlijk. Het zijn beide zulke goede phones dat je eigenlijk geen slechte keuze kunt maken. Op papier is de SII beter, zeker. Maar in praktijk hangt het van zoveel meer zaken af hoe goed de phone is. Ik ben zelf vrij onervaren met beide merken op het gebied van smartphones, maar ga denk ik toch voor de HTC. Mensen in mijn directe omgeving zweren bij HTC wat natuurlijk niet de basis is van mijn keuze, maar het draagt toch bij als mensen vrijwel direct weer voor HTC kiezen. Ik vind het uiterlijk van het toestel ook zeer belangrijk, waarbij de HTC gewoon veel beter oogt dan de hoekige sII. Daarbij vind ik een massievere phone door een metalen unibody ook veel prettiger dan een lichtere plastic case waarbij je minder het gevoel krijgt een echt vlaggenschip in handen te hebben. Daarbij ben ik geen fan van de nageaapte iphone-look met de fysieke knop onderin en vind ik die 4 vaste knoppen op het scherm van de SII erg storend.Je kan ze niet veranderen en de phone en contacts buttons vind ik dubbelop en overbodig. Ik las ook dat je voor de nieuwe hubs die zo nuttig zouden zijn gewoon moet betalen, wat ook weer afdoet aan samsung. De android market voldoet dus prima! Nu is de Sensation nog niet uit, dus er komen ongetwijfeld problemen, maar één die me opviel bij de SII is dat de telefoon erg warm wordt. Dat vind ik zelf erg vervelend. Ik weet dat elke phone dit doet, mijn huidige nu ook wel, maar niet in dergelijke mate dat het irriteerd.
Voor mensen die nog wat meer vergelijkingsmateriaal willen hebben, dit topic is wat actiever, maar engels:
http://forum.xda-develope...ead.php?t=1032175&page=51
De keuze is natuurlijk geheel persoonlijk. Het zijn beide zulke goede phones dat je eigenlijk geen slechte keuze kunt maken. Op papier is de SII beter, zeker. Maar in praktijk hangt het van zoveel meer zaken af hoe goed de phone is. Ik ben zelf vrij onervaren met beide merken op het gebied van smartphones, maar ga denk ik toch voor de HTC. Mensen in mijn directe omgeving zweren bij HTC wat natuurlijk niet de basis is van mijn keuze, maar het draagt toch bij als mensen vrijwel direct weer voor HTC kiezen. Ik vind het uiterlijk van het toestel ook zeer belangrijk, waarbij de HTC gewoon veel beter oogt dan de hoekige sII. Daarbij vind ik een massievere phone door een metalen unibody ook veel prettiger dan een lichtere plastic case waarbij je minder het gevoel krijgt een echt vlaggenschip in handen te hebben. Daarbij ben ik geen fan van de nageaapte iphone-look met de fysieke knop onderin en vind ik die 4 vaste knoppen op het scherm van de SII erg storend.Je kan ze niet veranderen en de phone en contacts buttons vind ik dubbelop en overbodig. Ik las ook dat je voor de nieuwe hubs die zo nuttig zouden zijn gewoon moet betalen, wat ook weer afdoet aan samsung. De android market voldoet dus prima! Nu is de Sensation nog niet uit, dus er komen ongetwijfeld problemen, maar één die me opviel bij de SII is dat de telefoon erg warm wordt. Dat vind ik zelf erg vervelend. Ik weet dat elke phone dit doet, mijn huidige nu ook wel, maar niet in dergelijke mate dat het irriteerd.
Voor mensen die nog wat meer vergelijkingsmateriaal willen hebben, dit topic is wat actiever, maar engels:
http://forum.xda-develope...ead.php?t=1032175&page=51
Sense is het eerst wat ik eraf heb geknikkerd met men Desire 
Maarja, smaken he
Maarja, smaken he
Ik hoor juist zoveel goeds over Sense, dat het geweldig is etc. etc.geemfriek schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:02:
Sense is het eerst wat ik eraf heb geknikkerd met men Desire
Maarja, smaken he
Hoe komt het dan dat het jou niet bevalt? Smaken verschillen, dat begrijp ik, maar ben nieuwsgierig naar de beweegredenen.
Waarschijnlijk omdat een andere launcher hem nog beter beviel... Ik gok op LauncherPro ofzo
Imho is het te, tja, speelgoedachtig. Touchwiz vind ik lekker strak, bovendien vind ik de SGS2 beter en verkies ik Samsung boven HTCAnoniem: 404512 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:18:
[...]
Ik hoor juist zoveel goeds over Sense, dat het geweldig is etc. etc.
Hoe komt het dan dat het jou niet bevalt? Smaken verschillen, dat begrijp ik, maar ben nieuwsgierig naar de beweegredenen.
En ja, ik heb ervaring met beide. Ik heb hier de SGS2 liggen, Sense 2.1 en Sense 3.0 heb ik ook al mee gespeeld, maar dat vind ik er toch te speelgoedachtig uitzien.
Just my two cents
Ik heb geen leuke ondertitel.
Sense is overrated. Paar leuke widgets en dan heb je ook wel gehad. LauncherPro of ADW Launcher is sowieso fijner
Sense is meer dan de launcher, het is ook de contacten-app, een mooie t9-dialer een schil voor de kalender etc. En deze werken allemaal best wel fijn, ook als je launcherpro draait. Dat gezegd hebbende kies ik over een maandje waarschijnlijk voor de SGS2
Voor die apps die ook zijn aangepast zijn er genoeg alternatieven te vinden..
LauncherPro Plus biedt ook hele mooi widgets aan en werkt tegenwoordig ook met thema's.. Ieder z'n keuze.
LauncherPro Plus biedt ook hele mooi widgets aan en werkt tegenwoordig ook met thema's.. Ieder z'n keuze.
Anoniem: 145867
Wat je zegt is wel degelijk waar. Maar veel winkels hebben allemaal van die 'Dummy' modellen liggen. Ik snap ook nog steeds niet waarom omdat de buitenkant van een telefoon tegenwoordig bijna niks meer zegt!!Anoniem: 405632 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 13:37:
Succes
Vind het dan ook om te gieren dat mensen hun besluit nemen op basis van een 'dummy'.
Staan ze ook vaak achter glas. Zie je van die mensen zeggen: Ja doe die maar! ( Zonder uitproberen lopen ze de winkel uit. )
Je neemt bij het kopen van een auto toch ook eerst een proefrit??
Wie zegt dat Touchwiz beter is dan Sense in any way dan ook houd zich zelf voor de gek.. Zelfs de grootste fanboys durven dat niet eens te beweren...Ik hoop dan dat de Sensation ook zo snel mogelijk uitkomt
Ehm. Get your facts straight. Ik durf zeker te beweren dat Touchwiz beter is en was dan Sense. Veel strakker. En Sense 3.0? Cool, je hebt een vet lockscreen.Anoniem: 103399 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 23:12:
Wie zegt dat Touchwiz beter is dan Sense in any way dan ook houd zich zelf voor de gek.. Zelfs de grootste fanboys durven dat niet eens te beweren...Ik hoop dan dat de Sensation ook zo snel mogelijk uitkomt
De eerste dag na de release is er een overclock verschenen, plus een custom kernel van supercurio. Darky's heeft toegezegd om een nieuwe Darky ROM voor de SGS2 te gaan maken en CM7 wordt overal wel naartoe geport. MIUI zou ik me ook geen zorgen over makenWasMachinator schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 12:28:
[ Voor 34% gewijzigd door thijsje66 op 13-05-2011 08:11 ]
Ik heb geen leuke ondertitel.
Dat lockscreen enzo boeit me niet echt, ik wil gewoon een mooie lichte nette telefoon en qua looks vind ik de Galaxy S2 de betere, ik ben niet zo'n fan van die HTC designs (op de wildfire/legend na, maar dat zijn geen high end phones). Ik ken Sense niet en ik zou dus niet weten wat ik mis momenteel met touchwiz 3.0, wat al stukken beter is dan touchwiz op de omnia hd
Sorry hoor, maar dat is misschien jouw mening en smaak, maar wil niet meteen zeggen dat het een feit is!thijsje66 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 08:08:
[...]
Ehm. Get your facts straight. Ik durf zeker te beweren dat Touchwiz beter is en was dan Sense. Veel strakker. En Sense 3.0? Cool, je hebt een vet lockscreen.

De één zweert bij Sense, de ander bij Touchwiz. Ieder zijn ding.
Ik was voorheen ook erg aan het twijfelen tussen de Sensation en Galaxy S2. Persoonlijk heb ik slechte ervaring met Samsung, hoewel dat weer bijna goed is gemaakt met de Galaxy S en hun open-source strategie. HTC heeft daarentegen weer een mooie geborsteld aluminium behuizing.
Ik heb het één en ander gelezen in dit topic en ik acht de kans groot dat de Sensation een Pentile scherm heeft. Daarnaast zie ik ook veel mensen twijfelen over de batterijcapaciteit en de batterijduur. Persoonlijk denk ik dat Samsung hier toch wel iets beter in is, vooral gezien het feit dat de Sensation geen (S-AM)OLED-type scherm heeft. Daarentegen zal de Qualcomm wel weer iets zuiniger zijn puur vanwege het aantal transistoren dat een Scorpion core heeft t.o.v. een Cortex A9 core, volgens mij gebruikt Samsung wel weer zuiniger RAM geheugen.
En wat betreft TouchWiz, Sense... Ik opteer toch voor een standaard Android ervaring. Moet ik uiteraard wel weten welke functionaliteit ik mis, maar ik verwacht dat het toch niet zal opwegen tegen mijn liefde voor vanilla Android. Hetgeen ik wel erg jammer vind is dat Samsung niet de standaard Android knoppenindeling hanteert maar in plaats daarvan een "trackpad/homebutton" gebruikt
Zelf geil ik heel erg op hardware specs en verse firmware/software. Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de Galaxy S2.
Ik heb het één en ander gelezen in dit topic en ik acht de kans groot dat de Sensation een Pentile scherm heeft. Daarnaast zie ik ook veel mensen twijfelen over de batterijcapaciteit en de batterijduur. Persoonlijk denk ik dat Samsung hier toch wel iets beter in is, vooral gezien het feit dat de Sensation geen (S-AM)OLED-type scherm heeft. Daarentegen zal de Qualcomm wel weer iets zuiniger zijn puur vanwege het aantal transistoren dat een Scorpion core heeft t.o.v. een Cortex A9 core, volgens mij gebruikt Samsung wel weer zuiniger RAM geheugen.
En wat betreft TouchWiz, Sense... Ik opteer toch voor een standaard Android ervaring. Moet ik uiteraard wel weten welke functionaliteit ik mis, maar ik verwacht dat het toch niet zal opwegen tegen mijn liefde voor vanilla Android. Hetgeen ik wel erg jammer vind is dat Samsung niet de standaard Android knoppenindeling hanteert maar in plaats daarvan een "trackpad/homebutton" gebruikt
Zelf geil ik heel erg op hardware specs en verse firmware/software. Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de Galaxy S2.
Er is slechts 1 LCD scherm dat Pentile is en dat is die van de Motorola Atrix (samsung scherm?).. en heb nog nergens gelezen of gezien (behalve mensen die zonder bron denken of de kans vrij groot achten) dat er een pentile scherm in zit.Pyronick schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 09:05:
Ik heb het één en ander gelezen in dit topic en ik acht de kans groot dat de Sensation een Pentile scherm heeft.
Ik acht de kans nihil dat er een Pentile scherm in zal zitten. Aangezien het scherm van de Sensation door Sony wordt gemaakt en deze nog nooit zoiets gebruikt hebben, naar mijn weten. Mocht dit anders zijn dan hoor ik het graag.
Ik zit ook met dit probleem, ik denk nu te weten dat ik voor de SGSII ga. Maar af en toe slaat de twijfel toe. Iets wat ik niet vaak hoor is de aspect ratio van het scherm. De Sensation heeft een 16:9 scherm, dat is als je veel films kijkt e.d. wel een goede resolutie natuurlijk, en daar adverteren ze ook mee. Maar voor surfen e.d. lijkt het me gewoon onhandig. Over de PPI van de samsung maak ik me geen zorgen, ik kom van een HTC magic (nog lagere PPI) en zie echt geen storende pixels ofzo.
Sence vs Touchwiz maakt me ook niet veel uit. Ik heb met beide niet gewerkt, eigenlijk wil ik gewoon vanilla android, maar die eis is niet zo sterk dat ik daarvoor een hardwarmatig inferieure Nexus S ga kopen.
De reden waarom ik af en toe aan het twijfelen sla is de GPU, en de bouwkwaliteit. De SGSII is twee gram lichter dan mijn magic, maar mijn magic is minder breed dan het scherm van de SGSII. Ik ben bang dat dit heel erg licht aan gaat voelen, maar dat is vast een kwestie van wennen. Aan de andere kant ben ik bang dat de Sensation niet in mijn broekzak past.
Sence vs Touchwiz maakt me ook niet veel uit. Ik heb met beide niet gewerkt, eigenlijk wil ik gewoon vanilla android, maar die eis is niet zo sterk dat ik daarvoor een hardwarmatig inferieure Nexus S ga kopen.
De reden waarom ik af en toe aan het twijfelen sla is de GPU, en de bouwkwaliteit. De SGSII is twee gram lichter dan mijn magic, maar mijn magic is minder breed dan het scherm van de SGSII. Ik ben bang dat dit heel erg licht aan gaat voelen, maar dat is vast een kwestie van wennen. Aan de andere kant ben ik bang dat de Sensation niet in mijn broekzak past.
De sensation is iets smaller dan de sgsII maar wel iets dikker. Lijkt me dat als de 1 niet past, de andere ook niet past in je broekzak. Daarbij is de SGSII natuurlijk wel uitermate licht.. of je dit fijn vindt is natuurlijk persoonlijk.eew schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:43:
Ik zit ook met dit probleem, ik denk nu te weten dat ik voor de SGSII ga. Maar af en toe slaat de twijfel toe. Iets wat ik niet vaak hoor is de aspect ratio van het scherm. De Sensation heeft een 16:9 scherm, dat is als je veel films kijkt e.d. wel een goede resolutie natuurlijk, en daar adverteren ze ook mee. Maar voor surfen e.d. lijkt het me gewoon onhandig. Over de PPI van de samsung maak ik me geen zorgen, ik kom van een HTC magic (nog lagere PPI) en zie echt geen storende pixels ofzo.
Zo, over licht gesproken... gister een werkend model in handen gehad. Voor mij persoonlijk voelt het als een speelgoed telefoon en dus te licht.dangerousp schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 13:07:
[...]
De sensation is iets smaller dan de sgsII maar wel iets dikker. Lijkt me dat als de 1 niet past, de andere ook niet past in je broekzak. Daarbij is de SGSII natuurlijk wel uitermate licht.. of je dit fijn vindt is natuurlijk persoonlijk.
Beide phones zijn inderdaad bijna even groot maar de sII is gewoon dunner. De Sensation daarentegen heeft afgeronde hoeken wat wel prettiger zal zijn imo. Maar hier kun je het zelf even zien:
http://www.thephonedataba...y_S_II_405_Compare_Phones
Houdt je muis op de buttons tussen de beide phones om te wisselen welke voorop ligt.
Maar er gaat natuurlijk niks boven zelf even naar de winkel gaan!
@Upbeat, ik vond hem ook ontzettend licht. Toestel+accu even in de hand gehouden voor gewichtspeiling. En hij is naar mijn mening ook wel te licht voor zo'n high end phone, er klopt gewoon iets niet in het gevoel dat je hebt.
Houdt je muis op de buttons tussen de beide phones om te wisselen welke voorop ligt.
@Upbeat, ik vond hem ook ontzettend licht. Toestel+accu even in de hand gehouden voor gewichtspeiling. En hij is naar mijn mening ook wel te licht voor zo'n high end phone, er klopt gewoon iets niet in het gevoel dat je hebt.
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 404512 op 13-05-2011 13:37 ]
pff millimeterwerk in verschil qua grootte.. dat merk je echt niet in je broekzak hoor. Gewicht scheelt wel bijna 30% en dat zal voor de 1 een plus zijn en voor de andere een min.Anoniem: 404512 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 13:36:
Beide phones zijn inderdaad bijna even groot maar de sII is gewoon dunner. De Sensation daarentegen heeft afgeronde hoeken wat wel prettiger zal zijn imo. Maar hier kun je het zelf even zien: