Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
lordMocro schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 16:13:
[...]

Ik stel voor dat je ophoudt met je fanboy/haatgedrag. Je woord is evenveel waard is ieder van ons, en minder waard dan de reviews van gerenommeerde sites. Maar toch probeer je met man en macht je mening door te drukken, niet alleen in dit topic, maar vooral in "de samsung galaxy s2" topic op tweakers.

Kijk, dat je je telefoon niet kunt retourneren is jou probleem, beter je best doen, en meer tijd erin steken ipv de fanboy hier uithangen, beter je mannetje staan je de vodafone winkel, zoals ik al eerder aangaf, mensen hebben hun telefoon om de meest lullige redenen terug kunnen ruilen (vriend van me werkt bij de vodafone in Den Haag centrum).

Succes ;)
Nee hoor HTC is niet heilig, ben niet voor niks dit keer voor de Samsung gegaan. De problemen van HTC zijn altijd al de camera en speaker geweest, en had er weinig vertrouwen in dat dit bij de Sensation opgelost was.

Ben nergens fanboy van; maar weinig producten voldoen aan mijn criteria.

Zoals ik al zei snap ik best dat mensen wel tevreden zijn, en dat reviewers ook niet alles zien. Zeker niet omdat je tegenwoordig zo snel mogelijk die review eruit moet stampen.

Laat ik dit zeggen; het is geen slechte telefoon, maar het is bij lange na niet het beste toestel dat ik ooit heb gehad (rekening houdend met de tijd waarin de telefoons uitkwamen).
Het is zeker een enorme verbetering als je van iets van 2 jaar geleden af komt, of van de originele Galaxy S. Maar vergeleken met de meer recentere modellen van andere merken vind ik het geen must buy.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-09 23:25
Zelf mag ik in november bij Hi verlengen (volgens mij als ik wil overstappen kan het eerder) maar is het dan nog aan te raden om de SGS2 te nemen? De specs liegen er niet om en ik heb niet veel meer gezien dat rond die tijd uit komt (op de geruchten op een nieuwe nexus phone na dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 16:32:
[...]
. Maar vergeleken met de meer recentere modellen van andere merken vind ik het geen must buy.
Ik denk dat dat voor alle toestellen geld, er is geen toestel wat alles heeft (wat ik wil) maar de sgs2 komt aardig in de buurt, het nadeel is dan wel een iets lagere resolutie en wat ik als belangrijkste nadeel zie: geen sense. Ik hoop dat dat laatste snel opgelost wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:56
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 16:59:
[...]

Ik denk dat dat voor alle toestellen geld, er is geen toestel wat alles heeft (wat ik wil) maar de sgs2 komt aardig in de buurt, het nadeel is dan wel een iets lagere resolutie en wat ik als belangrijkste nadeel zie: geen sense. Ik hoop dat dat laatste snel opgelost wordt
In plaats van Sense kan je gewoon Launcher Pro Plus installeren, dat geeft je een naar smaak in te stellen launcher met alle belangrijke widgets. Ik heb de SGS2 nu twee weken en ben er uiterst tevreden mee. Touchwiz werkt overigens best mooi, je mist alleen wat belangrijke widgets, hiervoor zijn genoeg alternatieven in de markt te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 15:31
Ook hier een zeer tevreden SGSII gebruiker. Het lijkt mij dat de enige redenen om voor de HTC te gaan de Sense interface is (incl. b.v. de in mijn ogen erg handige friendstream-widget) en de hogere resolutie. Dank zij de qHD-res past er meer 'internet' op je pagina en zijn kleine lettertjes bter te lezen, ook in de reader. Eerder in dit topic is al gelinkt naar een review van beide schermen, met foto's. Dus als je veel internet en leest dan zou ik de HTC nemen.

Voor al het overige kan ik de SGSII van harte aanbevelen. Hij is superrrrrsnel met alles en het scherm is echt geweldig, de kleuren spatten ervan af en het is in verhouding veel beter leesbaar in de zon dan andere schermen. De snelheid en het scherm maken dat dit de beste smartphone is die ik ooit heb gehad (van 3 androids en een stuk of 10 anderen).

(tussen twee haakjes en een beetje offtopic: wel grappig dat een hogere res dan 800x480 duidelijke voordelen heeft, terwijl Nokia fans vaak beweren dat een hogere res dan de 320x420 van Symbian-toestellen niet nodig is haha).

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind launcherpro (en go launcher ook niet) het net niet, ook de widgets zijn het net niet, sense is namelijk veel meer: toetsenbord, dialer, email, sms, galerij, htc hub etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Laatst online: 11-08 15:31
Qua toetsenbord is het dan wel weer heel fijn van de SGSII dat hij Swype standaard heeft. Overigens vind ik de dialer en de SMS-app van Touchwizz ook erg goed. Voor email gebruik ik altijd gewoon de gmail-app. Gallerij is in Gingerbread vaak de standaard gallerij, zit in de Sensation een andere?

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja sense heeft een eigen, het maakt het heel makkelijk om alle fotos van vrienden te zien via flikr en facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:30

Termy

valt er nog wat te fragge?

Van de vermeende superieure hardware van de SGS2 blijft weinig over als je er wat dieper op in gaat, zo lijkt het. Op XDA staat ook een topic met vergelijking en daar laat iemand die voor de HD2 drivers geport heeft (lees: iemand die enig inzicht bewezen heeft te hebben in hardware etc) vrij overtuigend zien dat de SGS2 helemaal niet beter is, verre van.

Het gaat om de posts van charnsingh_online, zoals deze.

Alleen de bootloader houdt me nu nog tegen om naar de winkel te rennen, aangezien ik na android op m'n HD2 wel overtuigd ben van android en de hardware een goede upgrade is.

Btw, waarom denkt men dat de S-LCD van de sensation pentile zou zijn? Dat is toch alleen iets wat bij AMOLED van toepassing is? Nog nooit gehoord van pentile LCD iig..

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Ik hou niet van plastic looks, ben niet bang dat het zwak is, maar mis nog altijd het gevoel van de Nokia 8800 in mijn hand. Hier wint HTC dus.

Hardware is vergelijkbaar, bouwkwaliteit is vergelijkbaar.

Sense is beter dan touchwiz, dat valt bijna een feit te noemen. De nadelen zijn meer resources benodigd, maar dat hebben te toestellen zat en anders kan je alsnog een lichte launcher draaien. Hier wint HTC dus.

HTC bootloader vs Samsung bootloader. Hier wint Samsung.

Scherm is een twijfelgeval.

Lichte voorkeur voor Sensation dus bij mij, maar de prijs is ook belangrijk. Ik wacht lekker tot ik de kans krijg iets moois aan te schaffen. Desnoods een toestel van een nog nieuwere generatie. Kan ook makkelijk een SGS2 zijn en da vooral i.v.m de bootloader.

[ Voor 4% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 26-05-2011 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
TWeaKLeGeND schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:12:
Hardware is vergelijkbaar, bouwkwaliteit is vergelijkbaar.
Hmm hardware is niet vergelijkbaar... bouwkwaliteit durf ik nog niks over te zeggen..
Al zie je de benches van de Exynos CPU in de Samsung, pfffjew dat is wel je-van-het
Termy schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:12:
Btw, waarom denkt men dat de S-LCD van de sensation pentile zou zijn?
Dat is toch alleen iets wat bij AMOLED van toepassing is? Nog nooit gehoord van pentile LCD iig..
Wat toch echt waar is, even zoeken in dit topic op 'pentile'

[ Voor 27% gewijzigd door CLB op 26-05-2011 17:15 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thelightning
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-06-2022
Ik ben afgelopen week voor de S2 gegaan omdat ik te lang op de Sensation zou moeten wachten.

Nu ik de telefoon heb denk ik dan deze echt wel beter is als de Sensation. Het scherm, bijv vergeleken met een iPhone is zo ontzettend goed en dan is toch het gene waar je 100% van de tijd naar zit te kijken. Ook is ie lekker licht door idd, tja.. het plastic dus je zou kunnen zeggen dat hij een beetje fragiel aanvoelt maar het is zeker een degelijk toestel want ook al is het plastic,het is geen goedkoop plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Want het is duur plastic? Degelijkheid komt gewoon door het metalen chassis wat erin zit, that's it

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thelightning
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-06-2022
Wat ik bedoelde, is dat het wel een klapje kan hebben en bijv niet dubbel knakt maar gewoon buigt.

Al heb ik hem nog niet in mn handen gehad, denk ik dat de HTC (zoals de desire hd) erg lomp over komt.

[ Voor 35% gewijzigd door thelightning op 26-05-2011 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik voor de Sensation had gekozen als deze wel meer geheugen had gehad, na het gerommel met a2sd+ en data++ op mijn desire wou ik deze keer gewoon ruimte en dan is de 1 gb van de sensation echt erg krap (als er al 350mb OS op moet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mag in augustus weer overstappen, dus ik kan nog even de kat uit de boom kijken. Voor welke van de twee verwachten jullie betere Custom ROM ondersteuning? Met CyanogenMod in het bijzonder. Ik heb begrepen dat hij HTC boycot vanwege de gesloten bootloader, maar dat de Samsung Galaxy S ook slechte ondersteuning had. Nu heeft de S II heel andere hardware, en is er inmiddels een "bounty: van ruim $2000 voor het porten, maar ik zie niks gebeuren.

Welke van de twee prefereren jullie puur op basis van tweakability en Custom ROM's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Er is 1,1GB beschikbaar voor het installeren van apps / games, dus daarmee zit je niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Wat doen jullie toch allemaal dat je aan die 674MB die overblijft niet genoeg hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:38
CLB schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:15:
Want het is duur plastic? Degelijkheid komt gewoon door het metalen chassis wat erin zit, that's it
Er zijn nogal een verschil tussen ABS en polyethyleen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dat is uiteraard waar, maar dat is geen kwestie van het goedkoop of duur noemen =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Ik blijf erbij dat de hardware zeer zeker vergelijkbaar is.

Maargoed, jij vergelijkt op een andere manier dan ik dat doe blijkbaar.

Ben wel benieuwd over welke benches je het hebt. Heb je een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:20:
[...]

Er zijn nogal een verschil tussen ABS en polyethyleen natuurlijk
geen idee maar data neemt een hoop ruimte in, met 3xandry birds en opera zit je al ruim boven de 120 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
TWeaKLeGeND schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:24:
Ben wel benieuwd over welke benches je het hebt. Heb je een link?
Dit bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lvGU2OlrtcPn4w0DdU3c47iB/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/i6hzxtES0HP3aiojDxo0efoD/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:19:
Ik mag in augustus weer overstappen, dus ik kan nog even de kat uit de boom kijken. Voor welke van de twee verwachten jullie betere Custom ROM ondersteuning? Met CyanogenMod in het bijzonder. Ik heb begrepen dat hij HTC boycot vanwege de gesloten bootloader, maar dat de Samsung Galaxy S ook slechte ondersteuning had. Nu heeft de S II heel andere hardware, en is er inmiddels een "bounty: van ruim $2000 voor het porten, maar ik zie niks gebeuren.

Welke van de twee prefereren jullie puur op basis van tweakability en Custom ROM's?
Ik vermoed dat de SGS2 het nieuwe tweakers toestel gaat worden zoals de desire dat eerst was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Dat zijn dan dus inderdaad de benchmarks die mij niet boeien in mijn vergelijking van de hardware van de toestellen.

(daarnaast is hardware meer dan alleen een CPU)

Zal even op slashgear kijken of ze ook resultaten hebben die meer zeggen. (bijvoorbeeld rendertijden opstarttijden etc)

SGS2 ziet er inderdaad beter uit als tweaker toestel, alhoewel sensation kraken een grotere tweaker uitdaging is! Ik voorzie op den duur een levendige community voor beide toestellen, incl perfecte CM

[ Voor 26% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 26-05-2011 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:26:
[...]

Ik vermoed dat de SGS2 het nieuwe tweakers toestel gaat worden zoals de desire dat eerst was...
Is dat zo? Ik dacht dat de Galaxy S1 dat was, onzettend veel van verkocht en ja, zonder dat ding te tweaken was de galaxy s1 echt een ramp. :p

En de Galaxy S2 wordt denkik ook wel het nieuwe "tweaker" toestel. Gaat gewoon weer ongelooflijk veel van verkocht worden en elke flasher wilt gewoon van Touchwizz af volgens mij. :p Andere launcher installeren is niet genoeg, gewoon weg met die bloatware.
Maar voornamelijk de verkoopcijfers en unlocked boatloader gaat het hem doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thelightning schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:16:
Wat ik bedoelde, is dat het wel een klapje kan hebben en bijv niet dubbel knakt maar gewoon buigt.

Al heb ik hem nog niet in mn handen gehad, denk ik dat de HTC (zoals de desire hd) erg lomp over komt.
Waarom word er bij de SGS2 een punt gemaakt dat hij van plastic is hierdoor breekbaar? Je moet gewoon je telefoon niet laten vallen. Hij beschadigd dan punt, of hij van plastic of metaal is. Metaal heeft als nadeel dat het gaat deuken en de lak eraf kan gaan, waardoor je het metaal ziet en de schade nog opvallender maakt. Weet ik uit eigen ervaring door mijn milestone 1x te laten vallen op een tegelvloer.
En daarnaast zijn de meeste telefoons van kunstof. Het is eerder regel dan uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
TWeaKLeGeND schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:29:
Dat zijn dan dus inderdaad de benchmarks die mij niet boeien in mijn vergelijking van de hardware van de toestellen.

Zal even op slashgear kijken of ze ook resultaten hebben die meer zeggen. (bijvoorbeeld rendertijden opstarttijden etc)
Die boeien jou niet nee, mij ook niet hoor wees gerust, maar zodoende is het niet vergelijkbaar imho
De CPU is gewoon krachtiger van de S2, dat blijkt hier wel uit, hoe of wat men daar van vind is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Uiteraard, de CPU uit de SGS1 is ook krachtiger dan de Desire. Maar zijn ze daarom ineens niet meer vergelijkbaar in hardware? Desondanks vind ik de Desire het betere toestel. Vind het altijd een ramp op met SGS van vriendin te werken, mindere ramp na het toepassen van fixes en mods.

Maar eerlijk is eerlijk, mijn desire heb ik ook nooit stock gedraait dus misschien was dat ook wel een ramp!

Wat ik in al deze toestellen wel mis is een pookje zoals ik op mij Hero heb :(

Geef mijn een redelijke behuizing, liever zwaar dan licht, twee redelijke camera's (eventueel 3), een flitser, een pookje, een goed scherm, een redelijke processor, genoeg geheugen voor apps en beetje media en een dikke batterij!

[ Voor 19% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 26-05-2011 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
TWeaKLeGeND schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:29:

hier heb je de opstarttijd: YouTube: ‪Samsung Galaxy S2 vs HTC Sensation - Boot / Quadrant / Linpack‬‏
korte browser vergelijking: YouTube: ‪Samsung Galaxy S2 vs HTC Sensation - Browser Performance‬‏
sensation browser met flash: YouTube: ‪HTC Sensation - Browser‬‏

Sommigen zeggen wel dat SamJpullen wel een beetje te negatief opstelt tegenover de Sensation. You be the judge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lordMocro schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:30:
[...]

Is dat zo? Ik dacht dat de Galaxy S1 dat was, onzettend veel van verkocht en ja, zonder dat ding te tweaken was de galaxy s1 echt een ramp. :p

En de Galaxy S2 wordt denkik ook wel het nieuwe "tweaker" toestel. Gaat gewoon weer ongelooflijk veel van verkocht worden en elke flasher wilt gewoon van Touchwizz af volgens mij. :p Andere launcher installeren is niet genoeg, gewoon weg met die bloatware.
Maar voornamelijk de verkoopcijfers en unlocked boatloader gaat het hem doen.
Er zijn op het desire forum op xda echt veel meer custom roms voor de desire (en desire hd) dan voor de sgs1 hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:34:
[...]

Er zijn op het desire forum op xda echt veel meer custom roms voor de desire (en desire hd) dan voor de sgs1 hoor
Alleen is de bootloader van HTC voorlopig nog gelocked, dus momenteel stort de hele community zeg op de SII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Dat je meer desire roms ziet is omdat de desire ouder is, hiermee veel gekocht is door tweakend volk.

SGS2 word nu meer gekocht door tweakend volk omdat de cpu beter is en omdat de SGS2 eerder beschikbaar is.

Mede met de unlockte bootloader heb je een goede kans dat de SGS2 community levendiger zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
lordMocro schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:34:
[...]

hier heb je de opstarttijd: YouTube: ‪Samsung Galaxy S2 vs HTC Sensation - Boot / Quadrant / Linpack‬‏
korte browser vergelijking: YouTube: ‪Samsung Galaxy S2 vs HTC Sensation - Browser Performance‬‏
sensation browser met flash: YouTube: ‪HTC Sensation - Browser‬‏

Sommigen zeggen wel dat SamJpullen wel een beetje te negatief opstelt tegenover de Sensation. You be the judge.
Bedankt, eens even kijken en daarna een samenvatting plaatsen hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ik heb zelf de SGSII aangeschaft omdat dit makkelijker te rooten is.

Mensen klagen die plastic breekbaar is, nou sorry de SGSII voelt super sterk aan, krijg je niet zomaar kapot.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWeaKLeGeND schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:37:
Dat je meer desire roms ziet is omdat de desire ouder is, hiermee veel gekocht is door tweakend volk.

SGS2 word nu meer gekocht door tweakend volk omdat de cpu beter is en omdat de SGS2 eerder beschikbaar is.

Mede met de unlockte bootloader heb je een goede kans dat de SGS2 community levendiger zal zijn.
ik vergeleek de sgs met de desire omdat iemand hierboven zei dat de sgs het tweakers toestel was, volgens mij niet zo dat waren de desire, desire hd en natuurlijk de leo maar nu wordt het naar ik vermoed de sgs2 inderdaad door de gelockte bootloader van de sensation en de betere hardware van de sgs2

anyway ik denk dat beide twee top toestellen zijn, voor de gewone gebruiker is de sensation denk ik het beste toestel en voor de hobbyist/tweaker de sgs2

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2011 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
HTC heeft overigens al tegen maatregelen in overweging. zie: nieuws: HTC overweegt openzetten bootloader Android-smartphones

Stel dat HTC besluit om dit toch te doen kan kunnen de kansen zich overigens weer helemaal naar HTC keren....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelio86
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 18:49
Vind het scherm van de Galaxy s2 er hier ook beduidend mooier uitzien hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51
Is er al iets meer bekend over de accuduur van deze 2 toestellen?
De Sensation heeft cores die los van elkaar kunnen terug klokken. Dat lijkt mij groot voordeel t.o.v. de SGSII

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Heb het even bekeken.

Quadrant wint SGS2 maar quadrant is mijn inziens behoorlijk waardeloos.
Linpack gaat gelijk op.
Opstarttijd daar wint SGS2 het op.
Browsen wint SGS2 het ook op, met als sidenote, dat mijn HTC Desire met een veel tragere processor bijna net zo snel mee kwam met zijn Sensation waardoor ik vraagtekens zet (alleen weet ik niet waar ik ze zet).

Weten we al wat het vebruik is van beide toestellen?

Tot nu toe voor mij:
Design look and feel incl software Sensation
CPU SGS2
Community SGS2 (i.v.m bootloader)
Scherm is een twijfelgeval.

Het hangt bij mij nogsteeds af van 'mooi prijsje'

SGS2 heeft toch niet meer dat belachelijke bestandsysteem dat de SGS gebruikt?

[ Voor 11% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 26-05-2011 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een mooi prijsje zou ik naar vodafone gaan, eerste jaar 20 tweede jaar 40; gemiddeld 30. En dan heb je hem gratis. Ik zit al een tijdje bij vodafone, altijd bereik en tot ver over de grens nog internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:01
Meekoh schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:51:
Is er al iets meer bekend over de accuduur van deze 2 toestellen?
De Sensation heeft cores die los van elkaar kunnen terug klokken. Dat lijkt mij groot voordeel t.o.v. de SGSII
In theorie wel, maar volgens de vergelijking tussen de twee toestellen van onder andere Slashgear kan de SGSII langer mee met z'n batterij.

@tweaklegend: SGSII heeft Ext4 filesysteem (niet het brakke RFS van de SGS).

[ Voor 8% gewijzigd door phobosdeimos op 26-05-2011 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:53:
Voor een mooi prijsje zou ik naar vodafone gaan, eerste jaar 20 tweede jaar 40; gemiddeld 30. En dan heb je hem gratis. Ik zit al een tijdje bij vodafone, altijd bereik en tot ver over de grens nog internetten.
[/quote]

Probleem is dat je dan een toestel op afbetaling koopt voor 30x24 euro + 30 euro aansluitkosten = 750 euro en wat je daar dan voor in ruil krijgt is een toestel ter waarde van 450 euro, een een matig abbo waar je 2 jaar lang aan vast zit. Wil je er ook een mooi abbo bij dan betaal je ineens 70 per maand.

Ik ben voor de sim only tenzij het een specifiek mooie aanbieding is die aansluit op je wensen.

Als voorbeeld, die 300 euro extra die je neertelt komt per maand neer op 12,50

Daar krijg je bij vodafone ook wel 300 minuten/sms + 1GB voor i.p.v de 150-200 die je krijgt bij de 'aanbieding'

Of bij ben/simyo voor nog iets minder en ook nog eens zonder contract 250/250/1GB

Zelf upgrade ik elke 6-12 maanden van toestel door 75-150 euro bij te betalen en heb ik daarnaast gewoon 600+ minuten/sms en 'onbeperkt' internet voor 20pm.

Wow, offtopic

[ Voor 8% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 26-05-2011 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is waar, maar ik ben komend jaar een armlastige VWO examenkandidaat, en het jaar erop wil ik werken en reizen dus dan kan ik mijn abonnement makkelijk(er) betalen. Voor mij komt het dus goed uit, als je in een keer €450 kan en wil neertellen is dat een veel betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 22:57
TWeaKLeGeND schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 18:09:
Als voorbeeld, die 300 euro extra die je neertelt komt per maand neer op 12,50

Daar krijg je bij vodafone ook wel 300 minuten/sms + 1GB voor i.p.v de 150-200 die je krijgt bij de 'aanbieding'
Kun je aangeven waar? Voor Bel/SMS + Web 200 kom ik overal op zo'n 25 euro uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:10
Ik vat niet helemaal je verhaal TWeaKLeGeND, maar als je bij Vodafone het 275 abo neemt, dan ben je voor 711,- (excl eventuele aansluitkosten t.w.v. 25,-) klaar en dan betaal je 210,- voor een abo van twee jaar met 275 minuten/550 smsjes + 1GB internet. Dit komt neer op 8,75 euro per maand, niet verkeerd zou ik zeggen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
PcFer schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 18:18:
Kun je aangeven waar? Voor Bel/SMS + Web 200 kom ik overal op zo'n 25 euro uit.
Vodafone directsales, use Google, want dit gaat offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt, laatste woord https://directsales.vodafone.nl/friendsfamily/orderform/69

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2011 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Heeft de sensation nou wel of niet een pentile scherm? Zie alleen tegensprekende berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWeaKLeGeND schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 18:26:
Heeft de sensation nou wel of niet een pentile scherm? Zie alleen tegensprekende berichten.
pentile is een techniek voor AMOLED schermen, Sensation heeft LCD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
Bensimpel schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:39:
Ik heb zelf de SGSII aangeschaft omdat dit makkelijker te rooten is.

Mensen klagen die plastic breekbaar is, nou sorry de SGSII voelt super sterk aan, krijg je niet zomaar kapot.
Ik denk dat jij gelijk hebt, check onderstaand yourube filmpje maar:

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 18:52:
[...]

pentile is een techniek voor AMOLED schermen, Sensation heeft LCD
Niet waar, kijk maar naar de Motorola Atrix, die heeft LCD qHD, met brakke pentile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
ApOE schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 19:05:
[...]

Ik denk dat jij gelijk hebt, check onderstaand yourube filmpje maar:

YouTube
Tja, mooi zo'n flexibele backcover, maar het voordeel wat je hier van hebt is natuurlijk zeer beperkt, zoniet minimaal.... Een toestel moet natuurlijk sterk zijn op de hoeken en andere uitstekende delen, dit zijn de plekken die het meeste te lijden hebben tijdens het gebruik. Je hebt in mijn ogen meer aan sterk glas en goed beschermde randen (bijvoorbeeld door sterkmateriaal) dan aan een backcover die je helemaal kan buigen.
phobosdeimos schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 19:12:
[...]

Niet waar, kijk maar naar de Motorola Atrix, die heeft LCD qHD, met brakke pentile.
De HTC Sensation heeft een Sony S-LCD scherm zonder pentile.

[ Voor 16% gewijzigd door Bullet NL op 26-05-2011 19:15 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 19:14:
[...]

Tja, mooi zo'n flexibele backcover, maar het voordeel wat je hier van hebt is natuurlijk zeer beperkt, zoniet minimaal.... Een toestel moet natuurlijk sterk zijn op de hoeken en andere uitstekende delen, dit zijn de plekken die het meeste te lijden hebben tijdens het gebruik. Je hebt in mijn ogen meer aan sterk glas en goed beschermde randen (bijvoorbeeld door sterkmateriaal) dan aan een backcover die je helemaal kan buigen.
De randen op de SGS2 zijn van een heel ander soort (hard) plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
[...]

[...]
Ging mij er meer om dat de backcover niet zo breekbaar is als mensen hadden verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Ik zelf heb de GSII, en ben er meer dan tevreden over. Eerder wilde ik al een smartphone, maar door mijn abbo kon dat niet eerder. Ik zat altijd te azen op HTC's. Eerst de Desire, toen de Desire Z, toen toch weer de Desire HD.

En nu heb ik de SGII. Ik vind dat ik de juiste keus gemaakt heb. Achteraf vind ik de styling van HTC mobieltjes toch niet zo mooi.

Het zal dus gaan om het uiterlijk. Ik vind de SGSII echt heel strak, mooi zwart en shiny. Door de ruwe achterkant is hij ook goed vast te pakken met de nodige grip. Het scherm vind ik ook fijner. Dit lijkt op (de meeste reviews klagen daar ook over) te fel en te koud, onrealistisch, maar dit valt gewoon in te stellen bij display settings. De kleuren staan nu op filmisch, en komen warm over. Samen met het gigantische contrast echt een subliem scherm.

De prestaties van de SGSII zijn beter in benchmarks. Hoevere je dit merkt met apps en games valt nog te zien. Ik denk dat na een aantal updates ze wel gelijk zullen komen te liggen.

De SGSII heeft ook meer accu capaciteit, maar of de HTC minder lang mee gaat weet ik niet.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

[...]

De HTC Sensation heeft een Sony S-LCD scherm zonder pentile.
Bron? Ik heb hier op gegoogled maar kan nergens bevestiging vinden, behalve dat iedereen zegt "nee, S-LCD is niet pentile", maar ja, dat zegt me dan weer weinig.

Heeft er hier iemand uberhaupt naar m'n link gekeken? Men blijft maar gillen dat de CPU van de SGS2 beter is, maar dat lijkt toch niet echt zo te zijn.. behalve op aantoonbaar slechte benchmarks (quadrant, lol) dan.

Ook al herziet HTC z'n beleid, zou dat met 1 of andere update dan ook daadwerkelijk alle gelockte dingen ongedaan maken? Ik las dat niet alleen de bootloader signed is, maar ook de kernel en nog iets (radio?) zodat je echt helemaal niks kan veranderen. Nogal spijtig, want ik wil echt niet naar de SGS2 die nog steeds op 800x480 zit en de minste GPU van allemaal heeft + een aantal subjectieve redenen.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Termy schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 21:51:
[...]

Bron? Ik heb hier op gegoogled maar kan nergens bevestiging vinden, behalve dat iedereen zegt "nee, S-LCD is niet pentile", maar ja, dat zegt me dan weer weinig.

Heeft er hier iemand uberhaupt naar m'n link gekeken? Men blijft maar gillen dat de CPU van de SGS2 beter is, maar dat lijkt toch niet echt zo te zijn.. behalve op aantoonbaar slechte benchmarks (quadrant, lol) dan.

Ook al herziet HTC z'n beleid, zou dat met 1 of andere update dan ook daadwerkelijk alle gelockte dingen ongedaan maken? Ik las dat niet alleen de bootloader signed is, maar ook de kernel en nog iets (radio?) zodat je echt helemaal niks kan veranderen. Nogal spijtig, want ik wil echt niet naar de SGS2 die nog steeds op 800x480 zit en de minste GPU van allemaal heeft + een aantal subjectieve redenen.
Ik vraag me af hoe jij het verschil kan zien tussen de resolutie van de sensation en de gebruikelijke 800x480 nu. Ik heb namelijk beide toestellen gezien, en in mijn jonge ogen (zonder afwijking bovendien) was het verschil niet waarneembaar. Beide schermen zien er zeker gelikt uit. Toen 800x480 nieuw was op smartphones was dit een gigantische resolutie, dit zal natuurlijk niet zomaar niet het geval worden.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
Termy schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 21:51:
[...]

Heb jij het wel goed gelezen, hij geeft duidelijk aan dat de CPU van de SGS2 sneller is.

"The CPU on Exynos is faster, GSII has hardware acceleration and I/O and Memory score on the GSII are much higher. "

En waarom hij aangeeft dat multimedia beter is op de Sensation snap ik ook niet (los van het feit of het waar is of niet). Die jongen heeft trouwens niet eens een Sensation en maakt zulke bold statements...

"When it comes to Multimedia Sensation is faster than GSII as it has a 128bit pipeline but both are capable of decoding/encoding 1080p at 30fps and no one is gonna go beyond that"

Dus geen praktisch verschil volgens deze man, hoe hij dat weet dat we nooit verder gaan dan dat is ook nergens op gebaseerd. En als dat waar is, dan is de SGS2 beter in dat opzicht, omdat het meer codecs ondersteund.

Ik vind zijn post erg op lucht gebaseerd. Hij heeft geen sensation, en trekt zijn conclusies door naar de spec sheets te kijken. Hij vertelt voor de rest niks nieuws, want die benches hebben we al tig keren ergens anders gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

rickyy schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 22:15:
[...]

Ik vraag me af hoe jij het verschil kan zien tussen de resolutie van de sensation en de gebruikelijke 800x480 nu. Ik heb namelijk beide toestellen gezien, en in mijn jonge ogen (zonder afwijking bovendien) was het verschil niet waarneembaar. Beide schermen zien er zeker gelikt uit. Toen 800x480 nieuw was op smartphones was dit een gigantische resolutie, dit zal natuurlijk niet zomaar niet het geval worden.
Ja dat kan ik, want op bv de iPhone4 kon ik tweakers.net uitgezoomd lezen en op mijn HD2 met 800x480 niet. Tenzij de SGS2 op 1 of andere manier de tekst wel leesbaar kan maken, zal daar dus een verschil tussen zijn. In 1 videoreview zei de reviewer in kwestie dat hij op de Sensation uitgezoomd de tekst nog steeds kon lezen, dus schijnbaar is 960x540 goed genoeg daarvoor. Het gaat me hier dus ook niet om pixels zien, maar om wat de hogere resolutie je daadwerkelijk voor nuttigs brengt (behalve sowieso meer in beeld kunnen brengen in bv gmail). Eerlijk gezegd hoop ik de Sensation nog te kunnen testen (in een winkel, bij voorkeur) om zelf te zien of de hogere resolutie van de Sensation ook echt meerwaarde heeft.

Edit: Ik heb overigens ook goede ogen zonder afwijkingen (tenminste, ik kan alles tot klein aan toe lezen, geen officiele test of w/e), maar of ik mezelf nog jong mag noemen weet ik niet :P.

@lordMocro

Jazeker heb ik het gelezen. Dat wat je quote is enigszins uit context, want wat hij zegt is dat dat wat je quote waar is, Maar dat is niet relevant want de rest die er wel toe doet, is beter op de Sensation. Hij trekt inderdaad conclusies uit specsheets, maar ik acht de man dus ook in staat dat te doen gezien zijn staat van dienst op XDA. Ik zou dan ook niet weten waarom hij een Sensation in handen moet hebben om dit te zeggen. Hardware specs zijn hardware specs en die veranderen niet bij bezit (hopelijk :P).

Niet dat ik hier op de man wil spelen, maar waarom kan jij bepalen dat hij z'n statements op lucht baseert en jij niet? Nu klinkt het nl als een welles nietes spelletje waar niemand bij gebaat is. Ik probeer slechts de aandacht te trekken voor de technische details die daadwerkelijk het verschil lijken te maken tussen de 2.

[ Voor 4% gewijzigd door Termy op 26-05-2011 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:15
Het mooie aan de SGS2 vind ik dat er veel meer flashgeheugen inzit, je kan dan zeggen: geheugenkaart! Maar het zal nooit zo lekker werken als geheugen gewoon op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
evanraalte schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 23:03:
Het mooie aan de SGS2 vind ik dat er veel meer flashgeheugen inzit, je kan dan zeggen: geheugenkaart! Maar het zal nooit zo lekker werken als geheugen gewoon op je telefoon.
Dat is dus onzin, want het flashgeheugen op de SII is eigenlijk gewoon hetzelfde, maar dan niet verwijderbaar. Qua snelheid merk je er weinig tot niks van, afhankelijk van je klasse micro sd kaart.

Ook je telefoon ziet het gewoon als extern geheugen, dat niet toegankelijk is zodra je telefoon aan de pc hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
Termy schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 22:57:
[...]

@lordMocro

Jazeker heb ik het gelezen. Dat wat je quote is enigszins uit context, want wat hij zegt is dat dat wat je quote waar is, Maar dat is niet relevant want de rest die er wel toe doet, is beter op de Sensation.
Nou nee, hij zegt duidelijk dat de CPU sneller is, ook volgens de benchmarks, maar dat het volgens hem in real day use je niet veel verschil zult merken.

Wat hij wel zegt is dat de GPU op de sensation sneller is, maar ook hier geeft hij aan dat je niet veel verschil zult merken tussen de twee.

Dus waar het allemaal op neerkomt is volgens mij software optimalisatie (dingen zoals hardware acceleration, of gewoonweg beter geoptimaliseerde native apps. Ben btw nog steeds niet uit of de browser van Samsung nu geoptimaliseerd is of dat het echt hardware acceleration heeft).
Phusebox schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 23:06:
[...]

Dat is dus onzin, want het flashgeheugen op de SII is eigenlijk gewoon hetzelfde, maar dan niet verwijderbaar. Qua snelheid merk je er weinig tot niks van, afhankelijk van je klasse micro sd kaart.

Ook je telefoon ziet het gewoon als extern geheugen, dat niet toegankelijk is zodra je telefoon aan de pc hangt.
Intern = Ext4, extern = FAT32. Volgens reviewers maakt het wel uit. Maarja, hoeveel je er van merkt weet ik niet. Je kunt er iig geen 7gig HD filmpje op een FAT32 gooien (mocht je dat willen). :p

[ Voor 25% gewijzigd door lordMocro op 26-05-2011 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Phusebox schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 23:06:
[...]

Klopt niet. SGSII heeft NAND geheugen rechtstreeks gesoldeerd op het mobo. Is sneller dan zelfs een class 10 sd kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

lordMocro schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 23:14:
[...]

Nou nee, hij zegt duidelijk dat de CPU sneller is, ook volgens de benchmarks, maar dat het volgens hem in real day use je niet veel verschil zult merken.

Wat hij wel zegt is dat de GPU op de sensation sneller is, maar ook hier geeft hij aan dat je niet veel verschil zult merken tussen de twee.

Dus waar het allemaal op neerkomt is volgens mij software optimalisatie (dingen zoals hardware acceleration, of gewoonweg beter geoptimaliseerde native apps. Ben btw nog steeds niet uit of de browser van Samsung nu geoptimaliseerd is of dat het echt hardware acceleration heeft).
Dit legt beter uit waar ik op doelde met de Qualcomm is beter daar waar het uitmaakt. Sowieso zegt ie niet dat de SGS2 CPU sneller is in benchmarks, hij zegt slechts 1 keer dat de SGS2 CPU "sneller" is (waar ie dat dan vandaan haalt weet ik helaas ook niet), en alles waar hij verder benchmarks bij betrekt is I/O of GPU.

Hardware acceleratie van de UI zou wel eens tijd worden, ja. Zover ik weet maken alternatieve launchers zoals Launcher Pro en ADW daar gebruik van, ik merk op m'n HD2 iig een duidelijk verschil tussen zo een of stock gingerbread. Ook de browser is (met flash ergens op de site zeker) duidelijk minder soepel dan bv Opera. Ik heb al een tijdje de HTC browser niet gebruikt dus geen idee of de soepelheid van Opera komt door hardware acceleratie of server-side trucjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:15
phobosdeimos schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 23:17:
[...]

Klopt niet. SGSII heeft NAND geheugen rechtstreeks gesoldeerd op het mobo. Is sneller dan zelfs een class 10 sd kaartje.
Dat ook, maar het is ook makkelijker vind ik zelf, je kan je documenten, apps allemaal op je hoofdgeheugen zetten, dus niet dat je zonder handige apps zit als je een keer een sdkaartje met vakantiefoto's van anderen wil zien op je telefoon. Je muziek en films kun je beter ergens anders opslaan (licht ook aan je verzameling natuurlijk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
Termy schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 23:53:
[...]

Dit legt beter uit waar ik op doelde met de Qualcomm is beter daar waar het uitmaakt. Sowieso zegt ie niet dat de SGS2 CPU sneller is in benchmarks, hij zegt slechts 1 keer dat de SGS2 CPU "sneller" is (waar ie dat dan vandaan haalt weet ik helaas ook niet), en alles waar hij verder benchmarks bij betrekt is I/O of GPU.
Tja, hoe dan ook, hoe kom je er uberhaupt bij dat hij aangeeft dat de Exynos langzamer is? Hij zegt dat echt nergens in die ene link.

Nogmaals, het komt neem ik aan allemaal neer op software optimalisatie, al zijn gebrabbel in je nieuwe link is wel leuk maar zolang het niet vertaald wordt naar de uiteindelijke ervaring/apps, dan heb je daar niet veel aan.
De iPhone is hier een extreem voorbeeld van, fossielenhardware bewijs van spreken maar toch een retesnelle ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
[b]lordMocro schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 23:14

[...]

Intern = Ext4, extern = FAT32. Volgens reviewers maakt het wel uit. Maarja, hoeveel je er van merkt weet ik niet. Je kunt er iig geen 7gig HD filmpje op een FAT32 gooien (mocht je dat willen). :p
ok mijn fout wat betreft nand vs flash.

Maar op het interne geheugen kun je ook geen bestanden zetten die groter dan 4gb zijn, heb het vorige week nog geprobeerd.

Oh ja, geen bootlock meer voor HTC;
https://www.facebook.com/HTC/posts/10150307320018084

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 27-05-2011 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 07:18
Jeej, lang leve HTC :) Niet dat ik er gebruik van ga maken waarschijnlijk, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halilg85
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-03 07:43
Ik heb eerst een Galaxy s2 gekocht en daarna een HTC Sensation. Deze gaat weer terug en ik ga weer over op een Galaxy S2.

De redenen hiervoor zijn:

1. Beeldscherm van Galaxy S2 ziet er gewoon veel beter uit.
2. Intern geheugen vertraagt de Sensation als er veel open staat.
3. Sensation is bij mij al 3 x vastgelopen.
4. Foto's bij Galaxy S2 zijn beter.
5. Accuduur bij Sensation is korter dan bij Galaxy S2.
6. Galaxy S2 is dunner en lichter.
7. Speaker van Sensation is minder luid.
8. Galaxy S2 is te rooten en custom rom available.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 14:30

emzed

*

halilg85 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 19:41:
Ik heb eerst een Galaxy s2 gekocht en daarna een HTC Sensation. Deze gaat weer terug en ik ga weer over op een Galaxy S2.

OK, bijzonder, dat zijn redelijk wat onveranderbare punten. Voor mij blijft er dan nog maar 1 pluspunt van de Sensation over, en dat is dat ik het toestel zelf (behuizing) mooier vind. Uiteindelijk ga ik toch wel weer custom roms draaien.

Kun je iets vertellen over verschil in leesbaarheid van de twee schermen in zonlicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
halilg85 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 19:41:

Ik heb ze beiden naast elkaar gehad en mijn mening is anders:

1. Op websites zie je op de Sensation beduidend meer en wit is ook witter, wat ik bij webpagina's een groot pluspunt vind.
2. Wat is veel openstaan? Ik heb nu 8 apps open en foto's nemen gaat nog steeds snel en opslaan ervan ook.
3. Sensation is bij mij nog niet vastgelopen, de SGSII ook niet.
4. Ik vind ze goed vergelijkbaar, kan op het scherm sowieso geen verschil zien.
5. In standby ging de Sensation bij mij langer mee dan de SGSII, met scherm aan is SGSII zuiniger
6. Galaxy S2 is dunner en lichter, wat ik minder fijn in de hand liggen. Ik type makkelijker met 1 hand op de Sensation door de rondere vormen.
7. Speaker van Sensation is minder luid.. klopt.. al scheelt het niet heel veel.
8. Galaxy S2 is te rooten en custom rom available, maar waarschijnlijk gaat bootloader van de Sensation ook open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Zie ook een filmpje waarin er 2 benchmarks gedraaid worden:
YouTube: ‪Samsung Galaxy S2 vs HTC Sensation Physical & Performance‬‏
Hoewel de Samsung betere resultaten haalt, vindt de reviewer de accuduur en de foto's van de Sensation beter. En qua dagelijkse performance verschilt het ook niet veel.

Maar toch ben ik er nog niet uit. De Sensation ligt idd veel lekkerder in de hand, al moet ik de Sensation nog een keer hebben bediend ipv alleen uit om te kijken of het echt veel scheelt.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 17:13
hmzz ik denk persoonlijk dat de cpu van de sensation veel beter is.......tenminste als ik een vergelijking maak tussen de galaxys1 en htchd....de galaxy is bijna niet hoger te clocken dan 1300mhz, terwijl de sensation op t gemakkie 1700mhz draait.....duszzz dr vanuitgaande dat het met de s2 en sensation hetzelfde is, denk ik toch echt dat als ze de boot open gooien ( wat ook gaat gebeuren) de sensation toch echt veel sneller zal worden, maar goed tis maar een gedachte, maar voor mij wel DE reden om voor de sensation te gaan :-)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
dave1972 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 17:32:
hmzz ik denk persoonlijk dat de cpu van de sensation veel beter is.......tenminste als ik een vergelijking maak tussen de galaxys1 en htchd....de galaxy is bijna niet hoger te clocken dan 1300mhz, terwijl de sensation op t gemakkie 1700mhz draait.....duszzz dr vanuitgaande dat het met de s2 en sensation hetzelfde is, denk ik toch echt dat als ze de boot open gooien ( wat ook gaat gebeuren) de sensation toch echt veel sneller zal worden, maar goed tis maar een gedachte, maar voor mij wel DE reden om voor de sensation te gaan :-)
Das wel een erg grote gok die je neemt. :P

De sgs2 clockt op xda al stabiel op 1500, ook al clockt de sensation op 1700 (wat ik erg betwijfel) dat wil nog niet zeggen dat het sneller is. En ook al is het sneller, hoeveel ga je ervan merken in het dagelijks gebruik.

Kzou je keuze op andere dingen baseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 17:13
lordMocro schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 17:47:
[...]

Das wel een erg grote gok die je neemt. :P

De sgs2 clockt op xda al stabiel op 1500, ook al clockt de sensation op 1700 (wat ik erg betwijfel) dat wil nog niet zeggen dat het sneller is. En ook al is het sneller, hoeveel ga je ervan merken in het dagelijks gebruik.

Kzou je keuze op andere dingen baseren.
heb het over de s1 en de hd2 dat verschil is al erg groot, ik heb zelf nl de galaxy s en mn zwager de hd2 die van hem tikt met gemak de 1700 aan terwijl mn galaxy toch echt blijft hangen op max 1300 ( wil hij dan nog stabiel draaien) vandaar die gok dus :P :9 maar denk dat het allebei gewoon top telefoons zijn, de een miss iets beter in bepaalde dingen als de ander, maar denk dat je dat altijd blijft houden _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door dave1972 op 31-05-2011 17:53 ]

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

Het enige dat real life benchmarks aangetoond hebben (dus snelheid van websites laden, foto's etc) is dat je er geen drol van merkt. 3 of 3,5 seconde.. Zijn gewoon allebei geweldige telefoons, en welke je ook neemt je zal nooit teleurgesteld zijn. Ik heb de S2 nu sinds de dag dat deze uit is, en zou als enige verbeterpunt de resolutie hoger willen zien, maar dit is ook al prima, maar wij nederlanders moeten wat te klagen hebben he :P
Scherm is verder wel geweldig qua kleur, dat het nep of TE is, merk ik niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
dave1972 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 17:50:
[...]

heb het over de s1 en de hd2 dat verschil is al erg groot, ik heb zelf nl de galaxy s en mn zwager de hd2 die van hem tikt met gemak de 1700 aan terwijl mn galaxy toch echt blijft hangen op max 1300 ( wil hij dan nog stabiel draaien) vandaar die gok dus :P :9 maar denk dat het allebei gewoon top telefoons zijn, de een miss iets beter in bepaalde dingen als de ander, maar denk dat je dat altijd blijft houden _/-\o_
Elke cpu is anders he. Mijn galaxy s1 OC naar 1,5 no problem. Niet verder geprobeerd. Maarja. Zoals je zelf al aangeeft, geen van beiden zal een miskoop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
De exynos is al overclocked naar 1200 mhz (was 1000 bij eerste aankondiging) en de qualcomm is van 1500 mhz (zie eerste benchmarks een paar maanden terug) teruggeklokt naar 1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 19:33

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Ik wil nu alvast een abbo afsluiten met nummerbehoud welke per oktober in moet gaan, zodat ik alvast een nieuw toestel kan gaan gebruiken. Maar dit werkt natuurlijk alleen als er geen simlock op zit (ik kom van Hi).

Hoe zit het met de simlocks van deze telefoons van, bijvoorbeeld, Vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Ik zit nu met mijn Ben sim kaart in een unbranded Sensation van de Vodafone winkel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 19:33

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

dangerousp schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:38:
Ik zit nu met mijn Ben sim kaart in een unbranded Sensation van de Vodafone winkel. :)
En heb jij de Sensation gehaald als los toestel, of in combinatie met een abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Odysseus253 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:46:
[...]

En heb jij de Sensation gehaald als los toestel, of in combinatie met een abonnement?
In de Vodafone winkel met een Vodafone abonnement. Toestellen zijn unbranded (zonder Vodafone software) en geen Simlock.

Hoe dat met versies van andere providers is (bv HI) weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-09 23:25
Zojuist toch maar de Galaxy S II besteld! Hi heeft deze dagen een geweldige aanbieding! (22.50 per maand!)

Info over de verkrijgbaarheid van de toestellen hoor hier niet, hier hebben we een abonnementen en levertijden topic voor. Zie: [ABO] Samsung Galaxy SII levertijden- en abonnemententopic & [HTC Sensation] levertijden- en abonnemententopic

[ Voor 59% gewijzigd door Bullet NL op 02-06-2011 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Even een kort vraagje: Ik zie hier soms mensen staan met belachelijke accu tijden (pas 1% na 6 uur, na 15 uur nog op zoveel & etc etc).

Heb ergens gehoord dat de Samsung Social Hubs enorm stroom vreten. Kun je die Hubs disablen zonder te telefoon te rooten?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Jeroenneman schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 15:02:
Even een kort vraagje: Ik zie hier soms mensen staan met belachelijke accu tijden (pas 1% na 6 uur, na 15 uur nog op zoveel & etc etc).

Heb ergens gehoord dat de Samsung Social Hubs enorm stroom vreten. Kun je die Hubs disablen zonder te telefoon te rooten?
Ze gewoon niet instellen werkt bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou een Cortex A8 dual core beter zijn dan een Cortex A9 dual core? kan jij mij dat uitleggen?

Op CPU gebied is de SGS2 gewoon veel beter. Op GPU gebied weet ik niet. Maar Samsung heeft in ieder geval veel meer gebruik gemaakt van de GPU!
Zoals touchwiz die de GPU gebruikt voor de browser en waarschijnlijk ook voor de gehele UI. Vandaar dat hij veel smoother gaat. Zou mooi zijn als HTC ook zich daarin verdiept.
Zou nog beter zijn als Google zelf meer de GPU toepast. Hup! Overal OpenGL gebruiken!

De hummingbird is niet te vergelijken met de Exynos. De hummingbird is ontworpen door een bedrijf dat apple opgekocht heeft. De Exynos door Samsung zelf. ( Dat was ook de reden waarom de A4 en de Hummingbird zoveel op elkaar leken ).

Exynos is een totaal nieuw ontwerp in vergelijking tot de hummingbird. Andere GPU,CPU en noem maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasin76
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01-2024
Ikzelf heb lang zitten en heb gewacht tot sensation uitkwam.. dan onmiddelijk voor de sgs 2 gegaan.. ik kom van een desire hd. Om eerlijk te zijn had ik mijn dhd niet moeten verkopen en een generatie over moeten slaan. Niettzmin de sgs is een toestel die gewoonweg geweldig is. Ik miste de sense teveel dus heb ik maar launcher pro met go weather erop gezet en afgewerkt met widgetlocker. Ik moet zeggen. Dat het mijn verwachtingen overtreft. Ik zou echt iedereen een sgs 2 aanraden. Dit komende va' een htc fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobinNL schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:56:
Ik zat even te twijfelen tussen de HTC Sensation en de Samsung Galaxy S2, maar mijn keuze was al snel gemaakt. Touchwiz lijkt me gewoon niks en Sense wel. Ook al is de hardware wat beter dan die van de Sensation, maar ik ga toch voor de HTC Sensation. Ik wil liever met iets fijns op zak lopen dan met iets wat ik niet zo lekker vind werken.

@hieronder: Natuurlijk heb ik Sense en Touchwiz uitgeprobeerd in onder andere de Media Markt. Alleen zijn het wel de oudere versies.
Ik vind sense 1.0 nog steeds veel beter dan touchwiz 4.0 (laat staan de nieuwere versies van sense) Ik hoop echt dat er snel een sense port komt voor de sgs2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een sense port naar sgs2 mag je wel vergeten..is al vaker geprobeerd met sgs en dat faalde elke keer had the maken met hardware incompatability ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt..maar heel veel mensen die het buggy/laggy vinden.. plus nooit 100% ondersteund ,,camera die het niet doet..wifi die telkens uitvalt..etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof dat de wifi het gewoon doet, de camera werkt nog niet maar dat is nu geen prioriteit, dat is de data verbinding, verder schijnt die rom gewoon snel te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Halilg 85, Goeiemorgen,
Mijn zoon bezit sinds afg. donderdag een Sensation, terwijl ik 'n S II heb aangeschaft, maar ondanks Uw pleidooi voor de S II, vindt ik het toestel na een week matig tot redelijk;\
Het is dat mij werd afgeraden om een Nokia N 7 te nemen,,( De nokia smart-phones zijn mijns inziens ZEER goed qua hardware, echter de software is ook ECHT SOFware,,,Sorry Nokia,,)

De samsung werkt wel redelijk goed en is via wifi ook nog wel snel, maar zoals ik al eerder heb meegemaakt met samsung (I 500, 5-6 jaar terug) overdrijven ze STERK voor wat de accu-duur betreft
Ik ben een beetje aan het uitschakelen gegaan, maar langer dan 2 dagen gaat de 1650 mamp energiebron niet mee.
Waarschijnlijk bedoelt Samsung UIT i.p.v. Stand-by met die 25 dagen,, |:( 8)7 .
De samsung is na wat stoeien wel goed naar mijn hand te zetten: ik gebruik 3 hoofdschermen en 3 app pagina's.
De instellingen zitten nog wel iets rommelig in elkaar, maar alles went, na de N 97 is ALLES beter,,,
groetjes A3-d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

2 Dagen! Dat is toch nog best lang te noemen, als je ziet wat andere halen op een accu. En tja, die tijden die fabrikanten op hun site zetten, zijn sowieso overdreven.

Battery tips:
Weinig hoofdschermen
Weinig widgets
Geen live background
Veel Taskkiller gebruiken

Hopen dat Samsung binnenkort met een patch komt om processen sneller af te sluiten.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeroenneman schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 10:37:
Battery tips:
Weinig hoofdschermen
Weinig widgets
Geen live background
Veel Taskkiller gebruiken
Goeie tips, denk dat ik die állemaal ga gebruiken :X

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flbderks
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 11:03
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 09:43:
Halilg 85, Goeiemorgen,
Mijn zoon bezit sinds afg. donderdag een Sensation, terwijl ik 'n S II heb aangeschaft, maar ondanks Uw pleidooi voor de S II, vindt ik het toestel na een week matig tot redelijk;\
Het is dat mij werd afgeraden om een Nokia N 7 te nemen,,( De nokia smart-phones zijn mijns inziens ZEER goed qua hardware, echter de software is ook ECHT SOFware,,,Sorry Nokia,,)

De samsung werkt wel redelijk goed en is via wifi ook nog wel snel, maar zoals ik al eerder heb meegemaakt met samsung (I 500, 5-6 jaar terug) overdrijven ze STERK voor wat de accu-duur betreft
Ik ben een beetje aan het uitschakelen gegaan, maar langer dan 2 dagen gaat de 1650 mamp energiebron niet mee.
De samsung is na wat stoeien wel goed naar mijn hand te zetten: ik gebruik 3 hoofdschermen en 3 app pagina's.
De instellingen zitten nog wel iets rommelig in elkaar, maar alles went, na de N 97 is ALLES beter,,,
groetjes A3-d
Maar nu u vergelijkt had u dan liever de HTC sensation willen hebben?

Pff ik twijfel toch zo hard tussen beide toestellen. Allebei voor en nadelen, het grootste nadeel voor mijzelf is toch nog steeds het gevoel dat de HTC te weinig RAM geheugen heeft. heb altijd een Desire HD gehad en supertevreden ermee geweest en durf niet echt de stap te zetten richting samsung als ik kijk naar de Sense t.o.v de Touchwiz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flbderks schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 10:46:
[...]

Maar nu u vergelijkt had u dan liever de HTC sensation willen hebben?

Pff ik twijfel toch zo hard tussen beide toestellen. Allebei voor en nadelen, het grootste nadeel voor mijzelf is toch nog steeds het gevoel dat de HTC te weinig RAM geheugen heeft. heb altijd een Desire HD gehad en supertevreden ermee geweest en durf niet echt de stap te zetten richting samsung als ik kijk naar de Sense t.o.v de Touchwiz.
Je hebt de toestel nog niet en je komt aanzetten met dat de HTC Sensation te weinig ram heeft? Mischien wilde je zeggen van dat de sgs 2 meer RAM heeft dan de sensation dat zou dan wel kloppen... ik heb de sensation al een week en ik heb nog geen enige vorm van vertraging in spellen, applicaties of tijdens het surfen gezien.. RAM is meer dan voldoende !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 19:47
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 09:43:
Halilg 85, Goeiemorgen,

groetjes A3-d
Acuuduur wordt altijd sterk overdreven. Die van HTC komt misschien wat dichter in de buurt, maar die opgegeven tijd zal de Sensation in de praktijk ook nooit halen.
Als je geen wifi/mobiel internet verbinding hebt, geen enkel programma hebt draaien en de telefoon 0% van de tijd gebruikt (en geen sim kaart erin hebt) zal de telefoon vast een paar dagen mee gaan. Zodra je er wat mee gaat doen vliegt de accutijd helaas gewoon achteruit.
Maar goed, je vindt de SGS2 dus matig tot redelijk, is de Sensation echt 'beter' dan? En in welk opzicht?
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 11:55:
[...]

Je hebt de toestel nog niet en je komt aanzetten met dat de HTC Sensation te weinig ram heeft? Mischien wilde je zeggen van dat de sgs 2 meer RAM heeft dan de sensation dat zou dan wel kloppen... ik heb de sensation al een week en ik heb nog geen enige vorm van vertraging in spellen, applicaties of tijdens het surfen gezien.. RAM is meer dan voldoende !
Ach, ik denk dat als je van plan bent enkele jaren (2+) met een telefoon te doen het RAM geheugen van de Sensation misschien wat weinig lijkt inderdaad. Laten we eerlijk wezen, de HTC Hero van 2 jaar geleden had 288MB RAM en dat is voor huidige begrippen natuurlijk gewoon weinig. Ik begrijp best dat iemand bang is dat 768MB RAM van de Sensation over 2 jaar toch ook echt wel wat weinig is, en dat je dan beter af zou kunnen zijn met de 1GB RAM van de Galaxy S2. Of die angst nou gegrond zal blijken of niet, ik begrijp het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP-tjuh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-08 08:08
Mooie discussie dit. Had ook al reactie geplaatst bij een andere topic over de Sensation.

Met beide toestellen "gespeeld" in de winkel....

Mijn mening is dat van welke kant je het ook bekijkt.. het scherm van de Samsung beter is en hoe belangrijk je het gewicht van een telefoon vindt de Samsung erg goedkoop overkomt voor een topmodel. De HTC heeft een veel degelijker gevoel en ik vind dat je dat niet zomaar naast je neer kan leggen. Als je had gezegd dat de Samsung het instapmodel was geweest dan had ik dat ook geloofd. Hoe kan je bij een telefoon nu spreken over de kleur echtheid van het beeld? Zitten er mensen video/foto bewerking op hun telefoon te doen? Imo wil je alles goed kunnen zien en of dat soms iets "te fris" toont is dan alleen maar mooi?

In ieder geval heb ik ook moeite met kiezen. Ik vind gewoon dat Samsung het niet kan maken zo'n goedkoop aanvoelend model als topmodel te verkopen. Aan de andere kant vind ik dat HTC het niet kan verkopen niet een scherm te leveren zoals Samsung doet. Ik hoop nu eigenlijk op een derde partij waar ik mee in zee kan gaan want eigenlijk heb ik bij beide telefoons een gemengd gevoel en dat zou toch niet moeten voor zoveel geld.

Discussies over de Shell vind ik nutteloos. Denk dat dat echt iets persoonlijk is en natuurlijk ook wat je gewend bent. Bij beide telefoons heb ik het gevoel dat er goed mee te leven is.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste