Wil je hiermee dus zeggen dat de HTC sensation niet snel is? Of begrijp ik het nou verkeerd. Natuurlijk is het langzamer dan de SGS2 voor een deel omdat de processor asynchroon loopt.
Als je hiermee bedoelt dat de tekst in de browser herschikt wordt als je zoomt zodat het nog mooi in het scherm valt.Mfpower schreef op zondag 03 juli 2011 @ 19:47:
Ook de browser van HTC is superfijn met automatische tekstterugloop. Zoomen op de SGS2 maakte niet dat ik de boel beter kon lezen helaas. Ik hoop maar dat dat nog op de sensation zit, want ik ga 'm toch echt inruilen. Mijn conclusie: ben je specfreak? Ga voor de SGS2. Maar was je altijd super tevreden met HTC en sense.. dan voelt de SGS2 ondanks het superscherm en specs als een stap terug.
Ja, dan zit dit er nog op. Vind het zelf ook handig, want dan hoef je enkel nog naar beneden te scrollen ipv ook nog eens links/rechts.
Excuses, ik bedoelde snelste...Anoniem: 412731 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 14:06:
[...]
Wil je hiermee dus zeggen dat de HTC sensation niet snel is? Of begrijp ik het nou verkeerd. Natuurlijk is het langzamer dan de SGS2 voor een deel omdat de processor asynchroon loopt.
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Ik ga binnenkort ook de Sensation bestellen, net als vele anderen kies ik de Sensation meer om het gevoel dat ik erbij heb. Mijn huidige mobiel (Samsung Galaxy Spica) is niet mijn eerste Samsung. En wat ik elke keer weer merk is dat ik toch een soort van teleurgesteld ben in wat Samsung voorschotelt. Het mooie van Android toestellen is natuurlijk dat software-problemen zijn op te lossen met custom roms/updates. Maar ik wil nu ook een telefoon die voelt alsof je er jaren mee vooruit kan.
Nu ga ik niet zeggen dat de S2 (volgens Samsung traditie) meer issues heeft: Als ik dit topic erbij pak kom ik tot de conclusie dat de Sensation ongeveer een gelijk aantal bugs/defecten kent. En ik zal ook niet ontkennen dat Samsung werkt aan het verbeteren van de kwaliteit van hun mobieltjes. Bovendien zullen mensen die blij zijn met hun toestel en geen problemen hebben dat minder snel posten dan ontevreden mensen. En welke telefoon wordt tegenwoordig zonder problemen geleverd?
Het is nogmaals meer een kwestie van gevoel. Ik ben erg onder de indruk van de Desire van mijn broer: HTC heeft echt een eigen design wat zich onderscheid van alle iPhone-neppers (ik noem geen namen
). Hoewel ik de Sensation niet letterlijk mooier vind dan de S2, merk ik toch het verschil degelijkheid bij de behuizing.
Hoewel ik door mijn Spica erg bekend ben geworden met het flashen van community roms, wil ik niet zo afhankelijk ervan zijn. Ik heb meer vertrouwen in de (OTA) update-policy van HTC (hoewel dit de laatste tijd wel enige schade heeft opgelopen door tegengestelde berichten). Wat dan weer jammer is, is dat wanneer je eenmaal custom roms wil gaan flashen met de HTC, het nog maar de vraag is of dit ook mogelijk is. Naar mijn weten bestaat er ook geen 'JIG' (module die alle sporen van gebruik van custom roms/root wist, handig voor garantiebehoud) voor HTC telefoons en op de update die Root mogelijk maakt is het voorlopig nog wachten.
Het is verschrikkelijk cliché om te zeggen, maar ik doe het toch weer: Volgens mij zijn de toestellen zo aan elkaar gewaagd, dat je bijna geen verkeerde keuze kan maken. Dat neemt niet weg dat HTC enigzins heeft teleurgesteld als het op harde specs aankomt, ze gaan misschien te veel uit dat hun imago/Sense wel de telefoon over de toonbank gooit. Eigenlijk offer je best veel op als je voor de HTC gaat in plaats van de Samsung, onder andere:
- Een beter scherm (AMOLED is ook voor mij > hogere resolutie)
- Meer RAM
- Meer interne opslag (hoewel ik al beschik over een 16GB microSD, niet zo'n bezwaar dus)
- Volgens velen snellere processor/GPU
De Sensation zal dan ook niet de impact hebben van de Desire, die telefoon was eigenlijk een revolutie in de markt van android telefoons: Waanzinnig specs voor een erg bescheiden prijs.
Goed, ik hoop dat andere personen wat hebben aan mijn visie, hoewel het meer een soort 'mindfart' is dan een goed geschreven artikel
.
Nu ga ik niet zeggen dat de S2 (volgens Samsung traditie) meer issues heeft: Als ik dit topic erbij pak kom ik tot de conclusie dat de Sensation ongeveer een gelijk aantal bugs/defecten kent. En ik zal ook niet ontkennen dat Samsung werkt aan het verbeteren van de kwaliteit van hun mobieltjes. Bovendien zullen mensen die blij zijn met hun toestel en geen problemen hebben dat minder snel posten dan ontevreden mensen. En welke telefoon wordt tegenwoordig zonder problemen geleverd?
Het is nogmaals meer een kwestie van gevoel. Ik ben erg onder de indruk van de Desire van mijn broer: HTC heeft echt een eigen design wat zich onderscheid van alle iPhone-neppers (ik noem geen namen
Hoewel ik door mijn Spica erg bekend ben geworden met het flashen van community roms, wil ik niet zo afhankelijk ervan zijn. Ik heb meer vertrouwen in de (OTA) update-policy van HTC (hoewel dit de laatste tijd wel enige schade heeft opgelopen door tegengestelde berichten). Wat dan weer jammer is, is dat wanneer je eenmaal custom roms wil gaan flashen met de HTC, het nog maar de vraag is of dit ook mogelijk is. Naar mijn weten bestaat er ook geen 'JIG' (module die alle sporen van gebruik van custom roms/root wist, handig voor garantiebehoud) voor HTC telefoons en op de update die Root mogelijk maakt is het voorlopig nog wachten.
Het is verschrikkelijk cliché om te zeggen, maar ik doe het toch weer: Volgens mij zijn de toestellen zo aan elkaar gewaagd, dat je bijna geen verkeerde keuze kan maken. Dat neemt niet weg dat HTC enigzins heeft teleurgesteld als het op harde specs aankomt, ze gaan misschien te veel uit dat hun imago/Sense wel de telefoon over de toonbank gooit. Eigenlijk offer je best veel op als je voor de HTC gaat in plaats van de Samsung, onder andere:
- Een beter scherm (AMOLED is ook voor mij > hogere resolutie)
- Meer RAM
- Meer interne opslag (hoewel ik al beschik over een 16GB microSD, niet zo'n bezwaar dus)
- Volgens velen snellere processor/GPU
De Sensation zal dan ook niet de impact hebben van de Desire, die telefoon was eigenlijk een revolutie in de markt van android telefoons: Waanzinnig specs voor een erg bescheiden prijs.
Goed, ik hoop dat andere personen wat hebben aan mijn visie, hoewel het meer een soort 'mindfart' is dan een goed geschreven artikel
Uitgebreide review waarin Sensation en GS2 worden vergeleken.
http://www.smartphoneguru...ion-v-samsung-galaxy-sii/
http://www.smartphoneguru...ion-v-samsung-galaxy-sii/
Wow! Dat is nog eens een review zeg.
[ Voor 79% gewijzigd door ralph075 op 07-07-2011 22:22 ]
Zeer goede review inderdaad! Het valt me wel op het accent vrij veel op functionaliteit/mogelijkheden van de software ligt, een beetje zoals in de tijd dat nog niet elke telefoon android had
. Ze zeggen precies waar het op staat: Er komt geen duidelijke winnaar uit de strijd. Ik ga voor de Sensation, maar als je niet zoveel waarde hecht aan de typische HTC behuizing/features moet je voor de Samsung gaan.
Heb de S2 sinds donderdag en wat ik ook voor instellingen probeer, de batterijduur valt zwaar tegen. Heb inmiddels het hele batterij forum doorgespit. Het enige wat helpt is de telefoon gebruiken als een oldschool bel apparaat, geen optie dus. Mag de telefoon terugsturen en dan een nieuwe krijgen of kosteloos ruilen voor een Sensation. Allemaal leuk en aardig die specs van S2, maar minder dan 15 uur met een accu maakt het niet bruikbaar voor mij. Iemand die de me een goed advies kan geven? Alvast bedankt.
Ik heb beide toestellen laatst tegelijk in mijn handen gehaden kon ze zo goed vergelijken. Om maar meteen met de conclusie te komen: het zijn allebei topapparaten; voor beide geldt dat je er geen miskoop aan doet. Welke je moet kopen hangt dus vooral af van je voorkeur.
Het verschil in beeldkwaliteit vond ik niet van zo groot als ik van tevoren had gedacht; het is bij allebei gewoon dik in orde. Wel vond ik het verschil in het gevoel bij het vasthouden groter dan verwacht: de SGS2 is wel iets dunner en lichter, maar de HTC Sensation vind ik beter in de hand liggen en prettiger aanvoelen. De Sensation ziet er wat slanker uit door de 16:9-verhouding.
Het grootste verschil in hardware vind ik de bediening van de knoppen. Het begint al met het aanzetten vanuit stand-by: de Sensation moet je aan de bovenkant aanzetten, waarbij het soms nodig is je grip te veranderen, terwijl je de SGS2 met de home-knop kan laten ontwaken. Verder zijn de vier knoppen op de Sensation wel duidelijker aanwezig en prettiger te bedienen dan de drie van SGS2.
De slag wordt voor mij echter gewonnen op het punt van de custom software. Ik gebruik al Sense sinds Windows Mobile 5 (TouchFlo), en de laatste versie die op de Sensation is te vinden is een goed uitgedachte aanvulling op Android. HTC Sense wint het voor mij met grote voorsprong van Samsungs TouchWiz. Daarmee is voor mij de keuze gevallen op de HTC Sensation.
Het verschil in beeldkwaliteit vond ik niet van zo groot als ik van tevoren had gedacht; het is bij allebei gewoon dik in orde. Wel vond ik het verschil in het gevoel bij het vasthouden groter dan verwacht: de SGS2 is wel iets dunner en lichter, maar de HTC Sensation vind ik beter in de hand liggen en prettiger aanvoelen. De Sensation ziet er wat slanker uit door de 16:9-verhouding.
Het grootste verschil in hardware vind ik de bediening van de knoppen. Het begint al met het aanzetten vanuit stand-by: de Sensation moet je aan de bovenkant aanzetten, waarbij het soms nodig is je grip te veranderen, terwijl je de SGS2 met de home-knop kan laten ontwaken. Verder zijn de vier knoppen op de Sensation wel duidelijker aanwezig en prettiger te bedienen dan de drie van SGS2.
De slag wordt voor mij echter gewonnen op het punt van de custom software. Ik gebruik al Sense sinds Windows Mobile 5 (TouchFlo), en de laatste versie die op de Sensation is te vinden is een goed uitgedachte aanvulling op Android. HTC Sense wint het voor mij met grote voorsprong van Samsungs TouchWiz. Daarmee is voor mij de keuze gevallen op de HTC Sensation.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Ik zal je uit de droom helpen. Als jij hele dag met je telefoon "speelt" zoals ik dat doe, dan haal je niet meer dan dat. Mijn vrouw heeft SGS2 en ikzelf de Sensation. SGS2 gaat langer mee maar ze gebruikt hem ook minder dan ik. Dus wil je langere batterijduur, tja... laat je email automatisch minder vaak checken. Dus per 2 uur i.p.v. elke 10 min. Dat geldt ook voor buienradar. Zet je wifi uit als je het niet nodig hebt. Zet je scherm lager enz. Dat zijn dingen die helpen maar dan voor hooguit 20-30%. Mijn Sensation was vanochtend om 06.00 uur 100% en nu zit ik om 12.30 uur op 45%. Met mijn HTC Desire of de SGS1 die mijn vrouw eerst had was het ook niet anders. Het blijft K*T met de batterij.lazwa schreef op maandag 18 juli 2011 @ 19:10:
Heb de S2 sinds donderdag en wat ik ook voor instellingen probeer, de batterijduur valt zwaar tegen. Heb inmiddels het hele batterij forum doorgespit. Het enige wat helpt is de telefoon gebruiken als een oldschool bel apparaat, geen optie dus. Mag de telefoon terugsturen en dan een nieuwe krijgen of kosteloos ruilen voor een Sensation. Allemaal leuk en aardig die specs van S2, maar minder dan 15 uur met een accu maakt het niet bruikbaar voor mij. Iemand die de me een goed advies kan geven? Alvast bedankt.
Nog een tip. Koop een oplader voor onderweg en een oplader voor naast je bed. Ik heb zelfs een prepaid samsung (plastic fantastic ding) voor €10 gekocht. In het geval dat mijn Sensation opraakt dan kan ik nog altijd bellen.
Je hebt gelijk, het zijn beide topapparaten. V.w.b. de kleur, er zit daar redelijk groot verschil in. Kleuren van samsung zijn mooier en feller. Kijkhoek van SGS2 is ook veel beter. Kijkhoek van Sensation is slecht. In hoeverre is dat nadeel, vraag ik me af. Je kijkt naar je telefoon altijd vanuit een hoek van 90 graden ongeveer. SGS2 is wel wat sneller. Dat merk je maar ik heb daar zelf geen last van. Hij installeert een applicatie van 1mb echt in 3 seconden of zo. Sensation doet er een seconde langer over. Hier kan je je ook afvragen of het nadeel is.Pinobigbird schreef op maandag 18 juli 2011 @ 22:11:
Ik heb beide toestellen laatst tegelijk in mijn handen gehaden kon ze zo goed vergelijken. Om maar meteen met de conclusie te komen: het zijn allebei topapparaten; voor beide geldt dat je er geen miskoop aan doet. Welke je moet kopen hangt dus vooral af van je voorkeur.
Heeft Sensation pluspunten t.o.v. sgs2? Jazeker, opnamen zijn mooier, vind ik. Vooral video in full HD. Sense werkt beter dan touchwizz. Sense oogt mooi en is gestructuureerd. Touchwizz is warrig. Soms denk ik, wat moet ik hiermee? Wat is hier nou de toegevoegde waarde van? Widgets van Samsung werken lang niet zo prettig als die van HTC. Dat zijn wel minder belangrijke dingen want ook senseachtige apps kan je uit de market halen.
Puntje bij paaltje, het is allemaal kwestie van persoonlijke smaak. Het maakt in principe niet uit welke je koopt. Een miskoop doe je in geen geval.
[ Voor 46% gewijzigd door adsa op 20-07-2011 12:59 ]
Je kan de accu ook niet op de eerste paar dagen beoordelen. Die wordt nl. na verloop van tijd beter.lazwa schreef op maandag 18 juli 2011 @ 19:10:
heb je de tips over het volledig opladen/ontladen ook al uitgevoerd? ook dat help je accu behoorlijk op weg.
Heb je hem uiteindelijk nog ingeruild en was het de juiste beslissing?Mfpower schreef op zondag 03 juli 2011 @ 19:47:
Ook de browser van HTC is superfijn met automatische tekstterugloop. Zoomen op de SGS2 maakte niet dat ik de boel beter kon lezen helaas. Ik hoop maar dat dat nog op de sensation zit, want ik ga 'm toch echt inruilen. Mijn conclusie: ben je specfreak? Ga voor de SGS2. Maar was je altijd super tevreden met HTC en sense.. dan voelt de SGS2 ondanks het superscherm en specs als een stap terug.
Ben uiteindelijk ook voor deze keuze komen te staan, ben voor de Galaxy S2 gegaan. Waarom? De hardware van de Samsung is net een tikkeltje beter, het Super Amoled Plus scherm is voor mij de key factor hierin. Vindt nog steeds de Sensation een stuk fletser qua beeldscherm, het S2 scherm daarentegen is het beste scherm wat ik ooit heb mogen zien ( vond het zelfs beter dan de Iphone 4 ) wat ik heb gehad. Tevens vind ik het lichte van de S2 fijn, je hebt echt gewoon een mini tablet in je handen wat slechts 118 gram weegtnWo_Riot schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 01:46:
[...]
Heb je hem uiteindelijk nog ingeruild en was het de juiste beslissing?Ik ga morgen een HTC Sensation óf Galaxy S2 bestellen bij een Vodafone B+S+W (17,25 1e jaar, daarna 34,50) abonnement en ik twijfel nog. Het wordt mijn allereerste Smartphone en ben van plan er lang mee te gaan doen. Iemand nog een dringend koopadvies?
Touchwiz heb ik gelijk verwisseld voor Go Launcher EX, nu dus ook de beste launcher met het beste toestel
Tip dus, ga voor de S2
@ nWo_Riot
Tja lees terug wat er in dit topic staan. Zoveel mensen zoveel meningen. Ik heb voor de S2 gekozen omdat ik het een mooiere machine vond dan de Sensation. Specs zijn ook beter. CPU is sneller (volgens de benchmarks), meer RAM en meer opslagruimte. Zie specs. Ook is die een stuk lichter. Ik weet dat veel mensen het niet met mij eens zijn, maar ik vind Sense behoorlijk lelijk. Het is nogal subjectief en als ik er mee zou moeten werken zou het vast prima zijn. Dus de keuze vond ik niet heel moeilijk.
Een groot nadeel is wel alle samsung bloatware die je erbij krijgt. Toen ik wist hoe ik de telefoon moest rooten heb ik dat gelijk gedaan en al die dingen gefreezed. Ander nadeel is de batterijduur, maar dat geldt voor beide toestellen en is dus een randvoorwaarde waar je niets aan kunt veranderen.
Na 4 weken dit toestel te hebben ben ik zeer tevreden. Ik kwam van een Nokia N73, maar na 4 jaar intensief gebruik was die versleten en moest ik wat anders. Dit was een hele grote sprong voorwaarts. Leuk speelgoed.
Conclusie: Sensation of S II is een kwestie van smaak. Beiden zijn goede machines en geen van beiden is een miskoop. Kom je van HTC en vind je Sense fijn, ga dan voor de Sensation. Als je toch gaat flashen en een custom ROM installeert zou ik de voor de telefoon met de beste specs gaan en dat is de S II. Je kan ook naar de machine zelf kijken of voelen welke het beste 'handgevoel' heeft. Loop een winkel in, vraag of je er even mee mag spelen en kies dan.
Tja lees terug wat er in dit topic staan. Zoveel mensen zoveel meningen. Ik heb voor de S2 gekozen omdat ik het een mooiere machine vond dan de Sensation. Specs zijn ook beter. CPU is sneller (volgens de benchmarks), meer RAM en meer opslagruimte. Zie specs. Ook is die een stuk lichter. Ik weet dat veel mensen het niet met mij eens zijn, maar ik vind Sense behoorlijk lelijk. Het is nogal subjectief en als ik er mee zou moeten werken zou het vast prima zijn. Dus de keuze vond ik niet heel moeilijk.
Een groot nadeel is wel alle samsung bloatware die je erbij krijgt. Toen ik wist hoe ik de telefoon moest rooten heb ik dat gelijk gedaan en al die dingen gefreezed. Ander nadeel is de batterijduur, maar dat geldt voor beide toestellen en is dus een randvoorwaarde waar je niets aan kunt veranderen.
Na 4 weken dit toestel te hebben ben ik zeer tevreden. Ik kwam van een Nokia N73, maar na 4 jaar intensief gebruik was die versleten en moest ik wat anders. Dit was een hele grote sprong voorwaarts. Leuk speelgoed.
Conclusie: Sensation of S II is een kwestie van smaak. Beiden zijn goede machines en geen van beiden is een miskoop. Kom je van HTC en vind je Sense fijn, ga dan voor de Sensation. Als je toch gaat flashen en een custom ROM installeert zou ik de voor de telefoon met de beste specs gaan en dat is de S II. Je kan ook naar de machine zelf kijken of voelen welke het beste 'handgevoel' heeft. Loop een winkel in, vraag of je er even mee mag spelen en kies dan.
Ik ga voor de SGS2 simpel omdat de nieuwe HTC Sense niet leuk vind. Door al dat 3D gedoe voelt het toestel traag. Als daar nog het oude HTC Sense op stond, was ik de eerste in rij voor aanschaf!
Bedankt voor de uitgebreide reacties
Zoals ik al zei kom ik niet van een HTC toestel af, maar ik ben ook niet direct van plan om m'n nieuwe aankoop gelijk te gaan flashen en een custom ROM te installeren. Misschien na verloop van tijd, heb er eigenlijk totaal geen ervaring mee (moet me eventjes inlezen over eventuele risico's en nadelen/voordelen
).
Anoniem: 415569
Als ik dit zo allemaal lees dan lijkt het erop dat in mijn ogen de telefoons zeer aan elkaar gewaagd zijn. Plus met android vind ik het een beetje te verwaarloze als je iets in de software mist aangezien je dat allemaal kan customizen. Wat ik wel mis in de reviews hier is de batterijduur. Dit vind ik zelf zeer belangrijk, je moet smartphones al vaak genoeg aan de oplader leggen en ik heb gelezen dat de SGII langer op een batterij doet dan de HTC S. En ik denk dat dat de doorslag gaat geven voor mij. Moet nog 1,5 week wachten tot ik mijn abo mag switchen. Jammer genoeg net te laat om bij voda de oude abovormen af te kunnen sluiten en ben niet zo tevreden over de rekeningen die ik van kpn krijg en volgens mij van geen kant meer kloppen dus gaat het wss tmobile worden
Ik heb nu een week een sensation en met normaal gebruik. bellen/smsen, beetje browsen en angry birds een half uur per dag haal ik nu net aan 1,5/2 dagen. En de accu wordt nog beter denk ik...
Ik ga nu nog even naar de stad om wat met beide toestellen te spelen. Kijken welke de betere is (voor mij)
Heb beide telefoons in m'n handen gehad en snap inderdaad wat mensen fijn vinden aan de Sensation. Sense werkt fijn en ziet er mooi en overzichtelijk uit, ook ligt de Sensation lekkerder in de hand dan de Galaxy S2.
Beide zijn als ik het goed begrijp makkelijk te verbeteren op de Galaxy S2. Dmv apps kan je een Sense-vergelijkbaar gevoel krijgen en volgens sommigen wordt het dan zelfs beter dan Sense. Lees overal op internet dat je de Galaxy S2 helemaal zelf kan perfectioneren. Nu weet ik niet of ík dat ook kan (ben op phone-gebied niet de typische tweaker). Over het feit dat voor mij de Sensation beter in de hand ligt: ik ben toch van plan om een case of pouch (of iets dergelijks? Moet er toch minstens 2 jaar mee doen...) om m'n S2 te doen, dus dan zal hij iets zwaarder worden/anders in de hand liggen. Zonder bescherming ben ik bang dat ie snel beschadigt, stop hem namelijk altijd in mijn broekzak. Afijn, ik slaap er nog even een nachtje over en dan ga ik nogmaals de balans opmaken.
Ghehe, ik vind het erg moeilijk om zo'n keuze te maken al weet ik dat ik met geen van beiden echt verkeerd kan gaan. Toch, is het rooten van een Galaxy S2 een must? Ik ben namelijk niet zo happig op het feit dat ik dan geen garantie meer heb, of het idee dat ik het rooten kan verkloten. Of moet ik het wel heel erg gek maken om het te verpesten? Stel mij gerust!
Beide zijn als ik het goed begrijp makkelijk te verbeteren op de Galaxy S2. Dmv apps kan je een Sense-vergelijkbaar gevoel krijgen en volgens sommigen wordt het dan zelfs beter dan Sense. Lees overal op internet dat je de Galaxy S2 helemaal zelf kan perfectioneren. Nu weet ik niet of ík dat ook kan (ben op phone-gebied niet de typische tweaker). Over het feit dat voor mij de Sensation beter in de hand ligt: ik ben toch van plan om een case of pouch (of iets dergelijks? Moet er toch minstens 2 jaar mee doen...) om m'n S2 te doen, dus dan zal hij iets zwaarder worden/anders in de hand liggen. Zonder bescherming ben ik bang dat ie snel beschadigt, stop hem namelijk altijd in mijn broekzak. Afijn, ik slaap er nog even een nachtje over en dan ga ik nogmaals de balans opmaken.
Ghehe, ik vind het erg moeilijk om zo'n keuze te maken al weet ik dat ik met geen van beiden echt verkeerd kan gaan. Toch, is het rooten van een Galaxy S2 een must? Ik ben namelijk niet zo happig op het feit dat ik dan geen garantie meer heb, of het idee dat ik het rooten kan verkloten. Of moet ik het wel heel erg gek maken om het te verpesten? Stel mij gerust!
[ Voor 10% gewijzigd door nWo_Riot op 30-07-2011 01:30 ]
Ik heb nu een aantal HTC toestellen gehad inmiddels, maar ik begrijp nog steeds niet waarom mensen Sense zo verheerlijken.
Zelf heb ik ook een Sensation vs S2 gehouden. Ik ben het op heel veel punten niet eens met de bovenstaande "mega review" van de Smartphone guru.
Ik vraag mij daarbij vooral af welke firmware hij heeft geprobeerd... Ik heb de S2 niet zien laggen, zeker niet zo als de Sensation. Die heeft gewoon af en toe nog lag bij het installeren van meerdere applicaties uit de market en het weergeven van de drawer. Sense 3.0 is simpelweg nog niet echt consistent vloeiend te draaien. Het is niet storend, maar wel opmerkelijk na een tijdje de S2 te hebben gebruikt.
Grafisch vind ik de S2 prettiger, omdat deze simpelweg véél meer power in huis heeft en daarmee minder pixels bedient. De Sensation stelt mij teleur kwa gebruik van de pixels. Er had gemakkelijk een 5e rij icoontjes weergegeven kunnen worden, gezien hoe klein ze zijn. Ook voor tekst heeft het geen meerwaarde. In zonlicht is de S2 daarnaast ook gewoon prettiger te lezen.
Ik moet toegeven dat ik beide UI's niet echt tolereer. Zowel ADW EX, launcher pro als go-launcher verkies ik boven TW4 en Sense3. En allen werken prettiger op de S2. Je krijgt ongeveer gelijke performance op beide toestellen indien je de HTC op z'n originele specs versus de Samsung op 800mhz ipv 1200mhz CPU en 200 ipv 400 mhz GPU laat werken. En de Samsung bespaard behoorlijk veel stroom op die instellingen.
Het moge duidelijk wezen, ik koop een toestel om de hardware, de software gaat er (indien mogelijk) dag 1 nog af voor custom. En dan heeft HTC één voordeel: Het toestel ligt een stuk prettiger in de hand. Maar is ook een tikje te zwaar naar mijn mening. Verder gaan alle punten naar Samsung deze ronde.
Wat ik ook niet snap overigens de herhaaldelijke fout in specs. Wat op papier staat is leuk en aardig, maar de praktijk verschilt behoorlijk. Op de HTC Sensation heb je maximaal 434mb werkgeheugen vrij en heb je 1,10GB om applicaties in te zetten. Bij Samsung heb je maximaal 835mb werkgeheugen vrij, en kan je 1,97GB aan applicaties opslaan.
S2 na rooten en aanpassen haalt met continue wifi / 3g email / talk / skype en wat niet meer aan nu 21uur op de accu, met zo'n 60 minuten bellen erbij en een aantal email / smsjes.
Dat is ongeveer 40% langer dan stock en dan wel de meest actuele software. Uit de doos is het huilen.
Het enige grote probleem met beide toestellen is dat het moment dat je gaat gamen erop, (dus cpu, gpu 100% belast, lezen uit flashgeheugen, scherm aan, touch bediening, geluid, internet verkeer) je batterij binnen 3 uur leeg is. Op beide toestellen. Hoewel een onderclockte, undervolte S2 met z'n scherm op het laagst via wifi nog rustig 4 uurtjes vol kan maken. Momenteel is de hardware gewoon weg flexibeler te gebruiken.
Om die reden lijkt het ook dat de custom-communities de S2 veel meer omarmen. Er komt dus steeds meer, en de huidige lading mods is al redelijk fool-proof.
Maar goed, ik verwacht een grote inhaalslag zodra de sensation s-off heeft.
Zelf heb ik ook een Sensation vs S2 gehouden. Ik ben het op heel veel punten niet eens met de bovenstaande "mega review" van de Smartphone guru.
Ik vraag mij daarbij vooral af welke firmware hij heeft geprobeerd... Ik heb de S2 niet zien laggen, zeker niet zo als de Sensation. Die heeft gewoon af en toe nog lag bij het installeren van meerdere applicaties uit de market en het weergeven van de drawer. Sense 3.0 is simpelweg nog niet echt consistent vloeiend te draaien. Het is niet storend, maar wel opmerkelijk na een tijdje de S2 te hebben gebruikt.
Grafisch vind ik de S2 prettiger, omdat deze simpelweg véél meer power in huis heeft en daarmee minder pixels bedient. De Sensation stelt mij teleur kwa gebruik van de pixels. Er had gemakkelijk een 5e rij icoontjes weergegeven kunnen worden, gezien hoe klein ze zijn. Ook voor tekst heeft het geen meerwaarde. In zonlicht is de S2 daarnaast ook gewoon prettiger te lezen.
Ik moet toegeven dat ik beide UI's niet echt tolereer. Zowel ADW EX, launcher pro als go-launcher verkies ik boven TW4 en Sense3. En allen werken prettiger op de S2. Je krijgt ongeveer gelijke performance op beide toestellen indien je de HTC op z'n originele specs versus de Samsung op 800mhz ipv 1200mhz CPU en 200 ipv 400 mhz GPU laat werken. En de Samsung bespaard behoorlijk veel stroom op die instellingen.
Het moge duidelijk wezen, ik koop een toestel om de hardware, de software gaat er (indien mogelijk) dag 1 nog af voor custom. En dan heeft HTC één voordeel: Het toestel ligt een stuk prettiger in de hand. Maar is ook een tikje te zwaar naar mijn mening. Verder gaan alle punten naar Samsung deze ronde.
Wat ik ook niet snap overigens de herhaaldelijke fout in specs. Wat op papier staat is leuk en aardig, maar de praktijk verschilt behoorlijk. Op de HTC Sensation heb je maximaal 434mb werkgeheugen vrij en heb je 1,10GB om applicaties in te zetten. Bij Samsung heb je maximaal 835mb werkgeheugen vrij, en kan je 1,97GB aan applicaties opslaan.
Nee, je zit met beide goed. Maar kijk goed waar je prioriteiten liggen, dan wordt het kiezen gemakkelijker. Dat mogen duidelijk zijn getuigen mij redelijk eentonig betoog hierboven.nWo_Riot schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 01:26:
Beide zijn als ik het goed begrijp makkelijk te verbeteren op de Galaxy S2. Dmv apps kan je een Sense-vergelijkbaar gevoel krijgen en volgens sommigen wordt het dan zelfs beter dan Sense. Lees overal op internet dat je de Galaxy S2 helemaal zelf kan perfectioneren. Nu weet ik niet of ík dat ook kan (ben op phone-gebied niet de typische tweaker).
S2 na rooten en aanpassen haalt met continue wifi / 3g email / talk / skype en wat niet meer aan nu 21uur op de accu, met zo'n 60 minuten bellen erbij en een aantal email / smsjes.
Dat is ongeveer 40% langer dan stock en dan wel de meest actuele software. Uit de doos is het huilen.
Het enige grote probleem met beide toestellen is dat het moment dat je gaat gamen erop, (dus cpu, gpu 100% belast, lezen uit flashgeheugen, scherm aan, touch bediening, geluid, internet verkeer) je batterij binnen 3 uur leeg is. Op beide toestellen. Hoewel een onderclockte, undervolte S2 met z'n scherm op het laagst via wifi nog rustig 4 uurtjes vol kan maken. Momenteel is de hardware gewoon weg flexibeler te gebruiken.
Om die reden lijkt het ook dat de custom-communities de S2 veel meer omarmen. Er komt dus steeds meer, en de huidige lading mods is al redelijk fool-proof.
[ Voor 31% gewijzigd door djunicron op 30-07-2011 04:05 ]
Ik ben gisteren een opvallend verschil tegengekomen tussen mijn HTC Sensation en de Galaxy S2 van een collega, en wel in de functionaliteit van de Wifi-hotspot. Op zich al gaaf dat ze beide die functie hebben, maar waar onder TW de hotspot alleen configuratie kent voor beveiliging (WPA2/WEP/none), kan ik onder Sense gebruik maken van MAC-filtering. Ook kan ik de instelingen voor ip-adres en DHCP instellen, ik weet niet of dat onder TW ook kan. Sense was in ieder geval een stukje uitgebreider.
Verder vind ik ook dat de Sensation prettiger in de hand ligt, en ik ben zelf niet zo onder de indruk van dat amoled scherm, wat ik gezien heb is allemaal vreselijk overgesatureerd, maar dat kan ook een kwestie van instellingen zijn.
Verder vind ik ook dat de Sensation prettiger in de hand ligt, en ik ben zelf niet zo onder de indruk van dat amoled scherm, wat ik gezien heb is allemaal vreselijk overgesatureerd, maar dat kan ook een kwestie van instellingen zijn.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
De Sensation heeft inmiddels S-Off en permanente root.djunicron schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 03:51:
Ik heb nu een aantal HTC toestellen gehad inmiddels, maar ik begrijp nog steeds niet waarom mensen Sense zo verheerlijken.
[...]
Nee, je zit met beide goed. Maar kijk goed waar je prioriteiten liggen, dan wordt het kiezen gemakkelijker. Dat mogen duidelijk zijn getuigen mij redelijk eentonig betoog hierboven.
Anoniem: 412731
Ik weet niet hoe jij aan 434mb komt maar ik weet vrijwel zeker dat de sensation maximaal 558mb aan werkgeheugen vrijheeft. Toch nog een flinke verschil.djunicron schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 03:51:
[...]
[...]
Ik zie in dit topic vaak voorbij komen dat men de bouwkwaliteit van de Sensation goed/beter vind dan die van de S2. Echter, in het Sensation topic lees je nu toch vrij veel euvels wat betreft stof onder het scherm en krakende covers (tape in de cover van je 500 euro smartphone om het tegen te gaan
) voor een telefoon die in de directe vergelijking met de S2 geroemd wordt vanwege zijn bouwkwaliteit
Ik vind het beide prachtige telefoons, maar het argument van de bouwkwaliteit lijkt toch geen stand te houden. De S2 heeft toch niet van die nare issues die bouwkwaliteit gerelateerd zijn, geen stof onder schermen, geen krakende covers. De S2 batterij cover is erg dun en plastic maar die kraakt dus niet

Klopt bear87. De Sensation maakt een goeie indruk qua bouwkwaliteit, maar is in werkelijkheid niet zo geweldig. De SGS2 maakt een relatief zwakke indruk qua bouwkwaliteit, maar is in wezen erg robuust. We hebben altijd de neiging om te denken dat metaal = beter, maar eigenlijk is een goeie kwaliteit plastic veel handiger voor dergelijke toestellen. Dat aluminium van je HTC dat is ingedeukt als je het laat vallen, terwijl plastic hoogstens een krasje oploopt.
Ik heb mijn SGS II al 4 maanden en nog geen enkele kras te bespeuren (dit zonder case of screenprotector), ik denk dat mensen bij plastic vs metaal altijd denken dat plastic slecht is qua bouwkwaliteit terwijl het tegendeel heel makkelijk kan worden bewezen.
Verder heb ik in de 4 maanden dat ik de SGS II heb de Sensation en een LG 2x 3 weken gebruikt, De Sensation is opzich een goed toestel wat goed in de hand ligt en Sense 3.0 is wel leuk, maar ik vond de batterij en de prestaties ondermaats in vergelijking met mijn SGS II beide met standaard firmware. Verder had ik ook een LG 2x Speed die met standaard up to date firmware 10d veel lag vertoonde en reboots, na Cyanogenmod nightly 116 erop te gooien deed ie het piekfijn, maar uiteindelijk ben ik toch bij mijn SGS II gebleven die voor mij het snelste/beste toestel is op het moment.
Ik haal met standaard batterij een goede 19u50 met Whatsapp, Twitter, Foursquare, Messenger withyou, Facebook, 4 mailaccounts met push, 10 smsjes, 5 a 10 min bellen, 20min internet, 20 min Feedly, wat games (niet meer dan 15min) Riptide GP, Asphalt 6 WCG, Burn The Rope, Sprinkle etc (Ja Tegra 2 Games op een niet Tegra 2 toestel ,zoek Chainfire 3D Pro), 10 min Sygic Aura navigatie.
Firmware KH3
Wifi uit
3.5g aan
Facebook en Twitter sync staat uit
Scherm op automatische helderheid
Agile Lock (Mooi Sense 3.0 Lockscreen)
Ik snap niet hoe iemand een slechte ervaring met de batterij van de SGS II kan hebben, maar misschien ligt het aan firmware of instelling (of slecht toestel)
Ik ben geen fanboy maar ik kan enkel de SGS II aanraden aan de tweakers onder ons uit mijn ervaringen.
Verder heb ik in de 4 maanden dat ik de SGS II heb de Sensation en een LG 2x 3 weken gebruikt, De Sensation is opzich een goed toestel wat goed in de hand ligt en Sense 3.0 is wel leuk, maar ik vond de batterij en de prestaties ondermaats in vergelijking met mijn SGS II beide met standaard firmware. Verder had ik ook een LG 2x Speed die met standaard up to date firmware 10d veel lag vertoonde en reboots, na Cyanogenmod nightly 116 erop te gooien deed ie het piekfijn, maar uiteindelijk ben ik toch bij mijn SGS II gebleven die voor mij het snelste/beste toestel is op het moment.
Ik haal met standaard batterij een goede 19u50 met Whatsapp, Twitter, Foursquare, Messenger withyou, Facebook, 4 mailaccounts met push, 10 smsjes, 5 a 10 min bellen, 20min internet, 20 min Feedly, wat games (niet meer dan 15min) Riptide GP, Asphalt 6 WCG, Burn The Rope, Sprinkle etc (Ja Tegra 2 Games op een niet Tegra 2 toestel ,zoek Chainfire 3D Pro), 10 min Sygic Aura navigatie.
Firmware KH3
Wifi uit
3.5g aan
Facebook en Twitter sync staat uit
Scherm op automatische helderheid
Agile Lock (Mooi Sense 3.0 Lockscreen)
Ik snap niet hoe iemand een slechte ervaring met de batterij van de SGS II kan hebben, maar misschien ligt het aan firmware of instelling (of slecht toestel)
Ik ben geen fanboy maar ik kan enkel de SGS II aanraden aan de tweakers onder ons uit mijn ervaringen.
Multiple pc builds in progress
Ik zat voor aanschaf, net als velen, flink te twijfelen tussen de Sensation en de Galaxy SII, maar ik heb zeker de, voor mij, goede keuze gemaakt. De Sensation ligt fijner in de hand, heeft een wat hogere resoultie, maar boven alles heeft de Sensation een veel fijnere interface (Sense) in vergelijk met de Galaxy (Touchwizz), wat er veel te iPhoney uitziet wat mij betreft.
Dat laatste is een kwestie van gratis een andere launcher als GoLauncher downloaden.Jelte schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 12:32:
Ik zat voor aanschaf, net als velen, flink te twijfelen tussen de Sensation en de Galaxy SII, maar ik heb zeker de, voor mij, goede keuze gemaakt. De Sensation ligt fijner in de hand, heeft een wat hogere resoultie, maar boven alles heeft de Sensation een veel fijnere interface (Sense) in vergelijk met de Galaxy (Touchwizz), wat er veel te iPhoney uitziet wat mij betreft.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Naar mijn mening werkt de sensation pas naar behoren als je er een custom rom op zet.
Laatst de sensation van een vriend van me moeten redden omdat hij lomp en sloom werd, plus nog wat hangups...
Heeft mn SGSII geen last van gehad
Laatst de sensation van een vriend van me moeten redden omdat hij lomp en sloom werd, plus nog wat hangups...
Heeft mn SGSII geen last van gehad
Mijn vriendin heeft een iPhone 3G en is daar zeer tevreden mee, alhoewel snelheid etc. nu natuurlijk ver achterhaald zijn.
Ze wil nu een nieuwere toestel en de iPhone 4S is gewoon zeer duur..voor een stuk minder geld heb je een een Samsung S2 of een HTC Sensation met een abbo voor 1 jaar!
Dus daar zit zij/wij nu voor haar aan het kijken.
Lastige keuze..want wat ik gezien heb qua software spreekt Sense mij iets meer aan en uiterlijk ook, maar qua hardware en snelheid de Samsung wat meer.
Ik weet dat het iets persoonlijks is, maar hoop toch op een gouden tip?
Is trouwens haar eerste Android toestel, misschien dat dat nog wat uitmaakt?
Ze wil nu een nieuwere toestel en de iPhone 4S is gewoon zeer duur..voor een stuk minder geld heb je een een Samsung S2 of een HTC Sensation met een abbo voor 1 jaar!
Lastige keuze..want wat ik gezien heb qua software spreekt Sense mij iets meer aan en uiterlijk ook, maar qua hardware en snelheid de Samsung wat meer.
Ik weet dat het iets persoonlijks is, maar hoop toch op een gouden tip?
Denk dat je gewoon moet kijken in de winkel en met beide toestellen werken, kennissen van mij hebben een galaxy2 ik zelf heb de sensation, ik vind gewoon de sensation veel mooier qua uiterlijk en qua software ( sense ), maar goed het zijn beide goede toestellen dat is gewoon een feitDaejji schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 19:49:
Mijn vriendin heeft een iPhone 3G en is daar zeer tevreden mee, alhoewel snelheid etc. nu natuurlijk ver achterhaald zijn.
Ik weet dat het iets persoonlijks is, maar hoop toch op een gouden tip?![]()
Pixel 9 Pro XL
Daarentegen is het bij mij andersom. Ik heb de S2 en ken wat mensen met de Sensation. Ik zou mijn S2 nooit willen inruilen voor de Sensation. Want ik vind het HTC design niet mooi en Sense spreekt mij evenmin aan.
Als je Sense wel fijn vindt, wat veel mensen vinden, dan moet je de Sensation nemen. Dat is de beste machine (afgezien van de Sensation XE) met Sense. Heb je niet zoveel met Sense, dan zou ik de S2 nemen. Net wat betere specs.
Vind je Sense wel beter dan Touchwiz, maar Sense ook niet alles, dan bestaat ook nog de mogelijkheid om alternatieve launchers te downloaden van de market. Deze veranderen de interface grondig. Dus Touchwiz hoeft geen reden te zijn om de S2 niet te kopen. Andersom hoeft een aversie tegen Sense ook geen reden te zijn om geen Sensation te kopen.
Uiteraard kan je ook gewoon naar de buitenkant kijken. Welke machine vind je het mooist. Laat je bij de S2 niet in de luren legen door het plastic. Dat is bij mij naar 4 maanden nog helemaal goed. Over de degelijkheid van de Sensation kan ik niet veel zeggen.
Al met al is er niet een beste keuze. Het hang af van persoonlijke smaak en voorkeur. Ga naar de winkel, speel wat met zo'n ding. Zoek op op internet wat reviews. Die kunnen je ook wat sturen in je overwegingen. Wat je ook kiest, het is een goede machine.
Als je Sense wel fijn vindt, wat veel mensen vinden, dan moet je de Sensation nemen. Dat is de beste machine (afgezien van de Sensation XE) met Sense. Heb je niet zoveel met Sense, dan zou ik de S2 nemen. Net wat betere specs.
Vind je Sense wel beter dan Touchwiz, maar Sense ook niet alles, dan bestaat ook nog de mogelijkheid om alternatieve launchers te downloaden van de market. Deze veranderen de interface grondig. Dus Touchwiz hoeft geen reden te zijn om de S2 niet te kopen. Andersom hoeft een aversie tegen Sense ook geen reden te zijn om geen Sensation te kopen.
Uiteraard kan je ook gewoon naar de buitenkant kijken. Welke machine vind je het mooist. Laat je bij de S2 niet in de luren legen door het plastic. Dat is bij mij naar 4 maanden nog helemaal goed. Over de degelijkheid van de Sensation kan ik niet veel zeggen.
Al met al is er niet een beste keuze. Het hang af van persoonlijke smaak en voorkeur. Ga naar de winkel, speel wat met zo'n ding. Zoek op op internet wat reviews. Die kunnen je ook wat sturen in je overwegingen. Wat je ook kiest, het is een goede machine.
Hmm, ik weet eigenlijk ook niet superveel van Android, maar is het mogelijk om Sense voor een deel te krijgen op de Samsung S2?? Via widgets of wat dan ook, want inderdaad is Sense een stuk mooier (en misschien makkelijker?) dan Touchwiz wat ik er tot nu van gezien heb.
Maar scherm en hardware van Samsung S2 is gewoon weer beter volgens mij.
Arrgggh, waarom geen Samsung S2 met Sense erop..dan heb je het toestel van het jaar..
Komt de Sensation qua snelheid wel in de buurt van de S2??
Lastige keus, maar een luxeprobleem, ik weet het.
Maar scherm en hardware van Samsung S2 is gewoon weer beter volgens mij.
Arrgggh, waarom geen Samsung S2 met Sense erop..dan heb je het toestel van het jaar..
Komt de Sensation qua snelheid wel in de buurt van de S2??
Lastige keus, maar een luxeprobleem, ik weet het.
Iedereen zegt wel continu dat de hardware van de S2 beter is, maar volgens mij is dat ook maar heel marginaal hoor. Het enige echte grote grote pluspunt van de S2 is het beeldscherm en dan alleen maar de zwartwaarden ervan, niet de resolutie, want die is op de Sensation weer beter. De processor van de S2 is niet beter, want de Sensation kan op 1,5GHz draaien, technisch gezien. Verder heeft de S2 meer ROM geheugen, maar dat vind ik geen excuus, aangezien je aan 1GB op de Sensation ook meer dan genoeg hebt. Bovendien kan je apps naar de SD kaart verplaatsen indien noodzakelijk. Dus wat blijft er dan nog over?
Anoniem: 378084
Technisch gezien kan de S2 ook makkelijk de 1,5 en hoger halen.tiguan schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:11:
Iedereen zegt wel continu dat de hardware van de S2 beter is, maar volgens mij is dat ook maar heel marginaal hoor. Het enige echte grote grote pluspunt van de S2 is het beeldscherm en dan alleen maar de zwartwaarden ervan, niet de resolutie, want die is op de Sensation weer beter. De processor van de S2 is niet beter, want de Sensation kan op 1,5GHz draaien, technisch gezien. Verder heeft de S2 meer ROM geheugen, maar dat vind ik geen excuus, aangezien je aan 1GB op de Sensation ook meer dan genoeg hebt. Bovendien kan je apps naar de SD kaart verplaatsen indien noodzakelijk. Dus wat blijft er dan nog over?
Dat argument houdt dus geen stand.
Het beeldscherm is inderdaad subjectief, toch vinden veel mensen het Super Amoled Plus scherm beter/mooier.
Het ROM geheugen heb je een punt.
Je vergete alleen dat je sd ook aan bepaalde eisen moet voldoen en dat niet alles te verplaatsen is.
Ook is maar een gedeelte verplaatsbaar.
Toch heb je aan 1 GB inderdaad genoeg.
Wat overblijft is de algehele snelheid en hoe smooth het loopt.
Ik heb in een telefoonwinkel de toestellen naast elkaar gehouden en de Sensation loopt dan toch echt traag.
Om niet te zeggen laggy.
De S2 heeft ook meer RAM.
En tenslotte misschien wel het belangrijkste de interface.
Sense heeft een aantal hele mooie punten.
Het lockscreen en de sociale netwerkintegratie bijvoorbeeld.
Maar bovenalles ook veel bloatware en traagheid.
Ik ken niks op Android dat zoveel Ram vraagt en het toestel zo traag kan maken.
Touchwiz krijgt een hele hoop rotzooi overzich heen.
Voor alle versies onder 4.0 geheel terecht.
Alles daarboven niks dan lof!
Samenvattend; Het maakt weinig uit beide uitstekende toestellen.
Snelheid,smootheid,scherm= S2
Out of the box interface- Sensation
Ik had het nu alleen over de hardware eigenlijk. Als je de software mee gaat rekenen dan wordt het inderdaad een ander verhaal. Sense is een mooie interface en zeker met de nieuwste versie van de firmware draait het redelijk soepel. Hadden ze in de winkel wel de nieuwste versie er op staan?
Er zit inderdaad veel extra rommel bij, maar dat doet elke fabrikant wel. Daarnaast maakt het opzich niet uit dat Sense veel geheugen gebruikt, ongebruikt geheugen is geen voordeel voor een Android toestel.
Het enige moment dat ik de Sensation als laggy ervaar, is als ik net een app geinstalleerd of geupdate heb. Dan is het toestel waarschijnlijk op de achtergrond nog bezig met wegschrijven o.i.d. Maar dat is na 5 seconden klaar.
Er zit inderdaad veel extra rommel bij, maar dat doet elke fabrikant wel. Daarnaast maakt het opzich niet uit dat Sense veel geheugen gebruikt, ongebruikt geheugen is geen voordeel voor een Android toestel.
Het enige moment dat ik de Sensation als laggy ervaar, is als ik net een app geinstalleerd of geupdate heb. Dan is het toestel waarschijnlijk op de achtergrond nog bezig met wegschrijven o.i.d. Maar dat is na 5 seconden klaar.