Grappig dat ze de S2 6 punten geven voor z'n dunte, grootte en z'n battery life. Dunte vind ik in dit geval totaal niet voordelig, het verschil in grootte is verwaarloosbaar en de battery life weten ze volgens mij nog niet.Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 13:36:
Beide phones zijn inderdaad bijna even groot maar de sII is gewoon dunner. De Sensation daarentegen heeft afgeronde hoeken wat wel prettiger zal zijn imo. Maar hier kun je het zelf even zien:
http://www.thephonedataba...y_S_II_405_Compare_Phones
Houdt je muis op de buttons tussen de beide phones om te wisselen welke voorop ligt.
Maar er gaat natuurlijk niks boven zelf even naar de winkel gaan!
@Upbeat, ik vond hem ook ontzettend licht. Toestel+accu even in de hand gehouden voor gewichtspeiling. En hij is naar mijn mening ook wel te licht voor zo'n high end phone, er klopt gewoon iets niet in het gevoel dat je hebt.
Hmm, op I/O hebben ze deze week wel weer gezegd dat er al bijna een nieuwe Nexus aangekondigd kan worden.eew schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:43:
Sence vs Touchwiz maakt me ook niet veel uit. Ik heb met beide niet gewerkt, eigenlijk wil ik gewoon vanilla android, maar die eis is niet zo sterk dat ik daarvoor een hardwarmatig inferieure Nexus S ga kopen.
Ik ben zelf eerder geneigd voor een Sensation te gaan, maar ben door die aankondiging toch weer gaan twijfelen. Voordelen van de Sensation zijn in ieder geval een hogere pixeldichtheid en het feit dat de cores niet synchroon lopen; dat zou moeten helpen met het batterijverbruik (maar de Sensation heeft dan ook een kleinere batterij). Nadeel van de Sensation is in ieder geval ook dat HTC strenger wordt met het locken van de bootloaders, terwijl ik bij voorkeur custom vanilla ROMs draai ipv Sense (of TouchWhiz).
Rustacean
Tot op zekere hoogte is dat waar, maar het is toch ook zeker smaak. Ik heb een SGS2 besteld, maar vind touchwiz eigenlijk niet supermooi. Te veel zuurtjesfelle kleuren en bepaalde elementen van iOS gejat die voor mij niet per se handiger zijn. Waarschijnlijk ga ik dan ook Launcherpro gebruiken of een Sense 3.0 rom, zodra die beschikbaar is. Alleen al voor het lockscreen, waarbij je de ring om te unlocken op een programma kan slepen en zo een stap overslaat, is voor mij reden genoeg om eigenlijk weer Sense (heb nu een Legend) te willen.lordMocro schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 13:20:
[...]
Volgens mij is het eerder gewenning dan smaak.
De SGS2 is dan ook gekozen omdat er een leuke aanbieding was en ik het toch wel een keer wil proberen.
Vandaag even de SGS2 vastgehouden in de Mediamarkt. En jeeeeezus wat is die licht. Of het nou echt een voordeel is?

Waar kan je telefoons eigenlijk nog werkend bekijken? Hebben ze niet overal van die vastgelijmde mockups? Op een nieuwe nexus aankondiging kan ik niet wachten denk ik, als ze hem nog aan moeten kondigen is hij er vast niet voor begin juli. En daarbij, als het echt wat is dan kan ik altijd nog de marktplaats route bewandelen om van mijn SGSII (of Sensation) af te komen.
Verwijderd
@djc:
Er komt waarschijnlijk weer een nieuwe Nexus maar dat zal vermoedelijk pas eind van het jaar zijn als het nog dit jaar op de markt komt.
Zelf heb ik een voorkeur voor de HTC maar ben er nog niet helemaal uit omdat ik telkens geheugenproblemen met mijn Desire heb. Alles wat op SD kan staat op SD en ook heb ik er een hoop apps afgegooit zodat ik op 26 Mb vrije ruimte uitkwam en toch blijft mijn vrije geheugenruimte teruglopen tot 13 Mb nu en dat bevalt me absoluut niet. Dat verstiert mijn plezier met mijn Desire. Ik wil eerst eens afwachten wat de hoeveelheid daadwerkelijke vrije ruimte is in het vaste geheugen.
Er komt waarschijnlijk weer een nieuwe Nexus maar dat zal vermoedelijk pas eind van het jaar zijn als het nog dit jaar op de markt komt.
Zelf heb ik een voorkeur voor de HTC maar ben er nog niet helemaal uit omdat ik telkens geheugenproblemen met mijn Desire heb. Alles wat op SD kan staat op SD en ook heb ik er een hoop apps afgegooit zodat ik op 26 Mb vrije ruimte uitkwam en toch blijft mijn vrije geheugenruimte teruglopen tot 13 Mb nu en dat bevalt me absoluut niet. Dat verstiert mijn plezier met mijn Desire. Ik wil eerst eens afwachten wat de hoeveelheid daadwerkelijke vrije ruimte is in het vaste geheugen.
Hoe lichter hoe beter, dan heb je tenminste niet het gevoel dat je een baksteen in je broekzak hebt! Ik ben het dan ook niet eens met de kritiek op het gewicht van de SGSII. Bovendien zal de Galaxy SII door zijn lichte gewicht en doordat hij van plastic is minder snel schade oplopen.Upbeat schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 13:09:
[...]
Zo, over licht gesproken... gister een werkend model in handen gehad. Voor mij persoonlijk voelt het als een speelgoed telefoon en dus te licht.
Verwijderd
Ik ga gewoon naar een telecom winkel en zeg dat je de telefoons graag even wilt bekijken. Toevallig zit er een zaak in de buurt waar ik in Nederland woon die hier totaal niet moeilijk over doet. Weet niet hoe dit bij andere steden is maar neem aan dat er in echte steden best één 'goede' telecom-zaak zit.eew schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 20:20:
Waar kan je telefoons eigenlijk nog werkend bekijken? Hebben ze niet overal van die vastgelijmde mockups? Op een nieuwe nexus aankondiging kan ik niet wachten denk ik, als ze hem nog aan moeten kondigen is hij er vast niet voor begin juli. En daarbij, als het echt wat is dan kan ik altijd nog de marktplaats route bewandelen om van mijn SGSII (of Sensation) af te komen.
Het wordt ons wel heel moeilijk gemaakt. Wat ik graag zou willen zien is een vergelijking van de schermen. Dit vind ik wel één van de belangrijkste punten. Je ziet het verschil niet zonder ze echt naast elkaar te leggen maar als de HTC Desire (amoled) een mooier scherm heeft dan mijn splinternieuwe HTC word ik niet vrolijk.
Verder zie ik de resolutie van de Sensation wel als een pluspunt. Vooral met browsen en video's kijken lijkt het mij super. De 16:9 verhouding met het browsen zie ik alleen maar als een voordeel. Neem aan dat iedereen 'browst' in landscape. Films kijken op mijn phone zal ik niet heel veel doen dus dit ga ik ook niet meenemen in mijn overweging. Games spelen daar-in-tegen zal ik wel veel doen. Daarbij heeft de SGSII wel een voordeel met de standaard verhouding en resolutie.
Het werkgeheugen, tjah. Als je die 768MB vol krijgt moet je denk ik iets verstandiger met je telefoon om gaan door een App-killer te installeren. Bespaart je alleen maar batterij mee al is het bij Android niet perse nodig (een app-killer bedoel ik). Batterij besparen is wel hard nodig. Ben ook benieuwd naar een vergelijking tussen de batterijen aangezien ik mijn phone vrij intensief gebruik en ik niet elke keer dat ik in de auto stap de phone aan de lader wil hangen. Een grotere capaciteit hoeft natuurlijk niet altijd in te houden dat de telefoon het ook langer uit houd. De cores van de Exynos lopen netzo goed niet synchroon als die van de Qualcomm dus die opmerking gaat niet op.
Zoals boven ook vermeld vind ik Sense ook een speelse uitstraling hebben. TW ziet er wat mij betreft aantrekkelijker uit maar of het fijner werkt weet ik helaas niet. Weinig ervaring met TW. Waarschijnlijk word het toch Launcher Pro installeren als zijn er natuurlijk wel meer aanpassingen binnen TW en Sense dan alleen maar de launcher.
NFC ook een goede zaak van Samsung. Dit zie ik toch wel als een groot future-aspect. Noise-cancellation ook handig aangezien ik er een hekel aan heb om dingen 2 keer te moeten herhalen.
Het gewicht maakt me vrij weinig uit, het gaat mij erom hoe de phone in de hand ligt. Het lijkt mij dat de Sensation hierin wint. En dat design!*slijm*
Het word een kwestie van allebei proberen in de winkel waarneer ik weer in Nederland ben. Wat helaas nog even duurt!
Weet iemand of het interne geheugen van de SGSII ook werkelijk sneller zal zijn dan een SD-kaart?
Verwijderd
Een app-killer lijkt me weinig zinvol want ook als ik mijn Desire uitzet en weer aanzet blijft mijn geheugen vollopen. Cache opruimen leverde me 200 kb extra op. Vermoedelijk zit er gewoon een probleem in het telsysyteem van het vrije geheugen wat HTC gebruikt want hoe meer ik verwijder hoe minder vrije ruimte ik over hou lijkt het wel.
Ik wacht eens wat ervaringen van gebruikers van de Sensation af voor ik beslis. Mijn voorkeur gaat uit naar de HTC maar niet als ik weer deze problemen kan krijgen.
Ik wacht eens wat ervaringen van gebruikers van de Sensation af voor ik beslis. Mijn voorkeur gaat uit naar de HTC maar niet als ik weer deze problemen kan krijgen.
Bij de meeste winkels van Mediamarkt hebben ze werkende toestellen hangen.eew schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 20:20:
Waar kan je telefoons eigenlijk nog werkend bekijken?
Browsen in landscape? Nee, nooit eigenlijk. Het enige wat ik in landscape doe is foto's maken met mijn Desire. Ik vind hem in landscape niet lekker in de hand liggen.
Verwijderd
Niet iedereen dus. Vind browsen in Landscape toch een stuk fijner. Vooral bij het lezen van artikels, wat bijna het enige is dat ik op mijn phone doe in de browser.jopie schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 22:33:
Browsen in landscape? Nee, nooit eigenlijk. Het enige wat ik in landscape doe is foto's maken met mijn Desire. Ik vind hem in landscape niet lekker in de hand liggen.
Net gelezen dat de Nederlandse versie geen NFC krijgt. Hmm... één voordeel voor de SGSII weg.
Bron: http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/14501 (bij accessoires)
Googlen doet wonderenVerwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 05:04:
[...]
Net gelezen dat de Nederlandse versie geen NFC krijgt. Hmm... één voordeel voor de SGSII weg.
Bron: http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/14501 (bij accessoires)
http://www.allaboutphones...chip-in-microSDkaart.html
[ Voor 25% gewijzigd door dunn0w op 14-05-2011 10:30 ]
Ik heb ook zwaar zitten twijfelen, jarenlang HTC gebruikt. Ondanks dat het altijd goede telefoons zijn en ik persoonlijk de Sense laag enorm kan waarderen heb ik toch vrijwel altijd problemen met mijn HTC toestellen gehad. Op basis van de vergelijking ga ik toch naar de Samsung:
http://www.pdashop.nl/ver...&specificationprofileid=8
Waarom: meer geheugen, betere accu en het AMOLED scherm. Hopelijk krijg ik er geen spijt van...
Waarom: meer geheugen, betere accu en het AMOLED scherm. Hopelijk krijg ik er geen spijt van...
Verwijderd
Even een tip om jezelf te behoeden van spijt. Ik zelf kies voor de SGS2. Maar de schil is en blijft een persoonlijke smaak.bove027 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 09:58:
Ik heb ook zwaar zitten twijfelen, jarenlang HTC gebruikt. Ondanks dat het altijd goede telefoons zijn en ik persoonlijk de Sense laag enorm kan waarderen heb ik toch vrijwel altijd problemen met mijn HTC toestellen gehad. Op basis van de vergelijking ga ik toch naar de Samsung:
Mijn vraag aan jou is: Waarom test je de Galaxy S2 dan niet even uit in bijvoorbeeld de Mediamarkt? Kijk of touchwiz wat voor jou is.
Wij hebben ze hier ook allebei liggen, die schil kan ik wel aan wennen, al een keertje met de SGS 1 gespeeld....Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:17:
[...]
Even een tip om jezelf te behoeden van spijt. Ik zelf kies voor de SGS2. Maar de schil is en blijft een persoonlijke smaak.
Mijn vraag aan jou is: Waarom test je de Galaxy S2 dan niet even uit in bijvoorbeeld de Mediamarkt? Kijk of touchwiz wat voor jou is.
Ik ga ervoor! Voor het eerst sinds de C500 (Wat zal het zijn, 2004?) geen HTC meer.
Verwijderd
Laat je nog even weten hoe de touchwiz bevalt ten opzichte van de sense?bove027 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:27:
[...]
Ik ga ervoor! Voor het eerst sinds de C500 (Wat zal het zijn, 2004?) geen HTC meer.
Ik ben net even naar de mediamarkt geweest om een SGSII aan te raken, het viel me op hoe dun en tegelijkertijd degelijk hij is. Dat ding is absurd licht maar komt niet overal alsof hij ieder moment uit elkaar kan vallen. Ik bestel gewoon vrijdag een SGSII, ik heb geen zin om op de sensation te wachten en daarna alsnog voor een SGSII te gaan, mijn Magic vliegt namelijk vandaag of morgen van frustratie een keer het raam uit, en dan moet ik toch iets anders hebben
Verwijderd
Ik las dat wanneer SII gebruikers hun achtergrond zwart maken ze hiermee besparen op batterij. Dat klopt ook, want volgens mij laat je die pixels dan gewoon een soort van uitstaan. Bij LCD kan dit dus niet blijkbaar, maar nu vroeg ik me in hoeverre het verschil merkbaar is in batterijduur. Ik weet dat er nog niks gezegd kan worden over de batterijduur van de HTC, maar misschien wel al over m'n vraag betreffende de schermen.
@ Ernie.
Het hangt er van af hoe je je scherm gebruikt. Bij een zwarte kleur zetten amoled schermen inderdaad die pixel(s) uit. Als je veel surft, films kijkt,... kortom, beelden met veel kleur, dan zal S-LCD zuiniger zijn.
Ik heb nu een SGS1 en ik merk toch een beetje minder energieverbruik nu ik in mijn menu's zoveel mogelijk zwart zet.
Het hangt er van af hoe je je scherm gebruikt. Bij een zwarte kleur zetten amoled schermen inderdaad die pixel(s) uit. Als je veel surft, films kijkt,... kortom, beelden met veel kleur, dan zal S-LCD zuiniger zijn.
Ik heb nu een SGS1 en ik merk toch een beetje minder energieverbruik nu ik in mijn menu's zoveel mogelijk zwart zet.
Verwijderd
Okay, bedankt voor de informatie. Accu is gewoon altijd een probleem omdat de phone's meer en meer vergen maar ze de accu's gewoon niet kunnen verbeteren in dat tempo. Dus dan moet je methodes zoeken om wel een dag lang vol te houden met je phone. En als je gewoon wifi e.d. uitzet is het scherm daarna de grootste verbruiker dacht ik, dus ik was even benieuwd of er echt verschil was tussen s-amoled-plus en s-lcd.
Ik snap sommigen hun redenering niet echt als ze zeggen dat ze liever een telefoon uit plastic hebben. Aluminium voelt veel degelijker aan dan plastic. Mijn SGS1 ziet eruit als een grote samsung star en voelt enorm goedkoop aan. Ok, als er iets aan vervangen moet worden is het goedkoper te herstellen. Maar je koopt toch iets omdat het er mooi uitziet en omdat het goed aanvoelt? stel dat je vrouw je een horloge cadeau geeft uit plastic, en niet uit hoogwaardige materialen, omdat het dan goedkoper is om een nieuwe te kopen. Dat is toch belachelijk? Dus ja, aluminium is duurder, maar het voelt veel degelijker aan en het ziet er ook een pak duurder uit.
Verwijderd
Ik ben het met je eens hoor, ik vind een alu-body ook veel degelijker en fijner.
Maar sommigen vinden het plastic degelijk genoeg om de SII aan te schaffen omdat ze inhoudelijk meer voordelen zien dan bij de Sensation. Een keuze die je maakt. Ook het gewicht is door het plastic een stuk lager, wat voor sommigen ook belangrijker is dan een alu-body. En er zijn mensen die beweren dat plastic de klap beter opvangt dan alu, omdat het plastic heel blijft zonder schade en de alu een deukje oploopt. Of dat klopt... geen idee, ligt geheel aan de val denk ik dan maar. En vervangen is natuurlijk goedkoper, maar daar ga je in eerste instantie niet vanuit. Ik heb er in ieder geval niet over nagedacht en ga er ook geen rekening mee houden.
Ik heb zelf de SII vastgehouden en het is echt onvoorstelbaar licht... jemig zeg. Maar kreeg niet echt het gevoel van een high-end toestel, meer van een dummy. De Sensation heeft zo zijn nadelen (intern geheugen bijv. had ik liever hoger gehad) maar denk ik daar toch voor ga.
Maar sommigen vinden het plastic degelijk genoeg om de SII aan te schaffen omdat ze inhoudelijk meer voordelen zien dan bij de Sensation. Een keuze die je maakt. Ook het gewicht is door het plastic een stuk lager, wat voor sommigen ook belangrijker is dan een alu-body. En er zijn mensen die beweren dat plastic de klap beter opvangt dan alu, omdat het plastic heel blijft zonder schade en de alu een deukje oploopt. Of dat klopt... geen idee, ligt geheel aan de val denk ik dan maar. En vervangen is natuurlijk goedkoper, maar daar ga je in eerste instantie niet vanuit. Ik heb er in ieder geval niet over nagedacht en ga er ook geen rekening mee houden.
Ik heb zelf de SII vastgehouden en het is echt onvoorstelbaar licht... jemig zeg. Maar kreeg niet echt het gevoel van een high-end toestel, meer van een dummy. De Sensation heeft zo zijn nadelen (intern geheugen bijv. had ik liever hoger gehad) maar denk ik daar toch voor ga.
Maar als je een telefoon van aluminium hebt en deze een keer laat vallen, zal er ongetwijfeld een deuk in zitten. Met plastic (kunststof) zal je hooguit een een krasje hebben.DVDB schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:59:
Ik snap sommigen hun redenering niet echt als ze zeggen dat ze liever een telefoon uit plastic hebben. Aluminium voelt veel degelijker aan dan plastic. Mijn SGS1 ziet eruit als een grote samsung star en voelt enorm goedkoop aan. Ok, als er iets aan vervangen moet worden is het goedkoper te herstellen. Maar je koopt toch iets omdat het er mooi uitziet en omdat het goed aanvoelt? stel dat je vrouw je een horloge cadeau geeft uit plastic, en niet uit hoogwaardige materialen, omdat het dan goedkoper is om een nieuwe te kopen. Dat is toch belachelijk? Dus ja, aluminium is duurder, maar het voelt veel degelijker aan en het ziet er ook een pak duurder uit.
(Ja je moet je telefoon ook niet laten vallen, dat is duidelijk. Maar een ongeluk zit in een klein hoekje.)
@ Ernie.
Het scherm is inderdaad de grootste energieslurper. Ik zet mijn SGS1 altijd op max helderheid. En dan is mijn scherm toch 99% van mijn batterij aan het verbruiken.
Persoonlijk denk ik dat het verbruik tussen de Sensation en SGS2 in theorie ongeveer dezelfde zal zijn. Samsung kan energie sparen als je zwarte kleuren weergeeft, en heeft een lichtjes sterkere accu. De Sensation daarentegen heeft in zijn CPU 2 keren met asynchrone snelheden. en S-LCD is zuiniger dan amoled (als je enkel beelden hebt met kleur)
Als je energie wil sparen kan je ook een paar andere dingen doen, zoals: een task-killer (als hij goed is ingesteld), wifi en gps uitschakelen als je het niet nodig hebt, scherm niet op max helderheid zetten, je widgets niet te snel laten refreshen.
Het scherm is inderdaad de grootste energieslurper. Ik zet mijn SGS1 altijd op max helderheid. En dan is mijn scherm toch 99% van mijn batterij aan het verbruiken.
Persoonlijk denk ik dat het verbruik tussen de Sensation en SGS2 in theorie ongeveer dezelfde zal zijn. Samsung kan energie sparen als je zwarte kleuren weergeeft, en heeft een lichtjes sterkere accu. De Sensation daarentegen heeft in zijn CPU 2 keren met asynchrone snelheden. en S-LCD is zuiniger dan amoled (als je enkel beelden hebt met kleur)
Als je energie wil sparen kan je ook een paar andere dingen doen, zoals: een task-killer (als hij goed is ingesteld), wifi en gps uitschakelen als je het niet nodig hebt, scherm niet op max helderheid zetten, je widgets niet te snel laten refreshen.
Verwijderd
Het klepje van de SII is echt ongelooflijk dun, dus of deze veel van de klap zal incasseren... ik zou het er niet op gokken.dommel1955 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 17:07:
Met plastic (kunststof) zal je hooguit een een krasje hebben.
@ domme1955
Een vriendin van me heeft een HTC desire HD, en die kan toch tegen een stootje hoor. Plastic zal inderdaad beter tegen krassen werken. Maar ik heb liever iets dat degelijk en leuk aanvoelt. Die aluminium buitenkant van de sensation zal ook niet enorm duur zijn om te laten vervangen aangezien het een stuk apart is eigenlijk, terwijl dat bij de desire HD er niet afgenomen kan worden. Als ik mijn telefoon niet gebruik steek ik hem in een hoesje,
Een vriendin van me heeft een HTC desire HD, en die kan toch tegen een stootje hoor. Plastic zal inderdaad beter tegen krassen werken. Maar ik heb liever iets dat degelijk en leuk aanvoelt. Die aluminium buitenkant van de sensation zal ook niet enorm duur zijn om te laten vervangen aangezien het een stuk apart is eigenlijk, terwijl dat bij de desire HD er niet afgenomen kan worden. Als ik mijn telefoon niet gebruik steek ik hem in een hoesje,
Ach, misschien heb ik niet 'liever' een telefoon uit plastic maar ik vind het niet per definitie een nadeel. Ik ben overgegaan van de HTC HD2 naar een Galaxy S en nu naar de Optimus 2x. Vooral in het begin moet je even wennen aan hoe licht de Galaxy S is, maar voor je het weet is het gewoon natuurlijk en goed. Daarnaast heb ik m ook een paar keer laten vallen en niks te zien, zelfs geen krasje. Plastic kan dus ook zeker degelijk zijn...DVDB schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:59:
Nu ga ik waarschijnlijk toch de Galaxy S 2 aanschaffen (had de 2x als tussenoplossing genomen) dus ik zal wel merken hoe snel ik daar weer aan wen aangezien de S 2 toch wat lichter is.
De SGS2 heeft op papier inderdaad iets betere specs. zoals:
2 megapixel front-camera: videobellen is meestal met een lagere resolutie. VGA is meer dan genoeg in dat opzicht.
SGS heeft meer RAM-geheugen: Dat is waar, maar ik heb ook ergens gelezen dat de cpu van de Sensation nog ergens apart geugen heeft, terwijl de cpu van samsung het RAM-geheugen gebruikt (+- 200mb) voor zijn CPU. Dan zou samsung nog ongeveer 800 mb overhouden. Wat er van aan is weet ik niet, zo groot is mijn kennis niet daarover.
de echte pluspunten van SGS2 tov de Sensation zijn voor mij: de kleuren van het amoled-scherm, de lichtjes grotere batterij, en het veel grotere geheugen. (eventueel het RAM-geheugen ook als dat wat hierboven geschreven staat verkeerd is).
De voordelen van de Sensation tov de SGS2 voor mij zijn: mooier design (smaak natuurlijk), voelt degelijker aan en zwaarder (niet het gevoel dat je een samsung star in je handen hebt), De dubbele flitser, de grotere resolutie, HTC sense (touchwizz is echt lelijk en laggy, hoewel dat nu met 4.0 wat beter is), en de cpu. Verder vind ik de support van HTC ook een pak beter dan die van samsung.
2 megapixel front-camera: videobellen is meestal met een lagere resolutie. VGA is meer dan genoeg in dat opzicht.
SGS heeft meer RAM-geheugen: Dat is waar, maar ik heb ook ergens gelezen dat de cpu van de Sensation nog ergens apart geugen heeft, terwijl de cpu van samsung het RAM-geheugen gebruikt (+- 200mb) voor zijn CPU. Dan zou samsung nog ongeveer 800 mb overhouden. Wat er van aan is weet ik niet, zo groot is mijn kennis niet daarover.
de echte pluspunten van SGS2 tov de Sensation zijn voor mij: de kleuren van het amoled-scherm, de lichtjes grotere batterij, en het veel grotere geheugen. (eventueel het RAM-geheugen ook als dat wat hierboven geschreven staat verkeerd is).
De voordelen van de Sensation tov de SGS2 voor mij zijn: mooier design (smaak natuurlijk), voelt degelijker aan en zwaarder (niet het gevoel dat je een samsung star in je handen hebt), De dubbele flitser, de grotere resolutie, HTC sense (touchwizz is echt lelijk en laggy, hoewel dat nu met 4.0 wat beter is), en de cpu. Verder vind ik de support van HTC ook een pak beter dan die van samsung.
@ moridin
Ik zeg niet dat plastic niet goed is. Ik heb ook een SGS1 en daar zit ook nog niet echt een kras op. Het is dus zeer degelijk. Maar Ik heb niet het gevoel een hoogwaardig toestel vast te hebben omdat hij zo plastic en licht is. De vergelijking met een horloge zoals ik al zei vind ik dan ook logisch. Een horloge is ook mooier als het van hoogwaardige materialen is gemaakt. Ik ken ook niemand die een platstic horloge zou kopen omdat het goedkoper is te vervangen en iets beter tegen krassen kan. Geef mij maar iets dat goed aanvoelt en er nap uitziet.
Ik zeg niet dat plastic niet goed is. Ik heb ook een SGS1 en daar zit ook nog niet echt een kras op. Het is dus zeer degelijk. Maar Ik heb niet het gevoel een hoogwaardig toestel vast te hebben omdat hij zo plastic en licht is. De vergelijking met een horloge zoals ik al zei vind ik dan ook logisch. Een horloge is ook mooier als het van hoogwaardige materialen is gemaakt. Ik ken ook niemand die een platstic horloge zou kopen omdat het goedkoper is te vervangen en iets beter tegen krassen kan. Geef mij maar iets dat goed aanvoelt en er nap uitziet.
Naja dat is niet meer zo hoor, de SGS2 heeft niet voor niets in de week na de launchday al 2! updates gehad. Over het algemeen is HTC iets langzamer met quick fixesDVDB schreef op maandag 16 mei 2011 @ 17:30:
Verder vind ik de support van HTC ook een pak beter dan die van samsung.
Samsung is inderdaad beter geworden daar in. Maar ik bedoel ook andere service zoals herstellingen en dergelijke. Bij HTC heb je je toestel snel terug en is het allemaal in orde. Ik en sommige anderen die ik ken, hebben bij samsung toch al een slechte ervaring gehad hiermee; Ik ken verschillende mensen die hun samsung lange tijd kwijtwaren, en waarbij de reparatie dan slecht was. Mijn vorige toestel was een Omnia HD (sorry, i8910 HD
) en die was ik 7 weken kwijt nadat er een foutje was met de speaker. Toen ik hem terugkreg wertke het wel terug, maar was mijn speaker binnenin wat verschoven (je zag de elektronica acter de speaker, en mijn scherm was vol krassen. En zoals ik zei, ik ken verschillende mensen met hetzelfde verhaal over die krassen.
Die lag is in de 2.2.1 update al verholpen volgens mij, in 2.3 is hij volledig weg. In TW4 is er geen lag meer, dat weet ik zeker. En ik heb zeker lag gehad in Sense op mijn Desire Z, gewoon out-of-the-box. Met een overclock naar 1.5 GHz was de lag weg jaDVDB schreef op maandag 16 mei 2011 @ 17:49:
Samsung MOET trouwens ook zijn imago op gebeid van software en updaten wat verbeteren. Mijn SGS1 is zo laggy. HTC daarentegen heeft altijd zeer vloeiende software et sense. Maar touchwizz 4.0 ziet er al wel een stuk beter uit dan 3.0.
Ik heb geen leuke ondertitel.
Ik heb (tot mijn spijt) een SE X1 (en die gaat gelukkig snel vervangen worden). De X1 bestaat uit alu en kunststof. Ik kan wel zeggen dat mijn telefoon een ervaringsdeskundige is met betrekking tot vallen, butsen, stoten en dergelijke. Ik kan je melden dat het aluminium nergens gedeukt is (wel krasjes), maar het plastic is vrijwel rondom op vele plekken gescheurd en gebarsten.Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 17:07:
Ik ben het met je eens hoor, ik vind een alu-body ook veel degelijker en fijner.
Je hoeft je dus geen zorgen te maken over het aluminium van de Sensation.
Afgelopen weekend heb ik een SGSII in mijn handen gehad en ik verbaasde me echt over de lag die ik bij scrollen en bladeren merkte in de TW interface (het was niet continu, maar wel storend; alle lag op een dual core 1,2GHz telefoon is teveel).thijsje66 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 18:58:
[...]
Die lag is in de 2.2.1 update al verholpen volgens mij, in 2.3 is hij volledig weg. In TW4 is er geen lag meer, dat weet ik zeker. En ik heb zeker lag gehad in Sense op mijn Desire Z, gewoon out-of-the-box. Met een overclock naar 1.5 GHz was de lag weg ja
Dat zal best wel loslopen met de komende updates.
@ Thijsje
Ik heb ook een SGS1 en heb froyo 2.2.1 en ik heb nog steeds lag. Een vriend van mij ook. Bij touchwizz 4.0 lijkt het inderdaad beter. Maar naar mijn gevoel lijkt niets zo soepel als sense. Ik vind het ook veel meer functionaliteit hebben dan touchwizz. Sense zal inderdaad wel minder soepel draaien op een desire z omdat die maar een cpu heeft van 800 mhz (dacht ik). de hummingbird was toch een van de (zoniet de sterkste) cpu op de markt voor er sprake was van dual-core. Dus wat dat betreft heeft samsung geen excuus.
Ik heb ook een SGS1 en heb froyo 2.2.1 en ik heb nog steeds lag. Een vriend van mij ook. Bij touchwizz 4.0 lijkt het inderdaad beter. Maar naar mijn gevoel lijkt niets zo soepel als sense. Ik vind het ook veel meer functionaliteit hebben dan touchwizz. Sense zal inderdaad wel minder soepel draaien op een desire z omdat die maar een cpu heeft van 800 mhz (dacht ik). de hummingbird was toch een van de (zoniet de sterkste) cpu op de markt voor er sprake was van dual-core. Dus wat dat betreft heeft samsung geen excuus.
Ik heb de Galaxy S2 nu al een heel weekend, maar echt niks van lag tot nu toe te merken....weirdralph075 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:44:
[...]
Afgelopen weekend heb ik een SGSII in mijn handen gehad en ik verbaasde me echt over de lag die ik bij scrollen en bladeren merkte in de TW interface (het was niet continu, maar wel storend; alle lag op een dual core 1,2GHz telefoon is teveel).
@ Thijsje
Ik heb ook een SGS1 en heb froyo 2.2.1 en ik heb nog steeds lag. Een vriend van mij ook. Bij touchwizz 4.0 lijkt het inderdaad beter. Maar naar mijn gevoel lijkt niets zo soepel als sense. Ik vind het ook veel meer functionaliteit hebben dan touchwizz. Sense zal inderdaad wel minder soepel draaien op een desire z omdat die maar een cpu heeft van 800 mhz (dacht ik). de hummingbird was toch een van de sterkste(zoniet DE sterkste) cpu op de markt voor er sprake was van dual-core. Dus wat dat betreft heeft samsung geen excuus.
Ik heb ook een SGS1 en heb froyo 2.2.1 en ik heb nog steeds lag. Een vriend van mij ook. Bij touchwizz 4.0 lijkt het inderdaad beter. Maar naar mijn gevoel lijkt niets zo soepel als sense. Ik vind het ook veel meer functionaliteit hebben dan touchwizz. Sense zal inderdaad wel minder soepel draaien op een desire z omdat die maar een cpu heeft van 800 mhz (dacht ik). de hummingbird was toch een van de sterkste(zoniet DE sterkste) cpu op de markt voor er sprake was van dual-core. Dus wat dat betreft heeft samsung geen excuus.
Ik heb bijna 2 jaar lang de X1 gebruikt en mijn ervaring is toch anders.ralph075 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:40:
[...]
Ik heb (tot mijn spijt) een SE X1 (en die gaat gelukkig snel vervangen worden). De X1 bestaat uit alu en kunststof. Ik kan wel zeggen dat mijn telefoon een ervaringsdeskundige is met betrekking tot vallen, butsen, stoten en dergelijke. Ik kan je melden dat het aluminium nergens gedeukt is (wel krasjes), maar het plastic is vrijwel rondom op vele plekken gescheurd en gebarsten.
Je hoeft je dus geen zorgen te maken over het aluminium van de Sensation.
Er zaten inderdaad scheurtjes in het plastic, maar dat was een bekende productiefout.
De verchroomde randen vertonen flinke deuken en het aluminium batterijdeksel zit onder de krasjes.
Kortom, bij langdurig en veelvuldig verbruik zal elk materiaal verbruikssporen vertonen. Dit is alleen te voorkomen met een hoesje.
Froyo 2.2.1 is ondertussen een verouderde firmwareversie en doet enorm onder aan de nieuwere 2.3.3.DVDB schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:57:
@ Thijsje
Custom roms, zoals die van Darky, maken het alleen maar nog sneller en vloeiender. Ikzelf heb dan ook Darky 10rc6 draaien en mijn telefoon draait geweldig.
Een custom rom kan inderdaad wonderen doen. Maar ik vind het de taak van samsung om software uit te brengen waardoor je geen custom rom hoeft te installeren. Versie 2.2.3 moet nog komen, ik hoop inderdaad dat de lag nu verdwenen is (maar dat zeiden ze bij froyo 2.2.1 ook).
Dat ligt niet aan de CPU, maar aan het bestandssysteem dat ze gebruikten, ReiserFS. Het 'enige' wat een lagfix inhoudt is een verandering van ReiserFS naar Ext4DVDB schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:57:
@ Thijsje
En natuurlijk, het kan aan de processor liggen, maar de lagfixes hebben duidelijk gemaakt dat dat meestal niet het geval is.
En de kloksnelheid zegt niet alles, de architectuur e.d. zijn belangrijker dan de kloksnelheid. Bovendien, mijn vriend met zijn Desire HD heeft ook last van lag
Fijn is dat... heb ik eindelijk een SGSII besteld voor een mooie prijs, ga ik er toch nog aan twijfelen
Ik dacht eerst dat de SGSII een stuk kleiner zou zijn dan de Sensation, maar hij is juist wat breder en minder lang, en een stuk dunner.
Ik heb in ieder geval de voor- en nadelen van de SGSII en de HTC Sensation tegenover elkaar uitgezet.
Ik heb in ieder geval de voor- en nadelen van de SGSII en de HTC Sensation tegenover elkaar uitgezet.
[ Voor 16% gewijzigd door AdnanKananda op 17-05-2011 15:53 ]
Iemand die de appdrawer van de DHD eens heeft geprobeerd kan niet zeggen dat Sense nooit lagt. Man, wat een dramatisch ding.
De SGS gebruikte geen ReiserFS maar het door Samsung ontwikkelde Robust File System (RFS), zie ook http://www.samsung.com/gl...RFS_ApplicationNotes.html het is feitelijke een soort uitgebreide FAT met journaling.thijsje66 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 14:18:
[...]
Dat ligt niet aan de CPU, maar aan het bestandssysteem dat ze gebruikten, ReiserFS. Het 'enige' wat een lagfix inhoudt is een verandering van ReiserFS naar Ext4![]()
En natuurlijk, het kan aan de processor liggen, maar de lagfixes hebben duidelijk gemaakt dat dat meestal niet het geval is.
En de kloksnelheid zegt niet alles, de architectuur e.d. zijn belangrijker dan de kloksnelheid. Bovendien, mijn vriend met zijn Desire HD heeft ook last van lag
Sinds dat de SGS een update heeft gehad naar 2.2.1 is de noodzaak om een lagfix (dus een ext4 bestandssyteem) te gebruiken al een stuk minder geworden. Samsung heeft toen een aantal zaken gefixt, met name de lag die veroorzaakt word door RFS. Het ext4 bestandssysteem is overigens nog steeds een stukje sneller, en het is daarom goed dat deze in de SGS2 gebruikt is.
Verwijderd
Ik heb net de GSGII vrij uitvoerig getest in de MediaMarkt. Geweldig toestel, zonder twijfel. Scherm is werkelijk schitterend en alles ging uitermate vloeiend. Eerste keer dat ik TW 4.0 heb geprobeerd en het is een stuk beter dan 3.0.
Hij voelde heel erg licht, en dan zat er ook nog die MediaMarkt installatie op de achterkant. Ik vond hem misschien wat té licht. Niet degelijk genoeg ofzo. Ik ben benieuwd of ik daar aan kan wennen, ik ben gewend aan de alu body en gewicht van de DHD en dat heeft toch mijn voorkeur.
Software was erg goed. Dat tilt-zoom met twee vingers vond ik fijner werken dan ik dacht, toch minder een gimmick dan ik veronderstelde. Jammer dat het default homescreen het uiterst linker scherm is (maar hier is al een fix voor te vinden op XDA voor geroote toestellen). Helicopterview bij appscreens en hier folders maken enzo zie ik als meerwaarde.
Ik was bij de aankondiging van de Sensation verkocht voor dit toestel, maar de negatieve berichten rond het rooten hebben mij er steeds verder van weggeduwd. Er zijn nu al custom kernels, ROMs en andere fixes voor de SGSII te downloaden op XDA en rooten gaat heel makkelijk. Ik ben een tweaker en rooten wil ik gewoon niet missen. Het heeft zoveel voordelen dat de Sensation wel erg goed moet zijn wil het mij kunnen overtuigen.
Sense heeft denk ik net de overhand in vergelijking met TouchWiz. Lockscreen is veel handiger en interactiever en de vormgeving is gelikter. In alle hands-on video's zag het er wel laggy uit, in tegenstelling tot TouchWiz.
Ik zie heel graag de Sensation binnenkort verschijnen in de MediaMarkt, kan ik een goede vergelijking maken.
Ik denk toch dat het voor mij de SGSII wordt. Simpelweg door het feit dat die te rooten is en ik niet vast zit aan de software van HTC. Heel jammer dat HTC deze weg gekozen heeft. De hogere resolutie, Sense 3.0 en de alu body spreekt mij zeker aan. Voor mij pas weer een HTC als ze de bootloader weer opengooien, of het moet zóveel beter worden dan de Samsung.
Hij voelde heel erg licht, en dan zat er ook nog die MediaMarkt installatie op de achterkant. Ik vond hem misschien wat té licht. Niet degelijk genoeg ofzo. Ik ben benieuwd of ik daar aan kan wennen, ik ben gewend aan de alu body en gewicht van de DHD en dat heeft toch mijn voorkeur.
Software was erg goed. Dat tilt-zoom met twee vingers vond ik fijner werken dan ik dacht, toch minder een gimmick dan ik veronderstelde. Jammer dat het default homescreen het uiterst linker scherm is (maar hier is al een fix voor te vinden op XDA voor geroote toestellen). Helicopterview bij appscreens en hier folders maken enzo zie ik als meerwaarde.
Ik was bij de aankondiging van de Sensation verkocht voor dit toestel, maar de negatieve berichten rond het rooten hebben mij er steeds verder van weggeduwd. Er zijn nu al custom kernels, ROMs en andere fixes voor de SGSII te downloaden op XDA en rooten gaat heel makkelijk. Ik ben een tweaker en rooten wil ik gewoon niet missen. Het heeft zoveel voordelen dat de Sensation wel erg goed moet zijn wil het mij kunnen overtuigen.
Sense heeft denk ik net de overhand in vergelijking met TouchWiz. Lockscreen is veel handiger en interactiever en de vormgeving is gelikter. In alle hands-on video's zag het er wel laggy uit, in tegenstelling tot TouchWiz.
Ik zie heel graag de Sensation binnenkort verschijnen in de MediaMarkt, kan ik een goede vergelijking maken.
Ik denk toch dat het voor mij de SGSII wordt. Simpelweg door het feit dat die te rooten is en ik niet vast zit aan de software van HTC. Heel jammer dat HTC deze weg gekozen heeft. De hogere resolutie, Sense 3.0 en de alu body spreekt mij zeker aan. Voor mij pas weer een HTC als ze de bootloader weer opengooien, of het moet zóveel beter worden dan de Samsung.
Verwijderd
Eigenlijk hoorde mijn post meer hier thuis, maar in het andere topic ging het een beetje die kant op.
Ik gaf mijn mening over mijn keuze voor de Sensation tegenover de SII in een vrij lang verhaal. Mocht je dat nog interessant vinden om te lezen: Verwijderd in "HTC Sensation: Ervaringen & Discussie (D..."
@CLB, dit werkt inderdaad een stuk beter! Thanks.
Ik gaf mijn mening over mijn keuze voor de Sensation tegenover de SII in een vrij lang verhaal. Mocht je dat nog interessant vinden om te lezen: Verwijderd in "HTC Sensation: Ervaringen & Discussie (D..."
@CLB, dit werkt inderdaad een stuk beter! Thanks.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2011 13:11 ]
Oftewel klik --> Verwijderd in "HTC Sensation: Ervaringen & Discussie (D..."
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Leuke video's van de Sensation komen eindelijk binnen. Lag hebben ze aardig opgelost, hier en daar nog wel wat stotteringen, bijvoorbeeld bij de appdrawer. Nog steeds te weinig geheugen. Scherm is toch een stuk minder mooi dan de SGSII, slechtere kijkhoeken en doffere kleuren. Wel iets helderder wit daarentegen, maar ik weet niet of de brightness van de SGSII hoog stond.
Sense blijft mooi en lockscreen is veel interessanter dan die van de SGSII.
Ultieme doorslag voor mij is de locked bootloader van HTC, daarom ga ik voor de SGSII. Heb ik tenminste nog support van de devs op XDA op langere termijn, plus veel meer custom ROM mogelijkheden.
Ultieme doorslag voor mij is de locked bootloader van HTC, daarom ga ik voor de SGSII. Heb ik tenminste nog support van de devs op XDA op langere termijn, plus veel meer custom ROM mogelijkheden.
Wat een onzin hoor ik toch elke keer weer over dat die locked bootloader is.... die gasten van xda zeggen zelf in het filmpje dat ze die binnen een maand gekraakd vinden...... mijn hemelVerwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 18:25:
Leuke video's van de Sensation komen eindelijk binnen. Lag hebben ze aardig opgelost, hier en daar nog wel wat stotteringen, bijvoorbeeld bij de appdrawer. Nog steeds te weinig geheugen. Scherm is toch een stuk minder mooi dan de SGSII, slechtere kijkhoeken en doffere kleuren. Wel iets helderder wit daarentegen, maar ik weet niet of de brightness van de SGSII hoog stond.
Locked is een foute term, encrypted/signed, zo moet je het noemen. Waar het op neer komt, is dat HTC de bootloader erg goed beveiligd, en als ze dat net zo goed doen als Sony Ericsson heeft gedaan met de X10 - en die kans is groot - is dat ding over een jaar nog niet gekraakt. Sterker nog, de bootloader van de X10 is niet eens gekraakt, maar bypassed. Check your factsFalencia schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 20:03:
[...]
Wat een onzin hoor ik toch elke keer weer over dat die locked bootloader is.... die gasten van xda zeggen zelf in het filmpje dat ze die binnen een maand gekraakd vinden...... mijn hemel
DuidelijkOriginally Posted by charnsingh_online View Post
I just digged more into the CPU in QSD8x60 It seems to be the same scorpion cpu that ships in the MT4G. According to my data the exynos CPU is 16% faster than the qsd8x60 at the same clock speed ( 2.5 DMIPS vs 2.1 DMIPS ) being architecturally different as exynos is cortex a9 and the other one is Custom Cortex A8 so the lower score. The Sensation Smartbench productivity score is exactly 2.4x that of a stock mt4g. Other things that are affecting smartbench is the Memory Score, I/O of Sensation is around 0.5x that of GS2 and 2d score is around 0.25 x (lower due to more resolution) of that of GS2 maybe due to the fact GSII has hardware acceleration. In real day use Memory, I/O arent going to be affecting stuff much. The CPU on Exynos is faster, GSII has hardware acceleration and I/O and Memory score on the GSII are much higher. When it comes to graphics at the same resolution they are both on the same speed when on the same resolution but difference comes due to sensations qHD display. So for the performance in day to day life the Sensation isn't gonna be much of a difference over Desire HD or the GSII when executing single threaded apps which are 99% apps on Android market and like with most >1ghz CPU you wont experience lag and for the graphics they are gonna be much much faster and better. The Linpack score which tells you the speed of execution of apps written in Java which most Android apps are it is going to be same as GSII, No difference. When executing Native Apps GSII will be faster but when it comes to Native Apps, Most of the Native Apps are games which depend more on the gpu so here too both are same. When it comes to Multimedia Sensation is faster than GSII as it has a 128bit pipeline but both are capable of decoding/encoding 1080p at 30fps and no one is gonna go beyond that. It will only be different when using anything that is on Neon.
To sum it up
Both Phones are extremely powerful and perform better than each other in different scenarios. They are at a point where the difference are minor when coming to performance. To buy a device it entirely depends on your choice as IMO they are both no.1 at the android device table right now. You wont be disappointed by any of those
Verwijderd
Rustig. Ja, die bootloader is signed en daarvoor is HTC's private key nodig. Ik zie het niet gebeuren. Daarnaast, als het zo moeilijk is als bij de Thunderbolt zal de dev support nou niet overweldigend zijn.Falencia schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 20:03:
[...]
Wat een onzin hoor ik toch elke keer weer over dat die locked bootloader is.... die gasten van xda zeggen zelf in het filmpje dat ze die binnen een maand gekraakd vinden...... mijn hemel
Er zijn een aantal telefoons die nog steeds niet geroot zijn na maanden/jaar. Een hoop Motorola's bijvoorbeeld, precies dezelfde beveiliging als deze Sensation.
http://techie-buzz.com/mo...ncrypted-boot-loader.html
Maar good luck.
Het is gewoon spijtig dat HTC die toer is opgegaan. Vroeger was HTC juist developer-friendly, en brachten ze erg snel software updates uit. Tegenwoordig is het net andersom: Samsung heeft het licht gezien, en omarmt de developer community, terwijl HTC nu toestellen uitbrengt met extra strenge beveiliging. HTC is ook altijd veel te traag met uitbrengen van sourcecode, zodat ze eigenlijk in schending zijn met de GPL. Samsung brengt ook sneller dan HTC updates uit, zij waren de allereerste met Gingerbread op de SGS. Ik ga voor de SGSII in ieder geval, het zal mijn eerste smartphone zijn 
Wat ik ook leuker vind aan Samsung is dat ze maar 1 toptoestel hebben, en pas 12 maanden (of later nog) iets nieuws uitbrengen. Zo ben je zeker dat je een tijd lang het flagship in je handen hebt en dat er lang ondersteuning voor gegeven wordt. Wat hebben we bij HTC de afgelopen 6 maanden gehad? Desire HD, Desire Z, Desire S, Incredible S, en nu weer de Sensation. Leuk als je de Desire HD gekocht hebt, die dan 2 maand later al voorbijgestreefd wordt, en geen software updates meer krijgt naar het nieuwste Sense 3.0 platform.
Ook een nadeel van HTC is dat ze keer op keer een teleurstellende kwaliteit camera en geluid hebben.
Wat ook raar is, telkens als ik in de mediamarkt een smartphone probeer, is het de HTC die niet vloeiend verloopt bij animaties en doorbladeren van de applicaties. Eergisteren nog de Incredible S in handen gehad, die schokte als ik scrollde door de applicaties, terwijl de Galaxy S (de oude!) die had daar geen last van.
Wat ik ook leuker vind aan Samsung is dat ze maar 1 toptoestel hebben, en pas 12 maanden (of later nog) iets nieuws uitbrengen. Zo ben je zeker dat je een tijd lang het flagship in je handen hebt en dat er lang ondersteuning voor gegeven wordt. Wat hebben we bij HTC de afgelopen 6 maanden gehad? Desire HD, Desire Z, Desire S, Incredible S, en nu weer de Sensation. Leuk als je de Desire HD gekocht hebt, die dan 2 maand later al voorbijgestreefd wordt, en geen software updates meer krijgt naar het nieuwste Sense 3.0 platform.
Ook een nadeel van HTC is dat ze keer op keer een teleurstellende kwaliteit camera en geluid hebben.
Wat ook raar is, telkens als ik in de mediamarkt een smartphone probeer, is het de HTC die niet vloeiend verloopt bij animaties en doorbladeren van de applicaties. Eergisteren nog de Incredible S in handen gehad, die schokte als ik scrollde door de applicaties, terwijl de Galaxy S (de oude!) die had daar geen last van.
[ Voor 57% gewijzigd door phobosdeimos op 21-05-2011 14:33 ]
Nee hoor, een vriend van me heeft de SGS1, die heeft nog geen update gehad voor gingerbread. M'n pa z'n Desire HD wel vorige week.phobosdeimos schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 14:29:
Samsung brengt ook sneller dan HTC updates uit, zij waren de allereerste met Gingerbread op de SGS. Ik ga voor de SGSII in ieder geval, het zal mijn eerste smartphone zijn
En dan is de Desire HD ook nog eens een veel jonger toestel dan de Galaxy S.tiguan schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 17:48:
[...]
Nee hoor, een vriend van me heeft de SGS1, die heeft nog geen update gehad voor gingerbread. M'n pa z'n Desire HD wel vorige week.
Wikipedia: Samsung Galaxy Stiguan schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 17:48:
[...]
Nee hoor, een vriend van me heeft de SGS1, die heeft nog geen update gehad voor gingerbread. M'n pa z'n Desire HD wel vorige week.
In vele Europese en Noorse landen is Gingerbread uit voor de SGS1 sinds april.
Voor sommige landen en sommige toestellen heeft HTC een Gingerbread uitgebracht sinds midden mei, maar lang niet voor alle.
Dit had ik totaal niet verwacht. Sensation is een stuk minder smooth.
YouTube: HTC Sensation - Browser
YouTube: Samsung Galaxy S2 - Browser
[ Voor 5% gewijzigd door lordMocro op 22-05-2011 10:20 ]
Zoals ik al zei: ik heb nog geen enkele HTC Android telefoon gevonden die echt "smooth" is. Misschien komt het door Sense, ik weet het niet.
Wat ben ik blij met de Galaxy S2. Tjezus wat is de Sensation niet smoothlordMocro schreef op zondag 22 mei 2011 @ 10:19:
Dit had ik totaal niet verwacht. Sensation is een stuk minder smooth.

Verwijderd
alsjeblieft zeg niet smooth, hijs is erg smooth alleen pinch to zoom op videos werkt niet lekker..maar daar kunnen we wel snel een update voor verwachten hoop ik
Als dit erg smooth is, hoe noem je de iphone browser dan? Supersmooth? En de Galaxy S2 supersmooth plus?Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2011 @ 14:50:
alsjeblieft zeg niet smooth, hijs is erg smooth alleen pinch to zoom op videos werkt niet lekker..maar daar kunnen we wel snel een update voor verwachten hoop ik
Het is zeker wel snel genoeg idd, maar je moet het toch ergens mee vergelijken, en relatief gezien is de sensation niet zo smooth vergeleken met de sgs2.
Onzin, pinch to zoom is gewoon vertraging te zien. Dat noem ik niet smooth. Het enige wat de Sensation beter heeft dan de S2 is de Sense interface. Dat kunnen we nu wel concluderen.Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2011 @ 14:50:
Vindt de browser echt totaal niet indrukwekkend van de Sensation. Hij is net zo smooth als de Desire HD. Dat is qua browserexperience tegenvallend
[ Voor 9% gewijzigd door alwaysleft op 22-05-2011 18:42 ]
Misschien is de browser van de Sensation wel iets minder smooth, maar de automatische rewrapping van de tekst compenseert dat ruimschoots voor mij. Alleen voor die feature alleen al nijg ik naar een telefoon met HTC Sense. Steeds heen en weer moeten scrollen om de tekst te kunnen lezen vindt ik echt vreselijk irritant.
SGS2 heeft dat ook, je moet enkel één keer (of is het 2x?) tappen. Zal vast wel een setting of app voor bestaan om dat te automatiseren.
Toch ziet de HTC er qua design wel echt strak uit en kunnen die bugs altijd nog op worden gelost door een update ;-)
http://www.tabletsnederland.nl Alles over tablets |
Verwijderd
dat heeft de galaxy ook. De functie staat echter standaard uit. Maar is gewoon een in te stellen functie van de stock browser.hostname schreef op zondag 22 mei 2011 @ 20:59:
Misschien is de browser van de Sensation wel iets minder smooth, maar de automatische rewrapping van de tekst compenseert dat ruimschoots voor mij. Alleen voor die feature alleen al nijg ik naar een telefoon met HTC Sense. Steeds heen en weer moeten scrollen om de tekst te kunnen lezen vindt ik echt vreselijk irritant.
Ik vind het vrij logisch dat de SGS2 smoother is in de browser, de Sensation heeft immers 35% meer pixels. Het scalen van flash films lijkt met opzet zo gedaan te zijn om de performance optimaal te houden.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2011 10:53 ]
Heeft niks met te weinig raw power voor de 35% meer pixels te maken hoor. De sensation heeft meer dan genoeg kracht om alles soepel te laten verlopen zoals op de iphone 4. Maar de browser is niet geoptimaliseerd voor de htc sensation. Dat heeft samsung wel gedaan voor de galaxy s2.Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:32:
[...]
dat heeft de galaxy ook. De functie staat echter standaard uit. Maar is gewoon een in te stellen functie van de stock browser.
Ik vind het vrij logisch dat de SGS2 smoother is in de browser, de Sensation heeft immers 35% meer pixels. Het scalen van flash films lijkt met opzet zo gedaan te zijn om de performance optimaal te houden.
Want neem de phone 4, heeft meer pixels dan de sensation maar is veel smoother met een single core. Komt uiteraard omdat de software beter is geoptimaliseerd (hardware acceleration). SGS2 heeft geen hardware acceleration in de browser (als ik de bronnen mag geloven) maar is wel beter geoptimaliseerd dan de stock android browser, dit in combinatie met de raw power van de duo core = smooth browsing.
Verwijderd
Opera Mobile schijnt hardware versnelling te hebben, en zou dus heel snel moeten zijn op de Sensation? Ondersteunt sinds een tijdje ook flash.lordMocro schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 12:16:
[...]
Heeft niks met te weinig raw power voor de 35% meer pixels te maken hoor. De sensation heeft meer dan genoeg kracht om alles soepel te laten verlopen zoals op de iphone 4. Maar de browser is niet geoptimaliseerd voor de htc sensation. Dat heeft samsung wel gedaan voor de galaxy s2.
Want neem de phone 4, heeft meer pixels dan de sensation maar is veel smoother met een single core. Komt uiteraard omdat de software beter is geoptimaliseerd (hardware acceleration). SGS2 heeft geen hardware acceleration in de browser (als ik de bronnen mag geloven) maar is wel beter geoptimaliseerd dan de stock android browser, dit in combinatie met de raw power van de duo core = smooth browsing.
Verwijderd
Zelfs als hij bypassed is is het een ramp. De handeling is helemaal niet makkelijk voor beginnende rom flashers. Daarentegen is het juist een eitje bij de Galaxy's. Simpel met een prog in download mode klaar.Falencia schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 20:03:
[...]
De Sensation heeft voor mij vele voordelen. Maar dat weegt langer na niet op tegen de nog veeeeel grotere voordelen van de SGS2.
Opera Mobile op high-end single core phones (zoals galaxy s1 en htc DHD) waren bij lange na niet zo smooth als de iphone 4 hoewel de specs gelijkwaardig zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 12:30:
[...]
Opera Mobile schijnt hardware versnelling te hebben, en zou dus heel snel moeten zijn op de Sensation? Ondersteunt sinds een tijdje ook flash.
Maar met de raw power van de htc sensation duo core zal het misschien wel lukken. De galaxy s2 draait opera mobile super smooth YouTube: Samsung Galaxy S 2: Opera Mobile - Browsing Dus ik denk dat dit ook zal gelden voor de sensation!
De touchwizz vs Sense is voor mij persoonlijk een non discussie. Dat is nl. het eerste wat ik eraf haal als ik één van deze 2 telefoons zou halen. Wat ik een groter probleem vind, is de bootloader lock op de htc.
Qua specs is het lood om oud ijzer en design maal ik al helemaal niet om. Ding moet functioneel zijn.
Qua specs is het lood om oud ijzer en design maal ik al helemaal niet om. Ding moet functioneel zijn.
Specs is zeker geen lood om ijzer hoor. De galaxy s2 is toch wel duidelijk sneller. Echte voordeel is de sense interface, en velen die voor de sensation kiezen geven de voorkeur aan een aluminium backcover.ZFLaSH schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:12:
De touchwizz vs Sense is voor mij persoonlijk een non discussie. Dat is nl. het eerste wat ik eraf haal als ik één van deze 2 telefoons zou halen. Wat ik een groter probleem vind, is de bootloader lock op de htc.
De hogere resolutie weegt zeker weten niet op tegen het super amoled plus scherm van samsung imo, maar sommigen vinden het scherm van samsung maar niks.
Ik zou nog even wachten op de sensation reviews van de gerenommeeeerde sites.
GoT is geen helpdesk, en dit topic is hier niet voor bedoeld.
[ Voor 83% gewijzigd door RoD op 25-05-2011 13:03 ]
Ben ik niet met je eens. In het normale gebruik heb ik weinig verschil gemerkt tussen de 2. Het Sense schilletje vind ik echter een draak van een ding en dan heb ik het nog niet eens over Touchwizz. Ik hou meer van het native android gebeuren. Snappy, klein en minimalistisch. Dat het een SGS2 wordt voor mij, ligt puur aan de bootloader lock, al is net het bericht naar buiten gekomen van HTC om hier veranderingen in te brengen.lordMocro schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:03:
[...]
Specs is zeker geen lood om ijzer hoor. De galaxy s2 is toch wel duidelijk sneller. Echte voordeel is de sense interface, en velen die voor de sensation kiezen geven de voorkeur aan een aluminium backcover.
De hogere resolutie weegt zeker weten niet op tegen het super amoled plus scherm van samsung imo, maar sommigen vinden het scherm van samsung maar niks.
Ik zou nog even wachten op de sensation reviews van de gerenommeeeerde sites.
edit: nieuwe review binnengekomen. Weer een die kort is, maarja, beter dan niks:
http://electricpig.co.uk/2011/05/24/htc-sensation-review/
Kheb de sgs2 ook besteld, maar dat duurt nog wel ff voordat ik hem krijg ivm voorraadproblemen, misschien dat de reviews van de sensation me nog van gedachte kunnen veranderen. Echt bizar dat we het nochtans moeten doen met videos van Samjpullen en een korte review van Slashgear.
http://electricpig.co.uk/2011/05/24/htc-sensation-review/
Ik zie zo nu en dan wel lage framerate bij de sensation. Vooral in de menu's, appdrawer en de browser. Het lagt niet, heeft alleen last van lage framerate.ZFLaSH schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 12:54:
[...]
Ben ik niet met je eens. In het normale gebruik heb ik weinig verschil gemerkt tussen de 2. Het Sense schilletje vind ik echter een draak van een ding en dan heb ik het nog niet eens over Touchwizz. Ik hou meer van het native android gebeuren. Snappy, klein en minimalistisch. Dat het een SGS2 wordt voor mij, ligt puur aan de bootloader lock, al is net het bericht naar buiten gekomen van HTC om hier veranderingen in te brengen.
Kheb de sgs2 ook besteld, maar dat duurt nog wel ff voordat ik hem krijg ivm voorraadproblemen, misschien dat de reviews van de sensation me nog van gedachte kunnen veranderen. Echt bizar dat we het nochtans moeten doen met videos van Samjpullen en een korte review van Slashgear.
[ Voor 6% gewijzigd door lordMocro op 25-05-2011 18:51 ]
Leuk die specs, daar ben ik ook voor gevallen... stupid me.XElD schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 20:41:
Als je naar de specs kijkt dan lijkt me het toch duidelijk dat de GS2 handsdown beter is. Tenzij je je druk maakt over HTC Sense, type behuizing/uiterlijk of eh...
De SII is echt een draak van een toestel vol kinderziektes en allerlei basale functies die niet goed werken...
Nu met 'hindsight' zou ik altijd weer kiezen voor HTC en dus de Sensation... Ik ren volgend jaar weer hard terug naar HTC hoor.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Vermeld er dan ook bij dat jij een van de weinige bent die deze problemen ervaart.Phusebox schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 14:12:
[...]
De SII is echt een draak van een toestel vol kinderziektes en allerlei basale functies die niet goed werken...
Verwijderd
Hopelijk draait Sense binnenkort ook op de SGS, dan is het wel duidelijk wat het beste toestel is
Onzin, er staan genoeg mensen met problemen in het topic hier op GoT, en anders check je XDA even.Kalua schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 14:20:
[...]
Vermeld er dan ook bij dat jij een van de weinige bent die deze problemen ervaart.
En er zijn nog veel meer mensen waar het toestel wel goed functioneert, maar klagers zijn altijd makkelijker te vinden op internet.Phusebox schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 14:35:
[...]
Onzin, er staan genoeg mensen met problemen in het topic hier op GoT, en anders check je XDA even.
Uiteraard zijn er ook mensen die tevreden zijn met een toestel dat in hun ogen goed werkt. In mijn ogen werkt het niet allemaal goed.Kalua schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 14:38:
[...]
En er zijn nog veel meer mensen waar het toestel wel goed functioneert, maar klagers zijn altijd makkelijker te vinden op internet.
Of jouw telefoon werkt gewoon minder goed dan bij anderen?
En wth is nu het voordeel van Sense? ik snap dat gewoon nog steeds niet... Veel meer dan wat widgets is het toch niet?
En wth is nu het voordeel van Sense? ik snap dat gewoon nog steeds niet... Veel meer dan wat widgets is het toch niet?
Sense heeft wel veel handigheidjes en goede widgets ingebouwd, daarentegen is het ook langzamer. Sense is een behoorlijk fors pakket en performance verschilt duidelijk als je Sense met bijvoorbeeld launcherpro vergelijkt.
Nou om alleen maar even de dialer van TW4 en Sense te noemen; die van Sense werkt vele malen beter en overzichtelijker.418O2 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 14:47:
Of jouw telefoon werkt gewoon minder goed dan bij anderen?
Verwijderd
Sense werkt echt heel mooi er is heel veel oog voor kleine details, alles is geintegreerd. Bv friendsteam-> klik bericht en je kan alles van de persoon zien, inclusief hun fotos en filmpjes in de galerij van htc. Of klik op de klok en je komt terecht in de klok en alarm etc erg handig en zo zijn er nog talloze kleine puntjes op de i die sense echt geweldig maken maar goed de sense port voor de sgs werkt bijna, alleen data, bt, fm radio en camera nog niet maar daar wordt hard aangewerkt
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2011 14:53 ]
Gezien jij één van de grootste HTC / Sense fans bent van GoT, waarom heb je in hemelsnaam een Samsung gekocht? Heb je het toestel eigenlijk wel getest voor het te kopen?Phusebox schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 14:51:
[...]
Nou om alleen maar even de dialer van TW4 en Sense te noemen; die van Sense werkt vele malen beter en overzichtelijker.
Neuh, ik dacht doe eens wat andersphobosdeimos schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:47:
[...]
Gezien jij één van de grootste HTC / Sense fans bent van GoT, waarom heb je in hemelsnaam een Samsung gekocht? Heb je het toestel eigenlijk wel getest voor het te kopen?
Waarschuwen waarvoor?Phusebox schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:51:
[...]
Neuh, ik dacht doe eens wat andersDaarom ben ik hier om jullie te waarschuwen
Bah, onzin. Mijn Galaxy S2 doet net zo goed wat mijn Desire HD ook deed. Ik mis Sense niet.
Misschien dat de SII straks over een maand of 3 na tig updates wel goed werkt hoor, maar nu is het gewoon te snel in de markt gezet.
Ik weet nog dat mijn HTC Desire HD ook genoeg dingen had in het begin die helemaal niet goed waren(INIT 100% bug). Dat moest ook gefixt worden. Dus dat kan elke fabrikant gebeuren en niet alleen Samsung.Phusebox schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 16:04:
[...]
Misschien dat de SII straks over een maand of 3 na tig updates wel goed werkt hoor, maar nu is het gewoon te snel in de markt gezet.
[ Voor 3% gewijzigd door BioHazard op 26-05-2011 16:07 ]
Pffff Het moet gewoon zo zijn dat als je de sensation had gehad je het toestel net zo slecht had gevonden.Phusebox schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 16:04:
[...]
Een aantal punten kan ik me voorstellen dat je die slecht vind. Maar druf te zeggen dat het overgroote deel van de GS2 gebruikers heel blij is met het toestel. Ik ga er eigenlijk van uit dat de kleine dingetjes die nog niet goed werken ook gelden voor de Sensation. Deze is ook hals over kop uitgebracht toen ze zagen dat de GS2 op de markt kwam. Hier zullen ongetwijfeld ook wat kleine software foutjes in zitten. Verder heb ik persoonlijk geen hardware matige problemen (m.u.v. de roze gloed bij de foto's in het midden gelaten of dit hardware of software is).
Op deze manier lijkt het net alsof het een slecht toestel is. Wat gewoon niet waar is.
Als je de n97 hebt gehad vanaf het begin, daar waren de klachten pas ernstig...
Ik stel voor dat je ophoudt met je fanboy/haatgedrag. Je woord is evenveel waard is ieder van ons, en minder waard dan de reviews van gerenommeerde sites. Maar toch probeer je met man en macht je mening door te drukken, niet alleen in dit topic, maar vooral in "de samsung galaxy s2" topic op tweakers.Phusebox schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 16:04:
[...]
Kijk, dat je je telefoon niet kunt retourneren is jou probleem, beter je best doen, en meer tijd erin steken ipv de fanboy hier uithangen, beter je mannetje staan je de vodafone winkel, zoals ik al eerder aangaf, mensen hebben hun telefoon om de meest lullige redenen terug kunnen ruilen (vriend van me werkt bij de vodafone in Den Haag centrum).
Succes
Sorry, zoals ik al ergens eerder zei, al die problemen die jij ervaar, heb ik totaal niet.Phusebox schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 16:04:
[...]
Ben dik tevreden met mijn S2.
Hiervoor had ik een HTC Incredible S voor een maandje, ook een goed toestel, maar mis hem niet!
Verschil tussen Sense en Touche is best wennen, kan me voorstellen dat als je lang Sense gebruikt, je Touch niets vind.
Qua support, HTC (Diamond) ook weleens gemaild voor iets, kreeg wel netjes antwoord terug, maar geen oplossing en was toen blij dat ik van dat toestel af was.
Ooit weleens Samsung gemaild (i8910) en die geven helemaal geen antwoordt
Ik stel voor dat we iedereen in zijn/haar waarde laten, op het moment dat iemand zijn/haar mening geeft hebben anderen deze te respecteren. We gaan vanaf nu dus weer on topic verder met posten en laten commentaar op elkaar vanaf nu achterwege, indien je toch iets leest wat je niet bevalt maak je maar een Topic Report aan.
[ Voor 12% gewijzigd door Bullet NL op 26-05-2011 16:23 ]
Cogitationis poenam nemo patitur