Ik heb nu een aantal HTC toestellen gehad inmiddels, maar ik begrijp nog steeds niet waarom mensen Sense zo verheerlijken.
Zelf heb ik ook een Sensation vs S2 gehouden. Ik ben het op heel veel punten niet eens met de bovenstaande "mega review" van de Smartphone guru.
Ik vraag mij daarbij vooral af welke firmware hij heeft geprobeerd... Ik heb de S2 niet zien laggen, zeker niet zo als de Sensation. Die heeft gewoon af en toe nog lag bij het installeren van meerdere applicaties uit de market en het weergeven van de drawer. Sense 3.0 is simpelweg nog niet echt consistent vloeiend te draaien. Het is niet storend, maar wel opmerkelijk na een tijdje de S2 te hebben gebruikt.
Grafisch vind ik de S2 prettiger, omdat deze simpelweg véél meer power in huis heeft en daarmee minder pixels bedient. De Sensation stelt mij teleur kwa gebruik van de pixels. Er had gemakkelijk een 5e rij icoontjes weergegeven kunnen worden, gezien hoe klein ze zijn. Ook voor tekst heeft het geen meerwaarde. In zonlicht is de S2 daarnaast ook gewoon prettiger te lezen.
Ik moet toegeven dat ik beide UI's niet echt tolereer. Zowel ADW EX, launcher pro als go-launcher verkies ik boven TW4 en Sense3. En allen werken prettiger op de S2. Je krijgt ongeveer gelijke performance op beide toestellen indien je de HTC op z'n originele specs versus de Samsung op 800mhz ipv 1200mhz CPU en 200 ipv 400 mhz GPU laat werken. En de Samsung bespaard behoorlijk veel stroom op die instellingen.
Het moge duidelijk wezen, ik koop een toestel om de hardware, de software gaat er (indien mogelijk) dag 1 nog af voor custom. En dan heeft HTC één voordeel: Het toestel ligt een stuk prettiger in de hand. Maar is ook een tikje te zwaar naar mijn mening. Verder gaan alle punten naar Samsung deze ronde.
Wat ik ook niet snap overigens de herhaaldelijke fout in specs. Wat op papier staat is leuk en aardig, maar de praktijk verschilt behoorlijk. Op de HTC Sensation heb je maximaal 434mb werkgeheugen vrij en heb je 1,10GB om applicaties in te zetten. Bij Samsung heb je maximaal 835mb werkgeheugen vrij, en kan je 1,97GB aan applicaties opslaan.
nWo_Riot schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 01:26:
Beide zijn als ik het goed begrijp makkelijk te verbeteren op de Galaxy S2. Dmv apps kan je een Sense-vergelijkbaar gevoel krijgen en volgens sommigen wordt het dan zelfs beter dan Sense. Lees overal op internet dat je de Galaxy S2 helemaal zelf kan perfectioneren. Nu weet ik niet of ík dat ook kan (ben op phone-gebied niet de typische tweaker).
Ghehe, ik vind het erg moeilijk om zo'n keuze te maken al weet ik dat ik met geen van beiden echt verkeerd kan gaan. Toch, is het rooten van een Galaxy S2 een must? Ik ben namelijk niet zo happig op het feit dat ik dan geen garantie meer heb, of het idee dat ik het rooten kan verkloten. Of moet ik het wel heel erg gek maken om het te verpesten? Stel mij gerust!

Nee, je zit met beide goed. Maar kijk goed waar je prioriteiten liggen, dan wordt het kiezen gemakkelijker. Dat mogen duidelijk zijn getuigen mij redelijk eentonig betoog hierboven.
S2 na rooten en aanpassen haalt met continue wifi / 3g email / talk / skype en wat niet meer aan nu 21uur op de accu, met zo'n 60 minuten bellen erbij en een aantal email / smsjes.
Dat is ongeveer 40% langer dan stock en dan wel de meest actuele software. Uit de doos is het huilen.
Het enige grote probleem met beide toestellen is dat het moment dat je gaat gamen erop, (dus cpu, gpu 100% belast, lezen uit flashgeheugen, scherm aan, touch bediening, geluid, internet verkeer) je batterij binnen 3 uur leeg is. Op beide toestellen. Hoewel een onderclockte, undervolte S2 met z'n scherm op het laagst via wifi nog rustig 4 uurtjes vol kan maken. Momenteel is de hardware gewoon weg flexibeler te gebruiken.
Om die reden lijkt het ook dat de custom-communities de S2 veel meer omarmen. Er komt dus steeds meer, en de huidige lading mods is al redelijk fool-proof.
Maar goed, ik verwacht een grote inhaalslag zodra de sensation s-off heeft.
[
Voor 31% gewijzigd door
djunicron op 30-07-2011 04:05
]