Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-05 18:48

JAMF

010 the number of the best

Ewivis schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:20:
[...]

Ik heb zelf de GS2, mar ik vind het zeker geen prulding! Hij is licht en dun ja, maar de bouwkwaliteit vind ik toch wel heel goed. Hij kraakt niet, alles zit goed aan elkaar aangesloten, geen lichtleaks e.d.
Ik kan hem alleen vergelijken met mijn HTC desire, en die is toch wel een stuk grover. Echter vind ik zelf wel dat mijn desire door de grotere rondingen nog beter in de hand ligt dan mijn oudere desire.
Die in de MediaMarkt hing met plakband en elastiekjes bij elkaar en die rare alarmblokjes deden ook geen goed aan het image (twee stuks, eentje voor, eentje achter - kan de achterkant er makkelijk af ofzo ?)
Luke-san schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:03:
[...]

Ook even vanuit een koude boot zonder sim en wifi de gps getest met GPS status en de Samsung was veel sneller met een lock. Ze waren beide nieuw uit de doos dus nog nooit een fix op gehad.
Zitten er eigenlijk inmiddels overal Sirfstar III GPS'en in ??

* antwoord dat je eerst zelf moet zoeken niet afwacht en specs zoekt *
Eigenlijk zou ze je ze beiden een week moeten hebben en dan een beslissing kunnen nemen.
Phonehouse adverteert daar toch mee ??
-denkt aan reclame met hells angel en roze barbiemobieltje
edit:
hier dus- niet als spam bedoeld

Laat maar, daar is ie €100 duurder dan de Pricewatch

[ Voor 35% gewijzigd door JAMF op 09-06-2011 21:38 ]

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Laatst online: 22-05 18:48

JAMF

010 the number of the best

* editten, geen twee posts achter elkaar

[ Voor 90% gewijzigd door JAMF op 09-06-2011 21:33 ]

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115092

Van de week ook bij vodafone wezen kijken naar telefoons, maar mag pas in juli een nieuw abonnement uitzoeken. Was gewoon nieuwsgierig al. De galaxy s2 achterkant zat in de vodafonewinkel ook los. Moet er wel bij zeggen dat hij ook aan de achterkant vast zat dacht ik, dus dat iemand hem misschien perongeluk losgetrokkken heeft? wat zijn de ervaringen van de galaxy s2 gebruikers wat betreft de achterkant? ben er wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144601

Dat klepje is gewoon heel stevig maar buigzaam , je kan ze kennelijk helemaal dubbel buigen zonder dat het kapot gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matz
  • Laatst online: 22-05 12:24
Heb met het klepje totaal geen probleem. Het was wel even spannend om het klepje er af en er weer op te doen om de sim + accu er in te doen, maar het gaat precies zoals je in de filmpjes ziet. De structuur van het klepje (de "ribbeltjes") geven een goed gevoel bij het beet pakken en lijken zo een betere grip te geven aan het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05 09:49
Ik ben toch voor de Sensation gegaan en tot nu toe geen minuut spijt van. Design is heerlijk, ligt lekker in de hand. Ik vind 'm ook niet zwaar, maar vergeleken met de S2 is hij zwaarder ja...maar om deze telefoon zwaar te noemen vind ik echt sterk overdrijven. Het is mijn eerste smartphone dus heb geen eerdere ervaringen met Sense of Touchwiz, maar vind Sense lekker werken. Het beeld heb ik ook geen commentaar op, al vond ik die van de S2 naast elkaar scherper en helderder. Maar nu ik de Sensation gewoon gebruik let je daar (natuurlijk) helemaal niet op, en merken doe je het dan ook niet. Het is vind ik ook niet zo dat het scherm van de Sensation slecht is, maar die van de S2 is op bepaalde vlakken wat beter. Misschien is dat wel het het belangrijkste, ook in dit topic, allerlei dingen worden naast elkaar gezet als 'goed vs slecht', maar het is vaker een 'uitstekend vs zeer goed' vergelijking imo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:22
ericq schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 19:05:
Kan iemand mij vertellen hoe de tril functie van beiden telefoons is? Mijn vorige telefoon (x10) was bijna onvoelbaar.
Dit moet voor mij de doorslag geven want er zijn te veel voor en nadelen op beiden telefoons en anders zit ik nog eeuwig te twijfelen. :)
De SGS2 ga je zeker voelen... Ik schikt me soms rot als hij op mn bureau ligt (heb nooit geluid aan staan).
Mijn vorige toestel (desire) had een minder krachtige trilmotor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasMachinator
  • Laatst online: 03-12-2024

WasMachinator

I'll be back! =)

Inmiddels is er een werkende build van CM7 voor de SGS2 :)! alhoewel het nog wel de nodige bugs/niet werkende dingen heeft..

Verder zit ik nog steeds op de zijlijn mee te kijken, heb inmiddels met allebei gespeeld en vind de SGS2 toch echt snappier. verder stoort het lichte me totaal niet!

Ik ben de SGS gewend en voor mij is het juist dat ik niet wil kunnen voelen dat ik een telefoon bij me heb en dat gevoel heb ik meer bij de SGS2. Vertrouwen heb ik ook in de bouwkwaliteit, mijn sgs is al een paar keer op de straat gedonderd maar afgezien van een klein krasje op de rand is er niks aan te zien:).
Ik vermoed dat bij het metalen body van de sensation ik zeer waarschijnlijk dan krassen etc zou hebben.

ik heb eigenlijk dus al de keuze gemaakt maar twijfel of dat dit het moment is om een nieuwe telefoon te halen, mijn SGS met CM7 werkt goed genoeg en ik zou toch nog wel een half jaar zoiezo kunnen wachten om te zien wat er dan op de markt is.

Maar het is zo verleidelijk :X

[ Voor 143% gewijzigd door WasMachinator op 10-06-2011 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
WasMachinator schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 00:20:
Inmiddels is er een werkende build van CM7 voor de SGS2 :)! alhoewel het nog wel de nodige bugs/niet werkende dingen heeft..

Verder zit ik nog steeds op de zijlijn mee te kijken, heb inmiddels met allebei gespeeld en vind de SGS2 toch echt snappier. verder stoort het lichte me totaal niet!

Ik ben de SGS gewend en voor mij is het juist dat ik niet wil kunnen voelen dat ik een telefoon bij me heb en dat gevoel heb ik meer bij de SGS2. Vertrouwen heb ik ook in de bouwkwaliteit, mijn sgs is al een paar keer op de straat gedonderd maar afgezien van een klein krasje op de rand is er niks aan te zien:).
Ik vermoed dat bij het metalen body van de sensation ik zeer waarschijnlijk dan krassen etc zou hebben.

ik heb eigenlijk dus al de keuze gemaakt maar twijfel of dat dit het moment is om een nieuwe telefoon te halen, mijn SGS met CM7 werkt goed genoeg en ik zou toch nog wel een half jaar zoiezo kunnen wachten om te zien wat er dan op de markt is.

Maar het is zo verleidelijk :X
Kzou gewoon wachten eigenlijk, tenzij je echt een goedwerkend GPS wilt hebben en een snelle browserervaring met flash!

En de sgs2 is zeker weten sneller dan de sgs1, apps installeren duurt maart 1-2 seconde, zonder dat je telefoon even freezed. Rebooten gaat supersnel, na invoering van de pin kun je meteen aan de slag ipv een minuutje wachten totdat je telefoon weer responsief is.
Alles gaat gewoon retesnel, lekker voor je gevoel, dat zeker, maar of het ook echt nodig is...

In mijn geval was het niet echt nodig, maar dit is nu eenmaal een van mijn hobby's, anderen vinden het leuk om aan hun auto/scooter te sleutelen, ik vind het leuk om elk jaar een nieuwe smartphone te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasMachinator
  • Laatst online: 03-12-2024

WasMachinator

I'll be back! =)

lordMocro schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 02:07:
[...]

Kzou gewoon wachten eigenlijk, tenzij je echt een goedwerkend GPS wilt hebben en een snelle browserervaring met flash!

En de sgs2 is zeker weten sneller dan de sgs1, apps installeren duurt maart 1-2 seconde, zonder dat je telefoon even freezed. Rebooten gaat supersnel, na invoering van de pin kun je meteen aan de slag ipv een minuutje wachten totdat je telefoon weer responsief is.
Alles gaat gewoon retesnel, lekker voor je gevoel, dat zeker, maar of het ook echt nodig is...

In mijn geval was het niet echt nodig, maar dit is nu eenmaal een van mijn hobby's, anderen vinden het leuk om aan hun auto/scooter te sleutelen, ik vind het leuk om elk jaar een nieuwe smartphone te halen.
Ja ik vermaak me er ook zeer goed mee en ben altijd wel tempted om het nieuwste van het nieuwste te hebben. Maar ik zie deze generatie dualcore telefoons niet als een groot genoege vooruitgang en daar zit toch me twijfel in.

Maar ik denk dat ik indd bij mijn SGS blijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-05 22:36

Ursamajor

Astrofotograaf

Heb nog een paar leuke vergelijkingen gevonden waar 4 telefoons worden vergeleken, waaronder de Samsung Galaxy S2 en de HTC Sensation:

Aanraaktests:
YouTube: ‪갤럭시 S II vs 베가 레이서 vs 센세이션 vs 아트릭스 멀티터치 비교‬‏

Performancetest:
YouTube: ‪갤럭시 S II vs 베가 레이서 vs 센세이션 vs 아트릭스 3D 성능 비교‬‏

Schermhelderheid buiten:
YouTube: ‪갤럭시 S II vs 베가 레이서 vs 센세이션 vs 아트릭스 디스플레이 실외 비교‬‏

En zo heeft ie nog wel wat filmpjes.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-08-2024
Misschien even iets heel anders, maar kan iemand mij vertellen waar je deze twee toestellen op het moment zou kunnen uitproberen? Bij de telecomwinkels moet je niet aankomen: die hebben enkel oude toestellen als demo staan omdat die eerst de deur uit moeten. Hebben ze bij de Mediamarkt deze nieuwe modellen liggen?, de dichtstbijzijnde mediamarkt is voor mij namelijk een eindje reizen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:01

Melkaz

Melkazar

Ik heb gister de Sensation gehaald bij Ritel(Breda), daar liggen de Sensation en SGS2 gewoon in de etalage.
Verder heeft de HI winkel de SGS2 in demo opstelling liggen en de Mediamarkt heb ik tot nu toe alleen de SGS2 gezien, nog geen Sensation. Vodafone ben ik niet binnen geweest maar daar zal de SGS2 en/of Sensation ook wel liggen.

The Phonehouse, Belcompany lijken de Sensation pas over 2~ weken binnen te krijgen, de T-Mobile winkel heeft echt alleen maar outdated troep in de winkel helaas...

[ Voor 20% gewijzigd door Melkaz op 12-06-2011 18:45 ]

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
  • Laatst online: 17-11-2023
Mediamarkt Enschede had vorige week beide toestellen liggen, heb er uitgebreid mee kunnen spelen :P

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morenoo91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-05 14:35

Morenoo91

Flexible Mexican

charops schreef op zondag 12 juni 2011 @ 19:26:
Mediamarkt Enschede had vorige week beide toestellen liggen, heb er uitgebreid mee kunnen spelen :P
Oke misschien slim als je ook je ervaringen met beide erbij zet ipv alleen dat denk je niet?

PSN: MGFlexican.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Kijk voor de lol tijdens het begin van de performance video even naar de black levels...

Obvious winnner: Galaxy S 2 :*)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
  • Laatst online: 17-11-2023
Morenoo91 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 19:33:
[...]

Oke misschien slim als je ook je ervaringen met beide erbij zet ipv alleen dat denk je niet?
Reageerde eigenlijk gewoon op de vraag van I-Heine-I of de mediamarkt ze had liggen ;) . Maar ik heb uiteindelijk de Sensation besteld. Vond het toestel vele malen lekkerder in de hand liggen, en qua besturing vond ik 'm net iets lekkerder werken dan de Samsung. Scherm van de Samsung is inderdaad mooi, maar de hogere resolutie van de sensation weegt daar in mijn ogen wel tegenop. :)

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
@ posts hierboven: Bedankt voor jullie feedback, dan ga ik het er morgen maar eens op wagen. Er moet deze week namelijk besloten worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103399

Jeroenneman schreef op zondag 12 juni 2011 @ 20:21:
[...]

Kijk voor de lol tijdens het begin van de performance video even naar de black levels...

Obvious winnner: Galaxy S 2 :*)
hahaha grappig, dus omdat de s2 donkere black levels heeft wint het ? Dan heb je de video benchmark zeker niet gezien waar de Sensation hands down de winnaar uitkomt zelfs met 35% meer pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-05 10:50
Anoniem: 103399 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:51:
[...]

hahaha grappig, dus omdat de s2 donkere black levels heeft wint het ? Dan heb je de video benchmark zeker niet gezien waar de Sensation hands down de winnaar uitkomt zelfs met 35% meer pixels...
Sorry hoor maar galaxy s2 speelt zeker alles vloeiender af met grafische elementen.... Die dragon test klopt voor geen meter! Hij speelt vloeiender af, maar minder fps.. Kan sowieso niet....

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoezo niet jij zegt dat de sensation het soepeler afspeelt en ik zeg dat de sensation in dat testje de winnaar is dus wat klopt er voor jou niet ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Anoniem: 103399 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:51:
[...]

Hmm, totale score ligt maar 1000 puntjes van elkaar af. Volgens mij is die test flawed, maar anyway. Wat heb je aan meer pixels en hogere scores als je naar zwart kijkt, wat eigenlijk grijs is?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:47
I-Heine-I schreef op zondag 12 juni 2011 @ 18:31:
Misschien even iets heel anders, maar kan iemand mij vertellen waar je deze twee toestellen op het moment zou kunnen uitproberen? Bij de telecomwinkels moet je niet aankomen: die hebben enkel oude toestellen als demo staan omdat die eerst de deur uit moeten. Hebben ze bij de Mediamarkt deze nieuwe modellen liggen?, de dichtstbijzijnde mediamarkt is voor mij namelijk een eindje reizen...
Bij de Mediamarkt in Utrecht op Hoog Catharijne hebben ze beide, werkende, modellen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Anoniem: 103399 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 00:11:
hoezo niet jij zegt dat de sensation het soepeler afspeelt en ik zeg dat de sensation in dat testje de winnaar is dus wat klopt er voor jou niet ???
'
excuses bedoelde de Galaxy S2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 410648

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb de Samsung Galaxy S2 nu een maand en ik ben zeer tevreden over het toestel, de snelheid en degelijke bouwkwaliteit.

De qHD resolutie was voor mij een reden om de voorkeur aan de Sensation te geven mits SLCD vs. SAMOLED niet meegerekend.

Op de resolutie en dual led van de Sensation na zijn de hardware en specificaties van de SGS2 superieur aan die van de Sensation.

De CPU van de SGS2 is een Exynos 4210 Cortex A9 SOC, tegen een Qualcomm MSM8260 vorige generatie Cortex A8 SOC in de Sensation, dit gegeven was voor mij doorslaggevend in mijn keuze tussen deze twee smartphones.

-Cortex A8 is ARM architectuur a 2009 (Palm Pre - TI OMAP 3430 is naar mijn weten de eerste Cortex A8 SOC beschikbaar voor de consument)
-Cortex A9 is ARM architectuur a 2011 (LG 2x Speed - NVIDIA Tegra2 is naar mijn weten de eerste Cortex A9 SOC beschikbaar voor de consument)

Ervanuit gaande dat de nieuwere hardware ook daadwerkelijk beter/efficienter is, zou de Cortex A9 architectuur een logische keuze zijn voor de hardware bewuste smartphone consument.

Het is als een keuze tussen een Core2Quad laptop met een 1920x1080 resolutie vs. een Core i7 laptop met een 1680x1050, zolang de prijs gelijk is en een hogere resolutie geen absolute vereiste kan je beter voor de nieuwere hardware architectuur gaan imo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 11:57

mindcre8r

Tradepedia

Het zijn beide pracht toestellen.

Garantie is voor mij belangrijk,en die was/is bij samsung absoluut beroerd.
Altijd commentaar over oxidatie, en dan direct toestel totall loss verklaard (sgs1).

Htc uitstekende service, ophalen en thuisbrengen. Gewoon top! (htc hero en legend)

Krijg woensdag de sensation binnen.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezequiel
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-06-2015
Ik heb beiden gezien en vind de verschillen qua performance minimaal. In zo'n geval gaat het bij mij om dingen als uiterlijk. Ik vind de HTC telefoons al sinds vorig jaar zomer mooier qua ontwerp dan de plastic telefoontjes van Samsung. De Desire HD was de mooiste met een alu-unibody maar de Sensation is ook mooi gemaakt. Wat mij vooral aanspreekt is de manier waarop het scherm is gemaakt. De randen staan een beetje omhoog waardoor de Sensation gewoon ondersteboven op tafel kan loggen zonder dat er krassen op het scherm komen.

Ik vind ook Sense een stuk prettiger werken dan Touchwiz en om eerlijk te zijn snap ik de overdreven positieve reacties over de Amoled schermen niet. Het is natuurlijk niet zo dat de HTC schermen zo ontiegelijk slecht zijn dat het bijv. maar 16 kleuren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Laatst online: 00:11
Ezequiel schreef op maandag 13 juni 2011 @ 15:17:
Ik heb beiden gezien en vind de verschillen qua performance minimaal. In zo'n geval gaat het bij mij om dingen als uiterlijk. Ik vind de HTC telefoons al sinds vorig jaar zomer mooier qua ontwerp dan de plastic telefoontjes van Samsung. De Desire HD was de mooiste met een alu-unibody maar de Sensation is ook mooi gemaakt. Wat mij vooral aanspreekt is de manier waarop het scherm is gemaakt. De randen staan een beetje omhoog waardoor de Sensation gewoon ondersteboven op tafel kan loggen zonder dat er krassen op het scherm komen.

Ik vind ook Sense een stuk prettiger werken dan Touchwiz en om eerlijk te zijn snap ik de overdreven positieve reacties over de Amoled schermen niet. Het is natuurlijk niet zo dat de HTC schermen zo ontiegelijk slecht zijn dat het bijv. maar 16 kleuren is.
Dat over de schermen klopt. Tuurlijk is die van de HTC niet slecht. Maar je merkt absoluut het verschil in contrast tussen de LCD schermen en die van de SGS2. Dit zeg ik uit ervaring. Het is wel zo dat iedereen zelf moet beslissen of die dat verschil belangrijk vindt of niet.

[ Voor 4% gewijzigd door -Edwin- op 13-06-2011 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezequiel
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-06-2015
Ja, het contrast zal dan beter zijn bij de GS2, maar de Sensation heeft een qHD scherm. De 16:9 verhousing was voor mij een reden om voor de Sensation te kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-05 12:41
-Edwin- schreef op maandag 13 juni 2011 @ 15:21:
[...]

Dat over de schermen klopt. Tuurlijk is die van de HTC niet slecht. Maar je merkt absoluut het verschil in contrast tussen de LCD schermen en die van de SGS2. Dit zeg ik uit ervaring. Het is wel zo dat iedereen zelf moet beslissen of die dat verschil belangrijk vindt of niet.
Zwart is zwarter op de SGSII, maar wit is witter op de Sensation.. ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehad dat ik dacht.. Goh, ik wou dat het zwart zwarter was. Met websites lezen is de hogere resolutie echter erg fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:46
mindcre8r schreef op maandag 13 juni 2011 @ 15:00:
Het zijn beide pracht toestellen.

Garantie is voor mij belangrijk,en die was/is bij samsung absoluut beroerd.
Altijd commentaar over oxidatie, en dan direct toestel totall loss verklaard (sgs1).

Htc uitstekende service, ophalen en thuisbrengen. Gewoon top! (htc hero en legend)

Krijg woensdag de sensation binnen.
Garantie krijg je toch van de verkoper? Alles wat een fabrikant doet is extra, heb je als consument normaal niks mee te maken.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
ph4ge schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:56:
[...]

Garantie krijg je toch van de verkoper? Alles wat een fabrikant doet is extra, heb je als consument normaal niks mee te maken.
Garantie doe ik nooit via de verkoper, gaat een stuk trager. Bel gewoon met HTC, die halen hem op en brengen hem weer netjes terug.. in de winkel moet je zelf brengen en ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
dangerousp schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:06:
[...]

Zwart is zwarter op de SGSII, maar wit is witter op de Sensation.. ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehad dat ik dacht.. Goh, ik wou dat het zwart zwarter was. Met websites lezen is de hogere resolutie echter erg fijn!
Nou sorry hoor. Maar ik heb een hoop filmpjes gezien. En het wit van de SGS2 is toch echt een stuk witter dan bij de Sensation. Dat merkt je vooral op site's wanneer je zwarte tekst leest op een witte achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
dangerousp schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 17:36:
[...]

Garantie doe ik nooit via de verkoper, gaat een stuk trager. Bel gewoon met HTC, die halen hem op en brengen hem weer netjes terug.. in de winkel moet je zelf brengen en ophalen.
Erg vreemd, netjes van HTC, maar nergens voor nodig van hun kant. Vind niet dat je Samsung kan aanrekenen dat ze dat niet doen, jij hebt een overeenkomst met de verkoper, niet met Samsung. Meestal val je pas terug op de fabrikant als de verkoper dwars ligt of niks meer voor je kan betekenen. Afhankelijk van de verkoper heb je als gewone consument een goede service of niet, dus dat is niet iets om je keuze voor een fabrikant van af te laten hangen, imo.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
-Edwin- schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 19:12:
[...]

Nou sorry hoor. Maar ik heb een hoop filmpjes gezien. En het wit van de SGS2 is toch echt een stuk witter dan bij de Sensation. Dat merkt je vooral op site's wanneer je zwarte tekst leest op een witte achtergrond.
Heb je ze ook in het echt gezien met volle helderheid? Dan zie je dat de filmpjes niet echt natuurgetrouw overkomen.
ph4ge schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 19:18:
[...]

Erg vreemd, netjes van HTC, maar nergens voor nodig van hun kant. Vind niet dat je Samsung kan aanrekenen dat ze dat niet doen, jij hebt een overeenkomst met de verkoper, niet met Samsung. Meestal val je pas terug op de fabrikant als de verkoper dwars ligt of niks meer voor je kan betekenen. Afhankelijk van de verkoper heb je als gewone consument een goede service of niet, dus dat is niet iets om je keuze voor een fabrikant van af te laten hangen, imo.
Ben ik het niet mee eens. De fabrikant heeft het product gemaakt en ook als ik bijvoorbeeld het toestel 2e hands koop en de bon kwijt ben, zit er nog gewoon FABRIEKSgarantie op. Dat dit altijd via de winkel moet lopen is onzin. Dan zou bijvoorbeeld ook de garantie vervallen als de winkel failliet gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Edwin- schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 19:12:
[...]

Wit= Wit op sensation en heel fijn om te lezen op websites
Wit= Wit/Geel btje cremeachtig op de sgs2..

Ik kan beide toestellen uitgebreid testen omdat een klasgenoot een sgs2 heeft en ik kan je garanderen dat de wit op de Sensation toch echt witter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Anoniem: 103399 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:03:
[...]

Wit= Wit op sensation en heel fijn om te lezen op websites
Wit= Wit/Geel btje cremeachtig op de sgs2..

Ik kan beide toestellen uitgebreid testen omdat een klasgenoot een sgs2 heeft en ik kan je garanderen dat de wit op de Sensation toch echt witter is.
Nou er is een instelling op de SGS2 die heet "schermvoeding automatisch aanpassen". Zet die eens uit op de SGS2 en vergelijk weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-05 21:55
-Edwin- schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:20:
[...]

Nou er is een instelling op de SGS2 die heet "schermvoeding automatisch aanpassen". Zet die eens uit op de SGS2 en vergelijk weer :P
Dan nog is de Sensation kleur echter...... Dit heeft gewoon met het Amoled scherm te maken.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
-Edwin- schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:20:
[...]

Ja wat doet dat nou precies eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Bullet NL schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:23:
[...]

Dan nog is de Sensation kleur echter...... Dit heeft gewoon met het Amoled scherm te maken.
Maar we hadden het hier niet over welke kleur "echter" is. En dat is ook persoonlijk trouwens, sommige mensen vinden die fellere kleuren juist mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
dangerousp schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:03:
Ben ik het niet mee eens. De fabrikant heeft het product gemaakt en ook als ik bijvoorbeeld het toestel 2e hands koop en de bon kwijt ben, zit er nog gewoon FABRIEKSgarantie op. Dat dit altijd via de winkel moet lopen is onzin. Dan zou bijvoorbeeld ook de garantie vervallen als de winkel failliet gaat.
Moeten en horen is wat anders, als HTC zo makkelijk is dat prima, maar normaal doe je dat niet, het is dus in mijn ogen vreemd om dat de doorslaggevende reden te laten zijn. Ga er ook maar vanuit dat als veel mensen dit gaan doen dit zomaar kan veranderen, ze mogen je altijd eerst naar de verkoper sturen. Fabrieksgarantie is er inderdaad voor als je er met de winkel niet meer uitkomt, omdat ze bijv. niet meer bestaan, maar dat zijn uitzonderlijke situaties die een beetje consument toch wel probeert te voorkomen. Verder lijkt het me sterk dat de fabriek niet naar een aankoopbon vraagt, de meest voorkomende redenen waarom iemand de normale gang naar de verkoper overslaat is omdat hij een gejat toestel heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 16-06-2011 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Ewivis schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:29:
[...]

Ja wat doet dat nou precies eigenlijk?
Heb niet echt een idee. Weet wel dat het invloed heeft op de weergave van de kleuren. Een rare optie eigenlijk :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Bullet NL schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:23:
[...]

Onzin. Je kunt gewoon de display filter (zoals op de HDTVs) gewoon veranderen naar "movie", zodat de kleuren natuurgetrouwer zijn en hetzelfde uitzien als op de sensation of enig ander scherm met "echte" kleuren.

En het blijft uiteindelijk een kwestie van smaak, maar de keus heb je tenminste op de galaxy S2 met behulp de filters. En ik snap de heisa rondom zogenaamde "echte" kleurweergave ook niet echt, terwijl je op TV, in bioscopen en op je computerscherm nauwelijks echte kleuren tegenkomt. Alleen mensen die photoshoppen voor hun brood hebben hier wat aan.

Kvind het een beetje grijpen naar straws om een argument te vinden.

Kzeg nu niet dat de ene telefoon beter is dan de ander, dit is slechts even mijn "2 cents" over de hele schermkleur-discussie.

edit: voor mensen die het nog niet wisten. Settings > Display > Background Effect > Movie

[ Voor 5% gewijzigd door lordMocro op 16-06-2011 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
ph4ge schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:39:
[...]
Moeten en horen is wat anders, als HTC zo makkelijk is dat prima, maar normaal doe je dat niet, het is dus in mijn ogen vreemd om dat de doorslaggevende reden te laten zijn. Ga er ook maar vanuit dat als veel mensen dit gaan doen dit zomaar kan veranderen, ze mogen je altijd eerst naar de verkoper sturen. Fabrieksgarantie is er inderdaad voor als je er met de winkel niet meer uitkomt, omdat ze bijv. niet meer bestaan, maar dat zijn uitzonderlijke situaties die een beetje consument toch wel probeert te voorkomen. Verder lijkt het me sterk dat de fabriek niet naar een aankoopbon vraagt, de meest voorkomende redenen waarom iemand de normale gang naar de verkoper overslaat is omdat hij een gejat toestel heeft.
Ik heb nog nooit een fabrikant meegemaakt die dit niet doet (monitoren, toetsenborden, harde schijven en 3 merken mobieltjes) altijd direct met de fabrikant contact gezocht. Als je iets bij bijvoorbeeld iBood besteld gaat dat ook via de fabrieksgarantie en niet via iBood.. als je telefoon kapot en je brengt hem naar de winkel, komt hij bij HTC net zo goed bij Dynafix uit.

Bon is niet meer noodzakelijk, er zit immers een serienummer en imeinummer op, als je mobiel gestolen wordt, dan registreer je die als het goed is meteen! Daaraan kunnen ze ook zien wanneer de telefoon is geactiveerd en de 2 jaar garantie ingaat.. en een bon lijkt me gemakkelijker te immiteren (mocht dat nodig zijn) dan een imeinummer in een telefoon.

edit: Lijkt mij dus wel degelijk een doorslaggevende factor. Alle apparaten kunnen na 1,5 jaar kapot gaan en lijkt mij dan ook een groot verschil of het dan goed wordt opgelost of met de gebakken peren zit. (ik werk bijvoorbeeld veel en kan bijna nooit naar de winkel, HTC stuurde een koerier die netjes op mijn werk de telefoon kwam ophalen.)

[ Voor 9% gewijzigd door dangerousp op 16-06-2011 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Over het wel/niet horen van de service die HTC levert:
Goede service leveren hoort wel, dat veel fabrikanten het laten afweten is tekenend voor hoe zij tegen klanten aankijken. HTC gaat nog een stapje verder door het toestel ook nog eens kosteloos af te halen en terug te brengen. Dat is gewoon UITSTEKENDE service. Daar kunnen veel bedrijven enorm veel van leren.

Dat sommige mensen er niks om geven, prima, maar ga dan geen onzin-argumenten geven dat het niet hoort...

Persoonlijk vind ik het in ieder geval een enorm pluspunt en het telt zeker mee in mijn overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Grappig, zo zie je maar dat de juridische werkelijkheid soms ver kan liggen de dagelijkse praktijk. Hoe dan ook heb een overeenkomst met de verkoper, hij is de gene die de wettelijke plicht heeft om het op te lossen, je bent helemaal geen klant van de fabrikant. In normale situaties is dat voldoende. Maar iedereen is vrij om zijn eigen keuzes te maken, ik zou er nooit een beter toestel voor laten liggen. Ik zou liever zien dat ze het toestel wat goedkoper maken dan een service leveren die je niet nodig hebt, want linksom of rechtsom betaal je het zelf. Gaan jullie als je bijv. een bedorven pak melk bij de supermarkt hebt gekocht ook bij Campina klagen?

[ Voor 36% gewijzigd door ph4ge op 17-06-2011 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 12:43:
Gaan jullie als je bijv. een bedorven pak melk bij de supermarkt hebt gekocht ook bij Campina klagen?
Ja, ze hebben tenslotte niet voor niks het servicenummer op hun pak melk gezet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:55
ph4ge schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 12:43:
Grappig, zo zie je maar dat de juridische werkelijkheid soms ver kan liggen de dagelijkse praktijk. Hoe dan ook heb een overeenkomst met de verkoper, hij is de gene die de wettelijke plicht heeft om het op te lossen, je bent helemaal geen klant van de fabrikant. In normale situaties is dat voldoende. Maar iedereen is vrij om zijn eigen keuzes te maken, ik zou er nooit een beter toestel voor laten liggen. Ik zou liever zien dat ze het toestel wat goedkoper maken dan een service leveren die je niet nodig hebt, want linksom of rechtsom betaal je het zelf. Gaan jullie als je bijv. een bedorven pak melk bij de supermarkt hebt gekocht ook bij Campina klagen?
Als de fabrikant een extra service wil geven, die vaak ook nog sneller is dan hem retour te sturen naar de winkel, en maar afwachten wat er gebeurt, dan mag dat toch. Werkt ook makkelijker en sneller dan om dit via de winkel te doen.

Heb meegemaakt dat via de winkel waar ik een toestel kocht, het ongeveer 3 weken duurde voordat ik mijn telefoon terug kreeg. Bij HTC haalde ze hem 1 dag later op, en een week later had ik hem weer terug. Gerepareerd en wel.

Dit is alleen bij HTC voor zover ik weet, en ben erg blij dat dit er is. Na een jaar gaan ze vaak wel eens moeilijk doen in de winkel, bij HTC meld je hem aan en hij word gewoon opgehaald en gerepareerd als het een fout is die niet door je zelf is veroorzaakt.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:51

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ik zit er ook aan te denken om 1 van deze 2 telefoons te kopen, alleen is het zo moeilijk om een keuze te maken. Beiden hebben hun positieve en negatieve kanten.

HTC Sensation:
+ Sense 3.0 (Sense 3.0 ziet er echt geweldig mooi uit. Vooral dat je als lockscreen het weer kan doen en dat het mooi naar voren komt het weer, echt heel erg mooi gedaan.
+ Lockscreen (Lockscreen ziet er veel beter uit, je kan dingen aanpassen etc.)
+ Scherm (Van de previews en unbox filmpjes die ik heb gezien zijn ze allemaal heel erg te spreken over het scherm.)

- Geheugen (Wat wel een heel erg dik minpunt is, is dat je heel weinig geheugen toch je beschikking hebt op je telefoon dan tov. de SGS 2. Natuurlijk heb je wel sd kaartje maar alsnog is het wel erg fijn dat geheugen zelf ook uitgebreid is en dat het niet snel vol is)
- Iets minder snel dan de SGS2, althans zo zeggen de mensen op de filmpjes en blijkt het uit benchmarks die ik heb gezien op hardware.info.

SGS2:
+ Snelheid (de previews die ik heb gezien over de telefoon laten zien dat de telefoon echt enorm snel is en dat de telefoon op alles snel reageert.)
+ Geheugen (Dit vind ik wel een enorm pluspunt. Je hebt veel geheugen tot je beschikking die je bij de Sensation niet hebt.)
+ Nieuwe Touchwiz versie 4.0 (Ik ben niet zo heel erg fan van uiterlijk van de touchwiz, maar als ik kijk naar versie 3.0 dan is de nieuwe versie echt stukken beter.)

- Touchwiz (Als ik touchwiz vergelijk met Sense is Sense in mijn eigen stukken beter. Ziet het er ook stukken beter uit, net iets wat gelikter.)
- Uiterlijk van de telefoon (zelf vind ik het uiterlijk van de telefoon beetje simpel uit zien, vind ik die van de Sensation net wat mooier afgewerkt.)

Mja dit zijn tot nu toe mijn positieve en negatieve punten bij de beide telefoons. Ik heb nu een HTC Desire en ben zeer te spreken over de telefoon.

Erg lastig om een keuze te maken over welke telefoon ik nou graag wil hebben. Heel erg fijn om genoeg geheugen op je telefoon te hebben. Daarbij wil het oog ook wel wat. Althans voor mij persoonlijk dan.

Lastig.. lastig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 22:20
Grudgie schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 18:25:
HTC Sensation:
- Geheugen (Wat wel een heel erg dik minpunt is, is dat je heel weinig geheugen toch je beschikking hebt op je telefoon dan tov. de SGS 2. Natuurlijk heb je wel sd kaartje maar alsnog is het wel erg fijn dat geheugen

SGS2:
+ Geheugen (Dit vind ik wel een enorm pluspunt. Je hebt veel geheugen tot je beschikking die je bij de Sensation niet hebt.)
Wat heb je aan zoveel GB op je telefoon? Wil je alle apps uit de Market installeren? :P

Ik heb de Sensation en nadat ik stuk of 25 apps heb geinstalleerd heb ik nog 0,95GB over. En tevens kon ik de meeste apps die gedownload zijn vanuit de Market deels verplaatsen naar de geheugenkaart en dat zijn er meer dan op mijn Desire (zal wel door Gingerbread komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Grudgie schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 18:25:
Ik zit er ook aan te denken om 1 van deze 2 telefoons te kopen, alleen is het zo moeilijk om een keuze te maken. Beiden hebben hun positieve en negatieve kanten.

Erg lastig om een keuze te maken over welke telefoon ik nou graag wil hebben. Heel erg fijn om genoeg geheugen op je telefoon te hebben. Daarbij wil het oog ook wel wat. Althans voor mij persoonlijk dan.

Lastig.. lastig..
Als het scherm van de Sensation een pluspunt is, dan is het Amoled plus van Samsung ook zeker een pluspunt, ook afgaande op alle reviews!

Verder: Als jij nu een Desire hebt, tevreden bent over HTC en liever werkt met Sense dan Touchwizz....dan denk ik dat het eigenlijk een vrij veilige keuze is om voor de HTC te gaan. Wat je zelf al zegt: Het zijn 2 top toestellen en een goede keuze doe je aan elk van de 2. Jij hebt echter al positieve ervaringen met HTC en Sense, dan kan dat een prima keuze zijn om deze lastige keuze te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
bear87 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 23:51:
[...]

Als het scherm van de Sensation een pluspunt is, dan is het Amoled plus van Samsung ook zeker een pluspunt, ook afgaande op alle reviews!

Verder: Als jij nu een Desire hebt, tevreden bent over HTC en liever werkt met Sense dan Touchwizz....dan denk ik dat het eigenlijk een vrij veilige keuze is om voor de HTC te gaan. Wat je zelf al zegt: Het zijn 2 top toestellen en een goede keuze doe je aan elk van de 2. Jij hebt echter al positieve ervaringen met HTC en Sense, dan kan dat een prima keuze zijn om deze lastige keuze te maken :)
Ik kom van een HTC desire af. Heb nu een SGS2 en moet zeggen, ik miste sense enorm aan het begin. Maar nu heb ik launcher pro plus erop staan(deze heeft widgets die lijken op sense) en fance widget pro(klok en weer) en nu mis ik het totaal niet. De snelheid daarentegen in vergelijking met mijn desire is echt enorm. De SGS2 knalt door alles heen. Browsen is echt bijna sneller dan mijn desktopcomputer( en nee ik heb geen pentium 133 :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Upbeat schreef op zondag 26 juni 2011 @ 14:50:
[...]

Wat heb je aan zoveel GB op je telefoon? Wil je alle apps uit de Market installeren? :P

Ik heb de Sensation en nadat ik stuk of 25 apps heb geinstalleerd heb ik nog 0,95GB over. En tevens kon ik de meeste apps die gedownload zijn vanuit de Market deels verplaatsen naar de geheugenkaart en dat zijn er meer dan op mijn Desire (zal wel door Gingerbread komen).
Daar zat ik ook al aan te denken, wat moet je met zoveel geheugen als je toch nooit rond de 50 apps ofzo installeerd :) en daarbij kan je nog al aardig wat naar SDcard overzetten. Dus denk dat mijn keuze eigenlijks wel is gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Grudgie schreef op maandag 27 juni 2011 @ 11:05:
[...]

Daar zat ik ook al aan te denken, wat moet je met zoveel geheugen als je toch nooit rond de 50 apps ofzo installeerd :) en daarbij kan je nog al aardig wat naar SDcard overzetten. Dus denk dat mijn keuze eigenlijks wel is gemaakt :)
Is persoonlijk natuurlijk, maar je hebt verschillende spellen die zon 250-300mb moeten downloaden, als je er daar een paar van hebt schiet het wel op. Oke de meeste kopieren dat meteen naar je SD-kaart. Maar als je SD-kaart vol met muziek en films staat, en de interne sd-kaart ook.
Maar goed als je dat niet hebt moet je gewoon op het uiterlijk afgaan, wat vind je mooier.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

SgtElPotato schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:09:
[...]

Is persoonlijk natuurlijk, maar je hebt verschillende spellen die zon 250-300mb moeten downloaden, als je er daar een paar van hebt schiet het wel op. Oke de meeste kopieren dat meteen naar je SD-kaart. Maar als je SD-kaart vol met muziek en films staat, en de interne sd-kaart ook.
Maar goed als je dat niet hebt moet je gewoon op het uiterlijk afgaan, wat vind je mooier.
Speel sowieso weinig games op mn foon :P en luister geen muziek via mn foon, doe ik via mn iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Grudgie schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:15:
[...]

Speel sowieso weinig games op mn foon :P en luister geen muziek via mn foon, doe ik via mn iPod.
Dan maakt het niet uit nee :P

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:13

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

dangerousp schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:03:
Je kunt het er wel niet mee eens zijn, maar het is toch een feit dat een fabrikant geen enkele verantwoording heeft op het gebied van het in behandeling nemen van garantie claims direct van de daadwerkelijke koper.

Garantie afhandelingen gaan voor de wet ten alle tijden via de leverancier, dat er genoeg fabrikanten dit ook zelf willen afhandelen zonder tussenkomst van de leverancier is gewoon service van hun zijde.

Wanneer een leverancier failliet gaat en de fabrikant bied hier geen service in, dan heb je gewoon pech gehad, tenzij de betreffende leverancier aangesloten is bij bepaalde organisaties die ervoor zorgen dat garantie claims door een ander lid worden overgenomen. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrayDog
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:56
Omdat ik beide toestellen heb, zal ik hier ook mijn mening posten over een aantal aspecten van deze toestellen voor de mensen die nog een keuze moeten maken.

- Snelheid:
De S2 is een stuk sneller en soepeler bij eigenlijk alle taken dan de Sensation. Zeker met browsen.
Bij HTC voelt het toch vaak nog wat stroperig en haperend aan af en toe, zoals ik helaas sinds de windows mobile tijd al niet anders gewend van HTC.
Mensen die de Sensation snel vinden hebben duidelijk nog nooit de S2 geprobeerd!
Hier moet HTC nog een hoop verbeteren in vergelijking met Samsung en Apple bv.

- Interface/besturing:
Sense 3.0 is mooier en werkt fijner dan Touchwizz 4.0. Wel is ook de interface van de Sensation niet zo snel als die van de S2 (zie ook vorige punt).
HTC levert bruikbaardere/leukere eigen apps mee dan Samsung.

- Display:
Moeilijke keuze. Kleuren en contrast springen er op de S2 veel meer uit, kleurechtheid is echter niet geweldig.
Zwart is echt zwart op de S2, op de Sensation meer grijzig. Wit weergave is op de Sensation beter, wat ik vooral met browsen prettig vind. Kleurechtheid van de Sensation is ook beter.
Kijkhoek van de S2 is beter, er zit echter door het AMOLED scherm wel een bepaalde groen/blauwe tint over de kleuren.
De hogere resolutie van de Sensation vind ik niet zoveel toegevoegde waarde hebben.
Vingerafdruk-gevoeligheid: : op de S2 zit een veel betere coating, ik krijg nauwelijks vingerafdrukken op het scherm.
Bij de Sensation zit het scherm al vol vingerafdrukken als je hem nauwelijks hebt aangeraakt.

- Ingebouwde speaker: die van de S2 gaat harder en kwaliteit is beter.

- Geluidskwaliteit van muziek met oordopjes: Sensation heeft beste geluidskwaliteit.

- Foto's en video's: beide zijn vrij goed, Sensation vind ik net iets beter.

- Bouwkwaliteit: hier zullen veel mensen het niet met mij eens zijn, maar ik vind de bouwkwaliteit van de S2 beter, bijna perfect zelfs. Dan heb ik het niet over de gebruikte materialen, maar de Samsung is ondanks het plastic gehalte superstevig.
De Sensation is ook prima, maar kiertjes zijn hier wat ruimer en het systeem waarbij je het hele toestel uit de aluminium achterkant moet halen om batterij en sim te wisselen is gevoelig voor speling en kraken na verloop van tijd verwacht ik.

- Vormgeving: is persoonlijk, maar de Sensation vind ik veel fijner in de hand liggen, waarschijnlijk door de afgeronde vormen en doordat hij net iets minder breed is.
Sensation lijkt ook kleiner dan de S2 die vrij lomp is ondanks dat hij lichter en platter is.

Eindoordeel: heel moeilijke keuze, licht er aan welke punten je zelf het belangrijkst vind.
Op dit moment neig ik zelf naar de Sensation, door het wittere wit (en kleurechtheid) van het display, de vormgeving en de kwaliteit als muziekspeler (met oordopjes).

Maar ik ben er nog niet 100% uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:52
Leuk dat je allebei de telefoons hebt en dus een duidelijke vergelijking kan maken. De Sensation schijnt inderdaad niet erg vloeiend te zijn vaak. Dat vind ik toch erg vreemd, aangezien een telefoon met die specs toch zonder enige haperingen door homescreens zou moeten kunnen bladeren neem ik aan.

Wat ik me vooral afvraag is de leesbaarheid van de schermen in zonlicht. Is die van de S2 duidelijk beter dan die van de Sensation (bij gelijke brightness instellingen)? Ik ben geïnteresseerd in de Evo 3D die in principe hetzelfde scherm zou hebben als de Sensation dus leesbaarheid is denk ik vergelijkbaar. Echter is de leesbaarheid van het scherm van mijn huidige Desire HD vrij matig bij fel zonlicht en zou het wel fijn zijn om op dat vlak vooruit te gaan met mijn volgende telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:12

Mfpower

In dubio

Hier dan mijn ervaring. Ik kom van de originele HTC desire, waar ik -behalve het interne geheugen- 100% mee tevreden was.

Ik ben naar TPH gegaan waar ik mijn abo verlengd heb, en een SGS2 gekocht heb. TPH heeft 14 dagen omruilgarantie. Mijn gedachte was dat als de S2 niet naar mijn smaak zou zijn ik hem omruil voor een Sensation.

De meeste objectieve verschillen zijn wel voorbijgekomen. Daarom post ik maar mijn subjectieve ervaring. Het eeste wat me opviel van de SGS2 is het scherm. Supermooi zwart. Daarna de plastic feel. Ik heb het idee dat ik een stuk speelgoed op zak heb, in plaats van een serieuze smartphone.

Goed, aan de slag. Demo's gedownload van premium games en mooie filmpjes -> enorm onder de indruk. Helaas speel ik nooit games op mijn smartphone, en mijn gedachte is dat de sensation deze spellen ook wel aankan. Maar ja, toch maar even getest.

Dagelijks gebruik: ik mis sense! Wat heeft Samsung wat HTC niet heeft? Sense... ik ben een telefoon gebruiker, en een mooi scherm went natuurlijk wel, maar ik mis de Friendstream, de handige HTC widgets, de gekoppelde contacten, al die zaken waarom mijn desire bij mij zo geliefd was: de usability. Vandaag was ik op pad en ik wist dat ik die zaken ging gebruiken, dus ik heb m'n sgs2 thuisgelaten en m'n Desire meegenomen. Wat een fijn toestel! Tsja, het ziet er minder mooi uit maar het werkt tenminste beter (sense is ook de reden dat ik geen CR heb geinstalleerd).

Ook de browser van HTC is superfijn met automatische tekstterugloop. Zoomen op de SGS2 maakte niet dat ik de boel beter kon lezen helaas. Ik hoop maar dat dat nog op de sensation zit, want ik ga 'm toch echt inruilen. Mijn conclusie: ben je specfreak? Ga voor de SGS2. Maar was je altijd super tevreden met HTC en sense.. dan voelt de SGS2 ondanks het superscherm en specs als een stap terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rughbi83
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-05 18:27
Na enige tijd getwijfeld te hebben tussen de S2 en Sensation, heb ik het toch gehouden bij HTC.
De Sensation komt weliswaar in benchmarks lager in de lijst, maar als je hem eenmaal in handen hebt is de Sensation met alles zeer acceptabel snel. Nog een flinke pluspunt aan Sensation is dat deze veel beter in de hand ligt en solide aanvoelt. Enig minpuntje in mijn ogen is het RAM-geheugen, wat naar mijn inziens wat krapjes is (768MB tegen 1024MB) niet een wereld van verschil, maar toch.

Schiet me nog een pluspunt van Sensation binnen, namelijk dat de beeldkwaliteit verbluffend is. Films zien er waanzinnig uit op het 16:9 scherm en het beeld is zeer vloeiend.

ps. als je echt voor de performance gaat dan kan het een optie zijn om Sense (gedeeltelijk) uit te schakelen,
Samsung heeft geen grafisch belastende Sense dus is out-of-the-box sneller, mede door de lagere resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05 09:49
Sense is in de gelekte update voor de Sensation alweer een stuk soepeler, dus dat is vooral ook softwarematig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Mfpower schreef op zondag 03 juli 2011 @ 19:47:
Hier dan mijn ervaring. Ik kom van de originele HTC desire, waar ik -behalve het interne geheugen- 100% mee tevreden was.

Ik ben naar TPH gegaan waar ik mijn abo verlengd heb, en een SGS2 gekocht heb. TPH heeft 14 dagen omruilgarantie. Mijn gedachte was dat als de S2 niet naar mijn smaak zou zijn ik hem omruil voor een Sensation.

De meeste objectieve verschillen zijn wel voorbijgekomen. Daarom post ik maar mijn subjectieve ervaring. Het eeste wat me opviel van de SGS2 is het scherm. Supermooi zwart. Daarna de plastic feel. Ik heb het idee dat ik een stuk speelgoed op zak heb, in plaats van een serieuze smartphone.

Goed, aan de slag. Demo's gedownload van premium games en mooie filmpjes -> enorm onder de indruk. Helaas speel ik nooit games op mijn smartphone, en mijn gedachte is dat de sensation deze spellen ook wel aankan. Maar ja, toch maar even getest.

Dagelijks gebruik: ik mis sense! Wat heeft Samsung wat HTC niet heeft? Sense... ik ben een telefoon gebruiker, en een mooi scherm went natuurlijk wel, maar ik mis de Friendstream, de handige HTC widgets, de gekoppelde contacten, al die zaken waarom mijn desire bij mij zo geliefd was: de usability. Vandaag was ik op pad en ik wist dat ik die zaken ging gebruiken, dus ik heb m'n sgs2 thuisgelaten en m'n Desire meegenomen. Wat een fijn toestel! Tsja, het ziet er minder mooi uit maar het werkt tenminste beter (sense is ook de reden dat ik geen CR heb geinstalleerd).

Ook de browser van HTC is superfijn met automatische tekstterugloop. Zoomen op de SGS2 maakte niet dat ik de boel beter kon lezen helaas. Ik hoop maar dat dat nog op de sensation zit, want ik ga 'm toch echt inruilen. Mijn conclusie: ben je specfreak? Ga voor de SGS2. Maar was je altijd super tevreden met HTC en sense.. dan voelt de SGS2 ondanks het superscherm en specs als een stap terug.
Of download Launcher Pro Plus en gebruik de friends widget e.d. hiervan. Fancy widget pro kan zo je HTC klok ook weer terug toveren. Dan heb je dus EN een snelle telefoon EN de voordelen van sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 412731

Ewivis schreef op maandag 04 juli 2011 @ 13:00:
[...]

..........EN een snelle telefoon........
Wil je hiermee dus zeggen dat de HTC sensation niet snel is? Of begrijp ik het nou verkeerd. Natuurlijk is het langzamer dan de SGS2 voor een deel omdat de processor asynchroon loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:03

Als je hiermee bedoelt dat de tekst in de browser herschikt wordt als je zoomt zodat het nog mooi in het scherm valt.
Ja, dan zit dit er nog op. Vind het zelf ook handig, want dan hoef je enkel nog naar beneden te scrollen ipv ook nog eens links/rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Anoniem: 412731 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 14:06:
[...]

Wil je hiermee dus zeggen dat de HTC sensation niet snel is? Of begrijp ik het nou verkeerd. Natuurlijk is het langzamer dan de SGS2 voor een deel omdat de processor asynchroon loopt.
Excuses, ik bedoelde snelste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
Ik ga binnenkort ook de Sensation bestellen, net als vele anderen kies ik de Sensation meer om het gevoel dat ik erbij heb. Mijn huidige mobiel (Samsung Galaxy Spica) is niet mijn eerste Samsung. En wat ik elke keer weer merk is dat ik toch een soort van teleurgesteld ben in wat Samsung voorschotelt. Het mooie van Android toestellen is natuurlijk dat software-problemen zijn op te lossen met custom roms/updates. Maar ik wil nu ook een telefoon die voelt alsof je er jaren mee vooruit kan.

Nu ga ik niet zeggen dat de S2 (volgens Samsung traditie) meer issues heeft: Als ik dit topic erbij pak kom ik tot de conclusie dat de Sensation ongeveer een gelijk aantal bugs/defecten kent. En ik zal ook niet ontkennen dat Samsung werkt aan het verbeteren van de kwaliteit van hun mobieltjes. Bovendien zullen mensen die blij zijn met hun toestel en geen problemen hebben dat minder snel posten dan ontevreden mensen. En welke telefoon wordt tegenwoordig zonder problemen geleverd?

Het is nogmaals meer een kwestie van gevoel. Ik ben erg onder de indruk van de Desire van mijn broer: HTC heeft echt een eigen design wat zich onderscheid van alle iPhone-neppers (ik noem geen namen :p). Hoewel ik de Sensation niet letterlijk mooier vind dan de S2, merk ik toch het verschil degelijkheid bij de behuizing.

Hoewel ik door mijn Spica erg bekend ben geworden met het flashen van community roms, wil ik niet zo afhankelijk ervan zijn. Ik heb meer vertrouwen in de (OTA) update-policy van HTC (hoewel dit de laatste tijd wel enige schade heeft opgelopen door tegengestelde berichten). Wat dan weer jammer is, is dat wanneer je eenmaal custom roms wil gaan flashen met de HTC, het nog maar de vraag is of dit ook mogelijk is. Naar mijn weten bestaat er ook geen 'JIG' (module die alle sporen van gebruik van custom roms/root wist, handig voor garantiebehoud) voor HTC telefoons en op de update die Root mogelijk maakt is het voorlopig nog wachten.

Het is verschrikkelijk cliché om te zeggen, maar ik doe het toch weer: Volgens mij zijn de toestellen zo aan elkaar gewaagd, dat je bijna geen verkeerde keuze kan maken. Dat neemt niet weg dat HTC enigzins heeft teleurgesteld als het op harde specs aankomt, ze gaan misschien te veel uit dat hun imago/Sense wel de telefoon over de toonbank gooit. Eigenlijk offer je best veel op als je voor de HTC gaat in plaats van de Samsung, onder andere:

- Een beter scherm (AMOLED is ook voor mij > hogere resolutie)
- Meer RAM
- Meer interne opslag (hoewel ik al beschik over een 16GB microSD, niet zo'n bezwaar dus)
- Volgens velen snellere processor/GPU

De Sensation zal dan ook niet de impact hebben van de Desire, die telefoon was eigenlijk een revolutie in de markt van android telefoons: Waanzinnig specs voor een erg bescheiden prijs.

Goed, ik hoop dat andere personen wat hebben aan mijn visie, hoewel het meer een soort 'mindfart' is dan een goed geschreven artikel ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:43
Uitgebreide review waarin Sensation en GS2 worden vergeleken.

http://www.smartphoneguru...ion-v-samsung-galaxy-sii/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Wow! Dat is nog eens een review zeg.

[ Voor 79% gewijzigd door ralph075 op 07-07-2011 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
Zeer goede review inderdaad! Het valt me wel op het accent vrij veel op functionaliteit/mogelijkheden van de software ligt, een beetje zoals in de tijd dat nog niet elke telefoon android had :P. Ze zeggen precies waar het op staat: Er komt geen duidelijke winnaar uit de strijd. Ik ga voor de Sensation, maar als je niet zoveel waarde hecht aan de typische HTC behuizing/features moet je voor de Samsung gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazwa
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-03 19:59
Heb de S2 sinds donderdag en wat ik ook voor instellingen probeer, de batterijduur valt zwaar tegen. Heb inmiddels het hele batterij forum doorgespit. Het enige wat helpt is de telefoon gebruiken als een oldschool bel apparaat, geen optie dus. Mag de telefoon terugsturen en dan een nieuwe krijgen of kosteloos ruilen voor een Sensation. Allemaal leuk en aardig die specs van S2, maar minder dan 15 uur met een accu maakt het niet bruikbaar voor mij. Iemand die de me een goed advies kan geven? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:12

Pinobigbird

doesn't share food!

Ik heb beide toestellen laatst tegelijk in mijn handen gehaden kon ze zo goed vergelijken. Om maar meteen met de conclusie te komen: het zijn allebei topapparaten; voor beide geldt dat je er geen miskoop aan doet. Welke je moet kopen hangt dus vooral af van je voorkeur.

Het verschil in beeldkwaliteit vond ik niet van zo groot als ik van tevoren had gedacht; het is bij allebei gewoon dik in orde. Wel vond ik het verschil in het gevoel bij het vasthouden groter dan verwacht: de SGS2 is wel iets dunner en lichter, maar de HTC Sensation vind ik beter in de hand liggen en prettiger aanvoelen. De Sensation ziet er wat slanker uit door de 16:9-verhouding.

Het grootste verschil in hardware vind ik de bediening van de knoppen. Het begint al met het aanzetten vanuit stand-by: de Sensation moet je aan de bovenkant aanzetten, waarbij het soms nodig is je grip te veranderen, terwijl je de SGS2 met de home-knop kan laten ontwaken. Verder zijn de vier knoppen op de Sensation wel duidelijker aanwezig en prettiger te bedienen dan de drie van SGS2.

De slag wordt voor mij echter gewonnen op het punt van de custom software. Ik gebruik al Sense sinds Windows Mobile 5 (TouchFlo), en de laatste versie die op de Sensation is te vinden is een goed uitgedachte aanvulling op Android. HTC Sense wint het voor mij met grote voorsprong van Samsungs TouchWiz. Daarmee is voor mij de keuze gevallen op de HTC Sensation.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adsa
  • Laatst online: 21:29
lazwa schreef op maandag 18 juli 2011 @ 19:10:
Heb de S2 sinds donderdag en wat ik ook voor instellingen probeer, de batterijduur valt zwaar tegen. Heb inmiddels het hele batterij forum doorgespit. Het enige wat helpt is de telefoon gebruiken als een oldschool bel apparaat, geen optie dus. Mag de telefoon terugsturen en dan een nieuwe krijgen of kosteloos ruilen voor een Sensation. Allemaal leuk en aardig die specs van S2, maar minder dan 15 uur met een accu maakt het niet bruikbaar voor mij. Iemand die de me een goed advies kan geven? Alvast bedankt.
Ik zal je uit de droom helpen. Als jij hele dag met je telefoon "speelt" zoals ik dat doe, dan haal je niet meer dan dat. Mijn vrouw heeft SGS2 en ikzelf de Sensation. SGS2 gaat langer mee maar ze gebruikt hem ook minder dan ik. Dus wil je langere batterijduur, tja... laat je email automatisch minder vaak checken. Dus per 2 uur i.p.v. elke 10 min. Dat geldt ook voor buienradar. Zet je wifi uit als je het niet nodig hebt. Zet je scherm lager enz. Dat zijn dingen die helpen maar dan voor hooguit 20-30%. Mijn Sensation was vanochtend om 06.00 uur 100% en nu zit ik om 12.30 uur op 45%. Met mijn HTC Desire of de SGS1 die mijn vrouw eerst had was het ook niet anders. Het blijft K*T met de batterij.

Nog een tip. Koop een oplader voor onderweg en een oplader voor naast je bed. Ik heb zelfs een prepaid samsung (plastic fantastic ding) voor €10 gekocht. In het geval dat mijn Sensation opraakt dan kan ik nog altijd bellen.
Pinobigbird schreef op maandag 18 juli 2011 @ 22:11:
Ik heb beide toestellen laatst tegelijk in mijn handen gehaden kon ze zo goed vergelijken. Om maar meteen met de conclusie te komen: het zijn allebei topapparaten; voor beide geldt dat je er geen miskoop aan doet. Welke je moet kopen hangt dus vooral af van je voorkeur.

Het verschil in beeldkwaliteit vond ik niet van zo groot als ik van tevoren had gedacht; het is bij allebei gewoon dik in orde. Wel vond ik het verschil in het gevoel bij het vasthouden groter dan verwacht: de SGS2 is wel iets dunner en lichter, maar de HTC Sensation vind ik beter in de hand liggen en prettiger aanvoelen. De Sensation ziet er wat slanker uit door de 16:9-verhouding.

Het grootste verschil in hardware vind ik de bediening van de knoppen. Het begint al met het aanzetten vanuit stand-by: de Sensation moet je aan de bovenkant aanzetten, waarbij het soms nodig is je grip te veranderen, terwijl je de SGS2 met de home-knop kan laten ontwaken. Verder zijn de vier knoppen op de Sensation wel duidelijker aanwezig en prettiger te bedienen dan de drie van SGS2.

De slag wordt voor mij echter gewonnen op het punt van de custom software. Ik gebruik al Sense sinds Windows Mobile 5 (TouchFlo), en de laatste versie die op de Sensation is te vinden is een goed uitgedachte aanvulling op Android. HTC Sense wint het voor mij met grote voorsprong van Samsungs TouchWiz. Daarmee is voor mij de keuze gevallen op de HTC Sensation.
Je hebt gelijk, het zijn beide topapparaten. V.w.b. de kleur, er zit daar redelijk groot verschil in. Kleuren van samsung zijn mooier en feller. Kijkhoek van SGS2 is ook veel beter. Kijkhoek van Sensation is slecht. In hoeverre is dat nadeel, vraag ik me af. Je kijkt naar je telefoon altijd vanuit een hoek van 90 graden ongeveer. SGS2 is wel wat sneller. Dat merk je maar ik heb daar zelf geen last van. Hij installeert een applicatie van 1mb echt in 3 seconden of zo. Sensation doet er een seconde langer over. Hier kan je je ook afvragen of het nadeel is.

Heeft Sensation pluspunten t.o.v. sgs2? Jazeker, opnamen zijn mooier, vind ik. Vooral video in full HD. Sense werkt beter dan touchwizz. Sense oogt mooi en is gestructuureerd. Touchwizz is warrig. Soms denk ik, wat moet ik hiermee? Wat is hier nou de toegevoegde waarde van? Widgets van Samsung werken lang niet zo prettig als die van HTC. Dat zijn wel minder belangrijke dingen want ook senseachtige apps kan je uit de market halen.

Puntje bij paaltje, het is allemaal kwestie van persoonlijke smaak. Het maakt in principe niet uit welke je koopt. Een miskoop doe je in geen geval.

[ Voor 46% gewijzigd door adsa op 20-07-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Laatst online: 30-10-2022
lazwa schreef op maandag 18 juli 2011 @ 19:10:
Je kan de accu ook niet op de eerste paar dagen beoordelen. Die wordt nl. na verloop van tijd beter.
heb je de tips over het volledig opladen/ontladen ook al uitgevoerd? ook dat help je accu behoorlijk op weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-01 13:37

Heb je hem uiteindelijk nog ingeruild en was het de juiste beslissing? :) Ik ga morgen een HTC Sensation óf Galaxy S2 bestellen bij een Vodafone B+S+W (17,25 1e jaar, daarna 34,50) abonnement en ik twijfel nog. Het wordt mijn allereerste Smartphone en ben van plan er lang mee te gaan doen. Iemand nog een dringend koopadvies? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
nWo_Riot schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 01:46:
[...]

Heb je hem uiteindelijk nog ingeruild en was het de juiste beslissing? :) Ik ga morgen een HTC Sensation óf Galaxy S2 bestellen bij een Vodafone B+S+W (17,25 1e jaar, daarna 34,50) abonnement en ik twijfel nog. Het wordt mijn allereerste Smartphone en ben van plan er lang mee te gaan doen. Iemand nog een dringend koopadvies? ;)
Ben uiteindelijk ook voor deze keuze komen te staan, ben voor de Galaxy S2 gegaan. Waarom? De hardware van de Samsung is net een tikkeltje beter, het Super Amoled Plus scherm is voor mij de key factor hierin. Vindt nog steeds de Sensation een stuk fletser qua beeldscherm, het S2 scherm daarentegen is het beste scherm wat ik ooit heb mogen zien ( vond het zelfs beter dan de Iphone 4 ) wat ik heb gehad. Tevens vind ik het lichte van de S2 fijn, je hebt echt gewoon een mini tablet in je handen wat slechts 118 gram weegt O+.

Touchwiz heb ik gelijk verwisseld voor Go Launcher EX, nu dus ook de beste launcher met het beste toestel O+ .

Tip dus, ga voor de S2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-02 00:08
@ nWo_Riot

Tja lees terug wat er in dit topic staan. Zoveel mensen zoveel meningen. Ik heb voor de S2 gekozen omdat ik het een mooiere machine vond dan de Sensation. Specs zijn ook beter. CPU is sneller (volgens de benchmarks), meer RAM en meer opslagruimte. Zie specs. Ook is die een stuk lichter. Ik weet dat veel mensen het niet met mij eens zijn, maar ik vind Sense behoorlijk lelijk. Het is nogal subjectief en als ik er mee zou moeten werken zou het vast prima zijn. Dus de keuze vond ik niet heel moeilijk.

Een groot nadeel is wel alle samsung bloatware die je erbij krijgt. Toen ik wist hoe ik de telefoon moest rooten heb ik dat gelijk gedaan en al die dingen gefreezed. Ander nadeel is de batterijduur, maar dat geldt voor beide toestellen en is dus een randvoorwaarde waar je niets aan kunt veranderen.

Na 4 weken dit toestel te hebben ben ik zeer tevreden. Ik kwam van een Nokia N73, maar na 4 jaar intensief gebruik was die versleten en moest ik wat anders. Dit was een hele grote sprong voorwaarts. Leuk speelgoed.

Conclusie: Sensation of S II is een kwestie van smaak. Beiden zijn goede machines en geen van beiden is een miskoop. Kom je van HTC en vind je Sense fijn, ga dan voor de Sensation. Als je toch gaat flashen en een custom ROM installeert zou ik de voor de telefoon met de beste specs gaan en dat is de S II. Je kan ook naar de machine zelf kijken of voelen welke het beste 'handgevoel' heeft. Loop een winkel in, vraag of je er even mee mag spelen en kies dan.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Laatst online: 22:27
Ik ga voor de SGS2 simpel omdat de nieuwe HTC Sense niet leuk vind. Door al dat 3D gedoe voelt het toestel traag. Als daar nog het oude HTC Sense op stond, was ik de eerste in rij voor aanschaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
Bedankt voor de uitgebreide reacties :) Zoals ik al zei kom ik niet van een HTC toestel af, maar ik ben ook niet direct van plan om m'n nieuwe aankoop gelijk te gaan flashen en een custom ROM te installeren. Misschien na verloop van tijd, heb er eigenlijk totaal geen ervaring mee (moet me eventjes inlezen over eventuele risico's en nadelen/voordelen ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 415569

Als ik dit zo allemaal lees dan lijkt het erop dat in mijn ogen de telefoons zeer aan elkaar gewaagd zijn. Plus met android vind ik het een beetje te verwaarloze als je iets in de software mist aangezien je dat allemaal kan customizen. Wat ik wel mis in de reviews hier is de batterijduur. Dit vind ik zelf zeer belangrijk, je moet smartphones al vaak genoeg aan de oplader leggen en ik heb gelezen dat de SGII langer op een batterij doet dan de HTC S. En ik denk dat dat de doorslag gaat geven voor mij. Moet nog 1,5 week wachten tot ik mijn abo mag switchen. Jammer genoeg net te laat om bij voda de oude abovormen af te kunnen sluiten en ben niet zo tevreden over de rekeningen die ik van kpn krijg en volgens mij van geen kant meer kloppen dus gaat het wss tmobile worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Laatst online: 30-10-2022
Ik heb nu een week een sensation en met normaal gebruik. bellen/smsen, beetje browsen en angry birds een half uur per dag haal ik nu net aan 1,5/2 dagen. En de accu wordt nog beter denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
Ik ga nu nog even naar de stad om wat met beide toestellen te spelen. Kijken welke de betere is (voor mij) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
Heb beide telefoons in m'n handen gehad en snap inderdaad wat mensen fijn vinden aan de Sensation. Sense werkt fijn en ziet er mooi en overzichtelijk uit, ook ligt de Sensation lekkerder in de hand dan de Galaxy S2.

Beide zijn als ik het goed begrijp makkelijk te verbeteren op de Galaxy S2. Dmv apps kan je een Sense-vergelijkbaar gevoel krijgen en volgens sommigen wordt het dan zelfs beter dan Sense. Lees overal op internet dat je de Galaxy S2 helemaal zelf kan perfectioneren. Nu weet ik niet of ík dat ook kan (ben op phone-gebied niet de typische tweaker). Over het feit dat voor mij de Sensation beter in de hand ligt: ik ben toch van plan om een case of pouch (of iets dergelijks? Moet er toch minstens 2 jaar mee doen...) om m'n S2 te doen, dus dan zal hij iets zwaarder worden/anders in de hand liggen. Zonder bescherming ben ik bang dat ie snel beschadigt, stop hem namelijk altijd in mijn broekzak. Afijn, ik slaap er nog even een nachtje over en dan ga ik nogmaals de balans opmaken.
Ghehe, ik vind het erg moeilijk om zo'n keuze te maken al weet ik dat ik met geen van beiden echt verkeerd kan gaan. Toch, is het rooten van een Galaxy S2 een must? Ik ben namelijk niet zo happig op het feit dat ik dan geen garantie meer heb, of het idee dat ik het rooten kan verkloten. Of moet ik het wel heel erg gek maken om het te verpesten? Stel mij gerust! :>

[ Voor 10% gewijzigd door nWo_Riot op 30-07-2011 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-05 13:38

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ik heb nu een aantal HTC toestellen gehad inmiddels, maar ik begrijp nog steeds niet waarom mensen Sense zo verheerlijken.

Zelf heb ik ook een Sensation vs S2 gehouden. Ik ben het op heel veel punten niet eens met de bovenstaande "mega review" van de Smartphone guru.

Ik vraag mij daarbij vooral af welke firmware hij heeft geprobeerd... Ik heb de S2 niet zien laggen, zeker niet zo als de Sensation. Die heeft gewoon af en toe nog lag bij het installeren van meerdere applicaties uit de market en het weergeven van de drawer. Sense 3.0 is simpelweg nog niet echt consistent vloeiend te draaien. Het is niet storend, maar wel opmerkelijk na een tijdje de S2 te hebben gebruikt.

Grafisch vind ik de S2 prettiger, omdat deze simpelweg véél meer power in huis heeft en daarmee minder pixels bedient. De Sensation stelt mij teleur kwa gebruik van de pixels. Er had gemakkelijk een 5e rij icoontjes weergegeven kunnen worden, gezien hoe klein ze zijn. Ook voor tekst heeft het geen meerwaarde. In zonlicht is de S2 daarnaast ook gewoon prettiger te lezen.

Ik moet toegeven dat ik beide UI's niet echt tolereer. Zowel ADW EX, launcher pro als go-launcher verkies ik boven TW4 en Sense3. En allen werken prettiger op de S2. Je krijgt ongeveer gelijke performance op beide toestellen indien je de HTC op z'n originele specs versus de Samsung op 800mhz ipv 1200mhz CPU en 200 ipv 400 mhz GPU laat werken. En de Samsung bespaard behoorlijk veel stroom op die instellingen.

Het moge duidelijk wezen, ik koop een toestel om de hardware, de software gaat er (indien mogelijk) dag 1 nog af voor custom. En dan heeft HTC één voordeel: Het toestel ligt een stuk prettiger in de hand. Maar is ook een tikje te zwaar naar mijn mening. Verder gaan alle punten naar Samsung deze ronde.

Wat ik ook niet snap overigens de herhaaldelijke fout in specs. Wat op papier staat is leuk en aardig, maar de praktijk verschilt behoorlijk. Op de HTC Sensation heb je maximaal 434mb werkgeheugen vrij en heb je 1,10GB om applicaties in te zetten. Bij Samsung heb je maximaal 835mb werkgeheugen vrij, en kan je 1,97GB aan applicaties opslaan.
nWo_Riot schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 01:26:
Beide zijn als ik het goed begrijp makkelijk te verbeteren op de Galaxy S2. Dmv apps kan je een Sense-vergelijkbaar gevoel krijgen en volgens sommigen wordt het dan zelfs beter dan Sense. Lees overal op internet dat je de Galaxy S2 helemaal zelf kan perfectioneren. Nu weet ik niet of ík dat ook kan (ben op phone-gebied niet de typische tweaker).

Ghehe, ik vind het erg moeilijk om zo'n keuze te maken al weet ik dat ik met geen van beiden echt verkeerd kan gaan. Toch, is het rooten van een Galaxy S2 een must? Ik ben namelijk niet zo happig op het feit dat ik dan geen garantie meer heb, of het idee dat ik het rooten kan verkloten. Of moet ik het wel heel erg gek maken om het te verpesten? Stel mij gerust! :>
Nee, je zit met beide goed. Maar kijk goed waar je prioriteiten liggen, dan wordt het kiezen gemakkelijker. Dat mogen duidelijk zijn getuigen mij redelijk eentonig betoog hierboven.

S2 na rooten en aanpassen haalt met continue wifi / 3g email / talk / skype en wat niet meer aan nu 21uur op de accu, met zo'n 60 minuten bellen erbij en een aantal email / smsjes.

Dat is ongeveer 40% langer dan stock en dan wel de meest actuele software. Uit de doos is het huilen.

Het enige grote probleem met beide toestellen is dat het moment dat je gaat gamen erop, (dus cpu, gpu 100% belast, lezen uit flashgeheugen, scherm aan, touch bediening, geluid, internet verkeer) je batterij binnen 3 uur leeg is. Op beide toestellen. Hoewel een onderclockte, undervolte S2 met z'n scherm op het laagst via wifi nog rustig 4 uurtjes vol kan maken. Momenteel is de hardware gewoon weg flexibeler te gebruiken.

Om die reden lijkt het ook dat de custom-communities de S2 veel meer omarmen. Er komt dus steeds meer, en de huidige lading mods is al redelijk fool-proof.
Maar goed, ik verwacht een grote inhaalslag zodra de sensation s-off heeft.

[ Voor 31% gewijzigd door djunicron op 30-07-2011 04:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik ben gisteren een opvallend verschil tegengekomen tussen mijn HTC Sensation en de Galaxy S2 van een collega, en wel in de functionaliteit van de Wifi-hotspot. Op zich al gaaf dat ze beide die functie hebben, maar waar onder TW de hotspot alleen configuratie kent voor beveiliging (WPA2/WEP/none), kan ik onder Sense gebruik maken van MAC-filtering. Ook kan ik de instelingen voor ip-adres en DHCP instellen, ik weet niet of dat onder TW ook kan. Sense was in ieder geval een stukje uitgebreider.
Verder vind ik ook dat de Sensation prettiger in de hand ligt, en ik ben zelf niet zo onder de indruk van dat amoled scherm, wat ik gezien heb is allemaal vreselijk overgesatureerd, maar dat kan ook een kwestie van instellingen zijn.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
djunicron schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 03:51:
Ik heb nu een aantal HTC toestellen gehad inmiddels, maar ik begrijp nog steeds niet waarom mensen Sense zo verheerlijken.

Zelf heb ik ook een Sensation vs S2 gehouden. Ik ben het op heel veel punten niet eens met de bovenstaande "mega review" van de Smartphone guru.

Ik vraag mij daarbij vooral af welke firmware hij heeft geprobeerd... Ik heb de S2 niet zien laggen, zeker niet zo als de Sensation. Die heeft gewoon af en toe nog lag bij het installeren van meerdere applicaties uit de market en het weergeven van de drawer. Sense 3.0 is simpelweg nog niet echt consistent vloeiend te draaien. Het is niet storend, maar wel opmerkelijk na een tijdje de S2 te hebben gebruikt.

Grafisch vind ik de S2 prettiger, omdat deze simpelweg véél meer power in huis heeft en daarmee minder pixels bedient. De Sensation stelt mij teleur kwa gebruik van de pixels. Er had gemakkelijk een 5e rij icoontjes weergegeven kunnen worden, gezien hoe klein ze zijn. Ook voor tekst heeft het geen meerwaarde. In zonlicht is de S2 daarnaast ook gewoon prettiger te lezen.

Ik moet toegeven dat ik beide UI's niet echt tolereer. Zowel ADW EX, launcher pro als go-launcher verkies ik boven TW4 en Sense3. En allen werken prettiger op de S2. Je krijgt ongeveer gelijke performance op beide toestellen indien je de HTC op z'n originele specs versus de Samsung op 800mhz ipv 1200mhz CPU en 200 ipv 400 mhz GPU laat werken. En de Samsung bespaard behoorlijk veel stroom op die instellingen.

Het moge duidelijk wezen, ik koop een toestel om de hardware, de software gaat er (indien mogelijk) dag 1 nog af voor custom. En dan heeft HTC één voordeel: Het toestel ligt een stuk prettiger in de hand. Maar is ook een tikje te zwaar naar mijn mening. Verder gaan alle punten naar Samsung deze ronde.

Wat ik ook niet snap overigens de herhaaldelijke fout in specs. Wat op papier staat is leuk en aardig, maar de praktijk verschilt behoorlijk. Op de HTC Sensation heb je maximaal 434mb werkgeheugen vrij en heb je 1,10GB om applicaties in te zetten. Bij Samsung heb je maximaal 835mb werkgeheugen vrij, en kan je 1,97GB aan applicaties opslaan.

[...]

Nee, je zit met beide goed. Maar kijk goed waar je prioriteiten liggen, dan wordt het kiezen gemakkelijker. Dat mogen duidelijk zijn getuigen mij redelijk eentonig betoog hierboven.

S2 na rooten en aanpassen haalt met continue wifi / 3g email / talk / skype en wat niet meer aan nu 21uur op de accu, met zo'n 60 minuten bellen erbij en een aantal email / smsjes.

Dat is ongeveer 40% langer dan stock en dan wel de meest actuele software. Uit de doos is het huilen.

Het enige grote probleem met beide toestellen is dat het moment dat je gaat gamen erop, (dus cpu, gpu 100% belast, lezen uit flashgeheugen, scherm aan, touch bediening, geluid, internet verkeer) je batterij binnen 3 uur leeg is. Op beide toestellen. Hoewel een onderclockte, undervolte S2 met z'n scherm op het laagst via wifi nog rustig 4 uurtjes vol kan maken. Momenteel is de hardware gewoon weg flexibeler te gebruiken.

Om die reden lijkt het ook dat de custom-communities de S2 veel meer omarmen. Er komt dus steeds meer, en de huidige lading mods is al redelijk fool-proof.
Maar goed, ik verwacht een grote inhaalslag zodra de sensation s-off heeft.
De Sensation heeft inmiddels S-Off en permanente root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 412731

djunicron schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 03:51:

[...]

[...]
Ik weet niet hoe jij aan 434mb komt maar ik weet vrijwel zeker dat de sensation maximaal 558mb aan werkgeheugen vrijheeft. Toch nog een flinke verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Ik zie in dit topic vaak voorbij komen dat men de bouwkwaliteit van de Sensation goed/beter vind dan die van de S2. Echter, in het Sensation topic lees je nu toch vrij veel euvels wat betreft stof onder het scherm en krakende covers (tape in de cover van je 500 euro smartphone om het tegen te gaan :o ) voor een telefoon die in de directe vergelijking met de S2 geroemd wordt vanwege zijn bouwkwaliteit :X Ik vind het beide prachtige telefoons, maar het argument van de bouwkwaliteit lijkt toch geen stand te houden. De S2 heeft toch niet van die nare issues die bouwkwaliteit gerelateerd zijn, geen stof onder schermen, geen krakende covers. De S2 batterij cover is erg dun en plastic maar die kraakt dus niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:36
Klopt bear87. De Sensation maakt een goeie indruk qua bouwkwaliteit, maar is in werkelijkheid niet zo geweldig. De SGS2 maakt een relatief zwakke indruk qua bouwkwaliteit, maar is in wezen erg robuust. We hebben altijd de neiging om te denken dat metaal = beter, maar eigenlijk is een goeie kwaliteit plastic veel handiger voor dergelijke toestellen. Dat aluminium van je HTC dat is ingedeukt als je het laat vallen, terwijl plastic hoogstens een krasje oploopt.

• mafiatounes
  • Niet online
Ik heb mijn SGS II al 4 maanden en nog geen enkele kras te bespeuren (dit zonder case of screenprotector), ik denk dat mensen bij plastic vs metaal altijd denken dat plastic slecht is qua bouwkwaliteit terwijl het tegendeel heel makkelijk kan worden bewezen.

Verder heb ik in de 4 maanden dat ik de SGS II heb de Sensation en een LG 2x 3 weken gebruikt, De Sensation is opzich een goed toestel wat goed in de hand ligt en Sense 3.0 is wel leuk, maar ik vond de batterij en de prestaties ondermaats in vergelijking met mijn SGS II beide met standaard firmware. Verder had ik ook een LG 2x Speed die met standaard up to date firmware 10d veel lag vertoonde en reboots, na Cyanogenmod nightly 116 erop te gooien deed ie het piekfijn, maar uiteindelijk ben ik toch bij mijn SGS II gebleven die voor mij het snelste/beste toestel is op het moment.

Ik haal met standaard batterij een goede 19u50 met Whatsapp, Twitter, Foursquare, Messenger withyou, Facebook, 4 mailaccounts met push, 10 smsjes, 5 a 10 min bellen, 20min internet, 20 min Feedly, wat games (niet meer dan 15min) Riptide GP, Asphalt 6 WCG, Burn The Rope, Sprinkle etc (Ja Tegra 2 Games op een niet Tegra 2 toestel ,zoek Chainfire 3D Pro), 10 min Sygic Aura navigatie.

Firmware KH3
Wifi uit
3.5g aan
Facebook en Twitter sync staat uit
Scherm op automatische helderheid
Agile Lock (Mooi Sense 3.0 Lockscreen)

Ik snap niet hoe iemand een slechte ervaring met de batterij van de SGS II kan hebben, maar misschien ligt het aan firmware of instelling (of slecht toestel)

Ik ben geen fanboy maar ik kan enkel de SGS II aanraden aan de tweakers onder ons uit mijn ervaringen.

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zat voor aanschaf, net als velen, flink te twijfelen tussen de Sensation en de Galaxy SII, maar ik heb zeker de, voor mij, goede keuze gemaakt. De Sensation ligt fijner in de hand, heeft een wat hogere resoultie, maar boven alles heeft de Sensation een veel fijnere interface (Sense) in vergelijk met de Galaxy (Touchwizz), wat er veel te iPhoney uitziet wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Jelte schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 12:32:
Ik zat voor aanschaf, net als velen, flink te twijfelen tussen de Sensation en de Galaxy SII, maar ik heb zeker de, voor mij, goede keuze gemaakt. De Sensation ligt fijner in de hand, heeft een wat hogere resoultie, maar boven alles heeft de Sensation een veel fijnere interface (Sense) in vergelijk met de Galaxy (Touchwizz), wat er veel te iPhoney uitziet wat mij betreft.
Dat laatste is een kwestie van gratis een andere launcher als GoLauncher downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-02 11:50
Naar mijn mening werkt de sensation pas naar behoren als je er een custom rom op zet.

Laatst de sensation van een vriend van me moeten redden omdat hij lomp en sloom werd, plus nog wat hangups...

Heeft mn SGSII geen last van gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Laatst online: 16-05 16:59
Mijn vriendin heeft een iPhone 3G en is daar zeer tevreden mee, alhoewel snelheid etc. nu natuurlijk ver achterhaald zijn.
Ze wil nu een nieuwere toestel en de iPhone 4S is gewoon zeer duur..voor een stuk minder geld heb je een een Samsung S2 of een HTC Sensation met een abbo voor 1 jaar!
Dus daar zit zij/wij nu voor haar aan het kijken.
Lastige keuze..want wat ik gezien heb qua software spreekt Sense mij iets meer aan en uiterlijk ook, maar qua hardware en snelheid de Samsung wat meer.
Ik weet dat het iets persoonlijks is, maar hoop toch op een gouden tip? :+
Is trouwens haar eerste Android toestel, misschien dat dat nog wat uitmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-05 07:29
Daejji schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 19:49:
Mijn vriendin heeft een iPhone 3G en is daar zeer tevreden mee, alhoewel snelheid etc. nu natuurlijk ver achterhaald zijn.
Ze wil nu een nieuwere toestel en de iPhone 4S is gewoon zeer duur..voor een stuk minder geld heb je een een Samsung S2 of een HTC Sensation met een abbo voor 1 jaar!
Dus daar zit zij/wij nu voor haar aan het kijken.
Lastige keuze..want wat ik gezien heb qua software spreekt Sense mij iets meer aan en uiterlijk ook, maar qua hardware en snelheid de Samsung wat meer.
Ik weet dat het iets persoonlijks is, maar hoop toch op een gouden tip? :+
Is trouwens haar eerste Android toestel, misschien dat dat nog wat uitmaakt?
Denk dat je gewoon moet kijken in de winkel en met beide toestellen werken, kennissen van mij hebben een galaxy2 ik zelf heb de sensation, ik vind gewoon de sensation veel mooier qua uiterlijk en qua software ( sense ), maar goed het zijn beide goede toestellen dat is gewoon een feit ;)

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-02 00:08
Daarentegen is het bij mij andersom. Ik heb de S2 en ken wat mensen met de Sensation. Ik zou mijn S2 nooit willen inruilen voor de Sensation. Want ik vind het HTC design niet mooi en Sense spreekt mij evenmin aan.

Als je Sense wel fijn vindt, wat veel mensen vinden, dan moet je de Sensation nemen. Dat is de beste machine (afgezien van de Sensation XE) met Sense. Heb je niet zoveel met Sense, dan zou ik de S2 nemen. Net wat betere specs.
Vind je Sense wel beter dan Touchwiz, maar Sense ook niet alles, dan bestaat ook nog de mogelijkheid om alternatieve launchers te downloaden van de market. Deze veranderen de interface grondig. Dus Touchwiz hoeft geen reden te zijn om de S2 niet te kopen. Andersom hoeft een aversie tegen Sense ook geen reden te zijn om geen Sensation te kopen.

Uiteraard kan je ook gewoon naar de buitenkant kijken. Welke machine vind je het mooist. Laat je bij de S2 niet in de luren legen door het plastic. Dat is bij mij naar 4 maanden nog helemaal goed. Over de degelijkheid van de Sensation kan ik niet veel zeggen.

Al met al is er niet een beste keuze. Het hang af van persoonlijke smaak en voorkeur. Ga naar de winkel, speel wat met zo'n ding. Zoek op op internet wat reviews. Die kunnen je ook wat sturen in je overwegingen. Wat je ook kiest, het is een goede machine.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Laatst online: 16-05 16:59
Hmm, ik weet eigenlijk ook niet superveel van Android, maar is het mogelijk om Sense voor een deel te krijgen op de Samsung S2?? Via widgets of wat dan ook, want inderdaad is Sense een stuk mooier (en misschien makkelijker?) dan Touchwiz wat ik er tot nu van gezien heb.
Maar scherm en hardware van Samsung S2 is gewoon weer beter volgens mij.
Arrgggh, waarom geen Samsung S2 met Sense erop..dan heb je het toestel van het jaar..
Komt de Sensation qua snelheid wel in de buurt van de S2??
Lastige keus, maar een luxeprobleem, ik weet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-05 18:21
Iedereen zegt wel continu dat de hardware van de S2 beter is, maar volgens mij is dat ook maar heel marginaal hoor. Het enige echte grote grote pluspunt van de S2 is het beeldscherm en dan alleen maar de zwartwaarden ervan, niet de resolutie, want die is op de Sensation weer beter. De processor van de S2 is niet beter, want de Sensation kan op 1,5GHz draaien, technisch gezien. Verder heeft de S2 meer ROM geheugen, maar dat vind ik geen excuus, aangezien je aan 1GB op de Sensation ook meer dan genoeg hebt. Bovendien kan je apps naar de SD kaart verplaatsen indien noodzakelijk. Dus wat blijft er dan nog over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378084

tiguan schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:11:
Iedereen zegt wel continu dat de hardware van de S2 beter is, maar volgens mij is dat ook maar heel marginaal hoor. Het enige echte grote grote pluspunt van de S2 is het beeldscherm en dan alleen maar de zwartwaarden ervan, niet de resolutie, want die is op de Sensation weer beter. De processor van de S2 is niet beter, want de Sensation kan op 1,5GHz draaien, technisch gezien. Verder heeft de S2 meer ROM geheugen, maar dat vind ik geen excuus, aangezien je aan 1GB op de Sensation ook meer dan genoeg hebt. Bovendien kan je apps naar de SD kaart verplaatsen indien noodzakelijk. Dus wat blijft er dan nog over?
Technisch gezien kan de S2 ook makkelijk de 1,5 en hoger halen.
Dat argument houdt dus geen stand.
Het beeldscherm is inderdaad subjectief, toch vinden veel mensen het Super Amoled Plus scherm beter/mooier.
Het ROM geheugen heb je een punt.
Je vergete alleen dat je sd ook aan bepaalde eisen moet voldoen en dat niet alles te verplaatsen is.
Ook is maar een gedeelte verplaatsbaar.
Toch heb je aan 1 GB inderdaad genoeg.

Wat overblijft is de algehele snelheid en hoe smooth het loopt.
Ik heb in een telefoonwinkel de toestellen naast elkaar gehouden en de Sensation loopt dan toch echt traag.
Om niet te zeggen laggy.

De S2 heeft ook meer RAM.

En tenslotte misschien wel het belangrijkste de interface.
Sense heeft een aantal hele mooie punten.
Het lockscreen en de sociale netwerkintegratie bijvoorbeeld.
Maar bovenalles ook veel bloatware en traagheid.
Ik ken niks op Android dat zoveel Ram vraagt en het toestel zo traag kan maken.

Touchwiz krijgt een hele hoop rotzooi overzich heen.
Voor alle versies onder 4.0 geheel terecht.
Alles daarboven niks dan lof!

Samenvattend; Het maakt weinig uit beide uitstekende toestellen.
Snelheid,smootheid,scherm= S2
Out of the box interface- Sensation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-05 18:21
Ik had het nu alleen over de hardware eigenlijk. Als je de software mee gaat rekenen dan wordt het inderdaad een ander verhaal. Sense is een mooie interface en zeker met de nieuwste versie van de firmware draait het redelijk soepel. Hadden ze in de winkel wel de nieuwste versie er op staan?

Er zit inderdaad veel extra rommel bij, maar dat doet elke fabrikant wel. Daarnaast maakt het opzich niet uit dat Sense veel geheugen gebruikt, ongebruikt geheugen is geen voordeel voor een Android toestel.

Het enige moment dat ik de Sensation als laggy ervaar, is als ik net een app geinstalleerd of geupdate heb. Dan is het toestel waarschijnlijk op de achtergrond nog bezig met wegschrijven o.i.d. Maar dat is na 5 seconden klaar.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste