Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-05 13:34
Anoniem: 103399 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 23:24:

dus ipv het zelf op te lossen met papiertjes zou ik het toch liever opsturen...
Zou ik ook zeker doen. De service van HTC is (over het algemeen) best goed, en een toestel met zo'n prijs moet gewoon goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-05 16:19
Een vraag: op mijn iPhone lichtte het scherm op zodra ik een sms ontving, dit is blijkbaar niet zo met htc/android, kan dit ergens ingesteld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonv9
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-12-2024
Anoniem: 408269 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 22:57:
[...]

Er staat toch duidelijk in mijn optiek. Tevens kan de s2 ook a synchroom draaien. Althans de 9100.Face it de s2 is net iets beter.
zeg ga jij eens naar je s2 topic meneer de fanboy... De s2 is niet 'beter'. mischien voor jou de ideale telefoon, maar voor de ander niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408269

Niet meer trollen!

[ Voor 93% gewijzigd door Bullet NL op 12-06-2011 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265288

*edit*

Ben net klaar met die accu calibratie. Ben benieuwd of ik er veel van zal merken, omdat de accu naar mijn idee al redelijk lang mee ging. Zo'n 48 uur met redelijk intensief gebruik. Maar goed alle beetjes helpen uiteraard. En ik zou inderdaad ook eerst even contact opnemen met de klantenservice van VF of HTC voordat je er zelf papier of wat dan ook tussen gaat stoppen. Mochten ze er niets aan kunnen/willen doen, dan kun je altijd nog de tweaker uit gaan hangen ;).

[ Voor 20% gewijzigd door Bullet NL op 12-06-2011 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:13
*weg*

[ Voor 93% gewijzigd door Bullet NL op 12-06-2011 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394048

r132546e schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 18:21:
[...]

Mijn Sensation is momenteel nog in reparatie hiervoor (dat "gekraak" dus). Ik verwacht hem komende week weer in mijn handen te hebben. Tot nu toe is de HTC service mij prima bevallen. Afgelopen week even gebeld, meteen de volgende ochtend een koerier aan de deur gehad om hem mee te nemen, en je kan via hun trace systeem zien wat de status is. Wanneer ie terug is zal ik een update posten.

[...]

Ja, ik vind van wel. Ik vind dit niet horen bij een toestel van een dergelijke prijs. De service-balie van de Vodafone shop waar ik hem kocht zei meteen dat het een productie fout was. Echter waren er bij mij al ruim twee weken overheen gegaan en wilde ze hem niet meer omruilen. Ik kon hem bij hun achterlaten maar heb er dus voor gekozen om het zelf met HTC af te handelen.

Mijn advies voor mensen die hem in een winkel kopen:

Maak hem meteen open, druk goed op meerdere plaatsen op het scherm door het toestel tussen je duim en wijsvinger te plaatsen, en hou hem een beetje in de buurt van je oor i.v.m eventueel veel geluid om je heen. Hoor je hem kraken/tikken/klikken, meteen omruilen. Het gekraak was op mijn toestel rechtsonder goed te horen wanneer je je in een enigzins stille ruimte bevond. Ik heb er een filmpje van, mocht iemand dat willen horen/zien...

Afijn, jullie horen van me.
Hebben ze gezegd hoe lang het ongeveer zou duren? Ik las namelijk (volgensmij in deel 2) dat iemand zijn Sensation had opgestuurd en waarschijnlijk 3 weken moest wachten. Als het een weekje of 2 weken (max) is valt het nog te overzien en stuur ik die van mij ook wel terug, heb toch liever een toestel wat goed is zonder papier. Het enige wat me weerhoud is de tijd dat ik m'n toestel kwijt ben en dat mijn huidige toestel geen lekkend licht heeft bij de capacitieve knoppen, en dit is bij een aantal toestellen wel zo als ik Deel 2 van dit topic mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408891

Mijn reactie over de "strijd" tussen de samsung en htc sensation; het zijn beide uitstekende apparaten die op dit moment het beste in zich hebben voor een ultieme gebruikservaring. Laat iedereen lekker bij zijn met zijn of haar toestel a.u.b. of dat nu samsung of htc; wat maakt het alemaal uit.

Ik heb gekozen voor de sensation en man o man wat ben ik bij met dt toestel.
Zaterdag binnen gekregen, het instellen was een makkie en de "problemen" die ik op dit forum allemaal tegenkom kom ik, gelukkig, niet tegen.
Ik kom van een samsung s8300 en wat ervaar ik een wereld van verschil.
Interface is top, touchscreen werkt fantastisch, wat een mooi scherm, mooie filmpjes en foto's, android market is een fantastische ervaring en wat een snelheid!!

Als je het nog niet had begrepen; ik ben er heel blij mee; ook met dit forum trouwens; leuk om te lezen wat een ieder zijn ervaringen zijn. En het is leuk om de tips te lezen; hopelijk volgen er nog veel!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:12
mauricedb schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 23:31:
Een vraag: op mijn iPhone lichtte het scherm op zodra ik een sms ontving, dit is blijkbaar niet zo met htc/android, kan dit ergens ingesteld worden?
Dit kan niet standaard worden ingesteld. Echter heb je op de Market wel apps hiervoor, link:
SMSAwake
SMS Screen WakeUp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Anoniem: 394048 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 01:11:
[...]

Hebben ze gezegd hoe lang het ongeveer zou duren? Ik las namelijk (volgensmij in deel 2) dat iemand zijn Sensation had opgestuurd en waarschijnlijk 3 weken moest wachten. Als het een weekje of 2 weken (max) is valt het nog te overzien en stuur ik die van mij ook wel terug, heb toch liever een toestel wat goed is zonder papier. Het enige wat me weerhoud is de tijd dat ik m'n toestel kwijt ben en dat mijn huidige toestel geen lekkend licht heeft bij de capacitieve knoppen, en dit is bij een aantal toestellen wel zo als ik Deel 2 van dit topic mag geloven.
Het kan volgens mij inderdaad maximaal tot enkele weken duren. Echter hadden de meeste in het Desire topic (mijn vorige telefoon) hun toestel altijd binnen enkele werkdagen al weer terug.
Zijn helaas ook een hoop mensen die hem echt minimaal drie weken kwijt waren... Meer een kwestie van geluk hebben dus...

[ Voor 6% gewijzigd door FabianNL op 12-06-2011 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-05 16:19
FabianNL schreef op zondag 12 juni 2011 @ 10:45:
[...]

Dit kan niet standaard worden ingesteld. Echter heb je op de Market wel apps hiervoor, link:
SMSAwake
Bedankt, deze app doet precies wat ik wil :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61921

FabianNL schreef op zondag 12 juni 2011 @ 10:45:
[...]

SMSAwake
SMS Screen WakeUp
Dank je voor deze tips, SMS Awake doet precies wat ik miste d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ertenal
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05-2022
Weet iemand hoe ik dat geluid kan uitschakelen wat je hoort als je je telefoon ontgrendeld? Ik kan het niet vinden en vind dit erg vervelend iedere x...

AMD Phenom II X6 1090T | 2x 4GB Kingston | Geforce GTX 560TI | Creative I-Trigue L3450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103399

Tha Ertenal schreef op zondag 12 juni 2011 @ 11:43:
Weet iemand hoe ik dat geluid kan uitschakelen wat je hoort als je je telefoon ontgrendeld? Ik kan het niet vinden en vind dit erg vervelend iedere x...
ik hoor helemaal niks wanneer ik unlock..bedoel je misschien het weer geluidje wat je krijgt op je homescreen ? zoja dat is al 10x eerder uitgelegd :P weer>instellingen>geluidseffecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04:24
instellingen---> Geluid ---> scrollen naar beneden en vinkje weghalen bij ''geluid vergrendeling''

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ertenal
Helaas staat die bij mij al uit. Volgens mij is het een geluid wat te maken heeft met de weer susteren

AMD Phenom II X6 1090T | 2x 4GB Kingston | Geforce GTX 560TI | Creative I-Trigue L3450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-05 08:05
Tha Ertenal schreef op zondag 12 juni 2011 @ 12:11:
Helaas staat die bij mij al uit. Volgens mij is het een geluid wat te maken heeft met de weer susteren
Ga naar je weather tab (dus op je homescreen op het weer drukken), settings --> Play weather shizzle sound uitzetten :)

[ Voor 6% gewijzigd door erickov op 12-06-2011 12:16 ]

Uncomfortable silence can be so loud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Tha Ertenal schreef op zondag 12 juni 2011 @ 12:11:
Heb jij het weer als Live Achtergrond misschien? Deze kan je uitschakelen door het aanpassen van je achtergrond > Live Wallpapers > Het weer (of hoe die ook mag heten) > Voorbeeld > Instellingen en daar het vinkje bij geluidseffecten uitschakelen.

PS. mogelijk is dit hetzelfde vinkje als de andere al hadden gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ertenal
Yes! Finally! Vind het trouwens niet echt gebruiksvriendelijk maar goed. Had em in de weather widget al uitgezet en dan ook op de homescreen. Maar blijkbaar moet je dit toepassen als je hem selecteert als achtergrond. Maar goed, het probleem is verholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezequiel
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-06-2015
MattyBomba schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 19:09:
Als ik een video afspeel en op full screen klik gaat hij nog niet in full screen mode.
Ik blijf een gecentreerd beeld houden met zwarte randen.
Dit is zo met de standaardspeler maar ook met mVideoplayer.

Ligt dit aan de sensation of zie ik iets anders over het hoofd?
Het kan heel goed aan het filmpje liggen. Heb je het wel met een ander filmpje geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:52

Melkaz

Melkazar

Sinds gister ook in het bezit van de HTC Sensation, wat een prachtig toestel! Hiervoor had ik de Desire maar deze telefoon bevalt me zelfs nog beter!

Geen gekraak, geen bleeding en een goed scherm zonder stofjes maarrrr... kwam er net al wel achter dat er op de backcover een klein stukje eruit is, net alsof hij al flink gestoten is..geen idee hoe dit gebeurd is aangezien ie altijd in een hoesje zit óf in m'n handen zit...jammer maar liever de achterkant dan de voorkant. Ik neem aan dat het ooit mogelijk wordt een nieuwe backcover te bestellen indien de beschadiging groter wordt.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Melkaz schreef op zondag 12 juni 2011 @ 16:46:
Sinds gister ook in het bezit van de HTC Sensation, wat een prachtig toestel! Hiervoor had ik de Desire maar deze telefoon bevalt me zelfs nog beter!

Geen gekraak, geen bleeding en een goed scherm zonder stofjes maarrrr... kwam er net al wel achter dat er op de backcover een klein stukje eruit is, net alsof hij al flink gestoten is..geen idee hoe dit gebeurd is aangezien ie altijd in een hoesje zit óf in m'n handen zit...jammer maar liever de achterkant dan de voorkant. Ik neem aan dat het ooit mogelijk wordt een nieuwe backcover te bestellen indien de beschadiging groter wordt.
Als deze beschadiging al was toen je hem kreeg is het neem ik aan gewoon garantie?
Als je het zelf hebt gedaan kun je vast wel ergens een nieuwe behuizing/achterkant kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Wat ik wel (lichtelijk) irritant vind is dat, om in de market naar je eigen apps te komen, je eerst de menu knop in moet drukken en dan ''mijn apps''. Eerst kon dat gelijk op het hoofdscherm van de market maar daar staat nu ''htc'' wat je naar apps leidt die HTC aanraadt.. Niet erg natuurlijk maar wel irritant.

[ Voor 2% gewijzigd door JKratos op 12-06-2011 19:03 . Reden: Typo ]

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -seagull-
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 17:23
Engineer Stewie schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 12:53:
Weet iemand of het keyboard naar azerty te zetten is (vlaming he :D).
SwiftKey

Afbeeldingslocatie: http://www.feeldroid.com/wp-content/uploads/2010/09/capture_swiftkey1-180x300.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand aub hoe ik de standaard tekst bij het verzenden van een e-mail of sms (hier staat standaard verzonden vanaf mijn HTC) kan aanpassen?

Ook wil ik extra scroll schermen toevoegen om bijvoorbeeld een scherm spelletjes of toepassingen toe te voegen.
Nu heb ik een scherm met de klok en het weer, contacten,mijn locatie, etc.
Weet iemand hoe, en of, dit kan.

Bedankt alvast voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Anoniem: 408891 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 18:22:
Weet iemand aub hoe ik de standaard tekst bij het verzenden van een e-mail of sms (hier staat standaard verzonden vanaf mijn HTC) kan aanpassen?
Bij mail dan instellingen, account aanklikken, handtekening, vink weghalen, of eronder handtekening veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Laatst online: 23:52

Melkaz

Melkazar

JKratos schreef op zondag 12 juni 2011 @ 17:40:
Wat ik wel, lichtelijk, irritant vind is dat om in de market naar je eigen apps te komen je eerst de menu knop in moet drukken en dan ''mijn apps''. Eerst kon dat gelijk op het hoofdscherm van de market maar daar staat nu ''htc'' wat je naar apps leidt die HTC aanraad.. Niet erg natuurlijk wel wel irritant.
Oh gadver inderdaad, was me nog niet opgevallen :( Gelukkig hebben we AppBrain Market nog!

[ Voor 5% gewijzigd door Melkaz op 12-06-2011 18:54 ]

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-05 08:18
Het kan ook standaard in android blijkbaar.
Gewoon toetsenbordindeling in het frans zetten, net zoals op de iphone.... Dan kan je het nederlands toetsenbord wegvinken et voila, azerty. Geen programma nodig.

Heb het toestel nu voor de 3de dag en ben er helemaal weg van.
Heb mijn contacten allemaal maar eens mooi opgelijst in outlook en zo gesyncroniseerd met gmail en phone. Bleek achteraf dat hij ook probeert te syncen met facebook, dus nu mooi de fototjes erbij. Leuke feauture.
Verder werkt hij top en is internet razendsnel op 3g.

Heb geen spijt dat ik van iOS naar Android ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yannickie111 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 18:37:
[...]Bij mail dan instellingen, account aanklikken, handtekening, vink weghalen, of eronder handtekening veranderen.
Dankjewel yannickie111; dankzij jou gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:58
Even een vraagje tussendoor: Weet iemand of er toevallig een dummy ligt in Media Markt Rotterdam Centrum?

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Anoniem: 408891 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 20:01:
[...]

Dankjewel yannickie111; dankzij jou gevonden!
Heb er op mijn Desire HD ook best naar gezocht eerst.
Gokte dat het op de sensation wel hetzelfde zou werken :P

Dit en het vorige bericht zou het trouwens ook onder kunnen staan:

Verstuurd vanaf mijn HTC Desire HD haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-03 23:17
Is er eigenlijk een handige app om het cpu gebruik van je apps te zien? Ik heb zo'n vermoeden dat een app mijn hele accu leeg trekt (is niet anders te verklaren... soms binnen een uur 10 procent eraf).

Op mijn Desire kon ik dat standaard zien, maar op de Sensation is het niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoghi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-03-2018
Upbeat schreef op zondag 12 juni 2011 @ 20:50:
Is er eigenlijk een handige app om het cpu gebruik van je apps te zien? Ik heb zo'n vermoeden dat een app mijn hele accu leeg trekt (is niet anders te verklaren... soms binnen een uur 10 procent eraf).

Op mijn Desire kon ik dat standaard zien, maar op de Sensation is het niet mogelijk.
Dat gevoel heb ik ook. Met normaal gebruik van sms, whatsapp, internet en camera, nauwelijks bellen en een kwartier angry birden houd mijn sensation het maximaal 13/14 uur vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-03 23:17
Yoghi schreef op zondag 12 juni 2011 @ 21:22:
[...]

Dat gevoel heb ik ook. Met normaal gebruik van sms, whatsapp, internet en camera, nauwelijks bellen en een kwartier angry birden houd mijn sensation het maximaal 13/14 uur vol.
Ik geloof niet dat het de telefoon zelf is... gewoon een brakke app. Ik heb vandaag amper op mijn telefoon gekeken en vanaf 11 uur is er al +50% eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoghi
Upbeat schreef op zondag 12 juni 2011 @ 21:26:
[...]

Ik geloof niet dat het de telefoon zelf is... gewoon een brakke app. Ik heb vandaag amper op mijn telefoon gekeken en vanaf 11 uur is er al +50% eraf.
Ik kan me inderdaad ook niet voorstellen dat ik zo'n laffe accu heb. Heb alleen geen flauw idee welke app het zou moeten zijn. Heb er niks geks op staan en heb er al een paar een tijdje verwijdert om te zien of dat verschil maakte. Er staan ook min of meer dezelfde apps op als op mijn Hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulklooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-04 09:11
Yoghi schreef op zondag 12 juni 2011 @ 21:46:
[...]

Ik kan me inderdaad ook niet voorstellen dat ik zo'n laffe accu heb. Heb alleen geen flauw idee welke app het zou moeten zijn. Heb er niks geks op staan en heb er al een paar een tijdje verwijdert om te zien of dat verschil maakte. Er staan ook min of meer dezelfde apps op als op mijn Hero.
Bij mij nam de accuduur van mijn telefoon toe naarmate de dagen vorderden. Wat mij opviel: gebruik van de camera vraagt veel van de accu, terwijl angry birds wel meevalt. Ook even kijken naar de helderheid van je scherm, 's avonds heb ik m steevast op donker, scheelt een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164762

Great, telefoon is vandaag al 3 keer uitgevallen en de accuduur wordt met de lading minder. Ik dacht dat ik van het gezeik af was na Symbian + Nokia....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407396

even na alle slechte accu ervaringen, mijn accu gaat na anderhalve week steeds langer mee , wel heb ik bij synchroniseren enkele apps uitgezet, ik gebruik juice defender ultimate en taskmanager pro, misschien is dat ook voor anderen een idee,

verder dik tevreden en maar één reboot gehad....

trouwens je telefoon naar fabrieksinstellingen zetten schijnt ook positief te werken voor je accuduur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-05 23:46
Anoniem: 164762 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:05:
Great, telefoon is vandaag al 3 keer uitgevallen en de accuduur wordt met de lading minder. Ik dacht dat ik van het gezeik af was na Symbian + Nokia....
Welke apps heb je geinstalleerd? Kan me namelijk niet voorstellen dat dit een HTC Sensation probleem is.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395727

Bij mijn Sensation gaan de knopjes onderin niet aan als ik het scherm unlock. Het gaat een beetje random wanneer ze aangaan. Ik heb door al mijn instelling gekeken om te zien of er een optie ervoor is, maar niet gevonden.

Ik heb best veel last van de 'deathgrip' als ik 'm in landscape mode hou. Mijn WiFi gaat dan hard achteruit en als ik niet optimale verbinding heb, kan ik geen landscape mode gebruiken, zonder dat de verbinding verdwijnt. Geldt de deathgrip ook voor 3G. Zelf kan ik dit nog niet proberen aangezien het internet abonnement pas volgende week ingaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik vind het een beetje overdreven met al die negatieve comments over de accu's. We weten dat de accu pas optimaal presteert na een gebruik of 3 a 4 weken, was ook exact het zelfde met de Desire HD. We spelen met die dingen ook de hele dag door en als het dan elke avond aan de lader moet gaan we zeuren. Met middelmatig gebruik heb ik nu 22 uur staan op battery indicator en 5% nog over...en dan heb ik nog niet de calibration gedaan die door htc werd aangeraden.

Wel heb ik autosync uit en geen live wallpapers..

Heb de Sensation nu al een week of 2/3 een ben er reuze tevreden mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-05 08:18
Death grip heb ik ook op wifi, als ik al verder weg ben van acces point. Maar elk toestel heeft boven slechte ontvangst. Had dit op mijn iphone eigenliijk ook/

Op 3G heb ik er geen last van, ook niet in landscape modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoghi
paulklooster schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:00:
[...]

Bij mij nam de accuduur van mijn telefoon toe naarmate de dagen vorderden. Wat mij opviel: gebruik van de camera vraagt veel van de accu, terwijl angry birds wel meevalt. Ook even kijken naar de helderheid van je scherm, 's avonds heb ik m steevast op donker, scheelt een hoop.
Ik heb de Sensation nu 2 weken maar er is nog geen sprake van voor- of achteruitgang. De camera gebruik ik alleen voor een snapshot af en toe maar Angry Birds scheelt telkens een flink aantal procenten na 15 à 30 min. spelen. Helderheid heb ik op auto staan.
Anoniem: 407396 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:24:
even na alle slechte accu ervaringen, mijn accu gaat na anderhalve week steeds langer mee , wel heb ik bij synchroniseren enkele apps uitgezet, ik gebruik juice defender ultimate en taskmanager pro, misschien is dat ook voor anderen een idee,

verder dik tevreden en maar één reboot gehad....

trouwens je telefoon naar fabrieksinstellingen zetten schijnt ook positief te werken voor je accuduur
Ik sync nauwelijks apps met grote regelmaat. Eigenlijk alleen Tweetdeck en Facebook, met intervallen van een paar uur. Verder natuurlijk Google-account voor agenda en contactpersonen en Whatsapp aan staan.
Een taskmanager is in principe niet nodig bij Android. Juice defender vind ik ook niet heel overtuigend.
Anoniem: 103399 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:58:
ik vind het een beetje overdreven met al die negatieve comments over de accu's. We weten dat de accu pas optimaal presteert na een gebruik of 3 a 4 weken, was ook exact het zelfde met de Desire HD. We spelen met die dingen ook de hele dag door en als het dan elke avond aan de lader moet gaan we zeuren. Met middelmatig gebruik heb ik nu 22 uur staan op battery indicator en 5% nog over...en dan heb ik nog niet de calibration gedaan die door htc werd aangeraden.

Wel heb ik autosync uit en geen live wallpapers..

Heb de Sensation nu al een week of 2/3 een ben er reuze tevreden mee
Daar is weinig overdreven aan. Zoals ik beschrijf is mijn accuduur op een normale dag waarbij ik er niet de hele dag mee speel maximaal 13 à 14 uur. Als je geen autosync hebt dan scheelt dat natuurlijk behoorlijk in het uithoudingsvermogen.

Overigens ben ik verder erg blij met het toestel na de overstap van de Hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r132546e
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 21:20
Anoniem: 394048 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 01:11:
[...]

Ik meen gemiddeld 10 werkdagen. Ze waren mijn Sensation eind vorige week al na twee/drie dagen aan het "testen" aldus hun site, vandaar dat ik hem komende week ergens terug verwacht. Het is inderdaad afwachten hoe ze dit oplossen. Ruilen ze meteen heel het toestel om of vervangen ze alleen de cover bv.? Ik zal dat hier z.s.m. melden wanneer ie retour is, stay tuned WindowsUser112.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Elke dag is een leerdag ;-)

Ik heb 2 vragen;

Als ik een foto gebruik om mijn contacten weer te geven; moet de foto dan blijven bestaan in het fotoalbum of maakt de sensation hier een miniopname van die elders op de telefoon komt te staan.

Bestandsbeheer; wat is een eenvoudige en nuttige app om bestanden van map a naar map b te verhuizen. maar krijg het niet vor ekaar (waarschijnlijk eigen onkunde ;-) ) om een foto vanuit dropbox te knippen en te plakken naar de foto galerij.Ik heb overigens Astro als app op mijn telefoon staan.
Hopelijk weet iemand mij op weg te helpen; alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Anoniem: 408891 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 11:10:
Elke dag is een leerdag ;-)

Ik heb 2 vragen;

Als ik een foto gebruik om mijn contacten weer te geven; moet de foto dan blijven bestaan in het fotoalbum of maakt de sensation hier een miniopname van die elders op de telefoon komt te staan.

Bestandsbeheer; wat is een eenvoudige en nuttige app om bestanden van map a naar map b te verhuizen. maar krijg het niet vor ekaar (waarschijnlijk eigen onkunde ;-) ) om een foto vanuit dropbox te knippen en te plakken naar de foto galerij.Ik heb overigens Astro als app op mijn telefoon staan.
Hopelijk weet iemand mij op weg te helpen; alvast dank!
Volgens mij kun je de foto gewoon verwijderen, hij slaat (een deel ervan) inderdaad ergens anders op, dacht ik.

En bestanden verplaatsen: kan via de pc, of gebruik ES File Explorer, kun je knippen en plakken, werkt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Kan je ook de Spotify widget op het lockscreen zetten? Zou erg handig zijn namelijk! Als je muziek luisterd via de standaard player dan geeft die een mooie widget als je de tel unlockt maar bij Spotify niet. Vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05 09:49
Om je batterijverbruik te zien: Battery Watcher http://www.appbrain.com/a...t/uk.org.crampton.battery

Zie je welke processen het meest batterij hebben gebruikt en een mooi grafiekje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312459

Hmm, ik heb nu van die groen-witte lijnen bij mijn camera-app. Dezelfde soort als sommige mensen bij widgets hadden na het aansluiten van de USB-kabel. Op gemaakte foto's blijven ze ook staan - vaag.
Yoghi schreef op zondag 12 juni 2011 @ 21:22:
[...]

Mijne gaat makkelijk twee dagen mee met normaal gebruik.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 312459 op 13-06-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326804

Heb mijn HTC Sensation nu ruim een week in bezit. Ik ben er erg tevreden mee. De accu bevalt me ook prima,
ik browse redelijk veel en gebruik ook veel apps (vooral Twitter, Facebook, NU, AD, Engadget etc.) mijn accu kan dan ongeveer 1,5e dag mee. De Tweakers app loopt wel vaak vast wanneer ik deze opstart.

Alleen synchroniseert htcsense.com nog steeds niet met mijn toestel, in het begin staat er: Apparaatzoeker is momenteel uitgeschakeld. Schakel deze functie weer in door naar de apparaat te gaan en kies Instellingen >> Locatie >> Apparaatzoeker. en daarna zegt ie dat ie nog bezig is om mijn contacten te synchroniseren.. iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-05 08:05
Overigens had ik iemand gezien met de vraag over de onderste knoppen. Home, back, search etc. Die gingen bij hem maar sporadisch aan en uit. Deze knoppen gaan pas aan als er weinig licht is. Dus als je in het donker zit, gaan ze aan, anders blijven ze uit. Dus waarschijnlijk zat je precies ergens tussen licht en donker in. Ik weet niet meer wie het was, vandaar dat ik het zo doen.

Uncomfortable silence can be so loud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 410014

ik heb eerder hier al ergens gelezen dat meerdere mensen zeiden dat je de gps functie van de sensation kon gebruiken zonder een internet verbinding? ik krijg dit toch niet werkende en op de site van htc zelf staat er ook nog eens dat er een internet verbinding vereist is...

of heb ik dit hier gewoon verkeerd gelezen op dit forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
erickov schreef op maandag 13 juni 2011 @ 16:12:
Overigens had ik iemand gezien met de vraag over de onderste knoppen. Home, back, search etc. Die gingen bij hem maar sporadisch aan en uit. Deze knoppen gaan pas aan als er weinig licht is. Dus als je in het donker zit, gaan ze aan, anders blijven ze uit. Dus waarschijnlijk zat je precies ergens tussen licht en donker in. Ik weet niet meer wie het was, vandaar dat ik het zo doen.
Moet je maar eens je hand/vingers over de sensor doen (bij de Desire HD bovenaan bij de speaker, zit hij denk ik ook bij de Sensation). Dan gaan de lampjes onder de onderste touchknoppen wel aan :)
Anoniem: 410014 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 16:14:
ik heb eerder hier al ergens gelezen dat meerdere mensen zeiden dat je de gps functie van de sensation kon gebruiken zonder een internet verbinding? ik krijg dit toch niet werkende en op de site van htc zelf staat er ook nog eens dat er een internet verbinding vereist is...

of heb ik dit hier gewoon verkeerd gelezen op dit forum?
GPS heeft nooit internet nodig. Hooguit om de kaarten te downloaden, maar je kunt gewoon een app gebruiken die oofline kaarten gebruikt en je kunt gewoon navigeren zonder internet nodig te hebben.

[ Voor 31% gewijzigd door yannickie111 op 13-06-2011 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 410014

GPS heeft nooit internet nodig. Hooguit om de kaarten te downloaden, maar je kunt gewoon een app gebruiken die oofline kaarten gebruikt en je kunt gewoon navigeren zonder internet nodig te hebben.
welke app gebruikt gij dan? en gebruikt ge dan gewoon die navigatie van htc zelf of gebruikt ge daar ook een andere app voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404512

Vraagje...

Als je gaat naar: contacten --> opties --> weergeven, kun je aangeven welke contacten zichtbaar moeten worden gemaakt (dus facebook, whatsapp, sim, etc.). En dat werkt prima want bij het openen van de contacten zie je dan ook alleen maar de simcontacten in mijn geval.

MAAR wanneer je niet via contacten gaat, maar in je homescreen op 'telefoon' drukt, krijg ik al mijn contacten dubbel te zien. Volgens mij geeft ie daar de sim EN telefoon contacten beide weer. De vraag is dus... hoe krijg ik daar één van de twee weergegeven, want ik wil niet elk contact dubbel hebben staan. Tevens vind ik het vrij irritant dat ie per direct begint te bellen als ik een contact aantik... klik heel soms weleens op de verkeerde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Anoniem: 410014 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 16:20:
[...]

welke app gebruikt gij dan? en gebruikt ge dan gewoon die navigatie van htc zelf of gebruikt ge daar ook een andere app voor?
Ik gebruik sygic aura.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is wel erg raar, want sygic auro werkt niet op de htc sensation ivm sense 3.0.. dit is zelf ook al aangegeven door de mensen van sygic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Anoniem: 103399 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 17:08:
[...]

Dat is wel erg raar, want sygic auro werkt niet op de htc sensation ivm sense 3.0.. dit is zelf ook al aangegeven door de mensen van sygic.
Lol, kijk eens naar mijn ondertitel ;)
Dat had ik ook al aangegeven, ik heb een Desire HD, geen Sensation helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164762

Bullet NL schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:55:
[...]

Welke apps heb je geinstalleerd? Kan me namelijk niet voorstellen dat dit een HTC Sensation probleem is.
Een hele rits, maar vandaag is-ie nog geen enkele keer uitgevallen dus ik denk dat-ie een kater had. Laten we het daar maar op houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Anoniem: 404512 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 16:31:
Vraagje...

Als je gaat naar: contacten --> opties --> weergeven, kun je aangeven welke contacten zichtbaar moeten worden gemaakt (dus facebook, whatsapp, sim, etc.). En dat werkt prima want bij het openen van de contacten zie je dan ook alleen maar de simcontacten in mijn geval.

MAAR wanneer je niet via contacten gaat, maar in je homescreen op 'telefoon' drukt, krijg ik al mijn contacten dubbel te zien. Volgens mij geeft ie daar de sim EN telefoon contacten beide weer. De vraag is dus... hoe krijg ik daar één van de twee weergegeven, want ik wil niet elk contact dubbel hebben staan. Tevens vind ik het vrij irritant dat ie per direct begint te bellen als ik een contact aantik... klik heel soms weleens op de verkeerde...
Waarom niet gewoon de contacten van je sim verwijderen? Er is volgens mij geen directe oplossing, eg een optie aan/uit voor dit probleem, zijn ook mensen die bijvoorbeeld hun facebook-contacten niet willen zien bij 'Telefoon' maar die staan er dan ook tussen. Ik heb gewoon alle contacten die bij elkaar hoorden maar wel los van elkaar in 'Telefoon' stonden handmatig ge-connect :P Nu staan er alsnog een paar Facebook-contacten tussen bij 'Telefoon' waar ik geen nummer van heb, maar dat stoort mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-05 18:53
Anoniem: 103399 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 17:08:
[...]

Hij draait toch echt op een Sensation hoor....heb hem zelf ook geprobeerd, draaide zonder problemen. Vind alleen de UI en routes butt, dus is er al weer af.....

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tiroz schreef op maandag 13 juni 2011 @ 20:31:
[...]

Waarom niet gewoon de contacten van je sim verwijderen? Er is volgens mij geen directe oplossing, eg een optie aan/uit voor dit probleem, zijn ook mensen die bijvoorbeeld hun facebook-contacten niet willen zien bij 'Telefoon' maar die staan er dan ook tussen. Ik heb gewoon alle contacten die bij elkaar hoorden maar wel los van elkaar in 'Telefoon' stonden handmatig ge-connect :P Nu staan er alsnog een paar Facebook-contacten tussen bij 'Telefoon' waar ik geen nummer van heb, maar dat stoort mij niet.
Dat is inderdaad optioneel, maar toch jammer dat het niet even snel op te lossen is. Bedankt voor het antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoghi
Tiroz schreef op maandag 13 juni 2011 @ 20:31:
[...]

Dat is makkelijk op te lossen door in de contactenlijst via instellingen de 'view' aan te passen en alleen contacten met telefoonnummers te tonen. Overigens geeft de Sensation zelf suggesties welke contacten bij elkaar horen via een melding in de statusbalk. Mits je hem even de tijd geeft om dit uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoghi
Tiroz schreef op maandag 13 juni 2011 @ 11:49:
Om je batterijverbruik te zien: Battery Watcher http://www.appbrain.com/a...t/uk.org.crampton.battery

Zie je welke processen het meest batterij hebben gebruikt en een mooi grafiekje!
Die info komt gewoon uit de instellingen van het toestel. Helaas is dat overzicht nogal beperkt.

Mijn telefoon is 13 uur geleden van de lader gekomen en heeft nog 4% batterij over. Grootste verbruikers zijn volgens het (beperkte) standaardoverzicht: display (70%), cell standby (13%), phone idle, (10%) en WiFi (7%). Niks bijzonders dus.
Ik heb vandaag niet gegamed of gebeld. Alleen Tweetdeck, Facebook, Whatsapp, market, gmail en een paar nieuwsapps geopend die handmatige verversen. Vind dit toch wat teleurstellend, zeker in vergelijking met de prestaties van mijn Hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
Yoghi schreef op maandag 13 juni 2011 @ 23:20:
[...]

Die info komt gewoon uit de instellingen van het toestel. Helaas is dat overzicht nogal beperkt.

Mijn telefoon is 13 uur geleden van de lader gekomen en heeft nog 4% batterij over. Grootste verbruikers zijn volgens het (beperkte) standaardoverzicht: display (70%), cell standby (13%), phone idle, (10%) en WiFi (7%). Niks bijzonders dus.
Ik heb vandaag niet gegamed of gebeld. Alleen Tweetdeck, Facebook, Whatsapp, market, gmail en een paar nieuwsapps geopend die handmatige verversen. Vind dit toch wat teleurstellend, zeker in vergelijking met de prestaties van mijn Hero.
Misschien toch eens de auto-brightness uitzetten? Die is vaak een stuk helderder dan nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulklooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-04 09:11
Yoghi schreef op maandag 13 juni 2011 @ 23:20:
[...]

Bij mij gaat ie net weer, met nog 7% over, in de lader. 31 uur en 30 minuten aangehad. Vreemd dat ie bij jou zoveel korter doet. Overigens heb ik vandaag wel een minuut of 20 geangrybird. Ik sync facebook, gmail en het weer ook.
Misschien toch eens de auto-brightness uitzetten? Die is vaak een stuk helderder dan nodig.
Lijkt me een goed plan. Ik heb m binnen op zn donkerst, en buiten eentje hoger. Alleen als het nodig is zet ik hem op zn helderst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:40

heho

Ommen, Overijssel

Algemene vraag: hebben jullie iets van een antivirus app ? Zo ja, welke is goed ....

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 16:55

Whuzz

Dodgeball!

Ik zoek me rot, maar... kan ik ook ergens een proxy instellen? Op m'n werk gaat alles alleen via een proxy.
Ik weet dat proxy+android een beetje een lastig item is, maar op de SGS2 schijnt het wel te kunnen. :?

Ok, ik ben dom :P
Advanced tabje gevonden ja ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Whuzz op 14-06-2011 08:48 ]

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-05 08:16

p0st

Dutch Reefer

heho schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 08:42:
Algemene vraag: hebben jullie iets van een antivirus app ? Zo ja, welke is goed ....
Hoi, nee ik gebruik zelf geen antivirus omdat ik het risico nog niet groot genoeg vind om hier CPU, RAM en accu aan te verspillen, maar wellicht in de toekomst wel als het risico groter wordt :). Ik weet dat Anti-Virus Free een goede, gratis virusscanner is als je er toch een zou willen :)

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-05 16:35
Ik heb vandaag op verschilende manieren geprobeert te tetheren, maar het wil niet lukken. Mijn oude telefoon met mijn simkaart doet dit probleemloos. Hebben meer mensen problemen ermee?

Verbinding via wifi/kabel gaat goed,alleen krijg ik een DNS timeout. Er gebeurt dus niks bij zoeken naar websites. Zit geen internet achter de Tether?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274212

heho schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 08:42:
Ik gebruik Lookout, vrij compleet beveiligingsprogramma. Antivirus, lokalisatie, backup. data wipe op afstand bij premium account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Yoghi schreef op maandag 13 juni 2011 @ 22:15:
[...]

Dat is makkelijk op te lossen door in de contactenlijst via instellingen de 'view' aan te passen en alleen contacten met telefoonnummers te tonen. Overigens geeft de Sensation zelf suggesties welke contacten bij elkaar horen via een melding in de statusbalk. Mits je hem even de tijd geeft om dit uit te zoeken.
Ah, dat lijkt te werken inderdaad! Ik ken de suggesties inderdaad maar al mijn contacten stonden alleen met hun voornaam erin, de link met facebook werd helaas niet gelegd... Ook met sim-contacten kan dit problemen opleveren, vanuit mijn Sony Ericsonn werden die met allerlei backslashes enzo overgezet, zag er niet uit en er werden geen automatische connecties gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
hebben meer mensen die vodafone 360 meuk erbij en krijgen het er niet af? teleurstelling :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn de toestellen vanaf nu Vodafone branded ja?!?! Ik dacht dat ze dat niet zouden doen. Maar dat is dan wel vrij zuur! En eraf halen kan niet op de gewone manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Anoniem: 404512 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:02:
Zijn de toestellen vanaf nu Vodafone branded ja?!?! Ik dacht dat ze dat niet zouden doen. Maar dat is dan wel vrij zuur! En eraf halen kan niet op de gewone manier.
Branding valt wel mee, vodafone splash screen en die 360 apps die je niet kunt verwijderen. Het downloaden van het 360 spul kun je wel annuleren, maargoed. Niet zo netjes.

Wel jammer inderdaad. Het is een S-ON toestel dus nog even wachten of er een andere ROM op kan ...

Ik zit nog met het Tetherprobleem. Als ik mijn simkaart in mijn desire stop heb ik perfect internet, op de sensation gebeurt niks. Zou vodafone toch niet ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Gevonden:

apn instellingen onder 'modem' stonden op office.vodafone.nl

Deze op live.vodafone.com ingesteld en de boel doet het. Raar, bij de Desire stonden instellingen hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisP
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-07-2023
Ik begrijp iets niet:
Ik heb een @home account. Als ik mail verstuur via Wifi gaat dit prima. Via 3G kan hij de mail niet versturen. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
DennisP schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:10:
Ik begrijp iets niet:
IWat doe ik fout?
Niets, @home (Ziggo) accepteerd geen uitgaande mail vanaf een ander netwerk, Via Wifi zit je gewoon op het @home netwerk, via 3G via Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
RielN schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:56:
hebben meer mensen die vodafone 360 meuk erbij en krijgen het er niet af? teleurstelling :(
Dit is toch wel belangrijk. Wanneer en waar heb jij je toestel gehaald? Zit er ook een simlock op je toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkow
  • Laatst online: 09-05 16:46
Ik heb mijn Sensation nu een week of 2, en begin toch wel wat issues te vinden..

- Als je een app naar je SD-kaart verplaatst is het icoon op de 'desktop' een std market icon geworden na een herstart..
- het scherm lijkt steeds slechter te reageren (nu al, na 2 weken..)
- Mijn lockscherm was gister stuk. Het beeld begon pas halverwege, waardoor de onderste helft an het scherm zwart was. Om te unlocken moest ik wel onderop het scherm swipen.
- Googl Talk maakt vaak geen geluid, waardoor je er veel te laat achterkomt dat je een bericht heb.
- Af en toe kan je geen icoontjes aanklikken. swipen werkt wel, maar niets kan geopend word. Even scherm uit-aan werkt lost het probleem op. voor even.
- wifi ontvangst is vreemd. Zo heb je 3 streepjes, en dan opeens is de hele verbinding weg. Pas als je die wifi uit en aan zet komt de connectie weer terug.

Voor de rest wel een goed toestel, maar hoop dat ze bovenstaande nog wel ff fixen..
Dit is overigens met een unbranded toestel.

bit.ly/GPWeather :: F1 + MotoGP Weather & News for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Hmm, toch nog een vraagje over de proxy.

Ik heb de proxy ingesteld (wifi settings -> advanced -> Proxy). De browser werkt nu gewoon via wifi. Dus in de browser naar bijvoorbeeld facebook gaat prima. Maar als ik de facebook app of de Sense Friend Stream gebruik krijgen ze geen connectie. Pakken die de proxy settings niet ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald89
  • Laatst online: 22-04 16:12
Whuzz schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:49:
Pakken die de proxy settings niet ofzo :?
Deze lijken de proxy inderdaad niet te pakken, ook even getest. Op deze sensation (unbranded) kom ik bij facebook en friend stream niets tegen van proxy settings of automatisch overnemen van ingestelde verbindingen, en verbinding maken doet ie inderdaad ook niet via deze proxy. Voorlopig lijkt het dus alleen via non-proxy WiFi en 3G te werken.

Wellicht voer voor een toekomstige update.... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Bullet NL schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:32:
[...]

Dit is toch wel belangrijk. Wanneer en waar heb jij je toestel gehaald? Zit er ook een simlock op je toestel?
Vorige week aangevraagd bij verlenging via Internet klantenservice vodafone (0800000123 of zoiets?) was een mooie deal omdat ik lang klant was (voor 7 tientjes bij 1 jaar 450). Had hem binnen 3 dagen in huis, dus lof wat dat betreft.

Geen idee over de simlock? Easy check? Ik heb geen andere simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Voor diegene die de echte swype willen, de nieuwe beta (van gister) ondersteund ook de sensation! (En is voor iedereen van de swype website te downloaden.)

Fijn, want dat 'trace' is het *net* niet! :)

[ Voor 16% gewijzigd door Crew One op 14-06-2011 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

ronald89 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:19:
[...]

Deze lijken de proxy inderdaad niet te pakken, ook even getest. Op deze sensation (unbranded) kom ik bij facebook en friend stream niets tegen van proxy settings of automatisch overnemen van ingestelde verbindingen, en verbinding maken doet ie inderdaad ook niet via deze proxy. Voorlopig lijkt het dus alleen via non-proxy WiFi en 3G te werken.

Wellicht voer voor een toekomstige update.... :9
Beetje jammer wel. Het lijkt dat geen énkele app de proxy settings gebruikt. Dus ook de youtube, twitter, facebook, mail, enz enz apps niet. Als iemand daar een workaround voor heeft hoor ik het graag :)

Update: http://androidforums.com/...g-wifi-not-supported.html

Het probleem is bekend bij Google, maar die blijken er niet zoveel haast ( / belang) bij te hebben om het op te pakken. Enige optie lijkt te zijn om het toestel te rooten. Maar ja... da's bij de sensation ook geen optie :P

[ Voor 18% gewijzigd door Whuzz op 14-06-2011 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Vodafone:

hboot 1.17.0008 S-ON RL
Rom versies:
Kernel 2.6.35.10-gae358b5
Softwarenummer 1.27.162.1
Radio 10.42.9007.00U_10.11.9007.15_M

geinstalleerd:
Vodafone splash screen
360 MyWeb
360 Shop
360 Updates
Music Shop

Niet zeker vodafone:
Polaris Office
Reader
Tetris trial
The Sims3 trial
Soundhound

[ Voor 4% gewijzigd door RielN op 14-06-2011 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19FR08
  • Laatst online: 23-11-2020
Ik heb de Sensation opgeladen zoals eerder is beschreven (8 uur laden, 1 uur laden (uit), 2 min aan, uur laden (uit)) maar het lijkt niet bepaald te werken. Jammer. Ik heb wel auto-brightness aan, maar dat laat ik liever zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61921

RielN schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:30:
Vodafone:

hboot 1.17.0008 S-ON RL
Rom versies:
Kernel 2.6.35.10-gae358b5
Softwarenummer 1.27.162.1
Radio 10.42.9007.00U_10.11.9007.15_M

geinstalleerd:
Vodafone splash screen
360 MyWeb
360 Shop
360 Updates
Music Shop

Niet zeker vodafone:
Polaris Office
Reader
Tetris trial
The Sims3 trial
Soundhound
Vreemd dat er nu toestellen worden uitgegeven met Vodafone firmware en -software. Ik heb direct bij release een Vodafone toestel gehaald die dat niet heeft en Polaris Office, Reader en Soundhound staan er bij mij ook op, die trial games dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egschipp
  • Laatst online: 20-12-2011
Crew One schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:23:
Voor diegene die de echte swype willen, de nieuwe beta (van gister) ondersteund ook de sensation! (En is voor iedereen van de swype website te downloaden.)

Fijn, want dat 'trace' is het *net* niet! :)
Weet je zeker dat hij ondersteund wordt? Ik krijg de melding "Sorry, This is not an Android Phone". Heb ook al de https versie van de site geprobeerd, maar precies hetzelfde.

Of doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Vergeet niet de link die je toegemaild krijgt te openen op je mobiel en NIET in je desktopbrwoser anders krijg je die melding idd.

Je bent niet de enige hoor... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Alle tot nu toe verkochte HTC Sensations zijn afwijkend van de standaard fabrieks uitvoeringen. Vodafone verkoopt de Sensation met eigen Vodafone ROM, dit feit is door HTC aan een BC medewerker bevestigd waar ik bij stond. Het is zo dat de tot nu toe verkochte HTC toestellen terug zijn te leiden via het IMEI nummer tot een Vodafone Batch, deze toestellen zijn gedistribueerd door Vodafone, zijn Simlock vrij en zullen bij een toekomstige ROM update ook afhankelijk zijn van een Vodafone ROM!

Het is dus niet zo dat de huidige HTC Sensation bezitters een HTC stock toestel hebben. Het is nog nergens bekend wanneer de HTC stock toestellen vrij verkrijgbaar zijn.

Gezien het feit dat de nieuwe voorraad toestellen met Vodafone Bootlogo & 360 apps worden geleverd kan het zo zijn dat de huidige Sensation gebruikers ook een update naar deze ROM krijgen.

Ik wil de vriendelijke Belcompany medewerker bedanken voor zijn medewerking!

Let wel het bovenstaande geld voor alle tot nu toe verkochte HTC Sensation telefoons, herkenbaar aan het Vodafone logo op de verpakking.

[ Voor 7% gewijzigd door Bullet NL op 14-06-2011 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Daar zit ik toch niet echt op te wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino
  • Laatst online: 10-08-2023

donvalentino

psn: Walllie-G

Anoniem: 61921 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:57:
[...]

Vreemd dat er nu toestellen worden uitgegeven met Vodafone firmware en -software. Ik heb direct bij release een Vodafone toestel gehaald die dat niet heeft en Polaris Office, Reader en Soundhound staan er bij mij ook op, die trial games dus niet.
Hoezo is dit vreemd?
Dit is toch best logisch?

Vodafone heeft de tijd nodig om die software te maken en dit zal dus niet meteen bij de 1e ladingen gedaan worden omdat hun zo snel niet zijn:)

Wel jammer dat ze hem nog branded leveren maar ik kan het wel begrijpen (ik heb zelf gelukkig unbranded!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egschipp
JKratos schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:01:
Vergeet niet de link die je toegemaild krijgt te openen op je mobiel en NIET in je desktopbrwoser anders krijg je die melding idd.

Je bent niet de enige hoor... O-)
;) Zover was ik ook ja. Uiteraard heb ik het linkje geopend op mijn telefoon. Met de standaard browser. Ook als ik het adres los in toets wil hij niet. Zou het misschien taal instelling zijn? Heb hem op nederlands staan, en jij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Haha aah oke ;). Mijn telefoon is gewoon in het Nederlands ja, En bij het installeren van Swype kun je ook kiezen of je volledige versie wilt of alleen in het engels ook daar ben ik voor de volledige versie gegaan maar zover kom jij dus niet eens..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-04 13:23

E-Rick

I love it :7

Bullet NL schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:05:
Alle tot nu toe verkochte HTC Sensations zijn afwijkend van de standaard fabrieks uitvoeringen. Vodafone verkoopt de Sensation met eigen Vodafone ROM, dit feit is door HTC aan een BC medewerker bevestigd waar ik bij stond. Het is zo dat de tot nu toe verkochte HTC toestellen terug zijn te leiden via het IMEI nummer tot een Vodafone Batch, deze toestellen zijn gedistribueerd door Vodafone, zijn Simlock vrij en zullen bij een toekomstige ROM update ook afhankelijk zijn van een Vodafone ROM!

Het is dus niet zo dat de huidige HTC Sensation bezitters een HTC stock toestel hebben. Het is nog nergens bekend wanneer de HTC stock toestellen vrij verkrijgbaar zijn.

Gezien het feit dat de nieuwe voorraad toestellen met Vodafone Bootlogo & 360 apps worden geleverd kan het zo zijn dat de huidige Sensation gebruikers ook een update naar deze ROM krijgen.

Ik wil de vriendelijke Belcompany medewerker bedanken voor zijn medewerking!

Let wel het bovenstaande geld voor alle tot nu toe verkochte HTC Sensation telefoons, herkenbaar aan het Vodafone logo op de verpakking.
Kan ik hieruit concluderen dat wanneer er geen Vodafone-logo op de verpakking staat mijn toestel bij een update dan ook unbranded blijft? Straks thuis voor de zekerheid maar even naar een logo op de verpakking zoeken...

Choose life - Shapeways shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
E-Rick schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:19:
[...]

Kan ik hieruit concluderen dat wanneer er geen Vodafone-logo op de verpakking staat mijn toestel bij een update dan ook unbranded blijft?
Als ik BulletNL goed begrijp is dit juist wel het geval! Er zal dan dus geen verschil worden gemaakt tussen toestellen die vanaf nu worden verkocht/geleverd aan klanten (en dus met Vodafone meuk worden gelverd) en de toestellen die al eerder zijn verkocht en die in eerste instantie (tot nu toe dus) zonder die VF meuk zijn geleverd. Na komende VF updates zullen beide ''soorten'' toestellen dus worden geleverd of worden aangevuld met VF troep.

Klopt het wat ik zeg, BulletNL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
E-Rick schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:19:
[...]

Kan ik hieruit concluderen dat wanneer er geen Vodafone-logo op de verpakking staat mijn toestel bij een update dan ook unbranded blijft? Straks thuis voor de zekerheid maar even naar een logo op de verpakking zoeken...
Nee, alle Sensations die nu op de markt komen en of reeds zijn geleverd hebben allemaal de Vodafone ROM.
Dit geld tot dat HTC hun standaard stock voorraad ook vrij geeft aan de andere providers c.q winkels. Op dat moment kan je dus ook in een HI of T-Mobile shop een Sensation bestellen.

Nogmaals, dit is na aanleiding van vragen van mij (welke ik kreeg door uitleg in de Vodafone Shop) door een BC medewerker gevraagt aan HTC.
JKratos schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:24:
[...]

Als ik BulletNL goed begrijp is dit juist wel het geval! Er zal dan dus geen verschil worden gemaakt tussen toestellen die vanaf nu worden verkocht/geleverd aan klanten (en dus met Vodafone meuk worden gelverd) en de toestellen die al eerder zijn verkocht en die in eerste instantie (tot nu toe dus) zonder die VF meuk zijn geleverd. Na komende VF updates zullen beide ''soorten'' toestellen dus worden geleverd of worden aangevuld met VF troep.

Klopt het wat ik zeg, BulletNL?
Alle tot nu toe verkochte Sensations zijn volgens HTC voorzien van een Vodafone ROM, zonder of met Vodafone apps. Het is daarom ook zeer waarscheinlijk dat de non-Vodafone apps Sensations met een ROM update zullen worden gelijk getrokken tot de toestellen die nu met Vodafone ROM worden uitgeleverd.

Ik herhaal nog maar eens, het toestel zoals deze is verkocht (zonder Vodafone apps) is wel Simlock vrij!

[ Voor 39% gewijzigd door Bullet NL op 14-06-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egschipp
JKratos schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:11:
Haha aah oke ;). Mijn telefoon is gewoon in het Nederlands ja, En bij het installeren van Swype kun je ook kiezen of je volledige versie wilt of alleen in het engels ook daar ben ik voor de volledige versie gegaan maar zover kom jij dus niet eens..?
Nope, bij het aanklikken van de link komt hij gelijk met de melding dat het geen Android telefoon zou zijn. Nou ben er tocht redelijk van overtuigd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maceddy2004
  • Laatst online: 30-04 19:29

maceddy2004

Ik heb geen ondertiteling

Als reactie op de Vodafone ROM:

Even als 'n00b'.. wat houdt dit feitelijk in behalve dat er Vodafone software opstaat?

Is op deze Sensations wel een custom firmware te installeren bijvoorbeeld?
Ik weet niet zo goed wat ik me erbij moet voorstellen...

[ Voor 87% gewijzigd door Bullet NL op 14-06-2011 16:38 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over: Levertijden, Beschikbaarheid en abonnementen mogen hier:

HTC Sensation levertijden- en abonnemententopic.

Post over accessoires voor deze telefoon mogen hier