'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
Een goede vraag, het is namelijk zo dat de HTC gebruik maakt van een Bootlock. Het kan daarom ook zo zijn dat deze Vodafone Sensations worden uitgezonderd in het bootlock vrij maken (HTC heeft aangekondigd om de Sensation bootlock vrij te maken)maceddy2004 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:35:
Als reactie op de Vodafone ROM:
Even als 'n00b'.. wat houdt dit feitelijk in behalve dat er Vodafone software opstaat?
Is op deze Sensations wel een custom firmware te installeren bijvoorbeeld?
Ik weet niet zo goed wat ik me erbij moet voorstellen...
Het zou daarom goed kunnen dat je de huidige Sensations niet of zeer moeilijk kan customrommen!
Cogitationis poenam nemo patitur
Als ik nog 4 mnd met mn huidige abo doe kan ik dus beter wachten tot de unlocked Sensations verkrijgbaar zijn.. Dat zal toch binnen een maandje of 4 wel gebeuren neem ik aan :-)
Goed.. Zal verder hier niet offtopic lullen...
Verwijderd
[ Voor 81% gewijzigd door Bullet NL op 14-06-2011 16:51 ]
Ja ik gebruik hem nu! Werkt stukken beter dan TraceSwizzler24 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:57:
Is de nieuwste Swype tevens in het Nederlands?
Kunnen degenen met een Vodafone branded toestel even kijken welke Rom ze er op hebben staan?
[ Voor 18% gewijzigd door dangerousp op 14-06-2011 17:00 ]
Is al gepost hierboven ergens.dangerousp schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:57:
[...]
Kunnen degenen met een Vodafone branded toestel even kijken welke Rom ze er op hebben staan?
Verwijderd
Opgenomen filmpjes die ik afspeel blijven op zwart staan. Ik kan de slider dan wel verder zetten, maar dan zie ik alleen het eerste framepje. Als ik audio met Winamp afspeel, dan komt kort het Winamp icoontje in de meldingbalk bovenin, maar gaat direct weer weg en hij blijft op 0:00 staan. De Muziek applicatie geeft hetzelfde probleem.
Het lijkt erop alsof het sd kaartje eruit gehaald is, maar fotos kan ik nog wel bekijken via de galerij en astro. Eerst dacht ik dat het misschien een equilizer app was die ik geinstalleerd had, maar ook toen ik deze verwijderd had kwam het probleem nog voor.
Heeft iemand een idee?
Als Bullet NL gelijk heeft kan het maar zo gebeuren dat je bij de eerstvolgende OTA-update dus wel een branded rom krijgt.Ezequiel schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 17:52:
Ik heb mijn abonnement online verlengd en de HTC Sensation besteld. Deze is echter NIET Vodafone-branded. Geen VF logo, geen bloatware van VF. Heerlijk!
Ik heb overigens de doos gecheckt en daar staat geen enkele referentie naar Vodafone op. Geen logo, geen tekstuele verwijzing, niets. We zullen zien, hopelijk wordt voor de door Vodafone uitgeleverde toestellen de bootlock ook vrijgegeven, dan is er niets aan de hand.
Choose life
Ik heb m gewoon gekocht bij de Vodafone store. Zonder vodafone doos, zonder brand, zonder niks. Volledige 575 euro voor betaald, dus ga er vanuit dat ik geen vodafone meuk ga krijgen ook. Anders krijgen ze m gewoon retour. Er staat verder ook helemaal niks over vodafone in de rom, software of wat dan ook. Is er een manier om dit te achterhalen?Ezequiel schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 17:52:
Ik heb mijn abonnement online verlengd en de HTC Sensation besteld. Deze is echter NIET Vodafone-branded. Geen VF logo, geen bloatware van VF. Heerlijk!
Uncomfortable silence can be so loud...
IMEI nummer via HTC.erickov schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 17:59:
[...]
Ik heb m gewoon gekocht bij de Vodafone store. Zonder vodafone doos, zonder brand, zonder niks. Volledige 575 euro voor betaald, dus ga er vanuit dat ik geen vodafone meuk ga krijgen ook. Anders krijgen ze m gewoon retour. Er staat verder ook helemaal niks over vodafone in de rom, software of wat dan ook. Is er een manier om dit te achterhalen?
Nogmaals, dat je nu een Toestel hebt waar helemaal niets qua branding is zit wil niet zeggen dat het een stock toestel is. De BC waar ik vanmiddag was had een Sensation op voorraad waar helemaal niets op of aan zat. En toch is dat betreffende toestel volgens HTC een Vodafone ROM toestel.
[ Voor 22% gewijzigd door Bullet NL op 14-06-2011 18:01 ]
Even de FAQ van Swype lezen en dan in je browser "Mobiele weergave" aanzetten en dan werkt het.Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:34:
[...]
Nope, bij het aanklikken van de link komt hij gelijk met de melding dat het geen Android telefoon zou zijn. Nou ben er tocht redelijk van overtuigd
En ja, hij is Nederlands!
Ben aan het zoeken op de site, maar kan werkelijk nergens vinden waar ik een IMEI nummer kan invoerenBullet NL schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 17:59:
[...]
IMEI nummer via HTC.
Nogmaals, dat je nu een Toestel hebt waar helemaal niets qua branding is zit wil niet zeggen dat het een stock toestel is. De BC waar ik vanmiddag was had een Sensation op voorraad waar helemaal niets op of aan zat. En toch is dat betreffende toestel volgens HTC een Vodafone ROM toestel.
Verwijderd
Ik geloof best dat je verhaal over de Vodafone batch zal kloppen. Echter staat op mijn doos nergens een Vodafone logo. Ook is de telefoon zelf Vodafone vrij (Software versie 1.28.401.1). Dus we zullen het gaan merken of dit in de toekomst ook zo blijft. Ik ga er vanuit van wel.Bullet NL schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 17:59:
[...]
IMEI nummer via HTC.
Ik heb hem los gekocht bij Belsimpel. Misschien krijg je bij een abonnement of verlenging daarvan in dat geval een toestel met Vodafone branding.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2011 18:23 ]
Heb m bij vodafone los gekocht. Precies hetzelfde verhaal + rom nummer etc.Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 18:17:
[...]
Ik geloof best dat je verhaal over de Vodafone batch zal kloppen. Echter staat op mijn doos nergens een Vodafone logo. Ook is de telefoon zelf Vodafone vrij (Software versie 1.28.401.1). Dus we zullen het gaan merken of dit in de toekomst ook zo blijft. Ik ga er vanuit van wel.
Ik heb hem los gekocht bij Belsimpel. Misschien krijg je bij een abonnement of verlenging daarvan in dat geval een toestel met Vodafone branding.
Verwijderd
Ik ga er van uit dat Vodafone dat niet zal doen. Daarnaast heb ik Vodafone niet als provider, maar T-Mobile. Dus ik heb dan al niks aan die Vodafone software, neem ik aan.jopie schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 18:28:
op zich wel een slim systeem, snel toestellen verkopen zonder aangepaste softwaren, en dan later aan de hand van toestelidentificatie een OTA aanbieden waarmee alles verandert.
Vodafone heeft in het verleden wel laten zien dat ze geen probleem hebben bij het later toevoegen van Software, dit was bij de HTC Legend en Desire ook het geval naar ROM updates.jopie schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 18:28:
op zich wel een slim systeem, snel toestellen verkopen zonder aangepaste softwaren, en dan later aan de hand van toestelidentificatie een OTA aanbieden waarmee alles verandert.
momenteel heb ik een gewone htc desire, altijd met screenprotector gehad omdat het scherm zo zacht als boter is. ik irriteer me mateloos aan krassen, maar een screenprotector neemt een hoop comfort van het scherm weg (response en gladheid)
Nooit krassen gehad, zonder protector. Op mn HD2 ook 0 krassen na 2 jaar. Ik snap overigens niet hoe mensen dat voor elkaar krijgen.. Ik stop m wel altijd zonder sleutels etc in zakken..Fried schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 18:54:
Hoe ervaren jullie het glas van het scherm? als het goed is is dit het bekende 'gorilla glass', wat erg krasvast zou moeten zijn...
momenteel heb ik een gewone htc desire, altijd met screenprotector gehad omdat het scherm zo zacht als boter is. ik irriteer me mateloos aan krassen, maar een screenprotector neemt een hoop comfort van het scherm weg (response en gladheid)
Me collega zit veel in de bouw stof en die heeft op zijn desire HD al wel veel krasjes door steentjes enz...
Maar dat het beter tegen krassen kan dan plastic is duidelijk.
Verwijderd
Waar kan je dat zien dan? op de site kan ik het niet vinden en ben wel benieuwd eigenlijkBullet NL schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 17:59:
[...]
IMEI nummer via HTC.
Vraagje:
Op mijn homescreen zijn er na een reboot diverse 'afbeeldingen' van enkele app icoontjes
spontaan verdwenen. D.w.z. ze hebben allemaal nog de applicatie tekst maar een soort
default groene android afbeelding. Het verwijderen van de app en weer toevoegen werkt
maar na een reboot is het weer mis. De apps heb ik wel verplaatst naar sd (app2sd van htc)
Voorbeeld app waar het mee gebeurt is nu.nl
Homescreen bedoel ik het scherm nadat je unlocked hebt (standaard waar de klok zichtbaar is)
Zoals je leest was het dus ook lastig om op te goo&glen dus ik dacht ik vraag het jullie even.
Hebben jullie die ervaringen ook?.
Deze vraag komt al een aantal keer voor, kan misschien ook in de faq opgenomen worden.johnhere schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:17:
Hoi Sensatie beluste gebruikers,
Vraagje:
Op mijn homescreen zijn er na een reboot diverse 'afbeeldingen' van enkele app icoontjes
spontaan verdwenen. D.w.z. ze hebben allemaal nog de applicatie tekst maar een soort
default groene android afbeelding. Het verwijderen van de app en weer toevoegen werkt
maar na een reboot is het weer mis. De apps heb ik wel verplaatst naar sd (app2sd van htc)
Voorbeeld app waar het mee gebeurt is nu.nl
Homescreen bedoel ik het scherm nadat je unlocked hebt (standaard waar de klok zichtbaar is)
Zoals je leest was het dus ook lastig om op te goo&glen dus ik dacht ik vraag het jullie even.
Hebben jullie die ervaringen ook?.
Maw, het antwoord op deze vraag is op enkele pagina's terug te vinden.dangerousp schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:25:
[...]
Deze vraag komt al een aantal keer voor, kan misschien ook in de faq opgenomen worden.
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
Dan heb ik niet goed genoeg gezocht.Maw, het antwoord op deze vraag is op enkele pagina's terug te vinden.

zoeken naar dit probje.
Op pagina 3-4 van Deel 3 is iets te lezen maar geen definitieve oplossing. Krijg het idee datOp mijn homescreen zijn er na een reboot diverse 'afbeeldingen' van enkele app icoontjes
het paradepaardje van HTC een haastige spoed is geworden inzake S...UNG. Dat kan
toch niet waar zijn als je nummer 1 wilt zijn.

[ Voor 194% gewijzigd door johnhere op 14-06-2011 20:48 ]
Ja, tuurlijk kan dat.dangerousp schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:25:
[...]
Deze vraag komt al een aantal keer voor, kan misschien ook in de faq opgenomen worden.
Zou iemand even duidelijk de vraag en antword willen formuleren en posten, heb niet zoveel tijd, en lees dit topic wel, maar niet erg aandachtig, aangezien ik zelf helaas geen sensation heb...
Q) Help! Mijn icoontjes van mijn app's zijn allemaal groene poppetjesyannickie111 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:43:
[...]
Ja, tuurlijk kan dat.
Zou iemand even duidelijk de vraag en antword willen formuleren en posten, heb niet zoveel tijd, en lees dit topic wel, maar niet erg aandachtig, aangezien ik zelf helaas geen sensation heb...
A) Waarschijnlijk heb je de betreffende app's verplaatst naar je SD-Kaart, hierdoor kunnen de icoontjes niet correct getoond worden. Om de icoontjes terug te krijgen moet je de Apps weer terugzetten naar je telefoon geheugen.
ik heb dit probleem ook wel eens gehad op mijn Desire en daar helpt het ook wel eens om je SD kaart even opnieuw te mounten.M1lamb3r schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 22:25:
[...]
Q) Help! Mijn icoontjes van mijn app's zijn allemaal groene poppetjeshoe komt dit!?
A) Waarschijnlijk heb je de betreffende app's verplaatst naar je SD-Kaart, hierdoor kunnen de icoontjes niet correct getoond worden. Om de icoontjes terug te krijgen moet je de Apps weer terugzetten naar je telefoon geheugen.
fixedM1lamb3r schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 22:25:
[...]
Q) Help! Mijn icoontjes van mijn app's zijn allemaal groene poppetjeshoe komt dit!?
SVP even contact met me opnemen per DM
Ik heb nog steeds geen methode gevonden om mijn pop account voor tele2 en telfort in te stellen als exchange activesync zodat het automatisch de mails binnen haalt. Iemand hiervoor nog suggesties of doorverwijzingen?
Pop / tele2 / telfort mail ondersteund geen push wat dat betreft. Je kunt de pop accounts ook meteen via je 'mail' applicatie instellen (onderste optie).
Ik zie nu dat ik ook de optie 'vodafone mail' heb. Yuk.
Verwijderd
[ Voor 78% gewijzigd door RoD op 15-06-2011 00:27 ]
Verwijderd
mijn model is toch zeker wel een stock model.. gekocht op 10juni (belgie) staat niks op van enige provider totaal niets, vodafone ook zeker niet omdat dit nederlands is.. ben ik wel blij meeBullet NL schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:05:
Alle tot nu toe verkochte HTC Sensations zijn afwijkend van de standaard fabrieks uitvoeringen. Vodafone verkoopt de Sensation met eigen Vodafone ROM, dit feit is door HTC aan een BC medewerker bevestigd waar ik bij stond. Het is zo dat de tot nu toe verkochte HTC toestellen terug zijn te leiden via het IMEI nummer tot een Vodafone Batch, deze toestellen zijn gedistribueerd door Vodafone, zijn Simlock vrij en zullen bij een toekomstige ROM update ook afhankelijk zijn van een Vodafone ROM!
Het is dus niet zo dat de huidige HTC Sensation bezitters een HTC stock toestel hebben. Het is nog nergens bekend wanneer de HTC stock toestellen vrij verkrijgbaar zijn.
Gezien het feit dat de nieuwe voorraad toestellen met Vodafone Bootlogo & 360 apps worden geleverd kan het zo zijn dat de huidige Sensation gebruikers ook een update naar deze ROM krijgen.
Ik wil de vriendelijke Belcompany medewerker bedanken voor zijn medewerking!
Let wel het bovenstaande geld voor alle tot nu toe verkochte HTC Sensation telefoons, herkenbaar aan het Vodafone logo op de verpakking.
Zij verzekerde me dat Vodafone ALLEEN MAAR vodafone branded telefoons verkocht en er, in de shop en over internet, bij Vodafone geen unbranded devices bestaan.
Wist de betreffende Vodafone medewerker wel wat een telefoon branding is? Geloof me, de Vodafone Klantenservice is betreffende dit onderwerp één van de laatste die je kan/moet geloven. Simpel weg omdat daar veel (zeker niet allemaal) mensen zitten die totaal geen verstand van telefoons hebben. En dat bedoel ik helemaal niet verkeerd, maar de gemiddelde Vodafone KS-er zit er voor storingen, klantgegevens enz enz. Niet om lastige vragen te beantwoorden welke gaan over wel of geen branding en of koppeling aan IMEI nummers, Laatst had ik iemand van Vodafone aan de telefoon, Ik vroeg toen hoe het zat met de ROM, Branding, Simlock enz. Simlock kon ze beantwoorden, en klopte ook (geen Simlock) maar bij de ROM vraag begon ze te kraken, en kwam met het antwoord dat het toestel 1 GB ROM had welke uitbreidbaar was met een geheugenkaartje. Ik vroeg nog, bedoel je geen RAM, en dat ik wou weten alsof het toestel een Vodafone Branding met Vodafone ROM had, bleef ze gewoon bij haar antwoord.RielN schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 01:14:
Had eens even de Vodafone Klantenservice hierover benaderd.
Zij verzekerde me dat Vodafone ALLEEN MAAR vodafone branded telefoons verkocht en er, in de shop en over internet, bij Vodafone geen unbranded devices bestaan.
Nogmaals, niets mis met de Vodafone KS, maar voor dit soort vragen moet je echt dieper de organisatie in. Of zoals ik vandaag via HTC te horen heb gekregen dat de Toestel die door Vodafone opdit moment worden gedistribueerd echt een andere partij zijn dan de HTC stock toestellen die binnen nu en 12 dagen leverbaar moeten zijn.
Voor ik mijn toestel kocht heb ik meerdere mensen van Vodafone aan de lijn gehad, waaronder een jongeman die me vertelde dat Vodafone geen branded toestellen meer mocht leveren, en dat alle Sensations dus 100% unbranded zouden zijn. Ik bedoel maar...Bullet NL schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 01:43:
[...]
Wist de betreffende Vodafone medewerker wel wat een telefoon branding is? Geloof me, de Vodafone Klantenservice is betreffende dit onderwerp één van de laatste die je kan/moet geloven. Simpel weg omdat daar veel (zeker niet allemaal) mensen zitten die totaal geen verstand van telefoons hebben. En dat bedoel ik helemaal niet verkeerd, maar de gemiddelde Vodafone KS-er zit er voor storingen, klantgegevens enz enz. Niet om lastige vragen te beantwoorden welke gaan over wel of geen branding en of koppeling aan IMEI nummers, Laatst had ik iemand van Vodafone aan de telefoon, Ik vroeg toen hoe het zat met de ROM, Branding, Simlock enz. Simlock kon ze beantwoorden, en klopte ook (geen Simlock) maar bij de ROM vraag begon ze te kraken, en kwam met het antwoord dat het toestel 1 GB ROM had welke uitbreidbaar was met een geheugenkaartje. Ik vroeg nog, bedoel je geen RAM, en dat ik wou weten alsof het toestel een Vodafone Branding met Vodafone ROM had, bleef ze gewoon bij haar antwoord.
Nogmaals, niets mis met de Vodafone KS, maar voor dit soort vragen moet je echt dieper de organisatie in. Of zoals ik vandaag via HTC te horen heb gekregen dat de Toestel die door Vodafone opdit moment worden gedistribueerd echt een andere partij zijn dan de HTC stock toestellen die binnen nu en 12 dagen leverbaar moeten zijn.
Hoop overigens wel dat Bullet NL verkeerd geïnformeerd is, al klinkt het enigszins aannemelijk. Eerder werd er hier vergeleken met de Desire HD, de "eerste batch" zou unbranded geweest zijn? Of bleek dat stiekem niet waar na een Vodafone update?
Verwijderd
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Als een contactpersoon 'Anton Voorbeeld' zou heten dan staat er nu 'V;Anton/1' in de sensation. In principe niet zo'n heel groot probleem, maar nu ik alles gekoppeld heb met facebook, gmail, etc, is het niet meer helemaal gesynced. Als Anton Voorbeeld nu een Facebook heeft dan staat hij twee keer in mijn contacten: een keer als V;Anton/1 met telefoonnummer, en een keer via zijn facebook (en email etc). Als hij niet zijn telefoonnummer in facebook ingevuld heeft dan weet de telefoon niet dat het dezelfde persoon is dus komt hij er twee keer in... Als ik nu iemand wil bellen moet ik eerst kijken of hij er niet twee keer in staat, en dan de simkaart versie zoeken waar het nummer bij staat... Beetje vervelend!
Is er misschien een snelle manier om dit op te lossen? Ik heb niet zoveel zin om alle contacten eraf te gooien en weer opnieuw erop te zetten (ik heb ook nergens een lijstje met nummers behalve op de simkaart dus zal ik dat eerst moeten gaan opschrijven ofzo), dat kost me teveel tijd. Ik heb al geprobeerd HTC Sync te gebruiken om ze misschien naar m'n PC te syncen waar ik ze dan zou kunnen aanpassen, maar de telefoon kan HTC Sync niet vinden (zojuist de versie die op de memory card stond geinstalleerd) dus dat werkt ook niet...
Bedankt!
Je hebt de optie om contacten te koppelen in de contacts app via menu. nadat hij bij mij een aatnal contacten automatisch had gekoppeld heb ik hier verder gekeken en de rest van mijn contacten bewerkt en aan facebook en dergelijke gekoppeld.NickThissen schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 11:23:
Ik had een vraagje over mijn contactpersonen. Ik heb op het moment mijn oude simkaart van Hi er in (aangezien ik daar nog een maand mee moet doen na overstappen op vodafone) en de telefoon bood aan om de contacten op die simkaart in te laden. Prima dacht ik, hoef ik ze niet allemaal opnieuw in te voeren, dus maar gedaan. Maar mijn telefoon stond niet in de lijst (je moet selecteren welke telefoon je had) dus heb ik Overig gepakt, en het importeren is toch niet helemaal goed gegaan.
Als een contactpersoon 'Anton Voorbeeld' zou heten dan staat er nu 'V;Anton/1' in de sensation. In principe niet zo'n heel groot probleem, maar nu ik alles gekoppeld heb met facebook, gmail, etc, is het niet meer helemaal gesynced. Als Anton Voorbeeld nu een Facebook heeft dan staat hij twee keer in mijn contacten: een keer als V;Anton/1 met telefoonnummer, en een keer via zijn facebook (en email etc). Als hij niet zijn telefoonnummer in facebook ingevuld heeft dan weet de telefoon niet dat het dezelfde persoon is dus komt hij er twee keer in... Als ik nu iemand wil bellen moet ik eerst kijken of hij er niet twee keer in staat, en dan de simkaart versie zoeken waar het nummer bij staat... Beetje vervelend!
Is er misschien een snelle manier om dit op te lossen? Ik heb niet zoveel zin om alle contacten eraf te gooien en weer opnieuw erop te zetten (ik heb ook nergens een lijstje met nummers behalve op de simkaart dus zal ik dat eerst moeten gaan opschrijven ofzo), dat kost me teveel tijd. Ik heb al geprobeerd HTC Sync te gebruiken om ze misschien naar m'n PC te syncen waar ik ze dan zou kunnen aanpassen, maar de telefoon kan HTC Sync niet vinden (zojuist de versie die op de memory card stond geinstalleerd) dus dat werkt ook niet...
Bedankt!
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Heb de topics even doorgescanned op gebruikerservaring mbt de accu maar de berichten zijn erg subjectief. Schattingen van gebruikstijd (internetten, spelletje spelen) zijn naar mijn mening niet relevant, tenzij de tijd accuraat is opgenomen. Hetzelfde geldt voor "matig gebruik, intensief gebruik, enz" Wat de een veel vindt,vindt de ander weinig.
Tijdens mijn poging de Desire "zuiniger" te maken kwam ik erachter dat voor mijn situatie (dus bij mijn persoonlijke telefoon en app gebruik) weinig opties beschikbaar zijn die echt merkbaar de accuduur verlengen.
Met behulp van een aantal stroom-apps ben ik er achter gekomen dat iedere data verbinding een aanslag op je accu is. Dat geldt ook voor wifi. Ik ben dan ook van mening dat wifi helemaal niet je accu bespaard zoals velen beweren. Enkel wanneer je in 1keer veel data moet downloaden (of uploaden) dan is door de snellere wifi, de totale verbindingstijd korter en bespaar je natuurlijk wel de accu. Wanneer ik auto sync uitschakel schiet mijn accuduur van amper 1 dag naar bijna 3 dagen.
Het scherm van mijn Amoled Desire verbruikt niet zoveel. Ik kan bijna 6 uur lang film kijken op 1 accu. Dan heb ik natuurlijk wel de data uit staan.
Ik ben dus eigenlijk wel benieuwd wat het stroomverbruik van de Sensation is bij bepaalde taken. En dan met name de data verbinding aangezien die in mijn geval verreweg het meest verbruikt.
Apps die ik gebruik:
Whatsapp (10 ~ 20 berichten per dag)
Exchange mail (push)
Imap mail (1 x per uur)
HTC Weather app
Met de app CurrentWidget kun je met variabele intervallen het stoomverbruik vastleggen in een logbestandje. Daarna importeren in Excel en je hebt een goed beeld van het stroom verbruik. Op deze manier kwam ik er ook achter waarom mijn Desire soms 's morgens van de lader niet 100% geladen was.
Tot slot vraag ik me af hoe veel waar is van berichten van accu's die na enkele weken (pas) optimaal werken. Kan het niet zo zijn dat het gadget gehalte na deze "enthousiaste" periode is afgenomen en daarmee ook het gebruik?
RJ
Je kunt er grofweg vanuit gaan dat de Senation in idle een stuk zuiniger is als de Desire en met intensief gebruik met scherm aan wat meer verbruikt. Doe je niet veel, dan is de Sensation dus zuiniger, gebruik je scherm veel op volle helderheid dan zal het ongeveer gelijk zijn met de desire.RJVG schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 11:55:
Heb momenteel de Desire en overweeg de Sensation. Belangrijkste punt voor mij is de accuduur die ik bij de Desire slecht vindt. Toch vermoed ik bij de Sensation weinig verbetering.
Heb de topics even doorgescanned op gebruikerservaring mbt de accu maar de berichten zijn erg subjectief. Schattingen van gebruikstijd (internetten, spelletje spelen) zijn naar mijn mening niet relevant, tenzij de tijd accuraat is opgenomen. Hetzelfde geldt voor "matig gebruik, intensief gebruik, enz" Wat de een veel vindt,vindt de ander weinig.
Tijdens mijn poging de Desire "zuiniger" te maken kwam ik erachter dat voor mijn situatie (dus bij mijn persoonlijke telefoon en app gebruik) weinig opties beschikbaar zijn die echt merkbaar de accuduur verlengen.
Met behulp van een aantal stroom-apps ben ik er achter gekomen dat iedere data verbinding een aanslag op je accu is. Dat geldt ook voor wifi. Ik ben dan ook van mening dat wifi helemaal niet je accu bespaard zoals velen beweren. Enkel wanneer je in 1keer veel data moet downloaden (of uploaden) dan is door de snellere wifi, de totale verbindingstijd korter en bespaar je natuurlijk wel de accu. Wanneer ik auto sync uitschakel schiet mijn accuduur van amper 1 dag naar bijna 3 dagen.
Het scherm van mijn Amoled Desire verbruikt niet zoveel. Ik kan bijna 6 uur lang film kijken op 1 accu. Dan heb ik natuurlijk wel de data uit staan.
Ik ben dus eigenlijk wel benieuwd wat het stroomverbruik van de Sensation is bij bepaalde taken. En dan met name de data verbinding aangezien die in mijn geval verreweg het meest verbruikt.
Apps die ik gebruik:
Exchange mail (push)
Imap mail (1 x per uur)
HTC Weather app
Met de app CurrentWidget kun je met variabele intervallen het stoomverbruik vastleggen in een logbestandje. Daarna importeren in Excel en je hebt een goed beeld van het stroom verbruik. Op deze manier kwam ik er ook achter waarom mijn Desire soms 's morgens van de lader niet 100% geladen was.
Tot slot vraag ik me af hoe veel waar is van berichten van accu's die na enkele weken (pas) optimaal werken. Kan het niet zo zijn dat het gadget gehalte na deze "enthousiaste" periode is afgenomen en daarmee ook het gebruik?
RJ
Dat ben ik (als ex-Desire gebruiker) niet helemaal met je eens. Ik denk dat bij gemiddeld of veel gebruik een amoled Desire op dit moment nog een stuk gunstiger is qua accuduur. Bij licht tot zeer licht gebruik zal het ongeveer gelijk zijn, of net in het voordeel van de Sensation uitvallen. Met name het hoge resolutie LCD scherm verbruikt veel meer dan de kleinere amoled.dangerousp schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:01:
[...]
Je kunt er grofweg vanuit gaan dat de Senation in idle een stuk zuiniger is als de Desire en met intensief gebruik met scherm aan wat meer verbruikt. Doe je niet veel, dan is de Sensation dus zuiniger, gebruik je scherm veel op volle helderheid dan zal het ongeveer gelijk zijn met de desire.
Verwijderd
Misschien ben ik een leek, maar in het kader van energieverbruik zag ik bij het menu applicaties beheren dat er 2 keer agenda draait. Ook nog een aantal andere apps o.a. maps etc.
Nu vraag ik me waarom er 2 agenda's draaien? Of er 1 uit kan en hoe er in de toekomst maar 1 opstart.
Verder welke apps nog meer uit'mogen'? Zoals maps..
Als laatst: Whats app, gaat deze niet vanzelf uit? En als ik hem handmatig uitzet, krijg ik dan de berichten pas wanneer ik het weer opstart, of gewoon wanneer iemand mij bericht?
Thanks voor antwoorden!
Ik ben nu aan het kijken wat de app Total Screen Control aan het proberen. Deze blijkt de automatische brightness aan te passen/te verbeteren zodat er minder stroom wordt verbruikt. Ik ben benieuwd en zal jullie zeker op de hoogte houden!
PS. Mijn vorige telefoon was een Desire. In standby verbruikt de Sensation echt aanmerkelijk minder energie, mocht je daadwerkelijk met je telefoon bezig zijn verbruikt de Sensation wel weer duidelijk meer.
Verwijderd
Ik had gisteren hetzelfde probleem.Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 13:57:
Ik heb alle swype berichten hier gelezen en het is me dus gelukt om de volledige versie te installeren. Ik heb Swype bij de instellingen aangevinkt, maar nu werkt hij niet wanneer ik het wil gebruiken in een bericht. Ik heb Trace wel uitgeschakeld. Iemand een oplossing voor mijn probleem?
Je moet even in het tekst veld gaan staan van bijvoorbeeld een SMS bericht. En dan het tekstveld lang ingedrukt houden. Dan krijg je een keuze van je invoermethode. Daar kun je dan voor Swype kiezen.
In dit filmpje zie je het vanaf 1:35:
http://www.geek.com/artic...r-android-phone-20100716/
PSN: Rich_E1988
Verwijderd
Super bedankt! Het werkt geheel zoals je zei en Swype doet het nu! Vind het wel erg jammer dat Swype z'n eigen toetsenbord hanteert en niet gewoon integreert met het huidige toetsenbord, maargoed... kwestie van wennen denk ik dan maar.
Thanks!
Die ervaring deel ik volledig. Op zich niet zo gek met een aanzienlijk groter scherm natuurlijk. Wat wel opvalt is dat de automatische brightness bij de Sensation feller is dan bij de Desire.FabianNL schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 13:06:
Mijn vorige telefoon was een Desire. In standby verbruikt de Sensation echt aanmerkelijk minder energie, mocht je daadwerkelijk met je telefoon bezig zijn verbruikt de Sensation wel weer duidelijk meer.
Heb alleen 1 probleempje, ben het nog nergens tegen gekomen op het forum is het volgende:
Als ik vanaf mijn "homescreen" naar "Meldingen" ga, en verder naar "Snel Instellen" --> Taakbeheer.
En een toepassing wil sluiten, reageert de bovenste 65% van mijn touchscreen niet meer.
Ik kan terug naar mijn home screen, en de onderste 4 apps/wiggets( Berichten mail internet camera) kan ik wel gebruiken, en de 3 die erboven staan niet. Verder kan ik bovenin ook geen veeg beweging maken naar een andere screen. Beneden in lukt het wel.
Wat kan dit zijn, een software fout? Ik zit erover te denken om er mee terug te gaan naar de Vodafone winkel( heb hem telefonisch besteld)
Alvast bedankt
Zijn er meer mensen fan van SwiftKey?
Choose life
Ik heb het toestel gekoppeld aan mijn gmail-account, en het synchroniseren van Agenda, contacten en emails gaat helemaal goed. Echter krijg ik in mijn Gallerij niet de afbeeldingen van mijn picasa te zien. Op google vind je veel van dit probleem terug, maar dan ontbreekt compleet de optie om synchroniseren met picase aan te vinken. Deze optie is er bij mij gewoon, en deze is ook aangevinkt. Echter, als ik in mijn Gallerij naar Picasa webalbums ga, dan krijg ik de melding: "De gebruiker heeft geen albums om weer te geven." Dit terwijl ik toch echt 3 albums heb staan online. Ik heb deze nu al bewust op openbaar gezet, ze stonden op "delen met link," maar mijn album in de telefoon blijft leeg. Iemand misschien een idee?
Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.
Als je nu eens probeert zoals ik het probleem vermeld heb. Krijg je het dan weer?RielN schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 15:12:
Exact hetzelfde gehad, wist het alleen niet te reproduceren...
Ikzelf denk toch echt aan een software probleem, omdat andere het hele touchscreen erg goed reageert!
Zeker, zelfde ervaring hier!E-Rick schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 15:50:
Ik heb nu ongeveer een week lang SwiftKey X beta in gebruik, en ik moet zeggen dat ik het veeeel relaxter vind typen dan Swype (ongeveer een maand lang gebruikt op mijn Desire). Ik maak veel minder fouten, type vele malen sneller, het kijkt naar de voorafgaande woorden waardoor de voorspeling en correctie veel beter werkt, en vooral met bepaalde invulvakken zoals adresbalken en naamvelden had ik geregeld ruzie met Swype. Ik heb Swiftkey wel laten leren van al mijn verzonden sms'jes van de afgelopen tijd (stuk of 1800). Gek genoeg kan ik met SwitftKey sneller typen in portrait dan in landscape, dat was met Swype en het standaard toetsenbord wel anders.
Verwijderd
Wat doet swiftkey met het originele toetsenbord? Want Swype maakt er z'n eigen toetsenbord van terwijl ik die van HTC/android eigenlijk vrij prettig vond.E-Rick schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 15:50:
Ik heb nu ongeveer een week lang SwiftKey X beta in gebruik, en ik moet zeggen dat ik het veeeel relaxter vind typen dan Swype (ongeveer een maand lang gebruikt op mijn Desire). Ik maak veel minder fouten, type vele malen sneller, het kijkt naar de voorafgaande woorden waardoor de voorspeling en correctie veel beter werkt, en vooral met bepaalde invulvakken zoals adresbalken en naamvelden had ik geregeld ruzie met Swype. Ik heb Swiftkey wel laten leren van al mijn verzonden sms'jes van de afgelopen tijd (stuk of 1800). Gek genoeg kan ik met SwitftKey sneller typen in portrait dan in landscape, dat was met Swype en het standaard toetsenbord wel anders.
SwiftKey heeft zijn eigen toetsenbord. Je kan kiezen tussen een zwarte en een grijze. klikVerwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:18:
[...]
Wat doet swiftkey met het originele toetsenbord? Want Swype maakt er z'n eigen toetsenbord van terwijl ik die van HTC/android eigenlijk vrij prettig vond.
Choose life
Ik heb ook een poos Swiftkey gebruikt. Nu naar de beta van Swype 3.0 en nu vind ik toch Swype fijner. Ik besef me nu dat ik niet zo vaak dezelfde zinnen sms, of whatsapp, dus de woordvoorspelling die Swiftkey heeft, is voor mij niet zo interessant.E-Rick schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 15:50:
Swypen is dan heel handig.
Verwijderd
Aha... swiftkey werkt nog best prettig, zojuist geïnstalleerd. Je kunt gewoon als een maniac typen (lees: NIET swypen) en hij pakt de goede woorden ook nog. Toetsenbord en zo is best prettig en ook wel mooi ingedeeld.E-Rick schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:20:
[...]
SwiftKey heeft zijn eigen toetsenbord. Je kan kiezen tussen een zwarte en een grijze. klik
Er is alleen dus geen swype mogelijkheid in swiftkey of wel?
Same. Denk een bug...daniel62638 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 14:42:
Na 1 week HTC Sensation ben ik nog steeds erg tevreden. Goed toestel, voelt degelijk aan. Nog geen stof onder het scherm en geen krakende onderdelen.
Heb alleen 1 probleempje, ben het nog nergens tegen gekomen op het forum is het volgende:
Als ik vanaf mijn "homescreen" naar "Meldingen" ga, en verder naar "Snel Instellen" --> Taakbeheer.
En een toepassing wil sluiten, reageert de bovenste 65% van mijn touchscreen niet meer.
Ik kan terug naar mijn home screen, en de onderste 4 apps/wiggets( Berichten mail internet camera) kan ik wel gebruiken, en de 3 die erboven staan niet. Verder kan ik bovenin ook geen veeg beweging maken naar een andere screen. Beneden in lukt het wel.
Wat kan dit zijn, een software fout? Ik zit erover te denken om er mee terug te gaan naar de Vodafone winkel( heb hem telefonisch besteld)
Alvast bedankt
Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap
RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+
Whatsapp messenger niet vinden? Anders download je m toch van de site?MHz schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 17:49:
Heeft iemand enig idee waarom ik Whatsapp niet kan vinden in de market? heb het app filter al uitgezet, maar het enige dat ik kreeg was een whatsapp wallpaper ofzoiets.
Oh, kan dat ook? Ga ik even proberen, thanks!erickov schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 17:50:
[...]
Whatsapp messenger niet vinden? Anders download je m toch van de site?
Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap
RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+
Bij mij hetzelfde. Zit nu ook met een Desire en overweeg ook over te gaan stappen naar een Sensation(gewoon omdat het kan!)RJVG schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 11:55:
Heb momenteel de Desire en overweeg de Sensation. Belangrijkste punt voor mij is de accuduur die ik bij de Desire slecht vindt. Toch vermoed ik bij de Sensation weinig verbetering.
Apps die ik gebruik:
Exchange mail (push)
Imap mail (1 x per uur)
HTC Weather app
RJ
Wat ik wel merk bij de Desire is dat als je je mobiele internet uitzet dat hij echt ruim twee keer zo lang mee gaat. Ik haal er nu zelf ongeveer een dag mee met normaal gebruik.
Ze moeten echt eens wat betere accu's in die telefoons gaan stoppen of andere technieken zoals kinetische opladende accu's..
http://www.tabletsnederland.nl Alles over tablets |
Verwijderd
mijn sensation begon er vandaag mee (of kwam er vandaag achter) deed het in het begin zeker niet. heb aflopen maandag wel de cover er 2 keer afgehaald (een totaal van 5 nu ongeveer) misschien dat het hier mee te maken heeft. in tegenstelling tot rechtsonder wat ik veel hoor zit het bij mij linksonder (de home knop) vrij irritant aangezien ik deze vaak gebruikt. Stukje papier lost het gekraak wel op maar is natuurlijk geen chique oplossing voor een telefoon van 500 euro.
Ik begrijp dat de snelste oplossing via HTC zelf loopt? (ook goed koopst aangezien ze zelf halen en brengen ?)
bij Belnu moet ik het toestel op eigen kosten opsturen.....
Erm, werkt dat niet anders om (dwz, je DLNA media speler ziet je telefoon).dangerousp schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 17:40:
is er iemand die DLNA al werkend heeft gekregen? De telefoon vind mijn TV of Blu ray nog steeds niet. Heb al vanalles geprobeerd en gezocht.. maar kan nergens iets vinden (ook onder wifi instellingen -> geavanceerd -> DLNA auto ip lijkt niets in te houden)
Volgens mij niet, je moet op de telefoon de speler selecteren.RielN schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 19:42:
[...]
Erm, werkt dat niet anders om (dwz, je DLNA media speler ziet je telefoon).
Dit is normaal dus de telefoon, maar hier zou dan dus ook de TV moeten komen staan...
Ik heb dit probleem zelf ook, maar dan met de Desire HD.
Misschien dat de tv draadloos verbonden moet zijn met het netwerk?
In ieder geval in dezelfde IP range. Mijn TV zit aan een kabel.yannickie111 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 19:44:
[...]
Volgens mij niet, je moet op de telefoon de speler selecteren.
Dit is normaal dus de telefoon, maar hier zou dan dus ook de TV moeten komen staan...
Ik heb dit probleem zelf ook, maar dan met de Desire HD.
Misschien dat de tv draadloos verbonden moet zijn met het netwerk?
Ik kan wel mijn server op de computer op de telefoon zien en volgens de handleiding zou de sensation mijn panasonic tv moeten vinden zodat ik een foto kan delen. Mijn tv ziet of doet niets en andersom ook niet.RielN schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 20:14:
[...]
In ieder geval in dezelfde IP range. Mijn TV zit aan een kabel.
Exact hetzelfde met sony blu rAy met dlna.
Beiden verbonden met draadje
Iets anders: ik heb een carkit gekocht, maar elke keer als ik de telefoon erin zet krijg ik die rottige HTC locations navigatie met een melding dat ik geen licentie heb. Erg irritant. Weet iemand hoe ik dit uit kan zetten?
Verwijderd
Er staan apps geinstalleerd waar ik echt niks mee kan/wil dingen zoals twitter of de aandelen app enzo, probleem is dat ze niet zijn de deinstalleren. Iemand ideeen over hoe dit wel kan?
En als ik in de map van mn SD kaart ga kijken kom ik de map: SD Kaart -> DCIM -> .thumbnails tegen, hier staan tumbnails van ooit gemaakte (en gewiste) foto's maar ook de gehele foto's, deze kunnen zonder problemen verwijderd worden neem ik aan?
En last but nog least, als ik bij taakbeheer kijk, dan is er altijd ongeveer 440 a 450 mb van de 558mb totaal in gebruik, maar waarvoor k vind 80% van het totale geheugen best veel voor een OS etc.
Apps, helaas die zal je er niet af krijgen zolang de Sensation nog niet te rooten valt. Op zich als je ze niet gebruikt, doen ze ook niets.Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 21:45:
Er zijn nog een aantal dingen waar ik wel mee zit:
Er staan apps geinstalleerd waar ik echt niks mee kan/wil dingen zoals twitter of de aandelen app enzo, probleem is dat ze niet zijn de deinstalleren. Iemand ideeen over hoe dit wel kan?
En als ik in de map van mn SD kaart ga kijken kom ik de map: SD Kaart -> DCIM -> .thumbnails tegen, hier staan tumbnails van ooit gemaakte (en gewiste) foto's maar ook de gehele foto's, deze kunnen zonder problemen verwijderd worden neem ik aan?
En last but nog least, als ik bij taakbeheer kijk, dan is er altijd ongeveer 440 a 450 mb van de 558mb totaal in gebruik, maar waarvoor k vind 80% van het totale geheugen best veel voor een OS etc.
Thumbnails, deze kan je zonder problemen verwijderen, ook de gehele foto's
Taakbeheer, dit is normaal gedrag van Android/Linux OS, het werkt net anders dan Windows. Ik heb niet genoeg kennis om het duidelijk uit te leggen maar(correct me if i'm wrong) werkt Windows met het principe van zoveel mogelijk vrij = beter, terwijl Linux juist beter werkt als het geheugen goed vol is, wat heb je namelijk aan ongebruikt geheugen? Mijn Desire had dit ook, zelfs na een reboot met 0 openstaande apps was er amper geheugen vrij maar merkte nooit iets van traagheid
Hierop aansluitend heb je ook vaak de discussie over appkillers, Android maakt pas geheugen vrij indien het nodig is en gaat hier slim mee om. Er wordt zelfs beweerd dat appkillers averechts werken omdat de telefoon nadat je de apps killed weer moet gaan nadenken wat, hoe en waarom apps zijn afgesloten en apps moeten volledig opnieuw worden opgestart wat vaak juist meer batterij gebruik veroorzaakt.
[ Voor 11% gewijzigd door Melkaz op 15-06-2011 21:53 ]
android werkt anders en laad de hedendaagse apps/progs in zodat deze al klaar staan wanneer je ze oproept hij past zich ook aan aan jou gedrag door zichzelf te leren wanneer je wat normaal gebruikt.
wel zorgt die dat er wat vrij blijft voor als je onverwachts toch een app oproept wat die niet heeft ingeladen.
Verwijderd
Werkt hier, phone ziet mijn popcorn c200 en werkt perfect
Greetings
dangerousp schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 17:40:
is er iemand die DLNA al werkend heeft gekregen? De telefoon vind mijn TV of Blu ray nog steeds niet. Heb al vanalles geprobeerd en gezocht.. maar kan nergens iets vinden (ook onder wifi instellingen -> geavanceerd -> DLNA auto ip lijkt niets in te houden)
Tot nu toe heb ik twee keer zonder batterij gezeten, 's avonds op weg terug naar huis. Ik reis per dag zo'n 3 uur met het ov, luister dan muziek, speel een spelletje en surf wat op internet, en blijkbaar zuigt dat batterij. Ik hoop dat de batterij nog gaat verbeteren (dat schijnt de eerste maand te gebeuren), maar anders moet er een extra batterij bij komen of moet de NS Qi oplaadtafeltjes in de treinen gaan bouwen.
Verder zie ik net dat er een stofje onder m'n scherm zit, wat er eerder nog niet zat geloof ik. Dus als het er in kan komen moet het er ook uit kunnen komen, maar het zuigt wel.
EDIT: Oh ja, de Wifi death grip is erg duidelijk aanwezig. In landscape ondersteun ik de telefoon met m'n (bijzonder slanke) middelvingers en heb duim en wijsvinger om de rand heen. Die ene wijsvinger laat m'n wifi van volledig bereik naar disconnected gaan, met de 'beste wi-fi prestaties' optie aan. Nu is dat makkelijk op te lossen door de telefoon met alleen m'n rechterhand vast te houden of op een tafel te leggen, maar jammer is het wel.
[ Voor 19% gewijzigd door waaimasjien op 15-06-2011 23:08 ]
Ze kwamen de mijne vorige week woensdag(ochtend) ophalen, eind die week hadden ze hem binnen en stond de status op testing. Vanavond, na 5 werkdagen i.v.m. Pinksteren, staat de status op repairing. Hoe snel ze hem daadwerkelijk repareren en weer terugbezorgen is nog de vraag.Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 19:32:
Over het kraken of gekraak:
mijn sensation begon er vandaag mee (of kwam er vandaag achter) deed het in het begin zeker niet. heb aflopen maandag wel de cover er 2 keer afgehaald (een totaal van 5 nu ongeveer) misschien dat het hier mee te maken heeft. in tegenstelling tot rechtsonder wat ik veel hoor zit het bij mij linksonder (de home knop) vrij irritant aangezien ik deze vaak gebruikt. Stukje papier lost het gekraak wel op maar is natuurlijk geen chique oplossing voor een telefoon van 500 euro.
Ik begrijp dat de snelste oplossing via HTC zelf loopt? (ook goed koopst aangezien ze zelf halen en brengen ?)
bij Belnu moet ik het toestel op eigen kosten opsturen.....
EDIT: Met "ze" bedoel ik trouwens Dynalogic (logistiek) / Dynafix (reparatie). HTC besteedt dit uit bij dit bedrijf in Nuth (Limburg). Dit is hun repair tracking site om de status van je toestel te volgen: https://tracking.htc.com/ViewTicket.aspx
Zolang je probleem/defect onder de garantie valt hoef je je geen zorgen te maken over kosten lijkt me, ook niet voor de ophaal- en verstuurdienst. Mochten ze illegale software op je telefoon aantreffen nemen ze hem in beslag. Dan kan je hem voor €40,- terugkopen meen ik. Wat er verder in de voorwaardes staat weet ik niet meer, degene die je aan de lijn krijgt van de HTC klantenservice zal je dit allemaal oplezen wanneer je in aanmerking komt voor een repair. Klonk allemaal heel redelijk door de telefoon.
Ik heb overigens ook nog even de HTC chat geprobeerd, beviel ook goed. Kan tot zover niet anders zeggen dat HTC uitstekende klantenservice levert! (Al ben ik op dit moment nog niet tevreden natuurlijk.) Wellicht iets om rekening mee te houden bij het overwegen.
[ Voor 34% gewijzigd door r132546e op 16-06-2011 05:24 ]
Verwijderd
Helaas is die op de Amerikaanse markt afgestemd. Als ik bv ING zoek, krijg ik de Amerikaanse koers en Philips is bv helemaal niet te vinden, etc.
Graag wil ik de Amsterdamse beurs hebben, zodat ik ook een aantal standaard NL fondsen kan volgen.
Zou het zeer appreciëren als iemand hier weet hoe je dat voor elkaar krijgt?
Nu is mijn Sensation 1x gevallen en is het hele scherm gebarsten...
Gelukkig had ik m verzekerd...
Wat vinden jullie, toch maar een hoesje, en zoja welke?
http://www6.dynafix.com/a...irorder_tracestatus.aspx# tip.. Hier vind je nog meer detal informatie over de reparatier132546e schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 23:10:
[...]
Ze kwamen de mijne vorige week woensdag(ochtend) ophalen, eind die week hadden ze hem binnen en stond de status op testing. Vanavond, na 5 werkdagen i.v.m. Pinksteren, staat de status op repairing. Hoe snel ze hem daadwerkelijk repareren en weer terugbezorgen is nog de vraag.
EDIT: Met "ze" bedoel ik trouwens Dynalogic (logistiek) / Dynafix (reparatie). HTC besteedt dit uit bij dit bedrijf in Nuth (Limburg). Dit is hun repair tracking site om de status van je toestel te volgen: https://tracking.htc.com/ViewTicket.aspx
Zolang je probleem/defect onder de garantie valt hoef je je geen zorgen te maken over kosten lijkt me, ook niet voor de ophaal- en verstuurdienst. Mochten ze illegale software op je telefoon aantreffen nemen ze hem in beslag. Dan kan je hem voor €40,- terugkopen meen ik. Wat er verder in de voorwaardes staat weet ik niet meer, degene die je aan de lijn krijgt van de HTC klantenservice zal je dit allemaal oplezen wanneer je in aanmerking komt voor een repair. Klonk allemaal heel redelijk door de telefoon.
Ik heb overigens ook nog even de HTC chat geprobeerd, beviel ook goed. Kan tot zover niet anders zeggen dat HTC uitstekende klantenservice levert! (Al ben ik op dit moment nog niet tevreden natuurlijk.) Wellicht iets om rekening mee te houden bij het overwegen.
Ik heb nu 2 vastlopers ervaren met mijn Sensation.
2 keer gebeurde dit wanneer ik via Advanced Task killer alle Apps wilde closen en wanneer ik op kill all task klik hing hij.
Hij doet dan niks meer en het scherm blijft stil hangen, op een gegeven moment wordt hij zwart en kun je niks.
Ik gebruik vaak advanced task killer en dit gaat vrijwel altijd goed...
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Nee, maar ik kan je Advanced Task Killer afraden. Taskkillers zijn vrij nutteloos op Android.
Jep! Mocht je dan om wat voor reden dan ook een app willen killen, mijn Sensation heeft als default een Task Killer app meegekregen genaamd Task Manager.RielN schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 08:30:
Hmm.
Nee, maar ik kan je Advanced Task Killer afraden. Taskkillers zijn vrij nutteloos op Android.
Bijzonder weer.
Dat is een beetje pech en ook weer een nadeel met glas. Ik vraag me af of hoesjes werken hiervoor. De klap blijft, wellicht iets minder, maar garandeerd zeker niet dat je glas niet gaat barsten. Beter vasthouden dat ding zou ik adviserenVinitio schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 00:21:
Ik ben altijd gewent geweest aan een nokia, en als die een x viel was er niks aan de hand.
Nu is mijn Sensation 1x gevallen en is het hele scherm gebarsten...
Gelukkig had ik m verzekerd...
Wat vinden jullie, toch maar een hoesje, en zoja welke?
Verwijderd
Hey SatScan ik heb het ook een popcorn c200 :-) kan je me kort aangeven hoe je dat voor elkaar krijgt? Wat moet ik dan aanzetten op de popcorn?Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 22:21:
Ja hoor,
Werkt hier, phone ziet mijn popcorn c200 en werkt perfect
Greetings
[...]
Kill maar is je task via Taakbeheer en via Advanced Task killer, bij de 2e heb je aanzienlijk veel meer geheugen vrij dan bij taakbeheer:)Melkaz schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 08:34:
[...]
Jep! Mocht je dan om wat voor reden dan ook een app willen killen, mijn Sensation heeft als default een Task Killer app meegekregen genaamd Task Manager.
Waarom blijven sommigen toch vasthouden aan het killen van taken om meer geheugen vrij te krijgen? Dat kan Android prima zelf afhandelen.donvalentino schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:00:
[...]
Kill maar is je task via Taakbeheer en via Advanced Task killer, bij de 2e heb je aanzienlijk veel meer geheugen vrij dan bij taakbeheer:)
Kijk, als je app blijft hangen ok, maar om extra geheugen vrij te krijgen is echt onzin imo.
Dit topic is gesloten.
Discussie over: Levertijden, Beschikbaarheid en abonnementen mogen hier:
HTC Sensation levertijden- en abonnemententopic.
Post over accessoires voor deze telefoon mogen hier