Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had net iets heel vreemds. M'n Sensation lag naast me op tafel en ineens ging de verlichting aan en stond op het scherm dat iemand me belde. Maar hij speelde geen beltoon af. Het is dus dat ik er toevallig naar keek, anders had ik de oproep gemist. Mijn profiel stond gewoon op normaal en het volume op vol.

Een klein poosje nadat ik had opgehangen, reboote de telefoon ineens en kreeg ik na opnieuw opstarten een melding dat er een systeem fout was opgetreden met de vraag of ik HTC hiervan op de hoogte wilde stellen.

Heeft iemand dit ook al eens gehad?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2011 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 21:27
jah ik kreeg dit gister ook alleen met een berichtje.
is trouwens de 1e keer dat die dat deed.
ben er super tevreden mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

als ik launcherpro zou installeren, stopt sense dan met mijn geheugen vreten?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
mindcre8r schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:31:
als ik launcherpro zou installeren, stopt sense dan met mijn geheugen vreten?
het geheugen management van android werkt dat vrij wordt gemaakt wat nodig is en wat het langst niet is gebruikt gaat dan uit het geheugen. Misschien dat sense dus nog blijft draaien, maar zodra je andere programma's opent en het geheugen nodig is stopt sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

dangerousp schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:33:
[...]

het geheugen management van android werkt dat vrij wordt gemaakt wat nodig is en wat het langst niet is gebruikt gaat dan uit het geheugen. Misschien dat sense dus nog blijft draaien, maar zodra je andere programma's opent en het geheugen nodig is stopt sense.
hopelijk heb je gelijk :) Sensation is geen langzaam beestje maar geheugen is geheugen :)

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOnAt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 10:34
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:22:
Had net iets heel vreemds. M'n Sensation lag naast me op tafel en ineens ging de verlichting aan en stond op het scherm dat iemand me belde. Maar hij speelde geen beltoon af. Het is dus dat ik er toevallig naar keek, anders had ik de oproep gemist. Mijn profiel stond gewoon op normaal en het volume op vol.

Een klein poosje nadat ik had opgehangen, reboote de telefoon ineens en kreeg ik na opnieuw opstarten een melding dat er een systeem fout was opgetreden met de vraag of ik HTC hiervan op de hoogte wilde stellen.

Heeft iemand dit ook al eens gehad?
silvester6 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:30:
jah ik kreeg dit gister ook alleen met een berichtje.
is trouwens de 1e keer dat die dat deed.
ben er super tevreden mee
Ik had hetzelfde probleem, heb me een keer vol verslapen omdat mijn wekker niet afging. Heb hem nu teruggestuurd naar HTC. Zat ook stof onder het scherm, maar neem aan dat dit een software probleem is. Op XDA was er ook een topic over. Hopen dat het wordt gefixed in een toekomstige update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xurk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-04-2024

Xurk

Burnside

Ik ben erg benieuwd wanneer de eerste update voor de HTC Sensation zal komen (met bug-fixes). Natuurlijk lees je in een topic als deze (gelukkig!) veel sneller over eventuele bugs of problemen dan een normale gebruiker, maar ondanks dat ben ik toch lichtelijk teleurgesteld dat de telefoon gereleased is met zo'n groot aantal problemen, die voor de ontwikkelaars volgens mij eenvoudig te fixen zijn. Het lijkt wel of er niet uitvoerig genoeg getest is?

Ik krijg de Sensation pas over anderhalve week op zijn vroegst binnen en ik hoop dat ik veel van de (vaak terugkomende) dingen waar ik hierover lees niet zelf ga meemaken ;) Maar gelukkig zijn veel dingen met een update op te lossen. Helaas geldt dat niet voor krakende of licht-doorlatende telefoons, dus 'fingers crossed' dat die problemen mij bespaard blijven...

Mitsubishi Trium Galaxy - Nokia 3330 - Nokia 3510 - Motorola V525 - Samsung E730 - HTC Touch - HTC Touch HD - HTC Desire - HTC Sensation - HTC One X+ - LG Nexus 5 - LG Nexus 5X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08-2023

donvalentino

psn: Walllie-G

Xurk schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:04:
Ik ben erg benieuwd wanneer de eerste update voor de HTC Sensation zal komen (met bug-fixes). Natuurlijk lees je in een topic als deze (gelukkig!) veel sneller over eventuele bugs of problemen dan een normale gebruiker, maar ondanks dat ben ik toch lichtelijk teleurgesteld dat de telefoon gereleased is met zo'n groot aantal problemen, die voor de ontwikkelaars volgens mij eenvoudig te fixen zijn. Het lijkt wel of er niet uitvoerig genoeg getest is?

Ik krijg de Sensation pas over anderhalve week op zijn vroegst binnen en ik hoop dat ik veel van de (vaak terugkomende) dingen waar ik hierover lees niet zelf ga meemaken ;) Maar gelukkig zijn veel dingen met een update op te lossen. Helaas geldt dat niet voor krakende of licht-doorlatende telefoons, dus 'fingers crossed' dat die problemen mij bespaard blijven...
kunnen we ergens niet terugvinden over een eventuele update die komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
donvalentino schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:05:
[...]

kunnen we ergens niet terugvinden over een eventuele update die komt?
Ik ben ook altijd wel benieuwd naar het percentage. Ik heb gelukkig geen enkel probleem met mijn sensation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jOnAt schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:03:
[...]

[...]

Ik had hetzelfde probleem, heb me een keer vol verslapen omdat mijn wekker niet afging. Heb hem nu teruggestuurd naar HTC. Zat ook stof onder het scherm, maar neem aan dat dit een software probleem is. Op XDA was er ook een topic over. Hopen dat het wordt gefixed in een toekomstige update.
Ik ben dus 'gelukkig' niet de enige waarbij dit voorkwam. Terugsturen voor dit ga ik niet doen, ik ga er vanuit dat HTC binnenkort een update zal uitgeven met bug fixes. Er zijn wel meer dingen die nog niet helemaal lekker lopen, vind ik. Zoals dat de caroussel soms schokkerig ronddraait, als je de telefoon unlocked. Voor de rest vind ik het nog steeds een top toestel :Y

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2011 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maceddy2004
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:00

maceddy2004

Ik heb geen ondertiteling

Gister even mogen vasthouden en mogen uitproberen.
Wat mij opviel (deze telefoon was zelf van een medewerker van VF store) was dat het overgaan van schermen niet zo 'snappy' was als in de demofilmpjes...

Komt dit doordat de VF medewerker er teveel 'meuk' op heeft staan?

Hij had zelf trouwens geen 360 software en/of Vodafone software erop staan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maceddy2004 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:11:
Gister even mogen vasthouden en mogen uitproberen.
Wat mij opviel (deze telefoon was zelf van een medewerker van VF store) was dat het overgaan van schermen niet zo 'snappy' was als in de demofilmpjes...

Komt dit doordat de VF medewerker er teveel 'meuk' op heeft staan?

Hij had zelf trouwens geen 360 software en/of Vodafone software erop staan.....
Het overgaan tussen de homescreens kan soms inderdaad niet zo snappy gaan helaas. Je zou verwachten van zo'n snel toestel met dual core dat dit niet voor zou moeten komen. Het komt vooral voor als je wisselt naar een homescreen dat gelijk bijgewerkt moet worden. Zoals bij de weer-, friends- en agenda widget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drekonai
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09-2023
Vinitio schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 00:21:
Ik ben altijd gewent geweest aan een nokia, en als die een x viel was er niks aan de hand.
Nu is mijn Sensation 1x gevallen en is het hele scherm gebarsten...
Gelukkig had ik m verzekerd...
Wat vinden jullie, toch maar een hoesje, en zoja welke?
Een hoesje is ALTIJD beter dan geen, neem eens een kijkje op het HTC Sensation accessoires topic van tweakers.net

@ Iedereen: Ik loop nu wel warm voor een update, ik merk gewoon dat er kleine dingen niet goed werken.
Nu is het nog de vraag wanneer, ik denk dat het helaas wel langer gaat duren omdat ze meteen de Bootloader fix erin willen zetten. Dat is in ieder geval wel iets waar ik van uit ga.

[ Voor 3% gewijzigd door Drekonai op 16-06-2011 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel62638
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
Verder heb ik ook het probleem dat las ik aan het bellen ben, en mijn pink op het onderste randje van de telefoon leg(grote handen) valt mijn bereik weg, word onduidelijk en begint te storen voor diegene die ik aan het bellen ben.

Meer mensen die dit ervaren???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 10:01
Ja! Helaas herkenbaar. Had gister 2 keer in 1 gesprek van +-5 min dat het gesprek gewoon werd afgesloten en 1 keer dat die seconde of 5 wegviel maar daarna wel gewoon weer doorging. Zwaar vervelend hoewel ik ik er wel bij moet opmerken dat het bereik hier thuis (waar ik gister dus ook was) altijd al matig/slecht is geweest. Ook met men Desire en 5800 die ik daarvoor had. Heb al meerdere keren gebeld bij gewoon goed bereik en toen maakte het niets hoe en waar ik het toestel vast had. Combinatie van een lichte blokkade van je hand voor het toestel en slecht bereik dat ervoor zorgt dat het bereik in elkaar stort.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Even voor de statistieken: Gisteren de batterij opgeladen en alles synchroniseren en volle helderheid van het scherm. Batterij vloog er doorheen.. vanmorgen weer helemaal opgeladen en alleen twitter automatisch synchroniseren uitgezet en schermhelderheid op laagste stand. Nu gaat de batterij veel langer mee. Gisteren zat ik nu rond de 50% en nu met hetzelfde gebruik op 80%.. net weer even "beste wifi prestaties uitgezet" en kijken hoeveel dat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Laatst online: 20-07 17:01
Ik heb sinds gisteren een hoesje voor mijn Sensation. Merk dat dit helaas de Wi-Fi ontvangst wel beinvloed; heb nu +/- 10dB minder, één streepje, ontvangst. Waar ik nu woon zit ik nogal ver van de router waardoor de Wi-Fi regelmatig wegviel, maar nu helemaal geen verbinding meer. Toch het effect van de death grip dus. Ik ga in een maandje echter verhuizen en dan staat de router vlak naast mij in plaats van 2 verdiepingen hoger :P. Wel een fijn hoesje, houdt ook wat steviger vast.

Dinsdag batterij-calibratie gedaan van HTC, liep toch nog wel redelijk snel leeg. Herinnerde mij echter opeens dat ik Latitude had draaien wat nogal een batterij-slurper schijnt te zijn, dus dat en Sweet Dreams wat ook niet echt werkte eraf gegooid.

Heb nu voor autosync:
Whatsapp - push
Gmail - push
Weer - elk uur
Tweetdeck - elke 30 minuten
Snow Storm - 2x per dag
Facebook - 1x per dag contacten

Wi-Fi via Y5 alleen aan in de buurt van bekende netwerken, als Lockscreen heb ik Weather. Auto-brightness enabled. Scherm op 30sec timeout en Beste Wi-Fi prestaties aan.

Zet 's nachts via MySettings WiFi en autosync uit, verlies ~15% in 8-9 uur denk ik. Wil zsm Juice Defender installeren om ook 3G uit te zetten, dat gaat dan waarschijnlijk nog meer schelen, kan die functie nu even niet vinden :P.

Zit nu na 22.5 uur op 13%,

Weergave 52%
Mobiel standby 17%
Telefoon inactief 15%
Wi-Fi 11%
Camera 3%
Spraakoproepen 2%

Ik ben hier eigenlijk erg tevreden mee, hoop dat de batterij nog wat meer capaciteit krijgt na een maand gebruik aangezien ik 'm nu pas een week heb.

Edit: ik heb de telefoon redelijk wat gebruikt, 10 min Angry Birds, wat internetten/twitter/mail en met name whatsapp. Geen power use, dat wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Tiroz op 16-06-2011 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
JKratos schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 13:32:
Ja! Helaas herkenbaar. Had gister 2 keer in 1 gesprek van +-5 min dat het gesprek gewoon werd afgesloten en 1 keer dat die seconde of 5 wegviel maar daarna wel gewoon weer doorging. Zwaar vervelend hoewel ik ik er wel bij moet opmerken dat het bereik hier thuis (waar ik gister dus ook was) altijd al matig/slecht is geweest. Ook met men Desire en 5800 die ik daarvoor had. Heb al meerdere keren gebeld bij gewoon goed bereik en toen maakte het niets hoe en waar ik het toestel vast had. Combinatie van een lichte blokkade van je hand voor het toestel en slecht bereik dat ervoor zorgt dat het bereik in elkaar stort.
Net ook constant bereik weggevallen achter elkaar hier. Nogmaals testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Hoe kan het dat ik 1Gb geheugen vrij heb?
Deze heeft toch maar 768 Mb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
RielN schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 14:20:
Hoe kan het dat ik 1Gb geheugen vrij heb?
Deze heeft toch maar 768 Mb?
Je haalt ROM en intern geheugen voor de apps denk ik door elkaar:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Ohja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-09 20:16
Iemand al gelukt een screenshot te maken met de Sensation?
Via de Java sdk weg lukt het me niet
PC vraagt niet om drivers te installeren als ik mijn telefoon aansluit met de foutopsporingsmodus aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Op twitter heeft htc trouwens aangegeven dat ze "in the near future" de bootloader policy op facebook gaan zetten.. hopelijk zeer nabije toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Hoe zit dat met wallpapers eigenlijk, heb nu bijvoorbeeld deze gedownload maar die is dan 1080x960. Dan moet ik 'm bijsnijden als ik hem selecteer, kan je ook net zoiets als op de Galaxy S2 dat je wallpaper als die breder bijvoorbeeld meeschuift bij het wisselen van homescreen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Tiroz schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 15:36:
Hoe zit dat met wallpapers eigenlijk, heb nu bijvoorbeeld deze gedownload maar die is dan 1080x960. Dan moet ik 'm bijsnijden als ik hem selecteer, kan je ook net zoiets als op de Galaxy S2 dat je wallpaper als die breder bijvoorbeeld meeschuift bij het wisselen van homescreen?
In oudere sense versies kan dit wel, maar doordat je sense nu door kunt gaan van scherm 7 naar 1 gaat dat niet meer.. waar houdt het dan immers op? In launcherpro ofzo kan het wel, maar als je dan teruggaat naar sense, snapt hij het niet meer helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Ah natuurlijk, niet over nagedacht. Zou je een soort rondlopend panorma kunnen maken though ^^ Begrijp dan overigens niet waarom die walls dan 1080p zijn, aan de andere kant kan je nu wel kiezen welk gedeelte precies je achtergrond wordt.

[ Voor 43% gewijzigd door Tiroz op 16-06-2011 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een punt en ik vroeg me af of andere er ook last van hadden.

Ik heb whatsapp en facebook, en ik heb alle contacten met telefoonnummer, whatsapp, facebook en facebook voor htc sence (facebook voor sence snap ik nog steeds niet maar ok) aan elkaar gekoppeld, maar om de zoveel tijd geeft ie suggesties voor contacten te koppelen die al gekoppeld zijn, als ik het oversla worden ze ontkoppeld helaas dus moet ze stuk voor stuk aanklikken dan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 19:23:
Ik heb nog een punt en ik vroeg me af of andere er ook last van hadden.

Ik heb whatsapp en facebook, en ik heb alle contacten met telefoonnummer, whatsapp, facebook en facebook voor htc sence (facebook voor sence snap ik nog steeds niet maar ok) aan elkaar gekoppeld, maar om de zoveel tijd geeft ie suggesties voor contacten te koppelen die al gekoppeld zijn, als ik het oversla worden ze ontkoppeld helaas dus moet ze stuk voor stuk aanklikken dan :/
Nee, op menu drukken onderin, en dan 'alles selecteren' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Weet iemand hoe ik het automatisch opstarten van Locations uit kan zetten als ik m in de carkit stop?

ERG irritant, ik krijg alleen de vraag over licenties die ik niet wil :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
MattyBomba schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 15:11:
Iemand al gelukt een screenshot te maken met de Sensation?
Via de Java sdk weg lukt het me niet
PC vraagt niet om drivers te installeren als ik mijn telefoon aansluit met de foutopsporingsmodus aan.
Ja, maar via die java sdk. Ging prima. SDK installeren, programma draaien en screenshot maken.

Heb je wellicht een USB poort die disabled is? Of van die gele driehoekjes in je device manager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:

nekrah

Aandelen op de AEX eindigen sowieso op .as
ING staat echter genoteerd als INGA.as

Bedankt, ING en enkele anderen inmiddels gelukt.
Weet je toevallig ook waar ik die zoek codes voor NL-hoofdfondsen kan vinden.
Met Philips.as kom ik er niet, en flip.as kent ie natuurlijk helemaal niet?

Nog mooier zou natuurlijk zijn het standaard gebruik van de AEX-beurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RielN schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 23:25:
Weet iemand hoe ik het automatisch opstarten van Locations uit kan zetten als ik m in de carkit stop?

ERG irritant, ik krijg alleen de vraag over licenties die ik niet wil :(
inderdaad....ik word daar ook gek van !!!

heb hem al ge-deinstalleerd maar dan gaat tie hem toch weer downloaden ???

iemand hier meer verstand van ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

heb nu ook mijn Sensation ontvangen, en zit inderdaad vol met 360 rommel :(
bah!

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drekonai
dangerousp schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 13:51:
Even voor de statistieken: Gisteren de batterij opgeladen en alles synchroniseren en volle helderheid van het scherm. Batterij vloog er doorheen.. vanmorgen weer helemaal opgeladen en alleen twitter automatisch synchroniseren uitgezet en schermhelderheid op laagste stand. Nu gaat de batterij veel langer mee. Gisteren zat ik nu rond de 50% en nu met hetzelfde gebruik op 80%.. net weer even "beste wifi prestaties uitgezet" en kijken hoeveel dat uitmaakt.
Vervelend hé, ik had een HD2 met nandroid er op en die ging een goede dag mee. Deze telefoon slokt zo m'n batterij op, als ik even een spel speel gaat het 2x zo snel. Dus nu heb ik mijn scherm ook wat donkerder en heb ik meer apps op een minder voorkomende synchronisatie staan!

* Ik wil de telefoon echt heel snel kunnen rooten, waarom ? Setcpu, dit werkt fantastisch omdat je namelijk de processor in kan stellen op een zo laag mogelijk variabele als het scherm in slaapstand staat, dit behoudt de batterij echt een STUK langer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drekonai
mindcre8r schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:01:
heb nu ook mijn Sensation ontvangen, en zit inderdaad vol met 360 rommel :(
bah!
Dat is wel K! Nu maar hopen dat je telefoon snel kan ROMmen, als je dat al doet. Kan je al die zooi eraf gooien of dan is het al voor je gedaan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Drekonai schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:11:
[...]

Dat is wel K! Nu maar hopen dat je telefoon snel kan ROMmen, als je dat al doet. Kan je al die zooi eraf gooien of dan is het al voor je gedaan >:)
heb het gedelete van mn screens, en ik gebruik toch launcher 7 :) zie je dr niks van :P

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Drekonai schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:08:
[...]

Vervelend hé, ik had een HD2 met nandroid er op en die ging een goede dag mee. Deze telefoon slokt zo m'n batterij op, als ik even een spel speel gaat het 2x zo snel. Dus nu heb ik mijn scherm ook wat donkerder en heb ik meer apps op een minder voorkomende synchronisatie staan!

* Ik wil de telefoon echt heel snel kunnen rooten, waarom ? Setcpu, dit werkt fantastisch omdat je namelijk de processor in kan stellen op een zo laag mogelijk variabele als het scherm in slaapstand staat, dit behoudt de batterij echt een STUK langer ;)
Met exact hetzelfde gebruik en dus alleen twitter uit en scherm helderheid lager, gisteren aan het einde van de dag 62% en eergisteren 15%.. erg groot verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJVG
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-08 06:40
coolz schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 17:58:
[...]

Bij mij hetzelfde. Zit nu ook met een Desire en overweeg ook over te gaan stappen naar een Sensation(gewoon omdat het kan!)
Wat ik wel merk bij de Desire is dat als je je mobiele internet uitzet dat hij echt ruim twee keer zo lang mee gaat. Ik haal er nu zelf ongeveer een dag mee met normaal gebruik.
Ze moeten echt eens wat betere accu's in die telefoons gaan stoppen of andere technieken zoals kinetische opladende accu's..
Ja of ze moeten eens een zuinigere radiochip gaan gebruiken. Weet niet zeker of die er zijn maar ik heb wel het idee dat iPhones zuiniger zijn tijdens een dataverbinding. Maar dat heb ik niet echt gecontroleerd.Het kan namelijk ook zijn omdat iPhone abbo's voorheen (veel) snellere dataverbindingen hadden. Sneller data = kortere tijd verbinding en dat is natuurlijk weer positief voor de accuduur.

Ik zet dus ook regelmatig mijn dataverbinding / autosync uit maar dat is natuurlijk niet echt de bedoeling van zo'n telefoon.

Ik ben niet zo bang dat het Sensation beeldscherm veel stroom verbruikt. Op een hele dag staat mijn scherm misschien een uurtje aan. De Desire AmoLed heeft bewezen dat ie dat zo'n 6 uur lang kan en de SLCD iets minder lang. Echter op de achtergrond wordt er continue een dataverbinding gemaakt. Dus terwijl mijn telefoon op tafel ligt, en ik raak hem de hele dag niet aan, wordt de accu toch flink leeggezogen.

Ik zou graag eens wat stroommetingen van Sensation gebruikers zien. Zet je data uit en zet je scherm aan. Speel ook is een filmpje af. Zet daarna eens je data aan en download een groot bestand. Eventueel met je beeldscherm weer uit. Het zal me niets verbazen dat het stroomverbruik voor de data bij de Sensation ook rond de 600 a 700 mA ligt. Nou reken het dan maar uit met de capaciteit van de accu.

De beste app vond ik CurrentWidget Kun je eenvoudig in Excel importeren een een grafiekje genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Ik heb het gevoel dat de Sensation net iets betere accuduur heeft dan de Desire. In Idle is hij aanmerkelijk zuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drekonai
RJVG schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:02:
[...]

Ja of ze moeten eens een zuinigere radiochip gaan gebruiken. Weet niet zeker of die er zijn maar ik heb wel het idee dat iPhones zuiniger zijn tijdens een dataverbinding. Maar dat heb ik niet echt gecontroleerd.Het kan namelijk ook zijn omdat iPhone abbo's voorheen (veel) snellere dataverbindingen hadden. Sneller data = kortere tijd verbinding en dat is natuurlijk weer positief voor de accuduur.

.......................................
Ik heb het op mijn telefoon gezet, als ik resultaat heb dan laat ik het je weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik zojuist op Telefoon had geklikt om te bellen, kreeg ik een foutmeldingsblokje waarin stond dat. Android.process.acore was vastgelopen. Zover ik kon zien heeft dit met java te maken. Ik kreeg de vraag of ik een foutmeldingsbericht naar HTC wilde versturen en heb dit gedaan. Hopelijk gaan ze wat doen met de verstuurde foutmeldingen en brengen ze binnenkort een update uit met bug fixes.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2011 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 01:01:
[...]

inderdaad....ik word daar ook gek van !!!

heb hem al ge-deinstalleerd maar dan gaat tie hem toch weer downloaden ???

iemand hier meer verstand van ??
Help Help ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
Heeft iemand hier last van dat de Facebook widget niet update? De berichten die erop staan zijn van maandag :/

Ik heb tussen mijn synchronisatie instellingen gekeken en de instellingen kloppen. Er staat dat de live-feed nog vandaag heeft gesynchroniseerd maar ik blijf maar berichten zien van een paar dagen oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richi E.
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-08 12:04

Richi E.

PSN: Rich_E1988

Weet iemand hoe het zit met navigatie op de Sensation?

Er staan 2 apps op:
- Navigatie
- Locations

De navigatie app ziet er goed uit, maar heeft deze een data verbinding nodig? Want ik wil hem in het buitenland gebruiken.

De locations app kan ik niet eens gebruiken. Ik krijg gelijk een melding over het kopen van een licentie. Waarom staan er dan wel kaarten op mijn SD kaart?

PSN: Rich_E1988

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Je hebt 30 dagen licentie.

Bij het eerste gebruik gaan die 30 dagen in en dan werkt dat wel. De toepassing is wel oké inderdaad, ziet er behoorlijk compleet uit, en het is inderdaad offline, dus kaarten kopen.

MIsschien ga ik dat wel doen. Ik ga het wél eens 30 dagen goed testen.

Ook contact gehad met HTC helpdesk. We kwamen niet uit het carkit probleem omdat bij mij geen instellingen voor 'autopaneel' bestaan, nergens. Zij gaan dit uitzoeken en benaderen mij.

Tevens bevestigd gekregen dat updates vanuit Google via Vodafone op de Vodafone toestellen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
RielN schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:50:
Je hebt 30 dagen licentie.

Bij het eerste gebruik gaan die 30 dagen in en dan werkt dat wel. De toepassing is wel oké inderdaad, ziet er behoorlijk compleet uit, en het is inderdaad offline, dus kaarten kopen.

MIsschien ga ik dat wel doen. Ik ga het wél eens 30 dagen goed testen.

Ook contact gehad met HTC helpdesk. We kwamen niet uit het carkit probleem omdat bij mij geen instellingen voor 'autopaneel' bestaan, nergens. Zij gaan dit uitzoeken en benaderen mij.

Tevens bevestigd gekregen dat updates vanuit Google via Vodafone op de Vodafone toestellen komen.
Ter aanvulling dit geld voor locations. DIe is inderdaad te gebruiken, maar niet meer dan een middelmatig programma vind ik.

Voor "Navigatie" is inderdaad een netwerkverbinding nodig. Echter als het voor 1 route is, kun je hem thuis al helemaal laden, door de route af te lopen, hij download dan die kaarten alvast en hoef je dat in het buitenland niet meer te doen. Wijk je van je route af, dan heb je wel een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Hmm, dat doet Google maps ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dangerousp schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:54:
[...]

Ter aanvulling dit geld voor locations. DIe is inderdaad te gebruiken, maar niet meer dan een middelmatig programma vind ik.

Voor "Navigatie" is inderdaad een netwerkverbinding nodig. Echter als het voor 1 route is, kun je hem thuis al helemaal laden, door de route af te lopen, hij download dan die kaarten alvast en hoef je dat in het buitenland niet meer te doen. Wijk je van je route af, dan heb je wel een probleem.
Voor andere navigatie software zoals Sygic die binnenkort beschikbaar is voor htc sense 3.0 heb je toch geen netwerkverbinding nodig? Of geldt dit voor alle navigatie software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Bij Locations kies je een bestemming, en dan kies je 'premium navigatie'.
Of je kiest het Autotje bovenin.

Hier heb je echt geen internet voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:30
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:03:
[...]

Voor andere navigatie software zoals Sygic die binnenkort beschikbaar is voor htc sense 3.0 heb je toch geen netwerkverbinding nodig? Of geldt dit voor alle navigatie software?
Voor Sygic download je inderdaad kaarten dus heb je geen netwerkverbinding nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er inmiddels als mensen die films op de Sensation hebben weten te zetten?
In mijn geval dus .avi of .mkv files waarbij het programma ook een .srt file moet kunnen invoegen en dat kunnen converteren naar een format dat haarscherp beeld oplevert met een geheel gevuld Sensation scherm. Het zijn wat eisen, ik weet het, maar heb zelf nog geen progr gevonden die dit allemaal kan. AVS video converter heb ik geprobeerd maar de Sensation wou er niet aan... en subtitles (.srt) toevoegen lukte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:06

BrammT

The one and only!

Heb 'm nu bijna een dag in bezit & het is echt een toptoestel.

De batterijduur is tot op heden ook prima, speel er al een aantal uren non stop mee, geen enkel probleem.
De snelheidsverbetering t.o.v. de HD2 is vele malen groter dan verwacht!

Ben meer dan tevreden.

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:24

Melkaz

Melkazar

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:31:
In mijn geval dus .avi of .mkv files waarbij het programma ook een .srt file moet kunnen invoegen en dat kunnen converteren naar een format dat haarscherp beeld oplevert met een geheel gevuld Sensation scherm. Het zijn wat eisen, ik weet het, maar heb zelf nog geen progr gevonden die dit allemaal kan. AVS video converter heb ik geprobeerd maar de Sensation wou er niet aan... en subtitles (.srt) toevoegen lukte niet.
Handbrake al geprobeerd? Hiermee heb ik 1 film(720P rip) omgezet en ziet er voortreffelijk uit op het scherm.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Melkaz schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:36:
[...]

Handbrake al geprobeerd? Hiermee heb ik 1 film(720P rip) omgezet en ziet er voortreffelijk uit op het scherm.
Ga het nu testen! :D

Ik zie dat je de beeldverhouding niet in kunt stellen, dus ben benieuwd of het beeldvullend is of dat ik balken krijg. Zit nu op 70% met converten...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2011 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na mijn prettige ervaringen met belnu.nl (;)) heb ik het toestel inmiddels een week in huis en wordt het tijd om ook mijn ervaringen te delen.

Ik kwam van een HTC Touch Pro 2 met Windows Mobile en ik moet zeggen het is een hele vooruitgang! Ik ben erg tevreden over het toestel. Hij is erg snel (zeker in vergelijking met mijn Touch Pro 2 is het verschil erg groot), een mooi helder scherm, gebruiksvriendelijk, maakt mooie foto's enz. In vergelijking met mijn Touch Pro 2 zijn er erg veel apps en widgets te downloaden waardoor de mogelijkheden met het toestel oneindig zijn. Ook het design vind ik super mooi. Mooie achterkant met de drie verschillende kleuren. Het toestel voelt ook super en 'sterk' aan, je hebt niet het idee dat je een goedkoop toestel in handen hebt. Tot slot een groot en scherp scherm.

Van de negatieve dingen die ik in dit forum lees heb ik van maar een paar dingen last gehad:
- Ik heb tot nu toe maar één keer het halve lockscreen gehad. Na het toestel een paar minuten gebruikt te hebben en nogmaals de telefoon gelocked te hebben was het lockscreen weer normaal. Hier verder geen last meer van gehad
- Ik heb nu ongeveer 2-3 keer gehad dat ik niet meer kon 'vegen' op het touchscreen tussen de verschillende begin pagina's. Het toestel even uit en aan zetten loste dit probleem op.
- Als ik bijvoorbeeld via emulator een spelletje speel in landscape mode (de knoppen zitten dan onderaan op het scherm) wil hij nog weleens kraken. Je voelt dat er wat speling zit tussen de voor- en achterkant. Bij verder gebruik heb ik hier geen last van. Misschien dat ik er nog een papiertje tussen doe ofso maar het is niet heel erg storend. Kan dit verder geen kwaad i.v.m. de hitte?
- Batterijduur vind ik nog niet super. Maar omdat ik de telefoon pas een week heb zit ik er nog veel mee te 'spelen' en zo snel gaat hij nou ook weer niet leeg. Als ik hem 's ochtends van de lader haal moet hij er begin van de nacht er weer op.
- Tot slot de death grip. Als je je hand om de bovenkant houdt wordt het signaal idd minder. Maar ik heb mezelf al aangeleerd om het toestel in landscape mode op een bepaalde manier beet te pakken waardoor dit niet het geval is en daarom vind ik het totaal niet storend verder. Ik neem eigenlijk aan dat bij elke telefoon het signaal gedeeltelijk weg valt als je met je hand de achterkant bedekt?

Verder nergens last van gehad zoals stof onder het scherm, spontane reboots, het moeilijk unlocken van het lockscreen (gaat juist heel makkelijk en soepel bij mij) etc.

Zeer tevreden dus met de telefoon. Hoesje is inmiddels besteld, binnenkort nog een 32 gb kaartje er in en dan ga ik nog lang van de telefoon genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
RielN schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:57:
Hmm, dat doet Google maps ook al.
"Navigatie" IS Google maps, maar dan in navigatie vorm.

Locations werkt offline, Navigatie niet.. net als google maps zelf.

Sygic werkt net als locations en heb je dus inderdaad geen internet voor nodig.

@Ernie89 waarom converteren? Speel gewoon de originele avi of mkv bestanden met srt files af in bijvoorbeeld diceplayer? Je kunt trouwens het beeld beeldvullend maken (haalt hij de zijkanten eraf) of balken.

[ Voor 23% gewijzigd door dangerousp op 17-06-2011 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDB
  • Laatst online: 21-05-2024
Ik had graag een 32gb microSD kaart gekocht voor mijn sensation. Is class 2 hier goed genoeg voor? of gaat het je telefoon echt traag maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:31:
Rockplayer support srt files. Als je gewoon de film met srt file in dezelfde map op je sd-kaart zet kan je met Rockplayer gewoon film kijken met ondertiteling! Hoef je ook niks te 'converten' met ingebakken ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:11:
[...]

Rockplayer support srt files. Als je gewoon de film met srt file in dezelfde map op je sd-kaart zet kan je met Rockplayer gewoon film kijken met ondertiteling! Hoef je ook niks te 'converten' met ingebakken ondertiteling.
Rockplayer is ook goed, maar bij erg hoge resoluties hapert die soms, diceplayer niet.. bij mij in ieder geval. Rockplayer is wel gewoon gratis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dangerousp schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:15:
[...]

Rockplayer is ook goed, maar bij erg hoge resoluties hapert die soms, diceplayer niet.. bij mij in ieder geval. Rockplayer is wel gewoon gratis!
Ah ok, Diceplayer support ook srt files zie ik. Misschien dan toch maar Diceplayer installeren. Die 3 dollar kan ik wel missen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino
  • Laatst online: 10-08-2023

donvalentino

psn: Walllie-G

DVDB schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:05:
Ik had graag een 32gb microSD kaart gekocht voor mijn sensation. Is class 2 hier goed genoeg voor? of gaat het je telefoon echt traag maken?
Ik zou minimaal class 4 pakken i.v.m. HD movies (camera)...
Ik heb zelf een 16GB class 10 kaart, is ruim voldoende voor mij + aan de schrijfsnelheid zal het niet liggen:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drekonai
DVDB schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:05:
Check anders even het Sensation accessoire topic. Hier staat ook het een en ander over SD kaarten in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm daar had ik nog niet over nagedacht! Dat je inderdaad ook gewoon een andere player kunt gebruiken die .srt er automatisch bij pakt! Dat is wel ideaal en nog veel slimmer. Op de pc doe ik dat ook gewoon met VLC player, maar op de phone was ik gewend met mijn Nokia altijd te converten en srt erin te plakken tijdens convert.

Voordeel van converten is wel dat je ruimte bespaard en zo meer films kunt hebben op je phone... misschien toch maar een keer een grotere opslag kopen...

Vind Diceplayer beter werken dan Rockplayer. Heb idee dat Rock soms hapert bij m'n avi file. Voordeel van Rock is het percentage van de batterij bovenin het scherm tegenover een batterij-afbeelding bij Dice... percentage is gewoon veel duidelijker dan een leeglopende batterij-afbeelding.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2011 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWolf666
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-06-2022

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

Gister mijn sensation binnengekregen. Had deze maandag besteld (verlenging), dus ging nogal snel. Heb niet gecheckt of het simlockvrij is.. Maar bij het aandoen zie je het vodafone logo, en die extra troep staat er ook op helaas. Verder wel een zeer leuke telefoon, ook al ben ik al wel een aantal irritaties tegengekomen. Gelukkig bleef het in de ergste gevallen maar bij een reboot om het op te lossen..

Er waren wat momenten waarbij het scherm op bepaalde plaatsen niet meer reageerde. Meestal was dit op te lossen door de telefoon te locken, en weer te unlocken, en was het voorbij. Maar wel irritant.
Het is me voorgekomen dat de camera ineens groene strepen erin krijgt. Niet zo'n klein beetje ook.. Dit was zowel de back als front camera.. Verder had de telefoon geen artifacts oid.. Dus vond het nogal raar.. Dit was opgelost door de telefoon opnieuw op te starten.. Hoop niet dat dit vaker gebeurt..
Geluid deed het ineens niet meer op de telefoon. Niet alleen voor muziek of wat dan ook, ringtones kon ik niet beluisteren, spellen hadden geen geluid etc. Kon daardoor ook geen youtube filmpjes en dergelijkke meer afspelen. Kreeg een melding dat er een onbekende fout was. Dit was ook opgelost door gewoon de telefoon opnieuw op te starten..

En dit is na 1 dag de telefoon gebruikt te hebben.. Ik hoop niet dat dit veel vaker gaat voorkomen.. Aan de positieve kant heb ik nog geen vastlopers of ongewilde reboots meegemaakt. Telefoon kraakt ook niet of iets dergelijks..

[ Voor 4% gewijzigd door BlackWolf666 op 17-06-2011 18:40 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0 0B
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 21:23

N0 0B

cxb1=N#

Ik heb sinds vanmiddag ook een Sensation en ben er zeer tevreden mee. Ik heb nu alleen 1 probleem, de fotocamera lijkt zichzelf steeds opnieuw op te starten als ik deze modus in ga.
Als ik binnen die tijd op videomodus druk is er niks aan de hand, maar als ik daarna weer fotomodus selecteer flipt hij weer; ook frontcamera geeft geen verschil.
Ik heb er 4 fotoos mee genomen toen was er niks aan de hand, pas later stak dit de kop op. Een restart mocht niet baten.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Won't you break the beats, cause I'm hardcore - Tiga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vreemd probleem met het geluid. Bij sommige apps heb ik geen geluid. Voorbeeld: ik had de gratis "talking tom" geinstalleerd. Wanneer ik deze app opstart, heb ik opeens geen geluid meer. Wanneer ik vervolgens de app afsluit, heb ik nergens geluid meer. Dit is ook nergens meer aan te zetten. Ik heb wel een trucje gevonden waardoor het wel weer werkt: iemand bellen en tijdens bellen luidspreker aanzetten :S
Zijn er meer mensen met dit probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 21:27
heb ook geen geluid bij talking tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Hmm... ik mag aan het eind van deze maand weer verlengen en heb mijn blik op dit toestel laten vallen. Momenteel ben ik in het bezit van een HTC Touch Pro II welke draait op Windows Mobile 6.5. Ben blij als ik daar vanaf ben.

Ben wel een beetje huiverig om na al die verhalen voor de Sensation te gaan. Zijn er nog goede Android alternatieven, afgezien van de Samsung Galaxy S2? Die heb ik even aan de tand mogen voelen, maar dat gaat hem niet worden. Veel te lomp, te plastic en de interface staat me niet aan. Andere opties?

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:32
Echt andere alleen alternatieven zijn er niet echt. Ik heb vandaag via de Vodafone shop mijn abbot verlengdmet de sensation. De galaxy s2 lag mij ook niet in de hand, hetgeen ik naast degelijkheid wel erg belangrijk vind. Het iets minder kleurrijke scherm neemt ik wel op de korrel toe. Het is gelukkig wel scherper. Elk voordeel heb zijn nadeel! In ieder geval had ik geluk want dit was het ener laatste toestel op voorraad bij Vodafone shop in Weert.

I.i.g heb ik de gsm netjes enkele uren (+/ 14 uur) aan de later gehangen. Lang leve guus meeuwis voor de afleiding van t spelen met de gsm vanaaf >:) lekker concert afgelopen avond.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

met 80% in de nacht gaan. en met 37% wakker worden.
Alles staat uit qua update behalve G-mail.
geen Bt, geen Wifi, weer updates elke 4 uur.

WTF?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 22:25
mindcre8r schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 09:00:

WTF?
Data verbinding down geweest? GSM werkzaamheden? Blijft ie zoeken naar verbinding. Kan een antwoord zijn op je vraag.

Uncomfortable silence can be so loud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWolf666

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

Nog een rarigheid meegemaakt. Mijn lockscreen was niet volledig te zien, maar die ring die onderin hoort te zitten, was zeg maar midden op het scherm. De onderste helft van het scherm was helemaal zwart, en de bovenste helft was "normaal" vanaf de ring naar boven, maar paste niet volledig op het scherm natuurlijk.. Voor het unlocken moest ik wel gewoon van helemaal onderin de ring naar boven trekken.. Opgelost door telefoon te rebooten.. Wel apart op zich, al die kleine bugs...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 22:25
BlackWolf666 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 11:42:
Nog een rarigheid meegemaakt. Mijn lockscreen was niet volledig te zien, maar die ring die onderin hoort te zitten, was zeg maar midden op het scherm. De onderste helft van het scherm was helemaal zwart, en de bovenste helft was "normaal" vanaf de ring naar boven, maar paste niet volledig op het scherm natuurlijk.. Voor het unlocken moest ik wel gewoon van helemaal onderin de ring naar boven trekken.. Opgelost door telefoon te rebooten.. Wel apart op zich, al die kleine bugs...
New phones comes with new bugs. Zeker met Sense 3.0. Kwestie van wachten op de updates en open root helaas.

Uncomfortable silence can be so loud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
BlackWolf666 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 11:42:
Die heeft iedereen denk ik wel een keertje meegemaakt, je kan 'm dan alsnog unlocken door gewoon de sleepbeweging te maken die je normaal maakt, dus vanaf onder het touchscreen, dan zie je de ring naar boven gaan. Heb het nu 2x gehad, na 2-3x weer unlocken is het bij mij weer weeg.

Ik gebruik nu MoboPlayer, alleen even snel getest met wat .mkv's van Dexter, schijnt ook gewoon .srt te ondersteunen. En is gratis.

Vannacht maar 4% batterij verloren in +/- 10 uur, met 3G nog aan maar autosync uit. Gaat steeds beter :D mooi is dat!
quote: mindcre8r

WTF?
Autosync maakt toch wel veel verschil, probeer het eens met autosync helemaal uit? Als je dat 's ochtends weer aanzet wordt alles automatisch gelijk geupdate dus dat is dan verder ook geen probleem. Maakt natuurlijk ook uit in hoeverre je batterij al 'gewend' is en capaciteit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

TheKerremenke schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 02:17:
Echt andere alleen alternatieven zijn er niet echt. Ik heb vandaag via de Vodafone shop mijn abbot verlengdmet de sensation. De galaxy s2 lag mij ook niet in de hand, hetgeen ik naast degelijkheid wel erg belangrijk vind. Het iets minder kleurrijke scherm neemt ik wel op de korrel toe. Het is gelukkig wel scherper. Elk voordeel heb zijn nadeel! In ieder geval had ik geluk want dit was het ener laatste toestel op voorraad bij Vodafone shop in Weert.

I.i.g heb ik de gsm netjes enkele uren (+/ 14 uur) aan de later gehangen. Lang leve guus meeuwis voor de afleiding van t spelen met de gsm vanaaf >:) lekker concert afgelopen avond.
Misschien moet ik sommige bugs maar voor lief nemen. Erger dan de HTC Touch Pro 2 die ik nu heb zal het iig niet worden, neem ik aan. T.z.t. zal er wel een fix voor de grootste problemen komen. Ik heb nog een week of 2 voor ik mag verlengen, maar tot nu toe staat deze wel bovenaan mijn lijstje.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die die twijfelen om het toestel te nemen, moeten niet te zwaar aan dit topic wegen. Klachten vieren altijd hoogtij in dit soort topics. Dit zul je bijv bij de Galaxy SII ook tegenkomen. De nieuwe Sense overlay is gewoon nog onderhevig aan kinderziektes en de hardware draait suboptimaal, maar het is echt een beest. Je kan er praktisch alles mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:39
Ik heb tot nu toe enkel nog maar 1 keer een reboot gehad van het toestel. Dit was nadat ik alle processen gekilled heb met advanced task killer. Dit is dus mss mijn eigen schuld.

Nu, het toestel heeft idd nog geen updates gehad, dus normaal wordt ie alleen maar beter. Ik ben er in ieder geval heel blij mee.
Wat betreft de batterij, die gaat hier met normaal gebruik net 2 dagen mee.
Enkel mail veel laten syncen, de rest af en toe. Enige applicatie die hier blijft draaien is whatsapp.
S'nachts gaat het syncen uit, tss 22h en 8h gaat autosync automatisch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
mindcre8r schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 09:00:

WTF?
Precies! WTF?

Ik ga slapen met 100% en word wakker met 98%! (En dan wel 8 uur slaap he ;))

Dan natuurlijk wel via Tasker wat zooi uitgezet 's nachts, maar toch. 37% duidt wel op iets dat niet helemaal snor zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWolf666

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

Waarschijnlijk gewoon slechte calibratie. Als je slechte ervaringen hebt met de batterij zou ik even Battery Indicator downloaden. Daarna moet je even dit proces eenmalig doen, en je batterij zou beter moeten werken..

To also help with Battery Life you can do these steps exactly: 1) Turn your device ON and Charge the device for 8 hours or more 2) Unplug the device and Turn the phone OFF and charge for 1 hour 3) Unplug the device Turn ON wait 2 minutes and Turn OFF and charge for another hour Your battery life should almost double, we have tested this on our devices and other agents have seen a major difference as well." - HTC Support's advice to an XDA Developer forum member.

Bron

Stap 1 is het beste snachts te doen natuurlijk als je slaapt. Als je wakker wordt, kun je stap 2 en 3 doen. Heb je doordeweeks geen tijd, doe het dan in het weekend. Vannacht lijkt me prima. Heb dit zelf nog niet gedaan maar het schijnt goed te werken.

Het is me wel opgevallen dat als ik het oplaad en de telefoon aangeeft dat het volledig opgeladen is, en ik de lader eruit en direct weer in doe, dat ie dan nog wel erg lang blijft opladen voor iets dat zogenaamd vol was.. Dus.. Dat kun je ook proberen als je dit proces te lang vind. Kan niet garanderen dat het werkt..

[ Voor 19% gewijzigd door BlackWolf666 op 18-06-2011 18:34 . Reden: Taalfoutjes... + Kleine toevoegingen ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik weet niet of het al gemeld is, maar sinds kort is Swype er ook in het Nederlands voor de qHD resolutie van de Sensation!

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:45
BlackWolf666 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 17:41:
*knip*

Het is me wel opgevallen dat als ik het oplaad en de telefoon aangeeft dat het volledig opgeladen is, en ik de lader eruit en direct weer in doe, dat ie dan nog wel erg lang blijft opladen voor iets dat zogenaamd vol was.. Dus.. Dat kun je ook proberen als je dit proces te lang vind. Kan niet garanderen dat het werkt..
Dat heeft sowieso te maken met het feit dat ie oplaad tot 100%, vervolgens niks doet tot ie weer leeg is gelopen tot ongeveer 90% en vervolgens weer begint op te laden naar de 100%. Dit werkt tegenwoordig standaard zo omdat dat beter voor de accu is dan continu het accu niveau op 100% houden door middel van continu op te laten laden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry eggens
  • Laatst online: 24-02-2021
Graag toch nog een discussie starten.
Bij Belcompany vertelde de verkoper mij dat het toestel un-branded zou zijn. Nu blijkt dit niet zo. Dit is vervelend maar geen ramp zolang er maar geroot kan worden. Zal het kunnen gebeuren dat HTC hun bootloader vrijgeeft en Vodafone poot stijf houd en dus een branded toestel niet te rooten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 17:05
berry eggens schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 20:25:
Graag toch nog een discussie starten.
Zal het kunnen gebeuren dat HTC hun bootloader vrijgeeft en Vodafone poot stijf houd en dus een branded toestel niet te rooten is?
Ja dat zal kunnen gebeuren , dat weet je pas als het zover is, of als vodafone een officieel bericht hierover naarbuiten brengt

Daartegen zal een branded toestel door er een custom rom op te gooien wel te rooten zijn . weet alleen niet of deze er al zijn . gewoon XDA in de gaten houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wat houdt dat branded precies in dan in het geval van Vodafone? Alleen een Vodafone logo bij het opstarten en een aantal programmatjes die je niet kan verwijderen maar ook niet hoeft te gebruiken? Verder werkt de telefoon gewoon hetzelfde als unbranded?

Bij mijn Touch Pro 2 deed ik de telefoon altijd gewoon updaten via de officiele HTC site. Kan dit dan nu ook niet gewoon zodat je niet via Vodafone update. Of gaat dit tegenwoordig allemaal anders met Android enzo?

Vandaag de Samsung Galaxy S2 in me handen gehad en ik vind de Sensation toch veel beter dan de Galaxy S2. Ik ben al zo gewend aan de hoge resolutie dat ik de icoontjes enzo echt groot vind bij de Galaxy. Daarnaast vind ik het verschil in schermen en helderheid wel meevallen en de buitenkant voelt echt goedkoop aan.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2011 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

Ik ben inmiddels bezig op mijn tweede Sensation. De eerste die ik had kreeg na twee dagen de volgende kuren;
1. Heel erg warm worden
2. Geluid wat niet meer werkt
3. Iconen corrupt na soft reboot

Op aanraden van HTC Live Chat teruggegaan naar de winkel en een ander exemplaar gekregen.
Jammer alleen dat mijn eerste not-branded was en deze wel.

Nu nog steeds het probleem dat na restart de iconen weg zijn.
En nog een andere vraag. Als ik bij Mail mijn Gmail account toevoeg zegt die dat ik geen mail heb, maar de eigen Gmail app toont wel alle Gmail. Nu heb ik dus twee iconen voor mail naast elkaar. Hoe kan ik de Gmail gewoon bij de andere mail accounts krijgen?

Update:
Heb ontdekt dat het uitvallen van he tgeluid kwam door de app 'Talking Tom Cat Free'. Als ik die gebruik is het geluid na een paar seconden 'dood' en is een soft reboot de enige remedie. Daardoor ben je dan wel weer je iconen kwijt...

[ Voor 15% gewijzigd door weid1374 op 19-06-2011 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry eggens
  • Laatst online: 24-02-2021
indofk schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 21:58:
[...]

Ja dat zal kunnen gebeuren , dat weet je pas als het zover is, of als vodafone een officieel bericht hierover naarbuiten brengt

Daartegen zal een branded toestel door er een custom rom op te gooien wel te rooten zijn . weet alleen niet of deze er al zijn . gewoon XDA in de gaten houden
Gaat er dan niet wat mis in de volgorde. Moet je niet eerst rooten alvorens je een custom rom kunt installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Jep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Crew One schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:38:
[...]

Precies! WTF?

Ik ga slapen met 100% en word wakker met 98%! (En dan wel 8 uur slaap he ;))

Dan natuurlijk wel via Tasker wat zooi uitgezet 's nachts, maar toch. 37% duidt wel op iets dat niet helemaal snor zit.
ok batterij verbeterd zich duidelijk.

ik heb m gister met 79% op mn nachtkastje gelegd en werd vanmorgen wakker met 47%.
ookal sync ik niet veel, blij om te zien dat mijn wekker dan nog zal gaan :)

[ Voor 46% gewijzigd door mindcre8r op 19-06-2011 09:26 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

weid1374 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 00:37:
Ik ben inmiddels bezig op mijn tweede Sensation. De eerste die ik had kreeg na twee dagen de volgende kuren;
1. Heel erg warm worden
2. Geluid wat niet meer werkt
3. Iconen corrupt na soft reboot

Op aanraden van HTC Live Chat teruggegaan naar de winkel en een ander exemplaar gekregen.
Jammer alleen dat mijn eerste not-branded was en deze wel.

Nu nog steeds het probleem dat na restart de iconen weg zijn.
En nog een andere vraag. Als ik bij Mail mijn Gmail account toevoeg zegt die dat ik geen mail heb, maar de eigen Gmail app toont wel alle Gmail. Nu heb ik dus twee iconen voor mail naast elkaar. Hoe kan ik de Gmail gewoon bij de andere mail accounts krijgen?

Update:
Heb ontdekt dat het uitvallen van he tgeluid kwam door de app 'Talking Tom Cat Free'. Als ik die gebruik is het geluid na een paar seconden 'dood' en is een soft reboot de enige remedie. Daardoor ben je dan wel weer je iconen kwijt...
nog een voordeel! je bent 1 van de meest kansloze applicaties armer :P Talking tom is sooo 2010 apple.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weid1374 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 00:37:
..

Update:
iemand bellen en tijdens bellen luidspreker aanzetten werkt ook had ik ontdekt ;) Scheelt je weer een soft reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb smartbench gestart om te kijken hoe de telefoon presteerd en kom lager uit dan een hd2 ??

is me telefoon kapot of hebben jullie dit ook ?

PI=2653 GI=1433

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grambombie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 14:02
Heeft iemand hier ook 'last' van het volgende 'probleem'? Als ik mn sensation oplaadt is het praktisch niet mogelijk om hem op 100% te krijgen. Hij blijft vaak hangen op ongeveer 87%. Ik laat de telefoon altijd helemaal leeglopen en hang m dan aan de lader. Het is geen groot probleem, maar vroeg me af of jullie het herkennen.

Overigens ben ik verder een trotse bezitter van de sensation, nu een weekje in gebruik en ben er erg blij mee, hoewel het allemaal wel wat soepeler had gemogen (sense ui enzo), misschien komt dit nog via updates of android 2.4. Verder een grote vooruitgang op mn oude touch pro II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wombat13
  • Laatst online: 15-09 23:32
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:03:
ik heb smartbench gestart om te kijken hoe de telefoon presteerd en kom lager uit dan een hd2 ??

is me telefoon kapot of hebben jullie dit ook ?

PI=2653 GI=1433
PI=2641 GI= 1626
Grambombie schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:08:
Heeft iemand hier ook 'last' van het volgende 'probleem'? Als ik mn sensation oplaadt is het praktisch niet mogelijk om hem op 100% te krijgen. Hij blijft vaak hangen op ongeveer 87%. Ik laat de telefoon altijd helemaal leeglopen en hang m dan aan de lader. Het is geen groot probleem, maar vroeg me af of jullie het herkennen.

Overigens ben ik verder een trotse bezitter van de sensation, nu een weekje in gebruik en ben er erg blij mee, hoewel het allemaal wel wat soepeler had gemogen (sense ui enzo), misschien komt dit nog via updates of android 2.4. Verder een grote vooruitgang op mn oude touch pro II
Bij mij blijft de telefoon ook een tijdje op een aantal percentages hangen maar mij lukt het prima om tot 100% te laden. Vervolgens blijft hij een tijdje (bij gebruik) op 100% staan, om daarna rustig af te lopen en op 80% weer een tijdje te blijven hangen.. Misschien ligt t wel aan m'n battery-widget. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulklooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 14:36
Ik heb het probleem dat een aantal applicaties na het verwijderen gewoon nog rustig tussen alle applicaties blijft staan (bijvoorbeeld sygic nav). Iemand dit probleem ook ervaren? Voorderest is dat Gorillaglas allemaal leuk en aardig, maar heb ik toch een paar krasjes:( heb 2 weken geleden een screenprotector besteld maar is nog steeds niet binnen..
Overigens ervaar ik echt een uitstekende accuduur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
paulklooster schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:36:
Ik heb het probleem dat een aantal applicaties na het verwijderen gewoon nog rustig tussen alle applicaties blijft staan (bijvoorbeeld sygic nav). Iemand dit probleem ook ervaren? Voorderest is dat Gorillaglas allemaal leuk en aardig, maar heb ik toch een paar krasjes:( heb 2 weken geleden een screenprotector besteld maar is nog steeds niet binnen..
Overigens ervaar ik echt een uitstekende accuduur!
Is het eigenlijk wel een feit dat er Gorillaglas op zit..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wombat13
  • Laatst online: 15-09 23:32
litemotiv schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:37:
[...]

Is het eigenlijk wel een feit dat er Gorillaglas op zit..?
Goede vraag.. volgens de webshops en andere leveranciers en reviewers wel.. Op de site van HTC kan ik het zo snel niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:56
Volgens mij heeft ie wel gorilla glass.
De HTC Sensation is de nieuwste premium smartphone van HTC en alles wijst erop dat de telefoon ongelooflijk populair gaat worden. Zo heeft hij een zeer fraai design met een volledige aluminium behuizing en ronde hoeken. Bovendien is het de enige telefoon ter wereld waarvan het volledige scherm is voorzien van het zeer sterke Gorilla Glass.
bron
Of die bron betrouwbaar is, geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen apps crashes veroorzaken, misschien een beetje een silly question, maar ik was net wat aan het rommelen met minimalistic text en toen de sensation in standby ging, kreeg ik het scherm niet meer aan. Oftewel, de menu buttons (onderaan) lichtte wel op, maar het scherm bleef zwart. Verschillende dingen geprobeerd, maar scherm gaf geen teken van leven, vervolgens de batterij eruit gehaald en opnieuw erin en toen werkte alles weer...Dus het lijkt me gewoon een ordinaire crash, of hebben meer mensen regelmatig last van van een dergelijk "probleem"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-09 20:16
gorrila glass is wel een feit kan ik beamen.
ik heb met een balpen die niet ingedrukt is zeg maar erover heen gekrast en er is geen krasje op te bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog meer mensen problemen met de HTC Sensation op Vodafone netwerk: ik heb geen mobiele dataverbinding op 3G (dwz: het 3G symbool verschijnt niet, geen symbool te zien behalve de ontvangst-streepjes), maar wel als ik de telefoon op GSM only zet. Dan werkt alles.

Rara hoe kan dit, heb ik misschien ergens een instelling gemold ;-)
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over: Levertijden, Beschikbaarheid en abonnementen mogen hier:

HTC Sensation levertijden- en abonnemententopic.

Post over accessoires voor deze telefoon mogen hier