''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Als het aan het opladen is krijg je een ander icoontje dan wanneer de telefoon vol is. Na het eruithalen en direct weer indoen, kwam het oplaad icoontje terug, en bleef zeker minimaal een uur zo voordat het "vol" icoontje weer terugkwam.. Misschien dat zoals aangegeven door Grambombie, dat hij stopt met opladen voordat de accu echt vol is. Ik heb de genoemde methode van XDA niet geprobeerd, maar door gewoon de telefoon even uit de lader te halen en direct weer in te doen wanneer het vol is, ben ik van 9 uur accutijd op de eerste dag gegaan op nu inmiddels 30 uur met 12% accu over.. Dit was allebei met 3G uit, maar wi-fi constant aan en nagenoeg hetzelfde gebruik.. Dus.. Probeer het zou ik zeggen. Je hebt niks te verliezen..FabianNL schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 20:00:
[...]
Dat heeft sowieso te maken met het feit dat ie oplaad tot 100%, vervolgens niks doet tot ie weer leeg is gelopen tot ongeveer 90% en vervolgens weer begint op te laden naar de 100%. Dit werkt tegenwoordig standaard zo omdat dat beter voor de accu is dan continu het accu niveau op 100% houden door middel van continu op te laten laden....
Hebben meer mensen zo'n dergelijk probleem?
Heeft de Desire HD ook last van, sinds de update naar Android 2.3.3..We.are.cake schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:05:
Ik heb de Sensation nu al een paar weken, en ik merk toch elke keer dat het Wifi signaal steeds wegvalt, en dat de telefoon overgaat op 3G. Terwijl ik bijvoorbeeld in de woonkamer zit.
Heel erg!!We.are.cake schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:05:
Ik heb de Sensation nu al een paar weken, en ik merk toch elke keer dat het Wifi signaal steeds wegvalt, en dat de telefoon overgaat op 3G. Terwijl ik bijvoorbeeld in de woonkamer zit.
Op de iphone had ik wel 3G. Ligt dit aan het toestel (te weinig signaal) of heb ik een setting over het hoofd gezien?
Op de iPhone had ik volle 3G ontvangst...
Op de HTC's betekent H een beter signaal dan 3G.Engineer Stewie schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:22:
Ik merk dat mijn HTC eigenlijk nooit overgaat naar 3G, maar op HSDPA blijft staan.
Op de iphone had ik wel 3G. Ligt dit aan het toestel (te weinig signaal) of heb ik een setting over het hoofd gezien?
Op de iPhone had ik volle 3G ontvangst...
Verwijderd
Jup, heel vervelend!We.are.cake schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:05:
@Engineer Stewie: HSDPA wordt ook wel 3.5G genoemd.
Gebruik je hier een app voor (zo ja, welke?) of kun je dat gewoon ergens instellen (en zo ja, waar)?Engineer Stewie schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:30:
S'nachts gaat het syncen uit, tss 22h en 8h gaat autosync automatisch uit.
Bij mail kun je het in ieder geval instellen, hoe vaak hij moet syncen, tijdens piektijden en tijdens niet-piektijden.Wieltje schreef op zondag 19 juni 2011 @ 18:05:
[...]
Gebruik je hier een app voor (zo ja, welke?) of kun je dat gewoon ergens instellen (en zo ja, waar)?
Verwijderd
Waarschijnlijk heb je per ongeluk je gegevens verbinding uitgezet. Trek het meldingen menu naar beneden en kies "Snel instellen". Bij Mobiel netwerk moet een vinkje staan.Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 15:51:
nog meer mensen problemen met de HTC Sensation op Vodafone netwerk: ik heb geen mobiele dataverbinding op 3G (dwz: het 3G symbool verschijnt niet, geen symbool te zien behalve de ontvangst-streepjes), maar wel als ik de telefoon op GSM only zet. Dan werkt alles.
Rara hoe kan dit, heb ik misschien ergens een instelling gemold ;-)
Heb sinds een paar dagen de Sensation. Uiteraard wat apps gedownload. Waaronder Poker Live Holdem. Kom ik er later achter dat deze een machtiging heeft waarmee smsjes verstuurd kunnen worden.
Kijk ik even later mn tegoed na, blijkt deze in 2 dagen tijd helemaal op te zijn gegaan. Blijk ik ineens 56 smsjes gestuurd te hebben.... Helaas kan ik zelf niet achterhalen waarheen, alleen weet ik zelf wel dat niet niet klopt. Maar of het dus door die app komt weet ik niet...
Uiteraard die app eruit gegooid, vandaag misschien 6 smsjes verstuurd, en ja hoor, weer € 2,75 erbij, buiten mn bundel... Wat doe ik fout? Waarom gaat mn tegoed (Vodafone, bel+sms+web) helemaal naartoe??? Ik kan mn rekening uiteraard pas volgende maand bekijken, maar als het zo doorgaat loopt mn rekening aardig op, en het is nog lang niet het einde van de maand...
Wie oh wie helpt me? Welke app kan ik gebruiken, of op welke manier kan ik nu achterhalen waar iets fout gaat... komt het door dit poker live holdem (dat er inmiddels al af is...)???? Ik durf nu niks meer te installeren, maar ergens gaat iets fout.....
of een abbo waar internet ook van je bel/sms minuten af gaat per MB
Is volgens mij gewoon onbeperkt internet, of zie ik iets over het hoofd....?
daarna is het buiten bundel tarief.
Dat betekend dus dat je alle 3 deelt
Mijn Sensation is ingesteld als engels, maar probeer het volgende.We.are.cake schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:05:
Ga naar settings, W-fi & networks, Wi-Fi settings. Daar doe je dan menu knop indrukken, en dan advanced. Je komt dan bij een instelling genaamd Wi-Fi sleep policy. De beschrijving is "Specify when to switch from W-Fi to mobile data". Als je daarop klikt, heb je 3 opties. After 15 min, never when plugged in of never.
Geen idee of het daaraan ligt, maar het valt te proberen.
Edit; Sneller typen
[ Voor 9% gewijzigd door JKratos op 19-06-2011 19:20 . Reden: Typo ]
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Ik weet dat T-mobile namelijk nu ook die andere variant gebruikt.
Ah ok, weer iets bijgeleerd dan.litemotiv schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:24:
[...]
Op de HTC's betekent H een beter signaal dan 3G.
Base zou beter een landelijk 3g netWerk uitrollen ipv op een paar plaatsen een goed signaal te voorzien.
Had al gemerkt dat internet en downloaden vrij snel ging met de H in beeld
Toch vraag ik me dus erg af, hoe het komt dat mijn verbuik / tegoed ineens in 2 dagen tijd enorm gestegen is, bijna €19,- opgemaakt... Nu denk ik dat ik misschien tijdens het installeren van apps, 'per ongeluk' op een ads van Google gedrukt heb o.i.d. Maar ik weet dus echt niet hoe ik dit ergens kan controleren. Android is nieuw voor me, de Sensation ook... Ik heb vandaag maar een volledige reset gedaan, dus terug naar de fabrieksinstellingen. Maar ik houd momenteel vrijwel elk uur mijn tegoed in de gaten (via de website van vodafone), omdat ik bang ben dat ie om welke reden dan ook ineens weer omhoog schiet... Hoe controleer ik de Sensation nou op 'foute' software. Want ook als ik in een filemanager kijk, weet ik niet echt waar ik naar moet kijken... Alles ziet er ander uit dan op mn pc
Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap
RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+
Verwijderd
Ik zou het eerlijk gezegd ook niet weten! Het enige wat ik je kan aanraden is een virusscanner uit de market te downloaden (gratis anders lopen de kosten nog hoger opGoofyduck384 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 21:12:
Ik heb even staan rondzoeken, maar kom eigenlijk alleen maar lovende reactie tegen m.b.t. Live Holdem Poker Pro.... Nu lijkt me dus dat mijn probleem hier misschien helemaal niet mee te maken heeft...
Toch vraag ik me dus erg af, hoe het komt dat mijn verbuik / tegoed ineens in 2 dagen tijd enorm gestegen is, bijna €19,- opgemaakt... Nu denk ik dat ik misschien tijdens het installeren van apps, 'per ongeluk' op een ads van Google gedrukt heb o.i.d. Maar ik weet dus echt niet hoe ik dit ergens kan controleren. Android is nieuw voor me, de Sensation ook... Ik heb vandaag maar een volledige reset gedaan, dus terug naar de fabrieksinstellingen. Maar ik houd momenteel vrijwel elk uur mijn tegoed in de gaten (via de website van vodafone), omdat ik bang ben dat ie om welke reden dan ook ineens weer omhoog schiet... Hoe controleer ik de Sensation nou op 'foute' software. Want ook als ik in een filemanager kijk, weet ik niet echt waar ik naar moet kijken... Alles ziet er ander uit dan op mn pcNogmaals, heb geen ervaring nog met android, dit is nieuw... Maar ik maak me nu teveel zorgen om mn verbuik en ben dus bang dat er ergens iets 'fouts' op staat dat mij op kosten aan het jagen is... Misschien is het er door de reset nu wel vanaf, maar ik weet niets zeker, dus blijf helaas mn verbruik volgen..
Verwijderd
Toch vind ik het lastig om hier doorheen te kijken. Ik ben er van overtuigd dat ik naar Android moet (al zou voor 90 % van mijn huidige gebruik een BB ook prima voldoen) en heb mijn oog laten vallen op de Sensation (de GSII is voor mij niet echt een optie vanwege het "gevoel" wat ik bij die telefoons en het merk heb). De mogelijkheden die Android biedt zijn voor mij van dien aard dat ik na lange tijd weer een keer naar een touch toestel zou gaan. Mijn eerste ervaring met touch - HTC was de Touch pro en die was niet echt positief te noemen. Ik wil nu wel een toestel wat gewoon werkt en doet wat ie moet doen zonder allerlei bugs te vertonen. Als ik dit topic dan zo door neem word ik daar niet bepaald vrolijk van.Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:11:
Mensen die die twijfelen om het toestel te nemen, moeten niet te zwaar aan dit topic wegen. Klachten vieren altijd hoogtij in dit soort topics. Dit zul je bijv bij de Galaxy SII ook tegenkomen. De nieuwe Sense overlay is gewoon nog onderhevig aan kinderziektes en de hardware draait suboptimaal, maar het is echt een beest. Je kan er praktisch alles mee!
Zoals eerder gemeld, alle goede berichten worden hier niet uitgebreid gemeld, dat is vaak met een forum.Joster schreef op maandag 20 juni 2011 @ 08:24:
[...]
Toch vind ik het lastig om hier doorheen te kijken. Ik ben er van overtuigd dat ik naar Android moet (al zou voor 90 % van mijn huidige gebruik een BB ook prima voldoen) en heb mijn oog laten vallen op de Sensation (de GSII is voor mij niet echt een optie vanwege het "gevoel" wat ik bij die telefoons en het merk heb). De mogelijkheden die Android biedt zijn voor mij van dien aard dat ik na lange tijd weer een keer naar een touch toestel zou gaan. Mijn eerste ervaring met touch - HTC was de Touch pro en die was niet echt positief te noemen. Ik wil nu wel een toestel wat gewoon werkt en doet wat ie moet doen zonder allerlei bugs te vertonen. Als ik dit topic dan zo door neem word ik daar niet bepaald vrolijk van.
Tevens zijn er altijd bugs bij een nieuw toestel/ nieuwe firmware. Heb gewoon geduld tot er een nieuwe update komt, hier zal vast een hoop bugs verholpen zijn.
Ik ben al ongeveer bijna een maand een zeer tevreden gebruiker van de Sensation.
Heb nauwelijks problemen en vooral geen BUGS.
De meesten hier komen van een desire, dat is al een hele goede telefoon. De verwachtingen zijn dan ook erg hoog voor die mensen. Kom je van een BB af.. geen zorgen.. dat kan bijna niet tegen vallenJoster schreef op maandag 20 juni 2011 @ 08:24:
[...]
Toch vind ik het lastig om hier doorheen te kijken. Ik ben er van overtuigd dat ik naar Android moet (al zou voor 90 % van mijn huidige gebruik een BB ook prima voldoen) en heb mijn oog laten vallen op de Sensation (de GSII is voor mij niet echt een optie vanwege het "gevoel" wat ik bij die telefoons en het merk heb). De mogelijkheden die Android biedt zijn voor mij van dien aard dat ik na lange tijd weer een keer naar een touch toestel zou gaan. Mijn eerste ervaring met touch - HTC was de Touch pro en die was niet echt positief te noemen. Ik wil nu wel een toestel wat gewoon werkt en doet wat ie moet doen zonder allerlei bugs te vertonen. Als ik dit topic dan zo door neem word ik daar niet bepaald vrolijk van.
Concert: Sick Puppies
Genre: Rock
Locatie opname: Vlak bij luidspreker
Nr 1: Zacht nr (White balloons)
http://www.sickpuppiesvid...ite-balloons-live-haarlem
Nr 2: Middel nr (Maybe, bekend van radio)
http://www.sickpuppiesvid...304-concert-maybe-haarlem
Nr 3: Hard nr ( You're Going Down)
http://www.sickpuppiesvid...e-going-down-live-haarlem
Alle filmpjes gemaakt met de sensation
http://www.sickpuppiesvideos.com/tag/htc-sensation
Video kwaliteit:
Op zich is het heel aardig voor een donkere ruimte.
Audio kwaliteit:
Wel enige distortie bij harde en lage tonen. Ik heb met adobe premiere de lagere frequenties, volume dan wat lager gezet en dan klinkt het een stuk beter. Maar ondanks al die microfoons moet je niet verwachten dat het studio geluid is.
Maar voor een telefoon vind ik dit zeker wel redelijk!
Ik snap je wel. Dat is ook heel lastig!Joster schreef op maandag 20 juni 2011 @ 08:24:
[...]
Ik was ook een beetje bang van alle horrorverhalen - batterij slecht, slecht scherm, bugs in lockscreens, enz.
Nou... de batterij is zeker beter dan die van mijn oude desire, scherm is zeker beter dan die van de (amoled) desire en die lockscreen bugs ben ik ook nog niet tegengekomen.
Enige wat ik gehad heb is tijdens app development dat de widget (die ik aan het maken ben) niet wil starten, maar dat schijnt zelfs op de android emulator voor te komen.
Al met al ben ook ik een zeer tevreden Sensation gebruiker!
Verwijderd
Maar ik vind het scherm zeer goed, batterijduur is ook beter na een methode ergens een stuk terug in dit topic beschreven.
EDIT:
Ik kom van WinMo dus voor mij is het echt alleszins een verbetering.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2011 10:18 ]
Verwijderd
Volgens mij is dit door de carousel inderdaad niet mogelijk....Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 10:24:
Is het met de nieuwe Sense mogelijk om een meescrollende achtergrond/wallpaper te krijgen wanneer je door de 7 screens bladert? Of is dat niet mogelijk vanwege het carousel idee? Hier vroeg iemand het ook al...
Maar op zich, een panorama zou in theorie moeten kunnen....
Verwijderd
dangerousp in "HTC Sensation: Ervaringen & Discussie (D..."Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 10:24:
Is het met de nieuwe Sense mogelijk om een meescrollende achtergrond/wallpaper te krijgen wanneer je door de 7 screens bladert? Of is dat niet mogelijk vanwege het carousel idee? Hier vroeg iemand het ook al...
Hier was de vraag ook al gesteld. Dit is niet mogelijk.. aangezien er geen einde meer is als je van 1 naar 7 gaat of andersom.. ook als de carrousel draait is dit niet mogelijk.
Verwijderd
Had ik er toch wel iets over gelezen hier! Thanks voor het antwoord, maar jammer dat het niet mogelijk is op Sense. En het is inderdaad een vrij lastig concept omdat je door kunt blijven scrollen... maar toch zou je van afbeeldingen ook wel een carousel kunnen maken lijkt me... een 360 graden beeld bijv. Maar er zullen dan wel problemen optreden of aanpassingen gedaan moeten worden bij het unlocken waarin de screens ook snel draaien of wanneer je dus snel scrolt en de screens klein worden en ronddraaien.dangerousp schreef op maandag 20 juni 2011 @ 10:37:
[...]
dangerousp in "HTC Sensation: Ervaringen & Discussie (D..."
Hier was de vraag ook al gesteld. Dit is niet mogelijk.. aangezien er geen einde meer is als je van 1 naar 7 gaat of andersom.. ook als de carrousel draait is dit niet mogelijk.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Dat bericht had ik inderdaad ook al gelezen.dangerousp schreef op maandag 20 juni 2011 @ 10:37:
[...]
dangerousp in "HTC Sensation: Ervaringen & Discussie (D..."
Ik heb het opgenomen in de FAQ, yannickie111 in "HTC Sensation: Ervaringen & Discussie (D..."
Hoop dat ik het duidelijk genoeg geformuleerd heb
Op de Sensation heb ik de standaard Mail app en een afzonderlijke Gmail app.
Ik wil graag de 'unified inbox' gebruiken.
Echter wanneer ik in de standaard Mail-app mijn Gmail account toevoeg zegt deze dat er geen mail is.
Open ik de Gmail-app, dan staat daar keurig de inhoud van mijn Gmail-account.
Iemand een idee hoe dit kan? En vooral hoe ik het op kan lossen?
Ik hoef geen apparte Gmail-app, wil alles in één mail-applicatie.
UPDATE:
Opgelost. Mail-app had POP staan voor Google. Nu IMAP, zie gelijk een hoop meer
[ Voor 9% gewijzigd door weid1374 op 20-06-2011 13:28 ]
(Ik gebruik het andersom: ik gebruik Gmail als algemene inbox, heb ik bijkomend voordeel dat ik op elke pc waar dan ook bij diezelfde mail kan).
[ Voor 57% gewijzigd door RielN op 20-06-2011 12:39 ]
contacts.google.comlitemotiv schreef op maandag 20 juni 2011 @ 13:07:
Gebruik je de Google sync? Zoja dan kan je dit denk ik het makkelijkste even vanuit gmail doen.
Om eerlijk te zijn denk ik dat je je niet zo heel druk moet maken. Als je alleen apps uit de Market installeert, en gewoon logisch nadenkt wat je doet, zal er niet snel een malafide app op komen te staan welke ook nog een SMS berichten gaat versturen. Een app welke 'schade' aanricht is meestal ook al snel bekend en vervolgens 'wereld nieuws' aangezien die er gelukkig nog niet veel zijn (in de Market dan hè).Goofyduck384 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 21:12:
Ik heb even staan rondzoeken, maar kom eigenlijk alleen maar lovende reactie tegen m.b.t. Live Holdem Poker Pro.... Nu lijkt me dus dat mijn probleem hier misschien helemaal niet mee te maken heeft...
Toch vraag ik me dus erg af, hoe het komt dat mijn verbuik / tegoed ineens in 2 dagen tijd enorm gestegen is, bijna €19,- opgemaakt... Nu denk ik dat ik misschien tijdens het installeren van apps, 'per ongeluk' op een ads van Google gedrukt heb o.i.d. Maar ik weet dus echt niet hoe ik dit ergens kan controleren. Android is nieuw voor me, de Sensation ook... Ik heb vandaag maar een volledige reset gedaan, dus terug naar de fabrieksinstellingen. Maar ik houd momenteel vrijwel elk uur mijn tegoed in de gaten (via de website van vodafone), omdat ik bang ben dat ie om welke reden dan ook ineens weer omhoog schiet... Hoe controleer ik de Sensation nou op 'foute' software. Want ook als ik in een filemanager kijk, weet ik niet echt waar ik naar moet kijken... Alles ziet er ander uit dan op mn pcNogmaals, heb geen ervaring nog met android, dit is nieuw... Maar ik maak me nu teveel zorgen om mn verbuik en ben dus bang dat er ergens iets 'fouts' op staat dat mij op kosten aan het jagen is... Misschien is het er door de reset nu wel vanaf, maar ik weet niets zeker, dus blijf helaas mn verbruik volgen..
Tevens begrijp ik dat je al een hard-reset hebt uitgevoerd. Kijk dus even logisch na wat je installeert en lees de reacties. Als hier niks bij staat, zal ik me in ieder geval echt geen zorgen maken.
Daarnaast moet je ook wel rekening houden met het feit dat het verbruik online nooit 100% gelijk loopt met het daadwerkelijke verbruikt. Het kan best een paar uur tot zelfs een paar dagen achterlopen. WEet je dus zeker dat je echt niks geSMSt of gebeld hebt? Daarnaast kan je waarschijnlijk altijd wel contact opnemen met Vodafone met de vraag wat je precies verbruikt hebt, zij zullen dit overzicht vast wel kunnen raadplegen.
Applicaties > Contacten > Menu > Meer > Gekoppelde contactenralph075 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 13:05:
Vraagje: Bij de suggesties voor contacten, waarbij Android (of Sense?) uit zichzelf aangeeft dat je dubbele contacten kan koppelen, heb ik per ongeluk een hele lijst weggeklikt. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik nogmaals de optie krijg om die lijst te koppelen?
Succes!
- Heb ook last van een paar kwalen: Stof onder het scherm (gelukkig nog beperkt, maar na 1 week verontrustend) en vooral de wifi deathgrip (toestel in landscape houden, zoals bij gamen, knalt wifi eruit)
- Wifi doet moeilijk: Af en toe geen problemen maar heel vaak blijft hij in een connect/disconnect loop hangen
- Android heeft een voorlopig beperkte hoeveelheid apps/games tov iOS, maar ik zie dit toch wel beteren
- Het OS is wel een welkome verandering tov iOS dat ik een beetje beu was. Buiten wat stotteringen loopt het vloeiend op de Sensation, alleen het batterijverbruik onder controle houden kruipt wel wat tijd in.
Al met al tevreden, maar ga toch eens HTC contacteren ivm het deathgrip-probleem. Mocht iemand tips hebben voor het andere wifi-probleem, alvast bedankt
http://www.htc.com/nl/support/online_service_en.html
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
de optie "beste wifi prestaties" aangevinkt?Kiff schreef op maandag 20 juni 2011 @ 13:21:
Ik heb mijn Sensation nu bijna een week (komende van een iPhone3G) heb er gemengde gevoelens over:
- Heb ook last van een paar kwalen: Stof onder het scherm (gelukkig nog beperkt, maar na 1 week verontrustend) en vooral de wifi deathgrip (toestel in landscape houden, zoals bij gamen, knalt wifi eruit)
- Wifi doet moeilijk: Af en toe geen problemen maar heel vaak blijft hij in een connect/disconnect loop hangen
- Android heeft een voorlopig beperkte hoeveelheid apps/games tov iOS, maar ik zie dit toch wel beteren
- Het OS is wel een welkome verandering tov iOS dat ik een beetje beu was. Buiten wat stotteringen loopt het vloeiend op de Sensation, alleen het batterijverbruik onder controle houden kruipt wel wat tijd in.
Al met al tevreden, maar ga toch eens HTC contacteren ivm het deathgrip-probleem. Mocht iemand tips hebben voor het andere wifi-probleem, alvast bedankt
Dank je. Was niet wat ik zocht (daar staat wat al gekoppeld is, maar geen mogelijkheid om afgewezen suggesties alsnog te koppelen). Maar kwam wel, doordat ik daar begon te neuzen, op de goede plaats terecht.FabianNL schreef op maandag 20 juni 2011 @ 13:18:
[...]
Applicaties > Contacten > Menu > Meer > Gekoppelde contacten
Succes!
Via contacten -> menu -> weergeven krijg ik ze in ieder geval weer zichtbaar in de contactenlijst. Helaas wordt er niet opnieuw koppelsuggesties getoond, dus ik zie personen nu dubbel. Kan ze vervolgens wel handmatig koppelen, maar dat moet ik dan dus vele tientallen keer handmatig doen.... *zucht*
Als iemand nog een suggestie heeft hoe afgewezen koppelsuggesties opnieuw gesuggereerd te krijgen van de telefoon.... graag...
[ Voor 8% gewijzigd door ralph075 op 20-06-2011 13:35 ]
Is aangevinkt maar heeft het probleem niet verholpen. Dacht dat het eerst aan Y5 Battery Saver lag, maar na een uninstall doet het zich nog steeds voor helaas...dangerousp schreef op maandag 20 juni 2011 @ 13:31:
[...]
de optie "beste wifi prestaties" aangevinkt?
Straks eens contact met de support-dienst opnemen idd, voor deathgrip en stof onder scherm.
Als je bij wifi-instellingen zit kan je op de context-menu knop "duwen" en "Advanced" kiezen. Daar staat het.Antonv9 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 13:48:
Waar precies staat die optie 'beste wifi prestaties' ? ik heb gezocht in de wifi instellingen, en energiebesparing menu's maar ik kom het niet tegen...
Verder ben ik helemaal tevreden. (nog) geen stof onder het scherm gezien gelukkig.
Wat zegt HTC hier eigenlijk van?!
9000-serie LCD-TV 42 inch 1080p Full HD digitale TV 42PFL9664H/12
Kan iemand daar proberen een foto van te maken? Ik heb er namelijk volgens mij helemaal geen last van (nog)..Roydriguez schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:35:
Lees hier toch aardig wat problemen met stof onder het display, dat is toch niet normaal voor een telefoon van die prijsklasse(geen enkele telefoon trouwens).
Wat zegt HTC hier eigenlijk van?!
Uncomfortable silence can be so loud...
Verwijderd
Nu ik hem aan de tv doe start locations op maar de tv ziet hem niet.
Iemand al geprobeerd met een hdmi kabel?
Als ik hem aan mijn hdmi uit hang van de laptop gaat die opladen

[ Voor 12% gewijzigd door silvester6 op 20-06-2011 19:13 ]
Op de laptop zal ie ook nooit iets gaan doen, omdat de laptop inderdaad HDMI-out is. Op de TV zou ie toch moeten werken... Ben benieuwd of je hem aan de praat gaat krijgen, anders wel een leuke toevoeging en kan zeker makkelijk/fijn zijn!silvester6 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 19:10:
Heb dit kabeltje besteld en binnen.
Nu ik hem aan de tv doe start locations op maar de tv ziet hem niet.
Iemand al geprobeerd met een hdmi kabel?
Als ik hem aan mijn hdmi uit hang van de laptop gaat die opladen
Edit:
Op 3 tv's getest maar helaas nergens doet die ook maar iets alleen op me eigen start die dan navigatie op.
[ Voor 46% gewijzigd door silvester6 op 20-06-2011 20:22 ]
Je hebt een "Verloop kabel HDMI-A male - Micro USB B male" terwijl de officiële kabel die voor de telefoon verkocht wordt "MHL - HDMI out Cable" is.silvester6 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 19:41:
Ga nu naar mijn vader om daar te testen want hier doet die echt niet.
Edit:
Op 3 tv's getest maar helaas nergens doet die ook maar iets alleen op me eigen start die dan navigatie op.
Ik vermoed dat er een functioneel verschil tussen beide kabels zit.
Ik wacht wel op die van pda shop voor 10 euro kan ik nog 1 poging wagen.
Ben wel zeer benieuwd of je dan je hele telefoon beeld over kan dragen naar de tv of alleen afspelen.
Mail -->menu --> meer --> verzenden ontvangen --> download optiesvinom schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:03:
Is er ook een mogelijkheid om je mails langer dan 4 dagen in je mail app te houden? Ik zie niet waar ik dat kan instellen
Hij is nu opgestuurd, ben erg benieuwd! vaag gedoe..... En al het stof in de randjes na 3 weken is natuurlijk ook niet al te best voor zo'n dure phone!
Verwijderd
Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik dit kan oplossen? Heb de setting al gewijzigd van wcdma naar gsm en omgekeerd, maar dat had geen effect. Ook heb ik een factory reset gedaan, maar bleek niet de oplossing.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2011 22:57 ]
Erg vervelend! Een beetje storing of ruis met slecht bereik is ''prima'' maar gewoon een gesprek dat word beëindigt is niet leuk.
Kan me ook niet voorstellen dat dit een hardware probleem is gezien de Desire dit niet had en de Sensation wel. Technologische ontwikkeling staat tenslotte niet stil!
Ik zit bij Vodafone trouwens.
Verwijderd
en naar de toekomst toe, zullen apps daar normaalgezien wel op voorzien worden, of is dit iets waar je zou bleven mee zitten?
thanks!
Ik ben het wel een paar keer tegen gekomen dat sommige apps niet het volledige scherm benut, echter is dit vaak bij oudere apps. Bij de nieuwe apps geen problemen.Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 08:02:
Over het feit dat sommige apps niet full screen komen op de sensation, door de hogere resolutie: heeft iemand een idee of dit relatief gezien bij veel apps het geval is? of kom je maar sporadisch één tegen?
en naar de toekomst toe, zullen apps daar normaalgezien wel op voorzien worden, of is dit iets waar je zou bleven mee zitten?
thanks!
Verwijderd
Ok thanks, is enige waar ik nog over twijfel(de) tussen de SGSII en de HTC Sensation, maar zal dus voor de HTC gaandonvalentino schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 08:28:
[...]
Ik ben het wel een paar keer tegen gekomen dat sommige apps niet het volledige scherm benut, echter is dit vaak bij oudere apps. Bij de nieuwe apps geen problemen.
dit klopt niet helemaal, hè....Ice_Lord schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 08:41:
... heb overigens ook niet last van dat stof wat onder het scherm zou moeten zitten...
- Phone Proces stopt na gebeld te hebben via Bluetooth carkit (Skoda Octavia)
- Bij het bedienen van het toestel liggend op tafel werkt veelal het touchscreen niet
- Wildfire heeft afwijkende resolutie, veel apps werken hierdoor niet optimaal, heeft de Sensation dit ook?(heeft ook een afwijkende resolutie)
- Wireless connectiviteit valt tegen, AP staat beneden in meterkast, op 1e verdieping van het huis al geen WiFi ontvangst meer, hoe is de WiFi ontvangst van de Sensation
Ik hoop wel dat het 'stof' probleem inmiddels wel is verholpen bij de nieuwe toestellen die worden uitgeleverd. Als KPN gebruiker zal ik nog wel ff moeten wachten
Persoonlijk ben ik er nog geen een tegengekomen waarbij het echt slecht of verkeerd werkt. Wellicht maken sommige apps niet optimaal gebruik van de ruimte maar dat is echt meer zeuren... Verder verwacht ik dat juist in de toekomst alle apps hier steeds beter op aangepast worden. Deze resolutie zal steeds vaker gaan voorkomen, zo niet nog hoger. Ik zal me hier dus echt niet druk om maken!Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 08:02:
Over het feit dat sommige apps niet full screen komen op de sensation, door de hogere resolutie: heeft iemand een idee of dit relatief gezien bij veel apps het geval is? of kom je maar sporadisch één tegen?
thanks!
Verwijderd
Dat is een probleem dat deze telefoon ook heeft. Ontvangst is zeker veel slechter dan op m'n vorige Desire. Daar kon ik thuis 10 meter van m'n router af gaan zitten en nog steeds redelijk bereik hebben. Dat is met de Sensation niet mogelijk. Ik vind het wifibereik eigenlijk de grootste teleurstelling van de Sensation. Voor de rest ben ik er erg tevreden over.vakantieman schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:14:
- Wireless connectiviteit valt tegen, AP staat beneden in meterkast, op 1e verdieping van het huis al geen WiFi ontvangst meer, hoe is de WiFi ontvangst van de Sensation
Ik heb wel een paar programma's die niet hele scherm benutten (Adao File Manager), maar daar zijn allemaal wel alternatieven voor. Een spelletje als Armored Strike ziet er niet echt mooi uit omdat het scherm 'opgeblazen' is (daar had ik op mijn Desire geen last van, dus dit ligt duidelijk aan de resolutie van de Sensation)FabianNL schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:24:
[...]
Persoonlijk ben ik er nog geen een tegengekomen waarbij het echt slecht of verkeerd werkt. Wellicht maken sommige apps niet optimaal gebruik van de ruimte maar dat is echt meer zeuren... Verder verwacht ik dat juist in de toekomst alle apps hier steeds beter op aangepast worden. Deze resolutie zal steeds vaker gaan voorkomen, zo niet nog hoger. Ik zal me hier dus echt niet druk om maken!
dangerousp schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:29:
buienradar doet het wel, maar nederland is wat langer

Ik heb op zolder en in de achtertuin gewoon ontvangst met wifi vanuit de meterkast. Heb de instelling op de telefoon nog niet eens op "Beste wifi-prestaties" staan.bribrab schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:10:
[...]
Dat is een probleem dat deze telefoon ook heeft. Ontvangst is zeker veel slechter dan op m'n vorige Desire. Daar kon ik thuis 10 meter van m'n router af gaan zitten en nog steeds redelijk bereik hebben. Dat is met de Sensation niet mogelijk. Ik vind het wifibereik eigenlijk de grootste teleurstelling van de Sensation. Voor de rest ben ik er erg tevreden over.
stof heb ik ook nog steeds geen problemen mee
Eigenlijk heb ik helemaal geen problemen met de sensation op 1x reboot na.
Maar elke telefoon/ merk heeft wel iets er is geen toestel perfect.
9000-serie LCD-TV 42 inch 1080p Full HD digitale TV 42PFL9664H/12
Kan je nagaan hoe goed dat ontvangst zou zijn met een andere telefoon daarralph075 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:31:
[...]
Ik heb op zolder en in de achtertuin gewoon ontvangst met wifi vanuit de meterkast. Heb de instelling op de telefoon nog niet eens op "Beste wifi-prestaties" staan.
Ik denk niet dat het echt aan de Sensation ligt, maar aan Android 2.3/Gingerbread. Je leest overal op internet dat de wifi ontvangst met Gingerbread stuk slechter is dan met voorgaande versies.bribrab schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:59:
[...]
Kan je nagaan hoe goed dat ontvangst zou zijn met een andere telefoon daarZonder cynisch te willen zijn, ik merk gewoon een ontzettend groot verschil met m'n Desire bij gelijk gebruik.
Verwijderd
Tevens heeft mijn telefoon ook last van het genoemde 'kraak-fenomeen', als ik links onder (bij de home knop) op mn telefoon druk dan begint hij te kraken. Als ik de back-case er vanaf haal doet hij dit niet, dus de aansluiting tussen de front en back case is niet goed. Ook is dit niet compleet rampzalig en is de telefoon wel te gebruiken verder, echter hoort dit wederom niet zo bij zo'n (dure) telefoon dus wil ik dit ook graag gefixt zien.
Vanochtend haalde ik de back case van mn telefoon... en de randen ìn de back case en de zijkant vàn de front case (die in de back case glijden zeg maar) zaten al behoorlijk onder het stof/kruimels/weet ik wat het was, en dat al na anderhalf week!
Kortom, ik heb vanochtend ff met een medewerker van HTC gechat en geregeld dat ze mijn telefoon komen ophalen (geweldige service trouwens dat ophalen
Ik zal jullie op de hoogte houden voor wat betreft de ontwikkelingen van mijn Sensation.
Ik vraag me werkelijk af hoe ze dat willen fixen... Wellicht krijg je hem in een vacuüm zakje terug... zo van "Alsjeblieft... gefixt".Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:10:
Ik heb de Sensation nu ook sinds 10 juni. Ik heb vanaf het begin ook al rechts-midden onder mijn scherm stofdeeltjes zitten. Heb geprobeerd om me er niets van aan te trekken, maar dat lukt toch niet echt. Daarbij komt dat het erger kan worden en het gewoon domweg niet zo hoort bij zo'n high-end toestel.
Tevens heeft mijn telefoon ook last van het genoemde 'kraak-fenomeen', als ik links onder (bij de home knop) op mn telefoon druk dan begint hij te kraken. Als ik de back-case er vanaf haal doet hij dit niet, dus de aansluiting tussen de front en back case is niet goed. Ook is dit niet compleet rampzalig en is de telefoon wel te gebruiken verder, echter hoort dit wederom niet zo bij zo'n (dure) telefoon dus wil ik dit ook graag gefixt zien.
Vanochtend haalde ik de back case van mn telefoon... en de randen ìn de back case en de zijkant vàn de front case (die in de back case glijden zeg maar) zaten al behoorlijk onder het stof/kruimels/weet ik wat het was, en dat al na anderhalf week!
Kortom, ik heb vanochtend ff met een medewerker van HTC gechat en geregeld dat ze mijn telefoon komen ophalen (geweldige service trouwens dat ophalen). Wat nog beter is, ze komen em morgen al ophalen. Dus dat zit verder wel goed lijkt me. Nu moeten ze em alleen nog ff fixen als het ff kan!
![]()
Ik zal jullie op de hoogte houden voor wat betreft de ontwikkelingen van mijn Sensation.
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
Open je telefoon zo min mogelijk!!
Bij mij had ik geen gekraak: heb nu 5 keer open gehad en ja hoor rechtsonder (searchknop) gekraak.
Na een paar keer sluit hij gewoon niet meer goed aan.
Verder wat apps betreft: ze werken echt bijna allemaal goed (hoewel Tweakers, jullie app crashed nog wel eens bij het opstarten)
Bedankt voor de tip.paulklooster schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:20:
Deze tip wil ik meegeven aan alle (nieuwe) sensationgebruikers:
Bij mij had ik geen gekraak: heb nu 5 keer open gehad en ja hoor rechtsonder (searchknop) gekraak.
Verder wat apps betreft: ze werken echt bijna allemaal goed (hoewel Tweakers, jullie app crashed nog wel eens bij het opstarten)
Over de games, het klopt idd dat er nogal wat problemen zijn met sommige games, mij werd verteld dat dit komt omdat dit nog een totaal nieuwe processor is waarbij de software (van de game makers) er nog voor aangepast dient te worden.
Ik heb dit met Nano Panda, Battleheart en Trial X. Vaak kom het bij het laad scherm voor. Even wachten dus..
Hier kwam ik inderdaad ook achter, ik heb het ook rechts onderin maar dit is enkel als ik er zelf op druk omdat ik het weet.paulklooster schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:20:
Deze tip wil ik meegeven aan alle (nieuwe) sensationgebruikers:
Echter kun je zo'n toestel nauwlijks dicht laten, laat staan straks wanneer de bootrom open staat:).
Mocht hier een oplossing voor komen dan horen we het wel (al denk ik dat het hobbyistisch zal worden met papier o.i.d.).
Shit, dat is ook zo, NATUURLIJK. Als we met z'n alle keihard gaan rommen wordt dat wel een probleem. Hopelijk is het zo op te lossen met een papiertje, je ziet er toch niets vandonvalentino schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:33:
[...]
Hier kwam ik inderdaad ook achter, ik heb het ook rechts onderin maar dit is enkel als ik er zelf op druk omdat ik het weet.
Echter kun je zo'n toestel nauwlijks dicht laten, laat staan straks wanneer de bootrom open staat:).
Mocht hier een oplossing voor komen dan horen we het wel (al denk ik dat het hobbyistisch zal worden met papier o.i.d.).
Exact hetzelfde probleem. Gewoon, beng, weg.Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:40:
Ik ben gisteravond een beetje wezen spelen met het wifi signaal dat steeds wegvalt. Wat mij heel erg opviel was dat ik in portait mode een zeer sterke verbinding had, maar zodra ik het scherm in landscape mode kantelde de verbinding minimaal werd of zelfs wegviel. Let wel, de deathgrip kan dit niet zijn geweest want ik had het toestel op mijn bed liggen en raakt het dus niet aan. Heb al eerder gelezen dat het wifi signaal van toestellen significant, negatief that is, beinvloedt wordt bij de update van Android 2.2 naar Android 2.3.3. Ik verwacht dat de wifi performance daarom ook flink zal toenemen bij de eerstvolgende update.
De tip om de Sensation zo min mogelijk open te maken gaf ik hier al eerder in deel 3, misschien handig om dit in de eerste post op te nemen yannickie111?
Mijn Sensation is helaas nog steeds in reparatie vanwege dit kraak probleem. De status staat na een week nog steeds op repairing (stond eerst een paar dagen op testing). Geen idee wat dit verder inhoudt, misschien wachten ze op onderdelen? Had zelf verwacht dat ze na het constateren van het probleem dit iets sneller zouden oplossen. Iets om rekening mee te houden dus, aangezien mijn toestel nu al twee weken de deur uit is. Overigens ergens wel goed om te horen dat ik niet de enige ben met dit probleem.
Papier kan wel een oplossing zijn zoals WindowsUser112 liet zien. Of je dit wil op/in je net nieuwe toestel van een dergelijke prijs is een tweede.
Verwijderd
[ Voor 74% gewijzigd door RoD op 21-06-2011 19:03 ]
Dit topic is gesloten.
Discussie over: Levertijden, Beschikbaarheid en abonnementen mogen hier:
HTC Sensation levertijden- en abonnemententopic.
Post over accessoires voor deze telefoon mogen hier