Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-06 16:40
Ik had ook de eerste dagen nergens maar dan ook nergens last van, alles werkte perfect en ik was helemaal in mijn nopjes. Sinds een dag of twee krijg ik echter steeds meer last van problemen. Eerst kreeg ik de carrousel niet meer aan de praat, vervolgens wilde het unlocken niet meer zo makkelijk gaan, daarna klikte ik soms ineens widgets aan in plaats van dat mijn aanraking als een swipe geregistreerd werd en kreeg ik last van het feit dat wanneer de telefoon op tafel ligt, het soms niet meer op aanrakingen reageert.
Heb ik ook last van sinds kort. Ik heb de telefoon nu een week in bezit.
Bij mij heeft gewoon heropstarten dit wel verholpen... maar dit zou niet mogen.
Hopelijk doet de volgende update hier iets aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408886

Anoniem: 408886 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:52:
Zou iemand mij kunnen helpen bij het installeren van de update.
Ik krijg elke keer de melding: verbindingsfout. Terwijl de telefoon gewoon is aangesloten aan de pc, ik kan gewoon via de pc in mijn sd-kaart komen.
Het lukt al! (vraag niet hoe ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-06 11:01
Anoniem: 408886 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:32:
[...]

Het lukt al! (vraag niet hoe ;))
Weet je wel hoe je je sd card kan benaderen via de pc? Bij mij blijft ie (massaopslag) grijs en kan ik m niet openen.

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
dangerousp schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 09:57:
[...]

Zijn verschillende manieren voor. Je kunt Vcards aanmaken van je bestaande contacten.. alles wissen en vervolgens Vcard op telefoon inlezen en kiezen voor Google contacts.
Oke oke. Ik zie alleen bij opties in contacten: - Importeren / exporteren naar SDcard. Maar niets over Vcards, of heb ik hier een app voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvkeulen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-06-2024
Monda schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:58:
[...]

Oke oke. Ik zie alleen bij opties in contacten: - Importeren / exporteren naar SDcard. Maar niets over Vcards, of heb ik hier een app voor nodig?
Vanuit Google Contacts en Outlook kun je je contacten als Vcards exporteren naar SDcard. Vervolgens sd kaart erin en importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
matvkeulen schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:11:
[...]

Vanuit Google Contacts en Outlook kun je je contacten als Vcards exporteren naar SDcard. Vervolgens sd kaart erin en importeren.
Ja die optie had ik al gezien. Maar het gaat mij om de tegenovergestelde weg. Nummers van de telefoon backuppen naar Google Contacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvkeulen
Exporteren naar SD kaart. SD kaart koppelen aan de computer en uploaden naar google. Overigens is er een instelling dacht ik waarmee je alles op je telefoon kan synchroniseren met Google. Dus ook je apps die je hebt gedownload en geluidsinstellingen etc. Zo werkte het bij de Incredible S in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408886

Monda schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:54:
[...]

Weet je wel hoe je je sd card kan benaderen via de pc? Bij mij blijft ie (massaopslag) grijs en kan ik m niet openen.
Heb je na het aansluiten op de pc wel op de telefoon gekozen voor diskdrive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Anoniem: 408886 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 16:16:
[...]

Heb je na het aansluiten op de pc wel op de telefoon gekozen voor diskdrive?
Zo.... heel dom dit.... thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspertje19
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-06 14:44
ChiMan schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:41:
[...]

[...]

Hebben jullie het al aan gemeld bij HTC?
Ik heb die van mij vandaag terug gestuurd.
HTC zelf ook gebeld: zei hebben het nog niet eerder gehoord over de touch screen issues.
Die waren bij mij wel minder geowrden, maar mijn GPS is erg zenuwachtig: als ik in google maps over straat loop, zig zag ik letterlijk 50 meter heen en weer, constant.

Ik ben benieuwd of ze die van mij direct omruilen(Dead on arrival).

Ik zou ook niet weten of het hardware of software gerelateerd is, maar laat HTC de phone maar onderzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-03 19:01
ChiMan schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:41:
[...]

[...]

Hebben jullie het al aan gemeld bij HTC?
Bij HTC de dode pixels gemeld. Zelfs 1 dode pixel is voldoende voor garantie. Let er wel op dat je een dode pixel (of meer) binnen de DOA periode bij de winkel meldt, dan krijg je direct een nieuw toestel! Je oude gaat dan retour HTC met label DOA. HTC kan buiten de DOA periode enkel jouw eigen toestel inboeken voor reparatie!

Bovenstaand aldus medewerker Guido van HTC Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-06 10:12
Ralphfx schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 18:41:
[...]

Bij HTC de dode pixels gemeld. Zelfs 1 dode pixel is voldoende voor garantie. Let er wel op dat je een dode pixel (of meer) binnen de DOA periode bij de winkel meldt, dan krijg je direct een nieuw toestel! Je oude gaat dan retour HTC met label DOA. HTC kan buiten de DOA periode enkel jouw eigen toestel inboeken voor reparatie!

Ik vind het best normaal dat je een nieuw toestel krijgt bij 1 dode pixel, het gaat hier om een telefoon van dik 500 euro!

Congrats BTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

Ralphfx schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 18:41:
[...]

Let er wel op dat je een dode pixel (of meer) binnen de DOA periode bij de winkel meldt, dan krijg je direct een nieuw toestel! Je oude gaat dan retour HTC met label DOA. HTC kan buiten de DOA periode enkel jouw eigen toestel inboeken voor reparatie!

Hoe lang is die DOA periode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404512

Ik heb de Android Agenda Widget geïnstalleerd, maar hij wil niet syncen met mijn gmail-agenda. Ik heb op mijn g-mail (www.gmail.com) bij agenda wat punten genoteerd, maar mijn widget wil deze niet overnemen! Bij instellingen, Kalender selecteren heb ik mijn gmail account aangevinkt, dat moet toch voldoende zijn? Iemand hier een oplossing voor?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 404512 op 05-07-2011 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-08-2024
Even een kort vraagje: Stel dat je een defect hebt binnen de DOA periode, maar je hebt je Sensation met Vodafone abbo via een 3e partij aangeschaft (ik noem GSMweb.nl, Phonehouse, etc.), ben je dan alsnog welkom in de Vodafone winkel voor een nieuwe telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
nope, je moet dan terug naar waar je de telefoon vandaan hebt, dus die 3e partij.

gelukkig is de service van HTC echt heel goed, dus je kunt ook meteen contact met hun opnemen, dat is eigenlijk nog makkelijker dan het via de leverancier regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Sinds enige dagen heb ik de de HTC CU-S490 carkit voor de Sensation. In de handleiding die erbij zit viel me vandaag op dat er staat dat het Navi Panel wordt geopend zodra je de Sensation in de carkit plaatst.

Op deze site staat het ook vermeld: Klik (heb de carkit zelf bij GSMPunt.nl gekocht, maar daar staat het niet specifiek vermeld).
De tekst: Om het leven eenvoudig te maken wordt de HTC 'NaviPanel' geactiveerd zodra uw wens is verbonden aan de in-car mount, dus hebt u alles wat u nodig voor een veilige navigatie en gebruik in de auto hebt.
De tekst lijkt echter een slechte Google translate van de tekst voor de carkit van de Desire....(maar goed, het staat ook in de handleiding zelf, dus het moet werken (vind ik)...)

Hier een voorbeeld van hoe het eruit zou zien, zo'n navipanel:
Afbeeldingslocatie: http://img690.imageshack.us/img690/9751/snap20100430151212.png

Iemand enig idee/suggestie hoe dit navipanel te activeren is in de Sensation (ipv de vervelende Locations die elke keer opstart)? Of zit het navipanel helemaal niet in de Sensation (waarom staat het dan in de handleiding?)?

Zie net trouwens (toevallig tijdens het samenstellen van dit bericht) dat er een hoop apps zijn die hetzelfde bieden. Weet alleen niet of die ook automatisch worden geactiveerd bij het docken van de telefoon in de carkit. Misschien maar eens proberen. Mocht iemand in de tussentijd nog suggesties hebben voor het HTC Navi Panel, dan houd ik me uiteraard aanbevolen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353634

Net als meerdere personen binnen dit topic heb ik ook last van het gekraag tussen de back en de front van de HTC. (in mijn geval links onder bij de "HOME" toetst)

Ik heb deze avond gebeld naar HTC en men komt mijn toestel twee dagen later ophalen maar overweeg om de reparatie te annuleren.

Na het lezen van de diverse reactie's heb ik namelijk zelf geprobeerd het probleem te verhelpen. Weliswaar niet professioneel. Maar twee kleine stukjes isolatie tape deed wat ik gehoopt had.
Mijn Sensation kraakt nu niet meer. Ziet er redelijk netjes uit.

Je kunt het zelf proberen door goed te kijken waar je het kraken hoort en dan op de juiste plek een strookje te plakken.

Laten ophalen kan altijd nog....

Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/img163/8184/p1020500p.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img192.imageshack.us/img192/8923/p1020499l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-06 13:31
@ralph, die panel zit er niet in en dat irritante locations krijg je er NIET uit. De HTC Helpdesk heeft me na 3 sessies ook nog geen oplossing gegeven.

Uiterindelijk heb ik locations via temp-root de deur uit gedaan, problem solved, maar niet netjes nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvkeulen
Wat is jullie ervaring met afspelen van films? Goede kwaliteit? Ik vond de Incredible S vergelen met de iphone 4 tegenvallen. Hoe zit dit met de Sensation? Hogere pixeldichtheid zal wel helpen verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
RielN schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 22:45:
@ralph, die panel zit er niet in en dat irritante locations krijg je er NIET uit. De HTC Helpdesk heeft me na 3 sessies ook nog geen oplossing gegeven.

Uiterindelijk heb ik locations via temp-root de deur uit gedaan, problem solved, maar niet netjes nee.
Balen... Temp root heb ik overwogen voor uitschakelen van Locations. En dan is er nog kans om een Market app te vinden die automatisch start bij docken (al dan niet met temp root om het voor elkaar te krijgen). Maar ja, ik wacht liever met het gehobby tot ik gelijk full root kan activeren...
*twijfelt om toch maar alvast met temp root te gaan klussen (en evt 1.35 rom te gaan draaien)*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
ralph075 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 22:02:
Sinds enige dagen heb ik de de HTC CU-S490 carkit voor de Sensation. In de handleiding die erbij zit viel me vandaag op dat er staat dat het Navi Panel wordt geopend zodra je de Sensation in de carkit plaatst.

Op deze site staat het ook vermeld: Klik (heb de carkit zelf bij GSMPunt.nl gekocht, maar daar staat het niet specifiek vermeld).
De tekst: Om het leven eenvoudig te maken wordt de HTC 'NaviPanel' geactiveerd zodra uw wens is verbonden aan de in-car mount, dus hebt u alles wat u nodig voor een veilige navigatie en gebruik in de auto hebt.
De tekst lijkt echter een slechte Google translate van de tekst voor de carkit van de Desire....(maar goed, het staat ook in de handleiding zelf, dus het moet werken (vind ik)...)

Hier een voorbeeld van hoe het eruit zou zien, zo'n navipanel:
[afbeelding]

Iemand enig idee/suggestie hoe dit navipanel te activeren is in de Sensation (ipv de vervelende Locations die elke keer opstart)? Of zit het navipanel helemaal niet in de Sensation (waarom staat het dan in de handleiding?)?

Zie net trouwens (toevallig tijdens het samenstellen van dit bericht) dat er een hoop apps zijn die hetzelfde bieden. Weet alleen niet of die ook automatisch worden geactiveerd bij het docken van de telefoon in de carkit. Misschien maar eens proberen. Mocht iemand in de tussentijd nog suggesties hebben voor het HTC Navi Panel, dan houd ik me uiteraard aanbevolen ;)
Screenshot is een app Car Panel die op mijn HTC Incredible S stond.
Deze staat helaas niet meer op mijn Senstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
  • Laatst online: 30-05 15:30
Screenshot is een app Car Panel die op mijn HTC Incredible S stond.
Deze staat helaas niet meer op mijn Senstation.
Wellicht dat dit topic op XDA je hiermee kan helpen.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=760322

Heb het nog niet getest op mijn eigen Sensation.

[ Voor 9% gewijzigd door BB72 op 06-07-2011 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-06 22:00

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Odysseus253 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 17:53:
[...]

WiFi staat standaard uit. GPS staat soms aan voor bepaalde apps. Synchronisatie van facebook e.d. staat op 1x per dag.

Dit alles icm Juicedefender en het killen van apps zou toch voldoende moeten zijn voor een normale accuduur..
Even een update over vanacht:

Gisteravond de telefoon opgeladen en ik ben gaan slapen met een 100% volle accu. De telefoon op flight mode gezet en halverwege de nacht wordt ik wakker door een piepje dat m'n accu op 4% staat :|

Ik denk dat flight mode de schuldige is, want als ik m daar niet op zet gaat m'n batterij veeeel langer mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Nu online
Odysseus253 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 08:14:
[...]

Even een update over vanacht:

Gisteravond de telefoon opgeladen en ik ben gaan slapen met een 100% volle accu. De telefoon op flight mode gezet en halverwege de nacht wordt ik wakker door een piepje dat m'n accu op 4% staat :|

Ik denk dat flight mode de schuldige is, want als ik m daar niet op zet gaat m'n batterij veeeel langer mee!
Welke apps heb je op de achtergrond draaien?

Vannacht ol flight mode gezet en mijn batterij is met 5% verminderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
weid1374 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:22:
[...]
Hoe lang is die DOA periode?
Dat is afhankelijk van de winkel waar je de telefoon hebt aangeschaft. Meestal is dit een paar dagen tot 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:11

The_Worst

Unox

Ik keek vanochtend toevallig naar het scherm waar ook de grafiek kunt zien van de batterijverloop, nu viel het mij op de het balkje 'Awake' helemaal vol is. De telefoon heeft gewoon de hele nacht op standby gestaan. Kan het zijn dat een bepaalde app de telefoon wakker houdt? Is er ook een manier om te bepalen welke?

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Nu online
The_Worst schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:12:
Ik keek vanochtend toevallig naar het scherm waar ook de grafiek kunt zien van de batterijverloop, nu viel het mij op de het balkje 'Awake' helemaal vol is. De telefoon heeft gewoon de hele nacht op standby gestaan. Kan het zijn dat een bepaalde app de telefoon wakker houdt? Is er ook een manier om te bepalen welke?
Volgens mij met ZDbox mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Laatst online: 07-06 21:21
Denk dat je een "foute" app hebt gedownload. Probeer er gewoon een aantal te verwijderen en iedere dag kijken hoe het energieverloop is. Dan kom je vanzelf achter welke app het is.

Ik hou het nog steeds gemakkelijk 2 dagen uit op 1 batterijlading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Nu online
matvkeulen schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 22:53:
Wat is jullie ervaring met afspelen van films? Goede kwaliteit? Ik vond de Incredible S vergelen met de iphone 4 tegenvallen. Hoe zit dit met de Sensation? Hogere pixeldichtheid zal wel helpen verwacht ik.
Ik heb de Incredible S een tijdje gehad en ondervond problemen met het afspelen van bepaalde Divx en Xvid films. Films konden niet vloeiend afgespeeld worden.

Met de Sensation heb ik het probleem niet meer en ben meer dan tevreden over de kwaliteit. de qHD scherm maakt het kijken van een film alleen maar beter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 13:24
BramPeters schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 07:51:
[...]

Wellicht dat dit topic op XDA je hiermee kan helpen.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=760322

Heb het nog niet getest op mijn eigen Sensation.
Ik volg de ontwikkelingen (voorlopig passief) met veel interesse. Wanneer er een carkit (cq houder met oplader) bij mij binnen komt wil ik dat scherm ook verkrijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Er schijnt een nieuwe FOTA beschikbaar te zijn in ieder geval Polen en Italië. Ik heb een Vodafone branded versie dus ik vis naast het net waarschijnlijk, maar issie al in Nederland beschikbaar?

versie: 1.35.401.1

[ Voor 5% gewijzigd door tiguan op 06-07-2011 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Nu online
tiguan schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:58:
Er schijnt een nieuwe FOTA beschikbaar te zijn in ieder geval Polen en Italië. Ik heb een Vodafone branded versie dus ik vis naast het net waarschijnlijk, maar issie al in Nederland beschikbaar?

versie: 1.35.401.1
Yep, beschikbaar!
Vanavond maar effe downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-05 22:40
Dat is dezelfde versie die bij XDA geleaked was, hij is nu dus officieel uit?

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:34
Trivian schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:03:
Dat is dezelfde versie die bij XDA geleaked was, hij is nu dus officieel uit?
Jip, is volgens mij dezelfde versie als op XDA. Is nog geen 30MB groot, ben hem nu aan het downloaden...

/edit: als update wordt er alleen aangegeven "Verbeterde systeem performance"

[ Voor 12% gewijzigd door FabianNL op 06-07-2011 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
Is inderdaad officieel... ook aan het downloaden nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Ja dat versie nummer is gewoon hezelfde en ik krijg geen melding omdat ik hem al geinstalleerd heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Nu online
Ik heb dit forum bericht gevonden waarin staat dat er een update is voor 1.35.0.0 update is.
Deze is bijna 370MB groot.

http://www.htcsensationfo...o-get-an-update/msg68681/

Wat is het verschil met die van 1.35.401.1 (die wij in NL hebben)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:34
ChiMan schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:13:
Ik heb dit forum bericht gevonden waarin staat dat er een update is voor 1.35.0.0 update is.
Deze is bijna 370MB groot.

http://www.htcsensationfo...o-get-an-update/msg68681/

Wat is het verschil met die van 1.35.401.1 (die wij in NL hebben)?
Dat was de test versie, welke de complete ROM bevat. Wat nu is uitgebracht is de versie voor consumenten, welke alleen de noodzakelijke updates bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Mijn telefoonboek staat nu helemaal goed (inclusief links naar Facebook profielen die ik wil) en die verwijzing staat ook vermeld in mijn Gmail contacten. Ik ben benieuwd of hij na de update en een synchronisatie dit ook weer allemaal goed zet :p Ik ga het er maar op wagen ook. Verder nog niet zo heel veel gewijzigd dus het kan me wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik wist dat ik er spijt van zou krijgen om bij Vodafone te gaan. Ik haat branded telefoons :( Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat VF klanten de update krijgen.

Ander plan, ik zeg mijn aanvraag bij VF op en blijf bij Hi :)

[ Voor 43% gewijzigd door tiguan op 06-07-2011 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
tiguan schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:18:
Ik wist dat ik er spijt van zou krijgen om bij Vodafone te gaan. Ik haat branded telefoons :( Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat VF klanten de update krijgen.
Vind het nog steeds idioot dat alleen de 1e Vodafone leveringen (waar ik er gelukkig 1 van heb) unbranded is. Heb deze update vorige week al geïnstalleerd (via XDA gedownload).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
Joster schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:14:
Mijn telefoonboek staat nu helemaal goed (inclusief links naar Facebook profielen die ik wil) en die verwijzing staat ook vermeld in mijn Gmail contacten. Ik ben benieuwd of hij na de update en een synchronisatie dit ook weer allemaal goed zet :p Ik ga het er maar op wagen ook. Verder nog niet zo heel veel gewijzigd dus het kan me wat..
Update gedaan en die koppelingen zijn bij mij nog allemaal in orde :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-06 11:02
Zou het kunnen zijn dat dit een ''nieuwe'' versie van deze update is, ook heeft die het exact zelfde nummer. Kan me herinneren dat in de XDA versie er M3 in de bestandsnaam stond. Dit zou voor Milestone 3 kunnen staan terwijl de versie van vandaag de final versie is. Zou dit kunnen of lul ik uit men nek? :9

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update geïnstalleerd, maar vind het tot nu toe niet echt merkbaar... wat is er allemaal verbeterd eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Ik hoop dat de problemen waarmee veel mensen na enkele dagen / weken begonnen te kampen er een beetje uit zijn (zoals het traag / niet reageren van de ring, matige reactie bij liggend toestel, carrousel niet meer werkend, en zo nog meer wat er in dit topic genoemd werd), maar ik weet niet of dat daadwerkelijk zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Men zegt dat Sense soepeler moet lopen, het geheugengebruik moet minder zijn en er zijn wat talen toegevoegd. Ik kan er zelf niks over zeggen, heb nadat ik mijn telefoon kreeg direct de gelekte versie geïnstalleerd. Tevens werkt de camera nu als je deze direct start vanuit het lockscreen en je hebt een patroonlock ingesteld.

Nu HTC de eerste update de deur uit heeft, kunnen ze zich richten op de bugs die nog in de software zitten. :)

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-06 20:36
JKratos schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:29:
Zou het kunnen zijn dat dit een ''nieuwe'' versie van deze update is, ook heeft die het exact zelfde nummer. Kan me herinneren dat in de XDA versie er M3 in de bestandsnaam stond. Dit zou voor Milestone 3 kunnen staan terwijl de versie van vandaag de final versie is. Zou dit kunnen of lul ik uit men nek? :9
Nee, zowel de ROM als de update hebben hetzelfde release nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Rebel
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-06 13:17
The_Worst schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:36:
Nu HTC de eerste update de deur uit heeft, kunnen ze zich richten op de bugs die nog in de software zitten. :)
En ervoor zorgen dat de Sensation te rooten is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xurk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-04-2024

Xurk

Burnside

Joster schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:35:
Ik hoop dat de problemen waarmee veel mensen na enkele dagen / weken begonnen te kampen er een beetje uit zijn (zoals het traag / niet reageren van de ring, matige reactie bij liggend toestel, carrousel niet meer werkend, en zo nog meer wat er in dit topic genoemd werd), maar ik weet niet of dat daadwerkelijk zo is.
Ik zal het straks laten weten, zojuist gedownload maar nog niet geïnstalleerd omdat mijn accu niet genoeg (35%) vol is.

Ik ben in ieder geval érg benieuwd :) Vind het wel erg spannend, straks zijn alle bugs die ik gisteren postte nog steeds aanwezig ;)

Mitsubishi Trium Galaxy - Nokia 3330 - Nokia 3510 - Motorola V525 - Samsung E730 - HTC Touch - HTC Touch HD - HTC Desire - HTC Sensation - HTC One X+ - LG Nexus 5 - LG Nexus 5X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Ik hoop het niet want ik werd een beetje bang van jouw post ;)
Joster schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 08:41:
Haha :D Ik sync mijn agenda met gmail en facebook, prima dacht ik. Nu wilde ik de verjaardagen (ik heb vooral vrienden / familie / goede kennissen op facebook en weinig meuk) ook wel in mijn gmail agenda zien want ik gebruik de facebook agenda nagenoeg nooit (en die van gmail ook op de pc wel). Zodoende de verjaardagen geëxporteerd naar Gmail, facebook agenda sync uitgezet en toen stonden ze toch dubbel op mijn Sensation.

Nog eens goed uitvogelen. Ik heb ook een of andere facebook app die de kalenders synct (waarin hij geen verjaardagen meeneemt :S ) maar dat hoeft van mij niet zo. Het beste zou het zijn wanneer facebook gewoon de evenementen en verjaardagen door stuurt naar Gmail en ik alleen die agenda sync :)
Hmmm. Ik had toch liever de facebook verjaardagen (zodat ik die gemakkelijk ook niet kan laten weergeven) dus heb ik de verjaardagen in mijn Gmail agenda verwijderd (en nee, die staan niet in het betreffende contact persoon, ik had de Facebook verjaardagen geëxporteerd naar de agenda). Na een sync echter blijven ze op de Sensation nogsteeds staan terwijl ze in mijn Gmail agenda niet opnieuw verschijnen oid. Ook wanneer ik nu mijn Facebook agenda niet meer laat syncen blijven ook deze gewoon in de Sensation agenda staan.

Wat gaat hier fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

FabianNL schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 20:22:
[...]

Uitstekend! Ik weet niet welke telefoon je momenteel gebruikt, maar ik vind de Sensation erg fijn!

Kom van een HTC Desire af, en heb daarbij de volgende plus- en minpuntjes:

[...]

Verder vind ik de 1GB voor apps meer dan voldoende. Heb er ondertussen echt veel op staan en heb nog steeds 0,88GB over. Daarnaast heb ik ook nog geen enkele app naar de SD-kaart verplaatst, dus ik maar me hier echt niet druk om.
Heb nu ruim een jaar de Desire, maar begin mij steeds meer te storen aan het beperkte opslag geheugen voor apps. Ja, er bestaat apps2SD, maar daarbij blijf je afhankelijk van de ontwikkelaar van de app. Ik heb diverse apps, die weigeren om een apps2SD optie in te bouwen, of dat wel hebben, maar waarbij de cache niet op SD word benut, maar somehow alsnog het telefoongeheugen gebruikt. Bij een PhoneUsage, TweetDeck, HootSuite bijvoorbeeld. PhoneUsage en TweetDeck heb ik er al afgedonderd toen ze richting of zelfs over de 10MB gingen. HootSuite heb ik zelfs tot 25 MB laten lopen in 6 weken tijd. Probleem is, is dat ik toch een van beide apps nodig heb. En settings wissen is een optie, maar kost mij aardig wat tijd om alles weer opnieuw in te stellen.

Hoe verhoud zich het interne opslag geheugen van de Desire dus met die van de Sensation? De Desire HD heeft nog veel meer geheugen, maar is weer een ouder en langzamer toestel dan de Sensation. Kan ik beter nog een half jaartje wachten op een mogelijke Sensation HD versie?

(Ik had stiekem gehoopt toch wel langer van mijn Desire te kunnen genieten :/ )

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xurk

Xurk

Burnside

Joster schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:45:
Ik hoop het niet want ik werd een beetje bang van jouw post ;)
Tijdens het schrijven was ik ook wel erg chagrijnig en gebeurden er een reeks dingen binnen een uur tijd dus ik snap dat het wel heel erg negatief leest ;) Maar in principe is dat ook wel geoorloofd aangezien je van zo'n duur "paradepaardje" toestel wel mag verwachten dat het niet binnen een week al kuren vertoont, daar waar mijn Desire na een jaar gebruik nog 99% perfect werkte.

Maar goed, ik wacht in spanning af tot mijn telefoon klaar is met opladen!

Mitsubishi Trium Galaxy - Nokia 3330 - Nokia 3510 - Motorola V525 - Samsung E730 - HTC Touch - HTC Touch HD - HTC Desire - HTC Sensation - HTC One X+ - LG Nexus 5 - LG Nexus 5X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Laatst online: 18:15
Hier update geinstalleerd.

Het geheugengebruik zonder apps open lijkt iets beter, maar reken op +/- 30 MB, stelt niet veel voor.
Wel lijkt de ring wat beter te reageren. Verder heb ik nog niet veel kunnen ontdekken.

EDIT: Hij staat ook niet op htc.com?

[ Voor 8% gewijzigd door KnoxNL op 06-07-2011 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Ik merkte wel duidelijk verschil na het installeren van de update. Het scrollen door apps, homescreens liep opeens allemaal veel soepeler. Ik had ook een probleem dat mijn telefoon een reboot deed als ik een foto in het donker probeerde te maken met flits, daar heb ik na de update ook geen last meer van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Ik zoek ook een app die laat zien welke app de telefoon wakker houdt. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08-2023

donvalentino

psn: Walllie-G

update hier ook geslaagd.
1 ding, de Carrousel werkt i.i.g. een stuk beter:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-06 14:18
kan iemand wat benchmark tests doen? ben erg benieuwd als de update de overall snelheid ook hoger heeft gemaaakt?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfrankel
  • Laatst online: 11-06 16:43

djfrankel

It's a trap!

Het zal wel aan mij liggen (en misschien het feit dat het mijn 1e android telefoon is) maar ik kan deze update toch binnenhalen door naar software updates te gaan en dan nu checken te selecteren? Bij zegt de telefoon dan dat hij up to date is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-06 21:55
He ja! De update is nu officieel uitgebracht!? Ik kan 'm ook binnenhalen op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

KnoxNL schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 12:05:
Hier update geinstalleerd.

Het geheugengebruik zonder apps open lijkt iets beter, maar reken op +/- 30 MB, stelt niet veel voor.
Wel lijkt de ring wat beter te reageren. Verder heb ik nog niet veel kunnen ontdekken.

EDIT: Hij staat ook niet op htc.com?
Klopt ook volgens mij. HTC biedt geen updates meer aan via de website, alleen nog OTA.
Upbeat schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 12:23:
[...]

Ik zoek ook een app die laat zien welke app de telefoon wakker houdt. Iemand suggesties?
Ik heb al wat apps geprobeerd en deze werken niet:
Spare Parts: crasht zodra je het overzicht wil opvragen.
ZDBox: geen overzicht van apps die je telefoon wakker houden.

Ik heb gisteren slechts 3 apps geïnstalleerd:
- GPS-test (nieuw)
- SABControl (nieuw)
- Stair Dismount (update)

Heb deze nu verwijderd en ben benieuwd of het vandaag beter gaat.

Overigens de reden waarom snelkoppelingen naar applicaties op de SD-kaart hun icoon verliezen is even logisch als eenvoudig:
The home screen get's loaded before the SD card is mounted.
Dit moet het dus ook vrij eenvoudig maken voor HTC om dit op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Toch wil ik dat SAB control ook wel eens gaan proberen. Is wel iets waar ik regelmatig op kijk aangezien het op mijn NAS draait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

djfrankel schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 12:50:
Het zal wel aan mij liggen (en misschien het feit dat het mijn 1e android telefoon is) maar ik kan deze update toch binnenhalen door naar software updates te gaan en dan nu checken te selecteren? Bij zegt de telefoon dan dat hij up to date is...
Klopt! Zoals je zegt ga je naar 'instellingen', 'over de telefoon', 'software updates', 'nu controleren'. En dan zou hij moeten zeggen dat er een nieuwe update beschikbaar is. Enige wat ik bij jou kan bedenken is dat de phone branded is en je dus op Vodafone moet wachten totdat zij hem voor je uitbrengen. Maar zeker weten doe ik dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Bullet NL schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:05:
Alle tot nu toe verkochte HTC Sensations zijn afwijkend van de standaard fabrieks uitvoeringen. Vodafone verkoopt de Sensation met eigen Vodafone ROM, dit feit is door HTC aan een BC medewerker bevestigd waar ik bij stond. Het is zo dat de tot nu toe verkochte HTC toestellen terug zijn te leiden via het IMEI nummer tot een Vodafone Batch, deze toestellen zijn gedistribueerd door Vodafone, zijn Simlock vrij en zullen bij een toekomstige ROM update ook afhankelijk zijn van een Vodafone ROM!

Het is dus niet zo dat de huidige HTC Sensation bezitters een HTC stock toestel hebben. Het is nog nergens bekend wanneer de HTC stock toestellen vrij verkrijgbaar zijn.

Gezien het feit dat de nieuwe voorraad toestellen met Vodafone Bootlogo & 360 apps worden geleverd kan het zo zijn dat de huidige Sensation gebruikers ook een update naar deze ROM krijgen.

Ik wil de vriendelijke Belcompany medewerker bedanken voor zijn medewerking!

Let wel het bovenstaande geld voor alle tot nu toe verkochte HTC Sensation telefoons, herkenbaar aan het Vodafone logo op de verpakking.
Ben blij om te merken (met de OTA naar 1.35) dat dit verhaal dus niet lijkt te kloppen, in ieder geval niet voor de eerst uitgeleverde batch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfrankel
  • Laatst online: 11-06 16:43

djfrankel

It's a trap!

Anoniem: 404512 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 12:56:
[...]

Klopt! Zoals je zegt ga je naar 'instellingen', 'over de telefoon', 'software updates', 'nu controleren'. En dan zou hij moeten zeggen dat er een nieuwe update beschikbaar is. Enige wat ik bij jou kan bedenken is dat de phone branded is en je dus op Vodafone moet wachten totdat zij hem voor je uitbrengen. Maar zeker weten doe ik dit niet.
Ik heb versie 1.28.401.1 dus dat moet de unbranded zijn, heb ook nergens vodafone meuk staan. Maar dan probeer ik het thuis wel vanavond, dan moet het toch lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Joster schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:45:
[...]

Hmmm. Ik had toch liever de facebook verjaardagen (zodat ik die gemakkelijk ook niet kan laten weergeven) dus heb ik de verjaardagen in mijn Gmail agenda verwijderd (en nee, die staan niet in het betreffende contact persoon, ik had de Facebook verjaardagen geëxporteerd naar de agenda). Na een sync echter blijven ze op de Sensation nogsteeds staan terwijl ze in mijn Gmail agenda niet opnieuw verschijnen oid. Ook wanneer ik nu mijn Facebook agenda niet meer laat syncen blijven ook deze gewoon in de Sensation agenda staan.

Wat gaat hier fout?
Zou het kunnen dat dit alleen mogelijk is door nu zowel Gmail als Facebook op niet syncen te zetten, Gmail te verwijderen, deze opnieuw toe te voegen (met als het goed is daar nog de links in naar gewenste Facebook profielen) en dan syncen weer aan te zetten?

Dan hoop ik maar dat het goed gaat namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:00

BPP

Mijn Sensation kan geen update vinden. Heb er ook eentje uit de eerste batch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Nu online
BPP schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:03:
Niet ieder toestel krijgt gelijk een update. Het kan een aantal dagen duren voordat jij aan de beurt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Joster schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 12:54:
Toch wil ik dat SAB control ook wel eens gaan proberen. Is wel iets waar ik regelmatig op kijk aangezien het op mijn NAS draait :)
Lijkt me overigens ook niet dat één van die 3 apps de telefoon wakker houdt. Alle 3 de applicaties draaien niet op de achtergrond. Ik heb gisteravond me even vermaakt met Wordfreud en deze heeft wel een service draaien op de achtergrond. Ik kijk het de komende dagen nog wel even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 16:52

E-Rick

I love it :7

BPP schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:03:
Ik moest een keer of 4 laten checken, uiteindelijk kreeg ik te zien dat er een update is.

Choose life - Shapeways shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:00

BPP

E-Rick schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:38:
[...]

Ik moest een keer of 4 laten checken, uiteindelijk kreeg ik te zien dat er een update is.
Klopt het is een update van 29.69 mb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bribrab
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:22
jules schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:50:
[...]

Heb nu ruim een jaar de Desire, maar begin mij steeds meer te storen aan het beperkte opslag geheugen voor apps. Ja, er bestaat apps2SD, maar daarbij blijf je afhankelijk van de ontwikkelaar van de app. Ik heb diverse apps, die weigeren om een apps2SD optie in te bouwen, of dat wel hebben, maar waarbij de cache niet op SD word benut, maar somehow alsnog het telefoongeheugen gebruikt. Bij een PhoneUsage, TweetDeck, HootSuite bijvoorbeeld. PhoneUsage en TweetDeck heb ik er al afgedonderd toen ze richting of zelfs over de 10MB gingen. HootSuite heb ik zelfs tot 25 MB laten lopen in 6 weken tijd. Probleem is, is dat ik toch een van beide apps nodig heb. En settings wissen is een optie, maar kost mij aardig wat tijd om alles weer opnieuw in te stellen.

Hoe verhoud zich het interne opslag geheugen van de Desire dus met die van de Sensation? De Desire HD heeft nog veel meer geheugen, maar is weer een ouder en langzamer toestel dan de Sensation. Kan ik beter nog een half jaartje wachten op een mogelijke Sensation HD versie?

(Ik had stiekem gehoopt toch wel langer van mijn Desire te kunnen genieten :/ )
Ook ik kom van de Desire en de Sensation is echt een verademing met het grotere geheugen. Die 1 gb die je hebt om apps te installeren is echt meer dan genoeg. Ik meen me te herinneren dat ik op m'n Desire maar iets van 130 mb had en dat maakte wel degelijk verschil. Ik heb uit gewoonte (omdat ik van een Desire kom) in het begin een paar apps naar de SD kaart verplaatst, maar het merendeel (en ik heb er veel!) staat gewoon op het telefoongeheugen. Ondanks dat heb ik nog iets van 80% van m'n geheugen vrij. Komt nog bij dat je bij Gingerbread meer naar het SD geheugen kan verplaatsen mocht dat nodig zijn. Het 'weinige' interne geheugen van de Sensation was voor mij ook reden om te twijfelen bij het kopen van deze telefoon omdat dat toch wel de voornaamste reden voor mij was om van de Desire naar een andere telefoon over te stappen. Achteraf heb ik echter geen seconde spijt gehad. Komt nog bij dat het scherm een stuk groter is zonder dat hij minder lekker in de hand ligt (in tegenstelling tot de Desire HD) en dat is toch ook wel erg fijn met internetten. De overige verbeteringen (Sense 3.0, htcsense.com, etc) zijn aardig, maar niet enorm verschillend van de Desire. Ik merk wel dat ik af en toe de trackball van m'n Desire nog mis overigens.
Samengevat: ik zou zeggen maak die overstap! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonv9
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-12-2024
Ik heb net de update ook gedaan. Zomaar klaar... Ik had totaal geen last van hier veel besproken klachten, dus voor mij is er niet zoveel veranderd, maar Sense loopt nu wel ontzettend heerlijk zeg. Geen haperingen meer met "aaien' over het scherm als je van homescreen naar friendsstream etc gaat..

Wat een genot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
The_Worst schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 12:53:
Ik heb al wat apps geprobeerd en deze werken niet:
Spare Parts: crasht zodra je het overzicht wil opvragen.
ZDBox: geen overzicht van apps die je telefoon wakker houden.
Op mijn Desire kon ik dat wel zien via het *#*#INFO gebeuren, maar het lijkt nu te ontbreken in de Sensation. Ik ga vanavond wel op Google zoeken naar iets want ik kom er anders niet snel achter welke app dat bij mij is. En om nou 50 apps stuk voor stuk te deinstalleren en de accu te testen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:53

Grudgie

PSN: Grudgie7

Oeh! Ook de update binnengehaald! :D Ben benieuwd.. aan het installeren nu :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Laatst online: 18:15
The_Worst schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 12:53:
[...]

Klopt ook volgens mij. HTC biedt geen updates meer aan via de website, alleen nog OTA.
Ja dat klopt, maar ik had WEL een changelog verwacht. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-06 11:02
Upbeat schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:37:
[...]

Nee, zowel de ROM als de update hebben hetzelfde release nummer.
Ja dat snap ik. Maar het zou kunnen dat de update nog is geoptimaliseerd, NADAT een versie was uitgelekt, ook al heeft die hetzelfde versienummer. Toch..?

Ik wil namelijk weten of ''mijn'' uitgelekte versie ouder of hetzelfde is als de officiele versie die sinds vandaag OTA binnen gehaald kan worden. Waarschijnlijk zijn deze exact hetztlde maar dan vraag ik me af waarom er zoveel tijd zitten tussen het uitlekken en het officieel uitbrengen van een update. Wat is er in die tussenliggende tijd gebeurt?

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino

donvalentino

inderdaad, enig idee of er ergens een Changelog bekend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonv9
Ahhhhh nog een grote verandering opgemerkt: Het probleem met de icoon weergave als je de app op de sd kaart zet is verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Laatst online: 09-05 09:49
Klopt! Ik merk de meeste verandering in de menu's, die scrollen echt veel soepeler (zoals het hoort eigenlijk natuurlijk)

Volgens mij is er ook wat aan de WiFi veranderd, hij houdt nu gewoon verbinding met 1 punt in mijn kamer, waarbij hij normaal dan op 3G over zou gaan. Zwakkere WiFi lijkt wat meer prioriteit te krijgen over 3G lijkt het in vergelijking met eerst, chill.

[ Voor 51% gewijzigd door Tiroz op 06-07-2011 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductee
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-11-2024
JKratos schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:18:
[...]

Ja dat snap ik. Maar het zou kunnen dat de update nog is geoptimaliseerd, NADAT een versie was uitgelekt, ook al heeft die hetzelfde versienummer. Toch..?

Ik wil namelijk weten of ''mijn'' uitgelekte versie ouder of hetzelfde is als de officiele versie die sinds vandaag OTA binnen gehaald kan worden. Waarschijnlijk zijn deze exact hetztlde maar dan vraag ik me af waarom er zoveel tijd zitten tussen het uitlekken en het officieel uitbrengen van een update. Wat is er in die tussenliggende tijd gebeurt?
Normaal gezien zou het wel zo moeten zijn dat dezelfde build nummer bij dezelfde build hoort, dit is een ongeschreven wet in software-land. Maar zoals met elke wet kun je die natuurlijk ook met de voeten treden.

Dat er zoveel tijd tussen de leak en de release zit, kan waarschijnlijk verklaard worden doordat de testfase nog moest doorlopen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Bah Vodafone ... :( :( :(
Geen updates voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xurk

Xurk

Burnside

bribrab schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:58:
Ik merk wel dat ik af en toe de trackball van m'n Desire nog mis overigens.
Héél herkenbaar :) Dat is denk ik qua veranderingen het enige wat ik mis van de Desire. Ik gebruikte de trackball al-tijd om door een getypte SMS te navigeren (tekens verwijderen zodat het binnen één SMS past) of om typfouten te corrigeren. Ook al is het "touchen" door tekst verbeterd met Gingerbread / Sense 3.0, nog steeds vind ik het best wel lastig om in één keer op de goede plek te komen. En dat vergroot-popupje die je kunt verslepen is ook een beetje mislukt (vind ik) omdat je vinger daar dusdanig overheen zit dat je niet meer kunt zien waar je nou precies zit qua slepen door de tekst.

Dus ja, trackball, you are dearly missed! Hopelijk wen ik hier alsnog aan (heb de telefoon pas zeven dagen) :P

Ik heb trouwens ook de update geïnstalleerd en ik merk ook dat Sense in zijn geheel soepeler lijkt te draaien nu, erg fijn. Maar het heeft eigenlijk nul van de problemen die ik in Sense had opgelost, dat is wel erg jammer.
  • Lockscreen ringetje doet moeilijk - Nog steeds, al doet-ie het weer perfect zodra het toestel niet meer op tafel ligt, maar in mijn hand (rechtop dus).
  • Carrousel - Nog steeds onmogelijk om te triggeren, lijkt wel verdwenen van de telefoon, hoe ik het ook probeer (snelle, korte swipes / normale snelheid, langere swipes). Erg bizar.
  • Per ongeluk 'drukken' op een widget / app shortcut in plaats van swipen - Dit lijkt wel beter te gaan. Tijdens mijn pogingen de carrousel aan de praat te krijgen nog wel een paar keer last van gehad, maar alleen als ik echt heel wild deed (10x achter elkaar heel kort en snel swipen).
  • Telefoon reageert liggend minder goed op aanrakingen - Dit lijkt nog steeds een probleem te zijn, zowel bij het unlocken (zie hierboven) als bij het typen van tekst.
  • Streepjes door homescreen shortcuts - Deze zijn allemaal weg nu, maar ik had er ook vandaag pas voor het eerst last van (vanochtend), wat de tendens van "hoe langer de telefoon in het bezit is, hoe slechter het gaat presteren" doorzette ;) Hopelijk blijven ze weg.
  • Krakend geluid bij drukken op bepaalde plek van het scherm - Helaas kan een software-update dit niet oplossen :+
Het valt dus toch wel tegen (voor mij), ondanks dat de telefoon verder soepeler loopt. Als het hierbij blijft ben ik de eerste die een custom ROM / Vanilla Android erop zet straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-08-2024
Nu ik de verbeteringen van de update lees ben ik toch wel overtuigd van dat ik voor de Sensation moet gaan. Ik vraag me wel iets af: Mijn broer heeft een Desire, de LCD versie. Heeft het scherm van de Sensation precies dezelfde kwaliteit? Ik vind het scherm van de Desire namelijk zeer acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino

donvalentino

Antonv9 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:20:
Ahhhhh nog een grote verandering opgemerkt: Het probleem met de icoon weergave als je de app op de sd kaart zet is verholpen.
Heb jij het toestel nogmaals herstart en dubbel gecheckt of de app niet toevallig op je Toestel staat geïnstalleerd?
Nadat me update was geïnstalleerd zag ik alle icoontjes weer goed inderdaad maar na een reboot niet meer;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Betere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xurk

Xurk

Burnside

I-Heine-I schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:48:
Nu ik de verbeteringen van de update lees ben ik toch wel overtuigd van dat ik voor de Sensation moet gaan. Ik vraag me wel iets af: Mijn broer heeft een Desire, de LCD versie. Heeft het scherm van de Sensation precies dezelfde kwaliteit? Ik vind het scherm van de Desire namelijk zeer acceptabel.
Ik had hiervoor een Desire van de AMOLED batch en ik heb totaal niet het idee dat het scherm van de Sensation (SLCD toch?) ervoor onderdoet. Dus wees gerust :)

Maar ik moet wel toegeven dat ik op mijn Desire "Auto Brightness" uit had staan (en handmatig op 30% gezet om accu te besparen) en dit op de Sensation aan heb staan. Dat kan ook in bepaalde situaties invloed hebben op hoe je de kwaliteit van het scherm ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
donvalentino schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:53:
[...]

Heb jij het toestel nogmaals herstart en dubbel gecheckt of de app niet toevallig op je Toestel staat geïnstalleerd?
Nadat me update was geïnstalleerd zag ik alle icoontjes weer goed inderdaad maar na een reboot niet meer;(
Mijn Sensation (incl. update rom) zowel met als zonder fastboot opnieuw opgestart. Icoontjes van apps die daarvoor naar SD waren gekopiëerd blijven nu inderdaad zichtbaar.

Verder is de response/snelheid van de telefoon (zowel touchcsreen, menu's als Sense) verbeterd.

[ Voor 8% gewijzigd door BB72 op 06-07-2011 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonv9
Na 2 x rebooten zijn de iconen nog steeds zichtbaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino

donvalentino

Antonv9 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 15:13:
Na 2 x rebooten zijn de iconen nog steeds zichtbaar :).
Wtf, snap niet waarom dit bij mij dan niet werkt hahaha.
Software nummer: 1.35.401.1 ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-06 21:55
Het probleem met de snelkoppeling van de camera op het lockscreen is ook opgelost :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Vodafone medewerker weet nog niets van een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOnAt
  • Laatst online: 17-05 11:40
Ik heb mijn sensation na 3 weken eindelijk weer terug van de reparatie. Nieuw scherm erin (zat stof onder) en een software update hebben de meeste problemen opgelost, zo lijkt nu.

Andere vraag nu, ik heb pas een 32gb geheugenkaart aangeschaft en mijn toestel ziet hem ook 29,1gb c.a.

Als ik vervolgens een foto maak is deze ook te zien in mijn galerij. Sluit ik dan vervolgens mijn sensation aan op de pc (als massa-opslag) dan geeft hij aan dat de sd-kaart geheel leeg is. Ook alle mappen die ik eerst op mijn oude 8gb kaar had staan (tmp, download, Android, LOST.DIR, DCIM) zijn niet te vinden. Moet ik iets opnieuw initialiseren, of heb ik iets anders over het hoofd gezien?

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Laatst online: 09-05 09:49
Staat je Sensation op 'Data' modus? Of op alleen opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOnAt
  • Laatst online: 17-05 11:40
Data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103399

de onofficiele versie 1.35 was tegen de 400mb aan terwijl de foto maar rond de 30mb is ? zou het kunnen dat de onofficiële versie een complete rom was ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
dat is nog niet eens 1 pagina geleden ook al gevraagd, als het nou op pagina 13 stond oké.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Laatst online: 07-06 10:12
Een nieuw deeltje, dus daar weer verder.

HTC Sensation: Ervaringen & Discussie (Deel 4)

slotje met tong gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-06 14:18
Dit deel is gesloten, we gaan verder in deel 4!

HTC Sensation: Ervaringen & Discussie (Deel 4)

Cogitationis poenam nemo patitur

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over: Levertijden, Beschikbaarheid en abonnementen mogen hier:

HTC Sensation levertijden- en abonnemententopic.

Post over accessoires voor deze telefoon mogen hier