Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:13
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:38:
Hallo iedereen, misschien is het al voorbij gekomen maar toch stel ik mijn vraag, na een flinke zoekactie heb ik het helaas niet kunnen vinden.

Ik zie hier veel mensen over branded 1.27 software en unbranded 1.28 software praten.
1.28 kun je wel updaten, maar 1.27 niet blijkbaar.

Nu heb ik een toestel met 1.27 software erop, en ik wil van die vodafone shijt af.

Kan iemand mij vertellen waarom ik niet kan updaten naar 1.35 en wat de gevolgen zijn als ik hem root en het alsnog doe?

Ben nieuw in de android wereld ( voorheen iphone 2g en 3gs en daar jailbreakte ik alles) dus vandaar mijn vraag.
Het probleem is dat je de telefoon nog niet kan rooten, dus überhaupt geen andere ROM erop kan zetten, hoe graag je dit ook zou willen. De 1.28 versie kan je wel updaten, omdat de 1.35 versie gewoon legaal is en daarvoor fabrieks af aan al voor gemaakt is.

Het is dus nog een kwestie van geduld (hopelijk) voordat óf HTC óf de community een manier vinden om de telefoon de rooten, en dan kan ook jij elke ROM installeren die je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
donvalentino schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:06:
enig idee of het volume probleem nog gefixed (kan) worden?
Stoor me er namelijk erg aan dat de ringtone / muziek zeer zacht afspeelt.
Als het alleen de ringtone en muziek-speler is, kan dit eenvoudig met de software worden gefixt in een toekomstige update. Echter kan de luidspreker ook niet oneindig hard, dus er zal altijd wel een maximum aan blijven zitten natuurlijk welke niet gefixt kan worden. Geen idee of we daar nu al aan zitten, maar kan ik me niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 00:00:
Als je de update installeert is zeker alles van je telefoon af inclusief contacten, apps etc.?
Bij mijn Touch Pro 2 kon ik de boel backupen met Windows My Phone en dan na het installeren van de update alles weer terug zetten.

Is er ook zoiets voor Android/Sensation?
Als je de update installeert, is inderdaad alles van je telefoon af...
SMS kan je backuppen met een van de tientallen programma's welke in de Market staan.
Contacten kan je synchroniseren met Gmail (mocht je hier al geen gebruik van maken).
Apps worden standaard al opgeslagen in je Gmail account (let op: save games bijvoorbeeld niet!)
E-mail zal sowieso wel op de server staan, mag ik hopen.

Er is dus geen een centrale dienst van Google welke een complete back-up maakt inclusief alle instellingen en alles, helaas. Echter is er met weinig moeite toch wel overal een back-up van te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xurk schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:05:

Hoe trigger je het carrousel-effect van de homescreens het makkelijkst? Het valt me op dat het me nu niet echt meer lukt, terwijl de eerste twee dagen het juist heel makkelijk ging... :/ Het is niet echt een boeiend iets, maar het is natuurlijk wel iets waarmee je de eerste keer dat je je telefoon aan iemand showt, wil laten zien ;) En als het je dan zelf niet lukt, staat het wel stom :') Iedere keer als ik het nu probeer, druk ik steeds op een gedeelte van de widgets [terwijl ik toch echt SWIPE], waardoor ik naar een detailview ervan ga...

Voor de duidelijkheid: mijn vriendin lukt het af en toe met één swipe van de uiterste zijkant naar de andere uiterste zijkant. Mij lukt dat zo nooit, maar wel heel soms door een aantal keren heel snel naar een volgend homescreen te swipen, wat het effect na twee/drie schermen dan triggert. Maar het lukt maar heel sporadisch.
Ik heb het even geprobeerd en het gaat echt om de snelheid waarmee je swpt. Als je van links naar rechts swypt en je doet het niet snel genoeg ga je gewoon naar de volgende pagina. Doe je het veel sneller, dan gaat de carousel draaien. Je hoeft tevens niet geheel van links naar rechts te swypen. 1 a 2 cm SNEL swypen triggert bij mij het draaien gewoon. Ik zou zeggen... proberen en proberen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joster schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:16:
Sinds zaterdag deze telefoon binnen en ook ik ben verliefd. Het is mijn eerste échte touchscreen telefoon (voorheen wel een keer de htc touch pro met WM gehad, wat een ramp) en dat is wel even wennen maar bevalt goed tot nog toe.

Vanmorgen had ik alleen wat vaags, ik had mijn wekker ingesteld (gewoon met geluid en ringtone ja, zelfs met de instelling dat hij geluid moet geven ook al staat de telefoon in de stille modus) maar ik hoorde alleen maar een trillende telefoon, geen deuntje. Toen nog eens geprobeerd met het snoozen maar opnieuw geen geluid. Vervolgens getest wat er gebeurde als ik een andere ringtone wilde kiezen en ook daar hoorde ik geen geluid :S

Terwijl ik de trap af liep probeerde ik dit nogmaals (andere ringtone kiezen) en toen gaf hij wel ineens geluid. Ook toen ik beneden was en de wekker opnieuw instelde gaf deze wel geluid.

Gaat het geluid van de telefoon uit als de telefoon in het donker is of wat is hier aan de hand?

De komende dagen dit hele topic is doornemen ten aanzien van navigatie / synchroniseren met Google account + Facebook / updaten naar 1.35 / etc.
Ik heb ook last van dit probleem, al het geluid van de telefoon stopt terwijl het volume gewoon goed staat. Ik moet de telefoon dan herstarten om het weer werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-07 17:01
Ik neem aan dat de officiële 1.35 update niet al je gegevens verwijderd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmania
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07:12
Xurk schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:05:
Ik ben erg beneiuwd naar die update, klinkt veelbelovend :) Ik merk dat er toch wel een aantal dingen zijn die ik storend vind op de Sensation. Niets heel ernstigs, maar wel dingen waarbij ik het idee heb dat het op mijn Desire beter werkte en dat is natuurlijk niet de bedoeling bij een toestel wat een jaar nieuwer en beter is.

Wel heb ik een vraag voor degenen hier:

Hoe trigger je het carrousel-effect van de homescreens het makkelijkst? Het valt me op dat het me nu niet echt meer lukt, terwijl de eerste twee dagen het juist heel makkelijk ging... :/ Het is niet echt een boeiend iets, maar het is natuurlijk wel iets waarmee je de eerste keer dat je je telefoon aan iemand showt, wil laten zien ;) En als het je dan zelf niet lukt, staat het wel stom :') Iedere keer als ik het nu probeer, druk ik steeds op een gedeelte van de widgets [terwijl ik toch echt SWIPE], waardoor ik naar een detailview ervan ga...

Voor de duidelijkheid: mijn vriendin lukt het af en toe met één swipe van de uiterste zijkant naar de andere uiterste zijkant. Mij lukt dat zo nooit, maar wel heel soms door een aantal keren heel snel naar een volgend homescreen te swipen, wat het effect na twee/drie schermen dan triggert. Maar het lukt maar heel sporadisch.
Ik weet niet of het nog van toepassing is maar dat carrousel-effect is het makkelijkst te doen door twee keer snel achter elkaar te swippen.
Het lukt ook soms als je van uiterst links naar uiterst rechts swipped maar dat kan ook zijn dat die dat ook ziet als twee keer ?
Op deze manier (twee keer vlug) lukt het mij meestal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 12:14:
[...]

Ik heb ook last van dit probleem, al het geluid van de telefoon stopt terwijl het volume gewoon goed staat. Ik moet de telefoon dan herstarten om het weer werkend te krijgen.
Hmm vaag. Bij mij was het dus zo dat idd al het geluid weg was, immers die van het opnieuw beltoon instellen bij gebeld worden was ook weg. Maar toen ik daarna de trap af liep deed hij het weer. Het kan zijn dat dit komt omdat ik tussendoor even iemand belde.

Geen zin in dit soort praktijken, de wekker moet gewoon doen wat ie moet doen anders verslaap ik me gruwelijk (altijd moe ja).

[ Voor 3% gewijzigd door Joster op 04-07-2011 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Kan je bij snel instellen ook nog andere toepassingen neerzetten? Zou wel handig zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennardnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-08 11:28
Xurk schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:44:
Nog een paar toevoegingen over "irritaties"; ik merk ook wat ik hier vaker gepost heb gezien, over dat als de telefoon op tafel ligt, het soms minder goed reageert op aanrakingen. En dat de auto-correct soms erg irritant is, bijvoorbeeld met dat "moet" naar "Moët" corrigeren. Vooral met hoofdletters zit het dwars, iedere keer als ik "ook", "het", "ja" of "maar" typ, wordt er automatisch een hoofdletter vooraan gezet - hoe vaak ik de keer ervoor aangeef dat ik de optie wil zonder hoofdletter.

En iets wat ik afgelopen vrijdag merkte met hardlopen i.c.m. RunKeeper is dat mijn GPS-tracking all over the place was. Resultaat is dat er niets klopt van mijn uiteindelijk gelopen afstand, al klopt de globale lijn wel. Ik heb op Google Maps van tevoren en na afloop mijn route getrokken en het was 6.2 kilometer. Op mijn Sensation is het uiteindelijk 8.17 kilometer geworden - dat vind ik niet echt leuk want 6.2 was al mijn verste afstand tot nu toe, dus 8.17 ga ik waarschijnlijk niet zo snel verbeteren :/

Zie hier de route: RunKeeper activiteit; op het eerste gezicht lijkt er weinig aan de hand, maar als je 2 / 3 keer inzoomt dan zie je dat de lijn nérgens goed recht loopt, heel de tijd zigzagt het over de weg. En als je nog een keer of twee inzoomt zie je dat tussen de 3 en 4 kilometer, het ding ineens helemaal begon te flippen toen ik even een minuutje stilstond, waardoor ik daar door stil te staan ineens een extra kilometer aan zigzaggen gelopen heb.

De eerste keer dat ik ging hardlopen met de Sensation op zak (zie hier de route) had ik hier eigenlijk geen last van dus ik vraag me af waar het aan ligt. In ieder geval heb ik in een half jaar gebruik van RunKeeper op de Desire (weliswaar loop ik vaker op de loopband hard en voer ik het achteraf in dan dat ik buiten loop, maar goed) altijd hele nauwkeurige resultaten gehad.
Beide heel herkenbaar inderdaad. Volgens mij is de GPS ontvanger vrij zwak; als ik navigeer met die premium navigatie en ik leg de telefoon op de bijrijdersstoel dan is het signaal soms zo zwak dat hij even niet meer weet waar ik ben.

Ook die T9 dinges is irritant. Dan heb je één keer het woordje "Dan" (met hoofdletter) aangeklikt omdat je dat woord aan het begin van de zin gebruikte, en telkens als je het woordje "dan" (met kleine letter) wil invoeren dan kiest hij zelf voor "Dan", zulk soort dingen.

Verder zijn er nog wat kleine dingen die me storen: achtergrondlicht van de 4 knoppen onderaan wat niet uitgaat als je een filmpje bekijkt; tekst die niet in het scherm past als je telefoon vergrendeld is en je sleept het camera-icoontje oid naar boven (dan krijg je "Versleep pictogram naar de ring om te activer"; het laatste "en." past er niet bij), of dat de beurskoers-widget vrij grove lijnen laat zien i.t.t. het voorbeeld, en ik kwam ergens nog een vertaalfout tegen. Geen grote dingen ofzo, maar zulk soort dingetjes zijn dan wel weer jammer.

Welke navigatie gebruiken jullie in het buitenland trouwens?
Voorheen had ik Windows Mobile met iGo wat echt lekker werkte; nu gebruik ik die Premium navigatie van HTC zelf, maar die geeft geen flitsers e.d. aan en is vrij beperkt qua opties. Google Maps gaat ook niet ivm dataverkeer in het buitenland.
Heeft iemand goede alternatieven?

Modbreak:We hebben een heel mooi topic lopen over navigatie onder Android, aangezien dit niet toestel specifiek is mogen vragen over dit onderwerp hier: Android: Turn by Turn Navigation

[ Voor 3% gewijzigd door Bullet NL op 04-07-2011 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
donvalentino schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:06:
enig idee of het volume probleem nog gefixed (kan) worden?
Stoor me er namelijk erg aan dat de ringtone / muziek zeer zacht afspeelt.
Anders kan je ook hier eens kijken: http://androidaudiohacks....lume-gingerbread/download
Weet niet hoe goed het werkt, maar sommige zijn wel erg enthousiast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
FabianNL schreef op maandag 04 juli 2011 @ 13:58:
[...]

Anders kan je ook hier eens kijken: http://androidaudiohacks....lume-gingerbread/download
Weet niet hoe goed het werkt, maar sommige zijn wel erg enthousiast.
UNCOMPATIBLE
- HTC Sensatoin (support is being worked on)
- HTC Evo 3D (support is being worked on)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Tiroz schreef op maandag 04 juli 2011 @ 14:09:
[...]

UNCOMPATIBLE
- HTC Sensatoin (support is being worked on)
- HTC Evo 3D (support is being worked on)
Met de laatste update blijkt ie dus wel te werken. Maar zoals gezegd: heb er zelf geen ervaringen mee. Alleen op XDA zijn de reacties over het algemeen positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xurk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-04-2024

Xurk

Burnside

Dutchmania schreef op maandag 04 juli 2011 @ 12:57:
Ik weet niet of het nog van toepassing is maar dat carrousel-effect is het makkelijkst te doen door twee keer snel achter elkaar te swippen.
Het lukt ook soms als je van uiterst links naar uiterst rechts swipped maar dat kan ook zijn dat die dat ook ziet als twee keer ?
Op deze manier (twee keer vlug) lukt het mij meestal wel.
Het is nog steeds van toepassing, dus bedankt voor je reactie! Ook aan degene(n) die al voor jou gereageerd had. Het lukt mij echt nog steeds niet consequent, nog erg sporadisch dat het wel lukt.

Aangezien ik er vorige week nog geen problemen mee had om het even aan anderen voor te doen begin ik te vermoeden dat mijn Sense / touch-calibratie niet helemaal meer klopt of minder gevoelig is geworden :? Ik merk namelijk bij enkele andere dingen (unlocken van telefoon, typen van tekst, aanklikken van bijv. een app-icoon) dat het af en toe niet helemaal goed lijkt te reageren. Ik heb al opnieuw de tekst-calibratie tool gerund onder Instellingen (wat dan wel weer erg goed ging), maar het lijkt nog steeds een probleem te zijn.

Ik baal er wel best van aangezien er eerst niets aan de hand was. Weet iemand of er een andere manier (buiten hard-reset) is om je touch-gevoeligheid te beïnvloeden? Zou dit anders ook sowieso gebeuren bij de aankomende update?
Lennardnl schreef op maandag 04 juli 2011 @ 13:49:
Beide heel herkenbaar inderdaad. Volgens mij is de GPS ontvanger vrij zwak; als ik navigeer met die premium navigatie en ik leg de telefoon op de bijrijdersstoel dan is het signaal soms zo zwak dat hij even niet meer weet waar ik ben.

Ook die T9 dinges is irritant. Dan heb je één keer het woordje "Dan" (met hoofdletter) aangeklikt omdat je dat woord aan het begin van de zin gebruikte, en telkens als je het woordje "dan" (met kleine letter) wil invoeren dan kiest hij zelf voor "Dan", zulk soort dingen.
Gelukkig ben ik niet de enige waarbij het GPS niet altijd goed lijkt te functioneren. Dit lijkt me echter wel iets wat ook met een software-update verholpen kan worden aangezien ze heus geen "slechtere" GPS-onderdelen in zouden zetten dan bij de Desire?

Ik heb zojuist in mijn "User Dictionary" alle woorden die met een hoofdletter beginnen (behalve namen, plaatsen e.d.) eruit gegooid, omdat ik ook echt schijtziek word van het feit dat die steeds gepakt worden terwijl ik toch echt een kleine letter wil (en het woord er ook als 'kleine letter versie' in opgeslagen staat).

Mitsubishi Trium Galaxy - Nokia 3330 - Nokia 3510 - Motorola V525 - Samsung E730 - HTC Touch - HTC Touch HD - HTC Desire - HTC Sensation - HTC One X+ - LG Nexus 5 - LG Nexus 5X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de batterij... Nou verkopen ze hier voor 25 eurie een 1700 mAh batterij voor de sensation.
Zou dat al beter zijn dan ipv de standaard 1520 mAh ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino
  • Laatst online: 10-08-2023

donvalentino

psn: Walllie-G

Ik snap al die problemen niet omtrent de carrousel-effect, het is gewoon iets extra's wat leuk is.
Veel toegevoegde waarde heeft het niet voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donvalentino schreef op maandag 04 juli 2011 @ 15:20:
Ik snap al die problemen niet omtrent de carrousel-effect, het is gewoon iets extra's wat leuk is.
Veel toegevoegde waarde heeft het niet voor mij...
Klopt, je hebt er in principe echt weinig aan! Maar het is wel leuk om even te laten zien en dan wil je wel dat het gewoon werkt. En daar ging het gewoon even om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xurk

Xurk

Burnside

Klopt, het effect an sich is niet zo boeiend. Sterker nog, ik heb denk ik liever dat het niet _elke keer_ dat je je toestel unlockt afgespeeld wordt ;) Maar ik vind het een mooie graadmeter om aan anderen die verstand van telefoons hebben te laten zien hoe "krachtig" de telefoon is aangezien het echt een erg mooi gemaakte en soepel draaiende effect is.

En stiekem ook om aan de niet-technische mensen te laten zien, dat het ook mogelijk is om mooie "Oeh, ahh" elementen op een telefoon te hebben wat geen iPhone is :P

Maar ja, zeker voor dat laatste moet het wel goed werken, anders sla je er een flater mee :+

[ Voor 8% gewijzigd door Xurk op 04-07-2011 15:35 ]

Mitsubishi Trium Galaxy - Nokia 3330 - Nokia 3510 - Motorola V525 - Samsung E730 - HTC Touch - HTC Touch HD - HTC Desire - HTC Sensation - HTC One X+ - LG Nexus 5 - LG Nexus 5X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspertje19
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 13:08
Xurk schreef op maandag 04 juli 2011 @ 14:58:
[...]

Het is nog steeds van toepassing, dus bedankt voor je reactie! Ook aan degene(n) die al voor jou gereageerd had. Het lukt mij echt nog steeds niet consequent, nog erg sporadisch dat het wel lukt.

Aangezien ik er vorige week nog geen problemen mee had om het even aan anderen voor te doen begin ik te vermoeden dat mijn Sense / touch-calibratie niet helemaal meer klopt of minder gevoelig is geworden :? Ik merk namelijk bij enkele andere dingen (unlocken van telefoon, typen van tekst, aanklikken van bijv. een app-icoon) dat het af en toe niet helemaal goed lijkt te reageren. Ik heb al opnieuw de tekst-calibratie tool gerund onder Instellingen (wat dan wel weer erg goed ging), maar het lijkt nog steeds een probleem te zijn.

Ik baal er wel best van aangezien er eerst niets aan de hand was. Weet iemand of er een andere manier (buiten hard-reset) is om je touch-gevoeligheid te beïnvloeden? Zou dit anders ook sowieso gebeuren bij de aankomende update?

[...]

Gelukkig ben ik niet de enige waarbij het GPS niet altijd goed lijkt te functioneren. Dit lijkt me echter wel iets wat ook met een software-update verholpen kan worden aangezien ze heus geen "slechtere" GPS-onderdelen in zouden zetten dan bij de Desire?

Ik heb zojuist in mijn "User Dictionary" alle woorden die met een hoofdletter beginnen (behalve namen, plaatsen e.d.) eruit gegooid, omdat ik ook echt schijtziek word van het feit dat die steeds gepakt worden terwijl ik toch echt een kleine letter wil (en het woord er ook als 'kleine letter versie' in opgeslagen staat).
Je bent niet de enige met dat touch screen probleem. Ik heb er zelf ook last van. Zoek maar eens in google naar htc sensation touch screen issue en je zal heel herkenbare problemen tegen komen.

Ik ondervind met het touchscreen:
- caroussel komt niet meer te voorschoon
- haperende 'terug' knop
- haperend toetsenbord
- unlocken moet soms 2 tot 3 keer

HTC heeft nog niet geantwoord op mijn mail (op de mail of er daadwerkelijk gorilla glass op de sensation zat kreeg ik zeer snel een antwoord)

Ik ondervind ook de GPS problemen die jij aangeeft. Zojuist voor het eerst met runkeeper gelopen en dacht: wow, wat loop ik al veel km's. Maar niet dus: ik zig zag de hele straat door :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:56
caspertje19 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 15:52:
HTC heeft nog niet geantwoord op mijn mail (op de mail of er daadwerkelijk gorilla glass op de sensation zat kreeg ik zeer snel een antwoord)
Mag ik vragen wat daar het antwoord op was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspertje19
Marijn100 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 16:00:
[...]

Mag ik vragen wat daar het antwoord op was?
tuurlijk:

Beste casper,

Bedankt voor uw vraag met betrekking tot uw HTC Sensation.

De 4 HTC toestellen die geleverd worden met Gorilla glas zijn

* HTC Desire HD
* HTC 7 Pro
* HTC HD7
* HTC Sensation

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Op de vraag over wifi wegvallen als ik hem in landscape houd en me vingers om de bovenklant sluit kreeg ik als antwoord:

Bedankt voor uw email met betrekking tot uw Sensation.

Ik begrijp dat het WiFi signaal wegvalt wanneer u de telefoon in landscape heeft tijdens typen.

Het is inderdaad zo dat het soms voorkomt dat bij bepaalde grepen het WiFi signaal erg verzwakt. Dit komt doordat de antenne aan de achterkant van het toestel zit. We adviseren u om wat ruimte tussen uw vingers te laten. U kunt verder wat verschillende grepen proberen om een comfortabele greep te vinden die werkt. U kunt eventueel ook een hoesje aanschaffen welke mogelijk ook zal helpen omdat er dan altijd ruimte tussen het apparaat en uw handen zit.

Verder kan ik u ook adviseren om de gegevensverbinding thuis uit te zetten. Het is namelijk zo dat met Android 2.3 de telefoon overschakelt van WiFi naar 3G en vice versa wanneer het andere signaal sterker is. Het signaal hoeft dus niet veel te zakken voordat deze overgenomen wordt door 3G. Door het uitschakelen van gegevensverbinding kunt u wel met de WiFi aangesloten blijven ook al wordt het veel minder sterk.

Ik heb er nu een case mate siliconen omheen zetten de het is inderdaad wat minder gesteld met de wifi, maar zeker nog niet goed te noemen. Ik zet wifi eigenlijk aan omdat ik slechte 3G ontvangst heb en dan krijg ik als antwoord: als wifi wegvalt, schakelt ie automatisch over op 3g....ja, moet je dat wel hebben in je gebied.(KPN notabene)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hm, ik kreeg net op android market dit te zien : Er zijn geen Android-apparaten aan dit account gekoppeld.

dus ik kan niks meer via de site zelf installeren..heb verscheiden tips and tricks al geprobeerd...tel no invoeren en deleten op site zelf, market cache deleten en opnieuw starten maar niks werkt tot zo ver,

zou het nu komen door de onofficele rom wat ik eergisteren heb geinstalleerd ? mensen met de versie 1.35 hebben jullie dit ook ?

edit: ok gevonden...blijkbaar lag het aan de backup wat ik had gemaakt met mybackup pro, wanneer de data werd terug gezet ging er blijkbaar wat mis, factory reset gedaan en nu werkt ie weer

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2011 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
quote: jaspertje19
Ik heb er nu een case mate siliconen omheen zetten de het is inderdaad wat minder gesteld met de wifi, maar zeker nog niet goed te noemen. Ik zet wifi eigenlijk aan omdat ik slechte 3G ontvangst heb en dan krijg ik als antwoord: als wifi wegvalt, schakelt ie automatisch over op 3g....ja, moet je dat wel hebben in je gebied.(KPN notabene)
Ik heb volgens mij dezelfde case, via eBay, maar bij mij is de WiFi toch wat slechter (ongeveer 10 dB verschil) met case. Zoiets had ik ook al verwacht omdat het puur om de blokkering van het signaal gaat volgens mij.

Vraag mij ook af of het hoesje er nog mee te maken kan hebben of de telefoon touch input wel/niet registreert, dit heeft toch ook met bepaalde sensoren te maken (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aag
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-08-2024

aag

Nee, kaartje is goed, in mijn Nokia geen probleem. Na wegvallen verbinding vandaag voor de airco gehouden in de auto en voila, verbinding terug. Het is dus echt een probleem met de temperatuur. Ook de batterij houdt het geen dag uit, best kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 19:33

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Hoelang gaat bij jullie de batterij mee?

Ik doe er maximaal 24 uur mee, wat ik echt belachelijk laag vind. Schermhelderheid staat laag, juicedefender en Autokiller (killed automatisch je apps zodra je screen uitgaat) zijn geinstalleerd, maar dit mag niet baten.

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Odysseus253 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 17:45:

Ik doe er maximaal 24 uur mee, wat ik echt belachelijk laag vind. Schermhelderheid staat laag, juicedefender en Autokiller (killed automatisch je apps zodra je screen uitgaat) zijn geinstalleerd, maar dit mag niet baten.

Iemand nog tips?
WiFi uitgezet? GPS uitgezet? Synchronisatie van facebook, mail en dat soort zaken minder vaak per dag ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 17:50:
[...]

WiFi uitgezet? GPS uitgezet? Synchronisatie van facebook, mail en dat soort zaken minder vaak per dag ingesteld?
WiFi staat standaard uit. GPS staat soms aan voor bepaalde apps. Synchronisatie van facebook e.d. staat op 1x per dag.

Dit alles icm Juicedefender en het killen van apps zou toch voldoende moeten zijn voor een normale accuduur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja bij normaal gebruik lijkt me van wel! Maar misschien dat het met de tijd nog beter wordt. Scherm is volgens mij de grootste verbruiker, wanneer je kijkt naar batterijverbruik op de phone zelf, maargoed daar kun je niks mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
24 uur met een android telefoon is anders heel behoorlijk......

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Odysseus253 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 17:45:

Iemand nog tips?
Zet die autokiller eens uit. Over het algemeen verbruikt het 'killen' van apps meestal juist meer energie dan minder. Voor alle uitleg moet je maar even de zoekfunctie gebruiken of kijken op Google, er is daar echt al veel over geschreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

24 Uur is prima met het apparaat. Ik haal meestal rond de 15-20 uur. Heb 1 keer 35 uur gehaald; toen heb ik hem amper gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eolis
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-12-2021

Eolis

And the heavens shall tremble

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 19:10:
24 Uur is prima met het apparaat. Ik haal meestal rond de 15-20 uur. Heb 1 keer 35 uur gehaald; toen heb ik hem amper gebruikt.
Volgens mij hebben jullie een defecte batterij als ik de bovenstaande posts zo lees. Bij mij gaat ie als ik hem weinig gebruik (2 a 3 keer bellen per dag van gem. +/- 3 a 5 min, en voor de rest gewoon aan) met Wifi en gegevensverbinding in gebruik, 1 x per 15 min syncen van mail, zeker 3 dagen mee.

Bij intensief gebruik (7 tot 10 keer bellen per dag van gem. 5 a 10 min per gesprek) de rest van de instellingen het zelfde, gaat de accu i.i.g. 1,5 dag mee.

Ohja, en ik gebruik trouwens geen meuk zoals autokiller en juicedefender.

[ Voor 6% gewijzigd door Eolis op 04-07-2011 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 18:57
Eolis schreef op maandag 04 juli 2011 @ 19:33:
[...]

Bij de Desire werd het afgeraden om taskkillers te gebruiken. Denk dat het een goeie is om dat ook met de Sensation te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:30
[...]

Volgens mij hebben jullie een defecte batterij als ik de bovenstaande posts zo lees. Bij mij gaat ie als ik hem weinig gebruik (2 a 3 keer bellen per dag van gem. +/- 3 a 5 min, en voor de rest gewoon aan) met Wifi en gegevensverbinding in gebruik, 1 x per 15 min syncen van mail, zeker 3 dagen mee.

Bij intensief gebruik (7 tot 10 keer bellen per dag van gem. 5 a 10 min per gesprek) de rest van de instellingen het zelfde, gaat de accu i.i.g. 1,5 dag mee.

3 dagen is extreem lang voor een gemiddelde smartphone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eolis
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-12-2021

Eolis

And the heavens shall tremble

ChiMan schreef op maandag 04 juli 2011 @ 20:02:
[...]

3 dagen is extreem lang voor een gemiddelde smartphone!
Inderdaad. Daarom hoor je mij ook niet klagen over de batterij duur! Sterker nog, zeg maar gerust dat ik er blij mee ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
[...]

Het "probleem" is, is dat het gewoon van heel veel instellingen afhankelijk is. Hoe vaak gebruik je je telefoon, hoe staat je helderheid, wat wordt en gesynchroniseerd en hoe vaak precies, hoe is je bereik, hoe vaak gebruik je WiFi, enzovoorts, enzovoorts.

Het zegt dan ook allemaal niet zo veel als mensen zeggen 'licht gebruik' of 'intensief gebruik' want dat is voor iedereen en alles anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Ik ga het zonder autokiller ook eens proberen.
De reden dat ik dit had geinstalleerd was omdat ik een aantal dagen terug ben gaan slapen met een 3/4 volle accu, en NIET wakker werd door m'n wekker, omdat het toestel was uitgeschakeld en de accu leeg was. Achteraf besefte ik me dat er een hele hoop apps openstonden omdat een kennis erop had zitten spelen. Desondanks had ik het toestel wel op vliegtuigmodus gezet..

Kortom: wat precies optimaal is moet ik nog even uitvinden. Maar wat minder whatsapp gebruiken zal ook wel een hoop schelen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gonzo79
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-06-2024
Ik heb het toestel sinds afgelopen vrijdag, bevalt tot nu toe prima. Op een ding na dan, ik weet alleen niet of het een toestel ding is of aan de simkaart ligt. Regelmatig valt het hele signaal weg van het mobiele netwerk, de enige manier om weer verbinding te krijgen met het mobiele netwerk is op naar vliegtuigmodus om te schakelen en dan weer terug. Dan moet ik mijn pin weer ingeven en maakt hij soms verbinding, wanneer dit niet werkt heeft alleen uitschakelen en weer inschakelen effect. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:27
zie ineens een stofje achter het scherm zitten. miss kan het ook een dode pixel zijn kan het niet goed zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:54

The_Worst

Unox

gonzo79 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 21:27:
Ik heb het toestel sinds afgelopen vrijdag, bevalt tot nu toe prima. Op een ding na dan, ik weet alleen niet of het een toestel ding is of aan de simkaart ligt. Regelmatig valt het hele signaal weg van het mobiele netwerk, de enige manier om weer verbinding te krijgen met het mobiele netwerk is op naar vliegtuigmodus om te schakelen en dan weer terug. Dan moet ik mijn pin weer ingeven en maakt hij soms verbinding, wanneer dit niet werkt heeft alleen uitschakelen en weer inschakelen effect. Hebben meer mensen hier last van?
Klinkt als een defecte simkaart. Heb hier nog niemand anders over gehoord en heb er zelf geen last van. Heb het toestel net een dag, daar niet van. :P

Is het trouwens mogelijk om een onbekend woord te typen zonder dat deze opgeslagen wordt? Bij de Hero kon je hiervoor de trackball gebruiken maar bij de Sensation...?

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
Haha :D Ik sync mijn agenda met gmail en facebook, prima dacht ik. Nu wilde ik de verjaardagen (ik heb vooral vrienden / familie / goede kennissen op facebook en weinig meuk) ook wel in mijn gmail agenda zien want ik gebruik de facebook agenda nagenoeg nooit (en die van gmail ook op de pc wel). Zodoende de verjaardagen geëxporteerd naar Gmail, facebook agenda sync uitgezet en toen stonden ze toch dubbel op mijn Sensation.

Nog eens goed uitvogelen. Ik heb ook een of andere facebook app die de kalenders synct (waarin hij geen verjaardagen meeneemt :S ) maar dat hoeft van mij niet zo. Het beste zou het zijn wanneer facebook gewoon de evenementen en verjaardagen door stuurt naar Gmail en ik alleen die agenda sync :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand iets op het volgende probleem:

Skype blijft maar draaien en online en draint mn batterij flink.
als ik hem afsluit via instellingen-applicaties haalt hij hem even weg, om bij de volgende toetsenunlock vrolijk weer terug te komen.

Het vreemde is, hij staat dan niet meer onder de applicaties tab van de instellingen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 00:37
Ik heb voor het eerst een android telefoon en wil mijn (telefoonnummers) contacten backuppen. Ik las dat dit met Gmail kan. Ik zag dat ik in gmail dat ik via CSV of Vcard kan importeren, maar hoe voer ik dit uit met mijn telefoon? Moet ik eerst een app downloaden om een scv bestand te maken van mijn contacten?

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 09:14:

als ik hem afsluit via instellingen-applicaties haalt hij hem even weg, om bij de volgende toetsenunlock vrolijk weer terug te komen.

Het vreemde is, hij staat dan niet meer onder de applicaties tab van de instellingen.....
Ik meen dat je je echt moet afmelden van je Skype account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergdwerg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 13:54
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 09:14:

Ik kan skype afsluiten door in skype op de menutoets te drukken en afmelden te kiezen. Ook is er een programma op de android market die skype afsluit "stop skype" genaamd.

Ondoenlijk is ook doenlijk, want onweer is ook weer. ~ H.F.V.M. Finkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer wat geleerd :D thnx guys :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Monda schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 09:14:
Ik heb voor het eerst een android telefoon en wil mijn (telefoonnummers) contacten backuppen. Ik las dat dit met Gmail kan. Ik zag dat ik in gmail dat ik via CSV of Vcard kan importeren, maar hoe voer ik dit uit met mijn telefoon? Moet ik eerst een app downloaden om een scv bestand te maken van mijn contacten?
Zijn verschillende manieren voor. Je kunt Vcards aanmaken van je bestaande contacten.. alles wissen en vervolgens Vcard op telefoon inlezen en kiezen voor Google contacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers!

Heb me nu, na het lezen van alle voorgaande berichten (en topics), toch maar geregistreerd om 'mee te doen'.

Ik heb nu ook sinds afgelopen zaterdag de HTC Sensation! En wat ben ik er blij mee! Gelukkig heb ik tot nog toe geen van alle "probleempjes" of moeilijkheden met m'n device gehad.
Ik heb (denk ik) wel 1 klein bugje ontdekt.. Voor mijn 'ontvangen berichten' en 'verzonden berichten' had ik voor elk een ander geluidje geselecteerd, echter speelt de telefoon hetzelfde geluid bij beiden af..
Dit stoort mij niet, maar ik vroeg me wel af of iemand anders dit ook tegengekomen is?

Groeten Wesley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou van 't weekend wat moois met mijn HTC. Had vrijdagavond Sygic binnengehaald. Vervolgens wat kaarten downloaden via Wi-fi. Ik zag dat op een gegeven moment het percentage stil staan. Na een paar keer checken bleek dus dat ie was vastgelopen. Op mijn pc deed het internet t ook niet meer. Blijkbaar was Ziggo eruit geklapt. De router uit/aan gezet en ik had weer verbinding. Mijn telefoon sloot de app uit zichzelf, waarna de status van mijn sd-kaart opeens "niet beschikbaar" was. Nu heb ik dit wel vaker gehad na de installatie van een waardeloze app. Dus dacht ik, accu der ff uit en probleem op gelost(net als de vorige keren) maar die vlieger ging deze keer niet op.

Na verscheidene pogingen nog steeds geen oplossing. Toen gaf de Sensation aan dat het beter was om de sd-kaart te formateren. Ook dit ging in eerste instantie niet goed, vastlopers etc. Uiteindelijk lukte het om de kaart te formateren. Maar gaf hij aan als status/ruimte 0,0GB. WTF! Waarschijnlijk is de sdcard dusdanig gecrashed dat hij beschadigd is?

Heb nu maar n 16gb besteld en direct een back up app geinstalleerd. Heeft hier iemand nog een tip voor een back up app. Heb nu my back up pro aangeschaft...

Krijg v/d week als goed is mijn nieuwe kaartje binnen. Hoop niet dat t vaker gebeurd. Moet zo'n kaartje toch ook tegen komen als t internet eruit knalt op t moment dat je wat aan t downloaden bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xurk

Xurk

Burnside

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 11:52:
Ik heb nu ook sinds afgelopen zaterdag de HTC Sensation! En wat ben ik er blij mee! Gelukkig heb ik tot nog toe geen van alle "probleempjes" of moeilijkheden met m'n device gehad.
Kun je over een week laten weten of je dan wel problemen hebt? Zoals ik persoonlijk ondervonden heb - en nadat ik diverse links heb gelezen waar ik opkwam via een andere poster op de vorige pagina over Sensation problemen - treden de meeste van de (touch-gerelateerde) problemen pas na de eerste week op.

Ik had ook de eerste dagen nergens maar dan ook nergens last van, alles werkte perfect en ik was helemaal in mijn nopjes. Sinds een dag of twee krijg ik echter steeds meer last van problemen. Eerst kreeg ik de carrousel niet meer aan de praat, vervolgens wilde het unlocken niet meer zo makkelijk gaan, daarna klikte ik soms ineens widgets aan in plaats van dat mijn aanraking als een swipe geregistreerd werd en kreeg ik last van het feit dat wanneer de telefoon op tafel ligt, het soms niet meer op aanrakingen reageert.

Vanochtend liep Sense zelfs he-le-maal vast bij mij, als ik iets probeerde te doen dacht-ie dat ik aan het multi-touchen was en werd de "helicopter-view" van de homescreen gestart, maar stopte het ergens halverwege. Alle aanrakingen die ik vervolgens deed bewoog het een stukje meer of minder uitgezoomd. Ik kon helemaal niets meer, dus heb ik maar de batterij eruit gehaald* om het toestel echt even helemaal uit te zetten. Tot nu toe had ik het klepje er sinds aanschaf slechts één keer afgehaald (om batterij erin te doen) uit angst voor het "kraken" verhaal wat ik hier las en verband heeft met vaak het klepje eraf halen. En ja hoor, nu heb ik dáár ook al last van... weliswaar niet extreem (halverwege het scherm aan de rechterkant), maar zoals jullie merken van dit verhaal: sinds een dag of twee lijkt ook echt ALLES mis te gaan.

* Ik heb dus sinds woensdagavond geen één keer het klepje eraf gehaald wat echt NIET lang is, en nu zag ik ook dat de randen van het toestel serieus helemaal onder het stof zaten... ook al zo lekker, hoe moet dat na een jaar wel niet zijn? 8)7

Ondertussen verlang ik bijna terug naar mijn Desire (pun intended ;)), want dit is gewoon niet leuk meer. Ik hoop maar dat óf die OTA-update snel uitkomt zodat Sense 3.0 niet meer "een pile of crap" is, of dat het snel mogelijk wordt om custom ROMs erop te zetten, want dan gooi ik meteen die brakke toestanden eraf en draai ik gewoon Vanilla Android.

[ Voor 5% gewijzigd door Xurk op 05-07-2011 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xurk

Xurk

Burnside

Kleine toevoeging op mijn verhaal: ik heb vanochtend maar Launcher Pro geïnstalleerd omdat ik hoopte dat dat in ieder geval tijdelijk een mooi alternatief zou zijn voor Sense, maar helaas kun je in de gratis versie niet echt veel, al helemaal niet qua widgets. Dus daarin zijn mijn homescreens erg kaal vind ik. En de "app drawer" daarin opent echt erg haperend, wat nergens op slaat bij zo'n snelle telefoon. Dus dat gaat 'm ook niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xurk schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:46:
[...]

Tot nu toe had ik het klepje er sinds aanschaf slechts één keer afgehaald (om batterij erin te doen) uit angst voor het "kraken" verhaal wat ik hier las en verband heeft met vaak het klepje eraf halen. 8)7[/small]

Ondertussen verlang ik bijna terug naar mijn Desire (pun intended ;)), want dit is gewoon niet leuk meer. Ik hoop maar dat óf die OTA-update snel uitkomt zodat Sense 3.0 niet meer "een pile of crap" is, of dat het snel mogelijk wordt om custom ROMs erop te zetten, want dan gooi ik meteen die brakke toestanden eraf en draai ik gewoon Vanilla Android.
Nou ik heb het klepje er al zo vaak afgehad. Denk serieus wel n x of veertig a vijftig. Dit vanwege foutmeldingen, vastlopers, geluid dat wegvalt door bepaalde apps. Schermpje kraakt heel licht maar nog niet dusdanig dat ik mij er zorgen om maak. En als dit wel t geval wordt komen ze m maar ophalen. Moet er sowieso naar laten kijken aangezien ik thuis vaak geen ontvangst heb(vodafone). Terwijl ik hiervoor ook bij Vodafone zat en hier eigenlijk nooit last van heb gehad. En nu ofwel helemaal geen signaal, of hij valt tijdens t bellen weg, zwaar irritant. Wacht er alleen nog ff mee want ga over drie en een halve week op vakantie en wil m toch wel erg graag mee op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
over welke versie van de Sensation hebben jullie het? De Vodafone versie of de stock-HTC versie?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xurk

Xurk

Burnside

Ik heb de stock-versie (software versienummer met 401 erin). Ik dacht die eerste dagen ook dat ik daardoor geen last van de hier gemelde problemen had, maar helaas blijkt dat geen garantie voor een goed-werkend toestel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
  • Laatst online: 15-09 21:29
Op naar Sensation nr. 3.. Dode pixels zijn blijkbaar nog altijd in de mode :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroeg je dat ook aan mij? Zo ja; heb versie zonder Vodafone meuk erop. De eerste lichting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Xurk schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:18:
Ik heb de stock-versie (software versienummer met 401 erin). Ik dacht die eerste dagen ook dat ik daardoor geen last van de hier gemelde problemen had, maar helaas blijkt dat geen garantie voor een goed-werkend toestel te zijn.
Ralphfx schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:25:
Op naar Sensation nr. 3.. Dode pixels zijn blijkbaar nog altijd in de mode :(
Hebben jullie het al aan gemeld bij HTC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand mij kunnen helpen bij het installeren van de update.
Ik krijg elke keer de melding: verbindingsfout. Terwijl de telefoon gewoon is aangesloten aan de pc, ik kan gewoon via de pc in mijn sd-kaart komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:49
Ik had ook de eerste dagen nergens maar dan ook nergens last van, alles werkte perfect en ik was helemaal in mijn nopjes. Sinds een dag of twee krijg ik echter steeds meer last van problemen. Eerst kreeg ik de carrousel niet meer aan de praat, vervolgens wilde het unlocken niet meer zo makkelijk gaan, daarna klikte ik soms ineens widgets aan in plaats van dat mijn aanraking als een swipe geregistreerd werd en kreeg ik last van het feit dat wanneer de telefoon op tafel ligt, het soms niet meer op aanrakingen reageert.
Heb ik ook last van sinds kort. Ik heb de telefoon nu een week in bezit.
Bij mij heeft gewoon heropstarten dit wel verholpen... maar dit zou niet mogen.
Hopelijk doet de volgende update hier iets aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:52:
Zou iemand mij kunnen helpen bij het installeren van de update.
Ik krijg elke keer de melding: verbindingsfout. Terwijl de telefoon gewoon is aangesloten aan de pc, ik kan gewoon via de pc in mijn sd-kaart komen.
Het lukt al! (vraag niet hoe ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:32:
[...]

Het lukt al! (vraag niet hoe ;))
Weet je wel hoe je je sd card kan benaderen via de pc? Bij mij blijft ie (massaopslag) grijs en kan ik m niet openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
dangerousp schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 09:57:
[...]

Zijn verschillende manieren voor. Je kunt Vcards aanmaken van je bestaande contacten.. alles wissen en vervolgens Vcard op telefoon inlezen en kiezen voor Google contacts.
Oke oke. Ik zie alleen bij opties in contacten: - Importeren / exporteren naar SDcard. Maar niets over Vcards, of heb ik hier een app voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvkeulen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-06-2024
Monda schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:58:
[...]

Oke oke. Ik zie alleen bij opties in contacten: - Importeren / exporteren naar SDcard. Maar niets over Vcards, of heb ik hier een app voor nodig?
Vanuit Google Contacts en Outlook kun je je contacten als Vcards exporteren naar SDcard. Vervolgens sd kaart erin en importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
matvkeulen schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:11:
[...]

Vanuit Google Contacts en Outlook kun je je contacten als Vcards exporteren naar SDcard. Vervolgens sd kaart erin en importeren.
Ja die optie had ik al gezien. Maar het gaat mij om de tegenovergestelde weg. Nummers van de telefoon backuppen naar Google Contacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvkeulen
Exporteren naar SD kaart. SD kaart koppelen aan de computer en uploaden naar google. Overigens is er een instelling dacht ik waarmee je alles op je telefoon kan synchroniseren met Google. Dus ook je apps die je hebt gedownload en geluidsinstellingen etc. Zo werkte het bij de Incredible S in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monda schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:54:
[...]

Weet je wel hoe je je sd card kan benaderen via de pc? Bij mij blijft ie (massaopslag) grijs en kan ik m niet openen.
Heb je na het aansluiten op de pc wel op de telefoon gekozen voor diskdrive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 16:16:
[...]

Heb je na het aansluiten op de pc wel op de telefoon gekozen voor diskdrive?
Zo.... heel dom dit.... thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspertje19
ChiMan schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:41:
[...]

[...]

Ik heb die van mij vandaag terug gestuurd.
HTC zelf ook gebeld: zei hebben het nog niet eerder gehoord over de touch screen issues.
Die waren bij mij wel minder geowrden, maar mijn GPS is erg zenuwachtig: als ik in google maps over straat loop, zig zag ik letterlijk 50 meter heen en weer, constant.

Ik ben benieuwd of ze die van mij direct omruilen(Dead on arrival).

Ik zou ook niet weten of het hardware of software gerelateerd is, maar laat HTC de phone maar onderzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
ChiMan schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:41:
[...]

[...]

Bij HTC de dode pixels gemeld. Zelfs 1 dode pixel is voldoende voor garantie. Let er wel op dat je een dode pixel (of meer) binnen de DOA periode bij de winkel meldt, dan krijg je direct een nieuw toestel! Je oude gaat dan retour HTC met label DOA. HTC kan buiten de DOA periode enkel jouw eigen toestel inboeken voor reparatie!

Bovenstaand aldus medewerker Guido van HTC Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 14:09
Ralphfx schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 18:41:
[...]

Bij HTC de dode pixels gemeld. Zelfs 1 dode pixel is voldoende voor garantie. Let er wel op dat je een dode pixel (of meer) binnen de DOA periode bij de winkel meldt, dan krijg je direct een nieuw toestel! Je oude gaat dan retour HTC met label DOA. HTC kan buiten de DOA periode enkel jouw eigen toestel inboeken voor reparatie!

Ik vind het best normaal dat je een nieuw toestel krijgt bij 1 dode pixel, het gaat hier om een telefoon van dik 500 euro!

Congrats BTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

Ralphfx schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 18:41:
[...]

Let er wel op dat je een dode pixel (of meer) binnen de DOA periode bij de winkel meldt, dan krijg je direct een nieuw toestel! Je oude gaat dan retour HTC met label DOA. HTC kan buiten de DOA periode enkel jouw eigen toestel inboeken voor reparatie!

Hoe lang is die DOA periode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Android Agenda Widget geïnstalleerd, maar hij wil niet syncen met mijn gmail-agenda. Ik heb op mijn g-mail (www.gmail.com) bij agenda wat punten genoteerd, maar mijn widget wil deze niet overnemen! Bij instellingen, Kalender selecteren heb ik mijn gmail account aangevinkt, dat moet toch voldoende zijn? Iemand hier een oplossing voor?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2011 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 21:39
Even een kort vraagje: Stel dat je een defect hebt binnen de DOA periode, maar je hebt je Sensation met Vodafone abbo via een 3e partij aangeschaft (ik noem GSMweb.nl, Phonehouse, etc.), ben je dan alsnog welkom in de Vodafone winkel voor een nieuwe telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
nope, je moet dan terug naar waar je de telefoon vandaan hebt, dus die 3e partij.

gelukkig is de service van HTC echt heel goed, dus je kunt ook meteen contact met hun opnemen, dat is eigenlijk nog makkelijker dan het via de leverancier regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Sinds enige dagen heb ik de de HTC CU-S490 carkit voor de Sensation. In de handleiding die erbij zit viel me vandaag op dat er staat dat het Navi Panel wordt geopend zodra je de Sensation in de carkit plaatst.

Op deze site staat het ook vermeld: Klik (heb de carkit zelf bij GSMPunt.nl gekocht, maar daar staat het niet specifiek vermeld).
De tekst: Om het leven eenvoudig te maken wordt de HTC 'NaviPanel' geactiveerd zodra uw wens is verbonden aan de in-car mount, dus hebt u alles wat u nodig voor een veilige navigatie en gebruik in de auto hebt.
De tekst lijkt echter een slechte Google translate van de tekst voor de carkit van de Desire....(maar goed, het staat ook in de handleiding zelf, dus het moet werken (vind ik)...)

Hier een voorbeeld van hoe het eruit zou zien, zo'n navipanel:
Afbeeldingslocatie: http://img690.imageshack.us/img690/9751/snap20100430151212.png

Iemand enig idee/suggestie hoe dit navipanel te activeren is in de Sensation (ipv de vervelende Locations die elke keer opstart)? Of zit het navipanel helemaal niet in de Sensation (waarom staat het dan in de handleiding?)?

Zie net trouwens (toevallig tijdens het samenstellen van dit bericht) dat er een hoop apps zijn die hetzelfde bieden. Weet alleen niet of die ook automatisch worden geactiveerd bij het docken van de telefoon in de carkit. Misschien maar eens proberen. Mocht iemand in de tussentijd nog suggesties hebben voor het HTC Navi Panel, dan houd ik me uiteraard aanbevolen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net als meerdere personen binnen dit topic heb ik ook last van het gekraag tussen de back en de front van de HTC. (in mijn geval links onder bij de "HOME" toetst)

Ik heb deze avond gebeld naar HTC en men komt mijn toestel twee dagen later ophalen maar overweeg om de reparatie te annuleren.

Na het lezen van de diverse reactie's heb ik namelijk zelf geprobeerd het probleem te verhelpen. Weliswaar niet professioneel. Maar twee kleine stukjes isolatie tape deed wat ik gehoopt had.
Mijn Sensation kraakt nu niet meer. Ziet er redelijk netjes uit.

Je kunt het zelf proberen door goed te kijken waar je het kraken hoort en dan op de juiste plek een strookje te plakken.

Laten ophalen kan altijd nog....

Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/img163/8184/p1020500p.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img192.imageshack.us/img192/8923/p1020499l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
@ralph, die panel zit er niet in en dat irritante locations krijg je er NIET uit. De HTC Helpdesk heeft me na 3 sessies ook nog geen oplossing gegeven.

Uiterindelijk heb ik locations via temp-root de deur uit gedaan, problem solved, maar niet netjes nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvkeulen
Wat is jullie ervaring met afspelen van films? Goede kwaliteit? Ik vond de Incredible S vergelen met de iphone 4 tegenvallen. Hoe zit dit met de Sensation? Hogere pixeldichtheid zal wel helpen verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
RielN schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 22:45:
@ralph, die panel zit er niet in en dat irritante locations krijg je er NIET uit. De HTC Helpdesk heeft me na 3 sessies ook nog geen oplossing gegeven.

Uiterindelijk heb ik locations via temp-root de deur uit gedaan, problem solved, maar niet netjes nee.
Balen... Temp root heb ik overwogen voor uitschakelen van Locations. En dan is er nog kans om een Market app te vinden die automatisch start bij docken (al dan niet met temp root om het voor elkaar te krijgen). Maar ja, ik wacht liever met het gehobby tot ik gelijk full root kan activeren...
*twijfelt om toch maar alvast met temp root te gaan klussen (en evt 1.35 rom te gaan draaien)*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
ralph075 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 22:02:
Sinds enige dagen heb ik de de HTC CU-S490 carkit voor de Sensation. In de handleiding die erbij zit viel me vandaag op dat er staat dat het Navi Panel wordt geopend zodra je de Sensation in de carkit plaatst.

Op deze site staat het ook vermeld: Klik (heb de carkit zelf bij GSMPunt.nl gekocht, maar daar staat het niet specifiek vermeld).
De tekst: Om het leven eenvoudig te maken wordt de HTC 'NaviPanel' geactiveerd zodra uw wens is verbonden aan de in-car mount, dus hebt u alles wat u nodig voor een veilige navigatie en gebruik in de auto hebt.
De tekst lijkt echter een slechte Google translate van de tekst voor de carkit van de Desire....(maar goed, het staat ook in de handleiding zelf, dus het moet werken (vind ik)...)

Hier een voorbeeld van hoe het eruit zou zien, zo'n navipanel:
[afbeelding]

Iemand enig idee/suggestie hoe dit navipanel te activeren is in de Sensation (ipv de vervelende Locations die elke keer opstart)? Of zit het navipanel helemaal niet in de Sensation (waarom staat het dan in de handleiding?)?

Zie net trouwens (toevallig tijdens het samenstellen van dit bericht) dat er een hoop apps zijn die hetzelfde bieden. Weet alleen niet of die ook automatisch worden geactiveerd bij het docken van de telefoon in de carkit. Misschien maar eens proberen. Mocht iemand in de tussentijd nog suggesties hebben voor het HTC Navi Panel, dan houd ik me uiteraard aanbevolen ;)
Screenshot is een app Car Panel die op mijn HTC Incredible S stond.
Deze staat helaas niet meer op mijn Senstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 14:38
Screenshot is een app Car Panel die op mijn HTC Incredible S stond.
Deze staat helaas niet meer op mijn Senstation.
Wellicht dat dit topic op XDA je hiermee kan helpen.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=760322

Heb het nog niet getest op mijn eigen Sensation.

[ Voor 9% gewijzigd door BB72 op 06-07-2011 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Odysseus253 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 17:53:
[...]

WiFi staat standaard uit. GPS staat soms aan voor bepaalde apps. Synchronisatie van facebook e.d. staat op 1x per dag.

Dit alles icm Juicedefender en het killen van apps zou toch voldoende moeten zijn voor een normale accuduur..
Even een update over vanacht:

Gisteravond de telefoon opgeladen en ik ben gaan slapen met een 100% volle accu. De telefoon op flight mode gezet en halverwege de nacht wordt ik wakker door een piepje dat m'n accu op 4% staat :|

Ik denk dat flight mode de schuldige is, want als ik m daar niet op zet gaat m'n batterij veeeel langer mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Odysseus253 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 08:14:
[...]

Even een update over vanacht:

Gisteravond de telefoon opgeladen en ik ben gaan slapen met een 100% volle accu. De telefoon op flight mode gezet en halverwege de nacht wordt ik wakker door een piepje dat m'n accu op 4% staat :|

Ik denk dat flight mode de schuldige is, want als ik m daar niet op zet gaat m'n batterij veeeel langer mee!
Welke apps heb je op de achtergrond draaien?

Vannacht ol flight mode gezet en mijn batterij is met 5% verminderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
weid1374 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:22:
[...]
Hoe lang is die DOA periode?
Dat is afhankelijk van de winkel waar je de telefoon hebt aangeschaft. Meestal is dit een paar dagen tot 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:54

The_Worst

Unox

Ik keek vanochtend toevallig naar het scherm waar ook de grafiek kunt zien van de batterijverloop, nu viel het mij op de het balkje 'Awake' helemaal vol is. De telefoon heeft gewoon de hele nacht op standby gestaan. Kan het zijn dat een bepaalde app de telefoon wakker houdt? Is er ook een manier om te bepalen welke?

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
The_Worst schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:12:
Ik keek vanochtend toevallig naar het scherm waar ook de grafiek kunt zien van de batterijverloop, nu viel het mij op de het balkje 'Awake' helemaal vol is. De telefoon heeft gewoon de hele nacht op standby gestaan. Kan het zijn dat een bepaalde app de telefoon wakker houdt? Is er ook een manier om te bepalen welke?
Volgens mij met ZDbox mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Laatst online: 25-08 16:37
The_Worst schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:12:
Denk dat je een "foute" app hebt gedownload. Probeer er gewoon een aantal te verwijderen en iedere dag kijken hoe het energieverloop is. Dan kom je vanzelf achter welke app het is.

Ik hou het nog steeds gemakkelijk 2 dagen uit op 1 batterijlading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
matvkeulen schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 22:53:
Wat is jullie ervaring met afspelen van films? Goede kwaliteit? Ik vond de Incredible S vergelen met de iphone 4 tegenvallen. Hoe zit dit met de Sensation? Hogere pixeldichtheid zal wel helpen verwacht ik.
Ik heb de Incredible S een tijdje gehad en ondervond problemen met het afspelen van bepaalde Divx en Xvid films. Films konden niet vloeiend afgespeeld worden.

Met de Sensation heb ik het probleem niet meer en ben meer dan tevreden over de kwaliteit. de qHD scherm maakt het kijken van een film alleen maar beter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
BramPeters schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 07:51:
[...]

Wellicht dat dit topic op XDA je hiermee kan helpen.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=760322

Heb het nog niet getest op mijn eigen Sensation.
Ik volg de ontwikkelingen (voorlopig passief) met veel interesse. Wanneer er een carkit (cq houder met oplader) bij mij binnen komt wil ik dat scherm ook verkrijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:56
Er schijnt een nieuwe FOTA beschikbaar te zijn in ieder geval Polen en Italië. Ik heb een Vodafone branded versie dus ik vis naast het net waarschijnlijk, maar issie al in Nederland beschikbaar?

versie: 1.35.401.1

[ Voor 5% gewijzigd door tiguan op 06-07-2011 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
tiguan schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:58:
Er schijnt een nieuwe FOTA beschikbaar te zijn in ieder geval Polen en Italië. Ik heb een Vodafone branded versie dus ik vis naast het net waarschijnlijk, maar issie al in Nederland beschikbaar?

versie: 1.35.401.1
Yep, beschikbaar!
Vanavond maar effe downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-08 15:07
Dat is dezelfde versie die bij XDA geleaked was, hij is nu dus officieel uit?

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Trivian schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:03:
Dat is dezelfde versie die bij XDA geleaked was, hij is nu dus officieel uit?
Jip, is volgens mij dezelfde versie als op XDA. Is nog geen 30MB groot, ben hem nu aan het downloaden...

/edit: als update wordt er alleen aangegeven "Verbeterde systeem performance"

[ Voor 12% gewijzigd door FabianNL op 06-07-2011 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:49
Is inderdaad officieel... ook aan het downloaden nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-08 15:07
Ja dat versie nummer is gewoon hezelfde en ik krijg geen melding omdat ik hem al geinstalleerd heb staan.

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Ik heb dit forum bericht gevonden waarin staat dat er een update is voor 1.35.0.0 update is.
Deze is bijna 370MB groot.

http://www.htcsensationfo...o-get-an-update/msg68681/

Wat is het verschil met die van 1.35.401.1 (die wij in NL hebben)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
ChiMan schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:13:
Ik heb dit forum bericht gevonden waarin staat dat er een update is voor 1.35.0.0 update is.
Deze is bijna 370MB groot.

http://www.htcsensationfo...o-get-an-update/msg68681/

Wat is het verschil met die van 1.35.401.1 (die wij in NL hebben)?
Dat was de test versie, welke de complete ROM bevat. Wat nu is uitgebracht is de versie voor consumenten, welke alleen de noodzakelijke updates bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
Mijn telefoonboek staat nu helemaal goed (inclusief links naar Facebook profielen die ik wil) en die verwijzing staat ook vermeld in mijn Gmail contacten. Ik ben benieuwd of hij na de update en een synchronisatie dit ook weer allemaal goed zet :p Ik ga het er maar op wagen ook. Verder nog niet zo heel veel gewijzigd dus het kan me wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:56
Ik wist dat ik er spijt van zou krijgen om bij Vodafone te gaan. Ik haat branded telefoons :( Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat VF klanten de update krijgen.

Ander plan, ik zeg mijn aanvraag bij VF op en blijf bij Hi :)

[ Voor 43% gewijzigd door tiguan op 06-07-2011 12:47 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over: Levertijden, Beschikbaarheid en abonnementen mogen hier:

HTC Sensation levertijden- en abonnemententopic.

Post over accessoires voor deze telefoon mogen hier