Precies! Al zou het soort muziek in mijn ogen ook niet uit mogen maken. Als muziekliefhebber zie ik het zo:
Met een goede koptelefoon of in-ear headset heb je dit soort softwarematige eq-truukjes niet nodig. Muziek is voordat men het koopt over het algemeen al in de juiste verhouding afgemixt/gemastered. Zoals men het oorspronkelijk bedoeld heeft dus. Het achteraf aanpassen van deze verhoudingen geeft dan in principe een minder realistische weergave van de muziek. Voor zover je hier van kan spreken, want iedereen hoort/ervaart muziek op zijn eigen manier natuurlijk.
Ik vind de enige meerwaarde van de XE de meegeleverde in-ear headset. Al kan je deze ook gewoon los kopen in hun standaard versie. Mijn ervaring met de Beats koptelefoons en in-ear headsets is dat de nadruk op de lage tonen ligt. Of dit iedere muzieksoort ten goede komt is natuurlijk een tweede...
Iedereen die de Sensation XE overweegt vanwege de toegevoegde Beats marketing raad ik aan deze review even te lezen:
http://www.engadget.com/2011/10/13/htc-sensation-xe-with-beats-audio-review/
Overigens vind ik het best treurig dat een dergelijk bedrijf, gekoppeld aan een gerenommeerde artiest zo in de markt gezet wordt. Zo schreef iemand van PCM in november over HP's nieuwe Envy laptop waarbij het leek alsof het geluid dat werd afgespeeld met de Beats modus uit, kunstmatig slechter werd weergegeven.
@I-Heine-I Bedankt voor de update m.b.t. je nieuwe cover en om nog even terug te komen op je vraag in het vorige deel, ik heb destijds (juli) meteen mijn telefoon naar HTC gestuurd, waar ze vervolgens een nieuwe cover op mijn toestel hebben gezet. Kraken was toen wel even weg maar kwam al vrij snel weer terug. Ik ben benieuwd of ze inmiddels iets anders als "fix" gebruiken, misschien passen ze zelf wel heel simpel een stukje tape toe? Ik begrijp je ergernis overigens, blijf het ook een productiefout (van de eerdere modellen?) vinden, alleen ben ik inmiddels zo aan Android gewend geraakt dat ik hem eigenlijk niet de deur uit wil doen. Misschien binnenkort zelf met wat tape aan de haal gaan. Het zij maar zo...