Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proppel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:38
chielmi schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 22:04:
Ik heb na drie dagen gebruik van mijn gloednieuwe Sensation al stof achter het scherm. Dat is toch wel erg teleurstellend vind ik... Onder garantie laten verhelpen heb ik nu nog weinig zin in, dan ben ik net na aankoop de telefoon al een paar weken kwijt.

Verder is het echt een waanzinnig fijn apparaat, maar zo'n simpel stofprobleem verwacht je niet bij een high end smartphone :|
Nee hoor, je hebt hem binnen een week terug. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimske
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-12-2023
Ik lees hier hele tijd dingen over rooten en unrooten en rom flashen, wat is dat eigelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 23:22
jimske schreef op woensdag 16 november 2011 @ 17:10:
Ik lees hier hele tijd dingen over rooten en unrooten en rom flashen, wat is dat eigelijk?
Heb je de TS wel gelezen?

[HTC Sensation] Rooten en Custom ROM's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-09 00:26

Dreanor

Joene

Sinds een week valt mijn HTC Sensation regelmatig uit. Ik kan er niet echt een pijl op trekken. Zo valt hij soms uit tijdens bellen (binnen 1 minuut) en soms helemaal niet. Hij valt soms ook uit als ik hem uit mijn broekzak haal en er dus niks mee heb gedaan.

Twee weken geleden heb ik nog ongelooflijk veel gebeld en toen is hij nooit uitgevallen. Ook heb ik geen nieuwe apps oid geinstalleerd in de tussentijd.

Het lijkt alsof hij ineens stroomloos wordt en valt 100% uit (alsof je de batterij eruit haald). Vervolgens moet hij ook volledig opstarten.

Iemand enig idee hoe dit te fixen of waar dit probleem vandaan komt?

ps. alle software is up2date en ik heb de telefoon stofvrij gemaakt van binnen.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdc
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-12-2024

rdc

Dreanor schreef op woensdag 16 november 2011 @ 17:37:
Sinds een week valt mijn HTC Sensation regelmatig uit. Ik kan er niet echt een pijl op trekken. Zo valt hij soms uit tijdens bellen (binnen 1 minuut) en soms helemaal niet. Hij valt soms ook uit als ik hem uit mijn broekzak haal en er dus niks mee heb gedaan.

Twee weken geleden heb ik nog ongelooflijk veel gebeld en toen is hij nooit uitgevallen. Ook heb ik geen nieuwe apps oid geinstalleerd in de tussentijd.

Het lijkt alsof hij ineens stroomloos wordt en valt 100% uit (alsof je de batterij eruit haald). Vervolgens moet hij ook volledig opstarten.

Dit probleem doet zich bijna altijd voor bij mobiele telefoons waarbij de batterij niet goed contact maakt. Maak aanspraak op de garantie of stop een papiertje (of twee) tussen de batterij en de rand tegenover de kant waar de contacten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

rdc schreef op woensdag 16 november 2011 @ 17:43:
[...]

Dit probleem doet zich bijna altijd voor bij mobiele telefoons waarbij de batterij niet goed contact maakt. Maak aanspraak op de garantie of stop een papiertje (of twee) tussen de batterij en de rand tegenover de kant waar de contacten zitten.
Hij maakt 100% zeker contact, alle pinnetjes zijn recht, stofvrij en stevig. Ik heb ook geen speling kunnen vinden tussen batterij en contacten (of speling tussen batterij en zijkanten).

Wat wel vreemd is is dat het uitvallen eigenlijk gebeurt of tijdens bellen, of als ik niks doe en het zit in mijn broekzak. Het is nog nooit tijdens gamen, surfen of opladen uitgevallen. Elke avond ligt de telefoon aan de oplaad en nog nooit de volgende ochtend opnieuw op moeten starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Heb mijn Sensation nu een paar maanden, in die tijd is hij 2 keer uitgevallen toen hij gewoon op standby stond. Of dit iets helpt weet ik niet, maar bij mij gebeurde het volgende: op het moment dat ik de phone op stand-by zette door middel van de uitknop één maal in te drukken, crashte hij direct. Dit merkte ik omdat ik hem 2 seconden later weer van standby haalde omdat ik nog iets op moest zoeken. Hierbij werd de telefoon opnieuw opgestart alsof de batterij eruit gehaald was. Er lijkt dus een softwareprobleem te zijn :/

Aangezien het maar twee keer is voorgekomen heb ik er verder geen aandacht aan besteed. Mijn vorige telefoons van HTC (Desire, Desire HD, Legend, Hero) hebben dit niet eerder gehad. Vreemd probleem.

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:01

3DDude

I void warranty's

Ik heb ook sinds vandaag een HTC Sensation (er stond vodafone spul op) via tweakers.net overgenomen van iemand :)

In iedergeval: ik heb hem geroot, en er een cyanogen mod rom op gegooit.

Echter omdat ik wel is faalde, of de cache vergat te clearen heb ik hem x aantal keer open gemaakt omdat hij in een loop zat (dus batterij moest er even uit)

Echter nu kraakt hij rechts onder - bij het vergrootglas. - het scherm zit somehow een beetje speling in :S

en mijn wifi signaal is van 4 streepjes naar - 2 van good eerst naar fair nu.

- Ben ik weer lekker mee, dus een x aantal keer die unibody openen en je telefoon wordt gelijk slechter :S.

Ik zit te denken om hem op te sturen: Maar de vraag is hoe lang duurt dit dan? (ik heb slechte ervaring met Dynafix overigens) En waar moet je dat aanvragen bij htc zelf?

Update: ik houd hem vast gaat het signaal naar good en 4 streepjes, ik leg hem neer 2 streepjes.

Misschien omdat als ik hem vast houd de connectors beter contact maken? (andere logische reden kan ik nu even niet bedenken)

Wifi gaat dus van 2 streepjes fair naar 4 streepjes good als ik um op pak..

[ Voor 18% gewijzigd door 3DDude op 17-11-2011 00:49 . Reden: update: wifi test raar ]

Be nice, You Assholes :)

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:54
Tiroz schreef op woensdag 16 november 2011 @ 11:08:
[...]

Volgens mij wordt jouw langere batterijduur toch echt eerder verbeterd door de nieuwe accu met 33%(!) meer vermogen dan perse door de custom rom :) In ieder geval niet echt representatief zo he...

@Joster: Ik zou eerst even proberen hoe het zonder LPP draait, al zou die geen effect mogen hebben. Aan de andere kant is het wel de launcher die geladen wordt als je telefoon unlocked of je een app afsluit.

Mocht dat niet helpen toch een factory reset...ik vind het een beetje een apart probleem, lijkt niet alsof een specifieke app de boosdoener is maar alsof de telefoon in z'n geheel niet goed functioneert. Misschien kan je na je factory reset wel weer eerst LPP installeren en kijken of dat in principe gewoon goed kan werken. En dan rustig aan weer wat apps erop zetten denk ik.
Maar dat zou ik ook zonder factory reset kunnen doen natuurlijk, gewoon eerst alle apps verwijderen om te kijken of dat soelaas biedt. Probleem is alleen wel dat ik nogal wat aanpassingen heb gedaan met Simi folder, Simi clock en LPP enzo, dus dat zou ik wel bout vinden opzich.

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 21:39
Ik heb veel manieren om de Sensation te beschermen geprobeerd, maar wat vandaag door de brievenbus kwam is verreweg de slechtste. Het betreft een pull-out pouch van een Engelse ebay seller. De prijs was inderdaad wat aan de lage kant, maar dat hoeft niet altijd te betekenen dat je rommel krijgt, in dit geval dus wel.

Kritiek: te stug materiaal, veel te groot (zelfs voor de Sensation) en een falend 'pull-out' mechanisme.

Dit is het misbaksel :P
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/21ky2cl.jpg

En dit was de advertentie

Toch blijft het idee van dit type hoesje aantrekkelijk. Weet iemand een firma die wel een goede verkoopt?, het liefst gemaakt van flexibel stof in plaats van (nep)leer.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 23:07
Ik heb zo'n hoesje van Valenta. Is wel (nep) leer, maar werkt wel goed!

Ik voor een iets kleinere variant gekozen dan die normaal voor de Sensation is, dan zit hij er wat strakker in :)

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 23:22
Tankiej schreef op donderdag 17 november 2011 @ 13:52:
Ik heb zo'n hoesje van Valenta. Is wel (nep) leer, maar werkt wel goed!

Ik voor een iets kleinere variant gekozen dan die normaal voor de Sensation is, dan zit hij er wat strakker in :)
*kuch*Accessoires voor de HTC Sensation*kuch*

• Dreanor

Dreanor

Joene

Even update van mijn probleem waar de telefoon uitvalt / stroomloos lijkt te zijn.

Vandaag weer twee maal op mijn werk naar huis gebeld en de telefoon valt binnen 30 seconden uit. Vervolgens bel ik enkele minuten vanuit groningen naar huis en niks aan de hand.

Het uitvallen lijkt daardoor bijna locatie bepalend. Echter, alle keren dat hij tijdens bellen uitviel was op mijn werk en belde ik naar huis ... Hoe raar is dat.

Ook valt mijn Sensation uit als hij stand-by in mijn broekzak zit. Woensdag was de telefoon uit na een rit vanuit groningen naar huis (2 uur rijden). Hierbij zat de telefoon in mijn broekzak.

Vandaag rij ik van groningen naar huis en had ik de telefoon aan de radio gekoppeld om lekker muziek te luisteren en zowel hen als terug (4 uur totaal) bleef hij aan.

Dus het probleem wordt eigenlijk gekker. Bellen op mijn werk naar huis = uitvallen. Telefoon in broekzak tijdens rijden = uitvallen.

Ik heb bijna het idee dat het aan de simkaart ligt, immers die is al ruim 2 jaar oud. Maar ik weet niet of een simkaart de telefoon totaal uit kan laten vallen ...

Vreemd ... binnenkort maar eens de telefoon resetten naar fabrieks instellingen en opnieuw testen.

Tips en aanwijzingen zijn natuurlijk altijd welkom.

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-07 17:01
Staat bij jullie ook in de dropbar Mobiel netwerk op 'Aan' als je verbinding hebt via WiFi? Ik meen me te herinneren dat dit eerder uitstond als ik WiFiverbinding had, dan stonden de 2 pijltjes ook 'uit' van Extended Controls. Er staat geen 3G of H in de notification bar maar ik dacht dat het altijd automatisch uitging :p of zit ik ernaast?

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:55
Vanaf vandaag mag ik ook in dit topic komen! Heb een Sensation gekocht. Kom van een Windows 6.5 Touch Diamond 2 af, dus dat is een heel verschil in response :)

@I-Heine-I: Ik heb zo'n hoesje via Brando gekocht.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Tiroz schreef op donderdag 17 november 2011 @ 18:31:
Staat bij jullie ook in de dropbar Mobiel netwerk op 'Aan' als je verbinding hebt via WiFi? Ik meen me te herinneren dat dit eerder uitstond als ik WiFiverbinding had, dan stonden de 2 pijltjes ook 'uit' van Extended Controls. Er staat geen 3G of H in de notification bar maar ik dacht dat het altijd automatisch uitging :p of zit ik ernaast?
Bij mij kunnen ze in ieder geval allebei aanstaan...

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 16:23
Bij mij staat Mobiel Netwerk ook gewoon aan als Wifi aan staat..

Ik was niet erg te spreken over het bereik van Vodafone maar dat is nu wel weer redelijk bijgetrokken..

• Tiroz
Dank, dacht al dat het normaal was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Dreanor schreef op donderdag 17 november 2011 @ 17:42:
Even update van mijn probleem waar de telefoon uitvalt / stroomloos lijkt te zijn.

Vandaag weer twee maal op mijn werk naar huis gebeld en de telefoon valt binnen 30 seconden uit. Vervolgens bel ik enkele minuten vanuit groningen naar huis en niks aan de hand.

Het uitvallen lijkt daardoor bijna locatie bepalend. Echter, alle keren dat hij tijdens bellen uitviel was op mijn werk en belde ik naar huis ... Hoe raar is dat.

Ook valt mijn Sensation uit als hij stand-by in mijn broekzak zit. Woensdag was de telefoon uit na een rit vanuit groningen naar huis (2 uur rijden). Hierbij zat de telefoon in mijn broekzak.

Vandaag rij ik van groningen naar huis en had ik de telefoon aan de radio gekoppeld om lekker muziek te luisteren en zowel hen als terug (4 uur totaal) bleef hij aan.

Dus het probleem wordt eigenlijk gekker. Bellen op mijn werk naar huis = uitvallen. Telefoon in broekzak tijdens rijden = uitvallen.

Ik heb bijna het idee dat het aan de simkaart ligt, immers die is al ruim 2 jaar oud. Maar ik weet niet of een simkaart de telefoon totaal uit kan laten vallen ...

Vreemd ... binnenkort maar eens de telefoon resetten naar fabrieks instellingen en opnieuw testen.

Heb je wellicht Vodafone? Zou dit het probleem kunnen zijn? Rebootprobleem HTC-toestellen op het Vodafone-netwerk. Wellicht een nieuwe simkaart aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:27
Dreanor schreef op donderdag 17 november 2011 @ 17:42:

Had min of meer hetzelfde probleem met mijn Incredible S. Nieuwe simkaart was de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tiroz schreef op woensdag 16 november 2011 @ 11:08:
[...]

Volgens mij wordt jouw langere batterijduur toch echt eerder verbeterd door de nieuwe accu met 33%(!) meer vermogen dan perse door de custom rom :) In ieder geval niet echt representatief zo he...
Daar komt het gedeeltelijk door maar als je ziet dat ik eerst maar 15 uur op een accu deed is het wel weer representatief. Zeker als je bedenkt dat ik toen echt mijn best deed om de batterij-duur te verlengen. Geen automatische helderheid, geen push-mail, geen bewegende achtergrond, zo weinig mogelijk andere sync, noem maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

ChiMan schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:39:
[...]

Had min of meer hetzelfde probleem met mijn Incredible S. Nieuwe simkaart was de oplossing.
Dan gaan we daarvoor maar eens terug naar de winkel, want mijn simkaart is dezelfde als van het vorige abonnement en heeft redelijk wat krasjes en slijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Joster schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:15:
[...]

Maar dat zou ik ook zonder factory reset kunnen doen natuurlijk, gewoon eerst alle apps verwijderen om te kijken of dat soelaas biedt. Probleem is alleen wel dat ik nogal wat aanpassingen heb gedaan met Simi folder, Simi clock en LPP enzo, dus dat zou ik wel bout vinden opzich.
Hebben deze geen backup naar SD functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielllie
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-08 23:54
chielmi schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 22:04:
Ik heb na drie dagen gebruik van mijn gloednieuwe Sensation al stof achter het scherm. Dat is toch wel erg teleurstellend vind ik... Onder garantie laten verhelpen heb ik nu nog weinig zin in, dan ben ik net na aankoop de telefoon al een paar weken kwijt.

Verder is het echt een waanzinnig fijn apparaat, maar zo'n simpel stofprobleem verwacht je niet bij een high end smartphone :|
Je bent 'm echt geen paar weken kwijt. Maximaal 10 dagen (6 in mijn geval) en naar mijn idee moet je problemen meteen oplossen. Het is de ergernis niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 20:02
6 dagen valt eigenlijk wel heel erg mee! Ik ga deze week direct maar even contact opnemen met HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Dreanor schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 17:09:
[...]

Dan gaan we daarvoor maar eens terug naar de winkel, want mijn simkaart is dezelfde als van het vorige abonnement en heeft redelijk wat krasjes en slijtage.
Zou je wel even willen laten weten of dit het probleem was? Dan hebben anderen er misschien ook wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met precies hetzelfde probleem. Ik heb de telefoon opgestuurd naar HTC en binnen een week was de telefoon weer terug. Nieuw moederbord erin en de telefoon werkt weer. Tot voor een week of anderhalf geleden. Toen begonnen de problemen weer opnieuw. De telefoon valt weer uit. Ook bij mij valt hij in de broekzak uit, bij gebruik en de Sensation valt niet uit tijdens het opladen. Ik heb ook geen last van los contact want ik heb op alle manieren geprobeerd om het toestel d.m.v. tikken op de zijkant proberen uit te laten vallen en dat gebeurde niet. Het vreemde is dat ongeveer 6 weken zonder enig probleem zit (voor de reparatie en ook daarna) en na 6 weken begint het probleem. Als ik dan de batterij en de simkaart eruit haal valt hij 2 dagen niet uit en daarna begint hij weer opnieuw met uitvallen.
Heeft iemand de oplossing? Software probleem of een bepaalde app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker013
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-08 04:01
Ik vroeg me af of meer mensen last hebben van lag op hun toestel. Ik merkt dit vooral als ik door een lijst of door foto's scrol. Hij ijlt dan licht na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06 19:12
Een vraagje zijn de Sensations al ge-updatet naar 2.3.5?

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraonkel schreef op maandag 21 november 2011 @ 17:47:
Een vraagje zijn de Sensations al ge-updatet naar 2.3.5?
Nee, mijn Sensation draait nog op 2.3.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omeg
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-07-2018
Hier ook nog steeds 2.3.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos_Dwarf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-12-2023
tweaker013 schreef op maandag 21 november 2011 @ 17:12:
Ik vroeg me af of meer mensen last hebben van lag op hun toestel. Ik merkt dit vooral als ik door een lijst of door foto's scrol. Hij ijlt dan licht na.
Had ik ook last van, heb dit met Touchscreen Booster weten op te lossen, naar mijn mening althans.

https://market.android.co...NjcmVlbmJvb3N0ZXIuY29tIl0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

dangerousp schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:57:
[...]

Zou je wel even willen laten weten of dit het probleem was? Dan hebben anderen er misschien ook wat aan.
Zal ik zeker doen. Al wordt dat op zijn vroegst aankomend weekend in verband met werk en andere verplichtingen. Wat ik nog wel zou kunnen doen is in de tussentijd de sim-kaart terug in de HTC Hero te stoppen en daar even wat mee test bellen. Want mijn HTC Hero is nog nooit op deze manier uit gevallen. Dus als dat gebeurt is het antwoord duidelijk.

Ik houd iedereen zeker op de hoogte over mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:57:
[...]

Ik zit met precies hetzelfde probleem. Ik heb de telefoon opgestuurd naar HTC en binnen een week was de telefoon weer terug. Nieuw moederbord erin en de telefoon werkt weer. Tot voor een week of anderhalf geleden. Toen begonnen de problemen weer opnieuw. De telefoon valt weer uit. Ook bij mij valt hij in de broekzak uit, bij gebruik en de Sensation valt niet uit tijdens het opladen. Ik heb ook geen last van los contact want ik heb op alle manieren geprobeerd om het toestel d.m.v. tikken op de zijkant proberen uit te laten vallen en dat gebeurde niet. Het vreemde is dat ongeveer 6 weken zonder enig probleem zit (voor de reparatie en ook daarna) en na 6 weken begint het probleem. Als ik dan de batterij en de simkaart eruit haal valt hij 2 dagen niet uit en daarna begint hij weer opnieuw met uitvallen.
Heeft iemand de oplossing? Software probleem of een bepaalde app?
Heb jij ook Vodafone met een oude simkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Al gehoord van het volgende..

Toestellen gekocht bij Mediamarkt hebben twintig dagen reparatie-garantie, wat wil zeggen dat als het toestel binnen twintig dagen niet terug is van reparatie (en dat wil kennelijk nog wel eens gebeuren) hetzelfde toestel of een toestel van dezelfde prijs wordt meegegeven..

Oftewel Sensation gekocht op 26 mei jl. voor 524 euro is gisteren vervangen door Sensation XE en een tegoedbon.. terwijl de toestellen van Mediamarkt al heel goed zijn..

Pluim voor de Mediamarkt.. dat is pas service..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die reparatie-garantie hanteren wij in de hi/kpn winkel ook met een maximum van 30 dagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds een paar weekjes ook de trotse bezitter van een Sensation. Fantastisch toestel, zeker vergeleken met mijn oude op WIndows Mobile 6.5 draaiende Samsong Omnia Qwerty. Nog geen last van kraken of stof onder het scherm. Wat ik wel een paar keer heb meegemaakt is dat hij opeens de SD-kaart niet meer herkent. Opnieuw opstarten werkt meestal wel maar niet altijd. Meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-09 18:27
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 12:25:
Ik ben sinds een paar weekjes ook de trotse bezitter van een Sensation. Fantastisch toestel, zeker vergeleken met mijn oude op WIndows Mobile 6.5 draaiende Samsong Omnia Qwerty. Nog geen last van kraken of stof onder het scherm. Wat ik wel een paar keer heb meegemaakt is dat hij opeens de SD-kaart niet meer herkent. Opnieuw opstarten werkt meestal wel maar niet altijd. Meer mensen die dit hebben?
Heb je hem niet toevallig aan je laptop/computer hangen als je telefoon de SD-kaart niet waarneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker013
Mijn toestel toont de laatste tijd veel kuren. Ik heb hem online gekocht bij T-Mobile met wie moet ik contact opnemen t-mobile of htc. Ik heb bijna iedere dag vastlopers gisteren werkte de helderheid niet meer. Als ik het schuifje op max zette kon ik amper wat zien na drie hard resets deed de helderheid het weer. heb overdreven veel last van lag. Regelmatig reageerde het scherm niet goed. Word er gek van. Zijn dit wel gegronde redenen om het toestel aan te bieden? Excuses voor eventuele typfouten type vanaf mijn htc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:55
Altijd via de verkoper, T-Mobile dus.
Natuurlijk zijn dat gegronde redenen, er vanuitgaande dat je de originele rom draait. Dat een software issue altijd lastig is bij reparatie is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baspa
  • Laatst online: 31-01-2012
Wat een drama toestel, na de Hero & Desire (early adopter met zeer goede ervaringen met HTC & Android) als opvolger voor mijn Desire een Sensation aangeschaft. Toestel nog geen 1.5 maand oud; vanaf dag 1 drama belkwaliteit, zowel met normaal bellen als via bleutooth carkit (Seat Media carkit); met de Desire geen enkel probleem gehad, alles perfect. Na 1 week HTC gecontact, toestel met de juiste beschrijving probleem aangeboden, aangegeven dat fout waarschijnlijk exemplarisch is en omruil voor nieuw exemplaar beste oplossing was (want Sensation van collega geprobeerd met mijn SIM en carkit en betere resultaten), toestel retour gekregen van Dynafix (wel goede service overigens). Geen enkele verbetering, bellen blijft drama; overige functies doen het perfect, maar wel handig als je met een smartphone ook kunt bellen :-). HTC wederom gecontact, geen omruil toestel, maar wederom ophalen, nu met backcover; grrrrr weer toestel helemaal backupen en leegmaken en op laten halen..... Als het toestel niet goed gerepareerd retour komt, dan stap ik per direct over op Motolora RAZR, ook Gorilla Glas & mooi design, love Android, hate HTC @ the moment.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet nu zeker waarom met Sensation uit viel tot voor een maand geleden. Vanaf dat moment heb ik namelijk alleen nog maar mijn 2 Anker 1900 batterijen gebruikt en ongeveer tegelijk een custom rom geinstalleerd. Dus wist niet precies waardoor mijn telefoon altijd uit viel. Maar na een maand weer een keer mijn standaard HTC batterij te gebruiken valt hij weer uit. Dus mensen met een uitvallend toestel adviseer ik sterk om een anker 1900 batterij te kopen, die ook nog eens stukken langer mee gaat. Of moeilijk gaan doen bij de klantenservice kan natuurlijk ook! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Dat laatste lijkt me toch het beste, een achterlijk duur hihg end toestel hoort out of the box perfect te werken. En niet pas na wat mods of thirt party onderdelen. Als het dat niet doet is er een defect dat verholpen moet worden!

Geen problemen oid. hier overigens.

edit:
ligt het trouwens aan mij, of zit de XE versie beter in elkaar dan de 'gewone'?

[ Voor 15% gewijzigd door warhamstr op 22-11-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niek87 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:40:
[...]

Heb je hem niet toevallig aan je laptop/computer hangen als je telefoon de SD-kaart niet waarneemt?
nee gewoon los. De eerste keer dat het gebeurde was hij van een kleine hoogte (+/- 30 cm) en in het hoesje gevallen. Uitgeschakeld, kaartje gereseat (leek trouwens gewoon goed te zitten) en opnieuw opgestart en toen deed ie het weer. Tweede keer dat het gebeurde was ik niets aan het doen en was er niets mee gebeurd. Kaartje reseaten of opnieuw opstarten werkte niet. Maar een paar dagen later nog eens opnieuw opgestart en daarna deed hij het wel gewoon weer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Miyamoto schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 20:53:
Altijd via de verkoper, T-Mobile dus.
Natuurlijk zijn dat gegronde redenen, er vanuitgaande dat je de originele rom draait. Dat een software issue altijd lastig is bij reparatie is een ander verhaal.
Mijn ervaring is dat de service via HTC een stuk sneller verloopt. Je hoeft hem niet te brengen en hij is dezelfde dag nog bij Dynafix. (waar T-Mobile hem uiteindelijk ook naar toe moet sturen). Ik zou het dus via HTC zelfd doen.
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:48:
[...]

nee gewoon los. De eerste keer dat het gebeurde was hij van een kleine hoogte (+/- 30 cm) en in het hoesje gevallen. Uitgeschakeld, kaartje gereseat (leek trouwens gewoon goed te zitten) en opnieuw opgestart en toen deed ie het weer. Tweede keer dat het gebeurde was ik niets aan het doen en was er niets mee gebeurd. Kaartje reseaten of opnieuw opstarten werkte niet. Maar een paar dagen later nog eens opnieuw opgestart en daarna deed hij het wel gewoon weer 8)7
Dit ook 1 keer gehad nadat ik hem had laten vallen, kon in 1x geen foto's meer opslaan. Kaartje leek er ook goed in te zitten, maar even eruit en erin en hij doet het sindsdien weer.

@warhamstr Het komt wel vaker voor dat bepaalde batches iets beter in elkaar zitten dan andere, ik geloof alleen niet dat dit per definitie de XE is of niet.. Mijn normale zit ook nog gewoon goed in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dangerousp schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 09:01:
[...]

Heb jij ook Vodafone met een oude simkaart?
Nee ik heb hi met een ongeveer 4 jaar oude simkaart. Misschien al bijna 4.5 jaar. Zou het aan de sim kaart kunnen liggen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino
  • Laatst online: 10-08-2023

donvalentino

psn: Walllie-G

Beste,

Ik heb sinds kort een accu probleem, me batterij gaat ineens maar max 10 uur mee (terwijl ik geen nieuwe apps ofzo heb).
Wanneer ik de batterij grafiek lijkt hij veel kwijt te raken door slecht signaal / ontvangst (steeds zoekt naar goed signaal).

Heeft 1 van jullie een manier om dit op te lossen? Mijn provider is vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:39
Volgens berichten op XDA zou er een nieuwe update te downloaden zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino
  • Laatst online: 10-08-2023

donvalentino

psn: Walllie-G

ben hem inderdaad aan het binnenhalen nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Upbeat schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:04:
Volgens berichten op XDA zou er een nieuwe update te downloaden zijn :)
Klopt..

Volgens de beschrijving is het een nieuwe Twitter-cliënt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
_Nick__ schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:08:
[...]

Klopt..

Volgens de beschrijving is het een nieuwe Twitter-cliënt..
Jammer genoeg wel. Ik had gehoopt dat die powerknop-bug er een keer uit zou zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Upbeat schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:09:
[...]

Jammer genoeg wel. Ik had gehoopt dat die powerknop-bug er een keer uit zou zijn :/
Wie weet..

Het is wel versie 1.50.401.1..

Een nieuw nummer voor alleen een Twitter-app lijkt wat overdreven,
dus misschien is er nog meer aan verknutseld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
_Nick__ schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:20:
[...]

Wie weet..

Het is wel versie 1.50.401.1..

Een nieuw nummer voor alleen een Twitter-app lijkt wat overdreven,
dus misschien is er nog meer aan verknutseld..
Hij is maar 10MB groot... en ik heb deze versie al paar dagen draaien (door de RUU te installeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Upbeat schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:23:
[...]

Hij is maar 10MB groot... en ik heb deze versie al paar dagen draaien (door de RUU te installeren).
Merk ook weinig (zowel in Twitter als Peep)..

Zag op Duits forum ook commentaar dat apps beter syncen met Market nu en verder weinig nieuws..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
_Nick__ schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:27:
[...]

Merk ook weinig (zowel in Twitter als Peep)..

Zag op Duits forum ook commentaar dat apps beter syncen met Market nu en verder weinig nieuws..
Helaas zijn de veranderingen klein. Die eerder genoemde bug is echt irritant! Misschien toch maar eens met HTC gaan praten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

warhamstr schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:16:
Dat laatste lijkt me toch het beste, een achterlijk duur hihg end toestel hoort out of the box perfect te werken. En niet pas na wat mods of thirt party onderdelen. Als het dat niet doet is er een defect dat verholpen moet worden!

Geen problemen oid. hier overigens.

edit:
ligt het trouwens aan mij, of zit de XE versie beter in elkaar dan de 'gewone'?
Ben het helemaal met je eens. Maar vraag me af of het de moeite waard is. Tijd kost ten slotte geld en je bent je toestel wel een week kwijt. Zal binnenkort wel eens contact opnemen over dit probleem, zien of ik hem moet opsturen of dat ze een nieuwe batterij sturen. Denk het niet aangezien de kans groot is dat het niet aan de batterij ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Upbeat schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:04:
[...]

Helaas zijn de veranderingen klein. Die eerder genoemde bug is echt irritant! Misschien toch maar eens met HTC gaan praten :)
Sinds de 1.50 heb ik er zelfs een nieuwe bug bij..

Wilde meteen controleren of de nieuwe Twitter-client niet ten koste van de batterij werkt,
maar kom niet in Accounts.. Ook niet naar reboot..

Begrijp dat 2.08.401.1 toch al onderweg is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrro
  • Laatst online: 25-11-2024
Hier een constant uitvallende VF-branded HTC Sensation met 2 jaar oude sim-kaart 'gerepareerd' met een nieuwe sim! Gratis bij de VF-winkel, prima service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
_Nick__ schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:50:
[...]

Wilde meteen controleren of de nieuwe Twitter-client niet ten koste van de batterij werkt,

Vaag is dat, dat toestellen anders reageren op updates... want ik heb die bug niet nml!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Phyrro schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:09:
Hier een constant uitvallende VF-branded HTC Sensation met 2 jaar oude sim-kaart 'gerepareerd' met een nieuwe sim! Gratis bij de VF-winkel, prima service!
Goed om te horen! Hopelijk gaat een nieuwe sim bij de anderen ook helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:13
Heeft de Sensation XE andere software?

Ik zie hier:

Android 2.3.4
HTC Sense 3.0
Softwarenummer: 1.73.401.4

[ Voor 7% gewijzigd door wvkreg op 23-11-2011 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvkreg schreef op woensdag 23 november 2011 @ 15:04:
Heeft de Sensation XE andere software?

Ik zie hier:

Android 2.3.4
HTC Sense 3.0
Softwarenummer: 1.73.401.4
Nope, zelfde software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:58

_Christiaan_

Master of SOG

_Nick__ schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:50:
[...]

Heb je meer info over 2.08.401.1? Het enige wat ik kan googlen daarover is 'stock leaked ROM' en dat soort dingen, maar geen geruchten over dat het snel eraan zit te komen.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
_Christiaan_ schreef op woensdag 23 november 2011 @ 18:08:
[...]

Heb je meer info over 2.08.401.1? Het enige wat ik kan googlen daarover is 'stock leaked ROM' en dat soort dingen, maar geen geruchten over dat het snel eraan zit te komen.
Het is een test rom die in omloop is. Hoe snel die eraan gaat komen is inderdaad een vraag, maar omdat ze die aan het testen zijn, denk ik dat ie binnen niet al te veel tijd zal verschijnen (misschien leuk kerstkadotje van HTC? ;)).

• _Nick__
  • Niet online
Upbeat schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:11:
[...]

Vaag is dat, dat toestellen anders reageren op updates... want ik heb die bug niet nml!
Was te ongeduldig..

Accounts opende niet, omdat de nieuwe twitter-client in de update aan het syncen was..

Normaal gebruik ik Peep niet..

Hoewel het automatisch openen van links wel leuk/handig is, is Tweetdeck een beter
overzicht van het gemiste..

Verwijderd

Ik heb sinds kort ook een Senation(xe) en een pracht toestel, snel groot een scherp. Ik vindt alleen de navigation bar, een beetje kinderlijk om het zo te zeggen.

Nou had ik in een skin een straight navigation bar gezien. (Zoals bij deze skin: https://market.android.co...bS5za2luLkhvbmV5SEQiXQ...

Alleen als ik de skin download kan ik hem niet selecteren, als ik het volledige thema via XDA download schiet mijn telefoon in een bootloop.

Ik draai Insertcoin 3.4.3. Ik had eerst 3.4.2 geinstalleerd en toen geupdate met 3.4.3 en dan het thema installeren. Doe ik iets fout?

(sorry als hij verkeerd staat, twijfelde tussen deze en custom rom alleen het gaat meer over het thema)

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:13
Hmmz, waar vind ik dan de 1.50.x?

• Upbeat
wvkreg schreef op donderdag 24 november 2011 @ 12:46:
[...]

De XE draait op een hogere versie. De gewone Sensation draait op 1.45 of 1.50 en de XE op 1.73.

Verwijderd

wvkreg schreef op donderdag 24 november 2011 @ 12:46:
[...]

Het misverstand omtrent de buildnumbers zit in het feit dat er een Sensation is, en een SensationXE.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1074559

• Omeg
Ik heb nu de nieuwe market versie op mijn Sensation (sinds de update van gister). Ik weet niet of ik hier blij mee bent. De nieuwe versie lijkt een beetje trager :s

Verwijderd

Hij is inderdaad trager. Moet meer cachen.

• Dreanor

Dreanor

Joene

Ik ben vandaag terug gegaan naar de winkel voor mijn random uitval probleem. De aardige verkopen zei dat de meeste van deze problemen komen doordat een task killer conflicten geeft. Dus dat er critieke processen gekilled worden zeg maar.

Ik legde hem uit dat ik sinds dag 1 op mijne Hero, en nu, twee jaar later sinds dag 1 op mijn Sensation dezelfde tast killer gebruikt (advances task killer free) en dat de problemen recent zijn.

Maargoed, de tast killer is eraf en vandaag nog niet uit gevallen dus we zullen zien of dit het probleem verhelpt (ik hoop van wel).

On a side note, wat zat in er in de update van vandaag? Of gisteren?

En ik lees mensen over een nieuwe market, die heb ik niet terwijl ik wel update 1.50nogiets geinstalleerd heb.

Edit: En nog iets, ik las ergens over een software update voor de Sensation om ook 1.5Ghz snelheid te krijgen?

[ Voor 6% gewijzigd door Dreanor op 24-11-2011 15:38 ]

• warhamstr
Mensen gebruik nu gewoon GEEN taskiller, het is useless!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Vroeger, toen Android nog wat aan de kale kant was, toen was het wel bruikbaar. Nu niet meer idd, het werkt eerder tegen je.

NOSIG

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
_Christiaan_ schreef op donderdag 24 november 2011 @ 17:28:
Vroeger, toen Android nog wat aan de kale kant was, toen was het wel bruikbaar. Nu niet meer idd, het werkt eerder tegen je.
QFT. Maar dat wil niet zeggen dat alles Android helemaal zelf kan regelen, heb ik gemerkt. Ik merkte dat op mijn sensation steeds vaker nadat ik een spelletje gedaan had, of bijvoorbeeld de market gebruikt had, Sense opnieuw moest starten. Het lijkt er op dat er ergens nog wel wat geheugen weglekt. Iets waar noch Android zelf, noch een taskmanager iets tegen kan doen. Enige remedie was een reboot van de telefoon. Nu had ik dat echt al wekenlang (maanden ?) niet gedaan, dus het mocht ook wel eens een keertje.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik wil vanavond mijn Sensation verkopen, maar hoe zorg ik ervoor dat mijn contacten die op mijn telefoon staan bewaard blijven?

Youtube: DashcamNL

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-09 13:26
dfrenner schreef op donderdag 24 november 2011 @ 19:56:
Ik wil vanavond mijn Sensation verkopen, maar hoe zorg ik ervoor dat mijn contacten die op mijn telefoon staan bewaard blijven?
Als het goed is haalt je toestel die uit je Gmail contacts? Of heb je al je nummers op het toestel opgeslagen ipv in je Gmail account ?

• BlakHawk
agoNITE schreef op donderdag 24 november 2011 @ 19:58:
Als het goed is haalt je toestel die uit je Gmail contacts? Of heb je al je nummers op het toestel opgeslagen ipv in je Gmail account ?
Ik denk dat laatste, want als ik inlog op gmail, staat daar niets :(
Dat kon niet anders, aangezien ik van een bagger iphone afkwam, waar ik alleen met een houtje touwtje oplossing de contacten vanuit ios naar android kreeg...

Is er een mogelijkheid deze naar gmail te exporteren!?

[ Voor 5% gewijzigd door BlakHawk op 24-11-2011 20:04 ]

• agoNITE
dfrenner schreef op donderdag 24 november 2011 @ 20:03:
[...]

Ik denk dat laatste, want als ik inlog op gmail, staat daar niets :(
Dat kon niet anders, aangezien ik van een bagger iphone afkwam, waar ik alleen met een houtje touwtje oplossing de contacten vanuit ios naar android kreeg...

Is er een mogelijkheid deze naar gmail te exporteren!?
Hm wel de optie om naar je SD kaart te exporteren, de Sensation maakt hier dan een .vcf bestand van.
Deze zou je dan in GMail weer kunnen importeren.

• BlakHawk
agoNITE schreef op donderdag 24 november 2011 @ 20:46:
[...]

Hm wel de optie om naar je SD kaart te exporteren, de Sensation maakt hier dan een .vcf bestand van.
Deze zou je dan in GMail weer kunnen importeren.
Top dat werkt!
Dit bestand kan ik overigens ook in windows contacten openen!

Nice!!!

• agoNITE
dfrenner schreef op donderdag 24 november 2011 @ 20:54:
[...]

Top dat werkt!

Nice!!!
Succes met de verkoop. Zou evt. nieuwe contacten in je evt. volgende Android toestel dus in je Google/Gmail account opslaan! Dan heb je dit de volgende keer niet weer, en je contacten staan mooi ergens bij elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
dfrenner schreef op donderdag 24 november 2011 @ 20:54:
[...]

Top dat werkt!

Nice!!!
Het beste kun je de sensation gewoon niet verkopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xurk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-04-2024

Xurk

Burnside

u_nix_we_all schreef op donderdag 24 november 2011 @ 17:34:
QFT. Maar dat wil niet zeggen dat alles Android helemaal zelf kan regelen, heb ik gemerkt. Ik merkte dat op mijn sensation steeds vaker nadat ik een spelletje gedaan had, of bijvoorbeeld de market gebruikt had, Sense opnieuw moest starten. Het lijkt er op dat er ergens nog wel wat geheugen weglekt. Iets waar noch Android zelf, noch een taskmanager iets tegen kan doen. Enige remedie was een reboot van de telefoon. Nu had ik dat echt al wekenlang (maanden ?) niet gedaan, dus het mocht ook wel eens een keertje.
Wat ik wel apart vind aan de Sensation / Gingerbread (weet niet aan welke van deze twee het ligt) is dat sommige apps veel sneller automatisch 'gekilld' worden dan op mijn vorige telefoon (Desire met Froyo).

Als voorbeeld neem ik Angry Birds. Als ik dat aan het spelen ben maar er eventjes uitga om iets anders op de telefoon te doen (bijv. een RSS reader openen en van daaruit de browser openen om een volledig artikel te lezen) en vervolgens d.m.v. de Home-knop ingedrukt houden terug switch naar Angry Birds, dan start heel die app opnieuw op (d.w.z. ik zit weer op het witte Rovio-scherm). Op mijn vorige telefoon was dit nooit het geval - alleen als ik echt uren niet meer terugkeerde naar het spel werd het 'gekilld'. Ik vind het wel raar, want met de hogere geheugenspecs van de Sensation zou je verwachten dat het juist minder snel nodig is om apps af te sluiten. Dat Angry Birds een app is die voor je gevoel ook eeuwen over het opstarten doet maakt het wel vervelend.

Mitsubishi Trium Galaxy - Nokia 3330 - Nokia 3510 - Motorola V525 - Samsung E730 - HTC Touch - HTC Touch HD - HTC Desire - HTC Sensation - HTC One X+ - LG Nexus 5 - LG Nexus 5X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Ga ik toch ook maar een nieuwe simkaart aanvragen, die van mij is ondertussen ook al 2 jaar oud, en mijn Sensation valt ook constant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker013
Ik heb eergisteren contact gehad met een medewerker van htc via de chat ivm mijn toestel problemen continu uitvallen scherm die vaak niet reageerd. Freezes die ik alleen kan oplossen met de batterij eruit halen. Kortom heel veel problemen.

Ze gaf aan dat ik met mijn toestel naar de door haar toegewezen reparateur kan gaan in mjn omgeving. Ik gaf aan dat het toestel normaal toch wordt opgehaald. Ze gaf aan dat dit nieuw was en dat je het toestel dan veel sneller terug hebt. Ze gaf aan dat het reparatiebedrijf alleen geen moederbord mag wisselen. Wat vinden jullie hiervan? Ik ben hier niet echt bekend mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

warhamstr schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:38:
Mensen gebruik nu gewoon GEEN taskiller, het is useless!
Mensen het maakt geen drol uit, mijn Sensation valt nog steeds uit. Dus die Advanced Task Killer die ik al ruim 2 jaar gebruik was het niet. Mijn telefoon valt dus zonder dat programma, na volledige de-installatie en schone opstart nog steeds uit.

Maar dat kon ik de verkoper ook wel vertellen, immers de problemen zijn van de laatste twee/drie weken en dat programma heb ik al 2 jaar.

Anyways, ik had gehoopt dat die verkoper toch gelijk had, maar helaas ik heb nog steeds last van het uitvallen van de telefoon.

Op zoek naar nieuwe oplossing. We gaan van het weekend een nieuwe simkaart eisen gezien dit voor sommige wel het probleem heeft opgelost.

Ik hou iedereen op de hoogte.

[ Voor 6% gewijzigd door Dreanor op 25-11-2011 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

tweaker013 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:53:
Ik heb eergisteren contact gehad met een medewerker van htc via de chat ivm mijn toestel problemen continu uitvallen scherm die vaak niet reageerd. Freezes die ik alleen kan oplossen met de batterij eruit halen. Kortom heel veel problemen.

Ze gaf aan dat ik met mijn toestel naar de door haar toegewezen reparateur kan gaan in mjn omgeving. Ik gaf aan dat het toestel normaal toch wordt opgehaald. Ze gaf aan dat dit nieuw was en dat je het toestel dan veel sneller terug hebt. Ze gaf aan dat het reparatiebedrijf alleen geen moederbord mag wisselen. Wat vinden jullie hiervan? Ik ben hier niet echt bekend mee.
Sneller terug? Mijn toestel werd vrijdagmiddag opgehaald en was woensdag weer terug. Hoeveel sneller wil je het hebben?

En volgens mij is het juist vaak het mobo wat verwisseld moet worden, als ik zo af ga op de verhalen.

Lijkt me dus een besparingsmaatregel van HTC, gezien de vele reparaties die nodig zijn.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdc
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-12-2024

rdc

Dreanor schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 12:05:
[...]

Mensen het maakt geen drol uit, mijn Sensation valt nog steeds uit. Dus die Advanced Task Killer die ik al ruim 2 jaar gebruik was het niet. Mijn telefoon valt dus zonder dat programma, na volledige de-installatie en schone opstart nog steeds uit.

Maar dat kon ik de verkoper ook wel vertellen, immers de problemen zijn van de laatste twee/drie weken en dat programma heb ik al 2 jaar.

Anyways, ik had gehoopt dat die verkoper toch gelijk had, maar helaas ik heb nog steeds last van het uitvallen van de telefoon.

Op zoek naar nieuwe oplossing. We gaan van het weekend een nieuwe simkaart eisen gezien dit voor sommige wel het probleem heeft opgelost.

Ik hou iedereen op de hoogte.
Ik heb het probleem nu ook gehad.

Deze situatie heeft zich twee keer 's nachts voorgedaan en in beide gevallen resette de telefoon:

- telefoon aan de lader
- slecht/geen bereik draadloos netwerk
- geen mobiel netwerk
- ik bediende hem niet

de telefoon start dan één keer zonder waarschuwing opnieuw op.
Wat mij ook opvalt is dat de telefoon bijna altijd warm wordt als er (lang) geen bereik is van het mobiele netwerk. Zou het hier iets mee te maken kunnen hebben?

Verder heb ik geen last van stof onder het display en kraakt hij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Gister een update gekregen. Zag Twitter voor HTC staan, maar heb nu ook de nieuwste Android market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker013
Sneller terug? Mijn toestel werd vrijdagmiddag opgehaald en was woensdag weer terug. Hoeveel sneller wil je het hebben?

En volgens mij is het juist vaak het mobo wat verwisseld moet worden, als ik zo af ga op de verhalen.

Lijkt me dus een besparingsmaatregel van HTC, gezien de vele reparaties die nodig zijn.
Maar zou je het in dit geval ook naar zo'n reparatiecentrum brengen. Ze had gezegd dat het ongeveer binnen 24 uur klaar is. Wat ik eigenlijk bedoel is wat is betrouwbaarder thuis op laten halen volgens mij door dynafix of naar een reparatiecentrum gaan in de buurt?

[ Voor 16% gewijzigd door tweaker013 op 25-11-2011 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
tweaker013 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 14:03:
[...]

Maar zou je het in dit geval ook naar zo'n reparatiecentrum brengen. Ze had gezegd dat het ongeveer binnen 24 uur klaar is. Wat ik eigenlijk bedoel is wat is betrouwbaarder thuis op laten halen volgens mij door dynafix of naar een reparatiecentrum gaan in de buurt?
Als hierdoor de garantie niet verbroken wordt.. 24 uur is wel erg snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker013
Als hierdoor de garantie niet verbroken wordt.. 24 uur is wel erg snel!
Is zeker snel. Het is de vraag of dit in de praktijk ook echt zo is. Ze gaven aan dat het een gecertificeerde bedrijf is van htc die deze reparaties mogen uitvoeren met behoud van de garantie. Want ze gaf me zo een adres door. Ik heb het nooit eerder bij iemand gehoord. Dat is ook de reden dat ik twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zevenaar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-01-2023
Ik heb problemen met mijn Sensation. Toestel maakt ongewnst screenshots, vraagt zeer regelmatig of ik het uit wil schakelen en het meest beroerde probleem, het bereik valt vaak weg. Heb kpn abo en zelfs op met mast op steenworp afstand komt dit voor. Zelfde simkaart in HTC Hero functioneert wel prima

Toestel gekocht bij Belcompany, is twee keer opgestuurd en heeft een boardswap gehad en tweede keer is printplaat vervangen?

Twee vragen, zijn dit bekende problemen (en wellicht ook oorzaak?) en weet iemand wat mijn rechten zijn in deze. Belcompany wil het toestel nu weer op gaan sturen maar daar heb ik weinig vertrouwen in en ook onderhand genoeg van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Bekende problemen, en je recht is een perfect toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicjjk
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-02 10:24
Ook hier de update binnengekregen maar dan wel zonder de update van de market. Waarom krijgt de 1 deze update wel en de ander niet? Neem aan dat we allemaal dezelfde update binnenhalen..
Daarnaast valt het op dat sinds deze update, ook al wordt aangegeven dat alleen Twitter geupdate wordt, dat de muziek app niet goed werkt in standby. Kan via mijn headset (standaard HTC) mijn muziek niet meer opstarten. Moet nu het scherm uit standby halen en dan werkt de knop op mijn headset wel weer.. Is dus lastig als je onderweg naar het volgende nummer wilt gaan en je per ongeluk op de uit knop drukt.. Moet dus mijn telefoon er weer bij pakken om muziek aan te zetten.. Meerdere hier last van sinds laatste update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magicjjk schreef op zondag 27 november 2011 @ 14:51:
Ook hier de update binnengekregen maar dan wel zonder de update van de market. Waarom krijgt de 1 deze update wel en de ander niet? Neem aan dat we allemaal dezelfde update binnenhalen..
Daarnaast valt het op dat sinds deze update, ook al wordt aangegeven dat alleen Twitter geupdate wordt, dat de muziek app niet goed werkt in standby. Kan via mijn headset (standaard HTC) mijn muziek niet meer opstarten. Moet nu het scherm uit standby halen en dan werkt de knop op mijn headset wel weer.. Is dus lastig als je onderweg naar het volgende nummer wilt gaan en je per ongeluk op de uit knop drukt.. Moet dus mijn telefoon er weer bij pakken om muziek aan te zetten.. Meerdere hier last van sinds laatste update?
de market updates worden niet via een update gedaan maar via background push, en dat kan gewoon soms wat langer duren. Gewoon rustig afwachten tot je de nieuwe market download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omeg
Als je nieuwe market versie nog niet hebt, moet je juist blij zijn ;)
Het is veel trager dan de oudere versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Laatst online: 13:39
Omeg schreef op zondag 27 november 2011 @ 16:37:
Als je nieuwe market versie nog niet hebt, moet je juist blij zijn ;)
Het is veel trager dan de oudere versie
http://www.androidpolice....d-android-market-v3-3-12/

Deze werkt bij mij vrij snel (kan zonder root oid en is de nieuwste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 16:23
Heb mijn Sensation nu 2 weken en ik weet nog niet echt wat ik er van moet denken. Aan de ene kant vind ik het een heel fijn toestel, en vind ik Android ook heel fijn werken. Aan de andere kant, hij is érg snel leeg. Vanmorgen haalde ik hem om 9 uur van de lader, en toen was hij vanmiddag rond een uur of 1 gewoon leeg.. helemaal uitgevallen en leeg. Ik moet wel zeggen dat ik in de trein / bus ongeveer een 30 - 40 minuten muziek heb geluisterd en even een spelletje heb gedaan 10 minuten. Maar dit zou toch niet uit moeten maken?

Ik heb de verlichting gewoon op Automatisch staan, waar ik dat op mijn iPhone 3GS altijd laag had staan, dit zou natuurlijk al wat uit kunnen maken.

Zou het verder nog helpen om er een andere ROM op te zetten? Of moet ik maar een andere batterij kopen ervoor?
Overigens viel het me op dat hij erg warm word (vergeleken met mijn iPhone) op het moment dat ik er bezig mee ben, als ik hem dan in m'n broekzak stop dan voel ik de warmte gewoon helemaal (ook wel fijn hoor :+ )

Al met al hoop ik dat ik het er de komende 2 jaar mee uit houd nog, en op dit moment baal ik eigenlijk dat ik geen 1 jarig abbo heb afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svanlamoen
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-11-2023
Ik lees op dit topic dat heel erg veel mensen problemen hebben met de sensation (XE), ik zelf zit enorm te twijfelen tussen de SE Xperia pro en de HTC sensation XE, maar als ik hier al de klachten lees gaat mijn voorkeur toch richting de xperia pro

Mijn vraag is dan ook, zijn de klachten die hier genoemd worden, klachten die voorkomen kunnen worden en hiermee bedoel ik met de omgang van het apparaat?

En zijn er ook mensen die geen klachten hebben met de sensation XE?
Pagina: 1 2 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.