Afgelopen pagina's in dit topic zijn er verschillende mensen geweest die melden dat ze geen klachten hebben over de Sensation (XE), waaronder ikzelf. Uiteraard moet je wel bedenken dat mensen die iets te klagen hebben, dit sneller zullen doen dan mensen die niets te klagen hebbensvanlamoen schreef op maandag 28 november 2011 @ 01:52:
Ik lees op dit topic dat heel erg veel mensen problemen hebben met de sensation (XE), ik zelf zit enorm te twijfelen tussen de SE Xperia pro en de HTC sensation XE, maar als ik hier al de klachten lees gaat mijn voorkeur toch richting de xperia pro
Mijn vraag is dan ook, zijn de klachten die hier genoemd worden, klachten die voorkomen kunnen worden en hiermee bedoel ik met de omgang van het apparaat?
En zijn er ook mensen die geen klachten hebben met de sensation XE?
Ik kan ook wel gaan vermelden dat mijn Sensation XE nergens last van heeft en dat hij werkt as advertised...
Maar ja, dat voegt dan ook niet zo heel veel toe hé
Maar ja, dat voegt dan ook niet zo heel veel toe hé
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Mijn collega had dat ook met zijn Sensation en is er mee terug gegaan.Xevoo schreef op zondag 27 november 2011 @ 23:59:
Heb mijn Sensation nu 2 weken en ik weet nog niet echt wat ik er van moet denken. Aan de ene kant vind ik het een heel fijn toestel, en vind ik Android ook heel fijn werken. Aan de andere kant, hij is érg snel leeg. Vanmorgen haalde ik hem om 9 uur van de lader, en toen was hij vanmiddag rond een uur of 1 gewoon leeg.. helemaal uitgevallen en leeg. Ik moet wel zeggen dat ik in de trein / bus ongeveer een 30 - 40 minuten muziek heb geluisterd en even een spelletje heb gedaan 10 minuten. Maar dit zou toch niet uit moeten maken?
Ik heb de verlichting gewoon op Automatisch staan, waar ik dat op mijn iPhone 3GS altijd laag had staan, dit zou natuurlijk al wat uit kunnen maken.
Zou het verder nog helpen om er een andere ROM op te zetten? Of moet ik maar een andere batterij kopen ervoor?
Overigens viel het me op dat hij erg warm word (vergeleken met mijn iPhone) op het moment dat ik er bezig mee ben, als ik hem dan in m'n broekzak stop dan voel ik de warmte gewoon helemaal (ook wel fijn hoor)
Al met al hoop ik dat ik het er de komende 2 jaar mee uit houd nog, en op dit moment baal ik eigenlijk dat ik geen 1 jarig abbo heb afgesloten.
Ik meen dat hij een nieuwe (of nieuw binnenwerk) gekregen heeft en nu gaat hij ruim een dag mee terwijl hij hem net zo gebruikt als voorheen.
Mijn Sensation gaat ruim een dag mee (regelmatig G+, mail, Trillian enz) en die van een vriendin ook.
Verwijderd
Ik was heel erg tevreden met mijn Sensation, tot de update van afgelopen donderdag..
Sindsdien is mijn batterij binnen vier uur leeg, mijn dataverbruik is extreem toegenomen, het menu "accounts en synchronisatie" is niet meer te bereiken en het toestel start regelmatig zomaar opnieuw op. Het lijkt erop dat hij dus ergens op de achtergrond van alles probeert te synchroniseren wat niet lukt.
Iemand een idee?
Sindsdien is mijn batterij binnen vier uur leeg, mijn dataverbruik is extreem toegenomen, het menu "accounts en synchronisatie" is niet meer te bereiken en het toestel start regelmatig zomaar opnieuw op. Het lijkt erop dat hij dus ergens op de achtergrond van alles probeert te synchroniseren wat niet lukt.
Iemand een idee?
Ik heb er verder ook geen problemen mee, alleen gewenning, bijvoorbeeld dat ik af en toe perongeluk op "vorige" klik als ik aan het smsen ben, of dat ik heel vaak punten typ in smsjes omdat voor mijn gevoel die punt irritant staat (ook weer in verband met iOSsvanlamoen schreef op maandag 28 november 2011 @ 01:52:
Ik lees op dit topic dat heel erg veel mensen problemen hebben met de sensation (XE), ik zelf zit enorm te twijfelen tussen de SE Xperia pro en de HTC sensation XE, maar als ik hier al de klachten lees gaat mijn voorkeur toch richting de xperia pro
Mijn vraag is dan ook, zijn de klachten die hier genoemd worden, klachten die voorkomen kunnen worden en hiermee bedoel ik met de omgang van het apparaat?
Hmm, misschien wel een goed idee om er even mee terug te gaan dan ja, maar misschien heeft hij wel gewoon een grotere batterij erin gekregen, zoals de XE nu standaard al krijgt?VieSix schreef op maandag 28 november 2011 @ 08:55:
[...]
Mijn collega had dat ook met zijn Sensation en is er mee terug gegaan.
Ik meen dat hij een nieuwe (of nieuw binnenwerk) gekregen heeft en nu gaat hij ruim een dag mee terwijl hij hem net zo gebruikt als voorheen.
Mijn Sensation gaat ruim een dag mee (regelmatig G+, mail, Trillian enz) en die van een vriendin ook.
Misschien kijk ik verkeerd, maar er is geen soortgelijk topic over de Sensation XL? Ik ben voor de XL namelijk op zoek naar een mooie flip cover, dacht als er meer mensen zijn die dat willen kunnen we samen iets inkopen oid?
Je moet swiftkey eens downloaden, is vandaag maar voor de helft. Als je die eenmaal gebruikt hebt (er is ook een 30dagen trial) wil je nooit meer terug naar het oude toetsenbord. Je hebt cursortoetsen erbij, maar bovenal is de prediction zo ontzettend goed dat je heeeeel snel kunt typen.Xevoo schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:08:
[...]
Ik heb er verder ook geen problemen mee, alleen gewenning, bijvoorbeeld dat ik af en toe perongeluk op "vorige" klik als ik aan het smsen ben, of dat ik heel vaak punten typ in smsjes omdat voor mijn gevoel die punt irritant staat (ook weer in verband met iOS)
Verder geen problemen voor bovengaande mensen. Batterij gaat meer als 1 dag mee, met 3g, wifi, pushmail, geregeld bellen, whatsappen, internetten, etc. Draai wel een custom rom (laatste insertcoin)
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Met dit gevoel zit ik nu ook, sinds vorige week heb ik ineens een veel slechtere accu verloop (gaat ineens maar 8u mee max fulltime use met mail enz.).Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 09:24:
Ik was heel erg tevreden met mijn Sensation, tot de update van afgelopen donderdag..
Iemand een idee?
Ik heb ook geen nieuwe apps ofzo gedownload dus ik snap echt niet waar ineens die ommekeer vandaan komt.
Kan het overigens zijn dat, wanneer hij geen signaal heeft en vaak naar signaal zoekt, hij extra snel accu leeg raakt?
Hoe kun je dit overigens tegen gaan mocht dit zo zijn?
Je hoort altijd de problemen, heb zelf ook de Sensation al paar maandjes en nog geen probleem gehad.svanlamoen schreef op maandag 28 november 2011 @ 01:52:
Maar draai wel custom rom, HTC's sense zitten denk ik toch nog wel paar geheugen foutjes in of iets dergelijks want ik hoor vaak dat Sense zich helemaal opnieuw opstart en dat hoort niet.
Plus sommige mensen kunnen gewoon echt niet omgaan met telefoons trouwens no offense to anyone, ik haal zelf met 4uur schermtijd gemiddeld anderhalve dag. (wel cm7 dus en anker batterij dus speel wel beetje vals)
Haalde laatst in standby (slapen) 11uur en stond op 95% nog over, dus verliest amper wat in standby.
Met Battery Monitor Widget kan je zien hoeveel mA hij gebruikt ook tijdens standby en scherm aan, ben benieuwd hoe hoog mensen zitten. Zelf zit ik rond de 30~40mA tijdens standby en 180~mA scherm aan.
Zelf ben ik zeer tevreden en kan niet wachten op ICS.
Ik heb geen klachten op het uitvallen na en dat is sinds 3 weken. Daarvoor, perfect toestel (de Sensation).svanlamoen schreef op maandag 28 november 2011 @ 01:52:
Maar als je klachten hebt ga je op zoek naar oplossingen en hulp vragen bij anderen (tweakers in dit geval). Dus daarom zie je klachten sneller.
Gisteren heb ik het toestel een reset naar fabrieks instellingen gegeven. Vandaag op mijn werk gebeld en niet uit gevallen. Nu ga ik niet te snel juichen maar hopelijk is het voorbij en was het toch de task killer of restanten van de task killer.
Na het verwijderen van de tast killer viel hij per direct weer uit met bellen. Nu na volledige reset (zonder SD kaart formateren) is hij nog niet uit gevallen.
Dus ik hou iedereen op de hoogte, als hij aan het einde van de week nog niet uitgevallen is dan was het software matig en waarschijnlijk de tastkiller.
Dan had ik nog twee vragen:
1. Komt er voor de Sensation nog een update dat onze processor ook op 1.5Ghz gaat lopen (gezien het dezelfde is als de Sensation XE). Op een amerikaanse site zag ik een nieuws bericht/gerucht over de Sensation 4G.
2. Wordt de Sensation XE batterij ook los verkrijgbaar? Lijkt mij wel interessant om langer met 1 lading te kunnen doen.
[ Voor 11% gewijzigd door Dreanor op 28-11-2011 13:51 ]
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
1) Geen idee, maar met een custom rom kan je hem in ieder geval flashen naar een XE rom (incl snelheden dus)Dreanor schreef op maandag 28 november 2011 @ 13:49:
[...]
1. Komt er voor de Sensation nog een update dat onze processor ook op 1.5Ghz gaat lopen (gezien het dezelfde is als de Sensation XE). Op een amerikaanse site zag ik een nieuws bericht/gerucht over de Sensation 4G.
2. Wordt de Sensation XE batterij ook los verkrijgbaar? Lijkt mij wel interessant om langer met 1 lading te kunnen doen.
2) De XE batterij is dezelfde als de Evo 3D batterij, dus ja hij is in zekere zin al los verkrijgbaar.
Deze is al via o.a. de officiële HTC Accessory Store beschikbaar: klik; echter momenteel even niet op voorraadDreanor schreef op maandag 28 november 2011 @ 13:49:
Mitsubishi Trium Galaxy - Nokia 3330 - Nokia 3510 - Motorola V525 - Samsung E730 - HTC Touch - HTC Touch HD - HTC Desire - HTC Sensation - HTC One X+ - LG Nexus 5 - LG Nexus 5X
Verwijderd
Ik ben nog nooit een stock HTC telefoon zonder Sense tegengekomen. Dus als je ICS zonder Sense wilt, zal dit via een custom rom moeten, lijkt me.Joster schreef op maandag 28 november 2011 @ 15:12:
Zal ICS ook zónder Sense beschikbaar komen of zal rooten daar voor noodzakelijk zijn?
Ik heb precies hetzelfde. Ik zit zelfs voor het eerst over mijn 1gb datalimiet heen.. Accu gaat ipv een dag, een halve dag mee en net als de quote, geen gekke dingen gedownload etc.. Het is bij mij ook sinds de update..
donvalentino schreef op maandag 28 november 2011 @ 13:13:
[...]
Met dit gevoel zit ik nu ook, sinds vorige week heb ik ineens een veel slechtere accu verloop (gaat ineens maar 8u mee max fulltime use met mail enz.).
Ik heb ook geen nieuwe apps ofzo gedownload dus ik snap echt niet waar ineens die ommekeer vandaan komt.
Kan het overigens zijn dat, wanneer hij geen signaal heeft en vaak naar signaal zoekt, hij extra snel accu leeg raakt?
Hoe kun je dit overigens tegen gaan mocht dit zo zijn?
Weet iemand toevalig of de XE versie ook in het wit beschikbaar komt? vindt hem in het wit namelijk mooier
.
Had wel op interwebs gevonden dat hij in Hongkong wel in het wit word verkocht?
Zie http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37216177Diversity schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 13:00:
Weet iemand toevalig of de XE versie ook in het wit beschikbaar komt? vindt hem in het wit namelijk mooier.
Is ook in europa te koop op ebay met gratis verzend kosten.
Begin nu ook problemen te krijgen met mijn 7 maanden oude Sensation. Na het powerknop probleem (waarin die steeds een foto maakte nadat ik op de home knop drukte en steeds aansprong nadat ik hem uitzetten) hoor ik hem nu ook steeds meer kraken rechtsonderin als ik op het scherm druk.
Is het eigenlijk mogelijk een 720p resolutie (1280 x 720) te draaien op de Sensation?
[ Voor 8% gewijzigd door virtualjoe op 30-11-2011 12:07 ]
Hoe heb je dat opgelost? Terug gestuurd?BPP schreef op woensdag 30 november 2011 @ 10:25:
Begin nu ook problemen te krijgen met mijn 7 maanden oude Sensation. Na het powerknop probleem (waarin die steeds een foto maakte nadat ik op de home knop drukte en steeds aansprong nadat ik hem uitzetten) hoor ik hem nu ook steeds meer kraken rechtsonderin als ik op het scherm druk.
Volgens mij heeft hij het nogsteeds, hij zegt ook "na".
Ik heb het probleem met de powerknop overigens ook, gruwelijk irritant

Aan degene met volumeknop en/of powerknop problemen.....
Hoe oud zijn jullie telefoons?
7 maanden oud, dan zou het een kinderziekte kunnen zijn.
Zou het bij de nieuwere opgelost zijn, daar probeer ik min of meer achter te komen.
Hoe oud zijn jullie telefoons?
7 maanden oud, dan zou het een kinderziekte kunnen zijn.
Zou het bij de nieuwere opgelost zijn, daar probeer ik min of meer achter te komen.
[ Voor 44% gewijzigd door albino71 op 30-11-2011 13:00 . Reden: wees toch eens duidelijker...:) ]
Yep, hier ook problemen met de powerknop, probleem zit erin sinds de 1.45.401 update. Het toestel is vandaag precies 6 maanden oud.
Ik vind het knap dat mensen het toestel al 7 maanden hebben, terwijl het toestel pas eind mei verkrijgbaar was
Ik vind het knap dat mensen het toestel al 7 maanden hebben, terwijl het toestel pas eind mei verkrijgbaar was
Hehe, zal een rekenfoutje zijn misschien?
Uit jouw eerste zinnetje moet ik dan weer afleiden dat jij denkt dat het met een software update te maken heeft?
Uit jouw eerste zinnetje moet ik dan weer afleiden dat jij denkt dat het met een software update te maken heeft?
volgens mij zijn de problemen met de powerknop pas begonnen na de nieuwe feature van de powerknop (foto maken).
Ik heb me tel sinds begin juni, nog geen problemen hiermee gehad.
Ik heb me tel sinds begin juni, nog geen problemen hiermee gehad.
Handig om dan je firmware versie even te vermelden.
[ Voor 55% gewijzigd door albino71 op 30-11-2011 13:29 ]
Zijn er meer mensen waarbij Sense de laatste tijd vaker crasht? Regelmatig crasht Sense als ik de browser bijvporbeeld afsluit. Erg irritant, omdat je moet wachten tot hij weer geladen is. VF branden toestel.
Klopt, dat was ook de update naar Android 2.3.4 plus de toevoeging van de screenshot functie zoals hierboven werd genoemd.albino71 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:14:
Hehe, zal een rekenfoutje zijn misschien?
@ Dj-sannieboy:
Ik heb dat constant bij LPP, zeer irritant.
(Nog) niet geroot dus.
Ik heb dat constant bij LPP, zeer irritant.
Android 2.3.4, Sense 3.0, Software 1.50.401.1.albino71 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:28:
Handig om dan je firmware versie even te vermelden.
(Nog) niet geroot dus.
Interessant om weten en de vraag is dan ook of het op de Europese toestellen ook gebruikt wordt
En dit ook nog eens inderdaad. Op een dag heb ik er zeker zo'n 7 á 8 keer last van.Dj-sannieboy schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:32:
Zijn er meer mensen waarbij Sense de laatste tijd vaker crasht? Regelmatig crasht Sense als ik de browser bijvporbeeld afsluit. Erg irritant, omdat je moet wachten tot hij weer geladen is. VF branden toestel.
@ Upbeat, rekenfoutje inderdaad. 27-05 aangeschaft. Iets langer als 6 maanden dus.
Zou dat niet te maken kunnen hebben met een (of meerdere) apps?BPP schreef op woensdag 30 november 2011 @ 14:54:
[...]
En dit ook nog eens inderdaad. Op een dag heb ik er zeker zo'n 7 á 8 keer last van.
Heb hier zelf geen last van, maar mijn toestel komt ook net uit het ei
Herkent iemand het volgende probleem; Eerst werkte HTC sync via de USB kabel normaal tussen mijn XE en mn ACER laptop, maar spontaan ineens niet meer; De laptop geeft een melding dat er geen SD kaart gevonden is, terwijl ik op de telefoon wel juist aangeef dat hij HTC sync moet gebruiken. M.a.w.; ik krijg mn foon nu niet meer gesynct met de laptop.
Wat de fak... mijn 3GS is nóóit uitgevallen, alleen als de batterij duidelijk leeg was, valt m'n sensation net 2 keer spontaan uit in m'n broekzak...
Hoop dat dit niet vaker voor gaat komen, heb hem nu in de lader zitten, ik heb geen zin om hem na 2 weken al op te moeten sturen
Hoop dat dit niet vaker voor gaat komen, heb hem nu in de lader zitten, ik heb geen zin om hem na 2 weken al op te moeten sturen
Lees het bericht op Tweakers eens, daar staat duidelijk dat het alleen op toestellen gevonden is die verkocht zijn bij een Amerikaanse providercatt4u schreef op woensdag 30 november 2011 @ 14:38:
Interessant om weten en de vraag is dan ook of het op de Europese toestellen ook gebruikt wordt
Ik ga morgen nog Vodafone bellen... wat een kutzooi zeg, viel hij de hele avond niet meer uit nadat ik de batterij er opnieuw had ingezet.. ben ik net aan het bellen, valt hij ineens uit na een X aantal minuten.
Ik heb dat ook twee keer gehad, dat mijn telefoon (met accu tussen de 90 & 100 %) ineens 4x achter elkaar uitviel. Batterij er uit, opnieuw aan en toen gebeurde het daarna dus nog een keer. Toen hetzelfde gedaan en sindsdien is het niet meer voor gekomen.Xevoo schreef op woensdag 30 november 2011 @ 23:06:
Ik ga morgen nog Vodafone bellen... wat een kutzooi zeg, viel hij de hele avond niet meer uit nadat ik de batterij er opnieuw had ingezet.. ben ik net aan het bellen, valt hij ineens uit na een X aantal minuten.
Wellicht een oudere Vodafone Simkaart? Probeer in dat geval eens een nieuwe Simkaart.Xevoo schreef op woensdag 30 november 2011 @ 23:06:
Sinds de update naar 1.50.401.1 had ik ook last van een uitvallende Sensation. De telefoon bleef ook vaak hangen in het menu 'accounts en synchronisatie'. Omdat er in 1.50.401.1 onder meer een update voor de Twitter client zat, heb ik de accounts voor Twitter en Peep maar gedeletet. Het kan toeval zijn, maar sindsdien is mijn telefoon nog niet weer uitgevallen.
Is volgens mij geen toeval..Valleyman schreef op donderdag 01 december 2011 @ 09:47:
Sinds de update naar 1.50.401.1 had ik ook last van een uitvallende Sensation. De telefoon bleef ook vaak hangen in het menu 'accounts en synchronisatie'. Omdat er in 1.50.401.1 onder meer een update voor de Twitter client zat, heb ik de accounts voor Twitter en Peep maar gedeletet. Het kan toeval zijn, maar sindsdien is mijn telefoon nog niet weer uitgevallen.
Heb Peep ook gedelete en sindsdien nergens meer last van..
Vreemde update..
Schat in dat er snel een nieuwe komt (in Januari met ICS)..
Verwijderd
Ik heb dat probleem een lange tijd gehad en gebruikte daarom Go Launcher EX (werkte probleemloos). Regelmatig getest of het probleem met Sense voorbij was, echter zonder resultaat. Na de laatste update, een aantal dagen geleden, heb ik weer een poging ondernomen om Sense te gebruiken. Ik moet zeggen dat ik sinds de update nog geen crashes van Sense heb gehad. Het probleem lijkt bij mij te zijn opgelost.Dj-sannieboy schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:32:
Verder geen andere problemen ondervonden tot nu toe, zoals stof onder het scherm...
Mijn sensation heb ik sinds juli jl.
Zo, vandaag weer de telefoon 3x uitgevallen.
Het verwijderen van taskkiller en daarna totale reset na fabrieksinstelling heeft beide niet geholpen.
Dus ... wat is het wel? Hij valt alleen uit als ik op mijn werk naar huis bel en niet als iemand mij belt (althans nog niet gebeurd).
Vanmiddag ga ik terug naar de winkel om nieuwe simkaart te eisen gezien hier meerdere mensen gezegd hebben dat het vernieuwen van de twee jaar oude sim (zoals mijn ook is) heeft geholpen.
Anders gewoon nieuw toestel.
Ow, en het is niet de accu, gezien op elk accu niveau dit ding uitvalt tijdens bellen. Ook ligt het niet aan de contactjes e.d. want hij valt ook uit als ik heb stil in de hand heb, op en neer spring of op mijn bureau leg!
Ik blijf iedereen op de hoogte houden.
Het verwijderen van taskkiller en daarna totale reset na fabrieksinstelling heeft beide niet geholpen.
Dus ... wat is het wel? Hij valt alleen uit als ik op mijn werk naar huis bel en niet als iemand mij belt (althans nog niet gebeurd).
Vanmiddag ga ik terug naar de winkel om nieuwe simkaart te eisen gezien hier meerdere mensen gezegd hebben dat het vernieuwen van de twee jaar oude sim (zoals mijn ook is) heeft geholpen.
Anders gewoon nieuw toestel.
Ow, en het is niet de accu, gezien op elk accu niveau dit ding uitvalt tijdens bellen. Ook ligt het niet aan de contactjes e.d. want hij valt ook uit als ik heb stil in de hand heb, op en neer spring of op mijn bureau leg!
Ik blijf iedereen op de hoogte houden.
Ik zie dit bericht hier vaker voorbij komen en vraag me af, wat bedoel je met uitvallen? Dat hij echt via aan/uit knop opnieuw opgestart moet worden met de pincode of dat Sense crasht en hij na 15 seconden een wit HTC scherm getoond te hebben weer verder gaat?Dreanor schreef op donderdag 01 december 2011 @ 12:37:
Zo, vandaag weer de telefoon 3x uitgevallen.
Van dat laatste heb ik regelmatig last, het verhaal dat Android zelf prima zijn geheugen kan beheersen en dat een vol geheugen beter is dan een leeg geheugen geloof ik dan ook maar weinig. Dit is duidelijk een geheugen issue.
Ik bedoel letterlijk uitvallen. Dus alsof hij stroomloos is. Dan moet ik de aan/uit knop even indrukken om de telefoon weer op te starten. Dan krijg ik HTC logo/wit scherm, Quietly brilliant animatie en sim pincode invoeren.bribrab schreef op donderdag 01 december 2011 @ 15:52:
[...]
Ik zie dit bericht hier vaker voorbij komen en vraag me af, wat bedoel je met uitvallen? Dat hij echt via aan/uit knop opnieuw opgestart moet worden met de pincode of dat Sense crasht en hij na 15 seconden een wit HTC scherm getoond te hebben weer verder gaat?
Van dat laatste heb ik regelmatig last, het verhaal dat Android zelf prima zijn geheugen kan beheersen en dat een vol geheugen beter is dan een leeg geheugen geloof ik dan ook maar weinig. Dit is duidelijk een geheugen issue.
Sense is nog nooit gecrashed voor mij.
Verwijderd
Dan is het bij jou waarschijnlijk net als bij mij de batterij. Bij mij viel hij ook spontaan uit in de broekzak, soms ook wanneer ik hem in de hand had. Dus ik denk dat het opsturen wordt of een andere batterij kopen. Sinds ik de Anker 1900 gebruik heb ik er geen last meer van.Xevoo schreef op woensdag 30 november 2011 @ 23:06:
In januari al??? Denk dat jij een beetje verkeerd schat. Heb nog een aankondiging gevonden dat HTC ICS in januari gaat uitbrengen. Denk dat er eerst een nieuwe telefoon wordt uitgebracht met ICS en daarna krijgen de oude pas een update. Zoals het altijd gedaan is. Ze storten zich eerst op telefoons die nog uit moet komen met het porten van sense naar ICS. Daarna pas de oude._Nick__ schreef op donderdag 01 december 2011 @ 10:18:
[...]
Is volgens mij geen toeval..
Heb Peep ook gedelete en sindsdien nergens meer last van..
Vreemde update..
Schat in dat er snel een nieuwe komt (in Januari met ICS)..
Gloednieuw van de Vodafone winkel gekregen 2 weken geleden dus dat is het sowieso nietdangerousp schreef op donderdag 01 december 2011 @ 09:39:
[...]
Wellicht een oudere Vodafone Simkaart? Probeer in dat geval eens een nieuwe Simkaart.
Ja ik denk inderdaad ook de batterij, eigenlijk te gek voor woorden toch? bij een telefoon van 500 euro...Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 16:20:
[...]
Dan is het bij jou waarschijnlijk net als bij mij de batterij. Bij mij viel hij ook spontaan uit in de broekzak, soms ook wanneer ik hem in de hand had. Dus ik denk dat het opsturen wordt of een andere batterij kopen. Sinds ik de Anker 1900 gebruik heb ik er geen last meer van.
[...]
In januari al??? Denk dat jij een beetje verkeerd schat. Heb nog een aankondiging gevonden dat HTC ICS in januari gaat uitbrengen. Denk dat er eerst een nieuwe telefoon wordt uitgebracht met ICS en daarna krijgen de oude pas een update. Zoals het altijd gedaan is. Ze storten zich eerst op telefoons die nog uit moet komen met het porten van sense naar ICS. Daarna pas de oude.
Maarja, het zal wel, vandaag is hij niet uitgevallen, de eerstvolgende keer dat hij uitvalt hang ik aan de telefoon met Vodafone, sturen ze maar een andere telefoon op
Voor de mensen met een Anker batterij: ligt het aan mij, of lijkt de batterij na een aantal cycles opeens minder lang mee te gaan?
NOSIG
Heb er hier geen last van. Ik zou je apps eens goed nakijken of daar geen rotte appel bij zit!_Christiaan_ schreef op donderdag 01 december 2011 @ 19:57:
Voor de mensen met een Anker batterij: ligt het aan mij, of lijkt de batterij na een aantal cycles opeens minder lang mee te gaan?
Hoe kun je nu precies zien welke app rot is?
Ik heb namelijk soms ook dat ik me batterij ineens sneller leeg gaat en dit waarschijnlijk door een app komt.
Ik heb namelijk soms ook dat ik me batterij ineens sneller leeg gaat en dit waarschijnlijk door een app komt.
Dat kun je zien door in de telefoon te gaan naar Instellingen > Accu > Accugebruik. Daar zie je snel genoeg welke app constant op de achtergrond draait. Maar er zijn ook veel andere apps om dat te doen, zoals Battery History for GB.donvalentino schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 09:13:
met BetterBatteryStats en Elixer 2donvalentino schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 09:13:
wakelocks/cpu gebruik
Sinds die Twitter update heb ik steeds vaker dat Twitter geen nieuwe tweets kan ophalen, zo gaar.
Meer mensen hier last van?
Meer mensen hier last van?
Verwijderd
Ook geen last van. Eerste cycles was duidelijk minder goed dan de 10 die daarop volgde. Nu nog steeds hetzelfde na mijn idee. In ieder geval als de charger het goed doet. Vaak als ik één van de batterijen erin doe om op te laden kleurt hij meteen blauw en laad hij ook echt niet op, of heel langzaam. Dan haal ik de batterij, verloopstekker en alles uit elkaar. Wacht ff, zet hem weer in elkaar met de batterij erin in het stopcontact en ineens doet hij het wel. Best irritant omdat het niet altijd werkt. Hebben meerdere hier last van met hun anker 1900 charger?_Christiaan_ schreef op donderdag 01 december 2011 @ 19:57:
Ik heb de Sensation nu een maand of 3 en hij bevalt me zéér goed.
Sinds 2 weken heb ik iets vreemds.Als ik via de TuneIn app naar radio luister en ik prik mijn koptelefoon erin, dan hoor ik netjes de radiozender waarop ik ben afgestemd over de koptelefoon. So far so good...
Op het moment dat ik mijn telefoon beweeg, start muziek van de HTC Muziek player. Dus op een of andere manier wordt de telefoon getriggerd als ik de telefoon beweeg. In de Tune-In app zit een mogelijkheid om van zender te wisselen door de telefoon te schudden, dus daar zou ergens iets verkeerd kunnen gaan (ondanks dat ik die optie uitgezet heb trouwens).Maarrrrrr....
Ik heb het ook als ik Tune-in niet heb aanstaan. Zelfs vanuit een harde restart springt vanzelf de muziek aan als ik de koptelefoon inplug.
Houdt ik vervolgensde 'homeknop' in zie ik geen actieve muziek applicatie draaiende, dus ergens wordt mijn sensation getriggerd om muziek te gaan spelen zonder HTC Muziek daadwerkelijk op te starten. En ook dan weer bij schudden/bewegen verspringt ineens het nummer. Wil ik de muziek uitkrijgen moet ik de HTC Muziek helemaal opzoeken dan play en weer pauze doen.
Kan ik ergens instellen dat, als ik mijn koptelefoon inplug, er een bepaalde actie plaatsvindt (of in dit geval juist niet!!!
)
Sinds 2 weken heb ik iets vreemds.Als ik via de TuneIn app naar radio luister en ik prik mijn koptelefoon erin, dan hoor ik netjes de radiozender waarop ik ben afgestemd over de koptelefoon. So far so good...
Op het moment dat ik mijn telefoon beweeg, start muziek van de HTC Muziek player. Dus op een of andere manier wordt de telefoon getriggerd als ik de telefoon beweeg. In de Tune-In app zit een mogelijkheid om van zender te wisselen door de telefoon te schudden, dus daar zou ergens iets verkeerd kunnen gaan (ondanks dat ik die optie uitgezet heb trouwens).Maarrrrrr....
Ik heb het ook als ik Tune-in niet heb aanstaan. Zelfs vanuit een harde restart springt vanzelf de muziek aan als ik de koptelefoon inplug.
Houdt ik vervolgensde 'homeknop' in zie ik geen actieve muziek applicatie draaiende, dus ergens wordt mijn sensation getriggerd om muziek te gaan spelen zonder HTC Muziek daadwerkelijk op te starten. En ook dan weer bij schudden/bewegen verspringt ineens het nummer. Wil ik de muziek uitkrijgen moet ik de HTC Muziek helemaal opzoeken dan play en weer pauze doen.
Kan ik ergens instellen dat, als ik mijn koptelefoon inplug, er een bepaalde actie plaatsvindt (of in dit geval juist niet!!!
Verwijderd
Zojuist een HTC Sensation gekocht om cadeau te doen aan mijn vriendin. Haar telefoon was kapot gegaan en ze wou heel graag al een HTC, maar kan dat zelf gewoon niet betalen en omdat HTC telefoons hier in Nederland goedkoper zijn besloot ik om er een voor haar te kopen.
De reden dat ik voor de HTC Sensation koos en niet bijvoorbeeld voor de HTC Desire S welke € 90 ongeveer goedkoper is omdat ik het het prijs verschil te klein vind om te besparen, namelijk 3.7inch vs 4.3inch en 1Ghz single core vs 1.2Ghz dual core en 5MP met enkele led flitser camera vs 8MP met dubbele led flitser.
En verder filmen 720p vs 1080p. En de HTC Desire HD heb ik zelf, toen ik vanmorgen het vergelijken was het verschil slechts € 45, nu is € 71, maar dan nog het prijs verschil niet waard omdat je met HTC Sensation toch weer wat betere features heb.
Overigens hou ik zelf mijn HTC Desire HD, die heb ik namelijk genomen met abonnement, maar mijn vriendin heeft straks wel een betere telefoon dan mij.
De reden dat ik voor de HTC Sensation koos en niet bijvoorbeeld voor de HTC Desire S welke € 90 ongeveer goedkoper is omdat ik het het prijs verschil te klein vind om te besparen, namelijk 3.7inch vs 4.3inch en 1Ghz single core vs 1.2Ghz dual core en 5MP met enkele led flitser camera vs 8MP met dubbele led flitser.
En verder filmen 720p vs 1080p. En de HTC Desire HD heb ik zelf, toen ik vanmorgen het vergelijken was het verschil slechts € 45, nu is € 71, maar dan nog het prijs verschil niet waard omdat je met HTC Sensation toch weer wat betere features heb.
Overigens hou ik zelf mijn HTC Desire HD, die heb ik namelijk genomen met abonnement, maar mijn vriendin heeft straks wel een betere telefoon dan mij.
Vandaag nieuwe simkaart gehaald. Dus komende dagen lekker testen of de telefoon nu nog uitvalt.
Ik zal wel op de simkaarten een reeks nummers staan, welke hoger zijn op mijn nieuwe. Dus misschien zeg dat iets?
Anyways, het internet is ineens trager. Moet ik even opnieuw de provider instellingen ... instellen?
Ik heb enkel mijn twee jaar oude sim vervangen voor een nieuwe zonder een ander abonnement of iets dergelijks te nemen dus eigenlijk zou alles hetzelfde moeten zijn en werken toch?
Ben benieuwd of de telefoon van het weekend, of maandag op het werk wel/niet uitvalt. Spannend!
@hieronder
Als ik komende week beter getest heb zal ik volledige verhaal plaatsen. Maar was KPN, en qua gezeik eerste dag wel (k*t verkoper) en vandaag niet (goede verkoper). Maar simkaart vervangen is op zich gratis, maar kost mij wel eerst 20 euro wat verrekend wordt met je abo ofzo iets ...
En als je goede reden hebt vervangen ze je sim wel.
Ik zal wel op de simkaarten een reeks nummers staan, welke hoger zijn op mijn nieuwe. Dus misschien zeg dat iets?
Anyways, het internet is ineens trager. Moet ik even opnieuw de provider instellingen ... instellen?
Ik heb enkel mijn twee jaar oude sim vervangen voor een nieuwe zonder een ander abonnement of iets dergelijks te nemen dus eigenlijk zou alles hetzelfde moeten zijn en werken toch?
Ben benieuwd of de telefoon van het weekend, of maandag op het werk wel/niet uitvalt. Spannend!
@hieronder
Als ik komende week beter getest heb zal ik volledige verhaal plaatsen. Maar was KPN, en qua gezeik eerste dag wel (k*t verkoper) en vandaag niet (goede verkoper). Maar simkaart vervangen is op zich gratis, maar kost mij wel eerst 20 euro wat verrekend wordt met je abo ofzo iets ...
En als je goede reden hebt vervangen ze je sim wel.
[ Voor 22% gewijzigd door Dreanor op 02-12-2011 23:24 ]
@ hierboven
offtopic:
Welke provider? En kreeg je zomaar een nieuwe simkaart mee? Dacht altijd dat, dat een behoorlijk gezeik was om een nieuwe mee te krijgen.
Welke provider? En kreeg je zomaar een nieuwe simkaart mee? Dacht altijd dat, dat een behoorlijk gezeik was om een nieuwe mee te krijgen.
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Verwijderd
Ik heb nu 2 dagen de sensation XE maar wat is het opneem geluid van video's slecht zeg!
Videobloggen is totaal niet te doen, wat ik normaal met mijn iPhone of BlackBerry deed.
Erg jammer want heb de telefoon gekocht ivm FullHD en dan zo'n slecht geluid.
Externe microfoon aansluiten werkt ook niet echt
Videobloggen is totaal niet te doen, wat ik normaal met mijn iPhone of BlackBerry deed.
Als het het geluid in mono opneemt blijkt het beter te zijn. Zelf geen ervaring mee, maar hier wel regelmatig gelezen.Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 21:37:
Ik heb nu 2 dagen de sensation XE maar wat is het opneem geluid van video's slecht zeg!
Verwijderd
pfff dat hoop ik echt want heb nu echt het gevoel om die telefoon weer weg te doenTiroz schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 16:39:
Schijnt ook dat dit gefixed is in 2.3.5 die (hopelijk) zo snel mogelijk wordt gereleased..
niet veel beter helaasFabianNL schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 23:16:
[...]
Als het het geluid in mono opneemt blijkt het beter te zijn. Zelf geen ervaring mee, maar hier wel regelmatig gelezen.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2011 17:11 ]
Verwijderd
Wie van jullie denk dat een screenprotector een must have is met de sensation? Of is het net zoals bij de HTC Desire HD dat scherm krasbestendig is, want ik zelf heb de HTC Desire HD en na een paar een gekloot te hebben met screenprotectors heb ik uiteindelijk besloten om het zonder te doen.
En nu een jaar later is er met het blote oog niet echt een zichtbare kras te bekennen. De gebruiker van Sensation zal ik echter niet zijn, maar mijn vriendin en die draagt een telefoon niet alleen in haar broekzak of jaszak maar ook in handtas.
Uiteraard moet je wel sleutels weg houden bij je telefoon, maar zou het scherm in een handtas krassen gaan?
En nu een jaar later is er met het blote oog niet echt een zichtbare kras te bekennen. De gebruiker van Sensation zal ik echter niet zijn, maar mijn vriendin en die draagt een telefoon niet alleen in haar broekzak of jaszak maar ook in handtas.
Uiteraard moet je wel sleutels weg houden bij je telefoon, maar zou het scherm in een handtas krassen gaan?
Ik probeer daar een beetje inzicht in te krijgen. Maar de telefoon heeft iig geen last van partial wakelocks. Beetje lastig uitvinden dus.Odysseus253 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 08:44:
[...]
Heb er hier geen last van. Ik zou je apps eens goed nakijken of daar geen rotte appel bij zit!
NOSIG
De Sensation heeft het geharde Gorilla glass. Uit de buurt houden van sleutels of andere harde/scherpe voorwerpen is wel een vereiste ja. Alles kan krassen!Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 18:09:
Wie van jullie denk dat een screenprotector een must have is met de sensation? Of is het net zoals bij de HTC Desire HD dat scherm krasbestendig is, want ik zelf heb de HTC Desire HD en na een paar een gekloot te hebben met screenprotectors heb ik uiteindelijk besloten om het zonder te doen.
Voor in de handtas zou denk ik een case of hoesje voor de telefoon wel handig zijn. Bijvoorbeeld de Valenta Pocket 17.
Verwijderd
Ook mijn HTC sensation telefoon begin na een aantal maanden kuren te vertonen met de aan/uit knop,
Deze blijft hangen waardoor er screenshots worden gemaakt als je op de home toets drukt.
Ook is het toestel moeilijk in/uit (slaap stand) te krijgen omdat het spontaan weer aan/uit springt. Heb al een paar keer gehad dat het toestel bloedheet in m'n broekzak aan stond.
Vele denken dat het een software probleem is omdat het leek tijdens de update te zijn begonnen, volgens mij is dat toeval en is er echt een hardware probleem met de aan/uit knop, die na een half jaartje ofzo de brui eraan geeft.
Het probleem lijkt steeds groter te worden en ik heb HTC gemail met de vraag wat ik het beste kan doen.
Ik ben ook absoluut niet de enige met dit probleem
YouTube: Htc sensation screen shot bug fault
YouTube: HTC sensation 4g lock button problem
YouTube: HTC Sensation Screenshot bug
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1226071
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1235382
http://androidforums.com/...-4g-screenshot-issue.html
http://community.htc.com/.../f/133/p/14016/58747.aspx
http://forum.vodafone.co....-since-update/td-p/851753
Deze blijft hangen waardoor er screenshots worden gemaakt als je op de home toets drukt.
Ook is het toestel moeilijk in/uit (slaap stand) te krijgen omdat het spontaan weer aan/uit springt. Heb al een paar keer gehad dat het toestel bloedheet in m'n broekzak aan stond.
Vele denken dat het een software probleem is omdat het leek tijdens de update te zijn begonnen, volgens mij is dat toeval en is er echt een hardware probleem met de aan/uit knop, die na een half jaartje ofzo de brui eraan geeft.
Het probleem lijkt steeds groter te worden en ik heb HTC gemail met de vraag wat ik het beste kan doen.
Heb m'n toestel ongeveer twee weken terug van reparatie nu, en het probleem met de aan/uit lijkt vooralsnog opgelost te zijn. Dus ik denk dat opsturen de beste optie is...
Laat even hier weten wat HTC gezegd heeft.Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 20:51:
Ook mijn HTC sensation telefoon begin na een aantal maanden kuren te vertonen met de aan/uit knop,
Hoe lang is die weggeweest voor de reparatie en wat hebben ze aan gedaan?Forcepoint schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 20:59:
Heb m'n toestel ongeveer twee weken terug van reparatie nu, en het probleem met de aan/uit lijkt vooralsnog opgelost te zijn. Dus ik denk dat opsturen de beste optie is...
[ Voor 10% gewijzigd door Upbeat op 03-12-2011 21:50 ]
Hij is een weekje weg geweest. Er stond 'onderdeel vervangen', maar dus niet welke. Ik neem aan dat dat dan de power button moet zijn..
Verwijderd
Haalde net mijn Sensation uit mijn broekzak en voelde extreem heet aan (wist niet eens dat ie zo heet kon worden) na even gekeken te hebben naar de CPU temperatuur m.b.v. System Tuner bleek m'n CPU 72 graden te zijn geworden, terwijl ik geen app o.i.d. open had staan. Heb daarna meteen de batterij uit de telefoon gehaald en na een tijdje opnieuw opgestart. Erg vreemd dit en heb ik ook nog nooit eerder gehad, is dit herkenbaar voor andere mensen?
Btw, ik draai ARHD 3.6.7. icm Faux 0.2.5r kernel.
Gekeken bij de activiteiten? Wat de meeste batterij gebruikte? Meestal is dat de boos doener, of het was iets wat in een infiniteloop kwam (widget oid wat continu bezig was daardoor)...Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 23:25:
Haalde net mijn Sensation uit mijn broekzak en voelde extreem heet aan (wist niet eens dat ie zo heet kon worden) na even gekeken te hebben naar de CPU temperatuur m.b.v. System Tuner bleek m'n CPU 72 graden te zijn geworden, terwijl ik geen app o.i.d. open had staan. Heb daarna meteen de batterij uit de telefoon gehaald en na een tijdje opnieuw opgestart. Erg vreemd dit en heb ik ook nog nooit eerder gehad, is dit herkenbaar voor andere mensen?
Maakt mijn inziens weinig uit welke telefoon je hebt. Een kras is sunt.Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 18:09:
Wie van jullie denk dat een screenprotector een must have is met de sensation?
Wat houdt je tegen? Vind je de screenprotector echt lelijk en erger je jezelf eraan? Niet doen dan. Bang voor een kras op je scherm? Een protector erop...
Verwijderd
Wat mij tegen houd is bubbeltjes en daar erger ik mezelf dus aan. Maar de DHD en Sensation hebben beide gorilla glass en die zijn krasbestedig en dat is inderdaad ook mijn ervaring dat na 1 jaar ik nog steeds geen een kras op mijn DHD heb.
De sensation is trouwens niet voor mij, maar mijn vriendin ( Ja ik weet daarmee heeft ze straks een betere telefoon dan mij ).
Oh volgens mij maakt dat wel degelijk wat uit wat voor telefoon je hebt, want sommige hebben niet echt krasbestendige schermen.
De sensation is trouwens niet voor mij, maar mijn vriendin ( Ja ik weet daarmee heeft ze straks een betere telefoon dan mij ).
Oh volgens mij maakt dat wel degelijk wat uit wat voor telefoon je hebt, want sommige hebben niet echt krasbestendige schermen.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2011 15:37 ]
Ja ik heb ook weleens het gevoel dat ik een klein oventje in mn broekzak heb zitten. Je hoeft niet bang te zijn dat het kwaad kan, ik neem aan dat de boel wel beveiligd is hiertegen.Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 23:25:
NOSIG
Morgen Vodafone eens bellen wat ze voor me kunnen doen met betrekking tot m'n HTC.. zou het kunnen dat je na 3 weken, eventueel tegen een kleine betaling, dat je nog van telefoon kan wisselen?
Als je op de zoek"knop" drukt begint hij al mee te geven, en dat is echt niet hard drukken, telefoon viel ook vandaag weer 2 keer uit, batterij er opnieuw in en het was weer opgelost.
Ook maakte hij laatst ineens een screenshot, dus ook een probleem dat vaker voor komt.
Af en toe krijg ik de neiging om hem door de kamer te laten stuiteren
edit:
Overigens hoor ik ook heel veel goede dingen over de Sensation maar ik heb gewoon het gevoel dat ik mijn negatieve dingen erover hier ook even moet laten weten
Als je op de zoek"knop" drukt begint hij al mee te geven, en dat is echt niet hard drukken, telefoon viel ook vandaag weer 2 keer uit, batterij er opnieuw in en het was weer opgelost.
Ook maakte hij laatst ineens een screenshot, dus ook een probleem dat vaker voor komt.
Af en toe krijg ik de neiging om hem door de kamer te laten stuiteren
edit:
Overigens hoor ik ook heel veel goede dingen over de Sensation maar ik heb gewoon het gevoel dat ik mijn negatieve dingen erover hier ook even moet laten weten
[ Voor 13% gewijzigd door Xevoo op 05-12-2011 00:50 ]
Dus mijn sensation valt tijdens het bellen uit, alsof hij stroomloos wordt. Dit sinds ongeveer 3 Ã 4 weken. Daarvoor nooit problemen gehad. Dit heb ik eerder hier gemeld en gezegd jullie op de hoogte te houden.
Ik heb tot nu toe de volgende dingen gedaan:
- Taskkiller (advanced task killer) verwijdert.
- Reset naar fabrieksinstellingen.
- Nieuwe simkaart.
Al deze mogelijke oplossingen hebben niet geholpen.
Dus er zit helaas niks anders op dan ter reparatie opsturen. Nu heb ik hier een hekel aan en vind dat ik gewoon nieuw toestel per direct zou moeten ontvangen. Immers heb ik betaald voor een werkende telefoon en ze hebben dat niet geleverd. Nu weet ik dat het niet zo werkt helaas dus zal ik eraan moeten geloven.
Gezien mijn slechte ervaringen vraag ik wat advies. Als ik mijn telefoon terug stuur ter reparatie, zijn er nog tips? Wel/niet simkaart, batterij SD-kaart meesturen. Nogmaals telefoon resetten. Etc?
Edit: Wat ik zo vreemd vind is dat de telefoon eigenlijk alleen op uitvalt als ik op mijn werk ben en naar huis bel. Terwijl ik thuis drie kwartier kan bellen zonder problemen. Vind het een groot vraagteken. Ook gezien het sinds drie weken is, en niet sinds aanschaf.
- Taskkiller (advanced task killer) verwijdert.
- Reset naar fabrieksinstellingen.
- Nieuwe simkaart.
Al deze mogelijke oplossingen hebben niet geholpen.
Dus er zit helaas niks anders op dan ter reparatie opsturen. Nu heb ik hier een hekel aan en vind dat ik gewoon nieuw toestel per direct zou moeten ontvangen. Immers heb ik betaald voor een werkende telefoon en ze hebben dat niet geleverd. Nu weet ik dat het niet zo werkt helaas dus zal ik eraan moeten geloven.
Gezien mijn slechte ervaringen vraag ik wat advies. Als ik mijn telefoon terug stuur ter reparatie, zijn er nog tips? Wel/niet simkaart, batterij SD-kaart meesturen. Nogmaals telefoon resetten. Etc?
Edit: Wat ik zo vreemd vind is dat de telefoon eigenlijk alleen op uitvalt als ik op mijn werk ben en naar huis bel. Terwijl ik thuis drie kwartier kan bellen zonder problemen. Vind het een groot vraagteken. Ook gezien het sinds drie weken is, en niet sinds aanschaf.
[ Voor 12% gewijzigd door Dreanor op 05-12-2011 09:14 ]
@Dreanor: heb je ook al een (of meer) papiertje(s) tussen de batterij en de achterkant geprobeerd?
Bij mij hielp dat tegen het uitvallen als ik de telefoon bijvoorbeeld wat stevig op de tafel neergooide of ermee in mijn hand sloeg (goed om uitvallen te testen).
Bij mij hielp dat tegen het uitvallen als ik de telefoon bijvoorbeeld wat stevig op de tafel neergooide of ermee in mijn hand sloeg (goed om uitvallen te testen).
Nee, maar dat is het probleem niet. Gezien ik springend gebeld heb, stilstaand in de hand, op speaker op de tafel. En dat maakte geen verschil.Mr_Big schreef op maandag 05 december 2011 @ 10:38:
@Dreanor: heb je ook al een (of meer) papiertje(s) tussen de batterij en de achterkant geprobeerd?
Ok zoals ik in de edit zei is het tot nu toe alleen op werk naar huis, en bij de AH naar huis bellend dat de telefoon uitvalt. Van de week nog 45 min met een vriend gebeld en hij valt niet uit.
Het kan toch niet zijn dat bellen naar mijn huisnummer betekend dat de telefoon uitvalt en naar andere nummers niet?
Edit: Call me stupid maar vandaag valt mij ineens het volgende op!
Ik bel, telefoon valt uit. Dus opnieuw aanzetten, HTC opstart schermen voorbij, sim unlocken en telefoon weer opgestart.
Maar de batterij staat op 2 (van 10) streepjes, terwijl hij hele nacht aan de lading gezeten heeft. Ik zie dit bij instellingen, over de telefoon, accu, accuniveau.
Vreemd, ik weet zeker dat hij 9+ was voor het bellen. Dus batterij eruit en er weer in, staat accu niveau weer op 9 van de 10 streepjes.
Het lijkt alsof de batterij (of de software icm batterij) de extra stroom vraag van het bellen niet aan kan soms? En dus uitvalt? Wat raar is gezien ik ook 45 min kan bellen zonder uitvallen.
[ Voor 29% gewijzigd door Dreanor op 05-12-2011 12:20 ]
Verwijderd
Nog nooit zo'n dom antwoord gehad van helpdesk van HTC, de Sensation die i
n Nederland verkocht word zou geen Chinese taal enzo hebben en netwerk techniek in China zou anders zijn dan in Nederland en dat is ook niet zo, want in China gebruiken ze gsm en 3G en HSPDA.
Maar mocht ie stuk gaan dan moet ie in Nederland gerepareerd worden. Zou ie snel stuk gaan binnen 2 jaar? Lijkt mij persoonlijk niet. Ook zij ie dat in China waarschijnlijk goedkoper was, terwijl daar echt duurder is en niet zo'n beetje.
Kijk eens bij Instellingen, taal en toetsenbord en dan zie je Chinese karakters.
n Nederland verkocht word zou geen Chinese taal enzo hebben en netwerk techniek in China zou anders zijn dan in Nederland en dat is ook niet zo, want in China gebruiken ze gsm en 3G en HSPDA.
Maar mocht ie stuk gaan dan moet ie in Nederland gerepareerd worden. Zou ie snel stuk gaan binnen 2 jaar? Lijkt mij persoonlijk niet. Ook zij ie dat in China waarschijnlijk goedkoper was, terwijl daar echt duurder is en niet zo'n beetje.
Kijk eens bij Instellingen, taal en toetsenbord en dan zie je Chinese karakters.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2011 12:35 ]
Dit probleem hoor ik erg vaak om me heen. Een vriend had hetzelfde en heeft er een Anker batterij ingezet + hard reset, which solved the problem! Ik weet dus niet of een hard reset alleen OF slechts een nieuwe batterij ook al voldoende is.Dreanor schreef op maandag 05 december 2011 @ 10:46:
[...]
Ik bel, telefoon valt uit. Dus opnieuw aanzetten, HTC opstart schermen voorbij, sim unlocken en telefoon weer opgestart.
Maar de batterij staat op 2 (van 10) streepjes, terwijl hij hele nacht aan de lading gezeten heeft. Ik zie dit bij instellingen, over de telefoon, accu, accuniveau.
Vreemd, ik weet zeker dat hij 9+ was voor het bellen. Dus batterij eruit en er weer in, staat accu niveau weer op 9 van de 10 streepjes.
Het lijkt alsof de batterij (of de software icm batterij) de extra stroom vraag van het bellen niet aan kan soms? En dus uitvalt? Wat raar is gezien ik ook 45 min kan bellen zonder uitvallen.
Verwijderd
Zoals al een aantal keer aangegeven heeft bij mij een Anker batterij het probleem opgelost. Gebruik ik mijn HTC batterij, valt hij weer geregeld uit.Odysseus253 schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:37:
[...]
Dit probleem hoor ik erg vaak om me heen. Een vriend had hetzelfde en heeft er een Anker batterij ingezet + hard reset, which solved the problem! Ik weet dus niet of een hard reset alleen OF slechts een nieuwe batterij ook al voldoende is.
Komt erg vaak voor. HTC heeft voor mij een boardswap gedaan. Telefoon is 3 werkdagen weg geweest, dus zo lang is dat niet.Dreanor schreef op maandag 05 december 2011 @ 08:48:
Dus mijn sensation valt tijdens het bellen uit, alsof hij stroomloos wordt. Dit sinds ongeveer 3 Ã 4 weken. Daarvoor nooit problemen gehad. Dit heb ik eerder hier gemeld en gezegd jullie op de hoogte te houden.
<verhaal>
De vraag is alleen of daarmee het probleem is opgelost, want ik heb daarna al gauw een Anker batterij gekocht (niet vanwege het uitvalprobleem overigens), waardoor het probleem niet meer voor lijkt te kunnen komen.
NOSIG
Voor de mensen die de telefoon heet vinden worden, en de telefoon zomaar reboot...
Ik ben achter het volgende gekomen: sinds de laatste update 1.50.401.1 waren de Twitter updates uit de Friendstream verdwenen. Dus ik gister maar eens kijken hoe dat nou zat. Nu bleek dat je de updates wel terug kan krijgen, maar alleen via Peep. Dus ik dat aangevinkt, en het werkte weer.
Maar na een paar uurtjes was de volle batterij ineens al in het oranje, ik dacht dat is vreemd....en de telefoon was ook erg warm aan de onderkant. Ik de telefoon op de lader gezet, maar echt opladen deed hij niet. Na 2 uur laden moest ik em er vanaf halen (ik moest weg) en na een klein half uurtje weer helemaal leeg...en warm... de telefoon heeft ook uit zichzelf een paar keer een reboot gedaan. 3 x op de avond maarliefst.
Vanmorgen zelfde verhaal...om 05.15 van de lader afgehaald, en om 07.00 helemaal leeg. Toen begon mij het vermoeden te bekruipen dat het iets met dat Peep van doen had. Wat ik ook zag dat ik om 8 uur vanmorgen al 63 Mb verbuikt had! ik dacht nah dat kan helemaal niet, ik heb niets gedaan wat data verbruikte.
Toen zag ik dat de H naast de signaalbalk constant aan bleef....dus constant data verbruikte. Daar kwam die warmte dus vandaan!
Dus ik naar Peep, maar toen ik mijn account probeerde weg te halen, liep de telefoon vast. Na veel moeite en gedoe is het me gelukt om eerst bij de Twitter app mijn account weg te halen, en daarna bij Peep.
Daarna was de H ook weg, en de telefoon was weer koud.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben, en dit herkennen en HTC mag hiervoor erg rap een oplossing voor gaan vinden!
Ik ben achter het volgende gekomen: sinds de laatste update 1.50.401.1 waren de Twitter updates uit de Friendstream verdwenen. Dus ik gister maar eens kijken hoe dat nou zat. Nu bleek dat je de updates wel terug kan krijgen, maar alleen via Peep. Dus ik dat aangevinkt, en het werkte weer.
Maar na een paar uurtjes was de volle batterij ineens al in het oranje, ik dacht dat is vreemd....en de telefoon was ook erg warm aan de onderkant. Ik de telefoon op de lader gezet, maar echt opladen deed hij niet. Na 2 uur laden moest ik em er vanaf halen (ik moest weg) en na een klein half uurtje weer helemaal leeg...en warm... de telefoon heeft ook uit zichzelf een paar keer een reboot gedaan. 3 x op de avond maarliefst.
Vanmorgen zelfde verhaal...om 05.15 van de lader afgehaald, en om 07.00 helemaal leeg. Toen begon mij het vermoeden te bekruipen dat het iets met dat Peep van doen had. Wat ik ook zag dat ik om 8 uur vanmorgen al 63 Mb verbuikt had! ik dacht nah dat kan helemaal niet, ik heb niets gedaan wat data verbruikte.
Toen zag ik dat de H naast de signaalbalk constant aan bleef....dus constant data verbruikte. Daar kwam die warmte dus vandaan!
Dus ik naar Peep, maar toen ik mijn account probeerde weg te halen, liep de telefoon vast. Na veel moeite en gedoe is het me gelukt om eerst bij de Twitter app mijn account weg te halen, en daarna bij Peep.
Daarna was de H ook weg, en de telefoon was weer koud.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben, en dit herkennen en HTC mag hiervoor erg rap een oplossing voor gaan vinden!
LOL, ik kijk net ook naar me telefoon, was ook vrij warm in me broekzak vandaar dat ik keek wat er aan de hand was.
Ik zag dat hij inderdaad ook continu H had en dus iets met internet aan het doen was.
Wanneer ik bij me accu niveau keek zag ik niks spannends enkel mobiel internet en weergave etc.
Echter. me batterij is pas 3 en een half uur van de lader + half leeg!!!!
Nu kijk ik ook bij mijn data en schrik ineens dat ik 36 mb aan data heb verbruikt terwijl ik nog niet eens gesurft heb...
Wat Dynax meldt lijkt dus bij mij ook te zijn, echter valt me telefoon niet uit tijdens het bellen + heb geen PEEP account
Ik zag dat hij inderdaad ook continu H had en dus iets met internet aan het doen was.
Wanneer ik bij me accu niveau keek zag ik niks spannends enkel mobiel internet en weergave etc.
Nu kijk ik ook bij mijn data en schrik ineens dat ik 36 mb aan data heb verbruikt terwijl ik nog niet eens gesurft heb...
Wat Dynax meldt lijkt dus bij mij ook te zijn, echter valt me telefoon niet uit tijdens het bellen + heb geen PEEP account
Gisteren het spel Live Holdem Pro verwijderd. Batterij staat al sinds 09.00 op 100%, terwijl ik toch met de telefoon bezig ben geweest. Vooralsnog lijkt het erop dat Live Holdem Pro ervoor zorgde dat mn batterij als een malle leeg ging.Odysseus253 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 08:44:
[...]
Heb er hier geen last van. Ik zou je apps eens goed nakijken of daar geen rotte appel bij zit!
Dat is toch wel de grootste ergernis van Android: niet kunnen zien waardoor je batterij leeg wordt getrokken. Ik heb meerdere apps gedownload en ik kon het niet traceren. Het spel veroorzaakte ook geen partial wakelocks. Dus ook zonder partial wakelocks kan je batterij worden opgegeten door een app!
NOSIG
Misschien is Watchdog interessant voor jullie. Dat geeft een melding wanneer een app langere tijd boven een bepaald CPU % komt. Daarmee heb je in ieder geval een aanwijzing welke app je batterij laat leeglopen.
appreview: http://www.androidworld.n...ger-met-android-gedachte/
appreview: http://www.androidworld.n...ger-met-android-gedachte/
[ Voor 14% gewijzigd door Jelte op 06-12-2011 12:21 ]
Verwijderd
Ik heb ook een zeer vreemd probleem. Ik kan niet meer smssen met de sensation XE zodra ik er een exchange account erop zet, dan krijg ik een melding dat ik niet meer kan smssen door dat het beleid van mijn werkgever dit niet meer zou toelaten. Terwijl ik met 2 andere telefoons wel gewoon kan smssen als mijn exchange account erop staat.
De melding is:
Berichttoegang wordt door het Exchange-beleid niet toegestaan. Neem contact op met de IT afdeling voor hulp.
In al mijn andere toestellen zoals een: BB Curve, Samsung Galaxy S2 of een LG 3D heb ik nergens last van en werkt het gewoon.
HTC verteld mij dat ik een simkaart van een andere provider in mijn toestel moet doen. Dat slaat nergens op natuurlijk... uiteindelijk heeft de man aan de telefoon dit probleem ge-escaleerd.
De melding is:
Berichttoegang wordt door het Exchange-beleid niet toegestaan. Neem contact op met de IT afdeling voor hulp.
In al mijn andere toestellen zoals een: BB Curve, Samsung Galaxy S2 of een LG 3D heb ik nergens last van en werkt het gewoon.
HTC verteld mij dat ik een simkaart van een andere provider in mijn toestel moet doen. Dat slaat nergens op natuurlijk... uiteindelijk heeft de man aan de telefoon dit probleem ge-escaleerd.
Zit er nou eigenlijk Gorilla glas op de Sensation? Ik heb 'm altijd in een hoesje, maar ik heb toch een stel kleine krassen op het scherm.

Verwijderd
Even een ervaringsoverzicht voor de mensen die deze telefoon misschien willen gaan kopen:
Ik heb de telefoon nu bijna 1,5 maand bij T-mobile, en hij bevalt nog steeds erg goed. Ik heb hem in een hoesje in mijn broekzak. Er zitten nog geen krassen in het scherm en ik heb geen last van stof onder het scherm, hij loopt niet vast en de batterij kan het ruim een dag volhouden wanneer ik af en toe even snel een berichtje verstuur en op twitter en facebook kijk. Voor mijn gevoel was de telefoon toen ik hem had nog een tikkeltje sneller, maar dat lijkt mij vrij logisch nu ik allemaal apps en troep heb geinstalleerd (begrijp me niet verkeerd, ik vind hem nog steeds heerlijk snel). Het gekraak valt bij mij ook erg mee (1x redelijk hard op de rechter boven kant gevallen, helaas), het is alleen te horen wanneer je er echt op let en het verder stil is in de omgeving.
Wat ik erg hinderlijk vind is een probleem dat na verloop van tijd, wanneer die niet opnieuw is opgestart steeds vaker optreedt, je het unlock-patroon moet maken: zodra ik van het eerste punt de 2de raak stopt ie als het waren en begint ie overnieuw. Dus alsof je hem heb losgelaten terwijl je vinger er echt niet af is geweest. Dit is softwarematig omdat het altijd precies is wanneer je het volgende punt raakt (ongeacht welke). Wanneer je hem opnieuw opstart is het probleem een tijdje weg dan komt het steeds vaker weer terug.
Ook wil wifi heel af en toe niet verbinden en moet ik opnieuw de key invoeren. Dan verbindt hij opeens weer wel (terwijl de key gewoon opgeslagen is) meteen. Misschien meer mensen met deze 2 problemen?
Ik heb zeker geen spijt van mijn aankoop en ben er nog steeds erg blij mee. Uiteraard een paar min puntjes maar daar kan ik heel goed mee leven.
Overigens zag ik een aantal keer vodafone voorbij komen bij mensen waarbij die telkens vastloopt/uitvalt. Zijn er ook mensen die een andere provider hebben met dit probleem? Het zou niet de eerste keer zijn dat er problemen met Vodafone en een telefoon zijn. Zelf heb ik dus T-Mobile en nergens last van.
En ik zag een aantal posts terug staan dat er inderdaad Gorilla glas op zit.
Ik heb de telefoon nu bijna 1,5 maand bij T-mobile, en hij bevalt nog steeds erg goed. Ik heb hem in een hoesje in mijn broekzak. Er zitten nog geen krassen in het scherm en ik heb geen last van stof onder het scherm, hij loopt niet vast en de batterij kan het ruim een dag volhouden wanneer ik af en toe even snel een berichtje verstuur en op twitter en facebook kijk. Voor mijn gevoel was de telefoon toen ik hem had nog een tikkeltje sneller, maar dat lijkt mij vrij logisch nu ik allemaal apps en troep heb geinstalleerd (begrijp me niet verkeerd, ik vind hem nog steeds heerlijk snel). Het gekraak valt bij mij ook erg mee (1x redelijk hard op de rechter boven kant gevallen, helaas), het is alleen te horen wanneer je er echt op let en het verder stil is in de omgeving.
Wat ik erg hinderlijk vind is een probleem dat na verloop van tijd, wanneer die niet opnieuw is opgestart steeds vaker optreedt, je het unlock-patroon moet maken: zodra ik van het eerste punt de 2de raak stopt ie als het waren en begint ie overnieuw. Dus alsof je hem heb losgelaten terwijl je vinger er echt niet af is geweest. Dit is softwarematig omdat het altijd precies is wanneer je het volgende punt raakt (ongeacht welke). Wanneer je hem opnieuw opstart is het probleem een tijdje weg dan komt het steeds vaker weer terug.
Ook wil wifi heel af en toe niet verbinden en moet ik opnieuw de key invoeren. Dan verbindt hij opeens weer wel (terwijl de key gewoon opgeslagen is) meteen. Misschien meer mensen met deze 2 problemen?
Ik heb zeker geen spijt van mijn aankoop en ben er nog steeds erg blij mee. Uiteraard een paar min puntjes maar daar kan ik heel goed mee leven.
Overigens zag ik een aantal keer vodafone voorbij komen bij mensen waarbij die telkens vastloopt/uitvalt. Zijn er ook mensen die een andere provider hebben met dit probleem? Het zou niet de eerste keer zijn dat er problemen met Vodafone en een telefoon zijn. Zelf heb ik dus T-Mobile en nergens last van.
En ik zag een aantal posts terug staan dat er inderdaad Gorilla glas op zit.
Verwijderd
Ik wil eigenlijk een qwerty android bij een verlenging, maar ik vrees dat deze niet binnen nu en 2 maanden uitkomt. Als dit klopt, wil ik gaan voor de HTC Sensation XE. Ik heb alleen het gevoel dat ik er niet echt zoveel op vooruit ga.(heb momenteel de htc desire hd)
Zojuist voor mijn vriendin de Sensation XE icm Vodafone BSW 200 (2jr) besteld bij GSMeasy.nl. (28eu!)
Weet iemand of ze een Vodafone branded versie mag verwachten? Of is dat enkel bij direct bestellen bij Vodafone?
Is het niet verstandig om deze vraag direct bij GSMeasy.nl te leggen? Op dit forum kan niemand behalve GSMEasy.nl je vraag namelijk met zekerheid beantwoorden. Kortom, leg de vraag neer waar hij hoort
Daarbij staat je bericht ook nog eens in het Ervaringen & Discussie topic, terwijl hij eigenlijk hier [HTC Sensation] levertijden- en abonnemententopic hoort.
Weet iemand of ze een Vodafone branded versie mag verwachten? Of is dat enkel bij direct bestellen bij Vodafone?
Is het niet verstandig om deze vraag direct bij GSMeasy.nl te leggen? Op dit forum kan niemand behalve GSMEasy.nl je vraag namelijk met zekerheid beantwoorden. Kortom, leg de vraag neer waar hij hoort
[ Voor 47% gewijzigd door Bullet NL op 06-12-2011 21:04 ]
[mbr] Is het niet verstandig om deze vraag direct bij GSMeasy.nl te leggen? Op dit forum kan niemand behalve GSMEasy.nl je vraag namelijk met zekerheid beantwoorden. Kortom, leg de vraag neer waar hij hoort
Daarbij staat je bericht ook nog eens in het Ervaringen & Discussie topic, terwijl hij eigenlijk hier [HTC Sensation] levertijden- en abonnemententopic hoort. [/]
[/quote]
Ik heb GSMeasy idd gemaild, maar ik heb t geduld niet om tot morgen te wachten dus probeer ik het hier
En excuses, idd verkeerde topic. - kun jij m verplaatsen?
[/quote]
Ik heb GSMeasy idd gemaild, maar ik heb t geduld niet om tot morgen te wachten dus probeer ik het hier
Wordt echt een beetje gek van mijn Sensation. Wifi is erg onbetrouwbaar. Echter, hij geeft altijd aan verbinding te hebben, maar als mn telefoon dan uit de slaapstand komt, werkt internet niet, facebook ook niet. Moet dan wifi uit en aan zetten en dan werkt alles weer, krijg dan ook whatsapp berichten binnen die al veel eerder zijn verstuurd. Ding geeft geen foutmelding of niets.

je weet dat een telefoon meer stroom gebruikt in gebieden met slecht bereik?Dreanor schreef op maandag 05 december 2011 @ 10:46:
[...]
Nee, maar dat is het probleem niet. Gezien ik springend gebeld heb, stilstaand in de hand, op speaker op de tafel. En dat maakte geen verschil.
Ok zoals ik in de edit zei is het tot nu toe alleen op werk naar huis, en bij de AH naar huis bellend dat de telefoon uitvalt. Van de week nog 45 min met een vriend gebeld en hij valt niet uit.
Het kan toch niet zijn dat bellen naar mijn huisnummer betekend dat de telefoon uitvalt en naar andere nummers niet?
hierdoor moet hij sterker signaal uitzenden om iets te vinden wat meer stroom kost. succes
Verwijderd
Ik heb ook hetzelfde probleem zoals ik al een keer in dit forum heb aangegeven qua uitvallen. Ook bij mij is het geval dat wanneer de telefoon uitvalt en daarna ik hem weer aan druk de batterij opeens 15% is terwijl hij voor het uitvallen 80% was. Later valt de telefoon weer uit en kan die zo maar weer rond de 75% zitten. Hebben meer mensen last van dit probleem?Dreanor schreef op maandag 05 december 2011 @ 10:46:
[...]
Nee, maar dat is het probleem niet. Gezien ik springend gebeld heb, stilstaand in de hand, op speaker op de tafel. En dat maakte geen verschil.
Ja, de Sensation heeft Gorilla glas.J0ey schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:32:
Zit er nou eigenlijk Gorilla glas op de Sensation? Ik heb 'm altijd in een hoesje, maar ik heb toch een stel kleine krassen op het scherm.
Maar dat is geen garantie dat het kras bestendig is.
Het is alleen wat 'harder' tov normale glas en daardoor minder vatbaar voor krassen.
Ik heb vanaf het begin al een screenprotector erop.
Zoals ik ook al eens heb aangegeven hier heb ik dat uitval probleem ook. Het lijkt bij mij niet echt locatie gebonden, kan het net zo vaak hebben in Delft als in Lochem bij mijn ouders.
Ik bel niet echt echt vaak, dus daar ligt het niet echt aan, ik heb wel het gevoel dat het vaker gebeurt als die inderdaad wat meer stroom nodig heeft dan normaal.
Ik heb al geprobeerd een nieuwe HTC accu in te stoppen, kreeg na een tijdje weer hetzelfde probleem. Ook heb ik met root de battery stats wel eens gereset, ook dat helpt tijdelijk.
Maar goed het is wel apart, want nu doet mijn telefoon het al 2 weken perfect, terwijl ik daarvoor wekenlang elende had dat die meerdere keren uitviel, zonder er echt iets aan veranderd te hebben.
Ik bel niet echt echt vaak, dus daar ligt het niet echt aan, ik heb wel het gevoel dat het vaker gebeurt als die inderdaad wat meer stroom nodig heeft dan normaal.
Ik heb al geprobeerd een nieuwe HTC accu in te stoppen, kreeg na een tijdje weer hetzelfde probleem. Ook heb ik met root de battery stats wel eens gereset, ook dat helpt tijdelijk.
Maar goed het is wel apart, want nu doet mijn telefoon het al 2 weken perfect, terwijl ik daarvoor wekenlang elende had dat die meerdere keren uitviel, zonder er echt iets aan veranderd te hebben.
Verwijderd
Zie je die met het oog dan? Of moet je echt zitten zoeken met een loep ( Of weerspiegeling van licht ) want de HTC Desire HD heeft ook Gorilla Glass en met het oog vind ik zo geen krassen.J0ey schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:32:
Maar ik gebruik een TPU case en houdt hem altijd van andere objecten weg, dus geen slechten in de buurt van mijn DHD.
Je ziet het inderdaad alleen met een schoon scherm en weerspiegeling, dus het is niet super hinderlijk. Maar ik heb echt geen idee waar ze vandaan komen (het zijn ook vrij rechte lange krassen), en als ik op die reclamefilmpjes zie dat messen, sleutels, schroeven geen krassen geven vind ik het vrij apart.Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 22:16:
[...]
Zie je die met het oog dan? Of moet je echt zitten zoeken met een loep ( Of weerspiegeling van licht ) want de HTC Desire HD heeft ook Gorilla Glass en met het oog vind ik zo geen krassen.
Maar ik gebruik een TPU case en houdt hem altijd van andere objecten weg, dus geen slechten in de buurt van mijn DHD.
Waar kan je zien wat je data gebruik is in de afgelopen uren?donvalentino schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:12:
LOL, ik kijk net ook naar me telefoon, was ook vrij warm in me broekzak vandaar dat ik keek wat er aan de hand was.
Op sommige dagen heb ik het ook dat mijn telefoon heel snel leeg gaat, andere dagen is dat totaal niet zo (soms verscheelt het per uur, dan zit ik 4 uur tussen de 100 en 95 % en daarna is hij in 1 uur tijd naar 40 ofzo terwijl mijn gebruik amper is toegenomen). Toch maar eens Watchdog er op gooien
Wat betreft het uitvallen: bij mij is het alleen nog maar in mijn broekzak gebeurd. Voordat ik hem in mijn broekzak doe druk ik bovenop de telefoon zodat het scherm uit gaat. Nu lijkt die knop echt enorm buggy (zoals door velen al eerder gemeld) waardoor hij soms niet reageert, soms reageert alsof je hem ingedrukt blijft houden, etcetera. Ik heb dan ook regelmatig dat wanneer ik de telefoon wil unlocken het schermpje met "uitschakelen, vliegtuigmodus, opnieuw opstarten" krijg. Dit komt in mijn optiek dus doordat de telefoon denkt dat ik die knop ingedrukt blijf houden. Wanneer dit ook gebeurt wanneer ik de telefoon in mijn broekzak stop en hij op wat voor manier dan ook denkt dat ik op uitschakelen druk nadat ik hem in mijn broekzak heb gestoken gaat hij dus uit. Zou dat kunnen?
Verder nog altijd last van LPP, zo buggy en zo traag. Zeer binnenkort ga ik rooten en er een custom rom op mikken.
Dit topic is gesloten.