Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:23
HTC Sensation (header)
Inhoudsopgave
Inleiding
Dit topic is bedoeld voor ervaringen en discussies over de nieuwe HTC Sensation. Deze TS is nog in de maak, dus als er verbeterpunten zijn, of heb je nog nuttige info DM me. Deze TS is nu zo goed als af, misschien ga ik nog eens een FAQ ofzo erbij maken, maar voor het grootste gedeelte is dit zijn uiteindelijke vorm! _/-\o_
Specificaties
HTC Sensation idea
Afmetingen126.1mm X 65.4mm X 11.3mmHTC Sensation (buitenmaten)
(12.61cm X 6.54cm X 1.13cm)
Gewicht148 gram, inclusief accu
Scherm4.3" (109mm) touch-screen
qHD resolutie (540X960) pixels
logo CPUCPU 1.2GHz, dual core
logo storageStorageIntern geheugen: 1GB
RAM: 768MB
Uitbreiding: microSD-kaartje, tot 32GB (SD 2.0 compatible)
logo connectors
Connectors3.5 mm stereo audio jack
micro-USB 2.0 (5-pin) met Mobile Highdefinition video Link (MHL), voor USB of HDMI
logo platformPlatformAndroid met HTC Sense
logo storageCamera8 megapixel color camera: auto focus en dual LED flits
Front camera: fixed focus VGA colr camera
Video-opname:1080P HD video-opname
logo multimediaMultimediaMusic, Gallery, FM-radio. SRS voor koptelefoon, DLNA voor streamen naar tv
Audio-formaten: Afspelen: .aac .amr .ogg .m4a .mid .mp3 .wav .wma Opnemen: .amr
Video-formaten: Afspelen: .3gp .3g2 .mp4 .wmv .avi .xvid Opnemen: .3gp
logo power&batteryPower & BatteryOplaadbare lithium-ion battery, capacity: 1520mAh
Gesprekstijd: Tot 495 minuten via GSM
Standby-tijd: Tot 350 uur, met GSM
logo sensorsSensorsGyrosensor, G-sensor, Digital compass, proximity sensor, ambient light sensor
logo internetInternet3G: Download: tot 14.4Mbit/s, Upload: tot 5.76 Mbit/s
GPRS: tot 114 Kb/s, EDGE: tot 560 Kb/s
Wi-Fi: IEEE 802.11 b/g/n
logo bluetoothBluetoothBluetooth 3.0, met AD2P, FTP en OPP, PBAP
logo social networkingSocial NetworkingFacebook en Twitter voor HTC Sense, Friendstream
Deel foto's via Twitter, Facebook, Flickr en YouTube
logo networkNetworkHSDPA/WCDMA: Europe: 900/AWS/2100 MHz
Quadband GSM/GPRS/EDGE: 850/900/1800/1900 MHz
logo tetheringTetheringUSB en Wi-Fi tethering is mogelijk
logo locationLocationInterne GPS-antenne
Geen data-roaming, geen dead-spots
logo system req.Recommended Windows System RequirementsWindows 7, Windows Vista of Windows XP
HTC Sync installeren op je pc
Foto's
Inhoud van de doos
Onderstaande foto's komen van de review van Engadget, alle credits zijn voor hen!
HTC Sensation inhoud van de doos 1HTC Sensation inhoud van de doos 2
HTC Sensation inhoud van de doos 3HTC Sensation inhoud van de doos 4
HTC Sensation inhoud van de doos 5HTC Sensation inhoud van de doos 6
HTC Sensation inhoud van de doos 7HTC Sensation inhoud van de doos 8
HTC Sensation van SlashGear.com
Onderstaande foto's komen van de review van SlashGear, alle credits zijn voor hen!
HTC Sensation SlashGear 1HTC Sensation SlashGear 2
HTC Sensation SlashGear 3HTC Sensation SlashGear 4
HTC Sensation SlashGear 5HTC Sensation SlashGear 14
HTC Sensation SlashGear 15HTC Sensation SlashGear 16
HTC Sensation SlashGear 17HTC Sensation SlashGear 13
HTC Sensation SlashGear 19HTC Sensation SlashGear 18
HTC Sensation SlashGear 7HTC Sensation SlashGear 8
HTC Sensation SlashGear 9HTC Sensation SlashGear 10
HTC Sensation SlashGear 11HTC Sensation SlashGear 12
HTC Sensation SlashGear 6HTC Sensation SlashGear 20
HTC Sensation SlashGear 21HTC Sensation SlashGear 22
HTC Sensation SlashGear 23HTC Sensation SlashGear 24
HTC Sensation SlashGear 25HTC Sensation SlashGear 26
HTC Sensation SlashGear 27
HTC Sensation van Kolonel_E
Onderstaande foto's zijn gemaakt door [b]Kolonel_E[/b], alle credits zijn voor hem! Hier wordt de HTC Sensation ook vergeleken met een iPhone 3G.
HTC Sensation Kolonel_E 1HTC Sensation Kolonel_E 2
HTC Sensation Kolonel_E 3HTC Sensation Kolonel_E 4
Vergelijking met de HTC Desire HD
HTC Sensation vs. Desire HD (front)HTC Sensation vs. Desire HD (back)
Vergelijking met Samsung Galaxy SII
HTC Sensation vs. Samsung Galaxy SII 1HTC Sensation vs. Samsung Galaxy SII 2
HTC Sensation vs. Samsung Galaxy SII 3HTC Sensation vs. Samsung Galaxy SII 4
HTC Sensation vs. Samsung Galaxy SII 5HTC Sensation vs. Samsung Galaxy SII 6
HTC Sensation vs. Samsung Galaxy SII 7HTC Sensation vs. Samsung Galaxy SII 8
HTC Sensation vs. Samsung Galaxy SII 9HTC Sensation vs. Samsung Galaxy SII 10
HTC Sensation vs. Samsung Galaxy SII 11HTC Sensation vs. Samsung Galaxy SII 12
HTC Sensation vs. Samsung Galaxy SII 13HTC Sensation vs. Samsung Galaxy SII 14
HTC Sensation vs. Samsung Galaxy SII 15HTC Sensation vs. Samsung Galaxy SII 16
Vergelijking met de Desire, Wildfire en iPhone 3G
HTC Sensation vs. HTC DesireHTC Sensation vs. Wildfire, Desire Z, iPhone 3G
Foto's gemaakt met de HTC Sensation
Klik hier voor nog meer samples die in Parijs gemaakt zijn, met de HTC Sensation
Sample HTC Sensation 1Sample HTC Sensation 2
Sample HTC Sensation 3Sample HTC Sensation 4
Sample HTC Sensation 5Sample HTC Sensation 6
Sample HTC Sensation 7Sample HTC Sensation 8
Overige foto's van de HTC Sensation
HTC Sensation batterij-verbruikSchermen Sensation vs. Galaxy SII
Afmetingen Sensation, GSII, 2X speed
Onderstaande afbeeldingen zijn de saaie renders van de HTC-site, door de goede foto's van SlashGear zijn deze eigenlijk niet meer nodig.
HTC Sensation 1HTC Sensation 2HTC Sensation 3HTC Sensation 4HTC Sensation 5HTC Sensation 6
Video's
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=aN_ch48mGac]

(P)Reviews
Previews
HTCsensation.nl: HTC Sensation vs. iPhone 4
reviews: Hands-on: HTC Sensation - snelle vooruitgang
Vergelijking: HTC Sensation vs. Samsung Galaxy SII
SlashGear: Unboxing en first impressions

Reviews
SlashGear.com: Review HTC Sensation
Electricpig.co.uk: HTC Sensation Review
reviews: Shootout: dualcore-smartphones tegenover elkaar
TechRadar.com: Review HTC Sensation
Engadget: Review HTC Sensation (inclusief veel foto's!)
PhoneArena.com: Review HTC Sensation
Review HTC Sensation Anandtech.com
plus- en minpunten review T.net sensation
beoordeling sensation T.net
HTC Sensation in het nieuws
Handige en nuttige links

HTC Sensation.nl
Verwachte leverdatum, bij verschillende winkels/webshops, overzicht
HTC.com: Nederlandstalige handleiding
Galaxy S 2 vs. HTC Sensation
[HTC Sensation] levertijden- en abonnemententopic
Accessoires voor de HTC Sensation
[HTC Sensation] Rooten en Custom ROM's
pricewatch: HTC Sensation Zwart
Prijs:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=281146
Frequently Asked Questions
:? Wat kan ik het beste met mijn batterij doen?
d:)b Zie: yannickie111 in "HTC Sensation: Ervaringen & Discussie (Deel 2)"

:? Help! Ik heb een zwarte rand op een deel van mijn scherm bij een bepaalde app
d:)b Meld dit aan de ontwikkelaar van de app. Dit komt omdat de Sensation een hogere resolutie heeft.

:? Help! Mijn icoontjes van mijn app's zijn allemaal groene poppetjes? Hoe komt dit!?
d:)b Waarschijnlijk heb je de betreffende app's verplaatst naar je SD-Kaart, hierdoor kunnen de icoontjes niet correct getoond worden. Om de icoontjes terug te krijgen moet je de Apps weer terugzetten naar je telefoon geheugen.

:? Is het mogelijk om een meescrollende wallpaper te gebruiken, i.c.m. Sense?
d:)b Nee, dit is niet mogelijk in Sense. Zie dangerousp in "HTC Sensation: Ervaringen & Discussie (D..."

:? Help! Mijn Sensation kraakt!
d:)b Probeer de telefoon zo min mogelijk open te maken, na een aantal keer sluit hij (soms) niet meer helemaal lekker. Het is eventueel met wat papier op te lossen:
oplossing kraakprobleem Sensation (papier)

:? Als ik de Sensation in de carkit stop, start hij automatisch de navigatie op! Hoe stop ik dit?
d:)b Een echt antwoord is er nog niet. Case HTC mbt carkit issue navigatie
:? Wat zijn de meest voorkomende problemen met de Sensation?
d:)b Dit zijn de krakende behuizing en stof onder het scherm. Ze komen bij (lang) niet iedereen voor uiteraard, en je kunt je Sensation gewoon opsturen naar HTC, dit mag niet bij een telefoon van 500 euro.

:? Mijn RAM-geheugen loopt vol, dit wil ik niet :(
d:)b Dit is heel normaal bij Android, je zult er niks van merken, dus blijf af van die taskkiller!
Zie ook: FAQ: Why You Shouldn't Be Using A Task-killer With Android

:? Mijn batterij loopt ineens heel snel leeg, veel sneller dan normaal!
d:)b Waarschijnlijk word je telefoon "wakker gehouden" door een app, soms zonder dat je het weet, dit vreet batterij. Er zijn apps voor om uit te vinden welke app het is, zie bijvoobeeld: hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411339

Ik krijg over een tijdje mijn Sensation nieuwe van KPN. Zijn dat nieuwe versies die niet meer 'kraken' of is het algemeen een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydriguez
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-11-2023
Anoniem: 411339 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:11:
Ik krijg over een tijdje mijn Sensation nieuwe van KPN. Zijn dat nieuwe versies die niet meer 'kraken' of is het algemeen een probleem?
Dunno, ik heb hem van KPN en geen last van kraken.

9000-serie LCD-TV 42 inch 1080p Full HD digitale TV 42PFL9664H/12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-05 08:24
HHoltman schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 08:35:
Weet iemand of de HTC Sensation ook compatible is met de Ultimate Ears 500vi. Deze headset heeft een 3.5mm aansluiting en ingebouwde microfoon, wordt dit laatste ondersteund door Android/HTC?
(Uit het vorige topic)

Ik ben ook wel benieuwd. Jack ziet er hetzelfde uit als van de HTC headset, weet iemand of een iPhone headset werkt op een Android HTC telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Camiel schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:34:
[...]

(Uit het vorige topic)

Ik ben ook wel benieuwd. Jack ziet er hetzelfde uit als van de HTC headset, weet iemand of een iPhone headset werkt op een Android HTC telefoon?
Ik vermoed dat dat gewoon universeel werkt, maar kan het niet staven met feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08-2023

donvalentino

psn: Walllie-G

Helaas me toestel voor de 3e keer teruggestuurd naar Dynafix.
Kwam terug van een Boardswap, echter wanneer ik me toestel oplaadt en daarna weer eraf haalde bleef hij opladen (dat gaf hij aan).

Hij was echter niet meer aangesloten op spanning, na ong. 2 uur ging dat lampje van opladen + batterij oplaadt pictogram uit en was me batterij bijna op....

Hopen dat het niet weer 4 weken duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 02:52

I.v.m. dubbele topics over het zelfde onderwerp graag de volgende keer in het voorgaande deel aangeven dat er een wens voor een nieuw deel is. Op deze manier lopen twee actieve topics over het zelfde onderwerp, dit is niet de bedoeling.

Daarbij zit er nauwelijks verschil tussen deze TS en die in het voorgaande deel. Een nieuw deel is dus prima mits er maar genoeg handigheden en toevoegingen in de TS komen te staan.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:13

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Camiel schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:34:
[...]

(Uit het vorige topic)

Ik wilde de volgende headset proberen. http://www.dealextreme.co...-black-140cm-length-40570
Ze hebben er ook een witte variant van http://www.dealextreme.co...-white-140cm-length-40529
Kost je iig geen 80 dollar. De recensies zijn redelijk goed op de website.

Is btw eigenlijk meer iets voor het acc. topic van de Sensation

[ Voor 9% gewijzigd door AndereKoekoek op 17-08-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 417573

ralph075 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:37:
[...]

Ik vermoed dat dat gewoon universeel werkt, maar kan het niet staven met feiten.
Ik kan mij gelukkig prijzen dat ik in het bezit ben van zowel een HTC Sensation en een iPhone 3GS, ik kan mededelen dat de headset van de iPhone werkt op de HTC Sensation:
Functies:
  • opnemen telefoon
  • ophangen telefoon
  • muziek luisteren
  • radio luisteren
Volume up/down functioneert niet
Scrollen/Skippen door muziek functioneert niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-05 11:09
Net mijn sensation binnen gekregen, iemand anders die een beetje moeite heeft met de trage oplaadtijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:23
yori1989 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:03:
Net mijn sensation binnen gekregen, iemand anders die een beetje moeite heeft met de trage oplaadtijd?
Wat is jouw definitie van traag en hoe laad je je Sensation op (USB - stopcontact)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
yori1989 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:03:
Heb je al de laatste systeemupdate (via wifi) toegepast? Of ga je eerst met 2.3.3 aan de slag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
ChiMan schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:16:
[...]

Wat is jouw definitie van traag en hoe laad je je Sensation op (USB - stopcontact)?
Moa toch niet heel erg snel, vergeleken met mijn desire hd, daar vloog het werkelijk op. Nou is deze accu wel groter uiteraard, dus ja wellicht is het puur het gevoel.
Dazsur schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:22:
[...]

Heb je al de laatste systeemupdate (via wifi) toegepast? Of ga je eerst met 2.3.3 aan de slag?
Direct 2.3.4 aan de slag natuurlijk. Moet wel zeggen gevoelsmatig heb ik het idee(na korte tijd met 2.3.3 te testen) dat hij op 2.3.4 als een malle gaat! :P

Ben wel te spreken over het opnemen van 1080p...

[ Voor 5% gewijzigd door yori1989 op 17-08-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Ik zit met een probleem met mijn sensation.

Na de laatste update moet hij telkens nadat in een fullscreen applicatie heb gedraaid de sense omgeving opnieuw opstarten. Heeft iemand anders hier ook last van ?

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
ipazza schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:40:

Na de laatste update moet hij telkens nadat in een fullscreen applicatie heb gedraaid de sense omgeving opnieuw opstarten. Heeft iemand anders hier ook last van ?
Ja, dit heb ik ook. Heel vervelend! In het vorige topic heb ik ook enkele mensen gehoord die er last van hebben.

Heb je al een factory reset geprobeerd? (dit was de reactie die ik van HTC kreeg, heb het zelf nog niet geprobeerd)

[ Voor 48% gewijzigd door ralph075 op 17-08-2011 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-02 15:57
ipazza schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:40:

heb ik ook, zie vorige deel van het topic. Heb nog geen factory reset geprobeerd, maar moet ik denk ik toch maar gaan doen, als heb ik geen zin om alles weer opnieuw in te moeten stellen en mijn paradise island spelvoortgang kwijt te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 371933

Ik he de sansation nou precies 1 week ik moet zeggen dat jij me erg bevalt wel hoop ik dat de batterij nog iets langer mee gaat in de loop van tijd.

ik heb ik last van het wel bekende kraken maar hier word een nieuw hoeje voor gestuurd

ook bleef mij muziekspeler en de lockscreen staan als ik deze naar 1 minuut al sloot htc liet mij een factory reset uitvoeren na dat een soft reset niet werkten dit lost het op voor even het probleem is dat je minimaal 1 liedje moet luisteren en als je dan de muziek spreler sluit is hij wel uit het lockscreen ook helpt het als je even het lockscreen opnieuw toepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-02 15:57
Anoniem: 371933 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:49:
ik heb ik last van het wel bekende kraken maar hier word een nieuw hoeje voor gestuurd
Kun je dit gelijk met HTC regelen of moet je daarvoor eerst contact opnemen met je verkoper?
Die van mij begint ook steeds erger te kraken, komt waarschijnlijk doordat ik de achterkant een paar keer los heb moeten halen omdat de telefoon weer eens vastliep sinds laatste de firmwareupdate

[ Voor 25% gewijzigd door LameDog op 17-08-2011 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r132546e
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 21:20
LameDog schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:41:
[...]

Kun je dit gelijk met HTC regelen of moet je daarvoor eerst contact opnemen met je verkoper?
Die van mij begint ook steeds erger te kraken, komt waarschijnlijk doordat ik de achterkant een paar keer los heb moeten halen omdat de telefoon weer eens vastliep sinds laatste de firmwareupdate
Ik heb HTC vorige week maar weer eens gebeld, aangezien het gekraak toch weer erg was geworden nadat mijn Sensation na ruim twee weken na aanschaf naar hun was terug gegaan voor een nieuwe cover. Ik heb hem laatst open moeten maken voor een reset, en ja hoor...

Ik zei in het gesprek dat er sowieso meerdere mensen last van hadden hier, en dat er nieuwe covers gestuurd werden maar de beste man aan de telefoon wist van niets en kon hem slechts weer normaal inboeken voor een ritje naar Limburg. Had ik geen trek in natuurlijk... Hij wist overigens niets van een nieuwer type cover van de fabrikant af.

Hoe hebben jullie er voor gezorgd dat jullie een nieuwe (betere?) cover toegestuurd kregen?

@I-Heine-I Heb jij inmiddels al een andere cover ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207800

Heb de sensation nou ondertussen zo'n 3 maanden, hoewel ik opzich best tevreden ben beginnen er steeds vaak toch dingen voor te komen die mij mateloos irriteren.

Het syncroniseren gaat volgens mij compleet willekeurig, ik heb hotmail op 1 keer per uur sync gezet, van maandag tot en met vrijdag tussen 8:00 en 22:00, de ene week werkt het perfect, en de andere week synct ie gewoon niet, geen idee hoe het komt of hoe het te verhelpen is.

De verbindingen zijn soms erg ook slecht, bij mn vriendin heb ik altijd volle wifi ontvangst, maar ik kom er maar 1 van de 5 keer daadwerkelijk op. Of dit aan de sensation of aan de modem wilt weet ik (nog) niet.

Maar ook via usb gaat het voor geen meter, ik heb netjes de nieuwste HTC sync maar die ziet de telefoon niet als deze is aangesloten op usb. Ook internet doorgeven door usb werkt niet waardoor ik niet kan updaten (heb zelf geen wifi en vind t via 3g te groot/langzaam om te downloaden)

Het gekke is dat hoewel het toestel afentoe een klein beetje kraakt ik daar eigenlijk niet zoveel problemen mee heb, het is niet erg storend iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
LameDog schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:26:
[...]

heb ik ook, zie vorige deel van het topic. Heb nog geen factory reset geprobeerd, maar moet ik denk ik toch maar gaan doen, als heb ik geen zin om alles weer opnieuw in te moeten stellen en mijn paradise island spelvoortgang kwijt te zijn...
Ben wel benieuwd of de factory reset helpt. Heb er om dezelfde redenen ook nog geen zin in... maar ja, als het de oplossing is zal ik er toch aan moeten geloven, want zoals nu is ook :'(
De telefoon opnieuw laten opstarten zorgt in ieder geval tijdelijk voor het afwezig blijven van dit issue.

[ Voor 8% gewijzigd door ralph075 op 17-08-2011 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:16
Ik heb net een systeemupdate binnengekregen, jullie ook? Kan nog niet echt een changelog vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:43
Bedoel je de update naar 2.3.4? Die is vorige week vrijdag uitgekomen. Jammer genoeg zijn er geen changelogs beschikbaar, maar het meeste merk je aan de snelheid van Sense. Er is in deze versie ook officieel dual core support en je kan videobellen met Gtalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nieuw met de HTC. Als ik op internet ga of FB of welke toepassing ik start en ik wil daar weg. Druk ik meestal op home knop. Ik zie namelijk geen optie 'afsluiten'. Wil dit zeggen dat FB of Google op de achtergrond blijft draaien? Ik wil niet dat alles op de achtergrond draait namelijk. Vreet volgens mij energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-08-2024
r132546e schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 20:26:
[...]

Ik heb HTC vorige week maar weer eens gebeld, aangezien het gekraak toch weer erg was geworden nadat mijn Sensation na ruim twee weken na aanschaf naar hun was terug gegaan voor een nieuwe cover. Ik heb hem laatst open moeten maken voor een reset, en ja hoor...

Ik zei in het gesprek dat er sowieso meerdere mensen last van hadden hier, en dat er nieuwe covers gestuurd werden maar de beste man aan de telefoon wist van niets en kon hem slechts weer normaal inboeken voor een ritje naar Limburg. Had ik geen trek in natuurlijk... Hij wist overigens niets van een nieuwer type cover van de fabrikant af.

Hoe hebben jullie er voor gezorgd dat jullie een nieuwe (betere?) cover toegestuurd kregen?

Nog geen nieuwe gehad. Op de 8e is mij een nieuwe beloofd maar ik heb hem helaas nog niet mogen ontvangen. Zojuist een bericht naar htc verzonden waar die nou blijft. Ik hou je op de hoogte! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K4F
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-05 21:50

K4F

Anoniem: 411339 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:04:
Nieuw met de HTC. Als ik op internet ga of FB of welke toepassing ik start en ik wil daar weg. Druk ik meestal op home knop. Ik zie namelijk geen optie 'afsluiten'. Wil dit zeggen dat FB of Google op de achtergrond blijft draaien? Ik wil niet dat alles op de achtergrond draait namelijk. Vreet volgens mij energie.
Android cached applicaties maar zet ze in de pauze modus zodra ze niet actief zijn. Het gecached houden en niet volledig afsluiten zou energie besparen bij veelvoudig gebruik van die specifieke apps. Toch?

K4F schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:15:
[...]

Android cached applicaties maar zet ze in de pauze modus zodra ze niet actief zijn. Het gecached houden en niet volledig afsluiten zou energie besparen bij veelvoudig gebruik van die specifieke apps. Toch?
Maar gaat hij dan niet straks ontzettend veel app cachen. Kan ik ergens een soort van 'close all' doen. Dan doe ik dat bijvoorbeeld één keer per dag.

• McDutch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-06-2024

McDutch

[N]ooitgedeugd

Vandaag ook de Android 2.3.4 update melding gekregen, maar nog niet binnengehaald.

Ik ben benieuwd of er een merkbare toename in performance is, ookal heb ik het toestel nog maar een paar weken en kan ik dus niet echt vergelijken.

Met de batterijduur zit het wel goed, ik kan de dag met gemak doorkomen, ik heb vaak nog wel 80% over aan het einde van de dag. Doe er ook niet zoveel mee, een beetje whatsappen, zo nu en dan internetten of een mailtje lezen. Leeg zal m'n batterij waarschijnlijk nooit zijn, ik hang m'n telefoon bij thuiskomst 's avonds direct aan de oplader.

Nog een vraagje trouwens;

Ik heb een '8 bit sound set' gedownload via de HTC hub, maar ik kan de geluiden niet beluisteren zoals bij de standaard sound sets, en ze staan ook niet in de lijst met ring/sms/alert tones. Hoe kan ik deze sound set 'bruikbaar' maken?

If I ever meet u, I'll Ctrl + Alt + Del u ! :: A train stops at a trainstation, a bus stops at a busstation. I own a workstation...

• paulklooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-04 09:11
Anoniem: 411339 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 00:27:
[...]

Maar gaat hij dan niet straks ontzettend veel app cachen. Kan ik ergens een soort van 'close all' doen. Dan doe ik dat bijvoorbeeld één keer per dag.
Dat kan ja! Gewoon bij het eigen taakbeheer van android, werkt prima.

• tienuien
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-04 07:38
McDutch schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 00:49:

Ik heb een '8 bit sound set' gedownload via de HTC hub, maar ik kan de geluiden niet beluisteren zoals bij de standaard sound sets, en ze staan ook niet in de lijst met ring/sms/alert tones. Hoe kan ik deze sound set 'bruikbaar' maken?
Als je naar Geluid aanpassen gaat, Geluidreeks kiezen en daar even op 8-bit Sound Set drukt, zie je een overzichtje van alle bij behorende soundjes inclusief namen en afspeel mogelijkheid. Op dat vorige scherm zet je dus je soundset aan.

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-05 15:40
LameDog schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:26:
[...]

Als het goed is staan de save bestanden op de SD kaart opgeslagen, het spel zul je wel overnieuw moeten downloaden. Anders zou je hem even kunnen rooten en titanium backup er op loslaten.

• donvalentino

donvalentino

dangerousp schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 08:46:
[...]

Als het goed is staan de save bestanden op de SD kaart opgeslagen, het spel zul je wel overnieuw moeten downloaden. Anders zou je hem even kunnen rooten en titanium backup er op loslaten.
En zoveel hoef je niet opnieuw in te stellen hoor, of i.i.g. het duurt niet lang:)
Heb het al vaak zat gedaan helaas...

• McDutch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-06-2024

McDutch

[N]ooitgedeugd

tienuien schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 08:32:
[...]

Als je naar Geluid aanpassen gaat, Geluidreeks kiezen en daar even op 8-bit Sound Set drukt, zie je een overzichtje van alle bij behorende soundjes inclusief namen en afspeel mogelijkheid. Op dat vorige scherm zet je dus je soundset aan.
Die afspeelmogelijkheid zag ik dus niet.. Ik heb de soundset verwijderd en opnieuw gedownload, nu is het wel goed gegaan.

If I ever meet u, I'll Ctrl + Alt + Del u ! :: A train stops at a trainstation, a bus stops at a busstation. I own a workstation...

• ChiMan
paulklooster schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 00:54:
[...]

Dat kan ja! Gewoon bij het eigen taakbeheer van android, werkt prima.
Het sluiten van een app en cachen zijn 2 aparte handelingen.

Je kan een app afsluiten met taskkiller.
Maar sommige apps hebben ook een cache om bijv foto's of andere dingen op te slaan zodat je niet lange tijd moet laden.
Met de app ZDbox zie je een aparte Cache folder hoeveel MB een app gesaved heeft. Je kan gelijk een cache compleet of per app legen.

Weet niet of het zin heeft om je cache te legen. Het is volgens mij beter bij apps zoals Facebook dat het wat in je cache opslaat ipv continue opnieuw te downloaden.

• Hayo
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-04 17:39
Sinds gister heb ik links in het midden van het scherm een pixel die vast zit op een bepaalde kleur, namelijk groen. Deze pixel werkte overigens normaal bij ontvangst van het toestel en zit pas vast sinds gisteravond. De pixel kleurt wel mee naar wit maar blijft verder alleen maar op groen staan. Ik heb mijn Sensation sinds 12 augustus, dus net 6 dagen. Het toestel is aangeschaft bij Studentmobiel. Is er een mogelijkheid dat de pixel weer normaal gaat werken of is deze kans erg klein? Ik heb het programma PixelFixer al gedownloadt en dat loopt nu ongeveer 40 minuten, maar de pixel zit nog steeds 'vast'. Zou er anders een mogelijkheid zijn om het toestel om te ruilen voor een nieuw exemplaar?

Anoniem: 415187

r132546e schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 20:26:
[...]

Een paar weken geleden heb ik HTC BENELUX gemaild ivm met het wat loszitten en kraken van de backcover. Ik heb toen ook gevraagd wat de mogelijkheden waren om het op te lossen. Nadat ik mijn gegevens had doorgestuurd hadden ze me gewoon gezegd dat ze me een nieuwe gingen opsturen. Een paar dagen later lag hij in de brievenbus. So far, so good. Maar ik weet nu niet of deze ook gaat kraken als ik hem een paar keer heb losgemaakt. Niet zoveel zin om het uit te testen :D

Hayo schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:53:
Sinds gister heb ik links in het midden van het scherm een pixel die vast zit op een bepaalde kleur, namelijk groen. Deze pixel werkte overigens normaal bij ontvangst van het toestel en zit pas vast sinds gisteravond. De pixel kleurt wel mee naar wit maar blijft verder alleen maar op groen staan. Ik heb mijn Sensation sinds 12 augustus, dus net 6 dagen. Het toestel is aangeschaft bij Studentmobiel. Is er een mogelijkheid dat de pixel weer normaal gaat werken of is deze kans erg klein? Ik heb het programma PixelFixer al gedownloadt en dat loopt nu ongeveer 40 minuten, maar de pixel zit nog steeds 'vast'. Zou er anders een mogelijkheid zijn om het toestel om te ruilen voor een nieuw exemplaar?
Absoluut omruilen dat ding, je mag van jou toestel verwachten dat deze het probleemloos doet (out of the box) fouten die binnen 8 dagen optreden, zoals bijvoorbeeld pixel loss en andere soft-hardware fouten die binnen deze periode optreden geven recht op het geheel kosteloos omruilen van je HTC Sensation.
Dus Studentmobiel.nl benaderen en daarbij NIET verzoeken om je toestel om te ruilen maar EISEN je toestel om te ruilen.

Ik ben inmiddels aan mijn 3de Sensation bezig in 3 weken tijd (1ste was door gebrand, 2de had pixelloss en software fouten) Mijn voordeel was wel dat ik het toestel in een "gewone" winkel heb gekocht (BelCompany) en deze maakte geen enkel probleem bij het ruilen, ik kreeg elke keer netjes een nieuwe HTC Sensation mee (wel na het nodige papierwerk aan te passen)

• Hayo
Anoniem: 417573 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:04:
[...]

Absoluut omruilen dat ding, je mag van jou toestel verwachten dat deze het probleemloos doet (out of the box) fouten die binnen 8 dagen optreden, zoals bijvoorbeeld pixel loss en andere soft-hardware fouten die binnen deze periode optreden geven recht op het geheel kosteloos omruilen van je HTC Sensation.
Dus Studentmobiel.nl benaderen en daarbij NIET verzoeken om je toestel om te ruilen maar EISEN je toestel om te ruilen.

...
Ik neem aan dat deze omruiltermijn van 8 dagen wettelijk geregeld is en dat ik daar zomaar op kan terugvallen. Op de website van studentmobiel staat namelijk dat je binnen 14 dagen je toestel kan ruilen bij een DOA. Dan vraag ik me weer af of een stuck pixel onder een DOA valt...

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Anoniem: 415187 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:01:
[...]

Een paar weken geleden heb ik HTC BENELUX gemaild ivm met het wat loszitten en kraken van de backcover. Ik heb toen ook gevraagd wat de mogelijkheden waren om het op te lossen. Nadat ik mijn gegevens had doorgestuurd hadden ze me gewoon gezegd dat ze me een nieuwe gingen opsturen. Een paar dagen later lag hij in de brievenbus. So far, so good. Maar ik weet nu niet of deze ook gaat kraken als ik hem een paar keer heb losgemaakt. Niet zoveel zin om het uit te testen :D
Bij mij wilde ze dus niets opsturen. Toch maar eens mailen, want wellicht verhelpt een nieuwe backcover ook de slechte netwerk en wifi ontvangst.

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 15:11

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Ik heb zojuist een HTC Sensation van Mobily binnen gekregen...(zonder abo) Dit is een UK model met een T-Mobile splash screen... (UK stekker en er zat los een converter bij van UK-> Euro) Zijn er meer mensen met deze ROM? Bovendien zat de batterij al standaard in het toestel en was deze half vol....en hoefde geen wizard te doorlopen... Is dit normaal?

Ik heb meteen gebeld hoe het zat met de garantie, maar dit was geen probleem volgens de beste man...

Ik vind het niet zo erg omdat ik toch een custom rom erop zet, maar het komt bij mij wel erg vreemd over... zeker omdat er niets ervan op de website van mobily staat...

[ Voor 8% gewijzigd door PenguinPower op 18-08-2011 12:27 ]

• paulklooster
PenguinPower schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:25:
Ik heb zojuist een HTC Sensation van Mobily binnen gekregen...(zonder abo) Dit is een UK model met een T-Mobile splash screen... (UK stekker en er zat los een converter bij van UK-> Euro) Zijn er meer mensen met deze ROM? Bovendien zat de batterij al standaard in het toestel en was deze half vol....en hoefde geen wizard te doorlopen... Is dit normaal?

Ik heb meteen gebeld hoe het zat met de garantie, maar dit was geen probleem volgens de beste man...

Ik vind het niet zo erg omdat ik toch een custom rom erop zet, maar het komt bij mij wel erg vreemd over... zeker omdat er niets ervan op de website van mobily staat...
Dat ze de batterij halfvol leveren is niet zo heel gek, het percentage waarop de batterij het meest capaciteit behoudt ligt ongeveer op 45% (100 procent is bijvoorbeeld slecht voor de batterij).

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-04 12:10

_Christiaan_

Master of SOG

PenguinPower schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:25:

Nee dat is niet normaal. Als je unbranded hebt besteld moet je geen carrier splash screen krijgen. Bovendien zou je een wizard moeten krijgen.

Was hij nog wel geseald?

NOSIG

Anoniem: 257088

plundertoestelletje van de rellen?

• PenguinPower

PenguinPower

Nee niet gesealt.... er zat een wikkel omheen over hoe de achterkant open moet.... Is ie standaard dan gesealt?
lol, De taal was wel nederlands ingesteld... Daarmee heb ik mobily ook nog geconfronteerd, maar hij zei heel duidelijk dat zij dat niet hebben gedaan... (erg vreemd natuurlijk, UK model met standaard nederlandse taal)

• tienuien
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-04 07:38
Nee, bij Mobily is dit normaal. Zie de shopreviews maar eens:
http://tweakers.net/shopreview/8304/mobily-punt-nl.html

Ik had een vodafone branded toestel. Na mijn beklag, kreeg ik te horen dat ze alleen maar VF sensations hadden, wat nergens vermeld stond.
Tevens kon ik geen NL instellen, maar dat heb ik op kunnen lossen met een appje.

• PenguinPower

PenguinPower

Ik lees inderdaad dat er meer zijn die een T-Mobile branded Sensation hebben gekregen.... Ik dus gewoon moeten de shopreviews moeten lezen....

Hayo schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:19:
[...]

Ik neem aan dat deze omruiltermijn van 8 dagen wettelijk geregeld is en dat ik daar zomaar op kan terugvallen. Op de website van studentmobiel staat namelijk dat je binnen 14 dagen je toestel kan ruilen bij een DOA. Dan vraag ik me weer af of een stuck pixel onder een DOA valt...
Elke onvolkomenheid, of er nu een dooie pixel in je toestel zit of er zit stof onder je scherm of je complete scherm staat scheef of hij is door gefikt (zoals bij mij, maar dit kwam niet door een OC, maar door dat het toestel zelf, nadat deze tijdens het opladen boven de 63,5 graden was gekomen) binnen de wettelijke 8 dagen vallen onder "DOA" dat studentmobiel.nl 14 dagen als omruil termijn hanteert valt te prijzen.
Succes!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Mijn sensation had ik besteld via TelecomLink en kwam er eigenlijk pas gister achter dat ik ook een gebrande versie had. Namelijk een UK Three branded versie.

Het splash screen was ook al een bijzonder ding, maar wist ik veel dat die "3" die in beeld kwam van de Britse provider Three/3 was...

Na het rooten van mijn Sensation kwam ik er achter dat er (zij het ware verborgen?) ook nog een stuk of wat apps van 3 geïnstalleerd waren en deze heb ik via root uninstall verwijderd.

• ThomasVdBerge
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09-2024
Even een update op het volgende:
Ik zit met een probleem.

Sinds gisteren zit ik met een streep 'onder' mijn scherm in het midden van ongeveer 2cm in lengte.
Als men scherm opligt op een donkere kleur (zoals men menu achtergrond) is die streep zeer duidelijk te zien als een witte kleur. Is men scherm licht opgelicht is die streep donker.

Er is niets met mijn toestel gebeurt dat dit zou kunnen verklaren...

Wat denken jullie, enkeltje garantie?
Intussen al een heel verloop gehad. Eerst gebeld met HTC waar ik vervolgens iemand aan de lijn kreeg die amper een zin vloeiend Nederlands kon spreken. Ik moest alles tot de letter spellen wat enorm irritant was en dan nog waren er fouten ingekropen.

Gelukkig via HTC support chat alles kunnen rechtzetten. En deze week dinsdag kwam ze om mijn toestel. Tot mijn verbazing stonden ze hier woensdag terug, terug met de mededeling dat ze mijn toestel kwamen afhalen. Na wat getelefoneer erachter gekomen dat die persoon van HTC ook daarin een fout had gemaakt. Enfin ja...

Momenteel ziet de status van mijn toestel er nu zo uit:
Order - Volledig ingevoerd 13-8-2011 12:36:15
Order - Bevestigd 13-8-2011 12:36:16
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 17-8-2011 3:34:54
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 17-8-2011 3:34:55
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 17-8-2011 10:55:05
Reparatie repair center - In behandeling 18-8-2011 14:43:35
Reparatie Intern - Wacht op onderdelen 18-8-2011 14:44:50
Dus zoals ik het zie amper een minuut om te constateren dat er een nieuw onderdeel in moest (had ik zelf ookal gezien hoor, kon ze gerust de moeite besparen...)

Verder nog even melden dat Dynafix que support zeer amateuristisch is... Op de help chat kom je niet verder dan enkele standaard antwoorden waar je niets aan hebt... Hopelijk heb ik hem snel terug want om van een sensation terug te keren naar een nokia 3310 is niet echt aan te raden :P

MS100D | Deep Blue | Black > Bestelling: 19/01 | RN 19/01 | Prep for delivery 23/01 | VIN 6/2/2020

• Hayo
Inmiddels heb ik contact opgenomen met de klantenservice van Studentmobiel.nl, ik werd goed geholpen en doorverwezen naar de DOA-procedure. Inmiddels heb ik de telefoon dus geretourneerd en ligt die bij het postkantoor. De telefoniste zei dat ze bij ontvangst de telefoon controleren op gebruikerssporen en of hij nog helemaal werkt en dat daarna een nieuw toestel wordt toegestuurd. Ik ben benieuwd hoe lang dat allemaal gaat duren, ik hoop dat ik zaterdag mijn nieuwe Sensation in ontvangst mag nemen.

Hayo schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 15:10:
Inmiddels heb ik contact opgenomen met de klantenservice van Studentmobiel.nl, ik werd goed geholpen en doorverwezen naar de DOA-procedure. Inmiddels heb ik de telefoon dus geretourneerd en ligt die bij het postkantoor. De telefoniste zei dat ze bij ontvangst de telefoon controleren op gebruikerssporen en of hij nog helemaal werkt en dat daarna een nieuw toestel wordt toegestuurd. Ik ben benieuwd hoe lang dat allemaal gaat duren, ik hoop dat ik zaterdag mijn nieuwe Sensation in ontvangst mag nemen.
Ik denk dat het helemaal in orde voor je komt succes!

• donvalentino

donvalentino

ThomasVdBerge schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 15:09:
Even een update op het volgende:

[...]

Intussen al een heel verloop gehad. Eerst gebeld met HTC waar ik vervolgens iemand aan de lijn kreeg die amper een zin vloeiend Nederlands kon spreken. Ik moest alles tot de letter spellen wat enorm irritant was en dan nog waren er fouten ingekropen.

Gelukkig via HTC support chat alles kunnen rechtzetten. En deze week dinsdag kwam ze om mijn toestel. Tot mijn verbazing stonden ze hier woensdag terug, terug met de mededeling dat ze mijn toestel kwamen afhalen. Na wat getelefoneer erachter gekomen dat die persoon van HTC ook daarin een fout had gemaakt. Enfin ja...

Momenteel ziet de status van mijn toestel er nu zo uit:

[...]

Dus zoals ik het zie amper een minuut om te constateren dat er een nieuw onderdeel in moest (had ik zelf ookal gezien hoor, kon ze gerust de moeite besparen...)

Verder nog even melden dat Dynafix que support zeer amateuristisch is... Op de help chat kom je niet verder dan enkele standaard antwoorden waar je niets aan hebt... Hopelijk heb ik hem snel terug want om van een sensation terug te keren naar een nokia 3310 is niet echt aan te raden :P
hoop geen boardswap voor je, kan enkele weken (3) duren...

• ThomasVdBerge
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09-2024
donvalentino schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 15:27:
[...]

hoop geen boardswap voor je, kan enkele weken (3) duren...
Hopen van niet, Ik denk eerder een ander scherm erin. Kga toch maar even snel navragen bij dynafix welk onderdeel er verwisseld wordt :-)

Edit: Het gaat om het LCD scherm... :)
Overigens wel irritant dat ze die onderdelen niet gewoon op voorraad hebben...

[ Voor 9% gewijzigd door ThomasVdBerge op 18-08-2011 15:40 ]

MS100D | Deep Blue | Black > Bestelling: 19/01 | RN 19/01 | Prep for delivery 23/01 | VIN 6/2/2020

• yori1989
Mijn sensation had vanacht ook een leuk grapje....
Hele nacht aan de oplader geweest... en dan gewoon leeglopen 8)7

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/25066045/2011-08-18_07-33-15.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door yori1989 op 18-08-2011 16:57 ]

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:23
yori1989 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 16:56:

[afbeelding]
Dat opladen is eerder ontladen :S :F

Anoniem: 417260

Dankzij dit topic weet ik dat je hem de eerste keer 8 uur moet opladen, mag je hem dan gebruiken?

• ChiMan
Iemand ervaring met de originele batterij voor de HTC Evo 3D icm de Sensation?

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

[afbeelding]
Wat ik ook apart vind: je telefoonsignaal was fulltime 100%. Normaal gesproken heb je altijd wel wat fluctuatie (kleine spikes omlaag). Misschien iets vastgelopen?

NOSIG

• yori1989
_Christiaan_ schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 17:42:
[...]

Wat ik ook apart vind: je telefoonsignaal was fulltime 100%. Normaal gesproken heb je altijd wel wat fluctuatie (kleine spikes omlaag). Misschien iets vastgelopen?
Geen idee, ik was op dat moment aan het slapen :P

• bribrab
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-05 23:36

[afbeelding]
Wat betekent dat "Ingeschakeld" eigenlijk?

Ander raar issue dat ik heb sinds de update: als ik een poosje geinternet heb en de browser afsluit, krijg ik eerst het HTC logo in een wit scherm te zien en vervolgens duurt het een tijdje voor de launcher geladen is. Ik dacht met het grotere geheugen van de Sensation van dit grapje af te zijn dat ik vaak op m'n Desire had, maar komt nu na de update dus ook op deze telefoon voor.. Meer mensen hier last van?

En dan nog wat goed nieuws: sinds de laatste maps update kan je gewoon weer naar je contacten met adres navigeren zonder de omweg die hier eerder heel handig is voorgesteld.

Ik heb via bluetooth mijn oude contacten overgezet naar mijn sensation. Nu whassap geinstalleerd en whassap vind niemand. Hoe kan dat. Ik heb daarna één van mijn contacten via opties gecopieerd naar mijn nieuwe simkaart in sensation. Nu zie ik die contact wel bij whassap. Moet ik nu stuk voor stuk elke contact omzetten naar mijn simkaart? Wat is dan beter. contacten bewaren op mn simkaart of op mn sensation?

• yori1989
Anoniem: 411339 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 20:04:
Ik heb via bluetooth mijn oude contacten overgezet naar mijn sensation. Nu whassap geinstalleerd en whassap vind niemand. Hoe kan dat. Ik heb daarna één van mijn contacten via opties gecopieerd naar mijn nieuwe simkaart in sensation. Nu zie ik die contact wel bij whassap. Moet ik nu stuk voor stuk elke contact omzetten naar mijn simkaart? Wat is dan beter. contacten bewaren op mn simkaart of op mn sensation?
Regelmatig je contactlijst exporteren naar google of naar een file, kan je heel simpel via dropbox oid. overzetten en heb je altijd je volledige contacten!

yori1989 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 20:26:
[...]

Regelmatig je contactlijst exporteren naar google of naar een file, kan je heel simpel via dropbox oid. overzetten en heb je altijd je volledige contacten!
Naar google?

• Tiroz
  • Laatst online: 09-05 09:49
Als je synchroniseert met je Google account worden sowieso al je contacten van je Sensation altijd gesynched met je Google-account, waardoor je dus al je contacten altijd up-to-date heb geback-upt.

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Tot nu toe vind ik de batterijduur teleurstellend. Hoe lang gaat jullie batterij mee?

Ik lees verschillende verhalen: de meesten doen er rond de 8 tot 10 uur mee (waaronder ikzelf), maar sommigen krijgen het voor elkaar om 30 uur met een lading te doen.

Ik heb nu de 'voorkeursnetwerktype'' op 'GSM auto (PRL)' gezet i.p.v. 'WCDMA preferred', dat schijnt te helpen. Morgen ga ik de battery trick doen, waarvan ik mijn bevindingen laat weten:
1. Zet je HTC Sensation AAN en laadt vervolgens onafgebroken 8 UUR OP.
2. Haal na 8 uur de HTC Sensation van de lader af en zet het toestel vervolgens UIT. Laad nu nog een 1 UUR OP.
3. Haal de Sensation weer van de lader af en zet hem AAN. Wacht nu enkele minuten en zet het toestel weer UIT. Tot slot laadt je alsnog een 1 UUR OP.
En klaar is Kees, je hebt nu de accu van de HTC Sensation getraind om langer te presteren. Als het goed is merk je nu duidelijk verschil en kan je batterijduur zelfs verdubbelen als voor het uitvoeren van deze methode. Je kunt het best beginnen als de batterij al bijna leeg is van de Sensation en voordat je gaat slapen. Zo hoef je overdag niet de Sensation 8 uur lang te missen.
Voor de mensen die 2 dagen met een lading doen, hoe hebben jullie de telefoon ingesteld zodat hij zo lang mee gaat?

NOSIG

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
8-10 uur maar? :| Ik kan met mijne toch wel een 24 uur redden denk ik?

En heb ik ook nog relatief slecht bereik, dus moet hij extra moeite doen voor een 3G connectie.

Ik gebruik de telefoon overdag voor wat smsen, whatsapp, 3 emailaccounts (½ uur) en automatische update van weer. Tevens kijk ik nog regelmatig op facebook etc.

• Danny96
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-03 10:25
Sinds 2/3 dagen werkt m'n touchscreen heel raar.. Soms dan doet 'ie het gewoon bijna niet en de andere keer doet 'ie het wel goed. Het is me wel opgevallen dat dit sinds 2.3.4 is. Geen custom rom, gewoon de normale.

Heb wel The Phone House gebelt en er is me verteld dat ik gewoon terug naar de winkel kan gaan waar ik een nieuw exemplaar krijg. (omdat ik het toestel nog geen 14 dagen heb)

Dannybuurmans.nl/

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

bartbh schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 22:11:
8-10 uur maar? :| Ik kan met mijne toch wel een 24 uur redden denk ik?

En heb ik ook nog relatief slecht bereik, dus moet hij extra moeite doen voor een 3G connectie.

Ik gebruik de telefoon overdag voor wat smsen, whatsapp, 3 emailaccounts (½ uur) en automatische update van weer. Tevens kijk ik nog regelmatig op facebook etc.
Automatische updates enzo aan? Broekzakmodus (bij Geluid staat dat)? Gegevensverbinding heel de dag aan? En wat is bij jou het 'voorkeursnetwerktype' (*#*#4636##*#* bellen en dan naar 'telefoon')? En de helderheid van het scherm? Welke widgets?

Zijn nogal wat vragen :P Maar ik probeer bij mij te ontdekken waarom mijn batt out of the box zo kort meegaat.

NOSIG

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-03 23:17
ChiMan schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 17:22:
Iemand ervaring met de originele batterij voor de HTC Evo 3D icm de Sensation?
Ik heb em al een aantal dagen, maar ik kan nu nog niks zinnigs over zeggen. De batterij gaat natuurlijk pas goed werken na een aantal keer opladen.

• Tiroz
  • Laatst online: 09-05 09:49
Beste WiFi--prestaties uitstaan btw? :P Ik haal ook wel 30 uur, overdag Gegevensverbinding altijd aan, Wi-Fi wanneer in bereik altijd aan, Weer elk uur, Gmail push, Whatsapp, Friendstream widget, Business Calendar widget, af en toe Tweetdeck updaten, Snowstorm weather widget. Denk ook dat je batterij out of the box sowieso nog een stuk beter wordt in de eerste maand hoor! Out of the box is het niet zoveel nee, dat had ik ook.

[ Voor 4% gewijzigd door Tiroz op 18-08-2011 22:44 ]

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

"Beste WiFi--prestaties" staat uit, maar Wifi staat al heel de dag uit. Trouwens echt ongekend hoe ver die optie weggestopt is. Als ze nu gewoon een knopje 'geavanceerd' in het wifi-menu hadden gemaakt. Maarja.

Ook ongekend hoe je 30 uur met je batterij kan doen zonder energiebesparende maatregelen. Vandaag heb ik 12 uur gehaald en dan is het echt gedaan. En ik gebruik hem echt niet intensief, en mn bereik is goed.

Heb je energiebesparing uitgeschakeld in het instellingenmenu?

NOSIG

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-05 13:08

The_Worst

Unox

_Christiaan_ schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 22:02:
Tot nu toe vind ik de batterijduur teleurstellend. Hoe lang gaat jullie batterij mee?

Ik lees verschillende verhalen: de meesten doen er rond de 8 tot 10 uur mee (waaronder ikzelf), maar sommigen krijgen het voor elkaar om 30 uur met een lading te doen.

Ik heb nu de 'voorkeursnetwerktype'' op 'GSM auto (PRL)' gezet i.p.v. 'WCDMA preferred', dat schijnt te helpen. Morgen ga ik de battery trick doen, waarvan ik mijn bevindingen laat weten:

[...]

Voor de mensen die 2 dagen met een lading doen, hoe hebben jullie de telefoon ingesteld zodat hij zo lang mee gaat?
'WCDMA preferred' snap ik maar wat houdt 'GSM auto (PRL)' in?

Mijn telefoon gaat geen twee dagen mee, 24 uur tops maar dan is deze ook echt leeg. Ik ben wel aan het testen en proberen om de batterij langer mee te laten gaan zonder dat er teveel verloren gaat van het gebruiksgemak.

Zo viel het mij vanochtend op dat de telefoon regelmatig wakker wordt om blijkbaar iets te doen. Nu kon ik mij niet herinneren dat de telefoon dit deed voordat ik hem gerest had. Nu bleek dat een app van Androidworld elk half uur ging controleren op nieuwsberichten. Zelfs 's nachts. Nu hoef ik daar überhaupt geen notificatie van en heb dit dan ook uitgezet. Ik ben hiermee dus een beetje aan het spelen en zoeken. Zo stel ik de helderheid van het scherm zelf in omdat de automatische stand iets te enthousiast is zelfs in het donker staat de helderheid vrij hoog. De piekuren van de e-mail verkorten van 12 >10 en van 12 > 6 uur etc. etc. Ik maak er een beetje een sport van. :+

Verder zoek ik nog steeds een app die je kan vertellen welke app je telefoon actief/wakker houdt als dit mogelijk is?
Afbeeldingslocatie: http://storage.seanbeernink.nl/062B1A97.jpg

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Ik heb gelezen dat-ie met GSM auto (PRL) eerst contact zoekt met GSM en gebruik maakt van een preferred roaming list (vandaar PRL). Terwijl WCDMA preferred meteen contact probeert te maken met een 3G mast, wat meer energie zou kosten. GSM auto zou wat minder aggressief naar 3G zoeken en daarmee batterij besparen ofzo. Hier meer.

edit: wait... Wut?

Ik kom hier deze screenshots tegen:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/25066045/2011-08-18_07-33-15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://storage.seanbeernink.nl/062B1A97.jpg

En dan kijk ik naar de mijne:
Afbeeldingslocatie: http://cevertse.nl/dump/IMG_0738.jpg

Let op het kopje "ingeschakeld". Mijn telefoon is continu 'ingeschakeld', wat het ook mag zijn, terwijl bij anderen dus niet. Wat gaat hier fout? :P

[ Voor 35% gewijzigd door _Christiaan_ op 18-08-2011 23:14 ]

NOSIG

• dangerousp
Sinds ik insertcoin draai en de batterij geconfigureerd heb, gaat hij ongeveer 30 procent langer mee. Nu, na 40 uur nog 23 procent batterij over. Met ongeveer 50 whatsapp berichten, paar mailtjes en slechts 2 x 2 minuten bellen. Wifi continu aan email Push en helderheid wat lager.

• The_Worst

The_Worst

Unox

_Christiaan_ schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:02:

[..]

Let op het kopje "ingeschakeld". Mijn telefoon is continu 'ingeschakeld', wat het ook mag zijn, terwijl bij anderen dus niet. Wat gaat hier fout? :P
Dit betekent dus dat je telefoon nooit in slaapstand gaat oftewel niet in energiebesparende modus. WiFi blijft aanstaan etc. Slecht voor je batterijduur. ;) Nu is er dus een app of een widget die je telefoon bewust wakker houdt. Het zou zelfs je BlueTooth-verbinding kunnen zijn maar dat gebruik ik niet dus daar kan ik ook niks over zeggen.

[ Voor 10% gewijzigd door The_Worst op 18-08-2011 23:26 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Dat verklaart op zich een hoop... Dan ga ik maar eens op zoek naar het programma dat de telefoon wakker houdt. Ik heb dit eigenlijk altijd al zo gezien, dus ik verdenk één van de applicaties die als eerste geïnstalleerd zijn (Whatsapp, of misschien wel Sense of een google account).

Wordt nog een aardige klus om dat uit te zoeken denk ik.

NOSIG

• Upbeat
_Christiaan_ schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:27:
Dat verklaart op zich een hoop... Dan ga ik maar eens op zoek naar het programma dat de telefoon wakker houdt. Ik heb dit eigenlijk altijd al zo gezien, dus ik verdenk één van de applicaties die als eerste geïnstalleerd zijn (Whatsapp, of misschien wel Sense of een google account).

Wordt nog een aardige klus om dat uit te zoeken denk ik.
Je kan de app Battery History for GB/Gingerbread downloaden uit de Market. Daar kan je wel wat uit halen over apps die de telefoon wakker houden.

Whatsapp zou kunnen. Vaak als ik een bericht krijg, dan springt het scherm aan en gaat vervolgens niet uit. Leuke warmtebron in je broekzak ;)

• The_Worst

The_Worst

Unox

WhatsApp, Sense en Google zijn het niet, deze gebruik ik ook. ;)

Scherm aan bij het ontvangen van een WhatsApp-bericht? :?

• Upbeat
The_Worst schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:32:
WhatsApp, Sense en Google zijn het niet, deze gebruik ik ook. ;)

Scherm aan bij het ontvangen van een WhatsApp-bericht? :?
Ja ik heb het al een paar keer gehad. Paar keer in mijn broekzak en ook toen de telefoon op mijn bureau lag. Niet dat het steeds gebeurd maar wel meegemaakt ja! :/

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Batteryhistory doet het bij mij helaas niet... Dus ik ga nog even verder zoeken :P

NOSIG

• Upbeat
_Christiaan_ schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:38:
Batteryhistory doet het bij mij helaas niet... Dus ik ga nog even verder zoeken :P
Nee die is het ook niet. Deze is het!

http://market.android.com/search?q=pname:com.devc.bathisgb Doet het niet :?

Gevonden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=13328125

[ Voor 10% gewijzigd door Upbeat op 18-08-2011 23:45 ]

• The_Worst

The_Worst

Unox

Oppassen dat we niet niet teveel offtopic gaan met het discussiëren over apps maar deze ziet er veelbelovend uit: https://market.android.co...sksven.betterbatterystats

Deze geeft ook aan of een programma de telefoon wakker maakt/houdt.

Inderdaad! Nu weer ontopic, voor apps hebben we een eigen topic!

[ Voor 10% gewijzigd door Bullet NL op 19-08-2011 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 371933

De batterij duur van mijn sensation is inmiddels 1,5 tot 2 dagen met sync aan, ik vind dit al beter maar hoop wel dat het nog iets beter word

en wat de cover betreft ik heb ook een nieuwe opgestuurd gekregen hoe lang zijn deze gemiddeld onderweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is vreemd. Ik heb mijn sensation geheel afgesloten en toen 1,5 uur opgeladen. Dus niet slaapstand maar echt uit. Nu wil ik mn toestel aanzetten. Gaat tie niet aan. Lang genoeg op knopje ingedrukt gehouden. Niets.

Uiteindelijk batterij even eruit en erin. Toen deed tie het weer. Komt dit voor? Is dat omdat je toestel helemaal uit hebt gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Anoniem: 411339 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:57:
Dat is vreemd. Ik heb mijn sensation geheel afgesloten en toen 1,5 uur opgeladen. Dus niet slaapstand maar echt uit. Nu wil ik mn toestel aanzetten. Gaat tie niet aan. Lang genoeg op knopje ingedrukt gehouden. Niets.

Uiteindelijk batterij even eruit en erin. Toen deed tie het weer. Komt dit voor? Is dat omdat je toestel helemaal uit hebt gezet?
Staat "fastboot" aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fastboot? Ja, sorry. Ben aardig noob. Maar still learning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:43
Als fastboot aan staat, gaat je telefoon niet helemaal uit, maar komt hij in een soort slaapstand terecht. Je batterij loopt hierdoor dus wel langzaam leeg.

[ Voor 5% gewijzigd door tiguan op 19-08-2011 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 02:52
Anoniem: 411339 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:57:

Dit kan ook komen door apps die geïnstalleerd zijn op je telefoon, het is bekend dat sommige apps de GPS antenne ingeschakeld laten, hier door is de batterij ook zo leeg...

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het gaat niet om batterij leeg. Maar omdat ik een nieuwe phone heb probeer ik mijn batterij sterker te maken door opladen. Zoals in andere topic staat....8 uur opladen etc daarna toestel geheel uitzetten en 1 uur opladen.

Ik was dus bezig met 1 uur opladen in 'uit stand'. Nadat het opladen was voltooid voor mijn gevoel, probeerde ik mijn toestel juist aan te zetten. Hij is dus kwa batterij vol. Maar hij ging gewoon niet aan. Ik moest letterlijk batterij even eruit halen en weer erin om nogmaals aan/uit knopje in te drukken en toen deed tie het weer. Anyway...ik doe nu mn toestel weer helemaal uit (uitschakelen). Druk weer lang genoeg....en hij gaat aan. Denk dat het een 'hik-up' moment was ofzo. Bedankt weer voor jullie meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ander wat lastig irri situatie. Op frontpage druk ik op knopje 'telefoon'. Dan kom ik op mijn cijferscherm om te bellen met groot groene knop 'bellen' en daarboven zie ik boven cijferscherm mijn contacten. Als ik per ongeluk op zo'n contact aanraak gaat hij gelijk bellen. Als een gek probeer ik dan gelijk weer te beeindigen.

Klopt dit bij iedereen of is er een soort van truukje om eerst een vraag te krijgen 'wil je bellen naar contact...'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renevdeertwegh
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-04 11:57
ralph075 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 17:11:
[...]

Ja, dit heb ik ook. Heel vervelend! In het vorige topic heb ik ook enkele mensen gehoord die er last van hebben.

Heb je al een factory reset geprobeerd? (dit was de reactie die ik van HTC kreeg, heb het zelf nog niet geprobeerd)
Toevallig net als de mijne ook een Vodafonebranded toestel? Telefoon echt onbruikbaar geworden sinds laatste update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
renevdeertwegh schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:13:
[...]

Toevallig net als de mijne ook een Vodafonebranded toestel? Telefoon echt onbruikbaar geworden sinds laatste update!
Nee, mijn toestel is unbranded.
Na een herstart blijft het probleem meestal een tijdje weg (variërend van 2-8 uur). Nu herstart ik gelijk als het de eerste keer gebeurt. Na de laatste herstart is het probleem tot mijn verbazing inmiddels al meer dan 24 uur weg... hopelijk blijft dat zo.
* ralph075 keeps fingers crossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 415187

Ik heb een vraagje! Ik heb mijn sensation nu 2 maanden en als ik iets harder duw op het scherm, vooral in het midden( niet overdreven hard) komt mijn glas tegen de LCD display en verkleurt dat gedeelte waar ik duw. Is dit normaal en hebben jullie dat probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renevdeertwegh
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-04 11:57
ralph075 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:24:
[...]

Nee, mijn toestel is unbranded.
Na een herstart blijft het probleem meestal een tijdje weg (variërend van 2-8 uur). Nu herstart ik gelijk als het de eerste keer gebeurt. Na de laatste herstart is het probleem tot mijn verbazing inmiddels al meer dan 24 uur weg... hopelijk blijft dat zo.
* ralph075 keeps fingers crossed
Dat klinkt hoopvol. Herstart je je telefoon met de powerknop of haal je de accu er uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
renevdeertwegh schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:35:
[...]

Dat klinkt hoopvol. Herstart je je telefoon met de powerknop of haal je de accu er uit?
Powerknop, onderste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

_Christiaan_ schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:38:
Gisteravond nog even aan het pielen geweest, vannacht de telefoon aangelaten, met dit resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://cevertse.nl/dump/IMG_0740.jpg

De telefoon is voor het eerst in zn leven gaan slapen, zoals het hoort :) Op sommige momenten was hij wel ingeschakeld terwijl het scherm uit stond, maar met deze mate kan ik leven. Voorheen stond hij volcontinu ingeschakeld. Dus mn 100% awake probleem is voorbij.

Met BetterBatteryStats ben ik erachter gekomen dat HTC Watch enorm veel partial wakelocks vergde. Ik heb het accountje verwijderd (instellingen -->Accounts en synchronisatie --> HTC Watch), de telefoon opnieuw opgestart met fastboot uit en nu is het probleem voorbij. Simpelweg de synchronisatie uitzetten hielp niet, je moet je account echt verwijderen. Op dit moment vergt Android backup de grootste partial wakelock. Dat zal dat ene blokje wel zijn in het scherm. (edit: heb Android backup maar uitgezet aangezien het zo'n 10% batterij per dag lijkt te verbruiken)

Als hiermee mn batterijprobleem is opgelost (wat er wel op lijkt so far), vind ik het een serieuze bug van HTC.

Misschien een ideetje om dat van die wakelocks in de topicstart te zetten, aangezien er meer mensen zijn bij wie de batterij maar ±10 uur meegaat.

[ Voor 3% gewijzigd door _Christiaan_ op 19-08-2011 19:01 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hebben jullie al een goeie videoplayer voor de sensation. Via topic android apps zie ik in de top 5 Vplayer staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulklooster
Anoniem: 411339 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:56:
Hebben jullie al een goeie videoplayer voor de sensation. Via topic android apps zie ik in de top 5 Vplayer staan.
Ik vind de standaard videoplayer van HTC prima werken, speelt tot nu toe alle formaten af!

Overigens, voor de mensen die het nog wilde weten:
Het scherm laten vervangen bij Dynafix kost 195,35..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
_Christiaan_ schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:42:
[...]

Gisteravond nog even aan het pielen geweest, vannacht de telefoon aangelaten, met dit resultaat:

[afbeelding]

De telefoon is voor het eerst in zn leven gaan slapen, zoals het hoort :) Op sommige momenten was hij wel ingeschakeld terwijl het scherm uit stond, maar met deze mate kan ik leven. Voorheen stond hij volcontinu ingeschakeld. Dus mn 100% awake probleem is voorbij.

Met BetterBatteryStats ben ik erachter gekomen dat HTC Watch enorm veel partial wakelocks vergde. Ik heb het accountje verwijderd (instellingen -->Accounts en synchronisatie --> HTC Watch), de telefoon opnieuw opgestart met fastboot uit en nu is het probleem voorbij. Simpelweg de synchronisatie uitzetten hielp niet, je moet je account echt verwijderen. Op dit moment vergt Android backup de grootste partial wakelock. Dat zal dat ene blokje wel zijn in het scherm.

Als hiermee mn batterijprobleem is opgelost (wat er wel op lijkt so far), vind ik het een serieuze bug van HTC.

Misschien een ideetje om dat van die wakelocks in de topicstart te zetten, aangezien er meer mensen zijn bij wie de batterij maar ±10 uur meegaat.
Hou ons op de hoogte :)

BTW, je kan heel makkelijk screenshots maken van je scherm. Powerknop + home button en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

[...]

[afbeelding]

Dit ziet er inderdaad erg netjes uit.
Met BetterBatteryStats ben ik erachter gekomen dat HTC Watch enorm veel partial wakelocks vergde. Ik heb het accountje verwijderd (instellingen -->Accounts en synchronisatie --> HTC Watch), de telefoon opnieuw opgestart met fastboot uit en nu is het probleem voorbij. Simpelweg de synchronisatie uitzetten hielp niet, je moet je account echt verwijderen. Op dit moment vergt Android backup de grootste partial wakelock. Dat zal dat ene blokje wel zijn in het scherm.
Goeie vondst. :o
+1. Ik vind het nu al een onmisbare tool voor een Android-telefoon. Batterijverbruik tijdens het gebruik van de telefoon is niet erg maar als de telefoon in stand-by staat moet deze zo min mogelijk stroom verbruiken maar helaas zijn er applicaties die zich hier niet aan kunnen houden.

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.