Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411339

Zomaar had ik de hele ochtend geen 3G verbinding. Dacht dat het al zo stil was met 'contact' verkeer. Geen storing op KPN gevonden. Na een 'opnieuw opstarten' kwam hij weer terug. En achterkant voelde opeens warm aan.

Is dit al eens eerder langs geweest? Toch raar dat ik mijn mobiel moet herstarten voor internet verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Anoniem: 411339 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:51:
Zomaar had ik de hele ochtend geen 3G verbinding. Dacht dat het al zo stil was met 'contact' verkeer. Geen storing op KPN gevonden. Na een 'opnieuw opstarten' kwam hij weer terug. En achterkant voelde opeens warm aan.

Is dit al eens eerder langs geweest? Toch raar dat ik mijn mobiel moet herstarten voor internet verbinding.
Ik heb ook een paar keer gehad dat ineens m'n mobiel internet niet meer werkte. Icoontje van 3G was dan ook afwezig en ik was niet via WiFi verbonden. Herstarten heeft mij elke keer het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

ChiMan schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:10:
[...]

Volgens mij is dat de US firmware update.
Wij in EU hebben 14.45.401.2

Correct me if I am wrong.
1.45.531.1 lijkt me dan toch een nieuwere versie.

EDIT:

Had de edit knop moeten gebruiken :P

[ Voor 8% gewijzigd door Dj-sannieboy op 22-08-2011 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:01
Dj-sannieboy schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:58:
[...]

Nee, het getal 531 slaat in dit geval op een regionale rom, zo te zien voor T-Mobile USA. Wij hebben hier bijvoorbeeld 1.45.401 voor unbranded Sensations. 1.45 is de versie van de software en 401 voor de regio en/of provider.

[ Voor 6% gewijzigd door tiguan op 22-08-2011 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:20
Dj-sannieboy schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:58:
[...]

EDIT:

Had de edit knop moeten gebruiken :P
8)7 ;)

Wat mij ook is opgevallen is dat je met 2.3.4 je SMS kan backup-en en restoren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Beste nieuwe 'feature' in een changelog ooit, is volgens mij de volgende voor de Sensation 4G die eerder werd gequote:
New Features
Software stability
;-)

[ Voor 23% gewijzigd door Mr_Big op 22-08-2011 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 13:45

emzed

*

Floris-K schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:00:
[...]
Improvements to screen responsiveness
En doe mij deze maar. Of moet dit nu al in die 2.3.4 OTA van Vodafone zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspertje19
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-06 12:44
emzed schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 10:29:
[...]

Als je hem niet zoals ik heb laten vallen en bij een niet-officieel HTC reparatiebedrijf hebt laten maken, zou ik hem gewoon terugsturen naar HTC.

Het probleem is best wel groot, zoek maar eens op google.
De eerste keer via de retailer (waar ik hem gekocht heb) terug gestuurd voor dit probleem(het probleem verdwijnt immers niet na een harde reset = hardware fout zegt HTC). Deze hebben hem bij eurotwice laten onderzoeken: niks aan de hand

Week lang deed me toestel het prima, toen begon het weer. Harde reset helpt niet. HTC gebeld = hardware fout, opsturen naar ons. Dus dit keer direct via HTC geregeld.
Daar is hij naar dynafix gestuurd en binnen 5 minuten dat deze op de reparatie tafel kwam: wacht op onderdelen.

Nu 3 weken verder wordt hij deze week aan mij verzonden. Aangezien hij de staus: wacht op onderdelen had, verwacht ik dat er iets vervangen is. Ik ben benieuwd of het touch screen probleem is opgelost en zal dit hier ook melden.

Ik ben en blijf van mening dat als het na een harde reset niet direct weg is, het een hardware fout is. Bovendien vind ik het heel bijzonder dat Dynafix binnen 5 minuten mijn telefoon op de status: wacht op onderdelen zet. Het si alsof ze precies weten wat er al met het toestel aan de hand is, maargoed, dit is puur speculeren haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-06 06:46
Heeft iemand al een alternatief gevonden voor ConnectBot op de Sensation? Het is niet echt mogelijk om pijltjes te gebruiken dus ik kan niet naar links, rechts, beneden of naar boven. Ook Ctrl-x werkt volgens mij niet (ook al krijg je een "Ctrl" icoontje te zien op het scherm)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 13:45

emzed

*

caspertje19 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 19:46:
[...]

De eerste keer via de retailer (waar ik hem gekocht heb) terug gestuurd voor dit probleem(het probleem verdwijnt immers niet na een harde reset = hardware fout zegt HTC). Deze hebben hem bij eurotwice laten onderzoeken: niks aan de hand

Week lang deed me toestel het prima, toen begon het weer. Harde reset helpt niet. HTC gebeld = hardware fout, opsturen naar ons. Dus dit keer direct via HTC geregeld.
Daar is hij naar dynafix gestuurd en binnen 5 minuten dat deze op de reparatie tafel kwam: wacht op onderdelen.

Nu 3 weken verder wordt hij deze week aan mij verzonden. Aangezien hij de staus: wacht op onderdelen had, verwacht ik dat er iets vervangen is. Ik ben benieuwd of het touch screen probleem is opgelost en zal dit hier ook melden.

Ik ben en blijf van mening dat als het na een harde reset niet direct weg is, het een hardware fout is. Bovendien vind ik het heel bijzonder dat Dynafix binnen 5 minuten mijn telefoon op de status: wacht op onderdelen z
et. Het si alsof ze precies weten wat er al met het toestel aan de hand is, maargoed, dit is puur speculeren haha
Dat is wel interessant, dat dynafix het als standaard reparatie ziet. Enig idee wat er vervangen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspertje19
emzed schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 21:46:
[...]

Dat is wel interessant, dat dynafix het als standaard reparatie ziet. Enig idee wat er vervangen is?
Nee ik heb geen idee. Maar de status staat als afgerond en ik hoop dat er een bon bij zit wat er vervangen is, maar dit zal ik van de week gaan zien als de Sensation weer binnen is. Ik zal dan ook hier weer posten of er meer uitleg bij zit....

Ik had er wel een zeer duidelijk schrijven bijgevoegd over het probleem (vorige keer ging het weg door de batterij gedurende een nacht te verwijderen). Het verwijderen van de batterij kwam dan ook overéén met de eerste keer opsturen naar eurotwice: batterij is er gedurende tijd af geweest, waardoor het probleem op het moment van testen niet aanwezig was.

Dit heb ik zeer duidelijk uitgelegd in een schrijven bij mijn telefoon naar het reparatie centrum Dynafix, welke direct na 5 minuten al op de status: wacht op onderdelen kwam. Net alsof ze de oplossing al wisten ;)
Maar dit blijft speculeren. Ik zal hier mijn bevindingen posten als ik mijn telefoon weer terug heb van de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyoshi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-05 16:34
Het probleem van het unlocken i.v.m. slecht touchscreen heb ik eigenlijk alleen als USB connected is, anders op een enkele keer na, nooit. Meer mensen die hetzelfde hebben? Ik begrijp dat veel mensen er niet alleen dan last van hebben.

[ Voor 0% gewijzigd door Kyoshi op 23-08-2011 00:34 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosManz
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
caspertje19 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 23:18:
[...]

Nee ik heb geen idee. Maar de status staat als afgerond en ik hoop dat er een bon bij zit wat er vervangen is, maar dit zal ik van de week gaan zien als de Sensation weer binnen is. Ik zal dan ook hier weer posten of er meer uitleg bij zit....

Ik had er wel een zeer duidelijk schrijven bijgevoegd over het probleem (vorige keer ging het weg door de batterij gedurende een nacht te verwijderen). Het verwijderen van de batterij kwam dan ook overéén met de eerste keer opsturen naar eurotwice: batterij is er gedurende tijd af geweest, waardoor het probleem op het moment van testen niet aanwezig was.

Dit heb ik zeer duidelijk uitgelegd in een schrijven bij mijn telefoon naar het reparatie centrum Dynafix, welke direct na 5 minuten al op de status: wacht op onderdelen kwam. Net alsof ze de oplossing al wisten ;)
Maar dit blijft speculeren. Ik zal hier mijn bevindingen posten als ik mijn telefoon weer terug heb van de week.
In plaats van dat ze de oplossing al weten, kan het natuurlijk ook gewoon zijn dat het goedkoper is om direct een onderdeel te vervangen dan eerst alles te onderzoeken. Ik heb dat een paar jaar geleden ooit gehad met een oude telefoon. Opgestuurd, en ik kreeg een geheel nieuwe terug (ander IMEI nummer). Achteraf las ik op het internet dat het een software probleem was waarvoor een fix beschikbaar was gesteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103399

mijn htc watch doet het niet meer ? ik kan niet huren/kopen... heb alleen de offline trailers gedoe, komt dit door 2.3.4 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmotaX
  • Laatst online: 12-06 16:10

AmotaX

Developer

Kyoshi schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:34:
Het probleem van het unlocken i.v.m. slecht touchscreen heb ik eigenlijk alleen als USB connected is, anders op een enkele keer na, nooit. Meer mensen die hetzelfde hebben? Ik begrijp dat veel mensen er niet alleen dan last van hebben.
Ik ken het "probleem", maar heb het alleen (soms) als ik de telefoon niet vasthou. Het is een kwestie van aarden volgens mij, want zodra ik een vinger tegen de metalen behuizing aan leg is het probleem verholpen.

Ik snap niet zo goed dat mensen er zo'n probleem van maken en zeggen dat het touchscreen defect is... Maar persoonlijk vind ik de Sensation ook niet lekker te bedienen als hij op de tafel ligt.

Btw. met mijn HTC Wildfire had ik soms hetzelde probleem, dus was er al aan gewend. Misschien is het wel een HTC issue!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspertje19
vosManz schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:50:
[...]

In plaats van dat ze de oplossing al weten, kan het natuurlijk ook gewoon zijn dat het goedkoper is om direct een onderdeel te vervangen dan eerst alles te onderzoeken. Ik heb dat een paar jaar geleden ooit gehad met een oude telefoon. Opgestuurd, en ik kreeg een geheel nieuwe terug (ander IMEI nummer). Achteraf las ik op het internet dat het een software probleem was waarvoor een fix beschikbaar was gesteld :P
is ook niet helemaal waar: ik zal namelijk mijn telefoon blijven opsturen, totdat ik een werkend exemplaar heb. Iedere keer een koerier mijn telefoon op laten halen, een technische dienst er naar laten kijken en het weer retouneren kost op den duur toch behoorlijk wat geld.
Er zijn enkele honderden meldingen op XDA, dus misschien zitten er gewoon enkele foute sensation tussen. Een paar honderd op de hoeveelheid sensations die ze verkopen is natuurlijk helemaal niks.

Ik blijf erbij: harde reset helpt niet. Eerste paar dagen niks aan de hand dan verschijnt het probleem: hardware fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Anoniem: 103399 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 01:14:
mijn htc watch doet het niet meer ? ik kan niet huren/kopen... heb alleen de offline trailers gedoe, komt dit door 2.3.4 ?
Staat je Watch account wel goed ingesteld?

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Nefiorim schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 08:58:
[...]

Staat je Watch account wel goed ingesteld?
Hier hetzelfde (2.3.4 unrooted)..

Heb nooit films kunnen huren/kopen.. kan volgens HTC
ook nog niet in Nederland, maar na update had ik be-
stel-menu..

dat is sinds gisteren weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:08

AndereKoekoek

Ping! Pong?

AmotaX schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 08:21:
[...]

Ik ken het "probleem", maar heb het alleen (soms) als ik de telefoon niet vasthou. Het is een kwestie van aarden volgens mij, want zodra ik een vinger tegen de metalen behuizing aan leg is het probleem verholpen.

Ik snap niet zo goed dat mensen er zo'n probleem van maken en zeggen dat het touchscreen defect is... Maar persoonlijk vind ik de Sensation ook niet lekker te bedienen als hij op de tafel ligt.
Hier ben ik dus idd ook achter gekomen. Heb mijn foon graag in een hoesje en dan werkt de telefoon simpelweg niet. Mijn HTC Desire werkt altijd prima in een soortgelijk hoesje.

Voor mijn gevoel heeft het, bij mijn telefoon, inderdaad met aarden te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08-2023

donvalentino

psn: Walllie-G

wat ik me afvraag is hoe jullie het toestel proberen te unlocken als hij in het hoesje zit??
Je haalt hem toch meestal eruit of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257088

Kyoshi schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:34:
Ik ook alleen als het toestel word opgeladen of is opgeladen met iets anders dan de htc lader of htc autolader. En dan inderdaad alleen als het toestel ergens ligt zodat je alleen de voorkant aanraakt. Gelukkig heb ik de verbinding met de pc helemaal niet nodig, dus gebeurt me dat niet goed laden niet vaak. Het is toevallig dat ik een keer per ongeluk de samsunglader van mijn vrouw gebruikte. die levert maar 750mA

Vannacht heeft de telefoon aan de htc lader gelegen, toen, en ook daarna kon ik het toestel weer gewoon overal op neerleggen zonder dat het probleem ontstond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:35
[...]

Bij mij was dit niet enkel het aarden. De problemen deden zich ook voor terwijl ik het toestel gewoon vast had. Het was vaak echt irritant omdat het toestel maar niet wou unlocken. Ook het niet werken van de carrousel was een verschijnsel, alhoewel dit niet echt storend was. En ik ben hiermee ook niet de enige.
Maar het probleem is even snel weer verdwenen als dat het opdook... ik heb er totaal geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0zz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-06 14:29

Sn0zz

Wait... what!?

_Nick__ schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 09:32:
[...]
Hier hetzelfde (2.3.4 unrooted)..
Heb nooit films kunnen huren/kopen.. kan volgens HTC
ook nog niet in Nederland, maar na update had ik be-
stel-menu..
dat is sinds gisteren weg..
Ik heb vorige week een eerste film gekocht via Watch, en die staat er nu gewoon nog steeds.. Geen probleem.
(2.3.4 unrooted)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-06 19:25
Ik kan ook geen aankopen doen bij Watch.

Wel geroot en custom rom

[ Voor 25% gewijzigd door dangerousp op 23-08-2011 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0zz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-06 14:29

Sn0zz

Wait... what!?

dangerousp schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:03:
Ik kan ook geen aankopen doen bij Watch.

Wel geroot en custom rom
Vreemd. Ik kom er gewoon in en kan aankopen doen. :?
Niet daadwerkelijk gekocht, maar ik kan met Watch account inloggen en de cardinfo wordt netjes geladen...

[ Voor 19% gewijzigd door Sn0zz op 23-08-2011 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Sn0zz schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:20:
[...]

Vreemd. Ik kom er gewoon in en kan aankopen doen. :?
Niet daadwerkelijk gekocht, maar ik kan met Watch account inloggen en de cardinfo wordt netjes geladen...
Meer mensen die niet geroot zijn en het wel kunnen en wel geroot zijn en het niet kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmotaX

AmotaX

Developer

HTC Watch lijkt het hier wel te doen. Ik kan trailers kijken van recommended movies. Maar verder maak ik er geen gebruik van.
Ik heb hem niet geroot en draai stock 2.3.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Ik zat op het netwerk van mijn werk en dit gaat via duitsland. Nu ik gewoon op 3g zit, krijg ik al veel meer te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 20:27
Nadat ik mijn eerste Sensation terug had gestuurd omdat er een groene stuck pixel in zat, heb ik inmiddels de tweede Sensation ontvangen. Op de factuur van Studentmobiel.nl staat dat het een nieuw exemplaar is. Ik weet niet helemaal zeker of ik dit moet geloven. Ik kreeg namelijk de telefoon in het oude doosje terug maar wel met een nieuw omhulsel (dus het deel van de doos waar je tegen aan kijkt). De Warranty VOID seal was dus al doorbroken, onder de seal van het omhulsel zag ik een soort zwart tape zitten...hoort dit? Toen ik het toestel uit de doos haalde zag ik dat de achterkant wat vingerafdrukken bevatte, dit kan natuurlijk van het overplaatsen van de telefoon zijn en het verwisselen van de batterij met een nieuwe. Mijn vermoeden zegt echter dat het een gerepareerd toestel is, zou dit mogelijk kunnen zijn of zou het een heel nieuw exemplaar zijn? Ik hoop dat deze telefoon het langer dan 8 dagen uit houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Hayo schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:24:
Nadat ik mijn eerste Sensation terug had gestuurd omdat er een groene stuck pixel in zat, heb ik inmiddels de tweede Sensation ontvangen. Op de factuur van Studentmobiel.nl staat dat het een nieuw exemplaar is. Ik weet niet helemaal zeker of ik dit moet geloven. Ik kreeg namelijk de telefoon in het oude doosje terug maar wel met een nieuw omhulsel (dus het deel van de doos waar je tegen aan kijkt). De Warranty VOID seal was dus al doorbroken, onder de seal van het omhulsel zag ik een soort zwart tape zitten...hoort dit? Toen ik het toestel uit de doos haalde zag ik dat de achterkant wat vingerafdrukken bevatte, dit kan natuurlijk van het overplaatsen van de telefoon zijn en het verwisselen van de batterij met een nieuwe. Mijn vermoeden zegt echter dat het een gerepareerd toestel is, zou dit mogelijk kunnen zijn of zou het een heel nieuw exemplaar zijn? Ik hoop dat deze telefoon het langer dan 8 dagen uit houdt.
Bij reparatie wordt er een nieuwe VOID sticker erop geplakt.
Als ik jouw was effe contact opnemen met de winkel en vragen om eentje om te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
ChiMan schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:10:
[...]

Bij reparatie wordt er een nieuwe VOID sticker erop geplakt.
Als ik jouw was effe contact opnemen met de winkel en vragen om eentje om te ruilen.
Kan ik zomaar een nieuw toestel claimen dan? Dus een heel nieuw toestel, nieuw in doos waarvan de seal niet doorbroken is? Wellicht is het toestel wat ik ontvangen is gerepareerd en is de zegel doorbroken door Studentmobiel.nl, of zou dat niet mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Hayo schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:25:
[...]

Kan ik zomaar een nieuw toestel claimen dan? Dus een heel nieuw toestel, nieuw in doos waarvan de seal niet doorbroken is? Wellicht is het toestel wat ik ontvangen is gerepareerd en is de zegel doorbroken door Studentmobiel.nl, of zou dat niet mogelijk zijn?
Je kan sowieso aangeven dat je void sticker doorbroken is!
Bij reparatie via een officiele bedrijf moeten ze een nieuwe stickter erop plakken.

Wat er nu misschien is gebeurd is dat het door een 'amateur' is gedaan en je geen recht op garantie meer hebt bij HTC zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
ChiMan schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:37:
[...]

Je kan sowieso aangeven dat je void sticker doorbroken is!
Bij reparatie via een officiele bedrijf moeten ze een nieuwe stickter erop plakken.

Wat er nu misschien is gebeurd is dat het door een 'amateur' is gedaan en je geen recht op garantie meer hebt bij HTC zelf.
Even voor de duidelijkheid, ik heb mijn toestel als DOA teruggestuurd, en heb hem dus niet als reparatie aangeboden.
Ik heb mijn eigen doosje, compleet met alle toebehoren, opgestuurd.
Vandaag heb ik een 'nieuwe' sensation ontvangen (dus een ander toestel met een ander IMEI en S/N) met een nieuw omhulsel (buitenste doosje, dus met de afbeelding van de sensation en specs) maar met hetzelfde binnendoosje en dezelfde batterij, en andere toebehoren ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Hayo schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:42:
[...]

Even voor de duidelijkheid, ik heb mijn toestel als DOA teruggestuurd, en heb hem dus niet als reparatie aangeboden.
Ik heb mijn eigen doosje, compleet met alle toebehoren, opgestuurd.
Vandaag heb ik een 'nieuwe' sensation ontvangen (dus een ander toestel met een ander IMEI en S/N) met een nieuw omhulsel (buitenste doosje, dus met de afbeelding van de sensation en specs) maar met hetzelfde binnendoosje en dezelfde batterij, en andere toebehoren ontvangen.
Dan nog mag je VOID sticker niet doorbroken zijn!
Bel ze op en vraag een nieuwe.
Wat je nu hebt is eentje zonder geldige garantie bij HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
ChiMan schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:47:
[...]

Dan nog mag je VOID sticker niet doorbroken zijn!
Bel ze op en vraag een nieuwe.
Wat je nu hebt is eentje zonder geldige garantie bij HTC.
Op de nieuwe factuur staat:
'Hierbij ontvangt u uw nieuwe toestel. Wij hebben uw toestel omgeruild voor een nieuw exemplaar. U behoudt uw oude accessoires.'

Als ik ze opbel, kan ik dan claimen dat de VOID-sticker doorbroken is waardoor mijn garantie bij HTC vervalt?
Daarnaast is het dus helemaal geen nieuw toestel, anders zou die sticker niet doorbroken zijn, en al helemaal niet overgeplakt zijn, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Hayo schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:51:
[...]

Op de nieuwe factuur staat:
'Hierbij ontvangt u uw nieuwe toestel. Wij hebben uw toestel omgeruild voor een nieuw exemplaar. U behoudt uw oude accessoires.'

Als ik ze opbel, kan ik dan claimen dat de VOID-sticker doorbroken is waardoor mijn garantie bij HTC vervalt?
Daarnaast is het dus helemaal geen nieuw toestel, anders zou die sticker niet doorbroken zijn, en al helemaal niet overgeplakt zijn, toch?
Dude, bel ze gewoon op en leg je probleem voor! Op tweakers helpen we elkaar maar moet je ook zelf initiatief nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino

donvalentino

inderdaad, waarschijnlijk is met 1 belletje al je vragen beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-06 07:13
Ik wil via marktplaats een htc sensation kopen die van vodafone af komt (telefoonverlenging).

Wat ik zoal gelezen heb is dat er geen sim-lock op zit maar dat hij wel branded is.

En dat je de telefoon wel unbranded kunt maken (er staat op xda-developers een mooie tutorial)

Kan iemand dit bevestigen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
ictleerling schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:19:
Ik wil via marktplaats een htc sensation kopen die van vodafone af komt (telefoonverlenging).

Wat ik zoal gelezen heb is dat er geen sim-lock op zit maar dat hij wel branded is.

En dat je de telefoon wel unbranded kunt maken (er staat op xda-developers een mooie tutorial)

Kan iemand dit bevestigen ?
confirmed (niet uit eigen ervaring, wel uit berichten van anderen)

[ Voor 6% gewijzigd door ralph075 op 23-08-2011 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-06 07:13
Dan durf ik het wel aan en ga ik dat toestel kopen.

Bedankt. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171644

Boyz,

Ik heb mijn Sensation al sinds de launch en nog nooit problemen mee gehad. Nooit last van gekraak noch van stof onder mijn scherm of iets dergelijks. Tot nu...

Eigenlijk sinds de laatste software update. Ik kan het er niet van los zien, aangezien ik daarvoor nooit enige problemen, of vastlopers met mijn telefoon heb gehad.

Sinds kort heb ik namelijk het probleem dat mijn scherm "haperingen", scheurtjes vertoont, altijd gevolgd door een dimmend scherm. Het scherm reageert ook niet meer, totdat je het opnieuw aan zet via de knop op de bovenkant. Sinds vandaag is het echter zo erg geworden dat als ik het scherm weer aan zet, de ring naar boven sleep en op mijn homescreen beland, het scherm eigenlijk direct weer gaat dimmen. Het lijkt wel op een of andere screensaver dat in actie komt!

Ik heb nooit eerder last gehad. Het enige wat ik tot nu toe heb geprobeerd is om de batterij eruit te halen en opnieuw erin te doen. Ik pas er voor om een factory reset te doen, aangezien dan al je interne gegevens gewist worden, waaronder denk ik dan, mijn apps.

Mijn vraag daarom, is dit een bekend probleem of ben ik de enige die dit sinds de update heeft? Eventuele oplossingen zouden zeer welkom zijn! Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-04 21:53
ChiMan schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:53:
[...]

Dude, bel ze gewoon op en leg je probleem voor! Op tweakers helpen we elkaar maar moet je ook zelf initiatief nemen!
Waarom zou hij ineens geen garantie hebben dan? 8)7

Hij heeft het over de void sticker op de doos, niet in het toestel. (mag ik hopen) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
Ik heb het inderdaad over de VOID-sticker op de doos, niet die in het toestel...daar zit er trouwens maar eentje, op een schroefje links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmotaX

AmotaX

Developer

J0ey schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:28:
[...]

Waarom zou hij ineens geen garantie hebben dan? 8)7

Hij heeft het over de void sticker op de doos, niet in het toestel. (mag ik hopen) ;)
Volgens mij is het een beetje dom verhaal aan het worden hier.
De ene keer heeft hij het over een sticker op de doos en dan weer op het toestel.
Voor zover ik weet zat er helemaal geen void-sticker op de doos (haal het toestel uit de doos en je garantie vervalt? :? zou sowieso al nergens op slaan)
Ik heb mijn Sensation net even open gemaakt en kon maar 1 klein rond stickertje vinden die over een schroefje geplakt zit waar VOID op staat. (links van waar je simkaart zit).
Ik denk dus dat hij het over de sticker heeft op het toestel.

Als "Hayo" gewoon even contact opneemt met de lui waar hij het toestel van gekregen heeft, dan hoeft er in dit topic geen overvloed aan loze berichtjes te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-04 21:53
Hayo schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:37:
Ik heb het inderdaad over de VOID-sticker op de doos, niet die in het toestel...daar zit er trouwens maar eentje, op een schroefje links.
Als je toestel het goed doet en er geen krassen op zitten, de watersensor wit is wat is dan het probleem? Je hebt verder nog gewoon garantie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
AmotaX schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:41:
[...]

Volgens mij is het een beetje dom verhaal aan het worden hier.
De ene keer heeft hij het over een sticker op de doos en dan weer op het toestel.
Voor zover ik weet zat er helemaal geen void-sticker op de doos (haal het toestel uit de doos en je garantie vervalt? :? zou sowieso al nergens op slaan)
Ik heb mijn Sensation net even open gemaakt en kon maar 1 klein rond stickertje vinden die over een schroefje geplakt zit waar VOID op staat. (links van waar je simkaart zit).
Ik denk dus dat hij het over de sticker heeft op het toestel.

Als "Hayo" gewoon even contact opneemt met de lui waar hij het toestel van gekregen heeft, dan hoeft er in dit topic geen overvloed aan loze berichtjes te staan.
Ik ben erg consisent geweest in het onderwerp waar ik het over gehad heb, ik heb het telkens gehad over de void-sticker op de DOOS en eenmalig over de sticker IN het toestel. Ik bedoel dus ook steeds de sticker op de doos.

Je kijkt misschien niet zo goed, maar er zit wel degelijk een VOID-sticker op de doos, er staat ook duidelijk VOID op. Hij zit aan de onderkant en sealt de inschuifdoos en het omhulsel. Die sticker is er meer voor bedoeld dat je zeker weet dat de doos niet open is gemaakt wanneer je het pakketje aanneemt en je dus zo zeker weet dat er niets met je toestel is gebeurt tussen de fabriek en de levering aan jouw ;).
Anoniem: 256899 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:41:
[...]

Als je toestel het goed doet en er geen krassen op zitten, de watersensor wit is wat is dan het probleem? Je hebt verder nog gewoon garantie dus.
Ik vind het gewoon niet zo'n fijn gevoel als ik weet dat het toestel gerepareerd is en als iemand voor mij al eigenaar er van is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 415187

SonnyBBQ schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:10:
[...]

Bij mij was dit niet enkel het aarden. De problemen deden zich ook voor terwijl ik het toestel gewoon vast had. Het was vaak echt irritant omdat het toestel maar niet wou unlocken. Ook het niet werken van de carrousel was een verschijnsel, alhoewel dit niet echt storend was. En ik ben hiermee ook niet de enige.
Maar het probleem is even snel weer verdwenen als dat het opdook... ik heb er totaal geen last meer van.
Ik kan dat beamen. Al een maand geen last meer en het touchscreen werkt beter dan te voren!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Hayo schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:02:
[...]

Ik ben erg consisent geweest in het onderwerp waar ik het over gehad heb, ik heb het telkens gehad over de void-sticker op de DOOS en eenmalig over de sticker IN het toestel. Ik bedoel dus ook steeds de sticker op de doos.

Je kijkt misschien niet zo goed, maar er zit wel degelijk een VOID-sticker op de doos, er staat ook duidelijk VOID op. Hij zit aan de onderkant en sealt de inschuifdoos en het omhulsel. Die sticker is er meer voor bedoeld dat je zeker weet dat de doos niet open is gemaakt wanneer je het pakketje aanneemt en je dus zo zeker weet dat er niets met je toestel is gebeurt tussen de fabriek en de levering aan jouw ;).

[...]

Ik vind het gewoon niet zo'n fijn gevoel als ik weet dat het toestel gerepareerd is en als iemand voor mij al eigenaar er van is geweest.
Je hebt gewoon garantie, al is het toestel los naar je toe gestuurd. Bij htc weten ze toch niet of die sticker er op zat of niet. Je hebt ook nog de bon, dus volgens mij maak je je druk om niets

[ Voor 13% gewijzigd door dangerousp op 23-08-2011 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Hayo schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:02:
[...]

[...]

Een void seal is wat anders dan een seal op een doos.
Bij een beschadigde void seal betekent dat je geen garantie meer hebt.
Bij een beschadigde seal op een doos betekent dit dat het geopend is om wat voor reden dan ook.
Het kan zijn dat de winkel elke product checkt voordat ze het uitsturen.

In jouw geval heb je gewoon een nieuwe toestel, alleen is de doos geopend

[ Voor 3% gewijzigd door ChiMan op 23-08-2011 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
ChiMan schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:01:
[...]

Een void seal is wat anders dan een seal op een doos.
Bij een beschadigde void seal betekent dat je geen garantie meer hebt.
Bij een beschadigde seal op een doos betekent dit dat het geopend is om wat voor reden dan ook.
Het kan zijn dat de winkel elke product checkt voordat ze het uitsturen.

In jouw geval heb je gewoon een nieuwe toestel, alleen is de doos geopend
Er staat anders ook VOID op de seal op de doos ;).
En wat als deze seal op de doos over is geplakt, dus dat er twee op zitten en dat beiden zijn geopend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Wat is nu je punt? Je garantie staat (of valt) om de VOID sticker in de telefoon, niet om de sticker op de box! Hoe zou je anders de doos open moeten maken?

De sticker op de doos is vooral om te zien of de doos open is geweest of niet, aangezien jij alleen een telefoon retour krijgt (dus zonder accessoires) is de doos open geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
Oke, in ieder geval bedankt voor jullie informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodvil
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-06-2017
Effe een vraagje,

Op mijn oude HD2 had ik sim-beheer voor het importeren/exporteren van contacten, maar daar kon ik ook alle contacten van mijn simkaart verwijderen of alles weer naar de simkaart toe kopieren.

In android op mijn sensation krijg ik dat niet voor elkaar waardoor ik alle contacten dubbel heb staan.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Mvg,

rodney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vriezer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-07-2024
Rodvil schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:13:
Effe een vraagje,

Op mijn oude HD2 had ik sim-beheer voor het importeren/exporteren van contacten, maar daar kon ik ook alle contacten van mijn simkaart verwijderen of alles weer naar de simkaart toe kopieren.

In android op mijn sensation krijg ik dat niet voor elkaar waardoor ik alle contacten dubbel heb staan.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Mvg,

rodney
ga naar contacten, menu, weergeven en dan sim uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omeg
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-07-2018
Edit:

[ Voor 96% gewijzigd door Omeg op 28-08-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyoshi
  • Laatst online: 24-05 16:34
[...]

Btw. met mijn HTC Wildfire had ik soms hetzelde probleem, dus was er al aan gewend. Misschien is het wel een HTC issue!?
Dat verklaart het probleem, ik gebruik een dock en dan bedien ik hem inderdaad met 1 vinger.

Hier verder trouwens geen andere problemen, alleen een stoffige binnenkant van de behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Joster schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 09:08:
[...]

Ja het werkt, facebook profielen zijn nu niet dubbel en de facebook voor htc sense profielen heb ik gekoppeld (of laten koppelen) aan de profielen van de normale facebook app. Rrrright.

Nu zit ik nog met 2 dingen. Mijn google account valt niet te koppelen met mijn facebook account. Die facebook account ziet hij als eigenaar van mijn telefoon (en dat is een totaal ander contact dan de normale), de google account niet en die valt daar dus niet aan te linken. Ten tweede maakt de app Droidin een willekeurig contact "private" aan wat steeds een willekeurig Linkedin contact is. Hier kan je ook niets mee maar deze staat dus wel mooi tussen je contacten.

Beide zijn mij een doorn in het oog. Of moet ik een mier gaan zoeken?
Mooi! Facebook wordt enkel weergegeven in iemands contact. Dus niet én Facebook, én Facebook voor HTC Sense. Dat is 1. Ten tweede is de nieuwe LinkedIn app uit en die synct wel met je contacten, tevens kan je nu tenminste van een contact direct naar diens profiel in de app. Dus ik heb Droidin er af gegooid en gekeken wat het resultaat was. Mijn google account is ineens verdwenen, er bestaat alleen nog een account van "de telefoon eigenaar". Ten tweede is dat "private" contact verdwenen. :)

Allemaal leuk en aardig, maar de LinkedIn app neemt nog geen foto's mee uit het LinkedIn profiel naar het contact, terwijl je die foto dus wel ziet in de app :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb zelf wel Facebook én Facebook HTC Sense met elke contact gekoppeld. Is dit 'verkeerd'?

Heb ook nog een vraag. Wil graag een app installeren maar er zijn 2 versies. Een voor Armv6 en een voor Armv7. Welke hebben wij sensation dragers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmotaX

AmotaX

Developer

Anoniem: 411339 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 08:15:
Ik heb zelf wel Facebook én Facebook HTC Sense met elke contact gekoppeld. Is dit 'verkeerd'?

Heb ook nog een vraag. Wil graag een app installeren maar er zijn 2 versies. Een voor Armv6 en een voor Armv7. Welke hebben wij sensation dragers?
Facebook dubbel erin maakt volgens mij niet uit, alleen kan je notificaties ook dubbel krijgen en dat kan vervelend zijn, maar ze zitten elkaar niet in de weg volgens mij.

HTC Sensation heeft een ARMv7
Snapdragon MSM8260 1.2 GHz Dual-core Scorpion.
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Snapdragon_(system_on_chip)

Edit: Ik zocht deze info eerst aan het begin van dit topic, maar daar staat het niet bij, misschien nuttig om het wel bij specificaties te zetten?

[ Voor 9% gewijzigd door AmotaX op 24-08-2011 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zat ook te zoeken.....via google kreeg ik zelfs met htc sensation ARM v7 en ARM v6 hits....

Tot nu toe geen last van dubbel zichtbare notificaties. Weet niet waar ze dubbel moeten zitten.
Via FriendStream krijg ik FB updates. Via contacten zie ik bij elke naam een laatste Facebook melding. En Facebook app open ik weinig merk ik door Friendstream. Die Friendstream vind ik best handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aotholland
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:23
Ik heb afgelopen week voor HTC Sensation aangevraagd bij gsmweb.nl
over twee dagen heb ik een email ontvangt, daarin staat dat deze telefoon niet op voorraad is terwijl mijn abonnement aangesloten.
Ik had gebeld voordat ik het besteld en ben ik geïnformeerd dat binnen 2 dagen telefoon binnen is. Nu zit ik zonder telefoon maar betaal ik abonnement kosten?
Ik heb gebeld en wilde ik bestelling annuleren maar zei telefoniste van gsmweb dat is niet meer mogelijk wegen het abonnement aangesloten is.
is het annuleren mogelijk? weet iemand daarvoor iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staffie666
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-05 18:09
http://www.consuwijzer.nl...Informatieplicht_verkoper

Kopje bedenktijd, abbonnement is een dienst lijkt me?

Maar wat is het probleem nou als je maar 2 dagen zonder toestel zit, ik heb er 2 weken op mogen wachten

Volgens de site van DAS heb je ook gewoon recht op ontbinding, http://www.mijnrechtsbijs..._veel_gestelde_vragen.htm

En volgens deze heb je bij alles 7 dagen bedenktijd
http://www.iusmentis.com/zakendoen/wetkoopopafstand/

[ Voor 113% gewijzigd door Staffie666 op 24-08-2011 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodvil
Vriezer schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 00:09:
[...]

ga naar contacten, menu, weergeven en dan sim uitvinken.
dat werkt wel in mijn contacten, maar in mijn telefoonlijst staan ze dan nog steeds dubbel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aotholland
Staffie666 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:12:
[...]

http://www.consuwijzer.nl...Informatieplicht_verkoper

Kopje bedenktijd, abbonnement is een dienst lijkt me?

Maar wat is het probleem nou als je maar 2 dagen zonder toestel zit, ik heb er 2 weken op mogen wachten :P
Tussendoor heb ik gsmweb gebeld, ze verwachten het toestel minimaal 2 eken geleverd te krijgen.
ik wou bij andere telefoon winkel gaan kopen maar is het niet meer mogelijk?
mijn vraag is
ik betaal abonnement kosten terwijl ik zonder telefoon zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tienuien
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:52
aotholland schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:18:
[...]

Tussendoor heb ik gsmweb gebeld, ze verwachten het toestel minimaal 2 eken geleverd te krijgen.
ik wou bij andere telefoon winkel gaan kopen maar is het niet meer mogelijk?
mijn vraag is
ik betaal abonnement kosten terwijl ik zonder telefoon zit.
Mag deze discussie in het abonnementen en leveringen topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aotholland
tienuien schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:25:
[...]

Mag deze discussie in het abonnementen en leveringen topic?
Ja hoor. ik wist helemaal niet in welke topic moet schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Anoniem: 411339 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 09:54:Tot nu toe geen last van dubbel zichtbare notificaties. Weet niet waar ze dubbel moeten zitten.
Via FriendStream krijg ik FB updates. Via contacten zie ik bij elke naam een laatste Facebook melding. En Facebook app open ik weinig merk ik door Friendstream. Die Friendstream vind ik best handig.
Ik sync ze ook dubbel maar zie verder niets dubbel. Geen dubbele contacten of 2 soorten accounts in een contact, ook geen dubbele FB updates of iets dergelijks dus dat is prima :)

Ik gebruik ook Friendstream (maar van voor LPP met een andere skin) en dat werkt idd ideaal. Laat er mijn twitter ook als newsfeed op binnen komen :) Gebruik de Facebook app nagenoeg niet alleen zou ik willen dat wanneer ik op een bericht van FB klik ik wél in de FB app terecht kom. Nu gaat hij naar de web versie geloof ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Volgens mij stuurt HTC geen nieuwe back covers meer als je telefoon kraakt. Ze willen namelijk dat ik hem laat onderzoeken. Het was te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bribrab
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-06 09:42
Vandaag tegen een probleem aangelopen dat ik nog niet eerder ben tegengekomen in dit topic, maar iemand moet de eerste zijn hè..! ;) Ik was vanmorgen via Google Reader wat artikelen aan het lezen en daarbij gebruik ik de volumetoets om naar het volgende artikel te gaan. Bij het indrukken van m'n volumetoets vloog deze er vervolgens uit. Heb al even gegoogled en er zijn op engelstalige forums meer mensen die er over posten, zelfs van mensen bij wie de knop er afgevallen is zonder dat ze het door hadden.

Het bijzondere is, dat ik gebeld heb met HTC en gevraagd heb of ze een nieuwe backcover toe willen sturen en dat ik de oude naar hen terugstuur (een procedure die ik op andere fora tegenkwam). De jongen die ik aan de telefoon kreeg bleef stug volhouden dat de volumeknop aan de telefoon vast zit, en niet in de backcover zit.. |:( Ik kreeg dan ook niet echt het idee dat hij wist hoe een Sensation eruit ziet. Nu op zijn advies een mailtje sturen naar HTC met een foto erbij in de hoop dat ik dan een nieuwe backcover toegestuurd krijg en niet m'n telefoon op hoef te sturen. Ik moet zeggen dat het me wel een beetje tegenvalt, ik had de bouwkwaliteit van een HTC altijd wel hoog in het vaandel, maar als ik zie hoe knullig dat volumeknopje vast zat vind ik dat toch wel een minpuntje. Zodra ik een reactie van HTC heb laat ik het weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rodvil schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:14:
[...]

dat werkt wel in mijn contacten, maar in mijn telefoonlijst staan ze dan nog steeds dubbel
Had ik ook eerst....even een goeie aan uit moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joster schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:49:
[...]

Ik sync ze ook dubbel maar zie verder niets dubbel. Geen dubbele contacten of 2 soorten accounts in een contact, ook geen dubbele FB updates of iets dergelijks dus dat is prima :)

Ik gebruik ook Friendstream (maar van voor LPP met een andere skin) en dat werkt idd ideaal. Laat er mijn twitter ook als newsfeed op binnen komen :) Gebruik de Facebook app nagenoeg niet alleen zou ik willen dat wanneer ik op een bericht van FB klik ik wél in de FB app terecht kom. Nu gaat hij naar de web versie geloof ik..
Ohh...kan je met Friendstream nog meer? Ben nog niet zover met uitzoeken van al die mooie dingen van Sensation en Sense etc. Moet rustig spelen ermee. LPP?...ook afkortingen moet ik maar eens leren. Via google kreeg ik namelijk Landelijk Platform Peuterspeelzalen....maar goed. Het syncen met al mijn contacten met FB app FB Sense en Whatsapp samen maakt mijn toestel contacten erg compleet. Dat is wel top van Sensation. Je hebt gelijk dat ik ook liever via Friendstream FB gelijk naar de app spring.....dan heb je het gevoel dat je gelijk binnen FB zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
LPP = Launcher Plus Pro, vervanger voor Sense :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuio
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 14:28
-.

[ Voor 99% gewijzigd door qwertyuio op 25-08-2011 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 20:18

_Christiaan_

Master of SOG

offtopic:
Omdat er veel wordt gefraudeerd met een verzekering, moet jij het ook maar doen? :N

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuio
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 14:28
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door qwertyuio op 24-08-2011 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Laatst online: 26-06 16:47
Zoals Christiaan ook al opmerkt, weer een lekkere typisch Nederlandse mentaliteit. Verschrikkelijk, maar goed.. dit zal zo wel weggemod worden. (En terecht).

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb nu een tijdje een goedkope chinese ebay-accu in mijn Sensation zitten en heb het idee dat de orginele het toch wat beter doet. Voor de prijs hoef je het niet te laten (ik had er 2, plus een autolader, wandlader en usb-micro-kabeltje incl. verzending voor 10€) maar verwacht geen super-kwaliteit. Wel handig om voor noodgevallen een paar extra accu's te hebben.

En @ hierboven: verzekeringsfraudeurs mogen ze van mijn part keihard aanpakken. Dit soort gasten zorgt ervoor dat de premies skyhigh zijn, en dan zelf lopen klagen over de hoogte van de premie |:(

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -aad-
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-08-2024
u_nix_we_all schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:00:
...
En @ hierboven: verzekeringsfraudeurs mogen ze van mijn part keihard aanpakken. Dit soort gasten zorgt ervoor dat de premies skyhigh zijn, en dan zelf lopen klagen over de hoogte van de premie |:(
Dat dus. Beetje hetzelfde als lopen klagen dat het zo'n puinhoop is in Nederland en vervolgens je afvalbakje uit je auto uit het raam gooien, omdat toch iedereen het doet en het wel wordt schoongemaakt...

@qwertyuio Neem je verlies. Als je ooit nog van garantie gebruik wilt maken doe het dan via HTC, anders lekker zelf repareren. Als je het zelf doet bied je HTC de kans om bij de eerstvolgende keer dat je van garantie gebruik maakt je alsnog een rekening te sturen.
Ik denk dat je nu ook wel kan opletten wat je nog doet of zegt bij de verzekering. Vlaggetje staat er denk wel en verzekeringsfraude wordt (terecht) keihard aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
qwertyuio schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 13:40:
Mijn Sensation heeft dus een gebarsten scherm. Helaas heeft mijn moeder al naar de inboedel verzekering gebeld voordat ik dat zelf kon doen. Ze heeft gezegd dat hij net buiten de deur is gevallen. Ik probeerde het dus te verhalen op onze andere inboedel verzekering op naam van mn vader, helaas zeiden ze dat ze twijfelden aan mijn geloofwaardigheid omdat er dus nog precies zo'n zelfde telefoon is gemeld.

En ja, voor de mensen die het willen weten, hij is buiten gevallen en het valt dus niet onder de inboedel verzekering maar we betalen veel rente, mede doordat er veel valse meldingen zijn dus ik vind dat je dankbaar gebruik moet maken van het lekke systeem.

Ach, nu dus door HTC laten reparen of zelf doen? Als HTC het doet ben ik hem 2 weken kwijt en kost het me 150 euro en als ik het zelf doe ben ik 40 euro kwijt en kost het me een dag.
Ik heb nog nooit rente betaald voor mijn verzekeringen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-06 15:45
Sinds een uur mijn Sensation in bezit. kom van een optimus 2x speed! So far: top toestel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Queros schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 15:54:
Sinds een uur mijn Sensation in bezit. kom van een optimus 2x speed! So far: top toestel:)
Welkom, geniet ervan.....I do (so far so good)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345029

Queros schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 15:54:
Gefeliciteerd!! Mooi dat het gelukt is. :) En ik heb ook weer een probleem met de 2X, Er zit een witte lijn naast het display waar het backlight doorheen komt. Alleen als ik er recht op kijk zie je het niet, anders wel.
Ga het ook als klacht indienen en wil hem ook niet meer. Hopelijk lukt het, dan ook een Sensation denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
Het werd of de SGSII of de sensation.. toch maar voor deze gegaan..bouwkwaliteit is echt top..
moest 97 euro bijbetalen omdat de dagwaarde van de optimus een stuk lager ligt dan in het begin natuurlijk.. ik voel me wel vreselijk genaaid door the phonehouse waar ik nu ook niet meer kom:p maar heb in iedergeval een top ding:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
Klopt het dat je tijdens het scrollen een soort vervaging ziet van de letters? Met name in het instellingen menu is
dit goed zcihtbaar..

Heb je verder tips wat betreft dit toestel? Andere launcher om hem sneller te maken ofzo? Apps, wallpapers, instellingen? :)

Bijv. gemaakte fotos opslaan op je SD kaart?
Als ik in galerij mijn fotos open dan geeft hij de fotos van de sd kaart niet weer :(

[ Voor 52% gewijzigd door Queros op 24-08-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodvil
Anoniem: 411339 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:27:
[...]

Had ik ook eerst....even een goeie aan uit moet werken.
misschien een stomme vraag, maar wat is een goeie aan/uit?
gewoon met de knop en dan uitschakelen werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmotaX

AmotaX

Developer

Rodvil schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 16:56:
[...]

misschien een stomme vraag, maar wat is een goeie aan/uit?
gewoon met de knop en dan uitschakelen werkt niet.
Powerbutton --> Restart
Anders gebruikt hij fastboot, als je dat niet uitgezet hebt. (Om fastboot uit te zetten: Settings --> Power --> Fastboot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodvil
AmotaX schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 17:03:
[...]

Powerbutton --> Restart
Anders gebruikt hij fastboot, als je dat niet uitgezet hebt. (Om fastboot uit te zetten: Settings --> Power --> Fastboot)
ok thanks.

@ newbie252

dit lost bij mij het probleem niet op, in mijn telefoonlijst staan nog steeds de contacten dubbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
Mijn sensation is veel trager dan mijn optimus 2x speed..is dit een instelling ofzo denken jullie? En kan je dat 3d achtige ook uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemDD
  • Laatst online: 22-06 12:02
Queros schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 16:06:
Het werd of de SGSII of de sensation.. toch maar voor deze gegaan..bouwkwaliteit is echt top..
moest 97 euro bijbetalen omdat de dagwaarde van de optimus een stuk lager ligt dan in het begin natuurlijk.. ik voel me wel vreselijk genaaid door the phonehouse waar ik nu ook niet meer kom:p maar heb in iedergeval een top ding:D
Waarom voel je je genaaid dan? Zonder toelichting ga ik er vanuit dat ze je daadwerkelijk over de balie heen hebben gelegd en hebben genaaid... 8)7 Dit lijkt me niet het geval?
Of wilde je daar ook frauderen net zoals bij je verzekering en wilde ze niet mee werken? :+
Edit: Wat is er gebeurt dan?

[ Voor 3% gewijzigd door WillemDD op 24-08-2011 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
Maar voor bijv. een iphone zou ik 200 euro moeten bij betalen (!) En deze 95..terwijl de 30 euro die ik had bijbetaald bij mijn verlenging niet werd verrekend.. dus in die zin vind ik het jammer dat ze na mijn problemen met zowel het toestel als de eerste 3 weken een slechte verbinding/uitval van netwerk.. dat ze geen betere oplossing hebben:)

Anyway, mijn toestel is erg sloom.. Hoe zou ik dat op kunnen lossen? Iemand een idee?

[ Voor 90% gewijzigd door Queros op 24-08-2011 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 19:15
Modbreak:Het topic gaat steeds meer over niet HTC Sensation gerelateerde zaken, vanaf nu weer "on topic" posten, berichten die hier niet thuis horen worden zonder pardon verplaatst naar de prullenbak....

Algemene Android software vragen mogen/moeten hier: Android Market en applicaties - Deel 13
Berichten m.b.t. de levering van een HTC Sensation mogen/moeten hier: [HTC Sensation] levertijden- en abonnemententopic

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-05 22:40
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 23:42:
[...]

Had ik gister ook. Alsof m'n power button ingedrukt bleef. Elke keer als ik op de home toets drukte, werd er een screenshot gemaakt. Toen ik op de power knop drukte was het weer weg. Kwam wellicht door m'n cover ofzo.
Ik heb hier de laatste dagen ook last van, ik kan nog geen regelmaat ontdekken..
Is dit een bekend probleem van Andriod en is er misschien al een oplossing voor?

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemDD
  • Laatst online: 22-06 12:02
Van mij had die screenshot functie er niet in gehoeven. Sinds 2.3.4 heb ik er pas last van. Kan nergens instellingen vinden om het uit te zetten. Op zich goed dat ze functies toevoegen, maar ik mis de vrijheid om het uit te zetten als je het niet gebruikt. Nu vind ik het alleen maar irritant... xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Nou... Hier is nu ook spontaan de volumeknop eraf gevallen. Dit na ongeveer 3 weken gebruik. Was er 1 uit een batch van T-Mobile, dus heb hen gebeld en ik mag em ter reparatie opsturen. Verwachte reparatietijd: 2 weken :S

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-06 10:18
Vandaag ook een HTC sensation ontvangen bij mijn nieuwe abonnement bij Vodafone. Ben er uiteraard meteen mee gaan spelen, maar als ik het goed begrijp kun je voorgeïnstalleerde applicaties niet verwijderen zonder het toestel te rooten?
Er staan 3 verschillende twitter applicaties, een sims demo en een hoop andere applicaties op die ik liever kwijt dan rijk ben :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulklooster
  • Laatst online: 15-06 22:57
qwertyuio schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 13:40:
Mijn Sensation heeft dus een gebarsten scherm. Helaas heeft mijn moeder al naar de inboedel verzekering gebeld voordat ik dat zelf kon doen. Ze heeft gezegd dat hij net buiten de deur is gevallen. Ik probeerde het dus te verhalen op onze andere inboedel verzekering op naam van mn vader, helaas zeiden ze dat ze twijfelden aan mijn geloofwaardigheid omdat er dus nog precies zo'n zelfde telefoon is gemeld.

En ja, voor de mensen die het willen weten, hij is buiten gevallen en het valt dus niet onder de inboedel verzekering maar we betalen veel rente, mede doordat er veel valse meldingen zijn dus ik vind dat je dankbaar gebruik moet maken van het lekke systeem.

Ach, nu dus door HTC laten reparen of zelf doen? Als HTC het doet ben ik hem 2 weken kwijt en kost het me 150 euro en als ik het zelf doe ben ik 40 euro kwijt en kost het me een dag.
Mijn scherm was ook gevallen en gebarsten. Bij de telefoonboer kon ik het voor 80 euro laten fixen. Ik heb uiteindelijk besloten dat niet te doen omdat het toestel nog zo jong is, de kans is nog te groot dat ik ooit garantie nodig heb. Ik heb mijn telefoon vorige week maandag oplaten halen en krijg hem morgen terug, had nog sneller gekund als ik de offerte eerder had gevonden (lag blijkbaar al 2 dagen in mn postvak!) Ik heb de offerte ondertekend en via de mail teruggestuurd, ook een tip om t sneller te laten gaan ;). Maar over de kosten: het laten vervangen van het scherm kost niet 150 maar 196 euro...! Verder heb ik een brief erbij gedaan waarin ik zeg dat toestel last heeft van het kraakprobleem en dat ik graag een nieuw omhulsel wil krijgen. Ben benieuwd wat ik morgen krijg!
bribrab schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:09:
Vandaag tegen een probleem aangelopen dat ik nog niet eerder ben tegengekomen in dit topic, maar iemand moet de eerste zijn hè..! ;) Ik was vanmorgen via Google Reader wat artikelen aan het lezen en daarbij gebruik ik de volumetoets om naar het volgende artikel te gaan. Bij het indrukken van m'n volumetoets vloog deze er vervolgens uit. Heb al even gegoogled en er zijn op engelstalige forums meer mensen die er over posten, zelfs van mensen bij wie de knop er afgevallen is zonder dat ze het door hadden.

Het bijzondere is, dat ik gebeld heb met HTC en gevraagd heb of ze een nieuwe backcover toe willen sturen en dat ik de oude naar hen terugstuur (een procedure die ik op andere fora tegenkwam). De jongen die ik aan de telefoon kreeg bleef stug volhouden dat de volumeknop aan de telefoon vast zit, en niet in de backcover zit.. |:( Ik kreeg dan ook niet echt het idee dat hij wist hoe een Sensation eruit ziet. Nu op zijn advies een mailtje sturen naar HTC met een foto erbij in de hoop dat ik dan een nieuwe backcover toegestuurd krijg en niet m'n telefoon op hoef te sturen. Ik moet zeggen dat het me wel een beetje tegenvalt, ik had de bouwkwaliteit van een HTC altijd wel hoog in het vaandel, maar als ik zie hoe knullig dat volumeknopje vast zat vind ik dat toch wel een minpuntje. Zodra ik een reactie van HTC heb laat ik het weten!
Dit heb ik ook gehad! Opeens viel het staafje met daarop de volumeknopjes eruit. Ik heb er echt geen gekke dingen mee gedaan en was dus ook verbaasd. Heb t zelf met een beetje secondelijm weten te fixen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulklooster
  • Laatst online: 15-06 22:57
MochiGohan schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 20:24:
Vandaag ook een HTC sensation ontvangen bij mijn nieuwe abonnement bij Vodafone. Ben er uiteraard meteen mee gaan spelen, maar als ik het goed begrijp kun je voorgeïnstalleerde applicaties niet verwijderen zonder het toestel te rooten?
Er staan 3 verschillende twitter applicaties, een sims demo en een hoop andere applicaties op die ik liever kwijt dan rijk ben :/
HTC heeft aangekondigd in de nieuwe versie van Sense het mogelijk te maken om bepaalde apps te verwijderen. Nu maar afwachten! (of anders rooten idd, nu kan het nog niet)

• davevanuden
  • Laatst online: 02-04-2021
Hallo Allemaal!

Ik heb sinds een week de htc sensation en ben er zeeeer tevreden mee! Heb al jaren alleen maar htc en ze worden steeds maar beter! :p Behalve de accu's dan! Maar nu is mijn vraag: Mijn ledlampje voor meldingen werkt niet. Ik heb bij alles ingesteld dat hij aan moet gaan, maar bij niets doet ie het. Weten jullie misschien waar dit aan kan liggen? Bij mijn vorige haalde ik hem uit mijn broekzak en zag meteen of ik iets gemist had..

• donvalentino

donvalentino

Hoi,

Een collega van mij heeft ook een sensation en heeft het volgende probleem:

Een paar keer per dag "flikkert" zijn display. Vaak gebeurt dit wanneer hij aan het opladen is.
Wanneer je de uit/aan knop indrukt gaat het scherm aan maar ook weer direct uit en gaat dan een paar seconde uit en aan.

Heeft één van jullie dit ook is gehad?

• Rodvil
niemand een idee.

[ Voor 95% gewijzigd door Rodvil op 26-08-2011 08:55 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.