Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 99 ... 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:10
Of de oude geheugengrootte was niet meer leverbaar en ze moesten wel. Zo is recent gebleken dat ook de Connect:amp en de Connect in 2016 meer geheugen gekregen hebben (wat toen niemand gemerkt heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-09 19:32
Masimo schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 20:52:
De port en de rest van de Sonos groep zullen netjes in sync afspelen. Of je met een delay op de speakers van je Onkyo te maken krijgt, hangt van de signaalverwerking van de receiver. Als er veel DSP gedaan wordt krijg je zeker een delay. Als de receiver echter een "Direct" of "Pure sound" optie biedt, heb je kans dat de vertraging zo klein is dat je het niet hoort. Maar dat gaat mogelijk ten koste van de op de receiver ingestelde geluidsvoorkeuren.

Er is een "Works with Sonos" certificering voor versterkers en receivers, maar ik heb hier en daar gelezen dat dat niet per se sync problemen voorkomt.
Ik was inderdaad van plan om voor een Pioneer of Onkyo model met 'Works Withs Sonos' te gaan. Die ondersteunen nu ook volume control vanuit de app.

Waarschijnlijk doe ik wel aan DSP door dat roomcorrection AccuEQ, of is dat weer wat anders dan DSP?

"Onkyo USA Corporation today announced a firmware update that enables Sonos volume pass-through and other features on certain Onkyo, Pioneer Elite, and Integra brand AV receivers.
The update makes it possible to control receiver volume through the Sonos app, negating the need to preset volume. On the Onkyo and Pioneer Elite models, the update also makes it possible to manage up to three Sonos Port or Connect streaming devices through the receiver without a control system — making them the first AVRs with the ability to manage multiple Sonos devices.

Four Onkyo models and four Pioneer Elite models will be automatically upgraded with the new Sonos functionality: The Onkyo models are TX-NR696, TX-NR797, TX-RZ740, and TX-RZ840; the Pioneer Elite models are the VSX-LX304, VSX-LX504, SC-LX704, and SC-LX904.

For Integra, the update is available for manual download on three “Works With Sonos” certified AV receivers: the DRX-3.3, DRX-4.3, and DRX-5.3."

bron: https://www.soundandvisio...gra-avrs-get-sonos-update
12 maart 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Niet lullig bedoeld, maar het is en blijft nog steeds maar een Wifi / BT (Move) speaker, wat wil je daarmee doen in de toekomst?

Veel meer dan een stream afspelen doen ze niet, af en toe een spraak opdracht, maar dat is het dan ook.

Heb zelf hier een Beam staan, werkt prima voor aan de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 15:44
SirMemeAlot schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:15:
[...]

Maar wat in de toekomst dan? Sonos doet dit niet met de gedachte, ach het al in de toekomst vast wel handig zijn. Kunnen bepaalde codecs zoals bijvoorbeeld Atmos het met de huidige niet aan? Of doen ze het dit zodat de Sub ook het centerpunt kan worden van je Sonosnet.

Naar die vraag ben ik vooral benieuwd. Waarom zou iemand van Sonos gen 1 of 2 upgraden naar 3.
Ik werk niet bij Sonos, dus geen idee.

Maar datzelfde kun je zeggen over de processor en het ram van de speakers. Die hebben ze in de loop van de tijd ook steeds verder verhoogd, terwijl het pas jaaaren later van pas komt (namelijk de S2 app).

De sub Gen3 is er waarschijnlijk niet om te upgraden vanaf de gen1 of gen2, want die vervallen gewoon. Mogelijk is het inderdaad één van de dingen die jij noemt, maar dan zal dit voorlopig alsnog niet aan de orde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:12

bonyuri

Investigator!

Dit gaat er gebeuren in de toekomst:
https://support.sonos.com/s/article/4786?language=nl_NL

Als je dus oude devices hebt kun je die niet (of moeilijk) combineren met nieuwe devices.
Je kunt inloggen op je Sonos profiel pagina op sonos.com kijken of je nieuwe of oude devices hebt

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:40
bonyuri schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:39:
Dit gaat er gebeuren in de toekomst:
https://support.sonos.com/s/article/4786?language=nl_NL

Als je dus oude devices hebt kun je die niet (of moeilijk) combineren met nieuwe devices.
Je kunt inloggen op je Sonos profiel pagina op sonos.com kijken of je nieuwe of oude devices hebt
Dat hadden we dus al uitgesloten, het gaat in deze om de Sub gen 1 + 2 maar die blijven compatible.

@The Inquisitor Okay, maar waarom geef je dan aan de 'toekomst', want dat is dus uit de lucht gegrepen als tja daar valt alles onder wat in de toekomst gebeurd. Niet echt een antwoord op de vraag ;) .

Het blijft voorlopig even gissen wat de toevoeging van de Gen 3 gaat doen, logischerwijs denk ik toch dat Sonos er een groter plan mee heeft dan ach, laten we het erin stoppen, zal in de toekomst vast handig zijn! Maar wellicht kan het inderdaad zijn omdat de nieuwe technologie inmiddels goedkoper was dan de oudere te onderhouden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 21:10
Burnd schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:27:
[...]

Ik was inderdaad van plan om voor een Pioneer of Onkyo model met 'Works Withs Sonos' te gaan. Die ondersteunen nu ook volume control vanuit de app.

Waarschijnlijk doe ik wel aan DSP door dat roomcorrection AccuEQ, of is dat weer wat anders dan DSP?

"Onkyo USA Corporation today announced a firmware update that enables Sonos volume pass-through and other features on certain Onkyo, Pioneer Elite, and Integra brand AV receivers.
The update makes it possible to control receiver volume through the Sonos app, negating the need to preset volume. On the Onkyo and Pioneer Elite models, the update also makes it possible to manage up to three Sonos Port or Connect streaming devices through the receiver without a control system — making them the first AVRs with the ability to manage multiple Sonos devices.

Four Onkyo models and four Pioneer Elite models will be automatically upgraded with the new Sonos functionality: The Onkyo models are TX-NR696, TX-NR797, TX-RZ740, and TX-RZ840; the Pioneer Elite models are the VSX-LX304, VSX-LX504, SC-LX704, and SC-LX904.

For Integra, the update is available for manual download on three “Works With Sonos” certified AV receivers: the DRX-3.3, DRX-4.3, and DRX-5.3."

bron: https://www.soundandvisio...gra-avrs-get-sonos-update
12 maart 2020
Ik zou in dit geval denken dat het met synchronisatie wel in orde zal zijn. Niet iets wat je zo maar over het hoofd ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
SirMemeAlot schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:53:
[...]

Dat hadden we dus al uitgesloten, het gaat in deze om de Sub gen 1 + 2 maar die blijven compatible.

@The Inquisitor Okay, maar waarom geef je dan aan de 'toekomst', want dat is dus uit de lucht gegrepen als tja daar valt alles onder wat in de toekomst gebeurd. Niet echt een antwoord op de vraag ;) .

Het blijft voorlopig even gissen wat de toevoeging van de Gen 3 gaat doen, logischerwijs denk ik toch dat Sonos er een groter plan mee heeft dan ach, laten we het erin stoppen, zal in de toekomst vast handig zijn! Maar wellicht kan het inderdaad zijn omdat de nieuwe technologie inmiddels goedkoper was dan de oudere te onderhouden. :)
Jij stelt een vraag waar niemand hier een antwoord op heeft, en dat geef je ook nog eens zelf aan in je 2e alinea.

Het is logisch dat nieuwe producten een update krijgen in snelheid en geheugen, want als ze niet alvast tussendoor hun producten hadden upgrade dan zou er nu ook nooit een s2 komen.

Ik heb hier eerder een plaatje gepost van het verschil in ram en flash memory van de verschillende Sonos’en, ook daarvan kun je de vraag stellen waarom ze zo gepolariseerd zijn (en waarom sommige veel duurdere producten helemaal niet meer memory kregen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:40
Het is natuurlijk een aanname wat je doet en ik bevestig het niet, maar laten we deze discussie stoppen. Zodra de persoon zich meld die het wel weet en hier of elders gaan reageren stel ik maar even dat het voor een gen 2 sub niet interessant is om te upgraden naar een gen 3. De Arc blijft vooralsnog ook gissen of deze een upgrade is t.o.v. van de playbar op gebied van geluid. De reviews hiervan maar even afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
SirMemeAlot schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:08:
Het is natuurlijk een aanname wat je doet
Dat is toch logisch als er vragen worden gesteld waar niemand een antwoord op heeft? Maar het komt toch allemaal neer op toekomstplannen. Meer geheugen en een snellere processor waren ook nodig voor voice assistens, en high-res audio die met de S2 app komt. Aangezien vrije oude devices zoals Play:1's daar voor nog ondersteund worden, leek het toch iemand een goed idee om de Play:1 uit te rusten met 128mb memory ipv de connect met 32mb of play5 gen 1 ook met 32 mb.

Edit: en de nieuwe revisie van de Play1 (modelcode A200) heeft ook 256mb aan boord. Niemand maakte zich druk om die verandering van de play:1, en het heeft tot op heden ook geen verschil gemaakt aangezien beide revisies worden meegenomen in de S2 app.
Zodra de persoon zich meld die het wel weet en hier of elders gaan reageren
Er zijn een paar beta testers hier, maar die mogen niets zeggen als ze hun NDA serieus nemen. Dus het blijft afwachten op nieuws van Sonos, en dat kan net zo goed jaren duren.
stel ik maar even dat het voor een gen 2 sub niet interessant is om te upgraden naar een gen 3.
Er was ook geen reden om van gen1 naar gen2 sub te upgraden, dus het is niet anders dan toen. Nieuwe inzichten en/of toekomstplannen zijn een reden om de hardware alvast up te graden, maar het is niet bedoeld om mensen te laten overstappen.

Dit verandert inderdaad pas als blijkt dat het nodig is voor bijv Atmos, maar er staat nog nergens een melding dat een sub gen1 of gen2 niet (of deels) compatibel is met de Arc. Dus ik vermoed dat we er voorlopig nog niets van gaan merken.

[ Voor 7% gewijzigd door The Inquisitor op 15-05-2020 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Reaper.JA2 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 19:23:
Kunnen jullie helpen bij de zoektocht naar een fysieke controller voor het Sonos systeem?

Het liefst willen we af van de besturing via de smartphone. Een iPad hebben we ook geprobeerd maar is het toch ook net niet. Ik weet dat Nuimo Control een optie is, maar die is vrij beperkt en prijzig als er ook nog een aparte bridge voor nodig is. En als zij het kunnen / mogen, zijn er ongetwijfeld meer partijen die ik blijkbaar niet kan vinden. Eigenlijk ben ik op zoek naar een simpele fysieke controller met max 5 stations/lijsten en volume regeling.
Is de Google Nest Hub een optie voor je? Die kun je met Sonos koppelen en geeft je ook de mogelijkheid de Sonos speakers via het touchscreen (basic) te bedienen. Ik heb nog niet uitgevogeld welke opties het precies biedt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uA27h1xiTCU-4jdn3RDwJgqcbj4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/asan28r8mpBKNh1crfKoZmBp.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11:43
Vandaag mijn muziek in 2 Plex libraries gezet. MP3 voor mijn MP's en CDs voor mijn CD rips in ALAC. Ik kan nu de MP3's via Sonos afspelen. Maar de ALAC bestanden kan hij niet afspelen. Ik krijg dan de melding dat de verbinding met Plex is verbroken. Wordt ALAC niet ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Cloud_VII schreef op maandag 18 mei 2020 @ 14:18:
Vandaag mijn muziek in 2 Plex libraries gezet. MP3 voor mijn MP's en CDs voor mijn CD rips in ALAC. Ik kan nu de MP3's via Sonos afspelen. Maar de ALAC bestanden kan hij niet afspelen. Ik krijg dan de melding dat de verbinding met Plex is verbroken. Wordt ALAC niet ondersteund?
ALAC wordt ondersteund tot een maximale bitrate van 1536kbps. Verder is de maximale bitrate 16 bits en maximale samplerate 48 kHz.
Grote kans dat je ALAC bestanden van te hoge kwaliteit of bitrate zijn.

[ Voor 65% gewijzigd door Masimo op 18-05-2020 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik heb de playbar vorige week op Amazon gekocht voor €321, maar begin steeds meer af te vragen of hij wel gaat komen.

Dinsdag verzendbevestiging binnen gehad. Dan zou hij hier al lang moeten zijn vanuit Duitsland met gls.

Te mooi om waar te zijn. Maar ja Amazon, dus geld krijg ik toch wel terug...

Ergens hoop ik nog op levering deze week ;)

[ Voor 7% gewijzigd door BlakHawk op 18-05-2020 21:57 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11:43
Masimo schreef op maandag 18 mei 2020 @ 21:35:
[...]

ALAC wordt ondersteund tot een maximale bitrate van 1536kbps. Verder is de maximale bitrate 16 bits en maximale samplerate 48 kHz.
Grote kans dat je ALAC bestanden van te hoge kwaliteit of bitrate zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y2Ludr-3E2PQwh7NnrK31l_BkSk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dXs8wPZDHLC1qg62jYacM3hY.png?f=fotoalbum_large

Is niet het geval, snap het niet. MP3s werken wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
BlakHawk schreef op maandag 18 mei 2020 @ 21:54:
Ik heb de playbar vorige week op Amazon gekocht voor €321, maar begin steeds meer af te vragen of hij wel gaat komen.

Dinsdag verzendbevestiging binnen gehad. Dan zou hij hier al lang moeten zijn vanuit Duitsland met gls.

Te mooi om waar te zijn. Maar ja Amazon, dus geld krijg ik toch wel terug...

Ergens hoop ik nog op levering deze week ;)
Zeker door zo'n nieuwe externe verkoper met vestigingsplaats Hong Kong? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
The Inquisitor schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 08:19:
[...]

Zeker door zo'n nieuwe externe verkoper met vestigingsplaats Hong Kong? :P
Nee Duitsland, wel externe verkoper.

Verwachte bezorgdatum: 18 mei 2020 - 23 mei 2020
4 dagen resterend voor verwachte aankomst

Wel nieuw:
https://www.amazon.nl/sp?seller=A2BP2M1JVCZBRK

Afgelopen dinsdag een verzendbevestiging, zonder track en trace natuurlijk :+

[ Voor 43% gewijzigd door BlakHawk op 19-05-2020 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:21
BlakHawk schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:06:
[...]

Nee Duitsland, wel externe verkoper.

Verwachte bezorgdatum: 18 mei 2020 - 23 mei 2020
4 dagen resterend voor verwachte aankomst

Wel nieuw:
https://www.amazon.nl/sp?seller=A2BP2M1JVCZBRK

Afgelopen dinsdag een verzendbevestiging, zonder track en trace natuurlijk :+
Zojuist uitgekomen is dat die nog niet lang op amazon staat.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Daniel. schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:26:
[...]

Zojuist uitgekomen is dat die nog niet lang op amazon staat.
Klopt, maar ja, Amazon staat garant.
Als het 23 mei niet geleverd is, geeft Amazon de verkoper 2 dagen om te reageren en dan stort Amazon mijn geld terug.

Ik vond het de moeite waard om te proberen.

Op DE staat hij al langer actief:
https://www.amazon.de/sp?...ZBRK&tab=home&vasStoreID=

[ Voor 26% gewijzigd door BlakHawk op 19-05-2020 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Je hebt dan toch alle contactgegevens. Stuur rechtstreeks een mailtje of bel ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Iemand enig idee hoe ik een sonos one kan dwingen met een bepaald AP verbinding te maken?
Via het webadres:1400 support info informatie opgevraagd waarom mijn sonos opeens hapert en het niet meer goed doet.

Zie ik dat de rechter speaker netjes verbindt met het dichts bijzijnde AP (net onder de slaapkamer)en geen enkele storing heeft. De linker echter vindt het verstandig om het amper binnenkomende signaal van de AP welke buiten in de schuur staat (zo'n 25m verderop) te gebruiken :?.

Iemand enig idee waarom dit gebeurd en hoe ik het kan verhelpen?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 14:41
Voor de console gamers hier, wat is jullie ervaring met latency van het geluid? Ik ben me aan het verdiepen in de ARC maar lees dat soundbars soms last kunnen hebben van audio lag omdat de TV eerst de audio ontvangt en dan pas doorstuurt naar de soundbar. Herkennen jullie dit bij de Beam / Playbar? Zelf heb ik een PS4 (PS5 in de toekomst) die via HDMI verbonden is met mijn TV (samsung qe55q7f).

Zou natuurlijk jammer zijn om 900 euro voor een soundbar te betalen om vervolgens last te hebben van dit soort issues.

[ Voor 10% gewijzigd door Raxious op 19-05-2020 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
icecreamfarmer schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:07:
Iemand enig idee hoe ik een sonos one kan dwingen met een bepaald AP verbinding te maken?
Via het webadres:1400 support info informatie opgevraagd waarom mijn sonos opeens hapert en het niet meer goed doet.

Zie ik dat de rechter speaker netjes verbindt met het dichts bijzijnde AP (net onder de slaapkamer)en geen enkele storing heeft. De linker echter vindt het verstandig om het amper binnenkomende signaal van de AP welke buiten in de schuur staat (zo'n 25m verderop) te gebruiken :?.

Iemand enig idee waarom dit gebeurd en hoe ik het kan verhelpen?
Dat kan alleen als je per AP een ander SSID aanmaakt. Of misschien kan het met Ubiquity AP's wél, weet ik niet.
Andere optie is 1 speaker bedraad aansluiten en daarmee SonosNet activeren. Een Sonos Boost opnemen in je netwerk kan ook. Dan heb je de optie die als roothub aan te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-01-2024
Raxious schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 16:40:
Voor de console gamers hier, wat is jullie ervaring met latency van het geluid? Ik ben me aan het verdiepen in de ARC maar lees dat soundbars soms last kunnen hebben van audio lag omdat de TV eerst de audio ontvangt en dan pas doorstuurt naar de soundbar. Herkennen jullie dit bij de Beam / Playbar? Zelf heb ik een PS4 (PS5 in de toekomst) die via HDMI verbonden is met mijn TV (samsung qe55q7f).

Zou natuurlijk jammer zijn om 900 euro voor een soundbar te betalen om vervolgens last te hebben van dit soort issues.
Ik heb er zelf geen last van met de combi XBox One S en Beam. Ook met mijn Ziggo en andere apparatuur heb ik er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Masimo schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 17:40:
[...]

Dat kan alleen als je per AP een ander SSID aanmaakt. Of misschien kan het met Ubiquity AP's wél, weet ik niet.
Andere optie is 1 speaker bedraad aansluiten en daarmee SonosNet activeren. Een Sonos Boost opnemen in je netwerk kan ook. Dan heb je de optie die als roothub aan te wijzen.
Ik was al bang dat dit de oplossingen zouden zijn.
Oplossing 1 kan niet want dan komt mijn maairobot in de knel.
Oplossing 2 kan maar moet ik ook een switch aansluiten.

Overigens is er nog iets raars aan de hand, er komt geen info over de rechterspeaker binnen.
78:28:CA:C1:1A:9E
Bedroom speaker (L)
Noise Floor: -111, -110, -109
OFDM ANI level: 5

48:A6:B8:F1:77:A2
Bedroom speaker (R)
Noise Floor: 0, 0, 0, 0
undefined

Ook niet als ik er rechtstreeks naar verbind en daar de review doe.
Ik kan ook geen kruis maken net zoals hier te zien is:
https://en.community.sono...rk-matrix-tell-me-6804533

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-07 15:15
icecreamfarmer schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 18:42:
[...]

Ik was al bang dat dit de oplossingen zouden zijn.
Oplossing 1 kan niet want dan komt mijn maairobot in de knel.
Oplossing 2 kan maar moet ik ook een switch aansluiten.

Overigens is er nog iets raars aan de hand, er komt geen info over de rechterspeaker binnen.
78:28:CA:C1:1A:9E
Bedroom speaker (L)
Noise Floor: -111, -110, -109
OFDM ANI level: 5

48:A6:B8:F1:77:A2
Bedroom speaker (R)
Noise Floor: 0, 0, 0, 0
undefined

Ook niet als ik er rechtstreeks naar verbind en daar de review doe.
Ik kan ook geen kruis maken net zoals hier te zien is:
https://en.community.sono...rk-matrix-tell-me-6804533
Ik gok dat je rechterspeaker een OneG2 of SL is, die hebben een nieuwere wifichip die geen Noise Floor ondersteunt, vandaar dat je daar geen info ziet. Dat "kruis" (matrix) krijg je niet omdat je niet op SonosNet zit, die matrix geeft de STP paden weer die op SonosNet gebruikt worden.

Om de speler initieel de forceren met het andere AP te verbinden zou je het volgende kunnen doen:
Zet het AP wat verder weg staat tijdelijk uit en herstart de Sonosspeler, nu moet ie wel met de ander verbinden, zet hierna het andere AP weer aan. Geen garantie dat ie met de juiste verbonden blijft maar het valt te proberen.

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Damon schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 19:21:
[...]

Ik gok dat je rechterspeaker een OneG2 of SL is, die hebben een nieuwere wifichip die geen Noise Floor ondersteunt, vandaar dat je daar geen info ziet. Dat "kruis" (matrix) krijg je niet omdat je niet op SonosNet zit, die matrix geeft de STP paden weer die op SonosNet gebruikt worden.

Om de speler initieel de forceren met het andere AP te verbinden zou je het volgende kunnen doen:
Zet het AP wat verder weg staat tijdelijk uit en herstart de Sonosspeler, nu moet ie wel met de ander verbinden, zet hierna het andere AP weer aan. Geen garantie dat ie met de juiste verbonden blijft maar het valt te proberen.
Jep vorige week idd een gen2 gekocht voor een stereopaar.
En zelf idd ook die oplossing geprobeerd en dat lijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024
Die nieuwe Sonos ARC heeft geen aparte optische ingang meer. Maar ik kan er moeilijk achter komen wat de aansluitingen zijn. Heeft hij 1 of 2 HDMI aansluitingen? 1 wel voor ARC en 1 niet?

Ik heb namelijk nog een platenspeler met opt out. Als ik die niet kan aansluiten dan is de ARC geen optie voor mij.

Dan zou ik mijn tv op de HDMI ARC aan kunnen sluiten en de platenspeler op de andere HDMI met die optische adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
DirectZ schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 12:01:
Die nieuwe Sonos ARC heeft geen aparte optische ingang meer. Maar ik kan er moeilijk achter komen wat de aansluitingen zijn. Heeft hij 1 of 2 HDMI aansluitingen? 1 wel voor ARC en 1 niet?

Ik heb namelijk nog een platenspeler met opt out. Als ik die niet kan aansluiten dan is de ARC geen optie voor mij.

Dan zou ik mijn tv op de HDMI ARC aan kunnen sluiten en de platenspeler op de andere HDMI met die optische adapter.
de ARC heeft echt maar één HDMI aansluiting, de eARC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
Raxious schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 12:15:
[...]

de ARC heeft echt maar één HDMI aansluiting, de eARC.
Ah dank voor de info, dan kan ik mijn platenspeler dus niet aansluiten. Dan dus maar op zoek naar een andere soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
DirectZ schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 12:25:
[...]

Ah dank voor de info, dan kan ik mijn platenspeler dus niet aansluiten. Dan dus maar op zoek naar een andere soundbar.
Begrijp ik. Dat was voor een van de redenen waarom ik zojuist de Samsung heb gekocht. Zag nog wat dingen met de ARC waar ik me aan stoorde.

Vind vooral dat deze een zeer plastic uitstraling heeft. Hij is natuurlijk ook van plastic maar het ziet er erg cheap uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
[...]

De ARC heeft inderdaad 1 HDMI aansluiting die eARC & ARC (backwards compatible) ondersteund. De Beam heeft echter ook 1 HDMI aansluiting die alleen ARC ondersteund, daarbij werd in de doos een optisch -> hdmi adapter meegeleverd. De vraag is of dat bij de nieuwe soundbar ook gebeurt. Daarnaast kan je altijd nog een Sonos AMP gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Of een Five of een Port....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
  • Laatst online: 13:19
[...]

Er zit een optisch-hdmi adapter bij, Ik heb een platenspeler aangesloten op een Connect, paar mooie bookshelf BW speakers erbij, klinkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
dezeppo schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:33:
[...]

Er zit een optisch-hdmi adapter bij, Ik heb een platenspeler aangesloten op een Connect, paar mooie bookshelf BW speakers erbij, klinkt goed.
Tja maar dan kan ik mijn Tv niet aansluiten. Dan hadden 2 HDMI op de ARC moeten zetten. Dan was ik klaar geweest. Zal eens naar Denon kijken, als je ziet hoeveel aansluitingen die op de achterkant heeft. Nu nog even horen hoe die klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
Raxious schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 12:59:
[...]

Begrijp ik. Dat was voor een van de redenen waarom ik zojuist de Samsung heb gekocht. Zag nog wat dingen met de ARC waar ik me aan stoorde.

Vind vooral dat deze een zeer plastic uitstraling heeft. Hij is natuurlijk ook van plastic maar het ziet er erg cheap uit.
Welke Samsung heb je gekocht? Zat zelf aan Denon te denken. Wel goede reviews van gelezen, nu nog even in het echt luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05:56
Inmiddels ook de Arc besteld, maar waar ik nog niet goed uitkomt is het volgende.
Is het atmos geluid alleen mogelijk als je TV een eArc aansluiting heeft? ik denk nl van niet, maar wat is dat de meerwaarde hiervan? of is dat toekomst muziek.
Ik gebruik de app's van netflix en Plex op mijn samsung tv, en dmv passthrue had ik voorheen DD+ en DTS HD, Dolby true HD, en gaf mijn Yamaha receiver dit netjes aan.
Daarna overgestapt op de Playbar, met het gevolg enkel Dolby Digital mogelijk was, vandaar dat ik nu voor de Arc gaat.
Ben dus heel benieuwd of de app's op mijn toch al oudere samsung tv uit 2015 dit ook weer netjes gaat doorgeven.

Maar wat is het alternatief? ik gebruik nu een ziggo ci-module, want ik heb al begrepen de ook de next van ziggo geen atmos ondersteunt, want ik kan dan zo'n Android mediaplayer aansluiten die wel alle formaten doorgeef, ook Plex, Kodi, neflix kan draaien maar omdat je maar 1 hdmi aansluiten op de Arc hebt, hoe dan? want met een switch werken? das ook niet echt handig in dit huishouden.
Tja een nieuwe TV is de oplossing, maar dat is wel zonde als de huidige tv nog erg goed werkt.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27
merlin1201 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 08:02:
Ben dus heel benieuwd of de app's op mijn toch al oudere samsung tv uit 2015 dit ook weer netjes gaat doorgeven.
Een TV van 5 jaar oud zal HDMI ARC hebben en daarmee in theorie geen ondersteuning voor HD Audio. Dat is er pas vanaf HDMI eARC. Geen Dolby TrueHD, Dolby Atmos en DTS HD Master Audio via HDMI ARC. Al heb je aan die laatste sowieso niets aangezien Sonos geen DTS codec heeft. Ik vind het apart dat je aangeeft met de Yamaha receiver wel HD Audio te hebben vanuit de TV.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 23:35

OMX2000

By any means necessary...

Echt een hele simpele vraag. Hoe haal ik een speaker uit een kamer? Ik gebruik de app op iOS en macOS, maar ik zie niet hoe ik een speaker (Sonos One) uit een kamer haal en bij een andere plaats.

[ Voor 4% gewijzigd door OMX2000 op 23-05-2020 10:04 ]

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

OMX2000 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 10:03:
Echt een hele simpele vraag. Hoe haal ik een speaker uit een kamer? Ik gebruik de app op iOS en macOS, maar ik zie niet hoe ik een speaker (Sonos One) uit een kamer haal en bij een andere plaats.
Eeeh?

je gaat naar rooms, daar zie je al je speakers, al dan niet in een groep, en alles wat in een groep staat, daar staat achter 'group'.

Klik daar op en vink je speaker uit die uit de groep moet?

Of klik op de speaker waarbij de One juist in de groep moet, dan verschijnt daar ook 'group' en dan vink je hem daar aan.

[ Voor 11% gewijzigd door LuNaTiC op 23-05-2020 10:06 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

LuNaTiC schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 10:05:
[...]

Eeeh?

je gaat naar rooms, daar zie je al je speakers, al dan niet in een groep, en alles wat in een groep staat, daar staat achter 'group'.

Klik daar op en vink je speaker uit die uit de groep moet?

Of klik op de speaker waarbij de One juist in de groep moet, dan verschijnt daar ook 'group' en dan vink je hem daar aan.
Ik denk echt dat ik wat mis. Onder het “tabje Kamers” zie ik het onderstaande.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QnE1eo7AntGUdihnGjtdX0CRaU4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L8dYe0TBnJzh7wLSTaX7xXoV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Oh je bedoelt een speaker uit een kamer halen en niet een groep. Stond dat er al of heb je dat later nog aangepast?

Je kunt via settings —> system —> products en dan naar je One gaan en je kamer hernoemen. Is dat wat je wilt?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

LuNaTiC schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 10:48:
Oh je bedoelt een speaker uit een kamer halen en niet een groep. Stond dat er al of heb je dat later nog aangepast?

Je kunt via settings —> system —> products en dan naar je One gaan en je kamer hernoemen. Is dat wat je wilt?
Wat ik wil is een Sonos One die gekoppeld is aan Zolder in een kamer zetten samen met een Play:1.

Ik wil een stereopaar maken met de One en de Play:1.

Ik heb de One gereset. En opnieuw toegevoegd, maar ik kan hem niet toewijzen aan dezelfde kamer waar de Play: 1 aan is gekoppeld.

En ik lees nu net dat een One niet kan pairen met een Play:1. Dus ik verhuis even een andere Play:1.

[ Voor 7% gewijzigd door OMX2000 op 23-05-2020 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

OMX2000 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 10:52:
[...]

Wat ik wil is een Sonos One die gekoppeld is aan Zolder in een kamer zetten samen met een Play:1.

Ik wil een stereopaar maken met de One en de Play:1.

Ik heb de One gereset. En opnieuw toegevoegd, maar ik kan hem niet toewijzen aan dezelfde kamer waar de Play: 1 aan is gekoppeld.

En ik lees nu net dat een One niet kan pairen met een Play:1. Dus ik verhuis even een andere Play:1.
Ja ik wilde net zeggen dat je dan pech hebt, je kunt alleen maar stereopairs maken met dezelfde type speakers (m.u.v. One en One SL geloof ik).

Je moet ook niet een speaker 'erbij zetten' in de kamer; je moet naar de speaker gaan die al in je kamer staat en in de settings regelen dat je die gaat pairen met een tweede speaker. (create stereo pair)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

LuNaTiC schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 11:02:
[...]

Ja ik wilde net zeggen dat je dan pech hebt, je kunt alleen maar stereopairs maken met dezelfde type speakers (m.u.v. One en One SL geloof ik).

Je moet ook niet een speaker 'erbij zetten' in de kamer; je moet naar de speaker gaan die al in je kamer staat en in de settings regelen dat je die gaat pairen met een tweede speaker. (create stereo pair)
Yes gelukt met de Play:1's. De Sonos One is gegroepeerd met de Play 1's. Ik was helemaal vergeten dat een speaker eigenlijk een kamernaam krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ja het helpt ook om niet strikt te denken als een kamer zoals een fysieke kamer. Maar meer dat een kamer een zone is ofwel een speaker, dan wel stereo- of surroundsetup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
FeaR schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 08:18:
[...]

Een TV van 5 jaar oud zal HDMI ARC hebben en daarmee in theorie geen ondersteuning voor HD Audio. Dat is er pas vanaf HDMI eARC. Geen Dolby TrueHD, Dolby Atmos en DTS HD Master Audio via HDMI ARC. Al heb je aan die laatste sowieso niets aangezien Sonos geen DTS codec heeft. Ik vind het apart dat je aangeeft met de Yamaha receiver wel HD Audio te hebben vanuit de TV.
Ja idd die Yamaha gaf wel aan dat er DD trueHD binnen kwam, ik denk dat dit niet helemaal zal kloppen, kan het ook niet meer terug zien omdat ik deze niet meer heb.
Overigens begrijp ik dat ik met een HDMI arc wel gewoon DD+ en Atmos moet kunnen afspelen, maar idd niet de overigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
merlin1201 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 12:11:
[...]
Overigens begrijp ik dat ik met een HDMI arc wel gewoon DD+ en Atmos moet kunnen afspelen, maar idd niet de overigen.
In theorie niet en is ARC (en S/PDIF Out) gelimiteerd op Dolby Digital en DTS. Echter krijgt Netflix het wel voor elkaar om DD+ met ATMOS informatie over die uitgang te krijgen. Al zal dat eerder te maken hebben met de compressie van Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Als ik het Engelstalige Sonos-forum goed begrijp kan DD+ een gecomprimeerde Atmos-stream bevatten. DD+ kan wel over gewone (niet e-)ARC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristal
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-01 23:07

Tristal

PSN-ID Tristal

Korte simpele vraag over de sonos sl:

Hoe lang moet hij aan de netvoeding en hoe lang kan hij zonder voeding?

Ik kan dat nergens terug vinden

iPhone 8 Plus iPad air 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:01
Tristal schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:37:
Korte simpele vraag over de sonos sl:

Hoe lang moet hij aan de netvoeding en hoe lang kan hij zonder voeding?

Ik kan dat nergens terug vinden
Altijd, heeft geen batterij. Kan dus niet zonder stroom.
Alleen de Move is draagbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Serena op 23-05-2020 16:44 ]

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
FeaR schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 12:30:
[...]

In theorie niet en is ARC (en S/PDIF Out) gelimiteerd op Dolby Digital en DTS. Echter krijgt Netflix het wel voor elkaar om DD+ met ATMOS informatie over die uitgang te krijgen. Al zal dat eerder te maken hebben met de compressie van Netflix.
idd dit is hetgeen wat op de site van Sonos staat.

Heb ik een tv nodig die HDMI eARC ondersteunt?
Sonos Arc kan verbinding maken met tv's met eARC, Arc of een optische uitgang. Voor de beste compatibiliteit wordt eARC aanbevolen.

Als je verbinding maakt met een tv met eARC, worden de volgende Dolby-audioformaten ondersteund: Dolby Atmos, TrueHD, MAT, Dolby Digital Plus en Dolby Digital.

Als je via ARC verbinding maakt met een tv, dan zijn de ondersteunde Dolby-audioformaten afhankelijk van het model en de fabrikant van je tv. De tv kan mogelijk Dolby Atmos, Dolby Digital Plus en Dolby Digital verzenden. Een ARC-verbinding kan geen TrueHD of MAT ondersteunen.

Als je via een optische adapter verbinding maakt met een tv, dan zijn de ondersteunde Dolby-audioformaten afhankelijk van het model en de fabrikant van je tv. De tv kan mogelijk Dolby Digital verzenden. Een optische verbinding ondersteunt geen Dolby Atmos, TrueHD, MAT of Dolby Digital Plus.

Dat zou dus betekenen dat atmos ook via de gewone HDMI Arc gaat werken.

Nog even terug komend op mij samsung tv en Yamaha receiver, deze was idd via de hdmi Arc aangesloten waardoor ik toendertijd wel DD+ kon horen, maar waarom ik ook trueHD kon zien op het display, geen idee, mogelijk dat ik wel een melding kreeg maar of ik ook geluid had weet ik niet meer.

[ Voor 11% gewijzigd door merlin1201 op 23-05-2020 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
merlin1201 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 18:15:
[...]
Dat zou dus betekenen dat atmos ook via de gewone HDMI Arc gaat werken.
Dolby Atmos in de vorm van de Atmos kanalen in een Dolby track wel. Dolby Atmos met als basis Dolby TrueHD niet. Althans, zo staat er op de site van Dolby. Al met al ben ik huiverig voor dingen als ARC/eARC. Je bent te veel afhankelijk van de handshake tussen de apparatuur en de implementatie. Ik ben voor bronnen direct op een receiver. Gaat het in de meeste gevallen goed.
...maar waarom ik ook trueHD kon zien op het display, geen idee, mogelijk dat ik wel een melding kreeg maar of ik ook geluid had weet ik niet meer.
Misschien een fuck up in de Yamaha? Nieuwere systemen krijgen blijkbaar Dolby Digital Plus over ARC maar Dolby TrueHD echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Breng me dan op het volgende, is een manier om een externe player met eArc aan te sluiten, zoals de nvshield of een apple 4k mediaplayer. want de ARC heeft maar 1 hdmi aansluiting waar de TV al op zit.
Dus de ARC aangesloten op de mediaplayer voor Plex en Netflix, zal er dan ook geluid van de TV te horen zijn over de ARC?. Dan zal een mediapayer uiteraard 2 hdmi poorten moeten hebben en valt apple al af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Waarom loopt mijn Sonos app bij iedere start te miepen over BT, terwijl dat niet eens in de apparaten zit? (Muv de Move).

Of zit het er wel in, maar niet geactiveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
merlin1201 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 10:32:
Breng me dan op het volgende, is een manier om een externe player met eArc aan te sluiten, zoals de nvshield of een apple 4k mediaplayer. want de ARC heeft maar 1 hdmi aansluiting waar de TV al op zit.
Dus de ARC aangesloten op de mediaplayer voor Plex en Netflix, zal er dan ook geluid van de TV te horen zijn over de ARC?. Dan zal een mediapayer uiteraard 2 hdmi poorten moeten hebben en valt apple al af.
Je sluit die andere apparaten toch ook op je tv aan?
Hier zit alles op de tv. Sonos, Apple TV en Next box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
De laatste keer had ik het probleem dat de mediaplayer aangesloten op de hdmi geen AC3 geluid doorstuurde naar de playbar, dus eigelijk werkte de passtrue van hdmi naar spdif niet, en had ik alleen stereo geluid dat is dus een typisch tv probleempje wat sommige modellen hebben. volgens mij hebben de nieuwste modellen daar geen last meer van, maar mijn samsung is nog uit 2015, dus al heeeel oud ;-)
Het enige wat wel netjes 5.1 geluid doorstuur naar de playbar is de tv zelf, de Netflix en de Plex app.
Bedenk ik me wel dat het voorheen wel werkte toen ik nog een receiver had aangesloten op de HDMI Arc
dus ben ik eigelijk wel benieuwd.

[ Voor 8% gewijzigd door merlin1201 op 24-05-2020 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Segafreak83 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 10:36:
Waarom loopt mijn Sonos app bij iedere start te miepen over BT, terwijl dat niet eens in de apparaten zit? (Muv de Move).

Of zit het er wel in, maar niet geactiveerd?
Dat is een bug. Wordt aan gewerkt. Of je zet gewoon de bluetooth van je telefoon aan. Kost bijna geen stroom.
merlin1201 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 10:32:
Players hebben geen (e)Arc, dat heeft alleen de TV. Je sluit net als bij de Beam alle apparatuur aan op de gewone HDMI’s van je TV en de Arc op de (e)ARC van je TV. Dat maakt Sonos wel afhankelijk van wat de TV door kan sturen.

[ Voor 48% gewijzigd door Rallye op 24-05-2020 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Laatst online: 13:26
FeaR schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 12:30:
[...]

Ben dan wel benieuwd of mijn Samsung ks7000 wel atmos gaat pakken. Anders kan ik zeker ook nog eens een andere tv gaan halen... ppfff zucht

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:50
Ik heb net een Sonos One Gen2 gekocht, en wilde deze eigenlijk gaan vervangen voor mijn Google homes die ik thuis heb.

Ik loop alleen tegen een probleem aan, en dat is dat ik niet mijn TV aan en uit kan zetten. Voorheen kon ik via mijn Google Home de Nvidia Shield aan/uit zetten door de zeggen "Hey Google zet tv aan/uit".
Nou zegt Sonos zegt wel dat de TV uit/aan gaat, maar er gebeurt niks. Ook dingen aan mijn boodschappenlijst toevoegen of aan mijn agenda toevoegen werkt niet. Ook hier zegt ze dat ze iets heeft toegevoegd, maar ik zie niks verschijnen.

Heeft iemand enig idee waarom dit niet werkt? Ik kan het probleem nergens aan linken. De Sonos staat trouwens in de goede kamer in de Google home app. Ik heb trouwens ook Hue lampen in huis, en deze kan ik wel allemaal bedienen!

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:18
@ivootjuh Zet je Google homes maar gerust terug, want de Assistant integratie van Sonos werkt voor geen meter.

Ik kan overal in huis zeggen 'Luister naar KINK' en dan gaat de Sonos in die kamer KINK afspelen (default speaker per Google device), op zolder heb ik Sonos One's maar KINK afspelen, ho maar..

De commando's voor de Google Assinstant op de Sonos zijn erg beperkt.

[Edit: Ik post dit bericht en ja hoor, nu werkt het wel... Heeft het weken niet gedaan! Ook andere opdrachten pakt hij ineens goed. ]

[ Voor 14% gewijzigd door Sahi_NL op 25-05-2020 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
ivootjuh schreef op zondag 24 mei 2020 @ 23:19:
Ik heb net een Sonos One Gen2 gekocht, en wilde deze eigenlijk gaan vervangen voor mijn Google homes die ik thuis heb.

Ik loop alleen tegen een probleem aan, en dat is dat ik niet mijn TV aan en uit kan zetten. Voorheen kon ik via mijn Google Home de Nvidia Shield aan/uit zetten door de zeggen "Hey Google zet tv aan/uit".
Nou zegt Sonos zegt wel dat de TV uit/aan gaat, maar er gebeurt niks. Ook dingen aan mijn boodschappenlijst toevoegen of aan mijn agenda toevoegen werkt niet. Ook hier zegt ze dat ze iets heeft toegevoegd, maar ik zie niks verschijnen.

Heeft iemand enig idee waarom dit niet werkt? Ik kan het probleem nergens aan linken. De Sonos staat trouwens in de goede kamer in de Google home app. Ik heb trouwens ook Hue lampen in huis, en deze kan ik wel allemaal bedienen!
Indien je het nog niet gedaan hebt, even Sonos alles laten synchroniseren. Ik zelf moest nog een stapje verder gaan en ik heb mijn Hue lampen bijvoorbeeld eerst allemaal moeten verwijderen en vanaf scratch weer op moeten zetten om ze door de Sonos/Google Assistant te laten herkennen en bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nder
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-08 22:15
Goedemiddag ik heb de Sonos move gekocht zodat ik hem mee kan nemen vanuit kamer naar keuken etc.

Alleen nu vroeg ik mij af hoe ik de move kan gebruiken zonder dat de play5 in de kamer speelt. (Bijvoorbeeld als iemand tv kijkt) dus zeg maar de move toevoegen aan twee ruimtes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Even een uitleg. Bij Sonos ís de speaker de ruimte (“kamer”), in tegenstelling tot bijvoorbeeld Google Assistent waar je devices in een kamer plaatst. Je kunt meerder kamers groeperen, dan geven de speakers hetzelfde geluid weer. Uit zichzelf zijn ze echter niet gegroepeerd.

Gezien het bovenstaande is je verhaal voor mij een beetje onduidelijk. Hoezo vraag je of je de Move apart van de Play 5 kunt gebruiken? Het zijn toch twee aparte speakers, die je vanuit de Sonos app apart kunt aansturen? Of heb je ze gegroepeerd - maar dan kun je ze ook weer degroeperen. Je voegt de Move vervolgens niet toe aan een andere kamer, want de Move ís de kamer. Je neemt de Move gewoon mee naar een andere ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
gr1542 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:03:
[...]

Indien je het nog niet gedaan hebt, even Sonos alles laten synchroniseren. Ik zelf moest nog een stapje verder gaan en ik heb mijn Hue lampen bijvoorbeeld eerst allemaal moeten verwijderen en vanaf scratch weer op moeten zetten om ze door de Sonos/Google Assistant te laten herkennen en bedienen.
Ik baal er wel van, het wordt niet zo verkocht....het wordt echt verkocht als een smart home speaker met Google Assistant, maar de functionaliteit laat wat te wensen over....

Ik heb het nu wel werkend gekregen door mijn shield 'TV' te noemen en Google Assistant opnieuw in te stellen in de Sonos app. Er werken alleen nog een paar dingen niet. Voorheen kon ik bijvoorbeeld vragen hoe lang eieren houdbaar zijn (even als voorbeeld) maar op de Sonos werkt dit niet.

Nu loop ik alleen tegen iets nieuws aan:
Zodra ik iets af heb laten spelen op de tv door bijvoorbeeld te zeggen "hey Google speel Tiger king", en ik vraag later "hey Google speel radio 538", dan vraagt hij, "wil je dat nog steeds afspelen op TV"
Als Ik dan vervolgens "nee" zeg (want ik wil dat muziek altijd via Sonos gaat) dan doet hij niks.....ik moet dan eerst iets handmatige streamen naar de Sonos....

Ik snap niet dat de integratie op z'n duur apparaat zo slecht is. En voor de duidelijkheid, ik ben echt heel bekend met het instellen van Google home apparaten. Ik heb er 5 ik huis staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 20:09
cypress3d schreef op zondag 24 mei 2020 @ 22:32:
[...]

Ben dan wel benieuwd of mijn Samsung ks7000 wel atmos gaat pakken. Anders kan ik zeker ook nog eens een andere tv gaan halen... ppfff zucht
Ja dit probeer ik ook uit te vogelen. Heb jij de ARC al gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@ivootjuh Dat met die TV aan en uit herken ik niet. Sterker nog: mijn Samsung kan zelf niet worden aangezet via voice, maar via de Beam (Sonos TV Control) wel. De Beam geeft dan via HDMI de opdracht om de TV aan te zetten. Werkt prima.

Ik heb al eerder begrepen dat kleine dingetjes inderdaad anders zijn. Volgens mij heeft @Sjoop1985 al eens genoemd dat je de Home mini wel zou kunnen vragen hoe lang aardappels moeten koken, maar Sonos niet......

Ik weet niet of je zoveel moet verwachten van Atmos (vol TrueHD via eARC of gecomprimeerd via DD+ Op een TV zonder eARC) via een niet-7.1 systeem dat je er een nieuwe TV voor zou kopen. Meer nice to have dan need to have, zou ik zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoop1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:13
Rallye schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 08:48:

Ik heb al eerder begrepen dat kleine dingetjes inderdaad anders zijn. Volgens mij heeft @Sjoop1985 al eens genoemd dat je de Home mini wel zou kunnen vragen hoe lang aardappels moeten koken, maar Sonos niet......
@Rallye Thanks for the shout out ;) Het is me inderdaad opgevallen dat de Google Assistent op Sonos "dommer" is dan op Google hardware. Dat geldt niet alleen voor specifieke features als voice match, maar ook voor bepaalde zoekopdrachten.

Dat heb ik niet hier gepost, maar is te vinden op de Nederlandse Sonos community:
Google Assistent "dommer" op Sonos dan op Google Home?
ivootjuh schreef op maandag 25 mei 2020 @ 20:40:
Ik baal er wel van, het wordt niet zo verkocht....het wordt echt verkocht als een smart home speaker met Google Assistant, maar de functionaliteit laat wat te wensen over....
Ik snap niet dat de integratie op z'n duur apparaat zo slecht is. En voor de duidelijkheid, ik ben echt heel bekend met het instellen van Google home apparaten. Ik heb er 5 ik huis staan.
Ik ben altijd van mening geweest dat GA op Sonos een extraatje was. Het is voor mij niet de kernfunctionaliteit van Sonos en zeker niet de reden om voor Sonos te kiezen als product. Toen ik mijn eerste Sonos device kocht wist nog niemand wat voice control was. Echter, gezien hoe Sonos producten in de markt zet, kan ik me goed voorstellen dat dit anno 2020 wél een doorslaggevende reden is om voor een (eerste) Sonos speaker te kiezen boven een andere.
Het is zeker jammer om te zien dat de implementatie soms zo beroerd is, want als Sonos gebruiker wil ik toch het liefst overal Sonos hebben staan en niet ook nog een Google Home.

Speculatie is dat het mogelijk ook door Google komt. Zij willen graag dat je hun apparaten door heel je huis neerzet, en dan helpt het niet als een van de grote spelers op de multi-room audio markt net zo'n goede variant van GA heeft als op native hardware. De rechtszaak van Sonos tegen Google zal ook niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Sjoop1985 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:21:
[...]

@Rallye Thanks for the shout out ;) Het is me inderdaad opgevallen dat de Google Assistent op Sonos "dommer" is dan op Google hardware. Dat geldt niet alleen voor specifieke features als voice match, maar ook voor bepaalde zoekopdrachten.

Dat heb ik niet hier gepost, maar is te vinden op de Nederlandse Sonos community:
Google Assistent "dommer" op Sonos dan op Google Home?

[...]

[...]

Ik ben altijd van mening geweest dat GA op Sonos een extraatje was. Het is voor mij niet de kernfunctionaliteit van Sonos en zeker niet de reden om voor Sonos te kiezen als product. Toen ik mijn eerste Sonos device kocht wist nog niemand wat voice control was. Echter, gezien hoe Sonos producten in de markt zet, kan ik me goed voorstellen dat dit anno 2020 wél een doorslaggevende reden is om voor een (eerste) Sonos speaker te kiezen boven een andere.
Het is zeker jammer om te zien dat de implementatie soms zo beroerd is, want als Sonos gebruiker wil ik toch het liefst overal Sonos hebben staan en niet ook nog een Google Home.

Speculatie is dat het mogelijk ook door Google komt. Zij willen graag dat je hun apparaten door heel je huis neerzet, en dan helpt het niet als een van de grote spelers op de multi-room audio markt net zo'n goede variant van GA heeft als op native hardware. De rechtszaak van Sonos tegen Google zal ook niet helpen.
Precies dat laatste, Ik wil niet én een Google Home én een Sonos systeem.
Heel vaak begrijpt de Sonos ook niet goed wat ik bedoel, of doet hij gewoon niks.
Het is erg jammer, want de microfoons die erin zitten werken wel echt top. De Google Home had nog wel eens moeite met het horen van de Keywords. Maar de Sonos pakt het nagenoeg altijd op!

Al met al ben ik nog niet overtuigd van heel de werking. Ik zou eerder verwachten dat bijvoorbeeld de echte Google dingen niet zouden werken (zoals agenda e.d.) maar niet de basis dingen die de Google assistant gewoon via het internet zoekt.

Kortom, er valt geen peil op te trekken wat wel en niet werkt.
Zo lukte het een paar dagen geleden niet om te zeggen "hey google, Pauze" terwijl een netflix serie speelde. Maar nu ineens wel. Vraag ik wat het weer is, geeft ze antwoord, maar recepten opvragen of hoe lang iets houdbaar is, weet ze niet. Vraag ik om een specifieke playlist af te spelen, speelt hij echt totaal (maar dan ook echt totaal) wat anders af. Vraag dsik een andere keer om iets af te spelen, dan doet ze gewoon niks.

Het is voor mij in ieder geval extreem frustrerend, aangezien ik goede Google Homes heb gebruikt. Het geluid is alleen om te huilen op die dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Laatst online: 13:26
Pepper92 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 20:57:
[...]

Ja dit probeer ik ook uit te vogelen. Heb jij de ARC al gekocht?
De arc komt pas in juni hè.... ik verwacht hem de 10e thuis te hebben en dan zal ik het gelijk weten...

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
Is er trouwens iemand bekend met het dolby surround verhaal van Sonos?

Ik heb hier nog een aardige 3.1 setup staan met o.a.

Qacoustics 3020 left en right speakers
Qacoustics 3090c Center speaker
SVS subwoofer

Ik heb geen mogelijkheid tot het leggen van kabels naar achter, dus ik zit al heel lang met het idee om misschien over te gaan op een Sonos 5.1. Ik kan alleen echt niemand, maar dan ook echt niemand vinden die eerst een 'normale' 5.1 situatie had (met goede speakers) en nu over is op Sonos 5.1 om hierover hun mening te geven.

Er zit echt mooi en goed geluid in de speakers, dat moet ik toegeven, maar zal ik er echt op achteruit gaan als ik over ga op een Sonos surround systeem?

Ik hoop echt dat er hier mensen zijn die deze ervaring hebben en dit hier (eerlijk) willen delen.
Ik hoop niet dat je dan een Sonos fanboy bent en zegt dat het echt beter klinkt omdat je er veel geld aan uit hebt gegeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 20:09
cypress3d schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 23:23:
[...]

De arc komt pas in juni hè.... ik verwacht hem de 10e thuis te hebben en dan zal ik het gelijk weten...
Ja bedoelde voorbesteld natuurlijk; hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
[...]

Ik heb het nu wel werkend gekregen door mijn shield 'TV' te noemen en Google Assistant opnieuw in te stellen in de Sonos app. Er werken alleen nog een paar dingen niet. Voorheen kon ik bijvoorbeeld vragen hoe lang eieren houdbaar zijn (even als voorbeeld) maar op de Sonos werkt dit niet.

Nu loop ik alleen tegen iets nieuws aan:
Zodra ik iets af heb laten spelen op de tv door bijvoorbeeld te zeggen "hey Google speel Tiger king", en ik vraag later "hey Google speel radio 538", dan vraagt hij, "wil je dat nog steeds afspelen op TV"
Als Ik dan vervolgens "nee" zeg (want ik wil dat muziek altijd via Sonos gaat) dan doet hij niks.....ik moet dan eerst iets handmatige streamen naar de Sonos....

Ik ben sowieso niet zo blij met de hele Google Assistant en ik overweeg zelfs om alles weer terug te zetten naar Amazon Alexa. ALs ik hé Googel of ok Google roep gebeurt er de helft van de tijd niets en op andere geluiden (en geloof me dat kan zelfs als ik bij wijze van spreken "ik heb trek in een cracker" zeg), dan reageert het wel. Maar goed, heb je "speel radio 538 af op Tunein" al geprobeerd? (als je Tunein gebruikt tenminste) in die situatie? Ik gebruik de assistent sowieso alleen nog maar om radio 538 aan te zetten en de Hue lampen af en toe aan en uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
gr1542 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 08:10:
[...]

Ik ben sowieso niet zo blij met de hele Google Assistant en ik overweeg zelfs om alles weer terug te zetten naar Amazon Alexa. ALs ik hé Googel of ok Google roep gebeurt er de helft van de tijd niets en op andere geluiden (en geloof me dat kan zelfs als ik bij wijze van spreken "ik heb trek in een cracker" zeg), dan reageert het wel. Maar goed, heb je "speel radio 538 af op Tunein" al geprobeerd? (als je Tunein gebruikt tenminste) in die situatie? Ik gebruik de assistent sowieso alleen nog maar om radio 538 aan te zetten en de Hue lampen af en toe aan en uit te zetten.
Ja hier hetzelfde gevoel, maar heb dat nu alleen met Sonos.

Uiteraard kan ik wel iets anders proberen door er "TuneIn" achteraan te zeggen, alleen gaat het gebruiksgemak daar wel wat mee weg. Alles werkte perfect op de Google home zonder al teveel te hoeven zeggen. Nu moet ik dan ineens mijn vragen langer gaan maken. En is t maar hopen dat alles werkt.

En het zou nog enigszins logisch zijn als het inderdaad echt niet werkt op de andere manier, maar dat is niet het geval. Als ik echt als een robot praat en doe alsof ik mijn vraag heel duidelijk aan een half dove oude man stel, dan werkt t vaak wel. Ik voel me dan alleen echt als een soort debiel die tegen zijn apparaten praat, waarbij het soms wel en soms niet werkt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
ivootjuh schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:32:
[...]

Ja hier hetzelfde gevoel, maar heb dat nu alleen met Sonos.

Uiteraard kan ik wel iets anders proberen door er "TuneIn" achteraan te zeggen, alleen gaat het gebruiksgemak daar wel wat mee weg. Alles werkte perfect op de Google home zonder al teveel te hoeven zeggen. Nu moet ik dan ineens mijn vragen langer gaan maken. En is t maar hopen dat alles werkt.

En het zou nog enigszins logisch zijn als het inderdaad echt niet werkt op de andere manier, maar dat is niet het geval. Als ik echt als een robot praat en doe alsof ik mijn vraag heel duidelijk aan een half dove oude man stel, dan werkt t vaak wel. Ik voel me dan alleen echt als een soort debiel die tegen zijn apparaten praat, waarbij het soms wel en soms niet werkt 8)7
Ik ken het gevoel. Ik had hetzelfde overigens ook met spraakbesturing in de auto, maar dat was 10 jaar geleden. "Play cd" - "ok" en dan gewoon random iemand bellen.
Misschien de microfoon op Sonos uitschakelen en tegen een mini praten? In het begin zul je dan wel weer steeds "on Sonos" oid moeten roepen, maar volgens mij leert een Google Mini op een gegeven moment dan dat hij muziek altijd moet afspelen op de Sonos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je in de Google Home (of Assistance) app, Sonos als default speaker(s) voor muziek kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Masimo Klopt. Dat kan!

@ivootjuh Van een Marantz met 5.1 Tannoys naar een Beam, Sub En twee One’s ben ik er inderdaad qua geluid op achteruitgegaan. Daar heb ik echter wel veel betere Connectivity voor teruggekregen - en een grotere WAF. Daarbij moet ik wel aantekenen dat de Marantz met de Tannoy in aanschaf zeker een factor twee duurder waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Rallye schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:41:
@Masimo Klopt. Dat kan!

@ivootjuh Van een Marantz met 5.1 Tannoys naar een Beam, Sub En twee One’s ben ik er inderdaad qua geluid op achteruitgegaan. Daar heb ik echter wel veel betere Connectivity voor teruggekregen - en een grotere WAF. Daarbij moet ik wel aantekenen dat de Marantz met de Tannoy in aanschaf zeker een factor twee duurder waren.
Wat fijn dat ik eindelijk iemand heb gevonden die deze switch heeft gemaakt zeg....

Maar al mijn speakers en versterker komen denk ik uit op ongeveer 1800 euro.....dus dat is evenveel als een Sonos 5.1 setup. Wat zegt jou gevoel hierover? De Qacoustics 3020 en 3090c zijn geen goedkope speakers, maar ook zeker niet de duurste. De SVS subwoofer SB1000 is dan wel duur (en goed).

Op de een of andere manier komt er wel bizar goed geluid uit de Sonos one. Dus ben echt zo benieuwd of ik een verschil ga merken met Sonos. Zeker nu de Sonos ARC uitkomt!

Mochten er meer mensen zijn die zijn over gegaan en hun mening willen geven wat betreft geluid, dan hoor ik het graag!

@gr1542 daar wil ik juist vanaf, heel het idee van de Sonos was ok nu maar 1 apparaat te hebben (minder stroom en beter geluid dan 3 Google homes bij elkaar

[ Voor 6% gewijzigd door Wachten... op 27-05-2020 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-09 13:22
ivootjuh schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 23:29:
Is er trouwens iemand bekend met het dolby surround verhaal van Sonos?

Ik heb hier nog een aardige 3.1 setup staan met o.a.

Qacoustics 3020 left en right speakers
Qacoustics 3090c Center speaker
SVS subwoofer

Ik heb geen mogelijkheid tot het leggen van kabels naar achter, dus ik zit al heel lang met het idee om misschien over te gaan op een Sonos 5.1. Ik kan alleen echt niemand, maar dan ook echt niemand vinden die eerst een 'normale' 5.1 situatie had (met goede speakers) en nu over is op Sonos 5.1 om hierover hun mening te geven.

Er zit echt mooi en goed geluid in de speakers, dat moet ik toegeven, maar zal ik er echt op achteruit gaan als ik over ga op een Sonos surround systeem?

Ik hoop echt dat er hier mensen zijn die deze ervaring hebben en dit hier (eerlijk) willen delen.
Ik hoop niet dat je dan een Sonos fanboy bent en zegt dat het echt beter klinkt omdat je er veel geld aan uit hebt gegeven ;)
Ik had in mijn oude huis ook een 5.1 setup met q-acoustics speakers. Heb nu een beam en 2 one sl speakers als rear. Sonos surround klinkt erg goed, ik krijg veel mensen over de vloer die de kwaliteit erg kunnen waarderen. Echter ben ik van mening dat mijn oude setup veel beter klonk. Speakers staan nu boven en als ik die af en toe nog eens beluister merk je het verschil wel degelijk.

Dat neemt niet weg dat de Sonos setup erg goed klinkt. Ondanks de kleine speakers en de beam onder de tv, mis ik op geen enkel moment vermogen o.i.d. Een ARC zou wellicht nog een klap beter klinken. Ik wilde in mijn nieuwe woning echter een setup waarbij ik zo min mogelijk hoef te lopen klooien met afstandsbedieningen en kabels. Wat dat betreft is dit echt een uitkomst. Streamen door het hele huis werkt goed, films klinken goed en het installeren is een fluitje van een cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 19:17
Same here... ook van Marantz receiver met hele leuke wired 5.1 setup overgegaan naar SONOS BEAM+2xPLAY:5+SUB. Heb geen moment spijt gehad. Dit werkt gewoon, geen gezeik met verkeerde HDMI input, vertraagd geluid, afstandsbedieningen. En het ziet er strak uit. Luisteren ook meer muziek dan ooit, Spotify, Sonos Radio en voorheen TuneIn, alles werkt gewoon smooth vanuit de app.

Maar.... nu lonkt de Arc. En het probleem is dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/i/2000751736.jpeg

De TV staat op een kastje wat ongeveer net zo breed is als de BEAM die er nu op staat. De Arc is ~50cm breder dan de BEAM, en dus ook veel breder dan het tv-kastje.

Daarbij is de tv 50" en is de Arc dus breder dan de tv.

En tot overmaat van ramp is de Arc ~2cm hoger dan de BEAM, en de BEAM overlapt het remote-sensor van de TV al, dus eigenlijk zou de hele tv ~4cm omhoog moeten.

Hoe krijg ik dit wife-friendly en esthetisch verantwoord opgelost? Ander tv-kastje/tv-ophangen is een fout antwoord. Iemand die wat balkjes ofzo achter de soundbar heeft liggen om de tv wat te verhogen? Tips?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:19
catchingfire schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:33:
Same here... ook van Marantz receiver met hele leuke wired 5.1 setup overgegaan naar SONOS BEAM+2xPLAY:5+SUB. Heb geen moment spijt gehad. Dit werkt gewoon, geen gezeik met verkeerde HDMI input, vertraagd geluid, afstandsbedieningen. En het ziet er strak uit. Luisteren ook meer muziek dan ooit, Spotify, Sonos Radio en voorheen TuneIn, alles werkt gewoon smooth vanuit de app.

Maar.... nu lonkt de Arc. En het probleem is dit:
[Afbeelding]

De TV staat op een kastje wat ongeveer net zo breed is als de BEAM die er nu op staat. De Arc is ~50cm breder dan de BEAM, en dus ook veel breder dan het tv-kastje.

Daarbij is de tv 50" en is de Arc dus breder dan de tv.

En tot overmaat van ramp is de Arc ~2cm hoger dan de BEAM, en de BEAM overlapt het remote-sensor van de TV al, dus eigenlijk zou de hele tv ~4cm omhoog moeten.

Hoe krijg ik dit wife-friendly en esthetisch verantwoord opgelost? Ander tv-kastje/tv-ophangen is een fout antwoord. Iemand die wat balkjes ofzo achter de soundbar heeft liggen om de tv wat te verhogen? Tips?
Ik heb toevallig precies dezelfde tv en heb dat opgelost door 2 van deze plakjes achter de Beam te leggen. Niet strak tegen elkaar maar met een kleine ruimte er tussen zodat daar de kabels van de beam tussendoor kunnen lopen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_IxY510O84rt9cTt68Oy2fHYWyQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4CeXcAU5wsCcQGy9WZbNgEtr.jpg?f=fotoalbum_large
Nog een foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
LegeBoekenkast schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:55:
[...]

Ik had in mijn oude huis ook een 5.1 setup met q-acoustics speakers. Heb nu een beam en 2 one sl speakers als rear. Sonos surround klinkt erg goed, ik krijg veel mensen over de vloer die de kwaliteit erg kunnen waarderen. Echter ben ik van mening dat mijn oude setup veel beter klonk. Speakers staan nu boven en als ik die af en toe nog eens beluister merk je het verschil wel degelijk.

Dat neemt niet weg dat de Sonos setup erg goed klinkt. Ondanks de kleine speakers en de beam onder de tv, mis ik op geen enkel moment vermogen o.i.d. Een ARC zou wellicht nog een klap beter klinken. Ik wilde in mijn nieuwe woning echter een setup waarbij ik zo min mogelijk hoef te lopen klooien met afstandsbedieningen en kabels. Wat dat betreft is dit echt een uitkomst. Streamen door het hele huis werkt goed, films klinken goed en het installeren is een fluitje van een cent.
Welke Qacoustics heb je gehad? En denk je dat het komt door de beam dat het minder klinkt? Wellicht dat de play bar of de ARC inderdaad een heel stuk beter klinkt.

Het blijft echt een heel lastig verhaal allemaal. Maar mocht de Sonos ARC of de play bar met 2 ones bijna net zo goed klinken, dan wil ik nog wel de overweging maken. Ik ben alleen ergens bang dat het t.o.v. mijn bestaande set tegen gaat vallen.

Al zijn er nou 10 mensen die zeggen, "ik merk nauwelijks verschil" dan zou het al een stuk makkelijker maken om de beslissing te maken 😁

[ Voor 4% gewijzigd door Wachten... op 27-05-2020 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Ik ben overgestapt van een 5.1 set-up bestaande uit een Yamaha RX-V485 met Definitive Surround speakers en een Jamo sub, naar vooralsnog 2 Play:5's (gen2).

Verder heb ik twee Yamaha MC20 en een MC50 vervangen door twee One's (gen2).

Ik kan alleen maar zeggen dat het voor mij een enorme vooruitgang was. Ik kreeg het Yamaha spul niet naar mijn smaak ingeregeld. En Sonos out of the box meteen goed. Daarna nog met Trueplay ingesteld en mijn luister plezier was weer terug. 8)

Geluid blijft een kwestie van smaak, en moet ieder voor zich uitmaken. Ik had de hele Yamaha set-up aangeschaft op advies van een audiofiele kennis. Die vond het geluid hier fantastisch. Ik vond het van begin af aan vlak en weinig dynamisch.
Nu ben ik blij met mijn Sonos-gerei, dat ongetwijfeld nog zal worden uitgebreid.
Ik ben nu zelfs door vrouwlief gedwongen de Play:5's te verruilen voor de geheel witte Five's. Da's pech hebben 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Masimo schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:12:
Ik ben overgestapt van een 5.1 set-up bestaande uit een Yamaha RX-V485 met Definitive Surround speakers en een Jamo sub, naar vooralsnog 2 Play:5's (gen2).

Verder heb ik twee Yamaha MC20 en een MC50 vervangen door twee One's (gen2).

Ik kan alleen maar zeggen dat het voor mij een enorme vooruitgang was. Ik kreeg het Yamaha spul niet naar mijn smaak ingeregeld. En Sonos out of the box meteen goed. Daarna nog met Trueplay ingesteld en mijn luister plezier was weer terug. 8)

Geluid blijft een kwestie van smaak, en moet ieder voor zich uitmaken. Ik had de hele Yamaha set-up aangeschaft op advies van een audiofiele kennis. Die vond het geluid hier fantastisch. Ik vond het van begin af aan vlak en weinig dynamisch.
Nu ben ik blij met mijn Sonos-gerei, dat ongetwijfeld nog zal worden uitgebreid.
Ik ben nu zelfs door vrouwlief gedwongen de Play:5's te verruilen voor de geheel witte Five's. Da's pech hebben 8)
Haha heerlijk hoe wij mannen het subtiel voor elkaar krijgen om dingen te upgraden.... Ik moet zeggen dat ik het altijd maar gewoon koop en gelukkig nog nooit klachten heb gehad 😊

Mag ik vragen wat jouw vorige 5.1 set heeft gekost dan, want als het het vergelijkt met een set van 1000 euro in totaal, dan snap ik dat je er op vooruit bent gegaan. Ik heb dus geen idee wat jou set heeft gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
ivootjuh schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:32:
[...]
....
Mag ik vragen wat jouw vorige 5.1 set heeft gekost dan, want als het het vergelijkt met een set van 1000 euro in totaal, dan snap ik dat je er op vooruit bent gegaan. Ik heb dus geen idee wat jou set heeft gekost.
De 5.1 set-up was compleet zo'n 1100 euro.
De drie wireless Yamaha speakers zaten met zijn drieën op 800 euro.

Je kan het zo gek maken als je zelf wilt, het devies blijft ga van te voren luisteren en vergelijken.
In het ideale geval koop je bij een zaak die je een proefperiode geven. Dan heb je de kans de set-up in je eigen omgeving te testen. De omgeving bepaald namelijk ook voor een deel het resultaat.

Als voorbeeld: er zijn veel mensen kapot van Bluesound en zien dat ook vaak als een upgrade na Sonos. Hi-res audio streamen, wat meer aansluitmogelijkheden. Ik was niet zo kapot van Bluesound. Klonk magertjes, vond ik. En het verschil tussen cd kwaliteit en hi-res kon ik niet horen. Mijn voorkeur ging naar Sonos, voller geluid en ruimtelijker.

[ Voor 32% gewijzigd door Masimo op 27-05-2020 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:42
ivootjuh schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:59:
[...]

Maar al mijn speakers en versterker komen denk ik uit op ongeveer 1800 euro.....dus dat is evenveel als een Sonos 5.1 setup. Wat zegt jou gevoel hierover? De Qacoustics 3020 en 3090c zijn geen goedkope speakers, maar ook zeker niet de duurste. De SVS subwoofer SB1000 is dan wel duur (en goed).

Op de een of andere manier komt er wel bizar goed geluid uit de Sonos one. Dus ben echt zo benieuwd of ik een verschil ga merken met Sonos. Zeker nu de Sonos ARC uitkomt!
Ik twijfel gezellig met je mee. Ik heb een 5.1.2 setup met q acoustics concept 20 en center + svs sb1000. Het klinkt gewoon erg goed en wordt helemaal in een film gezogen. Alleen zijn een hoop films in DTS(x) en dat wordt officieel niet ondersteund. Iemand daar ervaring mee?

Bijvoorbeeld bij dunkirk heb ik twee audiosporen dolby digital en Dts. Ik vind het een wereld van verschil in het voordeel van dts. Zou het jammer vinden om dat op te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:47
Hier in Groningen zit een zaak waar je kan luisteren in een aparte kamer. Dat is de enige manier om het te ervaren. Perceptie van geluidskwaliteit zegt weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
oosterhofjf schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 23:18:
[...]

Ik twijfel gezellig met je mee. Ik heb een 5.1.2 setup met q acoustics concept 20 en center + svs sb1000. Het klinkt gewoon erg goed en wordt helemaal in een film gezogen. Alleen zijn een hoop films in DTS(x) en dat wordt officieel niet ondersteund. Iemand daar ervaring mee?

Bijvoorbeeld bij dunkirk heb ik twee audiosporen dolby digital en Dts. Ik vind het een wereld van verschil in het voordeel van dts. Zou het jammer vinden om dat op te geven.
Ik moet zeggen, ik heb net even 1 Qacoustics 3020 speaker aangesloten en ook wel de SVS subwoofer aangezien er is de Q's geen echte woofer zit en om een klein beetje vergelijkbaar geluid te krijgen.... Ik heb vervolgens mij vriendin gevraagd om even gezellig mee te luisteren en vroeg welke ze mooier vond klinken (ik had ze boven elkaar gezet) "ja deze klinkt echt mooier" zei ze.... Ik zeg en "welk speaker is dat denk je?" Ze keek me een beetje verontwaardigd aan..... Ik zei dit is de Sonos one speaker! "Ga weg" zei ze.....

Kijk natuurlijk mis je wat ruimtelijk geluid en als je goed luistert dan hoor je het echt wel een beetje dat het uit een klein speakertje komt (misschien mis ik wat mid tones ofzo) maar wat waren wij verbaasd. Een subwoofer van 700 euro, versterker van 500 euro en een speaker van 200 euro. Het speelt anders, maar het wint het echt niet overdreven van de Sonos speaker (die in zijn eentje het werk doet)

Ik zit er bijna aan te denken om mijn setup nog eens na te lopen want kan het bijna niet voorstellen. Dat de Sonos one het wellicht net zo goed doet als alleen 1 Q acoustics zonder sub, dat kan ik me nog voorstellen. Maar dat het nog steeds best goed bij kan benen met de subwoofer erbij verbaasde ons echt.

Nogmaals, de subwoofer en de speaker klinken opzich wel beter, maar doordat je een goed gebalanceerd geluid krijgt uit de Sonos one met echt cripsy sound (wat je mist bij de Qacoustics) ben je toch sneller geneigd om dat mooier te vinden. Laat staan als je daar een subwoofer aan hangt.

Ik ga nog even wat meer muziek luisteren en wellicht wat fine tunen hier om te kijken of ik een mega verschil kan creëeren. Het kan natuurlijk niet dat z'n klein ding van 180 euro bijna evengoed klinkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Mandarijntje schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:55:
[...]

Ik heb toevallig precies dezelfde tv en heb dat opgelost door 2 van deze plakjes achter de Beam te leggen. Niet strak tegen elkaar maar met een kleine ruimte er tussen zodat daar de kabels van de beam tussendoor kunnen lopen.
[Afbeelding]
Nog een foto
Ik heb mijn Beam achter de tv gelegd omdat ik hem door de voet anders te ver voor de tv moest leggen en de kabel anders lelijk in beeld liep.
Voor het geluid maakt het echt geen drol uit, helemaal niet met Trueplay.
Nu blokkeert die mooi het zicht op de kabels en heb ik niet zo’n raar ding voor de tv liggen. Doe ik dadelijk met de Arc ook misschien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Hmm. Dat lijkt me een vreemde opstelling, zeker voor de Arc, waarvan een aantal speakers naar boven stralen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Rallye schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 08:24:
Hmm. Dat lijkt me een vreemde opstelling, zeker voor de Arc, waarvan een aantal speakers naar boven stralen.
Dus? Dan wordt dat toch nergens door geblokkeerd?
Zeker is het niet hoe het hoort, maar je hoort echt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 19:17
Serena schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 08:30:
[...]

Dus? Dan wordt dat toch nergens door geblokkeerd?
Zeker is het niet hoe het hoort, maar je hoort echt geen verschil.
Afbeeldingslocatie: https://content.hwigroup.net/images/news/500x300/071870.jpg

Ik heb je situatie niet helemaal helder maar een tv pal voor de Arc zetten lijkt me niet optimaal als ik zo naar de speakers in de Arc kijk. De upfiring speakers gaan 100% achter je tv langs, de vraag is wat er nog overblijft van dat effect. De lage frequenties gaan overal wel doorheen, daarom maakt het niet zoveel uit waar je een SUB neer zet. De hoge frequenties zijn zeer richtingsgevoelig.

Voor de BEAM lijkt het me al niet echt ideaal als ik zo naar de speakers kijk.
Afbeeldingslocatie: https://9to5mac.com/wp-content/uploads/sites/6/2018/06/sonos-beam-inside.png?resize=1024,186

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
catchingfire schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 08:54:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb je situatie niet helemaal helder maar een tv pal voor de Arc zetten lijkt me niet optimaal als ik zo naar de speakers in de Arc kijk. De upfiring speakers gaan 100% achter je tv langs, de vraag is wat er nog overblijft van dat effect. De lage frequenties gaan overal wel doorheen, daarom maakt het niet zoveel uit waar je een SUB neer zet. De hoge frequenties zijn zeer richtingsgevoelig.

Voor de BEAM lijkt het me al niet echt ideaal als ik zo naar de speakers kijk.
[Afbeelding]
Mijn tv staat op pootjes, dus het geluid komt gewoon naar voren. Ik mis net 1 cm om hem onder de tv te kunnen leggen.
Nou ja, voor mij werkt het prima en dat is het belangrijkste in deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
Ben ik trouwens de enige die zich er aan stoort dat de tweeter met daarnaast de woofers niet gewoon in het midden zitten bij de nieuwe ARC soundbar?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fVJ8gXX-s9nwDp2kQ6m6L5uFmmo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5L9Z7chxaZmpolwxPQawZm5V.png?f=fotoalbum_large

Wat kan hier de keuze zijn geweest van Sonos om dit zo te doen. Is hier een logische verklaring voor?

[ Voor 6% gewijzigd door Wachten... op 28-05-2020 11:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Segafreak83
ivootjuh schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:08:
Ben ik trouwens de enige die zich er aan stoort dat de tweeter met daarnaast de woofers niet gewoon in het midden zitten bij de nieuwe ARC soundbar?

[Afbeelding]

Wat kan hier de keuze zijn geweest van Sonos om dit zo te doen ... Mijn OCD gaat hier heel slecht op om eerlijk te zijn, maar misschien dat er een hele logische verklaring voor is.
Waar je je al niet druk om kunt maken, je ziet ze toch niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
ivootjuh schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:08:

Wat kan hier de keuze zijn geweest van Sonos om dit zo te doen ... Mijn OCD gaat hier heel slecht op om eerlijk te zijn, maar misschien dat er een hele logische verklaring voor is.
Je OCD (wat trouwens een serieuze stoornis is) speelt op bij iets dat je nooit gaat zien als je hem koopt? Klinkt aannemelijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wachten...
Segafreak83 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:10:
[...]

Waar je je al niet druk om kunt maken, je ziet ze toch niet..
Of je ze nou ziet of niet, daar gaat het niet om. Zou jij je center speaker 10cm naar links of rechts zetten? Je wilt je tweeter altijd in het midden van je tv hebben.

Ik vraag hier dus een logische verklaring voor, dat is de main vraag en zeg daarnaast alleen ik er slecht tegen kan (vanwege de logica van een center speaker) en de keuze van Sonos hierin dus even aan mij voorbij gaat.

Maar blijkbaar is het afbranden van een vraag of reactie makkelijker dan een normaal antwoord geven. Bedankt voor je support hier bij Tweakers 👍

@The Inquisitor ik heb wel even het OCD verhaal weg gehaald want je hebt wel een punt dat het iets serieus is waar je niet zomaar iets over kunt zeggen.

Maar om er even op terug te komen. Ik heb met het verbouwen van de woningen ook alles wat achter of in de muren zit super netjes, parallel, en op exact dezelfde manier verwerkt. Dat het de meeste mensen niet uit maakt snap ik. Ik kan me er alleen jaren later nog aan storen als ik weet dat iets niet netjes verwerkt is, ook al zie ik het niet. Zou het eerder perfectionisme noemen dan! 😉

[ Voor 31% gewijzigd door Wachten... op 28-05-2020 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
ivootjuh schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:18:
[...]

Of je ze nou ziet of niet, daar gaat het niet om. Zou jij je center speaker 10cm naar links of rechts zetten? Je wilt je tweeter altijd in het midden van je tv hebben.

Ik vraag hier dus een logische verklaring voor, dat is de main vraag en zeg daarnaast alleen ik er slecht tegen kan (vanwege de logica van een center speaker) en de keuze van Sonos hierin dus even aan mij voorbij gaat.

Maar blijkbaar is het afbranden van een vraag of reactie makkelijker dan een normaal antwoord geven. Bedankt voor je support hier bij Tweakers 👍
Dat moet je aan Sonos vragen, niet hier. Maar blijkbaar heb je meer klachten dan alleen OCD (ook al is dat serieus), misschien iets minder op je teentjes getrapt zijn..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wachten...
Segafreak83 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:25:
[...]

Dat moet je aan Sonos vragen, niet hier. Maar blijkbaar heb je meer klachten dan alleen OCD (ook al is dat serieus), misschien iets minder op je teentjes getrapt zijn..
Dan zouden alle/veel vragen hier overbodig zijn als we het net zo goed aan Sonos kunnen vragen.

Het heeft niks met op me teentjes getrapt zijn te maken. Je helpt alleen mensen niet met een vraag toch? Al was je eerste reactie geweest "ik weet het niet, maar je zou Sonos kunnen vragen" dan was het al iets behulpzamer geweest. Als jij een vraag hebt, zoek je toch ook naar een antwoord?

Je hebt nu alleen maar naar het stuk gekeken dat ik me er 'druk' om kan maken (wat persoonlijke smaak is) en totaal niks gedaan met een de vraag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
ivootjuh schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:34:
[...]

Dan zouden alle/veel vragen hier overbodig zijn als we het net zo goed aan Sonos kunnen vragen.

Het heeft niks met op me teentjes getrapt zijn te maken. Je helpt alleen mensen niet met een vraag toch? Al was je eerste reactie geweest "ik weet het niet, maar je zou Sonos kunnen vragen" dan was het al iets behulpzamer geweest. Als jij een vraag hebt, zoek je toch ook naar een antwoord?

Je hebt nu alleen maar naar het stuk gekeken dat ik me er 'druk' om kan maken (wat persoonlijke smaak is) en totaal niks gedaan met een de vraag gedaan.
Dit is dus exact wat ik bedoel.

Maar om er nog serieuzer op in te gaan. Niemand heeft nog een Arc, dus weet het niet. De enige die het weet is Sonos.
Pagina: 1 ... 99 ... 199 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.