Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 100 ... 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:10
Segafreak83 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:37:
[...]

Dit is dus exact wat ik bedoel.

Maar om er nog serieuzer op in te gaan. Niemand heeft nog een Arc, dus weet het niet. De enige die het weet is Sonos.
Iets uitleggen aan een ander of een andere mening hebben over iets valt bij jou direct onder 'op je teentjes getrapt zijn'. Apart wel.

Dat niemand de ARC heeft snap ik, maar er kan vanuit engineer standpunt een logische verklaring voor zijn. Toch? Het wiel wordt wel vaker opnieuw uitgevonden, dus ik dacht wellicht kent iemand dit vanuit een ander principe o.i.d. dat is dus het antwoord wat ik zoek.

Laten we dan maar de rest van mijn reactie maar achterwege, of ik het wel of niet mooi/logisch vindt. Ik was dus puur op zoek naar iemand die dit vanuit engineers oogpunt of vanuit een andere principe kent en dit wil delen.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Segafreak83 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:10:
[...]

Waar je je al niet druk om kunt maken, je ziet ze toch niet..
Ik vroeg mij eigenlijk hetzelfde af.
Ik denk niet dat je het hoort, maar waarom zouden ze het op deze manier oplossen?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:22
ivootjuh schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 18:37:
[...]

Welke Qacoustics heb je gehad? En denk je dat het komt door de beam dat het minder klinkt? Wellicht dat de play bar of de ARC inderdaad een heel stuk beter klinkt.

Het blijft echt een heel lastig verhaal allemaal. Maar mocht de Sonos ARC of de play bar met 2 ones bijna net zo goed klinken, dan wil ik nog wel de overweging maken. Ik ben alleen ergens bang dat het t.o.v. mijn bestaande set tegen gaat vallen.

Al zijn er nou 10 mensen die zeggen, "ik merk nauwelijks verschil" dan zou het al een stuk makkelijker maken om de beslissing te maken 😁
Ik heb ze nog steeds maar niet meer beneden staan. Ik heb de 2010I en de 2000ci. Ik denk niet dat het door de beam komt. Zoals gezegd klinkt die prima, het geluid wat die q-acoustics produceren is gewoon anders. Tegenvallen gaat het vast niet doen. Die SONOS speakers klinken ook gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:31

TommyGun

Stik er maar in!

Ik snap er echt niets meer van, plots had de Google Assistent op mijn Sonos Beam geen verbinding meer. Hele boel reset (Beam + app), maar krijg nu de Beam niet meer gekoppeld met GA. Ik ben blijkbaar niet de enige, maar ik krijg het met geen mogelijkheid meer aan de praat.

https://en.community.sono...nt-not-connecting-6825497

https://en.community.sono...-no-devices-found-6827989

Iemand nog tipis?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gr1542
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-01-2024
TommyGun schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 20:12:
Ik snap er echt niets meer van, plots had de Google Assistent op mijn Sonos Beam geen verbinding meer. Hele boel reset (Beam + app), maar krijg nu de Beam niet meer gekoppeld met GA. Ik ben blijkbaar niet de enige, maar ik krijg het met geen mogelijkheid meer aan de praat.

https://en.community.sono...nt-not-connecting-6825497

https://en.community.sono...-no-devices-found-6827989

Iemand nog tipis?
Bij mij was de spraakassistent ook van de ene op de andere dag weg en kon ik ook niet koppelen, omdat mijn WIFI anders zou zijn. Omdat er naar mijn wifi werd gewezen heb ik alle 3 mijn modem/routers (1x Ziggo, 1x Asus er gelijk achter en 1x Asus als Access point) van de stroom gehaald en één voor één weer gestart voor een harde reset zeg maar. Daarna lukte het wel om verbinding te maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wachten...
BlakHawk schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:23:
[...]

Ik vroeg mij eigenlijk hetzelfde af.
Ik denk niet dat je het hoort, maar waarom zouden ze het op deze manier oplossen?
Ik heb inmiddels even contact gehad met Sonos, bij hun kwam het antwoord vandaan "eigenlijk een hele goede vraag, maar wij hebben geen idee hier om eerlijk te zijn"

Sonos heeft me inmiddels doorverwezen naar een andere afdeling die wat meer contact hebben met de engineers en kan mijn vraag daar kwijt. Ik ga ze dus vandaag of morgen mailen en ben benieuwd wat voor antwoord eruit komt.

Tot nu toe dus nog geen antwoord op mijn vraag, maar zodra ik mijn vraag bij anderen (ook Sonos) aankaart, dan vinden ze het eigenlijk ook wel apart.

Wordt vervolgd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:44
Ik heb sowieso het idee dat Sonos Nederland geen drol weet... als je de nl community vergelijkt met de US community merk je echt een behoorlijk verschil aan kennis van de 'moderators'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

ivootjuh schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:31:
[...]

Ik heb inmiddels even contact gehad met Sonos, bij hun kwam het antwoord vandaan "eigenlijk een hele goede vraag, maar wij hebben geen idee hier om eerlijk te zijn"

Sonos heeft me inmiddels doorverwezen naar een andere afdeling die wat meer contact hebben met de engineers en kan mijn vraag daar kwijt. Ik ga ze dus vandaag of morgen mailen en ben benieuwd wat voor antwoord eruit komt.

Tot nu toe dus nog geen antwoord op mijn vraag, maar zodra ik mijn vraag bij anderen (ook Sonos) aankaart, dan vinden ze het eigenlijk ook wel apart.

Wordt vervolgd....
Ik snap niet dat je hier zo’n dingetje van maakt. Je ziet het niet en die 10cm naar links en recht hoor je ook niet. Wat blijft er dan over? :p

Ik zou de motorkap van je auto ook maar dicht laten trouwens, voor je het weet ben je het merk aan het mailen waarom je motor niet precies in het midden tussen je wielen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Heeft iemand de sonos arc al beluisterd en hoe klinkt deze zonde subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Ben er schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:32:
De Sonos ARC is nog niet uit! 10 juni pas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben er
Hij staat bij platte tv heb hem toch maar even beluisterd daar vanmiddag maar ik twijfel wel.
De subwoofer moet je er echt wel bij hebben

En vind de denon soundbar beter klinken ook kwa bas deze stond er naast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 21:10
Ben er schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:18:

....

Was dat de HEOS bar of een van de Denon modellen waar stiekem een subwoofer in de buurt staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Het was de nieuwe denon soundbar ook gehoord zonder sub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Ben er schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:18:
Hij staat bij platte tv heb hem toch maar even beluisterd daar vanmiddag maar ik twijfel wel.
De subwoofer moet je er echt wel bij hebben

Ik dacht dat hij ook echt pas vanaf 10 juni in de winkels te beluisteren zou zijn, maar PlatteTV heeft hem dus staan als demo?

Ben je ook bekend met de Playbar en/of de Beam? En hoe klonk deze t.o.v. de vorige soundbars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Ja platte tv heeft hem als demo maar laat hem graag horen met een subwoofer en rear speakers.
Dus ik vroeg alleen om de soundbar te beluisteren.

En met de rest van sonos heb ik niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
Ben er schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:32:
Wij hebben hem in de winkel staan. Ben er best van onder de indruk als je hem gaat vergelijken met de playbar. Maar dat is natuurlijk ook niet helemaal eerlijk :+

[ Voor 15% gewijzigd door Koekenbakkertje op 02-06-2020 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:17
Koekenbakkertje schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:56:
Wij hebben hem in de winkel staan. Ben er best van onder de indruk als je hem gaat vergelijken met de playbar. Maar dat is natuurlijk ook niet helemaal eerlijk :+
Dat zeg natuurlijk niet zoveel. Onder de indruk van de prijs?
Wat zijn de hoorbare verschillen met de Playbar en BEAM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:02
Ik wacht eigenlijk op een eerste goede review van het apparaat. Ik wil weten of ik mijn Playbar op marktplaats moet zetten en alvast de ARC moet gaan bestellen of dat de verbetering marginaal is en ik dus beter de Playbar kan houden. Iemand al een goede review tegen gekomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

ivootjuh schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:59:
[...]

Wat fijn dat ik eindelijk iemand heb gevonden die deze switch heeft gemaakt zeg....

Maar al mijn speakers en versterker komen denk ik uit op ongeveer 1800 euro.....dus dat is evenveel als een Sonos 5.1 setup. Wat zegt jou gevoel hierover? De Qacoustics 3020 en 3090c zijn geen goedkope speakers, maar ook zeker niet de duurste. De SVS subwoofer SB1000 is dan wel duur (en goed).

Op de een of andere manier komt er wel bizar goed geluid uit de Sonos one. Dus ben echt zo benieuwd of ik een verschil ga merken met Sonos. Zeker nu de Sonos ARC uitkomt!

Mochten er meer mensen zijn die zijn over gegaan en hun mening willen geven wat betreft geluid, dan hoor ik het graag!

@gr1542 daar wil ik juist vanaf, heel het idee van de Sonos was ok nu maar 1 apparaat te hebben (minder stroom en beter geluid dan 3 Google homes bij elkaar
Wij hebben ook een switch gemaakt, maar dan van een bekabeld, tweedehands setje waarvan ik het merk niet meer weet. Voor ons een hele vooruitgang in ieder geval. Enerzijds de kabels die we niet meer hebben, het spul hangt hier prachtig.

Wel hebben we in de ene 'kamer' de Beam+sub+2x Symfonisk boekenplank, en in de andere 'kamer' 2x Play:1. Dit gebruiken we als één groep tijdens het afspelen van films, series en muziek. Eerst hadden we alleen de Beam+Sub+2x Play:1, maar we willen nu echt niet meer terug. De Play:1's geven dan stereo geluid, en de rest 5.1, niet dat we dat verschil echt horen, maar qua geluid is het zo veel beter.

Wel wil ik je, als je ervoor gaat, van harte aanraden met een iPhone of iPad TruePlay te tunen, voor ons maakte het een wereld aan verschil. Enerzijds vanwege timing verschillen zodat er geen echo hoorbaar is (binnen dezelfde groep, de Symfonisks hadden een timing afwijking tov de Beam+Sub), anderzijds vanwege het finetunen van het geluid.
(Edit hierboven in italics ter verduidelijking)
Segafreak83 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:37:
[...]

Dit is dus exact wat ik bedoel.

Maar om er nog serieuzer op in te gaan. Niemand heeft nog een Arc, dus weet het niet. De enige die het weet is Sonos.
ivootjuh schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:45:
[...]

Iets uitleggen aan een ander of een andere mening hebben over iets valt bij jou direct onder 'op je teentjes getrapt zijn'. Apart wel.

Dat niemand de ARC heeft snap ik, maar er kan vanuit engineer standpunt een logische verklaring voor zijn. Toch? Het wiel wordt wel vaker opnieuw uitgevonden, dus ik dacht wellicht kent iemand dit vanuit een ander principe o.i.d. dat is dus het antwoord wat ik zoek.

Laten we dan maar de rest van mijn reactie maar achterwege, of ik het wel of niet mooi/logisch vindt. Ik was dus puur op zoek naar iemand die dit vanuit engineers oogpunt of vanuit een andere principe kent en dit wil delen.
Hier ben ik het eens met @ivootjuh. Hiervoor hoef je nog geen Arc te hebben. Iemand met een audiotechnische achtergrond kan hier prima iets van zeggen zonder het product zelf in het bezit te hebben. Zoals anderen ook aanhalen, de manier van plaatsen is vreemd. Het is dan weliswaar maar een centimeter of 10, maar het is wel een aparte keuze imho. Ik kan mij prima inbeelden dat voor de geluidsbeleving het verschil kan maken dat het nu 'offcenter' zit in plaats van netjes gebalanceerd. Maar ook ik ben geen audiotechnicus, dus helaas weet ook ik hier geen redenatie achter en in hoeverre het echt kwaad zou kunnen.
ivootjuh schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:31:
[...]

Wordt vervolgd....
Nice, ben benieuwd!
The Inquisitor schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:55:
Ik heb sowieso het idee dat Sonos Nederland geen drol weet... als je de nl community vergelijkt met de US community merk je echt een behoorlijk verschil aan kennis van de 'moderators'
Is inderdaad ook mijn ervaring, en derhalve eigenlijk al standaard dat ik bij Sonos US uit kom/aan de bel trek als er wat is.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:01
Mijn CC is zojuist belast voor de aankoop van een Arc 😁

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
catchingfire schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:14:
[...]

Dat zeg natuurlijk niet zoveel. Onder de indruk van de prijs?
Wat zijn de hoorbare verschillen met de Playbar en BEAM?
ik denk dat dat voor iedereen verschillend is. Ik heb de ARC inmiddels gepreorderd maar kan me ook zeker voorstellen dat andere dat niet gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-09 20:36
@PeacekeeperNL Ik heb nog niet eerder gelezen dat door Trueplay een echo tussen twee groepen weg zou gaan. Die heeft namelijk een technische oorzaak. Of begrijp ik je verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Rallye schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 08:26:
@PeacekeeperNL Ik heb nog niet eerder gelezen dat door Trueplay een echo tussen twee groepen weg zou gaan. Die heeft namelijk een technische oorzaak. Of begrijp ik je verkeerd?
Sorry misschien niet helder aangegeven. Geen echo tussen twee groepen maar binnen dezelfde groep met de symfonisks had ik een echo. De symfonisks hadden een afwijking tov de Beam, dit is opgelost met TruePlay.

De Play:1's hebben nergens last van in de separate groep. Wel moet ik die niet te hard zetten. Als ze harder staan dan de groep met de Beam, dan klinkt het geluid anders, in negatieve zin.

[ Voor 16% gewijzigd door PeacekeeperNL op 03-06-2020 10:19 ]

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
PeacekeeperNL schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 10:17:
[...]

De Play:1's hebben nergens last van in de separate groep. Wel moet ik die niet te hard zetten. Als ze harder staan dan de groep met de Beam, dan klinkt het geluid anders, in negatieve zin.
Ja, het geluid is zeker anders zonder de 'grotere' speaker. Dat heb ik met mijn PlayBase ook. Dan zie je meteen weer hoeveel een playbase/bar/beam toevoegt aan het geluid :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Zijn er al reviews van de Sonos Arc? Ik zie ze nog nergens. Wel gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Laatst online: 20:41
giantgiantus schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 08:43:
Zijn er al reviews van de Sonos Arc? Ik zie ze nog nergens. Wel gek.
Ja: https://bit.ly/2XXeWTK

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb sinds een paar dagen dit (al langer bekende) probleem met Spotify en de Sonos app. De Sonos app verliest contact met de Spotify server en slaat regelmatig een liedje over, zeg 3 liedjes per 12 of zo. Heb een setje Play Ones en een Play3

Ben nu op Twitter met de Sonos support bezig. Vervelend, geen problemen met Spotify als je de app zelf gebruikt.

Nog even getest: elk derde liedje wordt overgeslagen.

Edit: moest een boxje bedraad aansluiten, dat werkte gewoon zonder overslaan. Toen mijn stereo-paar maar even uitgezet (stekker eruit) en weer aangezet, en dat lijkt voorlopig te werken, pas 1x een liedje niet gevonden.

Het uiteindelijke advies van de Sonos helpdesk:
Understood. We are aware of an issue where some customers experience audio dropouts when using Spotify over their Sonos system. We are currently working with Spotify on this issue but do not have an expected resolution date. In the meantime, we recommend using the Spotify app Direct Control or Apple Airplay from a capable device.

[ Voor 40% gewijzigd door gambieter op 04-06-2020 21:41 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:29
Oei daar komt met name het Atmos geluid niet bijzonder goed uit de test, ofwel dat het geluid niet erg hoog binnen komt maar wat laag blijft, meer in front.
Nou Ik kan het jullie volgende week vertellen want ik heb zowel de Arc besteld als een nieuwe Samsung TV met eArc zodat ik ook met Plex kan testen ipv met Netflix.
Inmiddels lopen de reviews binnen.

https://www.rtlnieuws.nl/...y-atmos-soundbars-speaker
https://www.iculture.nl/r...elevisie-met-dolby-atmos/
https://www.homecinemamag...rade-voor-sonos-soundbar/

[ Voor 26% gewijzigd door merlin1201 op 04-06-2020 21:41 ]

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tenktenk
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:20
In verband met de nieuwe app die eraan komt en de ondersteuning die stopt voor mijn play 5 1 gen heb ik besloten om via dmv. het recycle programma met korting een sonos five te preorderen. Ik heb daarnaast nog een beam en sub 2 gen die ik in de woonkamer heb staan en de oude sub heb ik op mijn kookeiland staan die aansluit op de woonkamer. Ik ga de oude 5 in het kantoor zetten, waar ik nu veel meer gebruik van maak ivm. thuiswerken van corona. Deze hoeft niet perse dezelfde muziek te spelen als die in de woonkamer en keuken dus daar zal ik dan geen gemis van het stoppen van ondersteuning door ervaren. Ik mis wel een goede review van de five op het net. Wat ik lees vooral dat hij qua geluid hetzelfde moet zijn als play 5 2nd gen en vooral hardware matig op een hoger plan komt te staan. Anyway ik koop hem dus vooral zodat het hele systeem weer toekomst proof is en mijn oude box nog een 2e leven kan geven op een andere plek in huis. De korting op de five (30%), het plezier wat ik heb (gehad) van de oude play 5 en de economische afschrijving samen maakt het voor mij een koop waar ik geen spijt van ga krijgen. Iemand nog een tip voor een wat uitgebreidere recente review voor de five?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Arc review van WhatHifi : https://www.whathifi.com/reviews/sonos-arc

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 10:15
Ik hoor graag even jullie mening. Ik kan voor circa 1200 euro een complete Sonos set kopen. Dit pakket bestaat uit een Sonos Playbar, een Sub en 2 Sonos One speakers. Alleen vraag ik mij af of het wel verstandig is om dit te kopen. Dit in verband met de connectiviteit die de set biedt. Het geluid zal goed zijn maar ga ik qua connectiviteit niet te ver achterlopen op de nieuwe techniek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
merlin1201 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 21:23:
[...]

Oei daar komt met name het Atmos geluid niet bijzonder goed uit de test, ofwel dat het geluid niet erg hoog binnen komt maar wat laag blijft, meer in front.
Nou Ik kan het jullie volgende week vertellen want ik heb zowel de Arc besteld als een nieuwe Samsung TV met eArc zodat ik ook met Plex kan testen ipv met Netflix.
Inmiddels lopen de reviews binnen.

https://www.rtlnieuws.nl/...y-atmos-soundbars-speaker
https://www.iculture.nl/r...elevisie-met-dolby-atmos/
https://www.homecinemamag...rade-voor-sonos-soundbar/
Houd er rekening mee dat de afstand en de hoogte van je plafond een enorm grote rol gaat spelen, ook bij testen. De speakers die schuin naar boven staan kun je niet draaien (of je moet de hele bar draaien).

Al zit je dus op 4 meter afstand van je tv, en je plafond heeft een standaard hoogte van circa 2.5 meter, dan gaat het geluid inderdaad voor je terecht komen en niet boven je.

Ik zit hier thuis op 2.5 meter van mijn tv (I.v.m 4k) dus hier zal het atmos effect vele malen groter zijn.

Staar je dus niet blind op wat ze zeggen, maar kijk ook goed in wat voor setting het is gedaan en of dit overeen komt met jouw afstanden e.d.

@Sunri5e als de set helemaal nieuw is wel, anders vindt ik het niet perse een goede deal

[ Voor 3% gewijzigd door Wachten... op 05-06-2020 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Sunri5e Wat versta je onder Connectiviteit en waarom denk je dat je gaat achterlopen?

Voor mij is connectiviteit allerlei muziekdiensten en Google Assistent. De door jou aan te schaffen set kan dat laatste via een Nest Mini goed aan. Ook de klassieke Sonos-functies lopen goed. De set krijgt zelfs de nieuwe S2 software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
@Ivootjuh tja dan gaan we het zien wat het doet, mijn opstelling is precies 4 meter vanaf mijn 70 inch TV.
Ik mag toch aannemen dat niet iedereen op 2,5 mrt voor zijn tv zal zitten, met name bij de grote TV's is de afstand van 4 meter gebruikelijk. Ook wordt aangegeven dat de soundbar meest geschikt is voor de grotere modellen ivm de breedte van de soundbar.
Maar goed we gaan het hopelijk eerdaags horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Recent verhuisd en nog niet toegekomen aan het tunen van Trueplay (heb zelf geen Apple apparaten).
Nu wil ik dat binnenkort even gaan doen (klinkt toch fors beter), maar begon ineens te twijfelen aan de juiste methode.

Ik heb een Beam en twee One's bij de TV staan als surround set (rood). Deze zitten in de app in de Woonkamer.
Daarnaast heb ik in de keuken op het aanrecht een Symfonisk lamp staan, zodat je ook in de keuken en aan tafel een wat beter geluid hebt (blauw). Deze zit in de app in de Keuken.

Als ik TV kijk staat alleen de rode set aan, als ik muziek/radio luister zijn rood en blauw gekoppeld als groep.

Een groep tunen kan niet, je moet de keuken speaker en de woonkamer set apart van elkaar tunen. Hoe zouden jullie nou de Trueplay 'dans' ( :+ ) uitvoeren hier? 2x de hele kamer en keuken door lopen, of voor de keuken alleen binnen het blauwe blok blijven en voor de woonkamer alleen binnen het rode? :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dWCI0LV3M5Jcon-OKweXU7n9VT8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2IGcwF6x3D0NNVMFqkb97cV7.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 09:41
Tralapo schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 12:01:
Recent verhuisd en nog niet toegekomen aan het tunen van Trueplay (heb zelf geen Apple apparaten).
Nu wil ik dat binnenkort even gaan doen (klinkt toch fors beter), maar begon ineens te twijfelen aan de juiste methode.

Ik heb een Beam en twee One's bij de TV staan als surround set (rood). Deze zitten in de app in de Woonkamer.
Daarnaast heb ik in de keuken op het aanrecht een Symfonisk lamp staan, zodat je ook in de keuken en aan tafel een wat beter geluid hebt (blauw). Deze zit in de app in de Keuken.

Als ik TV kijk staat alleen de rode set aan, als ik muziek/radio luister zijn rood en blauw gekoppeld als groep.

Een groep tunen kan niet, je moet de keuken speaker en de woonkamer set apart van elkaar tunen. Hoe zouden jullie nou de Trueplay 'dans' ( :+ ) uitvoeren hier? 2x de hele kamer en keuken door lopen, of voor de keuken alleen binnen het blauwe blok blijven en voor de woonkamer alleen binnen het rode? :?

[Afbeelding]
Ik heb ongeveer hetzelfde, ook een speaker in de keuken en heb alleen staan zwaaien in het gebied waar ik ze ‘los’ duidelijk wil horen. Als groep klinkt het ook perfect.

Vraag me af of we overmorgen bij de S2 app misschien ook een groep kunnen tunen. Aangezien hier blijkbaar groepsinstellingen in zitten. EINDELIJK!!!

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Ik ben ook wel benieuwd hoe de nieuwe groep opties er precies uit zien ja.
Zoals gezegd groep ik alles bij muziek afspelen, maar bij TV kijken ungroupt hij automatisch en speelt alleen rood. Dat moet ook, anders heb ik last van een echo.

Via Olisto (soort Nederlands alternatief voor IFTTT maar dan met meerdere IF's mogelijk) doe ik 's ochtends een call om radio af te spelen in de Woonkamer, maar dat wisselt om de paar dagen ineens spontaan naar Keuken. Dat gaat blijkbaar bij vaak groeperen/automatisch de-groeperen op een gegeven moment mis in de API?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:09
Heb hier thuis nu een Sonos 5.1 setup (Playbar + 2x Play: 1 GEN 1 en SUB 2.0) en zit eraan te denken om aankomende week toch de ARC in huis te gaan halen.

Vraagje: is mijn huidige setup compatibel met de ARC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ja, mits je TV is voorzien van een HDMI-ARC-aansluiting.

Ik wist overigens niet dat er generaties Play:1 zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Rallye op 06-06-2020 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Rallye schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 17:07:

Geen echte generaties, maar wel modelcodes (A100, A200), het laatste nummer heeft meer geheugen dan de voorgaande.

Maar wellicht bedoelt hij eerder Play:1 ipv One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Rallye schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 17:07:
Ja, mits je TV is voorzien van een HDMI-ARC-aansluiting.

Dus ik moet de ARC aansluiten via HDMI? Waarom? Kan ik niet gewoon de optische aansluiting gebruiken, zoals ik dat nu doe?

Alles hangt hier aan een Toslink-splitter (tv, Xbox, PlayStation). Tv is trouwens een Samsung Q8FN uit 2018.

[ Voor 13% gewijzigd door Yonix op 06-06-2020 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Bij een Arc ligt dat voor de hand, maar optisch (via een zo te zien bijgeleverde adaptor) kan ook. Dan heb je echter geen Atmos want dat kan niet via optisch.

Waarom zou je (mits je voldoende aansluitingen op je TV hebt) het niet via HDMI doen? Werkt prima met mijn 2019 Samsung QE65Q90.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oviMivo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-09 21:39
Reviews van de ARC zijn toch wel erg goed te noemen zover ik ze gelezen heb ... Oei oei, ik vrees dat dat upgraden wordt (nu playbar) 🤐

MBP14 // Sony A7RV // Sony 14GM // Sony 16-35GMii // Sony 24-70GMii // Sony 70-200Gii // Sony 200-600G // Laowa 100mm macro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Dan komt de Sonos verslaving weer bovendrijven ;-)
Inmiddels staat de nieuwe samsung TV hier te blinken in afwachting van de soundbar die deze week zal komen.
Plex inmiddels geïnstalleerd en ook al een aantal films gedownload waar True 7.1 HD in zit en hopelijk trekt Plex deze want als ik deze nu afspeel gaat hij transcoden zodra ik True HD aan vink, maar ik vermoed dat dit is omdat hij geen pass true kan forceren, het resultaat is nu een stotterend beeld. (overigens niet met ac3 want dan transcode hij niet.)
Overigens maak ik me wel een beetje zorgen over de Netflix app die op de samsung zit, want deze geeft nu geen atmos logo weer (heb het 4k abbo) dus benieuwd of deze wel zichtbaar word zodra zodra de playbar is aangesloten op de eArc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:09
merlin1201 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:11:.)
Overigens maak ik me wel een beetje zorgen over de Netflix app die op de samsung zit, want deze geeft nu geen atmos logo weer (heb het 4k abbo) dus benieuwd of deze wel zichtbaar word zodra zodra de playbar is aangesloten op de eArc.
De Netflix app geeft wel meer niet weer. Bij bijvoorbeeld ‘Our Planet’ staat bij mij alleen ‘HDR’, maar de stream is netjes 4K.

Ik sta ook op het punt te bestellen, met 30% korting. Heb vroeger een Play:5 gehad, maar vervangen voor receiver met 3 q acoustic speakers. Net verhuisd en alleen ruimte onder en boven de televisie, dus er komt nu een bar: de Arc, met rears. Twijfel over de subwoofer, maar heb een kleine woonkamer dus denk van niet. Bovendien betaal je daar bij Sonos zelf de hoofdprijs voor.

De Five is ook aantrekkelijk, want de Play:5 was ontzettend goed, maar om nou Arc en Play:5 in 1 ruimte naast elkaar te hebben? Weet niet wat de ervaringen met de Playbar zijn wanneer je er op 5 meter afstand in een 70 graden hoek vanaf zit?

Vriendin is wel gecharmeerd van de move, dus die komt er waarschijnlijk in plaats daarvan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:04
Morgen is het zover: release van Sonos S2. Waar ik het meest benieuwd naar ben, los van hi-res audio, of ik nu eindelijk mijn Sub kan delen met 2 groepen. Ik gebruik namelijk 2x Play:5 gen2 voor muziek, en voor nu de Sub icm Beam voor TV kijken. Nu zou ik graag ook makkelijk de Sub willen inzetten voor muziek, dus hoop dat met deze update die mogelijkheid er eindelijk gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Nu ben ik nog een avondje gaan 'puzzelen', want ik heb hier thuis een Samsung Q8FN (2018) aan de muur hangen. Deze doet, kom ik vandaag achter, geen Atmos. Echter, wel Dolby Digital+ via HDMI-ARC.

Gaat dit werken met de Sonos Arc en krijg ik Dolby Atmos afgespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
renegrunn schreef op zondag 7 juni 2020 @ 15:40:
Morgen is het zover: release van Sonos S2. Waar ik het meest benieuwd naar ben, los van hi-res audio, of ik nu eindelijk mijn Sub kan delen met 2 groepen. Ik gebruik namelijk 2x Play:5 gen2 voor muziek, en voor nu de Sub icm Beam voor TV kijken. Nu zou ik graag ook makkelijk de Sub willen inzetten voor muziek, dus hoop dat met deze update die mogelijkheid er eindelijk gaat komen.
En dat het koppelen vooral ook sneller gaat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
Yonix schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:40:
Nu ben ik nog een avondje gaan 'puzzelen', want ik heb hier thuis een Samsung Q8FN (2018) aan de muur hangen. Deze doet, kom ik vandaag achter, geen Atmos. Echter, wel Dolby Digital+ via HDMI-ARC.

Gaat dit werken met de Sonos Arc en krijg ik Dolby Atmos afgespeeld?
Nee

https://www.homecinemamag...by-atmos-op-tv-labyrinth/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Dank voor de snelle reactie. Dan houd ik het voorlopig bij mijn huidige Sonos 5.1-setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
renegrunn schreef op zondag 7 juni 2020 @ 15:40:
Hoe laat gaat dat spul live eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
DennusB schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:29:
[...]
Hoe laat gaat dat spul live eigenlijk?
"Starting June 8", maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze direct over de hele wereld tegelijkertijd die update pushen.

De app zegt overigens als je nu op updates checkt:
"Er is een Sonos-update beschikbaar, maar nog niet verkrijgbaar in de app-store. Wacht een ogenblik en probeer het later opnieuw".

[ Voor 20% gewijzigd door Tralapo op 08-06-2020 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Yonix schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:47:
[...]

Dank voor de snelle reactie. Dan houd ik het voorlopig bij mijn huidige Sonos 5.1-setup.
Doet wel dolby Atmos via dolby digital + via HDMI Arc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik kreeg net een update van Sonos binnen. Mijn app op mijn iPhone heet nu Sonos S1. Is er dan ook al een S2 versie live? Weet iemand dat?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Laatst online: 20:41
Erhnam schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:03:
Ik kreeg net een update van Sonos binnen. Mijn app op mijn iPhone heet nu Sonos S1. Is er dan ook al een S2 versie live? Weet iemand dat?
Nee nog niet, die zal later vandaag beschikbaar komen hoogstwaarschijnlijk :)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenktenk
  • Laatst online: 21:20
Erhnam schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:03:
Op Android is hij inmiddels ook te updaten naar S1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
giantgiantus schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:02:
[...]

Doet wel dolby Atmos via dolby digital + via HDMI Arc.
Nu wordt het wel een verwarrend verhaal, want zowel hier op Tweakers.net als op Reddit lees ik tegenstrijdige berichten.

Wat is nu wijsheid? Toch bestellen en dan maar gewoon proberen? Ik heb geen zin in een product wat maar voor de helft van de tijd écht werkt. Daarnaast heeft mijn tv geen eARC voor zover ik weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
Tenktenk schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:07:
[...]

Op Android is hij inmiddels ook te updaten naar S1.
Yup hier ook voor iOS.

Neem wel aan dit een tijdelijk icon / naam is voor de S1 app:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DFVOxEuVHRjafuj5EL5WOCuisJc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ckY0pi19U0RU5N80PUnxmjgv.jpg?f=user_large

Ziet er niet uit...

[ Voor 43% gewijzigd door renegrunn op 08-06-2020 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 09:41
Inmiddels ook alle speakers van een update voorzien.
Benieuwd hoe lang het nog duurt voor S2 beschikbaar is.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Yonix schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:09:
[...]

Nu wordt het wel een verwarrend verhaal, want zowel hier op Tweakers.net als op Reddit lees ik tegenstrijdige berichten.

Wat is nu wijsheid? Toch bestellen en dan maar gewoon proberen? Ik heb geen zin in een product wat maar voor de helft van de tijd écht werkt. Daarnaast heeft mijn tv geen eARC voor zover ik weet.

Zie optie 1 en optie 2. Ook daar staat expliciet dat het kan.

@Koekenbakkertje heeft het volgens mij gewoon mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
giantgiantus schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:12:
[...]

Zie optie 1 en optie 2. Ook daar staat expliciet dat het kan.

@Koekenbakkertje heeft het volgens mij gewoon mis.
Alle 2019 modellen, mijn tv is uit 2018. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Yonix schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:27:
[...]

Alle 2019 modellen, mijn tv is uit 2018. :/
De q80r is volgens mij een 2019 model.

EDIT: je hebt de Q8FN. Ook @Koekenbakkertje excuus ik heb verkeerd gelezen.

[ Voor 16% gewijzigd door giantgiantus op 08-06-2020 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
De app is inmiddels gewijzigd naar Sonos S1, waarna er ook direct een update voor de speakers is.

De versie van het OS in de systeemeigenschappen is na die update overigens nog Sonos S1.
renegrunn schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:10:
[...]

Yup hier ook voor iOS.

Neem wel aan dit een tijdelijk icon / naam is voor de S1 app:
[Afbeelding]

Ziet er niet uit...
Nee, logo en naam zullen zo blijven voor S1. De nieuwe app gaat weer gewoon Sonos heten.

Dat kun je ook al zien op de product pagina's van Sonos, waar ze twee 'Geschikt voor' logo's hebben toegevoegd. Bijvoorbeeld: https://www.sonos.com/nl-nl/shop/one.html

[ Voor 65% gewijzigd door Tralapo op 08-06-2020 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Tralapo schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:50:
De app is inmiddels gewijzigd naar Sonos S1, waarna er ook direct een update voor de speakers is.

De versie van het OS in de systeemeigenschappen is na die update overigens nog Sonos S1.

[...]

Nee, logo en naam zullen zo blijven voor S1. De nieuwe app gaat weer gewoon Sonos heten.

Dat kun je ook al zien op de product pagina's van Sonos, waar ze twee 'Geschikt voor' logo's hebben toegevoegd. Bijvoorbeeld: https://www.sonos.com/nl-nl/shop/one.html
Ik doelde meer op de naamgeving: 'SonosS1Contr...', ik zou verwachten dat dit nog iets van 'Sonos S1' wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Laatst online: 21:07
Het is "Sonos S1 Controller", krijg net de update binnen op iOS.

Ook firmware 11.1 meteen beschikbaar via de nieuwe update.

[ Voor 33% gewijzigd door makooy op 08-06-2020 11:11 ]

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

TerrorSource schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:10:
Het is "Sonos S1 Controller", krijg net de update binnen op iOS.
En die titel hebben ze dus nog niet goed staan onder het icoontje op je springboard.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timt1996
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20-09 21:05
Sonos S2 is inmiddels beschikbaar in de app store!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
timt1996 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:19:
Op iPhone? Hier zie ik hem nog niet hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Hier ook niet (iOS).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timt1996
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20-09 21:05
Ja in de IOS app store. De oude Sonos S1 app opzoeken in de app store en vervolgens op Sonos, Inc. drukken om alle apps van Sonos te zien. Daar is vervolgens de S2 app te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Slim ding..

Update loopt...

[ Voor 46% gewijzigd door renegrunn op 08-06-2020 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
timt1996 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:21:
Ja in de IOS app store. De oude Sonos S1 app opzoeken in de app store en vervolgens op Sonos, Inc. drukken om alle apps van Sonos te zien. Daar is vervolgens de S2 app te vinden
Ja dan zie ik hem wel :) Nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:23
Android duurt nog even. Zie hem nog niet.

Om 11.24 stond die er nog niet op. Nu wel.

[ Voor 39% gewijzigd door Daniel. op 08-06-2020 12:31 ]

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ben benieuwd wat er nou aangepast is, ik kan nog niet upgraden omdat ik nog een Connect heb. In de beschrijving van de nieuwe app lees ik weinig nieuws eigenlijk ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21:54
timt1996 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:19:
bij mij zie ik hem niet, op geen enkel apparaat.
kan je een link geven ofzo?
Dan zien we hem misschien ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
AppleFan2007 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:26:
[...]

bij mij zie ik hem niet, op geen enkel apparaat.
kan je een link geven ofzo?
Dan zien we hem misschien ook.
https://apps.apple.com/nl/app/sonos/id1488977981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
DennusB schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:26:
[...]

Ben benieuwd wat er nou aangepast is, ik kan nog niet upgraden omdat ik nog een Connect heb. In de beschrijving van de nieuwe app lees ik weinig nieuws eigenlijk ..
de audiobandbreedte is omhoog gegaan, dat weet ik.
Dit is wat Sonos zegt op hun site:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TumtlN_ab-plhGzCAvKNBw1mjJs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/24rX9WwQSZFTPimNwXT2Rl1x.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
AppleFan2007 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:27:
[...]

de audiobandbreedte is omhoog gegaan, dat weet ik.
Dit is wat Sonos zegt op hun site:
[Afbeelding]
Dat is nooit verkeerd, maar ben vooral benieuwd naar die nieuwe "softwarefuncties" :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Laatst online: 12-12-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:00
Nu net zichtbaar geworden in de Play Store!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Laatst online: 22:01
Nu nog verzendbevestiging van mijn Arc 😁

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:59

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Snelheid van de app lijkt wel heel erg verbeterd. Kan alleen m'n ARC niet koppelen, word niet gevonden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:02
Hier ook zowel op de Ipad als Iphone kunnen downloaden. Had de speakers net geupdate, maar kreeg bij de S2 direct weer een melding dat er een update beschikbaar is.

Zijn hier ook al mensen die van een Playbar naar een ARC overstappen? Ik zit nog in de twijfelmodus, heb nog niet een heel erg overtuigende reden gezien/gelezen voor mezelf om de overstap te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
Daniel. schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:23:
Android duurt nog even. Zie hem nog niet.
als je de stappen volgt zoals voor ios is hij ook voor jou nu beschimbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:23
Koekenbakkertje schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:52:
[...]

als je de stappen volgt zoals voor ios is hij ook voor jou nu beschimbaar
Toen nog niet, maar inmiddels wel.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Een NL-Alert sturen over Sonos S2 lijkt wat overdreven, maar overschakelen gaat soepel.

Het instellen van een permanente groep gaat ook gemakkelijk, hoe dat precies gaat werken in de workflow met bijvoorbeeld IFTTT heb ik nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Tralapo schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:02:
Een NL-Alert sturen over Sonos S2 lijkt wat overdreven, maar overschakelen gaat soepel.

Het instellen van een permanente groep gaat ook gemakkelijk, hoe dat precies gaat werken in de workflow met bijvoorbeeld IFTTT heb ik nog niet getest.
Kan je nu 1 speaker in meerdere groepen zetten dan? Dat zou wel ideaal zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Die ga ik ook maar even downloaden, kijken hoe het bevalt ;)

Update is al bezig

[ Voor 15% gewijzigd door The Inquisitor op 08-06-2020 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Laatst online: 21-09 18:24
Edit app werkt opeens wel en kreeg weer een ander update.
Qua UI had ik een grotere verandering verwacht, veel dingen zijn hetzelfde gebleven lijkt het wel?

[ Voor 93% gewijzigd door dutchnltweaker op 08-06-2020 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul vogelaar
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-08 19:36
Hier is het voor Windows 10, wel weer met de basis functies.

https://update-software.s...sDesktopController120.exe

[ Voor 13% gewijzigd door Paul vogelaar op 08-06-2020 12:18 ]

Playbar, Sub g2, 2 x Play5 g2, 2 x Play3, 2 x play one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
DennusB schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:07:
[...]

Het is een functie waarbij je een groep een naam kunt geven en vervolgens speakers aan die groep kunt toevoegen.

Bij het afspelen kun je dan op die groepsnaam klikken en hoef je speakers niet één voor één aan te vinken. Meer dan dat lijkt het op dit moment niet te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:06
Thanks, had hem net al ge-update via de S1 app, maar de nieuwe Sonos (S2) wil wederom een systeem update draaien op de sonossen.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
DennusB schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:07:
[...]

Niet de Sub in ieder geval :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Zou de arc de 10e verstuurd worden of binnen zijn is de vraag 😎

[ Voor 58% gewijzigd door merlin1201 op 08-06-2020 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Laatst online: 21:21
Stinger_Ventura schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:24:
[...]

Thanks, had hem net al ge-update via de S1 app, maar de nieuwe Sonos (S2) wil wederom een systeem update draaien op de sonossen.
Ja dat klopt was hier ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoop1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:07
renegrunn schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:24:
[...]

Niet de Sub in ieder geval :(
Een groep is niet hetzelfde als "bonded" speakers, zoals een 5.1 setup, Sub of stereopaar.

Vooralsnog weinig spectaculairs, laten we hopen dat er onderhuids genoeg veranderd is zodat we in de nabije toekomst mogelijk wel dit soort mogelijkheden gaan zien.

[ Voor 78% gewijzigd door Sjoop1985 op 08-06-2020 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:22
Sonos app geüpdate, hardware geüpdatet. Comptabiliteit met S2 gecheckt, S2 app aangeboden gekregen en geïnstalleerd. Via de S2 de hardware geüpdatet. S1 app verwijderd.
Pagina: 1 ... 100 ... 199 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.