ivootjuh schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:59:
[...]
Wat fijn dat ik eindelijk iemand heb gevonden die deze switch heeft gemaakt zeg....
Maar al mijn speakers en versterker komen denk ik uit op ongeveer 1800 euro.....dus dat is evenveel als een Sonos 5.1 setup. Wat zegt jou gevoel hierover? De Qacoustics 3020 en 3090c zijn geen goedkope speakers, maar ook zeker niet de duurste. De SVS subwoofer SB1000 is dan wel duur (en goed).
Op de een of andere manier komt er wel bizar goed geluid uit de Sonos one. Dus ben echt zo benieuwd of ik een verschil ga merken met Sonos. Zeker nu de Sonos ARC uitkomt!
Mochten er meer mensen zijn die zijn over gegaan en hun mening willen geven wat betreft geluid, dan hoor ik het graag!
@
gr1542 daar wil ik juist vanaf, heel het idee van de Sonos was ok nu maar 1 apparaat te hebben (minder stroom en beter geluid dan 3 Google homes bij elkaar
Wij hebben ook een switch gemaakt, maar dan van een bekabeld, tweedehands setje waarvan ik het merk niet meer weet. Voor ons een hele vooruitgang in ieder geval. Enerzijds de kabels die we niet meer hebben, het spul hangt hier prachtig.
Wel hebben we in de ene 'kamer' de Beam+sub+2x Symfonisk boekenplank, en in de andere 'kamer' 2x Play:1. Dit gebruiken we als één groep tijdens het afspelen van films, series en muziek. Eerst hadden we alleen de Beam+Sub+2x Play:1, maar we willen nu echt niet meer terug. De Play:1's geven dan stereo geluid, en de rest 5.1, niet dat we dat verschil echt horen, maar qua geluid is het zo veel beter.
Wel wil ik je, als je ervoor gaat, van harte aanraden met een iPhone of iPad TruePlay te tunen, voor ons maakte het een wereld aan verschil. Enerzijds vanwege timing verschillen zodat er geen echo hoorbaar is
(binnen dezelfde groep, de Symfonisks hadden een timing afwijking tov de Beam+Sub), anderzijds vanwege het finetunen van het geluid.
(
Edit hierboven in italics ter verduidelijking)
ivootjuh schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:45:
[...]
Iets uitleggen aan een ander of een andere mening hebben over iets valt bij jou direct onder 'op je teentjes getrapt zijn'. Apart wel.
Dat niemand de ARC heeft snap ik, maar er kan vanuit engineer standpunt een logische verklaring voor zijn. Toch? Het wiel wordt wel vaker opnieuw uitgevonden, dus ik dacht wellicht kent iemand dit vanuit een ander principe o.i.d. dat is dus het antwoord wat ik zoek.
Laten we dan maar de rest van mijn reactie maar achterwege, of ik het wel of niet mooi/logisch vindt. Ik was dus puur op zoek naar iemand die dit vanuit engineers oogpunt of vanuit een andere principe kent en dit wil delen.
Hier ben ik het eens met @ivootjuh. Hiervoor hoef je nog geen Arc te hebben. Iemand met een audiotechnische achtergrond kan hier prima iets van zeggen zonder het product zelf in het bezit te hebben. Zoals anderen ook aanhalen, de manier van plaatsen is vreemd. Het is dan weliswaar maar een centimeter of 10, maar het is wel een aparte keuze imho. Ik kan mij prima inbeelden dat voor de geluidsbeleving het verschil kan maken dat het nu 'offcenter' zit in plaats van netjes gebalanceerd. Maar ook ik ben geen audiotechnicus, dus helaas weet ook ik hier geen redenatie achter en in hoeverre het echt kwaad zou kunnen.
ivootjuh schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:31:
[...]
Ik heb inmiddels even contact gehad met Sonos, bij hun kwam het antwoord vandaan
"eigenlijk een hele goede vraag, maar wij hebben geen idee hier om eerlijk te zijn"
Sonos heeft me inmiddels doorverwezen naar een andere afdeling die wat meer contact hebben met de engineers en kan mijn vraag daar kwijt. Ik ga ze dus vandaag of morgen mailen en ben benieuwd wat voor antwoord eruit komt.
Tot nu toe dus nog geen antwoord op mijn vraag, maar zodra ik mijn vraag bij anderen (ook Sonos) aankaart, dan vinden ze het eigenlijk ook wel apart.
Wordt vervolgd....
Nice, ben benieuwd!
Is inderdaad ook mijn ervaring, en derhalve eigenlijk al standaard dat ik bij Sonos US uit kom/aan de bel trek als er wat is.