Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 97 ... 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionM
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-05 13:22
Wat late reactie en het lijkt idd de gen1 te zijn. Als ik hem zoek via de sonos app dan kan ik hem echter wel bedienen. Ik heb er nog geen speakers aan hangen maar het feit dat ik via de app wel de "lounge" als kamer aan kan roepen stemt me gerust. Of ben ik te positief.

Edit: ik zie dat ik de nieuwe app vanaf juni niet kan gebruiken met deze amp. Dat is nog zo'n probleem voor mij.

[ Voor 9% gewijzigd door DionM op 18-04-2020 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:15
Vraagje. Normaal kan je twee identieke Sonos speakers pairen als stereo. Zou ik echter een Sonos One (dus niet de 1!!) en een Sonos One SL ook een stereo paar van kunnen maken ondanks ze niet identiek zijn?

Zo kan ik een paar maken inc Airplay en Spraak assistant op maar 1 van de twee, wat weer wat kosten bespaart.

Ik heb hier al op gezocht, maar sommige zeggen dat het wel werkt en andere niet ....

UPDATE: Het kan dus! Staat zelfs op de product pagina van de One SL .... 😇

[ Voor 14% gewijzigd door Svennos1 op 18-04-2020 18:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:23
Svennos1 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 17:39:
Vraagje. Normaal kan je twee identieke Sonos speakers pairen als stereo. Zou ik echter een Sonos One (dus niet de 1!!) en een Sonos One SL ook een stereo paar van kunnen maken ondanks ze niet identiek zijn?

Zo kan ik een paar maken inc Airplay en Spraak assistant op maar 1 van de twee, wat weer wat kosten bespaart.

Ik heb hier al op gezocht, maar sommige zeggen dat het wel werkt en andere niet ....

UPDATE: Het kan dus! Staat zelfs op de product pagina van de One SL .... 😇
Ik heb ook een mix staan, werkt prima!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:12
@DionM Als de Connect:amp voor de badkamer je enige Sonos is/blijft en hij is goedkoop genoeg, zou je eens kunnen aanzien wat op termijn de eventuele nadelen van het blijven op S1-software zullen zijn. De voorspelling is immers dat mogelijk op termijn functionaliteit verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-04 14:44
Als iemand nog een sonos connect amp zoekt, slide in mijn dm. heb er nog 1 staan waar ik niks mee doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zit enorm te twijfelen en misschien hebben jullie hier nog wat advies. Ik heb overal in huis Sonos, behalve in onze studeerkamer. Dus ik zit te kijken om daar ook Sonos te plaatsen. In de eetkamer hebben we momenteel een Play:3, heel fijn ding. Maar de Play:3 is niet meer te krijgen. Dus ik zat eerst te denken om 2 een Play:1 te halen voor de studeerkamer, maar ik denk dat ik dan wat laag mis. Toen dacht ik : Ik haal een Play:5 voor de eetkamer en zet de Play:3 in de studeerkamer, maar de Play:5 is wel een heel fors stuk duurder...

Wat zouden jullie in dit geval doen?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 15:44
DennusB schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:16:
Ik zit enorm te twijfelen en misschien hebben jullie hier nog wat advies. Ik heb overal in huis Sonos, behalve in onze studeerkamer. Dus ik zit te kijken om daar ook Sonos te plaatsen. In de eetkamer hebben we momenteel een Play:3, heel fijn ding. Maar de Play:3 is niet meer te krijgen. Dus ik zat eerst te denken om 2 een Play:1 te halen voor de studeerkamer, maar ik denk dat ik dan wat laag mis. Toen dacht ik : Ik haal een Play:5 voor de eetkamer en zet de Play:3 in de studeerkamer, maar de Play:5 is wel een heel fors stuk duurder...

Je kunt ook nog een Sonos Beam overwegen... het is natuurlijk eigenlijk een soundbar, maar je kunt er evengoed Spotify e.d. op luisteren. De kwaliteit is beter dan een Play1, en goedkoper dan een Play5 (en, afhankelijk van de kamer, minder aanwezig in het beeld, mocht dat je interesseren).

Ik heb nooit de Play3 geluisterd, dus ik kan niet goed beoordelen hoe de kwaliteit en de lage tonen zijn ten opzichte van de Play1, maar eigenlijk is iedereen altijd wel tevreden met een stereopaar Play1. Zeker voor een studeerkamer, waarbij ik ervan uit ga dat het geen hele grote ruimte is.

De Play5 kan sowieso veel dieper, maar is inderdaad een stuk duurder en wellicht overkill voor een relatief kleine ruimte

Edit: de Play5 was ook niet voor de studeerkamer...foutje. Heb je geen interesse in een Sonos aan je TV? Of is jouw eetkamer volledig gescheiden van de woonkamer?

[ Voor 5% gewijzigd door The Inquisitor op 20-04-2020 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
The Inquisitor schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:22:
[...]

Je kunt ook nog een Sonos Beam overwegen... het is natuurlijk eigenlijk een soundbar, maar je kunt er evengoed Spotify e.d. op luisteren. De kwaliteit is beter dan een Play1, en goedkoper dan een Play5 (en, afhankelijk van de kamer, minder aanwezig in het beeld, mocht dat je interesseren).

Ik heb nooit de Play3 geluisterd, dus ik kan niet goed beoordelen hoe de kwaliteit en de lage tonen zijn ten opzichte van de Play1, maar eigenlijk is iedereen altijd wel tevreden met een stereopaar Play1. Zeker voor een studeerkamer, waarbij ik ervan uit ga dat het geen hele grote ruimte is.

De Play5 kan sowieso veel dieper, maar is inderdaad een stuk duurder en wellicht overkill voor een relatief kleine ruimte

Edit: de Play5 was ook niet voor de studeerkamer...foutje. Heb je geen interesse in een Sonos aan je TV? Of is jouw eetkamer volledig gescheiden van de woonkamer?
Thanks voor je snelle reactie. Een beam heb ik liggen op de slaapkamer, dus ik kan goed beoordelen hoe deze klinkt inderdaad. Zou een optie kunnen zijn ja... die ook nog te koppelen zou zijn met m'n PC eventueel. Interessant.

Ik moet wel zeggen, door die trade-up dingen heb ik 30% korting bij Sonos nu, dus de Play:5 is dan wel iets goedkoper (maar nog steeds duur haha).

En woonkamer en eetkamer helemaal gescheiden inderdaad, in de woonkamer staat een Onkyo receiver met een Sonos connect er aan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:44
DennusB schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:16:

Zou een tweetal Ikea Symfonisk boekplankspeakers halen. Klinken in een kleinere ruimte behoorlijk vol en ook het laag is niet verkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
DennusB schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:31:
[...]

Thanks voor je snelle reactie. Een beam heb ik liggen op de slaapkamer, dus ik kan goed beoordelen hoe deze klinkt inderdaad. Zou een optie kunnen zijn ja... die ook nog te koppelen zou zijn met m'n PC eventueel. Interessant.

Ik moet wel zeggen, door die trade-up dingen heb ik 30% korting bij Sonos nu, dus de Play:5 is dan wel iets goedkoper (maar nog steeds duur haha).

En woonkamer en eetkamer helemaal gescheiden inderdaad, in de woonkamer staat een Onkyo receiver met een Sonos connect er aan!
280 euro dan voor een extra Beam :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 14:06
Wanneer komt de nieuwe Play:5 uit ? Ik begreep dat die in mei/juni uit moet komen.
Wilde 2 nieuwe Play:5's kopen en de oude aan mijn vriendin geven maar de winkel vertelde me dat ie er nog maar 1 had en dat ze erna wachten op het nieuwe model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
kevertje1977 schreef op maandag 20 april 2020 @ 12:54:
Wanneer komt de nieuwe Play:5 uit ? Ik begreep dat die in mei/juni uit moet komen.
Wilde 2 nieuwe Play:5's kopen en de oude aan mijn vriendin geven maar de winkel vertelde me dat ie er nog maar 1 had en dat ze erna wachten op het nieuwe model.
Denk dat de opvolger van de Play:3 eerder komt... die is al een tijd uit de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Bedenk me net opeens een andere optie om Sonos op m'n studeerkamer te krijgen. Ik heb nu een connect in de woonkamer die aan m'n receiver hangt, die is binnenkort out-of-support and updates, wat nou als ik met die trade-up korting een Port koop en de Connect op de studeerkamer aan de al aanwezig Bose set hang? Die connect kan denk k ook aan m'n PC dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terencew47
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-04 10:01
Goedemiddag,

Ik heb net een Sonos Playbar binnen, en zie dat het serienummer begint met 1504. Even Googlen wijst uit dat er handleidingen zijn van 1703 en eronder en 1704 en erboven. Is dit een productie jaartal en maand? Weet iemand dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:18
MadDog11 schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:44:
[...]

Zou een tweetal Ikea Symfonisk boekplankspeakers halen. Klinken in een kleinere ruimte behoorlijk vol en ook het laag is niet verkeerd.
Vergeleken met 2 Play:one vind ik de bookshelfs echt tekort komen hoor.. Prima prijs/kwaliteit verhouding als je wat minder te besteden hebt, maar qua geluid profiel niet te vergelijken.

Zeker niet met de play:5 die anders overwogen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd001
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:04
Vandaag m'n Sonos Sub binnengekregen. Qua plaatsing lijkt het het meest handig om hem onder de bank te leggen. Ik zie alleen dat ik erboven maar een paar mm vrij heb. Ik lees dat 2,5cm aangeraden wordt. Nu begrijp ik dat volledig als je hem onder bv een houten plank schuift, maar zou dat ook zo nauw komen onder een stoffen bank..? Zou het kwaad kunnen of komt het alleen het geluid niet ten goede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Sjoerd001 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 00:03:
Vandaag m'n Sonos Sub binnengekregen. Qua plaatsing lijkt het het meest handig om hem onder de bank te leggen. Ik zie alleen dat ik erboven maar een paar mm vrij heb. Ik lees dat 2,5cm aangeraden wordt. Nu begrijp ik dat volledig als je hem onder bv een houten plank schuift, maar zou dat ook zo nauw komen onder een stoffen bank..? Zou het kwaad kunnen of komt het alleen het geluid niet ten goede?
Onder je bank raak je heel veel van het laag kwijt want een bank dempt t geluid. Lijkt me hee erg zonde ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
MadDog11 schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:44:
[...]

@DennusB
Met de aanbieding van Sonos die nog een paar dagen geldt is de One SL niet heel veel duurder....

Overigens is de Play:1 uit productie, je hebt nu de One en de One SL (met/zonder mircrofoon).

En je hebt sowieso 30% korting zie ik. Lekker voor de Play 5 gaan.....

[ Voor 20% gewijzigd door Rallye op 21-04-2020 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Rallye schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 08:28:
[...]

@DennusB
Met de aanbieding van Sonos die nog een paar dagen geldt is de One SL niet heel veel duurder....

Overigens is de Play:1 uit productie, je hebt nu de One en de One SL (met/zonder mircrofoon).

En je hebt sowieso 30% korting zie ik. Lekker voor de Play 5 gaan.....
Zou je niet doen wat ik in m'n laatste post zei? M'n connect in de woonkamer upgraden naar een Port en de connect op de studeerkamer aansluiten op m'n Bose speakers? Dan ben ik er toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd001
DennusB schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 07:56:
[...]

Onder je bank raak je heel veel van het laag kwijt want een bank dempt t geluid. Lijkt me hee erg zonde ..
Volgens Sonos kan de Sub onder een meubelstuk geplaatst worden. Ik zat wel met die 2,5cm. Dus nog even goed gekeken en ik zag dat het vooral de "losse doek" onder de bank is die erop ligt. Heb dus even snel wat gezaagd en geschroefd en heb nu een 'omgekeerde U' ondersteuning gemaakt zodat de sub een ruime 3cm vrij ligt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ViGcV18cwm0lxNMd7ij1cgfhPvA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S8RLRPuvycYtnBszMMMnVFeQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Sjoerd001 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:27:
[...]

Volgens Sonos kan de Sub onder een meubelstuk geplaatst worden. Ik zat wel met die 2,5cm. Dus nog even goed gekeken en ik zag dat het vooral de "losse doek" onder de bank is die erop ligt. Heb dus even snel wat gezaagd en geschroefd en heb nu een 'omgekeerde U' ondersteuning gemaakt zodat de sub een ruime 3cm vrij ligt :)

[Afbeelding]
Het kan er wel onderliggen, maar je bank is van stof en vaak gevuld met stof ook en dat dempt geluidsgolven enorm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerd001
Achja, het gebrek aan 'vrije' geluidsgolven wordt gecompenseerd door de directe trilling in het zitvlak :D

Ik ga zeker nog wel eens testen om hem in de vrije lucht te plaatsen, maar voor nu ben ik blij en is de vrouw des huizes blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Iemand Sonos Radio al aan de praat?
Of is dat US only?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:52
Staat tussen alle beschikbare muziekdiensten. Je moet het dus nog wel even toevoegen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/J78nIC3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RMeP3Yt.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 21-04-2020 21:13 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47
Rivanov schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:12:
Staat tussen alle beschikbare muziekdiensten. Je moet het dus nog wel even toevoegen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vreemd, bij mij niet beschikbaar nog?
Terwijl ik juist in Sonos Beta zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoop1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:56
Als je je app en systeem updatet naar versie 11.1 (voor Beta heb ik geen idee), komt 'ie standaard in je lijst te staan, vergelijkbaar met TuneIn. Daarmee is er nu ook de optie (weet eigenlijk niet of die er al was) om TuneIn te verwijderen.

Ik ben meteen maar begonnen met het vervangen van m'n TuneIn "presets" door Sonos Radio, vind het idee van een "native" Sonos service voor radio wel fijn. Karweitje hoor, de zoekfunctie werkt (nog) niet voor Sonos Radio (foutje bedankt, zat verkeerd te kijken), en de stations staan gegroepeerd op Provincie > Stad of "Anders". In de provincies natuurlijk alleen maar Radio de Blauwe Tegel en dergelijke, niet zoals bij TuneIn ook de landelijke zenders die voor die regio van toepassing zijn. De lijst "Anders" is een grote vergaarbak waarin je dan ook de landelijke zenders kunt terugvinden. Ben alleen nog op zoek naar Radio 10 en Qmusic, daarvan zie ik vooralsnog alleen themakanelen. nu dus wel

Benieuwd naar de aangekondigde "curated content" want daar is vooralsnog niks van te zien vanwege rechten.

Ryur schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:32:

[...]

Vreemd, bij mij niet beschikbaar nog?
Terwijl ik juist in Sonos Beta zit.
Zit je echt actief in een beta programma en draai je een beta versie van de app? Of heb je je ooit (zoals ik) aangemeld voor dat beta-platform? Daar heb ik namelijk nog nooit wat van gehoord buiten een verzoek om mee te doen aan een beta waar ik niet op zat te wachten (Alexa-gerelateerd).

[ Voor 21% gewijzigd door Sjoop1985 op 21-04-2020 22:31 . Reden: Correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Sjoop1985 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:33:
Als je je app en systeem updatet naar versie 11.1 (voor Beta heb ik geen idee), komt 'ie standaard in je lijst te staan, vergelijkbaar met TuneIn. Daarmee is er nu ook de optie (weet eigenlijk niet of die er al was) om TuneIn te verwijderen.

[...]

Zit je echt actief in een beta programma en draai je een beta versie van de app? Of heb je je ooit (zoals ik) aangemeld voor dat beta-platform? Daar heb ik namelijk nog nooit wat van gehoord buiten een verzoek om mee te doen aan een beta waar ik niet op zat te wachten (Alexa-gerelateerd).
Ik zit nu zelfs op 11.2, moest nog even updaten blijkbaar! Zat op 11.0.

En ja, ik zit actief in de beta programma. En soms ook 2 updates op een dag omdat er dan eentje wordt teruggetrokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoop1985
Ik zal er verder niet naar vragen omdat er een NDA op rust, maar leuk om te horen dat iemand in Nederland het gelukt is.

En jaloers :P Ik zou graag aan de S2 bèta mee doen (als die al loopt). "Vroegah" was het gewoon een kwestie van aanmelden en dan update downloaden, nu lijkt het willekeur.

Ook interessant, bij streamen vanaf Sonos Radio verschijnt er bij sommige stations TuneIn branded artwork:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nE2DXLPFzTlqd_4FtlJjeFikKIM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Vdi3TFqqbW43oZJVHYuH8R8V.png?f=fotoalbum_large

Dat je niet ziet als je via TuneIn streamt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LWpAzIBnATERGQuWuoZcVl3f7Ag=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hD17SH18GHcyOczZZBYscyVf.png?f=fotoalbum_large

Wellicht werkt Sonos op de achtergrond op de één of andere manier met TuneIn? In ieder geval gebeurt er iets in de backend waardoor TuneIn branded artwork geserveerd wordt.

[ Voor 65% gewijzigd door Sjoop1985 op 21-04-2020 22:25 . Reden: info toevoegen zonder te dubbelposten :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 20:52
538 heeft hetzelfde.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/n1Wjl9k.jpg

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoop1985
Ik heb de vraag eens op de Sonos community gesteld.

Het lijkt erop dat, in ieder geval voor nu, Sonos Radio alleen een front end is en dat ze de TuneIn catalog gebruiken. Een deal met TuneIn is natuurlijk een snelle manier om in één klap een hele grote portfolio aan stations te kunnen bieden. Benieuwd of dat op termijn zal veranderen. Ik vermoed dat Sonos meer effort zal willen steken in de curated content, dan dat ze een eigen duplicaat van TuneIn gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Sonos radio staat pas bij “Bladeren” als je app en je systeem (naar 11.1) is geüpdated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:01
Ook geüpdatet en Sonos Radio erbij.
Ik zie echt geen meerwaarde ten opzichte van TuneIn. Waar zijn al die genres waar ze het op Twitter over hebben?
Nou ja, ik speel toch altijd radio af via Apple Music, dus zal het zelden tot nooit gaan gebruiken.
Kijk eigenlijk meer uit naar de nieuwe app waarin je standaard groepen kunt maken, dus niet steeds alle ruimtes apart te hoeven kiezen.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Net maar overstag gegaan voor de studeerkamer en een Sonos Move besteld. Ben heel benieuwd. Weet iemand via welke pakketbezorger Sonos werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
DennusB schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:00:
Net maar overstag gegaan voor de studeerkamer en een Sonos Move besteld. Ben heel benieuwd. Weet iemand via welke pakketbezorger Sonos werkt?
Gewoon PostNL bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieftalig
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-09 10:42

Lieftalig

Beperking van de mens is tijd.

Serena schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:31:
Ook geüpdatet en Sonos Radio erbij.
Ik zie echt geen meerwaarde ten opzichte van TuneIn. Waar zijn al die genres waar ze het op Twitter over hebben?
Nou ja, ik speel toch altijd radio af via Apple Music, dus zal het zelden tot nooit gaan gebruiken.
Kijk eigenlijk meer uit naar de nieuwe app waarin je standaard groepen kunt maken, dus niet steeds alle ruimtes apart te hoeven kiezen.
Ja, precies. Denk dat het in de eerste fase overbodig zal zijn. Wellicht dat dit in de toekomst echt een meerwaarde is als alle genres en radio's zijn gekoppeld.

Werkzaam bij: Next Stairs Traprenovatie, Timmerman in Almere en Treinkaartjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Is het mogelijk om die rode Sonos radio uit de lijst te krijgen in de Windows 10 App?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
gambieter schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:46:
Is het mogelijk om die rode Sonos radio uit de lijst te krijgen in de Windows 10 App?
Onder Instellingen —> Services en spraak

Heb hem net ook weer verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Serena schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:12:
[...]

Onder Instellingen —> Services en spraak

Heb hem net ook weer verwijderd.
Ik moest em wel eerst toevoegen en vervolgens verwijderen.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:26
Vandaag de playbar verkocht en de beam gehaald voor een mooi prijsje. Alles aangesloten en al kom ik er nu achter dat ik een HDMI Port te kort kom.

Arc = Beam
HDMI 1 = Ziggo horizon box
HDMI 2 = Xbox one
HDMI 3 = Ps4

Iemand met hetzelfde luxeprobleem? Want het nu dus niet mogelijk om een Nintendo switch aan te sluiten op een HDMI Port..

Wellicht 1 HDMI splitter halen voor bijv HDMI 3? Dan schakelen tussen ps4 en switch ? Ik zou niet weten hoe anders...

[ Voor 14% gewijzigd door cypress3d op 22-04-2020 21:52 ]

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:19
Sonos one / sl in de aanbieding bij de mediamarkt tot morgenochtend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-01-2024
cypress3d schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:50:
Vandaag de playbar verkocht en de beam gehaald voor een mooi prijsje. Alles aangesloten en al kom ik er nu achter dat ik een HDMI Port te kort kom.

Arc = Beam
HDMI 2 = Xbox one
HDMI 3 = Ps4

Iemand met hetzelfde luxeprobleem? Want het nu dus niet mogelijk om een Nintendo switch aan te sluiten op een HDMI Port..

Wellicht 1 HDMI splitter halen voor bijv HDMI 3? Dan schakelen tussen ps4 en switch ? Ik zou niet weten hoe anders...
Ik had nog iets meer poorten nodig, dus ik heb een switch gekocht met afstandsbediening. Ik krijg binnenkort een Sonos Port te leen en dan ga ik kijken of ik mijn receiver (met 6 HDMI poorten), mijn Sonos systeem, mijn Pioneer subwoofer allemaal kan verbinden met elkaar en of al mijn "problemen" met de Port opgelost kunnen worden.
De volgende Beam zou fijn zijn met een stuk of 6 hdmi poorten (XBox One, Ziggo Connect, Fire TV Stick, Switch, Receiver, enzovoort) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Laatst online: 21:41
Bij mij was het toch echt DHL beide keren. fyi

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
tcviper schreef op donderdag 23 april 2020 @ 07:50:
[...]

Bij mij was het toch echt DHL beide keren. fyi
Ja hier is het ook DHL inderdaad zie ik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:35
Wil ik zojuist de radio aanzetten, krijg ik geen geluid uit de Sonos speaker. App op zowel telefoon als laptop zegt dat de zender wel afspeelt, andere zender maakt geen verschil.

Wel zie ik een groen lampje branden op de speaker, terwijl deze normaal wit is.

"Google is your friend" dus die de vraag maar eens gesteld.
Antwoord: "Een groen lampje kan twee dingen betekenen, ofwel dat de speaker gedempt is (0% volume)...."

Kortom, tijd voor koffie 8)7 |:( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoop1985
Sjoop1985 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:16:
Ik heb de vraag eens op de Sonos community gesteld.

Het lijkt erop dat, in ieder geval voor nu, Sonos Radio alleen een front end is en dat ze de TuneIn catalog gebruiken. Een deal met TuneIn is natuurlijk een snelle manier om in één klap een hele grote portfolio aan stations te kunnen bieden. Benieuwd of dat op termijn zal veranderen. Ik vermoed dat Sonos meer effort zal willen steken in de curated content, dan dat ze een eigen duplicaat van TuneIn gaan maken.
Sonos heeft inmiddels geantwoord. Aan de kant van de conventionele lineaire radio is Sonos Radio gewoon een aggregator die radiostations van TuneIn, iHeart en anderen samenbrengt. Nóg een laag erbovenop t.o.v. de radiozenders zelf dus. Kan me voorstellen dat dat relevanter is in de US, waar mogelijk niet alle stations bij dezelfde service te vinden zijn.
De meerwaarde zal dus inderdaad moeten gaan zitten in de curated content, als je daar in bent geïnteresseerd. Voorlopig is die nog niet beschikbaar hier en dat zal ook wel weer een eeuwigheid duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
B-Real schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:47:
Wil ik zojuist de radio aanzetten, krijg ik geen geluid uit de Sonos speaker. App op zowel telefoon als laptop zegt dat de zender wel afspeelt, andere zender maakt geen verschil.
En hier merkte je ook nog niet op dat de volume slider helemaal links stond? :p

Ik denk dat je nog wat meer bakkies nodig hebt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:35
Nee, viel niet op. Überhaupt niet geprobeerd het geluid aan te passen. Kwam ik pas na het Googlen achter :P

Deels een gebrek aan koffie, maar ik heb hem tijdens het werk redelijk zachtjes staan waardoor de slider sowieso erg ver naar links staat en dus niet zo snel op valt.

Ach ja, first world thuiswerk problems O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

B-Real schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:47:

Wel zie ik een groen lampje branden op de speaker, terwijl deze normaal wit is.

"Google is your friend" dus die de vraag maar eens gesteld.
Antwoord: "Een groen lampje kan twee dingen betekenen, ofwel dat de speaker gedempt is (0% volume)...."

Kortom, tijd voor koffie 8)7 |:( :+
Bij mij is het een probleem waar ik zelf nog niet uit ben, is alleen met de Symfonisk in de keuken die af en toe het probleem heeft, en dan moet ik (op een krukje) stekker eruit halen en er weer in steken... niks anders (ook niet de volume slider) is voor mij de oplossing geweest hierin 8)7

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Sinds gisteren (update naar 11.1?) zet Sonos bij de opdracht “Hey Google, licht uit” (of aan, trouwens), niet meer de lamp in de corresponderende ruimte aan (resp. de zolder en de woonkamer), maar altijd de lamp op de kamer van mijn dochter. Die overigens helemaal geen Sonos heeft, maar een Google Mini, die wel gewoon alleen haar lamp bedient. Bij mijn zoon (Google mini en Symfonisk) gaat het ook goed. Dit heeft maanden goed gefunctioneerd: de opdracht “Hey Google, licht uit” (of aan dus) werkte alleen voor de kamer waarin ook de speaker hangt. Als ik de hele naam van de kamer erbij noem (Hey Google, licht aan in woonkamer) gaat het wel goed. Erg vreemd.

Hue en Sonos al verwijderd van de assistent, en weer toegevoegd. Helpt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:23
Rallye schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:19:
Sinds gisteren (update naar 11.1?) zet Sonos bij de opdracht “Hey Google, licht uit” (of aan, trouwens), niet meer de lamp in de corresponderende ruimte aan (resp. de zolder en de woonkamer), maar altijd de lamp op de kamer van mijn dochter. Die overigens helemaal geen Sonos heeft, maar een Google Mini, die wel gewoon alleen haar lamp bedient. Bij mijn zoon (Google mini en Symfonisk) gaat het ook goed. Dit heeft maanden goed gefunctioneerd: de opdracht “Hey Google, licht uit” (of aan dus) werkte alleen voor de kamer waarin ook de speaker hangt. Als ik de hele naam van de kamer erbij noem (Hey Google, licht aan in woonkamer) gaat het wel goed. Erg vreemd.

Ik had er ook al last van, ik zeg hey google, TV uit en vroeger deed die altijd de TV uit in de kamer waar de sonos stond, maar nu opeens de TV beneden.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Rallye schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:19:

In de Home app staan ze ook nog steeds in dezelfde ruimte?

Zelf merk ik dat ie moeite heeft met het licht schakelen, of de tv aan of uit doen. Qua licht geeft ie aan dat powercontrols niet beschikbaar zijn. Als ik het vervolgens in Engels (of dan juist in Nederlands) vraag, doet ie het wel, evenals de tv inschakelen.

Licht schakelt ie nu bij mij alle kamers in plaats van alleen de woonkamer.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Klopt, in de Home app staan ze goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:29
Ik heb sinds gisteren twee Sonos Ones binnen. Eentje voor in de woonkamer en eentje voor in de slaapkamer.
Zeer tevreden over hoe het klinkt en allemaal werkt. Nu zit ik er aan te denken om over een tijdje misschien ook een Sonos Beam te bestellen. Ik begrijp dat dit voor het gebruik van tv een mogelijke vertraging kan veroorzaken (want andere frequenties), maar dat het voor muziek wel goed moet gaan. Alleen heb je bij muziek geen stereo weergegeven als ze alletwee tegelijk spelen.

Heeft iemand hier misschien al ervaring of een Beam en een enkele Sonos One een toegevoegde waard hebben voor muziek, of dat ik er juist niet te veel van moet verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:19
Matedeor schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 12:02:
Ik heb sinds gisteren twee Sonos Ones binnen. Eentje voor in de woonkamer en eentje voor in de slaapkamer.
Zeer tevreden over hoe het klinkt en allemaal werkt. Nu zit ik er aan te denken om over een tijdje misschien ook een Sonos Beam te bestellen. Ik begrijp dat dit voor het gebruik van tv een mogelijke vertraging kan veroorzaken (want andere frequenties), maar dat het voor muziek wel goed moet gaan. Alleen heb je bij muziek geen stereo weergegeven als ze alletwee tegelijk spelen.

Heeft iemand hier misschien al ervaring of een Beam en een enkele Sonos One een toegevoegde waard hebben voor muziek, of dat ik er juist niet te veel van moet verwachten?
Ik zou de Beam en de One lekker in aparte groepen houden dan. Speel je dan muziek af dan kan je ze groeperen zodat ze beide geluid produceren. Speel je TV af hou je het bij alleen de Beam.

Ik heb beneden een Beam in de woonkamer en Play:3 in de keuken. Deze groepeer ik ook gewoon als ik beide muziek wil laten spelen, werkt perfect. In de slaapkamer heb ik ook een Beam en twee Play:1's voor surround. Bij TV gebruik zijn de Play:1's surround en voor muziek staat de 'Music Playback' op 'Full' en doen ze dus 'normaal' mee.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik heb de Beam als 5.1, dus met twee One’s (er waren toen nog geen One SL’s). Ook met muziekweergave bevalt mij deze opstelling goed. Ik heb de muziek op full, dus stereo van zowel de Beam als de One’s. Mij bevalt dit erg goed.

De One in de keuken staat ver genoeg weg om met muziek gegroepeerd eventueel goed mee te doen. Bij TV heb je door de afstand (mits niet te hard) geen last van de vertraging.

[ Voor 27% gewijzigd door Rallye op 25-04-2020 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Matedeor schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 12:02:

Volgens mij kan je niet één groep maken van de Beam met een enkele speaker, omdat de Beam al 3.0 audio is zou je nog twee rears moeten hebben. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Hier heb ik in de woonkamer de Beam met 2x Symfonisk gegroepeerd en een aparte groep met 2x Play:1, verder in de keuken een Symfonisk en in de badkamer een One SL. Ook als ik tv aan zet en ze allen schakel loopt audio overal gewoon synchroon. Geen echo of iets hoorbaar.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macdushi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 16:45
[b]PeacekeeperNL schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 20:52:[/b Ook als ik tv aan zet en ze allen schakel loopt audio overal gewoon synchroon. Geen echo of iets hoorbaar.
Ik ben in het bezit van een beam, sub en 2x de play 1 in een 5.1 opstelling, geluid van tv loopt keurig synchroon, bij het afspelen van muziek kun je kiezen of je die afspeelt via de beam of beam en play1 tegelijk, waarbij je de play1 ook nog zachtjes of volledig kunt laten meespelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Als je een andere speaker groepeert met de kamer waarin de Beam (evt. met surrounds) zit, is er altijd enige vertraging naar de gegroepeerde speaker (0,7 seconden) omdat Sonos het geluid dan buffert. Of je hier last van hebt is zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coffeebiscuit
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 19:43
Ik heb onlangs twee Sonos One SL gekocht om buiten tegen de muur (onder een overkapping) op te hangen. Nu heb ik inmiddels een grote hoeveelheid aan ophangbeugels online bekeken, maar ik heb er geen kunnen vinden die een beetje anti-diefstal is opgebouwd. De speakers gaan namelijk in 't zicht hangen vanaf de openbare weg.

Nu snap ik wel, dat als een dief ze écht wil hebben, ze sowieso wel weggehaald worden, maar 't mag ze wel wat moeite kosten.. Ook haal ik de speakers zelf graag richting de herfst weer naar binnen, om ze niet in de zwaarste weescondities buiten te laten en hiermee hun levensduur een beetje te verlengen. Helemaal fixeren is daarom ook niet wenselijk.

Heeft er iemand een oplossing voor deze kwestie? Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoop1985
Rallye schreef op zondag 26 april 2020 @ 13:17:
Als je een andere speaker groepeert met de kamer waarin de Beam (evt. met surrounds) zit, is er altijd enige vertraging naar de gegroepeerde speaker (0,7 seconden) omdat Sonos het geluid dan buffert. Of je hier last van hebt is zeer persoonlijk.
De groepsaudiovertraging is standaard 75 ms. Dat is 0.075 s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
coffeebiscuit schreef op zondag 26 april 2020 @ 14:02:
Heeft er iemand een oplossing voor deze kwestie? Alvast bedankt!
Uit het zicht onttrekken door een frame omspannen met speakerdoek eroverheen te zetten/hangen?
Zie je niet meteen de speakers hangen maar heb je ook niet dat het geluid slechter wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Laatst online: 21:28
Sinds gisteren een Sonos AMP in het bezit. Stuurt 2 Dali IKON 1 mk2’s aan. Had een Playbar en een Sub.

Echter, op het moment dat je de sub uitgeschakeld hebt staan, is het best een versterker waar je goed naar kan luisteren. Viel me reuze mee. Echter als je de sub inschakelt, worden de hogere frequenties veel harder afgespeeld, eerder schel. Totaal uit balans. Hebben meer mensen deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
vanWalsum schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:32:
Sinds gisteren een Sonos AMP in het bezit. Stuurt 2 Dali IKON 1 mk2’s aan. Had een Playbar en een Sub.

Echter, op het moment dat je de sub uitgeschakeld hebt staan, is het best een versterker waar je goed naar kan luisteren. Viel me reuze mee. Echter als je de sub inschakelt, worden de hogere frequenties veel harder afgespeeld, eerder schel. Totaal uit balans. Hebben meer mensen deze ervaring?
Trueplay uitgevoerd? (Geen idee of dat kan met een Amp trouwens)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoop1985
Serena schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:01:
[...]
(Geen idee of dat kan met een Amp trouwens)
Dat kan helaas alleen als je speakers uit de Sonos-compatibele lijn van Sonance gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door Sjoop1985 op 26-04-2020 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:53
Je kan toch instellen welke tonen (tot welke freq) er naar een subwoofer gestuurd moeten worden. Als je de sub dan uitzet, worden dan wellicht de lagere tonen niet meer doorgelaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Sjoop1985 schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:21:
[...]

Dat kan helaas alleen als je speakers uit de Sonos-compatibele lijn van Sonance gebruikt.
Ah kijk, dat wist ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Klopt, trueplay werkt niet met andere speakers. Normaal heb je een crossover, de versterker stuurt dan alleen de frequenties onder de X door naar de sub. En dat doet hij ook, maar hij geeft een enorme boost aan de hogere frequenties. Het is ook niet te vergelijken met simpelweg een volume stijging. Hij gaat echt verder op een hele vervelende ingebakken EQ preset.

Vond er nog 1.

https://en.community.sono...els-unnecessarily-6817592

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:28
vanWalsum schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:32:

Welke Amp is het? Ik heb een Gen 1 op luidsprekers van Technics en herken bij het toevoegen (aanzetten) van de Sub dat midden tonen iets naar beneden gaan en hoog iets hoger word (globaal). Maar echt fors is dit niet subtiel zelfs.....ik snap dat het per luidspreker en opstelling kan verschillen maar zoveel lijkt me stug dus wellicht zit er ook verschil in de verschillende generaties van de Amp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
wishmaster1986 schreef op maandag 13 april 2020 @ 17:11:
[...]

Ik heb er ook last van. Er is geen normaal nummer af te spelen want om de 30 seconden stopt ie paar seconden en gaat daarna weet verder. Zowel op mijn sonos Connect en Play 1’s en de Ikea speaker. Connect al bedraad en via WiFi aangesloten maar helpt niet. Om gek van te worden, het heeft het altijd goed gedaan en sinds 1 a 2 maanden dit probleem. Ik luister eigenlijk alleen maar spotify trouwens. Jij al een update betreft het probleem?
Excuus late reactie, lees niet dagelijks hier :)

Nee, geen update. Sonos scheept me af met "ja we komen met een softwareupdate die het moet oplossen", maar dat duurt al maanden. Leef er nu mee en soms heel irritant. De ene keer is het erger dan de andere keer.

Maw, ik modder maar wat aan nu. Wil eigenlijk een nieuwe kopen maar heb daar nu geen geld voor over; vind het zonde want hij is op zich nog prima :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Laatst online: 20-09 21:10
Giel schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:40:
[...]

Excuus late reactie, lees niet dagelijks hier :)

Nee, geen update. Sonos scheept me af met "ja we komen met een softwareupdate die het moet oplossen", maar dat duurt al maanden. Leef er nu mee en soms heel irritant. De ene keer is het erger dan de andere keer.

Maw, ik modder maar wat aan nu. Wil eigenlijk een nieuwe kopen maar heb daar nu geen geld voor over; vind het zonde want hij is op zich nog prima :P
Niet toevallig nieuwe buren? Of buren die het wifi-kanaal van hun router veranderd hebben naar hetzelfde kanaal als jij zelf gebruikt? Daardoor kunnen dit soort storingen ontstaan.

Als je Sonosnet wilt gebruiken dan moet je maar één speaker bedraad verbinden. Of alles via een Boost verbinden. Vervolgens nog de draadloze verbinding verwijderen bij Instellingen. Sonosnet dan ook instellen op een ander kanaal als je eigen wifi (bijv. zit je eigen wifi op 1, dan Sonosnet op 6 of 11).

Is vaak een beetje puzzelen om alles goed in te stellen als de 2,4GHz band druk bezet is. Je kan de situatie met een wifi-analyzer app op je mobiel in kaart brengen, en zo de "optimale" kanaal instellingen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd001
cypress3d schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:50:

Arc = Beam
HDMI 2 = Xbox one
HDMI 3 = Ps4

Weet niet of het een optie bij je is, maar overweeg om de HDMI poorten van je TV te gebruiken. Zelf werk ik ook zo; heb op mijn Beam 1 HDMI arc stekker erin voor de TV. De rest vd apparatuur: KPN iTV, PS4 en Chromecast op de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:58

Lapras

Ice beam

Sjoerd001 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:02:
[...]

Weet niet of het een optie bij je is, maar overweeg om de HDMI poorten van je TV te gebruiken. Zelf werk ik ook zo; heb op mijn Beam 1 HDMI arc stekker erin voor de TV. De rest vd apparatuur: KPN iTV, PS4 en Chromecast op de TV.
Yes, zo doe ik het ook met mijn AMP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Yamahaa schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:42:
[...]

Welke Amp is het? Ik heb een Gen 1 op luidsprekers van Technics en herken bij het toevoegen (aanzetten) van de Sub dat midden tonen iets naar beneden gaan en hoog iets hoger word (globaal). Maar echt fors is dit niet subtiel zelfs.....ik snap dat het per luidspreker en opstelling kan verschillen maar zoveel lijkt me stug dus wellicht zit er ook verschil in de verschillende generaties van de Amp?
Model 2020. Heb 'm verkocht. Zonder subwoofer speelde hij echt wel mooi, maar vind niet dat een versterker zich te veel moet gaan bemoeien met de aard van de muziek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:34

Falcon10

Hit it i would !

Is het maar een idee, of staat de Sonos Playbar momenteel overal zo beetje in de korting ?
Bij velen in de pricewatch momenteel 639 - 649 euro.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
En bij Sonos deze week ook. Op 6 mei kondigen ze nieuws aan.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Sjoerd001 @Lapras @vanWalsum
Hoezo zijn er generaties van de Amp? Van de Connect:Amp blijken er generaties te zijn (voor 2016/na 2016), maar van de Amp toch niet?

@cypress3d Ik heb inderdaad ook een HDMI-switch gebruikt. Ik begrijp niet dat er zelfs op high end TV’s niet meer dan 4 HDMI’s zitten...

Nu een TV met Airplay, dus kon de Chromecast eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Misschien dus maar even wachten op het bestellen van een Playbar tot 6 mei :)
Denk dat dat zo ongeveer het oudste ding is in hun gamma. Of de Play 3 komt terug.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Falcon10 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 22:28:
Denk dat dat zo ongeveer het oudste ding is in hun gamma. Of de Play 3 komt terug.
De opvolger van de 3 is er al : de Move!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

DennusB schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 22:41:
[...]

De opvolger van de 3 is er al : de Move!
Met alle respect, maar das geen opvolger.
De Play 3 Gen 1 kon je tenminste als iets deftige/mooie box in je woonkamer zetten op een speaker of aan het plafond hangen met een beugel.
De Move zie ik me echt niet in men woonkamer dumpen om als surround speakers te gebruiken die zich tussen de Play 1 en Play 5 situeerd.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 19:17
Falcon10 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 22:28:
Ik voorspel:
* uitrol van het S2 platform
* Play:5 gen3 (meer geheugen, assistants, ?)
* Playbar gen2 (meer geheugen, hdmi (e)arc, assistants, atmos?, ?)
* Sub One (kleiner, meer geheugen, goedkoper dan de huidige Sub gen2)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Ja, had net ook zitten kijken.

- Je kan inderdaad al zeker zijn dat het S2 platform wordt aangekondigd/beschikbaar wortd gesteld. Aangezien dat in mei zou zijn volgens vorige aankondigingen.
- Misschien inderdaad een gen2 playbar, de huidige is inderdaad 7 jaar al.
- De geruchten van een kleinere sub zijn er ook al tijdje, al verwacht ik niet dat die er bij zit.
- Er zijn ook geructhen van een kleinere Move, al denk ik dat die er nu ook niet zal bijzijn, de huidge Move is nog maar net uit.
- Ik zou dan eerder denken aan ook een voorstelling van een nieuwe Play 3.

Nog half weekje wachten en dan weten we het.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:21
Ik las net het artikel op de frontpage van Tweakers. Kon me niet echt een inbeelding maken van wat er vernieuwd zou worden aan de sub maar een kleinere/goedkopere sub zou denk ik zeker een markt voor zijn. Ik hou het dan wel mooi bij mijn huidige maar eventueel de nieuwe playbar gen2 zou wel interessant zijn, maar even afhankelijk wat de verbeteringen zijn.

Heb van begin dit jaar nog een 20% korting bon omdat het lang duurde met een levering. Samen met de verkoop van de huidige playbar heb ik dan voor zacht prijsje de nieuwe Gen2 playbar. Ik ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Laatst online: 14:56
Nieuwe sub, Play Five en Play Bar; https://imgur.com/gallery/mHa415S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Nog even wachten om de details van de nieuwe Playbar te weten, maar qua vorm kies ik hem al niet.
En voor de nieuwe 5 en Sub vindt ik ook niets wereldschokkend.
Hopen dat de bestaande Gen2 Play 5's nu nog effe mooi goedkoper worden, dan koop ik er zo nog wel paar. Die voice toestanden en near bluetooth toestanden heb ik zelf niet nodig.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:59
Ik ben benieuwd of dit de enige twee producten (playbar + sub gen3) gaan worden of dat er ergens nog stiekem meer in het vat zit. Overigens ben ik alleen geïnteresseerd in de sub om mijn 5.0 setup (beam +2x one) compleet te maken, met name het prijskaartje. In de loop van de dag zullen we meer te weten aan komen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 06-05-2020 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Hoe laat is de aankondiging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:02

B2

wa' seggie?

Ben persoonlijk meer benieuwd naar S2 software dan nieuwe producten. De Bar vind ik niet echt mooi, en ook geen upgrade waard op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
Weet niet hoe betrouwbaar dit is, maar 'it looks legit'

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ra21TVwQQjbiglsof_8LsTursY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lEfG9qjTj8rVEvGWInDrb5QO.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
Ik vermoed als ze aan de andere kant van de oceaan ook wakker zijn. Ik gok rond 19:00 vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Ik heb nu een Sonos Sub gen:2 maar met de gelekte info zie ik nog geen reden om te upgraden. Ik wacht het nog even af met de Playbar. Het moet wel een redelijke upgrade zijn want het design valt me wat tegen, vind het 4kante mooier dan het ronde.

Denk dat de grootste toevoeging de S2 software gaat zijn voor mij.

[ Voor 12% gewijzigd door SirMemeAlot op 06-05-2020 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
remmuz schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:18:

[Afbeelding]
Klinkt goed tot zover, vrees alleen voor het prijskaartje :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietBeau
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-09 15:45
Segafreak83 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:00:
[...]

Stond in een andere afbeelding uit die mail 799 pond. Dus niet veel duurder dan de huidige Playbar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Segafreak83 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:00:
[...]

Ben toch meer benieuwd naar de serieuze reviews. Ben niet direct weggeblazen door nieuwe mogelijkheden met HDMI - Earc en Dolby atmos, dat is eigenlijk wel het minimale wat je verwacht bij een update lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:43
remmuz schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:18:

[Afbeelding]
Ik zie lek na lek komen op Twitter:

ook:

https://winfuture.de/news,115686.html

[ Voor 4% gewijzigd door loekf2 op 06-05-2020 17:17 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Als dat plaatje op Winfuture daadwerkelijk de binnenkant van de nieuwe Five laat zien, dan is er geluidshardware-technisch niks veranderd. De "tweaks" zullen dus voornamelijk in de soundprocessing en electronica zitten. Géén idee wat de nieuwe wifi inhoudt, maar dat zal wellecht gewoon op 2,4 GHz werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OXpR43VBVD0rV0MiPK-a0jlXZnk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/b8z3JO5wrCQbD6Xwc2vR4yux.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3-SKxrPbxOpMdP7UU-AwBGDbzhw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hc41iCOasSQEqGTXsSNow2tL.jpg?f=user_large

Enige voordeel dat ik nu zie is dat de mesh aan de voorkant nu ook wit is. Had beter in mijn interieur gepast, en daarmee hoger WAF.
Iemand interesse in twee witte Play:5's (gen2) van twee maanden oud? :+

[ Voor 38% gewijzigd door Masimo op 06-05-2020 21:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:00

TheVMaster

Moderator WOS
SirMemeAlot schreef op Wednesday 6 May 2020 @ 16:02:
[...]

Ben toch meer benieuwd naar de serieuze reviews. Ben niet direct weggeblazen door nieuwe mogelijkheden met HDMI - Earc en Dolby atmos, dat is eigenlijk wel het minimale wat je verwacht bij een update lijkt me.
Maar vergelijk hem even met de 'andere' sound bars van Sonos....en wat zouden ze naast Atmos nog moeten toevoegen? Dat was voor mij de reden dat ik nog geen Sonos Play Bar had....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Masimo schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:53:
Als dat plaatje op Winfuture daadwerkelijk de binnenkant van de nieuwe Five laat zien, dan is er geluidshardware-technisch niks veranderd. De "tweaks" zullen dus voornamelijk in de soundprocessing en electronica zitten. Géén idee wat de nieuwe wifi inhoudt, maar dat zal wellecht gewoon op 2,4 GHz werken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Enige voordeel dat ik nu zie is dat de mesh aan de voorkant nu ook wit is. Had beter in mijn interieur gepast, en daarmee hoger WAF.
Iemand interesse in twee witte Play:5's (gen2) van twee maanden oud? :+
Als er inderdaad weinig veranderd is, dan is de prijs toch totaal niet gerechtvaardigd? Wat extra geheugen of iets snellere processor kost je/hun de kop toch niet?

Voorlopig blijf ik wel bij mijn Beam, €899 voor een Arc en €799 voor een sub 7(8)7, als ze nu een mooie kleine sub voor €300 ofzo gemaakt hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
DTS Support had me gezien de prijs wel op z'n plek geleken. Ik snap hun strategie dat ze zich vooral richten op streaming dat geen DTS heeft. Maarja voor een premium product, ben straks wss inclusief muurbeugel voor een soundbar 1000 euro kwijt. Een HDMI aansluiting met eARC en Atmos is dan toch wel iets wat je op z'n minst mag verwachten? De subwoofer hoef je verder niet te upgraden want volgens mij ga je deze upgrade niet merken, zelfde geldt voor de Sonos play:5. Wat ga je aan deze boxen merken met meer geheugen en een snellere processor?

Ik zal nog even afwachten op de eerste review over de geluidskwaliteit, maar ik ben nog niet direct overtuigd om te upgraden vanaf een Playbar als ik eerlijk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Segafreak83 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 22:27:
[...]

Als er inderdaad weinig veranderd is, dan is de prijs toch totaal niet gerechtvaardigd? Wat extra geheugen of iets snellere processor kost je/hun de kop toch niet?

Voorlopig blijf ik wel bij mijn Beam, €899 voor een Arc en €799 voor een sub 7(8)7, als ze nu een mooie kleine sub voor €300 ofzo gemaakt hadden.
Als je de prijzen van de Play:5 gen 2 momenteel ziet, zijn die behoorlijk gestegen de laatste weken. Zit nu bij de meeste shops op €579 en bij een paar op €549. Laat die € 579 nu precies de prijs van de nieuwe Five zijn in de pre-order bij Sonos. Twee maanden geleden was het prijsniveau van de Play:5 flink lager.

De verschillen van de Five t.o.v. de Play:5 gen 2 zijn volgens de Sonos-site: Een nieuwe look, meer geheugen en meer "verwerkingsvermogen voor nóg betere prestaties", whatever dat laatste mag betekenen.
Dus ietsje meer voor hetzelfde geld, kunnen we concluderen. Dan moet ieder voor zich maar uitmaken of ie voor de upgrade gaat.
Pagina: 1 ... 97 ... 199 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.