Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 96 ... 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:13
leonbong schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:20:
[...]

Als je al lang sonos gebruikt is opvallend hoe het bedrijfsbeleid in korte tijd is gewijzigd. De wijzigingen ervaar ik niet positief. een account heb ik opzich geen moeite mee wel als ik daardoor steeds wordt lastig gevallen met reclames.
De gedwongen updates vind nog het meest irritant ik gebruik de app nauwelijks meestal de cr200. Die enkele keer dat ik dan app gebruik moet ik eerst updaten terwijl ik op dat moment muziek wil starten of stoppen. Dat is gewoon vervelend.
Tegenwoordig zelfs in de app reclames om nieuwe spullen te kopen vervelend.

Daarnaast ik heb nooit een smart-speaker gekocht. Ik kocht een multi-room systeem, “smart zooi” zit ik helemaal niet op te wachten
Die reclames kun je gewoon uitzetten hoor. Even op de site met je account inloggen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kvyo-DJeGF8t1LDr0bIuHF6t2Hk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g8JGfKadjb01v4IZvGCaCLn0.png?f=fotoalbum_large

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:55
Ok goede tip.
Maar eigenlijk wil ik mij helemaal niet in dat soort ellende verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-01-2024
The Inquisitor schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:33:
[...]

De tv is de hub volgens de Sonos filosofie, het is ook helemaal niet logisch om je console rechtstreeks in te pluggen op de Sonos omdat al je andere devices dan niet via je HTS gaan.
Klopt helemaal. Ik had liever een Sonos Beam of zo gezien met veel meer HDMI aansluitingen, zodat je net als bij een receiver wat meer apparaten kwijt kan. Ik moet nu een HDMI hub gebruiken naar mijn tv (die er ook maar 3 heeft). Wat dat betreft is het lastig om een apparaat te vinden dat aan al je wensen voldoet. Het wordt gewoon tijd dat televisies en soundbars veel meer hdmi aansluitingen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Het is voor mij argument geweest om nooit een playbar te kopen.
Zeker als je ziet dat concurrentie soundbars wel gewoon medere HDMI of optisch heeft, daarnaast het ontbreken van dts is ook problematisch met blu-ray.
Ik zie mij toch nooit een soundbar gebruiken icm muziek, dus dat hoeft zeker geen sonos te zijn.
Want ik ga dat toch nooit combineren met andere ruimtes in mijn huis.

[ Voor 24% gewijzigd door leonbong op 20-03-2020 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-07 22:41
De meeste televisies hebben toch meerdere HDMI-aansluitingen? Ik heb een zeer doorsnee Samsung TV van 4 jaar oud en daar zitten er, als ik me niet vergis, al 4 op. En ook de tv die we hiervoor hadden, had er volgens mij 3 of 4.
Ik snap dat argument daarom nooit zo. Heb ook een Playstation en Apple TV, maar die zijn dus via HDMI op de tv aangesloten en de tv via de optische kabel met de Playbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Met optisch heb je geen automatisch lip sync correctie via HDMI is dat wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-09 15:32
Vanaf eARC kan de TV pas echt als receiver fungeren, te veel gebreken met enkel ARC.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:12
Te weinig HDMI-aansluitingen is inderdaad een probleem. De Beam neemt er al één in, de STB, PS4 en Mede8er en dan is het op. Ik had toch graag ook nog een Chromecast aangesloten.

De afhankelijkheid van de TV van Sonos kan inderdaad een probleem zijn: wat geeft je TV wel of niet door? Mijn oude Samsung gaf bij DTS stilte; de nieuwe stereo. Bij mijn oude TV moest ik voor surround van de Mede8er en de PS4 kunstgrepen toepassen (voor de liefhebber: een EDID-faker en een HDMI-extractor/embedder) die ik bij mijn nieuwe Samsung niet meer nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-01-2024
tinustilburg schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:02:
De meeste televisies hebben toch meerdere HDMI-aansluitingen? Ik heb een zeer doorsnee Samsung TV van 4 jaar oud en daar zitten er, als ik me niet vergis, al 4 op. En ook de tv die we hiervoor hadden, had er volgens mij 3 of 4.
Ik snap dat argument daarom nooit zo. Heb ook een Playstation en Apple TV, maar die zijn dus via HDMI op de tv aangesloten en de tv via de optische kabel met de Playbar.
Er zijn tegenwoordig zo veel apparaten, die je via HDMI aan moet sluiten; zo heb ik: Ziggo next en Beam (zijn er al 2 om alleen tv te kijken). Blurayspeler, Switch, Xbox, mediaplayer en een Fire tv stick. Zit ik al op 7.
Ik denk dat een paar extra HDMI aansluitingen op een televisie niet heel veel geld kost. Dat beetje extra wil ik ook best betalen.

Nog even in het kader van de weinig HDMI poorten een misschien wat domme vraag, maar is het volgende mogelijk:
Met een Sonos Port via de analoge ingang een receiver aansluiten en daar je (niet Sonos) subwoofer mee aansturen, terwijl je de Sonos Beam gewoon aan de televisie gekoppeld laat?
Ik zie wat "problemen", zoals het feit dat zowel de receiver, als de Beam de ARC aansluiting op de tv willen.Of kun je de Beam ook op de Port aansluiten via de digitale uitgang op de Port? Is er iemand die ervaring heeft met de port (of de Connect; want volgens mij is dat zo'n beetje hetzelfde) met een versterker of receiver in combinatie met sonos boxen en een niet-Sonos subwoofer bijvoorbeeld?

[ Voor 28% gewijzigd door gr1542 op 21-03-2020 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
  • Laatst online: 16-09 13:44
Masimo schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 19:27:
[...]

Dat lijkt me niet, toch?
Dan zou je zomaar 30% korting krijgen zonder dat je je huidige apparaat deactiveert / terugstuurt.
Volgens mij werkt het wel zo. Heb net mijn Sonos Connect:Amp verkocht waardoor de upgrade weer wat voordeliger is geworden. Je kan natuurlijk niet meer de hoofdprijs vragen voor een gen1 device, maar voor 100 euro was de amp zo weg.
Wat mij betreft is deze upgrade policy heel wat vriendelijker. Ik heb natuurlijk wel verteld dat ik de upgrade gebruikt heb, je mag een item maar één keer upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 21:10
canth schreef op zondag 22 maart 2020 @ 09:23:
[...]

Volgens mij werkt het wel zo..
Ja klopt, je hebt gelijk. Na de commotie over de "recycle mode" is dat inderdaad aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-09 22:56
Weet niet of deze vraag hier thuishoort. We hebben een probleem met de officiële Sonos beam wallmount. Hiermee hangt de beam onder de tv aan de muur. Echter doordat dit waarschijnlijk een dragende muur is geleid deze het geluid heel erg tot in de slaapkamer boven de woonkamer...

Oftewel als mijn vriendin eerder naar bed gaat dan ik, dan moet ik de tv op fluisterstand zetten anders lijkt het net alsof er een tv aan staat op de slaapkamer.

Ik heb een testje gedaan door een oud nachtkastje een stukje van de muur te zetten met hierop de beam (en dus niet meer op de wallmount). Zodra de beam op het nachtkastje en dus los van de muur staat is het probleem weg... We willen echter geen tv kastje meer en dus graag de officiële beam mount blijven gebruiken. Iemand enig idee hoe we dit kunnen oplossen? Wellicht rubberen ringetjes op de plekken waar de mount aan de muur geschroefd is of waar de beam op de mount geschroefd is?

Zie foto voor het testje met het nachtkastje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K2rvmM03Og-gz3S16A_Gpq3jP7Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XLgaDRb5pe44hG6RNpv7rozM.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe de mount aan de muur bevestigd is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dMvcghFABhNgeNApPQH85sNkr8I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ne5eshcU3NHEHho8ygPccwDv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:06
Ik zou idd rubberen ringen er tussen doen en vilt tussen de beugel en de muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:44
Ik heb de wall-mount onder de TV beugel opgehangen door middel van een tweetal strips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 19:17
Mijn buurman met Sonos en ik kunnen opeens geen muziekstations meer zoeken via de Sonos app op TuneIn:
Bladeren --> Radio door TuneIn --> "Kan niet door muziek bladeren".
Werkt dat bij anderen nog wel?

EDIT: werkt weer!

[ Voor 4% gewijzigd door catchingfire op 26-03-2020 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Bij mij gaat dat nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
  • Laatst online: 16-09 13:44
catchingfire schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 16:58:
Mijn buurman met Sonos en ik kunnen opeens geen muziekstations meer zoeken via de Sonos app op TuneIn:
Bladeren --> Radio door TuneIn --> "Kan niet door muziek bladeren".
Werkt dat bij anderen nog wel?
Yep, ik had hetzelfde. Er was volgens mij een storing bij TuneIn. Ik kan nu wel weer radio luisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 15:44
Gelukkig kun je altijd nog Juke erbij installeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Heeft er hier iemand al een tijdje een AMP in gebruik? Ik ben vooral benieuwd hoe dat zich volgens de gebruikers verhoud tot een (Denon) receiver. Kan een Amp door het trade-up programma met flink korting kopen en heb nu een Denon receiver staan.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Spurlie schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 22:34:
Weet niet of deze vraag hier thuishoort. We hebben een probleem met de officiële Sonos beam wallmount. Hiermee hangt de beam onder de tv aan de muur. Echter doordat dit waarschijnlijk een dragende muur is geleid deze het geluid heel erg tot in de slaapkamer boven de woonkamer...

Oftewel als mijn vriendin eerder naar bed gaat dan ik, dan moet ik de tv op fluisterstand zetten anders lijkt het net alsof er een tv aan staat op de slaapkamer.

Ik heb een testje gedaan door een oud nachtkastje een stukje van de muur te zetten met hierop de beam (en dus niet meer op de wallmount). Zodra de beam op het nachtkastje en dus los van de muur staat is het probleem weg... We willen echter geen tv kastje meer en dus graag de officiële beam mount blijven gebruiken. Iemand enig idee hoe we dit kunnen oplossen? Wellicht rubberen ringetjes op de plekken waar de mount aan de muur geschroefd is of waar de beam op de mount geschroefd is?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Of stukjes van een oude fietsband ertussen. Dat is tevens een gratis tip voor ouders van tieners: schroef hun bed uit elkaar en plaats tussen elke verbinding een stukje oude fietsband. Dat piept en kraakt een stuk minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:17

Videopac

Rommelt wat aan.

DennusB schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:22:
Heeft er hier iemand al een tijdje een AMP in gebruik? Ik ben vooral benieuwd hoe dat zich volgens de gebruikers verhoud tot een (Denon) receiver. Kan een Amp door het trade-up programma met flink korting kopen en heb nu een Denon receiver staan.
Niet iedereen heeft er goede ervaringen mee.
Puur op gevoel denk ik dat het versterkergedeelte van de Denon receiver beter is (hangt wel af van het type).
Videopac in "Sonos ervaringen- en discussietopic"

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-09 17:26

[Afbeelding]

[Afbeelding]
6 schroeven is ook wel een beetje overkill voor zo'n Beam. Twee was ook voldoende geweest (en minder contact met het binnenste van de muur).

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09 10:04
gr1542 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 08:48:
[...]

Ik denk dat een paar extra HDMI aansluitingen op een televisie niet heel veel geld kost. Dat beetje extra wil ik ook best betalen.
Wat veel mensen niet weten is dat de HDMI techniek een gelicensieerd onderdeel is. Ooit ergens een documentaire gezien (dacht over Philips / TP-Vision), dat ze per aansluiting een x-bedrag bovenop de fabricage kosten moeten betalen.

@Spurlie

We willen echter geen tv kastje meer en dus graag de officiële beam mount blijven gebruiken. Iemand enig idee hoe we dit kunnen oplossen? Wellicht rubberen ringetjes op de plekken waar de mount aan de muur geschroefd is of waar de beam op de mount geschroefd is?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Inderdaad dempings materiaal bij de tussenringen en je kan proberen een isolerende stof tussen de muur en de mount te plaatsen. Hiervoor heb ik geen aanbevling.

[ Voor 54% gewijzigd door CuBras op 26-03-2020 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Videopac schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:34:
[...]

Niet iedereen heeft er goede ervaringen mee.
Puur op gevoel denk ik dat het versterkergedeelte van de Denon receiver beter is (hangt wel af van het type).
Videopac in "Sonos ervaringen- en discussietopic"
Ik zie het. Ik heb geen hele bijzondere speakers (Jamo S606 vloerstaanders), dus dat moet bij mij geen probleem zijn gok ik. Ben vooral benieuwd naar t gebruiksgemak eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werra11
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 01-08 15:35
Zou iemand mij kunnen helpen? Ik heb een sonos beam en een sonos one in 1 ruimte staan. Deze wil ik graag virtueel in 1 ruimte plaatsen zodat ik de google assistant op 1 van de speakers kan draaien. Draait nu op beide omdat je google assistant per kamer installeert en niet per speaker.
Hierdoor krijg ik dus het probleem dat als de 2 speakers gegroept zijn (wat ik tegenwoordig heel vaak doe) de ene speaker niet het volume aanpast als ik aan google vraag om dat te doen maar alleen de speaker aan welke ik dat ook echt vroeg.

Is hier een oplossing voor? kan ik ze alsnog gewoon in 1 ruimte krijgen of zijn er andere manieren om dit voor elkaar te krijgen.

Groeten,
werra11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 21:10
werra11 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 21:05:
Zou iemand mij kunnen helpen? Ik heb een sonos beam en een sonos one in 1 ruimte staan. Deze wil ik graag virtueel in 1 ruimte plaatsen zodat ik de google assistant op 1 van de speakers kan draaien. Draait nu op beide omdat je google assistant per kamer installeert en niet per speaker.
Hierdoor krijg ik dus het probleem dat als de 2 speakers gegroept zijn (wat ik tegenwoordig heel vaak doe) de ene speaker niet het volume aanpast als ik aan google vraag om dat te doen maar alleen de speaker aan welke ik dat ook echt vroeg.

Is hier een oplossing voor? kan ik ze alsnog gewoon in 1 ruimte krijgen of zijn er andere manieren om dit voor elkaar te krijgen.

Groeten,
werra11
Mogelijk bied de app SonoSequencr (iOS / Android) een oplossing voor je.

[ Voor 65% gewijzigd door Masimo op 27-03-2020 22:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:06
Ik wil graag iedereen waarschuwen voor de Sonos AMP indien hij/zij deze overweegt aan te schaffen.

Ondertussen ga ik op voor mijn 3de rma ter vervanging van het apparaat, maar overweeg ik om het geld terug te vragen en een andere oplossing te zoeken (zelfs buiten sonos is bespreekbaar).

Het had de laatste horde moeten worden (en dat wordt het nu dus weer), afstappen van mijn degelijke Marantz Receiver, switchen naar Sonos én mijn luidsprekers behouden. Mooier kon het niet worden (dacht ik).

Totdat herhaaldelijk de volume knop van de spotify app, danwel sonos app spontaan naar max volume ging:

[YouTube: 27 March 2020]

De AMP kan niet leveren en lijkt geen bescherming te hebben tegen een te hoog volume.
De luidsprekers vallen binnen de specificaties van wat Sonos aangeeft dat mogelijk is met de AMP, en nu wordt ik door de Amerikaanse RMA afdeling van Sonos met allerlei vragen bestookt en opmerkingen die volgens mij kant nog wal slaan als het op audio aan komt.

Zo zou de dikte van de luidspreker kabels (ergens rond de 4mm kwadraat) een boosdoener kunnen zijn, ze geloven niet dat het versterker gedeelte kapot is, terwijl hoorbaar de versterkertrap van het linker kanaal kraakt. Ze zeggen dat het aan de luidsprekers ligt (die al 15+ jaar trouwe dienst doen)

En dan, wat zijn de alternatieven, een Sonos Port of we even 400 eu stuk willen slaan op een stukje technologie wat ook in een IKEA speaker te vinden is van 100 eu, met als enige verschil een RCA output.

Langzamerhand begin ik te denken om de boel in te ruilen voor Denon Heos, ik wil gewoon overal muziek in mijn huis, zo hard als ik dat wil, maar ik weiger mijn luidsprekers vaarwel te zeggen.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Laatst online: 21:41
loewie1984 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 22:05:
Ik wil graag iedereen waarschuwen voor de Sonos AMP indien hij/zij deze overweegt aan te schaffen.

Ondertussen ga ik op voor mijn 3de rma ter vervanging van het apparaat, maar overweeg ik om het geld terug te vragen en een andere oplossing te zoeken (zelfs buiten sonos is bespreekbaar).

Het had de laatste horde moeten worden (en dat wordt het nu dus weer), afstappen van mijn degelijke Marantz Receiver, switchen naar Sonos én mijn luidsprekers behouden. Mooier kon het niet worden (dacht ik).

Totdat herhaaldelijk de volume knop van de spotify app, danwel sonos app spontaan naar max volume ging:

De AMP kan niet leveren en lijkt geen bescherming te hebben tegen een te hoog volume.
De luidsprekers vallen binnen de specificaties van wat Sonos aangeeft dat mogelijk is met de AMP, en nu wordt ik door de Amerikaanse RMA afdeling van Sonos met allerlei vragen bestookt en opmerkingen die volgens mij kant nog wal slaan als het op audio aan komt.

Zo zou de dikte van de luidspreker kabels (ergens rond de 4mm kwadraat) een boosdoener kunnen zijn, ze geloven niet dat het versterker gedeelte kapot is, terwijl hoorbaar de versterkertrap van het linker kanaal kraakt. Ze zeggen dat het aan de luidsprekers ligt (die al 15+ jaar trouwe dienst doen)

En dan, wat zijn de alternatieven, een Sonos Port of we even 400 eu stuk willen slaan op een stukje technologie wat ook in een IKEA speaker te vinden is van 100 eu, met als enige verschil een RCA output.

Langzamerhand begin ik te denken om de boel in te ruilen voor Denon Heos, ik wil gewoon overal muziek in mijn huis, zo hard als ik dat wil, maar ik weiger mijn luidsprekers vaarwel te zeggen.
Hi, ik heb zowel een AMP als Port in huis, herken dit niet. Nu heb ik wel op de AMP niet zo'n zuilen, maar buiten speakers van Bose die behoorlijk hard gaan. Het kan zijn dat het te maken heeft met de Ohm (4vs8) / Watt verschillen ofzo? Dat ie dat niet goed aanstuurt of iets dergelijks. Als de volgende nieuwe zelfde probleem geeft dan is dat lijkt me duidelijk.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
@loewie1984
Een keer stuk ok kan gebeuren.
Tweede keer daag, ik koop wat anders.

Het zou bij mij nooit tot een derde keer gekomen zijn. Maar dat ben ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:17

Videopac

Rommelt wat aan.

4mm2 kabels is echt ruim voldoende. Het enige dat je zou kunnen doen of je kabels goed bevestigd zijn aan de pluggen / aan de versterker en luidsprekers, dat er niet ergens kortsluiting is o.i.d.
tcviper schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 07:38:
[...]

Hi, ik heb zowel een AMP als Port in huis, herken dit niet. Nu heb ik wel op de AMP niet zo'n zuilen, maar buiten speakers van Bose die behoorlijk hard gaan. Het kan zijn dat het te maken heeft met de Ohm (4vs8) / Watt verschillen ofzo? Dat ie dat niet goed aanstuurt of iets dergelijks. Als de volgende nieuwe zelfde probleem geeft dan is dat lijkt me duidelijk.
Die AMP is waarschijnlijk niet in staat luidsprekers met een lage impedantie aan te sturen. Elke fatsoenlijke versterker kan dat wel, ook versterkers die aanmerkelijk goedkoper zijn. En als ze er al problemen mee hebben zit er een fatsoenlijke beveiliging op. Het is waarschijnlijk een slecht ontworpen versterker.

[ Voor 56% gewijzigd door Videopac op 28-03-2020 17:19 ]

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:13
The Inquisitor schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:45:
Gelukkig kun je altijd nog Juke erbij installeren ;)
Of Radio.net :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werra11
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 01-08 15:35
Masimo schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 22:04:
[...]

Mogelijk bied de app SonoSequencr (iOS / Android) een oplossing voor je.
Voor zover ik kan zien is deze app niet beschikbaar voor android? Alleen in de appstore voor een paar euro. Enig idee of het er toch voor android is? Bij recencies lijkt het namelijk dat mensen soortgelijke problemen als mijne hebben opgelost met deze app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Welke problemen heb je dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
Goedemiddag allen! Ik heb al een jaar of 4/5 een Sonos 5 gen 1 en een Sonos 1 in bezit. Nu heb ik helaas sinds een paar maanden problemen met dat liedjes abrupt worden onderbroken door een pauze van 5-10 seconden. Zowel op de 5 als op de 1, al gebeurt het op de 5 wel veel vaker. Na veel contact te hebben gehad met de Sonos customer care wordt mij doodleuk verteld dat ik moet wachten op een software update (waar ze al maanden mee bezig zijn - op het Sonos forum zijn meerdere mensen die 2-3 maanden geleden al klaagden over precies dezelfde problemen) óf een nieuwe 5 moet kopen a 350 euro (incl. de 30% korting). Het probleem is bekend bij ze en ze weten ook waar het aan ligt, echter hebben ze geen flauw idee wanneer die update komt (dat zegt men in ieder geval).

Zijn er hier meer mensen die hier last van hebben? Ik heb in dit topic een stukje teruggelezen en kan er - verrassend genoeg - weinig over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Giel schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 15:33:
Goedemiddag allen! Ik heb al een jaar of 4/5 een Sonos 5 gen 1 en een Sonos 1 in bezit. Nu heb ik helaas sinds een paar maanden problemen met dat liedjes abrupt worden onderbroken door een pauze van 5-10 seconden. Zowel op de 5 als op de 1, al gebeurt het op de 5 wel veel vaker. Na veel contact te hebben gehad met de Sonos customer care wordt mij doodleuk verteld dat ik moet wachten op een software update (waar ze al maanden mee bezig zijn - op het Sonos forum zijn meerdere mensen die 2-3 maanden geleden al klaagden over precies dezelfde problemen) óf een nieuwe 5 moet kopen a 350 euro (incl. de 30% korting). Het probleem is bekend bij ze en ze weten ook waar het aan ligt, echter hebben ze geen flauw idee wanneer die update komt (dat zegt men in ieder geval).

Zijn er hier meer mensen die hier last van hebben? Ik heb in dit topic een stukje teruggelezen en kan er - verrassend genoeg - weinig over vinden.
Hangen ze aan Wifi of aan je LAN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
DennusB schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 15:34:
[...]

Hangen ze aan Wifi of aan je LAN?
Wifi, maar na contact met Sonos support heb ik de 5 met een netwerkkabel direct aan de ziggo modem gehangen. Hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Laatst online: 22-09 10:26

LDVC

Let's get it over with

Ja! heb ik ook met Play:1. Lijkt echt bij specifieke nummers voor te komen en dan ook echt structureel bij die nummers

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonasken
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-09 07:48
Zou er iemand mij eens een plezier kunnen doen? Ik bezit een Sonos Play 5 echter mijn speaker kraakt laatste tijd meer en meer bij muziek met diepere bass. Valt vooral op met de song Rody Ricch - The Box. Zou er iemand eens dit kunnen testen op zijn speaker? Zou graag weten of er nog zijn of ik de enige ben.

[ Voor 7% gewijzigd door Jonasken op 31-03-2020 18:52 ]

PSN: Jonasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonasken
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-09 07:48
Jonasken schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:51:
Zou er iemand mij eens een plezier kunnen doen? Ik bezit een Sonos Play 5 echter mijn speaker kraakt laatste tijd meer en meer bij muziek met diepere bass. Valt vooral op met de song Rody Ricch - The Box. Zou er iemand eens dit kunnen testen op zijn speaker? Zou graag weten of er nog zijn of ik de enige ben.
Is niet meer nodig 8)7
Opeens doet hij het niet meer bij dit lied... echt raar 8)7 8)7

PSN: Jonasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Om nog even aan te haken op mijn eerdere bericht: loewie1984 in "Sonos ervaringen- en discussietopic"

Mijn sonos amp heeft dus tot driemaal toe de geest gegeven omdat de versterker trap defect is geraakt toen de sonos app spontaan naar max volume ging.

Nu van alles geprobeerd op verzoek van de sonos support afdeling en nu worden mijn 3 meter lange 4mm kwadraat luidspreker kabels als boosdoener aangewezen.

Ik denk “hoe dan”, ja de dikte is overkill want zo’n dikte is bedoeld voor speakers tot 1000 watt en een afstand van meer dan 15 meter.

Nu wordt er gezegd dat de kabels te veel weerstand oproepen, maar dat lijkt me feitelijk onjuist, volgens mij is het zelfs het tegendeel. Hoe dikker de kabel hoe minder de weerstand t.a.v. Het audiosignaal.

Ik heb op internet audio pagina’s bekeken en nergens lees ik dat een te dikke audio kabel funest kan zijn voor de versterker trap van je apparaat.

Ik zie alleen maar tabellen waar dikte vs afstand in verhouding tot 4 of 8 ohm aansturen aanbevolen is i.c.m. Wattage van de luidspreker. Maar nergens lees ik negatieve impact tot gevolg.

Ik ben dus op zoek naar feitelijkheden die het verhaal staven. Mijn reactie dat die kabels al 12 jaar aan dezelfde luidsprekers hangen en dat een gerenommeerde receiver (marantz sr serie) het probleemloos gedaan heeft al die tijd wordt niet geaccepteerd...

vooral deze passage:
Uit de emails en notities, kunnen we opmaken dat er kabels gebruikt zijn die veel groter zijn, dan wat wij ondersteunen.
Dit zal voor meer weerstand zorgen tussen versterker en speakers, wat een versterker schade kan aanbrengen.
Dat heb ik nog nooit gehoord... We hebben het hier over een verschil van 1 a 2 mm kwadraat...

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Koop een paar kabels volgens hun specificaties en kijk of de Sonos er dan nog uitklapt. Dan weet je of het met de kabels te maken heeft.

En kun je daarna alsnog naar hun wijzen.

Dat de versterker er 1 keer uitklapt, kan gebeuren. 2 of 3 keer duidt namelijk echt op een probleem bij jou thuis ergens.

Buiten dat, keertje kabels vervangen kan echt geen kwaad.

Anders had het internet er wel vol mee gestaan.

[ Voor 40% gewijzigd door Segafreak83 op 01-04-2020 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoop1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-09 16:56
Hoewel ik chemical engineer ben en geen elektrotechnicus, lijkt me het verhaal van Sonos over de weerstand van de kabels natuurkundig gewoon flauwekul.
Door de bank genomen is de weerstand van een geleider omgekeerd evenredig aan het dwarsdoorsnede oppervlak. R = rho*(l/A) waarbij l de lengte, A dwarsdoorsnede oppervlak en rho de soortelijke weerstand. Kortgezegd, een dikkere kabel heeft bij dezelfde lengte dus een lagere weerstand.

Echter, om het lek boven te krijgen lijkt me de empirische aanpak die Segafreak beschrijft wel het beste. Gaat het dan nog steeds mis, dan kun je ze dat onder hun neus wrijven. Gaat het wel goed met andere kabels, tja dan is er blijkbaar toch iets aan de hand waardoor de Amp de oorspronkelijke situatie niet aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Helaas, deal is afgelopen. Post dus maar verwijderd.

[ Voor 82% gewijzigd door Serena op 02-04-2020 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonbong
@Sjoop1985
He leuk!
Hier meldt zich nog chemical engineer, maar ik sluit mij aan bij jouw post.

[ Voor 19% gewijzigd door leonbong op 02-04-2020 08:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:32
Trade up is nu wel goed geregeld.
Een play 5 1 kan je voor 405 upgraden naar een gen 2.
Oude mag je houden.

Eens kijken of die te resetten en weg te geven/te verkopen is.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-09 17:26
loewie1984 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:46:
Om nog even aan te haken op mijn eerdere bericht: loewie1984 in "Sonos ervaringen- en discussietopic"

Mijn sonos amp heeft dus tot driemaal toe de geest gegeven omdat de versterker trap defect is geraakt toen de sonos app spontaan naar max volume ging.

Nu van alles geprobeerd op verzoek van de sonos support afdeling en nu worden mijn 3 meter lange 4mm kwadraat luidspreker kabels als boosdoener aangewezen.

Ik denk “hoe dan”, ja de dikte is overkill want zo’n dikte is bedoeld voor speakers tot 1000 watt en een afstand van meer dan 15 meter.

Nu wordt er gezegd dat de kabels te veel weerstand oproepen, maar dat lijkt me feitelijk onjuist, volgens mij is het zelfs het tegendeel. Hoe dikker de kabel hoe minder de weerstand t.a.v. Het audiosignaal.

Ik heb op internet audio pagina’s bekeken en nergens lees ik dat een te dikke audio kabel funest kan zijn voor de versterker trap van je apparaat.

Ik zie alleen maar tabellen waar dikte vs afstand in verhouding tot 4 of 8 ohm aansturen aanbevolen is i.c.m. Wattage van de luidspreker. Maar nergens lees ik negatieve impact tot gevolg.

Ik ben dus op zoek naar feitelijkheden die het verhaal staven. Mijn reactie dat die kabels al 12 jaar aan dezelfde luidsprekers hangen en dat een gerenommeerde receiver (marantz sr serie) het probleemloos gedaan heeft al die tijd wordt niet geaccepteerd...

vooral deze passage:

[...]

Dat heb ik nog nooit gehoord... We hebben het hier over een verschil van 1 a 2 mm kwadraat...
Wat je ook nog kan doen, al heb je dat misschien al gedaan, is de speakers omgekeerd aansluiten op de AMP. Dus de rechter speaker op de linker terminal en andersom. Volgens jouw claim zou het gekraak dan ineens uit de rechterspeaker moeten komen en kunnen ze bij Sonos niks meer zeggen. Als het gekraak nog steeds uit de linker komt, is het toch echt je speaker.

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:13
matthijst schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:30:
Trade up is nu wel goed geregeld.
Een play 5 1 kan je voor 405 upgraden naar een gen 2.
Oude mag je houden.

Eens kijken of die te resetten en weg te geven/te verkopen is.
Dat heb k laatst met mijn Connect gedaan:
Port met 30% korting gekocht, Connect gereset en via Marktplaats iemand mee blij gemaakt (voor weinig!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:02

Ik denk niet dat het aan de AMP ligt, ik heb precies hetzelfde gehad met Sonos One (had toen alleen 2x One's) :o Was alleen met Spotify, stond normaal te spelen en uit het niets volume op max.
Zowel met IOS en Android Spotify app. Met b.v. TuneIn geen problemen.

Heb geen idee waarom het nu niet meer is, heb inmiddels wel Beam en Sub erbij maar heb er nu geen last meer van. (was het eigenlijk ook al vergeten dat ik dit probleem had).

[ Voor 3% gewijzigd door Marc3l op 02-04-2020 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Marc3l schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:54:
[...]

Ik denk niet dat het aan de AMP ligt, ik heb precies hetzelfde gehad met Sonos One (had toen alleen 2x One's) :o Was alleen met Spotify, stond normaal te spelen en uit het niets volume op max.
Zowel met IOS en Android Spotify app.
Probleem is niet zo zeer dat die app naar max volume springt, punt is dat de sonos apparaten zelf berekend zijn op max volume, de amp echter niet. Omdat sonos niet weet wat voor een luidsprekers ik er achter heb hangen en welk vermogen er nodig is deze aan te sturen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
loewie1984 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:57:
[...]

Probleem is niet zo zeer dat die app naar max volume springt, punt is dat de sonos apparaten zelf berekend zijn op max volume, de amp echter niet. Omdat sonos niet weet wat voor een luidsprekers ik er achter heb hangen en welk vermogen er nodig is deze aan te sturen.
Ah oké, je had dus niet dat Spotify op een normaal volume aan het afspelen was en uit het niets naar max volume ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Marc3l schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:58:
[...]

Ah oké, je had dus niet dat Spotify op een normaal volume aan het afspelen was en uit het niets naar max volume ging?
Jawel, en dat resulteerde erin dat mijn AMP er mee stopte, en sindsdien de versterkertrap kraakt bij een hoger dan gemiddeld volume.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc3l
loewie1984 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:59:
[...]

Jawel, en dat resulteerde erin dat mijn AMP er mee stopte, en sindsdien de versterkertrap kraakt bij een hoger dan gemiddeld volume.
:) Weet niet of het mogelijk is bij de AMP omdat het geen speaker is maar kan je daar geen volume limiet instellen (Instellingen > Instellingen Kamer > Volume limiet)?

Maar probleem zit dus niet specifiek in de AMP misschien dat je dat nog kan aangeven.

[ Voor 9% gewijzigd door Marc3l op 02-04-2020 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
Marc3l schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:02:
[...]

:) Weet niet of het mogelijk is bij de AMP omdat het geen speaker is maar kan je daar geen volume limiet instellen (Instellingen > Instellingen Kamer > Volume limiet)?

Maar probleem zit dus niet specifiek in de AMP misschien dat je dat nog kan aangeven.
Das een mooie tip, die ga ik zeker instellen. Dan kan dat in ieder geval niet meer spontaan gebeuren.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Zijn de touch knoppen niet vettig of zo?

Ik weet van mijn schoonouders dat ze af en toe hebben dat de muziek keihard staat bij aanzetten omdat de kat op de playbase heeft liggen knorren.

Zelf heb ik bij de oude AMP volumelimiet aangezet zodat mijn speakers heel blijven.
Deze heeft verder wel normale knopjes dus geen last van volumeveranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Crxtreem schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:48:
Zijn de touch knoppen niet vettig of zo?
Bij mij was het als ik niet aan de Sonos of op mijn telefoon zat. Dus uit het niets opeens op Max volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 97% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik wil een Beam kopen, maar twijfel over het volgende:

Ik heb de tv aan de muur hangen; onderkant tv op circa 100cm. Ik wil de beam plaatsen op het kastje eronder. (bovenkant op 40cm). Ik weet dat dit niet ideaal is (geluid komt van lager dan de tv) maar is dit iets wat treuplay een beetje kan compenseren of zou je er aan kunnen wennen?

iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik heb ongeveer dezelfde setup, en misschien ligt het aan mijn oren of ik heb een te lage standaard, maar heb het nooit als storend ervaren. Sterker nog, heb er nooit een gedachte overheen laten gaan of dit ‘not done’ is op deze manier.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wpy
  • Laatst online: 25-12-2024

Wpy

Mooie acties op sonos.com/nl-nl/shop/promotional-offers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@MP3-Junky Bij een soundbar wil je het geluid zoveel mogelijk uit de richting van de TV laten komen. Dat ziet er het meest natuurlijk uit. Een stuk lager dan de TV Is dan dus niet handig. Zie ook https://www.sonos.com/sup...eam.htm%23XREF_92439_Beam

Volgens mij corrigeert Trueplay hier ook niet voor. Aan de andere kant: sommigen zijn hier gevoeliger voor dan anderen. Ik zou zeggen: probeer het eens uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 08:01

Stefano

Ondertitel Not Found

#ervaring

In het kader van tijd over en met de verwachting dit jaar veeeeel tijd in de tuin door te brengen, heb ik me op een Sonos outdoor set gestort. Dit als vervanging van het gesleep en gedoe met een bluetooth boombox met 230V aansluiting.

Sonos maakt zelf geen buitenspeakers maar werkt hiervoor samen met Sonance, dit zijn bedrade speakers die aangestuurd worden door een Sonos Amp. Aangezien ik de Amp niet in de vochtige garage wil hangen, heb ik deze op de buitenmuur achter het gordijn op een Cavus muurbeugel gemonteerd. Vervolgens bedraad met Procab LS25 door de muur en onder de vlonder door naar de garage, waar de Sonance speakers achter de loungeset hangen.

Een behoorlijk klusje maar ik ben zeer te spreken over het resultaat; vele malen beter geluid, superieur gebruiksgemak en de mogelijkheid tot groeperen met de Sonos set in de aansluitende keuken.

Benodigdheden:
- Sonos Outdoor set https://www.sonos.com/nl-nl/shop/amp-and-outdoor-set.html
- Cavus verticale muurbeugel http://www.cavus.eu/nl_/m...-sonos-amp-vertikaal.html
- Procab LS25 speakerdraad https://www.fritz-events....x250mm-zwart-per-met.html
- 22mm koperen buis met knie
- Kit, schroeven en pluggen

PlatteTV.nl geeft desgevraagd een aardige korting (180 euro) op de Sonos set.

Afbeeldingslocatie: http://www.stefanfaasen.nl/ampklein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.stefanfaasen.nl/doorvoerklein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.stefanfaasen.nl/sonanceklein2.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Stefano op 04-04-2020 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:34

Falcon10

Hit it i would !

Aangezien we toch met Sonos werkjes bezig zijn.

Iedereen kent ondertussen reeds de Symfonisk Ikea variant.
Hiervan staan op internet reeds enkele howtos om deze uit elkaar te halen, en vervolgens de Sonos aansturing te koppelen aan een andere speaker.
Zelf heb ik hetzelfde idee.
In onze keuken had ik vroeger initieel 2 Artsound DC101 2-wegs speakers voorzien, gekoppeld aan een oude Sonos Amp.
Nu ben ik met het idee aan het spelen ( aangezien de koppeling met de Amp nog nooit gedaan is geweest en de Artsound speakers nog altijd niet geplaatst zijn in het plafond ) om dus een Symfonisk uit elkaar te halen ( speakers daarvan passen niet in het gat dat reeds in de keuken zit voor de Artsound speakers ), de speakers van de Symfonisk zelf te ontkoppelen en vervolgens de Artsound speakers erop aan te sluiten.

Wat ik me echter aanvraag is of ik dit "gewoon" 1 op 1 kan uitvoeren.
Ik herriner van vroeger dat vooral impedantie, RMS vermogen etc belangrijk was voor het aansturen van speakers.
De Artsounds hebben een 8 ohm impedantie en 35 Watt RMS.
Kan ik deze gewoon in de plek van de standaard Symfonisk speakers steken ?
En kan ik beide speakers op 1 Symfonisk aansturing hangen ? Of toch maar best 2 Symfonisks hiervoor voorzien, de ene voor de linkse speaker, de andere voor de rechtse ?

Iemand die daar duidelijkheid in kan geven ?

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Voor stereo heb je 2 Symfoniks nodig. Ik denk dat de grootste uitdaging is om de Artsounds aan te sluiten op de versterker van de Symfonik, deze is bi-amp, gescheiden hoog en laag. Je zal dus het scheidingsfliter in de Artsounds moeten omzeilen om de tweeter en woofer apart aan te sluiten.

https://makezine.com/2019...high-quality-speaker-amp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Stefano,

OK, duidelijk.
Heb net even de Artsound speakers bekeken.
Het lijkt er op dat ze een soort gemeenschappelijke common hebben tussen de hoge en lage speaker :

Dit is de aansluiting van de de lage speaker :

Afbeeldingslocatie: https://falcon-its.be/stuff/speaker2.jpg

Je ziet het rode en zwarte kabeltje rechtstreeks aan de speaker komen met 2 aansluitingen.

Dit is vervolgens de aansturing van de hoge speaker :

Afbeeldingslocatie: https://falcon-its.be/stuff/speaker1.jpg

Zoals je kan zien zit er een condensator tussen een aansluiting van de lage speaker en vervolgens naar de aansluiting van de hoge speaker.

Ik zou dus denken dat dat een gemeenschappelijke aansluiting is ( zit op de rode aansluiting van de speaker ).

Juiste redenatie van me ?

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Slecht te zien op je foto's. Je hebt rechtstreekse toegang tot beide aansluitingen (pos neg) van zowel woofer als tweeter nodig. Als ik de schrijver van de hack mag geloven, kan je vervolgens de versterker van de Symfonisk daar op aansluiten volgens de opgegeven kleurcodering. In principe vervang je dus de tweeter en woofer van de Symfonisk. Kwestie van proberen, maar dat kost je minimaal 1 Symfonisk.

[ Voor 8% gewijzigd door Stefano op 04-04-2020 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Ja, dat idee had ik ook, dat je zowel de positieve als negatieve van beide nodig hebt.
Misschien een raar idee, maar als ik gewoon de Artsound gewoon eens as is aansluit op de woofer van de Symfonisk ? De tweeter van de Artsound zit "gescheiden" door de condensator.
OK, de aansturing van de tweeter gebeurd dan eigenlijk niet meer onafhankelijk van de woofer door de Symfonisk versterker, maar in theorie zou dat verder gewoon moeten werken.
Of is dat een verkeerde aanname van me ?

*edit* In principe zou ik ook gewoon de tweeter, dmv het verwijderen van de condensator, kunnen verwijderen, en enkel de woofer van de Artsound op de Symfonisk kunnen aansluiten.
En dan nog misschien gewoon de standaardtweeter van de Symfonisk kunnen gebruiken.
Dan heb ik nog altijd woofer en tweeter.

[ Voor 24% gewijzigd door Falcon10 op 04-04-2020 12:54 ]

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Allen,

Ik heb momenteel de playbar, sub en 2 oude sonos 1’s. Mis ik momenteel wat met alle vernieuwingen? En komt deze opstelling ook in gevaar qua updates e.d. ?

Anders wordt het tijd wat vernieuwing aan te brengen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:19
Sbakker1982 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 12:47:
Allen,

Ik heb momenteel de playbar, sub en 2 oude sonos 1’s. Mis ik momenteel wat met alle vernieuwingen? En komt deze opstelling ook in gevaar qua updates e.d. ?

Anders wordt het tijd wat vernieuwing aan te brengen :-)
Log even in op de Sonos website en ga naar de volgende pagina: https://www.sonos.com/myaccount/system/households/devices/

Daar kan je het precies zien.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Falcon10 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 12:42:
Ja, dat idee had ik ook, dat je zowel de positieve als negatieve van beide nodig hebt.
Misschien een raar idee, maar als ik gewoon de Artsound gewoon eens as is aansluit op de woofer van de Symfonisk ? De tweeter van de Artsound zit "gescheiden" door de condensator.
OK, de aansturing van de tweeter gebeurd dan eigenlijk niet meer onafhankelijk van de woofer door de Symfonisk versterker, maar in theorie zou dat verder gewoon moeten werken.
Of is dat een verkeerde aanname van me ?
Dat kan je beter niet doen, copy paste

These are two discrete digital amplifiers, one for the tweeter, and one for the woofer. Bridging them not only causes the amplifier to shut down, but it may damage your $99 pile of circuit boards and wires.

Je zal de Artsound echt uit elkaar moeten trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:02

B2

wa' seggie?

Ik ben aan het nadenken over een Sonos Amp. Hier zou ik graag mijn Phono pre-amp en een cd speler op aan willen sluiten. Helaas heeft de Amp geen coaxial in, maar wel rca en hdmi. RCA gebruik ik dan voor mijn phono pre-amp, hdmi zou ik eventueel met een adapter kunnen gebruiken voor digitaal in vanaf de cd speler.

Weten jullie of er een Coaxial naar hdmi adapter bestaat? Ik zie hem wel voor optisch naar hdmi, maar niet voor (audio) coaxial naar hdmi. Uiteraard heb ik wel gezocht, maar wat ik kan vinden gaat met name over video.

[ Voor 7% gewijzigd door B2 op 05-04-2020 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:08
De Playbar is nu in de aanbieding bij Amazon:
https://www.amazon.nl/Son...WC/ref=sr_1_4?__mk_nl_NL=ÅMÅŽÕÑ&keywords=Sonos&qid=1586102139&sr=8-4

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionM
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-05 13:22
Misschien beter hier en niet een nieuw topic.

over 2 weken betrekken wij onze nieuwe woning. In de badkamer en aanbouw zitten sonos-speakers die nu aan worden gestuurd door een amp. Voor muziek in deze ruimtes vind ik een amp te duur dus ik zit te denken aan een Sonos Connect.

Mijn vraag; kan ik met mijn Sonons One de Connect aansturen zodat we in deze ruimtes ook muziek kunnen luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Het lijkt me dat je een versterker nodig hebt om passieve speakers aan te sturen. Dan heb je een minstens een Connect:amp nodig, de voorganger van de Amp. Die kun je gewoon met de Sonos app aansturen, niet met de One, tenzij je die in een groep mate de One hebt gezet, dan kun je op de One de weergave stoppen. Meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionM
Dank, dan ga ik op zoek naar een connect amp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

B2 schreef op zondag 5 april 2020 @ 16:43:
Ik ben aan het nadenken over een Sonos Amp. Hier zou ik graag mijn Phono pre-amp en een cd speler op aan willen sluiten. Helaas heeft de Amp geen coaxial in, maar wel rca en hdmi. RCA gebruik ik dan voor mijn phono pre-amp, hdmi zou ik eventueel met een adapter kunnen gebruiken voor digitaal in vanaf de cd speler.

Weten jullie of er een Coaxial naar hdmi adapter bestaat? Ik zie hem wel voor optisch naar hdmi, maar niet voor (audio) coaxial naar hdmi. Uiteraard heb ik wel gezocht, maar wat ik kan vinden gaat met name over video.
Zoek eens op audio inserter.

YouTube: Embedding audio onto a HDMI signal

Je cd's rippen naar Flac op een netwerkshare en als library toevoegen is een betere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Stefano schreef op maandag 6 april 2020 @ 07:25:
[...]

Zoek eens op audio inserter.

YouTube: Embedding audio onto a HDMI signal

Je cd's rippen naar Flac op een netwerkshare en als library toevoegen is een betere oplossing?
Ik zal eens kijken. Nee, geen betere oplossing. Dat is hetzelfde als een track op spotify aanklikken. De hele beleving is dan weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

B2 schreef op maandag 6 april 2020 @ 07:32:
[...]

Ik zal eens kijken. Nee, geen betere oplossing. Dat is hetzelfde als een track op spotify aanklikken. De hele beleving is dan weg.
Ach so, dan heb ik hier nog 2 verhuisdozen vol beleving voor je staan 😊.

Ik vraag me wel af of dit soort inserters werken zonder videosignaal. Misschien even navragen bij fabrikant, zoals Black Box?

https://www.blackbox.nl/n...nverter-Scaler-with-Audio

Of een dvd speler met hdmi als cd speler gebruiken?

[ Voor 4% gewijzigd door Stefano op 06-04-2020 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
DionM schreef op maandag 6 april 2020 @ 07:19:
Dank, dan ga ik op zoek naar een connect amp.
@DionM Even opletten welke Connect:amp je dan koopt. Na 2016 zijn er wat wijzigingen geweest, die maken dat een Connect:amp van na die tijd langer mee kan. Zie https://support.sonos.com/s/article/4786?language=nl_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Stefano schreef op maandag 6 april 2020 @ 07:49:
[...]

Ach so, dan heb ik hier nog 2 verhuisdozen vol beleving voor je staan 😊.

Ik vraag me wel af of dit soort inserters werken zonder videosignaal. Misschien even navragen bij fabrikant, zoals Black Box?

https://www.blackbox.nl/n...nverter-Scaler-with-Audio

Of een dvd speler met hdmi als cd speler gebruiken?
Daar ben ik ook benieuwd naar, en ook de kwaliteit dan. DVD of Bluray speler is inderdaad een optie, maar met name bij bluray spelers is er geen bediening mogelijk zonder tv aan. En dan is het ook zonde van mijn Denon DCD100 speler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@B2 De Sonos-optie hiervoor zou de aanschaf van een Port zijn. Een andere oplossing is een RCA-switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Mijn marantz blu-ray gedraagt zich gewoon als een cd-speler als je er een cd in stopt.
Gewoon bediening zonder TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Rallye schreef op maandag 6 april 2020 @ 08:17:
@B2 De Sonos-optie hiervoor zou de aanschaf van een Port zijn. Een andere oplossing is een RCA-switch.
Dat kan inderdaad, alleen zit er dan een extra stap digitaal->analoog tussen. Mooiste is als het signaal digitaal blijft tot dat het de Amp verlaat.
leonbong schreef op maandag 6 april 2020 @ 08:18:
Mijn marantz blu-ray gedraagt zich gewoon als een cd-speler als je er een cd in stopt.
Gewoon bediening zonder TV.
Misschien kan ik ergens nog een kwalitatief goede compacte(!) bluray speler vinden. Dat zou inderdaad de beste oplossing zijn, mits de Sonos Amp dit accepteert, als in niet ARC signaal?

[ Voor 36% gewijzigd door B2 op 06-04-2020 08:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonbong
Waarom zet je in de ruimte waar dit om gaat niet gewoon een normale versterker neer.
Op die versterker sluit je de CD-speler en platenspeler aan.
Met op die versterker een sonos port/connect gen2 aangesloten en klaar.

CD-speler kan je klassiek gebruiken
Platenspeler kan je normaal gebruiken
Met beetje geluk geeft die versterker een tape-out die op je op de line-in van port/connect gen 2 aansluit dan kan je toch eventueel overal je geluid krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionM
Rallye schreef op maandag 6 april 2020 @ 08:12:
[...]

@DionM Even opletten welke Connect:amp je dan koopt. Na 2016 zijn er wat wijzigingen geweest, die maken dat een Connect:amp van na die tijd langer mee kan. Zie https://support.sonos.com/s/article/4786?language=nl_NL
Dank voor de tip. Ik zie op marktplaats een Connect amp maar hoe herken ik of het een gen1 of gen2 is? Ik voeg 2 foto's toe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XZLOVkP6NgicvwKFsIttgAjSFHA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XuiCnUvYZaSoidrKLyyPK7zC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4LL2tWRtV-zaSGcb5WembE45A5E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sDbc7tNFVmlFQuPYwhJZv3wW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door DionM op 06-04-2020 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
@DionM
Bouwjaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionM
Ok, dat moet ik navragen. Ik had gehoopt op uiterlijke kenmerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Laatst online: 19-09 12:44
Rallye schreef op maandag 6 april 2020 @ 08:17:
RCA switch is meest logische oplossing. Je gaat op die Sonos echt het verschil niet horen tussen digitaal cd -> digitaal amp of analoog cd -> analoog amp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@B2 Principieel zou je gelijk kunnen hebben, waarbij ik mij wel afvraag of er in zo’n converter naar HDMI niet ook een (ander soort) vertaalslag plaatsvindt. Maar inderdaad, zoals @Jasper1975 zegt, Sonos is niet zo high end dat je die extra vertaalslag zou kunnen horen. Ik heb in ieder geval geen probleem met mijn analoog op een Connect aangesloten Marantz CD-speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@DionM Ergens in het serienummer zitten de bouwmaand en -jaar. Zie https://en.community.sono...-amp-6838683#post16417111

[ Voor 49% gewijzigd door Rallye op 11-04-2020 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoop1985
  • Laatst online: 23-09 16:56
In dat topic op de Sonos community wordt nog een andere goeie tip gegeven: Deze Amp heeft nog een fysieke "mute-knop". Deze functionaliteit is later in de software gewijzigd naar Play/Pause en in latere hardwareversies ook fysiek gewijzigd. Ik weet niet meer precies wanneer deze wijziging is doorgevoerd, maar het feit dat deze nog het mute-symbool heeft, maakt de kans zeer groot dat het een Gen 1 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Weet iemand toevallig of de line-in van een ZP-120 zonder vertraging werkt als er niet gestreamed wordt? Wil hem gebruiken voor een zelfbouwproject die o.a. als drummonitor gebruikt gaat worden. Nu lees ik dat een ZP120 ca 75ms latency heeft bij uncompressed streaming, dat is helaas veel te veel (5 a 10 ms is acceptabel). Ik kan alleen niet vinden of dat ook geldt als er verder niets gestreamed hoeft te worden.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 20:08
Ik heb met black friday destijds bij Hifiklubben m'n slag geslagen en een setup voor onze nieuwe woning gekocht.
Sinds vorig weekend wonen we dan eindelijk na lang verbouwen.
Ik heb een beam, sub en 2 one's voor in de woonkamer en nog een one voor in de keuken.
Alles opgezet met trueplay en erg tevreden met het geluid (alleen de bas nog een tikkeltje sterker gezet)

Nu viel me van de week 's avonds op dat wanneer alles stil is in huis, de Sub een zacht irritant geluid geeft.
Het geluid komt niet uit de speaker van de sub, maar uit de voeding.
Ik kan het het beste omschrijven als een elektrische piep (ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel)
Ik irriteer me hier mateloos aan.
Heb de sub al door het hele huis op andere stopcontacten/groepen aangesloten en ik heb een ferriet kern om het snoer van de sub geknepen, helaas geen verschil.

Hiervoor heb ik 12 jaar een HTS van Harman Kardon gehad met een 300w sub, nooit dit irritante geluid uit de sub.

Herkent iemand dit van zijn/haar sub?
What to do?, contact opnemen met Hifiklubben en probleem voorleggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:56
Heb zelf een sub al jaren en zelf nooit zoiets vernomen. Maar ben wat ouder en hoge tonen na je 30 worden lastiger :) En twee dochters die “ allergisch “ zijn voor hoge tonen en piepjes . En van hen ook nooit iets van hem vernomen. Dus lijkt me echt niet ok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:10
Supershiva schreef op zondag 12 april 2020 @ 13:55:
Ik heb met black friday destijds bij Hifiklubben m'n slag geslagen en een setup voor onze nieuwe woning gekocht.
Sinds vorig weekend wonen we dan eindelijk na lang verbouwen.
Ik heb een beam, sub en 2 one's voor in de woonkamer en nog een one voor in de keuken.
Alles opgezet met trueplay en erg tevreden met het geluid (alleen de bas nog een tikkeltje sterker gezet)

Nu viel me van de week 's avonds op dat wanneer alles stil is in huis, de Sub een zacht irritant geluid geeft.
Het geluid komt niet uit de speaker van de sub, maar uit de voeding.
Ik kan het het beste omschrijven als een elektrische piep (ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel)
Ik irriteer me hier mateloos aan.
Heb de sub al door het hele huis op andere stopcontacten/groepen aangesloten en ik heb een ferriet kern om het snoer van de sub geknepen, helaas geen verschil.

Hiervoor heb ik 12 jaar een HTS van Harman Kardon gehad met een 300w sub, nooit dit irritante geluid uit de sub.

Herkent iemand dit van zijn/haar sub?
What to do?, contact opnemen met Hifiklubben en probleem voorleggen?
hier ook geen last van, zou het zeker aankaarten bij Hifiklubben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Hier is het ook doodstil…
Ik zou er even een melding van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@GA!S Volgens mij heeft een connect 0,7 sec buffer bij alle streaming, niet alleen uncompressed. Maar als jij niet wilt streamen, waar hoe ga je hem dan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Rallye schreef op zondag 12 april 2020 @ 20:49:
@GA!S Volgens mij heeft een connect 0,7 sec buffer bij alle streaming, niet alleen uncompressed. Maar als jij niet wilt streamen, waar hoe ga je hem dan gebruiken?
Als stand-alone class D versterker met line-in. Kwaliteit van de hardware + ingebouwde voeding maakt het een aantrekkelijke basis voor een DIY projectje.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmaster1986
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:41

Ik heb er ook last van. Er is geen normaal nummer af te spelen want om de 30 seconden stopt ie paar seconden en gaat daarna weet verder. Zowel op mijn sonos Connect en Play 1’s en de Ikea speaker. Connect al bedraad en via WiFi aangesloten maar helpt niet. Om gek van te worden, het heeft het altijd goed gedaan en sinds 1 a 2 maanden dit probleem. Ik luister eigenlijk alleen maar spotify trouwens. Jij al een update betreft het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-09 21:52
Iemand enig idee waarom de prijs van de SL zo gedaald is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:06
Mastadont schreef op woensdag 15 april 2020 @ 20:15:
Iemand enig idee waarom de prijs van de SL zo gedaald is?
https://www.sonos.com/nl-nl/shop/speaker-sets

;) ze hebben aanbiedingen bij sonos. dan mag iedereen mee omlaag
Pagina: 1 ... 96 ... 199 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.