Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 95 ... 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:23

DON PAPA

Tweaker-fan

Instelingen>systeem>kamer>audio van surroundspeakers>balans van surroundspeakers

En daar kun je aangeven op welke afstand (minder dan 0,6m / 0,6m tot 3m / meer dan 3m) de linker en rechter speaker staan vanaf de zit plek

[ Voor 41% gewijzigd door DON PAPA op 14-02-2020 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sturtiebe
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09 19:33

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:13
DON PAPA schreef op zondag 9 februari 2020 @ 00:18:
[...]

Instelingen>systeem>kamer>audio van surroundspeakers>balans van surroundspeakers

En daar kun je aangeven op welke afstand (minder dan 0,6m / 0,6m tot 3m / meer dan 3m) de linker en rechter speaker staan vanaf de zit plek

[YouTube: Sonos surroundspeakers balans]
Ah, dat staat hier op grijs omdat ik TruePlay heb uitgevoerd. Vandaar…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 19:12
@sturtiebe Surrounds geven het geluid dat van achteren moet komen. Surrounds naast de TV zetten zou dus een heel vreemd geluidsbeeld moeten geven - de overvliegende helikopter doet qua geluid iets anders dan in beeld. Qua geluidsbeeld zou je dan misschien beter af zijn zonder surrounds.

Ik vind persoonlijk dat de Sub veel toevoegt aan de Beam - al heb ik nooit een losse Beam gehad. Ik mekr dat hij de Beam wel steunt.

Kortom: ik zou de surrounds echt achter me willen hebben. Dan een Trueplay doen en overwegen toch een Sub aan te schaffen.

@Gonadan De Port een veel zwaarder produkt dan de Connect? Met meer mogelijkheden? De Port is volgens mij de moderne versie van de Connect. Hij heeft zelfs minder mogelijkheden dan de Connect, want geen optische uitgang. Verwar je de Port niet met de Amp?

[ Voor 51% gewijzigd door Rallye op 11-02-2020 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:07
Gonadan schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 22:25:
[...]

Niet echt. Het is een veel zwaarder product met allerlei extra aansluitingen en mogelijkheden met bijbehorende prijs. Dat is in mijn optiek echt een ander product.

Niet kunnen groeperen is geen probleem. De connect voedt m'n woonkamer set met vloerstaanders. De rest is Play:1 in de meeste ruimtes op hogere verdiepingen. Daar is groeperen wel erg prettig.

[...]

Yup. Specifiek mail over gehad. Heb hem dan ook al flink wat jaren volgens mij.
Wat kan die sonos port wat mijn sonos connect/ZP90 niet kan?
Ik ben benieuwd wat ik kan het niet ontdekken en ik heb uitgebreid naar gekeken ivm het upgrade programma.
Als ze nou op port een HDMI (ARC) ingang hadden gedaan dan was stap voorwaart en had ik hem waarschijnlijk gekocht. Nu ik weet het niet klinkt als hele dure upgrade met inruil alsnog 330€. Wat gelijk is aan mijn oorspronkelijke zp90 prijs 10 jaar terug.

Connect:
Line in
Line out
Optisch out
Coax out
2x UTP

Port:
Line in
Line out
Coax out
2x UTP
12v trigger
Airplay 2

Die "nieuwe" features die sonos biedt, wat moet je ermee. Die 12V trigger had al op de oorspronkelijke ZP90 moeten zitten en nu achterhaald een beetje geïntegreerde versterker heeft inmiddels autosensing op de optische en coax porten.
Waarbij het eigenlijk stom is dat de optische out is vervallen want er zijn meer versterkers die daarop autosensing kunnen dan op de coax.

[ Voor 13% gewijzigd door leonbong op 11-02-2020 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:27

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Rallye schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 08:32:
@Gonadan De Port een veel zwaarder produkt dan de Connect? Met meer mogelijkheden? De Port is volgens mij de moderne versie van de Connect. Hij heeft zelfs minder mogelijkheden dan de Connect, want geen optische uitgang. Verwar je de Port niet met de Amp?
Nee ik verwar hem er niet mee, maar de specs die ik nu zie zijn niet degene die ik eerder gezien heb. Denk dat ik ergens fout heb zitten lezen of een gammele site bezocht heb. Daar werd namelijk ook over HDMI gesproken.

Technisch gezien lijkt het inderdaad wel gewoon een opvolger van de Connect, maar qua prijsstelling vind ik het nog steeds belachelijk. Ik zal niet beweren dat ik de Connect ooit voor de helft gehaald heb, maar heel veel zal het niet schelen.
Richting de vijfhonderd piek voor een doorgeefkastje. In principe functioneel ongeveer hetzelfde als een Play:1 die veel minder dan de helft kost en wél een luidspreker heeft. Audio twee kanten op is ook gelijk prijs keer twee plus opslag? :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 15:44
Tsjah, ik vind die connect/port/amp etc. allemaal belachelijk duur in verhouding tot de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Ik vond het al bijzonder dan zp90/connect in 10 jaar nooit in prijs is verlaagd, sterker nog hij ging omhoog.
De port kost opeens >100€ meer dan zijn voorganger voor nul echt belangrijke features.
Ik denk dat sonos dat ook inzag en dacht dan gaan we upgrades maar forceren door mede te delen dat oud en nieuw niet in één systeem kan.
Daar kregen ze alleen het deksel op zijn neus.

Daarnaast zijn in al die jaren enkele problemen bij sonos nooit opgelost.
Een fatsoenlijke netwerk implementatie, geen STP problemen.
Een database die meer dan 65000 nummers aankan (voor mij geen probleem)
Moderne SMB ondersteunen ipv die oude SMB1 zooi
Mogelijk toch eens wat hi-res gaan doen (voor mij ook geen probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 17:27
Sinds kort heb ik een Sonos One (gen2). Hierop heb ik de Google Assistent geïnstalleerd. Dit werkt soms erg goed, maar toch ook in veel gevallen reageert hij niet op mijn stem.
Ander punt is dat hij geregeld wel reageert op "hey google" en vervolgens de luistermodus activeert, na een time-out (zo lijkt het) dimt het lampje weer en stopt de luistermodus zonder verdere actie. Ik ontvang ook geen bericht "ik kan je niet helpen" o.i.d.

Klinkt dit bekend? Wellicht oplossingen? In diverse reviews lees ik dat de Sonos over goede microfoons beschikken die je veelal prima verstaat en reageert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-09 19:39
daanNL schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:55:
Sinds kort heb ik een Sonos One (gen2). Hierop heb ik de Google Assistent geïnstalleerd. Dit werkt soms erg goed, maar toch ook in veel gevallen reageert hij niet op mijn stem.
Ander punt is dat hij geregeld wel reageert op "hey google" en vervolgens de luistermodus activeert, na een time-out (zo lijkt het) dimt het lampje weer en stopt de luistermodus zonder verdere actie. Ik ontvang ook geen bericht "ik kan je niet helpen" o.i.d.

Klinkt dit bekend? Wellicht oplossingen? In diverse reviews lees ik dat de Sonos over goede microfoons beschikken die je veelal prima verstaat en reageert...
Ik ervaar exact hetzelfde, eigenlijk is het onbruikbaar. Nu heb ik de Sonos niet voor deze functie gekocht dus ik vindt het niet zo erg. Op de slaapkamer heb ik een Google Home Mini welke een verschil van dag en nacht geeft qua commando's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
VulcanRaven schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:33:
[...]

Ik ervaar exact hetzelfde, eigenlijk is het onbruikbaar. Nu heb ik de Sonos niet voor deze functie gekocht dus ik vindt het niet zo erg. Op de slaapkamer heb ik een Google Home Mini welke een verschil van dag en nacht geeft qua commando's.
Om de een of andere vage reden heeft Sonos een halve Google Assistent. Snap ik zelf ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Laatst online: 16:23

DON PAPA

Tweaker-fan

Segafreak83 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 14:04:
[...]Om de een of andere vage reden heeft Sonos een halve Google Assistent. Snap ik zelf ook niet..
Misschien een tegen zet van Google op: nieuws: Sonos klaagt Google aan wegens vermeende diefstal van speakertechnologie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik vind GA op Sonos wel iets beter dan “een halve Google Assistent”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 20:09
VulcanRaven schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:33:
[...]

Hier ik. Kan er niets mee.
“Oké Google, stel een slaaptimer in.”
Ik stel een slaaptimer in. Voor hoe lang?
“10 minuten”
....
En er gebeurt niets.
Of er komt terug: bijvoorbeeld 20 mi uren.
“20 minuten”
En er gebeurt niets....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Maar hé, je kunt ze nu wel instellen als standaardspeaker voor je Google Home.
Blij ei hier!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik heb de laatste tijd dat ik op mijn surround speakers veel meer echo/galm heb bij tv programma's.
Ook applaus e.d. komt veel meer door.
Is dat bij een update anders ingesteld, of is het een instelling die niet goed staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
niet per ongeluk het geluid van je TV zelf aangezet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 11:39
Goedemorgen,

Ik heb de ervaringen met Symfonisk gelezen, maar kom mijn problemen hier niet tegen. Wie weet kan één van jullie mij helpen.
Ik heb in mijn woonkamer 2 Symfonisks boekenplank-versie staan, in stereoopstelling. De ene heb ik bekabeld aangesloten, omdat hij op een kast staat waar al een switch in staat, de ander staat in een boekenkast via wifi.
De bekabelde speaker is heel betrouwbaar, doet het altijd. De wifi speaker valt heel vaak uit, is dan ook niet meer vindbaar via de app. Soms is hij er ineens weer. Heb het volgende geprobeerd:
-koppelen aan een ander SSID
-bedraad (met een wat langere utp kabel, alleen om te testen, geen permanente oplossing)

Ik heb een Ziggo modem (Technicolor EPC3928AD, wifi disabled, ingesteld als router) met een Apple Airport voor de wifi er achter.

Beide oplossingen werken niet, hij blijft onbetrouwbaar. Zou hij gewoon defect zijn? Ik heb hem al een paar maanden, dus heb de doos niet meer (bon waarschijnlijk ook niet, maar wel met Ikea Family gekocht). Retourneren is geen probleem denk ik, of wel?

Verder lukt het me niet om ze aan mijn Apple TV te koppelen. Ik zie ze in de Apple TV staan als Airplay speakers, maar als ik ze selecteer blijft het geluid via de TV lopen, en niet via de speakers.

Heeft iemand nog tips, trucs? Of gewoon omruilen voor een andere? ;-)

Thanks!

[ Voor 5% gewijzigd door Wtrdk op 17-02-2020 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:42

Nitai

Live the life you love.

Wtrdk schreef op maandag 17 februari 2020 @ 09:50:

Thanks!
Heb je ze onderling al eens omgewisseld om uit te sluiten dat het niet aan het wifi signaal ligt? Of gewoon die in de kast even bedraad aan te sluiten.

[ Voor 8% gewijzigd door Nitai op 17-02-2020 10:36 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17:42
Crxtreem schreef op maandag 17 februari 2020 @ 08:28:
Ik heb de laatste tijd dat ik op mijn surround speakers veel meer echo/galm heb bij tv programma's.
Ook applaus e.d. komt veel meer door.
Is dat bij een update anders ingesteld, of is het een instelling die niet goed staat?
Is het niet dat er meer vertraging in de achterspeakers zat? Dat heb ik een paar dagen gehad, heel irritant maar vanzelf overgegaan.
Volume van achterspeakers kan je via de app regelen.
Instellingen - kamer - volume bij tv of muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
Nitai schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:35:
[...]

Heb je ze onderling al eens omgewisseld om uit te sluiten dat het niet aan het wifi signaal ligt? Of gewoon die in de kast even bedraad aan te sluiten.
Heb die in de kast ook al een keer bedraad aangesloten, zoals ik heb toegevoegd in m'n post, zonder resultaat. Hij blijft buggy. Voor de zekerheid zal ik ze nog eens omwisselen, wie weet...

[ Voor 25% gewijzigd door Wtrdk op 17-02-2020 12:06 . Reden: Foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
ducolwd schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:36:
[...]

Is het niet dat er meer vertraging in de achterspeakers zat? Dat heb ik een paar dagen gehad, heel irritant maar vanzelf overgegaan.
Volume van achterspeakers kan je via de app regelen.
Instellingen - kamer - volume bij tv of muziek.
Dat probleem heb ik wel gehad als ik muziek in de keuken afspeelde en de woonkamer erbij voegde.
Maar dat is na een update niet meer.

De galm is vaak bij praatprogramma's.
Gisteren Lubach gekeken en dan hoor je het publiek via de achterspeakers applaudisseren.
En als ze een filmpje in starten krijg je een rare galm, net of de gene in een badkamer staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Goedemorgen,

Ik heb de ervaringen met Symfonisk gelezen, maar kom mijn problemen hier niet tegen. Wie weet kan één van jullie mij helpen.
Ik heb in mijn woonkamer 2 Symfonisks boekenplank-versie staan, in stereoopstelling. De ene heb ik bekabeld aangesloten, omdat hij op een kast staat waar al een switch in staat, de ander staat in een boekenkast via wifi.
De bekabelde speaker is heel betrouwbaar, doet het altijd. De wifi speaker valt heel vaak uit, is dan ook niet meer vindbaar via de app. Soms is hij er ineens weer. Heb het volgende geprobeerd:
-bedraad (met een wat langere utp kabel, alleen om te testen, geen permanente oplossing)

Ik heb een Ziggo modem (Technicolor EPC3928AD, wifi disabled, ingesteld als router) met een Apple Airport voor de wifi er achter.

Beide oplossingen werken niet, hij blijft onbetrouwbaar. Zou hij gewoon defect zijn? Ik heb hem al een paar maanden, dus heb de doos niet meer (bon waarschijnlijk ook niet, maar wel met Ikea Family gekocht). Retourneren is geen probleem denk ik, of wel?

Verder lukt het me niet om ze aan mijn Apple TV te koppelen. Ik zie ze in de Apple TV staan als Airplay speakers, maar als ik ze selecteer blijft het geluid via de TV lopen, en niet via de speakers.

Thanks!
Wat ik je als tip wil meegeven, maak een diagnostics aan, screenshot even het nummer, of noteer ergens, en via Facebook contact opnemen met Sonos. Zij kunnen zien waar het mis gaat. Zo heb ik ook problemen met een symfonisk opgelost die ik in de keuken had staan. Ze zagen interferentie van een niet wifi-apparaat (lees: koelkast).

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
Goedemorgen,

Thanks!
Staat Sonosnet ingeschakeld? Ik heb zelf alleen ervaring met de speakers van Sonos zelf, maar als je 1 speaker bekabeld aansluit zou je de andere niet via WIFI moeten configureren, maar via Sonosnet (dit is een wifi-netwerk wat door je bedrade sonos-speaker wordt opgezet en exclusief voor Sonos gebruikt wordt). Mijn ervaring is dat het dan allemaal soepeltjes werkt. Via gewone wifi heb ik hier thuis ook dat de app trager reageert e.d., terwijl het wifi-bereik prima is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
daanNL schreef op maandag 17 februari 2020 @ 14:42:
[...]
Staat Sonosnet ingeschakeld? Ik heb zelf alleen ervaring met de speakers van Sonos zelf, maar als je 1 speaker bekabeld aansluit zou je de andere niet via WIFI moeten configureren, maar via Sonosnet (dit is een wifi-netwerk wat door je bedrade sonos-speaker wordt opgezet en exclusief voor Sonos gebruikt wordt). Mijn ervaring is dat het dan allemaal soepeltjes werkt. Via gewone wifi heb ik hier thuis ook dat de app trager reageert e.d., terwijl het wifi-bereik prima is.
Dank voor de tip. Ik kan me herinneren dat ik m'n SSID moest selecteren. Ik zal het straks thuis even checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
daanNL schreef op maandag 17 februari 2020 @ 14:42:
[...]
Ik heb de speakers gereset en volledig opnieuw geconfigureerd. Het lijkt tot nu toe te werken, ik heb helaas nog niet de tijd gehad om het uitgebreid te testen. Ik ga het de komende dagen even aankijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Wtrdk schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:41:
[...]

Ik heb de speakers gereset en volledig opnieuw geconfigureerd. Het lijkt tot nu toe te werken, ik heb helaas nog niet de tijd gehad om het uitgebreid te testen. Ik ga het de komende dagen even aankijken.
Het is te controleren bij ‘Over mijn systeem’.
Daar moet dan overal WM: 0 staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wtrdk
Serena schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:36:
[...]

Het is te controleren bij ‘Over mijn systeem’.
Daar moet dan overal WM: 0 staan.
Er staat inderdaad WM: 0 bij beide speakers. Nu even goed testen of de verbinding goed blijft.
Dank voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Laatst online: 09:51
Ik heb hier een Sonos one, in eerste instantie had ik deze willen verkopen. Uiteindelijk bij iemand gehoord hoe kwalitatief het geluid was. Sonos one uitgepakt en was echt aangenaam verrast van de kwaliteit van de speakers. Voor zulke kleine speakers zulk geluid.

Nu ben ik toch aan het kijken voor een uitbreiding in de slaapkamer, nu die ene Sonos one speaker. Ik zat te denken aan de ikea symfonisk boekenplank speaker (en deze te koppelen in stereo met de sonos one).

Iemand ervaring in deze opstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:25
dutchnltweaker schreef op zondag 23 februari 2020 @ 10:01:
Ik heb hier een Sonos one, in eerste instantie had ik deze willen verkopen. Uiteindelijk bij iemand gehoord hoe kwalitatief het geluid was. Sonos one uitgepakt en was echt aangenaam verrast van de kwaliteit van de speakers. Voor zulke kleine speakers zulk geluid.

Nu ben ik toch aan het kijken voor een uitbreiding in de slaapkamer, nu die ene Sonos one speaker. Ik zat te denken aan de ikea symfonisk boekenplank speaker (en deze te koppelen in stereo met de sonos one).

Iemand ervaring in deze opstelling?
Voor een stereopaar heb je altijd twee gelijke speakers nodig. Een Symfonisk met een One koppelen als stereopaar gaat dus helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Fuwor schreef op zondag 23 februari 2020 @ 10:07:
[...]

Voor een stereopaar heb je altijd twee gelijke speakers nodig. Een Symfonisk met een One koppelen als stereopaar gaat dus helaas niet.
Oh ik dacht dat je allebei kon koppelen omdat het de sonos ecosystem betreft.
dus je kan niet tegelijk bij beide de muziek beluisteren? zegmaar als de sonos one speelt speelt de Ikea sonos symfonisk tegelijk samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 21:10
Samen tegelijkertijd dezelfde muziek afspelen gaat wel. Je koppelt dan de ruimtes (slaapkamer 1 (One) en slaapkamer 2 (Symfonisk)) aan elkaar. Je hebt dan "dubbel mono".
Een One en een Symfonisk koppelen als stereopaar (One = links, Symfonisk = rechts), dat gaat niet.

Met de officiële Sonos software althans niet. Er is een alternatief en dat heet Sonosequencr (IOS of Android). Die app maakt het mogelijk verschillende Sonos speakertypes als stereopaar te koppelen. Geen ervaring mee, overigens.

[ Voor 42% gewijzigd door Masimo op 23-02-2020 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Masimo schreef op zondag 23 februari 2020 @ 10:55:
Samen tegelijkertijd dezelfde muziek afspelen gaat wel. Je koppelt dan de ruimtes (slaapkamer 1 (One) en slaapkamer 2 (Symfonisk)) aan elkaar. Je hebt dan "dubbel mono".
Een One en een Symfonisk koppelen als stereopaar (One = links, Symfonisk = rechts), dat gaat niet.

Met de officiële Sonos software althans niet. Er is een alternatief en dat heet Sonosequencr (IOS of Android). Die app maakt het mogelijk verschillende Sonos speakertypes als stereopaar te koppelen. Geen ervaring mee, overigens.
Oh ja, maar dubbel mono is ook niet slecht toch? of.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 07:40
dutchnltweaker schreef op zondag 23 februari 2020 @ 11:23:
[...]

Oh ja, maar dubbel mono is ook niet slecht toch? of.
als ze synchroon lopen...
ik heb dubbel mono geprobeerd met 2 one's en stero paar klinkt stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
De One is wel stereo te koppelen met de One SL; dat zou dus de minst dure optie (nu, zonder aanbieding, €189) voor stereo zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wtrdk
Wtrdk schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 19:21:
[...]

Er staat inderdaad WM: 0 bij beide speakers. Nu even goed testen of de verbinding goed blijft.
Dank voor de tips!
Ik ben een weekje verder, en alles werkt nog als een zonnetje! Dank voor de tips, mensen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:09
Hoe is jullie ervaring sonos one icm Google Assistant ? Hier werkt voor geen meter 😫

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

chulin schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:20:
Hoe is jullie ervaring sonos one icm Google Assistant ? Hier werkt voor geen meter 😫
Mijn ervaring is dat de stem nog wat uit lijkt te maken. Op de een zijn stem reageert ie redelijk goed, op de andere totaal niet.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Zeehond schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:41:
[...]

Mijn ervaring is dat de stem nog wat uit lijkt te maken. Op de een zijn stem reageert ie redelijk goed, op de andere totaal niet.
In principe reageert redelijk goed maar niet wat ik graag willen horen, meestal: Het lijkt erop dat Sonos one nu niet beschikbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Laatst online: 22-09 19:53
Wat zit er tegen?

Sinds release van GA in gebruik en gebruik het meerdere keren per dag.
Even snel een lamp aan, televisie uit of van zender wisselen.

Ik spreek hem aan met ‘Oke Google’ en dat werkt goed voor mij en mijn partner.
Via de app kan je GA trainen met je stem, allicht helpt dat?

Omtrent beschikbaarheid. Is dit je enige speaker of zijn er meer? Allicht helpt een kabel ipv Wi-Fi.
Ik gebruik de Sonos Beam op de kabel en deze maakt zet SonosNet op met de Ones Stereopaar (hier GA actief). Dit zorgde voor enorme verbetering voor alle diensten (GA, Spotify, TuneIn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:12

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Google Assistant op de One hier, maar ook nog losse Google Home Mini's. De One reageert altijd goed en verstaat ons ook bijna altijd.

Wel reageert hij erg vaak op niets, vaker dan de Mini's (die hebben bijna nooit false positives).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-01-2024
Google Assistant op de Sonos Beam heeft bij mij ook een eigen wil. Ik heb in de Assistant in mijn telefoon en in de Home app mijn Hue lampen toegevoegd en ik kan ze vanaf mijn telefoon ook bedienen (ook spraakgestuurd).
Als ik hetzelfde probeer vanaf de Sonos Beam, meldt ie doodleuk dat het apparaat nog niet ingesteld is en dat ik dat op mijn Google Home kan doen. Ik heb overal hetzelfde email adres, ik heb de Hue al een paar keer verwijderd en opnieuw toegevoegd in Home en Assistant en ik heb de Google Assistent al een paar keer gevraagd om mijn apparaten te synchroniseren op Sonos. Niets lijkt te helpen. Daarnaast springt de Google Assistant op de Beam regelmatig spontaan aan, als er op de tv of de radio een woord wordt gezegd dat een beetje als Google klinkt, terwijl ik zelf soms een paar keer ok Google of Hey Google moet roepen om een reactie te krijgen.
Ik zit er hard over te denken om binnenkort maar weer eens Alexa van stal te halen. Dat werkte op de Beam echt perfect. Een andere oplossing zou volgens mij zijn om de microfoon op de Beam uit te zetten en een Google Nest Mini o.i.d. in gebruik te nemen. Ik krijg binnenkort een Google Nest Hub te leen voor een paar weken. Ik ga even kijken of dat inderdaad beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Verrassend genoeg kan ik op de sonos mijn Hue lampen bedienen zonder probleem. Wat echt niet werkt is wat eigenlijk de sonos voor bedoeld is: muziek spelen.
Sonos one staat aan, ik roep “hee Google speel pink Floyd op de sonos one” 9 van de 10 doet het niet; Het lijkt erop dat Sonos one nu niet beschikbaar is. De ene keer dat het doet denk ik, ok, prima, dan zeg ik “hee Google, volgende of volume 60%” dan krijg ik hetzelfde verhaal.... Het lijkt erop dat Sonos one nu niet beschikbaar is.
Ik snap het niets van, sonos verwijderd van GA en opnieuw aangemeld heeft niet geholpen 😫
Heb ook 2 nest mini’s, werkt als een trein

Edit: uiteindelijk de sonos gereset, opnieuw geïnstalleerd en gekoppeld aan GA. Het werkt nu 😱

[ Voor 7% gewijzigd door chulin op 26-02-2020 19:51 ]

• Droid
  • Laatst online: 23-09 11:42
Sinds een aantal weken wanneer ik mijn Philips Hue wil aanzetten via mijn Beam zegt ie 'Ik zet 3 lampen aan'. Eerst hoorde ik alleen een bevestiging doormiddel van een geluidje. Iemand enig idee hoe ik die stem erbij kan uitzetten?

• Rallye
@Droid Bij mij hangt het ervan af welke Sonos ik iets vraag. Op zolder krijg ik het geluid, terwijl ik in de keuken en de kamer de stem krijg. Toen ik met GA begon op de Sonos (mei 2019) was het alleen de stem. Sinds ergens later in 2019 ging de Sonos in de kamer over op het geluid. Ik heb laatst GA moeten ontkoppelen en opnieuw gekoppeld en nu heeft dus alleen de zolder het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Rallye schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:12:
@Droid Bij mij hangt het ervan af welke Sonos ik iets vraag. Op zolder krijg ik het geluid, terwijl ik in de keuken en de kamer de stem krijg. Toen ik met GA begon op de Sonos (mei 2019) was het alleen de stem. Sinds ergens later in 2019 ging de Sonos in de kamer over op het geluid. Ik heb laatst GA moeten ontkoppelen en opnieuw gekoppeld en nu heeft dus alleen de zolder het geluid.
Je krijgt alleen een pingeltje als je lampen in dezelfde ruimte als de GA bedient. Je kunt het dan namelijk ook zien. Zeg je echter tegen de GA woonkamer dat ie de lampen in de slaapkamer aan/uit moet zetten krijg je altijd een gesproken bevestiging, je kunt het tenslotte niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Laatst online: 23-09 11:42
Serena schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 05:34:
[...]

Je krijgt alleen een pingeltje als je lampen in dezelfde ruimte als de GA bedient. Je kunt het dan namelijk ook zien. Zeg je echter tegen de GA woonkamer dat ie de lampen in de slaapkamer aan/uit moet zetten krijg je altijd een gesproken bevestiging, je kunt het tenslotte niet zien.
Ik krijg dus sinds kort juist de stem ipv het pingeltje wanneer ik de lampen in dezelfde ruimte aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:34
Hmmm, ik vond het ook vervelend dat ik telkens een gesproken bevestiging krijg van Google om de lampen aan/uit te zetten. (Yeelight, zelfde kamer als Sonos ingesteld)

Dacht daarom maar eens om eens te kijken naar Alexa.

https://www.sonos.com/nl-be/alexa-on-sonos
Kwam toevallig op deze pagina uit.

Tot echt zééér misleidende reclame...
1) Alexa is niet beschikbaar (België/Nederland)
2) Alexa is al zeker niet beschikbaar in het Nederlands.

Heb dus nu Google Assistant vervangen door Alexa waardoor ik wel gewoon een bevestiging krijg van lichten aan/uit ipv gesproken bevestiging van Google. Wel helaas in het Engels.

Iemand zicht wanneer Alexa beschikbaar is in het Nederlands of zit dit nog niet in de geweten planning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:18
<mag weg>

[ Voor 97% gewijzigd door Sahi_NL op 28-02-2020 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
frye schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:09:
Hmmm, ik vond het ook vervelend dat ik telkens een gesproken bevestiging krijg van Google om de lampen aan/uit te zetten. (Yeelight, zelfde kamer als Sonos ingesteld)

Dacht daarom maar eens om eens te kijken naar Alexa.

https://www.sonos.com/nl-be/alexa-on-sonos
Kwam toevallig op deze pagina uit.

Tot echt zééér misleidende reclame...
1) Alexa is niet beschikbaar (België/Nederland)
2) Alexa is al zeker niet beschikbaar in het Nederlands.

Heb dus nu Google Assistant vervangen door Alexa waardoor ik wel gewoon een bevestiging krijg van lichten aan/uit ipv gesproken bevestiging van Google. Wel helaas in het Engels.

Iemand zicht wanneer Alexa beschikbaar is in het Nederlands of zit dit nog niet in de geweten planning?
Ik neem aan dat je hiervoor de bekende trucendoos hebt opengetrokken, waarbij je een adres in UK, DE, VS opgeeft? Ik neem aan dat Alexa nog steeds niet op een NL adres werkt? Ik heb het wel geopperd bij Amazon, om Alexa gewoon in het Engels hier in Nederland uit te rollen, omdat het overgrootte deel van de bevolking behoorlijk Engels spreekt en verstaat.
Ik kreeg te horen dat ze het een goed idee vonden (doen we niks mee volgde er denk ik wel op :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:34
gr1542 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:23:
[...]

Ik neem aan dat je hiervoor de bekende trucendoos hebt opengetrokken, waarbij je een adres in UK, DE, VS opgeeft? Ik neem aan dat Alexa nog steeds niet op een NL adres werkt? Ik heb het wel geopperd bij Amazon, om Alexa gewoon in het Engels hier in Nederland uit te rollen, omdat het overgrootte deel van de bevolking behoorlijk Engels spreekt en verstaat.
Ik kreeg te horen dat ze het een goed idee vonden (doen we niks mee volgde er denk ik wel op :+ )
Ja niet moeilijk.
- Bij sonos.com even land naar US zetten.
- In de sonos app alexa toevoegen.
- Opnieuw bij sonos.com het land terugzetten.

Zonder VPN of iets dergelijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gr1542
frye schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:36:
[...]

Ja niet moeilijk.
- Bij sonos.com even land naar US zetten.
- In de sonos app alexa toevoegen.
- Opnieuw bij sonos.com het land terugzetten.

Zonder VPN of iets dergelijks.
Bedankt, maar was meer voor de bevestiging. Voor Google Assistant had ik de Beam ook op Alexa "in de VS" draaien. Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Serena Dat herken ik van de Home/Nest mini die ik ook gebruik. Bij mijn Sonossen verschilt dat dus, ook als ik de lampen in dezelfde kamer bedien, zoals de woonkamer (waar ook de Beam staat).

[ Voor 13% gewijzigd door Rallye op 28-02-2020 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
In principe vind ik niet erg een gesproken bevestiging, misschien begript het verkeerd en gaan alle lampen aan ipv een kamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
Wtrdk schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:57:
[...]

Ik ben een weekje verder, en alles werkt nog als een zonnetje! Dank voor de tips, mensen! _/-\o_
Goed om te horen :) Geniet ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:51
Sinds gisteren krijg ik met geen mogelijkheid de microfoon weer aan op mijn Sonos Beam. Ik heb de Beam al ontplugd en opnieuw opgestart. maar met de knop bovenop activeert de microfoon niet.

Iemand anders ervaringen mee?

ehhhh..HOI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

krizzziz schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 13:20:
Sinds gisteren krijg ik met geen mogelijkheid de microfoon weer aan op mijn Sonos Beam. Ik heb de Beam al ontplugd en opnieuw opgestart. maar met de knop bovenop activeert de microfoon niet.

Iemand anders ervaringen mee?
Evt. al contact opgenomen met Sonos support? Heb je in no-time antwoord. Ik doe het zelf altijd via Facebook, vergezeld met een diagnosticsreport.

Zelf (gelukkig) geen last van.

Eventueel kan je in de app kijken hoe het daar staat, misschien dat de knoppen op je Beam daar disabled zijn?

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:51
PeacekeeperNL schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:55:
[...]

Evt. al contact opgenomen met Sonos support? Heb je in no-time antwoord. Ik doe het zelf altijd via Facebook, vergezeld met een diagnosticsreport.

Zelf (gelukkig) geen last van.

Eventueel kan je in de app kijken hoe het daar staat, misschien dat de knoppen op je Beam daar disabled zijn?
Top, thans voor de tip. Is voor de volgende keer want probleem is opgelost. Na het toevoegen van 2x Sonos/Ikea Symfonisk als rear-speakers verwijdert kennelijk de Google assistent vanzelf. Ik moest Google assistent weer toevoegen en toen werkte het weer. Niet aan gedacht om eerlijk te zijn.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
Ik heb al ruim 6 jaar Sonos Play 1's in huis en dit bevalt heel goed. Zolang ik me kan herinneren is echter Spotify-Connect onbruikbaar door instabiliteit. De connectie verbreekt geregeld, het volume regelen via Spotify gaat zeer gebrekkig en ga zo maar door.

Een tijd geleden is mijn router vervangen en sinds ruim een maand heb ik ook een nieuwere Sonos One (2e gen) in huis.

Probleem blijft echter bestaan. 1 Sonos is bedraad aangesloten en de rest via SonosNet.
Aan de draadloze verbindingen ligt het in elk geval niet, TuneIn radio en de lokale bibliotheek speelt de hele dag probleemloos.

Spotify afspelen via de Sonos-app werkt dan weer prima, maar dat vind ik minder prettig.

Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
daanNL schreef op zondag 8 maart 2020 @ 08:53:
Ik heb al ruim 6 jaar Sonos Play 1's in huis en dit bevalt heel goed. Zolang ik me kan herinneren is echter Spotify-Connect onbruikbaar door instabiliteit. De connectie verbreekt geregeld, het volume regelen via Spotify gaat zeer gebrekkig en ga zo maar door.

Een tijd geleden is mijn router vervangen en sinds ruim een maand heb ik ook een nieuwere Sonos One (2e gen) in huis.

Probleem blijft echter bestaan. 1 Sonos is bedraad aangesloten en de rest via SonosNet.
Aan de draadloze verbindingen ligt het in elk geval niet, TuneIn radio en de lokale bibliotheek speelt de hele dag probleemloos.

Spotify afspelen via de Sonos-app werkt dan weer prima, maar dat vind ik minder prettig.

Iemand tips?
Met welk device probeer je te Spotify te streamen? En heb je het ook met andere geprobeerd?

Ik herken me niet in jouw verhaal, ik gebruik met regelmaat Spotify connect vanaf iPhone, iPad en Windows laptop, het werkt altijd zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:29
Ik hoop dat iemand mij advies kan geven omtrent het resetten/garantie van een Playbase.

Gisteren riep mijn vriendin mij erbij omdat het geluid van de TV het niet meer deed. Ik zag niet echt iets geks, anders dan dat de playbase niet meer op iets leek te reageren. Heb deze even van spanning gehaald en weer opnieuw op laten starten. Het gevolg is;

- Muziek via sonos app/spotify werkt prima.
- Wanneer 5.1 als bron wordt gebruikt (TV als source, via optische kabel verbonden) gaat het geluid erg stotteren. Ook lijkt de playbase 'laggy' te worden, als je namelijk de touch controls gebruikt merk je dat hij wat vertraging heeft.

Ik heb alles geprobeerd wat ik me kon verzinnen; andere kabel, de playbase opnieuw koppelen met de rest (5x geprobeerd), maar telkens als de 5.1 initaliseert met de sub en +2 ones gaat alles stotteren.

Er is niets veranderd aan de thuisopstelling/netwerk/apparaten/tv instellingen, het heeft allemaal een paar jaar goed gedraaid.
De playbase is ongeveer 3 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Junia schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:17:
Ik hoop dat iemand mij advies kan geven omtrent het resetten/garantie van een Playbase.

Gisteren riep mijn vriendin mij erbij omdat het geluid van de TV het niet meer deed. Ik zag niet echt iets geks, anders dan dat de playbase niet meer op iets leek te reageren. Heb deze even van spanning gehaald en weer opnieuw op laten starten. Het gevolg is;

- Muziek via sonos app/spotify werkt prima.
- Wanneer 5.1 als bron wordt gebruikt (TV als source, via optische kabel verbonden) gaat het geluid erg stotteren. Ook lijkt de playbase 'laggy' te worden, als je namelijk de touch controls gebruikt merk je dat hij wat vertraging heeft.

Ik heb alles geprobeerd wat ik me kon verzinnen; andere kabel, de playbase opnieuw koppelen met de rest (5x geprobeerd), maar telkens als de 5.1 initaliseert met de sub en +2 ones gaat alles stotteren.

Er is niets veranderd aan de thuisopstelling/netwerk/apparaten/tv instellingen, het heeft allemaal een paar jaar goed gedraaid.
De playbase is ongeveer 3 jaar oud.
Je zou de 2 ones eens los kunnen koppelen, gaat het dan wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Junia schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:17:

Bedoel je met opnieuw koppelen dat je de andere speakers eerst in de app hebt ontkoppeld van de HCS en daarna weer gekoppeld hebt? Of echt de playbase gereset?

Als je dat laatste niet hebt gedaan is dat het proberen waard:

Haal de stekker uit het stopcontact.
Houd afhankelijk van het product dat je hebt de knop Verbinden ( op Sub en Bridge), De knop Dempen, of de Play/Pauze-knop ingedrukt terwijl je de stekker weer in het stopcontact steekt.
Houd de knop ingedrukt tot het lampje oranje en wit knippert.
Het lampje knippert groen als het proces is voltooid en het product klaar is om te worden geïnstalleerd.

https://support.sonos.com/s/article/1096?language=nl_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
Segafreak83 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:43:
[...]

Je zou de 2 ones eens los kunnen koppelen, gaat het dan wel goed?
Ik ga het eens proberen.
The Inquisitor schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 09:43:
[...]

Bedoel je met opnieuw koppelen dat je de andere speakers eerst in de app hebt ontkoppeld van de HCS en daarna weer gekoppeld hebt? Of echt de playbase gereset?

Als je dat laatste niet hebt gedaan is dat het proberen waard:

Haal de stekker uit het stopcontact.
Houd afhankelijk van het product dat je hebt de knop Verbinden ( op Sub en Bridge), De knop Dempen, of de Play/Pauze-knop ingedrukt terwijl je de stekker weer in het stopcontact steekt.
Houd de knop ingedrukt tot het lampje oranje en wit knippert.
Het lampje knippert groen als het proces is voltooid en het product klaar is om te worden geïnstalleerd.

https://support.sonos.com/s/article/1096?language=nl_NL
Ik heb het 5x gedaan zoals jij hebt beschreven; stekker los, opstarten met knop ingedrukt houden, vervolgens de setup doorlopen en de overige componenten koppelen. Wat hierbij opvalt is het koppelen van apparaten niet lekker soepel loopt, maar als het eenmaal is gelukt dan lijkt alles perfect te werken voor 1 a 2 minuten, waarna de haperingen weer toeslaan.

Volgende stap wordt waarschijnlijk alles dat in deze 5.1 setup gebruikt wordt 1 voor 1 te resetten, als dat niet werkt dan weet ik het echt niet meer :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasV.
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17-09 13:03
Zou het nu voor mij mogelijk zijn om na de recente wijziging aan het trade-up programma om mijn 1e generatie Play:5 in te wisselen voor een Gen2, en de gen1 door te geven aan mijn broertje zonder dat deze stopt te functioneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Junia schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 09:48:
[...]

Ik ga het eens proberen.

[...]

Ik heb het 5x gedaan zoals jij hebt beschreven; stekker los, opstarten met knop ingedrukt houden, vervolgens de setup doorlopen en de overige componenten koppelen. Wat hierbij opvalt is het koppelen van apparaten niet lekker soepel loopt, maar als het eenmaal is gelukt dan lijkt alles perfect te werken voor 1 a 2 minuten, waarna de haperingen weer toeslaan.

Volgende stap wordt waarschijnlijk alles dat in deze 5.1 setup gebruikt wordt 1 voor 1 te resetten, als dat niet werkt dan weet ik het echt niet meer :(
Is de hapering alleen bij de One speakers, of ook bij de playbase zelf? Playbase bekabeld op je netwerk? Gebruik je SonosNet of zitten je One's los aangesloten op je eigen wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
Allemaal bedankt voor het meedenken, het blijkt te zijn opgelost! Helaas weet ik nog niet met 100% zekerheid wat de oplossing is geweest, echter wat ik heb gedaan:

- Playbase losgekoppeld van bekabeld ethernet (dus nu enkel via wifi, hoe raar dat ook klinkt)
- Voor de zoveelste keer een reset gegeven (herstart met connect knop ingedrukt gehouden), echter heb ik dit keer hetzelfde gedaan voor alle apparaten van de 5.1 setup
- Terwijl ik bovenstaande 2 dingen aan het doen was kwam er een nieuwe update van Sonos binnen, dus de devices zijn geupdate, misschien dat dit ook iets heeft gedaan.

Ben heel erg blij dat het nu weer werkt, wat voel je je gehandicapt als je zoveel mooie spullen hebt maar er niet optimaal van kan genieten. Nogmaals bedankt voor de suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
BasV. schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 09:57:
Zou het nu voor mij mogelijk zijn om na de recente wijziging aan het trade-up programma om mijn 1e generatie Play:5 in te wisselen voor een Gen2, en de gen1 door te geven aan mijn broertje zonder dat deze stopt te functioneren?
Dat lijkt me niet, toch?
Dan zou je zomaar 30% korting krijgen zonder dat je je huidige apparaat deactiveert / terugstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
The Inquisitor schreef op zondag 8 maart 2020 @ 09:41:
[...]

Met welk device probeer je te Spotify te streamen? En heb je het ook met andere geprobeerd?

Ik herken me niet in jouw verhaal, ik gebruik met regelmaat Spotify Connect vanaf iPhone, iPad en Windows laptop, het werkt altijd zoals het hoort.
Dit doe ik vanaf een Android telefoon (Samsung S9) en vanaf mijn iMac (bedraad aangesloten).
Ik heb ook een Bluesound Powernode 2i en hiermee werkt Spotify Connect feilloos. Ik snap er niks van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:47
Spuit 11 alert... FW 11.0 is uit.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Ik ben bezig om alles een vast ip adres te geven in huis.
Maar ik kom mijn surround speakers niet tegen op mijn netwerk.
Hoe kan ik deze het beste een vast ip geven?
Mijn netwerk is van unifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
@Crxtreem
Ik weet maar mijne kom ik tegen in de client-list van Unifi.
Ik heb echter wel eentje met UTP aangesloten waardoor de overige met sonosnet met elkaar verbonden zijn dus bij unifi staan ze allemaal bij de bedraade clients.
Omdat alle het verkeer van LAN --> Sonosnet en omgekeerd via de UTP client gaat.

Maar waarom moeten ze een vast IP?
Ik heb maar drie dingen een vast IP (Router/NAS/Youless) waarbij ik wil opmerken dat NAS/Youless eigenlijk op DHCP staan maar in router obv MAC steeds hetzelfde IP verkrijgen.

[ Voor 42% gewijzigd door leonbong op 15-03-2020 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Crxtreem schreef op zondag 15 maart 2020 @ 10:42:
Ik ben bezig om alles een vast ip adres te geven in huis.
Maar ik kom mijn surround speakers niet tegen op mijn netwerk.
Hoe kan ik deze het beste een vast ip geven?
Mijn netwerk is van unifi.
DHCP reservering is the magic word. Bij Sonos minder relevant aangezien ze, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Yamaha Musiccast, geen webinterface hebben. Je kunt wel wat data (technische gegevens, software, verbindingsinfo, ...) inzien via http://"speakerIP":1400/support/review/ , maar of je daar veel aan hebt is de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:57
Hier al enige tijd een Sonos 5.1-setup in gebruik (2* Play: 1, Playbar & SUB). Echter, ik word al een ruime tijd geteisterd door het probleem dat tijdens het streamen van muziek (Spotify, Tidal) en soms ook tijdens het spelen van een game via de Xbox One, de twee Play: 1 'out of sync' gaan en er een vervelende echo klinkt. Pause en play verhelpt het, maar het komt nu elke dag terug. Met soms ook gewoon ruis en storingen over de speakers.

De app is up to date, TruePlay aan of uit maakt geen verschil, het resetten van mijn WiFi lijkt weinig te doen en de Playbar hangt bedraad aan de router.

Ik weet dat dit probleem bekend is bij Sonos en dat het hier ook al regelmatig is besproken, ook door mijzelf, naar ik begin er een beetje klaar mee te zijn. Voor ruim € 2000 materiaal en het doet het gewoon niet goed.

Ik raad ook geen Sonos-producten meer aan. Dit setje gaat deze zomer exit. :( Er zijn inmiddels voldoende alternatieven beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:15

Falcon10

Hit it i would !

Nieuws over Sonos Legacy producten :

https://support.sonos.com...AumNnnqrU&linkId=84482496

Er komt dus een Sonos 2 OS en het "oude", huidige OS.

Lijkt me al een heel stuk beter dan het initiele "legacy" producten zullen niet meer werken.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Is nog een onnodige splitsing maar dat doen ze bewust in de hoop alsnog op de vervanging te stimuleren.
Maar ik blijf erbij de basis sonos functionaliteit is het belangrijkst en die veranderd niet. Weinig mensen die vervangen voor Alexa ofzo. Hi RES had best gekund op het systeem zonder splitsing tussen oud en nieuwz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Grappig dat je dat zo kunt zeggen..... Hoe weet je dat die spitsing niet nodig is en dat Hi res best op de oude devices gekund had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Ja, ik ga ook bij het "oude" systeem blijven.
Security updates etc blijven er op, enkel geen "nieuwe" en "high quality" features.
Kan ik best mee leven.
Voor gewoon wat online radio af te spelen en men mp3 collectie kom ik daar mee toe.
Ga ik geen 2 Connect Amps en een zoneplayer voor omwisselen, en alle andere apperatuur die ik heb blijft ondersteund.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Ik ben heel blij met de nieuwe updates. Huis hangt hier vol met Sonos.
Ben vooral benieuwd wat het voor Home Cinema gaat doen. Krijgen we DTS? Atmos?
Hier staat ongeveer 16 uur per dag geluid aan. Radio of tv. Dan mag de kwaliteit wel hoog zijn vind ik…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Rallye schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 23:12:
Grappig dat je dat zo kunt zeggen..... Hoe weet je dat die spitsing niet nodig is en dat Hi res best op de oude devices gekund had?
Omdat het huidige systeem ook verschillende bitrates aankan afhankelijk van de mp3 of muziekservice die je gebruikt.

Sonos wil uniformiteit en kiest ervoor dat alle formaten door alle componenten kan worden gespeeld, maar dat hadden ze kunnen loslaten en dan waren de oude componenten makkelijker voor hun te behouden.

Edit:
Maar voor mij is het te laat ik zal geen componenten vervangen en bij nieuw wordt het geen sonos meer.
Ze hebben mij weggejaagd met o.a
Verplichte account
Verplichte updates
Degraderen apparatuur CR200/Connect

[ Voor 39% gewijzigd door leonbong op 18-03-2020 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Falcon10 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 07:02:
Ja, ik ga ook bij het "oude" systeem blijven.
Security updates etc blijven er op, enkel geen "nieuwe" en "high quality" features.
Kan ik best mee leven.
Nieuwe features hoef ik ook niet. Mijn grootste zorg zijn de apps, dat ze die straks niet meer onderhouden. Bij andere producten zie je dat ook gebeuren, dan komt Apple met een nieuwe iPhone met andere verhouding of resolutie, en dan kun je eeuwig wachten tot fabrikanten het doorvoeren. Meestal sterft het dan af met een stille dood omdat alle interne resources naar de opvolger gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Ja, inderdaad. Of bv Spotify waarvan de plugin misschien inderdaad niet meer werkt in de oude Sonos app op een gegeven moment.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
Serena schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 07:25:
Ik ben heel blij met de nieuwe updates. Huis hangt hier vol met Sonos.
Ben vooral benieuwd wat het voor Home Cinema gaat doen. Krijgen we DTS? Atmos?
Hier staat ongeveer 16 uur per dag geluid aan. Radio of tv. Dan mag de kwaliteit wel hoog zijn vind ik…
DTS en/of Atmos zou fijn zijn! Maar Sonos wil daar niet voor betalen..

Gelukkig heb ik geen legacy producten en kan alles over naar 2.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
Na mijn overstap van Musiccast naar Sonos mis ik vooral de "Room presets", willekeurige combinaties van ruimtes en bronnen die je als favorieten kon opslaan.
Verder kan ik zeggen dat het streamen van hi-res audio, zoals dat bij Musiccast kon, geen "holy grail" is.
Ik ben nooit in staat geweest om verschil te horen tussen een 320-kbit MP3 en een lossless 24-bit/192kHz flac. En geloof me, ik heb heel wat vergelijkingen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Laatst online: 22-09 19:53
Masimo schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 21:09:
Na mijn overstap van Musiccast naar Sonos mis ik vooral de "Room presets", willekeurige combinaties van ruimtes en bronnen die je als favorieten kon opslaan.
Zie een paar posts hierboven. Deze functie komt eraan in Sonos OS2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Poe poe dat is feature zo ingewikkeld dat kon nooit in het oude systeemsoftware.

Het is eigenlijk zielig dat ze dat niet hadden in de oude software.

[ Voor 30% gewijzigd door leonbong op 18-03-2020 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
leonbong schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 22:04:
Poe poe dat is feature zo ingewikkeld dat kon nooit in het oude systeemsoftware.

Het is eigenlijk zielig dat ze dat niet hadden in de oude software.
Mee eens. Kan echt niet zo moeilijk zijn. Ik ben benieuwd in welke vorm het gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:49
De nog te verschijnen nieuwe Xbox Series X krijgt géén optische aansluiting dus mensen met een sonos playbar (zoals ik) zijn de pineut. De PlayStation 5 zal wel hetzelfde verhaal worden zucht....

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Tja toen de playbar uit kwam was de oplossing met optische ingang al een beetje achterhaald.
Maar veel tv kunnen toch de bitstream uitsturen ondanks dat het via HDMI is binnengekome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:49
leonbong schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 13:26:
Tja toen de playbar uit kwam was de oplossing met optische ingang al een beetje achterhaald.
Maar veel tv kunnen toch de bitstream uitsturen ondanks dat het via HDMI is binnengekome.
Klopt alleen loopt het geluid dan niet synchroom met het beeld....

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
En dan kan je het niet in sync brengen.
Mijn TV-kan dat ook voor de optisch out en de meeste recievers ook maar playbar niet. Helaas via optisch is nooit automatisch.

[ Voor 10% gewijzigd door leonbong op 19-03-2020 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:47
cypress3d schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 13:24:
De nog te verschijnen nieuwe Xbox Series X krijgt géén optische aansluiting dus mensen met een sonos playbar (zoals ik) zijn de pineut. De PlayStation 5 zal wel hetzelfde verhaal worden zucht....
Viel mij ook op. Met de ook ontbrekende HDMI input gaan ze een andere richting op.

Ik had op de Port liever ook Toslink gezien, komt omdat de meeste receivers nog maar max een coax aansluiting hebben voor audio.

Sony zal ws gezien de hype rond hun 3D audio voor DD/Atmos bitstreaming only gaan.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
cypress3d schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 13:24:
De tv is de hub volgens de Sonos filosofie, het is ook helemaal niet logisch om je console rechtstreeks in te pluggen op de Sonos omdat al je andere devices dan niet via je HTS gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
leonbong schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 08:12:
[...]

Omdat het huidige systeem ook verschillende bitrates aankan afhankelijk van de mp3 of muziekservice die je gebruikt.

Sonos wil uniformiteit en kiest ervoor dat alle formaten door alle componenten kan worden gespeeld, maar dat hadden ze kunnen loslaten en dan waren de oude componenten makkelijker voor hun te behouden.

Edit:
Maar voor mij is het te laat ik zal geen componenten vervangen en bij nieuw wordt het geen sonos meer.
Ze hebben mij weggejaagd met o.a
Verplichte account
Verplichte updates
Degraderen apparatuur CR200/Connect
Tja. Ik weet te weinig van de techniek achter Sonos om te kunnen zeggen of HiRes enkel een hogere bitrate is of dat het toch meer inhoudt. Volgens mij doet Sonos nu wel wat je vraagt: de conformiteit loslaten door twee apps te maken.

Voor mij is het makkelijk praten omdat ik geen legacy devices heb. Maar een account heb je overal voor nodig, updates zijn nodig en de CR200 is volstrekt achterhaald door de smartphone (en had batterijproblemen). Dat de eerste generatie Connect legacy is vind ik begrijpelijk en, als gezegd, de gekozen oplossing (twee netwerken maken, wat jij als degraderen ziet) zorgt ervoor dat de oude devices kunnen blijven doen wat ze deden en eigenaars van moderne devices meer mogelijkheden krijgen, precies waar je eerder om vraagt (conformiteit loslaten). Ik ben er dus wel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
De 8 jaar daarvoor had ik geen account nodig, dus konden ze mij ook niet benaderen voor trade up en andere onnodige reclame.

De manier waarop ze het nu gaan doen is heel geforceerd, je kan er redelijk vanuit gaan dat ze zo hopen upgrades te forceren.

[ Voor 34% gewijzigd door leonbong op 19-03-2020 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Achja, dat gezeur met dat account. Het privacy beleid is helder, dus daar kun je in opzoeken of het echt een probleem is (disclaimer: is het niet). Ben je ook iemand zonder iCloud, Google account en überhaupt geen Google gebruikt etc etc? Want anders is het sowieso spijkers op laag water zoeken.

Sonos is een smart speaker, en zoals alle smart apparaten hoort daar een account bij, als je een dumb speaker wil hebben dan had je geen Sonos moeten kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:27
Are any products incompatible with the S1 Controller app?
Products released after May 2020 will not be compatible with the S1 Controller app. Product compatibility will be noted on sonos.com.

Zal dit ook een voorbode zijn dat ze met de release van de nieuwe OS ook nieuwe producten gaan lanceren? ;-)

Weet niet direct of ik een upgrade zou kopen, wellicht voor de Playbar, Heb momenteel 2 ones(gen 1) en 1 playbar + Sub (gen 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
SirMemeAlot schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:41:
Are any products incompatible with the S1 Controller app?
Products released after May 2020 will not be compatible with the S1 Controller app. Product compatibility will be noted on sonos.com.

Zal dit ook een voorbode zijn dat ze met de release van de nieuwe OS ook nieuwe producten gaan lanceren? ;-)

Weet niet direct of ik een upgrade zou kopen, wellicht voor de Playbar, Heb momenteel 2 ones(gen 1) en 1 playbar + Sub (gen 2).
Ik hoop op een nieuwe gen Playbar.
Dan gaat de Beam naar de slaapkamer en is echt alles voorzien van surround en prima geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
The Inquisitor schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:16:
Achja, dat gezeur met dat account. Het privacy beleid is helder, dus daar kun je in opzoeken of het echt een probleem is (disclaimer: is het niet). Ben je ook iemand zonder iCloud, Google account en überhaupt geen Google gebruikt etc etc? Want anders is het sowieso spijkers op laag water zoeken.

Sonos is een smart speaker, en zoals alle smart apparaten hoort daar een account bij, als je een dumb speaker wil hebben dan had je geen Sonos moeten kopen.
Als je al lang sonos gebruikt is opvallend hoe het bedrijfsbeleid in korte tijd is gewijzigd. De wijzigingen ervaar ik niet positief. een account heb ik opzich geen moeite mee wel als ik daardoor steeds wordt lastig gevallen met reclames.
De gedwongen updates vind nog het meest irritant ik gebruik de app nauwelijks meestal de cr200. Die enkele keer dat ik dan app gebruik moet ik eerst updaten terwijl ik op dat moment muziek wil starten of stoppen. Dat is gewoon vervelend.
Tegenwoordig zelfs in de app reclames om nieuwe spullen te kopen vervelend.

Daarnaast ik heb nooit een smart-speaker gekocht. Ik kocht een multi-room systeem, “smart zooi” zit ik helemaal niet op te wachten
Pagina: 1 ... 95 ... 199 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.