Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 92 ... 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkerk
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-11-2022
Is een beam dan een betere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:27
Robkerk schreef op maandag 2 december 2019 @ 15:23:
Is een beam dan een betere oplossing?
Waarom? Ook de Beam accepteert geen Dolby Atmos e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-08-2024
Ik heb nu een paar dagen de beam + sub in mijn bezit.
Moet zeggen dat ik toch blijf twijflen. Ik heb het gekocht puur om films en series te kijken.
De beam geeft een mooi geluid, maar niet ontzettend veel beter dan mijn nieuwe LG C8 tv.
De SUB, tja, wat daar kan uitkomen is ongelooflijk, echter bij de ene film is de bas te hard aanwezig, bij de andere dan weer minder. In die zin dat ik telkens met de app zit te prutsen om de bas aan te passen. Dit kan aan mij liggen en ik probeer in deze dagen veel uit om alles te testen.
Bij mij zit het hem vooral in de vraag, is dit de prijs wel waard? Zijn er betere systemen die ook dit gemak bieden (los van misschien een moeilijkere installatie).
Heb ook even de 5.1 uitgeprobeerd met boxen van een vriend om surround te horen, vond ik wel goed. Maar dan komt de totale prijs tot hoog uit....

Kan iemand die ervaring heeft met andere 3.1 of 5.1 systemen even zeggen waarom ze toch voor sonos zijn gegaan? Ik ben geen audiofiel, maar ik wil de cinema ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
amadeus123 schreef op maandag 2 december 2019 @ 16:02:
Bij mij zit het hem vooral in de vraag, is dit de prijs wel waard? Zijn er betere systemen die ook dit gemak bieden (los van misschien een moeilijkere installatie).
Kort antwoord: Nee.

Lang antwoord: Je kunt kijken naar Denon Heos of Bluesound. Maar beide zijn nog niet op het niveau van Sonos qua gebruikerservaring.

Sonos is duur, en je kunt prima speakers vinden voor een lagere prijs, maar dat had iedereen je van te voren kunnen vertellen.
Kan iemand die ervaring heeft met andere 3.1 of 5.1 systemen even zeggen waarom ze toch voor sonos zijn gegaan? Ik ben geen audiofiel, maar ik wil de cinema ervaring.
Daar wordt letterlijk continu over gesproken in dit topic, dus ik denk dat je heel veel informatie kan vinden hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik had al een tijd last van uit synch raken van mijn groep, en daar een supportcall voor lopen. Nu eindelijk een antwoord gekregen waar ik wat mee kan:
U loopt helaas tegen een probleem aan wat we op het moment in onderzoek hebben.
Als u de soundbar zou groeperen met een andere kamer, dan zult u helaas de problemen ervaren waar u nu tegenaan loopt.
U wilt het liefst de groep opzetten vanuit de soundbar.
U zou onderin op de knop "Kamers" kunnen drukken, om op de knop groep te drukken van de soundbar, om andere kamers met de soundbar mee te laten doen.
Mocht u de soundbar toevoegen aan een andere kamer, dan zullen de surround speakers helaas een echo of volledig uitval van geluid kunnen leveren.
Dit is uiteraard een groot probleem en heeft een hoge prioriteit voor Sonos om op te lossen.
Dit zullen we dan ook oplossen via een software update.
Moet helaas verzoeken even geduld te houden, en de groep niet op te zetten, of via de soundbar op te zetten, ipv via een andere kamer.
Voor mij simpel op te lossen, ik groepeer namelijk via Home Assistant dus ik maak nu m'n Playbar primair hiervoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:13
amadeus123 schreef op maandag 2 december 2019 @ 16:02:
Ik heb nu een paar dagen de beam + sub in mijn bezit.
Moet zeggen dat ik toch blijf twijflen. Ik heb het gekocht puur om films en series te kijken.
De beam geeft een mooi geluid, maar niet ontzettend veel beter dan mijn nieuwe LG C8 tv.
De SUB, tja, wat daar kan uitkomen is ongelooflijk, echter bij de ene film is de bas te hard aanwezig, bij de andere dan weer minder. In die zin dat ik telkens met de app zit te prutsen om de bas aan te passen.
Heb je wellicht een iphone/ipad in huis of kun je die even lenen van iemand? Dan kun je in de SONOS app Truetone draaien en zo je set optimaal afstemmen op de ruimte. Enorm verschil... Ik hoef nooit aan m'n SUB-settings te klooien.

Heb BEAM+2x5+SUB als homecinema waar ik voorheen een Marantz receiver (met HEOS), dikke speakers en enorme sub had staan. Ik heb de hele zooi gemarktplaatst en heb geen seconde spijt gehad van mijn switch naar SONOS spullen. Het klinkt prima en alles werkt gewoon...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:56
Om maar aan te geven hoe afhankelijk de Beam is van wat een TV besluit om door te geven. Vrijdag heb ik mijn Samsung UE46D8000 vervangen door een QE65Q90R. Met mijn Beam heb ik op de oude TV grote problemen gehad om surround te krijgen van de PS4. Uiteindelijk moest ik het geluid van de optische uitgang van de PS4 embedden in het HDMI-signaal (door een Lindy Extractor/embedder).
Op de nieuwe TV maar eerst eens zonder de Lindy geprobeerd: ja, hoor, gewoon 5.1 via HDMI!
Daar ben ik erg blij mee, met name omdat ik bang was dat de PS5 geen optische uitgang meer zou hebben: dat zou dan het einde zijn van 5.1 naar de Beam.

Kortom: voor Sonos is het het makkelijkst om de TV als centrum voor de HDMI-aansluitingen te gebruiken. Voor veel gebruikers is dit ook eenvoudiger. Daarmee maakt Sonos zich echter wel in vergaande mate afhankelijk van de toevallige keuze van de fabrikanten. Ik ben nu gered, maar blijf vinden dat eigenlijk de soundbar van meerdere HDMI-poorten voorzien zou moeten zijn. Dan kan de soundbar zijn eigen keuzes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:20
Ik heb mijn Beam gister op Ethernet aangesloten maar krijg mijn Ones + Symfonisk niet op Sonosnet. Dit zou toch automatisch moeten gaan? Ik heb mijn 2.4 Ghz wifi proberen uit te zetten om ze te dwingen te contacten maar dit gebeurt niet. Ook heb ik ze van de stroom gehaald etc. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Hemmik schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:10:
Ik heb mijn Beam gister op Ethernet aangesloten maar krijg mijn Ones + Symfonisk niet op Sonosnet. Dit zou toch automatisch moeten gaan? Ik heb mijn 2.4 Ghz wifi proberen uit te zetten om ze te dwingen te contacten maar dit gebeurt niet. Ook heb ik ze van de stroom gehaald etc. Iemand suggesties?
het lijkt me inderdaad dat als je de wizard doorloopt, dat het goed moet gaan.

Heb echter zelf ook wel eens gehad dat ze niet meteen wilde connecten maar na toch even de stroom eraf gehaald te hebben, waren ze toch succesvol geconnect. Heb helaas geen andere tips dan dat voor je vrees ik :X

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
LuNaTiC schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:23:
[...]

het lijkt me inderdaad dat als je de wizard doorloopt, dat het goed moet gaan.

Heb echter zelf ook wel eens gehad dat ze niet meteen wilde connecten maar na toch even de stroom eraf gehaald te hebben, waren ze toch succesvol geconnect. Heb helaas geen andere tips dan dat voor je vrees ik :X
Ik heb de beam in eerste instantie draadloos aangesloten en kabel er later ingeplugd. Misschien toch even alles resetten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Hemmik schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:34:
[...]

Ik heb de beam in eerste instantie draadloos aangesloten en kabel er later ingeplugd. Misschien toch even alles resetten dan?
When in doubt or stuck, is dat altijd wel een prima idee :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:26
Weet iemand hoe ik het onderstaande kan corrigeren...?
Moet ik hiervoor heel mijn setje weer opnieuw configureren / registreren in de app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QrCSHO8ncFWULwMhtyPOSDXT/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PNnjSgmVm9bEteSovSUkzkWQ/thumb.jpg

Naderhand namelijk de beam erbij gezet in de app en als home cinema set geconfigureerd. Het werk wel als ik bijvoorbeeld een film op zet met 5.1. Maar binnen de app kan ik niks meer die vraagt telkens om registreren.

Als ik inlog op de Sonos website zie ik helaas alleen mijn symfoniks erbij staan en niet de beam.

[ Voor 7% gewijzigd door mklcln op 03-12-2019 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:18
Heb al even gezocht in dit topic, maar ik kan het niet vinden.
Sinds dit weekend hebben wij een Sonos staan en die doet het prima, echter heb ik problemen met specifiek het afspelen van Radio 538.

Het commando "Oke Google, speel 538/radio 538/etc" werkt niet. Google/Sonos/TuneIn lijkt dan Radio 538 Colombia te pakken als ik in de app kijk 8)7
Die zender werkt niet, maar die zender wil ik ook überhaupt niet luisteren.

Is er een mogelijkheid om dit aan te passen en bijv. 538 Colombia eruit te slopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 08:41
B-Real schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:50:

Is er een mogelijkheid om dit aan te passen en bijv. 538 Colombia eruit te slopen?
Nee, dit moet Google voor je oplossen. Kink heeft dit probleem ook een tijdje gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Het gekke en irritante is dat ik tot afgelopen week elke ochtend 538 kon opzetten via Google, en ik nu 538 columbia krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:30
The Inquisitor schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:45:
Het gekke en irritante is dat ik tot afgelopen week elke ochtend 538 kon opzetten via Google, en ik nu 538 columbia krijg.
Waarschijnlijk heeft Google dat opgelost voor die gebruiker die ervan baalde iedere keer Radio 538 te krijgen wanneer hij om 538 Columbia vroeg..... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkerk
Vraagje: ik heb de playbar, sub en 2 one’s.
Ik lees weleens gehoord dat dit eigenlijk geen 5.1 is. Is dat zo? En waarom?
Het journaal op tv komt wel in surround?
En films op Netflix? De app zit op mijn tv.
En you tube op de tv ook in surround?
Bedankt voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Robkerk schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 23:33:
Vraagje: ik heb de playbar, sub en 2 one’s.
Ik lees weleens gehoord dat dit eigenlijk geen 5.1 is. Is dat zo? En waarom?
Waar lees je dat/hoor je dat? En wat stond er dan bij als argument?

Jouw setup is gewoon een 5.1 opstelling. Het heeft de hardware om 5.1-geluid weer te geven. Weliswaar ondersteunt het niet álle formaten, maar dat is bekend. DTS wordt bv niet ondersteund en Dolby Atmos kan het ook niet aan.

Verder hangt het natuurlijk helemaal af van de bron of er dan ook daadwerkelijk 5.1 geluid uitkomt.
Het journaal op tv komt wel in surround?
Het lijkt me sterk dat het journaal in 5.1 wordt opgenomen en uitgezonden. Natuurlijk kan jouw tv-aanbieder wel in 5.1 uitzenden, maar dat hangt van de zender en/of de aangeboden content uit. Zou je dan moeten checken bij je provider. Geeft je digitale tv-gids daar ook geen info over?
En films op Netflix? De app zit op mijn tv.
Meeste films en series zijn in 5.1. Dus ja, daar zul je dan meestal 5.1 hebben.
En you tube op de tv ook in surround?
Bedankt voor het antwoord.
Youtube alleen stereo: https://support.google.com/youtubemusic/thread/1054602?hl=en

In het geval dat er stereo-content afgespeeld wordt kun je wel uit alle speakers horen, maar dat is dan natuurlijk geen zuiver 5.1 geluid.

Je kunt volgens mij ook checken of hetgeen wat er aan het afspelen is (naast je eigen gehoor) op je Sonos systeem:

https://en.community.sono...en-playing-stereo-6813114
Zigzag2,

For music to the rear surround speakers, set 'Settings/Room Settings/(PlayBar Room)/Advanced Audio/Surround Settings/Music Playback' to FULL

To provide 'more' TV audio sound out from a 5.0/5.1 audio source like Netflix, for example, to the rear surrounds, then goto 'Settings/Room Settings/(PlayBar Room)/Advanced Audio/Surround Settings' and slide the TV Level slider bar to the right.

To check and confirm that the audio out from the TV is definitely Dolby Digital 5.1 and not simply stereo you can goto 'Settings/About My Sonos System' and find your Beam in the device list, where it will show the 'Audio In' being received ... it should say Dolby Digital 5.1.

Hope all that helps you get the best from your Beam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Gisteren de Beam binnengekregen van Amazon en wat is het toch een mooi apparaat! Eerste ervaringen met het geluid zijn ook erg goed, ik moet alleen nog even een uitgebreide luistersessies houden. Gisteren alleen even snel iets van Netflix op gezet en daarna de rest van de avond wat muziek.

Ik heb de Beam nu aangesloten via SPDIF i.p.v. HDMI ARC, omdat al mijn HDMI poorten bezet zijn. Zou dat nog iets uit mogen maken voor het geluid zelf? Op mijn LG TV is HDMI ARC en SPDIF dezelfde optie in de instellingen.

Ik heb ook een Logitech Harmony en daarmee heb ik ingesteld dat de volume knoppen aan de Beam hangen, hierdoor krijg ik op mijn LG TV geen melding meer. Hoe lossen mensen dat op die geen programmeerbare AB hebben?

Verder zit ik nog wel met een klein probleempje. De standaard van mijn LG TV is best laag en mijn Beam blokkeert dus het infrarood signaal. Zijn daar nog oplossingen voor? (zonder een IR repeater te gebruiken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

rens-br schreef op woensdag 4 december 2019 @ 08:12:
Gisteren de Beam binnengekregen van Amazon en wat is het toch een mooi apparaat! Eerste ervaringen met het geluid zijn ook erg goed, ik moet alleen nog even een uitgebreide luistersessies houden. Gisteren alleen even snel iets van Netflix op gezet en daarna de rest van de avond wat muziek.

Ik heb de Beam nu aangesloten via SPDIF i.p.v. HDMI ARC, omdat al mijn HDMI poorten bezet zijn. Zou dat nog iets uit mogen maken voor het geluid zelf? Op mijn LG TV is HDMI ARC en SPDIF dezelfde optie in de instellingen.
Het geluid zou niet uit moeten maken, het is beiden digitaal dus daar gaat niets verloren of anders door klinken, lijkt me.
Ik heb ook een Logitech Harmony en daarmee heb ik ingesteld dat de volume knoppen aan de Beam hangen, hierdoor krijg ik op mijn LG TV geen melding meer. Hoe lossen mensen dat op die geen programmeerbare AB hebben?
Bedoel je met melding dat je zeg maar geen volume-aanduiding op het scherm meer ziet (getal/of zo'n graadmeter zeg maar?). Dat is volgens mij niet anders, ik zie op mijn Samsung TV ook alleen maar dat ie + of - doet qua geluid, en verder is het dus geheel op gehoor. Geloof niet dat je dat op kunt lossen, hangt dus ook neit van de AB af.

Ik had vroeger wel een Harmony maar met de One remote van Samsung ben ik daar nu vanaf omdat ik juist doordat alles via HDMI arc loopt, ik alles met die nieuwe remote af kan.
Verder zit ik nog wel met een klein probleempje. De standaard van mijn LG TV is best laag en mijn Beam blokkeert dus het infrarood signaal. Zijn daar nog oplossingen voor? (zonder een IR repeater te gebruiken)
Moeilijk, enige wat ik kan bedenken is de een ophoging fixen waaronder de beam past en je LG op kan. Ofwel je TV ophangen aan de muur, maar ja, is dat een serieuze optie? Anders zit je toch al snel aan een repeater denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
Geluid gaat inderdaad hetzelfde zijn. HDMI ARC kan meer codecs versturen, zoals DD5.1+, maar de Beam accepteert alsnog alleen maar DD5.1, dus dat is identiek aan wat de optical uitgang verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

The Inquisitor schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:06:
Geluid gaat inderdaad hetzelfde zijn. HDMI ARC kan meer codecs versturen, zoals DD5.1+, maar de Beam accepteert alsnog alleen maar DD5.1, dus dat is identiek aan wat de optical uitgang verstuurd.
LuNaTiC schreef op woensdag 4 december 2019 @ 08:53:
Het geluid zou niet uit moeten maken, het is beiden digitaal dus daar gaat niets verloren of anders door klinken, lijkt me.
Top, dan houden we het zo. Scheelt weer een HDMI spliiter kopen.
Bedoel je met melding dat je zeg maar geen volume-aanduiding op het scherm meer ziet (getal/of zo'n graadmeter zeg maar?). Dat is volgens mij niet anders, ik zie op mijn Samsung TV ook alleen maar dat ie + of - doet qua geluid, en verder is het dus geheel op gehoor. Geloof niet dat je dat op kunt lossen, hangt dus ook neit van de AB af.
Die krijg ik inderdaad niet, maar dat is logisch. Het volume loopt immers niet meer via de TV. Met de originele infrarood signalen om het volume te verhogen/verlagen reageerde de Beam prima. Echter de TV ving dat signaal ook nog op en toonde dan een icoon dat het volume niet veranderd kon worden. Best irritant. Ik heb dat dus opgelost met mijn Harmony, maar was benieuwd hoe dit bij andere (TV's) zat.
Moeilijk, enige wat ik kan bedenken is de een ophoging fixen waaronder de beam past en je LG op kan. Ofwel je TV ophangen aan de muur, maar ja, is dat een serieuze optie? Anders zit je toch al snel aan een repeater denk ik.
Daar was ik al bang voor. Ik ga in februari verhuizen en dan gaat de TV waarschijnlijk wel aan de muur, dus voor nu moeten we het maar even doen met een repeater / beter mikken. :P

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 04-12-2019 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
rens-br schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:14:
Die krijg ik inderdaad niet, maar dat is logisch. Het volume loopt immers niet meer via de TV. Met de originele infrarood signalen om het volume te verhogen/verlagen reageerde de Beam prima. Echter de TV ving dat signaal ook nog op en toonde dan een icoon dat het volume niet veranderd kon worden. Wanneer je geen programmeerbare AB hebt, blijf je die melding dus gewoon zien. Ik was dus verder heel benieuwd hoe andere dat hebben opgelost.
Vrijwel altijd kun je dat op je TV uitzetten. Op mijn Samsung TV kreeg ik bijvoorbeeld ook continu de melding dat het volume 'op een extern apparaat bestuurd moest worden'. Alsof je na 1 dialoog dat nog niet weet. Hoe dan ook, het is uit te zetten (gelukkig). Wanneer je je TV AB instelt via de Sonos app krijg je ook een vraag of je nog een melding op het scherm krijgt. Indien wel, word verwezen naar een help artikel voor jouw TV merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Sinds dit weekend hebben wij een Sonos staan en die doet het prima, echter heb ik problemen met specifiek het afspelen van Radio 538.

Het commando "Oke Google, speel 538/radio 538/etc" werkt niet. Google/Sonos/TuneIn lijkt dan Radio 538 Colombia te pakken als ik in de app kijk 8)7

Dit is iets wat helaas af en toe de kop op steekt. Dat ligt aan de combinatie Google + TuneIn, Sonos heeft daar verder niets mee te maken.

Een paar maanden terug zette hij standaard SlamFM op als ik vroeg om 538 (en de stem bevestigde dan ook dat hij 538 ging opzetten). Ik heb dit toen getweet naar GoogleNL en dat was een week later opgelost. Of het dan Google is die dit fixt of TuneIn weet ik niet.

Momenteel heb ik er weer last van dat ik specifiek om "NPO Radio 2" vraag, maar hij altijd Radio 2 Bayern opzet :/

Eén van de nadelen van de enorme TuneIn catalogus vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkies
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-09 23:03
Zijn er mensen die toevallig ervaring hebben met een tweedehands Sonos Sub?
Ik neig er naar om er eentje via Marktplaats aan te schaffen. Je zou namelijk denken dat er weinig stuk aan kan gaan, maar toch blijf je een soort huiverig en blijft het immers een duur apparaat.

Zouden jullie dit aan of afraden? Uiteraard met gebruik van gezond verstand..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik zou het wel aandurven denk ik, al meerdere Ones en een Play:5 tweedehands gekocht. Inderdaad wel met gezond verstand, maar ik heb ergens het idee dat Sonos-eigenaren wel goed met hun apparatuur omgaan. Zo zat bij mij ook alles nog de originele doos, kabels en handleidingen erbij. Reviews van de aanbieders waren ook goed, dus dat viel dan weer mee.

Ik vind het eigenlijk spannender om een auto tweedehands te kopen dan dat ik een Sub tweedehands zou moeten aanschaffen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Kwakkies schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:23:
Zijn er mensen die toevallig ervaring hebben met een tweedehands Sonos Sub?
Ik neig er naar om er eentje via Marktplaats aan te schaffen. Je zou namelijk denken dat er weinig stuk aan kan gaan, maar toch blijf je een soort huiverig en blijft het immers een duur apparaat.

Zouden jullie dit aan of afraden? Uiteraard met gebruik van gezond verstand..
wel ophalen neem ik aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkies
LuNaTiC schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:35:
Ik zou het wel aandurven denk ik, al meerdere Ones en een Play:5 tweedehands gekocht. Inderdaad wel met gezond verstand, maar ik heb ergens het idee dat Sonos-eigenaren wel goed met hun apparatuur omgaan. Zo zat bij mij ook alles nog de originele doos, kabels en handleidingen erbij. Reviews van de aanbieders waren ook goed, dus dat viel dan weer mee.

Ik vind het eigenlijk spannender om een auto tweedehands te kopen dan dat ik een Sub tweedehands zou moeten aanschaffen. :P
Haha ja eens..!
Ik heb een nieuwe Beam, One, en 1 marktplaats One waarbij het ophalen echt super ging. Precies wat je zegt het gevoel dat mensen wel goed met hun apparatuur omgaan.

Gister toevallig helaas een Sub uit de buurt gemist, maar dan ga ik er nu toch wat strakker op zitten. Een Black Friday aanbieding kan er vaak niet aan tippen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Tralapo schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:18:
[...]

Dit is iets wat helaas af en toe de kop op steekt. Dat ligt aan de combinatie Google + TuneIn, Sonos heeft daar verder niets mee te maken.

Een paar maanden terug zette hij standaard SlamFM op als ik vroeg om 538 (en de stem bevestigde dan ook dat hij 538 ging opzetten). Ik heb dit toen getweet naar GoogleNL en dat was een week later opgelost. Of het dan Google is die dit fixt of TuneIn weet ik niet.

Momenteel heb ik er weer last van dat ik specifiek om "NPO Radio 2" vraag, maar hij altijd Radio 2 Bayern opzet :/

Eén van de nadelen van de enorme TuneIn catalogus vrees ik.
Duidelijk. Dan wachten we maar gewoon af of er verbetering in komt :)
Ik ga sowieso eens wat actiever opzoek naar zenders die non-stop muziek uitzenden zonder reclame of DJ geleuter, op de een of andere manier stoor ik mij daar thuis veel meer aan dan in de auto/op het werk.

538 Non-Stop doet dat best aardig qua Top40, maar die moet ik voor zolang het duurt dus handmatig aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
B-Real schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:51:
[...]

Ik ga sowieso eens wat actiever opzoek naar zenders die non-stop muziek uitzenden zonder reclame of DJ geleuter, op de een of andere manier stoor ik mij daar thuis veel meer aan dan in de auto/op het werk.

538 Non-Stop doet dat best aardig qua Top40, maar die moet ik voor zolang het duurt dus handmatig aan zetten.
Heb je geen streaming diensten? Ik zet altijd gewoon een gecureerde playlist van Spotify of tidal aan als ik random muziek wil horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
B-Real schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:51:
[...]

Dat is vreemd, op de Beam van mijn partner werkt 'hey Google speel radio 538 non-stop' wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
418O2 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:02:
[...]

Heb je geen streaming diensten? Ik zet altijd gewoon een gecureerde playlist van Spotify of tidal aan als ik random muziek wil horen
Nope. Spotify wel eens geprobeerd, maar ik kan mij er niet toe zetten om playlists te maken of playlists op te zoeken. Soms is zo'n dienst echt wel makkelijk hoor, maar voor mij persoonlijk vind ik het de centen elke maand niet waard.
Ik ben geen hele actieve muziekluisteraard, doe mij maar gewoon een radiostation met muziek die een beetje in mijn straatje past en ik ben snel tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-09 12:34
Heb ook sinds kort de Beam en vind het echt top!

Zit er wat delay op via luisteren met tune-in radio t.o.v. traditioneel (bv autoradio)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
B-Real schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:08:
[...]

Nope. Spotify wel eens geprobeerd, maar ik kan mij er niet toe zetten om playlists te maken of playlists op te zoeken. Soms is zo'n dienst echt wel makkelijk hoor, maar voor mij persoonlijk vind ik het de centen elke maand niet waard.
Ik ben geen hele actieve muziekluisteraard, doe mij maar gewoon een radiostation met muziek die een beetje in mijn straatje past en ik ben snel tevreden :)
Je hoeft ook geen playlists te maken. Spotify biedt er honderden aan in muziekgenres, stemmingen, activiteiten etc. Je kan de gratis versie ook op Sonos gebruiken, misschien toch eens proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
frye schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:18:
Heb ook sinds kort de Beam en vind het echt top!

Zit er wat delay op via luisteren met tune-in radio t.o.v. traditioneel (bv autoradio)?
Uiteraard, dat is onvermijdelijk met internet.
Als ik een zender luister via Sonos en daarnaast TuneIn opzet op mijn telefoon lopen ze soms niet eens gelijk haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

The Inquisitor schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:17:
Wanneer je je TV AB instelt via de Sonos app krijg je ook een vraag of je nog een melding op het scherm krijgt. Indien wel, word verwezen naar een help artikel voor jouw TV merk.
Ik kreeg die vraag wel, maar dat helpartikel heb ik vervolgens niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-08-2024
Bij mij werkt de optie "ok Google" pas na een paar keer herhalen. Andere keren direct. Nog iemand dit probleem?

Ik wou Google mijn stem beter leren herkennen maar deze optie kan ik niet gebruiken omdat Google geen apparaten vind op mijn wifi. Heel vreemd want de sonos staat wel tussen mijn apparaten. Iemand andere tips? Edit. Ik las ondertussen dat voice recognition toch niet Zou werken voor sonos apparaten.

Dus de vraag blijft wel hoe zorg ik dat command ok Google direct herkend wordt.

[ Voor 41% gewijzigd door amadeus123 op 04-12-2019 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:59
amadeus123 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 20:26:
Bij mij werkt de optie "ok Google" pas na een paar keer herhalen. Andere keren direct. Nog iemand dit probleem?

Ik wou Google mijn stem beter leren herkennen maar deze optie kan ik niet gebruiken omdat Google geen apparaten vind op mijn wifi. Heel vreemd want de sonos staat wel tussen mijn apparaten. Iemand andere tips? Edit. Ik las ondertussen dat voice recognition toch niet Zou werken voor sonos apparaten.

Ik ervaar hetzelfde. Ben van een dedicated google home speaker naar een Sonos One set gegaan. Het spraak gedeelte is van redelijk goed naar onbruikbaar gegaan. Soms 4-5 keer “hey google” roepen en het grootste deel van de commando’s herkent die niet. Je krijgt niet eens te horen dat hij er niks mee kan, er gebeurt gewoonweg niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Ik heb dit alleen als er veel (omgevings)geluid actief is. Waar ik echter meer last van heb is dat m'n beam juist te gevoelig reageert op alles wat ook maar een beetje op oke of hey google lijkt.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online

Het klinkt misschien gek, maar hier reageert de Beam meteen als je heel lief praat, en 'hey Google' werkt sowieso beter dan 'ok Google'. True story.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkies

Hier ook geen problemen met de Beam. Ook als ik enkele meters verderop sta of als er omgevingslawaai is (waterkoker, muziek aan etc.), hoort de Beam mij goed en er doorheen. Een enkele keer lukt het uiteraard niet, maar vaak bij de tweede poging wel.
Misschien een kleine tip; probeer eens 'Hey google'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 26-09 21:38
Ik wil op mn (nog aan te schaffen) beam dat de gong erop klinkt bij het indrukken van de Nest Hello, maar niet "hey Google" geactiveerd hebben, omdat de kans dan groot is dat ie tijdens een film ofzo mute en gaat luisteren.

Kan dat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-09 12:22
Toch moet ik hier mijn noobvraag stellen, ik heb gezocht en gelezen hier maar ik kom er niet uit. Ik heb de beam vorige week gekocht en via optische kabel op tv aangesloten (tv heeft geen ARC). Mijn klipsch speakers zijn nu komen te vervallen, maar ik zou toch nog graag mijn platenspeler icm de beam willen gebruiken. Ik had de platenspeler aangesloten via een voorversterker op mijn Onkyo tx-nr545. Deze receiver heeft ook ingebouwde wifi enz. Elders in huis heb ik nog een play 3 en een one staan.
Mijn vraag is dus, moet ik perse een Connect of Amp aanschaffen of is er met deze reciever nog iets te bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 13:07
wolterious schreef op donderdag 5 december 2019 @ 13:45:
Toch moet ik hier mijn noobvraag stellen, ik heb gezocht en gelezen hier maar ik kom er niet uit. Ik heb de beam vorige week gekocht en via optische kabel op tv aangesloten (tv heeft geen ARC). Mijn klipsch speakers zijn nu komen te vervallen, maar ik zou toch nog graag mijn platenspeler icm de beam willen gebruiken. Ik had de platenspeler aangesloten via een voorversterker op mijn Onkyo tx-nr545. Deze receiver heeft ook ingebouwde wifi enz. Elders in huis heb ik nog een play 3 en een one staan.
Mijn vraag is dus, moet ik perse een Connect of Amp aanschaffen of is er met deze reciever nog iets te bereiken?
Paar opties:
- Platenspeler geluid via TV naar Beam.
- Optische input switcher gebruiken en een voorversterker op je platenspeler aansluiten met optical out.

In beide gevallen kan je dan het "TV geluid" ook op je andere speakers (in sync) beluisteren. Andere optie is de Connect/Amp/Play5 gebruiken die allemaal een input hebben.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Dit is ook echt hét grootste nadeel van Sonos: Zonder Play:5 of dure Connect enz. is het niet mogelijk om een analoge input aan het Sonos systeem te koppelen. Een Connect of AMP etc kopen puur voor de analoge input is belachelijk omdat de prijs behoorlijk hoog is.

Ik mis het weinig, maar soms zou een analoge input op bijv een play:1/One zaken soms iets flexibeler maken.

Net zoals bovenstaand voorbeeld: Veel mensen hebben tegenwoordig weer een platenspeler, maar het is niet mogelijk om deze te koppelen aan je Sonos, totdat je een Play:5 koopt.

[ Voor 19% gewijzigd door The Inquisitor op 05-12-2019 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 08:41
Ouwepik schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:34:
Ik kreeg deze reactie van apollo:

Beam Blackfriday prijs  € 360  
ONE Gen2 Blackfriday prijs € 160,- per stuk
SUB Black Friday prijs 620€

Ik wacht toch nog even af wat de rest doet.
Blijkbaar zijn er aardig wat ONE's besteld, want mijn levering is weer uitgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:25

Nicap

Tsssk....

Hoe zit dat trouwens met Youtube Music? Ik heb de app in Sonos zelf wel ingesteld. Maar hoe kan ik vanaf de app(YTM) op de Sonos afspelen? Of moet ik dat dan weer doen in de Sonos app zelf?

Met Google Play Music kon ik gewoon in de app zelf naar Sonos "casten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Laatst online: 25-09 15:30
twee sonos one SL speakers toegevoegd aan mijn beam. Maar ik twijfel of ik ze bij de tv laat staan want ik merk relatief weinig toegenomen geluidskwaliteit. Mensen hier met beam + 2 sonos one speakers die er wel tevreden mee zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Crazyanz schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 16:21:
twee sonos one SL speakers toegevoegd aan mijn beam. Maar ik twijfel of ik ze bij de tv laat staan want ik merk relatief weinig toegenomen geluidskwaliteit. Mensen hier met beam + 2 sonos one speakers die er wel tevreden mee zijn?
Heb je ze achter je staan en goed geconfigureerd? Want het zou echt wat toe moeten voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
418O2 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 16:23:
[...]

Heb je ze achter je staan en goed geconfigureerd? Want het zou echt wat toe moeten voegen.
ik heb ze bij de tv staan dus niet als rears. ik zie niet echt een optie om ze als front of rear aan te merken. Wel nog een minuut als een mongool met true tone door de woonkamer gelopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Crazyanz schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 16:26:
[...]

ik heb ze bij de tv staan dus niet als rears. ik zie niet echt een optie om ze als front of rear aan te merken. Wel nog een minuut als een mongool met true tone door de woonkamer gelopen
ja dan voegt het niet zoveel toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
418O2 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 16:27:
[...]

ja dan voegt het niet zoveel toe :)
ik had een wat ruimtelijker en voller geluid verwacht maar de one's worden gebruikt voor kleine details en meeste geluid komt van de beam.

opzich geen ramp, nog eens kijken of ik 2 standaarden aanschaf of ze gewoon op andere plekken ga gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door haakjesluiten op 06-12-2019 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
foutje

[ Voor 98% gewijzigd door haakjesluiten op 06-12-2019 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-01 00:40
Heb er wel spijt van dat ik geen 3e sonos one heb gekocht met BF. Zullen er met kerst nog mooie aanbiedingen volgen, denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Crazyanz De Beam is front left, front right en center. De SL’s zijn als je ze toevoegt als surround automatisch rear. Als je TV surround uitgeeft (dat kun je checken in de Sonos app) voegen ze echt wel iets toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vullisbak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 10:01
Nicap schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 16:11:
Hoe zit dat trouwens met Youtube Music? Ik heb de app in Sonos zelf wel ingesteld. Maar hoe kan ik vanaf de app(YTM) op de Sonos afspelen? Of moet ik dat dan weer doen in de Sonos app zelf?

Met Google Play Music kon ik gewoon in de app zelf naar Sonos "casten"
Er is momenteel geen support voor casten vanuit YT Music. Deze week nog van Sonos support antwoord gehad dat er ook geen support voor YT Music app op de roadmap staat.
Sonos Support> At present, there are no plans to have the YouTube Music app be able to connect to Sonos system directly, therefore it is highly likely you'd need to use the Sonos App. If you own an Apple device, however, you could AirPlay whatever is playing on your device to the Beam....
Enige manier om YT Music muziek te starten en stoppen is dus via de Sonos app.
Nu Google onduidelijk doet over de toekomst van Google Play Music vind ik dit wel spannend eerlijk gezegd. Zeker aangezien bij mij de Google Play Music app crasht zodra ik naar de Sonos Beam wil casten en daar geen support voor geleverd wordt.

Je eindigt dus met een situatie waar je buiten de deur met een app als YT Music werkt en zodra je thuis komt je muziek moet stoppen, Sonos app moet openen, op zoek moet gaan naar de muziek die je aan het luisteren was en vervolgens moet starten op je Sonos device(s).

Dit is voor mij een flinke tegenvaller voor een merk als Sonos en waarschijnlijk reden om de onlangs aangeschafte Sonos set terug te sturen en voor bijv Harman Kardon Citation te gaan. Betere geluidskwaliteit, goede support voor casten, maar helaas ook flink duurder als je een soundbar wilt hebben.

Al met al vind ik dat Sonos er een beetje Apple-esque praktijken op nahoudt.

[ Voor 6% gewijzigd door Vullisbak op 06-12-2019 21:26 . Reden: typos wegpoetsen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:44
Nu sinds aantal dagen de amp (met skandyna minipod boxen) staan. Werkt wel lekker hoor. Geluid vd tv via de hdmi arc ook direct over het geluidssysteem, waarbij de tv afstandsbediening ook het geluid regelt.
Ik ben tevreden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
Menace_1981 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 20:09:
Heb er wel spijt van dat ik geen 3e sonos one heb gekocht met BF. Zullen er met kerst nog mooie aanbiedingen volgen, denken jullie?
Vaak genoeg wel, en bijna altijd ook tijdens Koningsdag als je iets meer geduld hebt.

Al met al genoeg kansen per jaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 07:40
Menace_1981 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 20:09:
marktplaats staat er soms wel vol mee.. of vraag en aanbod hier in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkerk
Ik wil mogelijk een playbar, 2 play ones en een sub. Als ik iets afspeel van de sonos app, hoor ik dat ook van de playbar? Of is er een mogelijkheid de playbar uit te schakelen?

Bij films surround via de tv, komt er dan voldoende geluid uit de play ones en de sub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Robkerk schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 23:58:
Ik wil mogelijk een playbar, 2 play ones en een sub. Als ik iets afspeel van de sonos app, hoor ik dat ook van de playbar? Of is er een mogelijkheid de playbar uit te schakelen?

Bij films surround via de tv, komt er dan voldoende geluid uit de play ones en de sub?
Als je de set configureert als surround dan zal alles tegelijkertijd spelen ja. Inclusief playbar.

Je kunt instellen dat je bij muziek de surround speakers niet wilt horen, maar niet dat je de playbar uit wilt zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkerk
Kan ik in de opstelling 5.1 de stereo wel horen van de play one’s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Robkerk schreef op zondag 8 december 2019 @ 08:14:
Kan ik in de opstelling 5.1 de stereo wel horen van de play one’s?
Ja, samen met de playbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Laatst online: 19:53
Is het mogelijk om Apple Music te spelen op de sonos one icm voice Assistant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoop1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:08
Spraakbesturing via Google Assistant werkt alleen met de muziekservices die normaal door GA ondersteund worden. Apple Music is daar volgens mij niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Yeah, heb ik gemerkt, via de zoek functie op de sonos app kan ik well Apple Music selecteren maar niet via GA. Alexa krijg ik het niet aan de praat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-01-2024
Ook wel typisch; mijn e-mail hangt aan de Sonos en mijn vrouw heeft Spotify op haar email (ik heb zelf Deezer). Als ik nu via GA muziek wil starten van Spotify zegt mijn Beam, dat de accounts niet overeenkomen. Met de Sonos app lukt het wel.
Als ik mijn vrouw's account aan de Sonos koppel kan ik natuurlijk mijn Deezer weer niet gebruiken. Ik ga eens even spitten wat ik hier nog verder mee kan, maar iemand hier een idee misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2024
Kan iemand mij advies geven hoe ik mijn Sub ook kan gebruiken buiten mijn “televisie” groep?
Ik wil graag de sub toevoegen aan de play 5 en play 1 die ook in de kamer staat. Het liefst maak ik daar een aparte groep van die ook met trueplay getuned wordt.

Enig optie die ik nu zie is Om alle boxen tegelijk aan te zetten

Edit: de Sonos community heeft me al uitsluitsel gegeven. Het is niet mogelijk, onbegrijpelijk?!

[ Voor 13% gewijzigd door aeroxtaxi op 09-12-2019 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@gr1542 Je kunt meerdere muziekservices aan Sonos koppelen. In de app kun je aangeven welke hij vanaf jouw telefoon moet gebruiken. Als je vanaf het apparaat zelf de bediening uitvoert pakt hij de laatst gebruikte.

@aeroxtaxi Misschien vervelend voor jou, maar vanuit de Sonos-opzet (een vaste koppeling tussen elkaar ondersteunenden devices) niet onbegrijpelijk wat mij betreft.

[ Voor 21% gewijzigd door Rallye op 09-12-2019 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkerk
Ik wil de playbar kopen.
Ik heb zelf een LG oled c8 65 inch.
Als ik de Netflix app kijk op de tv, zend dat ook uit in 5.1?
Ik heb weleens gelezen dat je alleen stereo krijgt.
Alvast bedankt voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-09 15:37

TAA

Liever IRC

Is er een betere oplossing als het aanmaken van een separaat Spotify account voor je Sonos system? Hebben een family abbo met 4 gebruikers en een extra account gekoppeld aan de Sonos app (vooral i.v.m. gebruik spraak assistent) lijkt de meest logische oplossing. Hiermee wil ik voorkomen dat wanneer een playlist gestart wordt via de Sonos iemand ergens anders zijn verbinding met Spotify kwijtraakt. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-09 07:50
Argh, ik word er lichtelijk geïrriteerd van dat de Bram op muren springt (en ge-mute blijft!) wanneer een Google Home in huis besluit te luisteren :(

Is daar nou echt geen oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
TAA schreef op maandag 9 december 2019 @ 20:35:
Is er een betere oplossing als het aanmaken van een separaat Spotify account voor je Sonos system? Hebben een family abbo met 4 gebruikers en een extra account gekoppeld aan de Sonos app (vooral i.v.m. gebruik spraak assistent) lijkt de meest logische oplossing. Hiermee wil ik voorkomen dat wanneer een playlist gestart wordt via de Sonos iemand ergens anders zijn verbinding met Spotify kwijtraakt. Zie ik iets over het hoofd?
Zou niet nodig moeten zijn. Ik heb 2 accounts van een familie abonnement gekoppeld aan ons systeem en heb hier nooit last van. Zodra ik iets start kan iedereen (zowel andere gekoppelde account als de 3 andere in abonnement) blijven luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2024
Rallye schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:08:

@aeroxtaxi Misschien vervelend voor jou, maar vanuit de Sonos-opzet (een vaste koppeling tussen elkaar ondersteunenden devices) niet onbegrijpelijk wat mij betreft.
Juist het woord vaste is het probleem. Ik snap de koppeling in een systeem maar het zou modulair moeten zijn als je meerdere groepen hebt voor verschillende doeleinden.
Andere optie zou zijn dat de beam kan worden uitgezet als alle groepen worden gebruikt. Helaas kan alleen de sub afzonderlijk worden uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 12:51

Nee is niet te doen. Als gebruiker heb je hier eigenlijk geen invloed. Komt door Google. Probeer is Engels uit te spreken.

Of de JUKE beta skill proberen is Nederlands. Hey Google praat met JUKE. En dan via JUKE skill Radio 538 oproepen. Ze hebben ook een JUKE Sonos app trouwens. Makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-09 11:48

André

Analytics dude

Maar zeg je dan 5, 3, 8 of vijfhonderdachtendertig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

the-edge schreef op maandag 9 december 2019 @ 21:36:
Argh, ik word er lichtelijk geïrriteerd van dat de Bram op muren springt (en ge-mute blijft!) wanneer een Google Home in huis besluit te luisteren :(

Is daar nou echt geen oplossing voor?
Bedoel je dat de beam op mute springt?

Google Assistent op de Beam uitschakelen zou in ieder geval het probleem op moeten lossen. Maar ik heb niet het probleem dat als één van mijn Google Home Mini's gaat luisteren dat Sonos op stil gaat, moet ik zeggen.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
aeroxtaxi schreef op maandag 9 december 2019 @ 22:35:
[...]

Juist het woord vaste is het probleem. Ik snap de koppeling in een systeem maar het zou modulair moeten zijn als je meerdere groepen hebt voor verschillende doeleinden.
Andere optie zou zijn dat de beam kan worden uitgezet als alle groepen worden gebruikt. Helaas kan alleen de sub afzonderlijk worden uitgezet.
Niet mee eens. Sonos is een multiroom speakersysteem. Mutli-room. Niet multi-groepen-voor-multi-situaties.

Je vult je kamers met Sonos speakers en wijst ze in de desbetreffende kamer toe. Waarom zou je Beam (als onderdeel van de kamer 'woonkamer', uit moeten wanneer je muziek gaat luisteren? Ik denk dat de situaties waarbij dit een voordeel is erg beperkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
PeacekeeperNL schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:44:
[...]

Bedoel je dat de beam op mute springt?

Google Assistent op de Beam uitschakelen zou in ieder geval het probleem op moeten lossen. Maar ik heb niet het probleem dat als één van mijn Google Home Mini's gaat luisteren dat Sonos op stil gaat, moet ik zeggen.
Precies dat gebeurt. Ik heb op mijn Beam geen Google Assistant ingesteld. Toch reageert ie mee in de groep.
Dus als ik 'hey google' roep naar mijn Google Mini, dan dempt mijn Beam het geluid. Als de Google Mini klaar is met de opdracht, dan zou ik verwachten dat het geluid van de Beam weer aangaat. Maar dat is niet het geval, dan moet ik even 'volume up' en 'volume down' doen om er weer geluid in te krijgen.

Bijzonder vervelend.
Om 1 of andere reden reageren de Sonos spullen dus toch op mijn Google acties.....

[ Voor 4% gewijzigd door the-edge op 10-12-2019 10:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Droid
  • Laatst online: 26-09 08:48
the-edge schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:12:
[...]

Precies dat gebeurt. Ik heb op mijn Beam geen Google Assistant ingesteld. Toch reageert ie mee in de groep.
Dus als ik 'hey google' roep naar mijn Google Mini, dan dempt mijn Beam het geluid. Als de Google Mini klaar is met de opdracht, dan zou ik verwachten dat het geluid van de Beam weer aangaat. Maar dat is niet het geval, dan moet ik even 'volume up' en 'volume down' doen om er weer geluid in te krijgen.

Bijzonder vervelend.
Om 1 of andere reden reageren de Sonos spullen dus toch op mijn Google acties.....
Sonos ontkoppelen uit de Google Home app. Dit is waarschijnlijk de reden dat de Sonos speakers reageren op je Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Droid schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:19:
[...]

Sonos ontkoppelen uit de Google Home app. Dit is waarschijnlijk de reden dat de Sonos speakers reageren op je Mini.
Omg... Daar stond ie nog in 8)7
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkerk
Ik wil de playbar aanschaffen ik heb een lg tv c8. Nu lees ik op internet over lipsync problemen. Alleen op te lossen door geluid via pcm. Maar dan heb je minder geluid en geen surround.
Heeft iemand ervaring met geluid met een lg c8 oled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
Robkerk schreef op woensdag 11 december 2019 @ 08:55:
Ik wil de playbar aanschaffen ik heb een lg tv c8. Nu lees ik op internet over lipsync problemen. Alleen op te lossen door geluid via pcm. Maar dan heb je minder geluid en geen surround.
Heeft iemand ervaring met geluid met een lg c8 oled?
Hoezo is het alleen op die manier op te lossen dan? Lipsync is aan te passen in de Sonos app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:20
The Inquisitor schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:35:
[...]

Hoezo is het alleen op die manier op te lossen dan? Lipsync is aan te passen in de Sonos app
Op de TV ook normaal, bij de C9 toch.
Ik had met de playbar icm de LG C9 geen lip sync issues. Niet met de decoder en ook niet met de ingebouwde apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkerk
Het geluid komt na het beeld. En dat is niet aan te passen bij Sonos. De problemen schijnen voornamelijk bij de C8 voor te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@aeroxtaxi Ik begrijp wat je wilt. Voor veel mensen is het Sonos-systeem echter nu al onbegrijpelijk. Als je nog de inhoud van kamers door elkaar zouden kunnen gooien wordt het helemaal leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Iemand die Apple Music gebruikt op de sonos one met Alexa? Het is mij niet gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:46
Zijn er hier meer tweakers die Sonos door het huis hebben (bij mij is het aantal mee gegroeid met de leeftijd van de kinderen) met kinderen die nu zelf muziek willen kunnen kiezen?

Ik loop tegen het probleem aan dat het groeperen en groepen verwijderen van devices wat eenvoudiger moet kunnen. Als mijn dochter op haar kamer muziek wilt afspelen, moet ze eerst mijn "overal" aanpassen. Het is allemaal zo omslachtig/niet inventief.

Setup: 8 one's op de begane grond, drie slaapkamers met ieder een play3.

[ Voor 8% gewijzigd door mgizmo op 13-12-2019 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
chulin schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:02:
Iemand die Apple Music gebruikt op de sonos one met Alexa? Het is mij niet gelukt
Dit doorgelezen?

https://support.apple.com/en-us/HT209250
mgizmo schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:10:
Zijn er hier meer tweakers die Sonos door het huis hebben (bij mij is het aantal mee gegroeid met de leeftijd van de kinderen) met kinderen die nu zelf muziek willen kunnen kiezen?

Ik loop tegen het probleem aan dat het groeperen en groepen verwijderen van devices wat eenvoudiger moet kunnen. Als mijn dochter op haar kamer muziek wilt afspelen, moet ze eerst mijn "overal" aanpassen. Het is allemaal zo omslachtig/niet inventief.
Hoe bedoel je dat precies? Heb je ze eerst allemaal op party modus staan (dezelfde muziek aan op alle groepen)?

[ Voor 56% gewijzigd door The Inquisitor op 13-12-2019 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
The Inquisitor schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:10:
Hoe bedoel je dat precies? Heb je ze eerst allemaal op party modus staan (dezelfde muziek aan op alle groepen)?
Ik heb mijn setup even in mijn post erbij gezet.
Begane grond is bij mij dus 8x one, in 4x pairs. Dat alleen kan ik niet even als een groep "beneden verdieping" instellen om het eenvoudig te houden. De definitie van "Kamers" in de app klopt naar mijn mening ook niet, want het is eigenlijk een set van gekoppelde devices. Ik heb nu dus kamers als "Eetkamer", "Keuken straatzijde", "Keuken tuinzijde" om maar voorbeelden aan te geven, en daarnaast kamers genaamd van de kinderen. Om alleen muziek beneden te hebben, moet ik dus eerst vier kamers groeperen, maar er zijn momenten dat we natuurlijk door heel het huis bezig zijn en dan is het fijn als de muziek overal hetzelfde draait. Die groepering is dan feitelijk weer ongedaan gemaakt.
Het risico is bovendien als ik dan muziek beneden wil aan hebben, dat ik wel goed op moet letten dat ik de kamers van de kinderen er niet bij klik, als ze al op bed liggen. Het telkens aan en uitvinken vind ik niet logisch.

[ Voor 10% gewijzigd door mgizmo op 13-12-2019 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
@The Inquisitor

Ja had ik al gezien, niet beschikbaar in Nederland maar ik had ergens gelezen over een “workaround” met een Amerikaanse adres of zoiets, daarom mijn vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
mgizmo schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:16:
[...]

Ik heb mijn setup even in mijn post erbij gezet.
Begane grond is bij mij dus 8x one, in 4x pairs. Dat alleen kan ik niet even als een groep "beneden verdieping" instellen om het eenvoudig te houden. De definitie van "Kamers" in de app klopt naar mijn mening ook niet, want het is eigenlijk een set van gekoppelde devices. Ik heb nu dus kamers als "Eetkamer", "Keuken straatzijde", "Keuken tuinzijde" om maar voorbeelden aan te geven, en daarnaast kamers genaamd van de kinderen. Om alleen muziek beneden te hebben, moet ik dus eerst vier kamers groeperen, maar er zijn momenten dat we natuurlijk door heel het huis bezig zijn en dan is het fijn als de muziek overal hetzelfde draait. Die groepering is dan feitelijk weer ongedaan gemaakt.
Het risico is bovendien als ik dan muziek beneden wil aan hebben, dat ik wel goed op moet letten dat ik de kamers van de kinderen er niet bij klik, als ze al op bed liggen. Het telkens aan en uitvinken vind ik niet logisch.
Dan denk ik dat jij het niet goed instelt. De kamers in de app, zijn namelijk wel de kamers die je in je huis hebt. Althans: dat is de bedoeling van Sonos.

Bijv, in mijn geval: Woonkamer, Slaapkamer, Keuken. Je moet niet speakers die in dezelfde ruimte zitten een andere kamer toewijzen in de Sonos app. Dus elke slaapkamer van de kinderen krijgt een eigen kamer, maar als je niet 2 keukens hebt, hoor je maar 1 keuken kamer te hebben, anders maak je het inderdaad erg lastig om te beheren en te gebruiken.

Als je door het huis loopt en alle kamers mee wilt laten swingen dan is daar het schuifje voor: party modus. Via 1 druk op de knop doen alle speakers mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
The Inquisitor schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:52:
[...]

Dan denk ik dat jij het niet goed instelt. De kamers in de app, zijn namelijk wel de kamers die je in je huis hebt. Althans: dat is de bedoeling van Sonos.

Bijv, in mijn geval: Woonkamer, Slaapkamer, Keuken. Je moet niet speakers die in dezelfde ruimte zitten een andere kamer toewijzen in de Sonos app. Dus elke slaapkamer van de kinderen krijgt een eigen kamer, maar als je niet 2 keukens hebt, hoor je maar 1 keuken kamer te hebben, anders maak je het inderdaad erg lastig om te beheren en te gebruiken.
Even double check. Ik kan nu even niet bij de App. Wat ik mij kan herinneren is dat, omdat ik vier one's in mijn keuken heb en vier in mijn woonkamer, kan ik niet de twee pairs in de keuken als kamer "Keuken" definiëren. Ik kan ze wel beide pairs Keuken noemen, maar dan heb ik nog steeds twee kamers met diezelfde naam aan te selecteren. Begrijp ik nu goed dat jij aangeeft dat ik dus wel 2 pairs als 1 kamer "Keuken" kan definiëren?

Ik lees hier hetzelfde: https://en.community.sono.../index2.html#post16363881

Dus volgens mij kan dat echt niet ;-) Blijkbaar hoor ik niet vier ones in de hoeken van mijn kamer op te hangen.

[ Voor 11% gewijzigd door mgizmo op 13-12-2019 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
mgizmo schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:02:
[...]

Even double check. Ik kan nu even niet bij de App. Wat ik mij kan herinneren is dat, omdat ik vier one's in mijn keuken heb en vier in mijn woonkamer, kan ik niet de twee pairs in de keuken als kamer "Keuken" definiëren. Ik kan ze wel beide pairs Keuken noemen, maar dan heb ik nog steeds twee kamers met diezelfde naam aan te selecteren. Begrijp ik nu goed dat jij aangeeft dat ik dus wel 2 pairs als 1 kamer "Keuken" kan definiëren?

Ik lees hier hetzelfde: https://en.community.sono.../index2.html#post16363881

Dus volgens mij kan dat echt niet ;-) Blijkbaar hoor ik niet vier ones in de hoeken van mijn kamer op te hangen.
Ik snap je nu pas goed... en je hebt gelijk. Het lijkt helemaal niet mogelijk te zijn om meerdere gelijksoortige speakers aan dezelfde kamer toe te voegen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Bij Sonos is de kamer een speaker of een combinatie van speakers (stereo of surround). Met twee stereoparen moet je van je keuken dus inderdaad twee kamers maken. De definitie klopt dus voor Sonos wel (zeker als je bedenkt dat Sonos al in 2004 begonnen is en er toe echt maar één device in een kamer stond), maar anderen (bijvoorbeeld Google) gebruiken een andere definitie.
Als je kinderen op hun eigen kamer muziek willen spelen terwijl jij alle speakers gegroepeerd hebt, moeten ze inderdaad je groep verbreken. Ze vreemd lijk me dat niet, maar ik heb inderdaad ook al eensper ongeluk de kamer van mijn slapende zoon ‘s avonds in een groep gezet. ;-)
Mogelijk kan één van de gegroepeerde speakers overigens wel los door Spotify Connect (vanuit de Spotify app dus) worden aangestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:13
Op wat hebben jullie je treble en bass staan? Ik ben nog steeds een beetje zoekende naar de juiste instellingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:04
heppe01 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 11:27:
Op wat hebben jullie je treble en bass staan? Ik ben nog steeds een beetje zoekende naar de juiste instellingen..
Bas +1, treble +2, loudness aan.
Ik vind, vooral als ik muziek harder zet, de bas toch wel snel overheersen.
Maar het blijft subjectief....

(Hier is alleen een playbar)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 4 december 2019 @ 08:12:
Gisteren de Beam binnengekregen van Amazon en wat is het toch een mooi apparaat! Eerste ervaringen met het geluid zijn ook erg goed, ik moet alleen nog even een uitgebreide luistersessies houden.
En bevalt hij bijna twee weken later nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
zacht schreef op zondag 15 december 2019 @ 10:40:
[...]

En bevalt hij bijna twee weken later nog steeds?
Ik heb m hier al een aantal maanden op de slaapkamer onder de TV liggen! Erg blij mee! Klinkt goed, werkt makkelijk (automatisch naar TV ingang springen) en kan hard zat :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

kootje70 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 16:59:
[...]

Bas +1, treble +2, loudness aan.
Ik vind, vooral als ik muziek harder zet, de bas toch wel snel overheersen.
Maar het blijft subjectief....

(Hier is alleen een playbar)
Ik heb alles neutraal en loudness uit. Is erg persoonlijk natuurlijk, en ook afhankelijk van de ruimte en de hoeveelheid speakers denk ik.
Pagina: 1 ... 92 ... 199 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.